Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Power Pass: Γιατί κάποιοι πήραν λιγότερα χρήματα – Έρχεται πληρωμή για 600.000 δικαιούχους

Από την Παρασκευή 15 Ιουλίου ξεκίνησε η αποστολή email στις θυρίδες των φορολογούμενων που έχουν κάνει την αίτηση για το Power Pass. Η αποστολή του μηνύματος δείχνει πως έχει ξεκινήσει η διαδικασία για την πληρωμή τους με το επίδομα. Ήδη πιστώθηκαν τα χρήματα σε 1,9 εκατομμύρια δικαιούχους. Οι 600.000 που απομένουν θα πληρωθούν την ερχόμενη εβδομάδα για να ολοκληρωθούν κάποιοι τελικοί έλεγχοι.

Σύμφωνα με το OPEN, ρόλο στα ποσά που έλαβαν οι δικαιούχοι έπαιξε το γεγονός ότι πάροχοι ρεύματος εξέδωσαν εκκαθαριστικούς λογαριασμούς τον Μάιο και τον Ιούνιο του 2022 και αυτοί δεν είναι οι τελικοί εκκαθαριστικοί. Υπενθυμίζεται πως το Power Pass αφορά τους λογαριασμούς ρεύματος από τον Δεκέμβριο του 2021 μέχρι τον Μάιο του 2022. Όσο για τα χρήματα που έλαβαν δικαιούχοι που διαμαρτύρονται, υπήρχε κρατική επιδότηση στους λογαριασμούς ρεύματος για καταναλώσεις έως 300 κιλοβατώρες και αυτή αφαιρέθηκε από το Power Pass. Επίσης το Power Pass αφορά αποκλειστικά και μόνο στη ρήτρα αναπροσαρμογής.

Power pass: Η διαδικασία για τους λογαριασμούς του Ιουνίου

Στο μεταξύ, με βάση τις αιτήσεις που έχουν ήδη υποβληθεί στην πλατφόρμα Power Pass και χωρίς να απαιτείται υποβολή νέας αίτησης, το επόμενο διάστημα θα ληφθούν από τους παρόχους ενέργειας τα στοιχεία για τους λογαριασμούς που έχουν εκδοθεί εντός Ιουνίου. Οι λογαριασμοί του Ιουνίου θα συσχετιστούν με τις δηλώσεις κύριας κατοικίας και φοιτητικής κατοικίας που έχουν ήδη δηλώσει οι δικαιούχοι για τον μήνα Μάιο στην πλατφόρμα. Κατόπιν, θα επανυπολογιστεί το σύνολο της ενίσχυσης για την περίοδο από 1η Δεκεμβρίου έως 30 Ιουνίου, και το επιπλέον ποσό θα καταβληθεί στους τραπεζικούς λογαριασμούς που έχουν ήδη δηλώσει οι δικαιούχοι, έως τα τέλη Αυγούστου ή το αργότερο αρχές Σεπτεμβρίου. Σημειώνεται ότι σε περίπτωση που ένας δικαιούχος ξεπερνά τα 30 ευρώ επιβάρυνση για το σύνολο της περιόδου 1η Δεκεμβρίου 2021 έως 30 Ιουνίου 2022, θα λάβει τη συνολική ενίσχυση, δηλαδή θα γίνει επανυπολογισμός του ποσού για το σύνολο της περιόδου. Αντίστοιχα, η συνολική ενίσχυση για την περίοδο 1η Δεκεμβρίου 2021 έως 30 Ιουνίου 2022, δεν μπορεί να ξεπερνά τα 600 ευρώ.

Ο νέος αριθμός των δικαιούχων

Από τις πληροφορίες και την ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών σχετικά με την πρόσθετη επιδότηση για τον Ιούνιο καθώς και τον αριθμό των δικαιούχων και το ύψος της αποζημίωσης και προκύπτουν τα εξής: Σύμφωνα με εκτιμήσεις, τα ποσά που αναλογούν στους καταναλωτές, θα πιστωθούν στους λογαριασμούς στα τέλη Αυγούστου, ή στις αρχές Σεπτεμβρίου, ανάλογα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Οικονομικών. Επιπλέον, υπάρχει ένα «παράθυρο» το οποίο αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να επεκταθεί το μέτρο και μετά τον Ιούνιο και για… όσο χρειαστεί ανάλογα και με τις συνθήκες που θα δημιουργηθούν.

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σκάνδαλο υποκλοπών | «Πυρά» για τις παρακολουθήσεις και την αφωνία της πλειοψηφίας της ΕνΔΕ

Την «αγωνία» τους για τις εξελίξεις γύρω από το σκάνδαλο των υποκλοπών και την συστηματική παρακολούθηση πολιτικών προσώπων, άλλων αξιωματούχων και δημοσιογράφων από την κρατική διοίκηση, εξέφρασαν σε ανακοίνωσή τους Μέλη του ΔΣ της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων.

Τα μέλη της μειοψηφίας της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων (ΕνΔΕ) υπογραμμίζουν με νόημα πως σε αρκετές περιπτώσεις η αιτιολόγηση που παραπέμπει  «σε λόγους εθνικής ασφάλειαςδεν εξειδικεύονται σαφώς. Έτσι κάθε συμφέρον μπορεί να λαμβάνει τον χαρακτηρισμό του «λόγου εθνικής ασφάλειας» και με τον τρόπο αυτό η νομιμοποίηση της παραβίασης του απορρήτου διέρχεται το πρώτο στάδιο, που γεννά την ανάγκη του επόμενου σταδίου «δικαστικής επικύρωσης».

Τα μέλη της μειοψηφίας της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων (ΕνΔΕ) δεν παρέλειψαν να αναφερθούν και στη σιωπή της «πλειοψηφίας του ΔΣ της Ένωσής» αφήνοντας αιχμές για τη σιγή σε ένα «τόσο κομβικό για την προστασία των ατομικών ελευθεριών των πολιτών».

Παράλληλα επισημαίνουν πως «δε θα έπρεπε να είναι αδιάφορο για την Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων και το ενδεχόμενο δικαστικοί λειτουργοί να έχουν τεθεί ή να τεθούν στο μέλλον υπό παρακολούθηση, υπό τους ίδιους ασαφείς λόγους «εθνικής ασφάλειας».

Όπως εξηγούν σε άλλο σημείο της ανακοίνωσή τους «στο σύγχρονο κόσμο η προστασία του απορρήτου της επικοινωνίας και των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, ενώ τυγχάνουν υψηλής θεσμικής προστασίας, δέχονται διαρκώς πίεση θεσμική και εξωθεσμική».

Αναλυτικά η ανακοίνωση

«Η ποιότητα της δημοκρατίας και των συνταγματικών ελευθεριών σε ένα Κράτος Δικαίου δεν προσδιορίζεται αποκλειστικά ή κυρίως από τους θεσπισμένους κανόνες αλλά και από τον τρόπο εφαρμογής τους.

Οι θεσπισμένοι κανόνες είτε αυτοί που περιβάλλονται το κύρος των συνταγματικών ρυθμίσεων, είτε του απλού νόμου, δεν αρκούν αφ΄ εαυτού, αφού δεν είναι λίγες οι φορές που η ύπαρξή τους έχει αξιοποιηθεί ως άλλοθι και ως βολική νομιμοποιητική βάση της καταπάτησης των στοιχειωδέστερων ανθρωπίνων δικαιωμάτων εκ μέρους της εκάστοτε διοίκησης.

Στο σύγχρονο κόσμο η προστασία του απορρήτου της επικοινωνίας και των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, ενώ τυγχάνουν υψηλής θεσμικής προστασίας, δέχονται διαρκώς πίεση θεσμική και εξωθεσμική.

Παλαιότερα συζήτηση προκάλεσε η Οδηγία 2006/24/ΕΚ (που μεταφέρθηκε στο ελληνικό δίκαιο με το ν. 3917/2011) ως προς το ενδεχόμενο de facto κατάργησης της προστασίας των προσωπικών δεδομένων των πολιτών και εν τέλει κρίθηκε ανίσχυρη από το ΔΕΕ με την από 8-4-2014 απόφασή του. Η δε διασφάλιση του απορρήτου των επικοινωνιών κατοχυρώνεται θεσμικά στα περισσότερα Κράτη του κόσμου ακόμα και στα πιο απολυταρχικά, αφού ακόμα και το ψευδοσύνταγμα της δικτατορίας του 1968 προέβλεπε στο άρθρο 15 το «απόρρητο των επιστολών και της καθ’ οιοδήποτε άλλον τρόπον ανταποκρίσεως».

Το εθνικό, διεθνές και ευρωπαϊκό δίκαιο με σειρά διατάξεων (άρθρο 19 του ελληνικού Συντάγματος, άρθρο 12 της Οικουμενικής Διακήρυξης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, άρθρο 8 της ΕΣΔΑ) προστατεύουν κατ΄ αρχήν το απόρρητο της επικοινωνίας, αλλά ταυτόχρονα με ένα πλέγμα ρυθμίσεων αποδεσμεύουν τις κρατικές και διεθνείς υπηρεσίες από το καθήκον σεβασμού αυτών των διατάξεων, παραπέμποντας σε λόγους εθνικής ασφάλειας, που όμως δεν εξειδικεύονται σαφώς. Έτσι κάθε συμφέρον μπορεί να λαμβάνει τον χαρακτηρισμό του «λόγου εθνικής ασφάλειας» και με τον τρόπο αυτό η νομιμοποίηση της παραβίασης του απορρήτου διέρχεται το πρώτο στάδιο, που γεννά την ανάγκη του επόμενου σταδίου «δικαστικής επικύρωσης».

Για τον εισαγγελικό λειτουργό όμως στην Ελλάδα, που είναι επιφορτισμένος με τον έλεγχο της Ε.Υ.Π. και υπογράφει σύμφωνα με την έκθεση της Α.Δ.Α.Ε. παραπάνω από 15.000 διατάξεις άρσης του απορρήτου της επικοινωνίας κάθε χρόνο, στις οποίες σε αντίθεση με εκείνες που αφορούν διακρίβωση εγκλημάτων δεν είναι αναγκαίο να αναγράφεται το όνομα του παρακολουθούμενου (άρθρο 5παρ.1α ν.2225/1994), η δυνατότητα άσκησης ουσιαστικού και όχι απλά «νομιμοποιητικού» ελέγχου συρρικνώνεται επικίνδυνα. Η δε τοποθέτηση δεύτερου εισαγγελικού λειτουργού για τον παραπάνω έλεγχο, που εξαγγέλθηκε πριν λίγες ημέρες, ενόψει του αριθμητικού όγκου των υποθέσεων, δεν φαίνεται ικανή να προσφέρει στο πρόβλημα καθαυτό, ενώ κατ΄ αποτέλεσμα τείνει να επαναλάβει την ίδια διαδρομή ενίσχυσης του κύρους της υπηρεσίας πληροφοριών και της διοίκησης, μέσα από την κατ΄ ουσίαν αδύναμη παρουσία της δικαστικής αρχής και τελικά να λειτουργήσει ως παρέμβαση επικοινωνιακού χαρακτήρα.

Αναμέναμε για μεγάλο χρονικό διάστημα την επίσημη τοποθέτηση της πλειοψηφίας του ΔΣ της Ένωσής μας σε ένα ζήτημα τόσο κομβικό για την προστασία των ατομικών ελευθεριών των πολιτών.

Μάταια!

Στο όνομα των εκατοντάδων Δικαστών και Εισαγγελέων, που εκπροσωπούμε, εκφράζουμε την αγωνία μας για τις εξελίξεις και την συστηματική παρακολούθηση πολιτικών προσώπων, άλλων αξιωματούχων και δημοσιογράφων από την κρατική διοίκηση. Δε θα έπρεπε να είναι αδιάφορο για την Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων και το ενδεχόμενο δικαστικοί λειτουργοί να έχουν τεθεί ή να τεθούν στο μέλλον υπό παρακολούθηση, υπό τους ίδιους ασαφείς λόγους «εθνικής ασφάλειας».

Σημειωτέον δε ότι βάσει της τροπολογίας 826/145/31.3.2021, το άρθρο 87 ν.4790/2021 τροποποίησε το άρθρο 5 ν.2225/1994 και έτσι πλέον ειδικά η άρση απορρήτου για λόγους εθνικής ασφάλειας δεν είναι πλέον δυνατό να κοινοποιηθεί στον παρακολουθούμενο από την ΑΔΑΕ μετά τη λήξη της, ενώ αντίθετα είναι εφικτό αυτό για την άρση απορρήτου για τη διακρίβωση εγκλημάτων.

Υπεύθυνα και χωρίς να αδιαφορούμε για το θεσμικό ρόλο μιας εθνικής υπηρεσίας πληροφοριών, θεωρούμε ότι η συμμετοχή της δικαστικής εξουσίας στον έλεγχο της πρέπει να είναι ουσιαστική και όχι τυπική. Μόνο έτσι οι συνταγματικές διατάξεις που προστατεύουν ατομικά, κοινωνικά και πολιτικά δικαιώματα, θα λάβουν νόημα και ουσία, ώστε να αποκατασταθεί και να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη του πολίτη στους δημοκρατικούς θεσμούς.

Χριστόφορος Σεβαστίδης, ΔΝ- Εφέτης,

Χαράλαμπος Σεβαστίδης, Εφέτης,

Παντελής Μποροδήμος, Πρωτοδίκης,

Μιχάλης Τσέφας, Πρόεδρος Πρωτοδικών,

Ιωάννης Ασπρογέρακας, Πρόεδρος Πρωτοδικών,

Έφη Κώστα, Ειρηνοδίκης,

Μέλη του ΔΣ της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων

 

Πηγή: avgi.gr

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κλείνει ο διακόπτης του ηλεκτρικού | Μείωση κατανάλωσης λόγω ενεργειακής ακρίβειας

Έντονη ανησυχία επικρατεί στους καταναλωτές για τους λογαριασμούς ρεύματος που θα λάβουν το επόμενο διάστημα, ενώ και ο χειμώνας διαγράφεται δύσκολος λόγω της ενεργειακής ακρίβειας που θα πλήξει τον τομέα της θέρμανσης.

Προς το παρόν, εν μέσω καύσωνα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που κλείνουν τον διακόπτη στις ηλεκτροβόρες συσκευές και κυρίως στα κλιματιστικά.

Η τάση που επικρατεί τόσο στα νοικοκυριά, όσο και στις επιχειρήσεις είναι η μείωση της κατανάλωσης ρεύματος με κάθε τρόπο.

Πηγή: cnn.gr

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΑΑΔΕ | 449.000 “μαύρες” παραγγελίες αξίας €5,15 εκατ. στην εστίαση μέσω delivery

Εντυπωσιακά είναι τα αποτελέσματα των ελέγχων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων σε επιχειρήσεις εστίασης, αναφορικά με την έκδοση αποδείξεων, όταν οι παραγγελίες γίνονται μέσω των πλατφορμών delivery.

Πρόκειται για ελέγχους, οι οποίοι:

  • Είναι στοχευμένοι, δηλαδή οι επιχειρήσεις, που ελέγχονται, έχουν επιλεχθεί μέσω του ειδικού αλγορίθμου ανάλυσης κινδύνου.
  • Πραγματοποιούνται με τη βοήθεια των στοιχείων, που λαμβάνει διαρκώς η ΑΑΔΕ από τις πλατφόρμες παραγγελιοληψίας, και τα οποία συγκρίνονται με τις αποδείξεις λιανικής, οι οποίες έχουν κοπεί για τις συγκεκριμένες παραγγελίες.

Με βάση, λοιπόν, αυτά, οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ εντόπισαν 14 επιχειρήσεις εστίασης, οι οποίες δεν έκοψαν 449.000 αποδείξεις για παραγγελίες συνολικής αξίας 5,15 εκατομμυρίων ευρώ.

Δηλαδή, οι επιχειρήσεις αυτές εισέπραξαν από τους πελάτες τους, αλλά δεν απέδωσαν στην εφορία ΦΠΑ 592.000 ευρώ.

Αναλυτικά:

  • Καφετέρια στην Κρήτη, για τις χρήσεις 2019 έως 2020, δεν υπέβαλε δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και ΦΠΑ, αποκρύπτοντας έσοδα συνολικής αξίας 1.440.000Euro.
  • Σε εστιατόριο στον Κεντρικό τομέα Αθηνών, για τις χρήσεις 2019 έως 2021, διαπιστώθηκε η μη έκδοση 91.300 φορολογικών στοιχείων συνολικής καθαρής αξίας 685.000Euro.

  • Σε κρεπερί στην Ήπειρο, για τις χρήσεις 2017 έως 2019, διαπιστώθηκε η μη έκδοση 92.800 φορολογικών στοιχείων, αποκρύπτοντας φορολογητέα ύλη 400.000Euro.

  • Σε κρεπερί στην Θεσσαλία, για τις χρήσεις 2018 έως 2020, διαπιστώθηκε η μη έκδοση 40.400 φορολογικών στοιχείων, αποκρύπτοντας φορολογητέα ύλη 285.000Euro.

  • Πηγή: capital.gr

    Continue Reading

    Κατοικία

    newsletter



    Καιρος

    Πρωτοσέλιδα

    Χρήσιμα

    Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

    Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

    el Greek
    X
    Αρέσει σε %d bloggers: