Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Κουμουτσάκος | Κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε τη μεταναστευτική πρόκληση με στρεβλό εργαλείο

Δημοσιεύτηκε

στις

Με αφορμή τη συζήτηση και την ψήφιση του νομοσχεδίου για την προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην κοινοτική οδηγία, σχετικά με τις προϋποθέσεις εισόδου και διαμονής υπηκόων τρίτων χωρών με σκοπό την έρευνα, τις σπουδές, την πρακτική άσκηση, την εθελοντική υπηρεσία, τις ανταλλαγές μαθητών ή τα εκπαιδευτικά προγράμματα και την απασχόληση των εσωτερικών άμισθων βοηθών, ο αναπληρωτής υπουργός, αρμόδιος για τη Μεταναστευτική Πολιτική, Γιώργος Κουμουτσάκος, εξαπέλυσε επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ, τον οποίο κατηγόρησε για σκόπιμη προσπάθεια δημιουργίας εντυπώσεων και επιλεκτική μνήμη.

Ο κ. Κουμουτσάκος υπεραμύνθηκε της λειτουργίας των κλειστών κέντρων, τονίζοντας ότι η λύση που δίνεται σέβεται τόσο τα ανθρώπινα δικαιώματα όσο και τις ανασφάλειες των πολιτών, ενώ απαντώντας στις επικρίσεις που δέχτηκε από την αντιπολίτευση χαρακτήρισε αναγκαίο το μέτρο της επίταξης καθώς όπως είπε, οι υφιστάμενοι δημόσιοι χώροι δεν ήταν ικανοποιητικοί.

Παράλληλα, έκανε λόγο για εξαντλητικό διάλογο που έγινε με τους δημάρχους νησιών που έχουν αυξημένες προσφυγικές και μεταναστευτικές ροές και έκανε γνωστό ότι το επόμενο διάστημα θα γίνει και συνάντηση μαζί τους ώστε να δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα.

Όπως υπογράμμισε, η μεταναστευτική πολιτική της σημερινής κυβέρνησης βασίζεται στα έξι «έψιλον»:

  1. Ενίσχυση ελέγχου συνόρων
  2. Επιστροφές
  3. Επιτάχυνση διαδικασιών ασύλου
  4. Έλεγχος ΜΚΟ
  5. Επιτηρούμενα αυστηρά κέντρα με κλειστές δομές
  6. Ευρώπη και διεθνοποίηση

«Προφανώς δεν είναι φυλακές τα κλειστά κέντρα υποδοχής μεταναστών και προσφύγων. Δίνουμε λύση στο πρόβλημα με σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα αλλά και ακούγοντας τις ανησυχίες και την ανασφάλεια της κοινωνίας που υποδέχτηκαν και στήριξαν τους μετανάστες και τους πρόσφυγες», είπε ο κ. Κουμουτσάκος, σύμφωνα με το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ενώ απέδωσε τις αντιδράσεις για την λειτουργία κλειστών κέντρων «στη μεταναστευτική κόπωση που υπάρχει στα νησιά».

«Γίνονται τα κλειστά κέντρα για αυτούς που έχουν παραβατική συμπεριφορά και άρνηση ασύλου, ώστε να μπορέσουμε να τους επιστρέψουμε. Κανείς λογικός άνθρωπος δεν λέει να μην υπάρχουν κλειστά κέντρα», επισήμανε ο αρμόδιος για τη Μεταναστευτική Πολιτική αναπληρωτής υπουργός και επιτέθηκε στην αξιωματική αντιπολίτευση, την οποία κατηγόρησε ότι έχει επιλεκτική απώλεια μνήμης.

«Για την αξιωματική αντιπολίτευση η ιστορία του μεταναστευτικού προσφυγικού προβλήματος ξεκινά από τις 7 Ιουλίου και μετά που παραλάβαμε τη διακυβέρνηση της χώρα. Να θυμίσω όμως τι παραλάβαμε; Υπερχειλισμένα κέντρα υποδοχής, απάνθρωπες συνθήκες διαβίωσης, τριπλάσιες εισροές, μηδέν εκροές και 80.000 αιτήσεις ασύλου σε εκκρεμότητα», τόνισε ο κ. Κουμουτσάκος.

Και συμπλήρωσε: «Με αυτό το στρεβλό εργαλείο κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε τη μεταναστευτική πρόκληση και τη κατακόρυφη δραματική αύξηση των εισροών που ήταν αποτέλεσμα συγκεκριμένων τουρκικών επιδιώξεων. Στη κριτική σας μας μέμφεστε για κακή διαχείριση αλλά δεν λέτε πότε έγινε η αύξηση των εισροών και τι την πυροδότησε».

Επίσης, αναγνώρισε ότι «υπήρξαν και ολιγωρίες και καθυστερήσεις», οι οποίες όπως είπε, «οφείλονται στο στρεβλό εργαλείο που παραλάβαμε για να διαχειριστούμε τη κρίση». Όπως επισήμανε, «ήρθε μια κυβέρνηση και ένας πρωθυπουργός, που τη σωστή ώρα διαγνώσκει τι πρέπει να γίνει και κάνει τη σωστή παρέμβαση. Παίρνει το θάρρος και το πολιτικό κόστος και το κάνει. Αυτή είναι η μεγάλη μας διαφορά.

Εμείς έχουμε και το πολιτικό θάρρος και τη δυνατότητα να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα με δράσεις και να μην επιστρέψουμε στη σχιζοφρενική λογική και να το αφήσουμε να διαιωνίζεται. Λήφθηκε η σωστή απόφαση στη σωστή ώρα», είπε ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός για τη Μεταναστευτική Πολιτική.

Ο κ. Κουμουτσάκος υπογράμμισε ακόμα ότι σε κλειστό κέντρο θα παραμένουν και αυτοί που φθάνουν στη χώρα, για ένα χρονικό διάστημα 25 ημερών, όπως προβλέπεται από τις ευρωπαϊκές νόρμες και θα επιτηρείται αυστηρά η είσοδος και έξοδος τους με κάρτα ενώ το βράδυ θα κλείνει 100%. «Αυτός ο τύπος κέντρων παραβιάζει τα ανθρώπινα δικαιώματα; Η σχιζοφρενική πολιτική σας παραβιάζει τη λογική. Το μείγμα της δικής μας πολιτικής είναι σεβασμός στα ανθρώπινα δικαιώματα αλλά και σεβασμός των πολιτών που αισθάνονται ανασφαλείς», ανέφερε.

Και πρόσθεσε: «Και τα κλειστά κέντρα θα γίνουν και η αποσυμφόρηση των νησιών θα γίνει διότι σε συνδυασμό με την ενίσχυση των συνόρων και την επιτάχυνση των διαδικασιών ασύλου θα υπάρξουν αποτελέσματα. Έπρεπε να γίνει αυτή η εμβληματική κίνηση για να στείλουμε εντός και εκτός της χώρας το μήνυμα ότι είμαστε αποφασισμένοι να αντιμετωπίσουμε σοβαρά τη λύση του προβλήματος».

Ο κ. Κουμουτσάκος απέρριψε και τις αιτιάσεις περί αυταρχικής κυβέρνησης, για να σημειώσει ότι υπήρξε εξαντλητικός διάλογος δύο μηνών με την κοινωνία και με προτάσεις για εναλλακτικούς τρόπους ενώ επεσήμανε ότι, «όταν προκύπτει επείγουσα, σοβαρή πρόκληση δεν μπορεί αυτός ο διάλογος να γίνει φρένο στο να επιλυθεί το πρόβλημα».

«Το κοινό καλό είναι να υπάρξει καταλαγή στα συνοριακά νησιά της χώρας. Είμαι βέβαιος, και θέλω να ενθαρρύνω τους τοπικούς άρχοντες να διακόψουν τις πολιτικές άρνησης, ότι θα βρεθεί κοινός τόπος διότι η έγνοια μας είναι να είμαστε όλοι δίπλα για να εφαρμόσουμε μια μεταναστευτική πολιτική με σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα και στην ασφάλεια των πολιτών», επισήμανε.

Ενώ καταληκτικά και αναφορικά με την κύρωση της κοινοτικής οδηγίας , είπε ότι θέτει αυστηρές προϋποθέσεις εισόδου και διαμονής υπηκόων τρίτων χωρών με σκοπό έρευνα, σπουδές, πρακτική εξάσκηση, εθελοντική υπηρεσία και πρόσθεσε ότι «η κυβέρνηση την εφαρμόζει όχι γιατί είναι φερέφωνο της Ευρώπης, αλλά γιατί σκέπτεται το συμφέρον της κοινωνίας».

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Ανασχηματισμός | Αυτά είναι τα νέα πρόσωπα στην κυβέρνηση και αυτοί που αναβαθμίζονται

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συμπληρώνει το κυβερνητικό σχήμα, το οποίο παραμένει σταθερό ως προς τον αριθμό και τη μεταρρυθμιστική πολιτική του κατεύθυνση.
Με τις επιλογές του υπογραμμίζει τους στρατηγικούς άξονες που αφορούν το παρόν και το μέλλον της Πατρίδας μας. Και επιφέρει λειτουργικές βελτιώσεις στους τομείς Οικονομικών, Ανάπτυξης, Εργασίας, Υγείας και Περιβάλλοντος.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Πρωθυπουργός αποφάσισε:

  •     Την αναβάθμιση του Υφυπουργού Οικονομικών κ. Θεόδωρου Σκυλακάκη, σε Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, αρμόδιο για τη Δημοσιονομική Πολιτική.
  •     Την αναβάθμιση του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Νίκου Παπαθανάση, σε Αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, αρμόδιο για τις Ιδιωτικές Επενδύσεις και τις Συμπράξεις του Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.
  •     Την τοποθέτηση του κ. Παναγιώτη Τσακλόγου στη θέση του Υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αρμόδιου για τα θέματα Κοινωνικής Ασφάλισης.
  •     Την τοποθέτηση της κας Ζωής Ράπτη, βουλευτή Β1 Βόρειου Τομέα Αθηνών, σε θέση Υφυπουργού Υγείας, αρμόδιας για τα θέματα Ψυχικής Υγείας.
  •     Την τοποθέτηση του κ. Νικόλαου Ταγαρά, βουλευτή Κορινθίας, στη θέση του Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αρμόδιου για θέματα Προστασίας του Περιβάλλοντος.

    Με τις αλλαγές αυτές επιδιώκεται:
    Η αποτελεσματική διαχείριση των αυξημένων κοινοτικών πόρων.
    Η ενίσχυση του κόσμου της εργασίας και του ασφαλιστικού συστήματος.
    Η οργανωτική ενίσχυση του Υπουργείου Υγείας.
    Η προστασία του περιβάλλοντος και η αντιμετώπιση των προκλήσεων της Κλιματικής Αλλαγής.
    Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επιλέγει πρόσωπα από τη Βουλή και την κοινωνία.
    Διαφορετικών ηλικιών και εμπειρίας.
    Με γνώμονα τις ικανότητες και τη διάθεση για προσφορά, ανεξάρτητα από ιδεολογικές καταβολές.
    Μπροστά στις προκλήσεις των καιρών, ένα ήδη επιτυχημένο κυβερνητικό σχήμα, δέχεται λειτουργικές βελτιώσεις από τον Πρωθυπουργό για να ανταποκριθεί, ακόμη πιο αποτελεσματικά, στις προσδοκίες των πολιτών.
    Η ορκωμοσία των νέων μελών της Κυβέρνησης, θα πραγματοποιηθεί αύριο στη μία το μεσημέρι, στο Προεδρικό Μέγαρο.
    Κλείνω σημειώνοντας ότι με την ανακοίνωσή μου θα λάβετε και την πλήρη σύνθεση της Κυβέρνησης, συμπεριλαμβανομένων των Γενικών και Ειδικών Γραμματέων.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΑ

Η αντίδραση της Αιγύπτου στην τουρκική NAVTEX και οι παρενέργειες στις διαπραγματεύσεις με την Αθήνα

Δημοσιεύτηκε

στις

Παράπλευρες απώλειες απειλεί να προκαλέσει στην διαπραγμάτευση με τους Αιγυπτίους για την οριοθέτηση θαλασσίων ζωνών, η τουρκική Navtex της 21ης Ιουλίου, καθώς το Κάιρο αντιδρώντας την τουρκική Αναγγελία πρακτικά στέλνει μήνυμα και στην Αθήνα ότι δεν δέχεται την επήρεια του Καστελόριζου ούτε την μέση γραμμή.

Το Αιγυπτιακό Υπουργείο εξωτερικών με αρκετή καθυστέρηση με ανακοίνωση του δηλώνει ότι η Τουρκική NAVTEX παραβιάζει και μέρος της αιγυπτιακής ΑΟΖ και μάλιστα συγκεκριμένα την όγδοη συντεταγμένη που αφορά το σημείο 33 52.98 N – 027 59.97 E.

Από την πρώτη στιγμή ήταν σαφές ότι η Τουρκία έχει σχεδιάσει με τέτοιο τρόπο την NAVTEX ώστε να έχει… αποτελέσματα ακόμη και εάν έμενε στα χαρτιά, βάζοντας εσκεμμένα στον σχεδιασμό της αναγγελίας περιοχές τόσο του τριεθνούς σημείου που εφάπτονται οι υφαλοκρηπίδες Ελλάδας-Αιγύπτου-Κύπρου, αλλά και περιοχές που αποτελούν σημείο διαφωνίας στις διαπραγματεύσεις Ελλάδας-Αιγύπτου, με επίμαχο ζήτημα καις τις δυο περιπτώσεις την πλήρη επήρεια του Καστελόριζου.

Η Τουρκία έτσι ήθελε αφενός να παρουσιάσει στην Αίγυπτο ως δέλεαρ το γεγονός ότι με την προτεινόμενη από την Άγκυρα οριοθέτηση (με αγνόηση των ελληνικών νησιών και κυρίως του Καστελόριζου-Στρογγύλης) η Αίγυπτος θα κερδίσει πάνω από 7.000 τ.χλμ υφαλοκρηπίδας σε σχέση με την οριοθέτηση που λαμβάνει υπόψη της το Καστελόριζο.

(Πηγή αρχικού χάρτη: Καθημερινή)

Στο παρελθόν αυτό αποτελούσε ένα από τα πιο μεγάλα προβλήματα στις διαπραγματεύσεις με τους Αιγύπτιους και μάλιστα για ένα μεγάλο διάστημα είχαν αποτελματωθεί οι διαπραγματεύσεις γιατί η Αίγυπτος με την αδειοδότηση των Οικοπέδων 10 και 12 της ΑΟΖ της, υιοθετούσε την γραμμή οριοθέτησης που πρότεινε η Τουρκία τουλάχιστον μέχρι τον 28ο μεσημβρινό.

Ήδη από την προηγούμενη κυβέρνηση με πρωτοβουλία του Ν. Κοτζιά είχε επιλεγεί η μέθοδος της μερικής οριοθέτησης με την Αίγυπτο ώστε να φθάσει μέχρι τον 28ο Μεσημβρινό που έφθανε η τουρκική διεκδίκηση, αλλά ήταν και η περιοχή που επηρεάζεται ευθέως από την επήρεια του Καστελόριζου. Μετά το τουρκολυβικό Μνημόνιο όμως οι τουρκικές αξιώσεις έχουν επεκταθεί δυτικά του 28ου μεσημβρινού, και φθάνουν μέχρι τα χωρικά ύδατα των ελληνικών νησιών και έτσι έχει αλλάξει πλήρως το σκηνικό.

Οι Αιγύπτιοι διεύρυναν τις αξιώσεις τους εκμεταλλευόμενοι την ανάγκη που έχει η Ελλάδα από μια Συμφωνία με την Αίγυπτο, ώστε να υπάρξει ένα διεθνούς κύρους κείμενο που θα μπαίνει σφήνα στην Τουρκολυβική Συμφωνία οριοθέτησης.

Έτσι οι συνομιλίες έχουν φθάσει πλέον στο σημείο να διαπραγματεύονται οι δυο πλευρές Συμφωνία με όριο δυτικά του 28ου σχεδόν στον 27ο 20’’ που διέρχεται μεταξύ Καρπάθου- Ρόδου),με μειωμένη επήρεια για Κουφονήσι, Χρυσή και συνεπώς με παρέκκλιση από την μέση γραμμή και με ιδέες για συνεκμετάλλευση της περιοχής για την οποία υπάρχει απόκλιση μεταξύ των θέσεων των δυο χωρών.

Καθώς οι συνομιλίες είναι σε πολύ κρίσιμη καμπή που πρακτικά απαιτείται πολιτική απόφαση από τον πρόεδρο Σίσι για να προχωρήσει η γραφειοκρατία του Αιγυπτιακού ΥΠΕΞ σε ολοκλήρωση της Συμφωνίας, η Τουρκία επιχειρεί να υπονομεύσει τις συνομιλίες.

Έτσι από την μια προκάλεσε με την NAVTEX την αντίδραση της Αθήνας για τις τουρκικές έρευνες σε περιοχή που η Αθήνα θεωρεί ελληνική υφαλοκρηπίδα, αλλά για την Αίγυπτο παραμένει ακόμη περιοχή που διεκδικεί η ίδια και είναι αντικείμενο της διαπραγμάτευσης με την Ελλάδα. Και τώρα με την ανακοίνωση του Αιγυπτιακού ΥΠΕΞ, δυσκολεύει τους χειρισμούς της Αθήνας, που ενώ διαπραγματεύεται μερική οριοθέτηση με την Αίγυπτο, το Κάιρο εμφανίζεται να διεκδικεί υφαλοκρηπίδα που θα μπορούσε να θεωρηθεί αιγυπτιακή μόνο με την πλήρη «διαγραφή» της επήρειας του Καστελόριζου…

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Σύμβουλος Εθνικής Ασφάλειας πρωθυπουργού | Η Ελλάδα θα βρεθεί ένοπλα στο πλευρό της Κύπρου αν χρειαστεί

Δημοσιεύτηκε

στις

Για την Ελλάδα η προστασία της εδαφικής ακεραιότητας, της εθνικής ανεξαρτησίας και των εθνικών συμφερόντων της Κύπρου αποτελεί προτεραιότητα, ύψιστο εθνικό, ηθικό και πολιτικό καθήκον, σύμφωνα με τον σύμβουλο Εθνικής Ασφαλείας του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, Αλέξανδρο Διακόπουλο, ο οποίος τόνισε πως δεν υπάρχει περίπτωση να δεχθεί επίθεση η Κυπριακή Δημοκρατία και να μη βρεθεί ένοπλα η χώρα μας στο πλευρό της.

Σε συνέντευξή του στη «Σημερινή της Κυριακής», η οποία δημοσιεύεται και στην ιστοσελίδα simerini.sigmalive.com, ο κ. Διακόπουλος ξεκαθαρίζει, παράλληλα, τις προϋποθέσεις και το πλαίσιο για την έναρξη ενός πιθανού ελληνοτουρκικού διαλόγου, υπογραμμίζοντας πως για την Αθήνα η μοναδική διαφορά στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης είναι ο καθορισμός της υφαλοκρηπίδας και των υπερκείμενων θαλασσίων ζωνών στο Αιγαίο και τη Νοτιοανατολική Μεσόγειο, ενώ για τα θέματα οριοθέτησης θαλασσίων ζωνών εξηγεί πως προτεραιότητα για την Αθήνα είναι η εξουδετέρωση του μνημονίου Σαράτζ-Τουρκίας, γιατί αυτό και μόνο αποκόπτει οριστικά την Ελλάδα από την Ανατολική Μεσόγειο και κατ’ επέκτασιν την Κύπρο «και στη βάση αυτή και μόνο πρέπει να δούμε την ενδεχόμενη συμφωνία Ελλάδος-Αιγύπτου».

Τέλος, αναφορικά με την πρόσφατη τοποθέτησή του ότι οι περιπτώσεις του «Urucs Reis» και του «Barbaros» είναι διαφορετικές, η οποία προκάλεσε έντονες αντιδράσεις, διευκρινίζει ότι σκοπός του ήταν να τονίσει με έμφαση την κρατική υπόσταση της Κυπριακής Δημοκρατίας ως ανεξάρτητου και κυρίαρχου Κράτους, προσθέτοντας πως στην περίπτωση του «Urucs Reis» η Τουρκία δεν πήγαινε να κάνει μόνο μια καταπάτηση, αλλά και εν δυνάμει να προκαλέσει θερμό επεισόδιο. «Αυτή της η προσπάθεια αποτράπηκε με τον τρόπο που απετράπη και η Τουρκία αναδιπλώθηκε. Στην Κύπρο, όμως, η Τουρκία είναι υπότροπη!», επισήμανε.

Μόνο μια διαφορά στο τραπέζι του διαλόγου με την Τουρκία

Όπως σημείωσε ο κ. Διακόπουλος, «η μοναδική διαφορά στο τραπέζι του διαλόγου είναι ο καθορισμός της υφαλοκρηπίδας και των υπερκείμενων θαλασσίων ζωνών στο Αιγαίο και τη Νοτιοανατολική Μεσόγειο, αυτό άλλωστε συζητάμε εδώ και σχεδόν 20 έτη στο πλαίσιο των διερευνητικών επαφών που σταμάτησαν το 2016. Διαφορές που προκύπτουν από μονομερείς τουρκικές διεκδικήσεις δεν μπορούν να έχουν και δεν είχαν καμία θέση στο πλαίσιο ενός διαλόγου που στηρίζεται στο Διεθνές Δίκαιο και δεν μπορεί να διεξαχθεί υπό καθεστώς απειλών και έμπρακτων αμφισβητήσεων των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων.

Έχουμε ένα παράθυρο ευκαιρίας μετά την απόφαση της Τουρκίας να απόσχει των παράνομων στοχεύσεών της μετά την de facto ακύρωση της Navtex της 21ης Ιουλίου, συνεπεία της ελληνικής αντίδρασης όπως αυτή εκδηλώθηκε σε διπλωματικό και στρατιωτικό επίπεδο. Μένει να δούμε, εάν η Τουρκία εννοεί αυτό που λέει και αν θα προσέλθει στην επανέναρξη των διμερών διερευνητικών συζητήσεων καλόπιστα».

Όσον αφορά το με ποιο πλαίσιο θα γίνει αυτός ο διάλογος και με ποιους διαμεσολαβητές, απάντησε πως αυτό «θα γίνει με βάση το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας, όχι τις αυθαίρετες παρερμηνείες του ΔΔΘ από την Τουρκία. Δεν υπάρχει καμιά Ελληνική Κυβέρνηση που θα συζητούσε τις θεωρίες περί Γκρίζων Ζωνών, την αποστρατιωτικοποίηση των απειλούμενων από τη Στρατιά του Αιγαίου νησιών του Ανατολικού Αιγαίου, πόσω μάλλον την αξίωση εφαρμογής του εξωφρενικά παράνομου και γεωγραφικά παράλογου μνημονίου οριοθέτησης ΑΟΖ μεταξύ δύο κρατών που δεν διαθέτουν καν κοινά θαλάσσια σύνορα.

Η μέθοδος του διαλόγου είναι η επανενεργοποίηση των ομάδων διερευνητικών επαφών που δεν έχουν συναντηθεί από το 2016, ενώ ο μόνος ευδόκιμος διαμεσολαβητής είναι το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης, το οποίο, για να μπορέσει να είναι αποτελεσματικό, θα πρέπει να καταλήξουμε με την Τουρκία σε υπογραφή συνυποσχετικού κοινής προσφυγής».

Πολύμορφη η στήριξη προς την Κύπρο

Για το ποιες είναι οι ευθύνες της Ελλάδας έναντι της Κυπριακής Δημοκρατίας στην παρούσα κατάσταση πραγμάτων, δεδομένης της εισβολής της Τουρκίας στις θαλάσσιες ζώνες της Κυπριακής Δημοκρατίας; Θεωρείτε πως όλα όσα έπραξε και πράττει η Ελλάδα ως εγγυήτρια δύναμη της ΚΔ επαρκούν, σημείωσε: «Οι ευθύνες της Ελλάδας απορρέουν από την τήρηση του πνεύματος και του γράμματος των συνθηκών εγγύησης και συμμαχίας των ιδρυτικών για την Κυπριακή Δημοκρατία συνθηκών Ζυρίχης-Λονδίνου, αλλά και από την κοινή μας εδώ και χιλιετίες εθνική και πνευματική ταυτότητα.

Η στήριξη της Ελλάδος προς την Κύπρο εκφράζεται και πέρα από το πλέγμα των νομικών εγγυητικών της υποχρεώσεων, μέσα από διμερείς πρωτοβουλίες, όπως η συνεργασία στους τομείς Άμυνας και Ασφάλειας, όπως πρόσφατα είδαμε, με τη διενέργεια κοινών αεροναυτικών ασκήσεων το περασμένο φθινόπωρο ανάμεσα στην ελληνική Π.Α., το Π.Ν., την ΕΛΔΥΚ και την Εθνική Φρουρά».

Στη συνέχεια συμπλήρωσε επί του θέματος «Τέλος, καλό είναι να μην ξεχνάμε και τη μέγιστη συνεισφορά της Ελλάδας στην ένταξη της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ε.Ε. Έτσι, η στήριξη που προσφέρει η Ελλάδα στην Κύπρο εκφράζεται και από τον τακτικό συντονισμό των κοινών μας διπλωματικών πρωτοβουλιών, ιδίως σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου προωθούμε μαζί πακέτο διευρυμένων κυρώσεων έναντι της τουρκικής οικονομίας, οι οποίες σε αρχικό στάδιο θα συζητηθούν σε επίπεδο έκτακτης σύγκλησης του Συμβουλίου των ΥΠΕΞ της Ε.Ε. στα τέλη του Αυγούστου.

Θα ήθελα, ωστόσο, να είμαι απολύτως σαφής ως προς το γεγονός ότι τις παραμέτρους και τις προτεραιότητες της στήριξης της Ελλάδος προς την Κυπριακή Δημοκρατία τις αποφασίζει η εκάστοτε νομίμως Εκλεγμένη Κυβέρνηση, καθώς η Κυπριακή Δημοκρατία αποτελεί ανεξάρτητο κράτος, κάτι το οποίο σεβόμαστε και στηρίζουμε. Η συμπεριφορά μας είναι σε πλήρη αντιδιαστολή με τη συμπεριφορά της Τουρκίας προς την ψευδοκυβέρνηση του παράνομου ψευδοκράτους που οικοδομεί η κατοχική Τουρκία στο βόρειο τμήμα της Κύπρου από το 1983».

Δυναμιτίζει με τις Navtex η Άγκυρα

Στη συνέχεια ο κ. Διακόπουλος απάντησε αναφορικά με μια πρόσφατη δήλωσή του, η οποία άφηνε να εννοηθεί ότι άλλο η περίπτωση «Orucs Reis» και άλλο το «Barbaros» και σχολιάστηκε έντονα στην Κύπρο. Όπως διευκρίνισε: «Σας ευχαριστώ που μου δίνετε τη δυνατότητα να διευκρινίσω την καλόπιστη, θέλω να πιστεύω, σύγχυση που έχει προκληθεί. Αυτό που εννοούσα και εννοώ είναι ότι ήταν η πρώτη φορά που η Τουρκία επιχείρησε μέσω του “Orucs Reis” να εκτελέσει τέτοιας κλίμακας παράνομη σεισμογραφική έρευνα εντός τμήματος της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, με συνοδεία, μάλιστα, όλου του Στόλου της!

Η Τουρκία δεν πήγαινε έτσι, να κάνει μόνο μια καταπάτηση, αλλά και εν δυνάμει να προκαλέσει θερμό επεισόδιο. Αυτή της η προσπάθεια αποτράπηκε με τον τρόπο που απετράπη και η Τουρκία αναδιπλώθηκε. Στην Κύπρο, όμως, η Τουρκία είναι υπότροπη!

Επίσης, σκοπός μου ήταν να τονίσω με έμφαση την κρατική υπόσταση της Κυπριακής Δημοκρατίας ως ανεξάρτητου και κυρίαρχου Κράτους. Στις επιμέρους διαφορές των δύο περιπτώσεων συμπεριλαμβάνω και το γεγονός ότι στην περίπτωση του “Orucs Reis” είχαμε απόπειρα επιβολής τετελεσμένων μέσω επιθετικής διεκδίκησης, ενώ στην Κύπρο υπάρχει ΑΟΖ κατοχυρωμένη με διεθνή συμφωνία. Εξ ου και χαρακτήρισα την πράξη της Τουρκίας ως πειρατεία. Η αλήθεια είναι πως, παρότι η Κύπρος υφίσταται μια καθ’ υποτροπή βάναυση και κατάφωρη παραβίαση των κυριαρχικών της δικαιωμάτων, η νομική της θέση είναι από πλευράς Διεθνούς Δικαίου πιο ισχυρή, γιατί βασίζεται σε Διεθνείς Συμφωνίες».

«Τέλος, θεώρησα πως δεν είναι τυχαία η χρονική στιγμή της έκδοσης της navtex για το Barbaros από πλευράς Τουρκίας. Έγινε αμέσως μετά την αναδίπλωση της προσπάθειας ερευνών του Orucs Reis σε μια ύστατη (μέχρι την επόμενη) προσπάθεια να δυναμιτίσει τη διαδικασία επανέναρξης διερευνητικών επαφών. Έτσι, η Τουρκία προσπάθησε να ενοποιήσει τις δύο περιπτώσεις και εγώ ήθελα να της καταστήσω σαφές πως η Κύπρος είναι ανεξάρτητη και κυρίαρχη και οι δύο περιπτώσεις ούτε ενοποιούνται, ούτε συμψηφίζονται, ούτε μπορεί να χρησιμοποιήσει το ένα Κράτος για να πιέσει το άλλο», επισήμανε.

Και καταληκτικά επί του θέματος, ανέφερε: «Δυστυχώς, οι πειρατικές ενέργειες της Τουρκίας και η αποστολή του Barbaros στην κυπριακή ΑΟΖ δυναμιτίζουν εκ νέου, αλόγιστα, το κλίμα των ελληνοτουρκικών σχέσεων. Θέλω να είμαι σαφής, όπως ήταν σε δηλώσεις του ο ΥΠΕΞ της Ελλάδος κ. Δένδιας στις 31 Ιουλίου, ότι η Κύπρος θα έχει από την Ελλάδα τη στήριξη που θα ζητήσει και πως ήδη εργαζόμαστε από κοινού με τη Λευκωσία για την επιβολή θεματικά διευρυμένων, ποιοτικά αυστηρότερων και πολιτικά αποτελεσματικότερων κυρώσεων».

Η οριοθέτηση των θαλασσίων ζωνών

Αναφορικά με το τι εμποδίζει την Ελλάδα από του να προχωρήσει σε συμφωνία οριοθέτησης ΑΟΖ με την Κυπριακή Δημοκρατία, τόνισε: «Η Ελλάδα όπως και η Κύπρος είναι χώρες που κινούνται με βάση το Διεθνές Δίκαιο και τη Διεθνή Νομιμότητα. Προχωρούμε σε οριοθετήσεις μεθοδικά, αλλά πάντα λαμβάνοντας υπόψη το ευρύτερο γεωπολιτικό και γεωστρατηγικό περιβάλλον. Η υπογραφή του μνημονίου Σαράτζ-Τουρκίας έχει αλλάξει την ανάλυση κινδύνου και έχει καταστήσει επιτακτική την ανάγκη μιας ολιστικής ρύθμισης με όλα τα παράκτια κράτη. Ξεκινήσαμε από την Ιταλία κλείνοντας μια εκκρεμότητα, που επίσης χρόνιζε από το 1977.

Συνεχίζουμε με την Αίγυπτο, όπου οι συνθήκες είναι πολύ πιο δύσκολες συγκριτικά με τη διαπραγμάτευση της Ιταλίας για γνωστούς και ευνόητους λόγους. Θυμίζω, επίσης, ότι η διαπραγμάτευση αυτή ξεκίνησε το 2005. Τμηματική οριοθέτηση με την Αίγυπτο δεν συνεπάγεται οριστική ή τελική οριοθέτηση. Επίσης, δεν μπορούμε να προδικάσουμε την κατάληξη μιας ζωντανής εν εξελίξει διαπραγμάτευσης, η οποία αποτελεί μια δύσκολη πολυπαραγοντική εξίσωση που επηρεάζεται από την ευρύτερη περιφερειακή δυναμική, όπως οι εξελίξεις στη Λιβύη. Μην ξεχνάτε άλλωστε πως και η οριοθέτηση μεταξύ Κύπρου-Αιγύπτου είναι και αυτή εν μέρει τμηματική».

Και πρόσθεσε: «Η προτεραιότητά μας είναι να εξουδετερώσουμε το μνημόνιο Σαράτζ-Τουρκίας, γιατί αυτό και μόνο αποκόπτει οριστικά την Ελλάδα από την Ανατολική Μεσόγειο και κατ’ επέκτασιν την Κύπρο και στη βάση αυτή και μόνο πρέπει να δούμε την ενδεχόμενη συμφωνία Ελλάδος-Αιγύπτου. Μια οριοθέτηση ΑΟΖ με την Κύπρο δεν βοηθάει άμεσα σε κάτι τέτοιο, γιατί δεν υπάρχουν θαλάσσιες ζώνες προς οριοθέτηση μεταξύ Κύπρου-Λιβύης. Παρεμβάλλεται η Αίγυπτος.

Δεν θα ήταν συνετό, όταν θα αποφασίσουμε να πάμε σε οριοθέτηση Κύπρου-Ελλάδας, εκτός από την αρνητική στάση της Τουρκίας, να έχουμε να αντιμετωπίσουμε τυχόν αρνητική στάση και της Αιγύπτου, γιατί τότε τα πράγματα, ακόμη και εάν προσφύγουμε στη Χάγη, θα είναι αρνητικά και για τα δύο κράτη. Θέλει υπομονή και επιμονή. Η πιθανότητα μιας μερικής οριοθέτησης με την Αίγυπτο δεν εγκαταλείπει ούτε την Κύπρο, ούτε τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδος στην όποια θαλάσσια περιοχή θα μείνει προς μελλοντική οριοθέτηση στην Ανατολική Μεσόγειο.

Ενόπλως η Ελλάδα δίπλα στην Κύπρο

Τέλος, για το εάν θεωρεί πως πρέπει να υπάρχει ενιαίος αμυντικός χώρος Κύπρου – Ελλάδας, ήταν σαφής: «Η στρατηγική συνεργασία των δύο χωρών, δηλαδή των δύο ανεξάρτητων και κυρίαρχων κρατών, στον ενιαίο γεωγραφικό χώρο της Ανατολικής Μεσογείου είναι ζωτικής σημασίας για τον Ελληνισμό. Από το 2011 και μετά, το “Δόγμα του Ενιαίου Αμυντικού Χώρου” αντικαταστάθηκε με τη “Μόνιμη, Σταθερή και Αναβαθμισμένη Συνεργασία Ελλάδας και Κύπρου στους Τομείς Άμυνας και Ασφάλειας”, προκειμένου να είναι συμβατό με το κείμενο της Συνθήκης της Λισσαβώνας της ΕΕ. Αυτή η συνεργασία από την οποία απορρέει απαίτηση για πρόληψη και επιτυχή αντιμετώπιση μιας κρίσης, όπως επίσης η υποχρέωση προστασίας της εδαφικής ακεραιότητας, της εθνικής ανεξαρτησίας και των εθνικών συμφερόντων της Κύπρου, αποτελεί ύψιστο εθνικό, ηθικό και πολιτικό καθήκον της Ελλάδος.

Με λίγα λόγια, δεν υπάρχει περίπτωση να δεχθεί η Κύπρος επίθεση και να μη βρεθεί ένοπλα η Ελλάδα στο πλευρό της. Μην ξεχνάτε ότι στην Κύπρο βρίσκεται μία από τις πιο ενισχυμένες και άρτια εξοπλισμένες Ταξιαρχίες των Ελληνικών Δυνάμεων, που είναι η ΕΛΔΥΚ».

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

«Να ανακληθεί άμεσα η Υπουργική Απόφαση για επαναφορά των διαφημιστικών πινακίδων στους δρόμους»

Δημοσιεύτηκε

στις

Διαφημιστικές κατασκευές PISA ύψους 5,5 μέτρων επιστρέφουν και καταλαμβάνουν τους νέους πεζοδρόμους της Αθήνας. Χωρίς διαβούλευση και συζήτηση με τους Δήμους και τα συλλογικά όργανα το Υπουργείο Εσωτερικών και συναρμόδιων υπουργείων εξέδωσαν κοινή υπουργική απόφαση που επαναφέρει το χάος των διαφημίσεων στις πόλεις της χώρας.

Οι αρμόδιες Αρχές εν κρυπτώ με επισπεύδοντα το αρμόδιο υφυπουργό κ. Λιβάνιο, φαίνεται πως υποχώρησαν στις πιέσεις και τα συμφέροντα. Έτσι, με την απόφαση αυτή οι πεζόδρομοι της πόλης πέρα από τραπεζοκαθίσματα θα γεμίσουν και με διαφημιστικά πλαίσια τύπου PISA διαστάσεων 3μέτρων επί 4 μέτρων των οποίων το ύψος θα φτάνει τα 5,5 μέτρα. Αντιστοίχως θα προστεθούν διαφημιστικές Ρακέτες και όλο το γνωστό σκηνικό που στοίχειωνε τα πεζοδρόμια και τις πόλεις της Ελλάδας μέχρι το 2004.

«Δώρο» της κυβέρνησης σε πάσης φύσεως συμφέροντα, χαρακτηρίζει την επαναφορά των επικίνδυνων διαφημιστικών πινακίδων στους δρόμους κατόπιν Κοινής Υπουργικής Απόφασης ο τομεάρχης Εσωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Σπίρτζης, την ίδια ώρα που η βουλευτής του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης Χαρά Καφαντάρη ζητά εξηγήσεις για την ίδια κυβερνητική απόφαση μέσω κατάθεσης σχετικής ερώτησης στη Βουλή.

Ειδικότερα, ο κ. Σπίρτζης αναφέρει πως «ο πιο “πράσινος” πρωθυπουργός που πέρασε από τη χώρα, για ακόμα μια φορά, θυσιάζει τον ελεύθερο κοινόχρηστο χώρο των πολιτών στο βωμό των συμφερόντων, καθώς, όπως αποδεικνύεται, τα συμφέροντα των διαφημιστικών εταιρειών είναι πιο ισχυρά. Ενώ η ασφάλεια των πολιτών και των οδηγών οφείλει να αποτελεί πρωταρχική μέριμνα, καθώς στο πρόσφατο παρελθόν τα διαφημιστικά πλαίσια έχουν συμβάλει στην πρόκληση θανατηφόρων τροχαίων. Ενώ το δικαίωμα των πολιτών και των Δήμων στο σχεδιασμό και στη διαχείριση του ελεύθερου δημόσιου χώρου είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο.

Η κυβέρνηση της ΝΔ με ΚΥΑ που εξέδωσε χωρίς καμία διαβούλευση και αγνοώντας επιδεικτικά την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, μας επιστρέφει στο αμαρτωλό παρελθόν, αφού τροποποιεί τους όρους και τις προϋποθέσεις για την προβολή υπαίθριας διαφήμισης. Έτσι, ανοίγει το δρόμο για την επιστροφή των διαφημιστικών πινακίδων στο δημόσιο χώρο, αυξάνοντας τις διαστάσεις, το πλήθος και τα είδη των πινακίδων, χωρίς όρια αποστάσεων και περιορισμούς, επιτρέποντας την τοποθέτηση όλων αυτών χωρίς σχέδια και χωρίς μελέτες στους δημόσιους χώρους και πλατείες. Η ποιότητα και η ασφάλεια του αστικού περιβάλλοντος, οι ανάγκες των ΟΤΑ, των πεζών, των ποδηλάτων, οι ανάγκες των πολιτών με ειδικές ανάγκες, η αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος, ο βιοκλιματικός σχεδιασμός του δημόσιου χώρους και η αστική αισθητική είναι ψιλά γράμματα για τη Νέα Δημοκρατία. Προέχουν τα κέρδη και η ασυδοσία των διαφημιστικών εταιρειών. Η άμεση ανάκληση της ΚΥΑ από την κυβέρνηση είναι απαίτηση όλων μας στη μνήμη των συμπολιτών μας που χάθηκαν από διαφημιστικές πινακίδες».

Η ερώτηση της κ. Καφαντάρη

Από την πλευρά της η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Χαρά Καφαντάρη φέρνει το θέμα στη Βουλή μέσω ερώτησης που κατέθεσε σήμερα απευθυνόμενη στους υπουργούς Εσωτερικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών και Μεταφορών και Πολιτισμού.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, “την 22α Ιουλίου 2020 δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπ. Αριθμ. 46526 ΚΥΑ, με θέμα «Ρύθμιση όρων και προϋποθέσεων για την προβολή υπαίθριας διαφήμισης».

Στην ΚΥΑ αυτή περιλαμβάνονται και οι παρακάτω διατάξεις:

Άρθρο 3: Καθορισμός των προδιαγραφών κατασκευής των διαφημιστικών πλαισίων για την προβολή υπαίθριας διαφήμισης και γενικοί όροι τοποθέτησής τους (παρ. 7-. 9.)

Άρθρο 4: Επιτρεπόμενοι τύποι και μεγέθη διαφημιστικών πλαισίων ανάλογα με τη θέση τοποθέτησής τους.

Άρθρο 5: Διαφημιστικά πλαίσια σε χώρους σιδηροδρομικών, λιμενικών και αεροπορικών σταθμών και σε στάδια και

Η παρούσα ΚΥΑ ανοίγει τον δρόμο της επιστροφής των διαφημιστικών πινακίδων στον δημόσιο χώρο. Έρχεται να τροποποιήσει την ΚΥΑ52138/2003. Ενδεικτικά, αυξάνοντας τις διαστάσεις στις πινακίδες όλων των τύπων (άρθρο 3 παρ.9-10-11), επιτρέποντας όλους τους τύπους στους δημόσιους χώρους (άρθρο 4) και δεν περιορίζεται το πλήθος τους (άρθρο 3 παρ.5).

Πρόσφατα (10/07/20) στην εκδήλωση για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας ο κ. Χατζηδάκης, αναφέρθηκε σε συγκεκριμένα μέτρα που υιοθετεί η ελληνική κυβέρνηση για τη βιώσιμη κινητικότητα και εξέφρασε την ουσιαστική στήριξη της Πολιτείας στους ελληνικούς Δήμους δηλώνοντας: «Οι ραγδαίες αλλαγές στο φυσικό περιβάλλον λόγω της ανθρώπινης δραστηριότητας και της κλιματικής αλλαγής επηρεάζουν και τις πόλεις μας και όσους ζούμε σε αυτές. Είναι όμως κρίσιμη η συμμετοχή της κοινωνίας των πολιτών, του ιδιωτικού τομέα, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης!».

Δεδομένου ότι,

  • Η ασφάλεια των πολιτών πρέπει να αποτελεί πρώτιστη δέσμευση κάθε ευνομούμενης πολιτείας και τα διαφημιστικά πλαίσια συμβάλλουν στην πρόκληση τροχαίων δυστυχημάτων
  • Το δικαίωμα του πολίτη στο σχεδιασμό και στην διαχείριση του ελεύθερου δημόσιου χώρου, είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο

Η ποιότητα και η ασφάλεια του αστικού περιβάλλοντος, οι ανάγκες των ΟΤΑ, των πεζών, των ποδηλατών, οι ανάγκες των πολιτών με ειδικές ανάγκες, η αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος, ο βιοκλιματικός σχεδιασμός του δημόσιου χώρου και η αστική αισθητική αποτελούν δημόσιες πολιτικές προτεραιότητας και φυσικά πιο σημαντικές από την εξυπηρέτηση των διαφημιστικών εταιρειών.

Ερωτώνται οι κ.κ. υπουργοί,

1. Πότε τέθηκε η ΚΥΑ πριν την έκδοση της σε δημόσια διαβούλευση;

2. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση κλήθηκε να δώσει δημόσια τις απόψεις της και εάν ναι, ποιές ήταν; Εάν όχι προτίθεστε να την αναμορφώσετε και να τη θέσετε σε δημόσια διαβούλευση με την συμμετοχή πολιτών και φορέων ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού;

3. Κατά την έκδοση της ΚΥΑ 46526, έχει ληφθεί υπόψη η πολιτική του ΥΠΕΝ σχετικά με το «Εθνικό Σχέδιο για την Προσβασιμότητα με έμφαση στην κλιματική αλλαγή», η «Εθνική Στρατηγική για το Ποδήλατο» και οι προδιαγραφές των Σχεδίων Βιώσιμης Κινητικότητας;

4. Συμβαδίζει η ΚΥΑ 46526 με τις εξαγγελίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας σχετικά με την υπεράσπιση: «του περιβάλλοντος, το βιοκλιματικό σχεδιασμό, τη κυκλική οικονομία, τη βαδισιμότητα – πεζή μετακίνηση – τη προσβασιμότητα, τη ποδηλατοκίνηση, τις πάσης φύσεως ήπιες μορφές μετακίνησης, την αστική αισθητική – αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος και τις καινοτόμες εφαρμογές»;

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

.

Monopolio Delivery

Δημοφιλή

Popular posts:

PABTEBOY ME GIATRO

Mladen Group 01

Mladen Group 02

Mladen Group 03

Mladen Group 04

Mladen Group 05

Mladen Group 06

Mladen Group 07

Mladen Group 08

Mladen Group 09

Mladen Group 10

Mladen Group 11

Mladen Group 12

Mladen Group 13

Mladen Group 14

Mladen Group 15

Mladen Group 16

Mladen Group 17

Mladen Group 18

Mladen Group 19

Mladen Group 20

Mladen Group 21

Mladen Group 22

Free Group 01

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ