Connect with us

ΠΑΙΔΕΙΑ

Πανελλήνιες 2019 | Όσα πρέπει να ξέρετε για το μηχανογραφικό

Δημοσιεύτηκε

στις

Λίγες ημέρες έμειναν για την έναρξη των φετινών Πανελλήνιων Εξετάσεων στις οποίες 102.000 περίπου υποψήφιοι θα διεκδικήσουν 78.335 θέσεις στα ΑΕΙ της χώρας.

Ενόψει λοιπόν, της 6ης και 7ης Ιουνίου, ημέρες έναρξης των εξετάσεων για ΕΠΑΛ και ΓΕΛ αντίστοιχα, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε το νέο μηχανογραφικό δελτίο, στο οποίο αποτυπώνονται οι αλλαγές που επέφεραν οι πρόσφατες νομοθετικές πρωτοβουλίες στον χάρτη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Συνολικά, το μηχανογραφικό περιλαμβάνει 424 τμήματα, ενώ 38 τμήματα δεν θα λειτουργήσουν από φέτος αλλά από τον Σεπτέμβρη του 2020.

Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία η αύξηση του αριθμού εισακτέων σε συνδυασμό με τις αλλαγές στα ΑΕΙ που θα εγκαινιαστούν από Σεπτέμβριο, αναμένεται να οδηγήσουν τις βάσεις σε καθοδική πορεία.

Ωστόσο, το γεγονός ότι περισσότερα είναι φέτος τα κοινά τμήματα μεταξύ των επιστημονικών πεδίων -στα οποία οι υποψήφιοι θα μπορούν να μπουν δίνοντας διαφορετικά μαθήματα, ανάλογα την ομάδα προσανατολισμού από την οποία προέρχονται- αφήνει αρκετά περιθώρια εκπλήξεων.

Ενδεικτικά, και από τα 4 επιστημονικά πεδία γίνεται εισαγωγή σε παιδαγωγικά τμήματα και ΤΕΦΑΑ, από 3 επιστημονικά πεδία σε σχολές της αστυνομίας, του λιμενικού και της πυροσβεστικής, ενώ από 2 επιστημονικά πεδία γίνεται εισαγωγή σε τμήματα γεωπονίας, πληροφορικής και στατιστικής.

Τα 38 τμήματα που θα λειτουργήσουν από το 2020-21

  • Μετάφρασης και Διερμηνείας (Ηγουμενίτσα)
  • Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής (‘Αρτα)
  • Μηχανολόγων Μηχανικών (Ιωάννινα)
  • Εθνομουσικολογίας (Ληξούρι)
  • Περιφερειακής Ανάπτυξης (Λευκάδα)
  • Διατροφής και Διαιτολογίας (Ψαχνά Ευβοίας)
  • Τουριστικών Σπουδών και Εναλλακτικού Τουρισμού (Ψαχνά Ευβοίας)
  • Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Αθήνα)
  • Υδροβιολογίας και Υδατοκαλλιεργειών (Αθήνα)
  • Πληροφορικής στη Γεωργία και το Περιβάλλον (Αθήνα)
  • Διαιτολογίας και Ποιότητας Ζωής (Αθήνα)
  • Πολιτισμού και Αγροτικού Τουρισμού (‘Αμφισσα)
  • Ψυχολογίας (Βόλος)
  • Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (Καρδίτσα)
  • Λογοθεραπείας (Λαμία)
  • Δημόσιας Διοίκησης (Θεσσαλονίκη)
  • Ανατολικών Γλωσσών και Πολιτισμών (Θεσσαλονίκη)
  • Μουσειολογίας (Έδεσσα)
  • Γεωλογίας (Καβάλα)
  •  Μάρκετινγκ (Γρεβενά)
  • Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής (Φλώρινα)
  • Παραγωγής Οπτικοακουστικών Μέσων (Κοζάνη)
  • Κινηματογράφου (Φλώρινα)
  • Λογοθεραπείας (Πτολεμαΐδα)
  • Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (Καστοριά)
  • Νομικής (Πάτρα)
  • Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Πύργος)
  • Γεωργικής Βιοτεχνολογίας (Αγρίνιο)
  • Δημόσιας Υγείας (Τρίπολη)
  • Αγροτικής Οικονομίας (‘Αργος)
  • Στατιστικής και Αναλογιστικής Επιστήμης (Σπάρτη)
  • Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων (Ηράκλειο)
  • Μηχανικών Βιοϊατρικής (Ηράκλειο)
  • Μουσικών Σπουδών (Ρέθυμνο)
  • Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (‘Αγιος Νικόλαος)
  • Φυσικοθεραπείας (Ιεράπετρα)
  • Χημικών Μηχανικών (Χανιά)
  • Πολιτικών Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (Αθήνα)

Το πρόγραμμα

Αναλυτικότερα, στις φετινές Πανελλαδικές, οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ), θα δώσουν το πρώτο τους μάθημα (Νέα Ελληνική Γλώσσα, Γενική Παιδεία) την Παρασκευή 7 Ιουνίου και στη συνέχεια, τα μαθήματα των Ομάδων Προσανατολισμού.

Όσον αφορά τα ΕΠΑΛ, οι υποψήφιοι θα εξεταστούν αρχικά στις 6 Ιουνίου στα Νέα Ελληνικά και στις 8 Ιουνίου στα Μαθηματικά (‘Αλγεβρα). Από τις 11 έως και τις 20 Ιουνίου, οι υποψήφιοι θα εξετάζονται σε μαθήματα ειδικότητας.

Για τα ειδικά μαθήματα, οι εξετάσεις θα διεξαχθούν από τις 21 Ιουνίου μέχρι 2 Ιουλίου.

Λειτουργία του υπουργείου Παιδείας κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών

Όπως κάθε χρόνο, κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών Εξετάσεων, η είσοδος του κοινού, των δικηγόρων και των επισκεπτών στο κτίριο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων θα πραγματοποιείται από τις 12:00 έως και τις 14:00.

Επίσης, δεν θα επιτρέπεται η αποχώρηση των υπαλλήλων του υπουργείου πριν τις 12:00 και δεν θα επιτρέπεται η διέλευση από την πτέρυγα Δ του ισογείου (αριστερά της κεντρικής εισόδου), καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας.

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Κωνσταντίνος Παραδέλης | 3ος πανελληνίως στο Τμήμα Ψυχολογίας του ΑΠΘ

Δημοσιεύτηκε

στις

Η πρόσφατη ανακοίνωση των βάσεων για τον Κωνσταντίνο Παραδέλη και την οικογένειά του σήμανε την ολοκλήρωση ενός κύκλου προσπαθειών και μάλιστα με το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, την είσοδό του στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Όχι όμως μια οποιαδήποτε είσοδο, αλλά τη διάκρισή του, αφού η βαθμολογία του τον κατέταξε στην 3η σειρά πανελληνίως, στο Τμήμα Ψυχολογίας του ΑΠΘ.

Γεννημένος στις 19 Ιουλίου του 2001, γιος του Μίλτου Παραδέλη και της Κατερίνας Ρούση, αποφοίτησε με βαθμό 19,8 από το 2ο Γενικό Λύκειο Καβάλας. Οι βαθμοί του στις πανελλήνιες εξετάσεις ήταν άριστοι. Έκθεση 18,1 – Αρχαία 18,7 – Ιστορία 19,2 – Λατινικά 19,6. Έτσι ο Κωνσταντίνος εξασφάλισε ένα σύνολο 18.895 μορίων και ήταν εκείνο που του χάρισε την 3η πανελλήνια θέση. Επιπλέον, φέτος θα λάβει και την βράβευση της Eurobank, που αποδίδεται κάθε χρόνο στον άριστο μαθητή του λυκείου με την υψηλότερη βαθμολογία των πανελληνίων εξετάσεων.

Καβαλιωτάκι και παιδί της Αγίας Παρασκευής, ο Κωνσταντίνος Παραδέλης έχει κι άλλα ταλέντα. Παίζει ηλεκτρικό μπάσο και παρακολουθεί μαθήματα μουσικής εδώ και δώδεκα χρόνια στο Ωδείο ΝΕΑΠΟΛΙΣ. Ο μεγαλύτερος αδελφός του, Θανάσης, είναι ήδη φοιτητής στο Τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Ζητήσαμε από τον Κωνσταντίνο να μας απαντήσει σε μια σειρά ερωτήσεων, επιδιώκοντας να ανακαλύψουμε το «μυστικό» της επιτυχίας του, τις προσδοκίες του για τις σπουδές και το μέλλον του, τους ανθρώπους που τον στήριξαν προκειμένου να οδηγηθεί στην μεγάλη του επιτυχία και φυσικά να κατανοήσουμε τη χαρά και την ικανοποίηση που δοκίμασε. Να λοιπόν όσα ενδιαφέροντα μας αποκάλυψε για τον εαυτό του:

ΕΡ: Πως ένιωσες όταν διαπίστωσες ότι εξασφάλισες την τρίτη πανελλήνια θέση εισαγωγής στη σχολή σου;

ΑΠ: Παρ’ όλο που η εισαγωγή στη σχολή μου ήταν δεδομένη, η χαρά ήταν πολύ μεγάλη διότι δεν περίμενα να βρίσκομαι τόσο ψηλά στη σειρά εισαγωγής.

ΕΡ: Για ποιο λόγο επέλεξες τη συγκεκριμένη επιστήμη;

ΑΠ: Η ψυχολογία και κυρίως το θεωρητικό της κομμάτι, μου είχε τραβήξει το ενδιαφέρον από πολύ νωρίς. Θεωρώ πως θα μου δώσει τα κατάλληλα ερεθίσματα και τις βάσεις για την μετέπειτα πορεία μου.

ΕΡ: Ποιο ήταν το «μυστικό» της επιτυχίας σου;

ΑΠ: Δεν υπάρχουν πολλά «μυστικά» για να επιτύχει κάνεις στις Πανελλήνιες εξετάσεις. Αυτά που χρειάζονται είναι υπομονή, επιμονή και συνεχές ποιοτικό διάβασμα. Από την προσωπική μου εμπειρία θα έλεγα πως η ξεκούραση και η διασκέδαση-ψυχαγωγία είναι εξίσου σημαντικές διαδικασίες με το διάβασμα, επομένως δεν πρέπει να παραμελούνται.

ΕΡ: Ποια στάση πρέπει να κρατά το οικογενειακό περιβάλλον προκειμένου να στηρίζει ηθικά έναν υποψήφιο;

ΑΠ: Η στάση της οικογένειας οφείλει να είναι όπως έχει διαμορφωθεί κατά τα χρόνια ανατροφής του παιδιού. Με άλλα λόγια η φροντίδα και η συναισθηματική στήριξη είναι απαραίτητα στοιχεία. Ωστόσο, όταν δίνεται στον υποψήφιο υπερβολική και αφύσικη προσοχή και φροντίδα μέσα στο σπίτι, σε συνδυασμό με συνεχείς συμβουλές για περισσότερο διάβασμα, τότε η πίεση πολλαπλασιάζεται. Η εμπιστοσύνη στις δυνάμεις του υποψηφίου κρίνεται απαραίτητη.

Για αυτούς τους λόγους θα ήθελα πολύ να ευχαριστήσω τους γονείς μου που μου στάθηκαν σε ό,τι χρειάστηκα και με εμπιστεύτηκαν για το διάβασμα.

ΕΡ: Πως διαμορφώνεται η ψυχολογία ενός υποψηφίου όταν καλείται να δοκιμαστεί στον «στίβο» των πανελληνίων εξετάσεων;

ΑΠ: Οι υποψήφιοι ερχόμαστε σε επαφή με μια πρωτόγνωρη εμπειρία στην Τρίτη Λυκείου: το πραγματικό διάβασμα, την αδιάκοπη μελέτη. Δε θα έλεγα πως το άγχος και η πίεση είναι στοιχεία που επικρατούν στη ψυχοσύνθεση του υποψηφίου, πάρα μια σχετική απροσδιοριστία σχετικά με το διάβασμα και μια ανησυχία για την επιτυχία των προσπαθειών τους.

ΕΡ: Υπήρχαν εναλλακτικές επιλογές σχολών τις οποίες είχες δηλώσει;

ΑΠ: Μέχρι και την τελευταία στιγμή αμφιταλαντευόμουν ανάμεσα στην Ψυχολογία και τη Φιλοσοφία Παιδαγωγική.

ΕΡ: Είσαι προετοιμασμένος για να δοκιμάσεις και να διαχειριστείς την φοιτητική ζωή;

ΑΠ: Είμαι, ναι. Αλλά ακόμη και να μην είμαι έτοιμος, θα γίνω στην πορεία.

ΕΡ: Εάν το απαιτήσουν οι συνθήκες, είσαι διατεθειμένος να φύγεις στο εξωτερικό προκειμένου να συνεχίσεις την ακαδημαϊκή σου εκπαίδευση;

ΑΠ: Η περίπτωση του εξωτερικού είναι στο μυαλό μου, αλλά όχι τόσο για προπτυχιακές σπουδές. Ίσως ένα μεταπτυχιακό στο εξωτερικό να ήταν η πρώτη μου επιλογή στη συνέχεια.

ΕΡ: Ποιο είναι το όραμά σου για το μέλλον;

ΑΠ: Η αλήθεια είναι πως δε συνηθίζω να έχω οράματα και πολύ μακρινούς στόχους. Ούτε γνωρίζω αν θα ήθελα να ασκήσω το επάγγελμα του ψυχολόγου. Η έρευνα, η διδασκαλία και η συγγραφή βιβλίων δοκιμιακού είδους είναι κάποια από τα πράγματα που μου αρέσουν πολύ και μπορώ να σκεφτώ το μέλλον μου με αυτά. Παρ’ όλα αυτά, θα ήθελα πολύ να ανοίξω ένα μπαρ και να συνεχίσω να ασχολούμαι με τη μουσική.

ΕΡ: Υπάρχουν άτομα τα οποία θα ήθελες να ευχαριστήσεις σήμερα, με δεδομένη πλέον την επιτυχία σου;

ΑΠ: Για να μην αναλωθώ στα τετριμμένα, θα ήθελα μόνο να ευχαριστήσω την καθηγήτρια μου στο φροντιστήριο Ορόσημο, την κ. Κωνσταντίνα Καρέζη. Ανεξαρτήτως επιτυχίας ή αποτυχίας, η επίδραση που άσκησε στην προσωπικότητα, το γνωστικό μου επίπεδο και την νοοτροπία μου είναι ανεκτίμητης αξίας και δε μπορώ παρά να την ευχαριστήσω μέσα από την καρδιά μου.

ΘΕΡΜΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ: Ας μου επιτραπεί να μεταφέρω και δημοσίως την υπερηφάνεια και τα θερμά συγχαρητήρια της οικογένειας Δεληγιάννη στον ανιψιό μας, Κωνσταντίνο Παραδέλη. Του ευχόμαστε, υγεία, δύναμη, πρόοδο και μια λαμπρή σταδιοδρομία, όπως ακριβώς την επιθυμεί.

ΒΟΥΛΑ ΘΑΣΙΤΟΥ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ

proininews.gr

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Μέχρι τη Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου οι αιτήσεις αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών

Δημοσιεύτηκε

στις

Άνοιξε από χθες το βράδυ η ηλεκτρονική πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας, στην οποία μπορούν οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί για πρόσληψη ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι να δηλώσουν τις περιοχές προτίμησής τους.

Αναλυτικότερα, το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων καλεί τους υποψήφιους εκπαιδευτικούς των κλάδων της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να δηλώσουν περιοχές προτίμησης για πρόσληψή τους ως αναπληρωτών, πλήρους ή/και μειωμένου ωραρίου, ή/και ως ωρομισθίων, σε σχολικές μονάδες γενικής εκπ/σης, σε δομές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, στα μουσικά σχολεία, στα καλλιτεχνικά σχολεία, στα σχολεία εκκλησιαστικής εκπαίδευσης, στη Σιβιτανίδειο Σχολή Τεχνών και Επαγγελμάτων και στις Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (ΔΥΕΠ), για το σχολικό έτος 2019-2020.

Υπενθυμίζεται ότι για φέτος δικαίωμα υποβολής της σχετικής αίτησης έχουν οι υποψήφιοι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί που είναι ήδη εγγεγραμμένοι, στους οικείους πίνακες κατάταξης σχολικού έτους 2018-2019.

Η προθεσμία για την υποβολή αίτησης – δήλωσης περιοχών προτίμησης  στην ηλεκτρονική πλατφόρμα (https://opsyd.sch.gr/) ορίζεται από την Τετάρτη 28 Αυγούστου έως και τη Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2019.

Σε περίπτωση που κάποιος υποψήφιος, εγγεγραμμένος πέρυσι δεν δηλώσει περιοχές προτίμησης εντός της προθεσμίας, δεν θα είναι διαθέσιμος για πρόσληψη το σχολικό έτος 2019-2020.

Οι κατά περίπτωση πίνακες κατάταξης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι αναρτημένοι στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Υ.ΠΑΙ.Θ. http://e-aitisi.sch.gr.

Από το υπουργείο σημειώνεται ότι οι υποψήφιοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ73 – Εκπαιδευτικοί Μειονοτικού Προγράμματος Μειονοτικών Σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θράκης, που περιλαμβάνονται στους οικείους οριστικούς πίνακες κατάταξης διδακτικού έτους 2018-2019, θα κληθούν να υποβάλουν δήλωση περιοχών προτίμησης με νεότερη πρόσκληση, μετά την έκδοση σε Φ.Ε.Κ. της σχετικής διαπιστωτικής απόφασης της υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων για την παράταση της  ισχύος τους.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΠΑΙΔΕΙΑ

Πέρασαν στο Πανεπιστήμιο με βαθμούς κάτω από τη βάση | Πού οφείλεται η πτώση, τι αλλαγές εξετάζονται

Δημοσιεύτηκε

στις

Έγραψαν μόλις 4,7, ωστόσο τον Σεπτέμβριο θα είναι φοιτητές. Το ίδιο και άλλοι, οι οποίοι έγιναν φοιτητές φιλολογίας με 9.700 μόρια, καθώς και φοιτητές μαθηματικού με 7.500 μόρια.

Αυτά, μεταξύ άλλων, είναι μερικά από τα «παράδοξα» των βάσεων 2019, τα οποία έφερε η μεγάλη πτώση τους.

Χαρακτηριστικό αυτού είναι ότι 159 τμήματα έχουν βάση εισαγωγής κάτω των 10.000 μορίων, κάτι που ισοδυναμεί με το 1/3 περίπου του συνόλου των τμημάτων.

Αξίζει, δε, να σημειωθεί πως σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η Νίκη Κεραμέως μιλώντας στον ΣΚΑΙ, ενα ποσοστό μαθητών από τα Γενικά Λύκεια της τάξης του 25% μπαίνει στο πανεπιστήμιο με βαθμοί κάτω από την βάση του 10, ενώ στα επαγγελματικά Λύκεια το ποσοστό ανεβαίνει στο 40%.

Όσον αφορά τα νέα τμήματα, που εισήχθησαν στο μηχανογραφικό φέτος ο αριθμός τους έφτανε τα 133 και εξ αυτών, τα 81 έχουν βάση κάτω των 10.000 μορίων και 52 πάνω από 10.000 μόρια.

Μπαίνουν σε σχολές με βαθμολογίες κάτω από… 1

Στα επαγγελματικά Λύκεια με μόλις 840 μόρια, δηλαδή με βαθμό 0,8, υποψήφιος μπαίνει στο τμήμα Περιφερειακής και Διασυνοριακής Ανάπτυξης.

Άλλος υποψήφιος, με μόλις 845 μόρια, εισέρχεται στο τμήμα πολιτικών μηχανικών της Πάτρας.

Λίγο πιο πάνω η βάση στα Γενικά Λύκεια

Συγκεκριμένα σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου παιδείας, ο χαμηλότερος βαθμός εισαγωγής από το Γενικά Λύκεια είναι:

  • Στο Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας (Θεσσαλονίκη), ΑΠΘ με 4.016 μόρια,
  • στο. Περιφερειακής και Διασυνοριακής Ανάπτυξης (Κοζάνη),
  • Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (ΝΕΟ) με 4.092 μόρια,
  • στο Περιφερειακής και Οικονομικής Ανάπτυξης (‘Αμφισσα), Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΝΕΟ) με 4.308 μόρια,
  • στο Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (Κοζάνη), Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (ΝΕΟ) με 4.490 μόρια,
  • στο Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (Καβάλα), Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος (ΝΕΟ) με 4.643 και
  • στο  Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας στον Άγιο Νικόλαο Κρήτης με 4.737 μόρια

Με βάση κάτω του δέκα εισήχθησαν και οι τελευταίοι στο Μαθηματικό της Σάμου, η βάση του οποίου φέτος κατρακύλησε κατά 2.587 μόρια, στα 7.501.

Με βάση αυτά τα στοιχεία, με μόλις 9.747 μόρια (σ.σ. κάτω από την βάση του 10) μπορεί κάποιος να φοιτήσει στο νεοϊδρυθέν τμήμα Ιστορίας – Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών και έδρα το Αγρίνιο.

Στο τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας της Κομοτηνής εξάλλου η βάση εισαγωγής είναι λίγο πάνω από το 10, στα 10.289 μόρια και πτώση 1.611 μόρια!

«Κρατήθηκαν» οι σχολές που προσφέρουν επαγγελματική αποκατάσταση

Από την άλλη πλευρά, υψηλές διατηρήθηκαν οι βάσεις 2019 στις περιζήτητες, λόγω επαγγελματικής αποκατάστασης σχολές, όπως της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής, με 18.241 μόρια (άνοδο 118 μόρια) για την Σχολή Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας.

Στις σχολές και τα τμήματα της ΑΣΟΕΕ, του Οικονομικού Πανεπιστημίου της Αθήνας οι βάσεις διατηρήθηκαν στα περσινά επίπεδα ή και ανέβηκαν κατά περίπτωση, όπως στο τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας με 17.959 (άνοδος 659 μόρια) και το τμήμα Πληροφορικής με βάση 16.433 μόρια και άνοδο 458 ωστόσο… δεν έλειψαν οι δημοφιλείς σχολές που μπαίνουν φοιτητές με κάτω από 10.000 μόρια.

Η βάση της Ιατρικής Σχολής Αθήνας διαμορφώνεται στα 18.724 μόρια, παρουσιάζοντας πτώση 305 μόρια σε σχέση με το 2018, που ήταν στα 19.029, ενώ στη Νομική Αθηνών στα 18.013 καταγράφοντας πτώση 208 μορίων.

Στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο στη σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών η βάση διαμορφώνεται στα 18.314, αυξημένη κατά 74 μόρια, ενώ στη σχολή Αρχιτεκτόνων η βάση είναι στα 19.050, παρουσιάζοντας πτώση 284 μόρια.

Χαρακτηριστικό της πτώσης των φετινών βάσεων είναι το τμήμα Φιλολογίας Αθήνας με βάση στα 14.677 μόρια, μειωμένη κατά 1.590, και το Μαθηματικό Αθήνας με τη βάση να διαμορφώνεται στα 14.617 μόρια από τα 15.152 που ήταν πέρυσι.

Οι σχολές με τη μεγαλύτερη πτώση

Στις πρώτες θέσεις των σχολών που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη πτώση βάσεων, σε απόλυτο αριθμό μορίων, «φιγουράρει» το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, καθώς τα τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων, Οικονομικής και Διοίκησης Τουρισμού και Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης, που βρίσκονται στη Χίο, σημείωσαν πτώση βάσεων πάνω από 4.000 μόρια.

Ειδικότερα, οι σχολές με τη μεγαλύτερη πτώση, σε απόλυτο αριθμό μορίων είναι:

  • Διοίκησης Επιχειρήσεων (Χίος), Πανεπιστήμιο Αιγαίου: πτώση 4.700 μόρια (5.305 από 10.005 μόρια)
  • Οικονομικής και Διοίκησης Τουρισμού (Χίος), Πανεπιστήμιο Αιγαίου: πτώση 4.317 μόρια (5.925 από 10.242 μόρια)
  • Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας (Αθήνα), ΕΚΠΑ: πτώση 4.074 μόρια (6.817 μόρια από 10.891 μόρια)
  • Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης (Χίος), Πανεπιστήμιο Αιγαίου: πτώση 4.028 μόρια (5.738 από 9.766 μόρια)

Πού οφείλεται η μεγάλη πτώση

Όπως σημείωσε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Γιώργος Χατζητέγας, εκπαιδευτικός αναλυτής, η μεγάλη αυτή πτώση οφείλεται στο γεγονός ότι φέτος ο αριθμός εισακτέων ήταν αυξημένος και ο αριθμός των υποψηφίων ήταν ο μεγαλύτερος της τελευταίας πενταετίας.

Για τη γενικότερη πτώση των βάσεων, ο κ. Χατζητέγας σχολίασε: «Στο 2ο και το 4ο πεδίο διαμορφώνονται συνθήκες ελεύθερης πρόσβασης σε σωρεία τμημάτων, αφού σε πολλά από αυτά οι βάσεις είναι εξαιρετικά χαμηλές και δίνεται η δυνατότητα μετεγγραφής σε πανεπιστήμια που η διαφορά μορίων είναι μεγάλη».

Επίσης, ο κ. Χατζητέγας σημείωσε ότι στα περιφερειακά τμήματα όλων των πεδίων και ιδιαίτερα στα φιλολογικά, ιστορικά και στα τμήματα φυσικής και χημείας οι βάσεις κινούνται γύρω και κάτω από τα 10.000 μόρια.

«Μάλιστα στα περιφερειακά τμήματα οικονομικών, πληροφορικής και μηχανικών, οι βάσεις κινούνται στα 5 και 6 χιλιάδες μόρια», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τον κ. Χατζητέγα, δεδομένης της διαμόρφωση των φετινών βάσεων, τίθεται ζήτημα αξιοπιστίας των γνώσεων που έχουν οι υποψήφιοι που μπαίνουν στα περιφερειακά τμήματα, τα οποία όπως είπε έχουν υψηλό επίπεδο σπουδών και καθηγητών, ως προς το αν θα μπορέσουν να αποπερατώσουν τις σπουδές τους.

Πάντως, όπως σημείωσε, η συντριπτική πλειονότητα των υποψηφίων «θα πρέπει να είναι ικανοποιημένη καθώς πέτυχαν σε σχολές που δεν ανέμεναν».

Τι σηματοδοτούν οι βάσεις εισαγωγής στα Πανεπιστήμια για την Παιδεία

Για την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των βάσεων μίλησε στο One Channel η Μάρνη Παπαματθαίου, συντάκτης στην εφημερίδα «Τα Νέα».

«Η φετινή εξεταστική διαδικασία θα μπορούσε να τιτλοφορείται το τέλος των πανελλαδικών εξετάσεων. Εκφυλίστηκε ο θεσμός και δεν αποτελεί τιμή πλέον για την ανώτατη εκπαίδευση», δήλωσε η κα. Παπαματθαίου.

Ο λόγος που οδήγησε σε αυτήν την κατάσταση, σύμφωνα με την ίδια, οφείλεται σε έναν συνδυασμό παραγόντων, ενώ άφησε να εννοηθεί ότι πολλές φορές υπάρχει πολιτική κατεύθυνση, καθώς επίσης και στην «πανεπιστημιοποίηση» κάποιων τμημάτων των ΤΕΙ.

«Η φετινή κατάσταση επαναφέρει τη συζήτηση για το πώς πρέπει να μπαίνουν τα παιδιά στο πανεπιστήμιο στο μέλλον και τη βαθμολογική βάση. Ίσως έτσι ισορροπήσει η εικόνα», υποστήριξε η κα. Παπαματθαίου και συμπλήρωσε πως «πρέπει να βρεθεί ένα σύστημα που θα είναι μεν αδιάβλητο και το οποίο θα εισάγει με επιτυχία τα παιδιά και θα είναι ικανοποιημένα».

 

 

«Το εξεταστικό σύστημα είναι στρεβλό»

Για τον ίδιο λόγο μίλησε στο One Channel ο εκπαιδευτικός αναλυτής, Χρήστος Κάτσικας, όπου με αφορμή την ανακοίνωση των βάσεων των πανελλαδικών εξετάσεων έδωσε παραδείγματα μαθητών περασμένων ετών οι οποίοι πέρασαν στις σχολές της προτιμήσεώς του με πολύ χαμηλές βάσεις.

«Ο βαθμός του μαθητή εξαρτάται από το βαθμό δυσκολίας των θεμάτων», δήλωσε ο κ. Κάτσικας και τόνισε πως «το σύστημα των εξετάσεων είναι στρεβλό».

Μίλησε για την ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές και οι οικογένειές τους.

Για τα πολιτικά στελέχη που συνηθίζουν να βάζουν εμπόδια στην πρόοδο του εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά οι ίδιοι σπούδασαν σε ιδιωτικά πανεπιστήμια του εξωτερικού υποστήριξε: «Δεν μπορείς να είσαι υπουργός της Δημόσιας Παιδείας και να στέλνεις τα παιδιά σου σε ιδιωτικά σχολεία. Είναι λιγάκι μπαμ».

 

 

Οι αιτίες που οδήγησαν στην πτώση

Στο θέμα της μεγάλη πτώσης των βάσεων αναφέρθηκε μέσα από το One Channel και ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θεόδωρος Τσούχλος, όπου με αφορμή την ανακοίνωση των βάσεων μίλησε για την πτώση που σημειώθηκε, αλλά και τις προοπτικές καριέρας καθενός από τους νέους φοιτητές.

Σύμφωνα με τον κ. Τσούχλο οι αιτίες που οδήγησαν στην καθολική πτώση ανάγονται σε ποικίλες και συνδυαστικές παραμέτρους.

«Είναι θέμα επιλογών των παιδιών, αλλά και το άνοιγμα των σχολών με την ανωτατικοποίηση των ΤΕΙ μπορεί να βοήθησε στην πτώση των βάσεων, όπως και η μη προτίμηση συγκεκριμένων τμημάτων», εξήγησε.

«Όλα τα τμήματα του ελληνικού πανεπιστημίου είναι αξιόλογα και αδικούνται αυτά με χαμηλές βάσεις. Παράμετρος είναι η δυσκολία των θεμάτων, η μη επαγγελματική αποκατάσταση, η δυσκολία εγγύτητας περιφερειακών τμημάτων, τα οποία συνήθως δεν προτιμώνται από άτομα προερχόμενα από μεγάλες πόλεις ή μακρινές περιοχές», κατέληξε.

 

 

«Ανάγκη να οριστεί ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια»

Σχολιάζοντας τη μεγάλη πτώση στις βάσεις πολλών σχολών, η υπουργός Παιδείας σημείωσε ότι αυτές διαμορφώνονται από 3 παράγοντες: τον αριθμό των εισακτέων, που ήταν ελαφρώς αυξημένος φέτος, τις επιδόσεις των μαθητών- που ήταν ελαφρώς χειρότερες στις φετινές Πανελλήνιες- και οι προτιμήσεις των μαθητών.

«Το 25% στα Γενικά Λύκεια και το 40% στα Επαγγελματικά Λύκεια μπήκε σε σχολές με βαθμούς κάτω από τη βάση. Αυτό πρέπει να μας προβληματίσει όλους. Εχουμε μιλήσει προεκλογικά για μια ελάχιστη βάση εισαγωγής. Είναι μία σκέψη που θα τεθεί σε διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Μια ελάχιστη βάση που θα ορίζεται από την Πολιτεία και από εκεί και πέρα να μπορεί κάθε πανεπιστήμιο να θέσει, αν θέλει, μια υψηλότερη βάση», είπε η κ. Κεραμέως μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1.

«Τα σημερινά αποτελέσματα πρέπει να μας προβληματίσουν. Οταν είδα σήμερα ότι μπαίνει στο Πανεπιστήμιο ένας μαθητής με βαθμολογία 0,8 προβληματίστηκα πάρα πολύ», παραδέχθηκε η κ. Κεραμέως. «Αυτό επέτεινε το αίσθημα ότι είναι αδήριτη η ανάγκη για ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Είναι μια πολύ σημαντική τομή που πρέπει να γίνει μετά από αναλυτική συζήτηση με όλους τους φορείς», συμπλήρωσε η υπουργός Παιδείας.

Η κ. Κεραμέως κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ για τη στάση του στην αναθεώρηση του Συντάγματος, σημειώνοντας ότι εξαιτίας αυτής έχει μπλοκάρει η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα. Αναφερόμενη στο σύστημα των Πανελληνίων εξετάσεων, δήλωσε ότι η κυβέρνηση δεν ήθελε να αιφνιδιάσει τους μαθητές που εισέρχονται τώρα στην Γ’ Λυκείου. Για αυτό έγιναν διορθωτικές κινήσεις, με τον εξορθολογισμό της ύλης, αλλά και την προαναγγελία διάταξης που θα πάει στη Βουλή προκειμένου να μην υπάρχει διαχωρισμός ανάμεσα σε «πράσινες» και «κόκκινες» σχολές.

 

 

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μήνυμα Κωνσταντίνου Μπλούχου για τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών εξετάσεων

Δημοσιεύτηκε

στις

Θέλω να εκφράσω τις πλέον ζεστόκαρδες ευχές μου και τα συγχαρητήριά μου σε όλες τις μαθήτριες και τους μαθητές για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Όνειρα και σχέδια ζωής, μπαίνουν πλέον σε ένα κανάλι γνώσης, μελέτης, ακαδημαϊκού κόπου και σπουδαστικού παιδέματος. 

Επιθυμώ επίσης να συγχαρώ και να πω ένα θερμό καλωσόρισες σε κάθε φοιτήτρια και φοιτητή που θα διαβεί το κατώφλι της Δράμας μας, το κατώφλι των δυο νέων τμημάτων ΑΕΙ, αυτής της ζεστόκαρδης πόλης που ξέρει να αγκαλιάζει και να αγαπά. 

Κλείνοντας όμως, θα ήθελα να εκφράσω ένα μεγάλο μπράβο και στα παιδιά που δεν πέτυχαν πουθενά, ή που δεν πέτυχαν εκεί που επιθυμούσαν. 

Παιδιά, ακόμη και τώρα που δεν τα καταφέρατε, δεν παύουν όλα να είναι όμορφα. Διότι οι μεγάλες μας στιγμές στη ζωή συγγενεύουν με ατυχίες και αποτυχίες. Κι όταν στο μέλλον κοιτάξετε τα πρότερα της ζωής σας με την ώριμη ματιά σας, θα δείτε ότι κάθε λάθος, κάθε αποτυχία, κάθε άτυχη στιγμή σε ωθεί σε κάτι νέο που ούτε φαντάζεσαι τι είναι. «Δεν φοβόμαστε την αποτυχία γιατί δεν είναι το τέλος του δρόμου. Είναι η ευκαιρία να μάθουμε και να εξελίξουμε τους εαυτούς μας. Και τότε η επιτυχία είναι αναπόφευκτη» (Steve Jobs).

Καλό δρόμο παιδιά…

Γραφείο Βουλευτή Ν.Δράμας 

Κωνσταντίνου Μπλούχου

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ
teliko filiagkos-plio
HOLIDAY-Car-Rental-banner
professional camera ad
post_head_image
300x250_ANOIKSI

300x250_ANOIKSI

karta 1
geotech_banner
old_town_inn
ergasia_syn
epikairotita

Social

Facebook
INSTAGRAM
Twitter
YOUTUBE



ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ