Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επικουρικές | Παράνομες και άκυρες οι μειώσεις σε 350.000 συντάξεις;

Δημοσιεύτηκε

στις

Δεν τους «έβγαιναν» τα ποσά που είχαν υποσχεθεί στην τρόικα και άλλαξαν την διαδικασία αυθαιρέτως και στα κρυφά, σύμφωνα με δημοσίευμα – Αναληθές το δημοσίευμα, λέει το υπουργείο Εργασίας.

Παράνομες και άκυρες είναι οι μειώσεις ως και 55% που έγιναν τον Ιούνιο του 2016 σε 350.000 επικουρικές συντάξεις, σύμφωνα με δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου.

Αυτό γιατί δεν εφαρμόστηκε για τον υπολογισμό της περικοπής ο τύπος που προέβλεπε η σχετική υπουργική απόφαση αλλά ένας άλλος μαθηματικός τύπος, χειρότερος, που αποφασίστηκε αφότου εκδόθηκε η απόφαση αυτή. Μάλιστα, όπως αναφέρει ο «Ελεύθερος Τύπος», ο νέος αυτός τύπος αποφασίστηκε σε κλειστή σύσκεψη της 29/6/2016, στο υπουργείο Εργασίας, ενώ η απόφαση είχε βγει από τις 7/6/2016.

Είναι φανερό πως η κυβέρνηση προχώρησε σε αυτή την αλλαγή γιατί δεν «έβγαινε» το συνολικό ποσό των περικοπών που είχε υποσχεθεί στην τρόικα, κι έτσι αποφασίστηκε αυτό να αλλάξει στα κρυφά!

Εξάλλου, τίθεται θέμα παράνομων μειώσεων όχι μόνο για τις επικουρικές 350.000 συνταξιούχων που είχαν κούρεμα με τον νόμο Κατρούγκαλπου ως και 55%, αλλά και για άλλους 800.000 συνταξιούχους που είχαν επανυπολογισμό και μικρότερη επικουρική, αλλά προς το παρόν η μείωση δεν εφαρμόζεται καθώς τους καταβάλλεται προσωπική διαφορά. Και οι επικουρικές των 350.000 συνταξιούχων που είχαν μείωση αλλά και των 800.000 που έχουν μικρότερη επικουρική αλλά γλιτώνουν τις μειώσεις λόγω προσωπικής διαφοράς, επανυπολογίστηκαν με μαθηματικό τύπο που δεν προβλέπει η υπουργική απόφαση.

Η αποκάλυψη έρχεται με ντοκουμέντο-βόμβα που εξασφάλισε και φέρνει στη δημοσιότητα ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής με τους πραγματικούς συντελεστές που χρησιμοποιήθηκαν για το τσεκούρωμα των επικουρικών οι οποίοι είναι δυσμενέστεροι από αυτούς που θα προέκυπταν αν εφαρμοζόταν κατά γράμμα ο νόμος και η απόφαση για τις μειώσεις των επικουρικών συντάξεων!

Το εσωτερικό έγγραφο που αποκαλύπτει ο «Ε.Τ.» λέει στο σημείο 2 των παρατηρήσεων ότι «Ο υπολογισμός έγινε με βάση τον λόγο ΑRN/AR0, όπως συζητήθηκε στην από 29/6/2016 συζήτηση που έγινε στο υπουργείο, και όχι με τον υπολογισμό του AR0=AR*(1-e%)».

Στο έγγραφο ομολογείται ότι οι μειώσεις των επικουρικών δεν έγιναν με τον μαθηματικό τύπο που προέβλεπε η υπουργική απόφαση της 7ης Ιουνίου 2016, αλλά με άλλον τρόπο, που «συζητήθηκε σε σύσκεψη στο υπουργείο Εργασίας στις 29/6/2016»!

Για τον λόγο αυτόν οι επικουρικές μειώθηκαν σε ποσοστά ως 55% από τον Ιούνιο του 2016.

Πώς γίνεται να εφαρμόζεται κάτι άλλο από αυτό που λέει η υπουργική απόφαση και μάλιστα από το ίδιο το υπουργείο Εργασίας και το ΕΤΕΑΕΠ; Πώς γίνεται να αλλάζουν οι παράμετροι του επανυπολογισμού των επικουρικών και τελικά αυτές οι αλλαγές να μην περνούν ως τροποποιήσεις στην αρχική υπουργική απόφαση; Οι ερωτήσεις είναι πολλές και επιβάλλεται να απαντηθούν από τη στιγμή που άλλα έλεγε ο νόμος και η απόφαση και άλλα τελικώς έγιναν, δηλαδή έγιναν μεγαλύτερες περικοπές που καθίστανται άκυρες γιατί δεν έχουν αντίκρισμα σε όσα λέει ο νόμος!

Στο γιατί τελικά επιλέχθηκε άλλος τρόπος επανυπολογισμού από αυτόν που έλεγε η υπουργική απόφαση, η απάντηση είναι καθαρή: Εγινε γιατί κατόπιν εορτής είδαν στο υπουργείο Εργασίας και στο ΕΤΕΑΕΠ ότι αν εφαρμοζόταν ο νόμος και η απόφαση, δεν θα έβγαιναν τα χρήματα των περικοπών που είχαν δεσμευτεί στην τρόικα. Το ποσό εξοικονόμησης από τις μειώσεις επικουρικών το υπολόγιζαν σε περίπου 180 εκατ. ευρώ ετησίως σε μόνιμη βάση από τον Ιούνιο του 2016 και διαπιστώθηκε εκ των υστέρων ότι δεν το έπιαναν αν ακολουθούσαν τον μαθηματικό τύπο της υπουργικής απόφασης της 7ης Ιουνίου, οπότε αποφάσισαν, σε σύσκεψη στις 29 Ιουνίου, να εφαρμόσουν εν κρυπτώ άλλον μαθηματικό τύπο που έβγαζε τις περικοπές των 180 εκατ. ευρώ!

Με το κόλπο αυτό, δηλαδή με παράνομη εφαρμογή ενός μαθηματικού τύπου που δεν τον προβλέπει ούτε νόμος ούτε υπουργική απόφαση, οι επιπλέον μειώσεις που έγιναν στις επικουρικές και χρεώθηκαν άδικα σε περίπου 350.000 συνταξιούχους, φτάνουν και στα 200 ευρώ τον μήνα για όσους είχαν επικουρικές άνω των 400 ευρώ! Με δυο λόγια, αν εφαρμοζόταν κατά γράμμα ο μαθηματικός τύπος έτσι όπως περιγραφόταν στον νόμο Κατρούγκαλου και στη μετέπειτα υπουργική απόφαση (της 7ης Ιουνίου 2016), τότε οι περικοπές θα ήταν ως 30%-32% και όχι ως 55%, δηλαδή μικρότερες σχεδόν κατά 23%. Δεν εφαρμόστηκε όμως η απόφαση, αλλά μεθόδευσαν μεγαλύτερες μειώσεις, δηλαδή προέβησαν σε παράνομες μειώσεις!

Αναληθές το δημοσίευμα, λέει το υπουργείο Εργασίας

“Το σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας “Ελεύθερος Τύπος” αναφορικά με δήθεν λάθος υπολογισμό των επικουρικών συντάξεων είναι απολύτως αναληθές. Ο επανυπολογισμός των επικουρικών συντάξεων υλοποιήθηκε όπως ακριβώς ορίζει ο ν. 4387/16″ αναφέρει το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

“Υπενθυμίζουμε ότι με τον ν.4387/16 η κυβέρνηση πέτυχε την προστασία της συντριπτικής πλειοψηφίας των επικουρικών συντάξεων καθώς με το άρθρο 96 προστατεύτηκαν απολύτως όλες οι επικουρικές συντάξεις για τις περιπτώσεις που το άθροισμα κύριας και επικουρικής δεν ξεπερνούσε τα 1.300 ευρώ.

Παράλληλα, με τον επανυπολογισμό καταφέραμε να αποφύγουμε μια ακόμα οριζόντια μείωση, όπως είχε ήδη ψηφιστεί από τη ΝΔ, μέσω της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος” προσθέτει το Υπουργείο στην απάντησή του σημειώνοντας, στη συνέχεια “συγκεκριμένα, αν είχε εφαρμοστεί η ρήτρα μηδενικού ελλείμματος, μόνο για τη περίοδο 2014 – 2016 η μείωση των επικουρικών συντάξεων θα ήταν της τάξης του 40% για 1,25 εκατ. δικαιούχους”.

“Η σημερινή κυβέρνηση εξασφάλισε τα επίπεδα των επικουρικών συντάξεων, τη βιωσιμότητα της δημόσιας επικουρικής ασφάλισης και την πλεονασματική λειτουργία του ΕΤΕΑΕΠ.

Αντιθέτως, είναι η πρόταση της ΝΔ για την επικουρική ασφάλιση η οποία θα οδηγήσει στη δημιουργία τρύπας 55 δισ. ευρώ στα δημόσια ταμεία και άρα σε νέες μειώσεις επικουρικών συντάξεων για όλους.

Κατανοούμε απόλυτα την απογοήτευση αυτών που τόσους μήνες είχαν ποντάρει στην κατάρρευση της δημόσιας κοινωνικής ασφάλισης.

Δυστυχώς για αυτούς και ευτυχώς για τους ασφαλισμένους, η χώρα πλέον έχει ένα βιώσιμο ασφαλιστικό σύστημα που η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ θα διατηρήσει και θα υπερασπιστεί” καταλήγει η απάντηση του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

protothema

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς θα αυξηθούν και πώς θα πληρωθούν οι επικουρικές – Τι αλλάζει στις εισφορές

Δημοσιεύτηκε

στις

Την επαναφορά των επικουρικών συντάξεων στα επίπεδα πριν από την εφαρμογή του νόμου Κατρούγκαλου, σχεδιάζει σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες το υπουργείο Εργασίας.

Μετά τις πρόσφατες αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, οι ειδικές ομάδες εργασίας που έχουν συσταθεί από υπηρεσιακούς παράγοντες στο υπουργείο Εργασίας εξετάζουν όλες τις νομικές, αλλά και τις δημοσιονομικές παραμέτρους, καθώς η επαναφορά των συντάξεων στα επίπεδα που ήταν πριν από τις περικοπές που επέβαλε το 2016 ο νόμος Κατρούγκαλου, στο 1/3 των ήδη καταβαλλόμενων συντάξεων, εκτιμάται ότι επιφέρει κόστος της τάξης των 300 εκατ. ευρώ το έτος. Πρόκειται για περίπου 465.000 ασφαλισμένους του ΕΤΕΑΕΠ που είδαν το καλοκαίρι του 2016 τις συντάξεις τους να μειώνονται ακόμη και κατά 48% και πλέον, βάσει του σχεδιασμού θα οδηγηθούν σε αντίστοιχες αυξήσεις.

Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες οι υπηρεσιακοί του υπουργείου Εργασίας βρίσκονται σε συνεχείς επαφές και με τα τεχνικά κλιμάκια των εκπροσώπων των δανειστών, καθώς αναπόφευκτα οι σχεδιαζόμενες αλλαγές θα επιφέρουν σημαντικές διαφοροποιήσεις στους τομείς των συνταξιοδοτικών δαπανών, αλλά και των δημόσιων εσόδων. Η βούληση βέβαια του υπουργείου Εργασίας, όπως έχει διατυπωθεί από τον ίδιο τον υπουργό Γιάννη Βρούτση, είναι να δοθούν αυξήσεις σε περίπου το 1/3 όσων λαμβάνουν επικουρικές συντάξεις, ήτοι 465.112 δικαιούχους, οι οποίες μεσοσταθμικά, θα είναι της τάξης των 52,5 ευρώ το μήνα.

Το κόστος της συμμόρφωσης στις αποφάσεις της δικαιοσύνης, είναι πολύ πιθανό να καλυφθεί από την περιουσία του ΕΤΕΑΕΠ, που ανέρχεται σε 2,5 δισ. ευρώ. Δεν αποκλείεται βέβαια να υπάρξει και πρόσθετη κρατική χρηματοδότηση, καθώς η σχετική απόφαση του ΣτΕ δίνει πλέον, αυτή τη δυνατότητα στο δημόσιο.

Αναδρομικά

Ο νέος νόμος αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το αργότερο εντός του Ιανουαρίου, όμως θα ισχύει αναδρομικά, από τις 4 Οκτωβρίου, όταν και εκδόθηκαν οι σχετικές δικαστικές αποφάσεις. Συνεπώς, εκτιμάται ότι για το 2020, το κόστος θα ανέλθει σε περίπου 375 εκατ. ευρώ. Στις συζητήσεις που διεξάγονται με τους εκπροσώπους των πιστωτών μάλιστα, οι οποίοι σε όλες τους τους εκθέσεις επισημαίνουν ότι η όποια συμμόρφωση με τις δικαστικές αποφάσεις θα πρέπει να γίνει με “δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο”, μετράται ο βαθμός που η απομείωση της περιουσίας του επικουρικού ταμείου επηρεάζει το πρωτογενές αποτέλεσμα της γενικής κυβέρνησης. Πολλώ δε, μάλλον, όταν δεν πρόκειται για μέτρο που θα ισχύσει μόνο μια χρονιά. Βέβαια, όπως επισημαίνουν οι Ελληνες τεχνοκράτες, η επιβάρυνση θα βαίνει μειούμενη με τα χρόνια, καθώς θα επικρατεί ο υπολογισμός των νέων συντάξεων με βάση τη νοητή κεφαλαιοποίηση.

Αντίστοιχο δημοσιονομικό κόστος, πάντως, θα έχει και μια πιθανή επιπλέον χρηματοδότηση του ΕΤΕΑΕΠ απευθείας από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Να σημειωθεί ότι το Ανώτατο Δικαστήριο έκρινε αντισυνταγματικό τον υπολογισμό τόσο των νέων επικουρικών – λόγω έλλειψης αναλογιστικής μελέτης – όσο και τον επανυπολογισμό των παλαιών. Στην πράξη, το ΣτΕ ζήτησε την κατάργηση των μειώσεων που επιβλήθηκαν το καλοκαίρι του 2016, σε όσους συνταξιούχους το άθροισμα κύριας και επικουρικής σύνταξης ήταν άνω των 1.300 ευρώ.

Με ιδιαίτερη προσοχή, οι ομάδες εργασίας του υπουργείου επεξεργάζονται και τις διατάξεις που αφορούν τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης για τον υπολογισμό των ανταποδοτικών συντάξεων, που θα οδηγήσουν σε σημαντικές αυξήσεις για εκατοντάδες χιλιάδες νέους συνταξιούχους, που η σύνταξή τους υπολογίστηκε με βάση το νόμο Κατρούγκαλου. Αυξήσεις, ενδέχεται να έχουν και όσοι από τους παλαιούς συνταξιούχους, μετά τον επανυπολογισμό της σύνταξης με βάση τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης, βρεθούν με αρνητική προσωπική διαφορά.

Οι αλλαγές αφορούν αυτούς που έχουν αποχωρήσει ή αποχωρούν με πολλά έτη ασφάλισης και έχουν καταβάλλει αυξημένες εισφορές. Στο τραπέζι βρίσκονται σενάρια για αύξηση της αναπλήρωσης σε όσους έχουν αποχωρήσει ή αποχωρούν με περισσότερα από 30 και κυρίως με πάνω από 35 χρόνια ασφάλισης. Στόχος είναι η σωρευτική αύξηση σε αυτή την περιοχή να κινηθεί για παράδειγμα κοντά στις 2,5 με 3 ποσοστιαίες μονάδες. Τις μεγαλύτερες, ωστόσο, αυξήσεις θα έχουν αυτοί με 40ετή ασφαλιστικό βίο και πάνω. Και σε αυτήν τη περίπτωση, οι νέες συντάξεις θα έχουν αφετηρία την 4η Οκτωβρίου 2019 και θα αποδοθούν αναδρομικά όταν ψηφιστεί το ασφαλιστικό νομοσχέδιο. Στο υπουργείο Εργασίας μετρούν τις συνέπειες του μέτρου στο ύψος της συνταξιοδοτικής δαπάνης, εκτιμώντας ότι δεν μπορεί να ξεπερνά τα 400 εκατ. ευρώ.

Σημαντική αύξηση των εσόδων τέλος, εκτιμάται ότι θα επιφέρει στον ΕΦΚΑ το νέο σύστημα υπολογισμού των εισφορών για 1,4 εκατ. μη μισθωτούς. Στα επικρατέστερα σενάρια συγκαταλέγεται η θεσμοθέτηση μίας υποχρεωτικής ασφαλιστικής κατηγορίας, που θα κυμαίνεται μεταξύ 210 και 230 ευρώ και άλλων 5 – 6 κατηγοριών, ελεύθερης επιλογής, με τον επαγγελματία – επιστήμονα ή αγρότη να μπορεί να αλλάζει μία κατηγορία ανά έτος. Ο τρόπος υπολογισμού της σύνταξης δεν θα αλλάξει.

Στην πράξη, η κάθε ασφαλιστική κατηγορία που θα επιλέγει ο ασφαλισμένος θα αντιστοιχεί σε ένα ετήσιο τεκμαρτό εισόδημα, που μαζί με τα συνολικά έτη ασφάλισης θα οδηγεί στον υπολογισμό της ανταποδοτικής σύνταξης. Οι υπόλοιπες ασφαλιστικές κατηγορίες, θα αυξάνονται κατά 50 με 100 ευρώ, ώστε ο ασφαλισμένος θα μπορεί να επιλέγει υψηλότερες εισφορές για υψηλότερη σύνταξη. Δεν αποκλείεται μάλιστα, να υπάρξουν ειδικές πρόνοιες για τους νέους επιστήμονες, αλλά και τους αγρότες.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τέλη κυκλοφορίας 2020 | Ποιοι παίρνουν απαλλαγή

Δημοσιεύτηκε

στις

Τα τέλη κυκλοφορίας του 2020 αναρτήθηκαν στο Taxisnet και οι ιδιοκτήτες ΙΧ θα πρέπει να τα πληρώσουν έως το τέλος Δεκεμβρίου.

Ωστόσο υπάρχουν κάποιες κατηγορίες που δεν θα χρειαστεί να καταβάλουν το αντίτιμο των τελών καθώς απαλλάσσονται από την πληρωμή τους.

Εκτός από αυτούς που θα επιλέξουν να ακινητοποιήσουν το όχημά τους και να καταθέσουν τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας του ΙΧ τους ώστε να μην πληρώσουν τέλη, πλήρη απαλλαγή θα έχουν και φέτος οι γονείς ανήλικων ΑμεΑ.

Συγκεκριμένα, το δικαίωμα της απαλλαγής από τέλη κυκλοφορίας των ανηλίκων αναπήρων, δύναται να παραχωρείται στο πρόσωπο που ασκεί τη γονική μέριμνα ή έχει την επιτροπεία του ανήλικου αναπήρου.

Η απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας για τους παραχώρηση του δικαιώματος αυτού ισχύει μέχρι και το έτος της ενηλικίωσης του αναπήρου και για ένα μόνο όχημα, έστω και αν το πρόσωπο προς το οποίο παραχωρείται ασκεί τη γονική μέριμνα ή την επιτροπεία σε περισσότερους του ενός ανηλίκους αναπήρους.

Επίσης απαλλάσσονται από το τέλος ταξινόμησης ή τα τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτου ανάπηροι με:

Πλήρη παράλυση των κάτω ή άνω άκρων ή αμφοτερόπλευρο ακρωτηριασμό αυτών.
Σοβαρή κινητική αναπηρία του ενός ή και των δύο κάτω άκρων με ποσοστό αναπηρίας συνολικά 67%.
Σοβαρή κινητική αναπηρία του ενός ή και των δύο κάτω άκρων με συμμετοχή του ενός ή και των δύο άνω άκρων, με ποσοστό αναπηρίας συνολικά όχι μικρότερο του 67% από το οποίο το 40% τουλάχιστον από το ένα κάτω άκρο.
Ολική και από τους δύο οφθαλμούς τύφλωση, με ποσοστό αναπηρίας 100%.
Νοητική καθυστέρηση με δείκτη νοημοσύνης κάτω του 40%.
Μεσογειακή αναιμία ή συγγενής αιμορραγική διάθεση (αιμορροφιλία).
Δρεπανοκυτταρική ή μικροδρεπανοκυτταρική αναιμία
Νεφρική ανεπάρκεια τελικού σταδίου ή μεταμόσχευση νεφρού
Αυτισμό, εφ’ όσον αυτός συνοδεύεται από επιληπτικές κρίσεις ή πνευματική καθυστέρηση ή οργανικό ψυχοσύνδρομο και, εξαιτίας των παθήσεων αυτών ο παθών έχει καταστεί ανάπηρος, με συνολικό ποσοστό αναπηρίας από 67% και άνω, και είναι ανίκανος για εργασία και έχει ανάγκη βοήθειας.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φορολογικό νομοσχέδιο | Νέες διορθώσεις στο μέτρο των e-αποδείξεων, ποιους αφορούν

Δημοσιεύτηκε

στις

Διορθώσεις και προσθήκες ετοιμάζεται να κάνει η κυβέρνηση στο φορολογικό νομοσχέδιο, πριν αυτό πάρει το δρόμο προς την Βουλή.

Στις διατάξεις του νομοσχεδίου που δόθηκαν για δημόσια διαβούλευση μετά και τα σχόλια των φορολογούμενων εντοπίζονται πολλές παραλείψεις οι οποίες φέρνουν επιβαρύνσεις σε φορολογούμενους με χαμηλά και μεσαία εισοδήματα.

Η πιο χαρακτηριστική περίπτωση αφορά στο άρθρο που αντικαθιστά το ισχύον πλαίσιο για τη φορολογική κλίμακα, καθώς εκτός από την εισαγωγή του νέου χαμηλού συντελεστή 9% και τη μείωση των άλλων συντελεστών, εξαφανίζεται η ομπρέλα προστασίας για όσους αποκτούν εισοδήματα από περιστασιακή απασχόληση όπως φοιτητές, άνεργοι, νοικοκυρές με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να φορολογηθούν από το πρώτο ευρώ με βάση το τεκμαρτό εισόδημα.

Συγκεκριμένα, στο ισχύον άρθρο 15, στην παράγραφο 1, μετά από τη φορολογική κλίμακα ορίζεται πως όταν το πραγματικό εισόδημα των φορολογουμένων δεν υπερβαίνει το ποσό των 6.000 ευρώ και το τεκμαρτό τους εισόδημα δεν υπερβαίνει το ποσό των 9.500 ευρώ και εφόσον δεν ασκείται επιχειρηματική δραστηριότητα, τότε εφαρμόζεται η κλίμακα των μισθωτών, συνεπώς οι εν λόγω φορολογούμενοι καλύπτονται από το αφορολόγητο των 8.636 ευρώ.

Αυτή η παράγραφος δεν υπάρχει, πλέον, κάτω από τη νέα κλίμακα, με αποτέλεσμα όσοι έχουν περιστασιακά εισοδήματα, να μην καλύπτονται. Το αν πρόκειται για παράλειψη ή αν προτίθεται να λάβει το υπουργείο Οικονομικών άλλου είδους μέριμνα, θα φανεί στο τελικό σχέδιο του σχεδίου νόμου που θα κατατεθεί στη Βουλή.

Πάντως το άρθρο που συνεχίζει να συγκεντρώνει τα περισσότερα αρνητικά σχόλια, περισσότερα από 150, είναι το άρθρο 7, που αφορά στο νέο όριο υποχρεωτικών ηλεκτρονικών συναλλαγών.

Για παράδειγμα, παρά την διεύρυνση του αριθμού των φορολογούμενων, που εξαιρούνται από αυτήν την υποχρέωση, για τους ανέργους δεν υπάρχει η παραμικρή αναφορά, συνεπώς εάν δεν υπάρξει διόρθωση- προσθήκη, οι άνεργοι θα κληθούν να καλύψουν το 30% του εισοδήματος τους με ηλεκτρονικές πληρωμές, ενδεχόμενο που φαντάζει απίθανο, εάν λάβει κανείς υπόψιν ότι μεταξύ των εξαιρούμενων είναι οι δικαιούχοι του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης.

Η υποχρεωτική συλλογή δαπανών με ηλεκτρονικό χρήμα για το 30% του εισοδήματος προκαλεί έντονες αντιδράσεις στους φορολογούμενους που βλέπουν ότι δύσκολα θα καταφέρουν να πετύχουν το στόχο και θα τιμωρηθούν για αυτό πληρώνοντας έξτρα φόρο 22% στις αποδείξεις που θα λείπουν. Οι πολίτες κάνουν λόγο για ένα μέτρο το οποίο είναι αντισυνταγματικό καθώς υποχρεώνει τους φορολογούμενους να καταναλώνουν περισσότερο από τις ανάγκες τους προκειμένου να γλιτώσουν από την πληρωμή πρόσθετου φόρου χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η οικογενειακή κατάσταση τους. Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στους διαζευγμένους οι οποίοι διαθέτουν ένα σημαντικό τμήμα του εισοδήματός τους για διατροφή.

Τα μηνύματα που στέλνουν οι φορολογούμενοι στην κυβέρνηση μέσω των σχολίων στη δημόσια διαβούλευση αποκαλύπτουν και άλλες γκρίζες ζώνες του νέου μέτρου.

Όπως αναφέρουν οι φορολογούμενοι:

«30% σε ηλεκτρονικές συναλλαγές είναι υπερβολή. Ο φόρος αυτός θα είναι μεγαλύτερος από της φοροελαφρύνσεις που προβλέπονται. Έχουμε να κάνουμε με έναν νέο φόρο συγκαλυμμένο από την ταμπέλα των ηλεκτρονικών συναλλαγών. Αν δεν το βελτιώσετε, θα έχει μεγάλο κόστος και την κυβέρνηση και για την χώρα» .
«Αν το εισόδημα του πρώην συζύγου είναι 30.000 ευρώ, και δίνει διατροφή 8.000 οι αποδείξεις θα πρέπει να λογίζονται στο 30% των 22.000, γιατί στη πραγματικότητα το υπόλοιπο εισόδημα δεν είναι διαθέσιμο».
«Όταν το άτομο είναι μόνο του χωρίς παιδιά και μένει σε δικό του σπίτι έχοντας εισόδημα 25-30.000 ευρώ ή και παραπάνω το αναγκάζετε να ξοδεύει για να μην πληρώσει φόρο. Εγώ χαλάω 400-500 ευρώ (μετρημένα) το μήνα και τα άλλα αποταμίευση. Με αναγκάζετε να ξοδεύω 625-875 ευρώ τον μήνα σε τι; Να αγοράζω άχρηστα πράγματα. Άρα θα αναγκαστώ να πληρώσω φόρο 52% αυτό είναι ληστεία. Άρα ο φόρος αυξάνετε…»
«Το άρθρο αυτό περιέχει ρυθμίσεις άκρως αντισυνταγματικές. Ειδικότερα αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία να υποχρεώνεται κάποιος να καταναλώσει το 30% του εισοδήματος του σε καταναλωτικές δαπάνες. Δεν μπορεί να γίνει επιτρεπτό από την έννομη τάξη μας να τιμωρείται με φορολόγηση 22%, όποιος δεν αναλώνει σε καταναλωτικές δαπάνες το 30% του εισοδήματος. Αποτελεί μη επιτρεπτή επέμβαση στον πυρήνα του συνταγματικού δικαιώματος της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας και συμμετοχής στην κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας (άρθρο 5 παρ. 1 Συντ.). Το κράτος δεν έχει το δικαίωμα να επεμβαίνει στον τρόπο που θα διαχειριστεί και θα αναλώσει τα εισοδήματα του ο φορολογούμενος πολίτης. Ούτε έχει το δικαίωμα να τον τιμωρεί με φόρο αν δεν ξοδέψει μέρος του εισοδήματος του σε καταναλωτικές δαπάνες! Σε περίπτωση προσφυγής στο ΣτΕ είναι βέβαιο ότι θα κηρυχθεί αντισυνταγματική μία τέτοια ρύθμιση. Η αντισυνταγματικότητα της ρύθμισης έγκειται στην ανεπίτρεπτη επέμβαση του κράτους στον τρόπο ανάλωσης του εισοδήματος και στην ανεπίτρεπτη επιπλέον φορολόγηση του εισοδήματος σε περίπτωση που το τελευταίο δεν αναλώνεται με συγκεκριμένο τρόπο».
«Είναι παράλογο να προσμετρώνται τα εισοδήματα από ενοίκια στο 30% και να μη συμβαίνει το ίδιο με τις δαπάνες για ενοίκια. Ουσιαστικά το συγκεκριμένο άρθρο ανάβει το πράσινο φως της φοροδιαφυγής για τους ιδιοκτήτες ακινήτων, καθώς αφενός αποτελεί ανασταλτικός παράγοντας για τη δήλωση του πραγματικού εισοδήματός τους, αφετέρου οι ενοικιαστές δεν έχουν κάποιο κίνητρο για να δηλώνουν τις δαπάνες τους» .
«Θα πρέπει να εξαιρέσετε και τους ανέργους από την υποχρέωση συλλογής αποδείξεων, όπως γινόταν πάντα ως τώρα. Δεν είναι δυνατόν να κάνει ηλεκτρονικές συναλλαγές ένας άνθρωπος που είναι άνεργος και δεν έχει εισόδημα».
«Αν ένας σύζυγος δηλώνει εισόδημα 100.000 ευρώ και ο άλλος μηδέν, απαιτούνται δαπάνες με ηλεκτρονικά μέσα 20.000 ευρώ. Αν κάθε σύζυγος δηλώνει από 50.000 ευρώ, απαιτούνται δαπάνες 15.000 + 15.000 = 30.000 ευρώ!. Είναι άδικο».

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα μυστικά της έκπτωσης φόρου για όσους ανακαινίζουν τα ακίνητά τους

Δημοσιεύτηκε

στις

Την ευκαιρία να «κουρέψουν» το φόρο εισοδήματος που πρέπει να πληρώσουν θα έχουν οι φορολογούμενοι οι οποίοι θα επισκευάσουν ή θα ανακαινίσουν τα ακίνητα τους μέσα στην επόμενη τριετία.

Το 40% των εργασιών ανακαίνισης θα εκπίπτει από τις οφειλές φόρου εισοδήματος της επόμενης τετραετίας υπό ορισμένους κανόνες και υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

Σύμφωνα, με το άρθρο 16 του φορολογικού νομοσχεδίου:

1. Οι δαπάνες που θα πραγματοποιήσουν από 1-1-2020 μέχρι και 31-12-2022 οι ιδιοκτήτες κατοικιών και λοιπών κτιρίων για να εξοφλήσουν αμοιβές παροχής υπηρεσιών που σχετίζονται με την ενεργειακή, λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση των ακινήτων τους, θα μειώνουν σε ποσοστό 40% του ύψους τους το φόρο εισοδήματος των ιδιοκτητών για τα επόμενα τέσσερα έτη. Το συνολικό ποσό των εκπιπτουσών δαπανών θα κατανέμεται ισόποσα στα 4 επόμενα έτη και το ποσό που αντιστοιχεί σε κάθε έτος θα μειώνει το φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων που θα βεβαιώνεται στο φορολογούμενο ιδιοκτήτη κατά το έτος αυτό. Σε κάθε περίπτωση, θα ισχύει ανώτατο όριο 48.000 ευρώ στο ύψος των δαπανών που θα μπορούν να ληφθούν υπόψη. Ως εκ τούτου, το ανώτατο ποσό έκπτωσης που θα μπορεί να χορηγηθεί σε κάθε ιδιοκτήτη ανέρχεται σε 19.200 ευρώ, δηλαδή στο 40% των 48.000 ευρώ.

Προσοχή: Για τον υπολογισμό της έκπτωσης θα λαμβάνονται υπόψη μόνο οι δαπάνες για τις εργασίες και όχι τα έξοδα για τις προμήθειες των υλικών. Π.χ. για τις πλακοστρώσεις θα λαμβάνεται υπόψη η δαπάνη για την εργασία του επιτηδευματία και όχι τα έξοδα για να αγοραστούν τα πλακάκια, για το βάψιμο θα λαμβάνεται υπόψη μόνο η δαπάνη για την αμοιβή του ελαιοχρωματιστή και όχι τα ποσά που θα έχουν καταβληθεί για να αγοραστούν οι μπογιές.

2. Απαραίτητες προϋποθέσεις για να ισχύσει, η έκπτωση του 40% των δαπανών για αμοιβές εργασιών ενεργειακής, λειτουργικής και αισθητικής αναβάθμισης κτιρίων από το φόρο εισοδήματος του ιδιοκτήτη κατά τα επόμενα 4 έτη είναι:

τα κτίρια για τα οποία πραγματοποιούνται οι δαπάνες να μην έχουν ήδη ενταχθεί ή να μην πρόκειται να ενταχθούν σε πρόγραμμα αναβάθμισης κτιρίων
οι δαπάνες να αποδεικνύονται με νόμιμα παραστατικά, δηλαδή με αποδείξεις λιανικών συναλλαγών ή με τιμολόγια παροχής υπηρεσιών
οι δαπάνες να έχουν εξοφληθεί με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής, δηλαδή με πιστωτικές ή χρεωστικές ή προπληρωμένες κάρτες ή μέσω e-banking ή μέσω λογαριασμού πληρωμών Παρόχων Υπηρεσιών Πληρωμών ή με τη χρήση ηλεκτρονικού πορτοφολιού κ.λπ.
3. Σε περίπτωση εφαρμογής των παραπάνω διατάξεων, κατά το διάστημα 2021-2026, δεν θα εκπίπτει από το ακαθάριστο εισόδημα που αποκτά ο ιδιοκτήτης από τα μισθώματα ποσοστό 5% για δαπάνες επισκευής, συντήρησης, ανακαίνισης ή άλλες πάγιες και λειτουργικές δαπάνες του ακινήτου.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

TAP

teliko filiagkos-plio
HOLIDAY-Car-Rental-banner
professional camera ad
post_head_image
300x250_ANOIKSI

300x250_ANOIKSI

karta 1
geotech_banner
old_town_inn
ergasia_syn
epikairotita

Social

Facebook
INSTAGRAM
Twitter
YOUTUBE



ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ