Connect with us

ΚΟΣΜΟΣ

Παναγία των Παρισίων | Τα αλχημιστικά και αποκρυφιστικά μυστικά του εμβληματικού ναού

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο διάσημος καθεδρικός ναός της Παναγίας των Παρισίων πάντοτε αποτελούσε έναν προνομιακό χώρο, όχι μόνον της ιστορίας της τέχνης και της λογοτεχνίας, αλλά και του αποκρυφιστικού πνεύματος.

Απόδειξη αυτού είναι ο αέναος συσχετισμός του με αποκρυφιστικά, μεταφυσικά σύμβολα και ιστορίας (από την Ουγκωϊκή απόδοση του Κουασιμόδου και τα Μυστήρια των Παρισίων του Ευγένιου Συ, έως την εμφάνισή της στον Κώδικα Ντα Βίντσι του Νταν Μπράουν). Άλλωστε η μυστηριακή μορφή του γέρου με τον φρυγικό σκούφο και το παλτό σε έναν από τους πύργους του διάσημου γοτθικού καθεδρικού ναού, αποτελεί την αλληγορία του αλχημιστή, ο οποίος από το ψηλό βάθρο της γνώσης του των απόκρυφων νόμων παρατηρεί τον κόσμο.

Το άγαλμα της Ίσιδας και η ονομασία Notre Dame

Το 1905, κατά την κατασκευή του παρισινού μετρό, κάτω από τα παλιά κοιλώματα της Βαστίλης βρέθηκε ένα άγαλμα της Ίσιδας. Στη μεγάλη μαύρη θεά, της οποίας η λατρεία διαδόθηκε παντού στα πέρατα της αυτοκρατορίας μέσω των ρωμαϊκών λεγεώνων οφείλεται και η ετυμολογία της ονομασίας της πόλης (Par-Isis, το πλοίο της Ίσιδας). Η αλήθεια είναι ότι το Ιλ-ντε λα- Σιτέ, ο πρώτος οικισμός των Παρισίων, φαίνεται από τον ουρανό σαν ένα από τα σκάφη, που στην αυγή της ιστορίας απέπλευσε από τον Νείλο, στη «μαύρη γη», όπου γεννήθηκαν ο Ερμής ο Τρισμέγιστος και η τέχνη της μετατροπής ταπεινών μετάλλων σε χρυσό.

Σταδιακά, η αρχαία αιγυπτιακή θεά μεταμορφώθηκε από τον δωδέκατο αιώνα στη Μαύρη Παναγία, και η κρύπτη όπου λατρεύεται βρίσκεται ακριβώς στα κατάβαθα του εδάφους του «νησιού», απέναντι από τον καθεδρικό ναό της Παναγίας των Παρισίων. Άλλωστε και η επωνυμία της «Νοτρ Νταμ», «η Κυρά μας» αντιστοιχεί στον τρόπο επίκλησης της αιγυπτιακής θεότητας.

Ο Φουλκανέλι είναι ο τελευταίος διάσημος αλχημιστής, που αφιέρωσε τη ζωή του για να διαλευκάνει τα μυστήρια στον καθεδρικό ναό της Νοτρ Νταμ. Η ίδια του η ταυτότητά περιβάλλεται επίσης από ένα αδιάλυτο μυστήριο: για κάποιους, υπήρξε ένας αξιωματικός του μηχανικού που συνεργάστηκε με τον αρχιτέκτονα Εζέν Βιολέ –λε –Ντυκ στην αποκατάστας της Νότρ Νταμ. Για άλλους είναι ο ίδιος ο Ζαν-Ζυλιέν ντε Σαμπάν ( Jean-Julien de Champagn), ο οποίος υπέγραψε τις απεικονίσεις του Μυστηρίου των Καθεδρικών.

Υπολογίζεται πως έφυγε από τη ζωή το 1932 σε μία σοφίτα στο αριθμό 59 της οδού Ροσουάρ ( Rue de Rochechouart), κοντά στο σιδηροδρομικό σταθμό της Γκαρ ντε Λιόν, μολονότι πολλά από τα συμβάντα που διηγείται στα βιβλία του διαδραματίζονται μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, γεγονός που τροφοδοτεί τη φαντασία όσων πιστεύουν ότι είχε ανακαλύψει το ελιξίριο της αιώνιας ζωής, τη συνταγή του οποίου μπορούν οι μυημένοι να διαβάσουν στην είσοδο του ναού της Νοτρ Νταμ.

Χάρη σ’ αυτόν γνωρίζουμε πως οι ασθενείς συγκεντρώνονταν σε ένα ειδικό τμήμα της Παναγίας, όπου κρέμονταν έξι λάμπες και δεν εγκατέλειπαν τον ναό έως ότου ιαθούν από τις αρρώστιες τους. Ενώ κι οι γιατροί που τους φρόντιζαν, το έκαναν γύρω από το βαπτιστήριο στην είσοδο της βασιλικής. Ο λόγος αυτής της ιεροτελεστίας παραμένει ακόμη μυστήριο.

Τα σύμβολα των αλχημιστών

Τον 14ο αιώνα, κάθε Κυριακή συγκεντρώνονταν στην κεντρική Πύλη όλοι οι αλχημιστές (στις ειδούς του Κρόνου, όπως λέει ο Φουλκανέλι), όπου εξέθεταν τα αποτελέσματα των ερευνών τους και μελετούσαν τα αλχημικά σύμβολα που απεικονίζονται στο υπέρθυρό της.

Αλλά και στις δύο πλευρές της μεγάλης εισόδου υπάρχουν στο υπέρθυρο δύο σειρές από 12 μετόπες και 12 μορφές που αντιπροσωπεύουν τα διαφορετικά στοιχεία και τις φάσεις της αλχημικής διαδικασίας. Μάλιστα σε αυτές τις μορφές, μία γυναίκα παρουσιάζεται τρεις φορές να κρατάει σε δίσκο ένα κοράκι, σύμβολο της σήψης, ή μία σαλαμάνδρα, σύμβολο της ασβεστοποίησης και ξεχωρίζει η αναπαράσταση με τον Φιλοσοφικό Υδράργυρο, που αποτελεί το σύμβολο της μεσαιωνικής επιστήμης.

Επίσης ξεχωρίζουν: ένας ιππότης με πανοπλία και δόρυ που προστατεύει το atanor (τον αλχημιστικό κλίβανο όπου προετοιμάζεται το μαγείρεμα των υλικών). Το κοράκι, το σύμβολο της σήψης που είναι απαραίτητο για τον διαχωρισμό του καθαρού και του ακάθαρτου, ιδιότητες που συνεδράζονται σε μια ίδια ένωση. Ένας άνθρωπος που κρατά ανοιχτό έναν κλίβανο και στο δεξί του χέρι τη φιλοσοφική λίθο. Στην κορυφή, όπου έζησε ο καμπούρης του Βίκτωρος Ουγκώ, μπορούμε να παρατηρήσουμε, στη γωνία του βόρειου πύργου, που περιβάλλεται από μάγισσες, το εντυπωσιακό ανάγλυφο ένας γέρου με φρυγικό σκούφο και παλτό, που ακουμπά με το ένα χέρι στην κουπαστή και με το άλλο χαϊδεύει τη γενειάδα του: είναι ο αλχημιστής, που εξετάζει και αναρωτιέται για την εξέλιξη του έργου.

Ο Νικολά Φλαμέλ και ο θρύλος του αλχημιστή

Στο άλλο άκρο του νησιού είναι το Sainte-Chapelle, που χτίστηκε μεταξύ 1245 και 1248 για να φυλάξει τα λείψανα του Θείου Πάθους. Τα υπέροχα βιτρό παράθυρα εκτελέσθηκαν με γνώμονα τις αλχημικές διαδικασίες. Το αγαπημένο του Φουλκανέλι ήταν η Σφαγή των Αθώων, μία αλληγορική απεικόνιση του «θανάτου» της πρώτης ύλης στα χέρια του υδραργύρου, με απώτερο στόχο την «ανάστασή» του στις επόμενες φάσεις της κατεργασίας του πιο ευγενούς αποτελέσματος.

Οι μεσαιωνικοί κτίστες χάραξαν τα σύμβολα του Ερμητικού δόγματος στους τοίχους των καθεδρικών ναών, τα οποία άσκησαν μεγάλη επιρροή σε κατοπινά δείγματα της μοντέρνας οικιστικής και θρησκευτικής αρχιτεκτονικής: στη δεξιά όχθη, πίσω από το Λούβρο, η εκκλησία του Saint-Germain l’ Auxerrois, μας εκπλήσσει με τα τρομακτικά, αποτρόπαια δαιμόνιά του, και το υποβλητικό γλυπτό της Παναγίας της Αιγυπτίας.

Λίγο πιο ανατολικά, βρίσκονται οι εκκλησίες του Saint-Merri και του Saint-Martin-des-Champs. Από την παλιά εκκλησία του Saint-Jacques de la Boucherie σήμερα υπάρχει μόνον ο πύργος, απ’ όπου ξεκινούσαν οι προσκυνητές για τον αποστολικό καθεδρικό του Σαντιάγο ντε Κομποστέλα στη Γαλικία της Ισπανίας. Λίγα μέτρα από τον πύργο διασταυρώνονται δύο δρόμοι, ένας με το όνομα του Nicolas Flamel (ο οποίος το 1389 έφτιαξε την πύλη του Saint-Jacques) και της συζύγου του, Perrenelle. Οκτώ τετράγωνα βορειότερα, στο 51 της οδού ντε Μοντμορενσί, υπάρχει μία επιγραφή: «Εδώ έζησε ο Νικολά Φλαμέλ, ένας πλούσιος παρισινός, ενορίτης του Saint-Jacques de la Boucherie, που ένας θρύλος τον θέλει να μετατρέπεται σε αλχημιστή σε αναζήτηση της φιλοσοφικής λίθου και του τρόπου μετατροπής του μολύβδου σε χρυσό».

Κανείς όμως δεν αρνείται, ωστόσο, ότι ο Φλαμέλ ξόδεψε όλη του την περιουσία για την κατασκευή καταφυγίων για τους ζητιάνους, σε νοσοκομεία και για το νεκροταφείο των Αθώων (Innocentes), στην πρόσοψη του οποίου έβαλε να χαράξουν το ιερογλυφικό με τα κλειδιά της επιστήμης του Ερμή, την οποία σύμφωνα με τον θρύλο διδάχθηκε από τον δάσκαλο Κάνς ( Canches) στη Λυόν.

Ένας χρονογράφος του 18ου αιώνα, δηλώνει πως τον είχε δει στην Όπερα του Παρισιού με τη σύζυγό του, Περενέλ, τέσσερις αιώνες μετά τον υποτιθέμενο θάνατό του και ο θρύλος λέει ότι κατά την αφαίρεση της ταφόπλακάς του δεν βρέθηκαν λείψανα.

Η ταφόπλακα του Φλαμέλ βρίσκεται σήμερα στο Μουσείο Κλυνί (Cluny). Αυτό το μουσείο φιλοξενεί επίσης μια σειρά από μεσαιωνικές ταπετσαρίες, όπως «Η Κυρία και ο Μονόκερως», η οποία σύμφωνα με τους Ερμητικούς δεν είναι, ή δεν είναι μόνον, μια αλληγορική ερμηνεία των αισθητηριακών αντιλήψεων, αλλά επίσης και η αλχημική εργασία: Η κυρία που φέρει μια σημαία με τρία μισοφέγγαρα, που αντιπροσωπεύουν το κλάσμα του υδραργύρου που συλλέγονται στο τέλος της πρώτης κατεργασίας, τρεις φορές μικρότερο από τη συνολική ποσότητά του στην αρχή της αλχημιστικής διαδικασίας.

Οι Φουλκανέλι, Ζαν –Ζυλιέν Σαμπάν (Jean-Julien Champagne, αν δεν ήταν το ίδιο και το αυτό πρόσωπο), Ρενέ Σβάλερ (για μερικούς, η πραγματική συγγραφέας των έργων που αποδίδονται στον Φουλκανέλι) και τα παιδιά του Φερδινάνδου Λεσσέψ, που άνοιξε την διώρυγα του Σουέζ, συνήθιζαν να μαζεύονται εκεί κοντά στο 76 της Rue de Rennes, στο βιβλιοπωλείο Livrairie du Merveilleux. Ο ιδιοκτήτης του Πιερ Ντιζόλ είχε ένα μοναδικό αρχείο αποκρυφικών επιστημών. Η θρυλική βιβλιοθήκη δεν υπάρχει πια, αλλά όπως λένε οι ειδικοί στον εσωτερισμό, στα κοντινά βιβλιοπωλεία της πλατείας Σαιν Μισέλ, μπορεί κάποιος να βρει κάποιες «καλές επαφές».

Οι κληρονόμοι των Ναϊτών έκαναν τις μυστικές συναντήσεις τους κοντά στο σπίτι του Φλαμέλ, στο υπόγειο του Ωδείου, δίπλα στο γιγάντιο εκκρεμές του Φουκώ (που σήμερα εκτίθεται στο Πάνθεον): Τουλάχιστον στην φαντασία του Ουμπέρτο Έκο. Αλλά εξίσου παραληρηματική, όσο και αληθοφανής την ίδια στιγμή είναι και η ιδέα του Νταν Μπράουν: Το Άγιο Δισκοπότηρο βρίσκεται θαμμένο κάτω από την κορυφή της πυραμίδας του Λούβρου, που εγκαινιάστηκε το 1989. Διαφανής και αινιγματική, η πυραμίδα αυτή που θυμίζει τις αιγυπτιακές, προόριζε να συνεχίσει να εξάπτει τη φαντασία των πιστών του αποκρυφισμού, με τον ίδιο μαγνητισμό που τους ασκεί η γοτθική πρόσοψη της Νοτρ Νταμ.

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΚΟΣΜΟΣ

Έφυγε από τη ζωή ο «ξένοιαστος καβαλάρης», Πίτερ Φόντα

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο αμερικανός ηθοποιός Πίτερ Φόντα, γιος του θρύλου του αμερικανικού κινηματογράφου Χένρι Φόντα και μικρός αδελφός της Τζέιν Φόντα, που έγινε διάσημος χάρη στον ρόλο του στην καλτ ταινία Easy Rider (1969, σε σκηνοθεσία Ντένις Χόπερ) απεβίωσε το πρωί της Παρασκευής στο σπίτι του στο Λος Άντζελες, σε ηλικία 79 ετών, ανακοίνωσε η οικογένειά του.

Ο θάνατός του οφειλόταν σε αναπνευστική ανεπάρκεια εξαιτίας του καρκίνου των πνευμόνων από τον οποίο έπασχε, εξήγησε εκπρόσωπος της οικογένειας Φόντα σε ανακοίνωση που δημοσιοποίησε.

«Με βαθιά θλίψη ανακοινώνουμε ότι ο Πίτερ Φόντα απεβίωσε», αναφέρει η ανακοίνωση των Φόντα. «Ενώ θρηνούμε την απώλεια αυτού του γλυκού και αβρού άνδρα, ευχόμαστε οι πάντες να τιμήσουν το αδάμαστο πνεύμα του και την αγάπη του για τη ζωή. Προς τιμή του Πίτερ, σας παρακαλούμε υψώστε το ποτήρι σας σε μια πρόποση στην ελευθερία», προστίθεται στην ανακοίνωση της οικογένειας.

 

 

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΟΣΜΟΣ

Νέα δίκη για έφηβη θύμα βιασμού που γέννησε νεκρό μωρό και δικάζεται για ανθρωποκτονία

Δημοσιεύτηκε

στις

Η δικαιοσύνη στο Ελ Σαλβαδόρ δικάζει εκ νέου από χθες Πέμπτη για ανθρωποκτονία την Έβελιν Ερνάντες, τη νεαρή που γέννησε νεκρό το αγόρι που είπε πως δεν γνώριζε καν ότι κυοφορούσε μετά τον βιασμό της, στη χώρα όπου η νομοθεσία κατά των αμβλώσεων είναι από τις πιο αυστηρές στον κόσμο.

Η Ερνάντες, σήμερα 21 ετών, έφηβη όταν γέννησε, είχε καταδικαστεί ήδη τον Ιούνιο του 2017 να εκτίσει 30 χρόνια κάθειρξη, αλλά η απόφαση αυτή ακυρώθηκε από το Ανώτατο Δικαστήριο τον Φεβρουάριο, 33 μήνες αφότου η νέα οδηγήθηκε πίσω από τα σίδερα.

«Θέλω μόνο να πω ότι είμαι αθώα» και «ξέρω ότι (ο δικαστής) θα αποδώσει δικαιοσύνη στην υπόθεσή μου», είπε η Ερνάντες φθάνοντας στο δικαστήριο. Η νεαρή εξηγεί πάντα ότι το βρέφος γεννήθηκε νεκρό, όπως αναφέρει το ΑΜΠΕ,

Σε αυτή τη δεύτερη δίκη, η εισαγγελία έχει μεταβάλει το κατηγορητήριο: η Ερνάντες δεν κατηγορείται πλέον για ανθρωποκτονία εκ προμελέτης με επιβαρυντικές περιστάσεις, αλλά για ανθρωποκτονία εξ αμελείας με επιβαρυντικές περιστάσεις. Πάντως και αυτή η κατηγορία επισύρει ποινή κάθειρξης από 30 ως 50 χρόνια, σύμφωνα με την ομάδα της υπεράσπισής της.

Την 6η Απριλίου 2016, η ακόμη τότε έφηβη Ερνάντες γέννησε μέσα σε μια τουαλέτα νεκρό το μωρό. Όταν διακομίστηκε σε νοσοκομείο στην πόλη Κοχουτεπέκε (κεντρικά), συνελήφθη και της απαγγέλθηκαν κατηγορίες για ανθρωποκτονία, εξήγησε η δικηγόρος της Ελίζαμπεθ Ντέρας.

Αρχικά, η Έβελιν Ερνάντες είχε καταγγείλει πως έμεινε έγκυος εξαιτίας βιασμού, αλλά η δικηγόρος της σημείωσε — χωρίς να υπεισέλθει σε περισσότερες λεπτομέρειες — ότι προτιμά πλέον να μην αναφέρεται στις περιστάσεις της εγκυμοσύνης της νέας κατόπιν αιτήματος της ίδιας, διότι ζει σε συνοικία που ελέγχεται από συμμορίες και φοβάται ότι θα υποστεί αντίποινα.

Φωνάζοντας συνθήματα όπως «λευτεριά στην Έβελιν» και «κάτω η πατριαρχία», περίπου πενήντα φεμινίστριες συγκεντρώθηκαν και διαδήλωσαν μπροστά στο δικαστήριο της Σιουδάδ Δελγάδο, στο βορειοανατολικό τμήμα του Σαν Σαλβαδόρ, της πρωτεύουσας της χώρας.

Στο συντηρητικό καθολικό Ελ Σαλβαδόρ, ο ποινικός κώδικας προβλέπει την επιβολή ποινής φυλάκισης 2 ως 8 ετών σε κάθε περίπτωση άμβλωσης αλλά, στην πραγματικότητα, οι δικαστές αντιμετωπίζουν κάθε απώλεια βρέφους ως «ανθρωποκτονία με επιβαρυντικές περιστάσεις», κατηγορία που επισύρει ποινή 30 ως 50 ετών κάθειρξης.

Σήμερα, τουλάχιστον 16 γυναίκες βρίσκονται στις φυλακές του Σαλβαδόρ λόγω αμβλώσεων. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών πάντως, πέντε γυναίκες που είχαν καταδικαστεί για παρόμοιες υποθέσεις αφέθηκαν ελεύθερες.

Ωστόσο σύμφωνα με την Οργάνωση Πολιτών για την Αποποινικοποίηση της Άμβλωσης, μεταξύ του 2000 και του 2014 συνολικά 147 γυναίκες καταδικάστηκαν σε ποινές φυλάκισης και κάθειρξης ως και 40 ετών για τέτοιες υποθέσεις.

Ο δικαστής διέταξε χθες να αναβληθεί η διαδικασία, διότι ένας μάρτυρας κατηγορίας δεν προσήλθε. Η ακροαματική διαδικασία θα επαναληφθεί σήμερα στις 09:00 (τοπική ώρα· 18:00 ώρα Ελλάδας).

 

 

Η δίκη είναι η πρώτη που διεξάγεται επί των ημερών του προέδρου Ναγίμπ Μπουκέλε, που ανέλαβε την εξουσία τον Ιούνιο και έχει ταχθεί υπέρ της νομιμοποίησης των αμβλώσεων σε περιπτώσεις που κινδυνεύει η ζωή της μητέρας.

Μολονότι υπάρχουν άλλες έξι χώρες στη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική οι οποίες απαγορεύουν απολύτως τις αμβλώσεις, το Ελ Σαλβαδόρ ξεχωρίζει για τις πολλές καταδίκες γυναικών. Τα Ηνωμένα Έθνη ζήτησαν το 2017 από το Ελ Σαλβαδόρ να κηρύξει μορατόριο στην εφαρμογή του νόμου για τις αμβλώσεις και να επανεξετάσει τις υποθέσεις γυναικών που φυλακίστηκαν για τέτοια εγκλήματα. Αλλά οι προσπάθειες να υιοθετηθεί νέος νόμος, να αρθεί η απόλυτη απαγόρευση, αποδείχθηκαν άκαρπες.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

LIFESTYLE

Μεγιστάνας πουλά το πιο εντυπωσιακό σούπερ γιοτ στον πλανήτη

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο δισεκατομμυριούχος μεγιστάνας της ναυτιλίας με έδρα το Χονγκ Κονγκ, Anthony Marden, αποφάσισε να πουλήσει το γιοτ Adastra, ένα φουτουριστικό τριμαράν 140 ποδών που μοιάζει με το πολεμικό τζετ της ταινίας «Ο Πόλεμος των Άστρων».

Με το Adastra ο Marden τα τελευταία επτά χρόνια έχει γυρίσει σχεδόν όλο τον κόσμο, από την Ίμπιζα της Ισπανίας μέχρι το Μπαλί της Ινδονησίας, όπως αναφέρει ο ιστότοπος που λάνσαρε στην αγορά προς πώληση το σούπερ γιοτ.

Αν και ο ιστότοπος δεν αναφέρει ρητά την τιμή πώλησης του γιοτ, λέγεται πως ο δισεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης ζητά γι’ αυτό 12 εκατομμύρια δολάρια, όπως μεταδίδει το CNN.

«Είναι πραγματικά μια ξεμυαλίστρα», αναφέρει ο Marden για το σκάφος του. «Είναι η πιο όμορφη και διαφορετική από όλα τα άλλα γιοτ. Ολοι σταματούν για να τη βγάλουν φωτογραφία».

Εχοντας λάβει τον τίτλο του «πιο cool γιοτ περιπέτειας», το Adastra έχει χώρο για εννέα επιβάτες και έξι μέλη πληρώματος, δύο επίπεδα, ένα ανοιχτό κεντρικό κατάστρωμα επενδυμένου με ξύλο από δρυ.

Το σκάφος που έχει σχεδιαστεί από τον John Shuttleworth, δημιουργήθηκε σε συμφωνία με την επιθυμία του Marden  για ταχύτητα, αλλά και την απαίτηση της συζύγου του Elaine για άνεση και πολυτέλεια.

Το αποτέλεσμα είναι ένα σκάφος κατασκευασμένο από ελαφριές ίνες άνθρακα, με δυνατότητα να διανύει 9.000 ναυτικά μίλια, με ζεστούς μοντέρνους εσωτερικούς χώρους και άφθονες παροχές για τους επιβαίνοντες.

Το εσωτερικό του κύριου καταστρώματος περιλαμβάνει ένα σαλόνι, τραπεζαρία και παράθυρα περιμετρικά που προσφέρουν υπέροχη θέα.

Έξω, υπάρχει ένα μπαρ, καναπές και τραπεζαρία. Ένα γκαράζ κάτω από το κατάστρωμα της πρύμνης έχει χώρο για ένα μικρότερο σκάφος και κατασκευάστηκε με αναδιπλούμενη πόρτα ώστε να δημιουργήσει μια πλατφόρμα καταδύσεων και ηλιοθεραπείας.

Κάτω από το κατάστρωμα, υπάρχει μια απομονωμένη κύρια κρεβατοκάμαρα με φουτουριστικό ντιζάιν και κυρτωμένους ανεστραμμένους τοίχους. Υπάρχουν δύο πρόσθετες κρεβατοκάμαρες για τους επισκέπτες στο άλλο άκρο του κύριου καταστρώματος.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Έρχεται η πιο εντυπωσιακή θερινή βροχή από «πεφταστέρια»

Δημοσιεύτηκε

στις

Πιστές στο καλοκαιρινό ραντεβού τους, οι διάττοντες Περσείδες, η πιο εντυπωσιακή θερινή βροχή από «πεφταστέρια», θα κορυφωθούν και φέτος στην καρδιά του καλοκαιριού, συγκεκριμένα το βράδυ της Δευτέρας 12 Αυγούστου προς τα χαράματα της Τρίτης, στο νυχτερινό ουρανό της χώρας μας και γενικότερα του βορείου ημισφαιρίου.

Όσοι έχουν μείνει ξύπνιοι και εφόσον ο ουρανός δεν έχει σύννεφα, θα έχουν την ευκαιρία να δουν το φαινόμενο. Φέτος όμως ακολουθεί πανσέληνος στις 15 Αυγούστου, με αποτέλεσμα η λάμψη από το μεγάλο φεγγάρι, που θα είναι αρκετά φωτεινό, να εμποδίσει σε ένα βαθμό την παρατήρηση των μετεώρων, έτσι θα γίνουν ορατά μόνο τα πιο φωτεινά από αυτά.

Οι Περσείδες είναι εντυπωσιακές βροχές διαττόντων, καθώς τα «πεφταστέρια» τους είναι γρήγορα και φωτεινά, διαθέτοντας συνήθως μακριές πύρινες «ουρές». Σύμφωνα με τη NASA, το ρεκόρ τους ήταν το 1993, όταν είχαν καταγραφεί περίπου 300 μετέωρα την ώρα.

Εμφανίζονται σε όλα σχεδόν τα σημεία του ουρανού και όχι σε ένα συγκεκριμένο, μολονότι φαίνεται να προέρχονται κυρίως από τα βόρεια-βορειοανατολικά, από την περιοχή του αστερισμού του Περσέα, από όπου πήραν και το όνομά τους.

Τα μετέωρα αρχίζουν να πέφτουν αραιά από τις 17 Ιουλίου περίπου, πυκνώνουν σταδιακά και διαρκούν έως τις 24 Αυγούστου. Όσο πιο κοντά στην ώρα που χαράζει, τόσο πιθανότερο είναι να δει κανείς με γυμνά μάτια τα συγκεκριμένα «πεφταστέρια» οπουδήποτε στον ουρανό.

Οι Περσείδες -που καταγράφηκαν για πρώτη φορά από Κινέζους αστρονόμους το 36 μ.Χ. – προκαλούνται από τα σωματίδια σκόνης που αφήνει πίσω της η τεράστια ουρά, μήκους δεκάδων εκατομμυρίων χιλιομέτρων, του κομήτη 109Ρ/Σουίφτ-Τατλ, που διασταυρώνεται με την τροχιά της Γης. Ο κομήτης, ο οποίος ανακαλύφθηκε το 1862 από τους αστρονόμους Λιούις Σουίφτ και Χόρας Τατλ (των οποίων φέρει το όνομα), διαθέτει ένα τεράστιο πυρήνα διαμέτρου περίπου 26 χιλιομέτρων, πολύ μεγαλύτερο από τον αστεροειδή με διάμετρο δέκα χιλιομέτρων, ο οποίος έπεσε στη Γη πριν από 66 εκατ. χρόνια και εξαφάνισε τους δεινόσαυρους.

Ο εν λόγω κομήτης είναι το μεγαλύτερο γνωστό ουράνιο σώμα που περνάει από τη Γη κατά τακτά χρονικά διαστήματα και χρειάζεται περίπου 133 χρόνια για να πραγματοποιήσει μια πλήρη περιφορά γύρω από τον Ήλιο. Σήμερα βρίσκεται σε απόσταση περίπου πέντε δισεκατομμυρίων χιλιομέτρων και το επόμενο κοντινό πέρασμα του από τη Γη αναμένεται το 2126, ενώ δεν φαίνεται να αποτελεί απειλή για τον πλανήτη μας στο προβλέψιμο μέλλον.

Τα μετέωρα του, που συνήθως έχουν βάρος μικρότερο από ένα γραμμάριο, εισέρχονται στη γήινη ατμόσφαιρα με ταχύτητα σχεδόν 60 χλμ. το δευτερόλεπτο και αναφλέγονται σε ύψος περίπου 100 χλμ., οπότε και αρχίζουν να γίνονται ορατά από τους παρατηρητές. Καθώς πλησιάζουν προς το έδαφος με μεγάλη ταχύτητα, διαλύονται από την τριβή και την υπερθέρμανση (1.650 βαθμοί Κελσίου), αφήνοντας πίσω τους φωτεινά ίχνη.

Το «κλειδί», σύμφωνα με τους ειδικούς, για να δει κανείς μια βροχή διαττόντων, είναι -εκτός από την υπομονή- το οπτικό πεδίο του να περιλαμβάνει ένα όσο γίνεται μεγαλύτερο τμήμα σκοτεινού ουρανού. Οι διάττοντες είναι επίσης δυνατό -με λίγη τύχη- να φωτογραφηθούν με φωτογραφική μηχανή που διαθέτει ευρυγώνιο φακό και θα κάνει διαδοχικές προγραμματισμένες λήψεις μεγάλης διάρκειας.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ
teliko filiagkos-plio
HOLIDAY-Car-Rental-banner
aigaion
Island-thassos-banner
professional camera ad
filippidis marmara banner
post_head_image
300x250_ANOIKSI

300x250_ANOIKSI

karta 1
geotech_banner
old_town_inn
ergasia_syn
epikairotita

Social

Facebook
INSTAGRAM
Twitter
YOUTUBE



ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ