Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κομοτηνή | Οι τουρίστες είδος προς εξαφάνιση, οι έμποροι τα βγάζουν πέρα με το ζόρι

Τζίρος 2019 σε σύγκριση με 2018, εορταστική κίνηση και κατανάλωση τουριστών, όλα τα πορίσματα μεγάλης έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Κομοτηνής διεξήγαγε έρευνα με σκοπό την αποτύπωση του οικονομικού περιβάλλοντος του έτους 2019 στην περιοχή δράσης του.

Η έρευνα διεξήχθη με στρωματοποιημένη δειγματοληψία 146 ιδιοκτητών καταστημάτων καλύπτοντας όλο το γεωγραφικό εύρος της πόλης της Κομοτηνής, μέσω επιτόπιας αλλά και τηλεφωνικής συνέντευξης, με την χρήση δομημένου ερωτηματολογίου, και χρόνο διεξαγωγής από 6 έως 20 Ιανουαρίου 2020.

Διευκρινίζεται ότι υπήρξαν δύο ερωτηματολόγια ανάλογα με την γεωγραφική κατηγοριοποίηση με τρεις κοινές ερωτήσεις, ενώ μόνον στο ερωτηματολόγιο του Κέντρου οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να απαντήσουν σε επιπλέον ερωτήσεις σχετικά με την εορταστική περίοδο και το μείγμα των πελατών τους.

ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2019 ΚΑΙ ΤΖΙΡΟΣ ΓΙΟΡΤΩΝ

Στην σύγκριση λοιπόν της επισκεψιμότητας του περασμένου Δεκεμβρίου με τον Δεκέμβριο του 2019, όπως την εξέλαβαν οι συμμετέχοντες επιχειρηματίες στην έρευνα το 46,44% κατέγραψαν χειρότερη κίνηση στα καταστήματα τους, το 37,65% δεν παρατήρησαν καμία μεταβολή, ενώ για το 15,91 η κίνηση υπήρξε καλύτερη.

Στις επιμέρους κατηγορίες δεν προκύπτει  κάποια ιδιαίτερη διαφοροποίηση με τις απαντήσεις να ακολουθούν το μοτίβο απαντήσεων του συνόλου. Έτσι η επισκεψιμότητα του Δεκεμβρίου 2019 σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2018 για τα καταστήματα του Κέντρου κινήθηκε καλύτερα για το 14.63%, χειρότερα για το 47.56% και χωρίς μεταβολή για το 37.80%. Αντίστοιχα η επισκεψιμότητα του Δεκεμβρίου 2019 σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2018 για τα καταστήματα της Περιφέρειας κινήθηκε καλύτερα για το 17.19%, χειρότερα για 45,31% και χωρίς μεταβολή για το 37,50%.

Από τα ευρήματα της έρευνας προκύπτει ότι οι πωλήσεις του κέντρου κατά την περίοδο των εορτών του 2019 συγκριτικά με αυτές του 2018 διαφοροποιούνται στις τρεις κατηγορίες απαντήσεων με το 23.171% να δηλώνει αύξηση του τζίρου της εορταστικής περιόδου, το 30,49% να μην παρατηρεί καμία μεταβολή και το 46,34% να καταγράφει μειωμένο τζίρο στην ίδια περίοδο.

ΕΤΗΣΙΟΣ ΤΖΙΡΟΣ 2019

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αποτελέσματα που εξάγονται από τις απαντήσεις της κεντρικής ερώτησης της έρευνας για τις ετήσιες οικονομικές επιδόσεις των επιχειρήσεων της Κομοτηνής καθώς το 35,56% των καταστημάτων  κατέγραψαν μείωση του ετήσιου τζίρου, το 31.48%  παρουσίασαν αύξηση ετήσιου τζίρου και το  32,96% των επιχειρήσεων δεν σημείωσαν καμία μεταβολή.

Στα επιμέρους και την Περιφέρεια, το 31,25% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα είδε τον τζίρο του να αυξάνεται το 2019 σε σχέση με το 2018, το 28,13% δήλωσε πως δεν είχε καμία μεταβολή στα ετήσια οικονομικά του αποτελέσματα και το 40,62% είχε μειωμένο τζίρο συγκριτικά με το περασμένο έτος.

Τα καταστήματα του Κέντρου φαίνεται πως πραγματοποίησαν καλύτερες επιδόσεις συγκριτικά με εκείνα της Περιφέρειας με το 31.71% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα να βλέπει τον τζίρο του να αυξάνεται το 2019 σε σχέση με το 2018, το 37,80% δήλωσε πως δεν είχε καμία μεταβολή στα ετήσια οικονομικά του αποτελέσματα και το 30,49% είχε μειωμένο τζίρο συγκριτικά με το περασμένο έτος.

ΜΕΙΓΜΑ ΤΟΥΡΙΣΤΩΝ – ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ 2019

Σύμφωνα με τις απαντήσεις των συμμετεχόντων στην έρευνα επιχειρηματιών τρεις  (3) στις δέκα (10) επιχειρήσεις της Κομοτηνής (34,15%) πραγματοποίησαν πωλήσεις σε αλλοδαπούς καταναλωτές εντός του 2019 με το μέσο ποσοστό συμμετοχής των αλλοδαπών στους ετήσιους τζίρους των πρώτων να ανέρχεται στο 3,03%, ενώ έξι  (6) στις δέκα (10) επιχειρήσεις (65,85%) δεν έκανε καμία πώληση σε πελάτη με καταγωγή από άλλη χώρα.

Η ποσοστιαία συνεισφορά αλλοδαπών στον ετήσιο τζίρο του 2019 των επιχειρήσεων μειώθηκε στο 3,03% σε σχέση με το 5,58% του προηγούμενου έτους. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το μείγμα των ξένων τουριστών-καταναλωτών για το 2019. Την πλειοψηφία των αλλοδαπών καταναλωτών της Κομοτηνής  καταλαμβάνουν οι Βούλγαροι επισκέπτες με ποσοστό που ανέρχεται στο 39,29%, ενώ σε ανάλογα υψηλά ποσοστά εμφανίζονται οι Τούρκοι επισκέπτες με το ποσοστό συμμετοχής τους στο μείγμα των επισκεπτών – καταναλωτών να ανέρχεται στο 32,14%. Ένας στους δέκα επισκέπτες είναι Ρουμάνος με 10,71% ποσοστό συμμετοχής της εν λόγω εθνικότητας στο μείγμα, ενώ μετά βίας συναντά κανείς Ρώσους (3,57%) και Γάλλους  επισκέπτες (1,79%).

Αξιοσημείωτο αναφοράς είναι τα ποσοστά των Βούλγαρων και Τούρκων καταναλωτών να είναι σχεδόν ισόποσα και να καταλαμβάνουν συνολικά το 71,43% του μείγματος των ξένων τουριστών-καταναλωτών για το έτος 2019.

Επισημαίνεται τέλος, από τον Εμπορικό Σύλλογο προς αποφυγή παρερμηνειών, ότι η έρευνα εντοπίζει και καταγράφει μόνον τους επισκέπτες εκείνους που προβαίνουν σε κατανάλωση προϊόντων και υπηρεσιών από καταστήματα τριάντα διαφορετικών κλάδων της Κομοτηνής σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των επιχειρηματιών-μελών του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής που συμμετέχουν σε αυτή.

xronos.gr

Click to comment

Απάντηση

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

Πιερρακάκης από Αλεξανδρούπολη | Πιστεύουμε στα περιφερειακά πανεπιστήμια

Ολοκληρώθηκαν σήμερα οι εργασίες της 105ης Συνόδου των Πρυτάνεων, στην οποία παρέστη ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκος Πιερρακάκης.

«Η δέσμευση της κυβέρνησης για στήριξη του ΔΠΘ και για λόγους εθνικούς και για λόγους ακαδημαϊκούς μετουσιώθηκε με τον τελευταίο νόμο για την ανώτατη εκπαίδευση, τον οποίο φέραμε στην ελληνική Βουλή. Πιστεύουμε βαθιά στο Δημοκρίτειο, πιστεύουμε βαθιά στα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια, στα ελληνικά περιφερειακά πανεπιστήμια», δήλωσε από την Αλεξανδρούπολη ο υπουργός.

Αναφορικά με την ατζέντα της πολύωρης συζήτησης, που είχε με τους πρυτάνεις, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, σημείωσε πως εξετάστηκε μία σειρά από πρόσθετες ρυθμίσεις και ενέργειες για την περαιτέρω μείωση της γραφειοκρατίας, ώστε να δοθεί στα πανεπιστήμια η δυνατότητα να αναπτυχθούν γρηγορότερα και καλύτερα διεθνώς. «Σ’ αυτό το πλαίσιο της διαρκούς συζήτησης και της διαρκούς ώσμωσης με τα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια θα περιμένουμε περαιτέρω προτάσεις από τη Σύνοδο των Πρυτάνεων για πρόσθετες ενέργειες, που τα πανεπιστήμιά μας θα κληθούν να κάνουν κι εμείς θα κληθούμε να νομοθετήσουμε στο επόμενο διάστημα», είπε ο κ. Πιερρακάκης.

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Με την συμμετοχή του Μουσικού Σχολείου ο Ακάθιστος Ύμνος

Το Μουσικό Σχολείο Καβάλας, στο πλαίσιο του παιδαγωγικού και κοινωνικού του έργου, έλαβε μέρος στην τέλεση του Ακάθιστου Ύμνου στον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου.

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μετά το Πάσχα παρατείνονται τα έργα στον Άγιο Νικόλαο

Αδιάκοπα εργάζονται οι εργάτες στα στενά του Αγίου Νικολάου όπου διενεργούνται τα έργα για το Ανοιχτό Εμπορικό Κέντρο. Κύριο πρόβλημα έως τώρα είναι η γενική εικόνα καθότι ήδη πολλοί τουρίστες έχουν έρθει στην πόλη της Καβάλας.

Από εκεί που η κατάσταση φαινόταν αισιόδοξη οι καθυστερήσεις δημιουργούν δυσανασχέτιση. Το συνεργείο της ΔΕΔΔΗΕ, βρίσκεται παραπλεύρως του Ιερού Ναού από τις πρωινές ώρες καθημερινά διενεργώντας έργα με αποτέλεσμα για ακόμη μια φορά να αποσύρωνται τραπεζοκαθίσματα από τα καταστήματα.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en