Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ο αρχαιολογικός χώρος των Φιλίππων εισέρχεται σε μια νέα εποχή αναμόρφωσης

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο αρχαιολογικός χώρος των Φιλίππων, το τελευταίο μνημείο της Ελλάδας που εντάχθηκε στον Κατάλογο Μνημείων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO, ετοιμάζεται να αναμορφωθεί σε μεγάλο βαθμό και ταυτόχρονα να αποκαλύψει ακόμα περισσότερα ιστορικά στοιχεία για την πλούσια και μακραίωνη ιστορία του. 

Οι Φίλιπποι, η φημισμένη πόλη του βασιλιά της Μακεδονίας, η πόλη που το 55 μ.Χ. ευλογήθηκε πρώτη σε όλη την Ευρώπη να ακούσει από τον Απόστολο Παύλο το ευαγγελικό μήνυμα, η πόλη που το 42 π.Χ. φιλοξένησε μία από τις σημαντικότερες μάχες που έμελλε να αλλάξει το μέλλον της κραταιάς ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, αυτή η πόλη ύστερα από πολλά χρόνια ετοιμάζεται να εισέλθει σε μια νέα φάση αναμόρφωσης, ενώ για πρώτη φορά θα ενοποιηθεί το σύνολο του αρχαιολογικού χώρου.

Από τη δεκαετία του 1930, οπότε ξεκίνησαν τα έργα κατασκευής της παλαιάς εθνικής οδού Καβάλας – Δράμας, η μοναδική αυτή οδική αρτηρία που συνέδεε τις δυο πόλεις της Ανατολικής Μακεδονίας, διέρχονταν μέσα από τον αρχαιολογικό χώρο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, καθημερινά, δεκάδες επιβατικά αυτοκίνητα, λεωφορεία και φορτηγά να περνούν κυριολεκτικά μέσα από τον αρχαιολογικό χώρο των Φίλιππων, με τους διερχόμενους οδηγούς και επισκέπτες να έχουν τη δυνατότητα, έστω και από ψηλά, να θαυμάσουν τα ερείπια των παλαιοχριστιανικών ναών και μέρος της αρχαίας αγοράς.

Επιτυγχάνεται η πλήρης ενοποίηση του αρχαιολογικού χώρου

Σήμερα, με την κατάργηση του οδικού δικτύου επιτυγχάνεται η πλήρη ενοποίηση του αρχαιολογικού χώρου. Είναι η πρώτη φορά, μετά τις  ανασκαφικές εργασίες που ξεκίνησε στις αρχές του 20ου αιώνα η Γαλλική Αρχαιολογική Σχολή, που η φημισμένη πόλη των Φιλίππων είναι έτοιμη να δεχθεί μια σειρά παρεμβάσεων που θα βελτιώσουν σημαντικά την εικόνα της. Το πρώτο στάδιο αυτής της αναμόρφωσης έγινε ήδη στην αρχή της εβδομάδας με την έναρξη των εργασιών  απομάκρυνσης του ασφαλτοτάπητα της παλιάς εθνικής οδού σε μήκος περίπου εξακοσίων μέτρων. Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Καβάλας – Θάσου εξέδωσε ανακοίνωση, με την οποία διευκρινίζει ότι υπάρχει τροποποίηση στην πρόσβαση των επισκεπτών στον αρχαιολογικών χώρο.

Πρέπει να τονιστεί ότι η μεταφορά του οδικού δικτύου και κατ’ επέκταση η ενοποίηση του αρχαιολογικού χώρου ήταν μια από τις βασικές προϋποθέσεις που έθεταν τα τεχνικά κλιμάκια της UNESKO και μια από τις συμβατικές υποχρεώσεις από ελληνικής πλευράς, για να μπορέσει ο αρχαιολογικό χώρος να ενταχθεί στο Κατάλογο Μνημείων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Μάλιστα, τα τεχνικά στελέχη της UNESCO  δεν είχαν αρκεστεί στο γεγονός ότι πλέον η οδική αρτηρία δεν θα χρησιμοποιείτο, αλλά ζητούσαν ρητές διαβεβαιώσεις από την τότε πολιτική ηγεσία  ότι ποτέ στο μέλλον δεν πρόκειται να λειτουργήσει ξανά.

Η ενοποίηση του αρχαιολογικού χώρου των Φιλίππων εντάχθηκε σ’ ένα συνολικό πρόγραμμα (Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση (ΟΧΕ) Πολιτιστικής Διαδρομής Εγνατίας Οδού) που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, συνολικού ύψους περίπου 2.600.000 ευρώ, και υλοποιείται από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Καβάλας – Θάσου, η οποία έχει τη συνολική ευθύνη διαχείρισης του αρχαιολογικού χώρου που περιλαμβάνει το αρχαίο θέατρο των Φιλίππων, τη Ρωμαϊκή Αγορά (Forum), το Οκτάγωνο και τις παλαιοχριστιανικές εκκλησίες Α’ και Β’.

Οι εργασίες και τα ευρήματα που αναμένονται 

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό των έργων που έχουν ήδη δρομολογηθεί εκτός από την αφαίρεση του ασφαλτοτάπητα και την ενοποίηση του χώρου, προβλέπεται να ανασκαφεί επίσης το αρχαίο οδικό δίκτυο ανάμεσα στα μνημεία ώστε να βελτιωθεί η προσβασιμότητα. Επιπλέον, θα απομακρυνθούν χώματα και μπάζα από παλαιότερες ανασκαφές, θα τοποθετηθεί νέα περίφραξη, θα δημιουργηθεί νέα είσοδος στα δυτικά του χώρου, θα αποκατασταθεί και θα αναδειχθεί το ανατολικό τμήμα της οχύρωσης, ενώ τέλος θα γίνει αρχαιολογική τεκμηρίωση των ευρημάτων και παραγωγή του απαραίτητου πληροφοριακού υλικού για τους επισκέπτες.

Οι ανασκαφικές μέθοδοι που θα ακολουθηθούν στο πλαίσιο των παραπάνω εργασιών αναμένεται να δώσουν ενδιαφέρουσες πληροφορίες για την τοπογραφία της αρχαίας πόλης και ειδικότερα για το πώς συνάδονταν το επάνω με το κάτω μέρος. Οι αρχαιολόγοι εκείνο που αναμένεται να βρουν είναι κυρίως στοές και κλίμακες που θα μαρτυρούν τους τρόπους επικοινωνίας – σύνδεσης των δυο μερών της πόλης και πιθανότατα αντικείμενα καθημερινής χρήσης των κατοίκων της πόλης. 

Σύμφωνα με τις επιστημονικές έρευνες κι ιστορικές τεκμηριώσεις στο επάνω μέρος της αρχαίας πόλης των Φιλίππων βρίσκονταν οι ναοί, οι χώροι πολιτισμού (το αρχαία θέατρο) και τα λοιπά λατρευτικά κτίσματα και στο κάτω μέρος το διοικητικό κέντρο με την  αγορά (Forum).

Η αυθεντικότητα του αρχαιολογικού τοπίου

Δυόμισι χρόνια μετά (Ιούνιος 2016) την πανηγυρική ανακήρυξη των Φιλίππων σε Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς στη διάρκεια της 40ης Συνόδου Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO που πραγματοποιήθηκε στην Κωνσταντινούπολη, την παραμονή του πραξικοπήματος στην Τουρκία, η ξακουστή αρχαία πόλη της Ανατολικής Μακεδονίας εισέρχεται σε μια νέα περίοδο. 

Τα δυόμισι αυτά χρόνια φαίνεται ότι ήταν αρκετά αλλά και απαραίτητα για τη σωστή προετοιμασία και την ωριμότητα των τεχνικών εργασιών, την απομάκρυνση όλων των δικτύων κοινής ωφέλειας ώστε να ξεκινήσει η αξιοποίηση των χρημάτων που αρχικά εξασφάλισε ο αείμνηστος περιφερειάρχης Α.Μ.Θ. Γιώργος Παυλίδης και στη συνέχεια διατέθηκαν με την παρέμβαση του σημερινού περιφερειάρχη Χρήστου Μέτιου. 

Οι Φίλιπποι, με την αυθεντικότητα του αρχαιολογικού τοπίου που το διακρίνει, στοιχείο που βάρυνε σημαντικά στην ένταξή του στην UNESCO, συνεχίζει αιώνες μετά την ακμή του να αποτελεί έναν προικισμένο τόπο, όπου ο χριστιανισμός συναντάει τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό. Εξακολουθούν να συγκεντρώνουν τη μοναδική ομορφιά της φύσης με τη ζωντανή ανάμνηση μεγάλων γεγονότων που σημάδεψαν την παγκόσμια ιστορία. Αξίζει κάποιος να τους επισκεφθεί και να τους ανακαλύψει.

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Θέμης Καλπακίδης | Πρέπει να σταματήσει η “υποβάθμιση” του παλιού Δήμου Φιλίππων

Δημοσιεύτηκε

στις

Παρέμβαση έκανε ο Θέμης Καλπακίδης με Δελτίο Τύπου που έστειλε στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, για την συνολική “υποβάθμιση” του παλιού Δήμου Φιλίππων,  όπως εξακολουθεί να τον αναφέρει χαρακτηριστικά. Ειδικότερα αναφέρεται στην πρόθεση του Δήμου να “μεταφέρει” τα ευρήματα στην Καβάλα, κάτι που θεωρεί λανθασμένο, προτείνοντας αυτά αν εκθέτονται σε συγκεκριμένα κτήρια στην περιοχή των Φιλίππων.

Διαβάστε αναλυτικά την επιστολή του Θέμη Καλπακίδη…

“Μετά από όλα αυτά που ακούμε και συμβαίνουν στο Δήμο Φιλίππων (θα συνεχίσω να τον λέω Δήμο) και τη συνένωση με τον Δήμο Καβάλας διαπιστώνουμε καθημερινά και άσχετα με το τι λέγεται προεκλογικά ότι η υποβάθμιση του πρώην Δήμου Φιλίππων δεν έχει προηγούμενο.

Τα παραδείγματα πολλά!! Αυτό όμως που ξεχειλίζει το ποτήρι της απαξίωσης είναι η προσπάθεια που γίνεται να μεταφερθεί (έστω και με υπερβολή) ο αρχαιολογικός χώρος των Φιλίππων στην Καβάλα. Δε φτάνει που οι αρμόδιοι επέλεξαν να θάψουν τα μνημεία μέσα στους οικισμούς των Φιλίππων με τέτοιο τρόπο ώστε να μην υπάρχει ανάδειξη τους και επισκεψιμότητα, τώρα θέλουν να πάρουν και αυτά που υπάρχουν για να τα πάνε στην Καβάλα!

Το κτίριο ΚΟΥΦΛΕΡ να το διεκδικήσει ο Δήμος Καβάλας και να το εκμεταλλευτεί π.χ αθλητικό, πολιτιστικό κέντρο ή για διαμερίσματα για να έχει έσοδα. Ο αρχαιολογικός όμως χώρος των Φιλίππων που εντάχθηκε στην UNESCO βρίσκεται στο Δήμο ΦΙΛΙΠΠΩΝ  και εδώ πρέπει να αναδεικνύονται τα ευρήματα, στο φυσικό τους χώρο!  Όχι να φιλοξενούνται στην Καβάλα.

Υπάρχουν κτίρια στους Φιλίππους που μπορούν να μετατραπούν σε εργαστήρια, ξενώνες για φιλοξενία, χώρους διδασκαλίας και ότι άλλο χρειάζεται προκειμένου να αξιοποιηθούν όλα τα ευρήματα αν υπάρχει πραγματικά θέληση ανάδειξης. Τέλος, αυτά που μαθαίνουμε από ντόπιους αρχαιολόγους δεν είναι πολύ ευχάριστα και ο Δήμος πρέπει να αναλάβει  πρωτοβουλία για μας εξηγήσει η Αθήνα τι ακριβώς γίνεται.

Απο αυτά που συμβαίνουν μέχρι τώρα αποδεικνύεται αφενός ότι ήταν λάθος η συνένωση και αφετέρου υπήρχε σκοπιμότητα για την υποβάθμιση του τόπου μας. Η τοπική κοινωνία υπέστη τις δεσμεύσεις και υποχρεώσεις χωρίς να έχει τα οποία οφέλη. Αυτό δε το ανεχόμαστε πια και αυτό θα το αλλάξουμε!

Θεμιστοκλής Καλπακίδης

Δημοτικός Σύμβουλος ΚΑΠ”

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ

4η βιβλιογιορτή στην Κομοτηνή

Δημοσιεύτηκε

στις

Για 4η  συνεχόμενη χρονιά γίνεται στην Κομοτηνή η ετήσια μεγάλη βιβλιογιορτή των προσφορών “Βazaar βιβλίου BOOKFEST”  και πιο συγκεκριμένα στο Kosmopolis Mall από τις 6 Ιουλίου μέχρι 1 Αυγούστου.

Υπάρχει για τους επισκέπτες Ελέυθερο και Δωρεάν PARKING ενώ οι ώρες λειτουργίας καθημερινά θα είναι από τις 10 το πρωί έως 9 το βράδυ και Σάββατα 10 πρωί έως 8 βράδυ – Κυριακές κλειστά.

Όλα τα βιβλία διαθέτουν ετικέτα με την τιμή διάθεσης ώστε το κοινό να γνωρίζει την τιμή που θα τa αγοράσει. Δεν υπάρχει κανείς περιορισμός στις αγορές. Μπορεί κανείς να προμηθευθεί ακόμη και ένα μόνο βιβλίο με αξία 0,50 λεπτά.

Η είσοδος είναι ελεύθερη με φιλική πρόσβαση ΑΜΕΑ και μπορείτε  σε έναν άνετο χώρο να επιλέξετε από την τεράστια ποικιλία βιβλίων αυτά που σας ενδιαφέρουν.

Υπάρχουν βιβλία για όλες τις ηλικίες και όλων των κατηγοριών. Νηπιακά, Προσχολικής και Σχολικής Ηλικίας, Παιδικά και Εφηβικά, Παραμύθια, Παζλ, Κατασκευές, Λογοτεχνία Ελληνική και Ξένη, Σύγχρονη και Κλασική, Ποίηση, Ψυχολογία, Ιστορία, Λαογραφία, Κόμικς, Χιούμορ, Επιστημονική Φαντασία, Αστυνομικά, Τρόμου και χιλιάδες άλλα.

Χιλιάδες τίτλοι όλων των κατηγοριών για όλες τις ηλικίες περιμένουν να τους εξερευνήσετε και να βρείτε αυτά που πραγματικά σας ενδιαφέρουν ΣΕ ΜΟΝΑΔΙΚΑ ΧΑΜΗΛΕΣ ΤΙΜΕΣ.

Δεκτές επίσης θα γίνονται όλες οι χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες.

 

 

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΑΒΑΛΑ

Τον Tom Hanks συνάντησε ο Θόδωρος Κοκκινίδης στα Κηπιά Καβάλας

Δημοσιεύτηκε

στις

Μόλις ολοκλήρωσe o Θόδωρος Κοκκινίδης το νέο του έργο και βγήκε μια σέλφι με τον ΄Hanks΄ ενθουσιασμένος με το αποτέλεσμα όπως βλέπουμε και μέσα από τις φωτογραφίες που έδωσε στην δημοσιότητα.

Κατά την διάρκεια των προηγούμενων μηνών φιλοτέχνησε ένα ακόμα εκπληκτικό κέρινο ομοίωμα του αγαπημένου ηθοποιού Tom Hanks.

Πολυβραβευμένος ,κορυφαίος ηθοποιός με ιδιαίτερη αγάπη προς την Ελλάδα στην οποία ήρθε ακόμη πιο κοντά όντας παντρεμένος με την Ελληνικής καταγωγής ηθοποιό Rita Wilson.

Στις 15 Ιουνίου ,που επαναλειτουργούν τα μουσεία στη χώρα, οι επισκέπτες θα έχουν και πάλι την δυνατότητα να βρεθούν  στο μουσείο κέρινων ομοιωμάτων του Θεόδωρου Κοκκινίδη, στα Κηπιά Καβάλας, να φωτογραφηθούν και να θαυμάσουν  τα δημιουργήματα.

Εμείς εδώ από το enanews.gr να ζητήσουμε για μία ακόμα φορά από τον Δήμαρχο Καβάλας και τους τοπικούς φορείς να δώσουν τα κατάλληλα κίνητρα στον καλιτέχνη Θόδωρο κοκκινίδη, για να μεταφέρει το Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων σε κεντρικό χώρο στην Καβάλα, ώστε να γίνει ακόμα ένας λόγος-προορισμός, για να επισκεφτεί κάποιος την Καβάλα.

fbt

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΔΡΑΜΑ

Μανώλης Μελισσουργός | Ο νέος Head Programmer του Διεθνούς Διαγωνιστικού Προγράμματος

Δημοσιεύτηκε

στις

O Μανώλης Μελισσουργός,  επί σειρά ετών στέλεχος του Φεστιβάλ Tαινιών Μικρού Μήκους Δράμας και “ψυχή” του Διεθνούς, αναλαμβάνει επικεφαλής προγράμματος του Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος.

Ο Μανώλης Μελισσουργός γεννήθηκε το 1983. Πραγματοποίησε Διεθνείς και Ευρωπαϊκές Σπουδές και έχει μεταπτυχιακό στην Πολιτιστική Πολιτική, Διοίκηση και Επικοινωνία. Εραστής των τεχνών από μικρός, δούλεψε στο πρώτο του Φεστιβάλ Δράμας το 2004. Είδε όλες τις ταινίες που προβλήθηκαν και αποφάσισε ότι θέλει να δουλέψει για το σινεμά για πάντα. Έχοντας περάσει από διάφορες θέσεις, πλέον είναι ο Head Programmer του Διεθνούς Προγράμματος. Επικίνδυνος όταν βαριέται, συνεργάζεται με διάφορες κινηματογραφικές εκδηλώσεις, φεστιβάλ και projects.

“Έχουμε πολύ ωραία σχέδια και κρατώντας όλα τα θετικά κομμάτια μας, σχεδιάζουμε τις αλλαγές και τον Προγραμματισμό του φετινού Φεστιβάλ», σημειώνει ο Μανώλης Μελισσουργός.  «Δυστυχώς ο κορωνοϊός δε μας επιτρέπει να γνωρίζουμε τις παραμέτρους διεξαγωγής του, οπότε θα πρέπει όλοι να περιμένουμε, ελπίζοντας για το καλύτερο. Παρόλα αυτά, λαμβάνουμε αιτήσεις σχεδόν με κανονικούς ρυθμούς, τόσο στο Διεθνές Διαγωνιστικό όσο και στο νεοσύστατο Διεθνές Σπουδαστικό Διαγωνιστικό. Ήδη έχουμε 1500 αιτήσεις  και ανεβαίνουμε. Ευχαριστώ τον Γιάννη Σακαρίδη για την εμπιστοσύνη και μαζί με την ομάδα των εκλεκτόρων, ευελπιστούμε να παρουσιάσουμε ένα πρόγραμμα αντάξιο των προσδοκιών μας.”

Το Φεστιβάλ Δράμας,  ο Γιάννης Σακαρίδης και οι συνεργάτες του,  είναι πανέτοιμοι για την επόμενη μέρα του φεστιβάλ και ανυπομονούν να υποδεχθούν τους μικρομηκάδες στη Δράμα.

Περισσότερες πληροφορίες:

info@dramafilmfestival.gr (Γραμματεία Φεστιβάλ Δράμας)

Γραφεία Δράμας: τηλ. 25210 47575

Γραφεία Αθήνας: τηλ. 210 3300309

Συνέντευξη Μανώλη Μελισσουργού στην Ευάννα Βενάρδου

Είναι η ήρεμη δύναμη του Φεστιβάλ και ένας από τους βασικούς «πυλώνες» του εδώ και μια 15ετία. «Γέννημα θρέμμα» του Φεστιβάλ Δράμας, από τα χέρια του, ως συντονιστής διεθνούς προγράμματος, έχουν περάσει χιλιάδες μικρού μήκους ταινίες απ’ όλον τον κόσμο, σπουδαίοι κινηματογραφιστές όπως ο Τερι Γκίλιαμ, αλλά και δεκάδες μέλη κριτικών επιτροπών. «Τέρας» ψυχραιμίας, αλλά και πηγή αβίαστου γέλωτος σε στιγμές που απαιτούν εκτόνωση της έντασης, ο Μανώλης είναι ο επαγγελματίας που θέλεις να έχεις δίπλα σου στα δύσκολα, αλλά και στα ευχάριστα. Η νέα του θέση ήρθε σαν φυσική εξέλιξη μιας επιτυχημένης πορείας γεμάτης ταινίες από τα πέρατα του κόσμου.

  • Ποια ήταν η πρώτη σου επαφή με το Φεστιβάλ Δράμας;

Η πρώτη μου επαφή με το Φεστιβάλ Δράμας ήταν το 2004 ως εποχιακός. Η αρχή ήταν δύσκολη λόγω χρονικών συγκυριών που αφορούσαν τις προθεσμίες. Ανεβαίνοντας όμως στη Δράμα για το Φεστιβάλ, η μαγεία της σκοτεινής αίθουσας , η ενέργεια του κόσμου και το ίδιο το Φεστιβάλ ως τόπος ανάδειξης και προώθησης νέων ανθρώπων με κέρδισαν αμέσως – και η σχέση συνεχίζεται.

  • Η εμπειρία σου στο Διεθνές Τμήμα του Φεστιβάλ μετρά πολλά χρόνια. Πως βλέπεις την εξέλιξη της μικρού μήκους διεθνώς; Υπάρχουν κάποιες νέες ευδιάκριτες τάσεις; Ποια χώρα σε έχει εντυπωσιάσει για τις επιδόσεις της στην μικρού μήκους ταινία και γιατί;

Η μικρού μήκους ταινία, αν και είναι ανεξάρτητο καλλιτεχνικό προϊόν, δεν αντιμετωπιζόταν πάντα ως τέτοιο. Τουλάχιστον όχι στο βαθμό που έχει κατακτήσει σήμερα. Οι τεχνολογικές εξελίξεις και οι εναλλακτικοί τρόποι διανομής, η σημασία αλλά και η αυξανόμενη δημοτικότητα των Φεστιβάλ, έχουν βοηθήσει σε αυτό. Επίσης η μικρού μήκους ταινία είναι μια άμεση καταγραφή της πραγματικότητας. Δείτε πόσες ταινίες γυρίστηκαν στην καραντίνα ή την ταινία που έστησε ο Spike Lee για το θάνατο του George Floyd. Οι θεματικές ποικίλλουν κι εναλλάσσονται. Διαπροσωπικές σχέσεις, κοινωνικά προβλήματα, πολιτικές ταινίες και φυσικά φέτος ταινίες “καραντίνας”, εσωτερικές, προσωπικές και “απομονωμένες”. Από χώρες που με έχουν εντυπωσιάσει, φυσικά πρώτη θα βάλω την Ελλάδα. Το επίπεδο αλλά και οι διακρίσεις που κερδίζουν οι ελληνικές ταινίες μικρού μήκους την κατατάσσουν πολύ ψηλά. Εκτός Ελλάδος, η κεντρική Ευρώπη μας τροφοδοτεί σταθερά με καλές ταινίες, έχοντας και δυνατές σχολές κινηματογράφου και οργανισμούς προώθησης. Η Πολωνία και η Τσεχία είναι δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα. Επειδή όμως ο ρόλος μας είναι να ψάχνουμε τα πιο κρυμμένα, μας προσφέρει μεγάλη χαρά να ανακαλύπτουμε μια δυνατή ταινία από χώρα με μικρή κινηματογραφική ικανότητα και διπλή χαρά να μας υποβάλλονται ταινίες από το Drama Pitching Lab, που κατά κάποιο τρόπο τις νιώθουμε «παιδιά μας».

  • Συχνά, σε “πηγαδάκια” του Φεστιβάλ, ακούμε γκρίνιες για το επίπεδο των ξένων ταινιών σε σχέση με τις ελληνικές, ακόμα και για το επίπεδο των Ελλήνων του Κόσμου (σπουδαστές, επαγγελματίες που ζουν στο εξωτερικό) σε σχέση με τις εγχώριες παραγωγές. Έχοντας παρακολουθήσει πλήθος ξένων ταινιών όλα αυτά τα χρόνια, θεωρείς πως αυτή η κριτική αδικεί τους Έλληνες μικρομηκάδες; Έχει αλλάξει κάτι τα τελευταία χρόνια;

Ο καθηγητής μου στο Πάντειο Στέφανος Ροζάνης, έλεγε να είμαστε απροϋπόθετοι. Πολύ καλύτερο από γκρινιάρηδες. Σαφώς το budget παίζει ρόλο στην μετουσίωση μιας ιδέας σε ταινία. Παρόλα αυτά, μια από τις πιο δυνατές ταινίες που έχω δει είναι γυρισμένη στο πίσω κάθισμα ενός αυτοκινήτου (Meeting evil του Reza Parsa από τη Σουηδία). Μπορεί οι όροι παραγωγής ή η ευκολία που γίνονται τα πράγματα να είναι καλύτερα στο εξωτερικό. Διεκδικώντας τα αυτονόητα για το ελληνικό σινεμά, δεν πρέπει να στεκόμαστε μόνο σε αυτά. Η συνεργατικότητα και η αλληλεγγύη των μικρομηκάδων είναι πολύ πιο αναπτυγμένες, κάτι που το βιώνουμε και χαιρόμαστε πολύ γι’ αυτό και στο Φεστιβάλ. Επίσης την χειρότερη περίοδο της κρίσης, αυταπόδεικτα η ελληνική μικρού μήκους πάει πολύ καλά, οπότε παραμένω αισιόδοξος.

  • Πιστεύεις πως το αξιόλογο Διεθνές Πρόγραμμα του Φεστιβάλ Δράμας είναι παραγκωνισμένο σε σχέση με το Ελληνικό, το οποίο, εκ των πραγμάτων, προσελκύει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον του Φεστιβάλ; Πως μπορεί να αλλάξει αυτό;

Στη Δράμα ανοίγουμε μια πόρτα σε πολλά κινηματογραφικά σύμπαντα, τόσα όσα και οι ταινίες μας. Σαφώς και επιδιώκουμε να είμαστε ο τόπος συνάντησης της ελληνικής μικρού μήκους ταινίας. Προσφέρουμε όμως στο κοινό μας την ευκαιρία να γνωρίσει, και στους μικρομηκάδες να «συγχρωτιστούν” –για να χρησιμοποιήσω και μια επίκαιρη λέξη, με διαφορετικές κινηματογραφίες. Το Διεθνές Διαγωνιστικό έχει την αναγνώριση της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου και της Fipresci αλλά και τους μικρομηκάδες από όλον τον κόσμο. Παρά τον κορωνοϊό, λαμβάνουμε πλήθος αιτήσεων, ήδη είμαστε στις 1200 και ανεβαίνουμε. Προγραμματίζουμε ωραία πράγματα και αλλαγές για τις οποίες θα πρέπει να περιμένετε το Φεστιβάλ!

  • Πόσο καθοριστικός μπορεί να είναι ο (αφανής για το κοινό, πλην σημαντικός) ρόλος του head programmer; Τι οραματίζεσαι αναλαμβάνοντας τη νέα σου θέση;

Καταρχάς να ευχαριστήσω τον νέο Καλλιτεχνικό Διευθυντή Γιάννη Σακαρίδη αλλά και τον Πρόεδρο Γιώργο Δεμερτζή για την εμπιστοσύνη. Ήμουν τυχερός, τόσο με τον Αντώνη Παπαδόπουλο όσο και με τον Γιάννη τώρα, να εργάζομαι με ανθρώπους που δίνουν χώρο και ελευθερία στους συνεργάτες τους. Ο ρόλος μου είναι ξεκάθαρος, να αναδείξουμε μαζί με τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή και μια πολύ δυνατή ομάδα εκλεκτόρων το Διεθνές Διαγωνιστικό και η τελική επιλογή να συνιστά μια πρωτότυπη πρόταση προγράμματος από διαφορετικές κινηματογραφίες. Το όραμά μου είναι να αξιοποιήσουμε και κυκλοφορήσουμε περαιτέρω αυτήν την πρόταση.

  • Επί σειρά ετών δούλεψες με πλήθος κριτικών επιτροπών του Φεστιβάλ. Τι αποκόμισες από την εμπειρία σου αυτή; Πόσο καθοριστική είναι η προσωπικότητα των μελών μιας επιτροπής αλλά και η (καλή ή κακή) σχέση μεταξύ τους, πέρα από την επαγγελματική τους επάρκεια, για να προκύψει ένα δίκαιο αποτέλεσμα;

Είχα τη χαρά στις επιτροπές να γνωρίσω και να ζήσω για λίγο με μερικά από τα ιερά τέρατα του ελληνικού σινεμά. Κρατάω κάτι από τον καθένα τους και τολμώ μερικούς να τους θεωρώ φίλους μου. Φυσικά μιλάμε για καλλιτέχνες και ισχυρές προσωπικότητες, οπότε και διαφωνίες θα υπάρχουν και περί της κρίσης τους δεν μπορώ να επεκταθώ. Ως προς τη διαδικασία όμως, υπήρχε πάντα ένα καλό κλίμα και μια αίσθηση καθήκοντος που υπαγόρευε το τελικό αποτέλεσμα. Βέβαια, δεν τους άφηνα ποτέ να πάνε για ύπνο, πριν καταλήξουν στο αποτέλεσμα που θεωρούσαν αυτοί δίκαιο.

  • Θα μας δώσεις μερικά παραδείγματα από απρόοπτα που έχουν σημειωθεί με κριτικές επιτροπές όλα αυτά τα χρόνια; Ποια ήταν η πιο δυσάρεστη και ποια η πιο ευχάριστη ανάμνηση που έχεις από τους ανθρώπους αυτούς που έχουν περάσει από το Φεστιβάλ;

Το βράδυ της Παρασκευής μετά το πέρας των προβολών, είναι το πιο δύσκολο πάντα, γιατί πρέπει να ξενυχτήσει η επιτροπή για να βγάλει τα βραβεία. Θυμάμαι μια φορά είχα πάρει κάτι ειδικές καραμέλες με καφεΐνη για οδηγούς. Παρότι προσέφερα αυστηρά μία στον καθένα, ένα μέλος έφαγε αρκετές , με συνέπεια να τελειώσουμε στις πέντε το πρωί και να μην μπορεί να κοιμηθεί μέχρι την άλλη νύχτα. Επίσης, επειδή η εγκεφαλική δραστηριότητα θέλει ζάχαρη, πολλές φορές μου ζητήθηκε να διακόψουμε για να τιμήσουμε τις Δραμινές μπουγάτσες, “αναγκάζοντάς” με να κρύβω τα κλειδιά από τις πόρτες. Είναι πάντα ευχάριστο να γνωρίζεις σημαντικούς ανθρώπους που εκτιμάς το έργο τους και ευτυχώς, παρότι υπήρξαν “δύσκολοι” χαρακτήρες, δεν υπήρξε ποτέ δύσκολη στιγμή ή αδιέξοδο που να με φέρει σε άβολη θέση.

  • Μπορεί ο ναρκισσισμός ενός νεαρού καλλιτέχνη να καταστρέψει την εικόνα και εν τέλει το έργο του, σε μια καριέρα που τώρα ξεκινά;

Η Τέχνη προϋποθέτει έκθεση. Το σινεμά, όπως λέει ο Γκοντάρ, είναι η πιο όμορφη απάτη του κόσμου, άρα χρειάζεται και λίγος ναρκισσισμός. Ο καλλιτέχνης και η ιδιοσυγκρασία του πρέπει να υποστηρίζουν το έργο του και όχι το αντίθετο. Όσο η δυναμική παραμένει τέτοια, δε θεωρώ ότι τα αποτελέσματα μπορεί να είναι καταστρεπτικά.

  • Ως προσωπικότητα είσαι ψύχραιμος, εργατικός και αποδοτικός. Τι εννοείς, γράφοντας στο βιογραφικό σου πως είσαι επικίνδυνος όταν βαριέσαι;

Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, φαίνεται να με γνωρίζεις… (γελάει). Επειδή είμαι άνθρωπος της δράσης, προτιμώ να ασχολούμαι και στον ελεύθερο χρόνο μου με αυτό που με ενδιαφέρει, το σινεμά και τα φεστιβάλ. Αν κάθομαι, υπάρχει ο κίνδυνος να πέσω σε αντιπαραγωγικές δραστηριότητες, πράγμα επικίνδυνο, δε βρίσκεις;

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

.

Monopolio Delivery

Δημοφιλή

Popular posts:

PABTEBOY ME GIATRO

Mladen Group 01

Mladen Group 02

Mladen Group 03

Mladen Group 04

Mladen Group 05

Mladen Group 06

Mladen Group 07

Mladen Group 08

Mladen Group 09

Mladen Group 10

Mladen Group 11

Mladen Group 12

Mladen Group 13

Mladen Group 14

Mladen Group 15

Mladen Group 16

Mladen Group 17

Mladen Group 18

Mladen Group 19

Free Group 01

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ