Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επικουρικές | Παράνομες και άκυρες οι μειώσεις σε 350.000 συντάξεις;

Δεν τους «έβγαιναν» τα ποσά που είχαν υποσχεθεί στην τρόικα και άλλαξαν την διαδικασία αυθαιρέτως και στα κρυφά, σύμφωνα με δημοσίευμα – Αναληθές το δημοσίευμα, λέει το υπουργείο Εργασίας.

Παράνομες και άκυρες είναι οι μειώσεις ως και 55% που έγιναν τον Ιούνιο του 2016 σε 350.000 επικουρικές συντάξεις, σύμφωνα με δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου.

Αυτό γιατί δεν εφαρμόστηκε για τον υπολογισμό της περικοπής ο τύπος που προέβλεπε η σχετική υπουργική απόφαση αλλά ένας άλλος μαθηματικός τύπος, χειρότερος, που αποφασίστηκε αφότου εκδόθηκε η απόφαση αυτή. Μάλιστα, όπως αναφέρει ο «Ελεύθερος Τύπος», ο νέος αυτός τύπος αποφασίστηκε σε κλειστή σύσκεψη της 29/6/2016, στο υπουργείο Εργασίας, ενώ η απόφαση είχε βγει από τις 7/6/2016.

Είναι φανερό πως η κυβέρνηση προχώρησε σε αυτή την αλλαγή γιατί δεν «έβγαινε» το συνολικό ποσό των περικοπών που είχε υποσχεθεί στην τρόικα, κι έτσι αποφασίστηκε αυτό να αλλάξει στα κρυφά!

Εξάλλου, τίθεται θέμα παράνομων μειώσεων όχι μόνο για τις επικουρικές 350.000 συνταξιούχων που είχαν κούρεμα με τον νόμο Κατρούγκαλπου ως και 55%, αλλά και για άλλους 800.000 συνταξιούχους που είχαν επανυπολογισμό και μικρότερη επικουρική, αλλά προς το παρόν η μείωση δεν εφαρμόζεται καθώς τους καταβάλλεται προσωπική διαφορά. Και οι επικουρικές των 350.000 συνταξιούχων που είχαν μείωση αλλά και των 800.000 που έχουν μικρότερη επικουρική αλλά γλιτώνουν τις μειώσεις λόγω προσωπικής διαφοράς, επανυπολογίστηκαν με μαθηματικό τύπο που δεν προβλέπει η υπουργική απόφαση.

Η αποκάλυψη έρχεται με ντοκουμέντο-βόμβα που εξασφάλισε και φέρνει στη δημοσιότητα ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής με τους πραγματικούς συντελεστές που χρησιμοποιήθηκαν για το τσεκούρωμα των επικουρικών οι οποίοι είναι δυσμενέστεροι από αυτούς που θα προέκυπταν αν εφαρμοζόταν κατά γράμμα ο νόμος και η απόφαση για τις μειώσεις των επικουρικών συντάξεων!

Το εσωτερικό έγγραφο που αποκαλύπτει ο «Ε.Τ.» λέει στο σημείο 2 των παρατηρήσεων ότι «Ο υπολογισμός έγινε με βάση τον λόγο ΑRN/AR0, όπως συζητήθηκε στην από 29/6/2016 συζήτηση που έγινε στο υπουργείο, και όχι με τον υπολογισμό του AR0=AR*(1-e%)».

Στο έγγραφο ομολογείται ότι οι μειώσεις των επικουρικών δεν έγιναν με τον μαθηματικό τύπο που προέβλεπε η υπουργική απόφαση της 7ης Ιουνίου 2016, αλλά με άλλον τρόπο, που «συζητήθηκε σε σύσκεψη στο υπουργείο Εργασίας στις 29/6/2016»!

Για τον λόγο αυτόν οι επικουρικές μειώθηκαν σε ποσοστά ως 55% από τον Ιούνιο του 2016.

Πώς γίνεται να εφαρμόζεται κάτι άλλο από αυτό που λέει η υπουργική απόφαση και μάλιστα από το ίδιο το υπουργείο Εργασίας και το ΕΤΕΑΕΠ; Πώς γίνεται να αλλάζουν οι παράμετροι του επανυπολογισμού των επικουρικών και τελικά αυτές οι αλλαγές να μην περνούν ως τροποποιήσεις στην αρχική υπουργική απόφαση; Οι ερωτήσεις είναι πολλές και επιβάλλεται να απαντηθούν από τη στιγμή που άλλα έλεγε ο νόμος και η απόφαση και άλλα τελικώς έγιναν, δηλαδή έγιναν μεγαλύτερες περικοπές που καθίστανται άκυρες γιατί δεν έχουν αντίκρισμα σε όσα λέει ο νόμος!

Στο γιατί τελικά επιλέχθηκε άλλος τρόπος επανυπολογισμού από αυτόν που έλεγε η υπουργική απόφαση, η απάντηση είναι καθαρή: Εγινε γιατί κατόπιν εορτής είδαν στο υπουργείο Εργασίας και στο ΕΤΕΑΕΠ ότι αν εφαρμοζόταν ο νόμος και η απόφαση, δεν θα έβγαιναν τα χρήματα των περικοπών που είχαν δεσμευτεί στην τρόικα. Το ποσό εξοικονόμησης από τις μειώσεις επικουρικών το υπολόγιζαν σε περίπου 180 εκατ. ευρώ ετησίως σε μόνιμη βάση από τον Ιούνιο του 2016 και διαπιστώθηκε εκ των υστέρων ότι δεν το έπιαναν αν ακολουθούσαν τον μαθηματικό τύπο της υπουργικής απόφασης της 7ης Ιουνίου, οπότε αποφάσισαν, σε σύσκεψη στις 29 Ιουνίου, να εφαρμόσουν εν κρυπτώ άλλον μαθηματικό τύπο που έβγαζε τις περικοπές των 180 εκατ. ευρώ!

Με το κόλπο αυτό, δηλαδή με παράνομη εφαρμογή ενός μαθηματικού τύπου που δεν τον προβλέπει ούτε νόμος ούτε υπουργική απόφαση, οι επιπλέον μειώσεις που έγιναν στις επικουρικές και χρεώθηκαν άδικα σε περίπου 350.000 συνταξιούχους, φτάνουν και στα 200 ευρώ τον μήνα για όσους είχαν επικουρικές άνω των 400 ευρώ! Με δυο λόγια, αν εφαρμοζόταν κατά γράμμα ο μαθηματικός τύπος έτσι όπως περιγραφόταν στον νόμο Κατρούγκαλου και στη μετέπειτα υπουργική απόφαση (της 7ης Ιουνίου 2016), τότε οι περικοπές θα ήταν ως 30%-32% και όχι ως 55%, δηλαδή μικρότερες σχεδόν κατά 23%. Δεν εφαρμόστηκε όμως η απόφαση, αλλά μεθόδευσαν μεγαλύτερες μειώσεις, δηλαδή προέβησαν σε παράνομες μειώσεις!

Αναληθές το δημοσίευμα, λέει το υπουργείο Εργασίας

“Το σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας “Ελεύθερος Τύπος” αναφορικά με δήθεν λάθος υπολογισμό των επικουρικών συντάξεων είναι απολύτως αναληθές. Ο επανυπολογισμός των επικουρικών συντάξεων υλοποιήθηκε όπως ακριβώς ορίζει ο ν. 4387/16″ αναφέρει το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

“Υπενθυμίζουμε ότι με τον ν.4387/16 η κυβέρνηση πέτυχε την προστασία της συντριπτικής πλειοψηφίας των επικουρικών συντάξεων καθώς με το άρθρο 96 προστατεύτηκαν απολύτως όλες οι επικουρικές συντάξεις για τις περιπτώσεις που το άθροισμα κύριας και επικουρικής δεν ξεπερνούσε τα 1.300 ευρώ.

Παράλληλα, με τον επανυπολογισμό καταφέραμε να αποφύγουμε μια ακόμα οριζόντια μείωση, όπως είχε ήδη ψηφιστεί από τη ΝΔ, μέσω της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος” προσθέτει το Υπουργείο στην απάντησή του σημειώνοντας, στη συνέχεια “συγκεκριμένα, αν είχε εφαρμοστεί η ρήτρα μηδενικού ελλείμματος, μόνο για τη περίοδο 2014 – 2016 η μείωση των επικουρικών συντάξεων θα ήταν της τάξης του 40% για 1,25 εκατ. δικαιούχους”.

“Η σημερινή κυβέρνηση εξασφάλισε τα επίπεδα των επικουρικών συντάξεων, τη βιωσιμότητα της δημόσιας επικουρικής ασφάλισης και την πλεονασματική λειτουργία του ΕΤΕΑΕΠ.

Αντιθέτως, είναι η πρόταση της ΝΔ για την επικουρική ασφάλιση η οποία θα οδηγήσει στη δημιουργία τρύπας 55 δισ. ευρώ στα δημόσια ταμεία και άρα σε νέες μειώσεις επικουρικών συντάξεων για όλους.

Κατανοούμε απόλυτα την απογοήτευση αυτών που τόσους μήνες είχαν ποντάρει στην κατάρρευση της δημόσιας κοινωνικής ασφάλισης.

Δυστυχώς για αυτούς και ευτυχώς για τους ασφαλισμένους, η χώρα πλέον έχει ένα βιώσιμο ασφαλιστικό σύστημα που η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ θα διατηρήσει και θα υπερασπιστεί” καταλήγει η απάντηση του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

protothema

Click to comment

Απάντηση

ΕΡΓΑΣΙΑ

Eξαήμερη εργασία | Ποιους αφορά. Oι προϋποθέσεις και οι αμοιβές

Η εξαήμερη εργασία στην Ελλάδα ισχύει ούτως ή άλλως με έναν παράτυπο τρόπο, δηλαδή οι επιχειρήσεις μπορούσαν να βάζουν τους εργαζόμενους να δουλεύουν, και ακόμα μπορούν να το κάνουν – πλην ορισμένων κλάδων – παράτυπα και με ένα πρόστιμο από την Επιθεώρηση Εργασίας, εφόσον προέκυπτε η ανάγκη να δουλέψουν την έκτη ημέρα, είπε στο ΕΡΤNEWS ο εργατολόγος Γιάννης Καρούζος.

«Επαναλαμβάνω όχι στις επιχειρήσεις που έχουν το σπαστό να δουλεύουν 6,40 κάθε μέρα επί εξαήμερο, αλλά σε επιχειρήσεις που είχαν το πενθήμερο και έπρεπε μια μέρα παραπάνω να εργαστούν οι εργαζόμενοι. Εκεί λοιπόν όσοι εργαζόντουσαν έπαιρναν, και ακόμα το παίρνουν, το επιπλέον 30% για την έκτη μέρα απασχόλησης» τόνισε ο εργατολόγος και συνέχισε:

«Ήρθε όμως ο νόμος 5053/23 πέρσι το καλοκαίρι και λέει, στις επιχειρήσεις, κυρίως βιομηχανίες, όπου έχουμε δύο χαρακτηριστικά, τη συνεχή λειτουργία, δηλαδή η επιχείρηση να δουλεύει 24 ώρες την ημέρα επί επτά μέρες, αλλά και επίσης σε όσες επιχειρήσεις δεν είναι συνεχούς λειτουργίας, έχουν όμως ένα σύστημα βαρδιών σε 24ωρη βάση, πενθήμερη ή εξαήμερη λειτουργία, σε αυτές τις επιχειρήσεις, μονομερώς ο εργοδότης, με συναίνεση ή όχι του εργαζόμενου, δεν το διευκρινίζει ο νόμος, μπορεί να βάλει το προσωπικό σε έκτη μέρα απασχόλησης με δύο κριτήρια:

Α. Αν είναι συνεχούς λειτουργίας, αρκεί να πληρώσει 40% στην 6η μέρα και όχι πάνω από 8 ώρες εργασίας το 24άωρο.

Β. Αν δεν είναι συνεχούς λειτουργίας, αλλά με πενθήμερο ή εξαήμερο, τότε θα πρέπει να αποδείξει και έκτακτο φόρτο εργασίας στην παραγωγική διαδικασία, πάλι πληρώνοντας 40%.

Ο εργαζόμενος μπορεί να αρνηθεί καταρχάς, αλλά η άρνησή του αυτή, σύμφωνα με τον Αστικό Κώδικα, δεν πρέπει να αντιβαίνει την καλή πίστη, συνεπώς, κατά την άποψή μου, πάντα θα υποχωρεί ο εργαζόμενος», σημειώνει ο κ. Καρούζος.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο, υπάρχει ένα θέμα, η πλατφόρμα για να ενεργοποιηθεί το δικαίωμα αυτό στις επιχειρήσεις και αναφέρομαι κυρίως στη βιομηχανία, σε κλάδους όπως τα αναψυκτικά, τα νερά, η ζυθοποιία που από την άνοιξη και μετά λόγω των τουριστών, της ζέστης κλπ, έχουν μεγάλη ζήτηση, ανοίγει 1η Ιουλίου.

Από την άλλη πρέπει να προστατευθεί το δικαίωμα άρνησης του εργαζόμενου και να θωρακιστεί. Φανταστείτε έναν εργαζόμενο κάθε βδομάδα να μπαίνει εξαήμερο, ενώ έχει προγραμματίσει διαφορετικά τις οικογενειακές του ανάγκες.

Άρα θα πρέπει να βγει μια εγκύκλιος του υπουργείου και να λέει ότι θα υπάρχει εναλλαγή του προσωπικού για να καλύπτονται οι οικογενειακές ανάγκες.

Επίσης, όπως ξεκαθάρισε, το μέτρο δεν ισχύει στον Δημόσιο τομέα.

 Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ισχυρό πρωτογενές πλεόνασμα 1,86% το 2023 | Τι σημαίνει για την ελληνική οικονομία

Iσχυρό πρωτογενές πλεόνασμα 1,86% του ΑΕΠ για το 2023 έναντι στόχου 1,15% ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες της «Η» και όσα είχε πει ο κεντρικός τραπεζίτης Γιάννης Στουρνάρας στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών τις προάλλες.

Όπως ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή, το πρωτογενές αποτέλεσμα γενικής κυβέρνησης για το 2023 ανήλθε σε 1,86% του ΑΕΠ, έναντι στόχου για 1,15% του ΑΕΠ που περιλαμβανόταν στην Εισηγητική Έκθεση του Προϋπολογισμού.

Υπενθυμίζεται πως την Παρασκευή 12 Απριλίου, ο Γ. Στουρνάρας μιλώντας στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών αποκάλυψε ότι «είχαμε πολύ καλό δημοσιονομικό αποτέλεσμα, μία θετική έκπληξη. Το πρωτογενές πλεόνασμα, αντί για 1% του ΑΕΠ το 2023, ήταν τελικά κοντά στο 2%», είπε τότε ο Διοικητής, ενώ η «Η» μετέδωσε πληροφορίες, την ίδια μέρα αλλά και στον «Σφυγμό του Delphi Forum» την επομένη, πως το τελικό πλεόνασμα θα είναι κοντά στο 1,7% με 1,8%.

Πού οφείλεται το πλεόνασμα έκπληξη 

Όπως αναφέρει το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, σε σχέση με τους στόχους του Προϋπολογισμού 2024 παρατηρήθηκε:

  • υπέρβαση καθαρών φορολογικών εσόδων ύψους 292 εκατ. ευρώ το τελευταίο τρίμηνο του 2023 και
  • ύψους 647 εκατ. ευρώ την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2024, που καταγράφονται δημοσιονομικά στο έτος 2023, ενώ
  • παρατηρήθηκε συγκράτηση των δαπανών των φορέων γενικής Κυβέρνησης ύψους 602 εκατ. ευρώ.

Συνολικά δηλαδή η υπέρβαση υπερβαίνει το 1 δισ. ευρώ. «Η ανθεκτικότητα της ελληνικής οικονομίας και η σταθερή δημοσιονομική πολιτική οδήγησαν στην επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων για το έτος 2023. Το θετικό αυτό αποτέλεσμα αποδεικνύει τη δυναμική της ελληνικής οικονομίας, αλλά και τα σταδιακά οφέλη από τη μείωση της φοροδιαφυγής», σχολιάζει το υπουργείο Οικονομικών. 

Είναι ενδεικτικό ότι τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο 2024, τα 397 εκατ. ευρώ εκ των 647 εκατ. ευρώ που ήταν η υπέρβαση των στόχων, προήλθαν από την καταβολή φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων.

Τι σημαίνει για την ελληνική οικονομία

Η υπέρβαση του στόχου αναφορικά με το πρωτογενές πλεόνασμα έχει αντανάκλαση σε 4 πεδία:

  1. Πρώτον, στην ταχύτερη μείωση του δημοσίου χρέους. Με βάση το ανωτέρω αποτέλεσμα, ο λόγος Χρέους προς ΑΕΠ μειώθηκε από 172,7% το 2022 σε 161,9% το 2023.
  2. Δεύτερον, στη δημιουργία μιας καλύτερης αφετηρίας για την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων του 2024, παρά τις διεθνείς αναταράξεις και την επιβράδυνση των διεθνών και ευρωπαϊκών ρυθμών ανάπτυξης,
  3. Τρίτον, στη δημιουργία περισσότερων περιθωρίων ευελιξίας αναφορικά με τον 4ετή δημοσιονομικό προγραμματισμό της χώρας λόγω της συγκράτησης του χρέους.
  4. Τέταρτον, το αποτέλεσμα αυτό στέλνει ένα ισχυρό σήμα στις διεθνείς αγορές ότι η ελληνική οικονομία ισχυροποιείται και αναπτύσσεται πέραν των στόχων, παρά τις δυσκολίες και τα έκτακτα γεγονότα που αντιμετώπισε η χώρα (φυσικές καταστροφές, διεθνείς κρίσεις, διπλές εθνικές εκλογές κ.λπ.) κατά το προηγούμενο έτος.

Πηγή: imerisia.gr/

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ψηφιακή μετάβαση | Έρχονται νέα πρότυπα καταστατικά για σύσταση επιχειρήσεων

Η ψηφιακή μετάβαση των επιχειρήσεων προχωρά με γρήγορους ρυθμούς και μέχρι το τέλος του χρόνου όλες οι νομικές μορφές εταιρειών θα συστήνονται με τα νέα πρότυπα καταστατικά, είτε μέσω της Υπηρεσίας Μίας Στάσης είτε μέσω της ηλεκτρονικής Υπηρεσίας Μίας Στάσης (e- ΥΜΣ).

Χρονοδιάγραμμα

Σύμφωνα με το ΑΠΕ, από την 1η Μαΐου 2024 θα είναι διαθέσιμα τα πρότυπα καταστατικά και τα πρότυπα καταστατικά με πρόσθετο περιεχόμενο για την αστική εταιρεία, την κοινοπραξία, και την ετερόρρυθμη κατά μετοχές εταιρεία.

Από την 1η Ιουλίου 2024 θα είναι διαθέσιμα τα πρότυπα για τον αστικό συνεταιρισμό, την κοινότητα ανανεώσιμης ενέργειας και την ενεργειακή κοινότητα πολιτών, ενώ από την 1η Οκτωβρίου 2024 θα ακολουθήσουν ο κοινωνικός συνεταιρισμός περιορισμένης ευθύνης, η κοινωνική συνεταιριστική επιχείρηση και ο συνεταιρισμός εργαζομένων. Από την 1η Δεκεμβρίου 2024 θα είναι διαθέσιμα τα πρότυπα καταστατικά για την ευρωπαϊκή εταιρεία, την ευρωπαϊκή συνεταιριστική εταιρεία και τον ευρωπαϊκό όμιλο οικονομικού σκοπού.

Υπενθυμίζεται ότι, από τον περασμένο Μάρτιο, η σύσταση εταιρείας μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας μιας στάσης των πρότυπων καταστατικών ισχύει για πέντε νομικές μορφές εταιρειών και συγκεκριμένα των:

  • ΑΕ (Ανώνυμη Εταιρεία)
  • ΕΠΕ (Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης)
  • ΙΚΕ (Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία)
  • ΕΕ (Ετερόρρυθμη Εταιρεία)
  • ΟΕ ( Ομόρρυθμη Εταιρεία)

Q & A

Διευκρινιστικές σύντομες ερωτήσεις-απαντήσεις σχετικά με τα πρότυπα καταστατικά που αφορούν σε 17 διαφορετικές νομικές μορφές έχουν εκδοθεί από το τμήμα ΓΕΜΗ-ΥΜΣ του υπουργείου Ανάπτυξης. Πιο αναλυτικά:

1.Τι είναι το πρότυπο καταστατικό;
Είναι το καταστατικό το οποίο περιλαμβάνει αποκλειστικά το ελάχιστο υποχρεωτικό περιεχόμενο, όπως ορίζεται στη νομοθεσία που διέπει κάθε εταιρική μορφή και συμπληρώνεται από τους ενδιαφερόμενους μόνο ως προς τα στοιχεία που διαφοροποιούν την εταιρεία τους από άλλες εταιρείες της ίδιας νομικής μορφής.

2.Τι είναι το πρότυπο καταστατικό με πρόσθετο περιεχόμενο;
Είναι το πρότυπο καταστατικό, στο οποίο προστίθενται προαιρετικά επιπλέον άρθρα, ο αριθμός και το περιεχόμενο των οποίων επιλέγεται ελεύθερα από τους ιδρυτές, υπό την προϋπόθεση ότι δεν τροποποιούνται ή δεν αναιρούνται τα στοιχεία του ελάχιστου υποχρεωτικού περιεχομένου και δεν παραβιάζονται διατάξεις αναγκαστικού δικαίου.

3.Τι παραπάνω προσφέρει το πρότυπο καταστατικό με πρόσθετο περιεχόμενο;
Η προσθήκη επιπλέον άρθρων στο πρότυπο καταστατικό, αποσκοπεί στη δημιουργία ενός πληρέστερου και αρτιότερου καταστατικού κατά βούληση των ιδρυτών.

Για τη συμπλήρωση των άρθρων με πρόσθετο περιεχόμενο, θα πρέπει να ληφθούν υπόψη οι κάτωθι περιορισμοί:

  • α. το πρόσθετο περιεχόμενο του καταστατικού δεν επιτρέπεται να τροποποιεί ή να αναιρεί τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στο υποχρεωτικό περιεχόμενο του καταστατικού. Σε περίπτωση ύπαρξης διατάξεων με αυτά τα χαρακτηριστικά, τότε κατισχύουν οι διατάξεις των άρθρων του υποχρεωτικού περιεχομένου.
  • β. Το πρόσθετο περιεχόμενο απαγορεύεται να παραβιάζει τις διατάξεις αναγκαστικού δικαίου.
  • γ. Το πρόσθετο περιεχόμενο δεν θα πρέπει να αφορά σε επανάληψη διατάξεων που προβλέπονται ανά νομικό τύπο, αλλά κυρίως σε ζητήματα που ο εν λόγω νόμος αφήνει στη διακριτική ευχέρεια των εταίρων να αποφασίσουν οι ίδιοι για τη ρύθμισή τους.

4.Ποιες εταιρείες συστήνονται με πρότυπο καταστατικό και πρότυπο καταστατικό με πρόσθετο περιεχόμενο;

  • Ομόρρυθμη Εταιρεία
  • Ετερόρρυθμη Εταιρεία
  • Αστική Εταιρεία
  • Κοινοπραξία
  • Ευρωπαϊκός Όμιλος Οικονομικού Σκοπού
  • Ανώνυμη Εταιρεία
  • Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης
  • Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία
  • Ευρωπαϊκή Εταιρεία
  • Ετερόρρυθμη Εταιρεία κατά Μετοχές.
  • Αστικός Συνεταιρισμός
  • Κοινότητα Ανανεώσιμης Ενέργειας
  • Ενεργειακή Κοινότητα Πολιτών
  • Ευρωπαϊκή Συνεταιριστική Εταιρεία
  • Κοινωνικός Συνεταιρισμός Περιορισμένης Ευθύνης 16. Η Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση
  • Συνεταιρισμός Εργαζομένων

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en