Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πίσω από έναν δορυφορικό φακό…στην πλημμύρα της Θεσσαλίας!

Η Θεσσαλία είναι μια από τις περιοχές της Ελλάδας που είναι ευάλωτη στις πλημμύρες για διάφορους λόγους, τόσο φυσικούς όσο και ανθρωπογενείς:

  1. Γεωγραφική Θέση και Τοπογραφία: Η Θεσσαλία είναι μια μεγάλη κοιλάδα που περικλείεται από ορεινές περιοχές. Αυτό το επίπεδο συλλέγει τα νερά που κατεβαίνουν από τα βουνά, δημιουργώντας ευκαιρίες για πλημμύρες, ειδικά κατά τη διάρκεια έντονων βροχοπτώσεων.
  2. Ροές Ποταμών: Η περιοχή διασχίζεται από σημαντικούς ποταμούς όπως ο Πηνειός, ο οποίος μπορεί να προκαλέσει πλημμύρες όταν υπερχειλίζει.
  3. Ανθρωπογενείς Παρεμβάσεις: Η διαχείριση των υδάτινων πόρων, οι υδρολογικές επεμβάσεις, η αποχέτευση, και η οικοδόμηση σε περιοχές κοντά σε ποταμούς και ρέματα μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο πλημμυρών.
  4. Αγροτικές Εκτάσεις: Πολλές φορές, η υπερβολική χρήση γεωργικών εκτάσεων, χωρίς την κατάλληλη διαχείριση του εδάφους, μπορεί να μειώσει τη διαπερατότητα του εδάφους, καθιστώντας το πιο ευάλωτο στις πλημμύρες.
  5. Κλιματικές Αλλαγές: Η αύξηση της συχνότητας των έντονων βροχοπτώσεων λόγω των κλιματικών αλλαγών μπορεί να επιφέρει αυξημένο κίνδυνο πλημμυρών στην περιοχή.
  6. Υποδομές και Διαχείριση: Σε ορισμένες περιοχές, οι υποδομές (όπως φράγματα, αποχετεύσεις κλπ.) μπορεί να μην είναι σχεδιασμένες να αντιμετωπίζουν έντονα υδατικά φαινόμενα, δημιουργώντας επιπλέον κινδύνους.

Για τους παραπάνω λόγους, είναι σημαντικό να υπάρχει συνεχής παρακολούθηση και προσαρμογή των στρατηγικών διαχείρισης των υδάτινων πόρων και των περιοχών που είναι ευάλωτες σε πλημμύρες στη Θεσσαλία.

Βασιζόμενος στις παραπάνω παρατηρήσεις και ανησυχίες για τη Θεσσαλία, έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η προληπτική δράση και η συνεχής ενημέρωση είναι κεφαλαιώδους σημασίας.

Πρέπει να αναθεωρηθούν και να βελτιωθούν οι υπάρχουσες υδραυλικές υποδομές, όπως φράγματα (υπάρχουν πολλές ιδέες για εφαρμογή καλύτερων υποδομών)  και αποχετευτικά δίκτυα, ώστε να αντέχουν σε πιο έντονα καιρικά φαινόμενα. Το επίπεδο της Θεσσαλίας είναι μια πρόκληση από μόνο του, αλλά με τον σωστό σχεδιασμό και τις κατάλληλες επενδύσεις, οι επιπτώσεις αυτών των φαινομένων μπορεί να μειωθούν.

Επίσης, θα ήταν σοφό να διεξαχθούν εκπαιδευτικά προγράμματα στις τοπικές κοινότητες, διδάσκοντας τους κατοίκους πώς να δρουν προληπτικά και πώς να αντιδρούν σε περίπτωση πλημμύρας. Η πληροφόρηση και η ετοιμότητα των κοινοτήτων μπορεί να κάνει τη διαφορά στην προστασία των ζωών και των περιουσιών τους.

Η Θεσσαλία έχει ήδη αντιμετωπίσει αρκετές πλημμύρες στο παρελθόν, αλλά με την κατάλληλη προετοιμασία, συνεργασία και ενημέρωση, μπορούμε να ελπίζουμε σε ένα ασφαλέστερο μέλλον για την περιοχή.

Πάμε να δούμε την Θεσσαλία από ψηλά,σε διάφορες εξηγήσιμες μορφές της.

Αρχικά ας δούμε το μεγαλύτερο μέρος της Θεσσαλίας σε μορφή truecolor. Στις δορυφορικές εικόνες, όταν αναφερόμαστε στο “true color” (ή “natural color”), εννοούμε μια απεικόνιση που χρησιμοποιεί τα τρία βασικά χρωματικά κανάλια (κόκκινο, πράσινο, μπλε) για να δημιουργήσει μια εικόνα που αντικατοπτρίζει πιστά τον τρόπο με τον οποίο το ανθρώπινο μάτι θα περίμενε να δει το τοπίο υπό φυσικές συνθήκες.

31/8/2023:

10/9/2023:

Εκτεταμένα βλέπουμε και μέσω του δείκτη SWIR. Το SWIR αναφέρεται στο “Short-Wave Infrared” φάσμα, το οποίο καλύπτει μια περιοχή του φάσματος ανάμεσα στο κοντό υπέρυθρο (NIR) και το μεσαίο υπέρυθρο (MIR). Συγκεκριμένα, το SWIR καλύπτει τα μήκη κύματος από περίπου 1,4 μm έως 3 μm.Το SWIR φάσμα έχει ιδιαίτερες ιδιότητες που το καθιστούν χρήσιμο σε δορυφορικές εφαρμογές για την διάκριση υγρασίας. Το νερό απορροφά την ακτινοβολία SWIR, κάνοντας το SWIR ιδιαίτερα χρήσιμο για την εντοπισμό υγρασίας στο έδαφος ή για τη διάκριση μεταξύ υγρής και ξηρής βλάστησης.

31/8/2023:

10/9/2023:

Τέλος, μπορούμε να διακρίνουμε την ποσότητα υγρασίας μέσω του 8-NDSIδείκτη. Ο δείκτης 8-NDSI, ή αλλιώς Normalized Difference Soil Index για τον δορυφόρο Sentinel-2, είναι μια τροποποίηση του παραδοσιακού NDSI και χρησιμοποιείται για την ανίχνευση και τον προσδιορισμό της υγρασίας του εδάφους.

31/8/2023:

10/9/2023:

Καταλήγοντας και μετά από την ανάλυση των δορυφορικών εικόνων, είναι προφανές ότι η περιοχή της Θεσσαλίας παρουσιάζει συγκεκριμένες ευπάθειες στις πλημμύρες. Σαν γεωπόνος, θα ήθελα να προτείνω τα εξής μέτρα για την αντιμετώπιση και την προετοιμασία των καλλιεργειών και των εδαφών:

  1. Εφαρμογή Βιολογικών Καλλιεργειών: Οι βιολογικές καλλιέργειες μπορούν να συμβάλλουν στην αύξηση της διείσδυσης του νερού στο έδαφος, μειώνοντας τον κίνδυνο επιφανειακής ροής.
  2. Δημιουργία Φυτοαποθεμάτων: Φυτεύοντας δέντρα και φυτά σε στρατηγικές θέσεις, μπορεί να μειωθεί η ροή του νερού και να προστατεύσουμε τις περιοχές από την υπερχείλιση.
  3. Κατασκευή Τεχνητών Υδατοφρακτών: Η δημιουργία μικρών τεχνητών λιμνών ή υδατοφρακτών μπορεί να συμβάλλει στην απορρόφηση του πλεονάζοντος νερού κατά τις περιόδους βροχής.
  4. Συστήματα Παρακολούθησης: Η εγκατάσταση συστημάτων παρακολούθησης και πρόβλεψης του καιρού μπορεί να βοηθήσει τους αγρότες να προετοιμαστούν εγκαίρως για πιθανές πλημμύρες.
  5. Η προστασία της γης είναι καθήκον όλων μας. Με τις σωστές πρακτικές και την κατανόηση των δυναμικών του περιβάλλοντος, μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι οι γενιές που θα έρθουν θα έχουν μια σταθερή και υγιή γη, για να καλλιεργήσουν.

Ακολουθούν κοντινές δορυφορικές εικόνες από την Θεσσαλία.

Όλες οι εικόνες προήλθαν από το Sentinel-2 δορυφόρο. Είναι ένας δορυφόρος παρατήρησης της Γης από το Πρόγραμμα Copernicus που αποκτά συστηματικά οπτικές εικόνες σε υψηλή χωρική ανάλυση πάνω από την ξηρά και τα παράκτια ύδατα.

Αποστόλου Χρήστος  (BachelorofScience στην Γεωπονία)

Για οποιαδήποτε πληροφορία μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον Αποστόλου Χρήστο στο info@christosapostoloudev.eu ή capostolouagr@yahoo.com

 

 

 

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Ν. Παναγιωτόπουλος: Άδεια διαμονής να σημαίνει αυτομάτως και έκδοση ΑΜΚΑ

Στις παρεμβάσεις για τη βελτίωση της διοικητικής διαδικασίας ώστε να μην παρατηρούνται καθυστερήσεις στην έκδοση ή ανανέωση των αδειών διαμονής των νόμιμων μεταναστών, αναφέρθηκε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Νίκος Παναγιωτόπουλος, μιλώντας νωρίτερα στη Βουλή.

Σε αυτές περιλαμβάνονται η έναρξη της λειτουργίας των κέντρων βιομετρικών δεδομένων που απλουστεύουν και επιταχύνουν την όλη διαδικασία, η ψηφιοποίηση του αρχείου αδειών διαμονής και η διοικητική υποστήριξη των «Υπηρεσιών Μίας Στάσης» με προσλήψεις.

Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ενημέρωσε επίσης, ότι θα προχωρήσουν οι αναγκαίες διαδικασίες ώστε “άδεια διαμονής να σημαίνει αυτομάτως και έκδοση ΑΜΚΑ” για τους νόμιμους μετανάστες που έρχονται να εργαστούν στη χώρα.

Το θέμα συζητήθηκε στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου και επίκαιρης ερώτησης του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργου Ψυχογιού, που αναφέρθηκε στις μεγάλες καθυστερήσεις στην έκδοση και ανανέωση των αδειών διαμονής μεταναστών που νομίμως βρίσκονται στη χώρα.

«Υπάρχουν αγροτικές περιοχές της χώρας που έχουν ανάγκη από εργαζόμενους στην πρωτογενή παραγωγή. Εκεί συμβαίνει το φαινόμενο, να έχει εκδοθεί άδεια διαμονής, αλλά να μην έχει δοθεί άδεια εργασίας ή να μην έχει δοθεί το ΑΜΚΑ, με αποτέλεσμα αυτοί οι άνθρωποι να είναι εκτεθειμένοι», είπε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Νίκος Παναγιωτόπουλος. «Αυτή τη στιγμή προσπαθούμε να τακτοποιήσουμε αυτές τις δύο φάσεις. Η άδεια διαμονής θα σημαίνει αυτομάτως έκδοση ΑΜΚΑ και η έκδοση ΑΜΚΑ, όπως καταλαβαίνετε, ανοίγει και την πρόσβαση στο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης και υγείας και κατοχυρώνει κάποια από αυτά τα δικαιώματα για τα οποία κάνατε λόγο. Διαφορετικά, ο εργαζόμενος αλλά και ο εργοδότης, θα είναι εκτεθειμένοι απέναντι στα σώματα ελέγχου και θα παρατηρείται το παράδοξο, εργαζόμενοι που έχουν ήδη την άδεια διαμονής, να πιάνονται ως ανασφάλιστοι στους ελέγχους και να έχουν συνέπειες, τόσο αυτοί, όσο και οι εργοδότες. Ζητήματα σαν αυτά θα πρέπει να θεραπευτούν» συμπλήρωσε.

Ο κ. Παναγιωτόπουλος ανέφερε ότι υπάρχει ζήτηση για την έκδοση αδειών διαμονής. «Πολλοί είναι αυτοί, που για διάφορους λόγους θέλουν να έρθουν και να ζήσουν στη χώρα, να σταδιοδρομήσουν στη χώρα και να μετακινηθούν κατά τις ανάγκες τους», είπε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου. Ο συνολικός αριθμός των αδειών διαμονής, είτε σε ισχύ, είτε σε εκκρεμότητα που διαχειρίζονται οι «Υπηρεσίες Μιας Στάσης» ανέρχεται σε περίπου 750.000. Από αυτές, μόνο οι 45.000 είναι αντικείμενο επεξεργασίας από το υπουργείο Μετανάστευσης, οι υπόλοιπες που είναι σε εκκρεμότητα είναι αρμοδιότητα των αποκεντρωμένων διοικήσεων και «άρα το πρόβλημα εντοπίζεται στις αποκεντρωμένες διοικήσεις». Με τα δεδομένα αυτά συνεπώς, είπε ο κ. Παναγιωτόπουλος, το θέμα είναι να ενδυναμωθούν με προσωπικό οι αποκεντρωμένες διοικήσεις στη χώρα.

Παράλληλα επισήμανε, ότι στο πλαίσιο του νέου Μεταναστευτικού Κώδικα, έχει προβλεφθεί η ομαδοποίηση και απλοποίηση των τύπων αδειών διαμονής σε δώδεκα κατηγορίες, η ενιαία τριετής διάρκεια ισχύος για την πλειονότητα των τύπων των αδειών διαμονής και η κοινή διαδικασία έκδοσης για συναφείς άδειες διαμονής. Επίσης προβλέφθηκε διαδικασία έγκρισης απασχόλησης από τις υπηρεσίες μιας στάσης, για όλες τις κατηγορίες εισδοχής και εργασίας, άρση της απαγόρευσης αλλαγής σκοπού κατηγορίας άδειας διαμονής, έμφαση στην 5ετή άδεια διαμονής για την εποχική εργασία. «’Αρα έχουμε ένα άρτιο πλαίσιο. Πάντα τα προβλήματα εντοπίζονται στην εφαρμογή του πλαισίου», είπε ο κ. Παναγιωτόπουλος – και πρόσθεσε ότι έχουν εκδοθεί οι περισσότερες των αναγκαίων αποφάσεων σε εφαρμογή του Μεταναστευτικού Κώδικα.

makthes.gr

 

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Μακάριος Λαζαρίδης: «Να μπορούν τα ΑμεΑ να ταξιδέψουν άνετα και χωρίς εμπόδια με επιβατηγά πλοία»

Ο βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, με αφορμή ένα πρόσφατο περιστατικό, κατέθεσε κοινοβουλευτική ερώτηση προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστο Στυλιανίδη. Στην ερώτηση αυτή, ο κ. Λαζαρίδης ζητά να ληφθούν μέτρα ώστε να διασφαλιστούν τα δικαιώματα των ΑμεΑ κατά τη μετακίνησή τους με επιβατηγά πλοία.

Ο κ. Λαζαρίδης αναφέρθηκε σε ένα περιστατικό που δημοσιεύτηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου ένα παιδί ΑμεΑ ταξίδευε για 45 λεπτά κάτω από τον καυτό ήλιο στο γκαράζ ενός επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου της γραμμής Κεραμωτής-Θάσου. Σύμφωνα με τις συστάσεις, το παιδί θα έπρεπε να μεταφερθεί με καροτσάκι ή φορείο στον χώρο των επιβατών, κάτι που δεν συνέβη λόγω της έλλειψης ράμπας στο πλοίο.

Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Λαζαρίδης ρωτά τον Υπουργό:

  1. Τι μέτρα θα ληφθούν ώστε να μην επαναληφθούν τέτοια περιστατικά;
  2. Υπάρχει πρόθεση για την υποχρεωτική εγκατάσταση ραμπών και ανελκυστήρων στα επιβατικά πλοία για ΑμεΑ; Αν ναι, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα;
  3. Θα δημιουργηθούν κατάλληλοι μηχανισμοί και μέτρα για τη διευκόλυνση των ταξιδιών των ΑμεΑ με επιβατηγά πλοία;
  4. Θα αυστηροποιηθεί το νομικό πλαίσιο ώστε οι ναυτιλιακές εταιρείες να έχουν οικονομικές και διοικητικές κυρώσεις για τη μη τήρηση του νόμου;

Ο κ. Λαζαρίδης τονίζει την ανάγκη να παρέχονται στους συμπολίτες ΑμεΑ όλα τα ανθρώπινα δικαιώματα και οι θεμελιώδεις ελευθερίες χωρίς διακρίσεις και να διασφαλίζεται ότι θα μπορούν να ταξιδεύουν με αξιοπρέπεια και ασφάλεια.

4o

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Συνάντηση Γ. Πασχαλίδη με τον Υπουργό Υγείας για τα προβλήματα της Π.Ε. Καβάλας.

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας, κ. Γιάννης Πασχαλίδης, συναντήθηκε με τον Υπουργό Υγείας, κ. Άδωνι Γεωργιάδη, για να συζητήσει τα σοβαρά ζητήματα που αντιμετωπίζει το Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας και τα Κέντρα Υγείας της Π.Ε. Καβάλας.

Ο κ. Πασχαλίδης ενημέρωσε τον Υπουργό ότι το Γ.Ν. Καβάλας δεν διαθέτει οργανισμό, ο οποίος είναι απαραίτητος για την ορθή λειτουργία του νοσοκομείου. Επίσης, τόνισε την ανάγκη για τον διορισμό νέου Διοικητικού Συμβουλίου και την ίδρυση Ογκολογικής Κλινικής, για την αντιμετώπιση των πολλών περιστατικών καρκίνου που παρουσιάζονται στην περιοχή.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
text about elections
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en