ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Καβάλα: Προειδοποίηση από την Ένωση Καταναλωτών για ύποπτα δέματα με αντικαταβολή

Την αυξημένη προσοχή των πολιτών ζητά η Ένωση Καταναλωτών Καβάλας, εξαιτίας της έξαρσης φαινομένων όπου πολίτες παραλαμβάνουν δέματα με αντικαταβολή, για τα οποία ουδέποτε προχώρησαν σε παραγγελία. Το φαινόμενο έχει αρχίσει να λαμβάνει ανησυχητικές διαστάσεις, με πολίτες να καταβάλλουν χρήματα για άγνωστα προϊόντα, συχνά αμφιβόλου ή μηδενικής αξίας.
Δέματα-παγίδες χωρίς παραγγελία
Όπως επισημαίνει η Ένωση, πολλοί καταναλωτές αιφνιδιάζονται από την παράδοση δεμάτων, τα οποία παραδίδονται με απαίτηση αντικαταβολής. Σε πολλές περιπτώσεις οι αποστολές συνοδεύονται από ελλιπή ή ψευδή στοιχεία αποστολέα, ενώ χρησιμοποιούνται εταιρείες ταχυμεταφορών (courier) που δεν επιβεβαιώνουν επαρκώς την ταυτότητα των αποστολέων ή την ύπαρξη σχετικής παραγγελίας.
Η πληρωμή της αντικαταβολής συνιστά νομικά αποδοχή του προϊόντος, ακόμη και αν πρόκειται για παραπλανητική αποστολή.
Τι συστήνει η Ένωση Καταναλωτών Καβάλας
Για την προστασία των πολιτών, η Ένωση προτείνει συγκεκριμένα μέτρα προσοχής:
-
Μην παραλαμβάνετε δέματα με αντικαταβολή αν δεν έχετε κάνει εσείς την παραγγελία.
-
Ζητήστε σαφή και πλήρη στοιχεία αποστολέα πριν αποδεχθείτε το δέμα.
-
Επικοινωνήστε με την εταιρεία courier σε περίπτωση αμφιβολίας για την αποστολή.
-
Μην ενδίδετε σε πιέσεις για άμεση πληρωμή ή αποδοχή δέματος χωρίς επαρκή ενημέρωση.
-
Καταγγείλετε το περιστατικό στην Ένωση Καταναλωτών, στον Συνήγορο του Καταναλωτή ή στις αρμόδιες αρχές.
Απάτες μέσω αντικαταβολής
Σύμφωνα με την Ένωση, ορισμένοι επιτήδειοι εκμεταλλεύονται το χαλαρό πλαίσιο ελέγχου που ισχύει για την αποστολή αντικαταβολών, δημιουργώντας «καταναλωτικές παγίδες». Το θύμα συχνά πληρώνει ένα χρηματικό ποσό χωρίς δυνατότητα επιστροφής, και παραλαμβάνει αντικείμενα που δεν έχουν ζητήσει, ούτε αξίζουν την πληρωμή.
Υποστήριξη και ενημέρωση
Η Ένωση Καταναλωτών Καβάλας καλεί τους πολίτες να είναι σε διαρκή εγρήγορση, να μην υποκύπτουν σε βιαστικές παραδόσεις και να απευθύνονται άμεσα σε φορείς καταναλωτών για υποστήριξη και καταγγελίες.
«Η προστασία των καταναλωτών απαιτεί εγρήγορση και συνεργασία. Μην αφήνετε κανέναν να σας εξαπατήσει μέσα από μια συσκευασία», τονίζει η ανακοίνωση.
Για καταγγελίες και συμβουλές, οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν με την Ένωση Καταναλωτών Καβάλας μέσω των επίσημων καναλιών επικοινωνίας.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ειρήνη Μουρτζούκου: Σοκαριστική ομολογία και αποκαλύψεις

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΚΟΚ: Κλήσεις για παραβάσεις ακόμα και 20 χρόνια πίσω

Ο Συνήγορος του Πολίτη καταγράφει σοβαρό πρόβλημα με κλήσεις ΚΟΚ που φτάνουν σε πολίτες ακόμη και 10, 15 ή 20 χρόνια μετά την παράβαση. Παρά τη νομοθεσία που ορίζει τριετή προθεσμία βεβαίωσης και είσπραξης προστίμων, πολλοί δήμοι βεβαιώνουν και εισπράττουν πρόστιμα εκπρόθεσμα, δημιουργώντας αδικίες και κακοδιοίκηση.
Το πρόβλημα οφείλεται σε καθυστερήσεις, έλλειψη διαλειτουργικότητας μεταξύ ΕΛ.ΑΣ. και δήμων και ανεπάρκειες στη δημόσια διοίκηση. Υπάρχουν ακραία παραδείγματα όπου πολίτες καλούνται να πληρώσουν πρόστιμα δεκαετιών, ενώ άλλοι δήμοι διαγράφουν τέτοιες οφειλές.
Ο Συνήγορος προτείνει νομοθετική ρύθμιση που θα επιβάλλει βεβαίωση προστίμων εντός 3 μηνών, ή το πολύ 3 ετών, απαγορεύοντας την είσπραξη μετά από αυτή την προθεσμία. Ζητά επίσης σαφή διαχωρισμό αρμοδιοτήτων και εναρμόνιση νομοθεσιών για να σταματήσει η άνιση μεταχείριση πολιτών και να βελτιωθεί η διαχείριση των προστίμων.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Έλληνας επιζών 48 ώρες στην Ερυθρά Θάλασσα

Ο Βαγγέλης Σταρίδας, ένοπλος φρουρός του ελληνόκτητου πλοίου «Eternity C», έμεινε σχεδόν 48 ώρες στη θάλασσα της Ερυθράς Θάλασσας μετά την επίθεση των Χούθι που οδήγησε στη βύθιση του πλοίου. Εντοπίστηκε εξαντλημένος, αφυδατωμένος και με υποθερμία. Η διάσωσή του οργανώθηκε από τις εταιρείες όπου εργάζεται και ο αδελφός του, Νίκος Σταρίδας. Ο Βαγγέλης είναι πατέρας και έχει αναλάβει την ανατροφή της μικρής αδελφής του μετά τον θάνατο του πατέρα τους. Στο πλοίο επέβαιναν 26 άτομα, ανάμεσά τους τέσσερις φρουροί, μεταξύ των οποίων και ο Βαγγέλης.