Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μ. Λαζαρίδης | Μονομερής ενέργεια της εταιρίας Μητσόπουλου η αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων

Δημοσιεύτηκε

στις

Πριν λίγη ώρα ο βουλευτής Μακάριος Λαζαρίδης μίλησε στο ραδιόφωνο της Πρωινής σχετικά με την επικείμενη αύξηση στην τιμή του εισιτηρίου των επιβατών, των δρομολογίων φέρι μποτ στη γραμμή του Πρίνου. Ήταν ιδιαίτερα σκληρός προς τον κ. Μητσόπουλο καθώς πληροφορείται ότι μόνο τα πλοία της εταιρίας του θα κάνουν την αύξηση. Χαρακτήρισε την ενέργεια μονομερή και απαράδεκτη. Ζήτησε ο κ. Μητσόπουλος να το ξανασκεφθεί. Τόνισε τέλος πως στις συναντήσεις και συσκέψεις των προηγούμενων εβδομάδων, οι εταιρίες δεν έκαναν καμία αναφορά σε μια τέτοια εξέλιξη.

Οι δηλώσεις του κ. Λαζαρίδη έγιναν στο κλίμα ότι το θέμα παραμένει «ανοιχτό» κι ως εκ τούτου οι αυξήσεις ίσως να μην υπάρξουν.

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο κορονοϊός μετέτρεψε τουριστικά καταλύματα Airbnb σε… διαμερίσματα προς ενοικίαση

Δημοσιεύτηκε

στις

Οι επιπτώσεις της πανδημίας του κορονοϊού Covid-19 στον τουρισμό εμφανίστηκαν και στις βραχυχρόνιες μισθώσεις ακινήτων (Airbnb), σύμφωνα με τη μελέτη που εκπονήθηκε για λογαριασμό του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΒΕΑ) από την Ernst & Young.

Όπως καταδεικνύει η μελέτη, θα υπάρξει μία περίοδος προσαρμογής του Airbnb στα νέα δεδομένα, κυρίως εκ του λόγου των υγειονομικών πρωτοκόλλων, καθώς θεωρητικά το Airbnb θα προσφέρει μεγαλύτερη υγειονομική ασφάλεια από ένα ξενοδοχείο αλλά σημειώνεται ότι Airbnb και ξενοδοχειακές μονάδες δεν είναι άκρως ανταγωνιστικές, καθώς το Airbnb απευθύνεται σε χαμηλότερα εισοδήματα.

Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων και του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνος Μίχαλος, στη μελέτη καταγράφονται αναλυτικά οι τάσεις που υπάρχουν αυτήν τη στιγμή στον τουρισμό και τη διαμονή, οι οποίες δυστυχώς δείχνουν ότι ο κλάδος της φιλοξενίας έχει πληγεί σοβαρά από την πανδημία παγκοσμίως αλλά και στη χώρα μας.

Ιδιαίτερα το πλήγμα στις βραχυχρόνιες μισθώσεις ακινήτων διαφαίνεται από το γεγονός ότι η αξία της Airbnb το Μάρτιο του 2017 ανερχόταν σε 31 δισ. δολάρια, ενώ στο τέλος του Απριλίου 2020, η αξία της σημείωσε σημαντική πτώση, καθότι εκτιμήθηκε στα 18 δισ. δολάρια.

Στην Ελλάδα, η νέα πραγματικότητα στην αγορά ακινήτων φαίνεται να κάνει την εμφάνισή της με αυξημένη προσφορά στα διαμερίσματα προς ενοικίαση που πριν από λίγο καιρό λειτουργούσαν ως τουριστικά καταλύματα τύπου Airbnb.

Ιδιαίτερα στην περιοχή του Δήμου Αθηναίων, η αύξηση της προσφοράς ακινήτων προς ενοικίαση για μακροχρόνιες μισθώσεις κυμαίνεται από 5% έως 44,4% ανάλογα με την περιοχή, με αντίστοιχη φυσικά μείωση της προσφοράς βραχυχρόνιων μισθώσεων μέσω Airbnb.

Ωστόσο, όπως καταδεικνύει η μελέτη, θα υπάρξει μία περίοδος προσαρμογής του Airbnb στα νέα δεδομένα, κυρίως εκ του λόγου των υγειονομικών πρωτοκόλλων, καθώς θεωρητικά το Airbnb θα προσφέρει μεγαλύτερη υγειονομική ασφάλεια από ένα ξενοδοχείο.

Σε ότι αφορά γενικότερα το Airbnb στην αθηναϊκή τουριστική βιομηχανία, θεωρείται ότι αποτελεί ένα σημαντικό τμήμα της με ταχεία ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια (με εξαίρεση την περίοδο της πανδημίας).

Μάλιστα, προκύπτει το συμπέρασμα ότι Airbnb και ξενοδοχειακές μονάδες δεν είναι άκρως ανταγωνιστικές, καθώς το Airbnb απευθύνεται σε χαμηλότερα εισοδήματα.

Από την συγκριτική ανάλυση των καταλυμάτων Airbnb και του ξενοδοχειακού κλάδου, συμπεραίνεται ότι τα περισσότερα καταλύματα καταγράφονται σε ήδη τουριστικά αναπτυγμένες περιοχές που συγκεντρώνουν μεγάλο αριθμό κλινών του ξενοδοχειακού κλάδου.

Παρά την αύξηση των καταλυμάτων Airbnb σε αυτές τις περιοχές, δεν παρατηρείται κάποιο προφανές αντίκτυπο στις λειτουργικές επιδόσεις των ξενοδοχείων, προδιαγραφών τριών έως πέντε αστέρων, που αποτελούν και το μεγαλύτερο μέρος της δυναμικότητας στο Δήμο Αθηναίων.

Δείτε εδώ την έρευνα

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ένας στους δύο χρήστες διαδικτύου ψωνίζει από ηλεκτρονικά καταστήματα | Ποιες υπηρεσίες ξεπουλάνε

Δημοσιεύτηκε

στις

Σημαντική αύξηση της χρήσης του ηλεκτρονικού εμπορίου από τους καταναλωτές, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, η οποία εκτιμάται ότι θα συνεχισθεί σε μεγάλο βαθμό και μετά την κρίση, καταδεικνύει έρευνα που πραγματοποίησαν το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστήμιο Αθηνών με δείγμα 1.050 ατόμων την περίοδο Μάρτιος-Μάιος 2020.

Συγκεκριμένα σε σχέση με πέρυσι έχει υπερδιπλασιαστεί η συστηματική τάση αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα γενικά (από το 21% των χρηστών διαδικτύου που είχε κάνει τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά το τελευταίο δεκαήμερο το 2019) σε 51% τον Μάιο 2020 (με το ποσοστό μάλιστα να είναι σταθερό και στις δύο μετρήσεις του Μαΐου).

Η ηλεκτρονική υπηρεσία παράδοσης έτοιμου φαγητού παρουσιάζει αύξηση από 13% στο 33%, με σημαντική αύξηση να καταγράφεται την περίοδο μετά την παύση του Lockdown και την χαλάρωση των μέτρων.

Όσον αφορά στις παραγγελίες από ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ η αύξηση των καταναλωτών ξεπερνά το 1.000%, αφού 12% των χρηστών διαδικτύου έχει παραγγείλει online συστηματικά τον Μάιο σε σχέση με κάτω του 1% που ήταν το 2019 με το ποσοστό να παγιοποιείται και στις δύο μετρήσεις του Μαΐου. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι παραγγελίες εξ αποστάσεως δεν περιορίζονται μόνο στο κανάλι του διαδικτύου.

Σημαντικά ποσοστά των καταναλωτών παραγγέλνουν και μέσω τηλεφώνου τρόφιμα, delivery ή και άλλα ήδη, με τα ποσοστά να εκτιμώνται στην περιοχή του 15% για το delivery φαγητού και στο 10% για τα τρόφιμα γενικά.

Χαρακτηριστική για την απότομη διείσδυση του διαδικτύου στην καθημερινότητα των καταναλωτών είναι ότι εκτός των ηλεκτρονικών αγορών, το συγκεκριμένο κανάλι χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο για την ενημέρωση των καταναλωτών.

Συγκεκριμένα σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2019 καταγράφεται μία απότομη αύξηση στην επιλογή του διαδικτύου για την ενημέρωση για τις προσφορές και εκπτώσεις των σουπερμάρκετ από το 25% στο 52% και του κινητού (εφαρμογές) από το 13% στο 15%. Όλα τα υπόλοιπα κανάλια παρουσιάζουν μείωση.

Το φυλλάδιο του σουπερμάρκετ από 72% σε 68%, η τηλεόραση από 48% σε 43%, οι αφίσες στο 27% χωρίς μεταβολή, και η ενημέρωση από φίλους γνωστούς λόγω και του social distancing από το 24% στο 14%.

Όσον αφορά τις μελλοντικές τάσεις, φαίνεται ότι ανάλογα με την κατηγορία είδους υπάρχουν διαφορετικές προοπτικές. Σε σχέση με την παραγγελία έτοιμου φαγητού από απόσταση, το 45% παραγγέλνει ήδη (διαδίκτυο και τηλέφωνο) και μόνο ένα 10% αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο επόμενο δίμηνο.

Οι προοπτικές για τα είδη τροφίμων είναι ακόμα μικρότερες, με το 18% να παραγγέλνει σήμερα (διαδίκτυο και τηλέφωνο) και μόλις ένα επιπλέον 4% να δηλώνει ότι προτίθεται να παραγγείλει το επόμενο δίμηνο, ενώ το 64% είναι κάθετα αντίθετο με αυτή την προοπτική.

Όσον αφορά το λοιπό λιανεμπόριο, και πάλι ανά κατηγορία υπάρχουν διαφορετικές προοπτικές, αλλά χαρακτηριστική είναι η αγορά ειδών ένδυσης/υπόδησης με το 22% αν έχει ξεκινήσει να επισκέπτεται φυσικό κατάστημα, το 31% να δηλώνει ότι θα ξεκινήσει το επόμενο δίμηνο, το 18% αργότερα μέσα στη χρονιά και το 26% αργότερα.

Παράλληλα στο υποθετικό ερώτημα για το τι θα έκαναν οι καταναλωτές εφόσον εξαφανιζόταν η κρίση του κορονοϊού σε σχέση με τις εξ αποστάσεως αγορές προϊόντων σουπερμάρκετ το 50% θα σταματήσει αμέσως ή σχεδόν αμέσως (έως 1 μήνα) τις αγορές εξ αποστάσεως, το 8% λίγο αργότερα, αλλά το 43% θα διατηρήσει αυτή τη συνήθεια τουλάχιστον ως το τέλος του χρόνου ή αργότερα.

Το στοιχείο αυτό δείχνει ότι η νέα βάση του αγοραστικού κοινού για τις διαδικτυακές αγορές τροφίμων είναι περίπου 6-7%.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η μετά-covid19 εποχή θα είναι εντελώς διαφορετική στο μείγμα πωλήσεων για το λιανεμπόριο γενικά με υψηλότερη διείσδυση των διαδικτυακών αγορών. Φαίνεται όμως ότι η δυναμική του κοινού είναι ακόμα αρκετά εύπλαστη και οι εξελίξεις σε σχέση με τα μέτρα προστασίας από τον κορονοϊο επηρεάζουν σημαντικά τις εξελίξεις. Ειδικότερα:

οι ηλεκτρονικές αγορές τροφίμων από σχεδόν ανύπαρκτα ποσοστά αποκτούν σημαντική πελατειακή βάση,

η ήδη ώριμη αγορά της ηλεκτρονικής παραγγελίας έτοιμου φαγητού αναπτύσσεται και φτάνει κοντά στις μέγιστες προοπτικές της

το υπόλοιπο λιανεμπόριο, ανάλογα την επιμέρους αγορά, παρουσιάζει επίσης μεγάλη ανάπτυξη. Οι προοπτικές διατήρησης της υπολογίζονται ιδιαίτερα υψηλές, όμως εξαρτώνται από τις εξελίξεις σε σχέση με το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων.

Την επιστημονική επιμέλεια της μελέτης είχαν οι Δρ. Λευτέρης Κιοσές (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και ο Καθ. Γεώργιος Δουκίδης (Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου – ELTRUN).

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εκδόθηκε διαπιστωτική πράξη για την κατεδάφιση κτιρίων στο Ελληνικό

Δημοσιεύτηκε

στις

Εκδόθηκε χθες από το Αυτοτελές Γραφείο Ελληνικού της Γενικής Γραμματείας Φορολογικής Πολιτικής και Δημόσιας Περιουσίας, η προβλεπόμενη από το άρθρο 67 του νόμου 4663/2020 διαπιστωτική πράξη για την έναρξη των εργασιών κατεδάφισης κτιρίων, που βρίσκονται εντός του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού-Αγίου Κοσμά.

powered by Rubicon Project
Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, η διαπιστωτική πράξη εκδόθηκε εντός των προβλεπόμενων χρονοδιαγραμμάτων έναρξης των εργασιών και σε πλήρη ευθυγράμμιση με τους στόχους της μεγάλης αυτής στρατηγικής επένδυσης.

«Έτσι, αποδεικνύεται έμπρακτα η σταθερή προσήλωση και η δέσμευση του υπουργείου Οικονομικών στον εθνικό στόχο της επανεκκίνησης της οικονομίας», καταλήγει η σχετική ανακοίνωση.

 

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΤΑΞΙΔΙ

Νέα δρομολόγια συνδέουν την Ελλάδα με μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές

Δημοσιεύτηκε

στις

Η ανταπόκριση των αεροπορικών εταιρειών στο άνοιγμα της τουριστικής αγοράς είναι άμεση γεγονός που αποδεικνύεται όχι μόνο από την σχεδιαζόμενη επανέναρξη των ήδη υπαρχουσών δρομολογίων από και προς τα περιφερειακά αεροδρόμια αλλά και από την ένταξη νέων στο πτητικό τους πρόγραμμα.

Σε αυτό το πλαίσιο, Volotea και Wizz Air ανακοίνωσαν νέες αεροπορικές συνδέσεις με τους πιο δημοφιλείς ελληνικούς προορισμούς.

Πιο αναλυτικά, η Volotea ανακοίνωσε τα εξής νέα δρομολόγια:

  • Μύκονο – Ηράκλειο (2 φορές την εβδομάδα)
  • Θεσσαλονίκη – Ηράκλειο (2 φορές την εβδομάδα)
  • Θεσσαλονίκη – Μύκονο (2 φορές την εβδομάδα)
  • Θεσσαλονίκη – Σαντορίνη (2 φορές την εβδομάδα)
  • Κέρκυρα – Αθήνα (4 φορές την εβδομάδα έως τα τέλη Ιουλίου και 7 φορές την εβδομάδα για την υπόλοιπη καλοκαιρινή περίοδο)

Η Volotea συνεχίζει και φέτος τα ήδη καθιερωμένα δρομολόγια:

  • Σαντορίνη – Αθήνα (31 πτήσεις την εβδομάδα)
  • Μύκονο  – Αθήνα (28 φορές την εβδομάδα)
  • Ρόδο – Αθήνα (7 φορές την εβδομάδα)

Η Wizz Air ανακοίνωσε τα εξής νέα δρομολόγια:

  • Κέρκυρα – Λούτον (2 φορές την εβδομάδα )
  • Κέρκυρα – Βιέννη (2 φορές την εβδομάδα )
  • Ρόδο – Λούτον (2 φορές την εβδομάδα )
  • Ρόδο – Βιέννη (2 φορές την εβδομάδα )
  • Ρόδο – Τίρανα (2 φορές την εβδομάδα)
  • Ζάκυνθο – Λούτον (2 φορές την εβδομάδα )
  • Ζάκυνθο – Βιέννη (2 φορές την εβδομάδα )

Επίσης, συνεχίζει τη δυναμική της παρουσία στην χώρα μας με τα δρομολόγια:

  • Θεσσαλονίκη- Βουδαπέστη (2 φορές την εβδομάδα)
  • Θεσσαλονίκη- Κίεβο (3 φορές την εβδομάδα)
  • Θεσσαλονίκη- Κουτάϊσι (2 φορές την εβδομάδα)
  • Θεσσαλονίκη- Λούτον (2 φορές την εβδομάδα)
  • Θεσσαλονίκη- Βιέννη (4 φορές την εβδομάδα)
  • Κέρκυρα- Βουδαπέστη (2 φορές την εβδομάδα)
  • Κέρκυρα- Βαρσοβία (1 φορά την εβδομάδα)
  • Ρόδο – Βουδαπέστη (2 φορές την εβδομάδα)
  • Ζάκυνθο – Βουδαπέστη (1 φορά την εβδομάδα)

Διεθνείς πτήσεις από και προς το Αεροδρόμιο Μακεδονία στη Θεσσαλονίκη αναμένεται να ξεκινήσουν 15 Ιουνίου. Διεθνείς πτήσεις από και προς τα υπόλοιπα αεροδρόμια αναμένεται να ξεκινήσουν από 1η Ιουλίου.

Ο Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece Γιώργος Βήλος δήλωσε:

«Μας γεμίζει αισιοδοξία το γεγονός ότι οι αεροπορικές εταιρείες επέδειξαν γρήγορα αντανακλαστικά και έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική τουριστική αγορά και  στα αεροδρόμιά μας τόσο με τη συνέχιση των ήδη προγραμματισμένων δρομολογίων όσο και με την ενίσχυση της παρουσίας τους με την προσθήκη πτήσεων σε νέους προορισμούς.

Από τη μεριά μας θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε στενά με τις αεροπορικές εταιρίες, τις κρατικές αρχές και τους τοπικούς φορείς με στόχο  μαζί να απογειώσουμε και πάλι τον τουρισμό στη χώρα μας».

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

.

Menoume Spiti

Monopolio Delivery

Popular posts:

PABTEBOY ME GIATRO

Mladen Group 01

Mladen Group 02

Mladen Group 03

Mladen Group 04

Mladen Group 05

Mladen Group 06

Mladen Group 07

Mladen Group 08

Mladen Group 09

Mladen Group 10

Mladen Group 11

Mladen Group 12

Mladen Group 13

Mladen Group 14

Mladen Group 15

Mladen Group 16

Free Group 01

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ