Quantcast
Connect with us

AUTOMOTO

Hyundai Kona Hybrid | Ενισχύεται η δημοφιλής γκάμα με SUV φιλικό προς το περιβάλλον

Η Hyundai ενισχύει τη δημοφιλή γκάμα του Kona με την έκδοση Kona Hybrid που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των Ευρωπαίων πελατών για πιο πολλά SUV με φιλικά προς το περιβάλλον χαρακτηριστικά. Το υβριδικό Kona προσφέρει ένα αποδοτικό πλήρως υβριδικό σύστημα μετάδοσης και διαθέτει σειρά τεχνολογικών προσθηκών και ενισχύσεων, στις οποίες περιλαμβάνονται οι προηγμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας BlueLink, τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης SmartSense, καθώς και προηγμένες λειτουργίες infotainment.

Το Kona, που έχει πάρει το όνομά του από την εξωτική περιοχή Kona στο μεγάλο νησί της Χαβάη, ξεκίνησε αρχικά το 2017 ως το πρώτο compact SUV της μάρκας στην Ευρώπη. H κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε επίσης, το Kona Electric, το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό compact SUV, ενώ  παρουσίασε μια περιορισμένης παραγωγής ειδική έκδοση, το Kona Iron Man.

Κινητήρας

Το Kona Hybrid κινείται από τον 1.6 GDI της γενιάς Kappa, έναν 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης με άμεσο ψεκασμό και μέγιστη απόδοση 105 ίππων και 147 Nm ροπής. Ο ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη αποδίδει 43,5 ίππους (32 kW) και μέγιστη ροπή 170 Nm. Παράλληλα, η μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,56 kWh προσφέρει εξαιρετικά χαρακτηριστικά φόρτισης και εκφόρτισης, εξασφαλίζοντας βέλτιστη απόδοση και επιτρέποντας την ταχεία ανάκτηση ενέργειας. Η συνδυαστική ισχύς των 141 ίππων και των έως και 265 Nm ροπής, εξασφαλίζει ότι το υβριδικό SUV προσφέρει μια ευχάριστη εμπειρία οδήγησης.

Τεχνολογικές εξελίξεις

Το υβριδικό Kona διαθέτει BlueLink, ένα διασυνδεδεμένο σύστημα που χρησιμοποιεί ενσωματωμένη τηλεματική προκειμένου να επιτρέπει στους οδηγούς να κλειδώνουν ή να ξεκλειδώνουν από απόσταση το αυτοκίνητό τους μέσω μιας εφαρμογής smartphone.

Το προαιρετικό σύστημα πλοήγησης Audio Video (AVN) παρέχει ένα μεγάλο εύρος χρήσιμων πληροφοριών στην οθόνη αφής 10,25 ιντσών και διαθέτει φωνητική αναγνώριση βασισμένη σε Cloud σε έξι γλώσσες (μόνο σε συνδυασμό με Blue Link). Η εμφάνιση της οθόνης μπορεί να προσαρμοστεί καθώς υπάρχουν δύο εκδοχές αρχικής οθόνης και η δυνατότητα επεξεργασίας των εμφανιζόμενων γραφικών στοιχείων και εικονιδίων.

Στο στάνταρ σύστημα διασύνδεσης οι πελάτες επωφελούνται από το Display Audio προκειμένου να κάνουν mirroring (αναπαραγωγή του περιεχομένου οθόνης του smartphone τους) στην οθόνη 7 ιντσών μέσω του Android Auto και του Apple CarPlay.

Επιπλέον, όταν οι πελάτες επιλέγουν την πλοήγηση, διαθέτει και τις υπηρεσίες Hyundai Live. Οι οδηγοί λαμβάνουν πενταετή δωρεάν συνδρομή για την συγκεκριμένη λειτουργία, η οποία παρέχει ενημερωμένες στο λεπτό πληροφορίες σχετικά με τον καιρό, την κυκλοφορία, την ύπαρξη καμερών ελέγχου ταχύτητας (όπου επιτρέπεται νόμιμα), τα πιο κοντινά πρατήρια καυσίμων με ενημέρωση σχετικά με την τοποθεσία και τις τιμές τους, τις δυνατότητες στάθμευσης στο δρόμο ή σε πάρκινγκ, ζωντανή ενημέρωση για τους πιο κοντινούς αντιπροσώπους της μάρκας και ζωντανή αναζήτηση POI.

Η δυνατότητα διασύνδεσης ολοκληρώνεται με το προαιρετικό head up display τύπου combiner, που προβάλλει πληροφορίες σχετικά με την οδήγηση στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Αυτό επιτρέπει την ταχύτερη επεξεργασία των πληροφοριών από τον τελευταίο, που παράλληλα διατηρεί την προσοχή του στο δρόμο.

Για να διασφαλιστεί ότι τα τηλέφωνα των επιβατών είναι πάντα φορτισμένα, το  Kona Hybrid παρέχει προαιρετικά ασύρματη φόρτιση smartphones (σύμφωνα με το πρότυπο Qi).

Αναβαθμισμένος εσωτερικός σχεδιασμός

Παράλληλα με τα χαρακτηριστικά άνεσης και ευκολίας, το νέο Kona έχει το δικό του αποκλειστικό χρωματικό πακέτο εσωτερικού διακόσμου. Αυτό αποτελείται από λευκές πινελιές στα περιβλήματα των αεραγωγών και το πλαίσιο γύρω από τον λεβιέ ταχυτήτων, καθώς και από γυαλιστερά μαύρα στοιχεία στις λαβές των θυρών, το τιμόνι και το εσωτερικό των αεραγωγών, καθώς από και γκρι στοιχεία ψηλά. Οι βασικές εκδόσεις διαθέτουν καθίσματα με επενδύσεις από μαύρο ύφασμα με λευκές ραφές, ενώ οι πελάτες μπορούν επίσης να επιλέξουν μαύρα δερμάτινα καθίσματα με λευκά στοιχεία τύπου σωλήνα ή μαύρα δερμάτινα καθίσματα με λευκές ραφές.

Εκτός από το αποκλειστικό άσπρο- μαύρο πακέτο χρώματος που είναι στάνταρ, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής μεταξύ και άλλων τριών χρωματικών πακέτων: πορτοκαλί, lime και κόκκινο. Τα έγχρωμα στοιχεία υπάρχουν στα περιβλήματα των αεραγωγών, γύρω από τον λεβιέ ταχυτήτων, στο μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα και τις ραφές στα καθίσματα και το τιμόνι. Όλες οι χρωματικές επιλογές εσωτερικού συνδυάζονται με μαύρη οροφή, ενώ οι Lime and Red είναι διαθέσιμες και με έγχρωμες ζώνες ασφαλείας καθώς και με μαύρα γυαλιστερά στοιχεία στις χειρολαβές στις πόρτες και στο τιμόνι.

Το υβριδικό μοντέλο διαθέτει πολλά χαρακτηριστικά για τη μέγιστη άνεση των επιβατών, όπως: (προαιρετικό) θερμαινόμενο τιμόνι, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα με (προαιρετικό) εξαερισμό 3 επιπέδων, καθώς και ένα σύστημα θέρμανσης επίσης 3 επιπέδων και (προαιρετικά) πίσω θερμαινόμενα καθίσματα.

Εμφάνιση

Η σχεδίαση ακολουθεί τον χαρακτήρα των Kona και Kona Electric. Στο εμπρός μέρος του υπάρχει η χαρακτηριστική μάσκα Cascading Grille της Hyundai, ενώ οι προβολείς είναι διαθέσιμοι και με φουλ LED. Εκτός από την απόχρωση λανσαρίσματος BlueLagoon με μαύρη οροφή, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ πολλών διαφορετικών χρωματικών συνδυασμών προκειμένου να προσαρμόσουν την εικόνα του αυτοκινήτου στο προσωπικό τους στυλ. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δύο νέας και αποκλειστικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου. Η μια είναι διαθέσιμη στην στάνταρ διάσταση των 16 ιντσών και η άλλη στο προαιρετικό μέγεθος των 18 ιντσών.

Αναβαθμισμένο πακέτο ασφάλειας

Για άνετη και ασφαλή οδήγηση ο εξοπλισμός διαθέτει το ολοκληρωμένο πακέτο τεχνολογίας Smart Sense της Hyundai. Αυτό το σύστημα υποβοήθησης παρακολουθεί συνεχώς το περιβάλλον γύρω από το αυτοκίνητο προκειμένου να προστατεύσει τους οδηγούς από πιθανούς κινδύνους ενώ κινούνται στο δρόμο.

Το συγκεκριμένο πακέτο ασφάλειας περιλαμβάνει Προειδοποίηση Μετωπικής Σύγκρουσης και Βοήθεια Αποφυγής με Δυνατότητα Ανίχνευσης Πεζών και Ποδηλάτων (Front Collision Warning and Avoidance Assist with pedestrian and cyclist detectionability).

Επιπλέον, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν το προαιρετικό Smart Cruise Control (SCC) με Stop & Go. Αυτό είναι πολύ πιο εξελιγμένο σε σχέση με τα στάνταρ συστήματα διατήρησης σταθερής ταχύτητας, καθώς ενσωματώνει προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας όπως το αυτόματο φρενάρισμα. Χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ τοποθετημένους μπροστά προκειμένου να διατηρεί μια σταθερή ταχύτητα και απόσταση από το προπορευόμενο όχημα με αυτόματη επιτάχυνση και επιβράδυνση.

Εάν υπάρχει στάση, το σύστημα Stop & Go φρενάρει το αυτοκίνητο μέχρι να ακινητοποιηθεί και στη συνέχεια, μόλις ο δρόμος απελευθερωθεί, το επιταχύνει και πάλι μέχρι την επιθυμητή ταχύτητα. Εάν το αυτοκίνητο σταματήσει για περισσότερα από τρία δευτερόλεπτα, ο οδηγός πρέπει να ενεργοποιήσει ξανά το σύστημα, είτε μέσω των χειριστηρίων στο τιμόνι ή με το σύντομο πάτημα του πεντάλ γκαζιού.

Το προαιρετικό Lane Following Assist λειτουργεί παράλληλα με το SCC με το Stop & Go για την μεγαλύτερη δυνατή διευκόλυνση του οδηγού. Έτσι διατηρεί το αυτοκίνητο στο κέντρο μιας λωρίδας κυκλοφορίας, προκειμένου να εξασφαλίζεται η ασφαλής μετακίνηση και στην κυκλοφοριακή συμφόρηση των ωρών αιχμής. Εν τω μεταξύ το προαιρετικό και έξυπνο Speed Limit Warning (Προειδοποίηση Ορίου Ταχύτητας) χρησιμοποιεί την εμπρός κάμερα και τις πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης για την αναγνώριση των πινακίδων ορίου ταχύτητας και την απεικόνιση αυτών των ορίων αλλά και της απαγόρευσης προσπέρασης σε πραγματικό χρόνο. Οι πρόσθετες επιλογές περιλαμβάνουν Blind-Spot Collision Warning (Προειδοποίηση Σύγκρουσης Τυφλού Σημείου) και Rear Cross-Traffic Collision Warning (Προειδοποίηση Πίσω Σύγκρουσης Κάθετης Κίνησης), ενώ είναι στάνταρ τα Driver Attention Warning (Προειδοποίηση Συγκέντρωσης Οδηγού), Lane Keeping Assist (Υποβοήθηση Διατήρησης Λωρίδας) και High Beam Assist (Υποβοήθηση Λειτουργίας Προβολέων).Διατίθεται ακόμα Electronic Parking Brake (EPB ή Ηλεκτρονικά Ελεγχόμενο Χειρόφρενο) που ενεργοποιείται από διακόπτη.

Σύστημα υποβοήθησης οδήγησης ECO

Το υβριδικό Kona με το σύστημα πλοήγησης AVN (Audio Video) και οθόνη 10,25 ιντσών είναι εξοπλισμένο με το σύστημα ECO-Driving Assist System (ECO-DAS) που βοηθά στην εξοικονόμηση καυσίμου. Ο ενσωματωμένος Coasting Guide (οδηγός κίνησης) αναλύει πληροφορίες οδικής κυκλοφορίας από το σύστημα πλοήγησης για να ειδοποιήσει τον οδηγό για τυχόν καθυστερήσεις (π.χ. αλλαγή κατεύθυνσης, διασταυρώσεις, έξοδοι αυτοκινητοδρόμων). Το χαρακτηριστικό αυτό έχει ως στόχο τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και την ελαχιστοποίηση της χρήσης των φρένων. Ο Coasting Guide (οδηγός κίνησης) μπορεί να ενεργοποιηθεί όταν έχει επιλεγεί η λειτουργία Eco και σε ταχύτητες μεταξύ 40 και 160 χλμ./ ώρα.

Το Eco-DAS είναι επίσης εξοπλισμένο με το σύστημα Predictive Energy Management (Προγνωστική Διαχείριση Ενέργειας), που διαχειρίζεται τη φόρτιση και την εκφόρτιση της μπαταρίας σε ανηφόρες και κατηφόρες για τη μεγιστοποίηση της χρήσης της. Όταν σε μια διαδρομή υπάρχει ανωφέρεια και το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας είναι χαμηλό, το σύστημα αυξάνει ελαφρώς τη λειτουργία του κινητήρα προκειμένου να προφορτίσει την μπαταρία πριν την ανηφόρα. Αυτό εξασφαλίζει ότι, ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να βοηθήσει στην άνοδο και έτσι να ελαχιστοποιηθεί η μη αποτελεσματική χρήση του κινητήρα βενζίνης στην ανηφόρα βελτιώνοντας την απόδοση καυσίμου. Εάν η μπαταρία είναι επαρκώς φορτισμένη, το σύστημα αυξάνει το επίπεδο εμπλοκής του ηλεκτροκινητήρα πριν από την κατηφόρα, προκειμένου και πάλι να ελαχιστοποιηθεί η κατανάλωση καυσίμου. Στη συνέχεια, η ηλεκτρική ισχύς ανακτάται στην κατηφόρα με το φρενάρισμα με ανάκτηση.

Oδηγικά χαρακτηριστικά – Τιμή

Χάρη στα δυναμικά χαρακτηριστικά και την απόδοση του κινητήριου συνόλου, οι οδηγοί μπορούν να απολαύσουν το fun to drive ενός ποιοτικού αυτοκινήτου με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Μετακινώντας τον επιλογέα προς τα αριστερά, επιλέγουν την λειτουργία Sport, ενώ τα paddles στο τιμόνι χρησιμεύουν στην χειροκίνητη επιλογή των σχέσεων.

Τέλος, οι τιμές διάθεσης είναι 23.990  € (Premium), 25.090  € (Premium Plus) και 27.090  € (Distinctive)

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας
Τύπος KAPPA 1.6 ATKINSON GDI
Χωρητικότητα 1,580 κ.εκ.
Διάμετρος Χ Διαδρομή 72 X 97 χλστ
Συμπίεση 13.0
Ισχύς 105 ίπποι @ 5,700 Σαλ
Ροπή 147 Nm @ 4,000 σαλ

 

Ηλεκτροκινητήρας
Τύπος Permanent Magnet Synchronous Motor
Μέγιστη Ισχύς 32 kW / 43.5 ίπποι
Μέγιστη Ροπή 170 Nm
Μπαταρία
Τύπος Lithium-Ion Polymer
Χωρητικότης (kWh) 1.56 kWh
Ισχύς εξόδου (kW) 42 kW
Τάση (V) 240 V

 

Επιδόσεις
Μέγιστη Ταχύτης 160
0-100 χλμ/ώρα επιτάχυνση 11.2 (16’’) / 11.6 (18’’)
Μικτή Κατανάλωση (λτ/100 χλμ) 3.9 (16”) / 4.3 (18”)
Εκπομπές CO2 (γρ/χλμ) 90 (16”) / 99 (18”)

 

Κιβώτιο Ταχυτήτων
Αυτόματο Διπλού Συμπλέκτη 6 σχέσεων

 

Κλιμάκωση Ταχυτήτων
KAPPA 1.6 ATKINSON GDI / 6 DCT
1st 3.867
2nd 2.217
3rd 1.371
4th 0.930
5th 0.956
6th 0.767
Όπισθεν 5.351
Τελική Σχέση 4.188 / 3.045 (1ST-4TH / 5TH – Όπισθεν)

 

 

Ανάρτηση
Εμπρός Γόνατα Macpherson με αμορτισέρ αερίου
Πίσω Πολλαπλών Συνδέσμων με αμορτισέρ αερίου

 

Σύστημα Διεύθυνσης
Τύπος Κορώνα & Πηνίο
Εύρος λειτουργίας 2.5 στροφές από άκρη σε άκρη
Ακτίνα στροφής 5.3 μ. (ελάχιστη)
Σχέση κορώνας – πηνίου 13.4

 

Φρένα
Εμπρός (Διάμετρος) 305 χλστ
Πίσω (Διάμετρος) 284 χλστ
Πρόσθετα συστήματα ABS+ESC STD (+FCA)

 

Τροχοί Ελαστικά
Αλουμινένιες ζάντες 16’’ 205 / 60R16
Αλουμινένιες ζάντες 18’’ 225 / 45R18

 

Εξωτερικές Διαστάσεις (χλστ) – Βάρος – Αεροδυναμική

Ολικό μήκος 4,165
Ολικό πλάτος 1,800
Ολικό ύψος 1,550 (1,565)
Μεταξόνιο 2,600
Απόσταση από το έδαφος 170
Βάρος (κιλά) 1,376 ~ 1,453
Αποσκευές (λίτρα) 361 – 1.143
Ρεζερβουάρ καυσίμου (λίτρα) 38
Αεροδυναμικός συντελεστής (Cd) 0.31

 

Click to comment

Απάντηση

AUTOMOTO

Έρχονται φωτοβολταϊκά και για μπαλκόνια…..

Από τα φωτοβολταϊκά στις ταράτσες, η startup Solartech Solutions Srl με έδρα την Ιταλία αναπτύσσει νέες ηλιακές μονάδες κατάλληλες για πιο χαμηλούς ορόφους κτιρίων , ακόμα και μπαλκόνια και βεράντες. «Η μονάδα μπορεί να εγκατασταθεί σε λιγότερο από 10 λεπτά», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας στο περιοδικό pv.

« Το πάνελ 350 W αποτελείται από 60 υψηλής απόδοσης πλήρως μαύρες κυψέλες M6 TOPCon και παράγεται στο εργοστάσιό μας στο Tolmezzo, στη βόρεια ιταλική επαρχία Udine». Οι συγκεκριμένες μονάδες iCarus διαστάσεις 165 mm x 197 mm x 31 mm και ζυγίζουν 7,6 kg. Δεν χρησιμοποιούν γυαλί και στις δύο πλευρές και καλύπτονται από ένα αντιανακλαστικό και αντιχαρακτικό σύνθετο υλικό.

Τα νέα προϊόντα διαθέτουν κουτιά διακλάδωσης IP68 και συνοδεύονται από 25 χρόνια εγγύηση απόδοσης και πενταετή εγγύηση προϊόντος.  «Η φιλική προς το χρήστη εφαρμογή μας σάς επιτρέπει να παρακολουθείτε την καθημερινή παραγωγή και να παρακολουθείτε τις αποταμιεύσεις σας», τόνισε εκπρόσωπος της εταιρείας. Η Fly Solartech Solutions Srl εδρεύει στο San Daniele del Friuli ,της Ιταλία;. Αυτή τη στιγμή κατέχει και λειτουργεί ένα εργοστάσιο ισχύος 40 MW στο Tolmezzo. Προσφέρει επίσης ελαφριά κυλινδρικά ηλιακά πάνελ που μπορούν να ενσωματωθούν σε φωτοβολταϊκούς στύλους φωτισμού δρόμου διαφορετικών μεγεθών.

energymag.gr

Continue Reading

AUTOMOTO

Ηλεκτρονικό «μάτι» της ΑΑΔΕ σε ανασφάλιστα οχήματα | Θα εντοπίζει και τα αυτοκίνητα δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο στα ΚΤΕΟ

Τρεις ανατροπές στο καθεστώς των οχημάτων έρχονται φέτος με την καθιέρωση νέου συστήματος βεβαίωσης των τελών κυκλοφορίας που προβλέπει την εφαρμογή κλιμακωτού προστίμου σε περίπτωση εκπρόθεσμης εξόφλησής τους αλλά και την ενεργοποίηση ενός μόνιμου αυτόματου μηχανισμού εντοπισμού των οχημάτων τα οποία κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους χωρίς να είναι ασφαλισμένα ή και να έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο.

Οι παρεμβάσεις στο καθεστώς των οχημάτων περιλαμβάνονται στο σχέδιο δράσης του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για το 2024 και αφορούν:

  1. Ανασφάλιστα οχήματα. Στα σκαριά βρίσκεται ένα νέο αυτόματο σύστημα ελέγχου και εντοπισμού των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα χωρίς να είναι ασφαλισμένα. Μέσω μιας νέας πλατφόρμας η ΑΑΔΕ θα ελέγχει και θα εντοπίσει τα ανασφάλιστα οχήματα και θα επιβάλλει τα πρόστιμα στους ιδιοκτήτες τους. Η πλατφόρμα θα περιλαμβάνει στοιχεία από το ηλεκτρονικό αρχείο της ΑΑΔΕ, το αρχείο κυκλοφορούντων οχημάτων που διαθέτει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, των κλεμμένων οχημάτων του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, των αποβιωσάντων του Υπουργείου Εσωτερικών, των ανακυκλωθέντων οχημάτων της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος και των ασφαλισμένων οχημάτων του Κέντρου Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων. Οι κάτοχοι ανασφάλιστων οχημάτων θα λάβουν «ραβασάκι» με το οποίο θα ενημερώνονται ότι το όχημά τους εντοπίστηκε να μην είναι ασφαλισμένο και θα καλούνται να πληρώσουν πρόστιμο με τη μορφή παραβόλου έως 250 ευρώ το οποίο θα πρέπει να καταβάλουν για να ασφαλίσουν στη συνέχεια το όχημά τους. Όσοι δεν συμμορφωθούν θα βρεθούν αντιμέτωποι με πρόστιμο 500 ευρώ και διοικητικές και ποινικές κυρώσεις όπως αφαίρεση διπλώματος για 6 μήνες και αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας.
  2. Τεχνικός έλεγχος στα ΚΤΕΟ. Μέσω του μόνιμου μηχανισμού ελέγχου για τα ανασφάλιστα οχήματα θα εντοπίζονται και τα οχήματα που δεν έχουν περάσει από υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο στα ΚΤΕΟ. Στους οδηγούς που αδιαφορούν και θα εντοπιστούν μετά την ηλεκτρονική διασταύρωση το πρόστιμο ανέρχεται σε 150 ευρώ ενώ αν διαπιστωθεί η παράβαση σε έλεγχο της Τροχαίας τότε το πρόστιμο ανέρχεται σε 400 ευρώ.
  3. Πρόστιμα για εκπρόθεσμη πληρωμή των τελών κυκλοφορίας. Σχεδιάζονται αλλαγές στο σύστημα βεβαίωσης των τελών κυκλοφορίας με βασικότερη την επιβολή κλιμακωτού προστίμου σε περίπτωση εκπρόθεσμης πληρωμής των τελών. Σήμερα το πρόστιμο ανέρχεται στο διπλάσιο της αξίας των ετήσιων τελών ακόμα και εάν η πληρωμή των τελών καθυστερήσει κατά μια ημέρα. Με το νέο σύστημα το πρόστιμο θα κλιμακώνεται ανάλογα με το χρόνο καθυστέρησης εξόφλησης των τελών. Οσο νωρίτερα γίνει η εξόφληση μετά την λήξη της προθεσμίας τόσο μικρότερο θα είναι το πρόστιμο. Το μέτρο αυτό αναμένεται να εφαρμοστεί για τα τέλη κυκλοφορίας του 2025 τα οποία θα πρέπει να καταβληθούν μέχρι το τέλος του έτους. Για το 2024, οι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν το περιθώριο εμπρόθεσμης εξόφλησης των τελών κυκλοφορίας έως τις 29 Φεβρουαρίου 2024.

Continue Reading

AUTOMOTO

Μόνο έτσι γλιτώνετε τα Τέλη Κυκλοφορίας 2024

Η ΑΑΔΕ παρέχει σχετικές οδηγίες σχετικά με την διαδικασία online κατάθεσης ή άρσης των πινακίδων κυκλοφορίας.

Μόνο ένας τρόπος υπάρχει για να γλιτώσει κάποιος ιδιοκτήτης αυτοκινήτου ή δίκυκλου από την καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας 2024 και αυτός περιλαμβάνει την ψηφιακή ακινησία του οχήματος. Μόνο με αυτό τον τρόπο ο ιδιοκτήτης είναι καλυμμένος και δεν χρειάζεται να πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας ενώ αν θέλει να κινήσει το όχημά του εντός της επόμενης χρονιάς καταβάλλοντας αναλογικά Τέλη Κυκλοφορίας (ανάλογα με τους μήνες κυκλοφορίας του οχήματος) τότε θα πρέπει να περιμένει να δημοσιευθεί η σχετική τροποποιητική νομοθεσία.

Επίσης αν κάποιος προβεί σε ψηφιακή ακινησία του οχήματός του και οι Αρχές διαπιστώσουν ότι το κινεί παράνομα τότε το πρόστιμο ορίζεται στις 10.000 ευρώ ενώ παράλληλα ο ιδιοκτήτης θα πληρώσει και το διπλάσιο ποσό των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.

Σχετικά πάντως με την ψηφιακή ακινησία των οχημάτων η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων παρέχει τις σχετικές οδηγίες με την μορφή ερωτήσεων – απαντήσεων.

Θέλω να θέσω το όχημα μου σε ψηφιακή ακινησία. Ποιές είναι οι ενέργειές μου;

Συνδέεστε στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (www.gov.gr) και ειδικότερα στην πλατφόρμα myCAR με τους κωδικούς Taxisnet.

Επιλέγετε «Ψηφιακή Ακινησία/Κυκλοφορία» όπου καταχωρείτε ή επιλέγετε τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος που επιθυμείτε να θέσετε σε ψηφιακή ακινησία.

Καταχωρείτε τα στοιχεία της διεύθυνσης ακινητοποίησης του οχήματος, δηλαδή τον ταχ.κωδ. της περιοχής, την οδό και τον αριθμό.

Επίσης δηλώνετε υπεύθυνα ότι ο χώρος στάθμευσης είναι, είτε ιδιόκτητος, είτε ενοικιασμένος ή παραχωρημένος.

Υποβάλετε την αίτησή σας και εφόσον είστε μοναδικός ιδιοκτήτης, το σύστημα σας δίνει αριθμό αίτησης και σας ενημερώνει ότι το όχημα έχει τεθεί σε ψηφιακή ακινησία.

Στην περίπτωση που υπάρχουν συνιδιοκτήτες, ενημερώνονται στην προσωποποιημένη πληροφόρηση για το αίτημα σας, το οποίο, με αντίστοιχη της προαναφερθείσας διαδικασίας, θα πρέπει να εγκρίνουν για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.

Είναι δυνατή η θέση σε ψηφιακή ακινησία οποιουδήποτε οχήματος, ανεξάρτητα κατηγορίας και χρήσης;

Η ψηφιακή ακινησία επιτρέπεται μόνο για Επιβατικά Ι.Χ. και Δίκυκλα Ι.Χ., τα οποία βρίσκονται «σε κίνηση» και ο ιδιοκτήτης έχει την άδεια και τις πινακίδες κυκλοφορίας τους.

Υπάρχουν περιπτώσεις κατά τις οποίες θα πρέπει να απευθυνθώ στη Δ.Ο.Υ για να δηλώσω την ακινησία του οχήματος μου;

Στις παρακάτω περιπτώσεις η ακινησία δηλώνεται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.:

(α) Κλοπής ή υπεξαίρεσης του οχήματος

(β) Κυκλοφορίας του οχήματος στο εξωτερικό

(γ) Μεταβίβασης του οχήματος η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί

(δ) Κατάσχεσης του οχήματος από δημόσια αρχή με τα στοιχεία κυκλοφορίας αυτού

(ε) Αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος από δημόσια αρχή

(στ) Παράδοσης στις εγκαταστάσεις της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ) με σκοπό την οριστική διαγραφή του με ανακύκλωση

(ζ) Ολοσχερούς καταστροφής του οχήματος λόγω πυρκαγιάς ή άλλης αιτίας

(η) Πλειστηριασμού του οχήματος

(θ) Αποξένωσης του ιδιοκτήτη ή κατόχου από το όχημα, όπως στην περίπτωση περισυλλογής του από το Δήμο ως εγκαταλελειμμένου

(ι) Κάθε άλλη περίπτωση όπου ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος δεν έχει στην κατοχή του είτε το όχημα είτε τα στοιχεία κυκλοφορίας του (άδεια και πινακίδες).

(ζ) Θανάτου του ιδιοκτήτη του οχήματος, όπου η ακινησία δηλώνετε από τους κληρονόμους του (εφόσον δεν έχει εκδοθεί ακόμα άδεια κυκλοφορίας στο όνομά τους), στη ΔΟΥ του θανόντος.

Εάν θέλω να κάνω άρση της ψηφιακής ακινησίας, ποιες είναι οι ενέργειές μου;

Με την ίδια διαδικασία που περιγράφεται στην ερώτηση με α/α 1 εισέρχεστε στην πλατφόρμα και επιλέγετε το όχημα που βρίσκεται σε ψηφιακή ακινησία. Για την άρση αυτής απαραίτητη προϋπόθεση είναι η πληρωμή των Τελών Κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους, η ασφαλιστική κάλυψη της κυκλοφορίας του οχήματος κατά την ημερομηνία και η υποβολή του αιτήματος. Οι ανωτέρω προϋποθέσεις ελέγχονται από το σύστημα κατά τη διαδικασία υποβολής του αιτήματος και εφόσον έχουν υλοποιηθεί μπορείτε να υποβάλετε το αίτημά σας με το πάτημα του κουμπιού «Υποβολή αιτήματος» που βρίσκεται στο κάτω μέρος της οθόνης.

Προσοχή η πληρωμή ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας απαιτείται για τη μεταβίβαση του οχήματος, την εξαγωγή του από την Ελλάδα, καθώς και για την επαναταξινόμηση του οχήματος στην Ελλάδα.

Εάν θέλω να κάνω άρση ψηφιακής ακινησίας για ορισμένους μήνες εντός του έτους, ποιές είναι οι ενέργειές μου;

Εφόσον υπάρχει νομοθετική ρύθμιση για πληρωμή αναλογικών Τελών Κυκλοφορίας, επιλέγετε πληρωμή μηνιαίων τελών κυκλοφορίας, ανάλογα με τους μήνες που επιθυμείτε να θέσετε το όχημά σας σε κίνηση, ψηφιακά.

Προσοχή το δικαίωμα προσωρινής άρσης ακινησίας με πληρωμή αναλογικών Τελών Κυκλοφορίας (ψηφιακής ή εκούσιας στη Δ.Ο.Υ.) χορηγείται μόνο μία φορά εντός του έτους. Εάν επιθυμείτε να κινήσετε το όχημα για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από το ήδη επιλεγμένο, εφόσον έχετε ήδη υποβάλλει την αίτηση άρσης ακινησίας, θα πρέπει να καταβάλλετε το υπολειπόμενο ποσό των ετησίων Τελών Κυκλοφορίας.

Όταν λήξει το διάστημα κίνησης για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά Τέλη Κυκλοφορίας το όχημα πρέπει να τεθεί άμεσα σε ψηφιακή ακινησία και συγκεκριμένα την τελευταία εργάσιμη μέρα του μήνα ή την πρώτη εργάσιμη του επόμενου μήνα, εφόσον η τελευταία μέρα είναι αργία.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en