Quantcast
Connect with us

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Έρχονται αυξήσεις πάνω από 100% στα Τέλη Κυκλοφορίας!

Η νέα κυβέρνηση που θα προκύψει πρέπει να επιληφθεί άμεσα του θέματος καθώς το WLTP προκαλεί αυξήσεις-μαμούθ. Αναλυτικά παραδείγματα…

Αλλάζουν τα δεδομένα για τους νέους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων από την 1η Σεπτεμβρίου που τίθεται σε ισχύ ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου o οποίος ονομάζεται WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) και θα αυξήσει τα δεδομένα σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα και κατ’ επέκταση και τα Τέλη Κυκλοφορίας.

Το πρόβλημα έχει να κάνει με τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων οι οποίοι θα δουν το κόστος χρήσης των οχημάτων τους να «απογειώνεται» εξαιτίας της αύξηση των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.

Ειδικότερα ο νέος τρόπος υπολογισμού των εκπομπών ρύπων WLTP είναι δεδομένο ότι θα αυξήσει τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων με αποτέλεσμα να αυξηθούν ανάλογα και τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας.

Oι αυξήσεις στα Τέλη Κυκλοφορίας θα επηρεάσουν σε όσα αυτοκίνητα ταξινομηθούν μετά την 1η Σεπτεμβρίου 2019.

Ειδικότερα σύμφωνα με έρευνα του Newsauto.gr σε μικρομεσαίο αυτοκίνητο με χιλιάρη turbo κινητήρα βενζίνης τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας αυξάνονται σε 161 ευρώ από 108 ευρώ! Δηλαδή τα Τέλη Κυκλοφορίας αυξάνονται κατά 49%.

Σε μικρομεσαίο SUV με κινητήρα πετρελαίου χωρητικότητας 1,7 λίτρου τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας από 148 ευρώ ανεβαίνουν στα 266 ευρώ! Δηλαδή τα Τέλη Κυκλοφορίας αυξάνονται κατά 79,7%.

Σε άλλο μεσαίο SUV με υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρου τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας από 265 ευρώ ανεβαίνουν στα 407 ευρώ! Δηλαδή από την 1η Σεπτεμβρίου τα Τέλη Κυκλοφορίας αυξάνονται κατά 53,5%.

Σε υπερπολυτελές SUV με turbo diesel κινητήρα χωρητικότητας 3 λίτρων τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε 292 ευρώ ενώ από την 1η Σεπτεμβρίου θα κυμαίνονται σε 595 ευρώ! Δηλαδή η αύξηση που θα καταγράψουν θα ανέρχεται σε 103,7%.

 

 

Άμεσες ενέργειες

Η νέα κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές της 7ης Ιουλίου θα πρέπει άμεσα να λύσει τον γρίφο των Τελών Κυκλοφορίας 2020 καθώς ο χρόνος θα είναι πολύ περιορισμένος μέχρι το Δεκέμβριο όποτε και εκπνέει η εξόφλησή τους.

Η αύξηση των εκπομπών ρύπων θα αλλάξει ριζικά τα δεδομένα στο ύψος των Τελών Κυκλοφορίας που καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες τους ενώ επίσης ανατρέπει να δεδομένα και τις εταιρείες χρονομίσθωσης αλλά και ενοικίασης αυτοκινήτων.

Ειδικά μάλιστα τη στιγμή που πάνω από το 55% των πωλήσεων στα καινούρια αυτοκίνητα αφορούν εταιρικές πωλήσεις είναι δεδομένο πως και οι μισθώσεις των καινούριων αυτοκινήτων αναμένεται να αυξηθούν εξαιτίας των υψηλότερων Τελών Κυκλοφορίας!

 

 

Αναγκαία η αλλαγή των συντελεστών στα Τέλη Κυκλοφορίας

Στην Ελλάδα τα Τέλη Κυκλοφορίας είναι 4 ταχυτήτων και περιλαμβάνουν Τέλη ανάλογα με τον κυβισμό του κινητήρα για οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορία έως το τέλος Οκτωβρίου 2010 (διαφορετικά ποσά ανάλογα με το έτος της 1ης Άδειας Κυκλοφορίας που ορίζεται πριν το 2000, από 2001 έως 2005 και από 2006 έως Οκτώβριο του 2010) ενώ από το Νοέμβριο του 2010 τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται σύμφωνα με τις εκπομπές ρύπων.

Οι εφαρμογή του νέου προτύπου WLTP θα επηρεάσει αρνητικά μόνο τα καινούρια αυτοκίνητα καθώς για τα παλαιότερα δεν υπάρχουν στοιχεία μετρήσεων με το νέο καθεστώς.

Οπότε στα νέα οχήματα θα πρέπει να επαναπροσδιοριστούν οι συντελεστές και τα όρια των ρύπων ώστε το κόστος χρήσης να διατηρηθεί σε ανεκτά επίπεδα για τους καταναλωτές και να μην «βουλιάξουν» οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων που κατ΄επέκταση θα προκαλέσουν κλυδωνισμούς στην ελληνική οικονομία.

Να υπενθυμίσουμε πως τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας με βάσει τις εκπομπές ρύπων διαμορφώνονται ως εξής:

0-90 γρ. CO2 – Μηδέν ευρώ
91-100 γρ. CO2 – 0,90 ευρώ / γραμμάριο
101-120 γρ. CO2 – 0,98 ευρώ / γραμμάριο
121-140 γρ. CO2 – 1,20 ευρώ / γραμμάριο
141-160 γρ. CO2 – 1,85 ευρώ / γραμμάριο
161-180 γρ. CO2 – 2,45 ευρώ / γραμμάριο
181-200 γρ. CO2 – 2,78 ευρώ / γραμμάριο
201-250 γρ. CO2 – 3,05 ευρώ / γραμμάριο
Άνω από 251 γρ. CO2 – 3,72 ευρώ / γραμμάριο

Τα αυτοκίνητα στα όποια τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται σύμφωνα με τις εκπομπές ρύπων ξεπερνούν το 1,2 εκατ. μονάδες και πάνω από 2,5 εκατ. οχήματα ιδιοκτήτες πληρώνουν με βάσει τον κυβισμό του κινητήρα.

 

 

«Εξαφανίζονται» τα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας

Εκτός από την αύξηση του κόστους χρήσης η εφαρμογή του WLTP αναμένεται να… «εξαφανίσει» τα αυτοκίνητα με Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας καθώς θα αυξηθούν και οι ρύποι στα εν λόγω μοντέλα.

Μάλιστα η αύξηση των εκπομπών CO2 εξαιτίας της νέας μέτρησης θα επηρεάσει όχι μόνο τα οχήματα με κινητήρες χαμηλού κυβισμού αλλά και τα υβριδικά καθώς θα αυξηθούν και σε αυτά τα μοντέλα οι ρύποι και είναι πολύ πιθανό οι ιδιοκτήτες τους μετά την 1η Σεπτεμβρίου να επιβαρύνονται με ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας.

Τι φοβούνται οι κατασκευαστές

Φόρους 413 δισ. ευρώ εισπράττουν τα 15 κράτη-μέλη της ΕΕ ετησίως από τους φόρους στα οχήματα ποσό το οποίο είναι τριπλάσιο του προϋπολογισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Μάλιστα τα έσοδα από την φορολογία στα οχήματα αυξήθηκαν κατά 4% το 2018 σε σχέση με το 2017.

Πάντως ολοένα και περισσότερα κράτη-μέλη υιοθετούν φορολογία βάσει των εκπομπών CO2.

Εάν οι εθνικές κυβερνήσεις απλώς εφαρμόσουν το υφιστάμενο σύστημα φόρου CO2 στις νέες τιμές WLTP, τότε θα αυξηθεί ραγδαία το κόστος χρήσης λόγω των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.

Πάντως η Δανία ήδη εφάρμοσε τον πρώτο φόρο WLTP στα αυτοκίνητα αυξάνοντας το κόστος χρήσης…

Στην Ελλάδα ελπίζουμε η νέα κυβέρνηση να μην υιοθετήσει το WLTP ως έναν επιπλέον τρόπο αύξησης των εσόδων καθώς είναι πολύ πιθανό αντί για άνοδο εσόδων να καταγραφεί μπαράζ καταθέσεων πινακίδων κυκλοφορίας με αντίθετα από τα προσδοκόμενα αποτελέσματα.

Ο πρώτος φόρος WLTP εφαρμόστηκε από την Δανία ενώ τα υπόλοιπα κράτη-μέλη έχουν διορία έως τον Σεπτέμβριο να εφαρμόσουν το νέο σύστημα υπολογισμού των ρύπων και της κατανάλωσης.

Ο γενικός γραμματέας του ACEA έχει επισημάνει ότι: «Οι κυβερνήσεις πρέπει να διασφαλίσουν ότι η μετάβαση στο WLTP δεν θα επηρεάσει αρνητικά τη φορολογία των οχημάτων. Εάν δεν το πράξουν, θα μπορούσε να αυξηθεί η οικονομική επιβάρυνση για τους καταναλωτές και να οδηγήσει σε γενική σύγχυση».

newsauto

Click to comment

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Προσωρινός ανάδοχος εντός των ημερών για το έργο ύδρευσης της Δ.Ε. Φιλίππων

Ολοκληρώθηκε η διαδικασία κατάθεσης προσφορών στο μεγάλο έργο της ΔΕΥΑΚ, για την ύδρευση της Δημοτικής Ενότητας Φιλίππων.

Προσωρινό ανάδοχο θα έχουν αυτήν την εβδομάδα. Αμέσως μετά θα υπάρξει διαδικασία ελέγχων κτλ. Σύμβαση θα υπογραφεί το Καλοκαίρι, το δε έργο θα αρχίσει κατά το Φθινόπωρο.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Στην Ελευθερούπολη Δήμου Παγγαίου έφτασε η Ολυμπιακή Φλόγα

Αφίχθη το πρωί της Τρίτης 23 Απριλίου η Φλόγα των Ολυμπιακών Αγώνων στην Ελευθερούπολη του Δ. Παγγαίου. Πρώτα πραγματοποιήθηκε η λαμπαδηδρομία με τους καταξιωμένους αθλητές ενώ στην συνέχεια πραγματοποιήθηκε η τελετή αφής της Φλόγας ακολουθούμενη από ύμνους και την έπαρση των σημαιών.

Ωστόσο εντυπωσιακά ήταν και τα πολιτιστικά δρώμενα που έλαβαν χώρα με μικρά παιδιά να αναπαραστάνουν τα αθλήματα των αρχαίων Ολυμπιακών Αγώνων και να καθηλώνουν τους παρευρισκόμενους.

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Με επιτυχία έγινε η παρουσίαση του βιβλίου του Θανάση Διαλεκτόπουλου

“Υπερ-γονεϊσμός και γονείς ελικόπτερα” είναι ο τίτλος του νέου βιβλίου του Θανάση Διαλεκτόπουλου, που παρουσιάστηκε στην Μ. Λέσχη Καβάλας το απόγευμα της 23 Απριλίου, με την παρουσία πολλών συμπολιτών.

Ένα βιβλίο, που αξίζει να έχει κάθε γονέας καθότι αναφέρεται στην σωστή διαπαιδαγώγηση των παιδιών και εξαλείπτει άσχημα φαινόμενα στο μέλλον της ζωής τους.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en