Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Σκληρή απάντηση της Ελλάδας στην Τουρκία | Δεν δεχόμαστε μαθήματα από κανέναν

Δημοσιεύτηκε

στις

«Η Ελλάδα ως ευνομούμενη και δημοκρατική χώρα δεν δέχεται μαθήματα από κανέναν. Η Τουρκία αντί να κάνει υποδείξεις καλό θα είναι να εφαρμόσει πλήρως τις πρόνοιες της κοινής δήλωσης ΕΕ- Τουρκίας και να πάψει να χρησιμοποιεί τους πρόσφυγες ως μέσο πίεσης στην Ελλάδα αλλά και την Ευρώπη».

Την απάντηση αυτή έδωσε ο εκπρόσωπος του ελληνικού υπουργείο Εξωτερικών Αλέξανδρος Γεννηματάς στον Τούρκο ομόλογό του που είχε εξαπολύσει νωρίτερα σήμερα επίθεση στον Κυριάκο Μητσοτάκη, εξαιτίας των δηλώσεων του Έλληνα πρωθυπουργού για το προσφυγικό και την Άγκυρα.

Το τουρκικό ΥΠΕΞ χαρακτήρισε ατυχείς και αβάσιμες τις δηλώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη, με τον εκπρόσωπό του να κάνει λόγο για «χειραγώγηση» της κοινής γνώμης και «διαστρέβλωση» των γεγονότων.

Η ανακοίνωση της Άγκυρας

«Το τελευταίο παράδειγμα χειραγώγησης της κοινής γνώμης που επιχειρεί η Ελλάδα μέσω διαστρέβλωσης των γεγονότων, είναι οι αβάσιμες και ατυχείς δηλώσεις του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Συγκριτικά με τη μεταναστευτική κρίση του 2015, όταν 850.000 παράτυποι μετανάστες έφτασαν στην Ευρώπη, το σημερινό ποσοστό διέλευσης έχει μειωθεί στο 94% χάρη στα μέτρα που έχουν ληφθεί από την Τουρκία.

Δεν είναι ανθρώπινο για αυτές τις χώρες που βρίσκονται σε μεταναστευτικά περάσματα όπως η Ελλάδα, να εφαρμόζουν “μηδενική μεταναστευτική πολιτική” και να αγνοούν τα δικαιώματα αυτών των ανθρώπων. Η Ελλάδα και οι χώρες που πλήττονται από το προσφυγικό πρέπει να επικεντρωθούν κυρίως στην αντιμετώπιση των αιτιών που προκαλούν τη μετανάστευση στις χώρες προέλευσης.

Η Τουρκία φιλοξενεί περισσότερους από 4 εκατομμύρια εκτοπισμένους. Οι Έλληνες εταίροι μας, καθώς και η διεθνής κοινότητα, πρέπει να καταλάβουν ότι δεν είναι δίκαιο να αναλάβει η Τουρκία το βάρος της μετανάστευσης, το οποίο αποτελεί παγκόσμιο πρόβλημα.

Παρά το γεγονός ότι ο πρωθυπουργός της Ελλάδας αρνείται να δει και να αναγνωρίσει την κατάσταση, οι παράτυποι μετανάστες συνεχίζουν να πιέζονται στα σύνορα από τις ελληνικές αρχές. Αγνοώντας τις ευρωπαϊκές αξίες, αυτοί οι άνθρωποι υποβάλλονται σε απάνθρωπη μεταχείριση.

Θεωρούμε σκόπιμο να υπενθυμίσουμε στην Ελλάδα ότι η επιλογή συνεργασίας με την Τουρκία θα αποφέρει πιο σημαντικά αποτελέσματα από αυτά της προπαγάνδας κατά της Τουρκίας.

Καλούμε την ελληνική κυβέρνηση να:

  • Επανορθώσει για τις απάνθρωπες συνθήκες που αντιμετωπίζουν οι μετανάστες, που καταγράφονται επίσης από διεθνείς οργανισμούς.
  • Φροντίσει για την πρόληψη θανάτων των μεταναστών, των ανηλίκων καθώς και των μεταναστών που δεν μπορούν να λάβουν την απαιτούμενη βοήθεια.
  • Να μην ξεχνά ότι αυτοί οι άνθρωποι έχουν δικαιώματα και ελευθερίες που απορρέουν από το διεθνές δίκαιο.
  • Να τερματιστεί η πρακτική προώθησης των μεταναστών, βάσει του Διεθνούς Δικαίου.
  • Να μη χρησιμοποιεί όπλα εναντίον μεταναστών και να μην τους αντιμετωπίζει απάνθρωπα
  • Να δείξει σεβασμό στις πεποιθήσεις των μεταναστών, καθώς και στις κοινές αξίες της Ευρώπης και της ανθρωπότητας».
ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Διευκρινίσεις Γιάννη Πασχαλίδη για τους Εργάτες Γης

Δημοσιεύτηκε

στις

Σε διευκρινιστικό δελτίο τύπου όσον αφορά τους Εργάτες Γης αλλά και την ομαλή εφαρμογή της Π.Ν.Π «Περαιτέρω μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την επάνοδο στην κοινωνική και οικονομική κανονικότητα» προχώρησε ο βουλευτής Καβάλας της Ν.Δ Γιάννης Πασχαλίδης.

Πιο συγκεκριμένα το δελτίο τύπου επισημαίνει τα εξής :

Παρακολουθώντας από πολύ κοντά το ζήτημα των εργατών γης, ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας Γιάννης Πασχαλίδης θα ήθελε να ενημερώσει τους επαγγελματίες αγρότες πως το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη παρείχε με σχετικό έγγραφο του διευκρινίσεις για την ομαλή εφαρμογή της Π.Ν.Π. «Περαιτέρω μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την επάνοδο στην κοινωνική και οικονομική κανονικότητα» (ΦΕΚ Α' 90 / 01-05-2020), η οποία προβλέπει την είσοδο και εργασία εργατών γης από τρίτες χώρες.

Πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά την έξοδο και επανείσοδο των εργατών γης για τους οποίους ισχύει ακόμα το αρχικό διάστημα βραχείας παραμονής (έχουν ήδη εισέλθει και εργάζονται στα πλαίσια της Π.Ν.Π.), διευκρινίζεται ότι μπορούν να εισέλθουν ξανά στη χώρα εξαντλώντας το διάστημα αρχικής βραχείας παραμονής επιδεικνύοντας τη σύμβαση εργασίας ή σχετική υπεύθυνη δήλωση του εργοδότη τους. Σημειώνεται, όμως, πως η επανείσοδος επιτρέπεται εφόσον δεν ισχύουν ειδικότερες διατάξεις του Υπουργείου Υγείας που την απαγορεύουν. Επίσης, διευκρινίζεται ότι η παράταση (90 ημέρες) του επιτρεπτού ορίου βραχείας διαμονής καλύπτει την περίπτωση της υπάρχουσας αλλά και νέας σύμβασης εργασίας, οι οποίες υπερβαίνουν το επιτρεπτό όριο βραχείας διαμονής. Για τη χορήγηση της παράτασης, ισχύουν τα όσα προβλέπονται στον Κώδικα Θεωρήσεων (αρ. 33 του Κανονισμού (ΕΚ) 810/2009). Σε κάθε περίπτωση, όταν πρόκειται για εργάτες γης θα πρέπει να προσκομίζονται τα παρακάτω έγγραφα:
 Υπεύθυνη Δήλωση του εργοδότη, ο οποίος θα δηλώνει υπευθύνως ότι:
 Υπάρχουν λόγοι σχετιζόμενοι με την παραγωγή, οι οποίοι καθιστούν αναγκαία την παράταση παραμονής του αλλοδαπού στην χώρα, προκειμένου τον απασχολήσει για χρονικό διάστημα που δεν θα υπερβαίνει τις 90 ημέρες,
 Θα καταβάλει το σύνολο των απαιτούμενων ασφαλιστικών εισφορών,
 Θα αναλάβει τις προβλεπόμενες δαπάνες, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής της παρ. 3 του άρθρου 80 του ν. 3386/2005,

 Θα εκπληρώσει το σύνολο των υποχρεώσεών του, όπως αυτές απορρέουν από τις κείμενες διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας για την σύναψη σύμβασης εργασίας,
 Θα παρέχει επαρκές κατάλυμα σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
 Φωτοτυπία της πρώτης σελίδας του διαβατήριου του αλλοδαπού, καθώς και σελίδας / σελίδων με τις σφραγίδες εισόδου / εξόδου που σχετίζονται με την χρονική περίοδο εφαρμογής της ΠΝΠ.
 Φωτοτυπία της αστυνομικής ταυτότητας του εργοδότη.

Τέλος, όσον αφορά την «πρώτη» είσοδο των εργατών γης, διευκρινίζεται πως οι προϋποθέσεις της ως άνω Π.Ν.Π. συνεχίζουν να ισχύουν (εφόσον πάντα δεν υπάρχουν διατάξεις του Υπουργείου Υγείας που να το απαγορεύουν), δηλαδή απαιτείται να προσκομίζονται από τους ενδιαφερομένους αγρότες στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση
Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης τα παρακάτω έγγραφα:
 Αίτηση του Αγρότη επικυρωμένης για το γνήσιο της υπογραφής,
 Υπεύθυνη δήλωση επίσης επικυρωμένη για το γνήσιο της υπογραφής,
 Παράβολο υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου 100 ευρώ ανά προσκαλούμενο εργαζόμενο,
 Δήλωση του ΟΣΔΕ και φωτοτυπίες των διαβατηρίων των προσκαλούμενων, πόλη διαμονής και αριθμό κινητού τηλεφώνου.

Ο Γιάννης Πασχαλίδης σημειώνει: «Βρίσκομαι σε διαρκή επικοινωνία με τους δοκιμαζόμενους επαγγελματίες αγρότες, ακούω τις ανάγκες τους και προβαίνω στις απαραίτητες ενέργειες για να διευκολύνουμε όλοι μαζί το έργο τους. Η περίοδος που διέρχεται η χώρα, και ο κόσμος, είναι άνευ προηγούμενου και είναι επιτακτική ανάγκη να προλαμβάνονται δύσκολες καταστάσεις. Φροντίζω να τους ενημερώνω όσο πιο αποτελεσματικά μπορώ όπως φαίνεται στις από 9, 18, 26 και 29 Μαΐου ανακοινώσεις μου. Σε κάθε περίπτωση, μπορούν να επικοινωνούν μαζί μου και με το γραφείο μου για όποιο πρόβλημα τους απασχολεί. Είμαστε μαζί σ’αυτό και θα τα καταφέρουμε…»

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ανασχηματισμός | Αυτά είναι τα νέα πρόσωπα στην κυβέρνηση και αυτοί που αναβαθμίζονται

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συμπληρώνει το κυβερνητικό σχήμα, το οποίο παραμένει σταθερό ως προς τον αριθμό και τη μεταρρυθμιστική πολιτική του κατεύθυνση.
Με τις επιλογές του υπογραμμίζει τους στρατηγικούς άξονες που αφορούν το παρόν και το μέλλον της Πατρίδας μας. Και επιφέρει λειτουργικές βελτιώσεις στους τομείς Οικονομικών, Ανάπτυξης, Εργασίας, Υγείας και Περιβάλλοντος.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Πρωθυπουργός αποφάσισε:

  •     Την αναβάθμιση του Υφυπουργού Οικονομικών κ. Θεόδωρου Σκυλακάκη, σε Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, αρμόδιο για τη Δημοσιονομική Πολιτική.
  •     Την αναβάθμιση του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Νίκου Παπαθανάση, σε Αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, αρμόδιο για τις Ιδιωτικές Επενδύσεις και τις Συμπράξεις του Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.
  •     Την τοποθέτηση του κ. Παναγιώτη Τσακλόγου στη θέση του Υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αρμόδιου για τα θέματα Κοινωνικής Ασφάλισης.
  •     Την τοποθέτηση της κας Ζωής Ράπτη, βουλευτή Β1 Βόρειου Τομέα Αθηνών, σε θέση Υφυπουργού Υγείας, αρμόδιας για τα θέματα Ψυχικής Υγείας.
  •     Την τοποθέτηση του κ. Νικόλαου Ταγαρά, βουλευτή Κορινθίας, στη θέση του Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αρμόδιου για θέματα Προστασίας του Περιβάλλοντος.

    Με τις αλλαγές αυτές επιδιώκεται:
    Η αποτελεσματική διαχείριση των αυξημένων κοινοτικών πόρων.
    Η ενίσχυση του κόσμου της εργασίας και του ασφαλιστικού συστήματος.
    Η οργανωτική ενίσχυση του Υπουργείου Υγείας.
    Η προστασία του περιβάλλοντος και η αντιμετώπιση των προκλήσεων της Κλιματικής Αλλαγής.
    Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επιλέγει πρόσωπα από τη Βουλή και την κοινωνία.
    Διαφορετικών ηλικιών και εμπειρίας.
    Με γνώμονα τις ικανότητες και τη διάθεση για προσφορά, ανεξάρτητα από ιδεολογικές καταβολές.
    Μπροστά στις προκλήσεις των καιρών, ένα ήδη επιτυχημένο κυβερνητικό σχήμα, δέχεται λειτουργικές βελτιώσεις από τον Πρωθυπουργό για να ανταποκριθεί, ακόμη πιο αποτελεσματικά, στις προσδοκίες των πολιτών.
    Η ορκωμοσία των νέων μελών της Κυβέρνησης, θα πραγματοποιηθεί αύριο στη μία το μεσημέρι, στο Προεδρικό Μέγαρο.
    Κλείνω σημειώνοντας ότι με την ανακοίνωσή μου θα λάβετε και την πλήρη σύνθεση της Κυβέρνησης, συμπεριλαμβανομένων των Γενικών και Ειδικών Γραμματέων.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΑ

Η αντίδραση της Αιγύπτου στην τουρκική NAVTEX και οι παρενέργειες στις διαπραγματεύσεις με την Αθήνα

Δημοσιεύτηκε

στις

Παράπλευρες απώλειες απειλεί να προκαλέσει στην διαπραγμάτευση με τους Αιγυπτίους για την οριοθέτηση θαλασσίων ζωνών, η τουρκική Navtex της 21ης Ιουλίου, καθώς το Κάιρο αντιδρώντας την τουρκική Αναγγελία πρακτικά στέλνει μήνυμα και στην Αθήνα ότι δεν δέχεται την επήρεια του Καστελόριζου ούτε την μέση γραμμή.

Το Αιγυπτιακό Υπουργείο εξωτερικών με αρκετή καθυστέρηση με ανακοίνωση του δηλώνει ότι η Τουρκική NAVTEX παραβιάζει και μέρος της αιγυπτιακής ΑΟΖ και μάλιστα συγκεκριμένα την όγδοη συντεταγμένη που αφορά το σημείο 33 52.98 N – 027 59.97 E.

Από την πρώτη στιγμή ήταν σαφές ότι η Τουρκία έχει σχεδιάσει με τέτοιο τρόπο την NAVTEX ώστε να έχει… αποτελέσματα ακόμη και εάν έμενε στα χαρτιά, βάζοντας εσκεμμένα στον σχεδιασμό της αναγγελίας περιοχές τόσο του τριεθνούς σημείου που εφάπτονται οι υφαλοκρηπίδες Ελλάδας-Αιγύπτου-Κύπρου, αλλά και περιοχές που αποτελούν σημείο διαφωνίας στις διαπραγματεύσεις Ελλάδας-Αιγύπτου, με επίμαχο ζήτημα καις τις δυο περιπτώσεις την πλήρη επήρεια του Καστελόριζου.

Η Τουρκία έτσι ήθελε αφενός να παρουσιάσει στην Αίγυπτο ως δέλεαρ το γεγονός ότι με την προτεινόμενη από την Άγκυρα οριοθέτηση (με αγνόηση των ελληνικών νησιών και κυρίως του Καστελόριζου-Στρογγύλης) η Αίγυπτος θα κερδίσει πάνω από 7.000 τ.χλμ υφαλοκρηπίδας σε σχέση με την οριοθέτηση που λαμβάνει υπόψη της το Καστελόριζο.

(Πηγή αρχικού χάρτη: Καθημερινή)

Στο παρελθόν αυτό αποτελούσε ένα από τα πιο μεγάλα προβλήματα στις διαπραγματεύσεις με τους Αιγύπτιους και μάλιστα για ένα μεγάλο διάστημα είχαν αποτελματωθεί οι διαπραγματεύσεις γιατί η Αίγυπτος με την αδειοδότηση των Οικοπέδων 10 και 12 της ΑΟΖ της, υιοθετούσε την γραμμή οριοθέτησης που πρότεινε η Τουρκία τουλάχιστον μέχρι τον 28ο μεσημβρινό.

Ήδη από την προηγούμενη κυβέρνηση με πρωτοβουλία του Ν. Κοτζιά είχε επιλεγεί η μέθοδος της μερικής οριοθέτησης με την Αίγυπτο ώστε να φθάσει μέχρι τον 28ο Μεσημβρινό που έφθανε η τουρκική διεκδίκηση, αλλά ήταν και η περιοχή που επηρεάζεται ευθέως από την επήρεια του Καστελόριζου. Μετά το τουρκολυβικό Μνημόνιο όμως οι τουρκικές αξιώσεις έχουν επεκταθεί δυτικά του 28ου μεσημβρινού, και φθάνουν μέχρι τα χωρικά ύδατα των ελληνικών νησιών και έτσι έχει αλλάξει πλήρως το σκηνικό.

Οι Αιγύπτιοι διεύρυναν τις αξιώσεις τους εκμεταλλευόμενοι την ανάγκη που έχει η Ελλάδα από μια Συμφωνία με την Αίγυπτο, ώστε να υπάρξει ένα διεθνούς κύρους κείμενο που θα μπαίνει σφήνα στην Τουρκολυβική Συμφωνία οριοθέτησης.

Έτσι οι συνομιλίες έχουν φθάσει πλέον στο σημείο να διαπραγματεύονται οι δυο πλευρές Συμφωνία με όριο δυτικά του 28ου σχεδόν στον 27ο 20’’ που διέρχεται μεταξύ Καρπάθου- Ρόδου),με μειωμένη επήρεια για Κουφονήσι, Χρυσή και συνεπώς με παρέκκλιση από την μέση γραμμή και με ιδέες για συνεκμετάλλευση της περιοχής για την οποία υπάρχει απόκλιση μεταξύ των θέσεων των δυο χωρών.

Καθώς οι συνομιλίες είναι σε πολύ κρίσιμη καμπή που πρακτικά απαιτείται πολιτική απόφαση από τον πρόεδρο Σίσι για να προχωρήσει η γραφειοκρατία του Αιγυπτιακού ΥΠΕΞ σε ολοκλήρωση της Συμφωνίας, η Τουρκία επιχειρεί να υπονομεύσει τις συνομιλίες.

Έτσι από την μια προκάλεσε με την NAVTEX την αντίδραση της Αθήνας για τις τουρκικές έρευνες σε περιοχή που η Αθήνα θεωρεί ελληνική υφαλοκρηπίδα, αλλά για την Αίγυπτο παραμένει ακόμη περιοχή που διεκδικεί η ίδια και είναι αντικείμενο της διαπραγμάτευσης με την Ελλάδα. Και τώρα με την ανακοίνωση του Αιγυπτιακού ΥΠΕΞ, δυσκολεύει τους χειρισμούς της Αθήνας, που ενώ διαπραγματεύεται μερική οριοθέτηση με την Αίγυπτο, το Κάιρο εμφανίζεται να διεκδικεί υφαλοκρηπίδα που θα μπορούσε να θεωρηθεί αιγυπτιακή μόνο με την πλήρη «διαγραφή» της επήρειας του Καστελόριζου…

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Σύμβουλος Εθνικής Ασφάλειας πρωθυπουργού | Η Ελλάδα θα βρεθεί ένοπλα στο πλευρό της Κύπρου αν χρειαστεί

Δημοσιεύτηκε

στις

Για την Ελλάδα η προστασία της εδαφικής ακεραιότητας, της εθνικής ανεξαρτησίας και των εθνικών συμφερόντων της Κύπρου αποτελεί προτεραιότητα, ύψιστο εθνικό, ηθικό και πολιτικό καθήκον, σύμφωνα με τον σύμβουλο Εθνικής Ασφαλείας του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, Αλέξανδρο Διακόπουλο, ο οποίος τόνισε πως δεν υπάρχει περίπτωση να δεχθεί επίθεση η Κυπριακή Δημοκρατία και να μη βρεθεί ένοπλα η χώρα μας στο πλευρό της.

Σε συνέντευξή του στη «Σημερινή της Κυριακής», η οποία δημοσιεύεται και στην ιστοσελίδα simerini.sigmalive.com, ο κ. Διακόπουλος ξεκαθαρίζει, παράλληλα, τις προϋποθέσεις και το πλαίσιο για την έναρξη ενός πιθανού ελληνοτουρκικού διαλόγου, υπογραμμίζοντας πως για την Αθήνα η μοναδική διαφορά στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης είναι ο καθορισμός της υφαλοκρηπίδας και των υπερκείμενων θαλασσίων ζωνών στο Αιγαίο και τη Νοτιοανατολική Μεσόγειο, ενώ για τα θέματα οριοθέτησης θαλασσίων ζωνών εξηγεί πως προτεραιότητα για την Αθήνα είναι η εξουδετέρωση του μνημονίου Σαράτζ-Τουρκίας, γιατί αυτό και μόνο αποκόπτει οριστικά την Ελλάδα από την Ανατολική Μεσόγειο και κατ’ επέκτασιν την Κύπρο «και στη βάση αυτή και μόνο πρέπει να δούμε την ενδεχόμενη συμφωνία Ελλάδος-Αιγύπτου».

Τέλος, αναφορικά με την πρόσφατη τοποθέτησή του ότι οι περιπτώσεις του «Urucs Reis» και του «Barbaros» είναι διαφορετικές, η οποία προκάλεσε έντονες αντιδράσεις, διευκρινίζει ότι σκοπός του ήταν να τονίσει με έμφαση την κρατική υπόσταση της Κυπριακής Δημοκρατίας ως ανεξάρτητου και κυρίαρχου Κράτους, προσθέτοντας πως στην περίπτωση του «Urucs Reis» η Τουρκία δεν πήγαινε να κάνει μόνο μια καταπάτηση, αλλά και εν δυνάμει να προκαλέσει θερμό επεισόδιο. «Αυτή της η προσπάθεια αποτράπηκε με τον τρόπο που απετράπη και η Τουρκία αναδιπλώθηκε. Στην Κύπρο, όμως, η Τουρκία είναι υπότροπη!», επισήμανε.

Μόνο μια διαφορά στο τραπέζι του διαλόγου με την Τουρκία

Όπως σημείωσε ο κ. Διακόπουλος, «η μοναδική διαφορά στο τραπέζι του διαλόγου είναι ο καθορισμός της υφαλοκρηπίδας και των υπερκείμενων θαλασσίων ζωνών στο Αιγαίο και τη Νοτιοανατολική Μεσόγειο, αυτό άλλωστε συζητάμε εδώ και σχεδόν 20 έτη στο πλαίσιο των διερευνητικών επαφών που σταμάτησαν το 2016. Διαφορές που προκύπτουν από μονομερείς τουρκικές διεκδικήσεις δεν μπορούν να έχουν και δεν είχαν καμία θέση στο πλαίσιο ενός διαλόγου που στηρίζεται στο Διεθνές Δίκαιο και δεν μπορεί να διεξαχθεί υπό καθεστώς απειλών και έμπρακτων αμφισβητήσεων των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων.

Έχουμε ένα παράθυρο ευκαιρίας μετά την απόφαση της Τουρκίας να απόσχει των παράνομων στοχεύσεών της μετά την de facto ακύρωση της Navtex της 21ης Ιουλίου, συνεπεία της ελληνικής αντίδρασης όπως αυτή εκδηλώθηκε σε διπλωματικό και στρατιωτικό επίπεδο. Μένει να δούμε, εάν η Τουρκία εννοεί αυτό που λέει και αν θα προσέλθει στην επανέναρξη των διμερών διερευνητικών συζητήσεων καλόπιστα».

Όσον αφορά το με ποιο πλαίσιο θα γίνει αυτός ο διάλογος και με ποιους διαμεσολαβητές, απάντησε πως αυτό «θα γίνει με βάση το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας, όχι τις αυθαίρετες παρερμηνείες του ΔΔΘ από την Τουρκία. Δεν υπάρχει καμιά Ελληνική Κυβέρνηση που θα συζητούσε τις θεωρίες περί Γκρίζων Ζωνών, την αποστρατιωτικοποίηση των απειλούμενων από τη Στρατιά του Αιγαίου νησιών του Ανατολικού Αιγαίου, πόσω μάλλον την αξίωση εφαρμογής του εξωφρενικά παράνομου και γεωγραφικά παράλογου μνημονίου οριοθέτησης ΑΟΖ μεταξύ δύο κρατών που δεν διαθέτουν καν κοινά θαλάσσια σύνορα.

Η μέθοδος του διαλόγου είναι η επανενεργοποίηση των ομάδων διερευνητικών επαφών που δεν έχουν συναντηθεί από το 2016, ενώ ο μόνος ευδόκιμος διαμεσολαβητής είναι το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης, το οποίο, για να μπορέσει να είναι αποτελεσματικό, θα πρέπει να καταλήξουμε με την Τουρκία σε υπογραφή συνυποσχετικού κοινής προσφυγής».

Πολύμορφη η στήριξη προς την Κύπρο

Για το ποιες είναι οι ευθύνες της Ελλάδας έναντι της Κυπριακής Δημοκρατίας στην παρούσα κατάσταση πραγμάτων, δεδομένης της εισβολής της Τουρκίας στις θαλάσσιες ζώνες της Κυπριακής Δημοκρατίας; Θεωρείτε πως όλα όσα έπραξε και πράττει η Ελλάδα ως εγγυήτρια δύναμη της ΚΔ επαρκούν, σημείωσε: «Οι ευθύνες της Ελλάδας απορρέουν από την τήρηση του πνεύματος και του γράμματος των συνθηκών εγγύησης και συμμαχίας των ιδρυτικών για την Κυπριακή Δημοκρατία συνθηκών Ζυρίχης-Λονδίνου, αλλά και από την κοινή μας εδώ και χιλιετίες εθνική και πνευματική ταυτότητα.

Η στήριξη της Ελλάδος προς την Κύπρο εκφράζεται και πέρα από το πλέγμα των νομικών εγγυητικών της υποχρεώσεων, μέσα από διμερείς πρωτοβουλίες, όπως η συνεργασία στους τομείς Άμυνας και Ασφάλειας, όπως πρόσφατα είδαμε, με τη διενέργεια κοινών αεροναυτικών ασκήσεων το περασμένο φθινόπωρο ανάμεσα στην ελληνική Π.Α., το Π.Ν., την ΕΛΔΥΚ και την Εθνική Φρουρά».

Στη συνέχεια συμπλήρωσε επί του θέματος «Τέλος, καλό είναι να μην ξεχνάμε και τη μέγιστη συνεισφορά της Ελλάδας στην ένταξη της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ε.Ε. Έτσι, η στήριξη που προσφέρει η Ελλάδα στην Κύπρο εκφράζεται και από τον τακτικό συντονισμό των κοινών μας διπλωματικών πρωτοβουλιών, ιδίως σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου προωθούμε μαζί πακέτο διευρυμένων κυρώσεων έναντι της τουρκικής οικονομίας, οι οποίες σε αρχικό στάδιο θα συζητηθούν σε επίπεδο έκτακτης σύγκλησης του Συμβουλίου των ΥΠΕΞ της Ε.Ε. στα τέλη του Αυγούστου.

Θα ήθελα, ωστόσο, να είμαι απολύτως σαφής ως προς το γεγονός ότι τις παραμέτρους και τις προτεραιότητες της στήριξης της Ελλάδος προς την Κυπριακή Δημοκρατία τις αποφασίζει η εκάστοτε νομίμως Εκλεγμένη Κυβέρνηση, καθώς η Κυπριακή Δημοκρατία αποτελεί ανεξάρτητο κράτος, κάτι το οποίο σεβόμαστε και στηρίζουμε. Η συμπεριφορά μας είναι σε πλήρη αντιδιαστολή με τη συμπεριφορά της Τουρκίας προς την ψευδοκυβέρνηση του παράνομου ψευδοκράτους που οικοδομεί η κατοχική Τουρκία στο βόρειο τμήμα της Κύπρου από το 1983».

Δυναμιτίζει με τις Navtex η Άγκυρα

Στη συνέχεια ο κ. Διακόπουλος απάντησε αναφορικά με μια πρόσφατη δήλωσή του, η οποία άφηνε να εννοηθεί ότι άλλο η περίπτωση «Orucs Reis» και άλλο το «Barbaros» και σχολιάστηκε έντονα στην Κύπρο. Όπως διευκρίνισε: «Σας ευχαριστώ που μου δίνετε τη δυνατότητα να διευκρινίσω την καλόπιστη, θέλω να πιστεύω, σύγχυση που έχει προκληθεί. Αυτό που εννοούσα και εννοώ είναι ότι ήταν η πρώτη φορά που η Τουρκία επιχείρησε μέσω του “Orucs Reis” να εκτελέσει τέτοιας κλίμακας παράνομη σεισμογραφική έρευνα εντός τμήματος της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, με συνοδεία, μάλιστα, όλου του Στόλου της!

Η Τουρκία δεν πήγαινε έτσι, να κάνει μόνο μια καταπάτηση, αλλά και εν δυνάμει να προκαλέσει θερμό επεισόδιο. Αυτή της η προσπάθεια αποτράπηκε με τον τρόπο που απετράπη και η Τουρκία αναδιπλώθηκε. Στην Κύπρο, όμως, η Τουρκία είναι υπότροπη!

Επίσης, σκοπός μου ήταν να τονίσω με έμφαση την κρατική υπόσταση της Κυπριακής Δημοκρατίας ως ανεξάρτητου και κυρίαρχου Κράτους. Στις επιμέρους διαφορές των δύο περιπτώσεων συμπεριλαμβάνω και το γεγονός ότι στην περίπτωση του “Orucs Reis” είχαμε απόπειρα επιβολής τετελεσμένων μέσω επιθετικής διεκδίκησης, ενώ στην Κύπρο υπάρχει ΑΟΖ κατοχυρωμένη με διεθνή συμφωνία. Εξ ου και χαρακτήρισα την πράξη της Τουρκίας ως πειρατεία. Η αλήθεια είναι πως, παρότι η Κύπρος υφίσταται μια καθ’ υποτροπή βάναυση και κατάφωρη παραβίαση των κυριαρχικών της δικαιωμάτων, η νομική της θέση είναι από πλευράς Διεθνούς Δικαίου πιο ισχυρή, γιατί βασίζεται σε Διεθνείς Συμφωνίες».

«Τέλος, θεώρησα πως δεν είναι τυχαία η χρονική στιγμή της έκδοσης της navtex για το Barbaros από πλευράς Τουρκίας. Έγινε αμέσως μετά την αναδίπλωση της προσπάθειας ερευνών του Orucs Reis σε μια ύστατη (μέχρι την επόμενη) προσπάθεια να δυναμιτίσει τη διαδικασία επανέναρξης διερευνητικών επαφών. Έτσι, η Τουρκία προσπάθησε να ενοποιήσει τις δύο περιπτώσεις και εγώ ήθελα να της καταστήσω σαφές πως η Κύπρος είναι ανεξάρτητη και κυρίαρχη και οι δύο περιπτώσεις ούτε ενοποιούνται, ούτε συμψηφίζονται, ούτε μπορεί να χρησιμοποιήσει το ένα Κράτος για να πιέσει το άλλο», επισήμανε.

Και καταληκτικά επί του θέματος, ανέφερε: «Δυστυχώς, οι πειρατικές ενέργειες της Τουρκίας και η αποστολή του Barbaros στην κυπριακή ΑΟΖ δυναμιτίζουν εκ νέου, αλόγιστα, το κλίμα των ελληνοτουρκικών σχέσεων. Θέλω να είμαι σαφής, όπως ήταν σε δηλώσεις του ο ΥΠΕΞ της Ελλάδος κ. Δένδιας στις 31 Ιουλίου, ότι η Κύπρος θα έχει από την Ελλάδα τη στήριξη που θα ζητήσει και πως ήδη εργαζόμαστε από κοινού με τη Λευκωσία για την επιβολή θεματικά διευρυμένων, ποιοτικά αυστηρότερων και πολιτικά αποτελεσματικότερων κυρώσεων».

Η οριοθέτηση των θαλασσίων ζωνών

Αναφορικά με το τι εμποδίζει την Ελλάδα από του να προχωρήσει σε συμφωνία οριοθέτησης ΑΟΖ με την Κυπριακή Δημοκρατία, τόνισε: «Η Ελλάδα όπως και η Κύπρος είναι χώρες που κινούνται με βάση το Διεθνές Δίκαιο και τη Διεθνή Νομιμότητα. Προχωρούμε σε οριοθετήσεις μεθοδικά, αλλά πάντα λαμβάνοντας υπόψη το ευρύτερο γεωπολιτικό και γεωστρατηγικό περιβάλλον. Η υπογραφή του μνημονίου Σαράτζ-Τουρκίας έχει αλλάξει την ανάλυση κινδύνου και έχει καταστήσει επιτακτική την ανάγκη μιας ολιστικής ρύθμισης με όλα τα παράκτια κράτη. Ξεκινήσαμε από την Ιταλία κλείνοντας μια εκκρεμότητα, που επίσης χρόνιζε από το 1977.

Συνεχίζουμε με την Αίγυπτο, όπου οι συνθήκες είναι πολύ πιο δύσκολες συγκριτικά με τη διαπραγμάτευση της Ιταλίας για γνωστούς και ευνόητους λόγους. Θυμίζω, επίσης, ότι η διαπραγμάτευση αυτή ξεκίνησε το 2005. Τμηματική οριοθέτηση με την Αίγυπτο δεν συνεπάγεται οριστική ή τελική οριοθέτηση. Επίσης, δεν μπορούμε να προδικάσουμε την κατάληξη μιας ζωντανής εν εξελίξει διαπραγμάτευσης, η οποία αποτελεί μια δύσκολη πολυπαραγοντική εξίσωση που επηρεάζεται από την ευρύτερη περιφερειακή δυναμική, όπως οι εξελίξεις στη Λιβύη. Μην ξεχνάτε άλλωστε πως και η οριοθέτηση μεταξύ Κύπρου-Αιγύπτου είναι και αυτή εν μέρει τμηματική».

Και πρόσθεσε: «Η προτεραιότητά μας είναι να εξουδετερώσουμε το μνημόνιο Σαράτζ-Τουρκίας, γιατί αυτό και μόνο αποκόπτει οριστικά την Ελλάδα από την Ανατολική Μεσόγειο και κατ’ επέκτασιν την Κύπρο και στη βάση αυτή και μόνο πρέπει να δούμε την ενδεχόμενη συμφωνία Ελλάδος-Αιγύπτου. Μια οριοθέτηση ΑΟΖ με την Κύπρο δεν βοηθάει άμεσα σε κάτι τέτοιο, γιατί δεν υπάρχουν θαλάσσιες ζώνες προς οριοθέτηση μεταξύ Κύπρου-Λιβύης. Παρεμβάλλεται η Αίγυπτος.

Δεν θα ήταν συνετό, όταν θα αποφασίσουμε να πάμε σε οριοθέτηση Κύπρου-Ελλάδας, εκτός από την αρνητική στάση της Τουρκίας, να έχουμε να αντιμετωπίσουμε τυχόν αρνητική στάση και της Αιγύπτου, γιατί τότε τα πράγματα, ακόμη και εάν προσφύγουμε στη Χάγη, θα είναι αρνητικά και για τα δύο κράτη. Θέλει υπομονή και επιμονή. Η πιθανότητα μιας μερικής οριοθέτησης με την Αίγυπτο δεν εγκαταλείπει ούτε την Κύπρο, ούτε τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδος στην όποια θαλάσσια περιοχή θα μείνει προς μελλοντική οριοθέτηση στην Ανατολική Μεσόγειο.

Ενόπλως η Ελλάδα δίπλα στην Κύπρο

Τέλος, για το εάν θεωρεί πως πρέπει να υπάρχει ενιαίος αμυντικός χώρος Κύπρου – Ελλάδας, ήταν σαφής: «Η στρατηγική συνεργασία των δύο χωρών, δηλαδή των δύο ανεξάρτητων και κυρίαρχων κρατών, στον ενιαίο γεωγραφικό χώρο της Ανατολικής Μεσογείου είναι ζωτικής σημασίας για τον Ελληνισμό. Από το 2011 και μετά, το “Δόγμα του Ενιαίου Αμυντικού Χώρου” αντικαταστάθηκε με τη “Μόνιμη, Σταθερή και Αναβαθμισμένη Συνεργασία Ελλάδας και Κύπρου στους Τομείς Άμυνας και Ασφάλειας”, προκειμένου να είναι συμβατό με το κείμενο της Συνθήκης της Λισσαβώνας της ΕΕ. Αυτή η συνεργασία από την οποία απορρέει απαίτηση για πρόληψη και επιτυχή αντιμετώπιση μιας κρίσης, όπως επίσης η υποχρέωση προστασίας της εδαφικής ακεραιότητας, της εθνικής ανεξαρτησίας και των εθνικών συμφερόντων της Κύπρου, αποτελεί ύψιστο εθνικό, ηθικό και πολιτικό καθήκον της Ελλάδος.

Με λίγα λόγια, δεν υπάρχει περίπτωση να δεχθεί η Κύπρος επίθεση και να μη βρεθεί ένοπλα η Ελλάδα στο πλευρό της. Μην ξεχνάτε ότι στην Κύπρο βρίσκεται μία από τις πιο ενισχυμένες και άρτια εξοπλισμένες Ταξιαρχίες των Ελληνικών Δυνάμεων, που είναι η ΕΛΔΥΚ».

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

.

Monopolio Delivery

Δημοφιλή

Popular posts:

PABTEBOY ME GIATRO

Mladen Group 01

Mladen Group 02

Mladen Group 03

Mladen Group 04

Mladen Group 05

Mladen Group 06

Mladen Group 07

Mladen Group 08

Mladen Group 09

Mladen Group 10

Mladen Group 11

Mladen Group 12

Mladen Group 13

Mladen Group 14

Mladen Group 15

Mladen Group 16

Mladen Group 17

Mladen Group 18

Mladen Group 19

Mladen Group 20

Mladen Group 21

Mladen Group 22

Free Group 01

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ