Καινοτομία στην πράξη: Το νέο εργαστήριο Η/Υ του 1ου Ε.Κ. Καβάλας
Στο 1ο Εργαστηριακό Κέντρο Καβάλας, οι μαθητευόμενοι της ειδικότητας «Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Δικτύων» του προγράμματος «Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας» ανέλαβαν και ολοκλήρωσαν με επιτυχία την ηλεκτρολογική εγκατάσταση ενός νέου εργαστηρίου Ηλεκτρονικών Υπολογιστών Σχεδίου για τον Τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών.Υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών κ. Πουλάκη Μιχαήλ και κ. Παπανικολάου Νικόλαου, το έργο υλοποιήθηκε με έμφαση στην ασφάλεια, την ποιότητα και την εκπαιδευτική αξία.Το νέο εργαστήριο παρέχει ένα σύγχρονο περιβάλλον διδασκαλίας και δημιουργίας, ενισχύοντας την εκπαιδευτική διαδικασία και προσφέροντας στους μαθητές κατάλληλη υποδομή για την εκμάθηση σχεδιαστικών και τεχνολογικών δεξιοτήτων.
Ολοκληρώθηκε η Έκθεση του 1ου Εργαστηριακού Κέντρου Καβάλας
Με επιτυχία και εντυπωσιακή προσέλευση ολοκληρώθηκε η ετήσια έκθεση του 1ου Εργαστηριακού Κέντρου Καβάλας, η οποία πραγματοποιήθηκε από τις 7 έως τις 10 Απριλίου στο σχολικό συγκρότημα του Περιγιαλίου.
Η έκθεση, που πλέον αποτελεί θεσμό για την εκπαιδευτική κοινότητα της περιοχής, ανέδειξε τη δουλειά και το ταλέντο των μαθητών των ΕΠΑ.Λ. της Καβάλας μέσα από πρωτότυπα και καλοσχεδιασμένα εργαστηριακά έργα.
Στην έκθεση συμμετείχαν ενεργά τα 1ο, 2ο και 4ο ΕΠΑ.Λ. Καβάλας, με τους μαθητές να παρουσιάζουν εφαρμογές που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα ειδικοτήτων – από την πληροφορική και την ηλεκτρολογία έως τις κατασκευές, τη μηχανολογία και την υγεία. Το κοινό είχε την ευκαιρία να δει από κοντά λειτουργικά μοντέλα, αυτοματισμούς, πρωτότυπες λύσεις τεχνολογικών προβλημάτων, αλλά και δημιουργίες με καλλιτεχνική και πρακτική αξία.
Τα εγκαίνια τίμησαν με την παρουσία τους εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης και της εκπαιδευτικής κοινότητας, με θερμά λόγια για την προσπάθεια των μαθητών και των καθηγητών. Ο Διευθυντής του Εργαστηριακού Κέντρου, κ. Στέφανος Ναλμπάντης, ευχαρίστησε όλους όσοι συνέβαλαν στην επιτυχία της διοργάνωσης και τόνισε τη σημασία της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης για το μέλλον της νέας γενιάς.
Η φετινή έκθεση επιβεβαίωσε για ακόμη μια χρονιά ότι τα ΕΠΑ.Λ. της Καβάλας αποτελούν εστίες δημιουργικότητας, καινοτομίας και παραγωγής γνώσης. Το 1ο Ε.Κ. Καβάλας συνεχίζει να δίνει βήμα στους μαθητές για να εκφραστούν, να ανακαλύψουν τις δυνατότητές τους και να προετοιμαστούν ουσιαστικά για την επαγγελματική τους πορεία.
Συμμετοχή του 1ου ΕΠΑ.Λ. Ελευθερούπολης στο 1ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Μαθητικού Θεάτρου
Το 1ο ΕΠΑ.Λ. Ελευθερούπολης συμμετείχε στο 1ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Μαθητικού Θεάτρου με την παράσταση «Ένα ζευγάρι φτερά, παρακαλώ!», εκπροσωπώντας την Δ.Δ.Ε. Καβάλας και το Δήμο Παγγαίου. Η παράσταση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του 1ου ΕΠΑ.Λ. Νίκαιας, ενθουσιάζοντας και συγκινώντας το κοινό. Οι μαθητές και οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί έλαβαν συγχαρητήρια για την εξαιρετική τους παρουσία. Η θεατρική ομάδα του σχολείου, με 20 χρόνια ιστορίας, έχει γίνει πολιτιστικό σημείο αναφοράς στην περιοχή.
Ανέγερση του 1ου Νηπιαγωγείου Κομοτηνής στο πλαίσιο του Προγράμματος “Ανατολική Μακεδονία – Θράκη 2021-2027”
Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης επενδύει στο μέλλον της νέας γενιάς μέσω του Προγράμματος «Ανατολική Μακεδονία – Θράκη 2021 – 2027», με στόχο την αναβάθμιση της εκπαίδευσης στην περιοχή. Στο πλαίσιο αυτό, χρηματοδοτεί με 24.244.476,93 ευρώ την ίδρυση, επέκταση και εκσυγχρονισμό 12 σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καλύπτοντας ανάγκες σε κτιριακό δυναμικό, εξοπλισμό και διευκολύνσεις για μαθητές ΑμεΑ.
Ανάμεσα σε αυτά τα έργα περιλαμβάνεται και το 1ο Νηπιαγωγείο του Δήμου Κομοτηνής, για το οποίο το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης παραχώρησε το οικόπεδο. Ο Δήμος Κομοτηνής, μέσω της Τεχνικής Υπηρεσίας του, ολοκλήρωσε την πρόταση για την ανέγερση του 1ου Νηπιαγωγείου, έργο με προϋπολογισμό 1,8 εκατομμυρίων ευρώ. Επόμενος στόχος της Δημοτικής Αρχής είναι να εντάξει την ανέγερση του 11ου Νηπιαγωγείου Κομοτηνής σε χρηματοδοτούμενο έργο.
Εκπαιδευτικός του 1ου Γενικού Λυκείου Καβάλας σε δράση Erasmus+ στη Φιλανδία
Η καθηγήτρια του 1ου Γενικού Λυκείου Καβάλας, Θεοδώρα Γκάγκου, συμμετείχε από 1 Ιουλίου έως 6 Ιουλίου 2024 σε πρόγραμμα Erasmus + / Δράση για εκπαιδευτικούς στο Ελσίνκι της Φιλανδίας με θέμα «Learning Outside the Classroom».
Στόχος του εκπαιδευτικού σεμιναρίου ήταν η επαφή και η προσέγγιση καινοτόμου εκπαιδευτικής μεθόδου που θέλει μαθητές και εκπαιδευτικούς έξω από τα όρια της σχολικής τάξης, προκειμένου να ενεργοποιηθεί το μαθησιακό τους ενδιαφέρον και να βελτιωθούν τα μαθησιακά αποτελέσματα.
Αρχικά, μελετήθηκαν οι αρχές και τα οφέλη της μάθησης σε εξωτερικούς χώρους και στη συνέχεια πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις σε δημόσιους χώρους, όπως στη βραβευμένη βιβλιοθήκη Oodi στο Ελσίνκι, μουσεία και υπαίθρια πάρκα όπου εφαρμόστηκαν παραδείγματα αυτής της καινοτόμου εκπαιδευτικής μεθόδου.
Παράλληλα, οι επιμορφούμενοι ήρθαν σε επαφή με τεχνικές και παιδαγωγικές δραστηριότητες που οδηγούν στην ενσυνειδητότητα και στην ψυχική ευεξία και ταυτόχρονα ενισχύουν την ομαδοσυνεργατική μάθηση. Αξιοσημείωτη είναι η γνωριμία με το φιλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο εφαρμόζει έμπρακτα σε όλες τις βαθμίδες του τη μάθηση σε εξωτερικούς χώρους.
Αυτό που είχε ιδιαίτερη βαρύτητα ήταν η συνεργασία, η ανταλλαγή απόψεων και ο σχεδιασμός σεναρίων διδασκαλίας από τους επιμορφούμενους που προέρχονταν από διάφορες χώρες της Ε.Ε και διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα που μοιράζονται όμως την ίδια αγάπη για τους μαθητές τους και την ανάγκη να ανανεώνουν τις εκπαιδευτικές μεθόδους και τα εργαλεία με απώτερο στόχο την ενεργοποίηση των μαθητών και την επιτυχή μέθεξη αυτών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus + με στόχο την εκπαίδευση, την κατάρτιση, την ανάδειξη δεξιοτήτων κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης και αλλαγής του τρόπου προσέγγισης μας, αξιολογείται πως επετεύχθη ο επιδιωκόμενος σκοπός –θεματικός άξονας με τον οποίο ασχολείται η ομάδα του προγράμματος του 1ου ΓΕΛ Καβάλας: Αποδοχή και ενσωμάτωση της διαφορετικότητας στο σχολείο μας.
Τέλος στο πλαίσιο του προγράμματος αξίζει να τονισθεί η γνωριμία με την ιστορία, την κουλούρα και τη διαφορετική φιλοσοφία της υπέροχης πόλης του Ελσίνκι.
www.proininews.gr
Ανακοίνωση του Προέδρου του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του 1ου ΕΠΑ.Λ Θάσου
Ως Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του 1ου ΕΠΑ.Λ Θάσου, αισθάνομαι την ανάγκη να εκφράσω τις ειλικρινείς ευχαριστίες μου σε όλους εσάς για την ηθική υποστήριξη και την οικονομική βοήθειά σας, καθώς και για κάθε είδους αρωγή σε αυτή την προσπάθεια.
Δυστυχώς, το έργο του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων παραβλέφθηκε και κάποιοι καρπώθηκαν την κηδεμονία του ΕΠΑ.Λ, αφήνοντας τους πολίτες της Θάσου να αναρωτιούνται: “Τίνος είναι το ΕΠΑ.Λ”; Η απάντηση του Συλλόγου είναι ξεκάθαρη: “Το ΕΠΑ.Λ είναι των παιδιών μας”, τελεία και παύλα!
Το ΕΠΑ.Λ δεν χρειάζεται κηδεμόνες και ιδιοκτήτες. Χρειάζεται ανθρώπους που, από την καίρια θέση τους, θα γνωρίσουν τις ανάγκες του και θα δράσουν ανάλογα και άμεσα. Όσοι θέλουν να συνδράμουν στην καλύτερη λειτουργία του σχολείου και την κάλυψη των βασικών του αναγκών, η βοήθειά τους είναι ευπρόσδεκτη.
Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω την Συντονίστρια του Σχολείου, κ. Αναστασία Κουκουλή, και τους εκπαιδευτικούς για την άρτια συνεργασία που είχαμε μαζί τους. Όλες τους οι προσπάθειες είχαν ως τελικό αποδέκτη την εύρυθμη λειτουργία και την πρόοδο των παιδιών μας.
Οι δυνατότητες ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής Σερρών – Δράμας – Καβάλας, στο επίκεντρο του «1ου Amphipolis Forum»
Με σημαντικές παρουσίες από το χώρο της πολιτικής, της αυτοδιοίκησης και του επιχειρείν και με εξαιρετικές τοποθετήσεις σε σχέση με τις υποδομές, τον τουρισμό, τις επενδύσεις και συνολικά τις αναπτυξιακές προοπτικές στην ευρύτερη περιοχή, ξεκίνησε και ολοκληρώθηκε χθες το βράδυ, Παρασκευή 12 Ιουλίου, το 1 ο Amphipolis Forum, στους εξωτερικούς χώρους του Συνεδριακού Κέντρου Αμφίπολης.
Το 1ο Amphipolis Forum πραγματοποιήθηκε από την Kourtidis Group σε συνεργασία με τον Δήμο Αμφίπολης, υπό την αιγίδα του Υφυπουργείου Εσωτερικών (Μακεδονίας – Θράκης), της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και των Επιμελητηρίων Σερρών, Δράμας και Καβάλας.
Στην έναρξη του forum προβλήθηκε οπτικοακουστικό υλικό και προβολή μηνύματος του Πρώην Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά.
«Χαίρομαι ιδιαίτερα για το Forum που «γεννιέται» σήμερα σε έναν τόπο με πολλούς συμβολισμούς. Το 1ο Αναπτυξιακό, Επιχειρηματικό και Οικονομικό «Amphipolis Forum», διεξάγεται στο Συνεδριακό Κέντρο του Δήμου Αμφίπολης και πραγματοποιείται με φόντο τον περίφημο αρχαιολογικό χώρο. Έναν χώρο που «βγήκε» στο φως από τα σπλάχνα της γης της Μακεδονίας, αποκαλύπτοντας μοναδικούς θησαυρούς, που συνθέτει ακόμη και σήμερα ένα απαράμιλλο μωσαϊκό της ελληνικής ιστορίας» τόνισε στο γραπτό μήνυμά του ο πρώην Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς και -μεταξύ άλλων, επισήμανε: «Εύχομαι ο θρυλικός αυτός τόπος να συνεχίσει να σηματοδοτεί -όχι μόνο την κληρονομιά του παρελθόντος που κουβαλά, αλλά και τις επιχειρηματικές επιτυχίες του σήμερα και τις αναπτυξιακές προοπτικές του αύριο. Είχα την τιμή να διαπιστώσω και προσωπικά ως πρωθυπουργός, ότι είναι ένας ευλογημένος και πανέμορφος τόπος. Με υπέροχους και φιλόξενους κατοίκους, ξεχωριστούς τουριστικούς θησαυρούς και σωστούς επιχειρηματίες που αγαπούν την πατρίδα τους και επενδύουν σημαντικά στην περιοχή. Ήδη, με αυτά τα δεδομένα, το μέλλον της διαφαίνεται λαμπρό».
Έναρξη εργασιών από τον Υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου Νίκο Παναγιωτόπουλο
Τις εργασίες του 1 ου Amphipolis Forum κήρυξε, παρουσία πολυπληθούς ακροατηρίου, ο Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Νίκος Παναγιωτόπουλος.
«Μεγάλη τιμή και χαρά για μένα προσωπικά να βρίσκομαι εδώ, σήμερα, ανάμεσά σας, στην Ιστορική Ανατολική Μακεδονία, κάτω από το βλέμμα του Λέοντα της Αμφιπόλεως, ο οποίος, αν και καθήμενος, δεν αναπαύεται, αλλά επιτηρεί, ως αιώνιος φρουρός και αυτό το κομμάτι της Ελλάδας, αυτό το κομμάτι της μακεδονικής γης» είπε ο κ. Παναγιωτόπουλος.
Επιπλέον αναφέρθηκε πέρα από τον Τύμβο Καστά και σε άλλα μνημεία όπως ο αρχαιολογικός χώρος των Φιλίππων, το Βαπτιστήριο της Λυδίας της Φιλιππισίας και σε άλλα χαρακτηριστικά της περιοχής, που εγγυώνται μία σταθερή αναπτυξιακή πορεία στο μέλλον, ως «τοπωνύμια παγκόσμιας εμβέλειας» και πρόσθεσε:
«Είναι σημαντικό όμως και το επενδυτικό ενδιαφέρον που υπάρχει, από αυτούς τους επιχειρηματίες που εξετάζουν την αναπτυξιακή δραστηριότητά τους στη Βόρεια Ελλάδα.
Στόχος του φόρουμ είναι να παρουσιάσει και να παρουσιαστεί η γνώση εκείνη και όλες οι απαραίτητες πληροφορίες, οι οποίες μέσα από τη συνεργασία θα μπορούν να μετεξελιχθούν σε ουσιαστική ανάπτυξη περιοχής, στηριζόμενη στα πολλά συγκριτικά της πλεονεκτήματα».
Χαιρετισμό απηύθυνε και ο Υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας – Θράκης) Κώστας Γκιουλέκας. «Όταν είναι κανείς εδώ αισθάνεται δέος, γιατί είναι πλάι σε ένα τόπο πάρα πολύ φορτισμένο, ένα από τα ορμητήρια του μεγαλύτερου Έλληνα όλων των εποχών, του μεγαλύτερου στρατηλάτη όλων των εποχών και του μεγαλύτερου εκπολιτιστή όλων των εποχών, του Μεγάλου Αλεξάνδρου» είπε ο κ. Γκιουλέκας και συνέχισε: « Η Μακεδονία όμως δεν έχει μόνο ένα ένδοξο παρελθόν έχει ένα πολύ σημαντικό παρόν και έχει ένα πολύ σημαντικό μέλλον. Και σήμερα ο δήμος Αμφίπολης, κύριε δήμαρχε, κ. Φραστανλή και κύριε πρόεδρε του Ομίλου Κουρτίδη, κ. Νίκο Κουρτίδη, αποδεικνύουν πραγματικά πόσες δυνάμεις κρύβει αυτός ο τόπος».
Ο Δήμαρχος Αμφίπολης Στέργιος Φραστανλής, υπογράμμισε την ανεπιφύλακτη και ένθερμη υποστήριξή του στο 1 ο Amphipolis Forum και εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι αυτό θα εξελιχθεί σε σημαντικό θεσμό τα επόμενα χρόνια, γιατί -όπως είπε- η περιοχή έχει σπάνιο φυσικό κάλλος και ξεχωριστό ιστορικό, πολιτιστικό απόθεμα.
«Η γη του μυθικού Ορφέα, του βασιλιά Φιλίππου και του Μέγα Αλέξανδρου. Γενέτειρα του δικού μας, του αείμνηστου Προέδρου Κωνσταντίνου Καραμανλή. Σταυροδρόμι λαών και πολιτισμών. Μοναδικός συνδυασμός βουνού και θάλασσας. Παραδοσιακών χωριών και παραθεριστικών οικισμών. Του σπουδαίου αρχαιολογικού χώρου όπου βρισκόμαστε με το Μουσείο Αμφίπολης και τον Τύμβο Καστά, που ευελπιστούμε να καταστεί κορυφαίος τουριστικός προορισμός τα χρόνια που θα ακολουθήσουν. Ευχαριστούμε θερμά τους διοργανωτές, δεσμευόμαστε ότι ο δήμος θα στηρίξει ενεργά τέτοιες πρωτοβουλίες».
Την εκδήλωση χαιρέτισαν, ο Πρόεδρος της Kourtidis Group Νίκος Κουρτίδης και η Αντιπρόεδρος της Kourtidis Group Κωνσταντίνα Δημητρόβα, ο Αντιπεριφερειάρχης Σερρών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Παναγιώτης Σπυρόπουλος, ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Θεόδωρος Μαρκόπουλος, ο Πρόεδρος Επιμελητηρίου Σερρών Θανάσης Μαλλιαράς, ο Πρόεδρος Επιμελητηρίου Δράμας Στέφανος Γεωργιάδης, ο Πρόεδρος Επιμελητηρίου Καβάλας Μάρκος Δέμπας.
Το 1ο Amfipolis Forum ανέδειξε θέματα ανάπτυξης με φόντο τις υποδομές, τις επενδύσεις και τον τουρισμό
Σε τρεις θεματικές ενότητες, σπουδαίοι ομιλητές, εισηγητές και συντονιστές, προσέγγισαν και ανέπτυξαν όλα τα ζητήματα ανάπτυξης της ευρύτερης παραλιακής περιοχής από τον Στρυμονικό κόλπο μέχρι και τη Θάσο, καθώς και συνολικά των περιοχών των νομών Σερρών, Καβάλας και Δράμας. Οι σημαντικές εξελίξεις και τα νέα δεδομένα από τον Τουρισμό, τις Επενδύσεις και τις Υποδομές, αποτέλεσαν τα βασικά θέματα γύρω από τις αναπτυξιακές προοπτικές της περιοχής.
Στην πρώτη ενότητα με τίτλο «Υποδομές», στα έργα και στους σχεδιασμούς για την ευρύτερη περιοχή αναφέρθηκαν ο Υφυπουργός υποδομών Νίκος Ταχιάος, ο Υφυπουργός Υγείας Δημήτρης Βαρτζόπουλος, ο Ceo Egnatia Aviation Γεώργιος Ζωγραφάκης και η Επικεφαλής Στρατηγικής Ανάπτυξης Υδατοδρομίων Grecian Air Seaplanes Μαρία Τόκτωρ.
Ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος ανέφερε ότι «έργα προφανώς μπορούν να γίνουν με μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων» και για το δρόμο Δράμας – Αμφίπολης, ανέφερε: «Εγώ βλέπω ότι πολύ σύντομα μπορεί να συμβασιοποιηθεί, είναι ένα έργο το οποίο αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε δημοπράτηση, είναι σε διαγωνιστική διαδικασία. Στις 24, 25 και 26 Ιουλίου βρίσκεται σε εξέλιξη η Β-1 φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου. Είναι ένα ΣΔΙΤ της τάξης των 250 εκατομμυρίων, είναι ένα έργο, το οποίο σίγουρα θα αλλάξει την περιοχή και το οποίο περιμένουμε ότι θα φτάσει στο στάδιο της συμβασιοποίησης μέσα στο 2025».
Για τον δρόμο Σέρρες – Δράμα – Καβάλα, ο κ. Ταχιάος είπε ότι «ένα κομμάτι έχει δημοπρατηθεί και τα άλλα ωριμάζουν». «Η μεγάλη αλλαγή που θα δούμε στον τόπο για τη
χώρα θα είναι η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Η Εγνατία -όπως ξέρετε, παραχωρείται σε ιδιώτη, έχει ήδη υπογραφεί η σύμβαση και εντός του καλοκαιριού θα περάσει από τη Βουλή η κύρωσή της» συμπλήρωσε ο κ. Ταχιάος.
Ο υφυπουργός Υγείας Δημήτρης Βαρτζόπουλος σημείωσε ότι χρειάζεται περισσότερο ιατρικό προσωπικό τους μήνες αιχμής και πρόσθεσε: «Ο μετακινούμενος πληθυσμός δεν έχει τις ίδιες υγειονομικές ανάγκες που έχει ο μόνιμος πληθυσμός», λέγοντας ότι συνήθως προκύπτουν ελαφρά, συνήθως ορθοπεδικής φύσεως περιστατικά και «εκείνο το οποίο χρειάζεται στην περιοχή είναι μεγάλη ένταση ιατρικού προσωπικού». Ο κ. Βαρτζόπουλος υπογράμμισε ότι όταν προκύψει ένα μεγάλο ατύχημα και που θα χρειαστεί η μεταφορά στο νοσοκομείο, τότε χρειάζεται καλή οδική πρόσβαση, ώστε να εξυπηρετηθεί ο ασθενής.
Ο αντιπρόεδρος της Βουλής Γεώργιος Γεωργαντάς υπογράμμισε τη σημασία που έχει η συμβολή και άλλων παραγωγικών δραστηριοτήτων γύρω από τον τουρισμό. «Πρέπει τα αγαθά και οι υπηρεσίες που συνδέονται με τον τουρισμό να διαχυθούν στην περιοχή για να μπορέσει και η περιοχή να αγκαλιάσει την τουριστική ανάπτυξη». Ο κ. Γεωργαντάς συνέστησε τα ξενοδοχεία να αγοράζουν -εάν υπάρχει δυνατότητα, τοπικά προϊόντα ώστε και οι παραγωγοί να συμμετέχουν και να ενθαρρύνουν την τουριστική ανάπτυξη.
Κατά τη συζήτηση επισημάνθηκε η μεγάλη δυνατότητα της περιοχής να αναπτύξει καλύτερες αεροπορικές συνδέσεις, καθώς βρίσκεται κοντά σε ξένες πρωτεύουσες, τα τέλη στάθμευσης στα τοπικά αεροδρόμια είναι πιο προσιτά, η προοπτική να γίνουν υδατοδρόμια, να χρησιμοποιηθούν υδροπλάνα, κ.α.
Ξεχωριστή από κάθε άποψη στο τέλος της ενότητας ήταν η εισήγηση, με θέμα: «Τύμβος Καστά: Το εμβληματικό Μακεδονικό μνημείο, σε απόσταση αναπνοής», από τον Αρχιτέκτωνα Μηχανικό και Προϊστάμενο Τμήματος Μελετών της Διεύθυνσης Αναστήλωσης Αρχαίων Μνημείων του Υπουργείου Πολιτισμού, Δόκτωρ Μιχάλη Λεφαντζή. «Έχω κάνει τετράωρες ομιλίες σε όλο τον πλανήτη, έχω κάνει πάνω από σαράντα ομιλίες για τον Τύμβο Καστά και την αρχιτεκτονική του, είναι η πρώτη φορά που μιλάω για τον Τύμβο Καστά στην Αμφίπολη και ευχαριστώ πολύ την Αμφίπολη για αυτό» είπε ο κ. Λεφαντζής, απευθυνόμενος προς τους διοργανωτές και προς το κοινό και πρόσθεσε: «Σας ζητάμε από το υπουργείο Πολιτισμού, να το αγαπάτε το μνημείο!».
Στη δεύτερη ενότητα με τίτλο «Τουρισμός», στην τουριστική ανάπτυξη και αξιοποίηση αναφέρθηκαν ο Αντιπρόεδρος Βουλής των Ελλήνων Γεώργιος Γεωργαντάς, το στέλεχος της Costa Navarino Γιώργος Χατζηιωσήφ, ο εκτελεστικός διευθυντής του SETE Αλέξανδρος Θάνος, η Senior Consultant Convention Bureau Ελένη Σωτηρίου και η εκπρόσωπος της So Fine Τόνια Φουσέκη.
Στην τρίτη ενότητα με τίτλο «Επενδύσεις», τις αναπτυξιακές δυνατότητες και την ανοδική τάση προσέλκυσης επενδυτών από την Ελλάδα και το εξωτερικό επεσήμαναν ο Γενικός Διευθυντής Στρατηγικών Επενδύσεων Enterprise Greece Άκης Σκλάβος, ο Senior Director Επιχειρηματικών Κέντρων Β. Ελλάδος της Τράπεζας Πειραιώς Ανδρέας Δημητριάδης, ο CPA Επικεφαλής Βορείου Ελλάδος Grant Thornton Χρήστος Βαργιεμεζής, ο CPA Επικεφαλής Συμβουλευτικού Τμήματος Βορείου Ελλάδος Grant Thornton Απόστολος Μπουζάνης, η Co- Founder & Chief Executive Officer Elastic Ρία Βογιατζή – Ξένου και ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού Θάσου Γιάννης Μαρκιανός.
Στόχος του 1 ου Amphipolis Forum ήταν να «ενώσει» αναπτυξιακά τις δύο περιφέρειες (Κεντρικής και Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης) και τις τέσσερεις περιφερειακές ενότητες (Θεσσαλονίκη, Σέρρες, Καβάλα και Δράμα), οι οποίες αλληλεπιδρούν, με αμοιβαία οφέλη, η μεγιστοποίηση των οποίων -όπως διαφάνηκε στο συνέδριο, είναι εντός των δυνατοτήτων και των προοπτικών της ευρύτερης περιοχής.
Βασική επιδίωξη του forum ήταν η ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της περιοχής και οι προοπτικές ανάπτυξης, μέσα από την αξιοποίηση κάθε ξεχωριστής δυνατότητας, καθώς και οι ευκαιρίες σημαντικής δυναμικής και ανάπτυξης μέσα από τον τουρισμό, μέσα από τις επενδύσεις και από την αξιοποίηση των υποδομών.
Το «Amphipolis Forum» φιλοδοξεί και τα επόμενα χρόνια να συνεχίσει να προβάλλει αυτές τις δυνατότητες και τις αναπτυξιακές προοπτικές, ως θεσμός που αναδεικνύει και συνδέει τα εξαιρετικά δεδομένα και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα με τις προκλήσεις, τις ευκαιρίες και με τις στρατηγικές επιλογές του αναπτυξιακού μέλλοντος της ευρύτερης περιοχής.
Χαιρετισμός προέδρου «Kourtidis Group», Ν. Κουρτίδη – «The Great» το όνομα της εμβληματικής επένδυσης του Ομίλου Ιδιαίτερη αναφορά στη σημασία του Forum για τις εξαιρετικές εισηγήσεις σε τρεις ενότητες υποδομές, τουρισμό, επενδύσεις, έκανε στο χαιρετισμό του ο «οικοδεσπότης» της διοργάνωσης και πρόεδρος της «Kourtidis Group», Νίκος Κουρτίδης.
«Σήμερα, χάρη στην παρουσία των τόσο σημαντικών ομιλητών, αισθάνομαι ότι η Ελλάδα στρέφει και πάλι το βλέμμα της στην Αμφίπολη και είναι σημαντικό αυτό» τόνισε ο Νίκος Κουρτίδης, επισημαίνοντας ότι «ο στόχος του συνεδρίου είναι φιλόδοξος, αλλά και απολύτως εφικτός», δηλαδή, η ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, «ολόκληρο το παραλιακό μέτωπο από τον Στρυμονικό Κόλπο έως και τη Θάσο, καθώς και τους νομούς Σερρών, Καβάλας και Δράμας».
Ο κ. Κουρτίδης τόνισε ότι η περιοχή διαθέτει όλες τις προϋποθέσεις να μετατραπεί σε «σημαντικό πόλο ανάπτυξης», λέγοντας χαρακτηριστικά : «Το μέλλον των παιδιών μας
είναι στα δικά μας χέρια και η σωστή ώρα είναι τώρα». «Ταξιδεύουμε, όλοι, συχνά και επισκεπτόμαστε ορισμένους από τους κορυφαίους προορισμούς του κόσμου. Θα μου επιτρέψετε να το πω όπως το αισθάνομαι. Ναι, δεν υστερούμε από πολλούς κορυφαίους προορισμούς! Ήδη κάναμε τα αποφασιστικά βήματα» συνέχισε ο κ. Κουρτίδης και πρόσθεσε :
«Το Project Alexandrou Chora είναι σε πλήρη εξέλιξη και στην τελική φάση του επανασχεδιασμού όλες οι ενότητές του. Όπως γνωρίζετε, θα είναι κάτω από την ομπρέλα ενός κορυφαίου παγκόσμιου Brand και έχω επιλέξει σήμερα για πρώτη φορά, εδώ σ αυτή την συνάντηση, να κάνουμε την αποκάλυψη του ονόματος του Ξενοδοχειακού συγκροτήματος: «The Great».
«Πρέπει όμως, να μην σταματήσουμε να επενδύουμε σε σύγχρονες τουριστικές εγκαταστάσεις, στην καινοτομία και ταυτόχρονα, να συνεχίσουμε να προωθούμε τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη που σέβεται το περιβάλλον και την τοπική κουλτούρα. Θα επαναλάβω την φράση. Με σεβασμό στο περιβάλλον, ναι, έργα με σεβασμό στο μέλλον τον παιδιών μας» συμπλήρωσε ο κ. Κουρτίδης.
Χαιρετισμός αντιπροέδρου «Kourtidis Group», K. Δημητρόβα
Την ικανοποίησή της για τη «δικαίωση» της επιλογής του Ομίλου, να επενδύσει σε δύσκολους καιρούς στη περιοχή και την βεβαιότητα της ότι το μέλλον θα είναι ακόμη πιο ελπιδοφόρο, επεσήμανε η αντιπρόεδρος της Kourtidis Group, Κωνσταντίνα Δημητρόβα.
«Ήταν στρατηγική επιλογή να δραστηριοποιηθεί ο όμιλος στην ευρύτερη περιοχή, ενάντια σε σειρήνες που ηχούσαν έντονα και με πίεση να προχωρήσουμε σε εύκολα άλματα, σε περιοχές πιο “λαμπερές” και πιο προβεβλημένες» είπε η κ. Δημητρόβα και πρόσθεσε: «Για εμάς δεν υπήρξε καν δίλημμα. Η επιλογή μας ήταν αυτά τα παράλια, η Θάσος και οι νομοί Σερρών, Δράμας και Καβάλας».
Η κ. Δημητρόβα υπογράμμισε ότι ο Όμιλος έχει βάλει τη «σφραγίδα» του στην εξέλιξη της περιοχής, η οποία «μπαίνει εμφατικά στον τουριστικό και επενδυτικό χάρτη της χώρας» καθώς η «καθημερινή τριβή μας με επενδυτές από ολόκληρο τον κόσμο και η ανταπόκρισή τους» αποτελεί «απλά μια επιβεβαίωση ότι οι προοπτικές ανάπτυξης στο μέλλον, είναι απεριόριστες». «Από το 2020 θέσαμε ως όμιλος σε εφαρμογή, ένα φιλόδοξο πλάνο…
Συνολικά μόνο μέσα στο χρόνο βρεθήκαμε σε 12 διαφορετικές χώρες, δημιουργήσαμε σχέσεις εμπιστοσύνης και έχουμε συγκεκριμένα επενδυτικά αποτελέσματα από όλες αυτές τις αγορές του εξωτερικού, κάτι που επιβεβαιώνει ότι αυτή η περιοχή τώρα ξεκινάει, τώρα ανοίγει την αγκαλιά της σε μεγάλους επενδυτές. Στοχεύσαμε και πετύχαμε πραγματικά αποτελέσματα στη Νέα Υόρκη και στο Σαν Φρανσίσκο στην Αμερική, στις Κάννες στη Γαλλία, την Φινλανδία, κ.α.».
Η κα Δημητρόβα υπογράμμισε ότι «η Kourtidis Group δραστηριοποιείται στο Real estate, την Κατασκευή, στις Επενδύσεις και τον Τουρισμό», με την παραγωγική «αλυσίδα» που κινείται γύρω από την συνολική δραστηριότητα του Ομίλου να «έχει πλέον 700 “κρίκους”, δηλαδή 700 οικογένειες» και πρόσθεσε :
«Πέρα από τα ευρωπαϊκά κορυφαία βραβεία, κάπου εκεί στα παγκόσμια συνέδρια real estate (παράδειγμα στο Λας Βέγκας) αναρωτιούνται πού είναι στον χάρτη κάποια γραφεία και κάποιες περιοχές με το όνομα Κάριανη, Τούζλα, Καβάλα και Θάσος, που πλασάρονται στα παγκόσμια βραβεία, ανάμεσα και πάνω από γραφεία της Νέας Υόρκης, του Βερολίνου, του Παρισιού και του Λονδίνου. Όλα αυτά τα στοιχεία οδηγούν σ ένα ασφαλές συμπέρασμα. Δημιουργήσαμε και δημιουργούμε υπεραξία. Επιπλέον, η δυναμική στον Τουρισμό απλά συνηγορεί και επιβεβαιώνει τις αισιόδοξες εκτιμήσεις μας».
Την αυλαία του φόρουμ άνοιξε με εισήγησή του ο υπεύθυνος επικοινωνίας της Kourtidis Group Γρηγόρης Αβανίδης, αναφερόμενος στους στόχους του συνεδρίου. Συντονιστές της εκδήλωσης και των θεματικών ενοτήτων της ήταν ο διευθυντής της αγγλικής έκδοσης της εφημερίδας «Καθημερινή» Αθανάσιος Έλλις και ο δημοσιογράφος Δημήτρης Καμπουράκης.
Δείτε το ρεπορτάζ του ENA CHANNEL :
Δείτε δηλώσεις φορέων και πολιτικών :
«Ο Δήμαρχος Θάσου για την ίδρυση του 1ου ΕΠΑ.Λ Θάσου από το σχολικό έτος 2024-2025»
Κατόπιν της υπ’ αριθμ. Φ11/71249/Δ4 (ΦΕΚ 3739/τ. Β’/28-06-2024) Υπουργικής Απόφασης, με την οποία ιδρύεται το 1ο ΕΠΑ.Λ Θάσου με έδρα την Καλλιράχη από το σχολικό έτος 2024-2025, με τομείς, α) Διοίκησης και Οικονομίας με την ειδικότητα «Υπάλληλος Τουριστικών Επιχειρήσεων», β)Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού και γ) Υγείας-Πρόνοιας-Ευεξίας, και κατόπιν της σχετικής ανακοίνωσης της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας, ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης δήλωσε τα εξής:
«Αποτελεί για εμάς ευχάριστη είδηση η ίδρυση του 1ου ΕΠΑ.Λ Θάσου με έδρα την Καλλιράχη από το σχολικό έτος 2024-2025 καθώς, έπειτα από συνεχείς προσπάθειες
με αφετηρία το 2021, ακόμη ένας στόχος μας επιτυγχάνεται. Αποδεικνύεται, ξεκάθαρα, ότι η συνεργασία και η επιμονή του Δήμου, της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Θάσου και της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας επέφερε το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα προς όφελος του τόπου μας και των παιδιών μας».
Δράμα | Ο σχολικός σεισμογράφος του 1ου ΕΠΑΛ Δράμας και τα εύσημα από τον καθηγητή Παπαζάχο
Η καταγραφή, η ανάλυση και η αντιμετώπιση ενός φυσικού φαινομένου, όπως ο σεισμός, μπορεί να αποτελέσει το ερέθισμα για τους μαθητές να δουν με διαφορετικό μάτι επιστήμες όπως η Φυσική και τα Μαθηματικά. Η καταγραφή ενός σεισμού, η αναζήτηση του επίκεντρου όπου εκδηλώθηκε αλλά και οι συνέπειες που μπορεί να έχει στην καθημερινή ζωή του ανθρώπου -αναλόγως της δυναμικής του- δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές να αναπτύξουν την σκέψη τους και να καλλιεργήσουν σημαντικές δεξιότητες.
Στο πλαίσιο αυτό, ο σεισμογράφος που κατασκευάστηκε και λειτουργεί στο 1ου ΕΠΑΛ Δράμας μετεξελίχθηκε σε ένα ουσιαστικό εκπαιδευτικό αντικείμενο, με το οποίο οι μαθητές μπορούν να αντιληφθούν τα καθημερινά προβλήματα της σύγχρονης ζωής, μέσα όμως από μια περισσότερο επιστημονική ματιά.
Ο ενεργός σεισμογράφος που τα δυο τελευταία χρόνια βρίσκεται στο 1ο ΕΠΑΛ Δράμας αποτελεί σήμερα τον μοναδικό σχολικό σεισμογράφο σε όλη την Περιφέρεια ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Η απόφαση για την κατασκευή και τη λειτουργία του βασίζεται στη σύγχρονη εκπαιδευτική μεθοδολογία που ονομάζεται STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics), η οποία στον πυρήνα της περιλαμβάνει τη συνεργασία των φυσικών επιστημών, των μαθηματικών, της πληροφορικής και της μηχανικής.
Η μέχρι σήμερα απόλυτα πετυχημένη λειτουργία του έδωσε μια άλλη δυναμική στη σχολική μονάδα, καθώς έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον των μαθητών που μπορούν πλέον από κοντά να μελετήσουν και να αναλύσουν μια σεισμική δόνηση, έχοντας μάλιστα τη δυνατότητα συνεργασίας και με πανεπιστημιακούς σεισμογράφους.
« Ο σεισμογράφος αυτός αποτελεί την επιβράβευση των προσπαθειών μας τα δυο τελευταία χρόνια» υπογραμμίζει ο διευθυντής του 1ου ΕΠΑΛ Δράμας Τάσος Σαλής, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, και συνεχίζει: «ο σχολικός σεισμογράφος χρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα “Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.”, έγινε σε συνεργασία με το ΕΚΦΕ (Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών Δράμας), που αποτελεί δομή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τη συνδρομή του υπευθύνου Παναγιώτη Παζούλη. Εντάχθηκε στο πανευρωπαϊκό δίκτυο σχολικών σεισμογράφων και στα δύο χρόνια λειτουργίας του κατέγραψε όλους τους σεισμούς της ευρύτερης περιοχής μας, στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια. Τα αποτελέσματα που δίνουμε δεν παρουσιάζουν αποκλίσεις από αυτά που δίνουν οι πανεπιστημιακοί σεισμογράφοι και δημοσιεύονται σε διάφορες ιστοσελίδες. Το βασικό είναι ότι φυλάσσονται στα αρχεία του σχολείου μας ώστε να μπορεί κάποιος μαθητής ή φοιτητής να αντλήσει πληροφορίες που είναι απαραίτητες».
Συνεργασία με άλλους σεισμογράφους
Αρχικά, στο σχολείο κατασκευάστηκε ένας σεισμογράφος που εγκαταστάθηκε στο εργαστήριο Φυσικών Επιστημών και χρησιμοποιείται για καθαρά εκπαιδευτικούς σκοπούς. Στη συνέχεια, τα παιδιά εξέφρασαν τη μεγάλη επιθυμία να κατασκευάσουν έναν ακόμη που θα μπορεί να είναι ενεργός, θα καταγράφει τη σεισμική δραστηριότητα και τα δεδομένα θα ανεβαίνουν στο διαδίκτυο ώστε να αξιοποιούνται από κάθε ενδιαφερόμενο. Ο δεύτερος τοποθετήθηκε στο ισόγειο του σχολείου και είναι συνδεδεμένος με την εφαρμογή – πλατφόρμα jAmaSeis. «Όλες οι καταγραφές της σεισμικής δραστηριότητας», εξηγεί, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο υπεύθυνος καθηγητής Σίμος Σαχινίδης, «δίνουν δεδομένα στο διαδίκτυο, τα οποία μπορεί να τα αξιοποιήσει ο καθένας. Έτσι, όπως εμείς αξιοποιούμε τις καταγραφές άλλων σεισμογράφων ώστε να μπορέσουμε να εντοπίσουμε το επίκεντρο ενός σεισμού, έτσι χρησιμοποιούνται και τα δεδομένα του δικού μας σεισμογράφου από άλλους. Πρέπει να σημειωθεί ότι εκτός της δικής μας καταγραφής απαιτούνται και δύο ακόμη καταγραφές από άλλους σεισμογράφους, ώστε η τομή των τριών κύκλων να μας δώσει το επίκεντρο του σεισμού και την ανάλυση της κυματομορφής, τα Ρίχτερ. Πρόσφατα, ο σεισμογράφος μας κατέγραψε τους σεισμούς που έγιναν στην Τουρκία και στο Καζακστάν».
Σπάνιος αλλά δύσκολος ο σεισμικός κίνδυνος στη Δράμα
Η επίσημη παρουσίαση του σεισμογράφου έγινε στη διάρκεια εκδήλωσης, με τη συμμετοχή του καθηγητή σεισμολογίας του ΑΜΘ Κωνσταντίνου Παπαζάχου, ο οποίος έδωσε τα εύσημα στους μαθητές και τους καθηγητές του 1ου ΕΠΑΛ Δράμας, σημειώνοντας με έμφαση: «Είναι εκπληκτικό αυτό που κάνει το σχολείο, γιατί είναι μια καθαρά δική του πρωτοβουλία. Έκανε μια διάταξη η οποία δουλεύει, δείχνοντας στα παιδιά πώς λειτουργεί ένας σεισμογράφος αλλά και τους βοηθάει να καταλάβουν τον σεισμικό κίνδυνο. Είναι χρήσιμο τα παιδιά να γνωρίζουν μερικά πράγματα για την επιστήμη της Σεισμολογίας, για τον σεισμικό κίνδυνο. Πρέπει να καταλάβουν την ουσία του φαινομένου και πώς επηρεάζει τη ζωή μας, αλλά και ειδικότερα την πόλη της Δράμας».
Ο καθηγητής του ΑΠΘ, στην ομιλία του εξήγησε ότι «η πόλη της Δράμας είναι μια πολύ ιδιαίτερη πόλη όσον αφορά τη σεισμικότητα, καθώς παρουσιάζει συγκεκριμένες δυσκολίες όσον αφορά την αντιμετώπιση του σεισμικού κινδύνου, που είναι σπάνιος».
«Η Δράμα», τόνισε ο κ. Παπαζάχος, «έχει μια μεγάλη ιδιαιτερότητα όπως και όλος ο βόρειος ελληνικός χώρος, καθώς παρουσιάζει χαμηλότερη σεισμικότητα. Το πρόβλημα είναι ότι φιλοξενεί μερικά μεγάλα ρήγματα, τα οποία όμως δίνουν σεισμούς ανά αραιά χρονικά διαστήματα. Το πρόβλημα σε αυτές τις περιπτώσεις είναι ότι ο σεισμικός κίνδυνος δεν γίνεται αντιληπτός. Αν γίνεται μια φορά στα 200 χρόνια για παράδειγμα, είναι έξι γενιές. Αν ρωτήσεις τον μπαμπά σου ή τον παππού σου, θα πουν ότι δεν γίνονται σεισμοί εδώ. Παρ’ όλα αυτά, είχαμε έναν μεγάλο σεισμό το 1829, ο οποίος ήταν από τους πιο ισοπεδωτικούς στον ελληνικό χώρο και ο οποίος διέλυσε τελείως την πόλη της Δράμας».
«Όπως αν χιονίσει στην Ιεράπετρα…»
Όπως σημείωσε ο κ. Παπαζάχος, «η κοινωνία εδώ στην περιοχή, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, τα παιδιά, οι μηχανικοί δεν είναι ψυλλιασμένοι για τον σεισμικό κίνδυνο. Είναι σαν να έχουμε ένα φαινόμενο χιονόπτωσης στην Ιεράπετρα της Κρήτης για παράδειγμα. Αν χιονίσει στη Φλώρινα ή στη Δράμα, όλοι έχουν αλυσίδες. Αν χιονίσει στην Ιεράπετρα, κανένας δεν έχει αλυσίδες, ούτε καν τα βενζινάδικα πουλάνε».
«Εδώ λοιπόν», συνέχισε, «δεν έχεις τα εργαλεία, δεν έχεις την κουλτούρα. Όταν γίνει ο σεισμός, οι περιοχές που έχουν χαμηλή σεισμικότητα (σ.σ. όπως η Δράμα), δεν είναι έτοιμες να το αντιμετωπίσουν. Θα σας θυμίσω τον σεισμό Κοζάνης – Γρεβενών. Σε μια περιοχή που χαρακτηριζόταν χαμηλής σεισμικότητας -όπως και είναι- ο κόσμος ήταν εντελώς ανυποψίαστος. Ενώ οι Κεφαλλονίτες, για παράδειγμα, είναι περισσότερο υποψιασμένοι. Οι Δραμινοί επομένως δεν έχουν καμιά εικόνα από σεισμικότητα».
«Η Δράμα, όπως οι Σέρρες, η Καβάλα, η Ξάνθη, η Κομοτηνή είναι δύσκολες πόλεις, γιατί βρίσκονται πάνω σε μεγάλα ρήγματα, που όμως δεν έχουμε μεγάλη σεισμικότητα» κατέληξε ο κ. Παπαζάχος.
Πηγή: newsbeast.gr
Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα με το κλείσιμο του 1ου Γύρου της Α2 Μπάσκετ Γυναικών οι Πανθηρες να είναι 4οι!
Τελειώνει την Κυριακή 28 Ιανουαρίου 2024 ο 1ος γύρος του πρωταθλήματος μπάσκετ γυναικών της Α2 Κατηγορίας.
Στον Βόρειο Όμιλο στον οποίο ανήκει και η λαοφιλής τοπική ομάδα των «Πανθήρων» το πρόγραμμα της 13ης αγωνιστικής έχει ως εξής :
*Πάνθηρες Καβάλας-Πιερικός/Αρχ.
*ΜΕΝΤ Θεσσαλονίκης-Αναγέννηση Ν.Ρ
*Ιωάννινα-Απόλλωνας Πτολεμαϊδας
*Παναθλητικός Θεσσαλονίκης-Πυλαία
*Πανόραμα Θεσσαλονίκης-Ανόρθωση Β.
Ρεπό έχουν οι Άρης, Πανσερραϊκός
*Η Ολύμπια Λάρισας εγκατέλειψε ως γνωστόν το πρωτάθλημα.
Στο ΔΑΚ Καλαμίτσας λοιπόν την Κυριακή στις 12:30 η φορμαρισμένη ομάδα της πόλης μας υποδέχεται την ομάδα της Κατερίνης Πιερικό Αρχέλαο. Διαιτητές του εν λόγω αγώνα θα είναι οι Χρυσοβαλάντης Τσαρδούλιας και Ιωάννα Τσαπόγα από την Θεσσαλονίκη. Νομίζω αν δεν κάνω λάθος ότι έρχονται στην πόλη μας για πρώτη φορά! Τους εύχομαι απόλυτα καλή επιτυχία.
Η ομάδα του Αρίστιππου Χαντέλη όσο σε μερικούς φαντάζει υπερβολικό με νίκη της και ήττα της Ανόρθωσης στο Πανόραμ ανεβαίνει στο πρώτο μισό του πρωταθλήματος στην 4η θέση!!!
Είναι μεγάλη υπόθεση λοιπόν και προσωπικά πιστεύω ότι θα το κατορθώσει γιατί πρώτα-πρώτα βρίσκεται σε φόρμα και κυρίως θα παίξει κομπλέ!
Απομένει λοιπόν οι παίκτριες να εφαρμόσουν κατά γράμμα τις οδηγίες των προπονητών με σοβαρότητα και απλότητα.
Το επαναλαμβάνω για πολλοστή φορά ότι το μπάσκετ είναι ένα άθλημα απλό, απλούστατο. Να μπλοκαρισθούν σωστά τα ατού της ομάδας της Κεντρικής Μακεδονίας και κυρίως η διεθνής βετεράνος παίκτρια-αξιωματικός του Ναυτικού κ. Τελλίδου. Πρώην παίκτρια του ΠΑΟΚ και της Εθνικής αλίμονο αν μείνει αμαρκάριστη έστω και για δευτερόλεπτα. Προς Θεού!!!
Οι ΠΑΝΘΗΡΕΣ θα κατέβουν στο τόσο ενδιαφέρον αυτό παιχνίδι που θα πρέπει να το παρακολουθήσουν όσο γίνεται περισσότεροι με την παρακάτω δωδεκάδα :
Στην βαθμολογία οι «Πάνθηρες» είναι 5οι με 17 βαθμούς ενώ ο Πιερικός Αρχέλαος με 15 είναι στην 7η θέση. Να μην ξεχάσω α υπογραμμίσω την άψογη από πάσης πλευράς εκδήλωση της κοπής πίτας του συλλόγου και τέλος να παραθέσω την βαθμολογία :
VERITE’ 56 ANEE’
Βράβευση μαθητών του 1ου Γυμνασίου Καβάλας απο τον Δήμο Καβάλας
Τους μαθητές και τους καθηγητές που συμμετείχαν στον διαγωνισμό “Cinema…διάβασες;” και διακρίθηκα σε αυτό, βράβευσε το πρωί της Παρασκευής 15 Δεκεμβρίου ο Δήμος Καβάλας, απονέμοντας τους βραβεία αλλά και δώρα για την προσπάθεια και την διάκρηση.