Connect with us

ΚΟΣΜΟΣ

Παναγία των Παρισίων | Τα αλχημιστικά και αποκρυφιστικά μυστικά του εμβληματικού ναού

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο διάσημος καθεδρικός ναός της Παναγίας των Παρισίων πάντοτε αποτελούσε έναν προνομιακό χώρο, όχι μόνον της ιστορίας της τέχνης και της λογοτεχνίας, αλλά και του αποκρυφιστικού πνεύματος.

Απόδειξη αυτού είναι ο αέναος συσχετισμός του με αποκρυφιστικά, μεταφυσικά σύμβολα και ιστορίας (από την Ουγκωϊκή απόδοση του Κουασιμόδου και τα Μυστήρια των Παρισίων του Ευγένιου Συ, έως την εμφάνισή της στον Κώδικα Ντα Βίντσι του Νταν Μπράουν). Άλλωστε η μυστηριακή μορφή του γέρου με τον φρυγικό σκούφο και το παλτό σε έναν από τους πύργους του διάσημου γοτθικού καθεδρικού ναού, αποτελεί την αλληγορία του αλχημιστή, ο οποίος από το ψηλό βάθρο της γνώσης του των απόκρυφων νόμων παρατηρεί τον κόσμο.

Το άγαλμα της Ίσιδας και η ονομασία Notre Dame

Το 1905, κατά την κατασκευή του παρισινού μετρό, κάτω από τα παλιά κοιλώματα της Βαστίλης βρέθηκε ένα άγαλμα της Ίσιδας. Στη μεγάλη μαύρη θεά, της οποίας η λατρεία διαδόθηκε παντού στα πέρατα της αυτοκρατορίας μέσω των ρωμαϊκών λεγεώνων οφείλεται και η ετυμολογία της ονομασίας της πόλης (Par-Isis, το πλοίο της Ίσιδας). Η αλήθεια είναι ότι το Ιλ-ντε λα- Σιτέ, ο πρώτος οικισμός των Παρισίων, φαίνεται από τον ουρανό σαν ένα από τα σκάφη, που στην αυγή της ιστορίας απέπλευσε από τον Νείλο, στη «μαύρη γη», όπου γεννήθηκαν ο Ερμής ο Τρισμέγιστος και η τέχνη της μετατροπής ταπεινών μετάλλων σε χρυσό.

Σταδιακά, η αρχαία αιγυπτιακή θεά μεταμορφώθηκε από τον δωδέκατο αιώνα στη Μαύρη Παναγία, και η κρύπτη όπου λατρεύεται βρίσκεται ακριβώς στα κατάβαθα του εδάφους του «νησιού», απέναντι από τον καθεδρικό ναό της Παναγίας των Παρισίων. Άλλωστε και η επωνυμία της «Νοτρ Νταμ», «η Κυρά μας» αντιστοιχεί στον τρόπο επίκλησης της αιγυπτιακής θεότητας.

Ο Φουλκανέλι είναι ο τελευταίος διάσημος αλχημιστής, που αφιέρωσε τη ζωή του για να διαλευκάνει τα μυστήρια στον καθεδρικό ναό της Νοτρ Νταμ. Η ίδια του η ταυτότητά περιβάλλεται επίσης από ένα αδιάλυτο μυστήριο: για κάποιους, υπήρξε ένας αξιωματικός του μηχανικού που συνεργάστηκε με τον αρχιτέκτονα Εζέν Βιολέ –λε –Ντυκ στην αποκατάστας της Νότρ Νταμ. Για άλλους είναι ο ίδιος ο Ζαν-Ζυλιέν ντε Σαμπάν ( Jean-Julien de Champagn), ο οποίος υπέγραψε τις απεικονίσεις του Μυστηρίου των Καθεδρικών.

Υπολογίζεται πως έφυγε από τη ζωή το 1932 σε μία σοφίτα στο αριθμό 59 της οδού Ροσουάρ ( Rue de Rochechouart), κοντά στο σιδηροδρομικό σταθμό της Γκαρ ντε Λιόν, μολονότι πολλά από τα συμβάντα που διηγείται στα βιβλία του διαδραματίζονται μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, γεγονός που τροφοδοτεί τη φαντασία όσων πιστεύουν ότι είχε ανακαλύψει το ελιξίριο της αιώνιας ζωής, τη συνταγή του οποίου μπορούν οι μυημένοι να διαβάσουν στην είσοδο του ναού της Νοτρ Νταμ.

Χάρη σ’ αυτόν γνωρίζουμε πως οι ασθενείς συγκεντρώνονταν σε ένα ειδικό τμήμα της Παναγίας, όπου κρέμονταν έξι λάμπες και δεν εγκατέλειπαν τον ναό έως ότου ιαθούν από τις αρρώστιες τους. Ενώ κι οι γιατροί που τους φρόντιζαν, το έκαναν γύρω από το βαπτιστήριο στην είσοδο της βασιλικής. Ο λόγος αυτής της ιεροτελεστίας παραμένει ακόμη μυστήριο.

Τα σύμβολα των αλχημιστών

Τον 14ο αιώνα, κάθε Κυριακή συγκεντρώνονταν στην κεντρική Πύλη όλοι οι αλχημιστές (στις ειδούς του Κρόνου, όπως λέει ο Φουλκανέλι), όπου εξέθεταν τα αποτελέσματα των ερευνών τους και μελετούσαν τα αλχημικά σύμβολα που απεικονίζονται στο υπέρθυρό της.

Αλλά και στις δύο πλευρές της μεγάλης εισόδου υπάρχουν στο υπέρθυρο δύο σειρές από 12 μετόπες και 12 μορφές που αντιπροσωπεύουν τα διαφορετικά στοιχεία και τις φάσεις της αλχημικής διαδικασίας. Μάλιστα σε αυτές τις μορφές, μία γυναίκα παρουσιάζεται τρεις φορές να κρατάει σε δίσκο ένα κοράκι, σύμβολο της σήψης, ή μία σαλαμάνδρα, σύμβολο της ασβεστοποίησης και ξεχωρίζει η αναπαράσταση με τον Φιλοσοφικό Υδράργυρο, που αποτελεί το σύμβολο της μεσαιωνικής επιστήμης.

Επίσης ξεχωρίζουν: ένας ιππότης με πανοπλία και δόρυ που προστατεύει το atanor (τον αλχημιστικό κλίβανο όπου προετοιμάζεται το μαγείρεμα των υλικών). Το κοράκι, το σύμβολο της σήψης που είναι απαραίτητο για τον διαχωρισμό του καθαρού και του ακάθαρτου, ιδιότητες που συνεδράζονται σε μια ίδια ένωση. Ένας άνθρωπος που κρατά ανοιχτό έναν κλίβανο και στο δεξί του χέρι τη φιλοσοφική λίθο. Στην κορυφή, όπου έζησε ο καμπούρης του Βίκτωρος Ουγκώ, μπορούμε να παρατηρήσουμε, στη γωνία του βόρειου πύργου, που περιβάλλεται από μάγισσες, το εντυπωσιακό ανάγλυφο ένας γέρου με φρυγικό σκούφο και παλτό, που ακουμπά με το ένα χέρι στην κουπαστή και με το άλλο χαϊδεύει τη γενειάδα του: είναι ο αλχημιστής, που εξετάζει και αναρωτιέται για την εξέλιξη του έργου.

Ο Νικολά Φλαμέλ και ο θρύλος του αλχημιστή

Στο άλλο άκρο του νησιού είναι το Sainte-Chapelle, που χτίστηκε μεταξύ 1245 και 1248 για να φυλάξει τα λείψανα του Θείου Πάθους. Τα υπέροχα βιτρό παράθυρα εκτελέσθηκαν με γνώμονα τις αλχημικές διαδικασίες. Το αγαπημένο του Φουλκανέλι ήταν η Σφαγή των Αθώων, μία αλληγορική απεικόνιση του «θανάτου» της πρώτης ύλης στα χέρια του υδραργύρου, με απώτερο στόχο την «ανάστασή» του στις επόμενες φάσεις της κατεργασίας του πιο ευγενούς αποτελέσματος.

Οι μεσαιωνικοί κτίστες χάραξαν τα σύμβολα του Ερμητικού δόγματος στους τοίχους των καθεδρικών ναών, τα οποία άσκησαν μεγάλη επιρροή σε κατοπινά δείγματα της μοντέρνας οικιστικής και θρησκευτικής αρχιτεκτονικής: στη δεξιά όχθη, πίσω από το Λούβρο, η εκκλησία του Saint-Germain l’ Auxerrois, μας εκπλήσσει με τα τρομακτικά, αποτρόπαια δαιμόνιά του, και το υποβλητικό γλυπτό της Παναγίας της Αιγυπτίας.

Λίγο πιο ανατολικά, βρίσκονται οι εκκλησίες του Saint-Merri και του Saint-Martin-des-Champs. Από την παλιά εκκλησία του Saint-Jacques de la Boucherie σήμερα υπάρχει μόνον ο πύργος, απ’ όπου ξεκινούσαν οι προσκυνητές για τον αποστολικό καθεδρικό του Σαντιάγο ντε Κομποστέλα στη Γαλικία της Ισπανίας. Λίγα μέτρα από τον πύργο διασταυρώνονται δύο δρόμοι, ένας με το όνομα του Nicolas Flamel (ο οποίος το 1389 έφτιαξε την πύλη του Saint-Jacques) και της συζύγου του, Perrenelle. Οκτώ τετράγωνα βορειότερα, στο 51 της οδού ντε Μοντμορενσί, υπάρχει μία επιγραφή: «Εδώ έζησε ο Νικολά Φλαμέλ, ένας πλούσιος παρισινός, ενορίτης του Saint-Jacques de la Boucherie, που ένας θρύλος τον θέλει να μετατρέπεται σε αλχημιστή σε αναζήτηση της φιλοσοφικής λίθου και του τρόπου μετατροπής του μολύβδου σε χρυσό».

Κανείς όμως δεν αρνείται, ωστόσο, ότι ο Φλαμέλ ξόδεψε όλη του την περιουσία για την κατασκευή καταφυγίων για τους ζητιάνους, σε νοσοκομεία και για το νεκροταφείο των Αθώων (Innocentes), στην πρόσοψη του οποίου έβαλε να χαράξουν το ιερογλυφικό με τα κλειδιά της επιστήμης του Ερμή, την οποία σύμφωνα με τον θρύλο διδάχθηκε από τον δάσκαλο Κάνς ( Canches) στη Λυόν.

Ένας χρονογράφος του 18ου αιώνα, δηλώνει πως τον είχε δει στην Όπερα του Παρισιού με τη σύζυγό του, Περενέλ, τέσσερις αιώνες μετά τον υποτιθέμενο θάνατό του και ο θρύλος λέει ότι κατά την αφαίρεση της ταφόπλακάς του δεν βρέθηκαν λείψανα.

Η ταφόπλακα του Φλαμέλ βρίσκεται σήμερα στο Μουσείο Κλυνί (Cluny). Αυτό το μουσείο φιλοξενεί επίσης μια σειρά από μεσαιωνικές ταπετσαρίες, όπως «Η Κυρία και ο Μονόκερως», η οποία σύμφωνα με τους Ερμητικούς δεν είναι, ή δεν είναι μόνον, μια αλληγορική ερμηνεία των αισθητηριακών αντιλήψεων, αλλά επίσης και η αλχημική εργασία: Η κυρία που φέρει μια σημαία με τρία μισοφέγγαρα, που αντιπροσωπεύουν το κλάσμα του υδραργύρου που συλλέγονται στο τέλος της πρώτης κατεργασίας, τρεις φορές μικρότερο από τη συνολική ποσότητά του στην αρχή της αλχημιστικής διαδικασίας.

Οι Φουλκανέλι, Ζαν –Ζυλιέν Σαμπάν (Jean-Julien Champagne, αν δεν ήταν το ίδιο και το αυτό πρόσωπο), Ρενέ Σβάλερ (για μερικούς, η πραγματική συγγραφέας των έργων που αποδίδονται στον Φουλκανέλι) και τα παιδιά του Φερδινάνδου Λεσσέψ, που άνοιξε την διώρυγα του Σουέζ, συνήθιζαν να μαζεύονται εκεί κοντά στο 76 της Rue de Rennes, στο βιβλιοπωλείο Livrairie du Merveilleux. Ο ιδιοκτήτης του Πιερ Ντιζόλ είχε ένα μοναδικό αρχείο αποκρυφικών επιστημών. Η θρυλική βιβλιοθήκη δεν υπάρχει πια, αλλά όπως λένε οι ειδικοί στον εσωτερισμό, στα κοντινά βιβλιοπωλεία της πλατείας Σαιν Μισέλ, μπορεί κάποιος να βρει κάποιες «καλές επαφές».

Οι κληρονόμοι των Ναϊτών έκαναν τις μυστικές συναντήσεις τους κοντά στο σπίτι του Φλαμέλ, στο υπόγειο του Ωδείου, δίπλα στο γιγάντιο εκκρεμές του Φουκώ (που σήμερα εκτίθεται στο Πάνθεον): Τουλάχιστον στην φαντασία του Ουμπέρτο Έκο. Αλλά εξίσου παραληρηματική, όσο και αληθοφανής την ίδια στιγμή είναι και η ιδέα του Νταν Μπράουν: Το Άγιο Δισκοπότηρο βρίσκεται θαμμένο κάτω από την κορυφή της πυραμίδας του Λούβρου, που εγκαινιάστηκε το 1989. Διαφανής και αινιγματική, η πυραμίδα αυτή που θυμίζει τις αιγυπτιακές, προόριζε να συνεχίσει να εξάπτει τη φαντασία των πιστών του αποκρυφισμού, με τον ίδιο μαγνητισμό που τους ασκεί η γοτθική πρόσοψη της Νοτρ Νταμ.

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΚΟΣΜΟΣ

Σρι Λάνκα | Στους 207 οι νεκροί, 450 οι τραυματίες

Δημοσιεύτηκε

στις

Επτά άνθρωποι συνελήφθησαν και τρεις αστυνομικοί σκοτώθηκαν στη διάρκεια εφόδου που πραγματοποιήθηκε σήμερα σε σπίτι στο Κολόμπο, καθώς ο αριθμός των νεκρών από τις βομβιστικές επιθέσεις σε εκκλησίες και ξενοδοχεία στη Σρι Λάνκα ξεπέρασε τους 200, ανέφεραν η αστυνομία και τοπικά ΜΜΕ.

«Συνολικά έχουμε πληροφορίες για 207 νεκρούς από όλα τα νοσοκομεία. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε μέχρι αυτή τη στιγμή, 450 άνθρωποι έχουν διακομιστεί στα νοσοκομεία», δήλωσε ο εκπρόσωπος της αστυνομίας, Ρούουαν Γκουνασεκέρα, στους δημοσιογράφους στο Κολόμπο.

Προς το παρόν δεν υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες για την έφοδο στο σπίτι στην πρωτεύουσα της Σρι Λάνκα, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ.

Οι οκτώ εκρήξεις, ορισμένες από τις οποίες , σύμφωνα με αξιωματούχους, ήταν επιθέσεις βομβιστών αυτοκτονίας, οδήγησαν σε άμεση λήψη αυστηρών μέτρων, με την κυβέρνηση να ανακοινώνει απαγόρευση κυκλοφορίας και να μπλοκάρει την πρόσβαση σε σημαντικούς ιστοτόπους κοινωνικής δικτύωσης και υπηρεσίες μηνυμάτων, περιλαμβανομένων των Facebook και WhatsApp, προκειμένου να αποτραπεί η μετάδοση «ανακριβών και εσφαλμένων πληροφοριών» σε σχέση με τις επιθέσεις, όπως ανέφερε.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΟΣΜΟΣ

Σρι Λάνκα | Η στιγμή της έκρηξης σε εκκλησία

Δημοσιεύτηκε

στις

Σοκ προκαλούν διαδοχικές εκρήξεις στη Σρι Λάνκα, που είχαν ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους περισσότεροι από 150 άνθρωποι, από τις επιθέσεις που έγιναν την Κυριακή του Πάσχα για τους Καθολικούς, σε εκκλησίες και ξενοδοχεία.

Κάμερα κατέγραψε τη στιγμή που έγινε η έκρηξη σε μία από τις εκκλησίες, στην οποία βρίσκονταν πιστοί εκείνη την ώρα. Το συγκεκριμένο βίντεο είναι από επίθεση σε εκκλησία στο Κολόμπο, την πρωτεύουσα της Σρι Λάνκα. Συνολικά έγιναν 8 εκρήξεις, ενώ καμία οργάνωση δεν έχει αναλάβει μέχρι στιγμής την ευθύνη.

Αρχικά έγιναν 6 εκρήξεις, ενώ ακολούθησαν άλλες δύο με το υπουργείο Άμυνας της Σρι Λάνκα επέβαλε απαγόρευση κυκλοφορίας για απόψε.

Δείτε το βίντεο:

 

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΟΣΜΟΣ

Ομολογία σοκ για τους φόνους στην Κύπρο | Έκαναν σεξ, την έπνιξε και την πέταξε στο φρεάτιο

Δημοσιεύτηκε

στις

Την δολοφονία και της γυναίκας που εντοπίστηκε το Σάββατο στο φρεάτιο στο Μιτσερό στην Κύπρο φέρεται να παραδέχθηκε ο 35χρονος γνωστός ως «Ορέστης».

Σήμερα εμφανίστηκε ενώπιον δικαστηρίου όπου ακούστηκαν ανατριχιαστικές λεπτομέρειες για τον τρόπο που σκότωσε το δεύτερο θύμα, την 28χρονη από τις Φιλιππίνες, ενώ επιβεβαιώθηκε και επισήμως ότι παραδέχτηκε και τις δολοφονίες της πρώτης γυναίκας και της 6χρονης κόρης της, σύμφωνα με το philenews.com.

Ο 35χρονος εμφανίστηκε χωρίς δικηγόρο καθώς ο δικηγόρος του αποσύρθηκε από την υπεράσπισή του.

Όπως ανέφερε στο δικαστήριο ο κ. Ιωάννης Γιωρκάτζης Υπαστυνόμος του ΤΑΕ Λευκωσίας, ο ύποπτος παραδέχτηκε στις 19/4 το φόνο της Marry Rose. Σύμφωνα με τον κ. Γιωρκάτζη, ο ύποπτος παραδέχτηκε και το φόνο της γυναίκας που εντοπίστηκε χθες στο Μιτσερό.

Συγκεκριμένα, ο «Ορέστης» προέβη σε θεληματική κατάθεση στις 20/4 αναφέροντας πως την γνώρισε στα τέλη Ιουλίου, σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα. Όπως κατέθεσε, την μετέφερε στο σπίτι του και αφού έκαναν σεξ, την έπνιξε με tyre raps και αργότερα την πέταξε στο φρεάτιο στο Μιτσερό. Την γνώρισε, όπως κατέθεσε, μέσω της εφαρμογής Badoo.

Ο δικαστής ενέκρινε εξαήμερη κράτηση.

Πριν από το δικαστήριο, οι Αρχές μετάφεραν ξανά τον «Ορέστη» στη λίμνη στο Ξυλιάτο όπου τους υπέδειξε ξανά πού έριξε το πτώμα της 6χρονης.

Τι ανέφερε για την 6χρονη

Ο «Ορέστης», ο οποίος ομολόγησε τη δολοφονία της 38χρονης γυναίκας από τις Φιλιππίνες και της 6χρονης κόρης της, έδωσε μια ανατριχιαστική περιγραφή όσον αφορά στο πως απαλλάχτηκε από τη σορό της μικρής.

Σύμφωνα με πληροφορίες, υπέδειξε στους Αστυνομικούς συγκεκριμένο σημείο στη λίμνη στο Ξυλιάτο, όπου έριξε το τυλιγμένο σε σεντόνι πτώμα, το οποίο έδεσε με πέτρες. Στη συνέχεια οι πέτρες υποχώρησαν έτσι ξαναπήρε το πτώμα, στερέωσε καλύτερες τις πέτρες και το έριξε πίσω στο νερό.

Παράλληλα, μετά τον εντοπισμό χθες και πτώματος δεύτερης γυναίκας, στο Μιτσερό συνεχίζονται οι προσπάθειες της ΕΜΑΚ και της Πυροσβεστικής για εντοπισμό και άλλων σορών στο φρεάτιο. Σύμφωνα με πληροφορίες, χθες οι κάμερες κατέδειξαν τουλάχιστον ένα όγκο που μοιάζει πολύ με πτώμα.

Στο έργο των Αρχών συνδράμει σήμερα και ιδιωτική εταιρεία καταδύσεων.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΟΣΜΟΣ

Η Τουρκία ενημέρωσε τον ΟΗΕ για γεωτρήσεις στην ΑΟΖ

Δημοσιεύτηκε

στις

Ένα ακόμη βήμα επιβολής τετελεσμένων και αμφισβήτησης των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Κυπριακής Δημοκρατίας ετοιμάζεται να κάνει η Άγκυρα, σύμφωνα με το philenews.com.

Το καθεστώς Ερντογάν, διά του ψευδοκράτους, απέστειλε επιστολή προς τον Γενικό Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών, Αντόνιο Γκουτέρες, με κοινοποίηση προς τα μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας, με την οποία ενημερώνει πως θα προχωρήσει σε γεωτρήσεις εντός της κυπριακής ΑΟΖ.

Ο εκπρόσωπος του ψευδοκράτους στη Νέα Υόρκη, Ισμέτ Κορούκογλου, σε επιστολή του προς τον Γ.Γ., την οποία προώθησε –όπως γίνεται συνήθως– ο Μόνιμος Αντιπρόσωπος της Τουρκίας, ανακοίνωσε πως προχωρεί σε σεισμικές έρευνες (γίνονται από «Μπαρμπαρός», που κινείται νοτίως) και στη συνέχεια σε γεωτρήσεις στα θαλασσοτεμάχια F και G, τις επόμενες ημέρες.

Σύμφωνα με την επιστολή, το κατοχικό καθεστώς έχει ζητήσει από την τουρκική εταιρεία ΤΡΑΟ, με την οποία έχει συνάψει «συμφωνία», να υλοποιήσει την απόφασή του. Με βάση τον χάρτη του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών, οι περιοχές F και G, όπως βαφτίστηκαν από την τουρκική πλευρά, καλύπτουν τα θαλασσοτεμάχια 1, 2, 8, 9, μέρος του 13, 12 (όχι την Αφροδίτη). Πρόκειται για αδειοδοτημένα από την Κυπριακή Δημοκρατία θαλασσοτεμάχια σε εταιρείες και είναι προφανές πως επηρεάζει περισσότερο εκείνα στα οποία δραστηριοποιείται η ιταλική ΕΝΙ.

Η κίνηση αυτή της Άγκυρας γίνεται, όπως συναφώς ισχυρίζεται, ως απάντηση σε «μονομερείς ενέργειες» της Κυπριακής Δημοκρατίας, με τις γεωτρήσεις που διενεργούνται από εταιρείες. Σύμφωνα με την επιστολή, η τουρκική πλευρά επικαλείται ιδέα του Γ.Γ. του ΟΗΕ, που περιλαμβάνεται στην έκθεσή του, η οποία υποβλήθηκε τον περασμένο Ιανουάριο, για ανάπτυξη μηχανισμών μείωσης της έντασης. Το κατοχικό καθεστώς συνδέει τους μηχανισμούς αυτούς με το θέμα των υδρογονανθράκων.

Παράλληλα, συντηρεί στο προσκήνιο παλαιότερες προτάσεις που κατατέθηκαν για το θέμα της συνδιαχείρισης του φυσικού αερίου από «τις δύο πλευρές στην Κύπρο». Προτάσεις που είχε υποβάλει ο Ντερβίς Έρογλου, οι οποίες αφορούσαν στη δημιουργία τεχνικής επιτροπής για τους υδρογονάνθρακες. Δηλαδή, ένταξη του θέματος αυτού στα πλαίσια του δικοινοτικού διαλόγου και την προώθηση των σχεδιασμών για συνδιαχείριση στη βάση αυτή. Είναι μια φόρμουλα για αξιοποίηση του φυσικού αερίου είτε λυθεί το Κυπριακό είτε όχι.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ
post_head_image
old_town_inn
ergasia_syn
epikairotita

Social

Facebook
INSTAGRAM
Twitter
YOUTUBE



ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ

Αρέσει σε %d bloggers: