Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα SOS του Μαξίμου για το 2025.

Πρώτο… ξεφύλλισμα των νέων μπλε φακέλων, δηλαδή του κυβερνητικού μπούσουλα για το 2025, έγινε στη χθεσινή – πρώτη της νέας πολιτικής σεζόν μετά τη ΔΕΘ – συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβούλιου. Σύμφωνα με τους κανόνες του «επιτελικού κράτους», τα τελικά σχέδια δράσης των υπουργείων θα εγκριθούν παραμονές των Χριστουγέννων, ωστόσο ήδη ο κυβερνητικός οδικός χάρτης έχει μορφοποιηθεί σε προσχέδια ανά τομέα, κατόπιν συνεννοήσεων στο τρίγωνο Μαξίμου, Γενικής Γραμματείας Συντονισμού της κυβέρνησης και υπουργών.

Αυτά άνοιξε για πρώτη φορά ενώπιον όλων ο υπουργός Επικρατείας Ακης Σκέρτσος, παρουσιάζοντας τα επόμενα… SOS της γαλάζιας διακυβέρνησης: συνολικά 151 μεταρρυθμίσεις και 172 επενδύσεις. Η πλειονότητα των παρεμβάσεων αφορά τις δύο από τις πέντε «Ελλάδες» – την «παραγωγική» και την «κοινωνική» – που είχε παρουσιάσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης στις προγραμματικές δηλώσεις το 2023, όμως προστέθηκαν νέοι οριζόντιοι στόχοι ως την αντιμετώπιση της παραβατικότητας και της βίας, τη στήριξη της οικογένειας και των νέων ζευγαριών, την κυβερνοασφάλεια, την ισότητα και την περιφερειακή ανάπτυξη. Ειδικά για τον τελευταίο στόχο, τον οποίο το Μαξίμου συνδέει με το αφήγημα της «σύγκλισης» (και της Ελλάδας με τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους και της περιφέρειας με την Αττική), είναι ενδεικτικό ότι μετά το Υπουργικό ακολούθησε δεύτερη πολύωρη σύσκεψη προετοιμασίας της κυβερνητικής αποστολής στον Εβρο. Από τον Βορρά (και με αιχμή τον Βόρειο Εβρο) ο Πρωθυπουργός θα εκκινήσει την Πέμπτη τις διαβουλεύσεις ανά περιφέρεια για τα «σχέδια ανάπτυξης».

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, οι «μπλε φάκελοι» περιλαμβάνουν συνολικά 132 στρατηγικούς στόχους και το βάρος πέφτει με… διψήφιο αριθμό οροσήμων σε τρία υπουργεία. Στο Οικονομικών (καταπολέμηση της φοροδιαφυγής – διεύρυνση της φορολογικής βάσης, προώθηση αποκρατικοποιήσεων, αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, ανακατεύθυνση παραγωγικού μοντέλου κ.ά.), στο Ανάπτυξης (εθνική στρατηγική για τις Δημόσιες Συμβάσεις και στρατηγική για τη Βιομηχανία, μετατροπή της Ελλάδας σε κύριο διαμετακομιστικό κόμβο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, ενίσχυση των μηχανισμών ελέγχου της αγοράς κ.ά.) και στο Ψηφιακής Διακυβέρνησης (ολοκλήρωση και ψηφιοποίηση Κτηματολογίου, επέκταση ψηφιακών υπηρεσιών για πολίτες και επιχειρήσεις κ.ά.).

Μεταρρυθμίσεις σε πρώτο πλάνο

Οσον αφορά τα μεταρρυθμιστικά ορόσημα, σε πρώτο πλάνο έρχονται επιπλέον υπουργεία της «καθημερινότητας», βάσει και των πρωθυπουργικών εξαγγελιών. Ενδεικτικά, ο «μπλε φάκελος» του υπουργείου Οικογένειας περιλαμβάνει από το παρατηρητήριο για το Δημογραφικό μέχρι τις ανακοινώσεις της ΔΕΘ για το Στεγαστικό (όπως το «Σπίτι μου 2») ή την απόδοση εφ’ όρου ζωής της ιδιότητας τριτέκνου και την αναμόρφωση του πλαισίου για ισότητα των φύλων σε θέματα εργασίας, συμπεριλαμβανομένων των μισθών. Στον φάκελο της Δικαιοσύνης περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων ορόσημα του Ταμείου Ανάκαμψης, όπως η επιχειρησιακή λειτουργία της Δικαστικής Αστυνομίας, η εφαρμογή νέου πλαισίου για τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς και η ενίσχυση του θεσμού της διαμεσολάβησης, ενώ κομβικές μεταρρυθμίσεις αφορούν δύο από τους βασικούς πυλώνες της καθημερινότητας, την Παιδεία και την Υγεία.

Ο φάκελος της Παιδείας περιλαμβάνει νέο «εκπαιδευτικό χάρτη» (διαχείριση υποδομών και προσωπικού), την πλήρη λειτουργία ολοήμερου σχολείου, το νέο ανώτατο ίδρυμα για τις Παραστατικές Τέχνες, ένα εθνικό σχέδιο για την «ασφάλεια και εξυπηρέτηση των θεατών σε αθλητικές συναντήσεις» και ενιαία πρωτόκολλα λειτουργίας των σχολείων ειδικής αγωγής. Σε εκείνον της Υγείας ξεχωρίζουν η καθολική εφαρμογή του Προσωπικού Ιατρού, ο εκσυγχρονισμός της διαδικασίας μεταμοσχεύσεων, μια νέα ενιαία εθνική «πολιτική φαρμάκου», τα απογευματινά χειρουργεία, το σύστημα αξιολόγησης των επιδόσεων των νοσοκομείων και η αναδιαμόρφωση του δικτύου αεροδιακομιδών.

Νέος επικεφαλής στην Αρχή Διαφάνειας

Από τους «μπλε φακέλους» περνούν πάνω από 100 μεταρρυθμίσεις που αποτελούν δεσμεύσεις και στο μεσοπρόθεσμο σχέδιο (για το Στεγαστικό, την κλιματική κρίση κ.ά.) που παρουσιάστηκε χθες. Ανάμεσα σε άλλα το Υπουργικό επέλεξε ύστερα από εισήγηση του υπουργού Εσωτερικών Θοδωρή Λιβάνιου και τη θετική γνώμη της αρμόδιας κοινοβουλευτικής επιτροπής τον νομικό, σύμβουλο – επιθεωρητή ΑΣΕΠ, Παρασκευά Νομικό, ως επικεφαλής της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας.

tanea.gr

 

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Νέα Μέτρα για την Ανάπτυξη και Επανακατοίκηση του Έβρου: Επιδότηση Μόνιμης Εγκατάστασης και Στήριξη Οικογενειών

Η Σοφία Ζαχαράκη, Υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, ανακοίνωσε μια σειρά μέτρων για την πληθυσμιακή και αναπτυξιακή αναζωογόνηση του Έβρου, στο πλαίσιο εκδήλωσης στην Ορεστιάδα με τίτλο «Εθνική Στρατηγική για την Περιφερειακή και Τοπική Ανάπτυξη».

Μεταξύ των βασικών πρωτοβουλιών, η κ. Ζαχαράκη ανακοίνωσε την έναρξη προγράμματος επιδότησης για τη μόνιμη εγκατάσταση νέων κατοίκων στον Κεντρικό και Βόρειο Έβρο. Το πρόγραμμα, προϋπολογισμού 8 εκατ. ευρώ, θα επιδοτεί έως 10.000 ευρώ τους δικαιούχους που θα εγκατασταθούν σε περιοχές με λιγότερους από 500 κατοίκους, ενώ για οικισμούς άνω των 500 κατοίκων η επιδότηση θα ανέρχεται στα 6.000 ευρώ. Στόχος είναι η ενίσχυση της επανακατοίκησης των μικρών κοινοτήτων του Έβρου.

Παράλληλα, ειδικά κίνητρα θα δοθούν στους δίτεκνους του Νομού Έβρου, που θα έχουν πλέον την ίδια επιδότηση με τους τρίτεκνους στο πρόγραμμα «Σπίτι μου ΙΙ», φτάνοντας το 75% της στεγαστικής επιδότησης.

Επιπρόσθετα, εξαγγέλθηκαν κοινωνικές παρεμβάσεις, όπως η δημιουργία Μονάδας Φροντίδας Ηλικιωμένων στην Ορεστιάδα, η κάλυψη εξόδων για τα ΚΔΑΠ της περιοχής, η ανακαίνιση παιδικών σταθμών και ΚΑΠΗ, και η επέκταση των σχολικών γευμάτων. Ακόμη, θα υπάρξει ειδική ενίσχυση για τη γυναικεία επιχειρηματικότητα, με ανώτατο ποσό 40.000 ευρώ για δύο έτη.

Με τα μέτρα αυτά, η κυβέρνηση επιδιώκει να δημιουργήσει τις συνθήκες για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη στον Έβρο και να αναστρέψει την πληθυσμιακή συρρίκνωση της περιοχής

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διασυνδέσεις παρόχων – μέσα πληρωμών

Στις 30.09.2024 λήγει κανονικά η προθεσμία διασύνδεσης των τερματικών που αφορούν διάφορα μέσα πληρωμών όπως POS-ΠΑΡΟΧΟΙ κ.λπ. σύμφωνα με την απόφαση της ΑΑΔΕ Αριθμ. Α. 1116.

Τα προβλήματα που έχουν ανακύψει και οι δυσλειτουργίες  στα συστήματα διασυνδέσεων δεν είναι λίγα. Οι περισσότερες επιχειρήσεις ανέλαβαν κόστος για αλλαγή προγραμμάτων ERP, νέους ΦΗΜ, POS, σε συνεργασία με ειδικούς τεχνικούς και παρόχους. Όμως αντί για την εύρυθμη λειτουργία, σε πλήθος επιχειρήσεων αντιμετωπίζονται ουσιαστικά προβλήματα που δεν εξυπηρετούν την ομαλή συναλλακτική  καθημερινότητα τους, λόγω κωλυμάτων των συστημάτων της ΑΑΔΕ και των POS.

Η 31.10.2024 είναι η καταληκτική ημερομηνία για την εύρυθμη λειτουργία όσων επιχειρήσεων ακολούθησαν τις διαδικασίες, όμως έως και την 30.09.2024 δεν δύναται να λειτουργήσουν εύρυθμα τα συστήματα. Έτσι έως το τέλος Οκτωβρίου θεωρεί η ΑΑΔΕ ότι  θα έχει επιτευχθεί το εγχείρημα και όλα θα είναι σε πλήρη και ομαλή λειτουργία. Εννοείται βέβαια ότι θα έχουν γίνει οι οριστικοποιήσεις των POS με τις απαραίτητες αναβαθμίσεις  σύμφωνα με τις απόφαση 1098/2022 και 1155/2023.

Παράλληλα συμβαίνουν τα εξής:

Οι τράπεζες αδυνατούν να είναι συνεπείς, λόγω του αυξημένου όγκου αντικατάστασης POS και sim που πρέπει να αποσταλούν. Οι  τεχνικοί αδυνατούν να εξυπηρετήσουν λόγω του φόρτου εργασιών και επιδίδονται σε αγώνα δρόμου ώστε να πραγματοποιήσουν τις διασυνδέσεις ERP, POS ,ΦΗΜ, πάροχοι κ.λπ. με τα συστήματα. Οι πάροχοι προσπαθούν να προλάβουν την εμπρόθεσμη διασύνδεση των POS  με τα ERP στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ.

Ωστόσο και τα συστήματα της ΑΑΔΕ δεν είναι έτοιμα  για την αλλαγή αυτή σε αυτό το  χρονικό διάστημα καθώς παρατηρούνται τα παρακάτω:

Η πλατφόρμα  δεν ενημερώνεται εγκαίρως για τις διασυνδέσεις σε επίπεδο που ακόμη και οι υπάλληλοι της ΑΑΔΕ δεν έχουν αξιόπιστη εικόνα στην πλατφόρμα των POS, ώστε να επιβεβαιώσουν ότι έχει πραγματοποιηθεί η διασύνδεση και παραπέμπουν τους φορολογούμενους και τους λογιστές στο να λάβουν οριστική  απάντηση από τους τεχνικούς είτε και από τον εκάστοτε πάροχο. Δεν αποκλείεται τόνισαν να λάβετε πρόστιμα όντας ορθά διασυνδεδεμένοι, όμως στο δικό τους σύστημα δεν φαίνεται η οριστικοποίηση. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να επισημανθεί επίσης, ότι με την αποδοχή του POS  στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ δεν οριστικοποιείται η διασύνδεση του. Η οριστικοποίηση του γίνεται από τον τεχνικό και τους παρόχους.

Αυτό που προτείνουμε για όσες επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν προβλήματα διασύνδεσης ώστε να αποδεικνύεται ότι αντιμετώπιζε πρόβλημα έως και τις 30.09.2024 είναι

α. Θα ακολουθήσετε την διαδρομή ΜΗΤΡΩΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ – ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ – ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΊΑ ΕΠΙΛΕΓΕΤΕ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕΣΩ POS και αναφέρετε το πρόβλημα που αντιμετωπίζετε ώστε την καταγραφή του έως τις 30.0.92024 με σκοπό να είστε εμπρόθεσμοι, και βεβαίως να εξασφαλίσετε την επιχείρηση σας από την επιβολή προστίμου αφού έχετε ενημερώσει εγγράφως.

β. κάνετε printscreen την επιβεβαίωση της διασύνδεσης για να μπορείτε να αποδείξετε ότι είχατε καταφέρει να δηλώστε ορθά την διασύνδεση σας και την οριστικοποίηση, διότι δεν υπάρχει αξιόπιστη εικόνα στην υπηρεσία διασυνδέσεων POS.

Οι διαδικασίες είναι πολύπλοκες, τα συστήματα υπολειτουργούν και το παράδοξο είναι ότι όλα γίνονται για την διευκόλυνση μας. Τα προβλήματα όμως δεν σταματούν εκεί. Με σκοπό την  εναρμόνιση των επιχειρήσεων σύμφωνα με τον νόμο για την πάταξη της φοροδιαφυγής και της ψηφιοποίησης οι διασυνδέσεις με τράπεζες, erp, παράχους, ψηφιακά βιβλία, συστήματα πληρωμών, και φορολογικών μηχανισμών μπλοκάρουν και για να διορθώσουμε το ένα χαλάνε άλλα.

Για παράδειγμα οι πάροχοι στέλνουν τα τιμολόγια και τις λιανικές αποδείξεις και δεν αναγνωρίζουν τα ακυρωτικά και τα πιστωτικά αρκετές φορές, τα οποία δεν διαβιβάζονται στα my data. Από την άλλη σε περίπτωση τυχόν λάθους διασύνδεσης εκ παραδρομής, για τα στοιχεία που έχουν εκδώσει οι επιχειρήσεις, δεν μπορούν να χειριστούν τα my data ώστε την διόρθωση των χαρακτηρισμών και την επαναδιαβίβαση λόγω της σύνδεσής τους με τους παρόχους. Οι πάροχοι δεν διορθώνουν, μόνο αποστέλλουν. Για να γίνει πιο κατανοητό, έστω ότι αποδείξεις λιανικής που εκδόθηκαν με νέους ΦΗΜ ή προγράμματα ERP δεν χαρακτηριστήκαν ορθά και το αντιλαμβάνεται ο λογιστής τέλος του μήνα στη συμφωνία των my data. Από το πρόγραμμα της επιχείρησης δεν κατεβαίνουν τα δεδομένα για να επανδιαβιβαστούν ορθά και καμία ενέργεια δεν μπορεί να γίνει. Ο πάροχος που μόνο διαβιβάζει, προτείνει την ακύρωση του συνόλου των λιανικών αποδείξεων και επανέκδοση για να αποσταλούν σωστά, είτε να γίνουν όλες οι αποδείξεις  λιανικής πιστωτικά και να επανεκδοθούν. Αναρωτιόμαστε, μετά από έναν μήνα πως θα καταστεί εφικτό να συμφωνήσουν οι πωλήσεις μας και βέβαια ποια είναι η ορθή διαδικασία αφού ούτε η ακύρωση είναι η λύση, ούτε η πίστωση των λιανικών για να αποκατασταθεί το my data. Η ΑΑΔΕ θα πρέπει να προβλέψει τέτοιου είδους σφάλματα και να δώσει λύσεις, ενώ  για το χρονικό διάστημα που έχουν συμβεί πλήθος σφαλμάτων και ατοπημάτων να μην ληφθούν υπόψιν σε τυχόν ελέγχους. Εννοείται βέβαια ότι και στην ΑΑΔΕ τα νέα τμήματα που δημιουργήθηκαν ή μετακινήθηκαν βρίσκονται σε κατάσταση μετακόμισης. Κανείς δεν γνωρίζει τίποτα και τα συστήματα δεν εξυπηρετούν ούτε τους υπαλλήλους ούτε τους φορολογουμένους σε πολλές περιπτώσεις.

Για όλη την Ελλάδα είναι όλα καινούρια. Διαδικασίες δεν υπάρχουν για κανέναν. Οι επιχειρήσεις βρίσκονται εκτεθειμένες, από τις βεβιασμένες ενέργειες για την ψηφιοποίηση όλων των διαδικασιών. Τα ερωτήματα και τα αιτήματα που βρίσκονται στον αέρα στην ΑΑΔΕ απαντώνται με τεράστια καθυστέρηση λόγω έλλειψης προσωπικού, όμως οι έλεγχοι διασταυρώσεων θα ξεκινήσουν από 01.10.2024, έτσι ακούγεται. Σίγουρα η μεταβατική περίοδος έχει δυσκολίες όμως στην προκείμενη περίπτωση δεν υπάρχει οργάνωση από πλευράς ΑΑΔΕ, ώστε να διαχειριστεί τόσο τον όγκο των αλλαγών όσο και την καθοδήγηση των υπαλλήλων και των φορολογουμένων για τα νέα δεδομένα που απαιτούνται. Όταν το στάδιο είναι μεταβατικό για όλους σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να απειλείται το σύνολο των επιχειρήσεων για πρόστιμα.

Το σωστό και το δίκαιο είναι αφού όλα εξομαλυνθούν τόσο τα συστήματα της ΑΑΔΕ όσο και οι επιχειρήσεις σε όλα τα επίπεδα, και μετά το πέρας των αλλαγών να συζητάμε για πρόστιμα. Και βέβαια μην ξεχνάμε ποιες αξίες και στόχους έχει θέσει και  προασπίζει η ΑΑΔΕ όπως αναφέρει αποτελούνται από 12 Αρχές … Διαφάνεια, Δικαιοσύνη, Αξιοκρατία, Λογοδοσία, Βελτίωση, Εξωστρέφεια, Φορολογική Συμμόρφωση, Φοροδιαφυγή-Λαθρεμπόριο, Διευκόλυνση Επιχειρείν, Υπηρεσίες προς Πολίτες, Δημόσια Υγεία και Οικοδόμηση Εμπιστοσύνης. Περιμένουμε λοιπόν να τα δούμε να πραγματοποιούνται για όλους μας.

 

 

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έρχονται νέοι κανόνες τιμολόγησης του νερού

Οι νέοι γενικοί κανόνες κοστολόγησης και τιμολόγησης του νερού περιλαμβάνονται σε Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) που δημοσιεύθηκε προ ημερών και υπογράφεται από τους συναρμόδιους υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εσωτερικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (ΦΕΚ με ημερομηνία 27 Σεπτεμβρίου). Η ΚΥΑ αναφέρεται στους κανόνες τιμολόγησης του νερού, ενώ ανοίγει ο δρόμος για αναπροσαρμογές σε όλες τις περιοχές της χώρας. Γίνεται αναφορά για κλιμακωτή χρέωση ανάλογα με την κατανάλωση νερούγια διαφοροποιήσεις ανά περιοχή και ανά κοινωνική ομάδα, ενώ προβλέπεται και τοποθέτηση υδρόμετρων στα χωράφια έως το 2026.

Για τελικούς χρήστες, όπως πολύτεκνες και τρίτεκνες οικογένειες, ή που εντάσσονται, γενικότερα, στις κατηγορίες των οικονομικά αδύναμων προσώπων και των ευάλωτων νοικοκυριών ή πελατών, οι πάροχοι δύνανται να καθορίζουν, κατόπιν οικονομοτεχνικής έκθεσης για την επίδρασή τους στις άλλες κατηγορίες χρηστών, ευνοϊκότερες τιμές, χωρίς να ανατρέπεται η λειτουργία της τιμής ως μέσου αποτροπής της σπατάλης νερού.

Το timing

Οι πάροχοι υπηρεσιών ύδατος βάσει των εύλογων και αποδοτικών δαπανών (προσδιορίζονται με βάση το χρηματοοικονομικό κόστος), καθορίζουν τα τιμολόγια των παρεχόμενων υπηρεσιών ύδατος, ανάλογα με τη χρήση για την οποία προορίζεται το νερό, για την πενταετία 2025-2029 της ρυθμιστικής περιόδου.

Κατ’ εξαίρεση, για τους παρόχους που εξυπηρετούν περιοχές με μόνιμο πληθυσμό μικρότερο των 100.000 κατοίκων, δίνεται στενό περιθώριο να προσδιορίσουν τα τιμολόγιά τους για την επόμενη πενταετία έως το τέλος Οκτωβρίου 2024.

Οι συνθήκες

Όπως ορίζεται στην ΚΥΑ για τον προσδιορισμό των νέων τιμολογίων οι πάροχοι, θα λαμβάνουν υπόψη τις κοινωνικές, περιβαλλοντικές, γεωγραφικές, κλιματολογικές και υδρογεωλογικές συνθήκες στις περιοχές αρμοδιότητάς τους και οφείλουν να προσαρμοστούν στους νέους κανόνες εντός πενταετίας.

Με σύμφωνη γνώμη της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) που εποπτεύει την εφαρμογή της νέας κοστολόγησης και τιμολόγησης νερού, οι πάροχοι θα μπορούν να εφαρμόζουν σύστημα εποχικής τιμολόγησης, για τους χρήστες που παρουσιάζουν έντονη εποχική μεταβλητότητα στις ποσότητες ύδατος που καταναλώνουν.

Οι αυξήσεις

Στην ΚΥΑ υπό τον τίτλο «Καθορισμός γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος, μέτρα βελτίωσης αυτών. Διαδικασίες και μέθοδος ανάκτησης κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του» θεσπίζεται ότι η ποσοστιαία μεσοσταθμική αύξηση των τιμολογίων των χρηστών δεν μπορεί να υπερβαίνει αυτήν της μέσης ετήσιας μεταβολής του Εναρμονισμένου Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΕνΔΤΚ) που καταρτίζεται από την ΕΛΣΤΑΤ για το προηγούμενο ημερολογιακό έτος.

Ωστόσο, οι πάροχοι υπηρεσιών δύνανται να εφαρμόζουν μεγαλύτερες αυξήσεις επί των τιμολογίων των υπηρεσιών ύδατος που παρέχουν, μετά από έγκριση της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων – ΡΑΑΕΥ που εποπτεύει την εφαρμογή της κοστολόγησης και τιμολόγησης, κατόπιν ειδικά αιτιολογημένου αιτήματος σύμφωνα με τη διαδικασία «Έκτακτης Αναθεώρησης Χρηματοοικονομικού Κόστους» που επίσης προβλέπει η ΚΥΑ.

Ο τρόπος τιμολόγησης των τελικών χρηστών των υπηρεσιών ύδρευσης πραγματοποιείται με μικτό σύστημα και βάσει της μεθόδου τιμολόγησης κατά αύξουσες κλίμακες. Τα τέλη βάσει της μεθόδου αυτής αποτελούνται από ένα σταθερό τέλος και ένα μεταβλητό τέλος ανά μονάδα όγκου ύδατος (ογκομετρική χρέωση ανά κυβικό μέτρο κατανάλωσης νερού).

Το σταθερό τέλος προσδιορίζεται με τρόπο ώστε να ανακτώνται οι εύλογες και αποδοτικές δαπάνες λειτουργίας που είναι αναγκαίες για την αδιάλειπτη παροχή ύδατος για χρήση ύδρευσης. Το σταθερό τέλος αντανακλά τις ελάχιστες λειτουργικές δαπάνες που κρίνονται αναγκαίες για τη διατήρηση των δικτύων παροχής ύδατος σε εκείνο το επίπεδο λειτουργικότητας που διασφαλίζει την αδιάλειπτη παροχή και δεν πρέπει να θίγει την λειτουργία της ογκομετρικής χρέωσης ως εργαλείου για την ορθολογική χρήση του ύδατος.

Για συγκεκριμένες κατηγορίες χρηστών που προμηθεύονται νερό ανά περίπτωση και όχι σε συνεχή βάση όπως, ενδεικτικά, ο εφοδιασμός πλοίων, επιτρέπεται η τιμολόγηση βάσει σταθερής, χωρίς την χρήση κλιμακίων, ογκομετρικής χρέωσης ανά κυβικό μέτρο παρεχόμενου ύδατος, χωρίς να θίγεται η λειτουργία της τιμής ως εργαλείου για την ορθολογική χρήση του νερού.

Τα νέα τιμολόγια θα καθορίζουν και τη χρέωση με την οποία τιμολογείται η κατανάλωση σε περίπτωση αφανούς διαρροής καθώς και τους όρους και τις προϋποθέσεις με τις οποίες χορηγείται η σχετική έκπτωση επί της χρέωσης.

Ο προσδιορισμός των τιμολογίων θα γίνεται κατά τέτοιο τρόπο ώστε τα συνολικά έσοδα να καλύπτουν το χρηματοοικονομικό κόστος του παρόχου για την παροχή των υπηρεσιών ύδατος, ενώ στις περιπτώσεις εγκαταστάσεων συλλογής και επεξεργασίας λυμάτων στις οποίες απορρίπτονται βιομηχανικά υγρά απόβλητα, ο τρόπος τιμολόγησης των χρηστών λαμβάνει υπόψη και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των βιομηχανικών υγρών αποβλήτων (ρυπαντικό φορτίο), πέραν των ποσοτικών.

Περιβαλλοντικό τέλος

Η ΚΥΑ αναφέρεται και στο περιβαλλοντικό τέλος, πρόσθετη επιβάρυνση σε όλους τους λογαριασμούς (μικρού έως τώρα ύψους εκτός κάποιων εξαιρέσεων) η οποία αποφασίζεται κάθε χρόνο από τις Διευθύνσεις Υδάτων των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων. Εισπράττεται από τους παρόχους υπηρεσιών ύδατος μέσω των λογαριασμών και αποδίδεται στο δημόσιο. Αποτελεί επιβάρυνση του κάθε χρήστη με βάση το κόστος της απόκλισης της κατάστασης των υδάτων, από την καλή κατάσταση, η οποία απαιτείται για τη βιώσιμη χρήση των υδατικών πόρων. Βάσει της απόφασης και μόνο για τη Θεσσαλία το περιβαλλοντικό τέλος θα είναι μικρότερο.

Υδρόμετρα στα χωράφια

Οι πάροχοι υπηρεσιών ύδατος για αγροτική χρήση, μεριμνούν για τη σταδιακή τοποθέτηση συστημάτων μέτρησης της κατανάλωσης ύδατος στο σύνολο των χρηστών του δικτύου αρμοδιότητάς τους, εντός διετίας από την θέση σε ισχύ της παρούσας, εφόσον αυτό είναι τεχνικά και οικονομικά εφικτό. Οι πάροχοι υπηρεσιών ύδατος δύνανται να αναλαμβάνουν το σχετικό κόστος και να το ανακτούν μέσω της αποπληρωμής του από τους χρήστες.

Εφόσον ο πάροχος εκτιμά ότι δεν είναι τεχνικά ή οικονομικά εφικτό να τοποθετηθούν συστήματα μέτρη­σης των διακινούμενων ποσοτήτων ύδατος στο σύνολο του δικτύου, στην ετήσια έκθεση προγραμματισμού της παρ. 3 του άρθρου 35 του ν. 5037/2023, θα προσ­διορίζεται το χρονικό διάστημα που απαιτείται για την ολοκλήρωση της τοποθέτησης συστημάτων μέτρησης της κατανάλωσης ύδατος (υδρομετρητών ή άλλου συ­στήματος ισοδύναμου αποτελέσματος), τα μέτρα που απαιτούνται για τη διασφάλιση της συμμόρφωσης, το συνολικό εκτιμώμενο κόστος, ο τρόπος χρηματοδότησης και το ποσοστό προόδου του έργου κατ’ έτος, καθώς και λεπτομερές χρονοδιάγραμμα. Σε κάθε περίπτωση, η το­ποθέτηση συστημάτων μέτρησης της κατανάλωσης ύδα­τος πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2026.

www.insider.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
text about elections
letters AG as logo
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en