Quantcast
Connect with us

ΑΜΥΝΑ

Γιατί ο αγωγό East Med είναι η καλύτερη επιλογή μεταφοράς του αερίου

Ο αγωγός φυσικού αερίου EastMed είναι η επιλογή που συγκεντρώνει τα περισσότερα οικονομικά και πολιτικά πλεονεκτήματα για τη μεταφορά φυσικού αερίου από την Ανατολική Μεσόγειο προς την Ευρώπη. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από τις προκαταρκτικές μελέτες για το έργο που εκπονήθηκαν για λογαριασμό της εταιρείας ΥΑΦΑ Ποσειδών που διαχειρίζεται το έργο, στην οποία συμμετέχουν με ποσοστά 50%-50% η ΔΕΠΑ και η ιταλική Edison.

Αύριο στην Αθήνα υπογράφεται η Διακρατική Συμφωνία για την υποστήριξη της υλοποίησης του αγωγού, από τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας Κυριάκο Μητσοτάκη, τον Πρωθυπουργό του Ισραήλ Βενιαμίν Νετανιάχου και τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκο Αναστασιάδη.

Οι προκαταρκτικές μελέτες που πραγματοποιήθηκαν από τους οίκους IHS, Intec SEA και C&M Engineering εξετάζουν τις εναλλακτικές επιλογές για τη μεταφορά του φυσικού αερίου από την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου προς την Ευρώπη, καθώς και τις τεχνικές και οικονομικές παραμέτρους της κατασκευής του EastMed. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των μελετών:

-Το κόστος μεταφοράς του φυσικού αερίου μέσω του EastMed εκτιμάται στα 2,81 δολάρια ανά MMBtu (εκατομμύριο Btu) ή 3,50 δολάρια ανά MMBtu, ανάλογα με την μεταφορική ικανότητα του αγωγού που θα επιλεγεί (20 ή 10 δισ. κυβικά μέτρα αερίου το χρόνο). Το κόστος εξαγωγής του φυσικού αερίου σε υγροποιημένη μορφή (δηλαδή μεταφορά στην Αίγυπτο και υγροποίηση στα εργοστάσια που βρίσκονται εκεί) κυμαίνεται από 3,65 δολάρια ανά MMBtu έως 4,50 δολάρια ανά MMBtu, ενώ το κόστος μεταφοράς μέσω αγωγού προς την Τουρκία (περίπτωση κατά την οποία η τουρκική κυβέρνηση όπως επισημαίνεται στη μελέτη θα είχε αποφασιστική επιρροή) είναι δολάρια 0,97 ανά MMBtu. Τονίζεται ακόμη, ότι η κατασκευή αγωγού μέσω Τουρκίας προϋποθέτει πιθανώς την λύση του Κυπριακού προβλήματος.

-Αντίθετα, η επιλογή του EastMed ξεχωρίζει ως η μόνη εναλλακτική που δεν εξαρτάται από τρίτα μέρη εκτός ΕΕ. Λόγω της άμεσης πρόσβασης στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχει το πλεονέκτημα της χαμηλής παρεμβολής πολιτικών κινδύνων και μιας μεγάλης διαφοροποιημένης αγοράς με πολλούς πιθανούς αγοραστές στην απελευθερωμένη και συνδεδεμένη αγορά φυσικού αερίου της ΕΕ. Ο αγωγός θα πρέπει να συμμορφώνεται με το νομικό πλαίσιο της ΕΕ και του τρίτου ενεργειακού πακέτου, που συνεπάγεται είτε ρυθμιζόμενους όρους πρόσβασης τρίτων είτε εξαιρέσεις από τους όρους αυτούς.

Σε τεχνικό επίπεδο, η μελέτη Intec / C&M αναλύει το έργο σε 11 επιμέρους τμήματα:

1. Υποθαλάσσιος αγωγός από Μονάδα Πλωτής Αποθήκευσης και Εκφόρτωσης στη λεκάνη της Λεβαντίνης σε θαλάσσιο βάθος περίπου 1.800m νερού προς τη βιομηχανική περιοχή του Βασιλικού στην Κύπρο

2.Συμπιεστής και μετρητικός σταθμός στην Κύπρο.

3. Υποθαλάσσιος αγωγός από την Κύπρο προς την ανατολική Κρήτη (Αθερινόλακκος, στην περιοχή όπου βρίσκονται οι εγκαταστάσεις της ΔΕΗ). Ο αγωγός έχει μήκος 734 χλμ. και διέρχεται από μέγιστα θαλάσσια βάθη έως 2.960 μέτρα στην περιοχή νοτιοανατολικά της Κρήτης.

4. Συμπιεστής και μετρητικός σταθμός στην Ανατολική Κρήτη. Ο σχεδιασμός του σταθμού επιτρέπει την περαιτέρω παροχή φυσικού αερίου από την Κρήτη (6 δισ. κυβικά μέτρα/ έτος) που μπορεί να είναι διαθέσιμο στο μέλλον.

5. Υποθαλάσσιος αγωγός από την Κρήτη προς τη Νότια Πελοπόννησο (περιοχή Αγίου Φωκά), μήκους 422 χιλιομέτρων. Τα μέγιστα βάθη νερού στην περιοχή είναι 1.370 μέτρα.

6. Χερσαίος αγωγός από τη Νότια Πελοπόννησο έως τον νομό Αχαΐας. Ο αγωγός διασχίζει την Πελοπόννησο από τη νοτιοανατολική προς τη βορειοδυτική κατεύθυνση σε μήκος περίπου 290 χλμ. και καταλήγει στην περιοχή της Λακκόπετρας.

7. Υποθαλάσσιος αγωγός που διασχίζει τον Κόλπο της Πάτρας, μήκους 18 χλμ. σε θαλάσσια βάθη έως 110 μ.

8. Χερσαίος αγωγός μήκους περίπου 245 χλμ. από την περιοχή Ακαρνανίας προς τον συμπιεστή και τον μετρητικό σταθμό στη Θεσπρωτία (περιοχή Φλωροβούνι).

9. Σταθμός συμπίεσης στο Ευηνοχώρι.

10. Κέντρο εποπτείας / διαχείρισης του αγωγού στην Πελοπόννησο.

11. Σύστημα τηλεπικοινωνιών και τηλε – ελέγχου.

Ανάλογα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αγωγού που θα επιλεγούν, το κόστος κατασκευής εκτιμάται από 5,2 έως 5.9 δισ. ευρώ. Τα επόμενα βήματα μετά την υπογραφή της διακρατικής συμφωνίας είναι η ολοκλήρωση της μελέτης σκοπιμότητας ύψους περίπου 70 εκατ ευρώ, και η λήψη της τελικής επενδυτικής απόφασης.

Ο EastMed περιλαμβάνεται στα έργα κοινού ενδιαφέροντος της ΕΕ (Projects of Common Interest) καθώς συμβάλλει στην αύξηση της ενεργειακής ασφάλειας με τη διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού, ενώ αναδεικνύει το γεωστρατηγικό ρόλο της χώρας μας ως ενεργειακής γέφυρας της ΕΕ.

Click to comment

Απάντηση

ΑΜΥΝΑ

ΥΠΕΘΑ Ν. Παναγιωτόπουλος: «Οι 2+2 κατευθύνσεις της επόμενης ημέρας»

Του Νικόλαου Ι. Παναγιωτόπουλου,

Υπουργού Εθνικής Αμύνης

«Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας της επόμενης μέρας, όποιος και να είναι αυτός πρέπει να αφιερωθεί με όλες του τις δυνάμεις στο έργο της ενίσχυσης των Ενόπλων Δυνάμεων. Είναι έργο εθνικής σημασίας και ακόμα κατεπείγον γιατί οι γεωπολιτικές συνθήκες περιπλέκονται.

Πρώτα είναι η ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων με οπλικά συστήματα, αλλά και η συνέχεια της προσπάθειας για συντήρηση και αναβάθμιση των υπαρχόντων. Και στους δύο τομείς έχουν γίνει σπουδαία πράγματα κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες. Η προσπάθεια όμως σίγουρα δεν διακόπτεται, εντατικοποιείται, διότι οι ανάγκες υπάρχουν και παραμένουν. Σε αυτό το πλαίσιο καλούμαστε να κινηθούμε με ταχύτητα, διαφάνεια και αποτελεσματικότητα για να ολοκληρώσουμε τις μεγάλες αποφάσεις για την πρόσκτηση των νέων οπλικών συστημάτων, αλλά και να υλοποιήσουμε τις αποφάσεις που ήδη έχουν ληφθεί.

Δεύτερον η εντατική αμυντική διπλωματία. Ανοίξαμε δρόμους που ούτε μπορούσαμε να διανοηθούμε ότι υπάρχουν όλα αυτά τα χρόνια, αναπτύσσοντας στρατηγικές σχέσεις και συμμαχίες όχι μόνο με τις ΗΠΑ και τη Γαλλία που είναι προφανείς ισχυροί συμμαχικοί εταίροι, αλλά και με άλλες χώρες όπως το Ισραήλ, η Αίγυπτος, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Σαουδική Αραβία και άλλες.

Σε επίπεδο Ε.Ε. προσωπικές σχέσεις με τους εταίρους Υπουργούς είναι απολύτως επιβεβλημένες. Εκτός από αυτούς τους δύο άξονες εκτιμώ ότι η κατάσταση στην Ουκρανία και οι απαιτήσεις που έχουν δημιουργηθεί, αποτελούν μια πρώτης τάξης ευκαιρία για την εγχώρια αμυντική βιομηχανία.

Ασφαλώς πρέπει να συνεχιστούν οι προσπάθειες της μέριμνας προς το προσωπικό. Λύσαμε κάποια προβλήματα, δεν δεχθήκαμε ποτέ ότι τα λύσαμε όλα, εκτιμώ στο κέντρο αυτής της προσπάθειας βρίσκεται η ολοκλήρωση και υλοποίηση του νέου Μισθολογίου για τις Ένοπλες Δυνάμεις, το οποίο εδώ και αρκετούς μήνες είναι υπό επεξεργασία από τα Επιτελεία. Γιατί είναι σωστό και δίκαιο το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων να αμείβεται ανάλογα με τις υπηρεσίες που πρόσφερε αποδεδειγμένα και συνεχίζει να προσφέρει στην Πατρίδα και αυτό είναι το κεντρικό σημείο της παρέμβασης της επόμενης ημέρας».

Continue Reading

ΑΜΥΝΑ

Παναγιωτόπουλος (ΥΕΘΑ): Δεν πιστεύω ότι οι στρατηγικοί στόχοι της Τουρκίας θα αλλάξουν

Τα F-35 είναι το μέλλον της Πολεμικής Αεροπορίας

Ότι οι ελληνοτουρκικές σχέσεις βρίσκονται σε καλύτερο σημείο από παλιότερα, αλλά και πως «δεν θα ακυρώσουμε καμία παραγγελία επειδή τώρα είμαστε καλύτερα με τους Τούρκους» ανέφερε ο υπουργός Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος μιλώντας στο 8ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών που διεξάγεται στους Δελφούς μεταξύ 26 και 29 Απριλίου και τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

Τη συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος του MEGA και της Βραδυνής, Ιορδάνης Χασαπόπουλος.

Για τις σχέσεις με την Τουρκία, ο υπουργός ανέφερε πως «Υπάρχουν κανάλια επικοινωνίας. Θεωρώ ότι αυτή η κατάσταση ίσως μπορούσε να οδηγήσει σε καλύτερη συνεννόηση των δύο πλευρών. Όμως δεν πιστεύω πως μακροπρόθεσμα οι στρατηγικοί στόχοι της Τουρκίας στην περιοχή θα αλλάξουν.

Δεν θα ακυρώσουμε καμία παραγγελία επειδή τώρα είμαστε καλύτερα με τους Τούρκους. 

Όλη η προσπάθεια αναβάθμισης και ενδυνάμωσης της αποτρεπτικής ισχύος της χώρας συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς. Το δόγμα της «γαλάζιας πατρίδας» ζει και βασιλεύει». Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να συνεχίσουμε την προσπάθεια να είμαστε μια χώρα άκρως αποτρεπτική».

Περιγράφοντας τους τέσσερις βασικούς άξονες της επόμενης ημέρας για το υπουργείο Άμυνας, ο Νίκος Παναγιωτόπουλος σημείωσε: «Αμυντική διπλωματία και εξοπλισμοί και αμυντική βιομηχανία και προσωπικό».

Ενώ ερωτώμενος σχετικά με τις αποδοχές του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, δήλωσε:

«Το προσωπικό έδειξε μέσα από σειρά αποστολές αποτελεσματικότητα. Έδειξε ότι αξίζει να αμειφθεί γι αυτό δεδομένου ότι και στα χρόνια της οικονομικής δυσκολίας οι περικοπές ήταν αναλογικά περισσότερες από αλλού. Αυτή η αδικία πρέπει να αρθεί και να προσελκύσουμε έμψυχο δυναμικό στις Ένοπλες Δυνάμεις. Κάναμε ό,τι μπορούσαμε με δεδομένο ότι η προτεραιότητα ήταν οι εξοπλισμοί. Δόθηκε μια σχετική οικονομική ενίσχυση. Ο πρωθυπουργός εξήγγειλε και υλοποιούμε κάποια οικονομικά κίνητρα.

Το νέο μισθολόγιο είναι υπό επεξεργασία.

Σύντομα ο πρωθυπουργός θα έχει την τελική πρόταση. Θα την υποβάλλουμε στο υπουργείο Οικονομικών. Θεωρώ ότι την επόμενη μέρα σύντομα θα είμαστε σε θέση κάνουμε ανακοινώσεις. Είναι ένα ειδικό ζήτημα που αφορά το νέο μισθολόγιο των Ενόπλων Δυνάμεων. Αποκαθιστά αδικίες, στρεβλώσεις και το δίκαιο».

Για τα 2+2 C-130 από τις ΗΠΑ, ο υπουργός Άμυνας, σημείωσε:

«Τα C-130 είναι ένας στόλος που εξαιτίας της αδυναμίας επαρκούς υποστήριξης, είχαν μειωθεί πολύ σε διαθεσιμότητες. Αναζητήσαμε και δρομολογήσαμε λύσεις, για να δούμε κατά πόσο υπήρχε η δυνατότητα απόκτησης κάποιων τέτοιων αεροσκαφών μέσω του προγράμματος πλεονάζοντας υλικού των ΗΠΑ. Βελτιώνουμε τους αριθμούς μας. Όταν οι ΗΠΑ σου προσφέρουν δύο από το απόθεμά τους δεν έχεις παρά να δεχθείς».

Όσο για τα F- 35, ο Νίκος Παναγιωτόπουλος σημείωσε:

«Τα F-35 είναι 5ης γενιάς. Είναι το μέλλον της Πολεμικής Αεροπορίας με φοβερές δυνατότητες, ηλεκτρονική αναβάθμιση αυτών των αεροσκαφών και κάποια στοιχεία stealth. Βρισκόμαστε σε μια φάση που έχοντας πάρει το “πράσινο φως” για να μπούμε στο πρόγραμμα, έχει κατατεθεί η προσφορά και περιμένουμε την απάντηση για να ξεκινήσουμε την τελική διαπραγμάτευση, ώστε να τα πάρουμε το 2028 – 2029».

Τέλος, για το ρόλο της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας στο πλαίσιο των εξοπλιστικών προγραμμάτων που τρέχουν, για το οποίο έχει γίνει αρκετή κριτική, ο υπουργός ανέφερε: «Η Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία είναι το κύριο ζήτημα σε ό,τι αφορά την ατζέντα της Άμυνας την επόμενη ημέρα.

Μέσα από τις δουλειές που κλείσαμε και τα καινούργια συστήματα και την προσπάθεια αναβάθμισης των υπαρχόντων μεγάλο κομμάτι είναι η ύπαρξη εξωστρεφούς ανταγωνιστικής παραγωγικής εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας. Αν τόσα χρόνια δεν υπήρχε έντονο αντικείμενο τώρα με όλα αυτά που γίνονται θεωρώ ότι η αναβάθμιση της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας είναι αναγκαία προϋπόθεση».

Continue Reading

ΑΜΥΝΑ

Επίσκεψη ΥΠΕΘΑ Ν. Παναγιωτόπουλου με Χαρδαλιά, Φλώρο και Μητσοτάκη στην ΔΥΚ και ΚΕΕΔ

Ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, ο Υφυπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Νικόλαος Χαρδαλιάς και ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος συνόδευσαν τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη κατά τις επισκέψεις του στη Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών (ΔΥΚ) στον Σκαραμαγκά και το Κέντρο Εκπαιδεύσεως Ειδικών Δυνάμεων (ΚΕΕΔ) στο Μεγάλο Πεύκο.

Παρόντες ήταν επίσης ο Αρχηγός ΓΕΣ Αντιστράτηγος Άγγελος Χουδελούδης, ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Ιωάννης Δρυμούσης, ο Διοικητής Διοικήσεως Ειδικού Πολέμου του ΓΕΕΘΑ Αντιστράτηγος Δημήτριος Χούπης, ο Διοικητής της ΔΥΚ Πλοίαρχος Κωνσταντίνος Νασσόπουλος και ο Σύμβουλος Εθνικής Ασφαλείας κ. Θάνος Ντόκος.

Στην έδρα της ΔΥΚ πραγματοποιήθηκε μικρής κλίμακας άσκηση επιδείξεως με τη συμμετοχή εννέα τελειοφοίτων της Σειράς 197 – 198 ενώ στο ΚΕΕΔ έγινε επίδειξη με την ανάπτυξη ελικοπτέρων, εξωλέμβιων Zodiac, jet ski και αλεξιπτωτιστών με Αντικειμενικό Σκοπό την κατάληψη ακτής και τη διάσωση ομήρου.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en