ΙΣΤΟΡΙΑ
Η ιστορία του άπιστου Θωμά και ο φρικτός θάνατός του
Ρίσκαρε την ζωή του μοιράζοντας αμέτρητο χρυσάφι στους φτωχούς της Ινδίας.
Ο Απόστολος Θωμάς, ήταν ο μοναδικός μαθητής του Χριστού, που δεν τον είδε μετά την Ανάσταση. Κάτι που αποτέλεσε και σημαντικό παράγοντα στον μετέπειτα χαρακτηρισμό του ως «άπιστο». Ήταν οι υπόλοιποι Απόστολοι που του διηγήθηκαν τα γεγονότα με την Ανάσταση του Κυρίου τους, τα οποία δεν μπορούσε να πιστέψει αν δεν έβλεπε με τα μάτια του και δεν έπιανε με τα χέρια του τις πληγές του Ιησού από τα καρφιά του σταυρού στα χέρια του και το δόρυ του Ρωμαίου στρατιώτη στο πλευρό του.
Αν και άφησε χωρίς δεύτερη σκέψη το επάγγελμα του ψαρά και την ζωή του προκειμένου να τον ακολουθήσει και ήταν ένας από τους πιο τολμηρούς και ένθερμους υποστηρικτές του Ιησού, με τον ίδιο, όπως αναφέρεται στο Ευαγγέλιο του Ιωάννη, να προτρέπει τόσο τον Δάσκαλό του να επιστρέψει στην Ιουδαία, όσο και τους μαθητές του να τον ακολουθήσουν και να πεθάνουν μαζί του –οι υπόλοιποι μαθητές του Ιησού προσπαθούσαν να τον πείσουν να μην κάνει κάτι τέτοιο γιατί θα κινδύνευε η ζωή του–, η συγκεκριμένη στάση μετά την Ανάσταση του Χριστού, θα έλεγε κανείς ότι δεν ήταν και η αναμενόμενη.
Οκτώ μέρες, λοιπόν, μετά την Ανάσταση ο Χριστός εμφανίστηκε και πάλι μπροστά στους μαθητές του, προτρέποντας τον Θωμά να πιάσει με τα χέρια του τις πληγές του, εφόσον μόνο έτσι θα πειθόταν. Με σκυμμένο κεφάλι ο Θωμάς αποκρίθηκε ταπεινά «Εσύ είσαι ο Κύριος και ο Θεός μου», και ο Χριστός από την πλευρά του του απάντησε «Επειδή με είδες και πίστεψες; Μακάριοι όσοι πιστέψουν, χωρίς να με δουν».
Οι φιλανθρωπίες και οι δωρεές αμέτρητου χρυστού από τον Απόστολο
Μετά την Ανάσταση του Χριστού ο Απόστολος Θωμάς ήταν ο μαθητής που ανέλαβε να διαδώσει το λόγο του Κυρίου στα βάθη της Ασίας, στην Περσία και την Ινδία. Έτσι, ως υπηρέτης –παρουσιάστηκε ως ικανός χτίστης– πια του Ινδού Αμβανή απεσταλμένου στα Ιεροσόλυμα του βασιλιά Γουνδιαφόρου προς αναζήτησε ενός ικανότατου χτίστη για την δημιουργία ενός υπέρλαμπρου παλατιού, ξεκίνησε το ταξίδι του για την Ινδία.
Κατά την διάρκεια του ταξιδιού ο Απόστολος δεν έχασε καμία ευκαιρία, ξεκινώντας την προσπάθεια προσηλυτισμού και διάδοσης του λόγου του Κυρίου του στους ανθρώπους που συναντούσε στα διάφορα μέρη απ’ όπου περνούσανε.
Φτάνοντας στην Ινδία παρουσιάστηκε μπροστά στο βασιλιά Γουνδιαφόρο, ο οποίος τον ρώτησε αν μπορεί να αναλάβει το έργο και να χτίσει ένα εντυπωσιακό ανάκτορο. Ο Θωμάς, φυσικά, και απάντησε θετικά και ο βασιλιάς του άφησε εν λευκώ την εκπόνηση του έργου, η διάρκεια του οποίου είχε οριστεί για τρία χρόνια. Ο ίδιος, μάλιστα, κατά την διάρκεια της κατασκευής του παλατιού θα έφευγε από την χώρα, δεν θα επέβλεπε καθόλου τα έργα, ενώ θα άφηνε εντολές να παρέχουν στον χτίστη, όσο χρυσάφι χρειαζόταν προκειμένου να ολοκληρωθεί η κατασκευή.
Ο Θωμάς, ωστόσο, δεν ξεκίνησε ποτέ την δημιουργία του παλατιού. Αντ’ αυτού, δώρισε όλο το χρυσάφι που του παρείχε ο βασιλιάς στους φτωχούς της Ινδίας, ενώ συνέχισε να κηρύττει τον λόγο του Κυρίου στους ειδωλολάτρες και να βαπτίζει εκατοντάδες από αυτούς Χριστιανούς. Εν τω μεταξύ, ο ανυποψίαστος βασιλιάς δεν έβλεπε την ώρα να δει από κοντά το καινούριο και υπέρλαμπρο παλάτι του.
Όταν ο τελευταίας ενημερώθηκε για το γεγονός ότι κανένα παλάτι δεν είχε ανεγερθεί από τον Απόστολο, τον φυλάκισε εξοργισμένος σε ένα σκοτεινό λάκκο, παρόλο που ο Θωμάς συνέχισε να τον διαβεβαιώνει ότι θα ολοκλήρωνε το έργο του. Όχι, όμως, για κάποιο επίγειο παλάτι, αλλά για ένα παλάτι στον ουρανό, μια θέση στο οποίο του είχε ήδη εξασφαλίσει με τις φιλανθρωπίες που έπραττε με το χρυσάφι του.
Σε καμία περίπτωση ο βασιλιάς, που ήταν και ειδωλολάτρης, δεν μπορούσε να καταλάβει τι ήταν αυτά που του έλεγε ο Απόστολος. Όπως αναφέρεται στην παράδοση, τον άφησε τελικά ελεύθερο μετά από παρέμβαση του πνεύματος του νεκρού αδερφού του, το οποίο τον διαβεβαίωσε ότι όντως υπήρχε μια θέση γι’ αυτόν στον ουρανό.
Έτσι ο Θωμάς βάπτισε και τον ίδιο τον βασιλιά Γουνδιαφόρο αλλά και τους άρχοντές του, ενώ δεν ήταν και λίγος ο λαός που μιμούνταν τα βήματά τους, προσερχόμενοι κι αυτοί στην πίστη και την Χριστιανοσύνη.
Η συνέχεια του έργου του και το μαρτυρικό του τέλος
Βάζοντας πλώρη για άλλη πόλη της Ινδίας, ο Απόστολος ήρθε αντιμέτωπος με βάρβαρους ειδωλολάτρες, βαθιά ασεβείς. Με αρκετή υπομονή κατάφερε να τους βαπτίσει Χριστιανούς, ενώ δεν ήταν και λίγες οι φορές που άρχισαν να του αποδίδουν τιμές και να εκδηλώνουν την ευγνωμοσύνη τους. Ανάμεσα σε αυτούς που βάπτισε η Μιγδονία, γυναίκα του βασιλιά Μισδίου, και η Τερτιανή, γυναίκα του άρχοντα Χαρασίου, οι οποίες, μάλιστα, αποφάσισαν να ακολουθήσουν έναν ασκητικό τρόπο ζωής, ακόμη και μέσα στο παλάτι.
Τόσο ο βασιλιάς, όσο και ο άρχοντας εξαγριώθηκαν με τον Θωμά, ο οποίος σύμφωνα με αυτούς, προέτρεπε στις γυναίκες τους να απομακρυνθούν από τους άντρες τους, και έτσι διέταξαν (και πάλι) τη φυλάκισή του.
Εκεί στο σκοτεινό κελί του, και αφού το άνοιξε ο ίδιος με προσευχή, τον επισκέφθηκαν αρκετοί πιστοί για να του συμπαρασταθούν, αλλά και για να στηρίξει ο ίδιος την πίστη τους. Κατά την διάρκεια της νύχτας ο Θωμάς βάπτισε, επίσης, τον γιο και την κόρη του βασιλιά Μισδίου, Ουαζάνη και Τέρτια. Μέχρι την ώρα που ήρθε ο βασιλιάς για να ελέγξει ότι ο «μάγος», όπως τον αποκαλούσαν, βρισκόταν στη θέση του, είχαν φύγει όλοι από γύρω του γνωρίζοντας πολύ καλά ότι δεν θα τον ξαναδούν, καθώς ο βασιλιάς θα διέταζε τον θάνατό του –όπως και έπραξε.
Για να αποφύγει τον ξεσηκωμό των νεοβάπτιστων Χριστιανών –ο Απόστολος είχε καταφέρει να γίνει ιδιαιτέρως αγαπητός στους κατοίκους της πόλης– ο βασιλιάς διέταξε στους στρατιώτες του να μεταφέρουν το Θωμά μακριά από την πόλη και να τον εκτελέσουν εκεί.
Ο Απόστολος Θωμάς βρήκε φρικτό θάνατο στην πόλη Μαλιαπούρ, γνωστή και ως Άγιος Θωμάς, στο ανατολικό τμήμα της χερσονήσου της Ινδίας, όταν τέσσερις λόγχες διαπέρασαν το κορμί του. Ο θάνατός του τοποθετείται περίπου στο 72 μ.Χ., ενώ η μνήμη του γιορτάζεται από την ορθόδοξη εκκλησία στις 6 Οκτωβρίου.
ΙΣΤΟΡΙΑ
Σαν σήμερα: 17 Οκτωβρίου 1931 – Ο Αλ Καπόνε καταδικάζεται για φοροδιαφυγή
Την αυγή της δεκαετίας του 1930, στους δρόμους του Σικάγο, αλλά και στους διαδρόμους σχεδόν κάθε υπηρεσίας επιβολής του νόμου, ένα όνομα ήταν γνωστό σε όλους και προκαλούσε τον φόβο των μεν και την οργή των δε: Αλ Καπόνε. Ο ιταλικής καταγωγής «επιχειρηματίας» είχε υπό τον έλεγχό του το μεγαλύτερο δίκτυο οργανωμένου εγκλήματος στο Σικάγο και οι δραστηριότητές του εκτείνονταν από την παρασκευή και το λαθρεμπόριο οινοπνευματωδών (τότε ίσχυαν ακόμη οι νόμοι της Ποταπαγόρευσης), τα παράνομα στοιχήματα και την παροχή «προστασίας» μέχρι τον παράνομο τζόγο, τη μαστροπεία και τη διάπραξη φόνων μελών αντίπαλων συμμοριών.
Ο Καπόνε ήταν διάσημος για τις δραστηριότητές του, σε σημείο που όταν παρευρισκόταν σε αγώνες μπέιζμπολ το πλήθος τον επευφημούσε, ενώ είχε αποκτήσει τη φήμη του Ρομπέν των Δασών της εποχής, καθώς έκανε συχνά μεγάλες δωρεές σε φιλανθρωπικά ιδρύματα. Μάλιστα, την εποχή του Μεγάλου Κραχ ο Καπόνε ήταν ο πρώτος που δημιούργησε συσσίτιο (soup kitchen) για τους ανέργους. Επίσης, φαίνεται ότι ο μεγάλος γκάνγκστερ έχαιρε και της ανεκτικότητας των Αρχών. Είναι γνωστό ότι διατηρούσε σχέσεις με τον δήμαρχο της πόλης Γουίλιαμ Χέιλ Τόμσον, ενώ είχε εξαγοράσει πολλούς αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος του Σικάγο.
Ωστόσο, η τύχη του σύντομα άλλαξε, για δύο κυρίως λόγους. Από τη μία, ο δήμαρχος Τόμσον επιχειρώντας να επανεκλεγεί το 1927 έβλεπε ότι η καμπάνια του -σε μεγάλο μέρος χρηματοδοτούμενη από τον Καπόνε– δεν θα είχε το επιθυμητό αποτέλεσμα και αποφάσισε να αλλάξει τακτική. Αντικατέστησε τον αρχηγό της αστυνομίας, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για την έρευνα στων παράνομων δραστηριοτήτων του Καπόνε. Όμως, πιο σημαντικό ρόλο στην αρχή της πτώσης του γκάνγκστερ έπαιξε η λεγόμενη Σφαγή της Ημέρας του Αγίου Βαλεντίνου το 1929.
Εκείνη την ημέρα, ο Καπόνε διέταξε τον φόνο επτά μελών μιας αντίπαλης συμμορίας που είχε αρχηγό τον Ιρλανδό Τζορτζ «Μπαγκς» Μοράν, συμπεριλαμβανομένου και του τελευταίου. Τέσσερις άνδρες του Καπόνε, οι δύο φορώντας στολή αστυνομικού, κατευθύνθηκαν προς το συνεργείο αυτοκινήτων όπου βρισκόντουσαν τα μέλη της συμμορίας. Οι δύο «αστυνομικοί» διέταξαν τους επτά άνδρες να γυρίσουν προς τον τοίχο και οι άλλοι δύο συνεργάτες του Καπόνε τους εκτέλεσαν χρησιμοποιώντας δύο οπλοπολυβόλα. Ο Μπαγκς Μοράν, που εκείνη την ημέρα είδε τους «αστυνομικούς» να πλησιάζουν το γκαράζ και τελικά άλλαξε κατεύθυνση, όταν ρωτήθηκε ποιος μπορεί να είχε διατάξει αυτή την ενέργεια είπε: «Μόνο ο Αλ Καπόνε σκοτώνει έτσι». Παρά το γεγονός ότι εκείνες τις ημέρες ο Καπόνε βρισκόταν στο σπίτι του στη Φλόριντα, θεωρήθηκε ως ο υπεύθυνος του φονικού και η αμερικανική αστυνομία τον ανακήρυξε «Δημόσιο Εχθρό Νούμερο 1».
Έτσι, οι διάφορες υπηρεσίες επιβολής της τάξης ήταν αποφασισμένες να συλλάβουν με κάποιον τρόπο τον πανίσχυρο γκάνγκστερ. Ο περίφημος Έλιοτ Νες, πράκτορας του FBI και αρχηγός της λεγόμενης ομάδας των «Αδιάφθορων» (The Untouchables), είχε αρχίσει να συγκεντρώνει στοιχεία για πάνω από 5.000 παραβιάσεις των νόμων της Ποταπαγόρευσης από τον Καπόνε.
Στο μεταξύ, μια δικαστική απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου έμελλε να αλλάξει τα πάντα: στην υπόθεση United States v. Sullivan, το Ανώτατο Δικαστήριο απεφάνθη ότι τα κέρδη από παράνομες δραστηριότητες ήταν επίσης φορολογήσιμα από το αμερικανικό κράτος. Έτσι, το υπουργείο Οικονομικών και οι εφοριακές αρχές στράφηκαν προς τον Αλ Καπόνε, που ζούσε σε υπερπολυτελή διαμερίσματα, φορούσε πολύ ακριβά ρούχα και δειπνούσε στα καλύτερα εστιατόρια. Παρά τις πολυτελείς συνήθειές του, ο Καπόνε δεν είχε καταθέσει ποτέ φορολογική δήλωση, καθώς δεν μπορούσε να δικαιολογήσει τα εισοδήματά του από οποιαδήποτε νόμιμη δραστηριότητα, με αποτέλεσμα να εμφανίζεται στα φορολογικά αρχεία ως μη έχων κάποιο εισόδημα.
Έτσι, ο ορκωτός λογιστής Φρανκ Γουίλσον και η ομάδα του πέρασαν όλο το καλοκαίρι του 1930 προσπαθώντας να βρουν στοιχεία που θα συνέδεαν τον Καπόνε με παράνομα κέρδη. Μελετώντας πάνω από δύο εκατομμύρια έγγραφα που είχαν συγκεντρωθεί από κατά καιρούς συλλήψεις του Καπόνε και των συνεργατών του, ο Γουίλσον κατάφερε να εντοπίσει τρία λογιστικά βιβλία που ανέφεραν ότι ο Καπόνε είχε πληρωθεί 17.500 δολάρια από μια επιχείρηση τζόγου. Προκειμένου να επιβεβαιώσει την πληροφορία, εντόπισε τον άνθρωπο που είχε σημειώσει τα βιβλία, συγκρίνοντας τον γραφικό του χαρακτήρα με καταθετήριες αποδείξεις από την τράπεζα, ενώ αργότερα εντόπισε έναν συνεργάτη του γκάνγκστερ που κατέθεσε στην τράπεζα χρήματα και αγόρασε ως αντάλλαγμα τραπεζικές επιταγές 300.000 δολαρίων, τα μετρητά από τις οποίες πήγαν κατευθείαν στον Καπόνε. Με αυτόν τον τρόπο ο Γουίλσον απέδειξε ότι τα κέρδη από την επιχείρηση τζόγου είχαν εισπραχθεί από τον Καπόνε, επομένως ο τελευταίος είχε λάβει εισόδημα για το οποίο ήταν υποχρεωμένος να πληρώσει φόρους – κάτι που φυσικά δεν είχε κάνει.
Μετά από τη συγκέντρωση πολλών στοιχείων και τη διεξαγωγή μιας περίπλοκης δίκης στην οποία επιχείρησε, μεταξύ άλλων, να εξαγοράσει όλους τους ενόρκους και να έρθει σε συμφωνία με την Εισαγγελία, στις 17 Οκτωβρίου 1931 ο Αλ Καπόνε κρίθηκε ένοχος για 23 κατηγορίες φοροδιαφυγής και καταδικάστηκε σε έντεκα χρόνια κάθειρξη, ενώ αναγκάστηκε να πληρώσει πρόστιμο 250.000 δολαρίων, καθώς και να καταβάλει 30.000 δολάρια ως δικαστικά έξοδα.
Τότε, άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στη ζωή του Αλ Καπόνε, αυτό της φυλάκισής του. Αυτή η περίοδος της ζωής του ήταν επίσης ταραχώδης, καθώς αφού εξαγόρασε σωφρονιστικούς υπαλλήλους και ζούσε στη φυλακή με όλες τις ανέσεις, μεταφέρθηκε σε μια νεόδμητη φυλακή, το Αλκατράζ. Με την είσοδό του στη φυλακή διαγνώστηκε με σύφιλη και πολύ σύντομα άρχισε να δείχνει συμπτώματα συφιλιδικής παράνοιας. Το 1939 αποφυλακίστηκε λόγω της κατάστασης της υγείας του και αποσύρθηκε στο σπίτι του στη Φλόριντα. Πέθανε από ανακοπή καρδιάς το 1947 σε ηλικία 48 ετών, ενώ ο θεράπων γιατρός του είχε αναφέρει ότι πριν πεθάνει η ζημιά που είχε προκληθεί στον εγκέφαλο του Καπόνε ήταν τόσο μεγάλη, ώστε είχε τη νοητική ικανότητα ενός 12χρονου παιδιού.
ΕΒΡΟΣ
Ο εορτασμός της Επετείου Απελευθέρωσης της Θράκης
Το πρόγραμμα εορτασμού της 14η Μαϊου θα γίνει την Παρασκευή 12 Μαϊου και την Κυριακή 14 Μαϊου και αφορά τους δήμους Διδυμότειχου, Ορεστιάδας, Σουφλίου και Σαμοθράκης.
Την ημέρα εκείνη ορίστηκαν:
- Γενικός σημαιοστολισμός του Δημοτικού Καταστήματος, των Δημοσίων Υπηρεσιών, των καταστημάτων Ν.Π.Δ.Δ. και Ι.Δ., των σπιτιών και των ιδιωτικών καταστημάτων, από την 8η πρωινή ώρα της 13ης μέχρι και τη δύση του ηλίου της 14ης Μαΐου.
- Φωταγώγηση του Δημοτικού Καταστήματος, όλων των Δημοσίων Υπηρεσιών, των καταστημάτων Ν.Π.Δ.Δ., Οργανισμών και Τραπεζών κατά τις βραδινές ώρες της 13ης και 14ης Μαΐου.
Την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 12 ΜΑΙΟΥ:
Ομιλία για την επέτειο της απελευθέρωσης στα σχολεία όλων των βαθμίδων κατά την τελευταία ώρα του προγράμματος.
Την ΚΥΡΙΑΚΗ 14 ΜΑΙΟΥ:
Δοξολογία στην έδρα κάθε Δήμου, παρουσία των πολιτικών και στρατιωτικών αρχών του Δήμου. Εκφώνηση πανηγυρικού της ημέρας, μετά τη δοξολογία στο ναό, από Δημοτικό Σύμβουλο που ορίζεται από τον Δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ
Εορτασμός της 14ης Μαΐου – Επέτειος Απελευθέρωσης της Αλεξανδρούπολης
Ο εορτασμός της Επετείου απελευθέρωσης της Αλεξανδρούπολης , θα διεξαχθεί το Σάββατο 13 και την Κυριακή 14 Μαϊου 2023.
Για τον εορτασμό της Επετείου και τις ημέρες εκείνες έχουν οριστεί τα εξής:
- Γενικός σημαιοστολισμός του Δημοτικού Καταστήματος, των Δημοσίων Υπηρεσιών, των καταστημάτων Ν.Π.Δ.Δ. και Ι.Δ., των σπιτιών και των ιδιωτικών καταστημάτων, καθώς και των πλοίων που θα βρίσκονται στο λιμάνι της πόλης από της 8ης πρωινής ώρας της 13ης μέχρι και της δύσης του ηλίου της 14ης Μαΐου 2023.
- Φωταγώγηση του Δημοτικού Καταστήματος, όλων των Δημοσίων Υπηρεσιών, των καταστημάτων Ν.Π.Δ.Δ., Οργανισμών και Τραπεζών κατά τις βραδινές ώρες της 13ης και 14ης Μαΐου 2023.
- Ομιλία για την επέτειο της απελευθέρωσης, στα σχολεία όλων των βαθμίδων, την Παρασκευή 12 Μαΐου 2023 κατά την τελευταία ώρα του προγράμματος.
ΣΑΒΒΑΤΟ 13 ΜΑΙΟΥ 2023:
- Ώρα 19:00: Ακολουθία του Μεγάλου Εσπερινού στον Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Νικολάου με τη συμμετοχή του Μακαριώτατου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμου Β΄ και των Σεβασμιώτατων Μητροπολιτών, μελών της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδας.
- Ώρα 20:15: Λιτάνευση της ιεράς εικόνας της Παναγίας της Ελευθερώτριας, με τη συμμετοχή του ιερού κλήρου, των Αρχών και του λαού της πόλης.
ΚΥΡΙΑΚΗ 14 ΜΑΙΟΥ 2023:
- Ώρα 7:00: Αρχιερατικό Συλλείτουργο προεξάρχοντος του Μακαριώτατου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμου Β΄, με τη συμμετοχή των Σεβασμιώτατων Μητροπολιτών, μελών της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδας.
- Ώρα 8:00: Έπαρση σημαίας, της μεγαλύτερης στην Ευρώπη, επιφάνειας 600 τ.μ., από τον Σύλλογο Αλεξανδρουπολιτών σε συνεργασία με τον Δήμο Αλεξανδρούπολης, στην ανάπλαση της πλατείας δίπλα στην Αργώ. Ανάκρουση του Εθνικού Ύμνου στους κεντρικούς δρόμους της πόλης από τη Φιλαρμονική του Δήμου.
- Ώρα 10:30: Επίσημη δοξολογία στον Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Νικολάου. Τον πανηγυρικό της ημέρας θα εκφωνήσει ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης κ. Ιωάννης Ζαμπούκης.
- Ώρα 11:45: Έπαρση της σημαίας από τον Δήμαρχο Αλεξανδρούπολης στο χώρο δίπλα στο μνημείο της Δόμνας Βισβίζη, σε ανάμνηση του γεγονότος της έπαρσης της σημαίας στο χώρο μπροστά στο Ταχυδρομείο την ημέρα της απελευθέρωσης της πόλης, στις 14 Μαΐου 1920, με τη φροντίδα του Δήμου Αλεξανδρούπολης και του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων.
Επιμνημόσυνη δέηση και κατάθεση στεφάνων στο μνημείο της Δόμνας Βισβίζη. Στεφάνι εκ μέρους της Εθνικής Αντίστασης θα καταθέσουν οι εκπρόσωποι όλων των παραρτημάτων των αναγνωρισμένων Αντιστασιακών Οργανώσεων.
Οι Πολιτιστικοί Σύλλογοι και οι φορείς που επιθυμούν να καταθέσουν στεφάνι παρακαλούνται να το δηλώσουν στο Γραφείο Δημοσίων Σχέσεων του Δήμου Αλεξανδρούπολης, στον τελετάρχη Ευάγγελο Σιδερά, στο τηλέφωνο 2551350227 και στο e-mail vags@alexpolis.gr μέχρι και την Παρασκευή 12 Μαΐου 2023 στις 13:00.
- Ώρα 12:15: Κοινή παρέλαση των αναπήρων πολέμου, μαθητών, σπουδαστών, προσκόπων, οδηγών, της σχολής Νοσοκόμων, του παραρτήματος του Ερυθρού Σταυρού, Πολιτιστικών Συλλόγων, Αθλητικών Σωματείων, με τη συμμετοχή της Φιλαρμονικής του Δήμου Αλεξανδρούπολης, και τμημάτων των Ενόπλων Δυνάμεων, με τη συμμετοχή της στρατιωτικής μουσικής, παρουσία των Αρχών.
Χώρος παρέλασης ορίζεται η οδός Βασ. Αλεξάνδρου, από την οδό Κύπρου (από το άγαλμα της Δόμνας Βισβίζη) έως την οδό Έλλης και χώρος συγκέντρωσης των τμημάτων ορίζεται η συνέχεια της οδού Κύπρου προς την είσοδο του Λιμένα και ο χώρος προς το λιμάνι.
Προκειμένου να καταρτιστεί εγκαίρως η σειρά με την οποία θα παρελάσουν οι Πολιτιστικοί Σύλλογοι και τα Αθλητικά Σωματεία, παρακαλούνται όσοι θα συμμετέχουν στην παρέλαση να δηλώσουν την παρουσία τους στον τελετάρχη της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου Ελευθέριο Γλάνια στο e-mail glanias@pamth.gov.gr μέχρι την Παρασκευή 12 Μαΐου 2023 στις 13:00.
- Ώρα 19:00: Συναυλία «Ζείδωρος Βίος – Ορατόριον», στο Δημοτικό Θέατρο, σε συνδιοργάνωση του Δήμου Αλεξανδρούπολης και της Ιεράς Μητρόπολης Αλεξανδρουπόλεως, Τραϊανουπόλεως και Σαμοθράκης.
- Ώρα 19:50: Υποστολή σημαίας.
- Ώρα 20:30: Αναπαράσταση της έλευσης της εικόνας της Παναγίας Τρυφώτισσας, στο Λιμάνι.
Τελετάρχες ορίζονται ο Ελευθέριος Γλάνιας , υπάλληλος της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου,και οι Ευάγγελος Σιδεράς και Χρήστος Κυριαζίδης, υπαλλήλοι του Δήμου Αλεξανδρούπολης.