Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πρόγραμμα «Σπίτι μου»: Στις 1.500 οι εγκρίσεις για τα χαμηλότοκα δάνεια

«Διαψεύδονται οι Κασσάνδρες που έλεγαν ότι δεν υπάρχουν σπίτια και ενδιαφέρον» λέει ο Κωστής Χατζηδάκης

Με ταχείς ρυθμούς εξελίσσεται η εφαρμογή του προγράμματος «Σπίτι μου» για τη χορήγηση άτοκων και χαμηλότοκων στεγαστικών δανείων αγοράς κατοικίας, καθώς, μέχρι χθες 16/5/2023, 1.442 νέοι και νέα ζευγάρια είχαν ήδη εγκεκριμένο δάνειο και είχαν βρει το ακίνητο που θα αγοράσουν (την προηγούμενη εβδομάδα ο αντίστοιχος αριθμός ήταν 1.000), σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

Οι συνολικά ωφελούμενοι του προγράμματος είναι 10.000, καθώς τα δάνεια που μπορούν να δοθούν στην πρώτη φάση του προγράμματος, όπως είχε ήδη ανακοινωθεί, είναι περίπου 5.000. Επιπλέον, η ζήτηση για στεγαστικά δάνεια του προγράμματος είναι ήδη τετραπλάσια σε σχέση με τα διαθέσιμα κεφάλαια.

«Οι όροι του προγράμματος ανταποκρίνονται στα δεδομένα της αγοράς ακινήτων»

Όπως αναφέρει το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, τα στοιχεία αυτά καταδεικνύουν ότι οι όροι του προγράμματος ανταποκρίνονται στα δεδομένα της αγοράς ακινήτων, καθώς υπάρχουν διαθέσιμες κατοικίες, που καλύπτουν τις προδιαγραφές αξίας και παλαιότητας, αλλά και τις δυνατότητες των δανειοληπτών.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ), σε διάστημα 45 ημερών (από τις 3 Απριλίου 2023, που ξεκίνησε η υλοποίηση του προγράμματος, έως και τις 15 Μαΐου 2023), έχουν υποβληθεί 29.809 αιτήσεις για χορήγηση στεγαστικών δανείων, στο πλαίσιο του προγράμματος, συνολικού ύψους 2,02 δισ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι ο προϋπολογισμός του προγράμματος είναι 500 εκατ. ευρώ, (με πρόβλεψη για διπλασιασμό του σε περίπτωση εξάντλησης των διαθέσιμων πόρων, με κριτήριο φυσικά τα εγκεκριμένα δάνεια και όχι τις αιτήσεις).

Από τις 29.809 αιτήσεις, που έχουν υποβληθεί:

  • Έχουν ήδη αξιολογηθεί 11.193 και έχουν λάβει προέγκριση 7.534 αιτήσεις ή το 67% των αξιολογημένων (οι υπόλοιπες δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις του προγράμματος). Το συνολικό ύψος των δανείων που έχουν προεγκριθεί είναι 842,5 εκατ. ευρώ.
  • Από τις 7.534 προεγκρίσεις, οι 1.442 έχουν προχωρήσει στο επόμενο στάδιο της έγκρισης του δανείου, καθώς έχει ήδη βρεθεί ακίνητο και έχει ξεκινήσει ο νομικός και τεχνικός έλεγχος. Αυτό σημαίνει ότι 1.442 νέοι και νέα ζευγάρια έχουν ήδη εγκεκριμένο δάνειο και έχουν βρει το ακίνητο που θα αγοράσουν. Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) για την προκήρυξη του προγράμματος, η περίοδος ολοκλήρωσης τεχνικού και νομικού ελέγχου του υπό αγορά ακινήτου διαρκεί έως και 60 ημέρες από την ημερομηνία της ένταξης της αίτησης στο πρόγραμμα.

Χατζηδάκης: Όσοι ασκούν αντιπολίτευση για την αντιπολίτευση να προσέχουν στο εξής τι λένε, η πραγματικότητα τους εκδικείται

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε: «Οι Κασσάνδρες διαψεύδονται για μία ακόμη φορά. Αμφισβήτησαν το πρόγραμμα “Σπίτι μου”. Υποστήριξαν ότι δεν ενδιαφέρει τους νέους και ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμα σπίτια. Μέσα σε λίγες ημέρες από την έναρξη υποβολής των αιτήσεων, όχι μόνο έχει εκφράσει το ενδιαφέρον του ένας πολύ μεγάλος αριθμός νέων, αλλά έχει ήδη λάβει έγκριση για το σχετικό δάνειο ένα ποσοστό που ισοδυναμεί με το 30% των δυνητικά δικαιούχων. Καλό, λοιπόν, είναι όσοι ασκούν αντιπολίτευση για την αντιπολίτευση να προσέχουν στο εξής τι λένε. Η πραγματικότητα τους εκδικείται».

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΔΥΠΑ, για τις 1.442 αιτήσεις που έχουν περάσει στο στάδιο του νομικού και τεχνικού ελέγχου:

  • Το μέσο ύψος των δανείων είναι 104.926 ευρώ. Για τα δάνεια αυτά, έχουν δεσμευτεί 151,3 εκατ. ευρώ από τα 500 εκατ. ευρώ, που είναι επί του παρόντος ο προϋπολογισμός του προγράμματος.
  • Το 68,52% των αιτήσεων αφορά έγγαμους ή ζευγάρια με σύμφωνο συμβίωσης, το 28,41% άγαμους και το 3,06% μονογονεϊκές οικογένειες.
  • Το 36,08% των δανείων αντιστοιχεί στην ηλικιακή κατηγορία άνω των 37 ετών. Ακολουθούν οι ηλικίες: 34-37 ετών (26,66% των δανείων), 31-34 ετών (19,36 % των δανείων), 28-31 ετών (13,44%) και 25-28 (4,47%). Το πρόγραμμα «Σπίτι μου» υποστηρίζει δανειοδότηση για αγορά κατοικίας, αξίας έως 200.000 ευρώ, εμβαδού έως 150 τ.μ. και παλαιότητας τουλάχιστον 15 ετών.

Δικαιούχοι είναι άτομα ή ζευγάρια, ηλικίας από 25 έως 39 ετών, με ετήσιο εισόδημα τουλάχιστον 10.000 ευρώ έως το ποσό που αντιστοιχεί για τη λήψη επιδόματος θέρμανσης (16.000 ευρώ για άγαμο, 24.000 ευρώ για ζευγάρι, συν 3.000 ευρώ για κάθε παιδί, 27.000 ευρώ για μονογονεϊκές οικογένειες, συν 3.000 ευρώ για κάθε παιδί, πέραν του πρώτου), εφόσον δεν διαθέτουν ακίνητο που καλύπτει τις στεγαστικές ανάγκες τους.

Τα δάνεια καλύπτουν έως και το 90% της εμπορικής αξίας του ακινήτου, με ανώτατο όριο τις 150.000 ευρώ και μπορούν να έχουν διάρκεια έως 30 έτη. Το 75% του κεφαλαίου, που χορηγείται από τη ΔΥΠΑ, είναι άτοκο, ενώ, για τους τρίτεκνους, τους πολύτεκνους και όσους αποκτήσουν την ιδιότητα αυτή, κατά τη διάρκεια αποπληρωμής, το δάνειο χορηγείται στο σύνολό του άτοκα.

 

Πηγή: newsbeast.gr

Click to comment

Απάντηση

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Κ.Σάρδη (Energean): Σε πλήρη ανάπτυξη το project αποθήκευσης CO2 στον Πρίνο, πρόβλημα η γραφειοκρατία

Σε πλήρη ανάπτυξη βρίσκεται το project αποθήκευσης CO2 στον Πρίνο της Καβάλας, μια επένδυση της τάξης των 400 εκατ. ευρώ στην πρώτη της φάση και η οποία θα υπερβεί τα 900 εκατ. ευρώ συνολικά.

Μιλώντας στη διάρκεια ειδικού πάνελ που διοργανώθηκε στο πλαίσιο του 5 ου Power & Gad Forum που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, η Δρ. Κατερίνα Σάρδη, Διευθύνουσα Σύμβουλος και Country Manager της Energean στην Ελλάδα γνωστοποίησε τρία σημαντικά βήματα που βρίσκονται σε εξέλιξη:

-Η εταιρεία ξεκίνησε την διαδικασία για την μετατροπή της άδειας έρευνας που διαθέτει σε άδεια αποθήκευσης, με βάση την Κοινοτική Οδηγία 31/2009. Το σχετικό αίτημα αναμένεται να υποβληθεί προς την αρμόδια Εταιρεία Διαχείρισης Ελληνικών Υδρογονανθράκων και Ενεργειακών Πόρων (ΕΔΕΥΕΠ) στη διάρκεια του πρώτου 6μήνου του έτους.

-Ανατέθηκε σε ανεξάρτητη εταιρεία εγνωσμένης εμπειρίας η Μελέτη Περιβαλλοντικών και Κοινωνικών Επιπτώσεων (ΜΠΚΕ) για την 1 η φάση του έργου.

-Βρίσκονται σε εξέλιξη σημαντικές τεχνικές μελέτες για τον σχεδιασμό της εγκατάστασης, όπως η επικαιροποίηση της Προμελέτης Τεχνικών Εφαρμογών και Σχεδιασμού (pre-FEED) που εκπόνησε η Wood plc, προκειμένου να καταρτιστεί η τελική μελέτη.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που παρουσίασε η Country Manager της Energean στην Ελλάδα, μέσα στο 2024 θα πραγματοποιηθεί το δεσμευτικό market test, ώστε έως το πρώτο τρίμηνο του 2025 να έχουν υπογραφεί δεσμευτικά συμβόλαια με τις βιομηχανικές επιχειρήσεις (emitters) που θα επιλεγούν, και να ληφθούν οι Τελικές Επενδυτικές Αποφάσεις και από τις δύο πλευρές. Ως τώρα, η Energean έχει υπογράψει 9 μη δεσμευτικά Μνημόνια Κατανόησης (MoUs) με ενδιαφερόμενους emitters από την Ελλάδα και γειτονικές χώρες. Η Energean προγραμματίζει να πραγματοποιήσει την απαιτούμενη γεώτρηση στον Πρίνο περί τα τέλη του επόμενου έτους, με στόχο να λάβει στη συνέχεια την άδεια λειτουργίας και να έχει καταστεί η μονάδα αποθήκευσης CO2 λειτουργήσιμη έως το πρώτο τρίμηνο του 2026.

Η Δρ. Σάρδη, ωστόσο, επεσήμανε την ανάγκη να λυθούν άμεσα οι εκκρεμότητες τόσο σε θεσμικό όσο και σε διοικητικό επίπεδο (αρμόδιες Διευθύνσεις για τις διάφορες άδειες, υπογραφή διακρατικών συμφωνιών ανάμεσα στην χώρα μας και άλλες χώρες-μέλη για την μεταφορά CO2 κ.α.).

Εξέφρασε, δε, τον προβληματισμό της για τις γραφειοκρατικές καθυστερήσεις που εκδηλώνονται ακόμη και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής και οι οποίες είναι πιθανό να δημιουργήσουν προβλήματα σε σχέση με τις δεσμεύσεις που έχουν αναληφθεί στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Τέλος, η Δρ. Σάρδη επεσήμανε την ανάγκη να ακολουθηθεί η πρακτική χωρών – μέλων της ΕΕ, όπως η Γερμανία, η Ολλανδία, η Δανία κ.α. οι οποίες έχουν εκπονήσει προγράμματα κρατικών ενισχύσεων δεκάδων δισεκ. ευρώ για την ανάπτυξη σχεδίων δέσμευσης και αποθήκευσης CO2, τα οποία ήδη έχουν εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Το project της αποθήκευσης CO2 στον Πρίνο έχει ενταχθεί στην 6 η λίστα των Έργων Κοινού Ενδιαφέροντος (Projects of Common Interest – PCIs). Η λεκάνη του Πρίνου θεωρείται ιδανική για την ασφαλή αποθήκευση CO2 για μια σειρά από λόγους σχετικούς με την γεωλογία και την ύπαρξη εγκαταστασεων στην περιοχή. Στην 1 η φάση ανάπτυξης θα έχει αποθηκευτική δυναμικότητα 1 εκατ. τόνους CO2 ετησίως, ενώ στην 2 η φάση ανάπτυξης, από το 2028 και μετά, η δυναμικότητα θα αυξηθεί στα 2,5 με 3 εκατ. τόνους CO2 ετησίως.

Η υλοποίηση του έργου θα έχει σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη και θα δημιουργήσει ένα νέο κύκλο ανάπτυξης για τις τοπικές κοινωνίες της Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης. Παράλληλα, θα απελευθερώσει σημαντικούς πόρους από τα κόστη δικαιωμάτων εκπομπών CO2 για τις βιομηχανικές επιχειρήσεις, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά τους

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μείωση 4,3% σημείωσε ο γενικός δείκτης τιμών παραγωγού στη βιομηχανία φέτος τον Φεβρουάριο

Μείωση 4,3% σημείωσε ο γενικός δείκτης τιμών παραγωγού στη βιομηχανία (σύνολο εγχώριας και εξωτερικής αγοράς) τον Φεβρουάριο εφέτος σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2023, έναντι αύξησης 4,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση των δεικτών το 2023 με το 2022.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η μείωση αυτή στο κόστος παραγωγής των εγχώριων βιομηχανιών προήλθε από τη συνεχιζόμενη πτώση των τιμών στην ενέργεια και οφείλεται στις εξής μεταβολές των δεικτών των επιμέρους αγορών:

  •  Στη μείωση του δείκτη τιμών παραγωγού εγχώριας αγοράς κατά 6,3% (ο δείκτης της βιομηχανίας τροφίμων αυξήθηκε 1%), και
  • .Στην αύξηση του δείκτη τιμών παραγωγού εξωτερικής αγοράς κατά 2,1% (ο δείκτης της βιομηχανίας τροφίμων αυξήθηκε 19%).

Παράλληλα, ο γενικός δείκτης παρουσίασε μείωση 0,4% τον Φεβρουάριο 2024 σε σύγκριση με τον δείκτη του Ιανουαρίου 2024, έναντι μείωσης 3,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση των δεικτών το 2023.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΕΡΓΑΣΙΑ

Αύξηση κατώτατου μισθού | Οι πρώτες αντιδράσεις της αγοράς

Θετικές είναι οι πρώτες αντιδράσεις της αγοράς μετά τις ανακοινώσεις του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για αύξηση του κατώτατου μισθού στα 830 ευρώ από 1η Απριλίου 2024. Ωστόσο, οι παράγοντες της αγοράς ζητούν παράλληλα και στήριξη των επιχειρήσεων ζητώντας μείωση του μη μισθολογικού κόστους.

«Καλοδεχούμενη κάθε αύξηση η οποία βελτιώνει το οικογενειακό εισόδημα, ιδιαίτερα των πιο αδύναμων οικονομικά συμπολιτών μας. Άλλωστε, μόνον έτσι θα πραγματοποιηθεί η αναγκαία αύξηση της υποτονικής κίνησης, που έχει καταγραφεί στην αγορά το τελευταίο διάστημα. Όμως, επειδή δεν γίνεται κοινωνική πολιτική στις πλάτες της επιχειρηματικότητας, αναμένουμε η απόφαση αυτή που υπερβαίνει τις προτάσεις μας, να συνδυαστεί τουλάχιστον με τη μείωση του μη μισθολογικού κόστους. Σε κάθε άλλη περίπτωση θα πλήξουμε άμεσα την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας και δυστυχώς θα αναγκαστούμε, όπως συνέβη και στο παρελθόν, να πάρουμε πίσω την αύξηση με πολλαπλάσιο κόστος ή στην καλύτερη περίπτωση να καθυστερήσουμε να προχωρήσουμε όπως επιθυμούμε και το επόμενο έτος, σε μία περαιτέρω σημαντική βελτίωση των μισθών» δήλωσε ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης επεσήμανε πως «ο κατώτατος μισθός, όπως διαμορφώνεται στα 830 ευρώ, από την 1η Απριλίου 2024, είναι αποτέλεσμα τήρησης ισορροπίας στην ενίσχυση του οικογενειακού εισοδήματος ενάντια στην ακρίβεια και στη διατήρηση του ανταγωνιστικού πλαισίου της οικονομίας».

Συνέχισε λέγοντας «η κυβέρνηση, συνεπής προς τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει και αξιοποιώντας τη δυναμική της κυκλικότητας στην οικονομία, επιχειρεί να δώσει, μέσω των επιχειρήσεων, νέα ώθηση στο διαθέσιμο εισόδημα. Κατά συνέπεια, η αύξηση του κατώτατου μισθού θα ενισχύσει την κατανάλωση στην αγορά και, αντίστοιχα, την οικονομία. Η συνταγή για την ανάπτυξη της χώρας μας δεν έχει αλλάξει, παρά τις κρίσεις, με την κατανάλωση να πρωταγωνιστεί έναντι εξαγωγών και επενδύσεων. Συγκεκριμένα, η κατανάλωση εξακολουθεί να εισφέρει συνολικά το 88% του ΑΕΠ της χώρας, ποσοστό αντίστοιχο με αυτό που αποτυπωνόταν και το 2009. Τα στοιχεία σύνθεσης του ΑΕΠ δείχνουν ότι, και το 2024, το στοίχημα της κυβέρνησης για ανάπτυξη 2,9% θα κριθεί από την κατανάλωση, ιδίως των νοικοκυριών και, δευτερευόντως, του Δημοσίου, το οποίο, υπό την πίεση της παραγωγής υψηλότερων πρωτογενών πλεονασμάτων, είναι υποχρεωμένο να κινηθεί από το 20% του 2023 κάτω του 18% το 2024, αλλά και τα επόμενα χρόνια. Η ιδιωτική κατανάλωση παρέμεινε το 2023 στο 68% του ΑΕΠ, με την αναλογία αυτή να διατηρείται στην ελληνική οικονομία εδώ και δεκαετίες» σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη.

«Η ετήσια διαμόρφωση του ΑΕΠ κάθε χρόνο εξαρτάται κυρίως από το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών, τη χρηματοδότησή τους, αλλά και από την πορεία των τιμών, πέραν βεβαίως του τουρισμού που επίσης επηρεάζει άμεσα τον δείκτη. Η υψηλότερη αναλογία της κατανάλωσης ως προς το ΑΕΠ τα τελευταία 30 χρόνια, σημειώθηκε το 2020 στο 93%, λόγω της μεγάλης ύφεσης εξαιτίας της πανδημίας. Σε ένα επιχειρηματικό περιβάλλον, που βελτιώνεται διαρκώς, οι ισορροπημένες αυξήσεις μισθών θα συνεχίσουν να προσφέρουν περισσότερες και καλύτερα αμειβόμενες θέσεις εργασίας στη χώρα μας, υπό την προϋπόθεση, ότι θα ακολουθήσει και μια αντίστοιχη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών. Δεν πρέπει, επίσης, να ξεχνάμε, ότι η παραγωγικότητα στην εργασία είναι στοιχείο που συμβάλλει στην ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων, άρα και δικαιολογεί, τόσο την διατήρηση των θέσεων εργασίας, όσο και την αύξηση της πλήρους απασχόλησης.

Το βέβαιο είναι πως οι μικρότεροι, αλλά και μεγαλύτεροι εργοδότες δεν προσέγγισαν ποτέ φοβικά τις αυξήσεις των αμοιβών των εργαζόμενων τους, όταν αυτές ήταν λελογισμένες. Άλλωστε, η διαδικασία αύξησης των κατώτατων αμοιβών και των 19 συνδεδεμένων επιδομάτων, δεν βρήκε αντιρρήσεις από τους μικρότερους και μεγαλύτερους εργοδότες της χώρας, αφού οι επιχειρήσεις “βάζουν το χέρι στην τσέπη”, προκειμένου να καλύψουν, αφενός κενές θέσεις εργασίας και, αφετέρου, να κρατήσουν στη χώρα τις αναγκαίες δεξιότητες που είναι δυσεύρετες. Η αύξηση του κατώτατου μισθού στον ιδιωτικό τομέα είναι μια κλασική περίπτωση όπου “άλλος κερνάει, άλλος πίνει και άλλος πληρώνει”.

Όμως, κατά την άποψή μου, στη συγκεκριμένη περίπτωση, οι μικρομεσαίοι εργοδότες, θεωρούν δίκαιη τη μηνιαία αύξηση των 50 ευρώ, των 83 ευρώ του επιδόματος γάμου και του 10% για κάθε τριετία. Σύμφωνα, μάλιστα, με την Eurostat, η Ελλάδα έκλεισε το 2023 με το δεύτερο χαμηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα σε όρους αγοραστικής δύναμης στο 67% του μέσου όρου της ΕΕ και καλείται, το 2024, όχι μόνο να σταματήσει να αποκλίνει, αλλά να αρχίσει να συγκλίνει μισθολογικά με την υπόλοιπη Ευρώπη. Ορθώς λοιπόν, η κυβέρνηση αποφάσισε το ύψος της αύξησης του κατώτατου μισθού, καλώς οι εργαζόμενοι επωφελούνται και δικαίως οι εργοδότες πληρώνουμε, αφού μόνο έτσι θα ενισχυθεί το διαθέσιμο εισόδημα σε μια τριετή περίοδο ακρίβειας, ώστε να διατηρηθεί η “ροπή κατανάλωσης” στην αγορά».

Γιάννης Χατζηθεοδοσίου: Χωρίς ελάφρυνση βαρών των ΜμΕ ο λογαριασμός δεν βγαίνει

«Ναι στην αύξηση του κατώτατου αλλά χωρίς ελάφρυνση βαρών των ΜμΕ ο λογαριασμός δεν βγαίνει» σημειώνει σε δήλωσή του ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Γιάννης Χατζηθεοδοσίου.

Συγκεκριμένα όπως δήλωσε ο κ. Χατζηθεοδοσίου: «Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών τάσσεται πάντα υπέρ της αύξησης του εισοδήματος των εργαζομένων. Ειδικά σε αυτή την περίοδο που η ακρίβεια πιέζει ασφυκτικά τα νοικοκυριά. Οπότε είμαστε σαφώς θετικοί στη νέα αύξηση του κατώτατου μισθού στα 830 ευρώ. Εξάλλου έτσι θα στηριχθεί και η αγορά. Σε αυτό όμως που είμαστε αντίθετοι είναι στο γεγονός ότι αυτή η νέα αύξηση έρχεται χωρίς να ληφθούν υπόψη οι ανάγκες των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και η δυνατότητα τους να ανταποκριθούν σε επιπλέον βάρη.

Είχαμε κάνει ξεκάθαρο προς την κυβέρνηση πως η οποιαδήποτε αύξηση του κατώτατου θα έπρεπε να συνοδευτεί από τη μείωση του μη μισθολογικού κόστους το οποίο παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Κάτι τέτοιο δεν έγινε και οι επιχειρήσεις, ειδικά οι μικρομεσαίες, επιβαρύνονται κι άλλο σε μία χρονική στιγμή που η βιωσιμότητα τους απειλείται από διάφορους ανασταλτικούς παράγοντες όπως η ακρίβεια, το υψηλό λειτουργικό κόστος, η έλλειψη χρηματοδοτικών εργαλείων, η επιπλέον φορολόγηση, ο βραχνάς των ανεξόφλητων οφειλών.

Αν θέλουμε πραγματικά ως χώρα να δούμε επιτέλους ένα καλύτερο μέλλον, πρέπει η Πολιτεία να δει και τις ανάγκες της πολύ μικρής, της μικρής και μεσαίας επιχειρηματικότητας. Δεν υπάρχουν μόνο οι μεγάλες επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Είναι και οι μικρομεσαίες που μπορούν να παράξουν πλούτο, να αυξήσουν τις θέσεις απασχόλησης, να στηρίξουν τα δημόσια έσοδα. Και δικαιούνται μίας καλύτερης μεταχείρισης».

Πηγή: newmoney.gr

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en