Connect with us

AUTOMOTO

Hyundai Kona Hybrid | Ενισχύεται η δημοφιλής γκάμα με SUV φιλικό προς το περιβάλλον

Δημοσιεύτηκε

στις

Η Hyundai ενισχύει τη δημοφιλή γκάμα του Kona με την έκδοση Kona Hybrid που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των Ευρωπαίων πελατών για πιο πολλά SUV με φιλικά προς το περιβάλλον χαρακτηριστικά. Το υβριδικό Kona προσφέρει ένα αποδοτικό πλήρως υβριδικό σύστημα μετάδοσης και διαθέτει σειρά τεχνολογικών προσθηκών και ενισχύσεων, στις οποίες περιλαμβάνονται οι προηγμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας BlueLink, τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης SmartSense, καθώς και προηγμένες λειτουργίες infotainment.

Το Kona, που έχει πάρει το όνομά του από την εξωτική περιοχή Kona στο μεγάλο νησί της Χαβάη, ξεκίνησε αρχικά το 2017 ως το πρώτο compact SUV της μάρκας στην Ευρώπη. H κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε επίσης, το Kona Electric, το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό compact SUV, ενώ  παρουσίασε μια περιορισμένης παραγωγής ειδική έκδοση, το Kona Iron Man.

Κινητήρας

Το Kona Hybrid κινείται από τον 1.6 GDI της γενιάς Kappa, έναν 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης με άμεσο ψεκασμό και μέγιστη απόδοση 105 ίππων και 147 Nm ροπής. Ο ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη αποδίδει 43,5 ίππους (32 kW) και μέγιστη ροπή 170 Nm. Παράλληλα, η μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,56 kWh προσφέρει εξαιρετικά χαρακτηριστικά φόρτισης και εκφόρτισης, εξασφαλίζοντας βέλτιστη απόδοση και επιτρέποντας την ταχεία ανάκτηση ενέργειας. Η συνδυαστική ισχύς των 141 ίππων και των έως και 265 Nm ροπής, εξασφαλίζει ότι το υβριδικό SUV προσφέρει μια ευχάριστη εμπειρία οδήγησης.

Τεχνολογικές εξελίξεις

Το υβριδικό Kona διαθέτει BlueLink, ένα διασυνδεδεμένο σύστημα που χρησιμοποιεί ενσωματωμένη τηλεματική προκειμένου να επιτρέπει στους οδηγούς να κλειδώνουν ή να ξεκλειδώνουν από απόσταση το αυτοκίνητό τους μέσω μιας εφαρμογής smartphone.

Το προαιρετικό σύστημα πλοήγησης Audio Video (AVN) παρέχει ένα μεγάλο εύρος χρήσιμων πληροφοριών στην οθόνη αφής 10,25 ιντσών και διαθέτει φωνητική αναγνώριση βασισμένη σε Cloud σε έξι γλώσσες (μόνο σε συνδυασμό με Blue Link). Η εμφάνιση της οθόνης μπορεί να προσαρμοστεί καθώς υπάρχουν δύο εκδοχές αρχικής οθόνης και η δυνατότητα επεξεργασίας των εμφανιζόμενων γραφικών στοιχείων και εικονιδίων.

Στο στάνταρ σύστημα διασύνδεσης οι πελάτες επωφελούνται από το Display Audio προκειμένου να κάνουν mirroring (αναπαραγωγή του περιεχομένου οθόνης του smartphone τους) στην οθόνη 7 ιντσών μέσω του Android Auto και του Apple CarPlay.

Επιπλέον, όταν οι πελάτες επιλέγουν την πλοήγηση, διαθέτει και τις υπηρεσίες Hyundai Live. Οι οδηγοί λαμβάνουν πενταετή δωρεάν συνδρομή για την συγκεκριμένη λειτουργία, η οποία παρέχει ενημερωμένες στο λεπτό πληροφορίες σχετικά με τον καιρό, την κυκλοφορία, την ύπαρξη καμερών ελέγχου ταχύτητας (όπου επιτρέπεται νόμιμα), τα πιο κοντινά πρατήρια καυσίμων με ενημέρωση σχετικά με την τοποθεσία και τις τιμές τους, τις δυνατότητες στάθμευσης στο δρόμο ή σε πάρκινγκ, ζωντανή ενημέρωση για τους πιο κοντινούς αντιπροσώπους της μάρκας και ζωντανή αναζήτηση POI.

Η δυνατότητα διασύνδεσης ολοκληρώνεται με το προαιρετικό head up display τύπου combiner, που προβάλλει πληροφορίες σχετικά με την οδήγηση στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Αυτό επιτρέπει την ταχύτερη επεξεργασία των πληροφοριών από τον τελευταίο, που παράλληλα διατηρεί την προσοχή του στο δρόμο.

Για να διασφαλιστεί ότι τα τηλέφωνα των επιβατών είναι πάντα φορτισμένα, το  Kona Hybrid παρέχει προαιρετικά ασύρματη φόρτιση smartphones (σύμφωνα με το πρότυπο Qi).

Αναβαθμισμένος εσωτερικός σχεδιασμός

Παράλληλα με τα χαρακτηριστικά άνεσης και ευκολίας, το νέο Kona έχει το δικό του αποκλειστικό χρωματικό πακέτο εσωτερικού διακόσμου. Αυτό αποτελείται από λευκές πινελιές στα περιβλήματα των αεραγωγών και το πλαίσιο γύρω από τον λεβιέ ταχυτήτων, καθώς και από γυαλιστερά μαύρα στοιχεία στις λαβές των θυρών, το τιμόνι και το εσωτερικό των αεραγωγών, καθώς από και γκρι στοιχεία ψηλά. Οι βασικές εκδόσεις διαθέτουν καθίσματα με επενδύσεις από μαύρο ύφασμα με λευκές ραφές, ενώ οι πελάτες μπορούν επίσης να επιλέξουν μαύρα δερμάτινα καθίσματα με λευκά στοιχεία τύπου σωλήνα ή μαύρα δερμάτινα καθίσματα με λευκές ραφές.

Εκτός από το αποκλειστικό άσπρο- μαύρο πακέτο χρώματος που είναι στάνταρ, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής μεταξύ και άλλων τριών χρωματικών πακέτων: πορτοκαλί, lime και κόκκινο. Τα έγχρωμα στοιχεία υπάρχουν στα περιβλήματα των αεραγωγών, γύρω από τον λεβιέ ταχυτήτων, στο μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα και τις ραφές στα καθίσματα και το τιμόνι. Όλες οι χρωματικές επιλογές εσωτερικού συνδυάζονται με μαύρη οροφή, ενώ οι Lime and Red είναι διαθέσιμες και με έγχρωμες ζώνες ασφαλείας καθώς και με μαύρα γυαλιστερά στοιχεία στις χειρολαβές στις πόρτες και στο τιμόνι.

Το υβριδικό μοντέλο διαθέτει πολλά χαρακτηριστικά για τη μέγιστη άνεση των επιβατών, όπως: (προαιρετικό) θερμαινόμενο τιμόνι, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα με (προαιρετικό) εξαερισμό 3 επιπέδων, καθώς και ένα σύστημα θέρμανσης επίσης 3 επιπέδων και (προαιρετικά) πίσω θερμαινόμενα καθίσματα.

Εμφάνιση

Η σχεδίαση ακολουθεί τον χαρακτήρα των Kona και Kona Electric. Στο εμπρός μέρος του υπάρχει η χαρακτηριστική μάσκα Cascading Grille της Hyundai, ενώ οι προβολείς είναι διαθέσιμοι και με φουλ LED. Εκτός από την απόχρωση λανσαρίσματος BlueLagoon με μαύρη οροφή, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ πολλών διαφορετικών χρωματικών συνδυασμών προκειμένου να προσαρμόσουν την εικόνα του αυτοκινήτου στο προσωπικό τους στυλ. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δύο νέας και αποκλειστικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου. Η μια είναι διαθέσιμη στην στάνταρ διάσταση των 16 ιντσών και η άλλη στο προαιρετικό μέγεθος των 18 ιντσών.

Αναβαθμισμένο πακέτο ασφάλειας

Για άνετη και ασφαλή οδήγηση ο εξοπλισμός διαθέτει το ολοκληρωμένο πακέτο τεχνολογίας Smart Sense της Hyundai. Αυτό το σύστημα υποβοήθησης παρακολουθεί συνεχώς το περιβάλλον γύρω από το αυτοκίνητο προκειμένου να προστατεύσει τους οδηγούς από πιθανούς κινδύνους ενώ κινούνται στο δρόμο.

Το συγκεκριμένο πακέτο ασφάλειας περιλαμβάνει Προειδοποίηση Μετωπικής Σύγκρουσης και Βοήθεια Αποφυγής με Δυνατότητα Ανίχνευσης Πεζών και Ποδηλάτων (Front Collision Warning and Avoidance Assist with pedestrian and cyclist detectionability).

Επιπλέον, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν το προαιρετικό Smart Cruise Control (SCC) με Stop & Go. Αυτό είναι πολύ πιο εξελιγμένο σε σχέση με τα στάνταρ συστήματα διατήρησης σταθερής ταχύτητας, καθώς ενσωματώνει προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας όπως το αυτόματο φρενάρισμα. Χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ τοποθετημένους μπροστά προκειμένου να διατηρεί μια σταθερή ταχύτητα και απόσταση από το προπορευόμενο όχημα με αυτόματη επιτάχυνση και επιβράδυνση.

Εάν υπάρχει στάση, το σύστημα Stop & Go φρενάρει το αυτοκίνητο μέχρι να ακινητοποιηθεί και στη συνέχεια, μόλις ο δρόμος απελευθερωθεί, το επιταχύνει και πάλι μέχρι την επιθυμητή ταχύτητα. Εάν το αυτοκίνητο σταματήσει για περισσότερα από τρία δευτερόλεπτα, ο οδηγός πρέπει να ενεργοποιήσει ξανά το σύστημα, είτε μέσω των χειριστηρίων στο τιμόνι ή με το σύντομο πάτημα του πεντάλ γκαζιού.

Το προαιρετικό Lane Following Assist λειτουργεί παράλληλα με το SCC με το Stop & Go για την μεγαλύτερη δυνατή διευκόλυνση του οδηγού. Έτσι διατηρεί το αυτοκίνητο στο κέντρο μιας λωρίδας κυκλοφορίας, προκειμένου να εξασφαλίζεται η ασφαλής μετακίνηση και στην κυκλοφοριακή συμφόρηση των ωρών αιχμής. Εν τω μεταξύ το προαιρετικό και έξυπνο Speed Limit Warning (Προειδοποίηση Ορίου Ταχύτητας) χρησιμοποιεί την εμπρός κάμερα και τις πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης για την αναγνώριση των πινακίδων ορίου ταχύτητας και την απεικόνιση αυτών των ορίων αλλά και της απαγόρευσης προσπέρασης σε πραγματικό χρόνο. Οι πρόσθετες επιλογές περιλαμβάνουν Blind-Spot Collision Warning (Προειδοποίηση Σύγκρουσης Τυφλού Σημείου) και Rear Cross-Traffic Collision Warning (Προειδοποίηση Πίσω Σύγκρουσης Κάθετης Κίνησης), ενώ είναι στάνταρ τα Driver Attention Warning (Προειδοποίηση Συγκέντρωσης Οδηγού), Lane Keeping Assist (Υποβοήθηση Διατήρησης Λωρίδας) και High Beam Assist (Υποβοήθηση Λειτουργίας Προβολέων).Διατίθεται ακόμα Electronic Parking Brake (EPB ή Ηλεκτρονικά Ελεγχόμενο Χειρόφρενο) που ενεργοποιείται από διακόπτη.

Σύστημα υποβοήθησης οδήγησης ECO

Το υβριδικό Kona με το σύστημα πλοήγησης AVN (Audio Video) και οθόνη 10,25 ιντσών είναι εξοπλισμένο με το σύστημα ECO-Driving Assist System (ECO-DAS) που βοηθά στην εξοικονόμηση καυσίμου. Ο ενσωματωμένος Coasting Guide (οδηγός κίνησης) αναλύει πληροφορίες οδικής κυκλοφορίας από το σύστημα πλοήγησης για να ειδοποιήσει τον οδηγό για τυχόν καθυστερήσεις (π.χ. αλλαγή κατεύθυνσης, διασταυρώσεις, έξοδοι αυτοκινητοδρόμων). Το χαρακτηριστικό αυτό έχει ως στόχο τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και την ελαχιστοποίηση της χρήσης των φρένων. Ο Coasting Guide (οδηγός κίνησης) μπορεί να ενεργοποιηθεί όταν έχει επιλεγεί η λειτουργία Eco και σε ταχύτητες μεταξύ 40 και 160 χλμ./ ώρα.

Το Eco-DAS είναι επίσης εξοπλισμένο με το σύστημα Predictive Energy Management (Προγνωστική Διαχείριση Ενέργειας), που διαχειρίζεται τη φόρτιση και την εκφόρτιση της μπαταρίας σε ανηφόρες και κατηφόρες για τη μεγιστοποίηση της χρήσης της. Όταν σε μια διαδρομή υπάρχει ανωφέρεια και το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας είναι χαμηλό, το σύστημα αυξάνει ελαφρώς τη λειτουργία του κινητήρα προκειμένου να προφορτίσει την μπαταρία πριν την ανηφόρα. Αυτό εξασφαλίζει ότι, ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να βοηθήσει στην άνοδο και έτσι να ελαχιστοποιηθεί η μη αποτελεσματική χρήση του κινητήρα βενζίνης στην ανηφόρα βελτιώνοντας την απόδοση καυσίμου. Εάν η μπαταρία είναι επαρκώς φορτισμένη, το σύστημα αυξάνει το επίπεδο εμπλοκής του ηλεκτροκινητήρα πριν από την κατηφόρα, προκειμένου και πάλι να ελαχιστοποιηθεί η κατανάλωση καυσίμου. Στη συνέχεια, η ηλεκτρική ισχύς ανακτάται στην κατηφόρα με το φρενάρισμα με ανάκτηση.

Oδηγικά χαρακτηριστικά – Τιμή

Χάρη στα δυναμικά χαρακτηριστικά και την απόδοση του κινητήριου συνόλου, οι οδηγοί μπορούν να απολαύσουν το fun to drive ενός ποιοτικού αυτοκινήτου με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Μετακινώντας τον επιλογέα προς τα αριστερά, επιλέγουν την λειτουργία Sport, ενώ τα paddles στο τιμόνι χρησιμεύουν στην χειροκίνητη επιλογή των σχέσεων.

Τέλος, οι τιμές διάθεσης είναι 23.990  € (Premium), 25.090  € (Premium Plus) και 27.090  € (Distinctive)

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας
Τύπος KAPPA 1.6 ATKINSON GDI
Χωρητικότητα 1,580 κ.εκ.
Διάμετρος Χ Διαδρομή 72 X 97 χλστ
Συμπίεση 13.0
Ισχύς 105 ίπποι @ 5,700 Σαλ
Ροπή 147 Nm @ 4,000 σαλ

 

Ηλεκτροκινητήρας
Τύπος Permanent Magnet Synchronous Motor
Μέγιστη Ισχύς 32 kW / 43.5 ίπποι
Μέγιστη Ροπή 170 Nm
Μπαταρία
Τύπος Lithium-Ion Polymer
Χωρητικότης (kWh) 1.56 kWh
Ισχύς εξόδου (kW) 42 kW
Τάση (V) 240 V

 

Επιδόσεις
Μέγιστη Ταχύτης 160
0-100 χλμ/ώρα επιτάχυνση 11.2 (16’’) / 11.6 (18’’)
Μικτή Κατανάλωση (λτ/100 χλμ) 3.9 (16”) / 4.3 (18”)
Εκπομπές CO2 (γρ/χλμ) 90 (16”) / 99 (18”)

 

Κιβώτιο Ταχυτήτων
Αυτόματο Διπλού Συμπλέκτη 6 σχέσεων

 

Κλιμάκωση Ταχυτήτων
KAPPA 1.6 ATKINSON GDI / 6 DCT
1st 3.867
2nd 2.217
3rd 1.371
4th 0.930
5th 0.956
6th 0.767
Όπισθεν 5.351
Τελική Σχέση 4.188 / 3.045 (1ST-4TH / 5TH – Όπισθεν)

 

 

Ανάρτηση
Εμπρός Γόνατα Macpherson με αμορτισέρ αερίου
Πίσω Πολλαπλών Συνδέσμων με αμορτισέρ αερίου

 

Σύστημα Διεύθυνσης
Τύπος Κορώνα & Πηνίο
Εύρος λειτουργίας 2.5 στροφές από άκρη σε άκρη
Ακτίνα στροφής 5.3 μ. (ελάχιστη)
Σχέση κορώνας – πηνίου 13.4

 

Φρένα
Εμπρός (Διάμετρος) 305 χλστ
Πίσω (Διάμετρος) 284 χλστ
Πρόσθετα συστήματα ABS+ESC STD (+FCA)

 

Τροχοί Ελαστικά
Αλουμινένιες ζάντες 16’’ 205 / 60R16
Αλουμινένιες ζάντες 18’’ 225 / 45R18

 

Εξωτερικές Διαστάσεις (χλστ) – Βάρος – Αεροδυναμική

Ολικό μήκος 4,165
Ολικό πλάτος 1,800
Ολικό ύψος 1,550 (1,565)
Μεταξόνιο 2,600
Απόσταση από το έδαφος 170
Βάρος (κιλά) 1,376 ~ 1,453
Αποσκευές (λίτρα) 361 – 1.143
Ρεζερβουάρ καυσίμου (λίτρα) 38
Αεροδυναμικός συντελεστής (Cd) 0.31

 

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

AUTOMOTO

Ένας tattoo artist σε μια ανακατασκευή που άφησε άφωνους τους επαγγελματίες

Δημοσιεύτηκε

στις

Υπάρχουν εκεί έξω άνθρωποι με πολλές ικανότητες και χαρίσματα, αν και σπανίως είναι όλα στο ίδιο επίπεδο.

Αυτό δεν ισχύει όμως για τον Γάλλο Joel, γνωστό ως Dr. Joe, έναν tattoo artist που έχει το στούντιο Les Ateliers du Dr. Joe στα Πυρηναία.

Γιατί αυτός ο τατουατζής είναι εξίσου καλός και στις δίτροχες ανακατασκευές.

Αυτή τη φορά έβαλε χέρι σε μια BMW R65 του 1979, που μεταμόρφωσε σε ένα bobber βγαλμένο από όνειρο. Και με συγκλονιστικά ταπεινό προϋπολογισμό μάλιστα!

Παρά τη σύγχρονη τεχνολογία που χάρισε στη δική του εκδοχή, ο Dr. Joe σεβάστηκε ευλαβικά τη ρετρό σχεδιαστική γλώσσα της μηχανής.

Όλες οι γραμμές είναι εδώ απαλές καμπύλες, αποφεύγοντας γωνίες και σκληρές γραμμές.

Η R65 απέκτησε σέλα bobber κι ένα μικροσκοπικό χρωμέ ντεπόζιτο. Τα φώτα έγιναν όμως LED και το κοντέρ Motogadget.

Ο Dr. Joe «πείραξε» πολλά ακόμα στη μοτοσικλέτα, που έγινε πιο κοντή, αστραφτερή και μοναδική…

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

AUTOMOTO

Mini Goes Live

Δημοσιεύτηκε

στις

Η Mini πάντα ξεχώριζε για την διαχρονικότητα στο design, την go-kart διασκεδαστική οδήγηση που προσφέρουν τα μοντέλα της, και για τις αμέτρητες επιλογές εξατομίκευσης. Η ασταμάτητη ψυχαγωγία, η αδιάκοπη δικτύωση, η γρήγορη και άμεση πληροφόρηση, και η διαρκής υποστήριξη συμπληρώνουν την φιλοσοφία της Βρετανικής μάρκας που ξεκινάει έναν πρωτοποριακό τρόπο επικοινωνίας στη χώρα μας με το κοινό της.

Έτσι, η Mini Hellas προχώρησε στην δημιουργία «έξυπνων» ψηφιακών videos που προβάλλονται μέσω του Instagram live κάθε Σάββατο στις 17:00.

Προηγμένες υπηρεσίες συνδεσιμότητας, ψηφιακές εφαρμογές, τεχνικά χαρακτηριστικά και άλλες σημαντικές προϊοντικές πληροφορίες παρουσιάζει με ιδιαίτερο και fun τρόπο ο κ. Νίκος Καψής, Product Manager της μάρκας, ενώ η πλούσια θεματολογία των videos καλύπτει μέχρι και… συναρπαστικά μαθήματα μαγειρικής.

Όσοι πιστοί μπορούν να συντονίζονται στον επίσημο λογαριασμό της Mini Hellas στο Instagram κάθε Σάββατο στις 17.00 και να γνωρίζουν live τα πιο hot tips της μάρκας.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

AUTOMOTO

Αγνώριστη έγινε η Honda CB1100 στα χέρια της Cowboy’s Choppers

Δημοσιεύτηκε

στις

Αν δεν είναι η πιο δημοφιλής, είναι σίγουρα στις δημοφιλέστερες μηχανές για «πείραγμα».

Για την ένδοξη σειρά CB της Honda ο λόγος, που τόσο τα καινούρια όσο και τα παλιότερα μοντέλα της μεταμορφώνονται σε όλων των λογιών τα δίτροχα.

Αυτό βέβαια σημαίνει και το άλλο: πως μέσα σε τόσες και τόσες ανακατασκευές της CB, δύσκολα βρίσκεις πλέον κάτι πραγματικά φρέσκο και καινούριο.

Εκτός κι αν μιλάμε για την τελευταία δουλειά της Cowboy’s Choppers, που ξεκίνησε τη ζωή της ως 2015 Honda CB1100.

Το custom γκαράζ από την Ταϊπέι χάρισε νέα σέλα στη μηχανή, πριν ολοκληρώσει τη δημιουργία με χειροποίητο ντεπόζιτο, φτερά μπρος και πίσω κ.λπ.

Όλα είναι καμωμένα στο χέρι εδώ, εσωτερική δουλειά της Cowboy’s, που μέχρι και το φανάρι αντικατέστησε με μια επίσης χειροποίητη δημιουργία.

Το κερασάκι στην τούρτα, και αυτό που χάρισε στην ανακατασκευή ένα από τα βραβεία του διαγωνισμού New Order Chopper Show, το εκπληκτικό κρεμ χρώμα, που δίνει πολλούς πόντους σε όρους ρετρό μαγείας…

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

AUTOMOTO

Τι κρύβεται πίσω από την κατασκευή των Audi RS

Δημοσιεύτηκε

στις

Τι πραγματικά μπορεί να κρύβεται πίσω από δύο μόνο γράμματα; Πόση δύναμη; Πόση μαγεία και μυστικά;

Το αρκτικόλεξο RS αντιπροσωπεύει κάτι πολύ περισσότερο από μία ειδική έκδοση ή την αιχμή του δόρατος για κάθε μοντέλο της Audi. Οι ιδιαίτερες δημιουργίες της Audi Sport GmbH που έχουν τα γράμματα RS, συνδυάζουν μοναδική σχεδιαστική ταυτότητα, καθημερινή χρηστικότητα, κορυφαίες επιδόσεις και απολαυστική οδηγική εμπειρία, όλα σαν αποτέλεσμα πολυετούς πείρας, παράδοσης, στοχοπροσήλωσης και εστίασης σε όλες τις μικρές ή μεγάλες, αχνές ή προφανείς λεπτομέρειες από όλους τους σχεδιαστές, τους μηχανικούς και τους δοκιμαστές που εργάζονται για την ολοκλήρωση κάθε ειδικού μοντέλου.

Το Nordschleife, ο βόρειος βρόχος, το βορεινό τμήμα ή η «Πράσινη Κόλαση» (όπως έχει επικρατήσει να ονομάζεται) του Nürburgring, είναι ένας θρύλος ανάμεσα στις πίστες αγώνων. Το τμήμα αυτό, μήκους 20,832 χιλιομέτρων, είναι από τα πιο δύσκολα παγκοσμίως. Και κάθε μέτρο είναι πραγματικά μια πρόκληση: η συμπίεση στο Fuchsröhre, η κτηνώδης ώθηση στο Karussell ή το άλμα στο Pflanzgarten. Περισσότερο από το 80% της πίστας οδηγείται με το γκάζι στο πάτωμα. Με τις απαιτήσεις σε πλήρη ισχύ και μέγιστη ταχύτητα, κάθε χιλιόμετρο στο Nordschleife ισοδυναμεί με πολλαπλά χιλιόμετρα κανονικής οδικής λειτουργίας. Ούτε λίγο ούτε πολύ, 8.000 χιλιόμετρα δοκιμών αντοχής στο Nordschleife ισοδυναμούν με ολόκληρη τη ζωή ενός αυτοκινήτου. Με τις υψηλές απαιτήσεις του, είναι το σημείο αναφοράς για κάθε σπορ αυτοκίνητο, καθώς όποιο μοντέλο επιβιώσει εδώ, μπορεί να επιβιώσει σε οποιαδήποτε απαιτητική γρήγορη διαδρομή στον κόσμο.

Το Nordschleife μπορεί επίσης να πει σε έναν έμπειρο οδηγό πολλά για ένα αυτοκίνητο: τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες του, τον ακριβή χειρισμό για την επίτευξη ταχύτερου χρόνου, την δυνατότητα ελέγχου στο όριο και, κυρίως, την αδιαπραγμάτευτη ποιότητα ακόμη και στις πιο δύσκολες συνθήκες.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το Nordschleife είναι σημείο αναφοράς για τις δοκιμές εξέλιξης της Audi Sport GmbH.

Frank Stippler: Ένας ειδικός του Nordschleife

Ο Frank Stippler είναι ένας από τους ανθρώπους που γνωρίζουν όσο λίγοι το Nordschleife. Ο 45χρονος γεννήθηκε στην Κολωνία και ζει στην περιοχή του Eifel. Είναι ίσως συνδεδεμένος με την ιστορία της Audi Sport όσο κανένας άλλος οδηγός αγώνων. Τα μεγαλύτερα επιτεύγματά του περιλαμβάνουν τη νίκη στις 24 Ώρες του Spa το 2012 και το Nürburgring (2012 και 2019). Ο Stippler ήταν μέρος της ομάδας από την αρχή, όταν το αγωνιστικό αυτοκίνητο GT3 Audi R8 LMS έκανε το ντεμπούτο του το 2009, συμβάλλοντας και με την τεχνική του εμπειρία. Κάτι που ισχύει για όλα τα μοντέλα RS καθώς και για το νέο R8, το οποίο παρουσιάστηκε στις αρχές του 2019, ως Coupé, Spyder και R8 V10 RWD με κίνηση μόνο πίσω.

Το τελευταίο επίτευγμα του Stippler είναι ένα ρεκόρ γύρου στο Nordschleife, με RS Q8 το φθινόπωρο του 2019. Το ρολόι σταμάτησε μετά από 7 λεπτά και 42,3 δευτερόλεπτα (επιβεβαιωμένο από… συμβολαιογράφο) και ο επαγγελματίας οδηγός αγώνων από την Κολωνία είχε μόλις καταρρίψει το ρεκόρ για τυπικά SUV κατά 12 ολόκληρα δευτερόλεπτα. Παρότι το νέο ρεκόρ δεν ήταν ο στόχος του συγκεκριμένου σετ δοκιμών, είναι ωστόσο σαφής απόδειξη των δυνατοτήτων της έκδοσης RS του πιο σπορ μοντέλου Q, της γερμανικής φίρμας.

Oliver Hoffmann: «Το Nordschleife είναι το απόλυτο τεστ αντοχής»

«Το Nordschleife αντιπροσωπεύει το απόλυτο test στις δοκιμές εξέλιξης και αντοχής που κάνουμε», εξηγεί ο Oliver Hoffmann, στέλεχος της Audi Sport GmbH. «Μας παρέχει (το Nordschleife) σαφή εικόνα σχετικά με την ποιότητα στο χρόνο, την ανθεκτικότητα των ανταλλακτικών μας σε ακραίες συνθήκες και λεπτομέρειες σχετικά με την ανάρτηση. Με το RS Q8, εστιάσαμε στη ρύθμιση των ελατηρίων, των αποσβεστήρων και του ESP, του σπορ διαφορικού καθώς και στην οδική συμπεριφορά σε ακραίες καταστάσεις και μεγάλες πλευρικές επιταχύνσεις».

Δώδεκα μοντέλα RS

Η στρατηγική RS βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Η θυγατρική της Audi AG με έμφαση στις sport εκδόσεις έχει ήδη δώδεκα μοντέλα RS στο χαρτοφυλάκιό της: το RS 3 ως Sportback και Sedan, το RS 4 Avant, το RS 5 ως Coupé και Sportback, το RS 6 Avant, το RS 7 Sportback, το TTRS ως Coupé και Roadster, το RSQ3 και το RSQ3 Sportback, καθώς και το RSQ8. Οκτώ από αυτά τα μοντέλα παρουσιάστηκαν πολύ πρόσφατα, το 2019 και η εταιρία έχει ήδη πολλές ακόμη ιδέες στα σκαριά για το εγγύς μέλλον. Τα μελλοντικά μοντέλα RS θα εμπλουτίσουν τη γκάμα, σχετικά σύντομα μετά την κυκλοφορία των αντίστοιχων βασικών σειρών. Αυτό σημαίνει ότι τα χαρακτηριστικά τους θα καθοριστούν σε πολύ πρώιμο στάδιο και ότι η ανάπτυξή τους θα πραγματοποιηθεί παράλληλα με την εργασία στην αντίστοιχη σειρά μοντέλων στην οποία βασίζονται.

Εκτός από τον σχεδιασμό, το έργο αυτό θα επικεντρωθεί στο σύστημα μετάδοσης κίνησης και την ανάρτηση. Η εξέλιξη γίνεται πάντα με τον πιο μοντέρνο τρόπο και «στο ρεύμα της εποχής», που επιτάσσει περιβαλλοντική ευαισθησία σε κάθε στιγμή. Στα RS 6 Avant, RS 7 Sportback και RSQ8, υλοποιείται ήδη ένα εξελιγμένο ήπιο υβριδικό σύστημα που βασίζεται στο ενσωματωμένο ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt, καθώς και απενεργοποίηση κυλίνδρου (COD -Cylinder on Demand) στον κινητήρα V8 TFSI υπό χαμηλό φορτίο. Βέβαια, αυτές οι λειτουργίες πρέπει επίσης να εφαρμοστούν με τυπικό τρόπο RS και το «Fine-tuning» είναι κάτι περισσότερο από «ρύθμιση ακριβείας», η «τέλεια ισορροπία» ακριβέστερα, είναι η μαγική φράση όταν πρόκειται για την ανάπτυξη και εξέλιξη ενός μοντέλου RS.

Δοκιμές στον γύρο του κόσμου… 30 φορές

Οι μηχανικοί δοκιμών πέρασαν περίπου δύο χρόνια στον δρόμο στο RSQ8, καλύπτοντας περισσότερα από 1,2 εκατομμύρια χιλιόμετρα, ισοδύναμο με την οδήγηση γύρω από τη Γη 30 φορές, με οχήματα ανάπτυξης και πρωτότυπα. Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στη Φινλανδία, τη Σουηδία, τη Γαλλία, την Ιταλία, τη Νότια Αφρική, την Κίνα και τις ΗΠΑ. Πραγματοποιήθηκαν σε όλους τους τύπους δρόμων και όλες τις ετερόκλητες πίστες.

Περιοχές δοκιμών όπως η κυκλική τροχιά υψηλής ταχύτητας στην πόλη Nardò της νότιας Ιταλίας, χρησιμοποιήθηκαν για να ελέγξουν την ανθεκτικότητα όλων των εξαρτημάτων με σταθερά υψηλή ταχύτητα και έντονες πλευρικές δυνάμεις. Ο πάγος και το χιόνι στη Σκανδιναβία προσέφεραν ιδανικές συνθήκες για να δώσουν τις τελευταίες πινελιές στα χαρακτηριστικά απόκρισης των συστημάτων ανάρτησης και ελέγχου. Οι υψηλές θερμοκρασίες και το υψόμετρο στη Νότια Αφρική δημιούργησαν το αναγκαίο σκηνικό προκλήσεων για τα συστήματα κλιματισμού, ψύξης κινητήρα και την απόδοση του μοντέλου.

Εμπνευσμένο από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα

Σύμφωνα με την αρχή της φιλοσοφίας «η φόρμα, το design έπεται της λειτουργικότητας», είναι φυσικό τεχνολογίες υψηλής απόδοσης από το Motorsport να αντικατοπτρίζονται στην εμφάνιση των μοντέλων RS. Σε πολλά σύγχρονα μοντέλα RS, η αναλογία και η θέση του Single frame βασίζονται στο R8, που είναι φαρδύτερο και χαμηλότερο από τα «αδελφά» μοντέλα και κυριαρχείται από ένα καθαρό, σπορ μαύρο χρώμα αντί για στοιχεία χρωμίου. Ορισμένα μοντέλα RS έχουν οριζόντιες σχισμές μεταξύ της μάσκας και το καπό που θυμίζουν το εμβληματικό Audi Sport quattro από το 1984. Τεράστιοι αεραγωγοί και μεγάλες ελλειπτικές απολήξεις εξάτμισης , συμβολίζουν επίσης την δύναμη των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων.

Το αμάξωμα φυσικά ξεχωρίζει σχεδιαστικά, κάτι ιδιαίτερα εντυπωσιακό για παράδειγμα στο Audi RS 6 Avant. Είναι 80 χιλιοστά πιο πλατύ από το βασικό μοντέλο, με ξεχωριστό σχεδιασμό στα φτερά, τις πίσω πόρτες, τα πλαϊνά πλαίσια, το μπροστινό τμήμα και το καπό. Μόνο οι μπροστινές πόρτες, η οροφή και η πέμπτη πόρτα έχουν μείνει ίδιες. Οι θόλοι των τροχών του υψηλών επιδόσεων Avant, φιλοξενούν τροχούς με διάμετρο έως 22 ίντσες, ή ακόμη και 23 ίντσες στην περίπτωση του RSQ8.

Ποιότητα, το ζητούμενο στη διαδικασία δοκιμών και εξέλιξης

Το Τμήμα Διασφάλισης Ποιότητας Audi έχει μεγάλη επιρροή και ασκεί έλεγχο σε όλο το φάσμα της διαδικασίας. Οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν για την συναρμολόγηση κάθε πρωτότυπου RS εξαιρετικά ακριβή εξαρτήματα μέτρησης αλουμινίου και επιμέρους μοντέλα αναφοράς. Χρησιμοποιούν υπερσύγχρονες μεθόδους μέτρησης, όπως σαρωτές λέιζερ, οι οποίες καταγράφουν αρκετά εκατομμύρια σημεία μέτρησης στην επιφάνεια των εξαρτημάτων, για να ρυθμίσουν όλες τις επιφάνειες, τους αρμούς και τις ακτίνες μέχρι το δέκατο του χιλιοστού.

Τα μοντέλα RS παράγονται σε τέσσερα διαφορετικά εργοστάσια. Τα RS 3 Sportback, RS 3 Sedan, RS 4 Avant, RS 5 Coupé και RS 5 Sportback κατασκευάζονται στο Ingolstadt. Τα RS 6 Avant και RS 7 Sportback παράγονται στο Neckarsulm. Στο εργοστάσιο στο Győr, στην Ουγγαρία, κατασκευάζεται το TTRS ως Coupé και Roadster, το RSQ3 και το RSQ3 Sportback. Το RSQ8 παράγεται στο εργοστάσιο της Σλοβακίας, στην Μπρατισλάβα. Όλα τα μοντέλα RS μοιράζονται συστήματα και διαδικασίες παραγωγής με τα μοντέλα στα οποία βασίζονται ενώ και τα πάνελ χάλυβα ή αλουμινίου, βγαίνουν από τις ίδιες πρέσες των μοντέλων στα οποία βασίζονται  και στη συνέχεια συναρμολογούνται στο αμάξωμα των RS.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει ο συνδυασμός ανάρτησης και συστήματος μετάδοσης κίνησης με το αμάξωμα, ιδίως στην περίπτωση των μοντέλων με κινητήρα V8. Ανταλλακτικά ειδικά για RS, όπως το σύστημα εξάτμισης, οι προφυλακτήρες, οι πίσω ποδιές και οι τροχοί συμπληρώνουν τα μοντέλα του είδους. Ένας διψήφιος αριθμός RS 6 Avant και RS 7 Sportback κατασκευάζονται κάθε μέρα στο Neckarsulm και κάθε ένα από αυτά δοκιμάζεται σχολαστικά στο δρόμο, πριν παραδοθεί στον πελάτη.

Το «Böllinger Höfe» είναι μία ξεχωριστή κατασκευαστική μονάδα, κοντά στο εργοστάσιο Neckarsulm, την έδρα της εταιρίας εξέλιξης των Audi. Εδώ δημιουργούνται τα σπορ και αγωνιστικά αυτοκίνητα της οικογένειας R8, σε μεγάλο βαθμό στο χέρι, ενώ σύντομα θα προστεθεί και το πλήρως ηλεκτρικό Audi e-tron GT.

Νίκος Τσάδαρης

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

.

Menoume Spiti

Monopolio Delivery

Popular posts:

PABTEBOY ME GIATRO

Mladen Group 01

Mladen Group 02

Mladen Group 03

Mladen Group 04

Mladen Group 05

Mladen Group 06

Mladen Group 07

Mladen Group 08

Mladen Group 09

Mladen Group 10

Mladen Group 11

Mladen Group 12

Mladen Group 13

Mladen Group 14

Mladen Group 15

Mladen Group 16

Free Group 01

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ