Quantcast
Connect with us

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πανελλήνιες 2024: Ο φόβος της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής | Δύσκολη εισαγωγή σε αυτά τα τμήματα

Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) αποτελεί πλέον βασική προϋπόθεση πρόσβασης στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, γεγονός που αγχώνει και προβληματίζει περισσότερο τους υποψήφιους στις Πανελλήνιες 2024.

Τα τρία τελευταία χρόνια έμειναν εκτός Πανεπιστημίων πολλοί μαθητές με αποτέλεσμα κάποια τμήματα να εμφανίσουν αρκετές κενές θέσεις ενώ κάποια άλλα να μην υποδεχτούν καθόλου πρωτοετείς φοιτητές. Φέτος είναι η 4η φορά που θα εφαρμοστεί η Ε.Β.Ε. και θα διαδραματίσει και πάλι ρόλο ρυθμιστή για την πλειοψηφία των Σχολών.

Φέτος αρκετά τμήματα ανέβασαν τον συντελεστή της ΕΒΕ δυσκολεύοντας την εισαγωγή των υποψηφίων και μόνο 8 τμήματα μείωσαν τον συντελεστή κάνοντας ευκολότερη την εισαγωγή των νέων φοιτητών για το 2024.

Για παράδειγμα φέτος προφανώς θα είναι δυσκολότερη η εισαγωγή σε τμήματα που ανέβασαν την ΕΒΕ όπως τα τμήματα:

  • Γεωπονίας και Πολιτικών Μηχανικών στο ΑΠΘ
  • Πληροφορικής στο Δυτικής Μακεδονίας, στο πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και στο Πελοποννήσου.
  • Στο Αρχιτεκτόνων του Πολυτεχνείου Κρήτης.
  • Πολιτικών Μηχανικών του πανεπιστήμιου Δυτικής Αττικής
  • Χημικών Μηχανικών στο Πολυτεχνείο Κρήτης.
  • Παιδαγωγικό του πανεπιστημίου Κρήτης και Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας στο ΕΚΠΑ.

Αντίθετα ευκολότερη γίνεται η εισαγωγή λόγω μείωσης της ΕΒΕ σε τμήματα όπως:

  • Ιστορίας Αρχαιολογίας και Φιλολογίας του ΑΠΘ
  • Αεροδιαστημικής του ΕΚΠΑ
  • Μαθηματικών και Φυσικής του πανεπιστημίου Ιωαννίνων
  • Λογοθεραπείας Πατρών και Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστημίου Πελοποννήσου

Στις στρατιωτικές και στις αστυνομικές σχολές δεν υπήρξε καμία μεταβολή, καθώς ήδη από πέρσι οι Σχολές Ευελπίδων και οι Σχολές Μονίμων Υπαξιωματικών Στρατού και Ναυτικού και οι Σχολές Ναυτικών Δοκίμων είχαν μειώσει το συντελεστή καθώς έμεναν πολλές κενές θέσεις κάτι όπως όπως δείχνουν τα πράγματα θα συμβεί και φέτος.

Τα νέα δεδομένα από τη μία δεν επηρεάζουν τις δημοφιλείς σχολές, όπου οι βάσεις έτσι και αλλιώς κινούνται σε πολύ υψηλά επίπεδα καθώς η ζήτηση είναι μεγάλη, από την άλλη όμως επηρεάζουν πλήθος Σχολών και κυρίως αυτές όπου απαιτείται η εξέταση ειδικού μαθήματος ή ειδικών μαθημάτων.

Αυτό συμβαίνει καθώς δεν υπάρχει πλέον η βάση του 10, αλλά ισχύει ξεχωριστά για το κάθε μάθημα διαφορετικός συντελεστής Ε.Β.Ε. και το κάθε ειδικό μάθημα έχει συγκεκριμένη Ε.Β.Ε.

Με άλλα λόγια ένας υποψήφιος για να εισαχθεί σε ένα τμήμα στο οποίο απαιτείται η εξέταση ειδικού μαθήματος ή ειδικών μαθημάτων ή πρακτικής δοκιμασίας με βαθμολογία θα πρέπει να «περνάει» και την Ε.Β.Ε. της σχολής αλλά και την Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων.

Πολλά περιφερειακά Πανεπιστημιακά τμήματα, για να περιορίσουν τις κενές θέσεις που δημιουργήθηκαν την τελευταία διετία προχώρησαν σε μείωση των συντελεστών της Ε.Β.Ε. των ειδικών μαθημάτων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου στη Ξάνθη το οποίο το 2021 είχε επιλέξει συντελεστή 1,1 τόσο για το ελεύθερο σχέδιο όσο και για το γραμμικό με αποτέλεσμα να μην υποδεχτεί καθόλου πρωτοετείς.

Το συγκεκριμένο τμήμα στις προηγούμενες Πανελλαδικές Εξετάσεις μείωσε τους συντελεστές στο 0,8 ενώ για το 2023 επέλεξε τον χαμηλότερο συντελεστή, δηλαδή 0,7 και για τα δύο σχέδια. Η αλήθεια είναι ότι ακόμη και σήμερα πολλοί υποψήφιοι δεν γνωρίζουν ότι στην πραγματικότητα λειτουργεί ως «κόφτης» για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια.

Δηλαδή για να μπορέσουν να κάνουν Μηχανογραφικό Δελτίο, δηλαδή να αιτηθούν να είναι υποψήφιοι για Τμήματα/Σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, θα πρέπει να έχουν συγκεντρώσει μέσο όρο βαθμών στα Πανελλαδικά Εξεταζόμενα Μαθήματα μεγαλύτερο από την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.

Για τα Τμήματα που απαιτούν εξέταση στα ειδικά μαθήματα θα πρέπει επιπλέον και για το ειδικό μάθημα να έχουν Βαθμολογία μεγαλύτερη από την Ελάχιστη απαιτούμενη Βαθμολογία του Ειδικού Μαθήματος (ή των Ειδικών Μαθημάτων).

Στη συνέχεια, συμπληρώνουν Μηχανογραφικό και συναγωνίζονται με τους άλλους υποψηφίους για εισαγωγή στα Τμήματα της επιλογής τους. Στην περίπτωση αυτή, κριτήριο επιτυχίας είναι το σύνολο των Μορίων που έχουν συγκεντρώσει που υπολογίζεται διαφορετικά.

Click to comment

Απάντηση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Μαθηματικά με φαντασία στο 17ο Δημοτικό Καβάλας

Μια ιδιαίτερα δημιουργική και επιστημονικά εμπλουτισμένη συνεργασία έχει ξεκινήσει ανάμεσα στο 17ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας και το Εργαστήριο Μαθηματικών, Διδακτικής και Πολυμέσων του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ Enigmathico.

Η συμμετοχή του Πανεπιστημίου Αιγαίου, μέσω του Εργαστηρίου ως συνεργαζόμενου εταίρου (associated partner), προσφέρει στο σχολείο πολύτιμο εκπαιδευτικό και επιστημονικό υλικό για την υλοποίηση του προγράμματος. Επικεφαλής της συνεργασίας είναι ο καθηγητής Ευγένιος Αυγερινός και η κα Ρόζα Βλάχου (Ειδικό Διδακτικό Προσωπικό), οι οποίοι, μαζί με την υπόλοιπη επιστημονική ομάδα, παρέχουν καθοδήγηση, επιμόρφωση και υποστήριξη για τη δημιουργία των καινοτόμων “Enigmathico boxes”, των εκπαιδευτικών πακέτων που φέρνουν τα μαθηματικά πιο κοντά στους μαθητές.

Παιδαγωγική Συνεργασία με Ανθρώπινο Πρόσωπο

Η συνεργασία περιλαμβάνει τακτικές τηλεδιασκέψεις και ανταλλαγή ιδεών, στις οποίες οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου προσφέρουν στοχευμένες συμβουλές και διδακτικές προσεγγίσεις. Η συμβολή τους βοηθά σημαντικά τους εκπαιδευτικούς του σχολείου να εντάξουν τα μαθηματικά στην καθημερινότητα των μαθητών, αξιοποιώντας περιβαλλοντικά, κοινωνικά και τεχνολογικά ζητήματα.

Το Πανεπιστήμιο στην Τάξη

Το Εργαστήριο Μαθηματικών, Διδακτικής και Πολυμέσων του Πανεπιστημίου Αιγαίου είναι γνωστό για το καινοτόμο έργο του στη μαθηματική εκπαίδευση. Ανάμεσα στις δραστηριότητές του περιλαμβάνονται:

  • Η παραγωγή έντυπου και ψηφιακού διδακτικού υλικού

  • Η συγγραφή σχολικών βιβλίων μαθηματικών για το δημοτικό

  • Η αξιολόγηση και η μελέτη μαθησιακών δυσκολιών

  • Η σύνδεση των μαθηματικών με την τέχνη, την τεχνολογία και τις νευροεπιστήμες

  • Η επιμόρφωση εκπαιδευτικών και η συμμετοχή σε διεθνή συνέδρια

Μέσα από αυτή τη συνεργασία, η πανεπιστημιακή έρευνα συνομιλεί άμεσα με την σχολική τάξη, δημιουργώντας ένα πρότυπο γεφύρωσης θεωρίας και πράξης.

Ένα Ευχαριστώ με Ουσία

Το 17ο Δημοτικό Καβάλας εκφράζει τις θερμές ευχαριστίες του στον κ. Αυγερινό, στην κα Βλάχου και σε όλη την επιστημονική ομάδα του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Η υποστήριξή τους έχει ανοίξει νέους δρόμους για τη δημιουργική και βιωματική προσέγγιση των μαθηματικών, δίνοντας στα παιδιά τη δυνατότητα να αγαπήσουν το μάθημα μέσα από παιχνίδι, σκέψη και φαντασία.

DNews Widget
Continue Reading

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ολοκληρώνονται σήμερα οι Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025 για τα ΓΕΛ

Με την εξέταση των μαθημάτων Ιστορίας, Φυσικής και Οικονομίας ολοκληρώνεται σήμερα, Παρασκευή 6 Ιουνίου 2025, η διαδικασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων για τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ). Οι μαθητές έδωσαν τον δικό τους «αγώνα» διεκδικώντας μια θέση στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας για την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά.

Οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών εξετάστηκαν στην Ιστορία, της Θετικής Κατεύθυνσης και Υγείας στη Φυσική, ενώ εκείνοι της Οικονομίας και Πληροφορικής στο μάθημα της Οικονομίας.

Η ώρα έναρξης των εξετάσεων ήταν 08:30 το πρωί, με τους μαθητές να προσέρχονται στις αίθουσες το αργότερο μέχρι τις 08:00. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος ήταν τρεις ώρες.

Το πλήρες πρόγραμμα των ΓΕΛ

Οι εξετάσεις για τα ΓΕΛ ξεκίνησαν την Παρασκευή 30 Μαΐου με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, και συνεχίστηκαν με:

  • Δευτέρα 2/6: Αρχαία, Μαθηματικά, Βιολογία

  • Τετάρτη 4/6: Λατινικά, Χημεία, Πληροφορική

  • Παρασκευή 6/6: Ιστορία, Φυσική, Οικονομία

Πληροφορίες για ΕΠΑΛ και ειδικά μαθήματα

Οι εξετάσεις για τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ) συνεχίζονται έως τις 16 Ιουνίου, ενώ τα ειδικά και μουσικά μαθήματα ξεκινούν από τις 14 Ιουνίου και ολοκληρώνονται στις 25 Ιουνίου.

Επιπλέον, από 16 έως 27 Ιουνίου, θα διεξαχθεί και η Υγειονομική Εξέταση και Πρακτική Δοκιμασία για τους υποψηφίους των ΤΕΦΑΑ.

Τι να έχουν μαζί τους οι υποψήφιοι:

  • Δελτίο εξεταζομένου και ταυτότητα/διαβατήριο

  • Μπλε ή μαύρο στυλό (όχι μολύβι)

  • Γεωμετρικά όργανα (όπου απαιτείται)

  • Νερό/χυμό και απλό ρολόι (όχι smartwatch)

Απαγορεύονται αυστηρά:

  • Κινητά τηλέφωνα (ακόμη και απενεργοποιημένα)

  • Βιβλία, σημειώσεις, διορθωτικά (blanco)

  • Υπολογιστικά μέσα ή συσκευές επικοινωνίας

Η παραβίαση των παραπάνω κανόνων μπορεί να οδηγήσει σε μηδενισμό του γραπτού.

Χρήση τετραδίου:

Οι υποψήφιοι πρέπει να χρησιμοποιούν μόνο το ένα τετράδιο που θα τους δοθεί. Πρόχειρες σημειώσεις μπορούν να γίνουν μόνο στα τελευταία φύλλα, με σαφή επισήμανση «ΠΡΟΧΕΙΡΟ».

DNews Widget
Continue Reading

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Διευκρινίσεις από την ΚΕΕ για Βιολογία και Μαθηματικά στις Πανελλήνιες 2025

Με κατευθυντήρια οδηγία προς όλα τα βαθμολογικά κέντρα επενέβη η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ), μετά τις έντονες αντιδράσεις για ασαφείς διατυπώσεις σε θέματα της Βιολογίας και των Μαθηματικών στις φετινές Πανελλήνιες. Στόχος της παρέμβασης είναι η διασφάλιση της ισότιμης μεταχείρισης των υποψηφίων και η αποφυγή αδικιών κατά τη βαθμολόγηση.

Βιολογία: Ανοχή σε τεκμηριωμένες εναλλακτικές απαντήσεις

Για το μάθημα της Βιολογίας, που εξετάστηκε στις 2 Ιουνίου, η ΚΕΕ ξεκαθάρισε πως στα ερωτήματα Γ1β, Γ1γ και Δ5, οι ενδεικτικές απαντήσεις δεν αποτελούν τις μοναδικές αποδεκτές. Εάν οι μαθητές παρέχουν επιστημονικά ορθές και τεκμηριωμένες απαντήσεις, βασισμένες στο σχολικό εγχειρίδιο, αυτές πρέπει να αξιολογούνται θετικά, ακόμη κι αν αποκλίνουν από το επίσημο υπόδειγμα.

Η συγκεκριμένη διευκρίνιση έχει στόχο να προστατεύσει υποψηφίους που δεν ακολούθησαν κατά γράμμα την προτεινόμενη διατύπωση, αλλά προσέγγισαν τα θέματα με επαρκή επιστημονική τεκμηρίωση. Σε καμία περίπτωση, σύμφωνα με την οδηγία, δεν θα πρέπει να αφαιρούνται μονάδες αυστηρά και μηχανιστικά.

Μαθηματικά: Έμφαση στην επιστημονική ακρίβεια

Στο μάθημα των Μαθηματικών Προσανατολισμού, η ΚΕΕ έστειλε συμπληρωματική οδηγία μετά την έναρξη της βαθμολόγησης. Ειδικότερα:

  • Στο ερώτημα Β2, αναφέρεται πως «το ζητούμενο περιγράφεται με σαφήνεια στην εκφώνηση», και δεν απαιτείται περαιτέρω διευκρίνιση. Η βαθμολόγηση οφείλει να βασίζεται στην τυπική ακρίβεια της απάντησης.

  • Στο ερώτημα Γ4, υπογραμμίζεται ότι «κάθε επιστημονικά τεκμηριωμένη απάντηση» είναι αποδεκτή. Δηλαδή, λύσεις που ακολουθούν εναλλακτικό μεθοδολογικό δρόμο, αρκεί να είναι ορθές και αιτιολογημένες, πρέπει να λαμβάνουν τη βαθμολογία που τους αναλογεί.

Η στάση της ΚΕΕ και η αντίδραση εκπαιδευτικών

Η παρέμβαση της ΚΕΕ θεωρείται καίρια από εκπαιδευτικούς κύκλους, οι οποίοι σημειώνουν ότι η ερμηνευτική ευελιξία στα μαθητικά γραπτά είναι σημαντική όταν υπάρχουν γκρίζες ζώνες στη διατύπωση των θεμάτων. Επίσης, επισημαίνουν ότι η αναγνώριση εναλλακτικών, σωστών προσεγγίσεων ενισχύει την αξιοπιστία των εξετάσεων.

Η ιστοσελίδα iEidiseis, σε συνεργασία με το Νέο Φροντιστήριο, συνεχίζει τη δημοσίευση θεμάτων και ενδεικτικών απαντήσεων καθημερινά, συμβάλλοντας στην πληρέστερη πληροφόρηση μαθητών και γονέων.

Οι Πανελλήνιες 2025 συνεχίζονται υπό τη σκιά των πρώτων αυτών ενστάσεων, με την ελπίδα ότι οι διευκρινιστικές οδηγίες της ΚΕΕ θα διασφαλίσουν τη διαφάνεια και την αξιοκρατία στη διαδικασία βαθμολόγησης.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
text about elections
blue circle with steel construction
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en