Επεκτείνονται τα Δωρεάν Προγράμματα Προληπτικών Εξετάσεων
Το Υπουργείο Υγείας προχωρά στην επέκταση των προγραμμάτων δωρεάν προληπτικών εξετάσεων, με στόχο την πρόληψη και την έγκαιρη ανίχνευση ασθενειών σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος του ελληνικού πληθυσμού.
Ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη δωρεάν προγράμματα screening για:
-
Καρκίνο του μαστού
-
Καρκίνο του τραχήλου της μήτρας
-
Καρκίνο του παχέος εντέρου
-
Καρδιαγγειακά νοσήματα
Σύμφωνα με την Αναπληρώτρια Υπουργό Υγείας, Ειρήνη Αγαπηδάκη, από τους 6 εκατομμύρια δικαιούχους σε όλη τη χώρα, ήδη 3 εκατομμύρια πολίτες έχουν επωφεληθεί από τα προγράμματα, πραγματοποιώντας τις προληπτικές τους εξετάσεις.
Το πρόγραμμα «Προλαμβάνω» επεκτείνεται
Στο επίκεντρο της επόμενης φάσης βρίσκεται το πρόγραμμα «Προλαμβάνω», το μεγαλύτερο μέχρι σήμερα πρόγραμμα πρόληψης στην Ελλάδα, το οποίο στοχεύει στην πρόληψη των καρδιαγγειακών νοσημάτων. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες ηλικίας 30 έως 70 ετών, ανεξαρτήτως φύλου ή ιστορικού.
Η νέα φάση της πρωτοβουλίας θα περιλαμβάνει:
-
Ενίσχυση της ενημέρωσης και πρόσκλησης των πολιτών μέσω sms ή email
-
Στοχευμένους ελέγχους σε περιοχές με χαμηλότερη πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας
-
Συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα υγείας, όπου απαιτείται, για την κάλυψη της ζήτησης
Η πρόληψη στην πράξη
Η φιλοσοφία του προγράμματος είναι απλή αλλά ουσιαστική: «Η καλύτερη θεραπεία είναι η πρόληψη». Μέσα από τις εξετάσεις αυτές, εντοπίζονται παράγοντες κινδύνου όπως υπέρταση, χοληστερίνη, υψηλό σάκχαρο, ενώ ταυτόχρονα προσφέρεται η ευκαιρία για διάγνωση πρώιμων σταδίων καρκίνου, όπου η παρέμβαση μπορεί να είναι πιο αποτελεσματική και λιγότερο επεμβατική.
Οφέλη για το Εθνικό Σύστημα Υγείας
Τα προγράμματα πρόληψης μειώνουν τη μελλοντική επιβάρυνση του Εθνικού Συστήματος Υγείας, εξοικονομώντας πόρους και βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής των πολιτών. Παράλληλα, προάγουν τη σχέση εμπιστοσύνης των πολιτών με τις δημόσιες υπηρεσίες υγείας.