Quantcast
Connect with us

MEDIA

Survivor | Κάθε χωριό και «διάσημος», κάθε πόλη και «μαχητής»

Από 800 μέχρι 5.000 ευρώ παίρνουν αμοιβή οι παίκτες του ριάλιτι για τις εμφανίσεις τους στην αθάνατη ελληνική επαρχία, ενώ ο Ντάνος βάλλεται από προτάσεις και αναζητά τον άνθρωπο που θα τον αναλάβει.

Τα παιδιά ανυπομονούσαν, δεν μπορούσαν να περιμένουν άλλο. Η ουρά έξω από ένα μαγαζί καλλυντικών στο Κιλκίς, πριν από λίγες εβδομάδες, είχε πλέον μεγαλώσει επικίνδυνα και η αναμονή ξεπερνούσε τα 20 λεπτά. Ολοι ήθελαν να δουν τη γυμνάστρια Ειρήνη Κολιδά που είχε έρθει στην πόλη τους για τα εγκαίνια του συγκεκριμένου μαγαζιού, εξαργυρώνοντας τη συμμετοχή της στο ριάλιτι που σάρωσε τα πάντα και καθήλωσε την ελληνική κοινωνία μπροστά στην τηλεόραση.

Οι παίκτες του «Survivor» -κυρίως οι πιο δημοφιλείς- εξαργυρώνουν στον μέγιστο βαθμό την παράνοια του κοινού να τους δει από κοντά σε beach bar, σε κλαμπ, σε μαγαζιά και καλοπληρώνονται γι’ αυτό επιδιδόμενοι σε αρπαχτές. Η Ειρήνη Κολιδά για να μοιράσει χαμόγελα και να φωτογραφηθεί με τους θαυμαστές της στο Κιλκίς φέρεται να εισέπραξε για δουλειά δύο ωρών 800 ευρώ συν τα έξοδά της, δηλαδή εισιτήρια και διαμονή σε ξενοδοχείο. Από αυτό το ποσό ξεκινάει συνήθως η ταρίφα των παικτών και μπορεί να αγγίξει ακόμη και τις 5.000 για μια εμφάνιση – αν πρόκειται για τον Ντάνο. 

Ο μεγάλος νικητής του ριάλιτι παραμένει μέχρι στιγμής εκτός παιχνιδιού, αφού αναζητά μάνατζερ ο οποίος θα του κλείνει τις δουλειές, την ίδια στιγμή που όλοι του τάζουν τον ουρανό με τ’ άστρα. Μέχρι στιγμής τού έχουν προτείνει από τους πιο σοβαρούς, όπως τον Γιώργο Ντάβλα και τον Κωνσταντίνο Καφίρη, μέχρι τον Χάρη Σιανίδη και έναν John Καγιούλη, γνωστό κυρίως ως διοργανωτή πάρτυ για γόνους πλουσίων οικογενειών. Κάπως έτσι έχει ξεσπάσει ένας ιδιότυπος πόλεμος για το ποιος θα είναι τελικά ο εκλεκτός του Ντάνου, που φαντάζει και μάλλον είναι η κότα με τα χρυσά αυγά!




Οι ενωμένοι, οι μοναχικοί και οι ταρίφες

Τα ουρλιαχτά των νεαρών κοριτσιών πριν από λίγες ημέρες σε κλαμπ της Κρήτης ήταν δεδομένα για τον Γιάννη Σπαλιάρα και τον Κωνσταντίνο Βασάλο. Τους περίμεναν πώς και πώς για να φωτογραφηθούν μαζί τους, να τους μιλήσουν και γενικά να περάσουν κάποια δευτερόλεπτα με τα είδωλα του ριάλιτι που σάρωσε σαν τυφώνας τη φετινή τηλεοπτική σεζόν. Σύμφωνα με τους ψιθύρους, έκαστος πληρώθηκε με 1.500 ευρώ συν τα έξοδα, δηλαδή αεροπορικά εισιτήρια και ξενοδοχείο, αποδεικνύοντας ότι είναι από τα δυνατά ονόματα στις αρπαχτές. Ο Βασάλος μάλιστα έχει ρεύμα αφού εταιρεία κινητής τηλεφωνίας φέρεται να τον πλήρωσε 4.000 ευρώ για chat διάρκειας μιας ώρας με θαυμαστές και θαυμάστριες. 

Ο Σπαλιάρας, που ήταν ήδη γνωστός πριν από το «Survivor», χρεώνει, λένε οι πληροφορίες, από 1.000 ευρώ και πάνω για μια εμφάνιση στην περιφέρεια και κατά τι λιγότερο στην Αθήνα. Είναι άλλωστε κάτι που το έκανε καιρό και ξέρει πολύ καλά ότι μετά το «Survivor» πουλάει πιο πολύ εν αντιθέσει με τον Βασάλο, που είναι νέος στο παιχνίδι και μάλλον δέχεται τις συμβουλές του. 

Σύμφωνα με όσα ακούγονται, ο γυμναστής δέχεται προτάσεις για να διαφημίσει βιταμίνες εισπράττοντας ποσά που δεν τα έχει δει ποτέ ξανά στη ζωή του, ενώ, εκτός από τον Σπαλιάρα, συμπράττει ενίοτε και με την Ευρυδίκη Βαλαβάνη και την Ειρήνη Κολιδά. Η τελευταία φημολογείται πως εισέπραξε περίπου 3.000 ευρώ από τηλεοπτική διαφήμιση και η αμοιβή της για μια εμφάνιση σε μαγαζί ή σε κάποιο event είναι 800 ευρώ, εκτός αν είναι κάτι πιο ιδιαίτερο, που απαιτεί την παρουσία της για μία ή και περισσότερες ημέρες. Οταν συμπράττει με κάποιον για μια παρουσία σε event, αυτός είναι ο «Μισθοφόρος», δηλαδή ο Κώστας Αναγνωστόπουλος, και για μια εμφάνισή τους σε μαγαζί παίρνουν ο καθένας από 800 ευρώ. Το περιβάλλον της Κολιδά και όχι μόνο εικάζει ότι μάλλον θα παρουσιάσει εκπομπή στον ΣΚΑΪ μαζί με άλλον έναν παίκτη του «Survivor», ο οποίος μπορεί να είναι ο «Μισθοφόρος», αφού έχουν καλή χημεία μεταξύ τους. 

Πάντως, όλοι οι πρώην συμπαίκτες έχουν μπει για τα καλά στο παιχνίδι του «πάμε να κερδίσουμε τώρα που είμαστε ακόμη ζεστοί και μας θέλουν όλοι». Κάτι που συνειδητοποίησαν επίσης ο περίφημος μάνατζερ του ράγκμπι Παύλος Αργιανίδης και ο πρώην πολίστας Κώστας Κοκκινάκης, οι οποίοι είναι περιζήτητοι σε camp για να διδάξουν σε παιδάκια τεχνικές αλά «Survivor».

Ο πρώτος ζητάει αμοιβή 3.000 ευρώ, ενώ ο δεύτερος, σαφώς πιο αναγνωρίσιμος από την πρότερη πορεία του, φέρεται να αμείβεται με 5.000 ευρώ για την παρουσία του και τις συμβουλές του. Τηλεόραση θα κάνει ο Στέλιος Χανταμπάκης, ο οποίος ξεκινάει σήμερα την εκπομπή του στον ΣΚΑΪ με τίτλο «Santo Stelio», εξαργυρώνοντας διαφορετικά τη δημοσιότητα που απέκτησε στο ριάλιτι του Αγίου Δομίνικου και με απολαβές 2.000 ευρώ, όπως ψιθυρίζεται. Πάντως φαίνεται να προσγειώθηκε λίγο απότομα στο κασέ του αν ισχύει ότι τον προσέγγισαν για να κάνει μια συγκεκριμένη ανάρτηση και ζήτησε 5.000 ευρώ, προκαλώντας μίνι εγκεφαλικό στους ενδιαφερόμενους που τελικά του είπαν: «Ευχαριστούμε αλλά δεν θα πάρουμε». 

Στο παρασκήνιο αυτού του ατυχούς deal ακούστηκε και το ωραίο «Μπας και ο Χανταμπάκης νομίζει ότι είναι ο Ντάνος;», το οποίο προκάλεσε την ανάλογη ευθυμία. Αποστασιοποιημένη από όλο αυτό το πανηγύρι των αρπαχτών είναι η αθλητικογράφος Ευρυδίκη Βαλαβάνη, η οποία προσέχει περισσότερο πού θα εμφανιστεί. Ισως λόγω της ιδιότητάς της, μάλιστα, να είναι πιο προσγειωμένη από όλους τους συμπαίκτες της. Μόνος του παίζει ο Ορέστης Τσανγκ ή «νυφίτσα», όπως τον αποκαλούσαν πολλοί στα social media, ο οποίος πληρώνεται 600 ευρώ για να δώσει το «παρών» σε ένα μαγαζί συνήθως μαζί με την Ελισάβετ και την Ειρήνη Αϊνατζόγλου, που επίσης εισπράττουν το ίδιο ποσό. Το κασέ του ανεβαίνει όταν εμφανίζεται ως η έκπληξη της τελευταίας στιγμής σε κάποιο παιδικό πάρτυ, αφού εκεί η ταρίφα του είναι 1.000 ευρώ για παρουσία δύο-τριών ωρών. Πλέον ετοιμάζεται να συνεργαστεί με εταιρεία παιχνιδιών για την προώθηση συγκεκριμένου concept από το οποίο θα αμείβεται με ποσοστό επί των πωλήσεων.

Εγινε δεκτός με τιμές εθνικού ήρωα στην ιδιαίτερη πατρίδα του, μπλουζάκια με το όνομά του πωλούνται σε μπουτίκ της Σκιάθου, και το τηλέφωνό του δεν σταματά λεπτό να χτυπά. Ο Γιώργος Αγγελόπουλος είναι αυτή τη στιγμή το πιο περιζήτητο πρόσωπο από τις διαφημιστικές εταιρείες και από άλλες μεγάλες επιχειρήσεις, δείχνει όμως να μη βιάζεται. Παρά τα όσα ακούγονται, δεν έχει υπογράψει ακόμη κανένα συμβόλαιο με μεγάλη εταιρεία γαλακτομικών και περιμένει ή, για την ακρίβεια, αναζητά μάνατζερ. Μέχρι στιγμής τού έχουν πλασάρει γνωστοί, φίλοι και άγνωστοι ουκ ολίγους προτεινόμενους, άλλους εξαιρετικά ικανούς στη δουλειά τους και άλλους πιο ευκαιριακούς παίκτες. Δύο προς το παρόν δείχνουν να έχουν το προβάδισμα για να πάρουν τη θέση και να αρχίσουν να δουλεύουν με τον Αγγελόπουλο, ο Κωνσταντίνος Καφίρης, που έχει κάνει, όπως ακούγεται, και ραντεβού μαζί του -οι δουλειές τελευταία δεν πηγαίνουν και τόσο καλά-, και ο πολυπράγμων Γιώργος Ντάβλας, ένας εντελώς διαφορετικός PR manager με τεράστια ατζέντα.

Στον Ντάνο έχουν προταθεί επίσης ο χαριτωμένος Χάρης Σιανίδης με ειδικότητα στα events της ελληνικής περιφέρειας και ο John Καγιούλης, διοργανωτής επιτυχημένων πάρτυ, που προσπαθεί να γίνει μάνατζερ εδώ και χρόνια. Ο παροξυσμός για τον Ντάνο είναι τέτοιος που τα ποσά για ό,τι τον αφορά ζαλίζουν, αφού οι φήμες λένε ότι για μια εμφάνιση μπορεί να ζητήσει έως και 5.000 ευρώ! Σε ό,τι αφορά τη διαφημιστική του παρουσία, αναμένεται ένας χαμός αφού θεωρείται και είναι το πιο καυτό πρόσωπο της επικαιρότητας, έχοντας εκτοπίσει έστω και προσωρινά την Ελένη Μενεγάκη από το κεντρικό εξώφυλλο των εβδομαδιαίων εντύπων.


Ιλιγγιώδη ποσά

Τα ποσά που ακούγονται για συμβόλαια είναι μυθικά για την εποχή μας, όπως αυτό από γαλακτοκομική εταιρεία που αγγίζει τις 250.000 ευρώ! Πλέον δεν σηκώνει το τηλέφωνό του που χτυπάει ασταμάτητα όλη την ημέρα παρά μόνο για γνωστούς και φίλους, ενώ δεν πρόκειται να κλείσει καμία δουλειά αν δεν τελειώσει με την ανεύρεση μάνατζερ, ο οποίος θα αναλάβει να διαχειρίζεται την εικόνα του στα media και να του κλείνει δουλειές. 

Την ίδια στιγμή μόνοι τους παίζουν άλλοι δύο μονομάχοι του «Survivor», η τραγουδίστρια Ειρήνη Παπαδοπούλου και ο ηθοποιός Γιώργος Χρανιώτης, οι οποίοι παίζουν με τις νότες. Η σύντροφος του Κώστα Πηλαδάκη είναι μία από τις πλέον εντυπωσιακές παρουσίες, γνωστή και για τους απολλώνιους κοιλιακούς της. Μέχρι τώρα στην καριέρα της δεν έκανε το μεγάλο μπαμ, δούλευε όμως σε καλά μαγαζιά εμφανιζόμενη πριν από τα μεγάλα ονόματα. 

Μετά το «Survivor», όμως, λέγεται ότι το κασέ της για μία ώρα σε νυχτερινό ναό της ελληνικής περιφέρειας ανέβηκε κατακόρυφα. Ετσι, λοιπόν, για μια εμφάνιση φέρεται να ζητάει 2.500 ευρώ μόνο για την ίδια, συν την αμοιβή της ορχήστρας της, εισιτήρια και διαμονή. Στην ίδια οδό με την Ειρήνη βαδίζει και ο ηθοποιός Γιώργος Χρανιώτης που εμφανίζεται μαζί με την μπάντα του όπου τον θέλουν – με το αζημίωτο φυσικά. Η αμοιβή του για μικρά μαγαζιά ξεκινάει από 700 ευρώ και μπορεί να φτάσει έως τις 3.000 αν πρόκειται να τραγουδήσει σε μεγάλο κλαμπ εντός ή εκτός Αθηνών. Απολαμβάνει κι αυτός τα αγαθά του «Survivor», που καθήλωσε μια ολόκληρη κοινωνία μέσα στα σπίτια της για μήνες.

Παραπέμποντας στην ερημιά που κυριαρχούσε στους δρόμους και τα μαγαζιά της χώρας όταν παιζόταν ο «Αγνωστος Πόλεμος» τη δεκαετία του ’70, το «Survivor» έδωσε νέα τηλεοπτικά είδωλα και για πολύ κόσμο νέους ήρωες. Τι κι αν έχουν ημερομηνία λήξης; Προς το παρόν εξαργυρώνουν όπως μπορεί ο καθένας τη δημοσιότητα που γεύτηκαν και θα εξακολουθούν να την απολαμβάνουν για ένα διάστημα, εισπράττοντας ζεστό χρήμα με εμφανίσεις ανά την Ελλάδα σε κλαμπ, παραλίες, νυχτερινούς ναούς και παιδικά camp. 

Click to comment

Απάντηση

MEDIA

Εντυπωσιακά αποτελέσματα από την τρίτη Επιχειρηματική Αποστολή της Kourtidis Group στην Αμερική

Με μεγάλη επιτυχία και ουσιαστικά αποτελέσματα για τη Β. Ελλάδα, ολοκληρώθηκε το τρίτο επιχειρηματικό ταξίδι της Kourtidis Group στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Σκοπός του ταξιδιού ήταν η ενημέρωση των Ελληνοαμερικανών για όλες τις επενδυτικές ευκαιρίες που υπάρχουν στην ελληνική αγορά. Συγκεκριμένα, η Διοίκηση και Στελέχη του ομίλου βρέθηκαν το προηγούμενο διάστημα στο Σαν Φρανσίσκο και στη Νέα Υόρκη, όπου και πραγματοποιήθηκαν οι πολύ σημαντικές επιχειρηματικές τους συναντήσεις.

«Το τρίτο επιχειρηματικό ταξίδι είναι μόνο η αρχή καθώς το πιο σημαντικό για εμάς είναι να χτίσουμε σχέσεις εμπιστοσύνης» αναφέρει ο Νίκος Κουρτίδης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Kourtidis Group. Σημαντικοί Έλληνες της Ομογένειας και Αμερικανοί επιχειρηματίες ενημερώθηκαν για τη διαδρομή του βραβευμένου στο ελληνικό επιχειρείν ομίλου εταιρειών Κουρτίδη. Πληροφορήθηκαν για το πλούσιο χαρτοφυλάκιο του, που διαθέτει περισσότερα από 56 οικιστικά συγκροτήματα και 1.333 κατοικίες αυτή τη στιγμή υπό κατασκευή. Μεταξύ των άλλων, μέσα από τις συναντήσεις αναδείχθηκαν και η μοναδικές περιοχές στις οποίες δραστηριοποιείται ο όμιλος (Παραλία Οφρυνίου, Καβάλα, Νέα Ηρακλείτσα, Δράμα, Σέρρες, Θάσος, Ασπροβάλτα, Κεραμωτή) και τα συγκριτικά πλεονεκτήματά τους. Τα αποτελέσματα της επιχειρηματικής αποστολής ήταν άμεσα και θετικά, καθώς τα Στελέχη προχώρησαν σε συμφωνίες και μεγάλες συνεργασίες που θα εμφανιστούν το επόμενο διάστημα.

Κατά τη διάρκεια της επιχειρηματικής αποστολής, ο κ. Νίκος Κουρτίδης και η αντιπρόεδρος του ομίλου, κα Κωνσταντίνα Δημητρόβα βρέθηκαν στην Times Square της Νέας Υόρκης, όπου ο όμιλος εντυπωσίασε για ακόμη μία φορά. Εκεί, μαζί με χιλιάδες επισκέπτες, στο κορυφαίο τοπόσημο της αμερικανικής μητρόπολης, είχαν την ευκαιρία να αντικρίσουν μέρος διαφημιστικής καμπάνιας της εταιρείας στις περίφημες οθόνες των Billboards.

«Με την ολοκλήρωση της επιχειρηματικής αποστολής νιώθω ότι η περιοχή μας έχει ήδη κερδίσει πολλά. Η χώρα μας έχει σπουδαία πράγματα να προσφέρει, γεγονός που αντιλαμβάνονται κι οι ίδιοι οι επενδυτές κι αυτό αποτελεί κίνητρο να τη γνωρίσουν» αναφέρει ο κ. Κουρτίδης. Από την πλευρά της, η κα Δημητρόβα δηλώνει «Νιώθουμε μεγάλη χαρά και ικανοποίηση για τη δυνατότητα που είχαμε ώστε να  ενημερώσουμε τους Έλληνες Ομογενείς και τους Αμερικανούς πελάτες μας για τις επενδυτικές ευκαιρίες που υπάρχουν στην Ελλάδα. Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι η δραστηριότητά μας είναι ήδη γνωστή στους επιχειρηματικούς κύκλους της Αμερικής. Στην Kourtidis Group έχουμε δημιουργήσει ένα ασφαλές περιβάλλον συνεργασίας και εμπιστοσύνης και είμαστε έτοιμοι να υποστηρίξουμε κάθε επιχειρηματική και επενδυτική προσπάθεια».

 

Continue Reading

MEDIA

Έμφυλη Βία: Γυναικοκτονία

Ως γυναικοκτονία μπορούμε να πούμε ότι είναι ότι χειρότερο μπορεί να λάβει χώρα, ως βία κατά των γυναικών.  Η γενική έννοια της γυναικοκτονίας παραπέμπει στη δολοφονία μιας γυναίκας ή ενός κοριτσιού εξαιτίας του φύλου τους. Με τη Διακήρυξη της Βιέννης για τις Γυναικοκτονίες  ο ΟΗΕ, αναγνώρισε διαφορετικά είδη γυναικοκτονίας, όπως: η δολοφονία γυναίκας ως αποτέλεσμα συντροφικής βίας, ο βασανισμός και η δολοφονία γυναίκας ως αποτέλεσμα μισογυνισμού,  η δολοφονία γυναικών και κοριτσιών εξαιτίας του σεξουαλικού προσανατολισμού τους και της ταυτότητας φύλου, και άλλες περιπτώσεις  γυναικοκτονίας οι οποίες συνδέονται με  το οργανωμένο έγκλημα, εμπόρους ναρκωτικών, ή την εμπορία γυναικών και κοριτσιών.

Ο όρος γυναικοκτονία, έρχεται από παλιά, όταν το 1976 τον κατέγραψε η κοινωνιολόγος Diana E. H. Russel, ορίζοντας έτσι το εγκληματολογικό και ανθρωπολογικό αυτό φαινόμενο. Ο όρος «γυναικοκτονία» έγινε ευρέως γνωστός και υιοθετήθηκε από την εγκληματολογία μετά το 1992, έπειτα από μία συλλογή δεδομένων  που επιμελήθηκαν από κοινού η εγκληματολόγος Jill Radford,  και η κοινωνιολόγος  Diana. H. Russel.

Τα συστήματα συλλογής δεδομένων, ποικίλλουν σε μεγάλο βαθμό από το ένα κράτος μέλος της ΕΕ στο άλλο, καθώς βασίζονται σε διάφορες πηγές. Για την Ελλάδα τα δεδομένα τα έχουμε από την Ελληνική Αστυνομία και εφόσον αυτά δημοσιοποιούνται. Έτσι υπολογίζεται ότι στην Ευρώπη το 30% των γυναικών ή / και κοριτσιών, που έχουν πέσει θύμα ανθρωποκτονίας, δολοφονούνται από πρόθεση από τον ερωτικό σύντροφο.

‘Όταν μιλάμε για ερωτικό σύντροφο, εννοούμε  τον  πρώην ή νυν σύζυγος ή σύντροφος, ανεξάρτητα από το αν ο δράστης μοιράζεται ή μοιραζόταν κατά το παρελθόν την ίδια στέγη με το θύμα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας στην Ελλάδα,  το 2017,  το 35 % ήταν θύματα ανθρωποκτονίας που σχετιζόταν με ενδοοικογενειακή βία.

Ένα σημαντικό θέμα που έχει προκύψει, ώστε να επανασχεδιαστεί η νομοθεσία για να υπάρχει σημαντική αντιμετώπιση του προβλήματος, είναι η κατανόηση του προβλήματος ως προς την φύση του και την συχνότητά του, όπως επίσης και το κίνητρο της δολοφονίας.

Εάν γυρίσουμε λίγο το χρόνο προς τα πίσω, θα θυμόμαστε τα στυγερά εγκλήματα – γυναικοκτονίες  που διαπράχτηκαν στην Ελλάδα,  στο τέλος του 2018 και στην αρχή του 2019, και συγκεκριμένα  για το βιασμό και την γυναικοκτονία της Ελένης Τοπαλούδη στη Ρόδο, από δύο νεαρούς άντρες με τους οποίους αρνήθηκε να συνευρεθεί ερωτικά, και τη δολοφονία της Αγγελικής Πέτρου στην Κέρκυρα, από τον πατέρα της, ο οποίος δεν ενέκρινε  τη σχέση που είχε με άνδρα από το Αφγανιστάν.

Συνοπτικά τα τελευταία 5 έτη, έχουμε αντίστοιχα από το έτος 2019, μέχρι και σήμερα, κατά έτος αντίστοιχα: 17, 19, 31, 26, 15, 6, με τελευταία την περίπτωση,  της 28ης έξω από το Αστυνομικό Τμήμα των Αγίων Αναργύρων και την στυγερή δολοφονίας της από τον πρώην σύντροφό της.

Παγκοσμίως,  κάθε  μέρα, σε όλο τον κόσμο, δολοφονούνται 137 γυναίκες, κατά μέσο όρο, από (πρώην ή νυν) συζύγους ή συντρόφους ή από κάποιο μέλος της οικογένειας τους, ενώ το 2017,  ένα ποσοστό  58% διαπράχθηκε από (πρώην ή νυν) συζύγους ή συντρόφους ή μέλη της οικογένειας τους, με βάση τα στοιχεία  του Γραφείου των Ηνωμένων Εθνών για τα Ναρκωτικά και το Έγκλημα (UNODC).

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ το 22% των γυναικών, έχει πέσει θύμα, σωματικής ή / και σεξουαλικής βίας. Οι χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστό  γυναικοκτονιών,  είναι η Αργεντινή, το Ελ Σαλβαδόρ, η Ινδία, η Ονδούρα και το Μεξικό, ενώ υψηλά ποσοστά καταγράφονται και στη Γουατεμάλα, την Κολομβία, τη Βραζιλία, τη Ρωσία και τη Νότια Αφρική.  Επιπλέον, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου για την Ισότητα των Φύλων, EIGE:

  • Στην Βρετανία, κάθε τρεις μέρες δολοφονείται μία γυναίκα
  • Στη Σουηδία, κάθε δέκα μέρες κακοποιείται μέχρι θανάτου από το σύζυγο ή σύντροφό της
  • Στην Ισπανία, μία γυναίκα δολοφονείται κάθε τέσσερεις μέρες, περίπου 100 τον χρόνο
  • Στην Γαλλία, μία γυναίκα δολοφονείται κάθε πέντε μέρες εξαιτίας κακοποίησης στο σπίτι
  • Στην Ελλάδα, την Πέμπτη 11/04/2024, καταγράφηκαν 103 περιστατικά, έγιναν 43 συλλήψεις με αυτόφωρη διαδικασία, ενώ 3 θύματα ζήτησαν να μεταφερθούν σε κατάλυμα, με την πλειονότητα των περιστατικών να έγιναν στη Αττική, και συγκεκριμένα έγιναν 47 καταγγελίες και 17 συλλήψεις.
  • Επίσης δημιουργήθηκε νέα πλατφόρμα, με το όνομα stop-bulling.gov.gr,  για την δημιουργία καταγγελιών φαινομένων bulling στα σχολεία, όπου γονείς και μαθητές, μπορούν να καταγράψουν τα φαινόμενα βίας όπου πέφτουν στην αντίληψή τους, ή είναι οι ίδιοι θύματα σχολικού εκφοβισμού
  • Επίσης με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ. κάθε 45 λεπτά η αστυνομία δέχεται μία καταγγελία για ενδοοικογενειακή βία, ενώ 270 γυναίκες χρησιμοποίησαν το panic button

Βέβαια δεν θα πρέπει να παραλείπουμε και την δημιουργία  ειδικών διαμορφωμένων χώρων  που θα λειτουργούν ως safe houses, για την βραχυπρόθεσμη ασφαλή φιλοξενία γυναικών – θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας, καθώς και μελών της οικογένειάς  τους, σε όλη την επικράτεια. Χώροι οι οποίοι θα φυλάσσονται από την ΕΛ.ΑΣ., ενώ σε συνεργασία με τις δομές του Υπουργείου Οικογένειας και Κοινωνικής Συνοχής, την Τοπική Αυτοδιοίκηση και άλλους φορείς, θα παρέχεται κάθε είδους βοήθεια και στήριξη.

 

 

 

 

 

 

Continue Reading

MEDIA

Έμφυλη Βία: Σεξισμός, άγνοια ή παρανόηση

Πολλές φορές έχουμε ακούσει σε συνομιλίες, να αποκαλούν τον συνομιλητή σε μια συζήτηση σεξιστή. Αυτοί όμως που χρησιμοποιούν αυτήν την λέξη , γνωρίζουν την έννοια αυτής, ή πολύ περισσότερο, ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός ατόμου με σεξιστική συμπεριφορά, πιο άτομο είναι πραγματικά σεξιστής και τη συνεπάγεται άραγε αυτή η συμπεριφορά στο άτομο – θύμα που είναι αποδέκτης αυτής της συμπεριφοράς. Τη να εννοούμε άραγε όταν αναφέρουμε αυτή την λέξη;  Γνωρίζουμε άραγε  τις προεκτάσεις αυτής, αλλά και της επιπτώσεις που μπορεί να έχει η αβίαστη χρήση αυτής της λέξης

Με τον όρο Σεξισμό, εννοούμε,  κάθε έκφραση ή πράξη, λέξη, ή χειρονομία,  η οποία βασίζεται στην ιδέα ότι κάποια άτομα, πιο συχνά γυναίκες, είναι κατώτερα από άλλα. Αυτό προκύπτει  στην πεποίθηση ότι κάποια  άτομα, εξαιτίας του φύλου τους, ή της κοινωνικότητάς τους,  είναι διαφορετικά και συνήθως είναι τα ποιο ευάλωτα και τα πιο αδύναμα άτομα. Σε περισσότερο βαθμό επηρεάζονται οι γυναίκες και τα κορίτσια. Άρα αναφερόμαστε στην διαφορετικότητα του ατόμου τόσο ως προς το φύλλο, είτε αναφερόμαστε στην βιολογική του υπόσταση, είτε αναφερόμαστε στην κοινωνική υπόσταση. Συνδέεται άμεσα με τα στερεότυπα και τους ρόλους των φύλλων και αφορά στην πεποίθηση ότι το ένα φύλλο είναι ανώτερο από το άλλο. Η έννοια του φαινομένου αυτού περικλείει την έννοια ότι οι άνδρες είναι πιο σημαντικοί από τις γυναίκες και ότι οι γυναίκες είναι για να βοηθούν τους άνδρες.

Εδώ θα πρέπει να κάνουμε μία μικρή παρένθεση και να αναφερθούμε στον καλοήθη σεξισμό, κατά τον οποίο το ένα φύλο και ιδιαίτερα το γυναικείο, έχει ρόλους στερεότυπους και περιοριστικούς, οι οποίοι επιφανειακά φαίνονται θετικοί. Υπάρχει ένα κύμα ευγένειας προς το γυναικείο φύλλο, όμως στην πραγματικότητα οι εκφράσεις αυτές υπομονεύουν την ανωτερότητα του άνδρα. Οι υποτιθέμενες αρετές που αποδίδονται στη γυναίκα είναι πάντα αυτές που η πατριαρχία τις θέλει να έχουν, ήτοι υπομονή, αντοχή, ενσυναίσθηση, έτσι ώστε να μπορούν να επιτελούν την συναισθηματική εργασία για όλους τους άλλους, ενώ τα δικά της συναισθήματα αγνοούνται παντελώς.

Σοβαρές και βλαβερές συνέπειες, έχει το φαινόμενο του σεξισμού, τόσο σε γυναίκες, όσο και σε άνδρες, όταν αυτά τα φαινόμενα έχουν να κάνουν με εθνικότητα, ηλικία, σεξουαλικό προσανατολισμό, αναπηρία, θρησκεία ή άλλους παράγοντες.

Φαινόμενα σεξισμού συναντούμαι σε κάθε μορφή δημόσιας και ιδιωτικής δραστηριότητας. Στον χώρο της δημοσιογραφίας ένα ποσοστό 63% έχει υποστεί λεκτική βία, ενώ για τις οικιακές εργασίες οι γυναίκες αφιερώνουν διπλάσιο χρόνο από τους άνδρες. Ενώ όλες σχεδόν οι γυναίκες έχουν δεχτεί

το  φαινόμενο του mansplaining & του manterrupting,  στον χώρο εργασίας.

Ο σεξισμός βασικά ξεκινά βασικά, από την χρήση του αρσενικού γένους,  στην ομιλία. Έτσι από την ομιλία μπορούμε να συμπεράνουμε και να αναγνωρίσουμε την συγκεκριμένη συμπεριφορά, αφού εκφράζει τον τρόπο σκέψης  και τις πράξεις μας. Σημαντικό επίσης είναι και το φαινόμενο του σεξισμού στους χώρους εργασίας. Το φαινόμενο εμφανίζεται τόσο σε άνδρες όσο και σε γυναίκες, και έχει να κάνει με την εξωτερική εμφάνιση ή τον τρόπο ντυσίματος. Ο σεξισμός στο εργασιακό περιβάλλον έχει να κάνει με την υπομονεύει  την αποτελεσματικότητα των θυμάτων.

Υπομονετικά σχόλια δημιουργούν εκφοβιστική & καταπιεστική ατμόσφαιρα για αυτούς που τα αντιμετωπίζουν και μπορούν να μετατραπούν σε βία ή παρενόχληση. Τα θύματα εμφανίζουν υψηλότερα επίπεδα άγχους και κατάθλιψη.

Σε πολλούς τομείς εμφανίζονται φαινόμενα σεξισμού, όπως, όταν γίνονται συνεντεύξεις σε αθλήτριες, δεν αναφερόμαστε στο κατόρθωμα των αθλητριών, στην δεξιότητα και δύναμη των αθλητριών,  αλλά στον οικογενειακό τους ρόλο. Άλλο παράδειγμα αποτελεί η εμφάνιση των γυναικών σε πολιτιστικές ή αθλητικές εκδηλώσεις, όπου οι γυναίκες εμφανίζονται με σέξι ενδυμασία και έχουν διακοσμητικό ρόλο. Τα σεξιστικά αστεία μπορούν να εκφοβίσουν και να κάνουν τους ανθρώπους να σωπάσουν και να υπoβαθμίσουν την σεξιστική συμπεριφορά.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en