Σημαντικά έργα ανάπτυξης και ασφάλειας παρουσίασε ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ στη Δράμα
Την προώθηση σημαντικών έργων για την ανάπτυξη και την ασφάλεια στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ανακοίνωσε από τη Δράμα ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ, Χριστόδουλος Τοψίδης, την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου.
Ο Περιφερειάρχης παρουσίασε την καθιέρωση ενός νέου πολιτιστικού θεσμού για την Π.Ε. Δράμας, καθώς και την υπογραφή συμβάσεων για έργα οδικής ασφάλειας ύψους 1,5 εκατ. ευρώ, που περιλαμβάνουν την αντικατάσταση οδοστρώματος, πινακίδων, στηθαίων και διαγραμμίσεων στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο. Τα έργα αυτά, όπως τόνισε, έχουν στόχο τη βελτίωση των συνθηκών οδήγησης και την προστασία της ανθρώπινης ζωής.
Παράλληλα, αναφέρθηκε στις δράσεις για την ανάπτυξη του Χιονοδρομικού Κέντρου Φαλακρού, τονίζοντας τη σημασία του ως πόλου έλξης για τον τουρισμό και την τοπική οικονομία.
Ο κ. Τοψίδης επισήμανε επίσης τη διοργάνωση του διημέρου τοπικών προϊόντων από την Περιφέρεια, στο πλαίσιο της ανάδειξης και προώθησής τους, τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και σε διεθνείς εκθέσεις. Η ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και η προσέλκυση νέων ανθρώπων για να εγκατασταθούν στην περιοχή αποτελούν βασικούς στόχους της Περιφέρειας.
Με κεντρικό σύνθημα «Η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει», ο Περιφερειάρχης υπογράμμισε ότι όλες αυτές οι δράσεις αποσκοπούν στη βελτίωση της καθημερινότητας και την ενίσχυση της υπερηφάνειας των πολιτών για τον τόπο τους.
Χιονοδρομικό Φαλακρού – 7.000 επισκέπτες σε έξι ημέρες λειτουργίας!
Κοσμοσυρροή σημειώθηκε στο Χιονοδρομικό Κέντρο Φαλακρού Δράμας, το οποίο άνοιξε και πάλι τις πύλες του χθες 2 Ιανουαρίου, ύστερα από πέντε χρόνια.
Λάτρεις του βουνού, του σκι και του λευκού τοπίου, πήραν τα χιονοπέδιλα και έσπευσαν να επιδοθούν στο αγαπημένο τους σπορ, μαζί με τις οικογένειές τους.
Σύμφωνα με τον κ. Αργύρη Πατακάκη, θεματικό αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Οικονομίας Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το χιονοδρομικό συγκέντρωσε πάνω από επτά χιλιάδες επισκέπτες μέσα σε έξι ημέρες λειτουργίας, ενώ υπάρχουν ακόμη κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, γεγονός που αναμένεται να τονίσει περαιτέρω την επισκεψιμότητα.
Στόχος είναι το χιονοδρομικό Φαλακρού να αποκτήσει την αίγλη των προηγούμενων ετών, οι επισκέπτες προέρχονται τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, ενώ μεγάλη είναι η προσέλευση Βούλγαρων τουριστών, κατέληξε χαρακτηριστικά ο κ. Πατακάκης.
Το χιονοδρομικό βρίσκεται στα όρια του Δήμου Κάτω Νευροκοπίου, ενός δήμου με πανύψηλα δασωμένα βουνά, πλούσιους υδάτινους πόρους, ποικιλία βλάστησης, με μοναδικά φυσικά χαρίσματα και σπάνιες κλιματολογικές ιδιομορφίες.
Απέχει από την πόλη της Δράμας 42χλμ. Υψόμετρο: 1.620-2.232μ. Σύνολο Αναβατήρων: 9 (2 εναέριοι, & 7 συρόμενοι) Σύνολο Πιστών: 20 Συνολικό Μήκος Πιστών: 20χλμ.
Υπάρχουν συνολικά εννέα αναβατήρες: ένας τετραθέσιος αποσυμπλεκόμενος, ένας διθέσιος, τέσσερις συρόμενοι και τρία baby lifts. Τέλος, το σαλέ προφέρει υπέροχη θέα μέχρι τον Όλυμπο και το Άγιον Όρος.
Το πρωί της τελευταίας Κυριακής του χρόνου, το χιονοδρομικό κέντρο στο Φαλακρό Δράμας άνοιξε για να υποδεχτεί μικρούς και μεγάλους που θέλουν να απολαύσουν το χιόνι.
Ο δρόμος προς το χιονοδρομικό κέντρο ήταν ανοιχτός, χωρίς να απαιτείται η χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων, ωστόσο, σύμφωνα με την ανακοίνωση της διαχειρίστριας εταιρείας, καλό θα είναι οι επισκέπτες οδηγοί να έχουν μαζί τους αλυσίδες καθώς μπορεί να υπάρχει μεταβολή του καιρού.
Δράμα | Μια τριλογία εκθέσεων και δράσεις αφιερωμένες στον Ιαπωνικό πολιτισμό και τις τέχνες
Ένα μοναδικό αφιέρωμα στον Ιαπωνικό πολιτισμό, μέσα από την εικαστική ματιά Ελλήνων καλλιτεχνών, παρουσιάζει το τελευταίο διάστημα η GALLERY13 στην καρδιά του ιστορικού κέντρου της Δράμας. Με αφορμή το Έτος Πολιτισμού και Τουρισμού Ελλάδας – Ιαπωνίας 2024, ο ιδρυτής της GALLERY13 Δημήτρη Γούδας ταξιδεύει τους επισκέπτες με ένα ΚΙΜΟΝΟ (着物), την ποίηση ΧΑΙΚΟΥ (俳句) και τον ιαπωνικό μύθο του ΜΠΑΚΟΥ (獏), στην ιστορία και τις τέχνες της χώρας του ανατέλλοντος Ηλίου μέσα από ενδιαφέρουσες δράσεις και εκδηλώσεις.
Λίγο πριν από τα Χριστούγεννα εγκαινιάστηκε η έκθεση με τίτλο: «Σύγχρονη Ελληνική Χαρακτική 2025» που περιλαμβάνει είκοσι χαρακτικά έργα Ελλήνων καλλιτεχνών εμπνευσμένα από την Ιαπωνική ποιητική φόρμα του Χάικου (俳句). Xάικου – Haiku (俳句) σημαίνει «αστείος στίχος» και είναι μια ιαπωνική ποιητική φόρμα η οποία διαβάζεται με μια αναπνοή. Έχει συνολικά 17 συλλαβές και θεωρείται η πιο σύντομη μορφή ποίησης στον κόσμο. Δημιουργήθηκε τον 16ο αιώνα, στην αρχή της περιόδου Έντο (1603-1868). Προέρχεται από την προγενέστερη ιαπωνική ποιητική φόρμα του 13ου αιώνα Χόκκου, η οποία εξελίχθηκε ως περιπαικτικό και αστείο ποίημα, ιδιαίτερα αγαπητό ανάμεσα στους αυλικούς και ευγενείς της ιαπωνικής αυτοκρατορικής αυλής και τους πολεμιστές Σαμουράι.
«Η συνεργασία της GALLERY13 με την Ένωση Ελλήνων Χαρακτών», επισημαίνει μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο κ. Γούδας, «υλοποιείται για τρίτη συνεχόμενη χρονιά. Η έκθεση πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του υπουργείου Πολιτισμού και εντάσσεται στο πρόγραμμα πιστοποιημένων εκδηλώσεων – δράσεων για το 2024: Έτος Πολιτισμού και Τουρισμού Ιαπωνίας- Ελλάδας (πρεσβεία της Ιαπωνίας στην Ελλάδα). Χαράκτες από όλη την Ελλάδα παρουσιάζουν από ένα χαρακτικό έργο σε διάσταση 21×21 εκατ. σε δεκατρία τυπώματα, δημιουργημένο αποκλειστικά για την GALLERY13. Η έκθεση που είναι ελεύθερη για το κοινό θα διαρκέσει μέχρι 31 Ιανουαρίου 2025».
Στα μέσα Νοεμβρίου προηγήθηκε μια άλλη ενδιαφέρουσα έκθεση με τίτλο: ΚΙΜΟΝΟ (着) με την παρουσίαση του ομώνυμου έργου της εικαστικού Μαρίας Παπατζέλου. Στην έκθεση παρουσιάστηκε ένα ιαπωνικό κιμονό, δημιουργημένο από χειροποίητο ιαπωνικό χαρτί (washi). Επιπλέον, παρουσιάστηκαν τρεις ιαπωνικές ζώνες δημιουργημένες από το ίδιο χαρτί. Την έκθεση συμπλήρωνε ένα video art του Peter.W.Lewis από την περφόρμανς της Junko Sophie Kakizaki φορώντας το «Washi Kimono» της Μαρίας Παπατζέλου, το οποίο δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της έκθεσης «In Praise of Zen» στο Tatami Museum of Art (2022), τον μεγαλύτερο Ζεν ναό της Ιαπωνίας.
«Η έκθεση «ΚΙΜΟΝΟ» (着物)», σημειώνει ο κ. Γούδας, «αποτέλεσε έναν ύμνο στο χειροποίητο ιαπωνικό χαρτί (washi), αναδεικνύοντας ταυτόχρονα την αρμονική σχέση παράδοσης και τεχνολογίας στην ιαπωνική κοινωνία».