Quantcast
Connect with us

ΘΑΣΟΣ

O Σύλλογος γυναικών Λιμεναρίων Θάσου και η Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση τιμά την μητέρα

Πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία και συμμετοχή κόσμου στα όμορφα Λιμενάρια Θάσου από τον σύλλογο Γυναικών Λιμεναρίων εκδήλωση αφιέρωμα για την παγκόσμια μέρα της μητέρας.

Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο πρόεδρος της Δηκεθ κος Βασίλης Βασιλούδης, ο οποίος απεύθυνε ένα σύντομο χαιρετισμό , την εκδήλωση παρουσίασε η δημοσιογράφος και αντιπρόεδρος του συλλόγου κα Μαρία Σαλταρη καθώς και η Αργυρώ Παπαλάσκαρη η οποία συντόνισε την νέα μικτή χορωδία του Δήμου Θάσου στην μουσική ήταν η μουσικός κα Πελαγία Αναγνωστάκη η οποία έχει την ικανότητα να γεφυρώνει τις μικρές με τις μεγάλες ηλικίες σε ένα αρμονικό σύνολο μουσικών ήχων ενώ λόγο για την ελληνίδα μάνα εβγαλε η ποιήτρια- πεζογράφος Ανδρομάχη Διαμαντοπούλου Φιλιππίδου, αισθητή την παρουσία τους έκαναν με θαυμαστά χαριτωμένο τρόπο τα μικρά παιδιά του παιδικού χορευτικού τμήματος του συλλόγου το Κάστρο υπό την σωστή καθοδήγηση και το άγρυπνο μάτι της δασκάλας τους γυμνάστριας κας Πολυτίμης Λιάνας ενώ σπάνια τραγούδια για την μητέρα ακούστηκαν από την καινούργια Χορωδία  Καλυβίων Αγίου Γεωργίου υπό την καθοδήγηση της αοιδού Σταματίου Ελένης, ο δυναμικός σύλλογος γυναικών Λιμεναρίων υπό την καθοδήγηση της προέδρου κας Χατζηπαναγιώτου Μαρίας μοίρασε σε όλους τους παρευρισκόμενους αλλά και στους συνελεστές της εκδήλωσης, λουλούδια ενώ πλούσια εδέσματα προσφέρθηκαν από τα άξια μέλη των γυναικών του παραπάνω συλλόγου.

Η εκδήλωση ήταν μια κατάθεση ψυχής  που αγκάλιασε με όμορφο τρόπο όλους τους συντελεστές που μετείχαν κάτω από έναν ουρανό καθαρά ελληνικό και έναν ήλιο που έμπαινε ίσα στις καρδιές μας, το πιο παρήγορο είναι οτι στην Θάσο φαίνεται πλέον  οτι αλλάζουν τα πράγματα μιας και τα νέα παιδιά  πλησιάζουν από νωρίς στην μουσική στον χορό και στην κάθε εκδήλωση πολιτισμού που μας φέρνει πιο κοντα και μας ενώνει.

Μπράβο στην νεα γενεά, μπραβο και στις μάνες που από νωρίς μπολιάζουν τα παιδιά τους με τις καλές τέχνες.

Αγαπημένες και δραστήριες γυναίκες του Συλλόγου Λιμεναρίων Θάσου σας ευχαριστώ που για άλλη μια φορά με συμπεριλάβατε στην σημερινή σας εκδήλωση αφιερωμένη στην γιορτή της μητέρας. Δεχθείτε τα θερμά μου συγχαρητήρια για την άψογη διοργάνωσή σας, για τα λουλούδια που μοιράσατε σε όλους τους χορωδούς ,τις μανούλες τα πλούσια εδέσματα και πάνω απ ολα την καλή σας διάθεση!

ΜΑΝΕΣ ΖΩΓΡΑΦΗΣΤΕ ΞΑΝΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΑΡΜΟΝΙΑΣ ΣΤΙΣ ΨΥΧΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΑΣ.

Σ αυτά τα χρόνια της βαθιάς Απαξίωσης  όλων των Αξιών καλούμαστε εμείς οι Μάνες να κτίσουμε να κτίσουμε μέσα στην διάλυση να ανοικοδομήσουμε μέσα στην αποσάθρωση να κρατήσουμε τα ακράτητα να μαζέψουμε τα αμάζευτα.

Μάνες ανάψτε το κερί της Ελπίδας ξανά και κυρίως μη χάσετε το χαμόγελό σας, την καλή σας διάθεση.

Ζούμε σε μια εποχή του θεάματος, των ήχων, των κρότων, της εικόνας είμαστε χορτάτοι από θεάματα κι όμως διψάμε διψάμε για λόγια, για λόγια που θα μας χορτάσουν γιατί και σε μιά λέξη επάνω αν χρειαστεί μπορεί να ακουμπήσει ο Ανθρωπος διψάμε για λόγια που θα μας στηρίξουν .

Απλόχερα τα δίνει τα λόγια της η Ελληνίδα Μάνα τις συμβουλές της σαν φακός τα μάτια της φωτίζουν τους δρόμους να βαδίσουν τα παιδιά της…

Ελα, Πάρε, Κάτσε, Δώσε,Σώπα κι εγώ να Κάθομαι, να Φέρνω, να Δίνω ,να Σιωπώ να είμαι διαθέσιμη ,κάθε στιγμή κάθε λεπτό.Δίχως αμοιβή. Δίχως πλήρωμα κανένα.

Δεν είμαι μπάρμαν. Δεν είμαι καμαριέρα. Ποιά είμαι; Ποιά είμαι εγώ;

Είμαι μονάχα μια Μάνα που δουλεύει νύχτα μέρα. Όλα τα αγκάθια για την Μάνα.

Όλα τα αγκάθια για μένα. Όλα τα τριαντάφυλλα παιδί μου. Όλα όλα τα τριαντάφυλλα για σένα.

Σε έναν κόσμο που δείχνει όλο και πιο πολύ να σκοτεινιάζει, χρειαζόμαστε επειγόντως μια νέα τάξη καινούργια μητέρων, μητέρων που θα γεννήσουν μέσα στις ψυχές των παιδιών τους, την Αγάπη,

που θα τα μάθουν να σέβεται το ένα το άλλο, που θα τα μάθουν να αγαπά το ένα το άλλο.

Μονάχα που σήμερα οι μάνες είναι τελείως αβοήθητες, μέσα σε ένα απάνθρωπο κοινωνικό σύστημα που τιμωρεί τους πολύτεκνους, που δεν βοηθάει διόλου τους τρίτεκνους, με χαμένα επιδόματα, με σχολεία που κλείνουνε, με ανεργία με παιδικούς σταθμούς που δέχονται πλέον παιδιά υπό προυποθέσεις, η εργαζόμενη μητέρα δείχνει τελείως αβοήθητη, κατακερματισμένη και ηρωική,τρέχει να τα προλάβει όλα, οι συνθήκες την κάνουν ανταγωνιστική, κι αυτή με την σειρά της δημουργεί παιδιά ανταγωνιστικά, ετσι ο ρόλος της περιορίζεται στο να απαιτεί από τα παιδιά της, να πετύχουν, να πετύχουν στην σταδιοδρομία τους, μαζεύοντας πτυχία.

Ετσι φτάσαμε να θεωρούμε επιτυχημένους μονάχα τους σπουδασμένους και καλά παιδιά τα μελετηρά..

Και σας ρωτώ τώρα επιτυχημένος δεν ήταν κι ο αγγειοχειρούργος που πριν λίγες μέρες πέταξε στα σκουπίδια , γυμνή την μάνα τριών παιδιών που εγχείρησε,για να αποφύγει τις ευθύνες του….

Κάποια μάνα δεν τον γέννησε κι αυτόν και τον καμάρωσε που πήρε εικοσάρια και έγινε γιατρός κι ο άλλος ο τυφλός που βοηθήθηκε από μια φοιτήτρια η οποία είχε πιάσει δουλειά στο σπίτι του την οποία την φίμωσε με ταινία, την βίασε κατ εξακολούθηση την έδειρε και την βασάνισε.. κάποια μάνα δεν τον γέννησε κι αυτόν;

Πού κάνανε λάθος αυτές οι μάνες και βγάλανε τέτοιους ανθρώπους ;

Πού κάναμε Λάθος, μήπως δεν εστιάζουμε πια στην ψυχή των παιδιών μας; Ετσι έχουμε παιδιά που δεν αγαπάει το ένα το άλλο, που θέλει να αρπάξει το ένα από το άλλο το μικρόφωνο της ζωης… μήπως δεν συμφωνούμε με όλα αυτά ,τότε γιατί ζει και βασιλεύει το byling στα σχολεία και οι συμμορίες, εθελοτυφλούμε η θέλουμε να απενοχοποιήσουμε τον κεντρικό ρόλο και την ευθύνη που έχει η Ελληνίδα Μάνα σε αυτό, όχι φίλες μου έχουμε βαριές ευθύνες για όσα συμβαίνουν στα παιδιά μας, τα παιδιά του σήμερα, τα χτίζουμε με τα αγριόχορτα της ψυχής μας, οι δικές μας μικροψυχίες οι ρεμβασισμοί οι κομπασμοί, οι ξιπασμοί και τα κόμπλεξ περνάνε στα παιδιά μας δεν τα χτίζουμε με νέα υλικά δυστυχώς δεν τα μαθαίνουμε το ένα να χαίρεται με την πρόοδο του άλλου τα στηρίζουμε μόνο σε ξερές ακαταλαβίστικες πολλές φορές γνώσεις κι έτσι αυτός ο άκαρδος σκληρός κόσμος διαιωνίζεται μια χαρά και δεν αλλάζει σε τίποτα προς το καλλίτερο αφού τα υλικά είναι παλιά, μπορεί να στεναχωρώ κάποιες εδώ που έχουν μάθει σε λόγους που αποθεώνουν την Ελληνίδα Μάνα συγγνώμη αλλά το να είμαι ευχάριστη δεν είναι ο σκοπός μου…

Λάθη πολλά μας βαραίνουν μάνες και έχουμε πολλές ευθύνες που φθάσαμε ως εδώ΄…

για να μαστε καλές μάνες πρέπει πάνω απ όλα να είμαστε καλοί άνθρωποι ,καλές σύζυγοι, καλές κουνιάδες καλές συνυφάδες, καλές πεθερές καλές κόρες… Ειμαστε πείτε μου είμαστε;

Αλήθεια πως γεννιέται η τόση δυσαρμονία των Ανθρωπίνων Σχέσεων; Πως δημιουργείται το σχολικό bulling;

Θυμηθείτε: Οταν κάποιο παιδί είναι άσχημο στη μορφή, δεν του φερόμαστε σαν ασχημόπαπο;

Όταν πάλι είναι όμορφο πολύ, δεν το ζηλεύουμε;

Όταν κάποιο παιδί είναι υπέρβαρο, δεν το λέμε χοντρό;

Όταν πάλι είναι υπερβολικά αδύνατο, δεν το λέμε σκελετωμένο;

Όταν είναι φτωχό, δεν το περιορίζουμε γι’ αυτό;

Όταν πάλι είναι πλούσιο, δεν το ζηλεύουμε και το θεωρούμε ακατάδεχτο.!

Όταν είναι υιοθετημένο, δεν το φωνάζουμε μπάσταρδο;

Όταν είναι προσφυγόπουλο, δεν το απομονώνουμε;

Εμείς οι μάνες είμαστε υπεύθυνες, όχι μόνο για τα καλά αλλά και για τα κακώς κείμενα,

ας κατεβάσουμε λοιπόν τον εαυτό μας από το Πάνθεον της Τελειότητας και ας αναλάβουμε τις ευθύνες που έχουμε για τον άκαρδο κόσμο που μας περιβάλει και έγινε εν μέρει και από τα δικά μας λάθη με τη λάθος διαπαιδαγώγηση που δώσαμε στα παιδιά μας.

Εμείς είμαστε υπεύθυνες για την Παλιγγενεσία, εμείς και για την Απραξία.

Ας εστιάσουμε, επαναλαμβάνωστις ψυχές των παιδιών μας, με τι Αξίες μεγαλώνουμε σήμερα τα παιδιά μας;

Τα πρότυπα που μας δίνουν τα ΜΜΕ μέσα στα πλαίσια της παγκοσμιοποίησης μας λανσάρουν μια πλαστή ομοιομορφία όπως τα σκισμένα τζιν που έγινε η καινούρια σχολική ποδιά και τα οποία τα ακριβοπληρώνουμε μάλιστα. Από την πρώτη στιγμή της γέννησης των παιδιών μας, εμείς οι μάνες βάζουμε πάνω στα κορμάκια τους επώνυμες μάρκες ρούχων σαν να ήταν τα παιδιά μας κρεμαστάρια ξένων εταιρειών και τι να πω για τα ακριβά κινητά, που έχουν στα χέρια τους από τη νηπιακή ηλικία σαν να ήταν γιάπις επιχειρηματίες.

Όσο πιο πολλές είναι οι ενοχές μας, τόσο πιο πολύ τα πνίγουμε σε άχρηστα καταναλωτικά αγαθά.

Και τι να πω για τα ξενύχτια! Παιδιά που γυρίζουνε στις 5-6 το πρωί ενώ θα έπρεπε οι μάνες που έχουν παιδιά ηλικιακά κοντά… ενωμένες όλες μαζί να συμφωνήσουν σε μια συγκεκριμένη ώρα όπου τα παιδιά θα επέστρεφαν.

Εμείς πρώτες, μάνες μου, εγκαταλείψαμε, εμείς δε συγκρατήσαμε. Και τι να πω για τις βεντέτες ανάμεσα σε οικογένειες που δε μιλιούνται με αφορμή τα  μόρια, τους βαθμούς και την σημαία! Ανασκουμπωθείτε λοιπόν. Κάντε αγώνα. Αρχίστε πρώτα από τους συλλόγους γονέων. Ας πάψουν οι σύλλογοι να είναι μόνο οικονομικοί σύλλογοι διεκπεραίωσης της σχολικής εκδρομής. Γιατί έχουμε μετατρέψει το σχολείο σε tourist travel. Ας γίνουν οι σύλλογοι γονέων δημιουργικά ραντεβού των γονιών που θα αντιμετωπίσουν τα αληθινά προβλήματα που δημιουργούνται μέσα στις καρδιές των παιδιών κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Εκτός αν θέλουμε να τρέχουμε και να ακριβοπληρώνουμε ψυχολόγους όπως συνήθως κάνουμε. Χρειαζόμαστε, επαναλαμβάνω μια νέα τάξη μανών.

Χρειαζόμαστε νέες Πηνελόπες που θα χουν πίστη υπομονή και αφοσίώση στην εστία τους και δεν θα εγκαταλείπουν το σπίτι τους με τον πρώτο καυγά.

Χρειαζόμαστε νέες Σπαρτιάτισες που θα πουν στα παιδιά τους ή ταν ή επι τας στο καθήκον.

Χρειαζόμαστε μάνες Ανθούσες που θα γεννήσουν έναν νέο Χρυσόστομο.

Χρειαζόμαστε μάνες Νόνες που θα γεννήσουν ένα Μέγα Βασίλειο.

Χρειαζόμαστε νέες Μακεδονίτισες που θα θρέψουν παιδιά όχι μαμόθρεφτα αλλά Ελληνόπουλα που θα πιάσουν την Σάρισα και θα φτάσουν στις μακρυνές Ινδίες.

Χρειαζόμαστε Ασπασίες που θα γεννήσουν έναν νέο Περικλή, που θα μας δώσει έναν νέο χρυσό αιώνα.

Χρειαζόμαστε Ελληνόπουλα που δε θα τραγουδούν μόνο για την Κων/πολη αλλά θα αντιδρούν δυναμικά όταν ο χότζας μπαίνει μέσα στην Αγιά Σοφιά και ψέλνει σαν να ήταν τζαμί.

Στάξτε μάνες μου πνεύμα από το πνεύμα σας. Διώξτε το δάκρυ από τα μάγουλα των παιδιών σας με δάκρυα από τα μάτια σας.

Φέρτε μια Νέα Ανοιξη μες τον χειμώνα, ζωγραφίστε ξανά την Πόλη της Ευτυχίας της Αρμονίας της Ψυχικής Γαλήνης, όχι με λόγια αλλά με Εργα Αγάπης και Καλοσύνης. Δεν μας σώζει ούτε η μουσική, ούτε ο χορός, ούτε η ποίηση, ούτε οι γνώσεις.

Ο σημερινός άνθρωπος θα σωθεί και θα ανασηκωθεί μονάχα αν ακουμπήσει επάνω  στην  Αγάπη.

Εστιάστε ξανά στις Ψυχές των παιδιών. Ρόδι που σπάζει και κυλάει σε χίλια σπόρια η καρδιά σας. Άστε την να κυλίσει να χρωματίσει να ζεστάνει όλα τα μέλη της οικογένειάς σας. Με τη γλυκύτητα της Παναγίας αναστήστε νέους Χριστούς. Μάνες λαμπαδιάστε σαν τα κεριά της εκκλησίας. Στο τέλος θα έχετε φωτίσει όλο αυτόν τον άχαρο κόσμο.

 Κι αν κάποιοι περίμεναν  από μένα σήμερα να πω ποιήματα, όπως λάθος γράφηκε στην αφίσα, ας με συγχωρέσουν γιατί με τίποτα δεν πιστεύω οτι μας παίρνει να πούμε ποιήματα αλλά να ποιήσουμε επιτέλους τις πολυπόθητες αλλαγές που μονάχα ίσως.. ο καυστικός  λόγος μπορεί  να κινητοποιήσει..

Αλλάξτε κάτι λοιπόν στις συνήθειες σας, για να χουν νόημα όλες αυτές οι γιορτές για την Μάνα!

Γένοιτο.

Click to comment

Απάντηση

ΘΑΣΟΣ

Το αρχαίο θέατρο της Θάσου αποκαταστάθηκε με το φημισμένο λευκό μάρμαρο του νησιού

Μετά από έντεκα ολόκληρα χρόνια που παρέμενε κλειστό, το αρχαίο θέατρο της Θάσου, ένα από τα παλαιότερα στον ελληνικό χώρο, ανοίγει και πάλι για το κοινό στα μέσα Μαΐου, μετά την ολοκλήρωση των εκτεταμένων εργασιών αναστήλωσης και αποκατάστασής του κοίλου (που ξεκίνησαν το 2018 και ολοκληρώθηκαν πριν λίγους μήνες). Το τελικό αποτέλεσμα εντυπωσιάζει πραγματικά τον επισκέπτη καθώς ντύθηκε εξ’ ολοκλήρου με το φημισμένο λευκό μάρμαρο που εξορύσσεται στα λατομεία του νησιού. Σημειώνεται ότι το θέατρο αποκαταστάθηκε στη φάση που βρίσκονταν στα Ρωμαϊκά χρόνια.

Κατασκευασμένο τον 4ο αιώνα π.Χ. σε πρανές λόφου στα ανατολικά της αρχαίας πόλης της Θάσου (της σημερινής πρωτεύουσας του νησιού, του Λιμένα), το αρχαίο θέατρο με την απαράμιλλη θέα στη θάλασσα, ετοιμάζεται να περάσει σε μια νέα περίοδο λειτουργίας, σχεδόν έναν αιώνα μετά την πρώτη ανασκαφή που διενήργησε (1921) η Γαλλική Αρχαιολογική Σχολή, αποκαλύπτοντας το κοίλο, την ορχήστρα, τις παρόδους κι ένα τμήμα της σκηνής.

Το έργο της αναστήλωσης του μνημειακού αυτού θεάτρου ήταν ίσως ένα από τα δυσκολότερα τεχνικά έργα που υλοποίησε τα τελευταία χρόνια η Εφορεία Αρχαιοτήτων Καβάλας – Θάσου, υπό την επίβλεψη της αρχαιολόγου Κωνσταντίνας Πανούση. Στην πραγματικότητα, το κοίλο του θεάτρου σκάφτηκε εκ βάθρων προκειμένου να αποκατασταθούν φθορές του παρελθόντος, να δοθεί λύση σε θέματα στατικότητας, να ολοκληρωθούν σημαντικές υποδομές που θα εξασφάλιζαν την διάσωσή του και εν τέλει θα συνέβαλαν στη σύγχρονη λειτουργία του ως χώρου που μπορεί να φιλοξενεί ξανά πολιτιστικές και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις.

Με την απόδοση του θεάτρου στους κατοίκους και τους χιλιάδες επισκέπτες του νησιού ικανοποιείται ένα μεγάλο αίτημα της τοπικής κοινωνίας της Θάσου και προσωπικά του πρώην δημάρχου του νησιωτικού δήμου Κώστα Χατζηεμμανουήλ, ο οποίος επέμενε για την αποκατάσταση του κοίλου του αρχαίου θεάτρου στην αρχική μαρμάρινη μορφή.

Με την αμέριστη συμπαράσταση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, της ηγεσίας του υπουργείου Πολιτισμού που ενέταξε το έργο στα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα της, του προσωπικού της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Προγράμματος «Ανατολική Μακεδονία-Θράκη» και του προσωπικού της Επιτελικής Δομής του ΥΠΠΟ (ΕΔΕΠΟΛ), η αποκατάσταση του αρχαίου θεάτρου αποτελεί μια πραγματικότητα παρά τις πολλές και μεγάλες δυσκολίες που έπρεπε να ξεπεραστούν. Το συνολικό κόστος αποκατάστασης του κοίλου του αρχαίου θεάτρου ανήλθε στο ποσό των 3.500.000 ευρώ.

Τα εδώλια αποκαταστάθηκαν με λευκό μάρμαρο από τα λατομεία του νησιού

«Οι εργασίες αποκατάστασης του κοίλου αποδείχτηκαν εξαιρετικά προβληματικές και πολύ πιο εκτεταμένες απ’ ό,τι αρχικά προβλέπονταν», εξηγεί, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η επιβλέπουσα του έργου,η αρχαιολόγος Κωνσταντίνα Πανούση, και συνεχίζει: «για να γίνουν οι παραπάνω εργασίες, έπρεπε να τροποποιηθεί η αρχική μελέτη αποκατάστασης, γεγονός που απαίτησε χρόνο. Εν συνεχεία, εκπονήθηκε στατική μελέτη, μελέτη διαχείρισης όμβριων υδάτων και τροποποίηση της αρχιτεκτονικής μελέτης. Όλα τα παραπάνω αύξησαν σημαντικά το φυσικό αντικείμενο της αναστήλωσης, καθώς κτίστηκαν εκ νέου 29 σειρές υποδομών, αντί για 13 που προβλέπονταν αρχικά, έγιναν εργασίες σε 177 αρχαία εδώλια στην άνω αδιατάρακτη ζώνη και τοποθετήθηκαν 622 σύγχρονα και αρχαία εδώλια και 147 σύγχρονα σκαλιά στην κύρια ζώνη αναστήλωσης, η οποία καταλαμβάνει 29 σειρές εδωλίων σε οκτώ κερκίδες που χωρίζονται από επτά κλίμακες. Το τελικό σύνολο επεμβάσεων στο κοίλο του αρχαίου θεάτρου της Θάσου αφορά σε 1.039 αρχιτεκτονικά μέλη».

Από τις πιο σημαντικές εργασίες που έπρεπε να γίνουν ήταν η καταγραφή και ταυτοποίηση των αρχαίων μελών του θεάτρου, τα οποία επανατοποθετήθηκαν. Θραυσμένα αρχαία εδώλια συμπληρώθηκαν με χυτό υλικό και όπου δεν υπήρχε αρχαίο υλικό, τοποθετήθηκαν μέλη κατασκευασμένα από ολόλευκο μάρμαρο του νησιού.

«Ομολογουμένως αυτό που είχαμε να αντιμετωπίσουμε στο αρχαίο θέατρο της Θάσου ήταν μια μεγάλη πρόκληση ειδικά ως προς την προμήθεια του μαρμάρου», υπογραμμίζει η κα Πανούση, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, και συμπληρώνει: «Η ανάλυση του υλικού που έγινε στα αρχαία εδώλια μας έδειξε το είδος και τη σύνθεση του μαρμάρου που χρησιμοποιήθηκε στην αρχαιότητα, και βάσει αυτού παραγγέλθηκε παρόμοιο μάρμαρο από λατομείο του νησιού. Πρέπει να εξάρουμε την άριστη συνεργασία που είχαμε με τον ανάδοχο στο συγκεκριμένο τμήμα του έργου, τον κ. Μπαϊρακτάρη, ο οποίος ανέλαβε όχι μόνο την προμήθεια αλλά επίσης τη λάξευση και επεξεργασία των μαρμάρινων εδωλίων, προκειμένου να επιτύχουμε την απαραίτητη συμμετρία και καμπυλότητα, ώστε να τοποθετηθούν τα σύγχρονα εδώλια στο κοίλο του θεάτρου. Η ολοκλήρωση όλων των εργασιών που χρειάστηκαν για την αποκατάσταση του κοίλου του αρχαίου θεάτρου οφείλεται στο προσωπικό του έργου που δούλεψε κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, συχνά υπερβάλλοντας εαυτόν».

Είναι γεγονός πως η πανδημία του κορονοϊού και η έλλειψη εργατικού δυναμικού στο νησί δυσχέραινε σε μεγάλο βαθμό την ομαλή εκτέλεση των εργασιών. Χαρακτηριστική είναι μάλιστα η περίπτωση του έργου της βελτίωσης του λιθόκτιστου βαθμιδωτού μονοπατιού που οδηγεί στο αρχαίο θέατρο. Στη σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος κατατέθηκε μόνο μία προσφορά, ωστόσο ο μοναδικός ανάδοχος παραιτήθηκε στη συνέχεια γιατί δεν κατόρθωσε να βρει χτίστες!

Οι εργασίες συνεχίζονται

Στο επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να απομακρυνθεί από το εσωτερικό του αρχαίου θεάτρου ο γερανός, με τη βοήθεια του οποίου έγινε η τοποθέτηση των εδωλίων, ώστε στη συνέχεια να ολοκληρωθεί και το έργο της επίστρωσης της ορχήστρας. Το αρχαίο θέατρο θα είναι εν μέρει επισκέψιμο, κυρίως στο κοίλο του, αφού οι εργασίες θα συνεχίζονται στο εσωτερικό του, ωστόσο οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν από κοντά το έργο της αποκατάστασης που έγινε.

Η πλήρης και επαρκής ηλεκτροδότηση του αρχαίου θεάτρου είναι μία από τις εκκρεμότητες στο συνολικό έργο της αποκατάστασης του μνημείου, προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα να πραγματοποιούνται σε αυτό σύγχρονες θεατρικές παραστάσεις. Όπως εξηγεί η κ. Πανούση, το επόμενο διάστημα αναμένεται να προχωρήσουν οι διαδικασίες για την πλήρη αποκατάσταση του δικτύου, το οποίο παρουσίαζε θέματα με διακοπές σε όλη τη διάρκεια του έργου.

Να σημειωθεί ότι μέχρι και το 2013, οπότε το θέατρο έκλεισε οριστικά προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες, τα εδώλια του θεάτρου ήταν ξύλινα, που στηρίζονταν πάνω σε μεταλλικές εξέδρες, οι οποίες τοποθετήθηκαν τη δεκαετία του 1990. Το αρχαίο θέατρο της Θάσου, όλα τα προηγούμενα χρόνια πέρασε από πολλές φάσεις συντήρησης, έως ότου ξεκινήσουν, το Νοέμβριο του 2018, οι οριστικές εργασίες της πλήρους αποκατάστασής του κοίλου. Κατά το παρελθόν, ωστόσο, φιλοξένησε μεγάλα και σημαντικά πολιτιστικά δρώμενα, όπως ήταν οι εκδηλώσεις στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Φιλίππων – Θάσου.

Ο πρώην δήμαρχος του νησιού Κώστας Χατζηεμμανουήλ, ο οποίος πρωτοστάτησε στην αποκατάσταση του αρχαίου θεάτρου στην αρχική μαρμάρινη μορφή του, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, δεν κρύβει την ικανοποίησή του για την ολοκλήρωση των εργασιών. «Νιώθω δικαιωμένος», τονίζει σε δηλώσεις του, «καθώς μία πολυετής προσπάθεια που άρχισε το 2011, κι ένας προσωπικός αγώνας, έφτασε στο τέλος του χάρη στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Καβάλας – Θάσου και την έφορο αρχαιοτήτων Σταυρούλα Δαδάκη, η οποία ωρίμασε τις απαιτούμενες διαδικασίες, διευκρινίζοντας όλα εκείνα τα σημεία τα οποία είναι απαραίτητα για να εξελιχθεί μια μελέτη σε έργο».

«Αισθάνομαι», συνεχίζει ο κ. Χατζηεμμανουήλ, «ότι κέρδισα ένα προσωπικό “στοίχημα” κι εκπληρώνω μία δέσμευσή μου στον κόσμο της Θάσου, όταν το 2010 υποσχέθηκα ότι θα πετάξω τα σάπια κόντρα πλακέ από το αρχαίο θέατρο του νησιού και θα τα αντικαταστήσω με ολόλευκο μάρμαρο Θάσου. Θέλω να εξάρω και την ομόφωνη απόφαση του ΚΑΣ για τη μαρμάρινη αποκατάσταση του μνημείου. Μια απόφαση που στηρίχθηκε στην άρτια αποτύπωση του εξαιρετικού αρχαιολόγου και αρχιτέκτονα Τόνι Κοζέλι, που ζει μόνιμα στο νησί προσφέροντας σημαντικό έργο».

Η επαναλειτουργία του αρχαίου θεάτρου προκάλεσε αισθήματα ικανοποίησης στον δήμο Θάσου. Ο δήμαρχος Λευτέρης Κυριακίδης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, θεωρεί πολύ σημαντικό το γεγονός ότι πλέον θα είναι επισκέψιμο το μνημείο και σημειώνει ότι πρόθεση της διοίκησης του δήμου είναι να φιλοξενηθούν σε αυτό εκδηλώσεις, όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν.

Το αρχαίο θέατρο της Θάσου είναι και πάλι έτοιμο να «μιλήσει» στους χιλιάδες θεατές, μεταφέροντας την ιστορία του, τις περιπέτειες και την πορεία που χάραξε στο χρόνο. Είναι αυτή η ιστορία που μεταφέρουν στους νεότερους τα αρχαία ονόματα δεκάδων ανθρώπων και οικογενειών του νησιού που είναι χαραγμένα πάνω στα μαρμάρινα εδώλια του κοίλου και μαρτυρούν τη συνεχή πορεία του μνημείου μέσα στους αιώνες.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΘΑΣΟΣ

Εφορεία Αρχαιοτήτων Καβάλας | Επαναλειτουργεί το αρχαίο θέατρο Θάσου

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Καβάλας ανακοινώνει ότι από 13/5/2024 το θέατρο της Θάσου θα είναι ανοικτό στο κοινό ως επισκέψιμο μνημείο από Δευτέρα ως Παρασκευή ώρες 8.00-14.00 εκτός Σαββατοκύριακου και αργιών.

Το έργο «Αποκατάσταση και ανάδειξη αρχαίου θεάτρου Θάσου-Β Φάση» εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανατολική Μακεδονία -Θράκη 2014-2020» της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης.

Οι εργασίες άρχισαν στις 26-11-2018 και η αποκατάσταση των μαρμάρινων εδωλίων στο κοίλο του θεάτρου ολοκληρώθηκε στις 22-12-2023. Το έργο που εκτελέστηκε, περιελάβανε πλήθος περιφερειακών εργασιών, αλλά πρωτίστως την αναστήλωση του κοίλου του αρχαίου θεάτρου με ανακατασκευή των λίθινων τοιχίων στήριξης των εδωλίων, τοποθέτηση όσων αρχαίων μαρμάρινων εδωλίων σώζονταν και ταυτοποιήθηκαν και συμπλήρωση των κενών με σύγχρονα εδώλια από μάρμαρο Θάσου, προς αντικατάσταση των ξύλινων εδωλίων που τοποθετήθηκαν τη δεκαετία του 1990.

Η ολοκλήρωση ενός τεχνικά δύσκολου αναστηλωτικού έργου με πολλαπλά προβλήματα, εντός του χρονικού πλαισίου της περιόδου 2014-2020 πιστώνεται στην άοκνη προσπάθεια της επιβλέπουσας του έργου και στους εργαζόμενους όλων των ειδικοτήτων επί του πεδίου, αλλά και στο προσωπικό της λογιστικής υποστήριξης του έργου  που ανταπεξήλθαν επαξίως.

Continue Reading

ΘΑΣΟΣ

ΠΑΣΟΚ | Διευρυμένη Νομαρχιακή Συνέλευση στη Θάσο

Διευρυμένη Νομαρχιακή Συνέλευση πραγματοποίησε το ΠΑΣΟΚ στην Θάσο και συγκεκριμένα στον Πρίνο την Κυριακή 14/04/2024, με τη συμμετοχή της δημοτικής οργάνωσης Θάσου, μελών της Νομαρχιακής Επιτροπής ΠΑΣΟΚ Καβάλας, του μέλους της Κεντρικής Επιτροπής Χάρη Σεϊτανίδη, των υποψηφίων βουλευτών Λεωνίδα Παππά, Χρήστου Καϊταντζόπουλου και Ιωάννη Πλαφαδέλη καθώς και στελεχών του ΠΑΣΟΚ από κάθε γωνιά της Θάσου.

Στη συγκεκριμένη συνάντηση συζητήθηκαν τα οργανωτικά θέματα ενόψει της εκλογικής αναμέτρησης των ευρωεκλογών και καθορίστηκε η Επιτροπή Εκλογικού Αγώνα για την Θάσο. Κοινός παρονομαστής της συνέλευσης ήταν η αισιοδοξία των στελεχών του ΠΑΣΟΚ και η βεβαιότητα για νικηφόρο αποτέλεσμα στις ευρωεκλογές, το οποίο θα σηματοδοτήσει και την αλλαγή των πολιτικών συσχετισμών στην πατρίδα μας.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en