Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα «καλά νέα» της ελληνικής οικονομίας και τα ερωτηματικά για το μέλλον

Δημοσιεύτηκε

στις

Τα «καλά νέα» για την πορεία της ελληνικής οικονομίας, δηλαδή την επίτευξη ακόμα μεγαλύτερου πρωτογενούς πλεονάσματος, την πρόωρη αποπληρωμή του ΔΝΤ και τη βελτίωση της θέσης της χώρας στις αγορές, καλωσορίζει ο επικεφαλής οικονομολόγος του Ινστιτούτου Bruegel στις Βρυξέλλες, Ζολτ Ντάρβας.

Μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο κ. Ντάρβας σημειώνει πως τα αμέσως επόμενα χρόνια οι συνθήκες είναι αρκετά ευνοϊκές για τη χώρα λόγω της συμφωνίας για το χρέος, ωστόσο υπογραμμίζει την ανάγκη να συνεχιστούν οι μεταρρυθμίσεις που αφορούν τη φορολογία και τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος προκειμένου να διατηρηθεί η ανάπτυξη σε υψηλά επίπεδα.

«Τα καλά νέα είναι ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια το πρωτογενές πλεόνασμα είναι μεγαλύτερο από αυτό που αναμενόταν. Δείχνει ότι η κυβέρνηση μπορεί να δημιουργήσει πλεόνασμα. Επίσης, καλά νέα είναι ότι οι τιμές στις αγορές έχουν πέσει κάπως, ενώ είχαμε και κάποιες αναβαθμίσεις», σχολιάζει ο κ. Ντάρβας, σημειώνοντας ότι «το μεγάλο ζήτημα, όμως δεν είναι τι θα συμβεί στο εγγύς μέλλον».

Όπως αναφέρει, σε αυτά τα χρόνια η Ελλάδα έχει να αποπληρώσει πολύ μικρό ποσό από το χρέος της και αυτό μπορεί να γίνει εύκολα χρησιμοποιώντας και το «μαξιλάρι» μετρητών. Αυτό που είναι πιο σημαντικό, σημειώνει, είναι τι θα γίνει «σε τρία-τέσσερα χρόνια από τώρα, οπότε όλο και περισσότερα δάνεια θα αρχίζουν να ωριμάζουν και μέχρι τότε δεν ξέρουμε εάν η ανάπτυξη θα παραμείνει ισχυρή ή θα έχει αποδυναμωθεί».

Όπως εξηγεί ο κ. Ντάρβας, «κάθε βαθιά ύφεση ακολουθείται από κάποια ανάκαμψη», αλλά μόνο εάν αυτή παραμείνει «ισχυρή», η Ελλάδα θα είναι όντως στο σωστό δρόμο, «πλήρως εκτός προγράμματος και στηριζόμενη στα δικά της πόδια».

Εξάλλου, ο κ. Ντάρβας χαιρετίζει την απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης να αποπληρώσει πρόωρα τα δάνεια του ΔΝΤ. «Η πρόωρη αποπληρωμή του ΔΝΤ είναι μια πολύ καλή ιδέα γιατί έχουν υψηλό επιτόκιο και επομένως το να αποφευχθεί αυτό το επιτόκιο είναι μια πολύ καλή επιλογή. Και οι άλλες χώρες που είχαν δάνεια από το ΔΝΤ έκαναν το ίδιο, όπως η Ιρλανδία και η Πορτογαλία, γιατί είναι ξεκάθαρο πως αυτά τα δάνεια είναι πιο ακριβά από τα ευρωπαϊκά» σημειώνει, ενώ τονίζει πως η αμέσως επόμενη προτεραιότητα της Ελλάδας θα πρέπει να είναι η μείωση των φόρων.

«Οι φόροι είναι πολύ υψηλοί στην Ελλάδα και την ίδια στιγμή η φορολογική βάση είναι πολύ μικρή. Πολλοί άνθρωποι και εταιρείες συνεχίζουν να μην πληρώνουν φόρους, αλλά αυτοί που πληρώνουν υπόκεινται σε πολύ υψηλούς συντελεστές», σημειώνει ο επικεφαλής οικονομολόγος του think tank των Βρυξελλών, εκφράζοντας την άποψη ότι η μείωση των φόρων και η διεύρυνση της φορολογικής βάσης είναι επίσης σημαντική για τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και την προσέλκυση ξένων επενδύσεων.

«Αυτό θα έβαζε τα δημόσια οικονομικά σε μια πιο σταθερή και βιώσιμη βάση. Καθώς επίσης και όλες οι μεταρρυθμίσεις που έχουν να κάνουν με τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος προκειμένου να γίνει πιο φιλικό για τις ξένες επενδύσεις» αναφέρει ο ίδιος, ενώ υπογραμμίζει ότι πιο σημαντικό για την Ελλάδα από την πώληση ομολόγων, είναι η προσέλκυση μεγαλύτερου όγκου άμεσων ξένων επενδύσεων.

«Αυτό που κάνει η κυβέρνηση τώρα είναι μια προσπάθεια να ανταποκριθεί στις δεσμεύσεις της για τη μεταμνημονιακή περίοδο, κάτι που είναι σίγουρα πολύ σημαντικό. Εκτός όμως από αυτό, είναι αναγκαίο και για την ενίσχυση τής εμπιστοσύνης να προχωρήσει η φορολογική μεταρρύθμιση», καταλήγει ο κ. Ντάρβας.

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

AUTOMOTO

Πινακίδες Βουλγαρίας στα Ι.Χ. | Η διαδικασία, τα πρόστιμα και το κόστος

Δημοσιεύτηκε

στις

Σφίγγει ο κλοιός για τους κατόχους πολυτελών και όχι μόνο αυτοκινήτων με πινακίδες Βουλγαρίας που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους. Οι φορολογικές αρχές σε συνεργασία με τις αντίστοιχες της γειτονικής χώρας έχουν καταγράψει σε πρώτο επίπεδο 9.500 οχήματα, τα οποία είχαν αρχικά ελληνικές πινακίδες, αλλά οι ιδιοκτήτες τους τα αποταξινόμησαν.

Με τα στοιχεία που λαμβάνουν από την Βουλγαρία βλέπουν αν αυτά τα 9.500 οχήματα που έφυγαν από το φορολογικό καθεστώς της χώρας μας απέκτησαν πινακίδες της γειτονικής χώρας.

Στη συνέχεια θα προχωρήσουν σε ελέγχους για να διαπιστώσουν αν οι κάτοχοί τους είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας. Στην περίπτωση αυτή η μεταφορά της ταξινόμησης του οχήματος στη Βουλγαρία δεν σημαίνει τίποτα, καθώς η φορολογική διοίκηση θα χρεώσει στους κατόχους τους το ετήσιο τεκμήριο διαβίωσης και τυχόν φόρο πολυτελούς διαβίωσης.

Σύμφωνα με τις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ πολλοί κάτοικοι της Ελλάδας καταφεύγουν στην πρακτική των βουλγαρικών πινακίδων για να γλιτώσουν από τα τεκμήρια, τα τσουχτερά τέλη κυκλοφορίας, τα ακριβά ασφάλιστρα και τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης.

Για να δέσουν μάλιστα ακόμη καλύτερα το σενάριο της φοροαποφυγής προχωρούν στην ίδρυση εικονικής εταιρείας στη Βουλγαρία και ακολούθως αποκτούν το πολυτελές όχημα το οποίο δηλώνουν ως περιουσιακό στοιχείο της εταιρείας. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, το πρώτο εξάμηνο το αυτοκίνητο δεν μπορεί να βγει από τη βουλγάρικη επικράτεια. Ωστόσο, η γειτονική χώρα ανήκει στην ΕΕ και στα σύνορα δεν γίνεται σχεδόν ποτέ ούτε ο τυπικός έλεγχος.

Κάποιοι κάνουν και το επόμενο βήμα. Προχωρούν σε εικονική δήλωση μόνιμης κατοικίας στη Βουλγαρία. Σε αυτή  την περίπτωση βέβαια ο ιδιοκτήτης του πολυτελούς αυτοκινήτου πρέπει να αποδείξει στις ελληνικές αρχές πως διαβιεί στην Βουλγαρία τουλάχιστον 185 μέρες τον χρόνο και καταβάλει φόρους στο βουλγάρικο Δημόσιο. Επιπρόσθετα πρέπει να εμφανίσει πληρωμές δημοτικών τελών, καθώς και λογαριασμούς θέρμανσης, νερού κ.α. Αυτά δεν πτοούν κάποιους συμπολίτες μας οι οποίοι παρότι  δεν διαθέτουν τα σχετικά έγγραφά που προαναφέραμε προβαίνουν σε εικονική δήλωση μόνιμης κατοικίας.

Βαριά πρόστιμα

Σύμφωνα με  το υπουργείο Οικονομικών το διάστημα κατά το οποίο επιτρέπεται η κυκλοφορία στο έδαφος της χώρας αυτοκινήτων με πινακίδες από χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης  ορίζεται κατ’ ανώτατον σε έξι μήνες και μόνο εφόσον πληρούνται οι σχετικοί όροι (συνήθης κατοικία εκτός Ελλάδας, προσωρινή διαμονή στη χώρα, ιδιωτική χρήση κλπ).

Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες διαπιστώνεται κυκλοφορία οχήματος με ξένες πινακίδες στη χώρα χωρίς να πληρούνται οι ανωτέρω προϋποθέσεις, ο Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας προβλέπει ιδιαζόντως αυστηρές κυρώσεις, οι οποίες, για κοινοτικά επιβατικά οχήματα, κυμαίνονται από 2.500 έως 10.000 ευρώ.

Ποια είναι η νόμιμη διαδικασία

Πρόσωπα (αλλοδαποί ή Έλληνες) που είναι εγκατεστημένα στην Ελλάδα, δηλαδή έχουν εδώ τη συνήθη κατοικία τους και μεταφέρουν στη χώρα μας όχημα, ταξινομημένο ή μη σε άλλο κράτος, δεν έχουν δικαίωμα να το κυκλοφορούν στο εσωτερικό της χώρας, πριν από την καταβολή των οφειλόμενων δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων και την έκδοση πιστοποιητικού, για την ταξινόμηση του οχήματος και τη χορήγηση ελληνικών πινακίδων.

Οι δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις που οφείλονται ανά κατηγορίαοχήματος, ανάλογα με την προέλευσή του είναι οι εξής:

Οχήματα προερχόμενα από κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Καινούργια

1. Τέλος Ταξινόμησης

2. Φόρος πολυτελείας ( επιβάλλεται σε επιβατικά αυτοκίνητα με τιμήχονδρικής πώλησης από 20.000 ευρώ και άνω)

3. Φ.Π.Α.

Μεταχειρισμένα

1. Τέλος ταξινόμησης

2. Φόρος πολυτελείας (επιβάλλεται σε επιβατικά αυτοκίνητα με τιμήχονδρικής πώλησης μετά την απομείωση λόγω παλαιότητας και διανυθέντων χιλιομέτρων από 20.000 ευρώ και άνω)

Οχήματα προερχόμενα από τρίτες προς την Ευρωπαϊκή Ένωση χώρες

1. Εισαγωγικός δασμός

2. Φ.Π.Α.

3. Τέλος ταξινόμηση

4. Φόρος πολυτελείας (επιβατικά αυτοκίνητα καινούργια & μεταχειρισμένα ως άνω)

Συντελεστές τέλους Ταξινόμησης

Το ύψος των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης, προσδιορίζεται με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα των αυτοκινήτων και την αντιρρυπαντική τους τεχνολογία.

Οι συντελεστές αυτοί, αναγράφονται στον παρακάτω πίνακα ανά κοινοτική Οδηγία ή Κανονισμό που ισχύουν από 01/01/2011:

Οι συντελεστές αυτοί, αναγράφονται στον παρακάτω πίνακα

 

Κυλινδρισμός Κινητήρα EURO 6
Προδιαγραφές των
Κανονισμών715/2007
& 692/2008
EURO 5
Προδιαγραφές της
Οδηγίας:
98/69/ΕΚ φάσηΒ
EURO 1,2,3,4
Προδιαγραφές των Οδηγιών :
98/69/ΕΚ φάσηΑ΄,
94/12/ΕΚ, 91/441/ΕΟΚ,
89/458/ΕΟΚ &88/76/ΕΟΚ
Συμβατικής
Τεχνολογίας
Μέχρι 900 κ.ε. 5% 14% 24% 37%
Από 901-1400 κ.ε. 12% 27% 49% 66%
Από 1401-1600 κ.ε. 20% 45% 95% 128%
Από 1601-1800 κ.ε. 30% 56% 129% 148%
Από 1801-2000 κ.ε. 40% 83% 216% 266%
Από 2001 κ.ε.και πάνω 50% 142% 334% 346%

Η φορολογητέα αξία, μετά την ως άνω απομείωση, μειώνεται περαιτέρω ποσοστιαία με χρήση συντελεστή 0,30 για κάθε 500 επιπλέον χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί από τον ετήσιο μέσο όρο. Η απομείωση βάσει διανυθέντων χιλιομέτρων δεν πρέπει να ξεπερνά το 30% της αξίας που προσδιορίζεται μετά την ως άνω απομείωση.

Ο ετήσιος μέσος όρος διανυθέντων χιλιομέτρων, ορίζεται στις δεκαπέντε χιλιάδες (15.000). Η συνολική απομείωση, περιλαμβανόμενης και της απομείωσης λόγω διανυθέντων χιλιομέτρων πέραν του μέσου όρου, δεν δύναται να υπερβαίνει το 95%.

 

 

 

Τα έξοδα ασφάλισης και μεταφοράς του αυτοκινήτου στη χώρα.

Παραδείγματα

1. Παραδείγματα υπολογισμού μείωσης της φορολογητέας αξίας λόγω διανυθέντων χιλιομέτρων.

Έστω μεταχειρισμένο επιβατικό αυτοκίνητο διετίας με 36.000 διανυθέντα χιλιόμετρα.

Μέσος όρος διανυθέντων χιλιομέτρων για τη διετία: 15.000*2= 30.000. Επιπλέον διανυθέντα χιλιόμετρα: 36.000-30.000 = 6.000.

Επομένως, η φορολογητέα αξία θα μειωθεί περαιτέρω κατά 6.000/500*0,30= 3,6%

Έστω μεταχειρισμένο επιβατικό αυτοκίνητο 18 μηνών με 36.000διανυθέντα χιλιόμετρα. Μέσος όρος διανυθέντων χιλιομέτρων για τους 18μήνες: (18*15.000)/12= 22.500.

Επιπλέον διανυθέντα χιλιόμετρα: 36.000-22.500 = 13.500.

Επομένως, η φορολογητέα αξία θα μειωθεί περαιτέρω κατά 13.500/500*0,30 = 8,1%

2. Παραδείγματα υπολογισμού τέλους ταξινόμησης

A)Έστω, καινούργιο επιβατικό αυτοκίνητο, με τιμή χονδρικής πώλησης12.608 ευρώ, κυλινδρισμό κινητήρα 1796 κ.ε., EURO 5, προερχόμενο από χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Υπολογισμός Τέλους Ταξινόμησης

Αξία

12.608 €

Έξοδα μεταφοράς και ασφάλισης

510 €

*ενδεικτικά

Σύνολο φορολογητέας αξίας

13.118 €

Συντελεστής τέλους ταξινόμησης

30%

Τέλος Ταξινόμησης

13.118* 30% = 3.935,40 €

B) Έστω, μεταχειρισμένο επιβατικό αυτοκίνητο σεντάν, με τιμή χονδρικής πώλησης €25.000, EURO 5 με ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας23/9/2017 και θέσης σε ανάλωση 04/06/2019, διανυθέντα χιλιόμετρα27.049, κυλινδρισμό κινητήρα 1895 κ.ε., προερχόμενο από χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Υπολογισμός Τέλους Ταξινόμησης

Απομείωση αξίας σύμφωνα με την κατηγορία αμαξώματος και την ηλικία

Μήνες κυκλοφορίας: 21 (20 μήνες + 11ημέρες)

Συντελεστής κατηγορίας αμαξώματος σεντάν για 21 μήνες κυκλοφορίας από τους διαθέσιμους πίνακες:37%

25.000 – (25.000*37%)= 15.750

Ποσοστό απομείωσης αξίας λόγω διανυθέντων χιλιομέτρων πλέον του μέσου όρου

Μ.Ο. χλμ για 21 μήνες: (21*15.000)/12=26.250

Επιπλέον χλμ: 27.049-26.250 = 799

Συντελεστής μείωσης 799/500*0,30 = 0,47%

Αξία (μετά την απομείωση για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα)

15.750 – (15.750*0,47%) = 15.676

Έξοδα μεταφοράς και ασφάλισης: 510 €

*ενδεικτικά

Σύνολο φορολογητέας αξίας: 16.186 €

Συντελεστής τέλους ταξινόμησης: 40%

Τέλος Ταξινόμησης: 16.186 * 40% = 6.474,40 €

businessnews

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΟΠΕΚΑ | Πότε καταβάλλονται επιδόματα και παροχές του οργανισμού

Δημοσιεύτηκε

στις

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πληρώνονται επίδομα θέρμανσης και επιστροφή φόρου

Δημοσιεύτηκε

στις

Χιλιάδες δικαιούχοι θα πληρωθούν το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης αλλά και την επιστροφή φόρου για όσους είχαν πιστωτικά εκκαθαριστικά φόρου

προχωρεί το υπουργείο Οικονομικών και η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Το αργότερο έως την ερχόμενη Παρασκευή ( αλλά ενδεχομένως και σήμερα η αύριο) αναμένεται από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους η εκταμίευση των ποσών που θα διατεθούν ως πληρωμή β δόσης σε δεκάδες χιλιάδες δικαιούχους πετρελαίου θέρμανσης για την περυσινή χειμερινή σεζόν..Η καταβολή της β δόσης αφορά όσους δικαιούχους επιδότησης πετρελαίου θέρμανσης είχαν υποβάλλει αιτήσεις από τις 16 Ιανουαρίου έως στις 31 Μαΐου του 2019..

Από την άλλη μέχρι στα τέλη Ιουνίου αναμένεται να πιστωθούν στους τραπεζικούς λογαριασμούς περίπου 165.000 φορολογουμένων τα ποσά επιστροφής φόρου που αναγράφονται στα πιστωτικά εκκαθαριστικά φόρου που έλαβαν.Πρόκειται για φορολογούμενους που υπέβαλαν τη δήλωση του φόρου εισοδήματος μέχρι στις 7 Ιουνίου.Η προηγούμενη πληρωμή επιστροφής φόρου σε δικαιούχους είχε συμπέσει με την παραμονή των Ευρωεκλογών και αφορούσε 84.317 φορολογούμενους που είχαν υποβάλει τη δήλωση εισοδήματος έως στις 12 Μαΐου.

Όσον αφορά στο «μέτωπο» της υποβολής των δηλώσεων εισοδήματος (η προθεσμία υποβολής τους έχει παραταθεί,λόγω των εθνικών εκλογών,έως στις 29 Ιουλίου ) μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί 3.506.045 δηλώσεις επί συνόλου 6,4 εκατομμυρίων ,ενώ έχουν ήδη εκδοθεί 4.873.904 εκκαθαριστικά σημειώματα φόρου (από φέτος εκδίδονται χωριστά για κάθε φορολογούμενο ανεξαρτήτως εάν υποβάλλουν από κοινού η όχι φορολογική δήλωση).

Με βάση τα στατιστικά στοιχεία της ΑΑΔΕ χρεωστικά εκκαθαριστικά εκδόθηκαν για 1.461.446 φορολογούμενους (ποσοστό 29,9%) οι οποίοι καλούνται να πληρώσουν φόρο κατά μέσο όρο 714 ευρώ,πιστωτικά εκκαθαριστικά εκδόθηκαν για 554.276 φορολογούμενους (11,37%) που έλαβαν η θα λάβουν επιστροφή φόρου 290 ευρώ κατά μέσο όρο ,ενώ για 2.858.182 φορολογούμενους (58,46%) τα εκκαθαριστικά είναι μηδενικά..

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Το Επιμελητήριο Καβάλας συμμετέχει σε Διεθνή Οικονομική Συνάντηση Φορέων στην Ρουμανία

Δημοσιεύτηκε

στις

Το Επιμελητήριο Καβάλας δια του Προέδρου του Μάρκου Δέμπα αλλά και του Συμβούλου Λευτέρη Κουκουτίνη, βρέθηκε το πρωί της Τετάρτης όπου και συμμετέχει σε διεθνή οικονομική συνάντηση φορέων και επιχειρήσεων στο Βουκουρέστι της Ρουμανίας με σκοπό την δημιουργία ενός διεθνούς δικτύου επικοινωνίας επιχειρήσεων.

Στο πλαίσιο των εργασιών αντιπροσωπεία των συμμετεχόντων με την παρουσία του Προέδρου του Επιμελητηρίου Καβάλας συναντήθηκε στο Υπουργείο Οικονομικών της Ρουμανίας με την Γενική Γραμματέα. Ο κ. Δέμπας αφού ευχαρίστησε την Γενική Γραμματέα για την φιλοξενία, ενημέρωσε για τα τουριστικά πλεονεκτήματα της Καβάλας αλλά και τις επιχειρηματικές ευκαιρίες παρουσιάζοντας τις Λιμενικές υποδομές, δρόμους συνδυασμένων μεταφορών σε σχέση με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα

Αναλυτικό ρεπορτάζ στα δελτία ειδήσεων του ENA Channel

Επίσης Στον πρόεδρο του επιμελητηρίου Καβάλας απονεμήθηκε τιμητική πλακέτα για την συμμετοχή και προσπάθεια ανάπτυξης των εμπορικών σχέσεων του διεθνούς εμπορικού δικτύου με Ελληνικές Επιχειρήσεις.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ
Island-thassos-banner
professional camera ad
filippidis marmara banner
nikos keramika banner
post_head_image
300x250_ANOIKSI

300x250_ANOIKSI

karta 1
geotech_banner
old_town_inn
ergasia_syn
epikairotita

Social

Facebook
INSTAGRAM
Twitter
YOUTUBE



ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ

Αρέσει σε %d bloggers: