Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κτηματολόγιο | Οι συνέπειες για όσους δεν κάνουν δηλώσεις | Κρίσιμοι οι επόμενοι μήνες

Δημοσιεύτηκε

στις

Tην ολοκλήρωση της φάσης συλλογής δηλώσεων κτηματογράφησης του τρέχοντος προγράμματος του Κτηματολογίου σημαδοτεί η έναρξη – μέσα στις επόμενες ημέρες – της συλλογής δηλώσεων σε Λήμνο και Λέσβο.

Αυτό σημαίνει ότι θα «τρέχουν» πλέον και οι 27 συμβάσεις (που περιλαμβάνει ο νυν προγραμματισμός), ενώ αναμένεται το πράσινο φως για άλλες πέντε συμβάσεις που έχουν κολλήσει εξαιτίας δικαστικών διενέξεων.

Διευκρινίζεται πως η δήλωση των ακινήτων στο Κτηματολόγιο είναι υποχρεωτική. Και όσοι ιδιοκτήτες δεν δηλώσουν τα ακίνητά τους μέχρι τη λήξη της περιόδου εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης κτηματογράφησης, ούτε υποβάλλουν αίτηση διόρθωσης των πρώτων εγγραφών κατά την επταετή περίοδο λειτουργίας του Κτηματολογίου μέχρι την οριστικοποίηση των πρώτων εγγραφών, τα χάνουν.

Μέχρι στιγμής, πάνω από 170.000 ακίνητα (σε περιοχές που έχουν οριστικοποιηθεί οι πρώτες εγγραφές) τα οποία δεν έχουν δηλωθεί βρίσκονται σε διαδικασία σταδιακής περιέλευσης στο Δημόσιο. Είναι τα λεγόμενα ακίνητα «αγνώστου ιδιοκτήτη» και πλέον όσοι μετανιώσουν που δεν τα δήλωσαν μπορούν να προσφύγουν δικαστικώς, αλλά μόνο για να διεκδικήσουν χρηματική αποζημίωση…

Το τελευταίο πρόγραμμα κτηματογράφησης, που ξεκίνησε στις αρχές του 2018 και αυτή τη στιγμή η περίοδος συλλογής δηλώσεων κτηματογράφησης – από τον περασμένο Νοέμβριο – είναι σε πλήρη εξέλιξη, είναι στην ουσία ένα «μωσαϊκό» με παρά πολλά «ψηφιδωτά». Υπάρχουν περιοχές που έληξε το προβλεπόμενο όριο και δόθηκε παράταση με βάση τα όσα προβλέπονται από την τελευταία νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Περιβάλλοντος, περιοχές που ξεκίνησε πρόσφατα η συλλογή δηλώσεων, αλλά και «αγκάθια» που δυσκολεύουν τους ιδιοκτήτες ακινήτων.

ΤΑ ΚΛΕΙΔΙΑ. Οπως εξηγούν από το Κτηματολόγιο, είναι πολύ σημαντικό να μη χαθούν οι μήνες του καλοκαιριού εν αναμονή μιας παράτασης. Και αυτό επειδή μπορεί να χαθεί πολύτιμος χρόνος που κοστίζει και σε κόπο και σε χρήμα. «ΤΑ ΝΕΑ» παρουσιάζουν τα πέντε σημαντικά «κλειδιά» προκειμένου οι ιδιοκτήτες να «κλειδώσουν» και να κατοχυρώσουν την περιουσία τους.

 

1 Η συλλογή δηλώσεων

Οπως προαναφέρθηκε, μέσα στις επόμενες ημέρες ξεκινά η σχετική διαδικασία σε Λήμνο και Λέσβο.

 

2 Οι περιοχές που αναμένουν το πράσινο φως για να ξεκινήσει η συλλογή δηλώσεων

Οι πέντε συμβάσεις οι οποίες έχουν, όπως προαναφέρθηκε, μπλοκάρει εξαιτίας δικαστικών προσφυγών των αναδόχων αντιπροσωπεύουν το 7% των δικαιωμάτων και αντιστοιχούν στο 6,3% της έκτασης της χώρας. Ετσι το πράσινο φως, προκειμένου να αρχίσει η συλλογή δηλώσεων (η οποία δεν προβλέπεται να ξεκινήσει μέχρι το τέλος του χρόνου), περιμένουν η Θεσπρωτία, η Κέρκυρα, οι Κυκλάδες, το Ρέθυμνο, τα Χανιά και το μισό Ηράκλειο της Κρήτης.

 

3 Αλλη μια ευκαιρία για τους ιδιοκτήτες ακινήτων στον Δήμο Αθηναίων

Χθες έληξε η προθεσμία για τη φάση της προανάρτησης στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας. Τυπικά αυτό σημαίνει πως οι ιδιοκτήτες που διαθέτουν ακίνητα στον Δήμο Αθηναίων έπρεπε να διορθώσουν – στην περίπτωση που υπάρχουν λάθη – τα αποτελέσματα της επεξεργασίας των δηλώσεων που υποβλήθηκαν στο Κτηματολόγιο το 2008.

Ωστόσο, όσοι δεν πρόβαλαν ή αμέλησαν έχουν ακόμη μία ευκαιρία, μια και δόθηκε «σιωπηρή παράταση» έως το τέλος Αυγούστου. Αυτό σημαίνει πως μέχρι την υποβολή της βάσης ανάρτησης στο Κτηματολόγιο (δηλαδή ένα δίμηνο μετά τις 24 Ιουνίου) από τον ανάδοχο όσοι ιδιοκτήτες δεν έχουν υποβάλει τα συμπληρωματικά έγγραφα ή τις αιτήσεις διόρθωσης θα μπορούν να το κάνουν, μέχρι να εκπνεύσει το δίμηνο, στο Γραφείο Κτηματογράφησης (όσοι δεν είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία).

Σημειώνεται πως έως την Πέμπτη 27 Ιουνίου το Γραφείο Κτηματογράφησης θα λειτουργεί στα Ολυμπιακά Ακίνητα (στο Γαλάτσι) και από την επομένη (Παρασκευή 28 Ιουνίου) μόνο στην Πατησίων στην Αθήνα. Στη συνέχεια, ύστερα από επτά μήνες, θα ξεκινήσει η φάση της ανάρτησης. Σε αυτή τη φάση δημοσιοποιούνται τα διορθωμένα στοιχεία της κτηματογράφησης, και οι δικαιούχοι, όπως λένε από το Κτηματολόγιο, θα έχουν εκ νέου τη δυνατότητα να υποβάλουν αιτήσεις διόρθωσης κτηματολογικής εγγραφής και ενστάσεις.

 

4 Το αγκάθι με τις περιπτώσεις χρησικτησίας

Από το Κτηματολόγιο είναι ξεκάθαροι: όσοι δεν συμμετέχουν στο πρόγραμμα κτηματογράφησης, δηλαδή δεν προσκομίζουν κανένα χαρτί και δεν εντοπίζουν το ακίνητό τους, το χάνουν. Και αυτό είναι το μεγάλο πρόβλημα του τελευταίου προγράμματος κτηματογράφησης. Γιατί; Επειδή στις περιοχές που είναι σε εξέλιξη το πρόγραμμα, πολλά ακίνητα είναι μοιρασμένα «διά λόγου» και δεν υπάρχουν τίτλοι ιδιοκτησίας – ιδιαίτερα τα μη ηλεκτροδοτούμενα αγροτεμάχια.

Γι’ αυτό και αποτελούν «αγκάθι» οι περιπτώσεις έκτακτης ιδιοκτησίας (όταν δηλαδή δεν υπάρχει δικαστική απόφαση) και πρέπει να αποδειχθεί 20ετής νομή και κατοχή – αλλιώς το ακίνητο δεν μπορεί να δηλωθεί στο Κτηματολόγιο. Αυτός είναι και ο λόγος που είναι απαραίτητα τα έγγραφα – αποδείξεις από ΔΕΗ – ΟΤΕ, εταιρείες ύδρευσης, μισθωτήρια, ακόμη και συμβόλαια γειτονικών ιδιοκτησιών που αναφέρουν τον αιτούντα ως κύριο του ακινήτου, Ε9 κ.ά.

 

5 Ο εντοπισμός των ακινήτων

Για την υποβολή της δήλωσης στο Κτηματολόγιο είναι υποχρεωτικό να προσκομίσετε κάποιο στοιχείο εντοπισμού που να βοηθάει το Γραφείο Κτηματογράφησης να προσδιορίσει τη θέση, τα όρια και την έκταση των ακινήτων που δηλώνονται. Ενας τρόπος είναι οι διάφορες εφαρμογές εντοπισμού που υπάρχουν στο Διαδίκτυο είτε από το Κτηματολόγιο είτε από τις ανάδοχες εταιρείες. «ΤΑ ΝΕΑ» έκαναν εκτενή αναφορά σε αυτές τις εφαρμογές στο φύλλο της 23ης Μαΐου 2019.

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Καβάλα | Ορέστεια του Αισχύλου στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων

Δημοσιεύτηκε

στις

Ορέστεια 

του Αισχύλου

2 Αυγούστου Αγαμέμνων

3 Αυγούστου ΧοηφόροιΕυμενίδες 

 

Την Παρασκευή 2 και το Σάββατο 3 Αυγούστου το Εθνικό Θέατρο θα παρουσιάσει  στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων την μοναδική σωζόμενη τριλογία του Αισχύλου Ορέστεια

 

Μετάφραση: Κ.Χ. Μύρης

Σκηνικά: Πάρις Μέξης 

Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος 

Αγαμέμνων 

Σκηνοθεσία: Ιώ Βουλγαράκη 

 

 

Ο Αγαμέμνων, το πρώτο έργο της τριλογίας, είναι η αρχή μιας πολυεπίπεδης θεατρικής σύλληψης που με όχημα το μύθο του Τρωικού πολέμου ρίζωσε στο παρόν που γράφτηκε (την Αθήνα του 5ου αιώνα π.Χ.) και από τότε ριζώνει σε κάθε παρόν. Μετά από δέκα χρόνια ο βασιλιάς επιστρέφει από τον τρομερότερο των πολέμων νικητής για να δολοφονηθεί στο σπίτι του από τη γυναίκα του Κλυταιμνήστρα. Δέκα χρόνια αναμονής για ένα τέτοιο έγκλημα. Σ’ ένα ποιητικό σύμπαν σαν αυτό, όπου ο άνθρωπος είναι άλυτο αίνιγμα και η ανθρώπινη πράξη δεν συμβαίνει κάτω από άδειους ουρανούς, θύτης και θύμα εναλλάσσουν ρόλους. Την εναλλαγή αυτή παρακολουθεί μια άρχουσα τάξη που σιωπά, ώσπου χάνει τελικά όχι μόνο τη δύναμή της, αλλά και την ίδια την υπόστασή της. Ποιος έχει δικαίωμα στο έγκλημα και από πού αντλεί το δικαίωμα αυτό; 

 

Tαυτότητα παράστασης

Μουσική: Θοδωρής Αμπαζής

Κοστούμια: Πάρις Μέξης

Κίνηση: Μαρία Σμαγιέβιτς (Maria Smaevich)

Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου

Βοηθός σκηνοθέτη: Εφη Χριστοδουλοπούλου

Βοηθός κινησιολόγου: Ειρήνη Κλέπκου

 

 

Διανομή (αλφαβητικά)

Κήρυκας: Δημήτρης Γεωργιάδης 

Στέλιος Ιακωβίδης: Φρουρός

Δέσποινα Κούρτη: Κασσάνδρα

Αλέξανδρος Λογοθέτης: Αίγισθος

Αργύρης Ξάφης: Αγαμέμνων:

Εύη Σαουλίδου: Κλυταιμνήστρα

 

Χορός ανδρών (αλφαβητικά)

Θανάσης Βλαβιανός, Πάρις Θωμόπουλος, Ιερώνυμος Καλετσάνος, Νίκος Καρδώνης, Κωστής Κορωναίος, Δαυίδ Μαλτέζε, Γιάννης Νταλιάνης, Θέμης Πάνου, Στρατής Πανούριος

Χοηφόροι 

Σκηνοθεσία: Λίλλυ Μελεμέ 

 

 

Το δεύτερο μέρος της Ορέστειας, τοποθετείται χρονικά 10 χρόνια περίπου μετά το τέλος του Αγαμέμνονα. Εδώ χτυπά η αιμάτινη καρδιά της τριλογίας. Το έδαφος έχει ήδη προετοιμαστεί για την έλευση του Ορέστη, του νεαρού εκδικητή που οφείλει να ανταποκριθεί στον πανάρχαιο νόμο του καθήκοντος και να ανταποδώσει αίμα στο αίμα. Ο νεκρός πατέρας ζητά εκδίκηση και η παρουσία του στο έργο είναι εξίσου ισχυρή, με διαφορετικό τρόπο φυσικά, όπως και στον Αγαμέμνονα. Το τοπίο στις Χοηφόρους είναι ζοφερό και απειλητικό. Ένα νέο κράτος υπό το  καθεστώς βίας, τρομοκρατίας και φοβικής σιωπής – το ζευγάρι των σφετεριστών, και παράνομων εραστών, που έχει κλέψει με δόλο την εξουσία από τον νόμιμο βασιλιά,   έχει βάψει τα χέρια του με αίμα κι έχει βυθίσει τη χώρα στο σκοτάδι και το χάος. 

Ο παλαιός κόσμος έχει φτάσει σε τραγικό αδιέξοδο και έχει χρεοκοπήσει, ηθικά, κοινωνικά και πολιτικά. Η αποτρόπαιη πράξη που θα διαπράξει ο  Ορέστης είναι επιβεβλημένη από τους θεούς και το ίδιο το σύμπαν. Η βία επιζητά τη βία και η Ερινύα του πατέρα παραμονεύει. Το λαμπρό φως της νέας Δικαιοσύνης που θα συμφιλιώσει τον παλαιό με τον καινούριο κόσμο που ανατέλλει, βρίσκεται ακόμη πολύ μακριά και ο δρόμος που θα πρέπει να διανυθεί προς αυτήν την κατεύθυνση είναι εξαιρετικά επώδυνος. Δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Η επανάληψη της αποτρόπαιης βίας γίνεται τελετουργία εξαγνισμού μιας ολόκληρης κοινωνίας η οποία θα μεταβεί απ’ το σκοτάδι στο φως. 

 

Ταυτότητα παράστασης

Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα 

Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος

Χορογραφία – Σχεδιασμός κίνησης: Μόνικα Έλενα Κολοκοτρώνη

Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου

Βοηθός σκηνοθέτη: Μάγδα Κόρπη

Β΄ Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριτίνα Αστρά

 

Διανομή (αλφαβητικά) :

Βασίλης Καραμπούλας: Οικέτης

Μαρία Κίτσου: Ηλέκτρα

Φιλαρέτη Κομνηνού: Κλυταιμνήστρα

Γιάννης Νιάρρος: Ορέστης

Αγορίτσα Οικονόμου:Τροφός

Γιώργος Στάμος: Πυλάδης

Γιώργος Χρυσοστόμου: Αίγισθος

 

Χορός (αλφαβητικά)

Νατάσα Εξηνταβελώνη, Σοφία Κουλέρα, Νεφέλη Μαϊστράλη, Μαρία Μηνά 

Νάνσυ Μπούκλη, Αρετή  Τίλη, Ιώβη Φραγκάτου, Χριστίνα Χριστοδούλου

Ευμενίδες 

Σκηνοθεσία: Γεωργία Μαυραγάνη 

 

O Oρέστης είναι στους Δελφούς καταδιωκόμενος από τις Ερινύες. Είναι ικέτης στο ιερό του Απόλλωνα ζητώντας την προστασία του θεού. Ακολουθώντας τις συμβουλές του έρχεται στην Αθήνα όπου προσπέφτει ικέτης στο άγαλμα της Αθηνάς. Οι εξαγριωμένες Ερινύες παρακινημένες από το φάντασμα της Κλυταιμνήστρας τον ακολουθούν.  Η λύση θα δοθεί στον Άρειο Πάγο, το δικαστήριο των Αθηνών. Ο Χορός των Ερινυών και ο Ορέστης θα υπερασπιστούν τα πιστεύω τους. Η ισοψηφία που προκύπτει με την ψήφο της Αθηνάς κηρύσσει αθώο τον Ορέστη ο οποίος εξυμνεί την Πόλη των Αθηνών και διακηρύσσει ότι στο εξής συμμαχία ακατάλυτη θα δένει την πατρίδα του με την Αθήνα. Η Αθηνά καθιερώνει τιμές για τις Ερινύες και τις ανακηρύσσει αγαθοποιές θεότητες, δηλαδή Ευμενίδες. 

Η τριλογία κλείνει τον κύκλο της με την αποκατάσταση της ισορροπίας, μέσα σε μια ατμόσφαιρα συμφιλίωσης, σε μια τραγική σύγκρουση που ο άνθρωπος δεν μπορεί να δώσει λύση.  Η κρίση αυτή έρχεται λίγο μετά το 462 όταν με τη μεταβολή του πολιτεύματος είχε μεταφερθεί στον Άρειο Πάγιο η δικαιοπραξία των φονικών υποθέσεων. 

 

Ταυτότητα παράστασης

Σύμβουλος Δραματουργίας: Δημοσθένης Παπαμάρκος  

Κοστούμια: Άρτεμις Φλέσσα

Επιμέλεια κίνησης: Αλεξία Νικολάου 

Μουσικός σχεδιασμός: Χάρης Νείλας

Βοηθός σκηνοθέτη: Ράνια Κελαϊδίτη

Βοηθός σκηνοθέτη, σκηνογράφου και ενδυματολόγου: Λίλη Κυριλή 

 

Διανομή (αλφαβητικά)

Ναζίκ Αϊδινιάν, Μιχάλης Βαλάσογλου, Στέλλα Βογιατζάκη, Κατερίνα Καραδήμα, Ευαγγελία Καρακατσάνη, Εμμανουέλα Μαγκώνη, Νίκος Μάνεσης, Παναγιώτης Παναγόπουλος, Αγγελική Παπαθεμελή, Μαριάμ Ρουχάτζε, Τζωρτζίνα Τάτση

Φωτογράφος παράστασης: Πάτροκλος Σκαφίδας

Προπώληση εισιτηρίων: στο ticketservices.gr και στα καταστήματα Public 

Πληροφορίες για τα Μ.Μ.Ε.  210 5288164, 210 5288196

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΑΒΑΛΑ

Έναρξη 21ης Έκθεσης Βιβλίου στην Καβάλα

Δημοσιεύτηκε

στις

Για άλλη μία χρονιά τα βιβλία ταξιδεύουν στην παραλία της πόλης μας με την υποστήριξη του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας.

Ο λόγος για την Έκθεση Βιβλίου που πραγματοποιείται για 21η φορά, με τη συνεργασία του Δήμου Καβάλας, της Δημοτικής Βιβλιοθήκης  «Βασίλης Βασιλικός» και του Συλλόγου Βιβλιοπωλών – Χαρτοπωλών Καβάλας. Πρόκειται για μία καλοκαιρινή δράση που έχει γίνει πλέον θεσμός με τη βοήθεια του αναγνωστικού κοινού και των επισκεπτών της παραλίας της πόλης μας. 

Την Τετάρτη 24 Ιουλίου έως και την Κυριακή 4 Αυγούστου, τις ώρες 19:30 – 23:30 όλοι οι δρόμοι οδηγούν στην Παραλία της Καβάλας. Εκεί λοιπόν, όσοι αγαπούν τα βιβλία και το διάβασμα θα έχουν την ευκαιρία να ξεναγηθούν σε παλαιότερες και νέες εκδόσεις από τα βιβλιοχαρτοπωλεία της πόλης μας.

 

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΑΒΑΛΑ

Στα γραφεία του ΕΛΓΑ της Αθήνας ο Γιάννης Πασχαλίδης

Δημοσιεύτηκε

στις

Την Παρασκευή, 20 Ιουλίου 2019, ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας Γιάννης Πασχαλίδης επισκέφθηκε τα γραφεία της Κεντρικής Διοικήσεως του ΕΛΓΑ, στην Αθήνα.

Σε συναντήσεις που είχε με ιθύνοντες υπαλλήλους του Οργανισμού εξέφρασε τα προβλήματα που απασχολούν τον αγροτικό κόσμο του νομού Καβάλας. 

Μεταξύ άλλων τόνισε:

  • Την έλλειψη αναγκαίου προσωπικού στο Υποκατάστημα του ΕΛΓΑ Καβάλας λόγω αποσπάσεων σε άλλες πόλεις, όπως επίσης και την έλλειψη κτηνιάτρου,
  • Την επανεμφάνιση του φαινομένου της ακαρπίας στη περιοχή του Νέστου, άμεσο επακόλουθο των καταστροφικών πλημμυρών που προηγήθηκαν.

Ο Βουλευτής επεσήμανε πως ο ΕΛΓΑ θα πρέπει να βρίσκεται σε επαγρύπνηση και να πράττει τα δέοντα, έτσι ώστε οι πολίτες να νιώθουν πως ο κρατικός μηχανισμός είναι με το μέρος του. Γι’ αυτό ζήτησε την άμεση αποκατάσταση των ζημιών που υπέστησαν οι αγρότες του Νέστου και του Παγγαίου από τις χαλαζοπτώσεις.   

Με εκτίμηση,

Γιάννης Πασχαλίδης 

Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΑΒΑΛΑ

Πνιγμός 79χρονου άντρα σε παραλία της Καβάλας

Δημοσιεύτηκε

στις

Χωρίς τις αισθήσεις του ανασύρθηκε,τις μεσημβρινές ώρες χτες, από τη θαλάσσια περιοχή της παραλίας ”ΠΕΡΙΓΙΑΛΙ” Καβάλας, 79χρονος.

Ο ανωτέρω διεκομίσθη με ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ στο Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του, ενώ παραγγέλθηκε διενέργεια νεκροψίας – νεκροτομής από την Ιατροδικαστική Υπηρεσία Θράκης.

Προανάκριση διενεργείται από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Καβάλας.

dramini

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ
teliko filiagkos-plio
HOLIDAY-Car-Rental-banner
aigaion
Island-thassos-banner
professional camera ad
filippidis marmara banner
post_head_image
300x250_ANOIKSI

300x250_ANOIKSI

karta 1
geotech_banner
old_town_inn
ergasia_syn
epikairotita

Social

Facebook
INSTAGRAM
Twitter
YOUTUBE



ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ