Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στις 13/2 ο Ανδρέας Ξανθός εγκαινιάζει τα ανακατασκευασμένα χειρουργεία του «Σισμανόγλειου» Κομοτηνής

Δημοσιεύτηκε

στις

Την άλλη Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου θα βρεθεί στην Κομοτηνή ο υπουργός υγείας Ανδρέας Ξανθός προκειμένου το μεσημέρι να εγκαινιάσει τα ανακατασκευασμένα χειρουργεία του «Σισμανόγλειου» γενικού νοσοκομείου.

Νωρίτερα ο υπουργός θα επισκεφθεί τις δύο ΤΟΜΥ Κομοτηνής, ενώ στην αίθουσα συνεδριάσεων του νοσοκομείου θα πραγματοποιήσει συσκέψεις με τους διοικητές των νοσοκομείων Κομοτηνής Γιώργο Φιλιππίδη και Αλεξανδρούπολης Δημήτρη Αδαμίδη, καθώς και με τους εργαζομένους του «Σισμανόγλειου». Το απόγευμα της ίδιας μέρας, θα μιλήσει σε πανπεριφερειακή σύσκεψη υγειονομικών στελεχών της ΑΜ-Θ.

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Καβάλα | Επιθεώρηση περιμένει το υδροπτέρυγο

Δημοσιεύτηκε

στις

Διορθώθηκε η βλάβη στη μηχανή του υδροπτέρυγου, εξ αιτίας της οποίας είναι εκτός δρομολογίων από την περασμένη Παρασκευή.

Το πλήρωμα περιμένει από μέρα σε μέρα την απαραίτητη επιθεώρηση ώστε να επανέλθει στα δρομολόγια.

proininews

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΕΒΡΟΣ

Πώς η ΣΑΟΣ προκάλεσε τον αποκλεισμό της Σαμοθράκης

Δημοσιεύτηκε

στις

Το όρος Σάος (ή Φεγγάρι), με μέγιστο υψόμετρο 1.611 μέτρα, είναι ένα από τα ψηλότερα βουνά σε νησί του Αιγαίου. Σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία, λόγω του ύψους του έσωσε τους κατοίκους από τον κατακλυσμό του Δαρδάνου. Αναμενόμενα, ίσως, η εταιρεία που ιδρύθηκε, πίσω στο 1975, από κατοίκους της Σαμοθράκης για να “σωθεί” το νησί και να λυθεί το μείζον ζήτημα της σύνδεσης του με την ηπειρωτική Ελλάδα, πήρε το όνομά της από τον επιβλητικό ορεινό όγκο του νησιού.

Για χρόνια η δραστηριότητα της ΣΑΟΣ δεν ξεπερνούσε το τοπικό βεληνεκές, σταδιακά όμως επέκτεινε τα δρομολόγιά της κυρίως στη θαλάσσια γραμμή των νησιών του Βορείου Αιγαίου, αξιοποιώντας το σύστημα των επιδοτήσεων για άγονες και άλλες γραμμές. Μόλις το 1999 η ΣΑΟΣ Α.Ν.Ε.Σ. μετατράπηκε σε Ανώνυμη Εταιρεία, έχοντας, μεταξύ άλλων στόχο την ναυπήγηση ενός νέου επιβατηγού- οχηματαγωγού πλοίου.

Ήταν το “ΣΑΟΣ ΙΙ”, με ικανότητα μεταφοράς 480 επιβατών και 105 Ι.Χ. Αυτοκινήτων, που ναυπηγήθηκε το 2001 και ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στη θαλάσσια γραμμή των Σποράδων και Βορείου Αιγαίου καλύπτοντας από Βόλο και Άγιο Κωνσταντίνο τα νησιά Σκιάθο, Σκόπελο, Αλόννησο, Λήμνο. Το υψηλό, όμως, κόστος της επένδυσης προκάλεσε σοβαρά οικονομικά προβλήματα στην εταιρεία και την οδηγεί κοντά στη χρεοκοπία.

Τότε, εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από τον επιχειρηματία Φώτη Μανούση, ο οποίος τα προηγούμενα χρόνια είχε εξελιχθεί από έναν καθηγητή της Μέσης Εκπαίδευσης, σε παράγοντα του δημόσιου βίου. Έχοντας υπηρετήσει στις θέσεις του γενικού γραμματέα των Δήμων Θεσσαλονίκης και ΥΠΕΧΩΔΕ, ο Μανούσης είχε ξεκινήσει την επιχειρηματική του δραστηριότητα κυρίως στον τομέα των μέσων μαζικής ενημέρωσης, σε επενδύσεις ακινήτων και κατασκευές. Μέχρι το 1999 στην ιδιοκτησία του Μανούση βρισκόταν ο τηλεοπτικός σταθμός Νew Channel (μετέπειτα Tempo), τον οποίο πούλησε τότε στην εταιρεία Stabilton του Μιχάλη Ανδρουλιδάκη, έναντι ενός ποσού που λέγεται ότι έφθασε στα 16 εκατ. ευρώ.

Ο Φ. Μανούσης εισήλθε το 2001 στην εταιρεία ως στρατηγικός επενδυτής, αποκτώντας σημαντικό μερίδιο μετοχών μέσω αυξήσεων κεφαλαίου και, σύμφωνα με τον ιστότοπο της ΣΑΟΣ, “ανέλαβε το πλήρες management της εταιρείας με τη συνεργασία έμπειρων και δυναμικών στελεχών”. Τα επόμενα χρόνια η εταιρεία γνωρίζει σημαντική ανάπτυξη, φθάνει να εισαχθεί (μέσω της συγχώνευσης με απορρόφηση της Ν. Γκάλης) στο Χρηματιστήριο, και αυξάνει το στόλο της σε 11 πλοία, μπαίνοντας σε δρομολόγια στις περιοχές των Κυκλάδων, των Σποράδων και του Β.Α. Αιγαίου. Η πορεία αυτή, ωστόσο, προκάλεσε τις σφοδρές αντιδράσεις ανταγωνιστών της.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα της εποχής, υπήρχαν επίσημες καταγγελίες ότι η Saos Ferries και θυγατρικές της δεν εκτελούσαν ορθώς τα δρομολόγια που είχε αναλάβει, είχαν υπέργηρα πλοία που εμφάνιζαν διαρκώς βλάβες, μείωναν αδικαιολόγητα τη συχνότητα των δρομολογίων και καθυστερούσαν τις πληρωμές των εργαζομένων τους. Η κυριότερη, όμως κατηγορία των ανταγωνιστών έκανε λόγο για πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού, αναφέροντας πως η ΣΑΟΣ ευνοούνταν σκανδαλωδώς από το κράτος μέσω επιδοτήσεων για τη σύνδεση άγονων γραμμών. Το 2008 το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας έδωσε στοιχεία βάσει των οποίων από το 2004 έως τον Ιούλιο του 2008, η ΣΑΟΣ, μέσω πέντε θυγατρικών της, εισέπραξε το ποσό των 31,4 εκατ. ευρώ.

Όλα αυτά μέχρι το 2009 όταν ξεσπά η “υπόθεση Παυλίδη”. Η ίδια η εταιρεία αναφέρει πως το 2009 ξεκινά η συρρίκνωση της δραστηριότητας της, απόρροια της γνωστής υπόθεσης η οποία απασχόλησε έντονα τα media και χαρακτηρίστηκε ως “σκάνδαλο των άγονων γραμμών”. Επρόκειτο για τη σύγκρουση του Φ. Μανούση με τον τότε υπουργό Αιγαίου, Αριστοτέλη Παυλίδη, που οδήγησε σε καταγγελίες για χρηματισμό συνεργάτη του υπουργού, αναφορά του υπουργού για απόπειρα εκβίασης του, αντιδικία που προκάλεσε εισαγγελική έρευνα, έφθασε στη Βουλή και στα δικαστήρια με την κατάθεση αγωγών. Όσοι ενθυμούνται την υπόθεση, λένε πως η σύγκρουση των δύο πλευρών είχε ξεκινήσει προγενέστερα, όταν ο Μανούσης θεώρησε πως αποφάσεις του Παυλίδη ευνοούσαν τον ανταγωνιστή του πρώτου, Γεράσιμο Αγούδημο.

Όπως και να έχει, από τότε η ΣΑΟΣ ακολούθησε ρότα μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας και η πλειονότητα των πλοίων που ανήκαν στις έως τότε θυγατρικές εταιρίες του ομίλου ΣΑΟΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ περιήλθαν σε καθεστώς ακινησίας, ενώ τα οικονομικά μεγέθη της μειώθηκαν κάθετα. Παρ’ όλα αυτά διατήρησε το “Σαονήσος” και “ΣΑΟΣ ΙΙ” στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με τη Σαμοθράκη.

Ωστόσο, οι βλάβες και οι ακυρώσεις δρομολογίων ήταν συχνότατες για τα δύο πλοία, με αποκορύφωμα τα γεγονότα των τελευταίων ημερών με την ακινησία και των δύο πλοίων της εταιρείας που οδήγησαν τη Σαμοθράκη σε πολυήμερο ακτοπλοϊκό αποκλεισμό. Ο ίδιος ο Φ. Μανούσης με ανακοίνωσή του απέδωσε τα όσα συνέβησαν στην “υπέρτατη ατυχία του να υποστούν σοβαρές απρόβλεπτες και αναπότρεπτες βλάβες τα “Σάος ΙΙ” και “Σαονήσος” ταυτόχρονα, στον πιο κρίσιμο μήνα του έτους. Μάλιστα, ισχυρίστηκε, σύμφωνα με τα λεγόμενα των μηχανικών, πως το πρώτο υπέστη “πρωτόγνωρη βλάβη για τα ναυτιλιακά χρονικά”.

Μετά τα συμβάντα, ο 70χρονος επιχειρηματίας έσπευσε να δηλώσει πως αποχωρεί, επιχειρηματικά και προσωπικά, από τη Σαμοθράκη. Ήδη στην Ακτή Βασιλειάδη λέγεται πως η απόφαση αυτή συνδέεται με τη λήξη (σ.σ. υπεγράφη στις 9/8/2011 και λήγει σε δύο μήνες, στις 31/10/2019) της σύμβασης που έχει η ΣΑΟΣ για της τακτική ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού με την Αλεξανδρούπολη, αλλά και την απόφαση του Μανούση να αναζητήσει άλλα, ίσως πιο επικερδή, δρομολόγια. Ίσως η ΣΑΟΣ να τα καταφέρει καλύτερα  και να ξεπεράσει τα κέρδη των μόλις 3.000 ευρώ που δήλωσε ότι εμφάνισε στις οικονομικές καταστάσεις του 2017, με τζίρο 72 χιλιάδων ευρώ (πρόκειται για καθαρό τζίρο, σύμφωνα με τις λογιστικές καταστάσεις που έχει υποβάλει η εταιρεία στο ΓΕΜΗ), πάγια 2,25 εκατ. ευρώ και υποχρεώσεις 11,4 εκατ. ευρώ…

Του Νίκου Χρυσικόπουλου

capital

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΑΒΑΛΑ

Δύσκολο το παρκάρισμα στις τουριστικές περιοχές Νέας Περάμου – Νέας Ηρακλείτσας

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο Δημήτρης Μπαταλογιάννης εξελέγη πρόσφατα νέος δημοτικός σύμβουλος στο δήμο Παγγαίου, ήταν υποψήφιος με την παράταξη του Βασίλη Ξουλόγη. Μιλήσαμε μαζί του όχι για τα θέματα της τοπικής αυτοδιοίκησης αλλά για τα τουριστικά γεγονότα σε μία ελκυστική περιοχή του νομού όπως είναι όλος ο πρώην Δήμος Ελευθερών.

Σύμφωνα με το Δημήτρη Μπαταλογιάννη υπάρχει θέμα και φέτος το καλοκαίρι από πλευράς των υποδομών καθώς όπως εκτιμά πρόκειται για οριακές καταστάσεις. Αυτές τις εντοπίζει στους τομείς της καθαριότητας, της ύδρευσης και της ηλεκτροδότησης. Φέρνει κι ένα ενδιαφέρον και άριστο παράδειγμα, τη στάθμευση των οχημάτων. Στη Νέα Ηρακλείτσα και τη Νέα Πέραμο είναι πολύ δύσκολο, αναφέρει χαρακτηριστικά ο Δημήτρης Μπαταλογιάννης.

Δίνει έμφαση στο πρόβλημα στάθμευσης που υπάρχει και φέτος το καλοκαίρι στη Νέα Πέραμο. Εξ αυτού του λόγου ζητά να αναληφθούν δράσεις προκειμένου του χρόνου να δημιουργηθούν θέσεις στάθμευσης προς την εξυπηρέτηση των επισκεπτών. Σημειώνει ότι ειδικά στη Νέα Πέραμο η έλλειψη χώρων στάθμευσης δημιουργεί προβλήματα και στους μόνιμους κατοίκους του χωριού.

Ο Δημήτρης Μπαταλογιάννης εκτιμά ότι το καλοκαίρι του 2019 για τις προαναφερθείσες περιοχές είναι λίγο καλύτερο από το καλοκαίρι του 2018. Παρατηρεί ότι ο Ιούνιος χάθηκε λόγω καιρού και άλλων μικροπροβλημάτων. Σημειώνει χαρακτηριστικά ότι: «Και αυτή τη φορά το καλοκαίρι άργησε να ξεκινήσει. Μας ικανοποιεί η ποσότητα και όχι η ποιότητα. Έχουμε κόσμο αλλά ο κόσμος δεν έχει χρήματα να ξοδέψει. Τα τελευταία χρόνια η τουριστική περίοδος μεγαλώνει προς το Σεπτέμβριο όπου οι καιρικές συνθήκες παραμένουν καλές. Οι περισσότεροι από αυτούς που μας επισκέπτονται είναι Βούλγαροι».

proininews

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΑΒΑΛΑ

Καβάλα | Οι αλλαγές φρουράς σε φορείς και οργανισμούς

Δημοσιεύτηκε

στις

Αυτοί που φεύγουν και αυτοί που ακούγεται ότι θα έρθουν-Τα σενάρια για το τιμόνι του ΟΛΚ, του Νοσοκομείου Καβάλας, του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας ΑΜ-Θ και της 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας.

Είναι ίδιον ελληνικόν κάθε που αλλάζει κυβέρνηση να αλλάζουν και οι επικεφαλής φορέων και οργανισμών που διατηρούν στο ακέραιο και κατ΄ελάχιστον πλέον, μετά την επικυριαρχία του ΤΑΙΠΕΔ, τον δημόσιο χαρακτήρα τους. Για παράδειγμα, είναι θέμα χρόνου να ανακοινωθεί ποιοι θα τοποθετηθούν πρόεδρος του ΟΛΚ,διοικητής και αναπληρωτής διοικητής του Νοσοκομείου Καβάλας.

Για να ανακοινώσει η κυβέρνηση τα πρόσωπα που τεθούν επικεφαλής του Νοσοκομείου Καβάλας θα προηγηθεί η τοποθέτηση του νέου Διοικητή της 4ηςΥγειονομικής Περιφέρειας που περιλαμβάνει τη Μακεδονία και Θράκη, θέση που έως σήμερα διατηρεί ο Στρατής ΠλωμαρίτηςΑμέσως μετά θα ανακοινωθεί ο νέος διοικητής του Νοσοκομείου Καβάλας ο οποίος θα πάρει τη θέση του Τάσου Καρασσαβόγου.

Παραμένει, δε, το ερώτημα αν θα ακολουθηθεί η ίδια διαδικασία που ίσχυεκατά το παρελθόν, αυτή της υποβολής αιτήσεων με όλα τα απαραίτητα έγγραφα, όπως τίτλοι σπουδών, εμπειρία στη δημόσια διοίκηση ή αν ο διορισμός τους θα γίνει με πολιτική απόφαση. Πάντως, για τις θέσεις του διοικητή και του αναπληρωτή διοικητή του Νοσοκομείου Καβάλας δεν έχουν διαρρεύσει μέχρι τώρα κάποια ονόματα.

Για τον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας ακούγεται ότι ενδιαφέρεται η υποψήφια βουλευτής με τη ΝΔ κατά τις πρόσφατες εθνικές εκλογές Μαρία Χατζηκωνσταντίνου.

Για το Κέντρο Κοινωνικής Πρόνοιας ΑΜ-Θ, όπου σήμερα προΐσταται ο Σωτήρης Σωτηριάδης, ως ενδιαφερόμενη φέρεται η πολιτευτής με τη ΝΔ Μαρίνα Φιλιππίδου, η οποία άλλωστε διετέλεσε πρόεδρος του Κέντρου σε προηγούμενη θητεία. Ακόμη, ακούγεται και το όνομα της υποψήφιας βουλευτή Καβάλας με τη ΝΔ κατά τις τελευταίες εθνικές εκλογές Βάσως Παπουτσή-Μήττα.

kavalapost

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ
teliko filiagkos-plio
HOLIDAY-Car-Rental-banner
aigaion
Island-thassos-banner
professional camera ad
filippidis marmara banner
post_head_image
300x250_ANOIKSI

300x250_ANOIKSI

karta 1
geotech_banner
old_town_inn
ergasia_syn
epikairotita

Social

Facebook
INSTAGRAM
Twitter
YOUTUBE



ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ