Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τα δρομολόγια του «Andros Jet» από και προς Σαμοθράκη την Τετάρτη 21/8

Η SEAJETS, σε συντονισμό με το υπουργείο Ναυτιλίας και εν αναμονή των εξελίξεων της επαναδρομολόγησης των τοπικών πλοίων, θα εκτελέσει για αύριο, Τετάρτη (21/8), με το επιβατηγό οχηματαγωγό ταχύπλοο «Andros Jet» τα παρακάτω δρομολόγια.

  • Από Αλεξανδρούπολη προς Σαμοθράκη στις 9.30 και στις 15.00
  • Από Σαμοθράκη προς Αλεξανδρούπολη στις 12.00 και στις 18.00

Σε περίπτωση μη δρομολόγησης του τοπικού πλοίου άμεσα, η SEAJETS θα παραμείνει και τις επόμενες μέρες στη σύνδεση Αλεξανδρούπολης – Σαμοθράκης.

Τα νέα δρομολόγια θα γνωστοποιούνται με ανακοίνωση της εταιρείας 24 ώρες πριν, με πρόθεση να παραμένουν στα συγκεκριμένα ωράρια για διευκόλυνση του επιβατικού κοινού.

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Πόλεμος «χωρίς ιερό και όσιο» | Γιατί χτύπησε σήμερα ειδικά το Ισραήλ

Η αναμενόμενη επίθεση-αντίποινα του Ισραήλ στο Ιράν, ξεκίνησε αιφνιαδιστικά όχι μετά το εβραϊκό Πάσχα, όπως θα ανέμεναν πολύ, αλλά σε μια ημέρα με υψηλό συμβολισμό κατά τη γνώμη του Διεθνολόγου-Οθωμανολόγου, Δημήτρη Σταθακόπουλου, ο οποίος μιλώντας στο Newsbomb.gr ερμηνεύει τα γεγονότα:

«Καταρχάς, πρέπει να αντιληφθούμε ότι οι εθνικοί συμβολισμοί, που ανάγονται στην μακραίωνη ιστορία των λαών της Μέσης Ανατολής, έχουν τεράστια σημασία και, όπως αποδεικνύεται στις περισσότερες περιπτώσεις, μπορούν να καθορίσουν την πολιτική των κρατών, ακόμα και για πράγματα τόσο σοβαρά, όσο ο πόλεμος. Αυτό δεν είναι πολύ εύκολα αντιληπτό τη Δύση, που σκέφτεται, περισσότερο ρεαλιστικά και με οικονομικά κριτήρια», σημειώνει στην αρχή της συζήτησής μας.

Όπως ο ίδιος είχε αναφέρει ήδη δημόσια από χθες το μεσημέρι, η ισραηλινή επίθεση ήταν για αυτόν αναμενόμενη ειδικά αυτό το διάστημα, και μάλιστα η σημερινή ημέρα έχει έναν ιδιαίτερο συμβολισμό για τον «εχθρό»: Είναι η Ιερή Παρασκευή για τους Ιρανούς που συμπίπτει με τα 85α γενέθλια του Χαμενέϊ.

Για τους αντιμαχόμενους, έχει ιδιαίτερη σημασία το χτύπημα στον εχθρό να επέρχεται είτε τη στιγμή που δεν το περιμένουν, είτε ακριβώς την «ιερή» τους ημέρα. Το ιερό Σάββατο των Εβραίων χτύπησαν οι Ιρανοί, την ιερή Παρασκευή τους χτύπησαν οι Ισραηλινοί.

«Το Πέσαχ/ Πάσχα θυμίζει στους Εβραίουςτον αγώνα απελευθέρωσης από τους Αιγυπτίους και επομένως αποτελεί ένα άριστο εμψυχωτικό εναρκτήριο λάκτισμα να τελειώνουν με τα θέματά τους», υπογραμμίζει. «Οφείλουμε να διαβάζουμε τον κάθε λαό σύμφωνα με τον δικό του αξιακό κώδικα και όχι με αυτό που στρεβλά νομίζουμε, ή ορίζουν τα θεωρητικά φασόν εγχειρίδια δυτικής σκέψης», προσθέτει.

Ο Δημήτρης Σταθακόπουλος θεωρεί ότι παρά τις «προειδοποιήσεις» της Δύσης και τις εκκλήσεις για αυτοσυγκράτηση, η «στόχευση» του Ιράν με τελικό σκοπό την ανατροπή του καθεστώτος των μουλάδων, γίνεται με τη σιωπηρή συγκατάθεσή της. Και εξηγεί:

«Παρότι το Ιράν το αρνείται, το Ισραήλ δεν ακούει κανέναν, παρά μόνον τον εαυτό του και δρά όταν και όπως νομίζει. Παρά τα όσα ακούτε για εγκράτεια, από ΗΠΑ και αραβικό κόσμο, ουσιαστικά ο,τι και να λένε λεκτικά, πρακτικά “κλείνουν το μάτι” στο Ισραήλ δηλαδή το αφήνουν να «βγάλει το φίδι» από την τρύπα και γι αυτούς, ως πληρεξούσιός τους ».

Όσο για τη συνέχεια, ο ίδιος εκτιμά:

Το Εβραϊκό Πέσαχ/Πάσχα (πέρασμα) ξεκινάει φέτος , τη Δευτέρα 22 Απριλίου (μετά τη δύση του ηλίου) και τελειώνει τη Μεγάλη Τρίτη στις 30 Απριλίου το βράδυ. Σύμφωνα λοιπόν με την παράδοσή τους : אחת המצוות החשובות ביותר של פסח, ציווי המהווה את שיאו של טקס הפסח, היא סיפור האגדה, או סיפור יציאת מצרים: הנרטיב מתחיל בסיכום היסטורי קצר, ממשיך בתיאור הסבל שסבלו בני ישראל, עוקב אחר מניין המכות שפקדו את המצרים ומסתיים במזמור לקב”ה, על ניסיו, שהעניקו לעמו את חירותם. Μια από τις σημαντικότερες μιτσβότ/εντολή του Πέσαχ – η οποία είναι η κορύφωση της ιεροτελεστίας του – είναι η αφήγηση της Αγκαντά, δηλαδή της Ιστορίας της Εξόδου από την Αίγυπτο.

Η αφήγηση αρχίζει με μια σύντομη ιστορική αναδρομή, συνεχίζει με την περιγραφή των δεινών που υπέφεραν οι Ισραηλίτες, ακολουθεί η απαρίθμηση των πληγών που έπληξαν τους Αιγυπτίους και ολοκληρώνεται μ’ έναν ύμνο στον Μεγαλοδύναμο, για τα θαύματα Του, που έδωσε στον λαό Του την ελευθερία του.

Όπερ μεθερμηνευόμενον, μέσα στο εβραϊκό Πέσαχ , αναμένω τη “νέα απελευθέρωση/ Πέρασμα” του Ισραήλ, δηλ. Ράφα (μετά τη Χαμάς – Γάζα) , Λίβανο ( Χεζμπολάχ) , Ιράν σε ανύποπτο μη αναμενόμενο χρόνο/ στιγμή και σε μη προφανείς στόχους».

«Στόχος του Ισραήλ είναι να αρχίσει την εκ των έσω αποδόμηση του καθεστώτος των Μουλλάδων και των “Φρουρών της Επανάστασης” για να επανέλθει το Ιράν στην κατάσταση ante 1979, με σύνδεση πάλι με τη Δύση και μεταφορά των αποθεμάτων ενέργειας, χερσαία, μέσω Ισραήλ προς την Ευρώπη», υπογραμμίζει σε συνέντευξή του στο Newsbomb.gr.

Από τον «Ευρωπαϊκό Πόλεμο» στα 10 κριτήρια του Παγκόσμιου Πολέμου

Κατά τον διεθνολόγο-νομικό, δε, τα γεγονότα αυτά εντάσσονται στον Γ’ Παγκόσμιο Πόλεμο ο οποίος ήδη έχει ξεκινήσει, όπως εξήγησε στο Newsbomb.gr:

Ο πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος αρχικά ονομαζόταν «Ευρωπαϊκός Πόλεμος», εξηγεί ο Δημήτρης Σταθακόπουλος. Οι αμερικανικές εφημερίδες υιοθέτησαν τον όρο «Παγκόσμιος Πόλεμος» όταν η Αμερική εισήλθε σ’ αυτόν το 1917. Οι Βρετανοί προτιμούσαν τον όρο «Μεγάλος Πόλεμος» μέχρι τη δεκαετία του 1940, με αξιοσημείωτη εξαίρεση τον Ουίνστον Τσώρτσιλ, που τον ονόμασε «Παγκόσμιο Πόλεμο» στον Η τόμο των απομνημονευμάτων του ( 1927) για την Παγκόσμια Κρίση.

Ο «Β Παγκόσμιος Πόλεμος», πιθανολογήθηκε πως θα γίνει ήδη απο τον Φεβρουάριο του 1919, με ένα άρθρο του Manchester Guardian. Ο Φράνκλινος Ντ. Ρούσβελτ, χαρακτήρισε δημόσια τον πόλεμο ως «Δεύτερο Παγκόσμιο» στις 7 Δεκεμβρίου 1941 , όταν χτυπήθηκε το Περλ Χάρμπορ από τους Ιάπωνες. Αντίθετα , στη Βρετανία, ο πόλεμος αυτός χαρακτηριζόταν απλώς ως «ο πόλεμος» μέχρι το 1949. Έως το 1950 ο δεύτερος Π.Π. ονομαζόταν «Πόλεμος για τον Πολιτισμό» ή/και «Πόλεμος ενάντια στην υποδούλωση», ή «ο πόλεμος επιβίωσης».

Τα κριτήρια για να χαρακτηριστεί ένας πόλεμος ως παγκόσμιος είναι τα παρακάτω και κρίνονται εκ των υστέρων απο τους ιστορικούς:

  1. Οικονομία
  2. Ενέργεια

  3. Αναθεωρητισμός. Ειδικά στα καθ’ ημάς , ο αναθεωρητισμός της Τουρκίας για τη Συνθήκη της Λωζάνης κ.ά

  4. Ολοκληρωτικές τάσεις με ενεργό φασισμό και ναζισμό σε πολλές χώρες. Δεσποτισμός

  5. Παγκόσμια Λαϊκή δυσαρέσκεια

  6. Αδυναμία εκλεγμένων Δημοκρατικών ηγετών να βρουν βιώσιμες λύσεις. Αύξηση Λαϊκισμού

  7. Αδυναμία διεθνών οργανισμών , ΟΗΕ, Ε.Ε , ΝΑΤΟ κ.ά να βρουν διέξοδο.

  8. Περιβαλλοντολογικά και διατροφικά προβλήματα.

  9. Προσφυγικό – μεταναστευτικό , Human Trafficking.

  10. Ορατή σύγκρουση πολιτισμών, με δημογραφική παρακμή του παλαιού Δυτικού κόσμου , έλλειψη εργατικών χεριών, δημογραφική αύξηση των υπολοίπων και υπερσυγκέντρωση πυρηνικών και λοιπών καταστροφικών όπλων στα χέρια μη Δυτικών, διατεθειμένων (προς το παρόν στα λόγια) να τα χρησιμοποιήσουν.

Εφόσον και τα 10 παραπάνω κριτήρια υπήρξαν στους δύο προηγούμενους παγκόσμιους πολέμους και υπάρχουν και σήμερα, πιθανολογώ πως οι ιστορικοί του μέλλοντος, σφόδρα πιθανά θα ονομάσουν τις σημερινές τρέχουσες συγκρούσεις ως Παγκόσμιες και «Γ’ Παγκόσμιο Πόλεμο».

«Να σας θυμίσω», συνέχει ο Διεθνολόγος-Νομικός, αυτό που δήλωσε ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Εξωτερικών του Ισραήλ, Άλεξ Γκάντλερ: «Κάποιες φορές η κλιμάκωση είναι αναπόφευκτη και ο κατευνασμός δεν είναι καλό πράγμα. Μπορούμε να δούμε τις ιστορικές αναφορές ” …. όπως για παράδειγμα του Τσάμπερλεϊν , τον λάθος κατευνασμό του προς τον Χίτλερ και την λάθος εκτίμησή του για τον Πόλεμο που ερχόταν».

«Προσωπικά και υποκειμενικά μιλώντας, είμαι αισιόδοξος, ελπίζοντας πως τελικά θα κάνω λάθος. Εν τούτοις στη ζωή μου είμαι 100% ρεαλιστής και ουδέποτε εθελοτυφλώ», καταλήγει ο καθηγητής..

newsbomb.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Μακάριος Λαζαρίδης |«Καπναποθήκες, Εθνολογικό Μουσείο Ν. Καρβάλης και Κάστρο Μεγάλου Αλεξάνδρου εκπέμπουν SOS»

«Το όραμα της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και προσωπικά του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, έχει αποδεδειγμένα στο επίκεντρό του τον πολιτισμό. Η ασκούμενη πολιτική του πολιτισμού, αφήνοντας πίσω αγκυλώσεις και εμπόδια, ανοίγει χώρο στην ελεύθερη έκφραση και δημιουργία, ενώ προβάλει και αναδεικνύει τα μοναδικά μας ιστορικά μνημεία».

Αυτό τόνισε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, μιλώντας στην ολομέλεια της Βουλής, στη συζήτηση για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Πολιτισμού σχετικά με τη διαφύλαξη της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς και την προστασία του ελληνόφωνου τραγουδιού.

Εκτενή αναφορά ο κ. Λαζαρίδης έκανε στα κυβερνητικά πεπραγμένα στην Καβάλα στον τομέα του Πολιτισμού την τελευταία πενταετία. «Αφού πρώτα εκπονήθηκε ένα συγκεκριμένο πολιτιστικό σχέδιο, αναζητήθηκαν και βρέθηκαν κονδύλια, σήμερα είμαστε στην ευχάριστη θέση τα περισσότερα έργα να έχουν υλοποιηθεί και κάποια να “τρέχουν” ακόμη μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Σχεδόν 12.000.000 ευρώ, δαπανήθηκαν ή έχουν εξασφαλιστεί, δημιουργώντας ένα σημαντικό απόθεμα “πολιτικής πολιτισμού”, κρίσιμο και για την τοπική οικονομία», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Λαζαρίδης.

Ενδεικτικά υπογράμμισε την αναβάθμιση του αρχαιολογικού χώρου των Φιλίππων, της «Επιδαύρου της Βορείου Ελλάδος», σύμφωνα με τον Εθνάρχη Κωνσταντίνο Καραμανλή, με προϋπολογισμό που ξεπερνάει τα 2.500.000 ευρώ, την αποκατάσταση της Βασιλικής Β’ στον ίδιο χώρο, την αποκατάσταση και ανάδειξη του αρχαίου θεάτρου Θάσου, με προϋπολογισμό που αγγίζει τα 4.000.000 ευρώ.

Την ίδια στιγμή, σημείωσε ο κ. Λαζαρίδης, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, προχωρούν σημαντικά έργα, όπως:

 Η πυρόσβεση του αρχαιολογικού χώρου των Φιλίππων, με προϋπολογισμό 2.500.000 ευρώ.

 Η αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση του υπαίθριου θεάτρου εντός του εξωτερικού περίβολου του Φρούριου Καβάλας.

 Η αναβάθμιση των υποδομών της δημοτικής πινακοθήκης Καβάλας, με προϋπολογισμό που αγγίζει το 1.000.000 ευρώ.

Ο κ. Λαζαρίδης κατέθεσε στην Υπουργό Πολιτισμού και μια δέσμη από προτάσεις για την περαιτέρω πολιτιστική ανάπτυξη της Π.Ε. Καβάλας.

Συγκεκριμένα πρότεινε:

 Τη δημιουργία ενός νέου Αρχαιολογικού Μουσείου στον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων, καθώς – όπως τόνισε – «το υπάρχον κάθε άλλο παρά περιποιεί τιμή στην ιστορία μας».

 Την αναζήτηση της ενδεδειγμένης λύσης, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης και το Δήμο Καβάλας, για τη διάσωση των καπναποθηκών, οι οποίες απειλούνται με κατάρρευση.

 Τη συνεργασία των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για τη σωτηρία του Μουσείου του Κέντρου Καππαδοκικών Μελετών και του παραδοσιακού και διατηρητέου οικισμού Ακόντισμα της Νέας Καρβάλης, που κινδυνεύουν με κλείσιμο.

 Τη φροντίδα από την Πολιτεία του Κάστρου του Παλαιοχωρίου, του Δήμου Παγγαίου, γνωστού και ως Κάστρου του Μεγάλου Αλεξάνδρου. «Φοβάμαι να πω ότι το μόνο που θα υπάρχει σε λίγα χρόνια από αυτό είναι ένας σωρός από πέτρες και οι φωτογραφίες από τους κατά καιρούς επισκέπτες του χώρου. Είναι το τελευταίο βυζαντινό οχυρό του Παγγαίου που στέκεται ακόμη όρθιο», τόνισε.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Δήμος Σερρών | Παράταση για τον Κανονισμό Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων

Ο Δήμος Σερρών ενημερώνει τους δημότες του, ότι εκδόθηκε η υπ΄ αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/38071/1172/10-04-2024 (ΦΕΚ 2194/τ.Β’/10-04-2024) Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και ΕνέργειαςΚλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, και Εσωτερικών  σχετικά με την εφαρμογή του «Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων», δίνονται οι εξής παρατάσεις

  • Για τα υφιστάμενα κτίρια, το Έντυπο Αξιολόγησης της Επικινδυνότητας και η Τεχνική Έκθεσημε τα συνοδευτικά τους στοιχεία, υποβάλλονται από τον εξουσιοδοτημένο διαχειριστή έως την 10η Μαΐου 2024. Ο ιδιοκτήτης του ακινήτου υποβάλλει τη Δήλωση Εφαρμογής των μέτρων πυρασφαλείας μέχρι την 10η Ιουνίου 2024.
  • Για τους οικισμούς, οι Ο.Τ.Α. ολοκληρώνουν το Έντυπο Αξιολόγησης της Επικινδυνότητας και την Τεχνική Έκθεση ως προς τη διαμόρφωση άκαυστης ζώνης και τυχόν διαβάθμιση αυτής περιμετρικά των ορίων του οικισμού έως την 26η Μαΐου 2024.

  Επισημαίνεται ότι,  για την αντιπυρική περίοδο του 2024, στα ακίνητα του πεδίου εφαρμογής με υφιστάμενα κτίρια εφαρμόζονται μόνο τα μέτρα προληπτικής πυροπροστασίας, δηλαδή:

  • Εξασφάλιση καθαρής από καύσιμες ύλες πρόσβασης στο ακίνητο.
  • Τακτικός καθαρισμός, ο οποίος περιλαμβάνει τακτικό κλάδεμα και καθαρισμό δένδρων και θάμνων από τυχόν υπάρχοντα ξερά, αραίωμα της µη ανθεκτικής στη φωτιά δενδρώδους βλάστησης, κοπή κλαδιών που εφάπτονται ή βρίσκονται σε μικρή απόσταση από τα εξωτερικά δομικά στοιχεία του κτιρίου, καθαρισμός εδάφους (πευκοβελόνες), κούρεμα χόρτων.
  • Τακτικός έλεγχος και συντήρηση του αρδευτικού συστήματος, καθαρισμός στεγών και υδρορροών από καύσιμες ύλες.
  • Μεταφορά υλικών που τυχόν αποθηκεύονται ελεύθερα στο ακίνητο, όπως απορρίμματα, καυσόξυλα, δοχεία με καύσιμα, χρώματα κ.λ.π. σε κλειστό χώρο ή πυράντοχο ερμάριο.
  • Σύνταξη από τον/τους ιδιοκτήτες του ακινήτου του σχεδίου προετοιμασίας εκκένωσης, δηλαδή μίας λίστας ελέγχου και ενεργειών που θα αυξήσει τον βαθμό ετοιμότητας σε περίπτωση συμβάντος δασικής πυρκαγιάς, στην οποία καταγράφονται οι απαραίτητες ενέργειες πριν την εκκένωση του κτιρίου, καθώς και ο τρόπος διαφυγής των χρηστών από το ακίνητο, σε ασφαλές μέρος.
  • Σχεδιασμός των περιμετρικών ζωνών προστασίας σε οικισμούς, δηλαδή των τριών επιπέδων διαβαθμισμένης προστασίας γύρω από κτίριο, όπου γίνεται διαδοχική μείωση των καύσιμων υλών όσο πλησιάζουμε σε αυτό.

Επίσης, σύμφωνα με το άρθρο 2 της νέας ΚΥΑ προβλέπεται ότι κατόπιν σχετικής κατά περίπτωση τεκμηρίωσης, στην Τεχνική Έκθεση είναι δυνατή η απόκλιση από τα μέτρα προληπτικής πυροπροστασίας των υποπαρ. 3.1.1 (Πρόσβαση στο κτίριο), 3.1.2 (Δημιουργία ζώνης προστασίας) και 3.1.3 (Αποθήκευση υλικών).

Τέλος να ενημερώσουμε ότι μέχρι τη λειτουργία σχετικής Ειδικής Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας, όπου θα καταχωρούνται τα παραπάνω, τα στοιχεία αυτά θα υποβάλλονται σε έντυπη μορφή, εις διπλούν, στο Γραφείο Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Σερρών, που βρίσκεται στο ισόγειο του Δημαρχείου (επί της οδού Διονυσίου Σολωμού).

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en