Connect with us

AUTOMOTO

Όσα αλλάζουν για τα διπλώματα οδήγησης, τι θα γίνει με τις «γουρούνες»

Δημοσιεύτηκε

στις

Επανέρχεται το παλιό καθεστώς εξέτασης για τα διπλώματα οδήγησης με το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητείται σήμερα στην αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλή και αύριο αναμένεται να ψηφιστεί, που βάζει τέλος στην ταλαιπωρία που έχουν υποστεί πάνω από 100.000 υποψήφιοι οδηγοί, αλλά και χιλιάδες ηλικιωμένοι οδηγοί, οι οποίοι ήθελαν να ανανεώσουν τα διπλώματά τους.

Παράλληλα, με το νομοσχέδιο «Ρυθμίσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και Άλλες Επείγουσες Διατάξεις», συστήνεται Επιτροπή, η οποία θα επεξεργαστεί ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο για τη διενέργεια εξετάσεων υποψηφίων οδηγών, «προκειμένου να συνταχθεί ένα νέο νομοσχέδιο, το οποίο θα είναι εφαρμόσιμο και θα περιορίσει το φαινόμενο της διαφθοράς, όπου υπάρχει. Το έργο της Επιτροπής θα είναι εξάμηνο και μπορεί να παραταθεί για 3 ακόμη μήνες, εφόσον κριθεί αναγκαίο».

Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, το συγκεκριμένο νομοσχέδιο κρίθηκε σκόπιμο να κατατεθεί, προκειμένου να αντιμετωπισθούν οι επιπτώσεις από τις δυσκολίες εφαρμογής της ισχύουσας νομοθεσίας στην έκδοση αδειών οδήγησης.

Προβλήματα του ισχύοντος νόμου, σύμφωνα με το υπουργείο:

α. Δεν γίνονται εξετάσεις υποψηφίων οδηγών από τον Οκτώβριο του 2018, με συνέπεια

  • ο αριθμός των υποψηφίων οδηγών να ξεπερνά τις 100.000. Ένα μεγάλο μέρος αυτών επιθυμούν να λάβουν την άδεια οδήγησης προκειμένου να προσληφθούν για εργασία ως οδηγοί είτε για να έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε διαγωνισμούς που απαιτούν την κατοχή άδειας οδήγησης.

β. Ο νόμος προέβλεπε τη δημιουργία ειδικών διαμορφωμένων χώρων για τις ειδικές δοκιμασίες (οπισθοπορεία και παρκάρισμα). Τέτοιοι χώροι δεν βρέθηκαν σε όλη την Ελλάδα με αποτέλεσμα να μη γίνονται εξετάσεις.

  • Όπου βρέθηκαν χώροι, όπως στο ΚΤΕΟ Χολαργού, η αναμονή για την εξέταση ήταν μεγάλη εξαιτίας του συνωστισμού των υποψηφίων (120 – 150 κάθε μέρα) με συνέπεια η ποιότητα των εξετάσεων να είναι χαμηλή.

γ. Οι εκπαιδευτές αρνούνται να διαθέσουν τα εκπαιδευτικά τους οχήματα χωρίς τη δική τους παρουσία, καθώς στην περίπτωση ατυχήματος, οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν τους καλύπτουν, εφόσον δεν συνοδεύουν τον εκπαιδευόμενο.

δ. Η υποχρέωση ασφάλισης των υποψηφίων οδηγών ατομικά, δημιούργησε πρόβλημα καθώς, αρχικά οι ασφαλιστικές εταιρείες αρνήθηκαν να χορηγήσουν τέτοια ασφαλιστήρια. Στη συνέχεια, χορηγούσαν ατομικά ασφαλιστήρια υποψηφίων οδηγών, τα οποία κόστιζαν περίπου 120-140 ευρώ για τα επιβατικά Ι.Χ. και 150-180 ευρώ για τα βαρέα οχήματα. Η ασφάλιση αυτή κάλυπτε το χρονικό διάστημα μισής ώρας της εξέτασης, ενώ τα ποσά αυτά καλύπτουν σε αρκετές περιπτώσεις και την ετήσια ασφάλεια των Ι.Χ. αυτοκινήτων.

ε. Δεν υφίστατο στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ο αναγκαίος εξοπλισμός (κάμερες παρακολούθησης) προκειμένου να είναι εφαρμόσιμες οι διατάξεις.

Προτεινόμενες ρυθμίσεις

Συστήνεται επιτροπή, η οποία θα επεξεργαστεί ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο για τη διενέργεια εξετάσεων υποψηφίων οδηγών, προκειμένου να συνταχθεί ένα νέο νομοσχέδιο, το οποίο θα είναι εφαρμόσιμο και θα περιορίσει το φαινόμενο της διαφθοράς, όπου υπάρχει. Το έργο της επιτροπής θα είναι εξάμηνο και μπορεί να παραταθεί για 3 ακόμη μήνες, εφόσον κριθεί αναγκαίο.

Άδειες οδήγησης

Έως την ολοκλήρωση του έργου της επιτροπής καταργούνται τα άρθρα που επέφεραν τα προβλήματα και επανέρχεται το θεσμικό πλαίσιο που προϋπήρχε της ψήφισης του ισχύοντος νόμου.

Το έργο της δοκιμασίας προσόντων διενεργείται από δύο υπαλλήλους – εξεταστές. Έως και την 30η Απριλίου 2020, στο πλαίσιο διασφάλισης της εξυπηρέτησης των υποψηφίων οδηγών με αιτιολογημένη απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη, δύναται να διενεργούνται οι δοκιμασίες προσόντων και συμπεριφοράς από έναν εξεταστή. Η συσσώρευση αιτημάτων έκδοσης νέων αδειών είναι τεράστια.

Δευτεροβάθμιες Υγειονομικές Επιτροπές

Επικαιροποιούνται οι διατάξεις που αφορούν στη διενέργεια της ιατρικής εξέτασης υποψηφίων οδηγών. Συστήνονται Δευτεροβάθμιες Ιατρικές Επιτροπές, τις οποίες κατήργησε η προηγούμενη Κυβέρνηση και σχεδόν όλοι οι πολίτες άνω των 80 ετών πιστοποιούνταν ικανοί ανά ειδικότητα γιατρού, πλην ελαχίστων περιπτώσεων, όπου περιοριζόταν ο χρόνος ισχύος των αδειών οδήγησης.

Το παράβολο που θα καταβάλλουν οι προς εξέταση οδηγοί στην ΔΙΕ είναι μικρότερο του καταβαλλόμενου σήμερα σε κάθε επίσκεψη γιατρού. Σήμερα, οι ηλικιωμένοι πρέπει να επισκεφτούν 4 γιατρούς και να πληρώσουν 40 ευρώ, ενώ στην ΔΙΕ για όλους τους γιατρούς θα πληρώσουν 30 ευρώ (3Χ10).

Άνω των 74

Καταργείται η υποχρεωτική επανεξέταση των κατόχων αδειών οδήγησης που επιθυμούν να ανανεώσουν την άδεια οδήγησής τους και έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 74 ετών.

Το μέτρο αυτό αποτελεί διάκριση εις βάρος των ηλικιωμένων και έχει επιφέρει πολλά προβλήματα στην εξυπηρέτηση των συγκεκριμένων πολιτών.

Ειδικότερα,

  • για να αναθεωρήσουν την άδεια οδήγησης, εκτός από τις ιατρικές εξετάσεις, έπρεπε να επισκεφτούν τις Περιφερειακές Υπηρεσίες τουλάχιστον 4 φορές, προκειμένου να πάρουν τις άδειες οδήγησης. Δεκάδες χιλιάδες πολίτες βρίσκονται σε αναμονή και ο προηγούμενος Υπουργός έδινε συνεχώς παρατάσεις.
  • Η εξέταση ήταν υποτυπώδης (οδήγηση σε ένα δρόμο 500-800 μέτρων) και γι’ αυτό οι απορριφθέντες ήταν πολύ λίγοι. Αμφισβητείται αν το μέτρο αυτό επιφέρει αποτελέσματα στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Οδήγηση στα 17 έτη

Η συνοδευόμενη οδήγηση καταργείται, γιατί με τον τρόπο που θεσμοθετήθηκε (θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση και θεωρητική και πρακτική εξέταση στην ηλικία των 17 ετών), όπως ισχύει και για την ηλικία των υποψηφίων που έχουν συμπληρώσει τα 18 έτη, δημιουργεί προβλήματα στην εφαρμογή του (συνοδεία οδηγού, ειδική ασφαλιστική κάλυψη, διοικητικές κυρώσεις). Η επιτροπή που συστήνεται θα επανεξετάσει το μέτρο αυτό, λαμβάνοντας υπόψη την πρόβλεψη της οδηγίας 2006/126 που δίνει στα κράτη – μέλη τη δυνατότητα μείωσης του κατώτατου ορίου ηλικίας στα 17 έτη για την κατηγορία Β (επιβατικά) και για οδήγηση μόνο εντός της ελληνικής Επικράτειας.

«Γουρούνες»

Καταργείται η καθολική απαγόρευση κίνησης των ελαφρών και βαρέων τετράτροχων μοτοσικλετών που είναι εξοπλισμένες με κινητήρα εσωτερικής καύσης με κυλινδρισμό έως 125 κυβικά εκατοστά, σε ασφαλτοστρωμένες οδούς και χώρους που εφαρμόζεται ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, δεδομένου ότι πρόκειται για οχήματα που έχουν εγκριθεί σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, διαθέτουν άδεια κυκλοφορίας και πληρώνουν ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Σε κάθε περίπτωση, όμως, ο οικείος δήμος ή οικεία Περιφέρεια στην περιοχή αρμοδιότητάς τους έχουν τη δυνατότητα να θέτουν περιορισμούς στην κυκλοφορία οχημάτων οιασδήποτε κατηγορίας σε ορισμένες περιοχές ή σε όλο το οδικό δίκτυο, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 52 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

AUTOMOTO

ΥΠΕΝ | Τα βήματα για την αίτηση επιδότησης αγοράς ηλεκτρικού οχήματος

Δημοσιεύτηκε

στις

Σε δέκα βήματα θα ολοκληρώνεται η διαδικασία υποβολής της αίτησης φυσικών προσώπων για επιδότηση της αγοράς ηλεκτρικού οχήματος στην πλατφόρμα που θα ξεκινήσει να λειτουργεί στις 24 Αυγούστου.

Οι λεπτομέρειες της διαδικασίας σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστή Χατζηδάκη την περασμένη εβδομάδα θα εξειδικευθούν με Υπουργική Απόφαση που θα εκδοθεί πιθανότατα εντός της εβδομάδας. Τα βήματα που ορίζονται για την υποβολή της αίτησης είναι:

1.Εισαγωγή στοιχείων στα πεδία του συστήματος

2.Επιλογή Μοντέλου Οχήματος από την καταχωρημένη λίστα

3.Επιλογή αγοράς/Μίσθωσης

4.Επιλογή δίκυκλου ή ποδηλάτου (tick choice)

5.Επιλογή (ΝΑΙ/ΌΧΙ) επιδότησης φορτιστή

6.Επιλογή Μοντέλου Φορτιστή

7.Επιλογή απόσυρσης (ΝΑΙ/ΌΧΙ)

8.Υπολογισμός επιδότησης

9.Επισύναψη δικαιολογητικών

10.Υποβολή Αίτησης

Αντίστοιχα για την αγορά ηλεκτρικού ταξί (για την οποία είναι υποχρεωτική η απόσυρση του παλιού οχήματος τα βήματα είναι 7 και ορίζονται ως εξής:

1.Εισαγωγή στοιχείων στα πεδία του συστήματος

2.Επιλογή Μοντέλου από την καταχωρημένη λίστα (ΒΕV ή Υβριδικό Plug In)

3.Συμπλήρωση στοιχείων απόσυρσης

4.Επιλογή αγοράς / Μίσθωσης

5.Υπολογισμός επιδότησης

6.Επισύναψη δικαιολογητικών

7.Υποβολή αίτησης

Τέλος για τα νομικά πρόσωπα η διαδικασία περιλαμβάνει:

1.Εισαγωγή στοιχείων στα πεδία του συστήματος

2.Επιλογή Μοντέλου από την καταχωρημένη λίστα

3.Επιλογή αγοράς/Μίσθωσης

4.Επιλογή δίκυκλου

5.Επιλογή απόσυρσης (ΝΑΙ/ΌΧΙ)

6.Υπολογισμός επιδότησης

7.Επισύναψη δικαιολογητικών

8.Υποβολή αίτησης

Η δράση που ανακοινώθηκε την περασμένη εβδομάδα έχει προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ, ποσό που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μπορεί να καλύψει την αγορά 15.000 αυτοκινήτων και 12.500 δικύκλων (σκούτερ και ποδήλατα). Ωστόσο ο κ. Χατζηδάκης τόνισε πως αν χρειαστεί, ο προϋπολογισμός της δράσης θα αυξηθεί. Ήδη η αναγγελία της δράσης έχει προκαλέσει αυξημένο ενδιαφέρον για ηλεκτρικά ποδήλατα και επέκταση του χρόνου αναμονής για παραλαβή τους.

Οι επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων είναι:

-Για αυτοκίνητα με λιανική τιμή προ φόρων έως 30.000 ευρώ, η επιδότηση είναι 20 % με όριο τα 6.000 ευρώ. Από 30.001 έως 50.000 ευρώ, η επιδότηση είναι 15 % με όριο τα 6.000 ευρώ.

-Για δίκυκλα – τρίκυκλα, ποσοστό 20 % επί της αξίας με όριο τα 800 ευρώ.

-Για ποδήλατα, ποσοστό 40 % (είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη) με όριο τα 800 ευρώ.

-Τα φυσικά πρόσωπα μπορούν να ζητήσουν επιπλέον επιδότηση 500 ευρώ για αγορά έξυπνου οικιακού φορτιστή (σε συνδυασμό με αγορά ΙΧ, όχι ποδήλατου ή σκούτερ).

-Με απόσυρση παλαιού οχήματος / δικύκλου (εξαιρούνται τα ποδήλατα) παρέχεται επιπλέον μπόνους 1000 και 400 ευρώ αντίστοιχα.

-Για ταξί η επιδότηση είναι 25 % επί της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 8.000 ευρώ ή, αν πρόκειται για plug in υβριδικό μοντέλο, ποσοστό 15 % με όριο τα 5.500 ευρώ. Είναι υποχρεωτική η απόσυρση του παλιού οχήματος (πρέπει να είναι παλαιότερο από την 1-1-2013), η οποία επιδοτείται με επιπλέον μπόνους 2.500 ευρώ.

-Για τις εταιρίες το ποσοστό της επιδότησης είναι 15 % με όριο τα 5.500 ευρώ ή 4.000 για υβριδικά. Προβλέπεται όριο αγοράς έως 3 αυτοκινήτων (6 για όσες έχουν δραστηριότητα σε νησιά). Για τα δίκυκλα η επιδότηση είναι ποσοστό 20 % επί της αξίας με όριο τα 800 ευρώ.

Σε όλες τις περιπτώσεις δίνονται πρόσθετα κίνητρα για αγορά οχημάτων από πολύτεκνους και άτομα με ειδικές ανάγκες (επιπλέον 1000 ευρώ για αυτοκίνητο και 500 ευρώ για δίκυκλο/ποδήλατο).

Εντός της εβδομάδας θα ενεργοποιηθεί η ιστοσελίδα του προγράμματος (http://kinoumeilektrika.ypen.gr), όπου θα αναρτηθούν όλες οι σχετικές ανακοινώσεις, ενώ από την ίδια ημέρα θα λειτουργήσει τηλεφωνικό κέντρο (help desk) για το πρόγραμμα (2131513640 / 2131513643 ώρες 10.00 – 18.00 και στην διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου support.kinoumeilektrika@prv.ypeka.gr).

Κ. Βουτσαδάκης

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

AUTOMOTO

Νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο Δήμο Παρανεστίου

Δημοσιεύτηκε

στις

Σε μια νέα εποχή μπήκε ο Δήμος Παρανεστίου με την κυκλοφορία του νέου ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου του,  που συνδυάζει την οικονομία και την προστασία του περιβάλλοντος. Το όχημα αυτό με μόνο 1€ κατανάλωση ρεύματος  μπορεί  να διανύσει  μια απόσταση 340 χλμ.

Στα πλαίσια της υποστήριξης  της ηλεκτροκίνησης  ο Δήμος μας, διαθέτει και δύο σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα δημοτικά καταστήματα Παρανεστίου και Νικηφόρου, όπου μπορούν να φορτιστούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και των επισκεπτών μας.

Σε δήλωση του Δημάρχου Παρανεστίου κ. Καγιάογλου Αναστάσιου  τόνισε ότι: ¨ η χαρά μας για την σταδιακή μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση  είναι μεγάλη.  Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον της κίνησης. Κάθε μέρα με όραμα και στόχους χτίζουμε το νέο πράσινο δήμο μας. Τον Δήμο που σέβεται και προστατεύει το περιβάλλον”.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

AUTOMOTO

Λαϊκή Συσπείρωση | Οχι στο νέο χαράτσι των προστίμων στα δίκυκλα

Δημοσιεύτηκε

στις

“Δεν μας εκπλήσσει καθόλου το γεγονός, όσο και αν «αντιδικούν» οι παρατάξεις στο Δημοτικό Συμβούλιο, εκτός Λαϊκής Συσπείρωσης, ότι στα χαράτσια κάθε είδους έχουν την ίδια άποψη. Αυτή τους η ταύτιση στην αντιλαϊκή πολιτική την εξέφρασαν με την ομοφωνία τους στην Οικονομική Επιτροπή για το νέο χαράτσι στα δίκυκλα αυτή τη φορά, στο όνομα της «ελεγχόμενης στάθμευσης».

Ότι φέρνει έσοδα στο Δήμο είναι ΟΛΟΙ «μέσα». Μην τυχόν τους πεις όμως ότι αυτά τα έσοδα να τα πάρουν, να τα διεκδικήσουν από εκεί που πρέπει, από το κράτος δηλαδή. Με μία φωνή θα απαντήσουν, το κράτος δεν δίνει… οπότε αυτός που μένει είναι ο δημότης, για τα συμφέροντα του οποίου κατά τα άλλα τάχαμου πασχίζουν …..τρομάρα τους.

Ως Λαϊκή Συσπείρωση όχι μόνο δεν συμφωνούμε με τη συγκεκριμένη τροποποίηση που αυξάνει τα χαράτσια με το πρόστιμο που επιβάλει στα δίκυκλα, αλλά υποστηρίζουμε συνολικά την κατάργηση του χαρατσιού της «ελεγχόμενης στάθμευσης», η οποία δεν έλυσε δα και κανένα κυκλοφοριακό πρόβλημα. Το ότι δεν έλυσε κανένα κυκλοφοριακό πρόβλημα φαίνεται από το κυκλοφοριακό αλαλούμ που συνεχίζεται, κάτι βέβαια που γνωρίζουν οι πάντες, αλλά κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν.

Γνωρίζουν πολύ καλά ότι η «ελεγχόμενη στάθμευση» είναι ένα μέτρο εισπρακτικό, ληστρικό σε βάρος των λαϊκών στρωμάτων.

Υ.Γ. 1: ρωτάμε τους εμπνευστές του μέτρου, φανταζόμαστε είναι όλοι και όχι μόνο οι της διοίκησης, θέλουν να αποτρέψουν, να περιορίσουν την κίνηση των δικύκλων στο κέντρο; Δηλαδή οι δικυκλιστές να έρχονται στο κέντρο (για δουλεία, για τις υπηρεσίες, για την αγορά,  για τη διασκέδαση κτλ), με το αυτοκίνητο, το αστικό ή το ταξί, για να βελτιωθεί το κυκλοφοριακό; Επίσης, γιατί οι δικυκλιστές δεν σταθμεύουν στις δωρεάν θέσεις που υπάρχουν; Μήπως αυτές δεν επαρκούν; Τότε γιατί δεν τις αυξάνετε; Μήπως γιατί θα χάσετε έσοδα από τις θέσεις επί πληρωμή των αυτοκινήτων;

Υ.Γ. 2: με τον οίστρο των προτάσεών σας για το κυκλοφοριακό, μήπως να προτείνατε και παρκινγκ για μηχανάκια επί πληρωμή, τα οποία να νοικιάσετε σε ιδιώτες για να έρθουν Ευρουλάκια στο δήμο ? ”   

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

AUTOMOTO

H Kia πρωταθλήτρια ποιότητας για την J.D. Power

Δημοσιεύτηκε

στις

Η Kia αναγνωρίστηκε από την J.D. Power ως ο Νο 1 κατασκευαστής στην αρχική μελέτη ποιότητας των ΗΠΑ 2020 (IQS)για έκτη συνεχή χρονιά, με 136 αναφερθέντα προβλήματα ανά 100 οχήματα που αποτελεί «Ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα» όπως ανέφερε ο Dave Sargent, Αντιπρόεδρος στην JDPower.

Η συνεχής επιτυχία της Κορεάτικης μάρκας στο IQS επιτυγχάνεται με την ύπαρξη δύο μοντέλων (Forte και Soul) που περιλαμβάνονται μεταξύ των κορυφαίων 10 οχημάτων στον κλάδο. Η Kia, είχε επίσης τις καλύτερες επιδόσεις με τα: Forte (Compact Car), Sedona (Minivan), Sorento (Upper Μεσαίου μεγέθους SUV) και Soul (Μικρό SUV).

Η ετήσια έκθεση ανέλυσε τις απαντήσεις 87.282 ερωτηθέντων όσον αφορά 189 σειρές οχημάτων σε 26 κατηγορίες. Τα οχήματα αξιολογήθηκαν με βάση την οδηγική εμπειρία, τις επιδόσεις του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων και ένα ευρύ φάσμα ποιοτικών απαντήσεων που αναφέρθηκαν από τους ιδιοκτήτες οχημάτων.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

.

Monopolio Delivery

Δημοφιλή

Popular posts:

PABTEBOY ME GIATRO

Mladen Group 01

Mladen Group 02

Mladen Group 03

Mladen Group 04

Mladen Group 05

Mladen Group 06

Mladen Group 07

Mladen Group 08

Mladen Group 09

Mladen Group 10

Mladen Group 11

Mladen Group 12

Mladen Group 13

Mladen Group 14

Mladen Group 15

Mladen Group 16

Mladen Group 17

Mladen Group 18

Mladen Group 19

Mladen Group 20

Mladen Group 21

Mladen Group 22

Free Group 01

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ