Quantcast
Connect with us

ΚΟΣΜΟΣ

Nordic Monitor | Η Τουρκία σχεδίαζε να καταλάβει 131 νησιά στο Αιγαίο

ΗΤουρκία είχε εκπονήσει σχέδιο εισβολής σε 131 νησιά του Αιγαίου, νησίδες και βραχονησίδες που θεωρούνταν αμφισβητούμενες» υποστηρίζει η σκανδιναβική ιστοσελίδα Nordic Monitor, του αυτοεξόριστου στη Σουηδία Τούρκου δημοσιογράφου Αμπντουλάχ Μποζκούρτ.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα που επικαλείται απόρρητο έγγραφο των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων, η Τουρκία σχεδίαζε να εισβάλει σε 131 νησίδες και βραχονησίδες στο Αιγαίου.

Το μυστικό έγγραφο, μια παρουσίαση PowerPoint με 16 διαφάνειες, περιελάμβανε έναν χάρτη με τις αμφισβητούμενες τοποθεσίες. Η παρουσίαση φαίνεται να είχε ετοιμαστεί από τις Ακαδημίες Πολέμου και δεν έχει σφραγίδα ημερομηνίας.

Το δημοσίευμα της ιστοσελίδας Nordic Monitor

Όπως αναφέρει το δημοσίευμα του Nordic Monitor, το επίμαχο PowerPoint, αποτελεί μέρος μελέτη που εστίαζε στο συντονισμό μεταξύ των σωμάτων των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων, σε περίοδο κρίσης μεταξύ των δύο συμμάχων στο ΝΑΤΟ, Ελλάδας και Τουρκίας, καταγράφοντας τις πιθανότητες που είχε ο καθένας απέναντι στον άλλον σε μία σειρά από διενέξεις στο Αιγαίο και στον εναέριο χώρο.

Η παρουσίαση αναφέρει το πως ο τουρκικός στρατός θα κινηθεί προκειμένου να καταλάβει τα νησιά και νησίδες, με ανάπτυξη ειδικών δυνάμεων από αέρα και θάλασσα.

Το μυστικό έγγραφο βρέθηκε θαμμένο στα παραρτήματα ενός φακέλου μιας υπόθεσης στη Σμύρνη. Ο εισαγγελέας Οκάν Μπάτο φαίνεται να έχει ενσωματώσει το μυστικό σχέδιο στο αρχείο αποδεικτικών στοιχείων και να το έχει κρύψει σε ένα χρηματοκιβώτιο στο δικαστήριο. Το ίδιο έγγραφο κοινοποιήθηκε επίσης σε έναν άλλο εισαγγελέα, το Τσιχάτ Ιπεκτσί, στην Άγκυρα, σε μια άλλη υπόθεση. Αυτός ο εισαγγελέας αγνόησε επίσης την ευαισθησία του εγγράφου.

Ποια είναι τα ελληνικά νησιά, νησίδες και βραχονησίδες που είχε βάλει στο μάτι η Τουρκία

Τα αμφισβητούμενα νησιά, νησίδες και βραχονησίδες είναι τα εξής: 3 στην τοποθεσία Ζουράφα, 13 στις Οινούσσες, 21 στη Θύμενα, 18 στους Αρκιούς, 15 στην Ψέριμο, 12 στην Καλόλιμνο, 2 στο Φαρμακονήσι, 10 στο Γυαλί, 11 στη Λέβιθα, 2 στην Στρογγυλή και 24 τοποθεσίες γύρω από την Κρήτη.

Η μελέτη, σύμφωνα με το Nordic Monitor, βασίστηκε σε διδάγματα που αντλήθηκαν από την κρίση στα Ίμια, η οποία έφερε την Τουρκία και την Ελλάδα στο χείλος του πολέμου το 1996.

Μάλιστα, η μελέτη υπογραμμίζει ότι η κρίση στα Ίμια κατέστησε σαφές πως οι μικρότερες μονάδες δύναμης θα ήταν καθοριστικές για τις επιχειρήσεις στο μέλλον των Ιμίων, όπως και οι εντάσεις με την Ελλάδα.

Τόσο η Διοίκηση των Ειδικών Δυνάμεων, που ελέγχεται άμεσα από το Γενικό Επιτελείο, όσο και από την ελίτ μονάδα τουρκικού ναυτικού, Underwater Offense (Su Altı Taarruz ή SAT), θα κινητοποιηθούν χωριστά ή από κοινού από τη θάλασσα σε ταχύπλοα και από αέρος μέσω βοηθητικών μηχανημάτων για τον έλεγχο των στοχοθετημένων νησιών και νησιών.

Οι επιχειρήσεις θα διεξαχθούν υπό την κάλυψη της πυροσβεστικής δύναμης από την αεροπορία, τις φρεγάτες και το πυροβολικό από την ηπειρωτική χώρα.

«Το δίκτυο Nordic Research and Monitoring λειτουργεί με την ίδια λογική του WikiLeaks, δημοσιοποιώντας έγγραφα από ανώνυμες πηγές και διαρροές, που υπό άλλες συνθήκες δεν θα έβλεπαν το φως της δημοσιότητας, που αφορούν κυρίως τη σημερινή Τουρκία.

Το Nordic Research and Monitoring, καλύπτει θέματα για θρησκευτικά, ιδεολογικά και εθνοτικά κινήματα και ριζοσπαστικές ομάδες, με ιδιαίτερη έμφαση στην σημερινή Τουρκία.

Ο δημοσιογράφος Αμπντουλάχ Μποζκούρτ, αποτελεί «κόκκινο» πανί για τον Ερντογάν, λόγω σοβαρών αποκαλύψεων που προβαίνει κατά καιρούς, μέσα από τη σελίδα που διαχειρίζεται.

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΣΜΟΣ

Φόβοι για την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα από την κατάρρευση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη

Φόβοι για σημαντικές διαταραχές στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα εκφράζονται μετά τη σύγκρουση πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με γέφυρα στη Βαλτιμόρη των ΗΠΑ. Το πλοίο Dali προσέκρουσε σε κολόνα στήριξης της γέφυρας Francis Scott Key τις πρώτες πρωινές ώρες της Τρίτης, με αποτέλεσμα να καταρρεύσει. Η γέφυρα κάλυπτε την είσοδο στο λιμάνι της Βαλτιμόρης, το πιο πολυσύχναστο λιμάνι των ΗΠΑ για εξαγωγές αυτοκινήτων και το ένατο πιο πολυσύχναστο συνολικά.

Έξι άνθρωποι αγνοούνται και θεωρούνται νεκροί.

Η αμερικανική ακτοφυλακή ανέστειλε την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης και ξεκίνησε αποστολή ανέλκυσης. Το ενδιαφέρον στρέφεται τώρα στην έρευνα για το τι πήγε στραβά, με μια ομάδα εμπειρογνωμόνων για την ασφάλεια των μεταφορών να ελπίζει να επιβιβαστεί στο πλοίο και να ανακτήσει τον καταγραφέα δεδομένων του, σύμφωνα με το BBC.

Aξιωματούχοι δήλωσαν ότι η θαλάσσια κυκλοφορία μέσω του λιμανιού – η οποία πέρυσι ανήλθε σε περισσότερους από 47 εκατομμύρια τόνους ξένου φορτίου – θα ανασταλεί «μέχρι νεωτέρας».

Μιλώντας στο BBC, ο Marco Forgione, γενικός διευθυντής του Ινστιτούτου Εξαγωγών και Διεθνούς Εμπορίου, το οποίο εκπροσωπεί βρετανικές επιχειρήσεις που εμπλέκονται στο διεθνές εμπόριο, δήλωσε ότι η αναστολή θα έχει «σημαντικές επιπτώσεις στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα».

«Πάνω από 750.000 αυτοκίνητα και οχήματα μεταφέρθηκαν μέσω της Βαλτιμόρης τον περασμένο χρόνο», δήλωσε στην εκπομπή The World Tonight του Radio 4.

«Πρόκειται για μεγάλες αμερικανικές μάρκες και του Ηνωμένου Βασιλείου, της ΕΕ, από τη General Motors και τη Ford έως την Jaguar Land Rover, τη Nissan, τη Fiat και την Audi.

«Επιπρόσθετα, η Βαλτιμόρη είναι σημαντικός εξαγωγέας υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και αυτό θα προκαλέσει επιπλοκές και στη Μεγάλη Βρετανία και στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Περίπου 500.000 τόνοι LNG διακινούνται σε μηνιαία βάση από την Βαλτιμόρη οπότε οι επιπλοκές από αυτό που έχει συμβεί είναι σημαντικές και θα κλιμακωθούν πριν να επανέλθει η κανονική λειτουργία του λιμανιού».

Παράλληλα στο λιμάνι της Βαλτιμόρης εργάζονται 15.000 άτομα, ενώ όσοι επηρεάζονται από τη διακοπή της λειτουργίας του υπολογίζονται σε επιπλέον 140.000.

Μετά την κατάρρευση, η δανέζικη εταιρεία διακίνησης εμπορευμάτων Maersk, φορτίο της οποίας μετέφερε το Dali που έπεσε πάνω στη γέφυρα Francis Scott Key τα ξημερώματα της Τρίτης, ανακοίνωσε ότι «θα αφαιρέσουμε τη Βαλτιμόρη από όλες τις υπηρεσίες μας για το προσεχές διάστημα».

Παράλληλα, εταιρείες που ασχολούνται με το εμπόριο άνθρακα έχουν απευθύνει προειδοποιήσεις για διαταραχή στις εξαγωγές.

Πηγή: Newsbeast.gr

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Αλλάζει η ώρα την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου, πλησιάζει η θερινή | Μία ώρα μπροστά οι δείκτες

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την αλλαγή της ώρας και το πέρασμα στη θερινή ώρα. Αυτό θα γίνει την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου, δηλαδή 31 του μηνός.

Πιο συγκεκριμένα, στις 03:00 τα ξημερώματα οι δείκτες θα γυρίσουν μία ώρα μπροστά, άρα θα χάσουμε μία ώρα… ύπνου. Ωστόσο, θα κερδίσουμε περισσότερες ώρες με το φως του ήλιου.

Σε ανακοίνωσή του, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναφέρει: «Σας υπενθυμίζουμε ότι, την Κυριακή 31 Μαρτίου 2024, λήγει η εφαρμογή του μέτρου της χειμερινής ώρας, σύμφωνα με την Οδηγία 2000/84 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19/01/2001, σχετικά με τις διατάξεις για τη χειμερινή ώρα.

Οι δείκτες των ρολογιών πρέπει να μετακινηθούν μία ώρα μπροστά, δηλαδή από 03:00 π.μ. σε 04:00 π.μ.».

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΚΟΣΜΟΣ

Σεισμός 3,6 Ρίχτερ στην Κέρκυρα

Σεισμική δόνηση σημειώθηκε το πρωί της Τρίτης 26 Μαρτίου στην Κέρκυρα.

Σύμφωνα με το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο Αθηνών ο σεισμός ήταν μεγέθους 3,6 Ρίχτερ με επίκεντρο 33 χιλιόμετρα νότια νοτιοδυτικά των Οθωνών. Το εστιακό βάθος υπολογίζεται στα 6 χιλιόμετρα.

Σημειώνεται ότι χθες και σήμερα έχουν προηγηθεί κι άλλοι σεισμοί μικρότερης έντασης.

Πηγή: newsbomb.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en