Τέλη κυκλοφορίας 2025: Πότε το πρόστιμο μπορεί να φτάσει έως τις 30.000 ευρώ

Mέχρι 31 Δεκεμβρίου πρέπει να πληρωθούν τα τέλη κυκλοφορίας 2025, με το υπουργείο Οικονομικών να ξεκαθαρίζει ότι δεν θα υπάρξει παράταση.

Αυτό συνεπάγεται ότι, παρά το γεγονός πως τα ποσά των τελών παραμένουν σταθερά συγκριτικά με πέρυσι, οι ιδιοκτήτες οχημάτων πρέπει να είναι ιδιαίτερα συνεπείς, προκειμένου να αποφύγουν την επιβολή προστίμων.

Επιπλέον, από φέτος παρέχεται η δυνατότητα δήλωσης ψηφιακής ακινησίας για τα οχήματα, μία διαδικασία που απαλλάσσει τους ιδιοκτήτες από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας για το έτος 2025. Η δήλωση αυτή θα πρέπει να ολοκληρωθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024, για να ισχύσει.

Η διαδικασία δήλωσης ακινησίας έχει απλοποιηθεί σημαντικά, επιτρέποντας στους φορολογούμενους να την ολοκληρώσουν ηλεκτρονικά, χωρίς την ανάγκη προσκόμισης φυσικών εγγράφων, όπως η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες. Μέσω της πλατφόρμας «Τα Αιτήματά μου» στην πύλη myAADE, οι φορολογούμενοι μπορούν να υποβάλουν το αίτημα ακινησίας εύκολα και γρήγορα.

Η δυνατότητα ψηφιακής δήλωσης καλύπτει και περιπτώσεις όπως κλοπή, υπεξαίρεση, φυσική καταστροφή ή θάνατο του ιδιοκτήτη. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η διαδικασία ολοκληρώνεται χωρίς φυσική παρουσία στην εφορία, διευκολύνοντας περαιτέρω τους πολίτες.

Μάλιστα, με τη νέα διαδικασία, τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος (άδεια κυκλοφορίας και πινακίδες) παραμένουν στην κατοχή του ιδιοκτήτη, μειώνοντας έτσι τη γραφειοκρατία και διευκολύνοντας την όλη διαδικασία.

Τέλη κυκλοφορίας 2025: Πότε το πρόστιμο φτάνει τα 30.000 ευρώ

Εάν ένα όχημα κυκλοφορεί ενώ έχει δηλωθεί σε ακινησία, ο ιδιοκτήτης του υποχρεούται να καταβάλει πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής, το πρόστιμο αυξάνεται στα 30.000 ευρώ, ενώ αφαιρείται και το δίπλωμα οδήγησης για διάστημα τριών ετών.

newsbomb.gr




Σέρρες: 75χρονη πέταξε 30.000 ευρώ από το μπαλκόνι της για να “σώσει” την κόρη της

Θύμα απάτης έπεσε μια 75χρονη γυναίκα στις Σέρρες, η οποία πίστεψε τα όσα της είπε στο τηλέφωνο άγνωστος άνδρας για δήθεν τροχαίο της κόρης της.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ Σερρών ο άγνωστος τηλεφώνησε στην 75χρονη, της είπε ότι είναι ο διευθυντής του Γενικού Νοσοκομείου Σερρών και ότι η κόρη της είχε τροχαίο και χρειάζεται άμεσα να υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση.

Ο δράστης εκμεταλλεύτηκε τον πανικό της γυναίκας και την έπεισε να συγκεντρώσει όσα χρήματα είχε στο σπίτι και να του τα πετάξει μέσα σε σακούλα από το μπαλκόνι της για να «σωθεί» η κόρη της. Η ηλικιωμένη έβαλε στη σακούλα 30.000 ευρώ, τα οποία παρέλαβε άγνωστη γυναίκα συνεργός του δράστη που περίμενε από κάτω. Λίγα λεπτά αργότερα, την επισκέφθηκε η κόρη της και τότε κατάλαβε ότι έπεσε θύμα απάτης.

πηγή ertnews.gr




Ξάνθη | Κέρδισε 30.000 ευρώ στο ΚΙΝΟ στο Πρακτορείο στα Κιμμέρια

«Τύχη βουνό» είχε ένας κάτοικος στην Ξάνθη που κατάφερε να κερδίσει 30.000 ευρώ στο ΚΙΝΟ.

Το τυχερό δελτίο συμπληρώθηκε στο Πρακτορείο του ΟΠΑΠ στα Κιμμέρια, ενώ ο νικητής κατάφερε να μαντέψει σωστά και τον αριθμό ΚΙΝΟ Bonus, γεγονός που οδήγησε στον ιδιαίτερα αυξημένο χρηματικό ποσό που εισέπραξε.

Ξάνθη: Κέρδισε 30.000 ευρώ στο ΚΙΝΟ στο Πρακτορείο στα Κιμμέρια

xanthinea.gr




Έρχεται πρόστιμο έως 30.000 ευρώ σε ιδιοκτήτες αυτοκινήτων | Ποιοι κινδυνεύουν

Εξουθενωτικά είναι τα πρόστιμα που ορίζει το νέο νομοσχέδιο του ΥΠΟΙΚ για όσους συνεχίζουν να κυκλοφορούν τα ΙΧ τους, παρότι έχουν «καταθέσει» πινακίδες.

Μόνο λίγοι δεν είναι οι οδηγοί που στην προσπάθειά τους να απαλλαχθούν από τα οικονομικά βάρη που συνοδεύει την ιδιοκτησία ενός ΙΧ επιλέγουν την «οδό» της ψηφιακής ακινησίας.

Προκειμένου, δηλαδή, να γλιτώσουν τα Τέλη Κυκλοφορίας, τα έξοδα του ΚΤΕΟ, του ασφαλιστήριου συμβολαίου κ.ο.κ., καταθέτουν ψηφιακά τις πινακίδες των οχημάτων τους, χωρίς να απαιτείται να επισκεπτούν την αρμόδια ΔΟΥ.

Πολλοί, ωστόσο, απ’ όσους έχουν θέσει το όχημά τους σε ακινησία συνεχίζουν να το κυκλοφορούν, γεγονός που δεν έχει περάσει απαρατήρητο από τις αρμόδιες αρχές και συγκεκριμένα από το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Ειδικότερα, σε νομοσχέδιο του του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που αναρτήθηκε πριν από λίγες ημέρες σε δημόσια διαβούλευση ορίζεται η… τιμωρία που περιμένει τους παραβάτες.

Όπως αναφέρεται, εάν εντοπιστεί σε κυκλοφορία όχημα για το οποίο υποβλήθηκε δήλωση ακινησίας, είτε εντοπιστεί σταθμευμένο σε διαφορετικό σημείο από αυτό, το οποίο έχει δηλωθεί, αίρεται η ακινησία και επιβάλλεται πρόστιμο 10.000 ευρώ από την ΑΑΔΕ πέραν των Τελών Κυκλοφορίας και του προστίμου μη καταβολής τους. 

Προβλέπεται δε ότι αν η παράβαση επαναληφθεί εντός πενταετίας, τότε το πρόστιμο τριπλασιάζεται, στα 30.000 ευρώ, αφαιρείται το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος για διάστημα 3 ετών.

Σημειώνεται ότι ο έλεγχος διενεργείται κατόπιν έκδοσης εντολής ελέγχου ή κατόπιν ηλεκτρονικών διασταυρώσεων από την ΑΑΔΕ με άντληση στοιχείων από τους παραχωρησιούχους αυτοκινητοδρόμων.

Παράλληλα, για τον έλεγχο θα φροντίζει ειδική εφαρμογή κινητών συσκευών μέσω της οποίας θα σαρώνονται οι πινακίδες. Από τη σάρωση των πινακίδων, θα εντοπίζονται τα ΙΧ που συνεχίζουν να κυκλοφορούν, ενώ έχουν δηλωθεί σε ακινησία.

Άρση ακινησίας

Υπενθυμίζεται ότι όσοι έχουν δηλώσει το όχημά τους σε ακινησία, μπορούν να το κυκλοφορήσουν μόνο εφόσον προχωρήσουν στην άρση ακινησίας, πληρώνοντας τα τέλη κυκλοφορίας μόνο για τους μήνες που κυκλοφορούν το ΙΧ τους.

Για έναν μήνα θα πληρώσουν το ½ των τελών, για δύο μήνες τα 2/12, για 3 μήνες τα 3/12 και ούτε καθεξής.

Θυμίζουμε ότι το δικαίωμα άρσης ακινησίας χορηγείται μόνο μία φορά εντός του έτους, με τη διαδικασία να γίνεται μέσω της ειδικής πλατφόρμας της ΑΑΔΕ, myCar, κάνοντας χρήση των κωδικών Taxisnet.




Απόφαση-σταθμός από το ΣτΕ | Σύνταξη 400 ευρώ για οφειλέτες με χρέη άνω των 30.000

Με απόφασή του, το Συμβούλιο της Επικρατείας εντάσσει τους οφειλέτες των Ταμείων που δεν θεμιλιώνουν δικαίωμα συνταξιοδότησης, στην ίδια κατηγορία με τους ανασφάλιστους υπερήλικες που δικαιούνται την προνοιακή σύνταξη του ΟΠΕΚΑ.

Το πλήρες ποσό της οποίας ανέρχεται στα 399,54 ευρώ για το 2024, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση του Δικαστηρίου, η προϋπόθεση για τη λήψη της σύνταξης από ανασφάλιστους υπερίληκες, που είναι να μη λαμβάνουν ή να μην δικαιούνται οι ίδιοι σύνταξη από οποιονδήποτε φορέα κοινωνικής ασφάλισης, συντρέχει και όταν οι ενδιαφερόμενοι είναι ασφαλισμένοι που δεν μπορούν να λάβουν σύνταξη από τον φορέα τους, λόγω του ότι έχουν οφειλές από ασφαλιστικές εισφορές οι οποίες υπερβαίνουν το εκάστατο οριζόμενο από το νόμο κατώτατο όριο οφειλών που συμψηφίζονται ή παρακρατούνται από τη σύνταξη και τις οποίες αδυνατούν να εξοφλήσουν.

Το όριο συμφηφισμού των χρεών με σύνταξη είναι ως τις 30.000 ευρώ για τους ασφαλισμένους του ΕΦΚΑ με χρέη από εργοδοτικές και ατομικές εισφορές, καθώς και από πλασματικά έτη, και ως 6.000 ευρώ για χρέη προς τον ΟΓΑ.

Πιο απλά, η απόφαση του ΣτΕ σημαίνει ότι οι οφειλέτες με χρέη ως 30.000 και ως 6.000 ευρώ δικαιούνται σύνταξη, καθώς οι οφειλέτες τους συμψηφίζονται με τη σύνταξη που θα λάβουν, ενώ αν τα χρέη τους υπερβαίνουν τις 30.000 ευρώ ή 6.000 ευρώ, αντίστοιχα, δικαιούνται να λάβουν τη σύνταξη του ανασφάλιστου από τον ΟΠΕΚΑ.

newsbomb.gr




Πτολεμαΐδα | Συνελήφθη ο «εισπράκτορας» μετά από τηλεφωνική απάτη με θύμα 81χρονη και λεία 30.000 ευρώ

Εξιχνιάστηκε από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφάλειας Εορδαίας στην Κοζάνη, τηλεφωνική απάτη που διαπράχθηκε σε βάρος 81χρονης στις 24 Απριλίου στην Πτολεμαΐδα. Συγκεκριμένα, η 81χρονη κατήγγειλε ότι άγνωστος άνδρας επικοινώνησε τηλεφωνικά μαζί της προσποιούμενος τον γιατρό νοσοκομείου και με πρόσχημα ότι ο γιος της είχε υποστεί σοβαρό τραυματισμό και έχρηζε άμεσα χειρουργικής επέμβασης, κατάφερε και την έπεισε να παραδώσει το χρηματικό ποσό των 30.000 ευρώ σε άτομο που έφτασε έξω από το διαμέρισμά της.

Διαπιστώθηκε ότι το άγνωστο άτομο που μετέβη στην οικία της, έχοντας τον ρόλο του «εισπράκτορα», ήταν ο 36χρονος Έλληνας που συνελήφθη την 26-04-2024 από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφάλειας Φλώρινας για 8 περιπτώσεις τηλεφωνικών απατών σε Γρεβενά και Φλώρινα ενώ συνεχίζονται οι έρευνες για την ταυτοποίηση του άγνωστου συνεργού του.

Προανάκριση για την υπόθεση ενήργησε το Τμήμα Ασφάλειας Εορδαίας, ενώ η δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος του, θα υποβληθεί στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Κοζάνης.

Με αφορμή τα παραπάνω περιστατικά η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Μακεδονίας υπενθυμίζει ορισμένες χρήσιμες συμβουλές για να αποφευχθούν παρόμοια περιστατικά εξαπάτησης:  

  • Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι σας ζητούν χρήματα, για δήθεν επείγουσα ανάγκη συγγενικού/φιλικού σας προσώπου, όπως νοσηλεία σε νοσοκομείο ή για δήθεν τροχαίο ατύχημα που προκάλεσε το συγγενικό σας πρόσωπο, που είχε ως συνέπεια τον θανάσιμο ή βαρύτατο τραυματισμό ανήλικου, συνήθως παιδιού. Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά.
  • Επισημαίνεται ότι στα τροχαία ατυχήματα ακολουθούνται πάντα από τις αστυνομικές Αρχές οι νόμιμες και προβλεπόμενες ενέργειες, υπό την καθοδήγηση των κατά τόπους Εισαγγελικών Αρχών και σε καμία περίπτωση δεν υφίστανται παρέκκλιση από αυτές, με την καταβολή χρηματικών ποσών.
  • Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό – συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται.
  • Η επικοινωνία να γίνεται άμεσα, με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι ή σας έδωσαν οι δράστες να μιλήσετε.
  • Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
  • Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.

πηγή: newsit.gr




Τελευταία ημέρα της ανακωχής Χαμάς και Ισραήλ, συνομιλίες για την παράτασή της

Ηανακωχή ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, που επέτρεψε την απελευθέρωση ομήρων και φυλακισμένων και τη διανομή κάποιων ποσοτήτων ανθρωπιστικής βοήθειας που χρειαζόταν απελπιστικά, διανύει σήμερα την τέταρτη και τελευταία ημέρα της, με φόντο συνομιλίες για την παράτασή της.

Τη νύχτα της Κυριακής προς Δευτέρα, το ένοπλο παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα διαβεβαίωσε σε ανακοίνωσή του πως «επιδιώκει την παράταση της ανακωχής πέραν των τεσσάρων ημερών» που προέβλεπε η συμφωνία, με σκοπό να «αυξηθεί ο αριθμός των κρατουμένων που θα αφεθούν ελεύθεροι».

Πρόκειται για κάτι που προβλεπόταν στη συμφωνία.

Πηγή του Γαλλικού Πρακτορείου προσκείμενη στη Χαμάς εξήγησε ότι το κίνημα «ενημέρωσε τους μεσολαβητές» πως θέλει η ανακωχή να παραταθεί για «δυο ως τέσσερις ημέρες».

Η συμφωνία, που κλείστηκε με μεσολάβηση του Κατάρ —με την υποστήριξη της Αιγύπτου και των ΗΠΑ— και τέθηκε σε ισχύ την Παρασκευή, προέβλεπε 4ήμερη παύση των εχθροπραξιών, τη διανομή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα και την απελευθέρωση 50 ομήρων από τους 200 και πλέον που κρατούνται στον παλαιστινιακό θύλακο, με αντάλλαγμα την αποφυλάκιση 150 φυλακισμένων Παλαιστίνιων.

Από την Παρασκευή, αφέθηκαν ελεύθεροι 39 όμηροι στο πλαίσιο της συμφωνίας και 24 εκτός αυτού του πλαισίου, στην πλειονότητά τους Ταϊλανδοί που εργάζονταν στο Ισραήλ, καθώς και 117 παλαιστίνιοι φυλακισμένοι, καθώς η συμφωνημένη αναλογία είναι 1 προς 3.

Υπάρχει ρήτρα στη συμφωνία που επιτρέπει την παράταση της ανακωχής, με προϋπόθεση την απελευθέρωση 10 ομήρων την ημέρα, που θα έχει αντάλλαγμα την απελευθέρωση 30 Παλαιστίνιων, όπως μεταδίδει το Γαλλικό Πρακτορείο και αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Υιοθετημένη από το Ισραήλ

Ανάμεσα στους ομήρους που απελευθερώθηκαν χθες ήταν κοριτσάκι 4 ετών με αμερικανική υπηκοότητα, το μικρό όνομα του οποίου είναι Αμπιγκέιλ. Το παιδί έμεινε ορφανό στην επίθεση της Χαμάς στο Ισραήλ την 7η Οκτωβρίου. Έκλεισε τα 4 ενώ κρατείτο από τη Χαμάς.

«Έχει υποστεί φρικτό ψυχικό τραύμα», είπε ο αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν, σύμφωνα με τον οποίο η μικρή είδε τους γονείς της να σκοτώνονται μπροστά στα μάτια της.

Πρόσθεσε πως θέλει την παράταση της ανακωχής.

Παρομοίως η κυβέρνηση της Γαλλίας.

«Δεν έχει πια γονείς, όμως όλη η χώρα την παίρνει στην αγκαλιά της. Θα τη φροντίσουμε», είπε ο πρωθυπουργός του Ισραήλ Μπενιαμίν Νετανιάχου, που συζήτησε τηλεφωνικά με τον κ. Μπάιντεν.

Η ρήτρα που προέβλεπε την παράταση της ανακωχής είναι μεν «ευλογία», πρόσθεσε ο κ. Νετανιάχου, όμως «έχω επίσης πει πως μετά τη συμφωνία θα επιστρέψουμε στον σκοπό μας: να εξαλείψουμε τη Χαμάς και να εγγυηθούμε ότι η Λωρίδα της Γάζας δεν θα είναι πια αυτή που ήταν», συμπλήρωσε.

«Νίκη;»

Ο ισραηλινός πρωθυπουργός, ο οποίος αναμένεται σήμερα να ζητήσει από την κυβέρνησή του να εγκρίνει προϋπολογισμό «πολέμου», ύψους 30 δισεκατομμυρίων σέκελ (7,3 δισ. ευρώ), διεμήνυσε πως οι στρατιωτικές επιχειρήσεις θα συνεχιστούν ως «τη νίκη». Έκανε τη δήλωση αυτή στη βόρεια Γάζα, όπου πήγε —για πρώτη φορά μετά τη μονομερή αποχώρηση του Ισραήλ από τον παλαιστινιακό θύλακο το 2005— να επιθεωρήσει στρατιώτες.

Στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη, λεωφορεία της Διεθνούς Επιτροπής του Ερυθρού Σταυρού και της Ερυθράς Ημισελήνου (ΔΕΕΣ) μετέφεραν στη Ραμάλα και στην Μπεϊτούνια αποφυλακισθέντες που υποδέχθηκαν πλήθη ανεμίζοντας σημαίες της Παλαιστίνης, της Χαμάς και άλλων οργανώσεων.

«Αισθάνομαι χαρούμενος και ταυτόχρονα θλιμμένος για το αίμα των μαρτύρων μας. Θλίβομαι για τους μάρτυρές μας αλλά χαίρομαι για τη νίκη της αντίστασής μας», είπε στην Μπεϊτούνια ο Γιάζαν Σαμπά, νεαρός κρατούμενος που αφέθηκε ελεύθερος στο πλαίσιο της ανακωχής.

Το Ισραήλ άρχισε την επίθεση στη Λωρίδα της Γάζας μετά την έφοδο μαχητών της Χαμάς σε νότιους τομείς της ισραηλινής επικράτειας την 7η Οκτωβρίου με 1.200 νεκρούς, κατά τις ισραηλινές αρχές. Κατά τη διάρκεια της πιο πολύνεκρης επίθεσης που υπέστη ποτέ το Ισραήλ από καταβολής κράτους εξάλλου απήχθησαν 240 άνθρωποι και οδηγήθηκαν στον παλαιστινιακό θύλακο.

Σε αντίποινα για την επίθεση αυτή, ο στρατός του Ισραήλ, όπου η πολιτική ηγεσία ορκίστηκε να «εξαλείψει» το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα που πήρε την εξουσία το 2007 στη Λωρίδα της Γάζας, εξαπέλυσε ακατάπαυστους βομβαρδισμούς και την 27η Οκτωβρίου άρχισε χερσαία επιχείρηση.

Με βάση τον πιο πρόσφατο απολογισμό του υπουργείου Υγείας της Χαμάς, 14.854 άνθρωποι, ανάμεσά τους 6.150 παιδιά, σκοτώθηκαν στους ισραηλινούς βομβαρδισμούς. Η πολιτική προστασία στη Γάζα κάνει λόγο για άλλους 7.000 αγνοούμενους, μεγάλο μέρος των οποίων θάφτηκε στα συντρίμμια.

«200 φορτηγά την ημέρα για δυο μήνες»

Μολονότι η ανακωχή προσέφερε μια ανάπαυλα στους Γαζαίους, η ανθρωπιστική κατάσταση παραμένει «επικίνδυνη» και οι ανάγκες «χωρίς προηγούμενο», σύμφωνα με το Γραφείο Αρωγής και Έργων των Ηνωμένων Εθνών για τους Παλαιστίνιους Πρόσφυγες στην Εγγύς Ανατολή (UNRWA).

Από την Παρασκευή, 248 οχήματα φορτωμένα με ανθρωπιστική βοήθεια μπόρεσαν να εισέλθουν στη Λωρίδα της Γάζας, σύμφωνα με τον ΟΗΕ.

«Θα έπρεπε να στέλνουμε 200 φορτηγά την ημέρα για τουλάχιστον δύο μήνες προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες», τόνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο εκπρόσωπος του UNRWA, ο Αντνάν Αμπού Χάσνα, εξηγώντας πως ακόμα δεν έχουν φθάσει «ούτε πόσιμο νερό, ούτε τρόφιμα» σε ορισμένους τομείς.

«Μιλάνε για παραδόσεις βοήθειας και καυσίμων, αλλά είμαι στο πρατήριο καυσίμων εννιά ώρες κι είναι ακόμα κλειστό», διαμαρτυρόταν χθες στη Χαν Γιούνις ο Μπιλάλ Ντιάμπ, κάτοικος της πόλης.

Ο ισραηλινός στρατός, που χαρακτηρίζει το βόρειο τρίτο του θυλάκου εμπόλεμη ζώνη, είχε ήδη διατάξει επανειλημμένα τον άμαχο πληθυσμό να φύγει και απαγόρευσε σε οποιονδήποτε να επιστρέψει κατά τη διάρκεια της παύσης των επιχειρήσεων.

Παρά τις προειδοποιήσεις του, χιλιάδες εκτοπισμένοι κάτοικοι της Λωρίδας της Γάζας προσπάθησαν να γυρίσουν στα σπίτια τους στον βορρά κατά τη διάρκεια της ανακωχής.

Στην πόλη της Γάζας, που έχει μετατραπεί κατά το μεγαλύτερο μέρος της σε συντρίμμια, κάτοικοι κινούνταν χθες μέσα σε σύννεφα σκόνης, ανάμεσα σε σωρούς υπολειμμάτων σπιτιών και άλλων κτιρίων, κατέγραψαν κάμερες του AFP.

Οι μισές και πλέον κατοικίες στη Λωρίδα της Γάζας έχουν υποστεί ζημιές ή καταστραφεί εντελώς, σύμφωνα με τον ΟΗΕ· η πλειονότητα των κατοίκων της, 1,7 εκατ. από τα 2,4 εκατ., έχουν υποστεί εξαναγκαστικό εκτοπισμό.

Στα νοσοκομεία στο νότιο τμήμα του θυλάκου συνεχίζουν να εισάγονται πολλοί τραυματίες που διακομίζονται σ’ αυτά από το βόρειο, όπου σχεδόν όλες οι δομές υγείας έχουν πλέον πάψει να λειτουργούν.

 




«Καμπάνα» 30.000 ευρώ σε 67χρονο που πυροβόλησε σκύλο στους Γαργαλιάνους

Αντιμέτωπος με πρόστιμο 30.000 ευρώ είναι ένας 67χρονος, ο οποίος συνελήφθη στους Γαργαλιάνους. Ο άνδρας κατηγορείται ότι πυροβόλησε με κυνηγετικό όπλο αδέσποτο σκυλί το οποίο και τραυμάτισε.

Το περιστατικό συνέβη, όπως μεταδίδει το eleftheriaonline.gr, το πρωί της Παρασκευής (17/11).

Τότε πολίτες ενημέρωσαν τις Αρχές λέγοντας ότι ακούστηκε πυροβολισμός, ενώ επισήμαναν πως υπήρχε ένα σκυλί τραυματισμένο σε γειτονιά της πόλης.

Ο σκύλος εντοπίστηκε και μεταφέρθηκε άμεσα σε κτηνίατρο, όπου και διαπιστώθηκε ότι έφερε σκάγια το σώμα του.

Οι αστυνομικοί του Αστυνομικού Τμήματος Γαργαλιάνων συνέλαβαν ένα 67χρονο, ο οποίος κατηγορείται για τον τραυματισμό του σκύλου. Του απαγγέλθηκαν κατηγορίες για το συγκεκριμένο αδίκημα σύμφωνα με το νόμο «Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς – Πρόγραμμα «ΑΡΓΟΣ» και λοιπές διατάξεις», όπως και για τη χρήση του όπλου, ενώ με εντολή εισαγγελέα αφέθηκε ελεύθερος. Ωστόσο, του επιβλήθηκε πρόστιμο 30.000 ευρώ για τον τραυματισμό του σκύλου και παράλληλα πρόστιμο 2.600 ευρώ -βάσει του ιδίου νόμου- για σκυλί που είχε στην ιδιοκτησία του και για το οποίο δεν τηρούσε τις νόμιμες προϋποθέσεις.

Επίσης, συνελήφθη και η σύζυγος του 67χρονου, καθώς το κυνηγετικό όπλο που χρησιμοποιήθηκε (ένα δίκανο) ανήκε σε αυτή και δεν είχε ανανεώσει την άδεια οπλοκατοχής του. Και αυτή με εντολή εισαγγελέα αφέθηκε ελεύθερη.




ΔΥΠΑ: Ξεκινούν αύριο οι αιτήσεις για τον νέο κύκλο κατάρτισης για 30.000 ανέργους – Ποιοι θα λάβουν επίδομα 1.000 ευρώ

Ξεκινά αύριο, Τετάρτη 18 Οκτωβρίου 2023 και ώρα 14:00, η υποβολή αιτήσεων ανέργων για συμμετοχή στο πρόγραμμα αναβάθμισης ψηφιακών και πράσινων δεξιοτήτων της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) «Βάζω το μέλλον μου σε πρόγραμμα».

Η ηλεκτρονική αίτηση θα παραμείνει ανοικτή έως τη συμπλήρωση των διαθέσιμων 30.000 θέσεων.

Το πρόγραμμα υλοποιείται, στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης–NextGenerationEU και έχει ως στόχο τη διασύνδεση της κατάρτισης με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας και την ενίσχυση της απασχολησιμότητας των ανέργων για την ταχύτερη εργασιακή επανένταξή τους, στο πλαίσιο της ψηφιακής και της πράσινης μετάβασης της οικονομίας.

Ο κάθε καταρτιζόμενος θα παρακολουθήσει πρόγραμμα θεωρητικής κατάρτισης, συνολικής διάρκειας έως 200 ώρες.

Μετά την ολοκλήρωση της κατάρτισης, οι ωφελούμενοι θα συμμετάσχουν σε εξετάσεις πιστοποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων από ανεξάρτητους φορείς και, όσοι επιτύχουν, θα λάβουν το σύνολο του εκπαιδευτικού επιδόματος, που ανέρχεται σε έως 1.000 ευρώ (5 ευρώ ανά ώρα κατάρτισης).

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση στη διεύθυνση: https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/katartise/eggraphe-sto-metroo-opheloumenon-gia-ten-katartise-meso-ton-kedibim-ton-aei-kai-ton-adeiodotemenon-kdbm.

Όσοι πληρούν τις προϋποθέσεις συμμετοχής θα ενταχθούν στο μητρώο ωφελουμένων και θα μπορούν να επιλέξουν το πρόγραμμα κατάρτισης που επιθυμούν να παρακολουθήσουν από τη λίστα των προσφερόμενων προγραμμάτων.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, με συνολικό προϋπολογισμό 301,5 εκατ. ευρώ, η δράση κατάρτισης ανέργων αποτελεί τη μεγαλύτερη δράση συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης που έχει υλοποιηθεί ποτέ στη χώρα.

Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφτούν τις διευθύνσεις: https://www.dypa.gov.gr/proghrammata-katartisis-ghia-to-tamio-anakampsis και https://www.voucher.gov.gr/.




Εξαπάτησαν ηλικιωμένη στην Καβάλα – Πήραν 30.000 ευρώ

Με τη γνωστή μέθοδο της τηλεφωνικής απάτης ενός δήθεν ατυχήματος που είχε συγγενικό της πρόσωπο, σπείρα αγνώστων εξαπάτησε χθες στην Καβάλα ηλικιωμένη

Η οποία τους πίστεψε και τους έδωσε 30.000 ευρώ. 

Για τη δήθεν χειρουργική επέμβαση που έπρεπε να γίνει. Αρχικά της ζήτησαν διπλάσιο ποσό! Η 80χρονη γυναίκα ζει στην Καβάλα μαζί με τον 85χρονο σύζυγό της. 

Το περιστατικό που έγινε χθες το μεσημέρι, καταγγέλθηκε εκ των υστέρων και ερευνήθηκε από την Αστυνομική Διεύθυνση Καβάλας.




Φωτιές: Πρόστιμα μέχρι και 30.000 ευρώ για τους εμπρηστές

Μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές που σημειώθηκαν σε Ρόδο, Κάρυστο, Κέρκυρα και Μαγνησία, η κυβέρνηση εξετάζει την αλλαγή του νόμου για τους εμπρηστές

Αλλαγές αναμένονται στον νόμο για τους εμπρηστές, μετά τις καταστροφικές φωτιές σε Ρόδο, Κάρυστο, Κέρκυρα και Μαγνησία με αυστηρότερες ποινές και βαρύτατα πρόστιμα.

Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση σχεδιάζει να αυξήσει τα πρόστιμα που επιβάλλονται στους εμπρηστές, με το πρόστιμο για πρόκληση φωτιάς από αμέλεια να φτάνει μέχρι και τα 30.000 ευρώ. Σημειώνεται πως μέχρι σήμερα το πρόστιμο αγγίζει μόλις τα 300 ευρώ.

Η επιβολή των προστίμων θα γίνεται κλιμακωτά, όπου θα λαμβάνεται υπόψιν η ζημιά που προκάλεσε η πυρκαγιά ή εάν ο εμπρηστής έχει συλληφθεί ξανά στο παρελθόν.

Στην τρίτη περίπτωση το πρόστιμο θα ανεβαίνει ανάλογα με τη χρέωση της κινητοποίησης των απαιτούμενων πυροσβεστικών δυνάμεων, δηλαδή τις επίγειες και εναέριες δυνάμεις που θα ενεργήσουν στην κατάσβεση των πυρκαγιών.

Σημειώνεται πως η αύξηση των προστίμων όσον αφορά τους εμπρησμούς έχει αποτρεπτική λειτουργία, σύμφωνα με όσο ισχυρίζονται κυβερνητικές πηγές.

Χθες ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Βασίλης Κικίλιας μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ, προανήγγειλε αυστηροποίηση των ποινών για εμπρησμό.

Οι ποινές, όπως είπε, ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, θα είναι ανάλογες με αυτές που ισχύουν για όσους κακοποιούν ζώα. Σημείωσε επίσης, ότι από τις 1470 πυρκαγιές τον Ιούλιο, οι 10 δοκίμασαν τις αντοχές του μηχανισμού.

Συλλήψεις για εμπρησμό

Πέντε άτομα έχουν συλληφθεί για εμπρησμό σε Βοιωτία, Ηλεία, Ιωάννινα, Πέλλα και Μυτιλήνη.

Στον ανακριτή θα οδηγηθεί σήμερα ο 57χρονος, ο οποίος συνελήφθη κατηγορούμενος για εμπρησμό στην περιοχή Καλεντζίου στα Τζουμέρκα. Ο συλληφθείς εντοπίστηκε από κατοίκους της περιοχής μέσα στο αυτοκίνητό του να παρακολουθεί την εξέλιξη μιας εστίας φωτιάς, δίπλα από τον δρόμο. Αμέσως ενημερώθηκε η Πυροσβεστική και λίγο αργότερα συνελήφθη. Ο 57χρονος φέρεται να εμπλέκεται και σε δύο ακόμη ανάλογες περιπτώσεις.

Στον ανακριτή επίσης απολογείται σήμερα και ένας 65χρονος άνδρας που συνελήφθη στην Ηλεία, κατηγορούμενος για απόπειρα εμπρησμού. Ειδικότερα, σύμφωνα με την πυροσβεστική, ανακριτικοί υπάλληλοι της υπηρεσίας στον Πύργο συνέλαβαν, στο πλαίσιο της αυτόφωρης διαδικασίας, έναν άνδρα, ως υπαίτιο απόπειρας εμπρησμού από πρόθεση, σε ποώδη βλάστηση, στην επαρχιακή οδό Ξηροκάμπου – Πεύκες. Μετά την σύλληψη του άνδρα οι ανακριτικοί υπάλληλοι ενημέρωσαν την εισαγγελία του Πύργου.

Εμπρηστής συνελήφθη επ’ αυτοφώρω τη Δευτέρα το πρωί στην περιοχή Πλάκα Δηλεσίου του δήμου Τανάγρας Βοιωτίας, που θεωρείται μια από τις πλέον επικίνδυνες περιοχές για πυρκαγιά. Όπως έγινε γνωστό από την Πυροσβεστική, πρόκειται για έναν 20χρονο, ο οποίος έγινε αντιληπτός και συνελήφθη από πυροσβέστες της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Οινοφύτων,, που ήταν σε επιφυλακή και μετέβησαν στην περιοχή για να σβήσουν ήδη δύο πυρκαγιές που μόλις είχαν εκδηλωθεί. Οι πυροσβέστες είδαν τον 20χρονο να βάζει φωτιά σε κάδο απορριμμάτων, τον ακινητοποίησαν και τον οδήγησαν στο ανακριτικό τμήμα.

in.gr