Connect with us

ΚΟΣΜΟΣ

Οι αεροπορικές εταιρείες με προορισμούς στην Ελλάδα που χρησιμοποιούν το Boeing 737 MAX 8

Δημοσιεύτηκε

στις

Οι αρχές της Κίνας έδωσαν εντολή σήμερα στις αεροπορικές εταιρείες της χώρας να αναστείλουν τις πτήσεις των Boeing 737 MAX 8, μετά τη συντριβή, μία ημέρα νωρίτερα, ενός αεροσκάφους του τύπου που ανήκε στην Ethiopian Airlines και εκτελούσε δρομολόγιο από την Αντίς Αμπέμπα στο Ναϊρόμπι.

Την ίδια απόφαση έλαβαν και οι Ethiopian Airlines, που διαθέτουν άλλα τέσσερα 737 MAX 8, εξόν του αεροσκάφους που συνετρίβη χθες, σύμφωνα με την ιστοσελίδα παρακολούθησης τροχιάς αεροπλάνων FlightRadar 24.

Υπενθυμίζεται ότι το αεροσκάφος της Ethiopian Airlines συνετρίβη λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του από την Αντίς Αμπέμπα, με προορισμό το Ναϊρόμπι. Και οι 157 επιβαίνοντες στο αεροπλάνο βρήκαν τραγικό θάνατο, ενώ ένας Έλληνας στάθηκε τυχερός, καθώς έχασε την πτήση επειδή καθυστέρησε.

Αρκετές είναι όμως και οι ξένες αεροπορικές εταιρείες που διαθέτουν προορισμούς και στην Ελλάδα ή σχεδιάζουν να προσθέσουν την Ελλάδα στον «χάρτη» τους και έχουν στον στόλο τους αεροσκάφη τύπου Boeing 737 ΜΑΧ 8, οι οποίες ενδεχομένως να βρεθούν προ διλήμματος ως προς τη χρήση τους σε μελλοντικές τους πτήσεις, μετά και το τελευταίο περιστατικό.

Μεταξύ αυτών, τέτοια αεροσκάφη διαθέτουν η American Airlines (24), η Air China (15), η Turkish Airlines (11), η Air Canada (11), η TUI Group (9), η Flydubai (8), η Norwegian Air Shuttle (8), η Smartwings (7), η Oman Air (5) και η Air Maroc (1).

Αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι παραπάνω εταιρείες, πέρα από τα αεροσκάφη αυτού του τύπου που ήδη διαθέτουν στους στόλους τους, έχουν παραγγείλει και πρόσθετα αεροπλάνα Boeing 737 MAX 8. Επίσης, αρκετές είναι οι εταιρείες που έχουν παραγγείλει τέτοια αεροσκάφη, αλλά δεν τα έχουν ακόμα παραλάβει – μεταξύ αυτών οι Ryanair, Korean Air, Air Europa και SunExpress.

Από τις παραπάνω εταιρείες, η μόνη που έχει τοποθετηθεί επίσημα μέχρι τώρα είναι η Flydubai, που ανακοίνωσε πως εξακολουθεί να εμπιστεύεται την αξιοπιστία των αεροσκαφών Boeing 737 του στόλου της.

«Παρακολουθούμε την κατάσταση και συνεχίζουμε να είμαστε σε επαφή με την Boeing. Η ασφάλεια των επιβατών και των πληρωμάτων μας αποτελεί πρώτιστη προτεραιότητά μας», τόνισε εκπρόσωπος της εταιρείας.

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΚΟΣΜΟΣ

Στην κόψη του ξυραφιού η Βρετανία

Δημοσιεύτηκε

στις

Η πρωθυπουργός της Βρετανίας Τερέζα Μέι και οι αρχηγοί των κρατών και των κυβερνήσεων των υπολοίπων 27 χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατέληξαν στη Σύνοδο Κορυφήςχθες Πέμπτη σε συμφωνία για «δύο σενάρια» αναβολής του Brexit, έπειτα από μακρές και κοπιώδεις συνομιλίες στις Βρυξέλλες, αποτρέποντας έτσι τον κίνδυνο μη συντεταγμένης αποχώρησης την 29η Μαρτίου -προς το παρόν, τουλάχιστον: η προθεσμία που ορίστηκε για να αρθεί το αδιέξοδο είναι η 12η Απριλίου.

Η Μέι ζήτησε την Τετάρτη να παραταθεί η διαδικασία του Μπρέξιτ, επιχειρηματολογώντας πως χρειάζεται περισσότερο χρόνο προκειμένου να εξασφαλίσει την έγκριση της Συμφωνίας Αποχώρησης και της πολιτικής διακήρυξης που τη συνοδεύει από τη Βουλή των Κοινοτήτων.

Η συμφωνία, που κλείστηκε το Νοέμβριο, έχει ήδη απορριφθεί δύο φορές με συντριπτική πλειοψηφία από το βρετανικό κοινοβούλιο και η αρχηγός του Συντηρητικού Κόμματος και πρωθυπουργός της Βρετανίας δεν έπεισε τους ευρωπαίους ηγέτες πως θα τα καταφέρει στην τρίτη ψηφοφορία, που αναμένεται να γίνει την ερχόμενη εβδομάδα.

12η Απριλίου, η «νέα 29η Μαρτίου»

Οι 27 αποφάσισαν έτσι να προσφέρουν στο Λονδίνο «μια αναβολή ως την 22α Μαΐου 2019, με την προϋπόθεση ότι η Συμφωνία Αποχώρησης θα εγκριθεί από τη Βουλή των Κοινοτήτων την επόμενη εβδομάδα», διευκρινίζει η ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου. Εάν όμως η συμφωνία απορριφθεί για τρίτη φορά, γίνεται σαφές ότι η παράταση της διαδικασίας θα διαρκέσει απλά «ως τη 12η Απριλίου», και επαφίεται στο Λονδίνο «να υποδείξει τα επόμενα βήματα», για να τα εξετάσουν οι Βρυξέλλες.

Στη Βρετανία επαφίεται να αποφασίσει ως τότε εάν θα συμμετάσχει ή όχι στις ευρωεκλογές (23η-26η Μαΐου). Εάν η απάντηση στο ερώτημα είναι αρνητική, «η επιλογή της μακράς παράτασης θα γίνει αυτομάτως αδύνατη», τόνισε ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ντόναλντ Τουσκ στη συνέντευξη Τύπου που παραχωρήθηκε μετά το πέρας των εργασιών της Συνόδου Κορυφής.

Ο Τουσκ διαβεβαίωσε πως μέχρι τη 12η Απριλίου, «όλες οι επιλογές θα παραμείνουν ανοιχτές» για το ΗΒ: «αποχώρηση με συμφωνία, αποχώρηση χωρίς συμφωνία, μακρά παράταση ή ανάκληση» του Μπρέξιτ, απαρίθμησε, έπειτα από τις πολύωρες συνομιλίες, συμπεριλαμβανομένης μιας 90λεπτης συζήτησής του με τη Μέι.

«Έχουμε τώρα φθάσει στην ώρα της απόφασης», τόνισε από τη δική της πλευρά η Μέι, που πασχίζει να ξεπεράσει την εξέγερση των σκληρότερων Brexiteers στο κόμμα της. «Θα κάνω κάθε δυνατή προσπάθεια για να διασφαλίσω πως θα μπορέσουμε να φύγουμε βάσει συμφωνίας και να πάμε τη χώρα μας μπροστά», πρόσθεσε, διατρανώνοντας: «θα αποχωρήσουμε από την ΕΕ».

Στην τελική ανακοίνωση της Συνόδου Κορυφής, οι ηγέτες των 27 επαναλαμβάνουν ότι δεν θα υπάρξει ουδεμία επαναδιαπραγμάτευση της συμφωνίας για το διαζύγιο των δύο πλευρών και προειδοποιούν την Τερέζα Μέιπως η όποια δέσμευση κάνει για να κερδίσει ψήφους στη Βουλή των Κοινοτήτων «πρέπει να συμμορφώνεται προς το γράμμα και προς το πνεύμα της Συμφωνίας Αποχώρησης».

Στη Σύνοδο έγινε «μια πολύ τίμια και σημαντική συζήτηση», εκτίμησε η καγκελάριος της Γερμανίας Άγγελα Μέρκελ, προσθέτοντας πως «θέλαμε να υποστηρίξουμε την Τερέζα Μέι» για να ξεπεράσει τα «προβλήματα» που αντιμετωπίζει, και ότι «πιστεύω πως το εκφράσαμε αυτό».

«Προσφέραμε επιλογές και δώσαμε μια απάντηση στην πρωθυπουργό Τερέζα Μέι, αλλά με όρια, τα δικά μας όρια, και με όρους, τους δικούς μας όρους», είπε από την πλευρά του ο γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν. Η Ευρωπαϊκή Ένωση, πρόσθεσε, δεν πρέπει να καθυστερεί στον δρόμο που θέλει να πάρει λόγω της «πολιτικής και δημοκρατικής κρίσης» στο ΗΒ.

Η Μέι ζητούσε παράταση της διαδικασίας ως την 30ή Ιουνίου· αλλά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προειδοποίησε εναντίον της καθυστέρησης πέραν της 23ης Μαΐου, διότι αυτό θα ήγειρε «σημαντικούς νομικούς και πολιτικούς κινδύνους».

Το εάν και κατά πόσον η Μέι θα καταφέρει να εγκριθεί εντέλει η συμφωνία από τη Βουλή των Κοινοτήτων μένει να αποδειχθεί.

Ο ηγέτης των Εργατικών (της αξιωματικής αντιπολίτευσης στη Βρετανία), ο Τζέρεμι Κόρμπιν, βρισκόταν επίσης στις Βρυξέλλες χθες σε μια προσπάθεια να εξασφαλίσει υποστήριξη στην δική του αντιπρόταση για το Μπρέξιτ, που προβλέπει τη διατήρηση πιο στενής σχέσης με την ΕΕ. Χαρακτήρισε «θετικό» το κλίμα στις συναντήσεις που είχε.

Για τον γάλλο πρόεδρο Μακρόν, «την ευθύνη τώρα την έχει η βρετανική πλευρά». «Στους Βρετανούς επαφίεται να λύσουν τις εσωτερικές τους αντιφάσεις, εμείς δεν έχουμε καμία», πέταξε.

«Η 12η Απριλίου είναι τώρα η νέα 29η Μαρτίου», ήταν το ευφυολόγημα που χρησιμοποίησε ευρωπαίος αξιωματούχος.

Στις αρχές της εβδομάδας, ο πρόεδρος της Βουλής των Κοινοτήτων Τζον Μπέρκοου δεν επέτρεψε να γίνει τρίτη ψηφοφορία για τη συμφωνία που έχει απορριφθεί ήδη δύο φορές, επικαλούμενος έναν κανόνα που θεσπίστηκε πριν από τέσσερις αιώνες.

Η Μέι θα πρέπει έτσι να πείσει ότι η αναβολή είναι μια «ουσιαστική» μεταβολή.

Στο μεταξύ στη Βρετανία, μια αίτηση που ζητεί από την κυβέρνηση να ακυρώσει το Μπρέξιτ ξεπέρασε τα 2,2 εκατομμύρια υπογραφές, την επομένη της ανάρτησής της στον ιστότοπο του κοινοβουλίου.

«Εξασφαλίσαμε δύο εβδομάδες»

Η Μέι δεν έπεισε τους υπόλοιπους ηγέτες ότι θα καταφέρει να μεταπείσει τους βουλευτές. Η συζήτηση ως προς αυτό «δεν πήγε καλά», αφηγήθηκε ευρωπαίος αξιωματούχος. Οι 27 «συνειδητοποίησαν ότι δεν το πιστεύει ούτε η ίδια. Δεν θέλουν να φανεί σαν να αναγκάζουμε τους Βρετανούς να φύγουν τώρα αμέσως. Αλλά αναζητούν τρόπο να τελειώσει η αγωνία».

Αν και η πολιτική των τελεσιγράφων, η νέα προθεσμία που έδωσαν οι Βρυξέλλες, ενδέχεται να εντάσσεται στην προσπάθειά τους να βοηθήσουν τη Μέι, είναι επίσης σαφές ότι η ανυπομονησία των Ευρωπαίων μεγαλώνει, καθώς έχουν άλλες προτεραιότητες: από το να αντιμετωπίσουν την επιβράδυνση της οικονομίας ως το να ανακόψουν την άνοδο των εθνικισμών.

«Περάσαμε επτά δύσκολες ώρες για να εξασφαλίσουμε δύο εβδομάδες», έκρινε άλλος ευρωπαίος αξιωματούχος. Αυτό «απλά μας επιτρέπει να πούμε με καθαρή συνείδηση ότι δεν πετάξαμε κάτω τους Βρετανούς μπροστά στο λεωφορείο που ερχόταν», είπε χαρακτηριστικά, αλλά «τη 12η Απριλίου, θα αντιμετωπίσουμε τα ίδια προβλήματα που αντιμετωπίσαμε και χθες», συμπλήρωσε.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΟΣΜΟΣ

Στο νοσοκομείο με έμφραγμα ο Έντι Ράμα

Δημοσιεύτηκε

στις

Έμφραγμα υπέστη ο πρωθυπουργός της Αλβανίας, Έντι Ράμα ο οποίος νοσηλεύεται σε νοσοκομείο του Βερολίνου εδώ και τρεις ημέρες. 

Σύμφωνα με αλβανικά ΜΜΕ, αρχικά ο Αλβανός πρωθυπουργός εισήχθη σε κλινική στα Τίρανα, όμως η κατάστασή του κρίθηκε εξαιρετικά σοβαρή με αποτέλεσμα να μεταφερθεί στη Γερμανία.

Όπως αναφέρουν τα ίδια Μέσα, η κατάσταση της υγείας του είχε επιδεινωθεί.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΟΣΜΟΣ

Στο μικροσκόπιο των καναδικών αρχών το σύστημα MCAS των Boeing 737 MAX

Δημοσιεύτηκε

στις

Η Transport Canada, η ομοσπονδιακή υπηρεσία ασφάλειας των μεταφορών του Καναδά, καθ’ ύλη αρμόδια για τον τομέα των αερομεταφορών, ανακοίνωσε χθες Τρίτη ότι θα προχωρήσει σε δική της, ανεξάρτητη, «εξαντλητική εξέταση» του συστήματος ασφάλειας και ελέγχου MCAS της Boeing, που χρησιμοποιείται στη γκάμα των αεροσκαφών 737 MAX, δύο από τα οποία συνετρίβησαν μέσα σε πέντε μήνες.

Τόσο το αεροσκάφος της Ethiopian Airlines που συνετρίβη την 10η Μαρτίου κοντά στην Αντίς Αμπέμπα (157 νεκροί) , όσο και εκείνο της Lion Air που συνετρίβη στα ανοικτά της Ιάβας την 29η Οκτωβρίου (189 νεκροί) ήταν MAX 8, ο πλήρης στόλος των οποίων έχει πλέον καθηλωθεί στο έδαφος σε όλο τον κόσμο.

«Δοθείσης της βαθύτερης κατανόησής μας αυτή τη στιγμή (…) θα γίνει εξαντλητική εξέταση του MCAS» και του κατά πόσον το σύστημα εντοπίζει σωστά περιπτώσεις απώλειας στήριξης ή όχι και πώς παρεμβαίνει στο έργο των χειριστών των αεροσκαφών αυτών, «στο πλαίσιο των συνεχιζόμενων προσπαθειών της Transport Canada», ανέφερε ανακοίνωση του εποπτικού φορέα.

Το MCAS (σ.σ. αρκτικόλεξο του όρου Maneuvering Characteristics Augmentation System, που μπορεί να αποδοθεί ελεύθερα «Σύστημα Βελτίωσης των Χαρακτηριστικών Χειρισμού») αναπτύχθηκε ειδικά για τη σειρά MAX, όπως αναφέρει το ΑΜΠΕ, ώστε να αποτρέπει απώλεια στήριξης όταν το αεροσκάφος πετά με χαμηλή ταχύτητα, έχοντας ανασύρει τα πτερύγια, και με το ρύγχος προς τα πάνω, με την αξιοποίηση αισθητήρων που μετρούν την ταχύτητα εδάφους και άλλα δεδομένα για να ορίζεται αν χρειάζεται επέμβαση.

Όταν ενεργοποιείται αυτόματα, το λογισμικό στρέφει το ρύγχος προς τα κάτω, για να διορθώνεται η γωνία προσβολής και να αποφεύγεται η απώλεια στήριξης. Εκτιμάται πως το συγκεκριμένο σύστημα θα μπορούσε να έπαιξε ρόλο στα δυστυχήματα, διότι οι πιλότοι μπορεί να αδυνατούσαν να το απενεργοποιήσουν έγκαιρα. Πάντως δεν έχει δημοσιοποιηθεί επίσημα κάποια αδιάσειστη απόδειξη, ούτε αναγνωρίζεται επίσημα πως η αιτία των συντριβών μπορεί να ήταν κοινή.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΚΟΣΜΟΣ

Σεισμός τώρα στην Τουρκία

Δημοσιεύτηκε

στις

Ισχυρή σεισμική δόνηση  μεγέθους 6,2 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ σημειώθηκε πριν λίγο στην Τουρκία, 233 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της Σμύρνης, κοντά στην περιοχή Acıpayam.

Το Ευρωμεσογειακό Σεισμολογικό Κέντρο είχε αρχικά υπολογίσει το μέγεθος του σεισμού σε 5,8 Ρίχτερ και στη συνέχεια το αναθεώρησε προς τα πάνω.

Το εστιακό βάθος προσδιορίζεται στα 2 χιλιόμετρα- αν και ακόμα οι σεισμολόγοι ακόμα προφανώς συγκεντρώνουν στοιχεία, καθώς λίγα λεπτά πριν το εστιακό βάθος υπολογιζόταν στα 27 χιλιόμετρα.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ
old_town_inn
ergasia_syn
epikairotita

Social

Facebook
INSTAGRAM
Twitter
YOUTUBE



ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ

Αρέσει σε %d bloggers: