Αλεξανδρούπολη | Αναβολή στην εκδίκαση της υπόθεσης σεξουαλικής κακοποίησης του 5χρονου από συμμαθητές του

Η εκδίκαση της υπόθεσης σεξουαλικής κακοποίησης, που φέρεται να υπέστη ένα πεντάχρονο αγόρι από δύο συμμαθητές του, αναβλήθηκε για τις 16 Σεπτεμβρίου 2025. Το περιστατικό, που συνέβη κατά τη διάρκεια του σχολικού διαλείμματος σε νηπιαγωγείο της Αλεξανδρούπολης τον περασμένο Σεπτέμβριο, έχει προκαλέσει σοκ στην τοπική κοινωνία. Οι κατηγορούμενοι για την υπόθεση είναι οι γονείς των δύο παιδιών και δύο νηπιαγωγοί, οι οποίοι αντιμετωπίζουν κατηγορίες για παραμέληση εποπτείας ανηλίκου και έκθεση ανηλίκου σε κίνδυνο.

Το αίτημα αναβολής κατατέθηκε από την πολιτική αγωγή, η οποία ζήτησε επιπλέον χρόνο για την ολοκλήρωση της κοινωνικής έρευνας σχετικά με τις συνθήκες διαβίωσης των οικογενειών των παιδιών. Παράλληλα, ζητήθηκε να οριστεί κατάλληλος διερμηνέας, ώστε να διευκολυνθεί η επικοινωνία με τα πέντεχρονα παιδιά που εμπλέκονται στην υπόθεση.

Αν και η εισαγγελέας διαφώνησε, τονίζοντας ότι οι κοινωνικές εκθέσεις που περιλαμβάνονται στη δικογραφία παρέχουν ήδη επαρκείς πληροφορίες για το οικογενειακό περιβάλλον των παιδιών, ο πρόεδρος του δικαστηρίου αποδέχθηκε το αίτημα αναβολής, το οποίο υποστήριξε και η υπεράσπιση.

Η δικηγόρος της πολιτικής αγωγής, Ανθούλα Ανάσογλου, δήλωσε: «Είχαμε ζητήσει κοινωνική έρευνα και για τα σπίτια των άλλων δύο παιδιών και των οικογενειών τους. Υπήρξε μία αρχική εικόνα, αλλά υπήρχε δυσκολία στην επικοινωνία με τα άλλα δύο παιδιά, καθώς δεν υπήρχε η δυνατότητα να μιλήσουν στις κοινωνικές υπηρεσίες. Ωστόσο, βρέθηκε κατάλληλος διερμηνέας. Οι ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί πρέπει να αφουγκραστούν αυτά τα παιδιά, καθώς έχουν κάτι να πουν». Στη συνέχεια, τόνισε ότι τα αποτελέσματα της κοινωνικής έρευνας ήταν εκπληκτικά, καθώς οι καταθέσεις των παιδιών φαίνεται να διαφοροποιούνται από όσα αναφέρθηκαν στην κοινωνική έρευνα. Επίσης, ανακοίνωσε ότι θα καταθέσει αγωγή εναντίον των δύο οικογενειών, των δύο νηπιαγωγών και του ελληνικού δημοσίου.

Από την πλευρά της υπεράσπισης, η δικηγόρος Μένια Πολυχρόνη, σχετικά με την αναβολή, δήλωσε: «Η αναβολή επιτρέπει στις κοινωνικές υπηρεσίες να ολοκληρώσουν την έρευνα που έχουν ξεκινήσει για τις συνθήκες διαβίωσης των τριών οικογενειών. Έτσι, θα μας δοθεί και η δυνατότητα να ασκήσουμε τα υπερασπιστικά μας δικαιώματα με βάση τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας».




Αλεξανδρούπολη | Υπόθεση 5χρονου

Έντονα απασχολεί την κοινή γνώμη η υπόθεση με την καταγγελία για σεξουαλικη κακοποίηση 5χρονου στην Αλεξανδρούπολη. Μετά τις χθεσινές διαδικασίες στο Δικαστικό Μέγαρο, αποφασίστηκε η αναβολή εκδίκασης της υπόθεσης για τις 12 Νοεμβρίου. Αυτό ήταν ένα κοινό αίτημα των δικηγόρων και των δύο πλευρών, προκειμένου να προετοιμαστούν για την υπόθεση και ενώ αρχικά η Πρόεδρος είχε αρνηθεί, τελικά έγινε δεκτό.

Ένα σημείο που έχει δημιουργήσει έντονη αντιπαράθεση, είναι η παρουσία εκπαιδευτικών έξω από το Δικαστήριο, για να εκφράσουν τη συμπαράστασή τους στις δύο νηπιαγωγούς που κατηγορούνται για παραμέληση εποπτείας και έκθεση ανηλίκου σε κίνδυνο. Υπενθυμίζουμε οτι την πρώτη ημέρα είχε κηρυχτεί τρίωρη στάση εργασίας των εκπαιδευτικών σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία της Αλεξανδρούπολης, προκειμένου να μπορέσουν να παραστούν στο δικαστήριο, πράγμα που έπραξαν και μάλιστα με “πανώ” συμπαράστασης. Για το πρωί της Τρίτης δεν έχουμε υπόψη μας κάποια ανακοίνωση για νέα στάση εργασίας, αλλά και πάλι πολλοί εκπαιδευτικοί συγκεντρώθηκαν στον ίδιο χώρο.

Αυτή η στάση, πριν ακόμα διαλευκανθεί η υπόθεση και κριθεί από τη δικαιοσύνη, προκάλεσε αντιδράσεις από πολλές πλευρές, με αποτέλεσμα να υπάρξουν αρκετές στιγμές με λεκτικές αντιπαραθέσεις. Η ουσία είναι οτι στην υπόθεση θα κριθούν συγκεκριμένα πράγματα και καλό είναι να ξεκαθαριστούν πριν εκφράσει ο καθένας προσωπική άποψη.

Έγινε κακοποίηση;

-Ο ιατροδικαστής κ. Παυλίδης που εξέτασε το παιδί, λέει οτι έγινε. Οπότε θεωρείται δεδομένο γεγονός και με βάση αυτό θα συνεχιστεί η διαδικασία. Το οτι η κακοποίηση έγινε με κάποιο αντικείμενο, δεν έχει σημασία. Αυτό ήταν που πυροδότησε και αμφισβητήσεις αρχικά, αφού οργανικά είναι προφανώς αδύνατο δύο 5χρονα αγόρια να βιάσουν ένα άλλο παιδί. Ακόμα όμως και αν χρησιμοποιηθεί άλλο αντικείμενο, πάλι είναι σεξουαλική κακοποίηση.

Έχουν ευθύνη οι νηπιαγωγοί;

-Εδώ είναι ένα κρίσιμο σημείο της υπόθεσης. Πρέπει να αποδειχτεί οτι το συμβάν έγινε στο σχολείο κατά τη διάρκεια του διδακτικού ωραρίου. Θεωρείται βέβαιο οτι αυτό το θέμα θα απασχολήσει κυρίως τους δικηγόρους και των δύο πλευρών, προκειμένου να υπάρξει διευκρίνιση. Σίγουρα δεν θα είναι εύκολη η διαδικασία, γιατί πρέπει οι αποδείξεις να είναι αδιαμφισβήτητες. Ποιός άραγε θα μπορέσει να αποδείξει οτι έγινε εντός του σχολείου, χωρίς να υπάρχει άλλος μάρτυρας ή παραδοχή των ίδιων των φερομένων ως θυτών; Εδώ το ζήτημα των αμφιβολιών θα παίξει πολύ σημαντικό ρόλο.

Τι ποινές προβλέπονται για τους κατηγορούμενους;

-Με τα σημερινά δεδομένα, εάν ο κατηγορούμενος κριθεί ένοχος για παραμέληση εποπτείας ανηλίκου και δεν είναι ο γονέας (δηλαδή η περίπτωση των νηπιαγωγών), προβλέπεται ποινή φυλάκισης μέχρι ένα έτος. Στην περίπτωση όμως των τεσσάρων γονεών (το δύο φερομένων ως θυτών) προβλέπεται ποινή φυλάκισης μέχρι δύο έτη. Αξίζει να σημειωθεί οτι σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του υφυπουργού Δικαιοσύνης Γ. Μπουγά, η κυβέρνηση ετοιμάζει αλλαγές στο θέμα αυτό και οι ποινές αναμένεται να γίνουν το λιγότερο ένας χρόνος φυλάκισης για τους μη γονείς και τουλάχιστον δύο χρόνια για τους γονείς.

Εάν το συμβάν έγινε εκτός σχολείου;

-Αυτό θα είναι πολύ δύσκολο να αποδειχθεί, όπως αναφέραμε και παραπάνω. Εάν όμως αποδειχθεί, τότε οι νηπιαγωγοί θα απαλλαχθούν από τις κατηγορίες. Οι γονείς όμως θα κριθούν και πάλι με την κατηγορία παραμέλησης εποπτείας ανηλίκου. Με ορισμένες προϋποθέσεις, εάν αποδειχθεί κάποια “περίεργη” εξέλιξη, δεν αποκλείεται να βρεθούν κατηγορούμενοι και άλλοι.

Όλα αυτά βέβαια τα γνωρίζουν πολύ καλά οι δικηγόροι και οι δικαστές και αναμένεται ενδιαφέρουσα δικονομική “μάχη” κατά την εκδίκαση της υπόθεσης. Το σημαντικότερο όλων είναι να υπάρξει βοήθεια προς το 5χρονο θύμα, το οποίο είναι σίγουρο οτι θα αντιμετωπίσει προβλήματα κάθε είδους στο μέλλον. Το ίδιο ισχύει και με τα υπόλοιπα παιδιά του σχολείου, τα οποία σίγουρα κάτι έχουν μάθει και θα πρέπει να υπάρξει ιδιαίτερος τρόπος αντιμετώπισης του γεγονότος από τους υπευθύνους της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Παραμένει βέβαια ένα ακόμα ερώτημα. Αυτά τα παιδιά, οι 5χρονοι, πηγαινοέρχονταν μόνα τους από το Τέρμα Άβαντος στο νηπιαγωγείο Μαΐστρου καθημερινά; Δεν είναι κάπως επικίνδυνο αυτό για τέτοιας ηλικίας παιδιά να κινούνται σε δρόμους με κίνηση οχημάτων για χιλιόμετρα;

Δεν υπάρχει νηπιαγωγείο στην περιοχή κατοικίας τους;

Εάν όχι, γιατί δεν υπάρχει;

Εάν ναι, γιατί δεν πήγαιναν σε εκείνο το νηπιαγωγείο;

Πληροφορίες υπάρχουν και έχουν σχέση με τη γενικότερη κατάσταση που επικρατεί εδώ και δεκαετίες, αλλά καλύτερα να απαντήσουν κάποια στιγμή οι υπεύθυνοι. Είτε είναι ο Δήμος Αλεξανδρούπολη, είτε η Διεύθυνση Εκπαίδευσης, είτε η κυβέρνηση.

 e-evros.gr




Ένταση στην δίκη για την σεξουαλική κακοποίηση του 5χρονου στην Αλεξ/πολη – Αναβλήθηκε για αύριο

Η υπόθεση για τη σεξουαλική κακοποίηση του 5χρονου στην Αλεξανδρούπολη ξεκίνησε με εντάσεις στο δικαστήριο, κυρίως λόγω της παρουσίας δεκάδων εκπαιδευτικών που στηρίζουν τις συναδέλφους τους, κατηγορούμενες για παραμέληση εποπτείας ανηλίκου.

Υπήρξαν διαφωνίες μεταξύ των πλευρών και κατατέθηκε αίτημα για εξαίρεση της Προέδρου, το οποίο θα εξεταστεί αύριο. Αν γίνει δεκτό, η εκδίκαση πιθανόν θα αναβληθεί.




Αλεξανδρούπολη: ΣΟΚ από καταγγελία για βιασμό 5χρονου από συνομηλίκους του

Καταγγελία για βιασμό 5χρονου από συνομηλίκους του στο νηπιαγωγείο κατά την διάρκεια του διαλείμματος, έκανε ο πατέρας του στην Αστυνομική Διεύθυνση Αλεξανδρούπολης και η διερεύνηση της σοκαριστικής αυτής υπόθεσης βρίσκεται σε εξέλιξη.

Ο 5χρονος είναι παιδί μουσουλμανικής οικογένειας που μένει στη γνωστή περιοχή στο τέρμα της οδού Άβαντος στην Αλεξανδρούπολη και η καταγγελία του πατέρα προκάλεσε ΣΟΚ τόσο στην Διευθύντρια όσο στους εκπαιδευτικούς του νηπιαγωγείου που βρίσκεται κοντά στην συγκεκριμένη περιοχή, αλλά και στους γονείς των παιδιών οι οποίοι πληροφορήθηκαν ότι οι αστυνομικοί ερευνούν την υπόθεση. Ήδη άλλωστε η υπόθεση συζητείται έντονα στην συγκεκριμένη περιοχή.

Το παιδάκι θα υποβληθεί σε ιατροδικαστική εξέταση, ενώ επειδή η καταγγελία για βιασμό από συνομήλικους του, 5χρονους δηλαδή, δύσκολα μπορεί να γίνει πιστευτή, ερευνώνται όλα τα ενδεχόμενα. Να έγινε δηλαδή εκτός νηπιαγωγείου και από μεγαλύτερα σε ηλικία παιδιά και όχι μόνο. 

evros-news.gr

 




Κηφισιά: Η ωριμότητα του 5χρονου απέτρεψε τα χειρότερα

 Αναζητούνται οδηγός και συνοδός του σχολικού

Τις πρώτες κινήσεις του φοβισμένου 5χρονου, που ξύπνησε σε σχολικό λεωφορείο στην Κηφισιά και συνειδητοποίησε ότι τον ξεχάσει μέσα για σχεδόν 7 ώρες περιέγραψε ο πρόεδρος του συλλόγου γονέων του 2ου νηπιαγωγείου ΚηφισιάςΓιώργος Χουντουμάδης. Όπως τόνισε, ο ανήλικος ξύπνησε και μόλις αντιλήφθηκε ότι ήταν μόνος του, «τρόμαξε». Σύμφωνα με τον ίδιο, το ανήλικο παιδί κατέβηκε από το σχολικό αλλά όταν είδε την κίνηση και τον κόσμο αποφάσισε να μπει και πάλι μέσα.Ο κ. Χουντουμάδης πρόσθεσε, ότι ο μικρός κάθισε στο κάθισμά του, έδεσε τη ζώνη του και έβγαλε ένα βιβλίο από την τσάντα του για να περάσει η ώρα. Παρόλο που ήταν φοβισμένος, περίμενε μέσα στο σχολικό μέχρι να τον εντοπίσουν.

Αναζητούνται οδηγός και συνοδός

Σε βάρος του οδηγού και της 70χρονης συνοδού του σχολικού λεωφορείου σχηματίστηκε δικογραφία, ενώ αναζητήθηκαν στα πλαίσια του αυτοφώρου αλλά δεν εντοπίστηκαν.  Σημειώνεται πως το δρομολόγιο πήγαινε τέσσερα παιδάκια σε νηπιαγωγείο στην περιοχή της Κηφισιάς και η ωριμότητα του παιδιού ήταν εκείνη που απέτρεψε πολύ χειρότερα αποτελέσματα.

«Θαυμαστή η ωριμότητά του»

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του συγκεκριμένου νηπιαγωγείου, Γιώργος Χουντουμάδης, δήλωσε στην ΕΡΤ: «Ήταν θαυμαστή η ωριμότητα που επέδειξε ο μικρός μας φίλος και τι να πω Συγχαρητήρια! Για μένα είναι ένας μικρός ήρωας. Υπάρχουν μεγάλοι που δεν θα ενεργούσαν με τόση ψυχραιμία. Συγχαρητήρια και σε αυτόν και στους γονείς, οι οποίοι το έχουν οπωσδήποτε διδάξει να είναι τόσο καλός και αυτόνομος.

Ήταν πολύ τυχερός στην ατυχία του, διότι οπωσδήποτε αυτό ήταν από τα χειρότερα σενάρια, το καλύτερο θα μπορούσε πάρα πολύ εύκολα, πρώτα απ’ όλα ευτυχώς που δεν είχε ζέστη, γιατί το σχολικό ήταν κλειστό και το παιδί θα είχε σκάσει αν είχε παραπάνω ζέστη. Ευτυχώς που δεν πήγε κάποιος να ανοίξει το λεωφορείο, να πάρει ή να δει κάτι, να δει το παιδί. Αυτό ήταν το πιο εύκολο να βγει στον δρόμο στη λεωφόρο Αχαρνών, η οποία είναι πολυσύχναστος δρόμος και να το χτυπήσει ένα αυτοκίνητο, δηλαδή μόνο και μόνο που το σκέφτομαι μου κόβονται τα πόδια. Αδυνατώ να εκφράσω το πόσο τυχεροί είμαστε.

Επειδή αυτό το πράγμα αλλάζει, δηλαδή τα 5 παιδιά πολλές φορές είναι 4, άλλες είναι 3, την άλλη φορά ήρθε 1 αλλά τώρα δεν ξέρω αν έχουν επικοινωνήσει οι γονείς ότι δεν θα ερχόταν το παιδί. Εντάξει τώρα εγώ προσωπικά αν ήμουν να παραλάβω από ένα αυτοκίνητο 3 άτομα και έβλεπα δύο θα ρώταγα για το τρίτο άτομο τι έγινε. Πιστεύω ότι και ένα τηλέφωνο, δηλαδή από το σχολείο στους γονείς ότι ξέρετε κάτι, ότι είναι ο Παντελής δεν ήρθε. Το στείλατε γιατί δεν μας ειδοποιήσετε; και δείγμα, πώς να το πω, δείγμα ευθύνης και υπευθυνότητας.

Είναι ένα συμβάν το οποίο το απεύχομαι από όλους. Πιστεύω ότι είναι καθαρά θέμα ατομικό, δηλαδή η ευθύνη για μένα βαραίνει την συνοδό κατά πρώτον και τον οδηγό κατά δεύτερον. Αναλαμβάνουμε να κάνουμε μια δουλειά και στην οποία εξαρτώνται άτομα, γιατί τώρα μιλάμε για παιδάκια τα οποία εξαρτώνται από εμάς. Πρέπει να έχουν εμπιστοσύνη σε εμάς, άρα και εμείς πρέπει να τους δείξουμε ότι αυτή την εμπιστοσύνη καλά κάνουν και την έχουν. Ας είμαστε λίγο πιο προσεκτικοί και ας αγκαλιάσουμε λίγο περισσότερο αυτό που κάνουμε με αγάπη».

ethnos.gr