Connect with us

ΚΟΣΜΟΣ

Παναγία των Παρισίων | Τα αλχημιστικά και αποκρυφιστικά μυστικά του εμβληματικού ναού

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο διάσημος καθεδρικός ναός της Παναγίας των Παρισίων πάντοτε αποτελούσε έναν προνομιακό χώρο, όχι μόνον της ιστορίας της τέχνης και της λογοτεχνίας, αλλά και του αποκρυφιστικού πνεύματος.

Απόδειξη αυτού είναι ο αέναος συσχετισμός του με αποκρυφιστικά, μεταφυσικά σύμβολα και ιστορίας (από την Ουγκωϊκή απόδοση του Κουασιμόδου και τα Μυστήρια των Παρισίων του Ευγένιου Συ, έως την εμφάνισή της στον Κώδικα Ντα Βίντσι του Νταν Μπράουν). Άλλωστε η μυστηριακή μορφή του γέρου με τον φρυγικό σκούφο και το παλτό σε έναν από τους πύργους του διάσημου γοτθικού καθεδρικού ναού, αποτελεί την αλληγορία του αλχημιστή, ο οποίος από το ψηλό βάθρο της γνώσης του των απόκρυφων νόμων παρατηρεί τον κόσμο.

Το άγαλμα της Ίσιδας και η ονομασία Notre Dame

Το 1905, κατά την κατασκευή του παρισινού μετρό, κάτω από τα παλιά κοιλώματα της Βαστίλης βρέθηκε ένα άγαλμα της Ίσιδας. Στη μεγάλη μαύρη θεά, της οποίας η λατρεία διαδόθηκε παντού στα πέρατα της αυτοκρατορίας μέσω των ρωμαϊκών λεγεώνων οφείλεται και η ετυμολογία της ονομασίας της πόλης (Par-Isis, το πλοίο της Ίσιδας). Η αλήθεια είναι ότι το Ιλ-ντε λα- Σιτέ, ο πρώτος οικισμός των Παρισίων, φαίνεται από τον ουρανό σαν ένα από τα σκάφη, που στην αυγή της ιστορίας απέπλευσε από τον Νείλο, στη «μαύρη γη», όπου γεννήθηκαν ο Ερμής ο Τρισμέγιστος και η τέχνη της μετατροπής ταπεινών μετάλλων σε χρυσό.

Σταδιακά, η αρχαία αιγυπτιακή θεά μεταμορφώθηκε από τον δωδέκατο αιώνα στη Μαύρη Παναγία, και η κρύπτη όπου λατρεύεται βρίσκεται ακριβώς στα κατάβαθα του εδάφους του «νησιού», απέναντι από τον καθεδρικό ναό της Παναγίας των Παρισίων. Άλλωστε και η επωνυμία της «Νοτρ Νταμ», «η Κυρά μας» αντιστοιχεί στον τρόπο επίκλησης της αιγυπτιακής θεότητας.

Ο Φουλκανέλι είναι ο τελευταίος διάσημος αλχημιστής, που αφιέρωσε τη ζωή του για να διαλευκάνει τα μυστήρια στον καθεδρικό ναό της Νοτρ Νταμ. Η ίδια του η ταυτότητά περιβάλλεται επίσης από ένα αδιάλυτο μυστήριο: για κάποιους, υπήρξε ένας αξιωματικός του μηχανικού που συνεργάστηκε με τον αρχιτέκτονα Εζέν Βιολέ –λε –Ντυκ στην αποκατάστας της Νότρ Νταμ. Για άλλους είναι ο ίδιος ο Ζαν-Ζυλιέν ντε Σαμπάν ( Jean-Julien de Champagn), ο οποίος υπέγραψε τις απεικονίσεις του Μυστηρίου των Καθεδρικών.

Υπολογίζεται πως έφυγε από τη ζωή το 1932 σε μία σοφίτα στο αριθμό 59 της οδού Ροσουάρ ( Rue de Rochechouart), κοντά στο σιδηροδρομικό σταθμό της Γκαρ ντε Λιόν, μολονότι πολλά από τα συμβάντα που διηγείται στα βιβλία του διαδραματίζονται μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, γεγονός που τροφοδοτεί τη φαντασία όσων πιστεύουν ότι είχε ανακαλύψει το ελιξίριο της αιώνιας ζωής, τη συνταγή του οποίου μπορούν οι μυημένοι να διαβάσουν στην είσοδο του ναού της Νοτρ Νταμ.

Χάρη σ’ αυτόν γνωρίζουμε πως οι ασθενείς συγκεντρώνονταν σε ένα ειδικό τμήμα της Παναγίας, όπου κρέμονταν έξι λάμπες και δεν εγκατέλειπαν τον ναό έως ότου ιαθούν από τις αρρώστιες τους. Ενώ κι οι γιατροί που τους φρόντιζαν, το έκαναν γύρω από το βαπτιστήριο στην είσοδο της βασιλικής. Ο λόγος αυτής της ιεροτελεστίας παραμένει ακόμη μυστήριο.

Τα σύμβολα των αλχημιστών

Τον 14ο αιώνα, κάθε Κυριακή συγκεντρώνονταν στην κεντρική Πύλη όλοι οι αλχημιστές (στις ειδούς του Κρόνου, όπως λέει ο Φουλκανέλι), όπου εξέθεταν τα αποτελέσματα των ερευνών τους και μελετούσαν τα αλχημικά σύμβολα που απεικονίζονται στο υπέρθυρό της.

Αλλά και στις δύο πλευρές της μεγάλης εισόδου υπάρχουν στο υπέρθυρο δύο σειρές από 12 μετόπες και 12 μορφές που αντιπροσωπεύουν τα διαφορετικά στοιχεία και τις φάσεις της αλχημικής διαδικασίας. Μάλιστα σε αυτές τις μορφές, μία γυναίκα παρουσιάζεται τρεις φορές να κρατάει σε δίσκο ένα κοράκι, σύμβολο της σήψης, ή μία σαλαμάνδρα, σύμβολο της ασβεστοποίησης και ξεχωρίζει η αναπαράσταση με τον Φιλοσοφικό Υδράργυρο, που αποτελεί το σύμβολο της μεσαιωνικής επιστήμης.

Επίσης ξεχωρίζουν: ένας ιππότης με πανοπλία και δόρυ που προστατεύει το atanor (τον αλχημιστικό κλίβανο όπου προετοιμάζεται το μαγείρεμα των υλικών). Το κοράκι, το σύμβολο της σήψης που είναι απαραίτητο για τον διαχωρισμό του καθαρού και του ακάθαρτου, ιδιότητες που συνεδράζονται σε μια ίδια ένωση. Ένας άνθρωπος που κρατά ανοιχτό έναν κλίβανο και στο δεξί του χέρι τη φιλοσοφική λίθο. Στην κορυφή, όπου έζησε ο καμπούρης του Βίκτωρος Ουγκώ, μπορούμε να παρατηρήσουμε, στη γωνία του βόρειου πύργου, που περιβάλλεται από μάγισσες, το εντυπωσιακό ανάγλυφο ένας γέρου με φρυγικό σκούφο και παλτό, που ακουμπά με το ένα χέρι στην κουπαστή και με το άλλο χαϊδεύει τη γενειάδα του: είναι ο αλχημιστής, που εξετάζει και αναρωτιέται για την εξέλιξη του έργου.

Ο Νικολά Φλαμέλ και ο θρύλος του αλχημιστή

Στο άλλο άκρο του νησιού είναι το Sainte-Chapelle, που χτίστηκε μεταξύ 1245 και 1248 για να φυλάξει τα λείψανα του Θείου Πάθους. Τα υπέροχα βιτρό παράθυρα εκτελέσθηκαν με γνώμονα τις αλχημικές διαδικασίες. Το αγαπημένο του Φουλκανέλι ήταν η Σφαγή των Αθώων, μία αλληγορική απεικόνιση του «θανάτου» της πρώτης ύλης στα χέρια του υδραργύρου, με απώτερο στόχο την «ανάστασή» του στις επόμενες φάσεις της κατεργασίας του πιο ευγενούς αποτελέσματος.

Οι μεσαιωνικοί κτίστες χάραξαν τα σύμβολα του Ερμητικού δόγματος στους τοίχους των καθεδρικών ναών, τα οποία άσκησαν μεγάλη επιρροή σε κατοπινά δείγματα της μοντέρνας οικιστικής και θρησκευτικής αρχιτεκτονικής: στη δεξιά όχθη, πίσω από το Λούβρο, η εκκλησία του Saint-Germain l’ Auxerrois, μας εκπλήσσει με τα τρομακτικά, αποτρόπαια δαιμόνιά του, και το υποβλητικό γλυπτό της Παναγίας της Αιγυπτίας.

Λίγο πιο ανατολικά, βρίσκονται οι εκκλησίες του Saint-Merri και του Saint-Martin-des-Champs. Από την παλιά εκκλησία του Saint-Jacques de la Boucherie σήμερα υπάρχει μόνον ο πύργος, απ’ όπου ξεκινούσαν οι προσκυνητές για τον αποστολικό καθεδρικό του Σαντιάγο ντε Κομποστέλα στη Γαλικία της Ισπανίας. Λίγα μέτρα από τον πύργο διασταυρώνονται δύο δρόμοι, ένας με το όνομα του Nicolas Flamel (ο οποίος το 1389 έφτιαξε την πύλη του Saint-Jacques) και της συζύγου του, Perrenelle. Οκτώ τετράγωνα βορειότερα, στο 51 της οδού ντε Μοντμορενσί, υπάρχει μία επιγραφή: «Εδώ έζησε ο Νικολά Φλαμέλ, ένας πλούσιος παρισινός, ενορίτης του Saint-Jacques de la Boucherie, που ένας θρύλος τον θέλει να μετατρέπεται σε αλχημιστή σε αναζήτηση της φιλοσοφικής λίθου και του τρόπου μετατροπής του μολύβδου σε χρυσό».

Κανείς όμως δεν αρνείται, ωστόσο, ότι ο Φλαμέλ ξόδεψε όλη του την περιουσία για την κατασκευή καταφυγίων για τους ζητιάνους, σε νοσοκομεία και για το νεκροταφείο των Αθώων (Innocentes), στην πρόσοψη του οποίου έβαλε να χαράξουν το ιερογλυφικό με τα κλειδιά της επιστήμης του Ερμή, την οποία σύμφωνα με τον θρύλο διδάχθηκε από τον δάσκαλο Κάνς ( Canches) στη Λυόν.

Ένας χρονογράφος του 18ου αιώνα, δηλώνει πως τον είχε δει στην Όπερα του Παρισιού με τη σύζυγό του, Περενέλ, τέσσερις αιώνες μετά τον υποτιθέμενο θάνατό του και ο θρύλος λέει ότι κατά την αφαίρεση της ταφόπλακάς του δεν βρέθηκαν λείψανα.

Η ταφόπλακα του Φλαμέλ βρίσκεται σήμερα στο Μουσείο Κλυνί (Cluny). Αυτό το μουσείο φιλοξενεί επίσης μια σειρά από μεσαιωνικές ταπετσαρίες, όπως «Η Κυρία και ο Μονόκερως», η οποία σύμφωνα με τους Ερμητικούς δεν είναι, ή δεν είναι μόνον, μια αλληγορική ερμηνεία των αισθητηριακών αντιλήψεων, αλλά επίσης και η αλχημική εργασία: Η κυρία που φέρει μια σημαία με τρία μισοφέγγαρα, που αντιπροσωπεύουν το κλάσμα του υδραργύρου που συλλέγονται στο τέλος της πρώτης κατεργασίας, τρεις φορές μικρότερο από τη συνολική ποσότητά του στην αρχή της αλχημιστικής διαδικασίας.

Οι Φουλκανέλι, Ζαν –Ζυλιέν Σαμπάν (Jean-Julien Champagne, αν δεν ήταν το ίδιο και το αυτό πρόσωπο), Ρενέ Σβάλερ (για μερικούς, η πραγματική συγγραφέας των έργων που αποδίδονται στον Φουλκανέλι) και τα παιδιά του Φερδινάνδου Λεσσέψ, που άνοιξε την διώρυγα του Σουέζ, συνήθιζαν να μαζεύονται εκεί κοντά στο 76 της Rue de Rennes, στο βιβλιοπωλείο Livrairie du Merveilleux. Ο ιδιοκτήτης του Πιερ Ντιζόλ είχε ένα μοναδικό αρχείο αποκρυφικών επιστημών. Η θρυλική βιβλιοθήκη δεν υπάρχει πια, αλλά όπως λένε οι ειδικοί στον εσωτερισμό, στα κοντινά βιβλιοπωλεία της πλατείας Σαιν Μισέλ, μπορεί κάποιος να βρει κάποιες «καλές επαφές».

Οι κληρονόμοι των Ναϊτών έκαναν τις μυστικές συναντήσεις τους κοντά στο σπίτι του Φλαμέλ, στο υπόγειο του Ωδείου, δίπλα στο γιγάντιο εκκρεμές του Φουκώ (που σήμερα εκτίθεται στο Πάνθεον): Τουλάχιστον στην φαντασία του Ουμπέρτο Έκο. Αλλά εξίσου παραληρηματική, όσο και αληθοφανής την ίδια στιγμή είναι και η ιδέα του Νταν Μπράουν: Το Άγιο Δισκοπότηρο βρίσκεται θαμμένο κάτω από την κορυφή της πυραμίδας του Λούβρου, που εγκαινιάστηκε το 1989. Διαφανής και αινιγματική, η πυραμίδα αυτή που θυμίζει τις αιγυπτιακές, προόριζε να συνεχίσει να εξάπτει τη φαντασία των πιστών του αποκρυφισμού, με τον ίδιο μαγνητισμό που τους ασκεί η γοτθική πρόσοψη της Νοτρ Νταμ.

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΚΟΣΜΟΣ

Έρευνα | 100 εργαζόμενοι θα στηρίζουν 169 μη απασχολούμενους στην Ελλάδα το 2060

Δημοσιεύτηκε

στις

Κατά δύο χρόνια αναμένεται να αυξάνεται το προσδόκιμο ζωής του μέσου Ευρωπαίου, τάση που αν επιβεβαιωθεί σημαίνει ότι το 2060 το 32% του πληθυσμού θα είναι άνω των 65 ετών, έναντι του 19% το 2015 και μόνο 13% το 1960, όπως αποκαλύπτει νέα έρευνα του Joint Research Center της Κομισιόν και του Διεθνούς Ινστιτούτου Ανάλυσης Εφαρμοσμένων Συστημάτων.

Ανησυχητικά είναι και τα στοιχεία όσον αφορά το ευρωπαϊκό εργατικό δυναμικό, καθώς όπως προκύπτει από την έρευνα, πρόκειται να υπάρξει μείωση περίπου 30 εκατ. -από 245 εκατ. το 2015 στα 215 εκατ. το 2060. 

Το γεγονός ότι το 59% του εργατικού δυναμικού αναμένεται να έχει «μετά-δευτεροβάθμια» (short post-secondary) εκπαίδευση -έναντι του 35% το 2015-, δεν φαίνεται να είναι αρκετό για να αντισταθμίσει τη γήρανση του πληθυσμού, προκαλώντας σημαντικά προβλήματα στα ασφαλιστικά ταμεία, που θα αναγκαστούν να στηρίζονται σε εισφορές λιγότερων εργαζομένων.

Η αναλογία ανενεργού-ενεργού πληθυσμού, δηλαδή ο βαθμός εξάρτησης των συνταξιούχων και λοιπών μη απασχολούμενων από τους εργαζόμενους, ήταν περίπου 1,05 στην ΕΕ το 2015. Αυτό σημαίνει ότι 105 μη εργαζόμενοι ήταν εξαρτημένοι από 100 εργαζόμενους και προβλέπεται -με τις σημερινές τάσεις- να αυξηθεί στο 1,36 το 2060, αν και θα υπάρχουν μεγάλες διαφορές από χώρα σε χώρα.

Χώρες που συνδυάζουν υπογεννητικότητα, υψηλό προσδόκιμο ζωής και χαμηλή απασχόληση, θα έχουν το μεγαλύτερο πρόβλημα. Για την Ελλάδα π.χ. προβλέπεται αναλογία 1,69 (169 μη εργαζόμενοι θα εξαρτώνται από 100 εργαζόμενους) και για την Ιταλία 1,72, ενώ στο άλλο άκρο θα βρίσκονται χώρες όπως η Σουηδία (1,04) και η Δανία (1,05).

 

 

Η αύξηση της γεννητικότητας ή της εισροής μεταναστών, προτείνονται ως πιθανές λύσεις του προβλήματος, αλλά η αύξηση της απασχόλησης φαίνεται να είναι η επικρατέστερη λύση, σύμφωνα με την έρευνα. Ολοένα και μεγαλύτερο μέρος του ευρωπαϊκού εργατικού δυναμικού θα πρέπει να απασχολείται, ενώ θα αναγκαία κρίνειται και η διεύρυνση της συμμετοχής των γυναικών στην αγορά εργασίας.

Παράλληλα, προτείνεται να ενθαρρυνθεί και η συνέχιση της εργασίας πέρα από τα 65 χρόνια. Σύμφωνα με την έκθεση, η ηλικία των 65 δεν πρέπει πια να θεωρείται συνώνυμη με το τέλος της παραγωγικής ζωής ενός ανθρώπου και η ηλικία συνταξιοδότησης πρέπει να γίνει πιο ευέλικτη στο μέλλον.

Αν όλα τα κράτη μέλη βελτίωναν έως το 2060 το ποσοστό απασχόλησης του εργατικού δυναμικού τους για να φθάσουν τις χώρες με την καλύτερη επίδοση σήμερα (π.χ. Σουηδία), τότε η ΕΕ δεν θα εξαρτιόταν τόσο από την αύξηση της εισροής μεταναστών ως εργατικού δυναμικού, ούτε από την αύξηση της γεννητικότητας.

 

 

Η έκθεση θεωρεί σημαντική τη μετανάστευση για τις μελλοντικές δημογραφικές εξελίξεις στην ΕΕ, τόσο για το μέγεθος του εργατικού δυναμικού, όσο και του συνολικού πληθυσμού της Ευρώπης. Χωρίς καθόλου έξωθεν μετανάστευση, ο πληθυσμός της ΕΕ προβλέπεται ότι -λόγω υπογεννητικότητας- θα μειωθεί στα 466 εκατομμύρια το 2060, δηλαδή στα επίπεδα της δεκαετίας του 1980, ενώ με τη μετανάστευση, μπορεί να φθάσει τα 521 εκατομμύρια.

Όμως, από την άλλη, η έκθεση επισημαίνει ότι η μετανάστευση δεν μπορεί να επιβραδύνει σημαντικά τη γήρανση του ευρωπαϊκού πληθυσμού (η οποία θεωρείται δημογραφικά σχεδόν αναπότρεπτη), ούτε να λύσει από μόνη της τη δυσμενή αναλογία εργαζομένων/συνταξιούχων σε βάθος χρόνου.

Σύμφωνα με τα σενάρια της μελέτης, ακόμη και με διπλάσια μετανάστευση, που θα αυξήσει τον πληθυσμό της ΕΕ στα 632 εκατομμύρια το 2060, το ποσοστό των ηλικιωμένων άνω των 65 ετών δεν θα υποχωρήσει κάτω από το 29% (ενώ χωρίς καθόλου μετανάστευση, από την άλλη, θα έφθανε το 34%). Αν εξάλλου η γεννητικότητα αυξηθεί κατά 25%, το ποσοστό του πληθυσμού της τρίτης ηλικίας το 2060 υπολογίζεται γύρω στο 30%.

 

 

Το πρόβλημα της Ελλάδας

Η μελέτη επίσης προειδοποιεί ότι μερικές χώρες του ευρωπαϊκού Νότου (όπως η Ελλάδα) μπορεί να αντιμετωπίσουν περαιτέρω συρρίκνωση πληθυσμού έως το 2060, αλλά και γήρανση του, καθώς -παράλληλα με την ενδημική υπογεννητικότητα τους- συνεχίζουν να μεταναστεύουν σε άλλες χώρες δυναμικά τμήματα του εργατικού δυναμικού τους. Για τη Ρουμανία, για παράδειγμα, προβλέπεται ότι -με τη σημερινή τάση- ο πληθυσμός της θα μειωθεί από 19,9 εκατομμύρια το 2015 σε 13,8 εκατομμύρια το 2060 (μείωση 30%). Αν όμως σταματούσε η μετανάστευση Ρουμάνων σε άλλες χώρες της ΕΕ, τότε η μείωση του ρουμανικού πληθυσμού θα ήταν περίπου η μισή (14%) έως το 2060.

Οι επίμονες αποκλίσεις και ανισότητες στους μισθούς, στην ανεργία και στο επίπεδο ζωής στο εσωτερικό της ΕΕ τροφοδοτούν την ενδο-ευρωπαϊκή μετανάστευση με κατεύθυνση από Ανατολή προς Δύση και από Νότο προς Βορρά. Η έκθεση εισηγείται να ληφθούν μέτρα ενίσχυσης της οικονομικής και συνοχής μεταξύ των χωρών της ΕΕ, ώστε να μη χρειάζεται να μεταναστεύει το εργατικό δυναμικό από τις χώρες της νότιας και ανατολικής Ευρώπης προς τις χώρες της βόρειας και δυτικής Ευρώπης.

Η συγκράτηση του εργατικού δυναμικού -ιδίως του πιο μορφωμένου- στις χώρες καταγωγής του στην ΕΕ κρίνεται αναγκαία, αφενός επειδή έτσι θα στηριχθούν καλύτερα τα εθνικά ασφαλιστικά συστήματα και το κράτος πρόνοιας, αφετέρου οι νεότεροι και πιο μορφωμένοι εργαζόμενοι θα είναι ικανότεροι να αξιοποιήσουν τα οφέλη της αυτοματοποίησης, της τεχνητής νοημοσύνης και της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

kathimerini

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΟΣΜΟΣ

Σφοδρά πυρά αντάλλαξαν Γιλντιρίμ και Ιμάμογλου σε τηλεοπτικό debate

Δημοσιεύτηκε

στις

Τρίωρη αντιπαράθεση για την μάχη της Κωνσταντινούπολης…

Οι δύο υποψήφιοι για το αξίωμα του δημάρχου της Κωνσταντινούπολης αντάλλαξαν σφοδρά φραστικά πυρά όσον αφορά τις εκλογές στις οποίες αναμετρήθηκαν τον Μάρτιο — διαδικασία που ακυρώθηκε και θα επαναληφθεί — και παρουσίασαν τις πολιτικές τους προτάσεις στο εξαιρετικά σπάνιο τηλεοπτικό ντιμπέιτ ανάμεσά τους που διεξήχθη χθες Κυριακή, μία εβδομάδα πριν από τη νέα ψηφοφορία, η οποία θεωρείται σοβαρή δοκιμασία για την τουρκική δημοκρατία, για το Κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (AKP) του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, αλλά και για τον τούρκο πρόεδρο προσωπικά.

Στο χθεσινό ντιμπέιτ, το πρώτο με τόσο μεγάλο πολιτικό βάρος έπειτα από σχεδόν δύο δεκαετίες, ο υποψήφιος του AKP Μπιναλί Γιλντιρίμ, πρώην πρωθυπουργός, αντιμετώπισε τον υποψήφιο του Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος (CHP) Εκρέμ Ιμάμογλου, που κέρδισε τις εκλογές του Μαρτίου αλλά αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το δημαρχείο όταν το αποτέλεσμα ακυρώθηκε τον Μάιο.

Ο Γιλντιρίμ, υποψήφιος με πολύ υψηλό προφίλ, έχασε οριακά την αναμέτρηση του Μαρτίου, εξέλιξη που χαρακτηρίστηκε μια από τις πιο βαριές ήττες για τον Ερντογάν αφότου το AKP κατέλαβε την εξουσία το 2002. Το κόμμα του ηττήθηκε επίσης στην πρωτεύουσα Άγκυρα.

Όμως τον περασμένο μήνα, με μια απόφαση που ήγειρε νέα ερωτήματα για τη διάκριση των εξουσιών και την ανεξαρτησία των θεσμών στην Τουρκία, το ανώτερο εκλογικό συμβούλιο ακύρωσε τη διαδικασία και έδωσε εντολή να επαναληφθεί η ψηφοφορία την 23η Ιουνίου, έπειτα από σωρεία καταγγελιών του AKP για παρατυπίες.

«Έγιναν περίεργα πράγματα όταν καταμετρήθηκαν οι ψήφοι», υποστήριξε ο Γιλντιρίμ χθες, αναφερόμενος στη διαδικασία του Μαρτίου. «Εκλάπησαν ψήφοι», πέταξε, χωρίς να γίνει πιο συγκεκριμένος, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ.

«Ποιος έκλεψε ψήφους, για τ’ όνομα του Θεού;» αποκρίθηκε ο Ιμάμογλου, υπενθυμίζοντας ότι το εκλογικό συμβούλιο δεν ισχυρίστηκε τίποτα τέτοιο όταν ανακοίνωσε την απόφασή του να ακυρώσει τη διαδικασία.

«Δίνουμε μάχη για την υπεράσπιση της δημοκρατίας», υποστήριξε ο Ιμάμογλου, καθώς οι αντεγκλήσεις των δύο υποψήφιων συνεχίζονταν. «Αυτή είναι μια μάχη για την Κωνσταντινούπολη, για την επιστροφή στην ομαλότητα, για μια καθαρή αυτοδιοίκηση, απαλλαγμένη από την αλαζονεία», συμπλήρωσε.

Το τρίωρο ντιμπέιτ, στο οποίο οι υποψήφιοι πρόβαλαν τα επιχειρήματά τους για ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, από τα προβλήματα της τουρκικής οικονομίας ως τον μεγάλο αριθμό των μεταναστών στην Κωνσταντινούπολη και την έλλειψη χώρων πρασίνου, μεταδόθηκε από τα περισσότερα μεγάλα τουρκικά τηλεοπτικά δίκτυα. Γιγαντοοθόνες και μεγάλες τηλεοράσεις στήθηκαν σε πολλούς δρόμους.

Το πιο πρόσφατο τηλεοπτικό ντιμπέιτ αυτού του διαμετρήματος ανάγεται στον Οκτώβριο του 2002, όταν ο Ερντογάν είχε αναμετρηθεί με τον τότε πρόεδρο του CHP Ντενίζ Μπαϊκάλ. Εκείνη η εκπομπή είχε μεταδοθεί μία εβδομάδα πριν από τις βουλευτικές εκλογές που σήμαναν την έναρξη της κυριαρχίας του ισλαμοσυντηρητικού κόμματος στο τουρκικό πολιτικό σκηνικό.

Αλλαγή στρατηγικής

Η εκστρατεία ενόψει της επαναληπτικής διαδικασίας αυτού του μήνα διαφέρει από εκείνη ενόψει των εκλογών της 31ης Μαρτίου, όταν ο Ερντογάν εκφωνούσε καθημερινά ομιλίες με σκληρό, εθνικιστικό περιεχόμενο. Ενόψει της επαναληπτικής διαδικασίας στην Κωνσταντινούπολη, ο τούρκος πρόεδρος προτίμησε να κρατήσει πιο χαμηλό προφίλ.

Ωστόσο, σε ομιλία του χθες, ο Ερντογάν διερωτήθηκε γιατί τα ξένα ΜΜΕ ενδιαφέρονται τόσο πολύ για την «εκλογή απλά και μόνο ενός δημάρχου», επιμένοντας στο ότι στο δημοτικό συμβούλιο της Κωνσταντινούπολης κυριαρχεί το AKP.

Οι δημοσκοπήσεις σταθερά φέρουν τον Ιμάμογλου να προηγείται, κάποιες με διαφορά.

Η νέα εκστρατεία του AKP έβαλε στο επίκεντρο τον Γιλντιρίμ και φάνηκε να έχει πιο συμφιλιωτικό τόνο, καθώς ο σκοπός να προσελκυστούν ψηφοφόροι που εγκατέλειψαν το κυβερνών κόμμα και το εθνικιστικό MHP, με το οποίο έχει συμμαχήσει.

Ο σημερινός πρόεδρος Ερντογάν αναδείχθηκε στην κεντρική τουρκική πολιτική σκηνή όταν εξελέγη δήμαρχος της Κωνσταντινούπολης, πριν οδηγήσει το AKP στην εξουσία. Το Κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης και τα ισλαμικά κόμματα που αποτέλεσαν πολιτικούς προγόνους του έλεγχαν την Κωνσταντινούπολη και την Άγκυρα επί 25 χρόνια, ως τις δημοτικές εκλογές του Μαρτίου.

Η διαδικασία της ερχόμενης Κυριακής θα βρεθεί στο μικροσκόπιο πολλών παικτών στις αγορές. Η πολιτική αβεβαιότητα επηρεάζει την τουρκική λίρα, η συναλλαγματική ισοτιμία της οποίας δέχθηκε βαρύ πλήγμα από πέρυσι και αντιμετωπίζει ακόμη ισχυρές πιέσεις εξαιτίας των εντάσεων στη σχέση της Τουρκίας με τις ΗΠΑ.

Στις εκλογές του Μαρτίου, ο Ιμάμογλου του CHP είχε συγκεντρώσει το 48,80% των ψήφων και ο Γιλντιρίμ του AKP το 48,55%, σύμφωνα με τα τελικά αποτελέσματα της διαδικασίας η οποία ακυρώθηκε.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΟΣΜΟΣ

Το επώδυνο σοκ για τον Ερντογάν στην Κωνσταντινούπολη και οι νέες εκλογές

Δημοσιεύτηκε

στις

Μία εβδομάδα πριν τη διεξαγωγή των νέων δημοτικών εκλογών της Κωνσταντινούπολης, έπειτα από την αμφιλεγόμενη ακύρωση του αποτελέσματος εκείνων του Μαρτίου, ο έκπτωτος δήμαρχος της Κωνσταντινούπολης Εκρέμ Ιμάμογλου, προερχόμενος από το αντιπολιτευόμενο κόμμα CHP, και ο αντίπαλός του από το κόμμα AKP Μπιναλί Γιλντιρίμ θα πραγματοποιήσουν σήμερα Κυριακή βράδυ ένα τηλεοπτικό ντιμπέιτ.

Η τηλεοπτική αντιπαράθεση, η πρώτη αυτού του είδους στην Τουρκία εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες, θα ξεκινήσει στις 21:00 τοπική ώρα (και ώρα Ελλάδας) και θα γίνει στο συνεδριακό κέντρο Lutfi Kirdar στην Κωνσταντινούπολη. Η τηλεοπτική μετάδοση θα είναι ζωντανή και εκατομμύρια πολίτες της χώρας αναμένεται να την παρακολουθήσουν. Τη συζήτηση θα συντονίσει ο βετεράνος δημοσιογράφος και τηλεπαρουσιαστής Ισμαήλ Κουτσουκάγια

Ο Ιμάμογλου πέτυχε οριακή νίκη επί του Γιλντιρίμ στις τοπικές εκλογές της 31ης Μαρτίου, γεγονός που αποτέλεσε επώδυνο σοκ για τον Τούρκο πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Ωστόσο ύστερα από εβδομάδες προσφυγών, το Ανώτατο Εκλογικό Συμβούλιο της χώρας ακύρωσε τη διαδικασία λόγω παρατυπιών και όρισε να στηθούν εκ νέου οι κάλπες στις 23 Ιουνίου.

Η τηλεμαχία, την οποία είχε προτείνει ο Ιμάμογλου πριν από την ψηφοφορία της 31ης Μαρτίου, θα είναι η πρώτη αυτού του είδους στην Τουρκία σε οποιοδήποτε πολιτικό επίπεδο από τις αρχές του 2000, όταν ήλθε στην εξουσία το κόμμα AKP του Ερντογάν.

Ενόψει του ντιμπέιτ, ο υποψήφιος του CHP εξέφρασε την ελπίδα για μια «ευχάριστη» συζήτηση, ενώ ο Γιλντιρίμ δήλωσε ότι άλλα θέματα εκτός από τις δημοτικές εκλογές θα συζητηθούν, αλλά το «σημαντικό» είναι τι θέλουν οι περίπου 16 εκατομμύρια κάτοικοι της Κωνσταντινούπολης.

Όπως μεταδίδουν διεθνή πρακτορεία και αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, κάποιοι αναλυτές μιλώντας στο Voice of America, αποδίδουν την ήττα του Μπιναλί Γιλντιρίμ στην μη προσέλευση στις κάλπες του Μαρτίου συντηρητικών Κούρδων ψηφοφόρων που η εκτίμηση ήταν ότι θα ψήφιζαν τον υποψήφιο του προέδρου Ερντογάν και παράλληλα η αθρόα προσέλευση υποστηρικτών του φιλοκουρδικού κόμματος HDP που στηρίζει τον Ιμάμογλου.

Μετά την ακύρωση του αποτελέσματος των εκλογών του Μαρτίου, ο Γιλντιρίμ και το AKP στράφηκαν για να κερδίσουν την ψήφο αυτού του μέρους των Κούρδων.

Φήμες ολοένα αυξάνονται για μια επανέναρξη των ειρηνευτικών συνομιλιών με το Εργατικό Κόμμα του Κουρδιστάν (PKK), ενώ στα μέσα Μαΐου ήρθη η απαγόρευση που είχε επιβληθεί πριν από οκτώ χρόνια στον φυλακισμένο ιστορικό ηγέτη της κουρδικής εξέγερσης Αμπντουλάχ Οτσαλάν που τον εμπόδιζε να συναντά τους δικηγόρους του. Έκτοτε έχει συναντηθεί τρεις φορές με τους νομικούς του συμβούλους.

Παράλληλα ο Γιλντιρίμ έκανε προεκλογική ομιλία στην πόλη Ντιγιάρμπακιρ πόλη στην νοτιοανατολική Τουρκία, όπου η πλειονότητα των κατοίκων είναι Κούρδοι.

Στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, επικεφαλής του CHP, Κεμάλ Κιλιντσάρογλου απηύθυνε έκκληση στους Κωνσταντινουπολίτες που βρίσκονται εκτός πόλης για διακοπές να επιστρέψουν για να ψηφίσουν στις εκλογές της 23ης Ιουνίου.

«Μας περιμένει ένα καθήκον στις 23 Ιουνίου. Εκείνοι που είναι σε διακοπές πρέπει να επιστρέψουν στην Κωνσταντινούπολη και να ψηφίσουν», είπε ο Κιλιντσάρογλου.

«Θα πάτε να κάλπες στις 23 Ιουνίου και θα ψηφίσετε τον Εκρέμ Ιμάμογλου», συμπλήρωσε.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΟΣΜΟΣ

Το Σάββατο η πρώτη λειτουργία στην Παναγία των Παρισίων μετά την πυρκαγιά

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο αρχιεπίσκοπος του Παρισιού Μισέλ Οπετί θα τελέσει σήμερα το απόγευμα, ενώπιον περιορισμένου αριθμού προσώπων, την πρώτη λειτουργία στην Παναγία των Παρισίων μετά την πυρκαγιά που πριν από δύο μήνες κατέστρεψε εν μέρει τον καθεδρικό ναό.

«Για προφανείς λόγους ασφαλείας», διευκρινίζει η αρχιεπισκοπή του Παρισιού, η λειτουργία αυτή δεν θα είναι ανοικτή για τους πιστούς, όμως θα αναμεταδοθεί απ’ ευθείας από το καθολικό κανάλι KTO ώστε «οι χριστιανοί να μπορέσουν να συμμετάσχουν σ’ αυτή».

Μόνο περίπου τριάντα πρόσωπα, τα μισά από τα οποία ιερείς, θα παρευρεθούν στη λειτουργία, η οποία θα διαρκέσει μία ώρα και θα αρχίσει στις 18:00 (τοπική ώρα, 19:00 ώρα Ελλάδας) στο παρεκκλήσι που βρίσκεται πίσω από τη χορωδία.

Παρόντες θα είναι, εκτός από τον Οπετί και τον εφημέριο της Νοτρ-Νταμ Πατρίκ Σοβέ, μέλη του επισκοπικού συμβουλίου, εθελοντές, εργαζόμενοι στο εργοτάξιο και εργαζόμενοι στην αρχιεπισκοπή του Παρισιού.

Η πυρκαγιά που ξέσπασε στις 15 Απριλίου στον καθεδρικό ναό προκάλεσε ζωηρή συγκίνηση στον κόσμο και εκδηλώσεις αλληλεγγύης για τη διάσωση και αποκατάσταση αυτού του ιστορικού ναού της γαλλικής πρωτεύουσας. Το μνημείο, το οποίο ανήκει στον κατάλογο της UNESCO με την παγκόσμια κληρονομιά της ανθρωπότητας, έχασε το βέλος του, τη στέγη του και ένα μέρος του θόλου του.

 

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ
filippidis marmara banner
nikos keramika banner
post_head_image
300x250_ANOIKSI

300x250_ANOIKSI

karta 1
geotech_banner
old_town_inn
ergasia_syn
epikairotita

Social

Facebook
INSTAGRAM
Twitter
YOUTUBE



ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ

Αρέσει σε %d bloggers: