Quantcast
Connect with us

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πανελλήνιες 2024: Ο φόβος της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής | Δύσκολη εισαγωγή σε αυτά τα τμήματα

Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) αποτελεί πλέον βασική προϋπόθεση πρόσβασης στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, γεγονός που αγχώνει και προβληματίζει περισσότερο τους υποψήφιους στις Πανελλήνιες 2024.

Τα τρία τελευταία χρόνια έμειναν εκτός Πανεπιστημίων πολλοί μαθητές με αποτέλεσμα κάποια τμήματα να εμφανίσουν αρκετές κενές θέσεις ενώ κάποια άλλα να μην υποδεχτούν καθόλου πρωτοετείς φοιτητές. Φέτος είναι η 4η φορά που θα εφαρμοστεί η Ε.Β.Ε. και θα διαδραματίσει και πάλι ρόλο ρυθμιστή για την πλειοψηφία των Σχολών.

Φέτος αρκετά τμήματα ανέβασαν τον συντελεστή της ΕΒΕ δυσκολεύοντας την εισαγωγή των υποψηφίων και μόνο 8 τμήματα μείωσαν τον συντελεστή κάνοντας ευκολότερη την εισαγωγή των νέων φοιτητών για το 2024.

Για παράδειγμα φέτος προφανώς θα είναι δυσκολότερη η εισαγωγή σε τμήματα που ανέβασαν την ΕΒΕ όπως τα τμήματα:

  • Γεωπονίας και Πολιτικών Μηχανικών στο ΑΠΘ
  • Πληροφορικής στο Δυτικής Μακεδονίας, στο πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και στο Πελοποννήσου.
  • Στο Αρχιτεκτόνων του Πολυτεχνείου Κρήτης.
  • Πολιτικών Μηχανικών του πανεπιστήμιου Δυτικής Αττικής
  • Χημικών Μηχανικών στο Πολυτεχνείο Κρήτης.
  • Παιδαγωγικό του πανεπιστημίου Κρήτης και Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας στο ΕΚΠΑ.

Αντίθετα ευκολότερη γίνεται η εισαγωγή λόγω μείωσης της ΕΒΕ σε τμήματα όπως:

  • Ιστορίας Αρχαιολογίας και Φιλολογίας του ΑΠΘ
  • Αεροδιαστημικής του ΕΚΠΑ
  • Μαθηματικών και Φυσικής του πανεπιστημίου Ιωαννίνων
  • Λογοθεραπείας Πατρών και Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστημίου Πελοποννήσου

Στις στρατιωτικές και στις αστυνομικές σχολές δεν υπήρξε καμία μεταβολή, καθώς ήδη από πέρσι οι Σχολές Ευελπίδων και οι Σχολές Μονίμων Υπαξιωματικών Στρατού και Ναυτικού και οι Σχολές Ναυτικών Δοκίμων είχαν μειώσει το συντελεστή καθώς έμεναν πολλές κενές θέσεις κάτι όπως όπως δείχνουν τα πράγματα θα συμβεί και φέτος.

Τα νέα δεδομένα από τη μία δεν επηρεάζουν τις δημοφιλείς σχολές, όπου οι βάσεις έτσι και αλλιώς κινούνται σε πολύ υψηλά επίπεδα καθώς η ζήτηση είναι μεγάλη, από την άλλη όμως επηρεάζουν πλήθος Σχολών και κυρίως αυτές όπου απαιτείται η εξέταση ειδικού μαθήματος ή ειδικών μαθημάτων.

Αυτό συμβαίνει καθώς δεν υπάρχει πλέον η βάση του 10, αλλά ισχύει ξεχωριστά για το κάθε μάθημα διαφορετικός συντελεστής Ε.Β.Ε. και το κάθε ειδικό μάθημα έχει συγκεκριμένη Ε.Β.Ε.

Με άλλα λόγια ένας υποψήφιος για να εισαχθεί σε ένα τμήμα στο οποίο απαιτείται η εξέταση ειδικού μαθήματος ή ειδικών μαθημάτων ή πρακτικής δοκιμασίας με βαθμολογία θα πρέπει να «περνάει» και την Ε.Β.Ε. της σχολής αλλά και την Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων.

Πολλά περιφερειακά Πανεπιστημιακά τμήματα, για να περιορίσουν τις κενές θέσεις που δημιουργήθηκαν την τελευταία διετία προχώρησαν σε μείωση των συντελεστών της Ε.Β.Ε. των ειδικών μαθημάτων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου στη Ξάνθη το οποίο το 2021 είχε επιλέξει συντελεστή 1,1 τόσο για το ελεύθερο σχέδιο όσο και για το γραμμικό με αποτέλεσμα να μην υποδεχτεί καθόλου πρωτοετείς.

Το συγκεκριμένο τμήμα στις προηγούμενες Πανελλαδικές Εξετάσεις μείωσε τους συντελεστές στο 0,8 ενώ για το 2023 επέλεξε τον χαμηλότερο συντελεστή, δηλαδή 0,7 και για τα δύο σχέδια. Η αλήθεια είναι ότι ακόμη και σήμερα πολλοί υποψήφιοι δεν γνωρίζουν ότι στην πραγματικότητα λειτουργεί ως «κόφτης» για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια.

Δηλαδή για να μπορέσουν να κάνουν Μηχανογραφικό Δελτίο, δηλαδή να αιτηθούν να είναι υποψήφιοι για Τμήματα/Σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, θα πρέπει να έχουν συγκεντρώσει μέσο όρο βαθμών στα Πανελλαδικά Εξεταζόμενα Μαθήματα μεγαλύτερο από την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.

Για τα Τμήματα που απαιτούν εξέταση στα ειδικά μαθήματα θα πρέπει επιπλέον και για το ειδικό μάθημα να έχουν Βαθμολογία μεγαλύτερη από την Ελάχιστη απαιτούμενη Βαθμολογία του Ειδικού Μαθήματος (ή των Ειδικών Μαθημάτων).

Στη συνέχεια, συμπληρώνουν Μηχανογραφικό και συναγωνίζονται με τους άλλους υποψηφίους για εισαγωγή στα Τμήματα της επιλογής τους. Στην περίπτωση αυτή, κριτήριο επιτυχίας είναι το σύνολο των Μορίων που έχουν συγκεντρώσει που υπολογίζεται διαφορετικά.

Click to comment

Απάντηση

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Καύσωνας: Έκτακτα μέτρα στα σχολεία | Πού θα παραμείνουν κλειστά και πού θα λειτουργήσουν με ειδικά ωράρια

Προ των πυλών είναι ο καύσωνας, που αναμένεται να διαρκέσει από την Τρίτη έως και την Παρασκευή, και σε αρκετούς δήμους της χώρας έχουν ληφθεί αποφάσεις αναφορικά με τη λειτουργία και το ωράριο των σχολείων.

Η επέλαση του καύσωνα αναμένεται να ξεκινήσει από αύριο, Τρίτη, και ήδη μερικοί δήμοι έχουν προχωρήσει σε ανακοινώσεις είτε για αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων είτε για μειωμένο ωράριο.

Το υπουργείο Παιδείας εξέδωσε εγκύκλιο, συστήνοντας μέτρα προστασίας για τους μαθητές αλλά και για τον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη, καθώς πλησιάζουμε στο τέλος της σχολικής χρονιάς.

Καύσωνας: Πού θα κλείσουν και πού θα λειτουργήσουν με ειδικό ωράριο τα σχολεία

Δήμος Μετεώρων

«Σύμφωνα με απόφαση του Δημάρχου Μετεώρων Λευτέρη Αβραμόπουλου μειώνονται οι σχολικές ώρες σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία για τρεις μέρες ήτοι από την Τρίτη 11 έως την Πέμπτη 13 Ιουνίου αυστηρά μέχρι τις 11:30 και μετά τα σχολεία κλείνουν» αναφέρει ανακοίνωση.

Δήμος Χαλκιδέων

«Αναστέλλεται η λειτουργία των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Χαλκιδέων (Νηπιαγωγείων, Δημοτικών σχολείων, Ειδικού Νηπιαγωγείου και Ειδικού Δημοτικού), από αύριο Τρίτη 11 Ιουνίου έως και την Πέμπτη 13 Ιουνίου» σημειώνει ο δήμος Χαλκιδέων και προσθέτει:

«Οι Παιδικοί Σταθμοί, τα Κ.Δ.Α.Π. και Κ.Δ.Α.Π ΜεΑ του Δήμου Χαλκιδέων θα λειτουργήσουν κανονικά, καθώς δεν πρόκειται για υποχρεωτική εκπαίδευση και η προσέλευση των παιδιών είναι προαιρετική».

Δήμος Μαντουδίου – Λίμνης – Αγίας Άννας

Κλειστά θα παραμείνουν τα σχολεία για τρεις μέρες λόγω καύσωνα και στο Δήμο Μαντουδίου – Λίμνης – Αγίας Άννας.

«Με ανακοίνωση του ο δήμαρχος Μαντουδίου –Λίμνης –Αγίας Άννας ενημερώνει ότι διακόπτεται η λειτουργία των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και του παιδικού σταθμού του Μαντουδίου για το τριήμερο Τρίτη 11 Ιουνίου έως την Πέμπτη 13 Ιουνίου λόγω του επερχόμενου καύσωνα».

Δήμος Ερέτριας

Με απόφαση του Δημάρχου Ερέτριας ανακοινώθηκαν κλειστά σχολεία για τον καύσωνα.

Ειδικότερα, «ο Δήμαρχος, για την προστασία των μαθητών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από το κύμα καύσωνα προχωρά σε αναστολή λειτουργίας όλων των Νηπιαγωγείων, των Δημοτικών και των Παιδικών Σταθμών της περιοχής από την Τρίτη 11 Ιουνίου μέχρι την Πέμπτη 13 Ιουνίου».

Δήμος Λαμιέων

«Με απόφαση του Δημάρχου Λαμιέων, μετά από επικοινωνία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας, τροποποιείται η λειτουργία των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Λαμιέων, καθώς και όλων των βρεφικών και παιδικών σταθμών αρμοδιότητας του Δήμου Λαμιέων, για το διάστημα από Τρίτη 11 Ιουνίου έως και την Πέμπτη 13 Ιουνίου, ως προς την ώρα αποχώρησης, η οποία ορίζεται στις 11:30 π.μ.» τονίζει ο δήμος Λαμιέων.

Δήμος Θηβαίων

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Δήμου αποφασίζεται διακοπή των μαθημάτων λόγω καύσωνα σε όλα τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Δήμοι Ορχομενού και Διστόμου – Αράχοβας – Αντίκυρας

Επίσης, στους δήμους Ορχομενού και Διστόμου – Αράχοβας – Αντίκυρας τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία θα λειτουργήσουν έως τις 11:30.

Δήμος Νάουσας

«Στις 12 το μεσημέρι θα κλείσουν αύριο, Τρίτη, τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά του Δήμου Νάουσας, λόγω του επερχόμενου κύμα καύσωνα» αναφέρει σχετική ανακοίνωση.

Πηγή:iefimerida.gr

Continue Reading

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πανελλήνιες 2024 | Το λάθος στη Νεοελληνική Γλώσσα και η αστοχία στα Μαθηματικά

Ένα λάθος  εντόπισε η Ελληνική Εταιρεία Φιλολόγων στα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, στα οποία εξετάστηκαν οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων την περασμένη Παρασκευή, στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Ζητάει μάλιστα να μην ληφθεί υπόψη στη βαθμολογία η απάντηση στην επίμαχη ερώτηση.

Πρόκειται για την εσφαλμένη χρήση του ρήματος αμβλύνω στη φράση «τα ταξίδια αμβλύνουν τους πνευματικούς ορίζοντες», στο θέμα Β1 και στην ερώτηση 4. Συγκεκριμένα σε ανακοίνωσή της αναφέρει:

«Στα γενικά θετικά μας σχόλια για τα θέματα που δόθηκαν στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας κατά τις Πανελλήνιες εξετάσεις των Γενικών Λυκείων παρατηρούμε ότι στο θέμα Β1 και στην ερώτηση 4 (επιλογή γ) είναι γλωσσικά λανθασμένη η χρήση του ρήματος «αμβλύνω» στη φράση «τα ταξίδια αμβλύνουν τους πνευματικούς ορίζοντες». Ως εκ τούτου, επειδή λειτουργεί παραπλανητικά για τους υποψηφίους, πιστεύουμε μετ΄ επιτάσεως ότι οι απαντήσεις στη συγκεκριμένη ερώτηση δεν πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά τη βαθμολόγηση των γραπτών».

Η αστοχία στα Μαθηματικά του ΕΠΑΛ

Εν τω μεταξύ η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, στα γενικά της σχόλια για τα θέματα στα οποία διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ το Σάββατο, αν και σημειώνει ότι καλύπτουν μεγάλο μέρος της ύλης και παρουσιάζουν ανάλογη δυσκολία με τα αντίστοιχα περσινά, διαπιστώνει μία αστοχία.

Η αστοχία εντοπίζεται στη διατύπωση του θέματος Γ. «Ειδικότερα υπάρχει πρόβλημα συμβατότητας μεταξύ των τιμών των δεδομένων και των ζητουμένων. Επισημαίνουμε ότι οι δυνατές τιμές του άγνωστου κ μπορούν να προκύψουν ανεξάρτητα, τόσο από την τυπική απόκλιση, όσο και από τη μέση τιμή που υπολογίζεται με τη βοήθεια του συντελεστή μεταβολής, και δεν συμφωνούν μεταξύ τους», αναφέρει η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία.

Στο πλαίσιο αυτό προτείνει να ληφθεί ως σωστή οποιαδήποτε από τις δύο προσεγγίσεις, για να μην αδικηθούν οι υποψήφιοι.

Continue Reading

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πανελλήνιες Εξετάσεις 2024: Τα θέματα σε Ν. Γλώσσα και Λογοτεχνία | ΟΕΦΕ: Καμία δυσκολία για προετοιμασμένους μαθητές

Με την εξέταση του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας ξεκίνησαν σήμερα Παρασκευή 31 Μαΐου 2024, οι Πανελλήνιες Εξετάσεις για τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων.

Για να δείτε τα θέματα του μαθήματος “ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ” πατήστε εδώ

Ο σχολιασμός της ΟΕΦΕ

Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ) τα θέματα δεν παρουσιάζουν δυσκολίες για τον μαθητή που έχει προετοιμαστεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας και στα τρία χρόνια του Λυκείου και είναι σε θέση να διατυπώνει την προσωπική του άποψη.

Οι μαθητές του Γενικού Λυκείου στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας κλήθηκαν να απαντήσουν θέματα αναφορικά με το ταξίδι και τους τρόπους που συντελούν στην προσωπική ηρεμία κι ισορροπία, τα οποία αντλούνται από τις θεματικές ενότητες του τουρισμού και της ψυχαγωγίας.

Αναλυτικότερα, δόθηκαν τρία κείμενα. Το πρώτο αντλήθηκε από το διαδίκτυο. Το δεύτερο από το έργο «Ταξιδεύοντας» του Ν. Καζαντζάκη, ενώ το τρίτο είναι το ποίημα «Το ταξίδι» του Κ. Παλαμά.

Τα θέματα Α και Β αποτελούν τυπικά ερωτήματα. Στο θέμα Γ ζητήθηκε, όπως είθισται, η προσωπική ανταπόκριση των μαθητών. Στο θέμα Δ -το οποίο παρουσιάζει ενδιαφέρον- οι υποψήφιοι κλήθηκαν να συντάξουν άρθρο για την ιστοσελίδα του σχολείου τους, στο οποίο αφενός πρέπει να διατυπώσουν τη συμφωνία ή τη διαφωνία τους με τη θέση της συντάκτριας για τα ταξίδια ως «τρόπο ψυχικής εκτόνωσης και αναζωογόνησης του κάθε ανθρώπου» κι αφετέρου να καταγράψουν τρόπους που οι ίδιοι επιλέγουν για την προσωπική τους ηρεμία και ισορροπία.

Συνολικά, τα θέματα δεν παρουσιάζουν δυσκολίες για τον μαθητή που έχει προετοιμαστεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας και στα τρία χρόνια του Λυκείου και είναι σε θέση να διατυπώνει την προσωπική του άποψη.

Πανελλαδικές 2024: Οι Συντελεστές Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής – Αναλυτικά το πρόγραμμα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΛ ΕΤΟΥΣ 2024

ΗΜΕΡΑ ΗΜΕΡ/ΝΙΑ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
(Ο.Π.= Ομάδα Προσανατολισμού)
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 31-5-2024 – ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΤΡΙΤΗ 4-6-2024 – ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ– ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ– ΒΙΟΛΟΓΙΑ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝΟ.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ+ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣΟ.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
ΠΕΜΠΤΗ 6-6-2024 – ΛΑΤΙΝΙΚΑ– ΧΗΜΕΙΑ– ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝΟ.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ+ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣΟ.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ 12-6-2024 – ΙΣΤΟΡΙΑ-ΦΥΣΙΚΗ– ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝΟ.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ+ Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣΟ.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
text about elections
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en