Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέο φορολογικό | Τι αλλάζει για αφορολόγητο, οφειλές στην Εφορία και ηλεκτρονικές αποδείξεις

Δημοσιεύτηκε

στις

Αύξηση του αφορολογήτου ορίου για όσους έχουν παιδιά, μειώσεις φόρου οι οποίες είναι σημαντικές για τα χαμηλά και υψηλά εισοδήματα αλλά περιορισμένες στη λεγόμενη μεσαία τάξη φέρνουν οι διατάξεις του φορολογικού νομοσχεδίου με τις οποίες επέρχονται βασικές αλλαγές στην κλίμακα φορολογίας εισοδήματος. Οι νέες διατάξεις ενεργοποιούνται για τα εισοδήματα τα οποία αποκτώνται από την 1η Ιανουαρίου 2020 και μετά.

Η νέα φορολογική κλίμακα, με τον χαμηλό συντελεστή του 9% για το τμήμα του εισοδήματος έως τα 10.000 ευρώ και τους μειωμένους κατά μια μονάδα συντελεστές, θα ελαφρύνει περισσότερο τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους με αποδοχές έως και 12.000 ευρώ τον χρόνο ενώ πολύ μικρό όφελος έως μηδαμινό θα έχουν οι έχοντες εισοδήματα από 12.000 έως 50.000 ευρώ. Το όφελος για την μεσαία τάξη ουσιαστικά εκμηδενίζεται λόγω της αλλαγής στην έκπτωση φόρου που προβλέπεται για μισθωτούς και συνταξιούχους.

Η νέα έκπτωση φόρου, εξαρτάται από τον αριθμό των παιδιών. Έτσι, για όσους δεν έχουν παιδιά η έκπτωση φόρου θα είναι 777 ευρώ. Για όσους έχουν ένα παιδί, η έκπτωση θα είναι 810 ευρώ, για δύο παιδιά, 900 ευρώ, για τρία παιδιά 1.120 ευρώ και για τέσσερα παιδιά 1,340 ευρώ. Για όσους έχουν πάνω από το τέσσερα παιδιά, το ποσό της έκπτωσης θα προσαυξάνεται κατά 220 ευρώ ανά παιδί. Αν το ατομικό εισόδημα υπερβαίνει τις 12.000 ευρώ το ποσό της έκπτωσης θα μειώνεται κατά 20 ευρώ ανά 1000 ευρώ εισοδήματος μέχρι να μηδενιστεί.

Τα μεγαλύτερα οφέλη από την νέα φορολογική κλίμακα και την νέα έκπτωση φόρου θα έχουν οι έχοντες εισοδήματα από 10.000 έως και 15.000 ευρώ. Μισθωτοί και συνταξιούχοι σε αυτά τα όρια εισοδήματος, θα ωφεληθούν έως και 177 ευρώ τον χρόνο αν δεν έχουν παιδιά, έως και κατά 160 ευρώ αν έχουν ένα παιδί, έως και κατά 200 ευρώ αν έχουν δύο παιδιά και έως και κατά 320 ευρώ αν έχουν τρία παιδιά. Για τα μεσαία εισοδήματα από έως και 50.000 ευρώ τα οφέλη θα είναι μικρά ενώ μεγάλα οφέλη θα προκύψουν για όσους έχουν υψηλές αποδοχές άνω των 80.000 ευρώ.

Τα πολύ υψηλά εισοδήματα θα δουν ελάφρυνση ακόμη και άνω των 1.000 ευρώ λόγω της μείωσης του ανώτατου συντελεστή από το 45% στο 44%. Οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα έχουν μεγάλο όφελος στο σύνολό τους αλλά αυτό θα φανεί το 2021. Αυτοαπασχολούμενοι θα δουν τον φόρο να μειώνεται από 650 ευρώ τον χρόνο (για εισοδήματα 5.000 ευρώ τον χρόνο) έως και πάνω από 2.000 ευρώ τον χρόνο.

Για τους αξιωματικούς και το κατώτερο πλήρωμα που υπηρετεί σε πλοία του εμπορικού ναυτικού προβλέπεται ειδική αυτοτελής φορολόγηση με συντελεστές από 10% έως και 15%. Συγκεκριμένα ορίζεται ότι οι παραπάνω διατάξεις δε δεν εφαρμόζοντα για το εισόδημα από μισθωτή εργασία που αποκτούν:

α) οι αξιωματικοί που υπηρετούν σε πλοία του εμπορικού ναυτικού και το οποίο φορολογείται με φορολογικό συντελεστή 15% και

β) το κατώτερο πλήρωμα που υπηρετεί σε πλοία του εμπορικού ναυτικού και το οποίο φορολογείται με φορολογικό συντελεστή 10%.

Τα ως άνω εισοδήματα φορολογούνται αυτοτελώς με εξάντληση της φορολογικής υποχρέωσης των δικαιούχων τους μόνο για αυτά.

Ηλεκτρονικές συναλλαγές

Μείωση του ορίου των συναλλαγών με μετρητά στα 300 ευρώ από 500 ευρώ και κούρεμα του ορίου των απαιτούμενων e-αποδείξεων στο 20% από 30% επί του πραγματικού εισοδήματος για τους φορολογούμενους οι οποίοι διαθέτουν πάνω από το 60% του εισοδήματός τους για την πληρωμή φόρου εισοδήματος και ΕΝΦΙΑ, και για την εξόφληση δανειακών υποχρεώσεων και ενοίκια προβλέπει το νέο φορολογικό νομοσχέδιο. Με αλλαγές της τελευταίας στιγμής ειδικά στη διάταξη που αφορά στις ηλεκτρονικές συναλλαγές το νομοσχέδιο προβλέπει:

1. Μείωση του ορίου στα 300 ευρώ από 500 ευρώ για τις συναλλαγές με μετρητά. Οι αγορές άνω των 300 ευρώ πρέπει να πραγματοποιούνται αποκλειστικά με ηλεκτρονικές συναλλαγές.

2. Μισθωτοί, συνταξιούχοι, ελεύθεροι επαγγελματίες και εισοδηματίες θα πρέπει να πραγματοποιούν δαπάνες ίσες με το 30% του πραγματικού τους εισοδήματος με ηλεκτρονικά μέσα, με ποινή 22% επί της διαφοράς, σε περιπτώσεις που δεν επιτευχθεί το ανωτέρω όριο. Για τον υπολογισμό του 30% λαμβάνεται υπόψη το πραγματικό εισόδημα του φορολογούμενου αλλά δεν περιλαμβάνεται το ποσό της εισφοράς αλληλεγγύης. Σε περίπτωση που έχουν πραγματοποιηθεί δαπάνες που αφορούν καταβολές φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων και ΕΝΦΙΑ, δανειακές υποχρεώσεις προς χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και ενοίκια, οι οποίες υπερβαίνουν το 60% του πραγματικού εισοδήματος, το απαιτούμενο ποσοστό δαπανών περιορίζεται από το 30% στο 20%. Επίσης στο φορολογούμενο του οποίου έχει κατασχεθεί ο λογαριασμός, το όριο δαπανών περιορίζεται στις 5.000 ευρώ. Ακόμα προβλέπονται εξαιρέσεις για φορολογούμενους που έχουν αντικειμενικές δυσκολίες χρήσης ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής όπως φορολογούμενους ηλικίας 70 ετών και άνω, άτομα με αναπηρία, κατοίκους μικρών χωριών και νησιών.

Ποιοι απαλλάσσονται από την υποχρέωση e δαπανών

– Φορολογούμενοι που έχουν συμπληρώσει το εβδομηκοστό (70ο) έτος της ηλικίας τους.

– Άτομα με ποσοστό αναπηρίας ογδόντα τοις εκατό (80%) και άνω.

– Όσοι βρίσκονται σε δικαστική συμπαράσταση.

– Οι φορολογικοί κάτοικοι της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ., υπό τις προϋποθέσεις του άρθρου 20 του ν. 4172/2013, που υποχρεούνται σε υποβολή δήλωσης στην Ελλάδα.

– Δημόσιοι λειτουργοί και δημόσιοι υπάλληλοι που υπηρετούν στην αλλοδαπή, καθώς και φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας που διαβιούν ή εργάζονται στην αλλοδαπή.

– Ανήλικοι που υποχρεούνται σε υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος.

– Οι υπηρετούντες την υποχρεωτική στρατιωτική τους θητεία.

– Φορολογούμενοι που κατοικούν μόνιμα σε χωριά με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό κάτω των 3.100 κατοίκων, σύμφωνα με την τελευταία απογραφή, εκτός αν πρόκειται για τουριστικούς τόπους.

– Οι φορολογούμενοι που είναι δικαιούχοι Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (ΚΕΑ).

– Oι φορολογούμενοι που βρίσκονται σε κατάσταση μακροχρόνιας νοσηλείας (πέραν των 6 μηνών).

– Όσοι διαμένουν σε οίκο ευγηρίας και σε ψυχιατρικό κατάστημα.

– Οι φυλακισμένοι.

Ποιες δαπάνες μετράνε

Οι δαπάνες απόκτησης αγαθών και λήψης υπηρεσιών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής λαμβάνονται υπόψη, εφόσον περιλαμβάνονται στις ακόλουθες ομάδες του δείκτη τιμών καταναλωτή της ΕΛ.ΣΤΑΤ.:

Ομάδα 1 (Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά).

Ομάδα 2 (Αλκοολούχα ποτά και καπνός).

Ομάδα 3 (Ένδυση και υπόδηση).

Ομάδα 4 (Στέγαση), εξαιρουμένων των ενοικίων.

Ομάδα 5 (Διαρκή αγαθά, είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες).

Ομάδα 6 (Υγεία).

Ομάδα 7 (Μεταφορές), εξαιρουμένης της δαπάνης για τέλη κυκλοφορίας και της αγοράς οχημάτων, πλην των ποδηλάτων.

Ομάδα 8 (Επικοινωνίες).

Ομάδα 9 (Αναψυχή, πολιτιστικές δραστηριότητες), εξαιρουμένης της αγοράς σκαφών, αεροπλάνων και αεροσκαφών.

Ομάδα 10 (Εκπαίδευση).

Ομάδα 11 (Ξενοδοχεία, καφέ, εστιατόρια).

Ομάδα 12 (Άλλα αγαθά και υπηρεσίες).

Τι ισχύει για τους συζύγους

Το ποσό των δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής δηλώνεται ατομικά από κάθε σύζυγο ή από κάθε μέρος συμφώνου συμβίωσης. Σε περίπτωση κοινής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, όπου καλύπτεται το απαιτούμενο ποσό δαπανών από οποιονδήποτε εκ των δυο συζύγων ή μερών συμφώνου συμβίωσης, το τυχόν πλεονάζον ποσό δύναται κατά την εκκαθάριση να μεταφερθεί στον άλλο σύζυγο ή στο άλλο μέρος συμφώνου συμβίωσης για τυχόν κάλυψη του απαιτούμενου ποσού δαπανών. Στις περιπτώσεις κοινών τραπεζικών λογαριασμών σε χρηματοπιστωτικά ιδρύματα (κάθε μορφής στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό) οι πραγματικοί δικαιούχοι, οι οποίοι καθορίζονται με βάση τις πραγματικές περιστάσεις, μπορούν να χρησιμοποιούν τους εν λόγω λογαριασμούς ανάλογα με τις πραγματοποιούμενες δαπάνες τους. Τα ίδια ισχύουν και για πιστωτικές κάρτες με δικαιούχους κύρια και πρόσθετα μέλη.

Τα ενοίκια

Οι υπό διαβούλευση διατάξεις προβλέπουν πως και τα εισοδήματα από ακίνητη περιουσία μετράνε στον υπολογισμό του εισοδήματος επί του οποίου θα πρέπει να καλύπτεται το 30% με e αποδείξεις.

Χρόνος εφαρμογής

Οι νέες διατάξεις εφαρμόζονται για τα εισοδήματα που αποκτώνται και για τις δαπάνες που πραγματοποιούνται από 1.1.2020 και μετά.

Νέα πάγια ρύθμιση

Νέα πάγια ρύθμιση 24-48 δόσεων για χρέη στην εφορία και τα τελωνεία η οποία όμως αφορά οφειλές οι οποίες βεβαιώνονται από την 1-1-2020 και μετά φέρνει το φορολογικό νομοσχέδιο. Προβλέπεται προσαύξηση επιτοκίου κατά 1,5% όταν το «σπάσιμο» των οφειλών υπερβαίνει τις 12 δόσεις και ελάχιστη δόση 30 ευρώ . Για τους συνεπείς στη ρύθμιση οφειλέτες, το υπουργείο Οικονομικών δίνει ένα «μπόνους». Προβλέπεται ότι οι οφειλέτες που είναι συνεπείς στην εκπλήρωση των όρων της νέας ρύθμισης μέχρι το πέρας αυτής, κατά την καταβολή της τελευταίας δόσης, απαλλάσσονται από την πληρωμή ποσού που ισούται με το 25% των τόκων και έχουν επιβαρύνει το ποσό των δόσεων της ρυθμιζόμενης οφειλής. Η απαλλαγή αυτή όμως δεν μπορεί να υπερβαίνει το ύψος της τελευταίας δόσης.

Αν όμως η ρύθμιση δεν τηρηθεί και ο οφειλέτης κάνει δεύτερη φορά αίτηση υπαγωγής των ίδιων οφειλών σε ρύθμιση, ως βάση υπολογισμού του ποσού των τόκων που απαλλάσσονται, λαμβάνεται το σύνολο των τόκων που επιβαρύνουν τις οφειλές από την πρώτη υπαγωγή τους στη ρύθμιση και ως την εξόφλησή τους.

Πού πέφτει ο ΦΠΑ στο 13%

Νέες μετατάξεις αγαθών από το ΦΠΑ 24% στο 13%, φέρνει το φορολογικό νομοσχέδιο. Συγκεκριμένα, ο ΦΠΑ πέφτει στο 13% σε:

Παρασκευάσματα με βάση τα δημητριακά, τα αλεύρια, τα άμυλα κάθε είδους ή το γάλα, περιλαμβανομένων των παρασκευασμάτων για τη διατροφή των βρεφών και παιδιών, συσκευασμένων για τη λιανική πώληση. Είδη ζαχαροπλαστικής. Επί της ουσίας πρόκειται για τροποποίηση της ισχύουσας εξαίρεσης, έτσι ώστε να καλυφθούν από το μειωμένο ΦΠΑ και όλες οι συσκευασμένες κρέμες, δηλαδή όχι μόνο η πρώτη ύλη για την παρασκευή τους.

Καλύμματα κεφαλής ασφαλείας (κράνη)

Είδη για τη βρεφική ασφάλεια και προστασία, ήτοι απορροφητικές πάνες για βρέφη, από κάθε ύλη και καθίσματα αυτοκινήτου παιδικά και τα μέρη αυτών. Ειδικά όσον αφορά στις πάνες, η ετήσια δαπάνη σύμφωνα με έρευνες μπορεί να φτάσει ως και τα 1.000 ευρώ.

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο κορονοϊός μετέτρεψε τουριστικά καταλύματα Airbnb σε… διαμερίσματα προς ενοικίαση

Δημοσιεύτηκε

στις

Οι επιπτώσεις της πανδημίας του κορονοϊού Covid-19 στον τουρισμό εμφανίστηκαν και στις βραχυχρόνιες μισθώσεις ακινήτων (Airbnb), σύμφωνα με τη μελέτη που εκπονήθηκε για λογαριασμό του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΒΕΑ) από την Ernst & Young.

Όπως καταδεικνύει η μελέτη, θα υπάρξει μία περίοδος προσαρμογής του Airbnb στα νέα δεδομένα, κυρίως εκ του λόγου των υγειονομικών πρωτοκόλλων, καθώς θεωρητικά το Airbnb θα προσφέρει μεγαλύτερη υγειονομική ασφάλεια από ένα ξενοδοχείο αλλά σημειώνεται ότι Airbnb και ξενοδοχειακές μονάδες δεν είναι άκρως ανταγωνιστικές, καθώς το Airbnb απευθύνεται σε χαμηλότερα εισοδήματα.

Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων και του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνος Μίχαλος, στη μελέτη καταγράφονται αναλυτικά οι τάσεις που υπάρχουν αυτήν τη στιγμή στον τουρισμό και τη διαμονή, οι οποίες δυστυχώς δείχνουν ότι ο κλάδος της φιλοξενίας έχει πληγεί σοβαρά από την πανδημία παγκοσμίως αλλά και στη χώρα μας.

Ιδιαίτερα το πλήγμα στις βραχυχρόνιες μισθώσεις ακινήτων διαφαίνεται από το γεγονός ότι η αξία της Airbnb το Μάρτιο του 2017 ανερχόταν σε 31 δισ. δολάρια, ενώ στο τέλος του Απριλίου 2020, η αξία της σημείωσε σημαντική πτώση, καθότι εκτιμήθηκε στα 18 δισ. δολάρια.

Στην Ελλάδα, η νέα πραγματικότητα στην αγορά ακινήτων φαίνεται να κάνει την εμφάνισή της με αυξημένη προσφορά στα διαμερίσματα προς ενοικίαση που πριν από λίγο καιρό λειτουργούσαν ως τουριστικά καταλύματα τύπου Airbnb.

Ιδιαίτερα στην περιοχή του Δήμου Αθηναίων, η αύξηση της προσφοράς ακινήτων προς ενοικίαση για μακροχρόνιες μισθώσεις κυμαίνεται από 5% έως 44,4% ανάλογα με την περιοχή, με αντίστοιχη φυσικά μείωση της προσφοράς βραχυχρόνιων μισθώσεων μέσω Airbnb.

Ωστόσο, όπως καταδεικνύει η μελέτη, θα υπάρξει μία περίοδος προσαρμογής του Airbnb στα νέα δεδομένα, κυρίως εκ του λόγου των υγειονομικών πρωτοκόλλων, καθώς θεωρητικά το Airbnb θα προσφέρει μεγαλύτερη υγειονομική ασφάλεια από ένα ξενοδοχείο.

Σε ότι αφορά γενικότερα το Airbnb στην αθηναϊκή τουριστική βιομηχανία, θεωρείται ότι αποτελεί ένα σημαντικό τμήμα της με ταχεία ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια (με εξαίρεση την περίοδο της πανδημίας).

Μάλιστα, προκύπτει το συμπέρασμα ότι Airbnb και ξενοδοχειακές μονάδες δεν είναι άκρως ανταγωνιστικές, καθώς το Airbnb απευθύνεται σε χαμηλότερα εισοδήματα.

Από την συγκριτική ανάλυση των καταλυμάτων Airbnb και του ξενοδοχειακού κλάδου, συμπεραίνεται ότι τα περισσότερα καταλύματα καταγράφονται σε ήδη τουριστικά αναπτυγμένες περιοχές που συγκεντρώνουν μεγάλο αριθμό κλινών του ξενοδοχειακού κλάδου.

Παρά την αύξηση των καταλυμάτων Airbnb σε αυτές τις περιοχές, δεν παρατηρείται κάποιο προφανές αντίκτυπο στις λειτουργικές επιδόσεις των ξενοδοχείων, προδιαγραφών τριών έως πέντε αστέρων, που αποτελούν και το μεγαλύτερο μέρος της δυναμικότητας στο Δήμο Αθηναίων.

Δείτε εδώ την έρευνα

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ένας στους δύο χρήστες διαδικτύου ψωνίζει από ηλεκτρονικά καταστήματα | Ποιες υπηρεσίες ξεπουλάνε

Δημοσιεύτηκε

στις

Σημαντική αύξηση της χρήσης του ηλεκτρονικού εμπορίου από τους καταναλωτές, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, η οποία εκτιμάται ότι θα συνεχισθεί σε μεγάλο βαθμό και μετά την κρίση, καταδεικνύει έρευνα που πραγματοποίησαν το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστήμιο Αθηνών με δείγμα 1.050 ατόμων την περίοδο Μάρτιος-Μάιος 2020.

Συγκεκριμένα σε σχέση με πέρυσι έχει υπερδιπλασιαστεί η συστηματική τάση αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα γενικά (από το 21% των χρηστών διαδικτύου που είχε κάνει τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά το τελευταίο δεκαήμερο το 2019) σε 51% τον Μάιο 2020 (με το ποσοστό μάλιστα να είναι σταθερό και στις δύο μετρήσεις του Μαΐου).

Η ηλεκτρονική υπηρεσία παράδοσης έτοιμου φαγητού παρουσιάζει αύξηση από 13% στο 33%, με σημαντική αύξηση να καταγράφεται την περίοδο μετά την παύση του Lockdown και την χαλάρωση των μέτρων.

Όσον αφορά στις παραγγελίες από ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ η αύξηση των καταναλωτών ξεπερνά το 1.000%, αφού 12% των χρηστών διαδικτύου έχει παραγγείλει online συστηματικά τον Μάιο σε σχέση με κάτω του 1% που ήταν το 2019 με το ποσοστό να παγιοποιείται και στις δύο μετρήσεις του Μαΐου. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι παραγγελίες εξ αποστάσεως δεν περιορίζονται μόνο στο κανάλι του διαδικτύου.

Σημαντικά ποσοστά των καταναλωτών παραγγέλνουν και μέσω τηλεφώνου τρόφιμα, delivery ή και άλλα ήδη, με τα ποσοστά να εκτιμώνται στην περιοχή του 15% για το delivery φαγητού και στο 10% για τα τρόφιμα γενικά.

Χαρακτηριστική για την απότομη διείσδυση του διαδικτύου στην καθημερινότητα των καταναλωτών είναι ότι εκτός των ηλεκτρονικών αγορών, το συγκεκριμένο κανάλι χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο για την ενημέρωση των καταναλωτών.

Συγκεκριμένα σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2019 καταγράφεται μία απότομη αύξηση στην επιλογή του διαδικτύου για την ενημέρωση για τις προσφορές και εκπτώσεις των σουπερμάρκετ από το 25% στο 52% και του κινητού (εφαρμογές) από το 13% στο 15%. Όλα τα υπόλοιπα κανάλια παρουσιάζουν μείωση.

Το φυλλάδιο του σουπερμάρκετ από 72% σε 68%, η τηλεόραση από 48% σε 43%, οι αφίσες στο 27% χωρίς μεταβολή, και η ενημέρωση από φίλους γνωστούς λόγω και του social distancing από το 24% στο 14%.

Όσον αφορά τις μελλοντικές τάσεις, φαίνεται ότι ανάλογα με την κατηγορία είδους υπάρχουν διαφορετικές προοπτικές. Σε σχέση με την παραγγελία έτοιμου φαγητού από απόσταση, το 45% παραγγέλνει ήδη (διαδίκτυο και τηλέφωνο) και μόνο ένα 10% αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο επόμενο δίμηνο.

Οι προοπτικές για τα είδη τροφίμων είναι ακόμα μικρότερες, με το 18% να παραγγέλνει σήμερα (διαδίκτυο και τηλέφωνο) και μόλις ένα επιπλέον 4% να δηλώνει ότι προτίθεται να παραγγείλει το επόμενο δίμηνο, ενώ το 64% είναι κάθετα αντίθετο με αυτή την προοπτική.

Όσον αφορά το λοιπό λιανεμπόριο, και πάλι ανά κατηγορία υπάρχουν διαφορετικές προοπτικές, αλλά χαρακτηριστική είναι η αγορά ειδών ένδυσης/υπόδησης με το 22% αν έχει ξεκινήσει να επισκέπτεται φυσικό κατάστημα, το 31% να δηλώνει ότι θα ξεκινήσει το επόμενο δίμηνο, το 18% αργότερα μέσα στη χρονιά και το 26% αργότερα.

Παράλληλα στο υποθετικό ερώτημα για το τι θα έκαναν οι καταναλωτές εφόσον εξαφανιζόταν η κρίση του κορονοϊού σε σχέση με τις εξ αποστάσεως αγορές προϊόντων σουπερμάρκετ το 50% θα σταματήσει αμέσως ή σχεδόν αμέσως (έως 1 μήνα) τις αγορές εξ αποστάσεως, το 8% λίγο αργότερα, αλλά το 43% θα διατηρήσει αυτή τη συνήθεια τουλάχιστον ως το τέλος του χρόνου ή αργότερα.

Το στοιχείο αυτό δείχνει ότι η νέα βάση του αγοραστικού κοινού για τις διαδικτυακές αγορές τροφίμων είναι περίπου 6-7%.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η μετά-covid19 εποχή θα είναι εντελώς διαφορετική στο μείγμα πωλήσεων για το λιανεμπόριο γενικά με υψηλότερη διείσδυση των διαδικτυακών αγορών. Φαίνεται όμως ότι η δυναμική του κοινού είναι ακόμα αρκετά εύπλαστη και οι εξελίξεις σε σχέση με τα μέτρα προστασίας από τον κορονοϊο επηρεάζουν σημαντικά τις εξελίξεις. Ειδικότερα:

οι ηλεκτρονικές αγορές τροφίμων από σχεδόν ανύπαρκτα ποσοστά αποκτούν σημαντική πελατειακή βάση,

η ήδη ώριμη αγορά της ηλεκτρονικής παραγγελίας έτοιμου φαγητού αναπτύσσεται και φτάνει κοντά στις μέγιστες προοπτικές της

το υπόλοιπο λιανεμπόριο, ανάλογα την επιμέρους αγορά, παρουσιάζει επίσης μεγάλη ανάπτυξη. Οι προοπτικές διατήρησης της υπολογίζονται ιδιαίτερα υψηλές, όμως εξαρτώνται από τις εξελίξεις σε σχέση με το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων.

Την επιστημονική επιμέλεια της μελέτης είχαν οι Δρ. Λευτέρης Κιοσές (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και ο Καθ. Γεώργιος Δουκίδης (Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου – ELTRUN).

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εκδόθηκε διαπιστωτική πράξη για την κατεδάφιση κτιρίων στο Ελληνικό

Δημοσιεύτηκε

στις

Εκδόθηκε χθες από το Αυτοτελές Γραφείο Ελληνικού της Γενικής Γραμματείας Φορολογικής Πολιτικής και Δημόσιας Περιουσίας, η προβλεπόμενη από το άρθρο 67 του νόμου 4663/2020 διαπιστωτική πράξη για την έναρξη των εργασιών κατεδάφισης κτιρίων, που βρίσκονται εντός του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού-Αγίου Κοσμά.

powered by Rubicon Project
Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, η διαπιστωτική πράξη εκδόθηκε εντός των προβλεπόμενων χρονοδιαγραμμάτων έναρξης των εργασιών και σε πλήρη ευθυγράμμιση με τους στόχους της μεγάλης αυτής στρατηγικής επένδυσης.

«Έτσι, αποδεικνύεται έμπρακτα η σταθερή προσήλωση και η δέσμευση του υπουργείου Οικονομικών στον εθνικό στόχο της επανεκκίνησης της οικονομίας», καταλήγει η σχετική ανακοίνωση.

 

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΤΑΞΙΔΙ

Νέα δρομολόγια συνδέουν την Ελλάδα με μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές

Δημοσιεύτηκε

στις

Η ανταπόκριση των αεροπορικών εταιρειών στο άνοιγμα της τουριστικής αγοράς είναι άμεση γεγονός που αποδεικνύεται όχι μόνο από την σχεδιαζόμενη επανέναρξη των ήδη υπαρχουσών δρομολογίων από και προς τα περιφερειακά αεροδρόμια αλλά και από την ένταξη νέων στο πτητικό τους πρόγραμμα.

Σε αυτό το πλαίσιο, Volotea και Wizz Air ανακοίνωσαν νέες αεροπορικές συνδέσεις με τους πιο δημοφιλείς ελληνικούς προορισμούς.

Πιο αναλυτικά, η Volotea ανακοίνωσε τα εξής νέα δρομολόγια:

  • Μύκονο – Ηράκλειο (2 φορές την εβδομάδα)
  • Θεσσαλονίκη – Ηράκλειο (2 φορές την εβδομάδα)
  • Θεσσαλονίκη – Μύκονο (2 φορές την εβδομάδα)
  • Θεσσαλονίκη – Σαντορίνη (2 φορές την εβδομάδα)
  • Κέρκυρα – Αθήνα (4 φορές την εβδομάδα έως τα τέλη Ιουλίου και 7 φορές την εβδομάδα για την υπόλοιπη καλοκαιρινή περίοδο)

Η Volotea συνεχίζει και φέτος τα ήδη καθιερωμένα δρομολόγια:

  • Σαντορίνη – Αθήνα (31 πτήσεις την εβδομάδα)
  • Μύκονο  – Αθήνα (28 φορές την εβδομάδα)
  • Ρόδο – Αθήνα (7 φορές την εβδομάδα)

Η Wizz Air ανακοίνωσε τα εξής νέα δρομολόγια:

  • Κέρκυρα – Λούτον (2 φορές την εβδομάδα )
  • Κέρκυρα – Βιέννη (2 φορές την εβδομάδα )
  • Ρόδο – Λούτον (2 φορές την εβδομάδα )
  • Ρόδο – Βιέννη (2 φορές την εβδομάδα )
  • Ρόδο – Τίρανα (2 φορές την εβδομάδα)
  • Ζάκυνθο – Λούτον (2 φορές την εβδομάδα )
  • Ζάκυνθο – Βιέννη (2 φορές την εβδομάδα )

Επίσης, συνεχίζει τη δυναμική της παρουσία στην χώρα μας με τα δρομολόγια:

  • Θεσσαλονίκη- Βουδαπέστη (2 φορές την εβδομάδα)
  • Θεσσαλονίκη- Κίεβο (3 φορές την εβδομάδα)
  • Θεσσαλονίκη- Κουτάϊσι (2 φορές την εβδομάδα)
  • Θεσσαλονίκη- Λούτον (2 φορές την εβδομάδα)
  • Θεσσαλονίκη- Βιέννη (4 φορές την εβδομάδα)
  • Κέρκυρα- Βουδαπέστη (2 φορές την εβδομάδα)
  • Κέρκυρα- Βαρσοβία (1 φορά την εβδομάδα)
  • Ρόδο – Βουδαπέστη (2 φορές την εβδομάδα)
  • Ζάκυνθο – Βουδαπέστη (1 φορά την εβδομάδα)

Διεθνείς πτήσεις από και προς το Αεροδρόμιο Μακεδονία στη Θεσσαλονίκη αναμένεται να ξεκινήσουν 15 Ιουνίου. Διεθνείς πτήσεις από και προς τα υπόλοιπα αεροδρόμια αναμένεται να ξεκινήσουν από 1η Ιουλίου.

Ο Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece Γιώργος Βήλος δήλωσε:

«Μας γεμίζει αισιοδοξία το γεγονός ότι οι αεροπορικές εταιρείες επέδειξαν γρήγορα αντανακλαστικά και έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική τουριστική αγορά και  στα αεροδρόμιά μας τόσο με τη συνέχιση των ήδη προγραμματισμένων δρομολογίων όσο και με την ενίσχυση της παρουσίας τους με την προσθήκη πτήσεων σε νέους προορισμούς.

Από τη μεριά μας θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε στενά με τις αεροπορικές εταιρίες, τις κρατικές αρχές και τους τοπικούς φορείς με στόχο  μαζί να απογειώσουμε και πάλι τον τουρισμό στη χώρα μας».

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

.

Menoume Spiti

Monopolio Delivery

Popular posts:

PABTEBOY ME GIATRO

Mladen Group 01

Mladen Group 02

Mladen Group 03

Mladen Group 04

Mladen Group 05

Mladen Group 06

Mladen Group 07

Mladen Group 08

Mladen Group 09

Mladen Group 10

Mladen Group 11

Mladen Group 12

Mladen Group 13

Mladen Group 14

Mladen Group 15

Mladen Group 16

Free Group 01

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ