Quantcast
Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Κίνδυνος προστίμων για τη μη ενσωμάτωση οδηγίας για τα προσωπικά δεδομένα

Υπό τη δαμόκλειο σπάθη της παραπομπής της Ελλάδας στο ευρωπαϊκό δικαστήριο, επειδή καθυστέρησε να ενσωματώσει την ενωσιακή νομοθεσία, αναφορικά με την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, η Βουλή συζητά σήμερα το σχέδιο νόμου του υπουργείου Δικαιοσύνης για τα προσωπικά δεδομένα.

Καθώς η Ελλάδα βρίσκεται αντιμέτωπη με τον κίνδυνο καταδίκης και την επιβολή μεγάλων προστίμων που τελικά θα τα επιβαρυνθούν οι φορολογούμενοι, η κυβέρνηση ζήτησε η συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου να προχωρήσει με τη διαδικασία του κατεπείγοντος.

Η Ελλάδα έχει παραπεμφθεί στο δικαστήριο της ΕΕ, και εκτός από το ζήτημα αξιοπιστίας και εικόνας της χώρας, που θα σηματοδοτούσε μια καταδικαστική απόφαση, υπάρχει και ζήτημα που αφορά τους φορολογούμενους, δεδομένου ότι ήδη έχουν υποβληθεί προτάσεις για την επιβολή εφάπαξ προστίμου, το οποίο θα είναι τουλάχιστον 1.300.000 ευρώ και ημερήσιας επιβολής προστίμου 5.287 ευρώ, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων. Αν προχωρήσει δε το δικαστήριο και σε δεύτερο βαθμό, για κάθε μέρα παράβασης μπορεί να επιβληθεί πρόστιμο 22.169 ευρώ. Με αυτά τα δεδομένα τα οποία εξέθεσε στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή, ο υπουργός Δικαιοσύνης Κώστας Τσιάρας αιτιολόγησε την απόφαση της κυβέρνησης, η συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου να προχωρήσει με τη διαδικασία του κατεπείγοντος.

Αλλά και ο ίδιος ο πρόεδρος της Διαρκούς Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης Μάξιμος Χαρακόπουλος επισήμανε, εκ προοιμίου, ότι έχουν εκκινήσει οι διαδικασίες επιβολής προστίμων στην Ελλάδα, η οποία έχει παραπεμφθεί στο ευρωπαϊκό δικαστήριο επειδή καθυστέρησε να ενσωματώσει την Οδηγία 2016/680 σχετικά με την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα από τις δημόσιες αρχές αρμόδιες για την πρόληψη, τη διερεύνηση, την ανίχνευση ή τη δίωξη ποινικών αδικημάτων ή την εκτέλεση ποινικών κυρώσεων και για την καθυστέρηση εφαρμογής του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων. Ο κ. Χαρακόπουλος ζήτησε πάντως από τον παριστάμενο υπουργό Δικαιοσύνης να μεταφέρει στην κυβέρνηση ότι πρέπει να λαμβάνει μέριμνα για την έγκαιρη εναρμόνιση με την ενωσιακή νομοθεσία, ώστε να μην εισάγονται νομοσχέδια με την διαδικασία του κατεπείγοντος.

Χαρακτηριστική ήταν και η παρέμβαση του εισηγητή της πλειοψηφίας Γιώργου Κότσιρα που επισήμανε ότι η προστασία των εθνικών και οικονομικών συμφερόντων απαιτεί να προχωρήσει η συζήτηση του νομοσχεδίου με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, καθώς είναι αρκετά προχωρημένη η διαδικασία που έχει ξεκινήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να επιβαρυνθεί ο Έλληνας φορολογούμενος με μεγάλα ποσά τα οποία προκύπτουν από τη μη ενσωμάτωση της ενωσιακής νομοθεσίας.

Όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης διαφώνησαν με τη διαδικασία του κατεπείγοντος.

Ο εισηγητής της αξιωματικής αντιπολίτευσης Γιώργος Κατρούγκαλος αναγνώρισε πως υπάρχει πράγματι ο κίνδυνος καταδίκης της χώρας από το ευρωπαϊκό δικαστήριο αλλά υπογράμμισε πως «υπήρχαν σοβαρότεροι λόγοι δημοσίου συμφέροντος για τους οποίους θα έπρεπε να συζητηθεί το νομοσχέδιο με διαδικασία κανονική, δεδομένου ότι η μεταφορά της Οδηγίας δημιουργεί πολλά προβλήματα και τα οποία οδήγησαν στην μη έγκυρη ψήφιση της ενσωμάτωσής της από την προηγούμενη κυβέρνηση». Ανέφερε ότι η νομοπαρασκευαστική επιτροπή είχε συγκροτηθεί από το 2016, αλλά το 2018 διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν κρίσιμα διακυβεύματα και σταθμίσεις, δεν ήταν ώριμη προς εισαγωγή στη Βουλή η αρχική μορφή του σχεδίου νόμου. Γι’ αυτό ζητήθηκε και από τα Ανώτατα Δικαστήρια να καταθέσουν τις προτάσεις τους, πράγμα που ολοκληρώθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο. Τον δε Ιανουάριο του 2019, το ένα τρίτο των χωρών της ΕΕ δεν είχε ακόμη ανταποκριθεί, στις ημερομηνίες που είχαν προβλεφθεί για την ενσωμάτωση.

Ο κ. Κατρούγκαλος ενημέρωσε την επιτροπή της Βουλής, ότι η προηγούμενη κυβέρνηση σε συνεννόηση άτυπη με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είχε συμφωνήσει πως το συγκεκριμένο νομοσχέδιο θα εισαγόταν στη Βουλή μετά την ψήφιση των κωδίκων αλλά «δυστυχώς η επίσπευση των εκλογών, δεν επέτρεψε τη συζήτηση και έτσι η σκυτάλη πέρασε στην κυβέρνηση της ΝΔ». Ο κ. Κατρούγκαλος αναγνώρισε επίσης ότι υπάρχει βελτίωση του νομοσχεδίου σε σχέση με την προηγούμενη κατάσταση, επέμεινε όμως πως το κείμενο θα μπορούσε να βελτιωθεί έτι περαιτέρω αν συζητούνταν στη Βουλή με την κανονική διαδικασία. Ο κ. Κατρούγκαλος έδωσε και το στίγμα των διαθέσεων της αξιωματικής αντιπολίτευσης, λέγοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ «δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα στην προστασία των δεδομένων των εργαζομένων». Είπε επίσης ότι στην πρώτη εκδοχή της αιτιολογικής έκθεσης του νομοσχεδίου, που έβγαλε στη διαβούλευση το υπουργείο Δικαιοσύνης, «φαινόταν μια προτίμηση στο να διευκολυνθεί η λειτουργία της αγοράς» και συνεπώς με μια πιο άνετη συζήτηση θα μπορούσε να υπάρξει ένα ακόμη πιο βελτιωμένο κείμενο σε σχέση με αυτό που τελικά κατατέθηκε στη Βουλή.

Η προηγούμενη κυβέρνηση έχει βαρύτατες ευθύνες για την καθυστέρηση μη ενσωμάτωσης στο εθνικό δίκαιο των κανόνων για την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, είπε η ειδική αγορήτρια του Κινήματος Αλλαγής Νάντια Γιαννακοπούλου. Τόνισε επίσης ότι ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων δεν είναι οδηγία, είναι άμεσα εφαρμόσιμος σε όλες τις χώρες της ΕΕ και γι΄αυτό έχει επιβληθεί ουσιαστικά στην Ελλάδα το πρόστιμο των 5.500 ευρώ ημερησίως και υπάρχει μεγάλη ευθύνη διότι δεν ψηφίστηκε ο σχετικός νόμος. Ως προς το περιεχόμενο του νομοσχεδίου και τη θέση του Κινήματος Αλλαγής, η κ. Γιαννακοπούλου έδωσε στίγμα προθέσεων λέγοντας ότι «αποτελεί στην ουσία μια άκριτη εφαρμογή σε μεγάλο βαθμό του γερμανικού μοντέλου, και γι΄αυτό απαιτείται περισσότερος χρόνος συζήτησης».

Η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου είπε ότι το νομοσχέδιο μπορεί να έχει τίτλο την προστασία προσωπικών δεδομένων όμως στην ουσία είναι «φακέλωμα προσωπικών δεδομένων» και με αυτή την έννοια το ΚΚΕ δεν συμφωνεί με το ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο διότι δεν επιτρέπει ουσιαστική συζήτηση και ενημέρωση τόσο στη Βουλή όσο κυρίως μέσα στην κοινωνία.

Ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης Βασίλης Βιλιάρδος αναγνώρισε τον κίνδυνο από μια ενδεχόμενη καταδίκη της Ελλάδας, είπε όμως ότι είναι πολύ ευαίσθητο το θέμα των προσωπικών δεδομένων και επομένως είναι απαράδεκτη η διαδικασία του κατεπείγοντος.

Η ειδική αγορήτρια του Μέρα25 Φωτεινή Μπακαδήμα επίσης διαφώνησε με τη διαδικασία του κατεπείγοντος. Η βουλευτής αναγνώρισε ότι μετά τη διαβούλευση αφαιρέθηκαν αρκετά γκρίζα σημεία σε σχέση με το αρχικό κείμενο του σχεδίου νόμου, αλλά παραμένουν και αρκετά θολά σημεία.

Το νομοσχέδιο εισάγει στην ελληνική έννομη τάξη ουσιαστικές ρυθμίσεις του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων του 2016 και την Οδηγία 2016/680 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που συμπληρώνει το νομοθετικό πλαίσιο για τη ρύθμιση του σημερινού τοπίου για την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Το νομοσχέδιο αντικαθιστά το πλαίσιο του ν. 2472/1997 το οποίο κρίθηκε ότι αδυνατεί να προσφέρει σήμερα ένα ασφαλές και αποτελεσματικό, αξιόπιστο περιβάλλον για την προστασία των προσωπικών δεδομένων από αθέμιτη και κακόβουλη επεξεργασία.

Σημαντικά βήματα στην Κοινωνία της Πληροφορίας και την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση

«Προσπαθούμε να ανοίξουμε έναν δρόμο για την ουσιαστική μετάβαση της οικονομίας και της κοινωνίας σε ένα πιο ασφαλές και πιο σταθερό περιβάλλον που θα επιτρέψει στην Ελλάδα να κάνει βήματα στην Κοινωνία της Πληροφορίας και στην Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση», είπε ο υπουργός Δικαιοσύνης Κώστας Τσιάρας και τόνισε ότι «εισάγεται ένα πλαίσιο που θα προσελκύσει νέες επενδύσεις στην ψηφιακή οικονομία, θα δώσει νέα ώθηση στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και θα επιτρέψει την απρόσκοπτη δραστηριότητα των έξυπνων νεοφυών επιχειρήσεων στις νέες τεχνολογίες και στο διαδίκτυο».

Προστασία ανηλίκων και εργαζομένων

Ο Κώστας Τσιάρας είπε ότι η κυβέρνηση θέλει να κλείσει τις εκκρεμότητες με το παρελθόν και να περάσει στην επόμενη μέρα, ενισχύοντας ουσιαστικά την προστασία των φυσικών προσώπων και ειδικότερα των ανηλίκων, όσον αφορά το δικαίωμα προστασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, θέλει να θωρακιστούν τα δικαιώματα των εργαζομένων και να αποσαφηνίσει το πλαίσιο επεξεργασίας των δεδομένων τους από τους εργοδότες, θέλει να εναρμονίσει το εθνικό πλαίσιο για τα προσωπικά δεδομένα με τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές προδιαγραφές, πράγμα που θα επιτρέψει στην Ελλάδα να υιοθετήσει τις βέλτιστες πρακτικές.

Διαφάνεια

«Θέλουμε να προωθήσουμε τη διαφάνεια στην προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα. Θέλουμε να ενισχύσουμε τη λογοδοσία και να ισχυροποιήσουμε τον εποπτικό ρόλο της Ανεξάρτητης Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, βελτιώνοντας το λειτουργικό πλαίσιο στο οποίο θα ασκεί τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες της», είπε ο υπουργός Δικαιοσύνης και τόνισε ότι έχει ενσωματωθεί το μεγαλύτερο μέρος των παρατηρήσεων που έγιναν στη διαβούλευση και ότι πλέον ξεκαθαρίζει το θολό τοπίο της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

Click to comment

Απάντηση

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Κασσελάκης για έκθεση Στέιτ Ντιπάρτμεντ | Χρέος μας να ανακόψουμε τον θεσμικό κατήφορο

Σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση εξαπολύει ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Στέφανος Κασσελάκης, με αφορμή την έκθεση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ για τα ανθρώπινα δικαιώματα στη χώρα μας, η οποία είδε σήμερα το φως της δημοσιότητας.

Ο κ. Κασσελάκης, σε ανάρτησή του στο twitter, σημειώνει πως «δύο μήνες μετά το ψήφισμα – κόλαφο του Ευρωκοινοβουλίου για το κράτος δικαίου στην Ελλάδα, έρχεται τώρα η έκθεση – κόλαφος του State Department για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην Ελλάδα».

 

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Κυριάκος Μητσοτάκης | Η ΝΔ αγωνίζεται ώστε η Ελλάδα να γίνει Ευρώπη σε όλα τα επίπεδα

Τα τμήματα του Ε65 Λαμία -Ξυνιάδα και Τρίκαλα -Καλαμπάκα που θα ενωθούν με το «τυφλό»κομμάτι του αυτοκινητόδρομου (Ξυνιάδα -Τρίκαλα) παραδόθηκαν το πρωί της Τρίτης από την ΤΕΡΝΑ σε εκδήλωση παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη, με τον πρωθυπουργό να τονίζει ότι η Νέα Δημοκρατία είναι η παράταξη που έβαλε την Ελλάδα στην Ευρώπη, αυτή που κράτησε την Ελλάδα στην Ευρώπη και αυτή που αγωνίζεται ώστε η Ελλάδα να γίνει Ευρώπη σε όλα τα επίπεδα.

Δείτε την εκδήλωση

Eκδήλωση για την παράδοση του τμήματος Λαμία - Καλαμπάκα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε65

«Είναι μια σπουδαία ημέρα για την Κεντρική Ελλάδα, την Μακεδονία. Γνωρίζω ότι ειδικά για την δυτική Θεσσαλία πόσο σημαντικός είναι ο δρόμος αυτός και πώς αποτελούσε όνειρο πολλών δεκαετιών. 2,5 ώρες για να πάει από την Αθήνα στην Καρδίτσα, 3 ώρες για τα Τρίκαλα, προσβασισμότητα για ένα τόσο όμορφο και δοκιμασμένο κομμάτι της πατρίδας μας. Ένας δρόμος τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας» είπε ο κ. Μητσοτάκης ξεκινώντας τον χαιρετισμό του.

«Ένα έργο που πέρασε από 40 κύματα, δοκιμάστηκε στην κρίση, έφτασε στο σημείο να είναι κολοβό με το βόρειο τμήμα να είναι σε χρηματοδοτικό κενό. Αν δεν ήταν η επιμονή της κυβέρνησης και η πολύ σκληρή διαπραγμάτευση με την Ευρωπαική Επιτροπή δεν θα το είχαμε ολοκληρώσει για να παραδοθεί εκτιμούμε σε 2 χρόνια» συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός.

«Ξέρουμε καλά οτι κάθε φορά που παραδίδεται ένας αυτοκινητόδρομος μειώνεται ο αριθμός των ατυχημάτων με στόχο να έχουν μειωθεί στο μισό τα δυστυχήματα έως το 2030», συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης τονίζοντςα ότι «το έργο αυτό και άλλα πολλά δεν θα είχαν υλοποιηθεί χωρίς τη στήριξη της ΕΕ».

«Η Νέα Δημοκρατία είναι η παράταξη που έβαλε την Ελλάδα στην Ευρώπη, την κράτησε στην Ευρώπη και αγωνίζεται ώστε η Ελλάδα να γίνει Ευρώπη σε όλα τα επίπεδα μεταφράζοντας τη χρηματοδότηση σε απτά έργα. Εδώ βλέπετε τη συμβολή του ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης» υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.

Όπως υπενθύμισε, «το 2019 είχαμε δεσμευθεί να κάνουμε την Ελλάδα απέραντο εργοτάξιο και τώρα τα έργα υλοποιούνται προς όφελος των τοπικών κοινωνιών. Αλλά ο σχεδιασμός των μεγάλων έργων είναι μια συνεχής διαδικασία. Κλείνουμε τις εκκρεμότητες των παρελθόντων ετών με τους αυτοκινητοδρόμους. Ταυτόχρονα δρομολογούνται και άλλα έργα περιφερειακής σημασίας».

Κλείνοντας ο πρωθυπουργός ευχαρίστησε όλους και όλες που έβαλαν το λιθαράκι και φυσικά την κατασκευάστρια εταιρεία που παραδίδει το νότιο τμήμα πριν τη συμβατική ημερομηνία παράδοσης. Το έργο αυτό δεν εχει να ζηλέψει τίποτα από αντίστοιχα έργα του εξωτερικού και οι κατασκευαστικές εταιρείες είναι συμμέτοχες σε μια προσπάθεια βιώσιμης ανάπτυξης.

Σταϊκούρας

Για αυτοκινητόδρομο που αποτελεί τη ραχοκοκαλία της συγκοινωνιακής υποδομής της Κεντρικής Ελλάδας έκανε λόγο ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας. Όπως είπε «το νότιο τμήμα που παραδίδεται ξεκινά από τον ΠΑΘΕ, διασχίζει τον νομό Φθιώτιδας και καταλήγει στην Ξυνιάδα. Το δεύτερο τμήμα, το βόρειο, συνδέει τα Τρίκαλα με την Εγνατία Οδό με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και σήμερα παραδίδονται τα πρώτα 25χλμ.». Το έργο είναι εξαιρετικά σημαντικό, συνέχισε ο κ. Σταϊκούρας «γιατί επιτυγχάνονται ταχύτερες και οικονομικότερες μετακινήσεις, ενισχύεται η ασφάλεια των οδικών μετακινήσεων και μεταφορών, προωθείται η περιφερειακή ανάπτυξη και ο τουρισμός συμβάλλοντας στην μείωση της ανεργίας, διευκολύνεται η πρόσβαση στο εξωτερικό καθώς μέσω της Εγνατίας συνδέεται με το εξωτερικό». 

Ο κ. Σταϊκούρας ευχαρίστησε τις προηγούμενες κυβερνήσεις που συνέβαλαν για την υλοποίηση του έργου, τους πρώην υπουργούς Σουφλία, Σπίρτζη, Καραμανλή καθώς και την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που «τήρησε τα χρονοδιαγράμματα και υλοποίησε ένα ακόμη έργο ευρωπαϊκών δεδομένων» ενώ τόνισε την «προσωπική συμβολή του Μητσοτάκη στην άντληση επιπλέον πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης που ήταν κομβική».Πρόεδρος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Ο πρόεδρος διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γιώργος Περιστέρης εξηγώντας τόνισε ότι ο αυτοκινητόδρομος κεντρικής Ελλάδος είναι ο πιο οικονομικός και σύντομος τρόπος για να μετακινηθεί από την κεντρική Ελλάδα προς την Αθήνα.  Παράλληλα ευχαρίστησε τον Κυριάκο Μητσοτάκη «όταν αντιλήφθηκε την παρέλκυση του έργου γιατί χωρίς αυτή θα συνεχιζόταν ακόμα η ανταλλαγή εγγράφων» ενώ τόνισε ότι «εμείς θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να επιταχύνουμε την παράδοση του βόρειου τμήματος παρακάμπτοντας συμβατικά μας δικαιώματα».

«Το εργό αυτό πιστώνεται στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Ο Ε65 είναι θρυαλλίδα ανάπτυξης για την περιοχή» σημείωσε ο υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Ταχιάος στον χαιρετισμό του. «Το επόμενο βήμα μετά τα εγκαίνια είναι η ανακοίνωση του προγράμματος Θεσσαλία από το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.

Το έργο

Πρόκειται για τα 136 χιλιόμετρα από τα συνολικά 182 χιλιόμετρα της παραχώρησης του Άξονα Κεντρικής Ελλάδος, με την παράδοση των οποίων ο Ε65 γίνεται ένας σύγχρονος και ασφαλής αυτοκινητόδρομος από την Λαμία έως και την Καλαμπάκα, καλύπτοντας σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς της χώρας όπως τα Μετέωρα, η λίμνη Πλαστήρα, το Καρπενήσι και τα Τρίκαλα. Επιπλέον με τον Ε65 θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την κεντρική Ευρώπη με το λιμάνι του Βόλου, διευκολύνοντας έτσι τις διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές.

Το έργο ολοκληρώθηκε μετά πολλών εμποδίων καθώς το νότιο τμήμα του Άξονα Κεντρικής Ελλάδας βρέθηκε αντιμέτωπο με τις πλημμύρες του Ιανού και του Daniel αλλά και με την αλλαγή της χάραξης λίγο χιλιόμετρα πριν τη σήραγγα της Όθρυος λόγω κατασκευαστικών αστοχιών σε σιδηροδρομική σήραγγα της ΕΡΓΟΣΕ. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η παράδοσή του να καθυστερήσει κατά περίπου 2,5 χρόνια.

Με τον νέο αυτοκινητόδρομο το ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα Βαλκάνια, θα μειωθεί κατά δυο ώρες ενώ αντίστοιχα το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία θα έχει διάρκεια 1 ώρα και 45 λεπτά. Ο οδικός άξονας περιορίζει την απόσταση και για άλλους προορισμούς, καθώς για το Αθήνα -Γρεβενά και Αθήνα -Μέτσοβο, το ταξίδι θα μειωθεί σε περίπου 4 ώρες ενώ η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα έχει διάρκεια 4,5 ωρών. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας παραχώρησης και λειτουργίας της Κεντρικής Οδού κ. Ροδιανό Αντωνακόπουλο η απόσταση Αθήνα-Γιάννενα με το νέο αυτοκινητόδρομο θα χρειάζεται τον ίδιο χρόνο που απαιτείται για το ταξίδι μέσω της Ιόνιας Οδού δηλαδή μέσω του Ρίου-Αντίρριου. Σε ό,τι αφορά το κόστος των διοδίων από Λαμία έως Καλαμπάκα θα ανέρχεται σε 8,2 ευρώ.

Απομένει το βόρειο τμήμα του έργου μήκους 70,5 χλμ από το οποίο τα 25 χιλιόμετρα παραδίδονται σήμερα μαζί με το κομμάτι από τον κόμβο Καρπενησίου έως τον κόμβο Ξυνιάδας συνολικού μήκους 18 χλμ. Το βόρειο τμήμα του Ε65 προβλέπεται να παραδοθεί το 2026, αργότερα από το αρχικό χρονοδιάγραμμα λόγω καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις του έργου.

Νέοι σταθμοί διοδίων

Με την παράδοση σε κυκλοφορία των 42,5 χλμ στους σταθμούς διοδίων θα προστεθεί μόνο ο μετωπικός Λιανοκλαδίου (λειτουργούν ήδη οι μετωπικοί σταθμοί Σοφάδων και Τρικάλων) και με την λειτουργία και του βόρειου τμήματος θα συμπεριληφθεί και ο σταθμός της Οξύνεια στην περιοχή των Γρεβενών.

Σύμφωνα με την εταιρεία λειτουργίας με την ολοκλήρωση του έργου, το οποίο θα κοστίσει συνολικά 1,39 δισεκατομμύρια η μέση ημερήσια κυκλοφορία υπολογίζεται μεταξύ 9.000 έως 10.000.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αντίστοιχη κυκλοφορία για το κομμάτι Λαμία Ξυνιάδα που είναι και το πρώτο κομμάτι του οδικού άξονα που παραδόθηκε στην κυκλοφορία ανέρχεται σε 5000 ημερησίως.

Παράλληλα κατασκευάζονται από την Τέρνα τα τελευταία 46 km του αυτοκινητόδρομου που θα ξεκινούν από τον ανισόπεδο κόμβο Καλαμπάκας και θα φτάνουν στην Εγνατία οδό δυτικά των Γρεβενών.

Για την κατασκευή τους λειτουργούν δύο κεντρικές και δύο υποστηρικτικές εγκαταστάσεις με 780 άτομα προσωπικό και 440 μηχανήματα έργου και φορτηγά. Από το τμήμα του Ε65 που παραδίδεται σήμερα υπολογίζεται να απελευθερωθούν 200 άτομα προσωπικό, τα οποία θα διοχετευτούν στην κατασκευή του βόρειου άξονα του αυτοκινητοδρόμου και σε άλλα έργα.

Σήραγγα Όθρυος

Στον Ε65 περιλαμβάνεται και η δίδυμη σήραγγα μήκους 3 km της Όθρυος πλάτους 11 μέτρων και τυπικής διατομής ανά κλάδο πλάτους 3,75 μέτρων. Πρόκειται για σήραγγα που διαπερνά τον ορεινό όγκο της Όθρυος μέσα από περιοχές με έντονη υδροφορία. Η σήραγγα είναι εξοπλισμένη με όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και διαχείρισης κυκλοφορίας.

Όλα τα συστήματα μέσω δικτύου οπτικών ινών έχουν ενοποιηθεί και απεικονίζονται στο κεντρικό σύστημα ελέγχου του αυτοκινητόδρομου που βρίσκεται στους Σοβάδες. Σε περίπτωση που για τον οποιοδήποτε λόγο χαθεί η επικοινωνία της σήραγγας με το κέντρο διοίκησης υπάρχει δυνατότητα παρακολούθησης και ελέγχου της από το τοπικό κέντρο που βρίσκεται στην είσοδο της σήραγγας Τ2. Η σήραγγα διαθέτει σύστημα πυρόσβεσης, συστήματα αερισμού και εκ-καπνισμού, συστήματα καμερών εφοδιασμένα με αυτόματο σύστημα ανίχνευσης συμβάντων, συστήματα φωτισμού και σύστημα RDS για την αδιάλειπτη εκπομπή ραδιοφωνικών σταθμών. Η σήραγγα έχει αδειοδοτηθεί προς χρήση από την διοικητική αρχή σηράγγων.

Πηγή: protothema.gr

Continue Reading

ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Κ. Μητσοτάκης από τη Λαχαναγορά του Ρέντη: Συνεχής η μάχη για την καταπολέμηση της ακρίβειας

Περιοδεία σε όλες τις περιφέρειες της χώρας θα πραγματοποιήσει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης το αμέσως προσεχές διάστημα, εν όψει των ευρωεκλογών. Θα εστιάσει στην καθημερινότητα των πολιτών και στη μάχη για την ακρίβεια που δίνει σε πολλά επίπεδα η κυβέρνηση τόσο με την εντατικοποίηση των ελέγχων, τα πρόστιμα, όσο με τα μέτρα που έχουν ληφθεί για την συγκράτηση των τιμών με τη βοήθεια των καλαθιών. To πρωϊ επισκέφθηκε την Λαχαναγορά του Ρέντη στην καρδιά της εφοδιαστικής αλυσίδας της χώρας.

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ενημερώθηκε για την επάρκεια στα προϊόντα και για τις τιμές στα οπωροκηπευτικά, εκπέμποντας το μήνυμα ό,τι ο αγώνας κατά της ακρίβειας είναι συνεχής. Έχουμε ενθαρρυντικά σημάδια ότι ο πληθωρισμός αποκλιμακώνεται, τόνισε o Κυριάκος Μητσοτάκης. Να προσφέρουμε προϊόντα σε τιμές αντίστοιχες ή και χαμηλότερες από τις περσινές, επισήμανε χαρακτηριστικά.

Υπενθυμίζεται ότι βρίσκεται σε ισχύ ήδη το «καλάθι της Σαρακοστής», ενώ το «καλάθι του Πάσχα» αποτελεί επέκταση του «καλαθιού του νοικοκυριού», καθώς προστίθενται τέσσερις νέες κατηγορίες τροφίμων, ώστε να αποτελέσει μια επιπλέον διέξοδο για τους καταναλωτές ενόψει της εορταστικής περιόδου.

Πηγή: businessnews.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en