Connect with us

ΚΟΣΜΟΣ

Παναγία των Παρισίων | Τα αλχημιστικά και αποκρυφιστικά μυστικά του εμβληματικού ναού

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο διάσημος καθεδρικός ναός της Παναγίας των Παρισίων πάντοτε αποτελούσε έναν προνομιακό χώρο, όχι μόνον της ιστορίας της τέχνης και της λογοτεχνίας, αλλά και του αποκρυφιστικού πνεύματος.

Απόδειξη αυτού είναι ο αέναος συσχετισμός του με αποκρυφιστικά, μεταφυσικά σύμβολα και ιστορίας (από την Ουγκωϊκή απόδοση του Κουασιμόδου και τα Μυστήρια των Παρισίων του Ευγένιου Συ, έως την εμφάνισή της στον Κώδικα Ντα Βίντσι του Νταν Μπράουν). Άλλωστε η μυστηριακή μορφή του γέρου με τον φρυγικό σκούφο και το παλτό σε έναν από τους πύργους του διάσημου γοτθικού καθεδρικού ναού, αποτελεί την αλληγορία του αλχημιστή, ο οποίος από το ψηλό βάθρο της γνώσης του των απόκρυφων νόμων παρατηρεί τον κόσμο.

Το άγαλμα της Ίσιδας και η ονομασία Notre Dame

Το 1905, κατά την κατασκευή του παρισινού μετρό, κάτω από τα παλιά κοιλώματα της Βαστίλης βρέθηκε ένα άγαλμα της Ίσιδας. Στη μεγάλη μαύρη θεά, της οποίας η λατρεία διαδόθηκε παντού στα πέρατα της αυτοκρατορίας μέσω των ρωμαϊκών λεγεώνων οφείλεται και η ετυμολογία της ονομασίας της πόλης (Par-Isis, το πλοίο της Ίσιδας). Η αλήθεια είναι ότι το Ιλ-ντε λα- Σιτέ, ο πρώτος οικισμός των Παρισίων, φαίνεται από τον ουρανό σαν ένα από τα σκάφη, που στην αυγή της ιστορίας απέπλευσε από τον Νείλο, στη «μαύρη γη», όπου γεννήθηκαν ο Ερμής ο Τρισμέγιστος και η τέχνη της μετατροπής ταπεινών μετάλλων σε χρυσό.

Σταδιακά, η αρχαία αιγυπτιακή θεά μεταμορφώθηκε από τον δωδέκατο αιώνα στη Μαύρη Παναγία, και η κρύπτη όπου λατρεύεται βρίσκεται ακριβώς στα κατάβαθα του εδάφους του «νησιού», απέναντι από τον καθεδρικό ναό της Παναγίας των Παρισίων. Άλλωστε και η επωνυμία της «Νοτρ Νταμ», «η Κυρά μας» αντιστοιχεί στον τρόπο επίκλησης της αιγυπτιακής θεότητας.

Ο Φουλκανέλι είναι ο τελευταίος διάσημος αλχημιστής, που αφιέρωσε τη ζωή του για να διαλευκάνει τα μυστήρια στον καθεδρικό ναό της Νοτρ Νταμ. Η ίδια του η ταυτότητά περιβάλλεται επίσης από ένα αδιάλυτο μυστήριο: για κάποιους, υπήρξε ένας αξιωματικός του μηχανικού που συνεργάστηκε με τον αρχιτέκτονα Εζέν Βιολέ –λε –Ντυκ στην αποκατάστας της Νότρ Νταμ. Για άλλους είναι ο ίδιος ο Ζαν-Ζυλιέν ντε Σαμπάν ( Jean-Julien de Champagn), ο οποίος υπέγραψε τις απεικονίσεις του Μυστηρίου των Καθεδρικών.

Υπολογίζεται πως έφυγε από τη ζωή το 1932 σε μία σοφίτα στο αριθμό 59 της οδού Ροσουάρ ( Rue de Rochechouart), κοντά στο σιδηροδρομικό σταθμό της Γκαρ ντε Λιόν, μολονότι πολλά από τα συμβάντα που διηγείται στα βιβλία του διαδραματίζονται μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, γεγονός που τροφοδοτεί τη φαντασία όσων πιστεύουν ότι είχε ανακαλύψει το ελιξίριο της αιώνιας ζωής, τη συνταγή του οποίου μπορούν οι μυημένοι να διαβάσουν στην είσοδο του ναού της Νοτρ Νταμ.

Χάρη σ’ αυτόν γνωρίζουμε πως οι ασθενείς συγκεντρώνονταν σε ένα ειδικό τμήμα της Παναγίας, όπου κρέμονταν έξι λάμπες και δεν εγκατέλειπαν τον ναό έως ότου ιαθούν από τις αρρώστιες τους. Ενώ κι οι γιατροί που τους φρόντιζαν, το έκαναν γύρω από το βαπτιστήριο στην είσοδο της βασιλικής. Ο λόγος αυτής της ιεροτελεστίας παραμένει ακόμη μυστήριο.

Τα σύμβολα των αλχημιστών

Τον 14ο αιώνα, κάθε Κυριακή συγκεντρώνονταν στην κεντρική Πύλη όλοι οι αλχημιστές (στις ειδούς του Κρόνου, όπως λέει ο Φουλκανέλι), όπου εξέθεταν τα αποτελέσματα των ερευνών τους και μελετούσαν τα αλχημικά σύμβολα που απεικονίζονται στο υπέρθυρό της.

Αλλά και στις δύο πλευρές της μεγάλης εισόδου υπάρχουν στο υπέρθυρο δύο σειρές από 12 μετόπες και 12 μορφές που αντιπροσωπεύουν τα διαφορετικά στοιχεία και τις φάσεις της αλχημικής διαδικασίας. Μάλιστα σε αυτές τις μορφές, μία γυναίκα παρουσιάζεται τρεις φορές να κρατάει σε δίσκο ένα κοράκι, σύμβολο της σήψης, ή μία σαλαμάνδρα, σύμβολο της ασβεστοποίησης και ξεχωρίζει η αναπαράσταση με τον Φιλοσοφικό Υδράργυρο, που αποτελεί το σύμβολο της μεσαιωνικής επιστήμης.

Επίσης ξεχωρίζουν: ένας ιππότης με πανοπλία και δόρυ που προστατεύει το atanor (τον αλχημιστικό κλίβανο όπου προετοιμάζεται το μαγείρεμα των υλικών). Το κοράκι, το σύμβολο της σήψης που είναι απαραίτητο για τον διαχωρισμό του καθαρού και του ακάθαρτου, ιδιότητες που συνεδράζονται σε μια ίδια ένωση. Ένας άνθρωπος που κρατά ανοιχτό έναν κλίβανο και στο δεξί του χέρι τη φιλοσοφική λίθο. Στην κορυφή, όπου έζησε ο καμπούρης του Βίκτωρος Ουγκώ, μπορούμε να παρατηρήσουμε, στη γωνία του βόρειου πύργου, που περιβάλλεται από μάγισσες, το εντυπωσιακό ανάγλυφο ένας γέρου με φρυγικό σκούφο και παλτό, που ακουμπά με το ένα χέρι στην κουπαστή και με το άλλο χαϊδεύει τη γενειάδα του: είναι ο αλχημιστής, που εξετάζει και αναρωτιέται για την εξέλιξη του έργου.

Ο Νικολά Φλαμέλ και ο θρύλος του αλχημιστή

Στο άλλο άκρο του νησιού είναι το Sainte-Chapelle, που χτίστηκε μεταξύ 1245 και 1248 για να φυλάξει τα λείψανα του Θείου Πάθους. Τα υπέροχα βιτρό παράθυρα εκτελέσθηκαν με γνώμονα τις αλχημικές διαδικασίες. Το αγαπημένο του Φουλκανέλι ήταν η Σφαγή των Αθώων, μία αλληγορική απεικόνιση του «θανάτου» της πρώτης ύλης στα χέρια του υδραργύρου, με απώτερο στόχο την «ανάστασή» του στις επόμενες φάσεις της κατεργασίας του πιο ευγενούς αποτελέσματος.

Οι μεσαιωνικοί κτίστες χάραξαν τα σύμβολα του Ερμητικού δόγματος στους τοίχους των καθεδρικών ναών, τα οποία άσκησαν μεγάλη επιρροή σε κατοπινά δείγματα της μοντέρνας οικιστικής και θρησκευτικής αρχιτεκτονικής: στη δεξιά όχθη, πίσω από το Λούβρο, η εκκλησία του Saint-Germain l’ Auxerrois, μας εκπλήσσει με τα τρομακτικά, αποτρόπαια δαιμόνιά του, και το υποβλητικό γλυπτό της Παναγίας της Αιγυπτίας.

Λίγο πιο ανατολικά, βρίσκονται οι εκκλησίες του Saint-Merri και του Saint-Martin-des-Champs. Από την παλιά εκκλησία του Saint-Jacques de la Boucherie σήμερα υπάρχει μόνον ο πύργος, απ’ όπου ξεκινούσαν οι προσκυνητές για τον αποστολικό καθεδρικό του Σαντιάγο ντε Κομποστέλα στη Γαλικία της Ισπανίας. Λίγα μέτρα από τον πύργο διασταυρώνονται δύο δρόμοι, ένας με το όνομα του Nicolas Flamel (ο οποίος το 1389 έφτιαξε την πύλη του Saint-Jacques) και της συζύγου του, Perrenelle. Οκτώ τετράγωνα βορειότερα, στο 51 της οδού ντε Μοντμορενσί, υπάρχει μία επιγραφή: «Εδώ έζησε ο Νικολά Φλαμέλ, ένας πλούσιος παρισινός, ενορίτης του Saint-Jacques de la Boucherie, που ένας θρύλος τον θέλει να μετατρέπεται σε αλχημιστή σε αναζήτηση της φιλοσοφικής λίθου και του τρόπου μετατροπής του μολύβδου σε χρυσό».

Κανείς όμως δεν αρνείται, ωστόσο, ότι ο Φλαμέλ ξόδεψε όλη του την περιουσία για την κατασκευή καταφυγίων για τους ζητιάνους, σε νοσοκομεία και για το νεκροταφείο των Αθώων (Innocentes), στην πρόσοψη του οποίου έβαλε να χαράξουν το ιερογλυφικό με τα κλειδιά της επιστήμης του Ερμή, την οποία σύμφωνα με τον θρύλο διδάχθηκε από τον δάσκαλο Κάνς ( Canches) στη Λυόν.

Ένας χρονογράφος του 18ου αιώνα, δηλώνει πως τον είχε δει στην Όπερα του Παρισιού με τη σύζυγό του, Περενέλ, τέσσερις αιώνες μετά τον υποτιθέμενο θάνατό του και ο θρύλος λέει ότι κατά την αφαίρεση της ταφόπλακάς του δεν βρέθηκαν λείψανα.

Η ταφόπλακα του Φλαμέλ βρίσκεται σήμερα στο Μουσείο Κλυνί (Cluny). Αυτό το μουσείο φιλοξενεί επίσης μια σειρά από μεσαιωνικές ταπετσαρίες, όπως «Η Κυρία και ο Μονόκερως», η οποία σύμφωνα με τους Ερμητικούς δεν είναι, ή δεν είναι μόνον, μια αλληγορική ερμηνεία των αισθητηριακών αντιλήψεων, αλλά επίσης και η αλχημική εργασία: Η κυρία που φέρει μια σημαία με τρία μισοφέγγαρα, που αντιπροσωπεύουν το κλάσμα του υδραργύρου που συλλέγονται στο τέλος της πρώτης κατεργασίας, τρεις φορές μικρότερο από τη συνολική ποσότητά του στην αρχή της αλχημιστικής διαδικασίας.

Οι Φουλκανέλι, Ζαν –Ζυλιέν Σαμπάν (Jean-Julien Champagne, αν δεν ήταν το ίδιο και το αυτό πρόσωπο), Ρενέ Σβάλερ (για μερικούς, η πραγματική συγγραφέας των έργων που αποδίδονται στον Φουλκανέλι) και τα παιδιά του Φερδινάνδου Λεσσέψ, που άνοιξε την διώρυγα του Σουέζ, συνήθιζαν να μαζεύονται εκεί κοντά στο 76 της Rue de Rennes, στο βιβλιοπωλείο Livrairie du Merveilleux. Ο ιδιοκτήτης του Πιερ Ντιζόλ είχε ένα μοναδικό αρχείο αποκρυφικών επιστημών. Η θρυλική βιβλιοθήκη δεν υπάρχει πια, αλλά όπως λένε οι ειδικοί στον εσωτερισμό, στα κοντινά βιβλιοπωλεία της πλατείας Σαιν Μισέλ, μπορεί κάποιος να βρει κάποιες «καλές επαφές».

Οι κληρονόμοι των Ναϊτών έκαναν τις μυστικές συναντήσεις τους κοντά στο σπίτι του Φλαμέλ, στο υπόγειο του Ωδείου, δίπλα στο γιγάντιο εκκρεμές του Φουκώ (που σήμερα εκτίθεται στο Πάνθεον): Τουλάχιστον στην φαντασία του Ουμπέρτο Έκο. Αλλά εξίσου παραληρηματική, όσο και αληθοφανής την ίδια στιγμή είναι και η ιδέα του Νταν Μπράουν: Το Άγιο Δισκοπότηρο βρίσκεται θαμμένο κάτω από την κορυφή της πυραμίδας του Λούβρου, που εγκαινιάστηκε το 1989. Διαφανής και αινιγματική, η πυραμίδα αυτή που θυμίζει τις αιγυπτιακές, προόριζε να συνεχίσει να εξάπτει τη φαντασία των πιστών του αποκρυφισμού, με τον ίδιο μαγνητισμό που τους ασκεί η γοτθική πρόσοψη της Νοτρ Νταμ.

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Η Αγία Σοφία μετατρέπεται σε τζαμί – «Ναι» από το ΣτΕ της Τουρκίας

Δημοσιεύτηκε

στις

Το τουρκικό Συμβούλιο της Επικρατείας ακύρωσε την απόφαση του 1934 με την οποία η τότε τουρκική κυβέρνηση είχε μετατρέψει την Αγία Σοφία της Κωνσταντινούπολης σε μουσείο.

Με την απόφαση αυτή το ανώτατο διοικητικό δικαστήριο της Τουρκίας έκρινε ότι το προεδρικό διάταγμα του Κεμάλ Ατατούρκ το 1934 δεν έχει ισχύ ανοίγοντας τον δρόμο για την λειτουργία του μνημείο ως τζαμί.

Έτσι, λήψη της τελικής απόφασης είτε θα γίνει με νέο προεδρικό διάταγμα που θα υπογράψει ο πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, είτε το θέμα μπορεί να παραπεμφθεί υπηρεσιακά στη Γενική Διεύθυνση Βακουφίων, η οποία θα πράξει τα περαιτέρω.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΟΣΜΟΣ

Σήμερα η απόφαση για την Αγία Σοφία – Προεξοφλεί τη μετατροπή της σε τζαμί ο τουρκικός Τύπος

Δημοσιεύτηκε

στις

Την απόφασή του σχετικά με τη μετατροπή της Αγίας Σοφίας από μουσείο σε τζαμί αναμένεται να εκδώσει σήμερα το Συμβούλιο της Επικρατείας της Τουρκίας, με τον τουρκικό Τύπο να προεξοφλεί πως η απόφαση θα είναι υπέρ της μετατροπής αυτής, παρά τις διεθνείς ανησυχίες.

Tούρκοι αξιωματούχοι ανέφεραν στο Reuters ότι σήμερα είναι πιθανό το Συμβούλιο Επικρατείας να ανακοινώσει ότι η μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε μουσείο ήταν παράνομη.

Σε συνέντευξή του στο ANADOLU ο εκπρόσωπος του Ερντογάν Ιμπραήμ Καλίν φέρνει ως παράδειγμα την Παναγία των Παρισίων που ως ναός δεν εμποδίζεται η επισκεψιμότητά της. «Για επίσκεψη ξένων και ντόπιων τουριστών, δεν χρειάζεται απαραίτητα να είναι οι χώροι αυτοί μουσεία. Όπως για παράδειγμα, η Παναγία των Παρισίων που είναι και εκκλησία και μουσείο. Την ώρα λειτουργίας πηγαίνουν οι χριστιανοί και προσεύχονται, ενώ τις άλλες ώρες επισκέπτονται τον χώρο τουρίστες. Το ίδιο και στην εκκλησία Sacré-Coeur στο Παρίσι. Δεν υπάρχει εμπόδιο σε αυτό. Και η επαναλειτουργία της Αγίας Σοφίας ως χώρος λατρείας δεν είναι εμπόδιο επίσκεψης ξένων και ντόπιων τουριστών» τόνισε.

Όπως μεταδίδει η ΕΡΤ, παρά τη διεθνή κατακραυγή ο ελεγχόμενος από την κυβέρνηση τουρκικός Τύπος σχεδόν προεξοφλεί ότι η Αγία Σοφία θα αλλάξει χαρακτήρα.

Αλλά και η τουρκική κυβέρνηση δείχνει να έχει λάβει τις αποφάσεις της. Σε δηλώσεις του ο αντιπρόεδρος του κυβερνώντος κόμματος AKΡ Νουμάν Κουρτουλμούς εξέφρασε την ελπίδα η Αγία Σοφία να ανοίξει ως τζαμί στις 15 Ιουλίου, ημέρα που συμπίπτει με την επέτειο του αποτυχημένου πραξικοπήματος κατά του Ερντογάν.

Σύμφωνα με πληροφορίες η απόφαση του Δικαστηρίου αφήνει περιθώρια στον Τούρκο πρόεδρο να λάβει την τελική απόφαση.

«Αναμένουμε από την Τουρκία τις αποφάσεις της και θέλουμε να πιστεύουμε ότι δεν θα κάνει αυτό το λάθος που έχουμε πει πολλές φορές θα δημιουργήσει αγεφύρωτο ψυχικό χάσμα ανάμεσα στους χριστιανούς και την Τουρκία» ήταν το σχόλιο του κυβερνητικού εκπροσώπου Στέλιου Πέτσα για το θέμα.

Κίνηση με μεγάλο ρίσκο, η οποία θα έχει κόστος για την Τουρκία, χαρακτήρισε μια πιθανή απόφαση από πλευράς Ρετζεπ Ταγίπ Ερντογάν να μετατρέψει την Αγία Σοφία σε τζαμί ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης. Μια τέτοια ενέργεια θα σημαίνει ότι η Τουρκία έχει αποφασίσει να επιστρέψει σε ένα οθωμανικό παρελθόν, ότι μετατρέπεται σε μία ισλαμική δημοκρατία και ότι απομακρύνεται από τις αξίες της Ευρώπης, είπε, εκτίμησε, ωστόσο, ότι στο τέλος της ημέρας δεν θα τολμήσει να το κάνει.

Διάλογο ζητάει από την Άγκυρα η UNESCO
Η UNESCO πρέπει να ειδοποιηθεί για οποιαδήποτε μετατροπή στο μουσείο της Αγίας Σοφίας, για την οποία πιθανόν θα πρέπει να υπάρξει νέα αξιολόγηση από πλευράς της Επιτροπής Παγκόσμιας Κληρονομιάς, τόνισε η Εκπαιδευτική, Επιστημονική και Επιμορφωτική Οργάνωση των Ηνωμένων Εθνών.

Η UNESCO τόνισε στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters ότι η Αγία Σοφία έχει ενταχθεί στον κατάλογο των Μνημείων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς ως μουσείο, γεγονός που συνεπάγεται ότι το κράτος όπου βρίσκεται έχει συγκεκριμένες δεσμεύσεις και νομικές υποχρεώσεις.

Αντιδράσεις και από τον μουσουλμανικό κόσμο
Και ο μουσουλμανικός κόσμος αντιδρά στην βίαιη αλλαγή του μουσειακού χαρακτήρα της Αγίας Σοφίας.

«Όλοι να έχουμε το σεβασμό προς τους λατρευτικούς ναούς. Όπως φαίνεται και από το όνομα, Αγιά Σοφιά, είναι ένας χριστιανικός ναός. Βέβαια, υπήρχαν οι ορθόδοξοι χριστιανοί και όταν μετατράπηκε σε τζαμί στην εποχή της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας μέχρι τάδε ημερομηνία, αυτό ήταν. Και από κει και πέρα, όταν μετατράπηκε σε μουσείο εκείνη την εποχή, οι πολιτικές αρχές αποφάσισαν αυτό και έτσι. Αλλά εγώ, σαν θρησκευτικός, θα ήταν καλό δηλαδή, να έχουμε τον σεβασμό. Αρκεί αυτή η ονομασία Αγιά Σοφιά, φαίνεται από την ονομασία της ότι είναι ένα χριστιανικός ναός, ιερός ναός για τους χριστιανούς. Και βλέπω ότι δεν χρειάζεται αυτή η επέμβαση τώρα να γίνεται, δηλαδή» δήλωσε ο Μουφτής Κομοτηνής, Χαλίλ Τσιχάντ.

Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος: Όπου πολεμάται ο πολιτισμός πέφτει η ανθρώπινη αξία
Σε παρέμβασή του ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος χαρακτήρισε την Αγία Σοφία μνημείο του παγκόσμιου πολιτισμού.

«Η Αγία Σοφία είναι θέμα που αγγίζει τα εσώτερα των Ανθρώπων, όχι μόνο των θρησκευομένων αλλά και γενικότερα. Δεν είναι μόνο Χριστιανικό μνημείο αλλά και παγκόσμιου πολιτισμού και όπου πολεμάται ο πολιτισμός πέφτει η ανθρώπινη αξία. Όλα δείχνουν ότι η ανθρωπιά χάνει κάθε μέρα και περισσότερο» επεσήμανε.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΟΣΜΟΣ

Μπάιντεν και Σάντερς ενώνουν τους Δημοκρατικούς ενόψει των εκλογών στις ΗΠΑ

Δημοσιεύτηκε

στις

Πολιτικές με στόχο την ενότητα των Δημοκρατικών πρότειναν οι πολιτικές ομάδες που συστάθηκαν από τον υποψήφιο για το προεδρικό χρίσμα των Δημοκρατικών Τζο Μπάιντεν και τον πρώην εσωκομματικό αντίπαλό του Μπέρνι Σάντερς, μεταξύ αυτών και η δέσμευση ότι οι ΗΠΑ θα έχουν μηδενικό αποτύπωμα εκπομπών άνθρακα έως το 2050.

Ο Μπάιντεν και ο Σάντερς, ο προοδευτικός που ήταν ο τελευταίος εσωκομματικός αντίπαλος του πρώην αντιπροέδρου των ΗΠΑ, προχώρησαν στον σχηματισμό των έξι ομάδων τον Μάιο, με στόχο την εξάλειψη των τριβών μεταξύ των προοδευτικών του κόμματος και των κεντρώων, ενόψει των εκλογών της 3ης Νοεμβρίου με αντίπαλο τον Ρεπουμπλικάνο πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ.

Η ομάδα για το κλίμα, όπως μεταδίδει το ΑΜΠΕ, έφερε κοντά τη βουλευτή και πολιτικό σύμμαχο του Σάντερς Αλεξάντρια Οκάσιο-Κορτέζ με τον πρώην ΥΠΕΞ των ΗΠΑ Τζον Κέρι, που υποστήριξε την υποψηφιότητα του Μπάιντεν.

Οι προτάσεις θα περιληφθούν στην πλατφόρμα του Δημοκρατικού Κόμματος μετά την έγκρισή τους από το κεντρικό συνέδριο, που θα πραγματοποιηθεί τον Αύγουστο.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΟΣΜΟΣ

Κατολίσθηση στην Κίνα, εννέα άνθρωποι θάφτηκαν ζωντανοί

Δημοσιεύτηκε

στις

Εννέα άνθρωποι θάφτηκαν ζωντανοί σήμερα στην Κίνα από κατολίσθηση στην κεντρική επαρχία Χουμπέι.

Όπως μεταδίδει το ΑΜΠΕ, επικαλούμενο την εφημερίδα Ημερησία του Λαού και το πρακτορείο ειδήσεων Νέα Κίνα, οι καταρρακτώδεις βροχοπτώσεις των τελευταίων ημερών έχουν προκαλέσει πλημμύρες και κατολισθήσεις στις οποίες έχουν χάσει τη ζωή τους κάπου 120 άνθρωποι.

Η κατολίσθηση σημειώθηκε στην κομητεία Χουάνγκμεϊ τις πρώτες πρωινές ώρες και βρίσκεται σε εξέλιξη επιχείρηση έρευνας και διάσωσης, σύμφωνα με τα δύο μέσα ενημέρωσης.

Από την 1η ως την 7η Ιουλίου, η συνολική κατακρήμνιση στις επαρχίες Χουμπέι, Ανχούι, Τζετζιάνγκ και Τσονγκτσίνγκ έφθασε στο υψηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί αυτή την εποχή του χρόνου από το 1961, σε ορισμένες περιοχές μάλιστα ήταν διπλάσια ως τριπλάσια του φυσιολογικού για την εποχή, σύμφωνα με την κινεζική εθνική μετεωρολογική υπηρεσία.

Σύμφωνα με τη δημόσια τηλεόραση, σε πολλές περιοχές το επίπεδο συναγερμού για τον κίνδυνο πλημμυρών αυξήθηκε από τις αρχές στο τρίτο επίπεδο της τετράβαθμης κλίμακας.

Ως την Παρασκευή, οι αρχές έκαναν λόγο για 119 νεκρούς και αγνοούμενους εξαιτίας των πλημμυρών και των κατολισθήσεων στις πληγείσες περιοχές.

Στην Ουχάν, πρωτεύουσα της επαρχίας Χουμπέι, όπου άρχισε η παγκόσμια πανδημία του κορονοϊού τον Δεκέμβριο, η βροχόπτωση έφθασε σε επίπεδο-ρεκόρ 426 χιλιοστών την Κυριακή, σύμφωνα με την Ημερησία της Κίνας.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

.

Monopolio Delivery

Δημοφιλή

Popular posts:

PABTEBOY ME GIATRO

Mladen Group 01

Mladen Group 02

Mladen Group 03

Mladen Group 04

Mladen Group 05

Mladen Group 06

Mladen Group 07

Mladen Group 08

Mladen Group 09

Mladen Group 10

Mladen Group 11

Mladen Group 12

Mladen Group 13

Mladen Group 14

Mladen Group 15

Mladen Group 16

Mladen Group 17

Mladen Group 18

Mladen Group 19

Free Group 01

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ