Αγρότες του Δήμου Νέστου σε κινητοποιήσεις για την άρδευση: «Να μη στεγνώσει ο κάμπος μας»

Αναβρασμός επικρατεί στον αγροτικό κόσμο του Δήμου Νέστου, καθώς η έλλειψη νερού για άρδευση απειλεί σοβαρά τη φετινή παραγωγή. Οι αγρότες εκφράζουν έντονη ανησυχία ότι τους επόμενους μήνες δεν θα υπάρχουν επαρκείς ποσότητες νερού για να καλύψουν τις ανάγκες των καλλιεργειών τους, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει άμεσα η παραγωγή στον κάμπο.

Ως αντίδραση, την Κυριακή των Βαΐων, 13 Απριλίου 2025, θα συγκεντρωθούν με τα τρακτέρ τους στις πλατείες των χωριών του Δήμου, στέλνοντας μήνυμα αγανάκτησης και διεκδίκησης. Την επόμενη μέρα, Μεγάλη Δευτέρα 14 Απριλίου, θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το Δημαρχείο Νέστου, ενώ θα επιδώσουν και ψήφισμα διαμαρτυρίας στον δήμαρχο, Σάββα Μιχαηλίδη, ζητώντας άμεση μέριμνα και λύσεις.

Οι παραγωγοί ζητούν την άμεση διασφάλιση επαρκών ποσοτήτων νερού, ώστε να μπορούν να συνεχίσουν απρόσκοπτα την άρδευση των καλλιεργειών τους. Όπως τονίζουν, σε διαφορετική περίπτωση πολλοί αγρότες θα αναγκαστούν να εγκαταλείψουν το επάγγελμα, οδηγούμενοι σε επαγγελματική αβεβαιότητα και μείωση του αγροτικού εισοδήματος.

Η κινητοποίηση αυτή έρχεται ως συνέχεια αντίστοιχων διαμαρτυριών που έχουν εκδηλωθεί τα τελευταία χρόνια, με βασικό αίτημα την ουσιαστική και μόνιμη επίλυση του προβλήματος ύδρευσης και άρδευσης στις αγροτικές περιοχές του Νέστου, όπου η γεωργία αποτελεί τον πυλώνα της τοπικής οικονομίας.




Ι. Πασχαλίδης: Στήριξη 22 εκατ. ευρώ για αγρότες και κτηνοτρόφους

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου της Νέας Δημοκρατίας, κ. Ιωάννης Πασχαλίδης, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Κώστα Τσιάρα, να προχωρήσει σε υπερδέσμευση ύψους 22 εκατομμυρίων ευρώ στο πλαίσιο της Παρέμβασης Π3-77-1.1 του Στρατηγικού Σχεδίου Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΣΣ ΚΑΠ) 2023-2027.

«Η απόφαση αυτή αποτελεί μια σημαντική στήριξη για τους αγρότες και τους κτηνοτρόφους της χώρας μας, καθώς διασφαλίζει ότι όλες οι προτάσεις που πληρούν τα κριτήρια επιλεξιμότητας θα ενταχθούν στο πρόγραμμα. Είναι μια κίνηση που ενισχύει τη συνεργασία μεταξύ των παραγωγών και τους βοηθά να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της αγοράς, ενισχύοντας τη θέση τους στην αλυσίδα αξίας της αγροδιατροφής», δήλωσε ο κ. Πασχαλίδης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, η πρόσκληση είχε προϋπολογισμό 31,1 εκατ. ευρώ, ωστόσο οι αιτήσεις στήριξης ξεπέρασαν τα 52,3 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα να απαιτηθεί η επιπλέον χρηματοδότηση για να καλυφθούν όλες οι προτάσεις που πληρούν τα κριτήρια.

Ο κ. Πασχαλίδης τόνισε τη σημασία της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας, επισημαίνοντας ότι «η κυβέρνηση συνεχίζει να στηρίζει έμπρακτα τον πρωτογενή τομέα, αποδεικνύοντας ότι παραμένει στο πλευρό των παραγωγών. Η ανάπτυξη της αγροτικής οικονομίας αποτελεί προτεραιότητα και η αύξηση της χρηματοδότησης δείχνει τη δέσμευσή μας για έναν ισχυρό και βιώσιμο αγροτικό τομέα».




Μακάριος Λαζαρίδης: «Αποζημιώνονται οι αγρότες των Τεναγών από την πτώση του Antonov»

Στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης στήριξης του πρωτογενούς τομέα από την Κυβέρνηση, ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, μέσω αναρτήσεών του στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, ανακοίνωσε τρεις θετικές εξελίξεις σε θέματα τοπικού ενδιαφέροντος.

Η πρώτη αφορά την αποζημίωση των αγροτών που επλήγησαν από την πτώση του αεροσκάφους Antonov, το 2022. Συγκεκριμένα, η Κοινή Υπουργική Απόφαση (Κ.Υ.Α) των υπουργείων Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων καθορίζει, ως αποζημίωσή τους, το ποσό των 150.000 ευρώ.

Με αυτή την εξέλιξη, σημειώνει ο κ. Λαζαρίδης, «λύνεται από την Κυβέρνηση – έστω με καθυστέρηση, λόγω διαχρονικών νομοθετικών ατελειών – ένα δίκαιο αίτημα των αγροτών της ευρύτερης περιοχής των Αντιφιλίππων».

Επιπρόσθετα, κατά τη συνάντησή του με τον Δήμαρχο Παγγαίου κ. Φίλιππο Αναστασιάδη, ο Βουλευτής τον ενημέρωσε για τα εξής:

  • Ότι πολύ σύντομα η Κυβέρνηση θα ανακοινώσει οριστική λύση – πακέτο για το πολύπαθο φράγμα του Μαρμαρά.
  • Ότι για τον περαιτέρω καθαρισμό των Τεναγών των Φιλίππων, θα διατεθεί ένα ποσό της τάξης των 4.000.000 ευρώ, αντιμετωπίζοντας για τα πολλά επόμενα χρόνια το πρόβλημα των πλημμυρών.

«Οι συζητήσεις μου με τον δήμαρχο είναι πάντα δημιουργικές προς όφελος των πολιτών», σημείωσε ο κ. Λαζαρίδης




Λάρισα: Νέος αποκλεισμός από τους αγρότες στο μπλόκο της Γυρτώνης

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τα γραφεία του ΕΛΓΑ στη Λάρισα, πραγματοποίησαν το πρωί αγρότες από την περιοχή της Αγιάς.

Η συγκέντρωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των αγροτικών κινητοποιήσεων, με τους αγρότες να τονίζουν ότι υπάρχουν καθυστερήσεις στα πορίσματα του ΕΛΓΑ για αποζημιώσεις από χαλαζοπτώσεις που σημειώθηκαν το 2024 στην περιοχή της Αγιάς.

Οι αγρότες, στο πλαίσιο της διαμαρτυρίας τους, έριξαν μήλα στο οδοστρωμα.

Συμβολικό αποκλεισμό της ΠΑΘΕ θα επιχειρήσουν οι αγρότες στο μπλόκο τη Γυρτώνης

Εντωμεταξύ, σήμερα στις 5 το απόγευμα θα πραγματοποιηθεί συνέλευση των αγροτών που μετέχουν στον μπλόκο της Γυρτώνης, με σκοπό να προχωρήσουν σε συμβολικό αποκλεισμό της ΠΑΘΕ.

Ομόφωνο ψήφισμα στήριξης των αγροτών από τον Δήμο Τρικκαίων
Εντωμεταξύ, στην έκδοση ομόφωνου ψηφίσματος στήριξης των αγροτών προχώρησε το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Τρικκαίων.

Στο ψήφισμα, μεταξυ άλλων σημειώνεται πως «ο αγροτικός κόσμος της χώρας βρίσκεται σε απόγνωση (…) Ιδιαίτερα στην περιοχή μας και σε ολόκληρη τη Θεσσαλία που τα χωράφια παραμένουν ακόμη πλημμυρισμένα, ο αγροτικός εξοπλισμός έχει καταστραφεί ενώ οι κτηνοτρόφοι έχασαν τα ζώα τους και το βιός τους. Τα προβλήματα είναι πιο οξυμένα και επιβάλλεται γενναία αντιμετώπιση από τη μεριά της πολιτείας, όχι πλέον με δεσμεύσεις και υποσχέσεις αλλά με άμεση καταβολή των αποζημιώσεων.

Ο πρωτογενής τομέας συνδέεται στενά με την ανάπτυξη της Περιφέρειας, όπου, δυστυχώς, μειώνεται συνεχώς ο πληθυσμός της. Η ερήμωση φέρνει υπανάπτυξη και επισιτιστική κρίση. Οι γεωργοί και κτηνοτρόφοι κρατούν ζωντανή την Ύπαιθρο, δίνουν ζωή στην Περιφέρεια και στηρίζουν την οικονομία, παρά τα ανυπέρβλητα εμπόδια στη δική τους κοινωνική και οικονομική ζωή. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση, ειδικά του πρώτου βαθμού, οφείλει να στηρίξει τους γεωργούς και κτηνοτρόφους, γιατί έτσι στηρίζουμε τον τόπο που ζούμε. Σύσσωμο το Δημοτικό μας Συμβούλιο καλεί την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό να ικανοποιήσουν τα δίκαια αιτήματα των αγροτών, ώστε να συνεχίσουν να «φυλάττουν Θερμοπύλες» στα εγκαταλελειμμένα χωριά μας».

Πηγή:protothema.gr




Μάκης Παπαδόπουλος | Να μειωθούν τα τέλη άρδευσης για τους αγρότες στα 0,10 ευρώ

Ως παράταξη αναδείξαμε από την πρώτη στιγμή ότι οι δήθεν “σταθερές” χρεώσεις που πρότεινε παραπλανητικά η Διοίκηση του Δήμου Καβάλας για το 2025 στα τέλη άρδευσης “κρύβουν” τις αυξήσεις που επιβλήθηκαν για το 2024.

Μετά τις πρόσφατες αντιδράσεις των αγροτών, έρχεται τώρα η Δημοτική Αρχή “να μειώσει” την αυξημένη τιμή χρέωσης της κιλοβατώρας για άρδευση από τα 0,18 ευρώ σε 0,14 ευρώ, ενώ το 2023 η χρέωση ήταν 0,105 ευρώ!

2023 2024 2025

1η πρόταση

Δημ. Αρχής

2025

2η πρόταση

Δημ. Αρχής

Πρόγραμμα ΓΑΙΑ
Χρέωση/ κυβικό μέτρο νερού 0,10 ευρώ 0,12 ευρώ 0,12 ευρώ 0,12 ευρώ
Χρέωση/ κιλοβατώρα 0,105 ευρώ 0,18 ευρώ 0,18 ευρώ 0,14 ευρώ 0,09 – 0,10 ευρώ

Δεδομένου ότι:

  • ο Δήμος Καβάλας εντάσσεται στο μειωμένο τιμολόγιο ρεύματος που προβλέπει το πρόγραμμα ΓΑΙΑ του Υπουργείο Περιβάλλοντος για την άρδευση των αγροτικών καλλιεργειών,
  • το μειωμένο τιμολόγιο του συγκεκριμένου προγράμματος θα έχει χρέωση 0,09 – 0,10 ευρώ ανά κιλοβατώρα,

η μείωση που προτείνει η Διοίκηση του Δήμου Καβάλας στα 0,14 ευρώ συνεχίζει να επιβαρύνει άδικα τους αγρότες!

Εμείς επιμένουμε ότι η Δημοτική Αρχή οφείλει:

  1. να μειώσει τα τέλη άρδευσης (και ανά κυβικό μέτρο νερού και ανά κιλοβατώρα) στα 0,10 ευρώ, ακριβώς όπως ίσχυε μέχρι το 2023 και όπως προβλέπεται από το πρόγραμμα ΓΑΙΑ.
  1. να εξετάσει και να βρει μία λύση ώστε να “ελαφρυνθούν” οι αγρότες από τις αυξήσεις στα τέλη του 2024, όπως η ίδια δεσμεύτηκε απέναντι στους αγρότες.
  2. να ασχοληθεί επιτέλους με τη μείωση του κόστους της υπηρεσίας άρδευσης (με σύγχρονα και “έξυπνα” συστήματα και εφαρμογές), ώστε η υπηρεσία να είναι πραγματικά ανταποδοτική και να βγάζει τα έξοδά της.

Μάκης Παπαδόπουλος

Δημοτικός Σύμβουλος Καβάλας

Επικεφαλής της Ανεξάρτητης Δημοτικής Κίνησης

Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ

Δελτίο τύπου




«Ανοίγουν» οι λαϊκές αγορές για τους αγρότες | Το ενδεχόμενο για απογευματινό ωράριο

Πρόσφατα ο υπουργός Ανάπτυξης δήλωσε πως «είμαστε υπέρ των πολλών δυνατοτήτων και της αύξησης του ανταγωνισμού για την αποκλιμάκωση των τιμών. Είναι επιλογή της κυβέρνησης να ενισχύσει την συμμετοχή των παραγωγών στις λαϊκές αγορές και την πρόσβαση των πολιτών απευθείας στους παραγωγούς».

Το παραπάνω δήλωσε πρόσφατα ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος και σε αυτό το πλαίσιο βρίσκεται σε εξέλιξη διάλογος για την αύξηση της συμμετοχής των παραγωγών στις λαϊκές αγορές ενώ εξετάζεται και το ενδεχόμενο να πραγματοποιούνται λαϊκές αγορές και τις απογευματινές ώρες, προκειμένου να διευκολυνθούν τόσο οι καταναλωτές στις αγορές τους όσο και οι παραγωγοί καθώς το πρωί έχουν τις αγροτικές εργασίες τους.

Ποιο το πρόβλημα με το απογευματινό ωράριο λειτουργίας

Όπως έχει επισημάνει ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, μιλώντας με δημοσιογράφους, ο διάλογος βρίσκεται στο τελικό στάδιο.

Ο κ. Αναγνωστόπουλος έχει επισημάνει ότι στόχος του υπουργείου Ανάπτυξης είναι να υπάρχει μεγαλύτερος ανταγωνισμός αλλά και μια αδιαμεσολάβητη σχέση μεταξύ του αγρότη-παραγωγού και του καταναλωτή.

Αυτή τη στιγμή στις λαϊκές αγορές, πρόσθεσε ο ίδιος, υπάρχει μείγμα παραγωγών και εμπόρων. Αυτό που θα αλλάξει είναι ότι θα δοθεί η δυνατότητα ευκολότερης πρόσβασης στους παραγωγούς να πωλούν τα προϊόντα τους στις λαϊκές αγορές ενώ εξετάζεται να δημιουργηθούν και νέες λαϊκές αγορές. Όπως υπογράμμισε όμως, αυτό θα γίνεται με απόφαση της τοπικής αυτοδιοίκησης. Δηλαδή ο αρμόδιος φορέας της ΤΑ για τις λαϊκές αγορές της περιοχής, θα παίρνει την απόφαση για το πού και το πότε θα λειτουργούν οι λαϊκές για τους παραγωγούς αλλά και για το εάν θα υπάρξουν και απογευματινές λαϊκές αγορές για την διευκόλυνση των καταναλωτών όσο και των ίδιων των παραγωγών καθώς, πέρα από το οικονομικό σκέλος για την λειτουργία των λαϊκών αγορών, υπάρχει και το σκέλος της όχλησης.

Σύμφωνα με την πορεία του διαλόγου, οι λαϊκές αγορές χωρίς μεσάζοντες θα «στηθούν» κυρίως στα αστικά κέντρα της περιφέρειας και κάθε παραγωγός θα έχει τη δυνατότητα, εντός των ορίων του νομού του, να έχει τον πάγκο του και να πουλά τα προϊόντα του.

Για το σχετικό νομοσχέδιο που βρίσκεται σε στάδιο επεξεργασίας οι παραγωγοί από την πλευρά τους υπογραμμίζουν πως για να υπάρχουν ακόμη φτηνότερες τιμές από αυτές που προσφέρει και σήμερα μια λαϊκή αγορά, αυτό που πρέπει να γίνει είναι να βοηθηθεί ο παραγωγός στα κόστη που πληρώνει ενώ σημειώνουν ότι υπάρχουν αρκετές λαϊκές αγορές, δεν είναι τόσο σημαντικό να δημιουργηθούν νέες όσο να γίνει ευκολότερο να συμμετέχουν περισσότεροι παραγωγοί στις ήδη υπάρχουσες – οι οποίες είναι 1000 σε όλη τη χώρα και 300 στο λεκανοπέδιο Αττικής – ενώ σε ό,τι αγορά στην απογευματινή λειτουργία τους θα πρέπει να λυθούν και πολλά διαδικαστικά προβλήματα όπως πχ ότι θα πρέπει να υπάρχει φωτισμός.

ethnos.gr

 




Κομοτηνή – Ν. Μποντρότσος | Δεν είναι ικανοποιημένοι οι αγρότες από τις εξαγγελίες στην ΔΕΘ

Δεν είναι ικανοποιημένοι ούτε οι αγρότες για τα μέτρα που αφορούν τον πρωτογενή τομέα και που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός στην ΔΕΘ, όπως υποστηρίζει ο πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Κομοτηνής.

«Όταν το πετρέλαιο κίνησης έχει φτάσει στο 1,60 ευρώ και το ποσό που θα μοιράσει η κυβέρνηση είναι 100 εκ ευρώ, όταν το 2015 η τιμή του πετρελαίου κίνησης ήταν 1,20 ευρώ και το ποσό στα 170 εκ ευρώ, καταλαβαίνει κανείς πως κάποιοι δεν θα πάρουν ή το ποσό που θα πάρουν οι αγρότες δεν θα καλύπτει το κόστος που πλήρωσαν για το πετρέλαιο» ανέφερε στην ΕΡΤ ο πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Κομοτηνής Νίκος Μποντρότσος.

Σχετικά με το θέμα της άρδευσης ο κ. Μποντρότσος στάθηκε στην υφαλμύρινση που γίνεται όλο και πιο έντονη στην δυτική Ροδόπη και στην λειψυδρία που ήδη έγινε εμφανής στην Ανατολική Ροδόπη, με τους αγρότες να μην μπορούν να ποτίσουν τα χωράφια τους.

«Σίγουρα φέτος μιλάμε για μειωμένη παραγωγή και δυστυχώς δεν ακούσαμε ούτε φέτος να μιλάνε σοβαρά οι υπεύθυνοι για έργα που θα ενισχύσουν τον υπόγειο υδροφόρο ορίζοντα, με μικρά φράγματα, ταμιευτήρες, προκειμένου το όποιο νερό της βροχής να μην πηγαίνει στη θάλασσα. Το δε φράγμα του Κομψάτου το ζητάμε τα τελευταία 50 -60 χρόνια» τόνισε καταλήγοντας ο κ. Μποντρότσος

Σύνταξη: Βασιλική Μαχαίρα

Πηγή : ertnews.gr




Μέχρι τέλος Ιουνίου έρχεται επιστροφή χρημάτων σε αγρότες από προμηθευτές ρεύματος

Σύμφωνα με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ, τροποποιείται ο καθορισμός ενισχύσεων στην κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος σε μη οικιακούς καταναλωτές (δηλαδή επιχειρήσεις), αρτοποιεία (με ειδική μνεία) και αγρότες.

Όπως αναφέρει η επιδότηση, που επεκτείνεται για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο του έτους 2023, θα πρέπει να έχει εξοφληθεί μέσω των παρόχων ρεύματος έως τις 30 Ιουνίου.

Επίσης με την ίδια ΚΥΑ διευκρινίζεται πως οι εν λόγω ενισχύσεις είναι κρατικές ενισχύσεις ήσσονος σημασίας, γνωστές και ως «de minimis», σύμφωνες με τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και καθορίζεται το ανώτατο όριο που μπορεί να λάβει μια επιχείρηση, ένα αρτοποιείο, ένας αγρότης, ένας ψαράς και ένας υδατοκαλλιεργητής ή μια επιχείρηση υδατοκαλλιέργειας.

Αφορά όσους από τον μήνα Φεβρουάριο του 2022 έως τον μήνα Ιούλιο του 2022 ήταν συμβεβλημένοι σε κυμαινόμενα τιμολόγια προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας που αναπροσαρμόζονται με βάση την χονδρεμπορική τιμή αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και από τον μήνα Αύγουστο του έτους 2022 έως τον μήνα Δεκέμβριο του έτους 2023 ήταν συμβεβλημένοι σε κυμαινόμενα τιμολόγια προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας ή σε τιμολόγια προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας του άρθρου 138 του ν. 4951/2022 (Α’ 129), όπως ισχύει. («Εφεξής κυμαινόμενα τιμολόγια προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς ρήτρα αναπροσαρμογής»).

Μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2023 έπρεπε να έχει εκδοθεί ο πρώτος ανακεφαλαιωτικός λογαριασμός ανά δικαιούχο, από τον εκάστοτε Προμηθευτή, ο οποίος τον εκπροσωπεί ή τον εκπροσωπούσε κατά την περίοδο εφαρμογής του παρόντος μέτρου.

Μέχρι τις 30 Ιουνίου 2024 εκδίδεται δεύτερος ανακεφαλαιωτικός λογαριασμός ανά δικαιούχο, από τον εκάστοτε Προμηθευτή, ο οποίος τον εκπροσωπεί ή τον εκπροσωπούσε κατά την περίοδο εφαρμογής του παρόντος μέτρου.

Ο δεύτερος ανακεφαλαιωτικός λογαριασμός περιλαμβάνει το συνολικό ποσό επιδότησης ανά δικαιούχο καταναλωτή για όλη την περίοδο εφαρμογής του μέτρου.

Για περίοδο κατανάλωσης που εμπίπτει στην περίοδο εφαρμογής του μέτρου και για την οποία έχει ήδη εκδοθεί λογαριασμός, η επιδότηση εφαρμόζεται σε λογαριασμό κατανάλωσης, ο οποίος εκδίδεται εντός μηνός από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης.




Αυγενάκης από την Καβάλα | Οι αγρότες ψηφίζοντας τη ΝΔ προστατεύουν τα συμφέροντά τους στην ΕΕ

Να προστατεύσουν τα συμφέροντά τους ενισχύοντας την παρουσία της ΝΔ στο ευρωκοινοβούλιο, κάλεσε τους αγρότες ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης, μιλώντας σε εκπροσώπους αγροτικών φορέων στην Καβάλα.

Μάλιστα ο ΥπΑΑΤ τόνισε ότι η χώρα μας διαθέτει ένα ισχυρό διαβατήριο για την Ευρώπη που ακούει στο όνομα Κυριάκος Μητσοτάκης. Επισήμανε ότι η ζωή των Ελλήνων είναι άμεσα συνδεδεμένη με το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών και ζήτησε να πρυτανεύσει το εθνικό συμφέρον και όχι η χαλαρότητα.

 «Η ψήφος των Ευρωπαίων αγροτών έχει ιδιαίτερη σημασία στην κάλπη της κάθε χώρας. Ζητούμε από τους Έλληνες αγρότες να στηρίξουν την κεντροδεξιά. Να στηρίξουν τις θέσεις της ΝΔ για τον πρωτογενή τομέα. Δηλαδή να προστατεύσουν τη δικιά τους τη ζωή μέσα από την άσκηση μιας πολιτικής που κυριαρχεί η σοβαρότητα και παρέχει ασφάλεια και κυρίως μέσα από κινήσεις που γνωρίζουν και με συνέπεια υπηρετεί η κυβέρνηση της ΝΔ», τόνισε.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο Δήμο Νέστου παρουσία των βουλευτών, Νίκου Παναγιωτόπουλου, Γιάννη Πασχαλίδη, και Μακάριου Λαζαρίδη, του ΓΓ  του ΥΠΑΑΤ, Γιώργου Στρατάκου, του Δημάρχου Νέστου, Σάββα Μιχαϊλίδη, και του Προέδρου του Αγροτικού Συλλόγου Νέστου και μέλους της ΕΘΕΑΣ, Σάββα Αργυράκη.

Παρόντες ήταν επίσης οι υποψήφιοι ευρωβουλευτές, Δημήτρης Τσιόδρας, Σούλογλου-Νουρτζάν και Βασίλης Σακελλάρης.

«Η Ελλάδα πρέπει να στείλει μήνυμα σταθερότητας και να εκλέξει στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο γνώστες και όχι γνωστούς, για μια Ευρώπη που να παράγει έργο ταχύτερα για τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών», σημείωσε ο ΥπΑΑΤ.

Ο Υπουργός κάλεσε τους παριστάμενους να δουν ποιες πολιτικές δυνάμεις έχουν προωθήσει τα συμφέροντα των αγροτών και ποιες όχι. Αναφέρθηκε στις κινητοποιήσεις των αγροτών και στα αιτήματά τους που ικανοποιήθηκαν, όπως η επιστροφή χρημάτων από το φόρο για το πετρέλαιο, η άμεση καταβολή προκαταβολών, η μείωση του κόστους παραγωγής μέσω της μείωσης της τιμής της κιλοβατώρας.

Επίσης, ο Υπουργός αναφέρθηκε στην τομή που συνιστά η δημιουργία των αγροτικών τμημάτων στα επιμελητήρια, στη διενέργεια εντατικών ελέγχων οι οποίοι ξεκίνησαν πριν τις κινητοποιήσεις και επισήμανε ότι καμία υπόθεση δεν μένει πλέον στο συρτάρι και σημείωσε ότι με αυτόν τον τρόπο αποστέλλεται μήνυμα στην αγορά. Επανέλαβε δε πως «δεν κάνουμε πίσω για κανέναν και οποίος έχει παίξει παιχνίδια στην πλάτη των παραγωγών, μας έχει απέναντι».

Οι αλλαγές στην ΚΑΠ

 Όσον αφορά τις αλλαγές στην ΚΑΠ, καταθέσαμε σε χρόνο μηδέν, είπε ο Υπουργός, έξι προτάσεις τεχνικής βελτίωσής της, οι οποίες έγιναν όλες δεκτές, μεταξύ των και αυτή για την αγρανάπαυση.

Επενδύσαμε, τόνισε, στην αγροτική διπλωματία και στη σταθερή συνεργασία τόσο μέσω της συμμαχίας των χωρών της Μεσογείου, της γνωστής EUMED9 την οποία για θέματα γεωργίας και αλιείας ενεργοποίησε η Ελλάδα, όσο και μέσω του ΕΛΚ το οποίο υιοθέτησε το σύνολο των 19 προτάσεων που κατέθεσε τη χώρα μας.

Ο Λευτέρης Αυγενάκης πρόσθεσε πως για την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν υπάρχει αντιπαλότητα μεταξύ αγροτικής ανάπτυξης και προστασίας του περιβάλλοντος και πρέπει να υπάρχει αρμονία και ομαλότερη προσαρμογή στην «πράσινη μετάβαση».

Οι προτεραιότητες στην αναθεώρηση της ΚΑΠ

 Ο Υπουργός υπογράμμισε ότι θα συνεχίσει τον αγώνα που έχει ξεκινήσει για αναθεώρηση της ΚΑΠ με στόχο να υπάρξουν μέχρι τον Οκτώβριο που θα αλλάξουν οι Επιτροπές, ακόμα τρεις τουλάχιστον αλλαγές:

–           Απλοποίηση των οικολογικών σχημάτων, καθώς τα 33 που αφορούν στη χώρα μας είναι πάρα πολλά.

–           Το 2% των πόρων της ΚΑΠ που αντιστοιχεί σε κάθε κράτος – μέλος να μπορεί να αξιοποιηθεί για την αντιμετώπιση θεομηνιών.

–           Να δοθεί η δυνατότητα για μεταφορά πόρων από πυλώνα σε πυλώνα και από έτος σε έτος, ώστε να μπορέσει να αξιοποιηθεί το μέγιστο των πόρων που αντιστοιχούν σε κάθε χώρα.

Στα μείζονος σημασίας ζητήματα που έθεσαν οι αγρότες, όπως αυτό του νερού, ο Υπουργός είπε ότι ξεκίνησε η προσπάθεια για τη δημιουργία ενιαίου φορέα διαχείρισης υδάτων, ο οποίος πιλοτικά θα ξεκινήσει από τη Θεσσαλία και θα προχωρήσει με προτεραιότητα τις περιοχές που κινδυνεύουν από πλημμυρικά φαινόμενα ή ερημοποίηση.

Συνεχίζεται η εξυγίανση του ΟΠΕΚΕΠΕ

 Ένα ακόμα θέμα που έθιξε είναι αυτό της εξυγίανσης του ΟΠΕΚΕΠΕ όπου με κατηγορηματικότητα τόνισε ότι δεν θα προκληθεί καμία καθυστέρηση στις καταβολές προς τους αγρότες, λόγω της παρέμβασης της ΕΕ, που έγινε λόγω των λαθών που εντοπίσθηκαν κυρίως το 2016, αλλά και στην περίοδο της αμέσως προηγούμενης διοίκησης.

Σημείωσε ότι λόγω της μεγάλης προσπάθειας που καταβάλει η νέα διοίκηση κατέστη δυνατή η έγκαιρη καταβολή από τον ΟΠΕΚΕΠΕ 785 εκατ. ευρώ στους αγρότες και στηλίτευσε την κριτική που είχε ασκήσει στην αγροτική πολιτική της κυβέρνησης ο Νίκος Ανδρουλάκης.

Ο Υπουργός αναφέρθηκε στη δημόσια διαβούλευση για το νέο κανονισμό του ΕΛΓΑ η οποία ξεκινά εντός των επόμενων ημερών, τονίζοντας ότι αυτός πρέπει να είναι σωστός, λειτουργικός, και δίκαιος. Επίσης, ζήτησε από τους αγρότες της Καβάλας να βγουν μπροστά για τη σύσταση διεπαγγελματικής οργάνωσης ακτινιδίου, καθώς έρχεται στη Βουλή το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο.




Θέματα λειψυδρίας απασχολούν τους αγρότες στην Π.Ε Καβάλας

Δεν είναι μόνο οι χαλαζοπτώσεις και οι καταστροφές που έχουν υποστεί οι αγροτικές καλλιέργειες στον Νομό Καβάλας, αλλά οι αγρότες καλούνται συνεχώς να αντιμετωπίζουν ζημιοφόρα προβήματα.

Είτε στον Δήμο Παγγαίου με το φράγμα του Μαρμαρά, είτε στον Δήμο Νέστου με την χαμηλή στάθμη του ποταμού, οι αγρότες αναμένεται να αντιμετωπίσουν μεγάλα προβλήματα με το πότισμα των καλλιεργειών τους.




Τις πληγές τους μετρούν οι αγρότες σε Παγγαίο και Νέστο | Ανυπολόγιστες καταστροφές σε καλλιέργειες

Τις πληγές τους μετρούν και οι αγρότες στο Οφρυνιο Καβάλας μετά τη θεομηνία που έπληξε για σχεδόν μία ώρα την περιοχή προκαλώντας ανυπολόγιστες καταστροφές σε καλλιέργειες βερίκοκου.

Όπως λένε αγρότες που καλλιεργούν βερίκοκα «το 95% περίπου της παραγωγής έχει καταστραφεί, έπεσε στο έδαφος και πλέον δεν μπορεί ούτε να πωληθεί ούτε να δοθεί για κομπόστα ή για χυμό».

Μεγάλες είναι οι ζημιές που έχουν υποστεί και όσοι καλλιεργούν ελιές και σιτηρά, ενώ, περιμένουν το κλιμάκιο του ΕΛΓΑ, που θα πάει να εκτιμήσει την κατάσταση και να αρχίσει η διαδικασία απόδοσης των αποζημιώσεων καθώς όπως λένε τα έξοδα τρέχουν και η χρονιά πλέον είναι χαμένη γι’ αυτούς τους ανθρώπους.

Ολική ζημιά σε ακτινίδια

Σε απόγνωση είναι οι καλλιεργητές ακτινιδίων στο Νέστο. Οι ισχυροί άνεμοι, τη Μεγάλη Παρασκευή, βρήκαν τα φυτά πάνω στην ανθοφορία, καταστρέφοντας μεγάλο μέρος της παραγωγής. Η ζημιά στα ακτινίδια αγγίζει το 80% και θα φανεί περισσότερο τις επόμενες ημέρες.




Αγωνιούν οι αγρότες για τη διακρατική συμφωνία με τη Βουλγαρία για τα νερά του Άρδα

Σε διαμαρτυρία μπροστά από τη Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής προχώρησαν το πρωί της Παρασκευής πολλοί αγρότες και μέλη των ΤΟΕΒ του δήμου Ορεστιάδας, για το έλλειμα ενημέρωσης που διαπιστώνουν σχετικά με την πρόοδο των διαπραγματεύσεων της χώρας μας με τη Βουλγαρία, για τη νέα διακρατική συμφωνία που θα αφορά τη διοχέτευση υδάτων προς την Ελλάδα, μέσω των βουλγαρικών φραγμάτων.

Ο αγροτικός κόσμος του βορείου Έβρου είναι εξαιρετικά ανήσυχος, με τους αγροτικούς συλλόγους του δήμου Ορεστιάδας και τους ΤΟΕΒ της περιοχής να δηλώνουν ότι ο χρόνος πιέζει, η ισχύουσα συμφωνία λήγει στις 9 Ιουλίου και ακόμη δεν υπάρχουν νεότερα «για το εάν θα υπάρχει νερό για την άρδευση των χωραφιών», όπως τονίζουν.

Αντιπροσωπεία των συγκεντρωμένων μπροστά από τη ΔΑΟΚ Ορεστιάδας είχε συνάντηση μέσα στα γραφεία της υπηρεσίας με την αντιπεριφερειάρχη Οικονομικών, Πολιτισμού & Εθελοντισμού της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Φανή Μπαχαρίδου, η οποία δήλωσε ότι η περιφερειακή διοίκηση «είναι με το μέρος των αγροτών και αναγνωρίζει τη σοβαρότητα του ζητήματος». Από την πλευρά τους, οι αγρότες τόνισαν πως δεν θα κάνουν πίσω μέχρι να λυθεί το ζήτημα, αφού, όπως είπαν, είναι ζωτικής σημασίας για το μέλλον τους.

Βουρνέλης (ΓΟΕΒ Ορεστιάδας): Η συμφωνία πρέπει να εξυπηρετεί το αρδευτικό μας σύστημα…

«Δεν αρκεί να γίνει απλά μια συμφωνία, το θέμα είναι ο όροι της να εξυπηρετούν το αρδευτικό μας σύστημα με βάση τα έργα που έχουμε και λειτουργούν όλα αυτά τα χρόνια», τόνισε ο διευθυντής του ΓΟΕΒ Ορεστιάδας, Ορέστης Βουρνέλης, κατά τη συνάντηση που είχε το πρωί, στη ΔΑΟΚ Ορεστιάδας, αντιπροσωπεία αγροτών και στελεχών των Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων της περιοχής με την αντιπεριφερειάρχη Οικονομικών, Πολιτισμού και Εθελοντισμού της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Φανή Μπαχαρίδου. Ο κ. Βουρνέλης εξήγησε ότι η ανάγκες τις περιοχής σε άρδευση είναι συγκεκριμένες, αφού απαιτείται η διοχέτευση 1 εκ. κυβικών νερού καθημερινά, μοιρασμένου δύο φορές την ημέρα, πρωί και απόγευμα. «Εάν υπάρχει συμφωνία που θα λέει ότι θα διοχετεύεται νερό μία φορά την εβδομάδα, ακόμα και 500 εκ. κυβικά να είναι η ποσότητα, για μας το έργο δεν είναι λειτουργικό», σημείωσε συγκεκριμένα.

Επανέλαβε επίσης ότι ο ΓΟΕΒ Ορεστιάδας έχει αποστείλει τα τελευταία χρόνια πάνω από 30 έγγραφα για το συγκεκριμένο ζήτημα, τονίζοντας πως «μέχρι τώρα δεν έχει υπάρξει καμία επίσημη, έγγραφη ενημέρωση από κανέναν για το τι ακριβώς συμβαίνει». Ο ίδιος πρόσθεσε πως «ήδη είναι πολύ αργά, δεδομένου ότι η σπορά έχει γίνει και από την ερχόμενη Δευτέρα θα ξεκινήσουν να γεμίζουν οι αρδευτικές διώρυγες με νερό, χωρίς, ωστόσο, να υπάρχει ακόμη μία συμφωνία για το πολυτιμότερο αγαθό που χρειάζονται οι αγρότες για να έχουν παραγωγή».

Πηγή: ΕΡΤ Ορεστιάδας



Αυγενάκης | Έρχονται πληρωμές 700 εκατ. ευρώ στους αγρότες μέχρι το Πάσχα

Άνω των 700 εκατ. ευρώ θα πιστωθούν στους λογαριασμούς των αγροτών πριν το Πάσχα σύμφωνα με όσα είπε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης, σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ Ηρακλείου.

Όπως υπογράμμισε, υπάρχει συνέπεια ως προς τις ημερομηνίες που έχουν τεθεί και σημείωσε:

  • Την 1η Απριλίου άνοιξε το ΟΣΔΕ, πολύ νωρίτερα από πέρυσι που είχε ανοίξει τον Αύγουστο, με αποτέλεσμα να υπάρχει χρόνος για διασταυρωτικούς ελέγχους.
  • Πριν από το Πάσχα θα πληρωθούν τα αδιάθετα 88 εκατ. ευρώ της ενιαίας ενίσχυσης του 2023.

 Επίσης πριν από το Πάσχα θα πληρωθούν τα 245 εκατ. ευρώ των συνδεδεμένων ενισχύσεων.

  • Υπάρχει προτεραιότητα για πληρωμή των 425 εκατ. ευρώ που αφορά στα οικολογικά σχήματα.
  • Προχωρεί ο έλεγχος των 16.500 δεσμευμένων ΑΦΜ ούτως ώστε είτε να αποδεσμευθούν και να πληρωθούν άμεσα είτε να οδηγηθούν στη Δικαιοσύνη, όσα εξ αυτών διαπιστωθεί ότι παρουσιάζουν πρόβλημα.

  • Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΥΠΑΑΤ, αναφέρθηκε στις επαφές που έκανε με τους ομολόγους του της Γαλλίας και της Σλοβενίας και στις επικείμενες επισκέψεις του στην Ιταλία, Βουλγαρία και Ισπανία, με στόχο τη διαμόρφωση κοινού μετώπου στην αλλαγή, συγκεκριμένων σημείων στην ΚΑΠ, όπως:

    • Η απλοποίηση των ελέγχων για μικρούς κλήρους, κάτω των 100 στρεμμάτων. Αυτό σημαίνει απλοποίηση ελέγχων στα οικολογικά σχήματα, που είναι αδύνατον να εφαρμοσθούν λόγω της κλιματικής κρίσης.
  • Μεταφορά χρημάτων από πυλώνα σε πυλώνα και από έτος σε έτος.

  • Το 2% της ΚΑΠ που δικαιούται κάθε χώρα να μπορεί να διατεθεί για την αντιμετώπιση καταστροφών που προκαλούνται λόγω της κλιματικής κρίσης.

  • Μιλώντας για την 50χρονη διαδρομή της ΝΔ στα πολιτικά πράγματα της χώρας ο κ. Αυγενάκης υπογράμμισε ότι είναι ταυτισμένη με την σοβαρότητα, τη συνέπεια και την Ευρώπη.

    Πηγή: protothema.gr




    Αγροτικό πετρέλαιο | Επιστροφή ΕΦΚ σε 307.000 αγρότες

    Καταβλήθηκε η πρώτη δόση για το 2024 της επιστροφής του ειδικού φόρου κατανάλωσης (ΕΦΚ) πετρελαίου εσωτερικής καύσης (DIESEL) κινητήρων σε επαγγελματίες αγρότες. Ειδικότερα, στους τραπεζικούς λογαριασμούς 307.301 δικαιούχων επαγγελματιών αγροτών πιστώθηκε το ποσό των 39.585.690,99 ευρώ.

    Συγκεκριμένα, με την Α 1037/24 ΚΥΑ των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, προβλέφθηκαν οι προϋποθέσεις και η διαδικασία χορήγησης της προκαταβολής και επιστροφής του ΕΦΚ πετρελαίου εσωτερικής καύσης (DIESEL) κινητήρων, που χρησιμοποιείται αποκλειστικά στη γεωργία για το έτος 2024.

    Οι δικαιούχοι είναι επαγγελματίες αγρότες που έχουν:

    • υποβάλει Ενιαία Αίτηση Ενίσχυσης (ΕΑΕ) για τα έτη 2023 και 2024, εγγραφεί στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων (ΜΑΑΕ) από την 1η Ιανουαρίου 2024 έως και την 31η Οκτωβρίου 2024 και τους έχει αποδοθεί η ιδιότητα του «επαγγελματία αγρότη» ή του «επαγγελματία αγρότη ως νεοεισερχόμενου στον αγροτικό τομέα».
    • εγγραφεί στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων από 1η Ιανουαρίου 2024 έως και 11 Μαρτίου 2024 ή υπαχθεί στα δικαιούχα επιστροφής πρόσωπα, όπως προβλέφθηκαν στην Α1180/23 ΚΥΑ των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

    Πηγή: Newsbeast.gr




    Αγρότες | Πληρωμή 76 εκατ. ευρώ την Τρίτη και την Τετάρτη από τον ΕΛΓΑ

    Μετά από συνεργασία που είχαν ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Λευτέρης Αυγενάκης με τον πρόεδρο του ΕΛΓΑ Ανδρέα Λυκουρέντζο, ανακοινώνονται νέες πληρωμές για ζημιές του 2023.

    Συγκεκριμένα, αύριο, Τρίτη 2 Απριλίου 2024 και ώρα 12:00, καταβάλλονται από τον ΕΛΓΑ 60 εκατ. ευρώ για αποζημιώσεις έτους 2023. Με την πληρωμή αυτή έχουν καταβληθεί σε διάστημα δύο μηνών 130 εκατ. ευρώ στους παραγωγούς ενώ προβλέπεται η εξόφληση όλων των οφειλόμενων αποζημιώσεων μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2024.

    Την Τετάρτη 3η Απριλίου 2024 και ώρα 12:00, καταβάλλονται μέσω του ΕΛΓΑ, από την Κρατική Αρωγή, 16 εκατ. ευρώ, ως προκαταβολές αποζημιώσεων στις καλλιέργειες φυτικού κεφαλαίου, κυρίως ελαιοκαλλιέργειες, για τις καταστροφές τις οποίες υπέστησαν από την πύρινη λαίλαπα το καλοκαίρι 2023, στις Περιφερειακές Ενότητες, Δωδεκανήσου – Ρόδου, Μαγνησίας και Έβρου.

    Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Λευτέρης Αυγενάκης δήλωσε: «Το ΥΠΑΑΤ και ο ΕΛΓΑ δικαιώνουν τις προσδοκίες των αγροτών. Με συνέπεια και συστηματική προσπάθεια, τηρούμε τα χρονοδιαγράμματα και με τις πληρωμές που κάνουμε συνεχίζουμε να βρισκόμαστε στο πλευρό των παραγωγών μας».

    πηγή: newsit.gr




    Σε αναμονή για την επίλυση σειράς προβλημάτων οι αγρότες του Δήμου Παγγαίου

    Tα προβλήματα του αγροτικού τομέα συνεχίζονται σε όλη την χώρα όπως και στην Π.Ε Καβάλας, με τους αγρότες του Δήμου Παγγαίου ακόμα να βρίσκονται σε αναμονή για την επίλυση παλαιότερων προβλημάτων αλλά και αποζημιώσεων για τα προβλήματα αυτά. Σύμφωνα μάλιστα με τον πρ. του αγροτικού Συλλόγου Παγγαίου, κ. Γρηγόρη Γρουζίδη οι οαγροτικοί σύλλογοι έχουν κάνει αρκετές ενέργειες για να βρούν λύση στα ζητήματ τους και μάλιστα πριν απο λίγες ημέρες οι ίδιοι έφτασαν μέχρι και το Υπουργείο.

    Την ίδια ώρα εκτός απο την αναμονή για τα κονδύλια οι αγρότες τον μήνα Απρίλιο αναμένουν να λάβουν και κάποιες βοηθητικές επιδοτήσεις.




    Αυγενάκης | 1,3 εκατ. ευρώ καταβάλλονται σήμερα στους πληγέντες αγρότες της Θεσσαλίας

    Σήμερα καταβάλλονται 1,3 εκατ. ευρώ στους αγρότες της Θεσσαλίας δήλωσε μιλώντας τον ΣΚΑΪ 100,3 το πρωί της Τετάρτης 13/3 ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρης Αυγενάκης.

    Πρόκειται, όπως είπε για προκαταβολές στους πληγέντες, οι οποίες προέκυψαν από διορθώσεις που έγιναν το προηγούμενο διάστημα.

    Ο Λευτέρης Αυγενάκης ανακοίνωσε ότι η Ελλάδα καταθέτει εκ νέου σήμερα τεχνική πρόταση, ύψους άνω των 40 εκατ. ευρώ, για κάλυψη των παραγωγών των πλημμυρισμένων περιοχών.

    Σύμφωνα με τον υπουργό που μίλησε στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ 100,3 η πρόταση είναι εμπλουτισμένη με στοιχεία της ολλανδικής εταιρείας που έχει αναλάβει την μελέτη για την επόμενη μέρα στη Θεσσαλία, καθώς η πρώτη πρόταση που κατατέθηκε τον Φεβρουάριο δεν έλαβε τη θετική αντίδραση της Ε.Ε.

    Ο Λευτέρης Αυγενάκης χαρακτήρισε χρήσιμο εργαλείο για την επόμενη μέρα στη Θεσσαλία τη μελέτη που εκπόνησαν οι Ολλανδοί ειδικοί.

    «Η μελέτη είναι απαραίτητη, έχουν ψηλαφίσει τον Θεσσαλικό κάμπο, εμείς δεν είχαμε αντιπλημμυρική κουλτούρα καθώς δεν είχαμε αντιμετωπίσει ξανά τέτοια φαινόμενα» τόνισε ο Λευτέρης Αυγενάκης.

    πηγή: newsbeast.gr




    Συνάντηση Μητσοτάκη με τους αγρότες της Θεσσαλίας τη Δευτέρα – Τα θέματα στην ατζέντα

    Διάλογος κυβέρνησης αγροτών: Συνάντηση με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη την Δευτέρα

    Αύριο, Δευτέρα 11 Μαρτίου, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα υποδεχτεί στο Μέγαρο Μαξίμου τους πληγέντες από την κακοκαιρία Daniel και Ελίας, αγρότες της Θεσσαλίας.

    Όπως είχε δηλώσει ο ίδιος ο πρωθυπουργός, στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στα μέσα Φεβρουαρίου με εκπροσώπους των μπλόκων, επιθυμεί να συνεχιστεί ο διάλογος που άνοιξε με τους εκπροσώπους του πρωτογενούς τομέα.

    Η αντιπροσωπεία που θα φτάσει στο Μέγαρο Μαξίμου στις 11 το πρωί της Δευτέρας θα αποτελείται από δεκαπέντε μέλη από όλη τη Θεσσαλία.

    Θα τεθούν επί τάπητος όλα τα ζητήματα που έχουν σχέση με τις πλημμύρες αλλά και τις αποζημιώσεις στους πληγέντες παραγωγούς.

    Ειδική αναφορά θα γίνει στο θέμα της Λίμνης Κάρλα, όπου περίπου 120.000 στρέμματα παραμένουν κάτω από το νερό. Οι Θεσσαλοί αγρότες ζητούν να υπάρξει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την αποστράγγιση των νερών, αλλά και λύση για την αποφυγή παρόμοιων καταστάσεων στο μέλλον.

    Όπως διαμηνύουν οι Θεσσαλοί «δεν θα μείνουμε με σταυρωμένα τα χέρια μέχρι να βρεθούν λύσεις» υπογραμμίζοντας ότι εκτός από τα προβλήματα που προκάλεσαν οι πλημμύρες στις εκτάσεις, υπάρχουν και άλλα ζητήματα που ανακύπτουν για τη δημόσια υγεία και τα οποία πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα.

    Επιπλέον, θα ζητήσουν από τον πρωθυπουργό άμεση καταβολή των αποζημιώσεων από τις πλημμύρες, επαναφέροντας πάλι το αίτημα για λήψη άμεσων μέτρων αναπλήρωσης του εισοδήματος για το 2024, μείωση του κόστους παραγωγής, μη εφαρμογή της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΚΑΠ) αλλά και έργα αποκατάστασης και αντιπλημμυρικής θωράκισης της Θεσσαλίας.

    Από την πλευρά του ο πρωθυπουργός αναμένεται να αναφερθεί στο Master Plan, που του παρουσίασε πριν λίγες ημέρες, η Ολλανδική εταιρεία «HVA International» για την διαχείριση των υδάτων και των πλημμυρών με σκοπό την «ανασυγκρότηση» της Θεσσαλίας.

    Σε αυτό περιγράφονται μεταξύ άλλων δράσεις για ενισχύσεις αναχωμάτων, φραγμάτων, ειδικές προτάσεις όπως αυτή για την αποφυγή μελλοντικών πλημμυρών στη Λίμνη Κάρλα, την προστασία των πόλεων από νερά σε περιπτώσεις που έχουμε έντονα καιρικά φαινόμενα και άλλα. Όλες οι προτάσεις συνοδεύονται από τα αντίστοιχα χρονοδιαγράμματα αλλά και κοστολόγια.

    Επιπλέον, περιλαμβάνεται και ένα σχέδιο στρατηγικής για την αγροτική παραγωγή, την κτηνοτροφία και τη σχετική βιομηχανία ενώ περιέχονται διάφορα μέτρα και δράσεις που θα ωφελήσουν την περιοχή.

    «Θα είμαστε δίπλα στους αγρότες και τους κτηνοτρόφους της Θεσσαλίας όπως κάναμε από την πρώτη στιγμή»

    Από το κυβερνητικό στρατόπεδο έχει ξεκαθαριστεί ότι θα βρίσκονται στο πλευρό των πληγέντων αγροτών και κτηνοτρόφους της Θεσσαλίας «όπως κάναμε από την πρώτη στιγμή».

    Ήδη έχει ληφθεί σειρά μέτρων τόσο για την αποκατάσταση των ζημιών αλλά και την αποζημίωση των πληγέντων παραγωγών, ενώ όπως τονίστηκε στη διυπουργική σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε πριν από ένα δεκαήμερο στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, υπάρχουν και άλλα κονδύλια που θα διατεθούν για να επανέλθει η Θεσσαλία στην κατάσταση πριν τις καταστροφές.

    Σύμφωνα με εκτιμήσεις το κόστος των ζημιών που προκλήθηκαν στη Θεσσαλία από τις θεομηνίες «Ντάνιελ» και «Ελίας» ξεπερνούν 3 δισ. ευρώ, εκ των οποίων πάνω από 2 δισ. αφορούν τις υποδομές, ενώ πάνω από ένα δισ. ανέρχονται οι αποζημιώσεις.

    Όπως είχε αναφέρει ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, οι αποζημιώσεις από τον ΕΛΓΑ, οι οποίες προέρχονται από τον κρατικό προϋπολογισμό, αναμένεται να ξεπεράσουν το αρχικώς υπολογισθέν ποσό των 260 εκατ. ευρώ.

    Ανοικτή είναι η πλατφόρμα για το Μέτρο 5.2 για δωρεάν αντικατάσταση ζωικού κεφαλαίου και ανακατασκευή στάβλων σε Θεσσαλία, Έβρο, Β. Φθιώτιδα, ύψους 45 εκατ. ευρώ.

    Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα θα λάβει το «πράσινο φως» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το αίτημα για την ενεργοποίηση του Μέτρου ενίσχυσης για τις παρακάρλιες περιοχές. Αμέσως μετά θα εκδοθεί η απαιτούμενη Υπουργική Απόφαση και η σχετική πρόσκληση, το αργότερο έως 31 Μαρτίου με 15 Απριλίου 2024. Το εν λόγω μέτρο είναι ύψους άνω των 40 εκατ. ευρώ για καθένα από τα δύο χρόνια εφαρμογής του.

    Στα 43 εκατ. ευρώ ανέρχονται μέχρι στιγμής τα χρήματα που έχουν διατεθεί από την πρώτη αρωγή και αφορά περίπου 20.000 αγρότες και κτηνοτρόφους της Θεσσαλίας, σύμφωνα με όσα είχε δηλώσει ο υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χρήστος Τριαντόπουλος.

    Όπως είχε προαναγγείλει, την επόμενη περίοδο θα ξεκινήσει η καταβολή της προκαταβολής για το φυτικό κεφάλαιο και για τις δενδρώδεις καλλιέργειες. Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, το ποσό της Κρατικής Αρωγής που έχει καταβληθεί σε επιχειρήσεις και αγρότες για τις πλημμύρες του Σεπτεμβρίου ανέρχεται σε 28 εκατ. ευρώ. Επίσης, μέχρι τώρα 2.909 επιχειρήσεις και αγρότες έλαβαν την προκαταβολή του 50% της κρατικής αρωγής.

    Σημειώνεται ότι η πρώτη αρωγή προς επιχειρήσεις, αγροτικές εκμεταλλεύσεις και κτηνοτροφικές μονάδες συνεχίζεται στο πλαίσιο του δεύτερου κύκλου της πρώτης αρωγής και έχει φτάσει στο σύνολό της μέχρι τώρα τα 57,3 εκατ. ευρώ.

    Σε ό,τι αφορά στο κόστος παραγωγής, έχει ανακοινωθεί φθηνότερο ρεύμα για όλους τους αγρότες για τα επόμενα 2+8 χρόνια. Πρόκειται για πρωτοβουλία που εξασφαλίζει πολύ χαμηλές τιμές στο αγροτικό ρεύμα και εκτιμάται ότι θα διαμορφώσει την KW στα 2 πρώτα χρόνια κάτω από τα 10 λεπτά για τους αγρότες που συμμετέχουν σε συνεργατικά σχήματα ή είναι συνεπείς και κάτω από τα 11 λεπτά για όσους έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές, ρυθμίζοντας ταυτόχρονα και τα χρέη τους. Για τα επόμενα 8 χρόνια για το 1/3 της κατανάλωσης η εκτιμώμενη τιμή θα είναι ενιαία στα 9 λεπτά.

    Για τους μεμονωμένους αγρότες θα ξεκινήσει άμεσα νέο Πρόγραμμα αποκλειστικά για Αγρότες με τίτλο «Φωτοβολταϊκά στο Χωράφι», ύψους 30 εκ. ευρώ.

    Παράλληλα, αυξάνεται άμεσα από 3MW σε 6MW ο «κλειδωμένος» ηλεκτρικό χώρος διαθέσιμος κατά προτεραιότητα στους αγρότες ανά υποσταθμό του ΔΕΔΔΗΕ (6MW Χ 225 υποσταθμοί στη χώρα = 1350MW), ενώ αυξάνεται και το επιτρεπόμενο όριο για ΦΒ των αγροτών με κατά προτεραιότητα πρόσβαση στον «κλειδωμένο» χώρο από 10kW σε 50kW.

    Παράλληλα, έχει ανακοινωθεί η ρύθμιση των χρειών από τους ΤΟΕΒ – ΓΟΕΒ προς τη ΔΕΗ, τα οποία σήμερα φτάνουν τα 87 εκατ. ευρώ πανελλαδικά. Στην Θεσσαλία οι ΟΕΒ θα καταργηθούν και θα ενταχθούν οι σχετικές δραστηριότητες στον νέο Οργανισμό Υδάτων Θεσσαλίας με το κράτος να αναλαμβάνει το 75% του χρέους των ΟΕΒ της Θεσσαλίας (8 εκατ. ευρώ).

    Στην υπόλοιπη Ελλάδα τα υπόλοιπα (76 εκατ. ευρώ) χρέη θα ρυθμιστούν με δεκαετή εξόφληση και μηδενικό επιτόκιο το οποίο θα επιδοτηθεί από το κράτος.

    Σημαντική τομή είναι το Πρόγραμμα Απόλλων. Μέσα από διαγωνισμούς θα επιλεγούν ώριμα έργα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, που θα είναι έτοιμα εντός διετίας.

    Η ενέργεια που θα παράγεται από τα έργα αυτά θα προορίζεται για να καλύψει μέρος των ενεργειακών αναγκών των ευάλωτων, των ΟΤΑ Α΄ και Β΄ βαθμού, των ΔΕΥΑ αλλά και των Τοπικών και Γενικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ & ΓΟΕΒ).

    Μέσα από το Πρόγραμμα Απόλλων δηλαδή, οι ΤΟΕΒ και ΓΟΕΒ θα έχουν σημαντική, και μόνιμη, ανακούφιση από το ενεργειακό κόστος που εμποδίζει την εκπλήρωση της καίριας αποστολής τους αλλά και ανακόπτει την αναπτυξιακή τους δυναμική.

    Τέλος, τη Δευτέρα, 1η Απριλίου θα πιστωθεί στους λογαριασμούς των δικαιούχων η προκαταβολή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο αγροτικό Πετρέλαιο, ύψους 41 εκατ. ευρώ. Όπως είχε αναφέρει ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Θάνος Πετραλιάς, από το 2025 η καταβολή της επιστροφής του ΕΦΚ στο αγροτικό πετρέλαιο θα γίνει μόνιμη και θα ακολουθηθεί νέα μέθοδος όπου το 50% δεν θα δίνεται αλλά το ποσό της επιστροφής θα συνδέεται με τη κατανάλωση κάθε αγρότη.




    Δεν έμειναν ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα των κινητοποιήσεων οι αγρότες της Π.Ε. Καβάλας

    Μια ουδέτερη στάση κρατούν οι αγρότες της Π.Ε. Καβάλας μετα τις κινητοποιήσεις που πραγματοποίηθηκαν κάθως οι απαντήσεις που δώθηκαν απο την πλευρά της κυβέρνησης έφεραν ικανοποίηση στο 100% σρα αιτήματα των αγροτών. Μιλώντας μάλιστα στο ENA CHANNEL,  o προέδρος του αγροτικού Συλλόγου Νέστου, δεν αποκλεί το ενδεχόμενο η κίνητοποίησει να συνεχίστούν το επόμενο χρονικό διάστημα.

     




    Μακάριος Λαζαρίδης:«Είμαστε δίπλα στους αγρότες με πράξειςκαι όχι ανεβαίνοντας στα τρακτέρ!»

    «Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη, 50 χρόνια από την ίδρυση της παράταξής μας και 50 χρόνια από τη Μεταπολίτευση, αποδεικνύει και με αυτό το νομοσχέδιο ότι βάζει πάνω απ’ όλα τον άνθρωπο. Ότι μέλημά μας είναι η διατήρηση της κοινωνικής συνοχής και ότι απευθυνόμαστε σε όλους τους πολίτες χωρίς διακρίσεις. Με κοινωνική δικαιοσύνη, χωρίς όμως να παρεκκλίνουμε από τους δημοσιονομικούς στόχους».

    Αυτό τόνισε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής, στη συζήτηση για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με τίτλο «Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις».

    Ιδιαίτερη αναφορά ο κ. Λαζαρίδης έκανε στους αγρότες, «τους ανθρώπους του μόχθου που αγωνίζονται σε δύσκολες συνθήκες για τα προς το ζην. Τους καταλαβαίνουμε απόλυτα και γι’ αυτό, από την πρώτη στιγμή που η Νέα Δημοκρατία ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας, το 2019, βρίσκεται διαρκώς δίπλα τους. Και το δίπλα τους, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι της αντιπολίτευσης, το εννοούμε με έργα, με πράξεις και όχι ανεβαίνοντας στα τρακτέρ! Το εννοούμε με σημαντικές παρεμβάσεις – ανάσα για τους γεωργούς και τους κτηνοτρόφους μας».

    Στο παρόν νομοσχέδιο, όπως εξήγησε, «περιλαμβάνεται – και θέλω να πιστεύω ότι θα την ψηφίσετε, κυρίες και κύριοι της αντιπολίτευσης – η επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο για το 2024, κάτι που κάναμε και το 2022 και το 2023, και δίνουμε τη δυνατότητα προκαταβολής του 50% του συνολικού ποσού, σύμφωνα με τις πρόσφατες δεσμεύσεις του Πρωθυπουργού.

    Την ίδια ώρα, προωθείται άμεσα, πριν από τις Ευρωεκλογές, η αναθεώρηση της τρέχουσας Κ.Α.Π., με τεχνικές βελτιώσεις και δομικές αλλαγές, ενώ εντατικοποιούνται οι έλεγχοι για την αντιμετώπιση των παράνομων ελληνοποιήσεων. Στο πλαίσιο αυτό αναμένονται πολύ σύντομα και νέες ανακοινώσεις από την Κυβέρνηση, η οποία κινείται πολυεπίπεδα για την ενίσχυση του αγροτικού κόσμου».

    Ο κ. Λαζαρίδης υπογράμμισε επίσης την «αποκατάσταση της δικαιοσύνης για 20.000 γιατρούς του Ε.Σ.Υ. σχετικά με τις εφημερίες που πραγματοποιούν. Εν προκειμένω, αυξάνονται αναδρομικά από την αρχή του 2024 κατά 20% οι σχετικές αποζημιώσεις. Επίσης, αυξάνεται κατά 20%, από 530 σε 636 ευρώ, το μηνιαίο ποσό που καταβάλλεται στους διευθυντές γιατρούς που απαλλάσσονται από τις εφημερίες, ενώ αυξάνεται κατά 5% το ανώτατο όριο αποδοχών για τους γιατρούς του Ε.Σ.Υ. Είναι η τρίτη αύξηση που δίνεται από την Κυβέρνηση στο ιατρικό προσωπικό. Η πρώτη, το 2022, προέβλεπε 10% αύξηση των μισθών τους και η δεύτερη αύξηση εφαρμόζεται από τις αρχές του 2024, μαζί με το μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων».

    Όσον αφορά την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές, όπως ανέφερε, «αυτό γίνεται με απόλυτο σεβασμό στους πολίτες, για τους οποίους φυσικά διασφαλίζεται η ελεύθερη πρόσβαση στις παραλίες, αλλά και με απόλυτο σεβασμό και στο φυσικό περιβάλλον. Χωρίς να κινδυνεύει ο κοινόχρηστος χαρακτήρας αιγιαλών και παραλιών, αξιοποιούνται κατά τρόπο επωφελή για την εθνική οικονομία με λελογισμένη ανάπτυξη».

    Ο κ. Λαζαρίδης ξεκίνησε την ομιλία του, «αποτίοντας ελάχιστο φόρο τιμής στους 57 συνανθρώπους μας που έναν ακριβώς χρόνο πριν, σαν σήμερα, βρήκαν τραγικό θάνατο στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, αλλά και στους 180 τραυματίες. Νέα παιδιά στην πλειοψηφία τους, όπως ο 22χρονος συμπατριώτης μου Ιορδάνης Αδαμάκης, που έχασαν τις ζωές τους τόσο άδικα σε αυτήν την ανείπωτη εθνική τραγωδία. Ο πόνος και ο θυμός εξακολουθούν να μας κυριεύουν όλους. Τις ευθύνες θα τις καταλογίσει η ανεξάρτητη Ελληνική Δικαιοσύνη, την οποία φαντάζομαι όλοι μας εμπιστευόμαστε απόλυτα».




    Αντίθετοι οι αγρότες του νέου Ζυγού με την αύξηση των δημοτικών τελών

    Τα δημοτικά τέλη φαίνεται πως δεν έχουν φέρει αντιρρήσεις μόνο απο κατοίκους και επαγγελματίες της πόλης της Καβάλας αλλά και απο αγρότες και επαγγελματίες των χωρίων του Δήμου Καβάλας όπου το κόστος για αυτούς είναι ακόμα μεγαλύτερο.

    Πρίν απο λίγες ημέρες μάλιστα, οι αγρότες της Δημοτικής Ενότητας Ζυγού, συνεδρίασαν ώστε να πάρουν μια κοινή απόφαση και να ζητήσουν βοήθεια και ίσως απαλλαγή απο τα δημοτικά τέλη καθώς τα έξοδα τους είναι ήδη τεράστια.




    Αγρότες έσπασαν τα κιγκλιδώματα της αστυνομίας στις Βρυξέλλες | Προσπαθούν να φτάσουν στην Κομισιόν

    Ένταση επικρατεί στις Βρυξέλλες με τους βέλγους αγρότες να έχουν βγάλει τα τρακτέρ στους δρόμους της πόλης, προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για την κοινή αγροτική πολιτική που αποφάσισε η Ευρωπαϊκή Ένωση.

    Σύμφωνα με την ΕΡΤ, οι αγρότες προσπαθώντας να φτάσουν στο κτίριο της Κομισιόν, έσπασαν τα κιγκλιδώματα της αστυνομίας, με αποτέλεσμα να επικρατήσει μεγάλη ένταση.

    Οι αγρότες φαίνονται αποφασισμένοι να προχωρήσουν μέχρι το κτίριο και δηλώνουν «θυμωμένοι».

    Πηγή: Newsbeast.gr




    Επιστρέφουν στις Βρυξέλλες οι αγρότες | Με τρακτέρ θα γεμίσει η βελγική πρωτεύουσα

    Στις Βρυξέλλες επιστρέφουν σήμερα, Δευτέρα 26/2 με τα τρακτέρ τους οι αγρότες για να διαδηλώσουν κατά τη διάρκεια του Συμβουλίου Υπουργών Γεωργίας της ΕΕ. Λιγότερο από έναν μήνα μετά την «ιστορική», όπως χαρακτηρίστηκε, αγροτική κινητοποίηση στη βελγική πρωτεύουσα την 1η Φεβρουαρίου, όταν πάνω από 1.300 τρακτέρ κατέκλυσαν τους δρόμους της ευρωπαϊκής συνοικίας, σήμερα οι αγρότες επιστρέφουν για να εκφράσουν το θυμό τους για την έλλειψη ανταπόκρισης από τις ευρωπαϊκές αρχές.

    Όπως αναφέρει η βελγική εφημερίδα Le Soir, στη σημερινή διαδήλωση θα συμμετέχουν αγροτικά συνδικάτα από τη Βαλονία και τη Φλάνδρα (νότιο και βόρειο τμήμα του Βελγίου), καθώς και αγρότες από τη Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία, τη Γερμανία και το Λουξεμβούργο. Οι διαδηλωτές αναμένεται να εισέλθουν στην πρωτεύουσα περί τις 9:30 και να συναντηθούν στις 11:00 (ώρες Ελλάδας) στην πλατεία Σούμαν, έξω από την έδρα του Συμβουλίου της ΕΕ, όπου θα συνεδριάζουν οι Υπουργοί Γεωργίας.

    Μεταξύ των κύριων αιτημάτων των αγροτών που, όπως οι ίδιοι λένε, δεν έχουν ακόμη εισακουστεί, είναι: δίκαια εισοδήματα, μείωση διοικητικών βαρών, τέλος συμφωνιών ελεύθερων συναλλαγών και αύξηση του προϋπολογισμού για την Κοινή Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ).

    Σύμφωνα με εκπροσώπους βελγικών αγροτικών συνδικάτων και όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων εκατοντάδες τρακτέρ αναμένεται να κατακλύσουν και σήμερα τις Βρυξέλλες, δεν αναμένεται πάντως να ξεπεράσουν τη συμμετοχή της 1ης Φεβρουαρίου. Οι βελγικές αρχές, από την πλευρά τους, προειδοποιούν τους κατοίκους της πρωτεύουσας για «μείζονα κυκλοφοριακά προβλήματα» και τους παροτρύνουν να μη χρησιμοποιήσουν αυτοκίνητο, να προτιμήσουν το μετρό για τις μετακινήσεις τους.

    Πηγή: Newsbeast.gr




    Κρίσιμες αποφάσεις για το μέλλον των κινητοποιήσεων τους λαμβάνουν στις γενικές συνελεύσεις οι αγρότες όλης της χώρας.

    Στη Βόρεια Ελλάδα ,αγρότες επιστρέφουν στα χωράφια τους εν αναμονή των πρωτοβουλιών της Κυβέρνησης . Αποχώρησαν από τα μπλόκα οι Σερραίοι αγρότες <<ο αγώνας δεν σταματάει αλλά παίρνει άλλη μορφή >>.<<Δεν κλείνουμε τα αυτιά μας ,εκκρεμεί συνάντηση του πρωθυπουργού με τους Θεσσαλούς >>είπε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης . Βαδίζοντας στα χνάρια των αγροτών ,οι μελισσοκόμοι από όλη σχεδόν τη χώρα πραγματοποίησαν συγκέντρωση στην πλατεία Συντάγματος . Αιτήματά τους, μεταξύ άλλων ,οι παράνομες ελληνοποιήσεις αλλά και το κόστος παραγωγής που έχει γίνει δυσβάσταχτο .

    Οι Θεσσαλοί αγρότες στον κόμβο του Πλατύκαμπου πήραν την απόφαση να παραμείνουν και να συνεχίσουν με παράλληλες δράσεις σε συντονισμό και με τα υπόλοιπα μπλόκα στα οποία οι αγρότες θα αποφασίσουν να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους .

    Σε ό,τι αφορά τους Θεσσαλούς αγρότες και την συνάντησή τους με τον Πρωθυπουργό ,για την επόμενη μέρα στη Θεσσαλία ,φαίνεται ότι θα γίνει στο πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου.

    Ενδεχομένως μέσα στο Σαββατοκύριακο να γίνει και μία Πανελλαδική σύσκεψη των αγροτών προκειμένου να καθορίσουν τις επόμενες ενέργειές τους .

    Γιάννης Γ.

     




    Αγρότες: Τι αλλάζει στις ελληνοποιήσεις των αγροτικών προϊόντων – Πιο αυστηρές οι ποινές

    Τις προσεχείς ημέρες ανακοινώνονται παρεμβάσεις κατά των ελληνοποιήσεων για την προστασία της ελληνικής αγροτικής παραγωγής

    Στο Υπουργικό Συμβούλιο που πιθανότατα θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου, θα παρουσιάσει η κυβέρνηση νέα μέτρα κατά των παράνομων ελληνοποιήσεων με στόχο την προστασία των ελληνικών αγροτικών προϊόντων.
    Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι με τις νέες παρεμβάσεις θα γίνονται πιο αυστηρές οι κυρώσεις για όσους παρανομούν, κάνοντας έτσι πιο ισχυρή την προστασία των ελληνικών προϊόντων από τις ελληνοποιήσεις.
    Πρόκειται για ένα βασικό αίτημα των αγροτών και των κτηνοτρόφων, το οποίο έθεσαν εμφατικά στη συνάντηση που είχαν πρόσφατα με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, στο Μέγαρο Μαξίμου.
    Σκοπός του νομοσχεδίου είναι η δημιουργία ενός νέου θεσμικού πλαισίου με βάση την εθνική αλλά και την ευρωπαϊκή νομοθεσία, στον τομέα των: γεωργικών προϊόντων και τροφίμων με Προστατευόμενες Ονομασίες Προέλευσης (ΠΟΠ), προστατευόμενες Γεωγραφικές Ενδείξεις ((ΠΓΕ) και στα Εγγυημένα Παραδοσιακά Ιδιότυπα Προϊόντα (ΕΠΙΠ).
    Με τη νομοθετική της πρωτοβουλία η κυβέρνηση θα θεσπίσει ένα νέο πλαίσιο αναφορικά με τη λειτουργία των ελεγκτικών οργάνων, τους ελέγχους, τις παραβάσεις, τα διοικητικά μέτρα, τις κυρώσεις και την διαδικασία επιβολής τους.

    Στις Βρυξέλλες για την Κ.Α.Π.

    Νωρίτερα, στις 26 Φεβρουαρίου, έχει προγραμματισθεί στις Βρυξέλλες σύνοδος των υπουργών Γεωργίας της Ε.Ε., διεκδικώντας αλλαγές στην Κ.Α.Π. ώστε να γίνει πιο λειτουργική, πιο απλή και πιο δίκαιη για τους αγρότες.
    Λίγες ημέρες πριν από το ραντεβού στις Βρυξέλλες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με έγγραφό της προς την βελγική προεδρία, προτείνει συγκεκριμένες βελτιώσεις στην Κοινή Αγροτική Πολιτική, μεταξύ των οποίων:

    • Διευκολύνσεις και εξαιρέσεις των μικρών εκμεταλλεύσεων κάτω των 100 στρεμμάτων από τους ελέγχους που σχετίζονται με τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις αιρεσιμότητας (ΚΑΠΚ). Αυτό πρακτικά σημαίνει περισσότερες εκτάσεις για καλλιέργεια.
      Δεδομένου ότι οι μικρές γεωργικές εκμεταλλεύσεις (ως 100 στρέμματα) καλύπτουν μόνο το 9,6 % των εκτάσεων που λαμβάνουν στήριξη από την ΚΑΠ, εκτιμάται ότι δεν θα υπάρξουν ενστάσεις για αυτή την πρόταση.
    • Απλούστευση της μεθοδολογίας για ορισμένους ελέγχους, με στόχο τη μείωση του αριθμού των επισκέψεων στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις από τις εθνικές διοικήσεις έως και κατά 50%, ώστε οι αγρότες «να έχουν περισσότερο χρόνο να αφιερώσουν στο βασικό τους έργο».
    • Χαλάρωση των απαιτήσεων σε έκτακτες ανάγκες, με δυνατότητα καλλιέργειας μεγαλύτερων εκτάσεων.
      Η Ε.Ε. προτείνει αποσαφήνιση της χρήσης της έννοιας της ανωτέρας βίας και των εξαιρετικών περιστάσεων. Αυτή η νομική έννοια επιτρέπει στους γεωργούς που δεν μπορούν να εκπληρώσουν όλες τις απαιτήσεις της ΚΑΠ λόγω έκτακτων και απρόβλεπτων γεγονότων (όπως σε περιπτώσεις σοβαρών ξηρασιών ή πλημμυρών) να μην τους επιβληθούν κυρώσεις.

    Η συνάντηση του Πρωθυπουργού με τους αγρότες της Θεσσαλίας

    Τέλος, «κλείδωσε» και η νέα συνάντηση, που είχε υποσχεθεί ο Πρωθυπουργός στους αγρότες της Θεσσαλίας, για τις 11 Μαρτίου.
    Ο τόπος της συνάντησης θα οριστεί τις επόμενες ημέρες. Ως τότε η κυβέρνηση θα έχει στα χέρια της και τη μελέτη των Ολλανδών για τη Θεσσαλία και θα παρουσιάσει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για την ανασυγκρότηση της περιοχής και κατ´ επέκταση τη στήριξη του αγροτικού κόσμου των πληγεισών περιοχών από τον «Ντάνιελ»




    Επιστρέφουν στις βάσεις τους οι αγρότες της Καβάλας

    Μετά τις πετυχημένες κινητοποιήσεις (στον Σταυρό Αμυγδαλεώνα, στην Π.Ε Καβάλας αλλά και στο Τελωνείο Εξοχής) οι αγρότες του Νομού Καβάλας επέστρεψαν το μεσημέρι της Πέμπτης 22 Φεβρουαρίου στις βάσεις τους.

    Ωστόσο από την πλευρά τους δεν απέκρυψαν το ενδεχόμενο να συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις τις επόμενες ημέρες.

    Δείτε φωτογραφίες με τα τρακτέρ του Δήμου Νέστου να επιστρέφουν στις βάσεις τους :




    Αγρότες | Αποφασίζουν για νέα μπλόκα

    Να κλείσει το αγροτικό «μέτωπο» θέλει η κυβέρνηση, στέλνοντας… μήνυμα πως δεν υπάρχουν άλλα δημοσιονομικά περιθώρια για πρόσθετα μέτρα στήριξης. Την ίδια στιγμή σήμερα θα πραγματοποιηθούν γενικές συνελεύσεις στα μπλόκα προκειμένου να ενημερωθούν οι αγρότες για τα αποτελέσματα του συλλαλητηρίου και να αποφασίσουν για το μέλλον των κινητοποιήσεων.

    Οι αγρότες ζητούν να ανοίξει περαιτέρω η βεντάλια των μέτρων στήριξης και ικανοποίηση υπάρχει για το μεγάλο συλλαλητήριο που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα. Την ίδια στιγμή πάντως από το Μαξίμου κλείνουν την συζήτηση για πρόσθετα μέτρα σε αυτή τη συγκυρία και παραπέμπουν στις κινήσεις που θα γίνουν σε ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς τα τρακτέρ είναι στους δρόμους σε αρκετές ακόμα χώρες.

    Σαφής ήταν χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, ο οποίος υπογράμμισε πως «να πούμε, κατ΄ αρχάς, για να μην υπάρξει παρεξήγηση, ότι τα δημοσιονομικά περιθώρια για τις παρεμβάσεις ως προς το αυξημένο κόστος των αγροτών, εξαντλήθηκαν. Δεν υπάρχει κάτι το οποίο μπορούν να περιμένουν». Προσέθεσε μάλιστα πως «δεν θέλουμε να δίνουμε υποσχέσεις, τις οποίες δεν μπορούμε να τις κρατήσουμε».

    Σε πέντε σημεία εστιάζει η κυβέρνηση

    Ουσιαστικά από την κυβέρνηση σε αυτή τη στιγμή εστιάζουν σε πέντε σημεία:

    • Στην όσο το δυνατόν ταχύτερη υλοποίηση των όσων έχουν ανακοινωθεί προκειμένου οι αγρότες να εισπράξουν ζεστό χρήμα.
    • Στη διατήρηση ανοιχτών διαύλων επικοινωνίας και είναι χαρακτηριστικό πως την επόμενη βδομάδα ο πρωθυπουργός αναμένεται να συναντηθεί με εκπροσώπους των αγροτών από τη Θεσσαλία
    • Στην αντιμετώπιση του προβλήματος των παράνομων ελληνοποιήσεων. «Δεν γίνεται προϊόν το οποίο να μην είναι ελληνικό να βαφτίζεται ως ελληνικό και με αυτόν τον τρόπο να νοθεύεται ο ανταγωνισμός. Και έχουμε κάνει σημαντικά βήματα σε αυτή την κατεύθυνση» ανέφερε σε πρόσφατη συνέντευξη του στο star ο πρωθυπουργός.
    • Σε εξεύρεση μιας μόνιμης λύσης για τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο πετρέλαιο από το 2025.
    • Στην ευρωπαΐκή συζήτηση που είναι σε εξέλιξη για αλλαγές στην Κοινή Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ). Από το κυβερνών κόμμα αυτό που επισημαίνεται είναι πως έχουν εξασφαλιστεί πόροι 19,3 δισ. ευρώ για τους Έλληνες αγρότες, ενώ άλλες χώρες (όπως η Γαλλία, η Ιταλία, η Γερμανία και το Βέλγιο) υπέστησαν μείωση 10-15%. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στη συμμαχία των 9 χωρών του Νότου, ώστε να υπάρξουν συγκεκριμένες κινήσεις για την στήριξη του πρωτογενούς τομέα και την απλούστευση της ΚΑΠ

    Επιστροφή των αγροτών στα χωράφια θέλει η κυβέρνηση

    Να υπάρξει αποκλιμάκωση των κινητοποιήσεων και να μην υπάρξουν νέα μπλόκα στο κεντρικό οδικό δίκτυο θέλει η κυβέρνηση. Άλλωστε θα αρχίσει και η περίοδος της σποράς και όπως επεσήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης «θέλουμε τους αγρότες πίσω στα χωράφια τους, τους κτηνοτρόφους να είναι μαζί με τα ζώα τους». Για να τονίσει πάντως πως αυτό δεν σημαίνει πως θα κλείσει εδώ το θέμα αλλά θα συνεχιστεί η συζήτηση για τα προβλήματα του πρωτογενούς τομέα της οικονομίας

    Στο γαλάζιο στρατόπεδο αναγνωρίζουν τις δυσκολίες που έχουν κληθεί να αντιμετωπίσουν οι αγρότες, ωστόσο αυτό που επισημαίνεται είναι πως έχει ήδη ανακοινωθεί ένα πακέτο μέτρων στήριξης με έμφαση στο ενεργειακό πεδίο. Και τονίζεται η ανάγκη να δοθεί μια πίστωση χρόνου, ώστε να αρχίσουν να τρέχουν τα συγκεκριμένα μέτρα στον πρωτογενή τομέα της οικονομίας

    Σε καμία περίπτωση πάντως στην Πειραιώς δεν θέλουν να υπάρξει ρήξη με τους αγρότες που είναι ένα κοινό, που σε μεγάλο βαθμό στις τελευταίες εκλογές είχε στηρίξει τη Νέα Δημοκρατία. Άλλωστε μια σειρά δημοσκοπήσεων δείχνουν πως η πλειοψηφία των πολιτών στηρίζει τα αιτήματα των αγροτών, με την ακρίβεια να αποτελεί βασικό πονοκέφαλο για τα νοικοκυριά.

    ethnos.gr




    Χατζηδάκης: Στις 22 Μαρτίου θα αυξηθεί ο κατώτατος μισθός | Τι είπε για τους αγρότες και για έκτακτο επίδομα το Πάσχα

    «Δεν ισχυριζόμαστε ότι οι αγρότες έχουν γίνει πάμπλουτοι με τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, όμως είναι βέβαιο ότι στο πλαίσιο των αντοχών του προϋπολογισμού και της οικονομίας από το 2019 ξεκινήσαμε μία πολιτική ελάφρυνσης των αγροτών από τα φορολογικά», δήλωσε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης στον ΣΚΑΙ.

    «Υπενθυμίζω τη μείωση της άμεσης φορολογίας των αγροτών ήδη από τον πρώτο χρόνο της θητείας μας σε σχέση με τον ΣΥΡΙΖΑ. Τον ΦΠΑ στα λιπάσματα και τις ζωοτροφές που έπεσε στο 6%, τον ΦΠΑ στα αγροτικά μηχανήματα που έπεσε στο 13%, την επιστροφή του ειδικού φόρου κατανάλωσης το 22′ και το 23′, -δεν επέστρεφε νωρίτερα τώρα θα επιστρέψει και μάλιστα με προκαταβολή το 24′- και ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι θα μονιμοποιηθεί και αυτή η επιστροφή του ειδικού φόρου κατανάλωσης. Παράλληλα στο ρεύμα έχουμε εξαιρετικά θετικές ρυθμίσεις με επέκταση για 8 χρόνια».

    «Για τις αποζημιώσεις υπάρχουν αρκετά χρήματα τα οποία έχουν δοθεί στο πλαίσιο της πρώτης αρωγής, το συντονίζει ο κ. Τριαντόπουλος. Αντιλαμβανόμαστε ότι δεν μπορούμε να δίνουμε χρήματα χωρίς έλεγχο για τις φυσικές καταστροφές διότι θα ήταν ‘χρήματα από το ελικόπτερο’ για τα οποία θα ήμασταν στο τέλος υπόλογοι από τον ίδιο τον λαό», δήλωσε ο υπουργός.

    «Μόνο το υπ. Υποδομών έχει κατασκευάσει και έχει περάσει ειδική νομοθεσία για αυτό έργα που προσεγγίζουν το ένα δισεκατομμύριο στη Θεσσαλία και τις γύρω περιοχές που επλήγησαν».

    Έχουμε ξεπεράσει ήδη τις αντοχές του προϋπολογισμού

    Ερωτηθείς αν πρόκειται να ικανοποιηθεί κάποιο από τα αιτήματα των αγροτών ο ίδιος ξεκαθάρισε: «Δεν μπορούμε κάτι περαιτέρω γιατί έχουμε ξεπεράσει ήδη τις αντοχές του προϋπολογισμού από την αρχή της χρονιάς για τους αγρότες, τους γιατρούς και το επίδομα γέννησης. Έχουμε δώσει 212 εκατομμύρια πάνω από τις προβλέψεις του προϋπολογισμού που είχε υπολογιστεί τον Δεκέμβριο. Βεβαίως, ο προϋπολογισμός εκτελείται κανονικά και γι΄αυτό μπορέσαμε και δώσαμε αυτά τα χρήματα, εικάζουμε ότι μπορούμε να το υποστηρίξουμε, αλλά υπάρχουν όρια».

    Στις 22 Μαρτίου η αύξηση του κατώτατου μισθού

    Σχετικά με τον κατώτατο μισθό δήλωσε: «Στις 22 Μαρτίου θα αυξηθεί ο κατώτατος μισθός. Ο κατώτατος μισθός έχει πάει από τα 650 στα 780, όταν αποφασίσει το υπουργικό συμβούλιο ο πρώτος αριθμός θα είναι ”8”, όχι ”9”. Ήμασταν στην 18η θέση σε επίπεδο ΕΕ και τώρα είμαστε στην 12η, δεν κοκορεύομαι γι’ αυτό, είναι μια πραγματικότητα. Έχει ανέβει και ο μέσος μισθός από τα 1046 στα 1258. Δεν ισχυρίζομαι ότι λύθηκαν τα προβλήματα των ανθρώπων. Οι αποταμιεύσεις ήταν 150 δισεκατομμύρια το 2019 και τώρα έφτασαν στο 200 δισ, 50 δισ αύξηση τα 30 από τα 50 προέρχονται από τα νοικοκυριά. Η Ελλάδα έχει ανέβει αρκετά σκαλιά στην οικονομία».

    Δεν βλέπω στον ορίζοντα έκτακτο βοήθημα για το Πάσχα

    Σχετικά με το επίδομα Πάσχα, ο ίδιος δήλωσε: «Δεν βλέπω κάτι στον ορίζοντα, ωστόσο αυτό θα εξαρτηθεί ως προς το πως θα εξελιχθούν τα πράγματα. Ο πρωθυπουργός έχει πει ότι μόλις ‘στέγνωσε το μελάνι ου προυπολογισμού’. Στον περσυνό προϋπολογισμό εμείς νομίζαμε ότι λόγω των διπλών εκλογών και των καταστροφών στη Θεσσαλία θα είχαμε θέμα, όμως υπεραπέδωσε γιατί η οικονομία υπεραπέδωσε».

    «Η πρώτη μας δουλειά δεν είναι να μοιράζουμε πράγματα που δεν έχουμε, η πρώτη μας δουλειά είναι να λειτουργεί σωστά η οικονομία. Δε θα δώσουμε ποτέ παραπάνω πράγματα από αυτά που αντέχουμε», τόνισε.

    Το IRIS έχει μηδενικές χρεώσεις σε μεταφορές χρημάτων μέχρι 500 ευρώ

    Σχετικά με τις χρεώσεις του IRIS: «Από πολίτη σε πολίτη οι χρεώσεις είναι μηδενικές μέχρι 500 ευρώ. Αν ο πολίτης πάει σε έναν ελεύθερο επαγγελματία που έχουν κάνει υποχρεωτικά λογαριασμό στο IRIS και κάνει μία κατάθεση στον λογαριασμό του μέχρι 500 ευρώ πάλι δεν θα υπάρξει χρέωση. Ο επαγγελματίας ανάλογα με την τράπεζα που έχει μπορεί να πληρώσει μία μικρή χρέωση -μικρότερη πάντως από ότι θα πλήρωνε ο ίδιος επαγγελματίας αν πήγαινε με άλλες μεθόδους. Καταλαβαίνω ότι από το σύστημα IRIS μπορεί να είναι ενοχλημένοι με άλλους ανταγωνιστές».

    Έχει οριστεί προθεσμία η 29η Φεβρουαρίου για την διασύνδεση των POS

    Σχετικά με τα POS: «Η διασύνδεση του POS με τις ταμειακές μηχανές θα γίνουν οπωσδήποτε όχι μόνο γιατί αντιμετωπίζεται η φοροδιφυγή αλλά γιατί το θέμα έχει μπει εδώ και τρία χρόνια στο ταμείο ανάκαμψης ως ορόσημο που αυτό σημαίνει ότι αν δεν γίνει θα διακοπέι η χρηματοδότηση της χώρας εν μέρει. Άρα θα προχωρήσουμε βρέξει χιονίσει. Έχει οριστεί προθεσμία η 29η Φεβρουαρίου. Στη σημερινή συνάντηση με τους τραπεζίτες θα συζητήσουμε για τα POS».

    Πηγή: Newsbeast.gr

     




    Αγρότες: Αναχωρούν συντεταγμένα τα τρακτέρ από το Σύνταγμα | Στα μπλόκα οι νέες αποφάσεις

    Συντεταγμένα και τμηματικά, αποχωρούν με τα τρακτέρ τους, οι αγρότες, που διανυκτέρευσαν χθες στο Σύνταγμα,  μετά το συγκλονιστικό συλλαλητήριο που πραγματοποίησαν χθες, απαιτώντας την ικανοποίηση βασικών αιτημάτων που σχετίζονται με την επιβίωσή τους.

    Επί ποδός είναι η Τροχαία Αττικής, ενώ σε ισχύ βρίσκονται κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα εφαρμοστούν κατά μήκος του δρομολογίου που θα ακολουθήσουν τα τρακτέρ: Πανεπιστημίου – Πλ. Ομονοίας – Αγ. Κωνσταντίνου – Πλ. Καραϊσκάκη – Αχιλλέως – Λ . Αθηνών – Λ. Κηφισού.

    «Ο αγώνας θα συνεχιστεί και θα είναι μακρόχρονος», διαμηνύουν οι αγρότες

    «Η κυβέρνηση έλαβε το μήνυμα»

    «Με το μεγαλειώδες συλλαλητήριο που έγινε την Τρίτη στο Σύνταγμα, με τη θερμή συμπαράσταση του λαού της Αθήνας και τα σχεδόν 200 τρακτέρ, έχουμε αναδείξει το πρόβλημά μας και ζητάμε την ικανοποίηση των αιτημάτων μα»ς, τόνισε ο Ρίζος Μαρούδας, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Ν. Λάρισας, μιλώντας στην τηλεόραση του «Σκάι», το πρωί της Τετάρτης, λίγο πριν την αναχώρηση των αγροτών από το Σύνταγμα.

    «Επιστρέφουμε στα μπλόκα για να πάρουμε εκεί τις αποφάσεις μας, με τους συναδέλφους που είμαστε στο δρόμο», υπογράμμισε.

    «Η κυβέρνηση έχει λάβει το μήνυμα ότι πρέπει να δώσει λύσεις στους αγρότες και μετά ας ξύσει τον πάτο του βαρελιού» επεσήμανε ο κ. Μαρούδας, προσθέτοντας ότι«ο αγώνας θα συνεχιστεί και θα είναι μακρόχρονος καθώς δεν έχουν ικανοποιηθεί βασικά μας αιτήματα».

    Δείτε εικόνες από την αναχώρηση των αγροτών

    Τα τρακτέρ αναχωρούν από την Λεωφόρο Αμαλίας ακολουθώντας το δρομολόγιο: Πανεπιστημίου, πλατεία Ομονοίας , Αγίου Κωνσταντίνου , πλατεία Καραϊσκάκη, Αχιλλέως , λεωφόρος Αθηνών, λεωφόρος Κηφισού.

    Συντεταγμένα αναχωρούν οι αγρότες με τα τρακτέρ τους από το Σύνταγμα

    Συντεταγμένα αναχωρούν οι αγρότες με τα τρακτέρ τους από το Σύνταγμα

    Αναχωρούν από την Αθήνα και επιστρέφουν στα μπλόκα

    Πηγή: in.gr




    Μαρινάκης | Ξεκαθαρίσαμε ότι έχουν εξαντληθεί τα δημοσιονομικά περιθώρια για τους αγρότες

    Στους αγρότες που πραγματοποίησαν μεγάλη κινητοποίηση στο κέντρο της Αθήνας μίλησε το πρωί της Τετάρτης (21/2) σε συνέντευξή του ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης«Ξεκαθαρίσαμε ότι έχουν εξαντληθεί τα δημοσιονομικά περιθώρια» είπε χαρακτηριστικά.

    «Βλέπω μια μεγάλη αξιοπρέπεια αναφορικά με τις κινητοποιήσεις των αγροτών, και συντεταγμένα έχουν γίνει και συγκεκριμένα αιτήματα που δεν περιμέναμε να τα μάθουμε αυτές τις μέρες. Επειδή συμμετείχα σε αυτή τη συζήτηση που έγινε με τον πρωθυπουργό, είχε αποτέλεσμα και ήταν ουσιαστικά.

    Προφανώς συνεχίζουν και διεκδικούν πολλά από τα οποία θεωρούν δίκαια, κάποια αναγνωρίστηκαν ως πολύ δίκαια αιτήματα και κάποια αλλά ενδεχομένως να μην μπορούν αυτή τη στιγμή να γίνουν εφικτά. Απευθυνόμενος σε όλους τους ανθρώπους του πρωτογενούς τομέα, να πω ότι μετά από τις πολύ σημαντικές ανακοινώσεις του πρωθυπουργού, που έχουν μόνιμο χαρακτήρα, το ρεύμα έχει έναν άξονα διετίας συν 8, στο όριο του κόστους και το πετρέλαιο δίνεται με έκτακτο τρόπο για 3η χρονιά και ξεκινά η συζήτηση για την μόνιμη καταβολή του πετρελαίου» υπογράμμισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος μιλώντας στο Mega και την εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο.

    «Αυτές οι κινητοποιήσεις είναι ένα μήνυμα προς όλους και σε εμάς, έχουμε κάνει πολλά πάντα στα δημοσιονομικά όρια. Ξεκαθαρίζουμε πόες δεν υπάρχουν άλλα δημοσιονομικά περιθώρια για να δοθεί κάτι στους αγρότες ως επιχορήγηση. Ο ότι η οικονομία πάει καλά, δεν έγινε ως διά μαγείας, παρότι αμφισβητούμαστε από την αντιπολίτευση, έγινε γιατί έχουμε μια κυβέρνηση και έναν πρωθυπουργό που πριν προχωρήσουν σε ένα μέτρο, το μετράνε και το μελετάνε και δεν έχουν στόχο μαξιμαλιστικής πολιτικής και να χρεώσουν τις επόμενες γενιές» υπογράμμισε ο Παύλος Μαρινάκης.

    «Αναφορικά με το πετρέλαιο, γιατί το ρεύμα λύθηκε σε μεγάλο ποσοστό, ο μηχανισμός μόνιμης επιστροφής του ειδικού φόρου κατανάλωσης καταργήθηκε το 2016. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη μείωσε τον ΦΠΑ για τις ζωοτροφές, για τα λιπάσματα, τον εισαγωγικό συντελεστή για τον φόρο εισοδήματος των αγροτών από το 22% στο 9%, έδωσε 1,2 δισ. ευρώ μέσω του ΕΛΓΑ στους αγρότες, προσχωρήσαμε σε δίκαιες παροχές. Απ΄ το 2016 μέχρι σήμερα έχουν αυτό το πολύ λογικό αίτημα για το πετρέλαιο το οποίο δόθηκε για 3η χρονιά προσωρινά. Ο πρωθυπουργός έχει υποσχεθεί από το 2025 να γίνει συζήτηση για να καταστεί το δίκαιο αυτό μέτρο μόνιμο. Μας βοήθησαν τα επιδόματα ωστόσο δεν μένουν για πάντα» διευκρίνισε.

    «Σε απόλυτη επιφυλακή η ΕΛ.ΑΣ. για τα ζητήματα τρομοκρατίας και παραβατικότητας»

    Ο Παύλος Μαρινάκης έκανε ειδική αναφορά στην τρομοκρατία και στα κενά στα μέτρα φύλαξης των Δικαστικών Μεγάρων υπογραμμίζοντας: «Θα είμαστε οι τελευταίοι που θα σας πούμε ότι έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα στη χώρα, και δεν υπάρχει ζήτημα ανομίας ή παραβατικότητας. Από τη στιγμή που υπάρχουν ζητήματα τρομοκρατίας υπάρχει θέμα. Έχουμε εμπιστοσύνη στην ελληνική αστυνομία. Έχει αποδείξει πως έχει σημαντικά αποτελέσματα σε όλα τα επίπεδα εγκληματικότητας. Η ήπια εγκληματικότητα έχει μειωθεί κατά 25% γιατί επιστρέφουν οι αστυνομικοί στους δρόμους. Οι ανθρωποκτονίες έχουν εξιχνιαστεί κατά 90%. Υπάρχουν όμως κενά που πρέπει να καλυφθούν και μετράει το αποτέλεσμα δηλαδή η ασφάλεια των πολιτών».

    «Το αρμόδιο τμήμα της ΕΛ.ΑΣ., η αντιτρομοκρατική καθώς και άλλες υπηρεσίες, είναι σε απολυτή επιφυλακή. Η βούληση της κυβέρνησης φαίνεται από τον ποινικό κώδικα που έχει. Έχουμε κυβέρνηση που κάνει μία 3η αλλαγή που κλείνει πολλά κενά ανομίας: αυστηροποιούνται οι ποινές, σταματάει το παράδοξο ότι όλα τα πλημμελήματα είναι ατιμώρητα, έμπαινε κάποιος για 15χρονια στη φυλακή και έβγαινε σε 7 ακόμα και για εγκλήματα κατά της γενετήσιας ελευθερίας» συμπλήρωσε.

    «Πρέπει να φτάσουμε στο σημείο να μην είναι είδηση η τήρηση της νομιμότητας»

    «Θεωρώ καλοδεχούμενη την κριτική, και λογική από αυτούς που μας λένε να κάνουμε περισσότερες επεμβάσεις και εφαρμόστε τον νόμο. Κάποιοι λένε ακόμα και για χούντα και βλέπουμε το εντελώς αντίθετο πράγμα. Πρώτον, σε λίγες μέρες θα γίνει πράξη η εμβληματικότερη μεταρρύθμιση για την 3οβάθμια εκπαίδευση. Υπάρχουν άνθρωποι που έχουν δώσει “μάχες” έχουν χάσει εξάμηνα, είτε ήταν κομματικοί είτε όχι για να μπορούν στη χώρας μας στα νέα παιδιά.

    Σε λίγες μέρες θα έχουμε έναν νόμο που στηρίζει το ελληνικό πανεπιστήμιο και δίνει τη δυνατότητα στο κράτος να έχουμε μη κρατικά πανεπιστήμια. Η αξία των πτυχίων προκύπτει από την αξιοπιστία του πανεπιστημίου και τι σπουδές παρέχει και κατά πόσο το θέλει αυτό το πτυχίο η αγορά εργασίας. Τα κριτήρια για την ίδρυση των μη κρατικών πανεπιστήμιων ως παραρτήματα και ελπίζουμε και συνολικά μετά την αναθεώρηση του άρθρου 16 που θα γίνει με το καλό στην χώρα, θα είναι από πιο αυστηρά από οποιασδήποτε άλλη χώρα στην Ευρώπη» σημείωσε ο Παύλος Μαρινάκης.

    «Καταφέραμε με τις ενέργειες του υπουργείου Παιδείας και με τη βοήθεια των Πρυτάνεων να διασωθεί η εξεταστική των φοιτητών κατά ποσοστό άνω του 90%. Δυστυχώς υπήρχαν και περιπτώσεις που φοιτητές έχασαν το εξάμηνό τους, και να διερευνηθεί ποιός έχει ευθύνες. Θεωρώ αυτονόητο ότι θα πρέπει να συζητάμε σε αυτή τη χώρα το αυτονόητο. Δυστυχώς συζητάμε γιατί έως το 2019 υπήρχε ένα νομοθετικό πλαίσιο που απαγόρευε τις επεμβάσεις στο πανεπιστήμιο. Πρέπει να φτάσουμε στο σημείο να μην είναι είδηση η τήρηση της νομιμότητας.

    Εμείς δεν θέλουμε να μπαίνει στα πανεπιστήμια η αστυνομία. Κανείς δεν το θέλει αυτό, δεν είναι εκδικητικό. Αν καταληφθεί μία ΔΟΕ ή ένας άλλος οργανισμός προφανώς και θα επέμβει. Καταργήσαμε το άσυλο ανομίας το 2019 και από τότε έχουν γίνει δεκάδες επεμβάσεις εκκένωσης καταλήψεων από φοιτητές, κάποιους που αυτοαποκαλούνται “φοιτητές”, αίθουσες – παρασκευαστήρια μολότοφ σε Μετσόβιο και Αριστοτέλειο, στις εστίες. Η αστυνομία βρήκε ευρήματα που δεν έχουν σχέση με το πανεπιστήμιο. Έχουμε και άλλα βήματα να διανύσουμε» συμπλήρωσε.

    Τι είπε για το κράτος δικαίου και την ελευθερία του Τύπου

    Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος αναφέρθηκε στην Εξεταστική Επιτροπή για τα Τέμπη και την ολοκλήρωση των εργασιών μετά το ψήφισμα – ράπισμα της Ευρωβουλής για το κράτος δικαίου στην Ελλάδα.

    «Όσον αφορά στο ψήφισμα για το κράτος δίκαιου, η κατάσταση κάθε χώρας για την ελευθερία του Τύπου και το κράτος δικαίου αποτυπώνεται από την ετήσια έκθεση για το κράτος δίκαιου που βγάζει η ευρωπαϊκή επιτροπή για κάθε χώρα.

    Η τελευταία που βγήκε και περιμένουμε την επόμενη, αναγνώρισε πολύ σημαντική πρόοδο για την Ελλάδα και έκανε και επισημάνσεις. Ως δημοσιογράφοι, το βλέπετε αυτό, ζούμε σε μια χώρα που πλέον δεν υπάρχουν δημοσιογράφοι σε κρατητήρια, δεν υπάρχουν υπουργοί καταδικασμένοι με 13-0 για παρεμβάσεις και παραβάσεις καθήκοντος. Δεν υπάρχουν πολιτικοί υπό διωγμό. Υπάρχει ένα ψήφισμα ωστόσο δεν πιστεύω ότι αντιμετωπίζεται (σ.σ. για τους δημοσιογράφους) πρόβλημα ελευθερία του Τύπου στην Ελλάδα.

    Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα έχουμε τις περισσότερες εφημερίδες και Μέσα και είναι ευτυχές γεγονός αυτό, έχουμε συκοφαντικά πρωτοσέλιδα που δεν κυκλοφορούν σε μία άλλη χώρα στον κόσμο, έχουμε την συντριπτική πλειοψηφία ή τουλάχιστον πολλές εφημερίδες που γράφουν την μία ανακρίβεια μετά την άλλη» είπε.

    «Μερίδα της αντιπολίτευσης βλέπει πίσω από μια τραγωδία, μια ευκαιρία πολιτικής εκμετάλλευσης»

    «Για την δολοφονία Καραϊβάζ ευχόμαστε να διαλευκανθεί. Δεν νομίζω ότι βάζουμε κάποια σκιά ότι υπάρχει κακοποιά συγκάλυψη. Για τις υποκλοπές ψηφίσαμε το πιο αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο. Για την Εξεταστική για τα Τέμπη, είχαμε την Εξεταστική με τους περισσότερους μάρτυρες στην ιστορία των Εξεταστικών Επιτροπών με 39 μάρτυρες. Ουδείς εξ αυτών πλην ενός δεν προτάθηκε από την κυβερνητική πλειοψηφία. Όπως κάθε πολίτης, λογικός άνθρωπος και υγιής νους θέλουμε αυτή η υπόθεση να διαλευκανθεί σε όλα τα επίπεδα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και σε επίπεδο Εξεταστικής και σε επίπεδο Δικαιοσύνης.

    Και το θέλει αυτό και η κυβέρνηση, και ο πρωθυπουργός. Δυστυχώς υπάρχει μια μερίδα της αντιπολίτευσης βλέπει πίσω από μια τραγωδία, μια ευκαιρία πολιτικής εκμετάλλευσης. Είναι ντροπή να χρησιμοποιούν τον πόνο των συγγενών για να κάνουν πολιτικό παιχνίδι ή να προβάλουν ιστορίες στην Ευρώπη και να συκοφαντούν τη χώρα μας πχ νεκρή Μαρία. Οι ώρες της Εξεταστικής είναι ρεκόρ. Δεν θεωρώ ότι υπάρχει θέμα συγκάλυψης είναι εν εξελίξει έρευνα της Δικαιοσύνης» δήλωσε κλείνοντας ο Παύλος Μαρινάκης.

    Πηγή: Newsbeast.gr