Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

e-ΕΦΚΑ | Οι επτά ηλεκτρονικές υπηρεσίες για οφειλέτες

Συνολικά επτά σύγχρονες και άμεσα προσβάσιμες ηλεκτρονικές υπηρεσίες για τους οφειλέτες έχουν τεθεί σε λειτουργία, μέχρι σήμερα, από τον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ), στο πλαίσιο της στρατηγικής του για αναβάθμιση του επιπέδου εξυπηρέτησης των πολιτών, μέσω της ψηφιοποίησης των υποδομών του.

Με την αξιοποίηση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών προς οφειλέτες, οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να διαχειριστούν θέματα σχετικά με τις οφειλές τους, όπως:

  • να πληροφορηθούν για το σύνολο των βεβαιωμένων οφειλών με τα αναλογούντα πρόσθετα τέλη,
  • να λάβουν την ταυτότητα οφειλέτη για πληρωμή των οφειλών σε τράπεζες, μέσω του διατραπεζικού συστήματος ΔΙΑΣ,
  • να εξετάσουν εναλλακτικά σενάρια ρύθμισης των οφειλών τους,
  • να ρυθμίσουν τις οφειλές τους μέσω διαδικτύου και να προσπελάσουν τα στοιχεία που σχετίζονται με τη ρύθμισή τους,
  • να ενημερωθούν για τα ποσά που έχουν πιστωθεί στην καρτέλα τους, καθώς και για τα ακριβή ποσά οφειλών (εντός ή εκτός ρύθμισης), που είναι απαιτητά τη δεδομένη χρονική στιγμή.

Όπως αναφέρει ο e-ΕΦΚΑ, «οι επτά ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς τους οφειλέτες είναι μερικές μόνο από τις 50 συνολικά ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχονται από την ιστοσελίδα του φορέα και την ενιαία ψηφιακή πύλη του Δημοσίου gov.gr και εντάσσονται στη στρατηγική του σταδιακού περιορισμού των μετακινήσεων από και προς τα φυσικά υποκαταστήματα, της εξάλειψης της άσκοπης ταλαιπωρίας και της αδιάλειπτης 24ωρης εξυπηρέτησης των πολιτών, μέσω ψηφιακών καναλιών.

Μεσοπρόθεσμος στόχος είναι το σύνολο των συναλλαγών με τους πολίτες να μπορούν να πραγματοποιηθούν και ηλεκτρονικά».

Σύμφωνα με τον e-ΕΦΚΑ, «για το 2021, αναμένεται να πραγματοποιηθούν πάνω από 8 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές, κάτι που πρακτικά σημαίνει την κατάργηση αντίστοιχων μετακινήσεων από και προς τα φυσικά σημεία εξυπηρέτησης του e-ΕΦΚΑ, καθώς και εξοικονόμηση χιλιάδων εργατοωρών για τους πολίτες.

Ειδικά, για την κατηγορία των πολιτών με ληξιπρόθεσμα χρέη που ανήκουν στον παραγωγικό ιστό της οικονομίας, η ανάγκη για άμεση εξυπηρέτηση υπήρξε επιτακτική, καθώς οι συναλλαγές με τον e-ΕΦΚΑ είναι ζωτικές για την ομαλή λειτουργία των οικονομικών δραστηριοτήτων τους, αλλά και για ζητήματα καθημερινότητας, όπως οι ρυθμίσεις οφειλών, η λήψη ασφαλιστικής ενημερότητας, ειδικά, αν ληφθεί υπ’ όψιν πως είναι αδήριτη η ανάγκη για στήριξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας και διευκόλυνση όλων όσων πλήττονται και από τις οικονομικές συνέπειες της πρόσφατης υγειονομικής κρίσης».

Αναλυτικά, όπως επισημαίνει ο e-ΕΦΚΑ, οι υπηρεσίες προς τους οφειλέτες είναι οι εξής:

1) Πιστοποίηση οφειλετών. Μέσω της υπηρεσίας αυτής, δίνεται η δυνατότητα πιστοποίησης στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς οφειλέτες, χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία τους στις υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ και του ΚΕΑΟ. Η διαδικασία διεκπεραιώνεται, μέσω διασύνδεσης με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), με τη χρήση κωδικών TAXIS. Με την επιτυχή πιστοποίηση, ο οφειλέτης αποκτά κωδικούς πρόσβασης σε όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς οφειλέτες.

Ειδικά, οι οφειλέτες οι οποίοι είναι εργοδότες και εμφανίζονται ως ενεργοί στο Μητρώο Εργοδοτών e-ΕΦΚΑ, δεν απαιτείται να πιστοποιηθούν, μέσω αυτής της υπηρεσίας, αλλά μπορούν να χρησιμοποιούν για την πρόσβασή τους στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς οφειλέτες τους κωδικούς πρόσβασης που έχουν για την ηλεκτρονική υποβολή ΑΠΔ.

2) Ηλεκτρονική ενημέρωση οφειλετών. Η εν λόγω υπηρεσία υποστηρίζει τη δυνατότητα ενημέρωσης για όσους οφειλέτες έχουν ενταχθεί στο ΚΕΑΟ (Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών) για την ηλεκτρονική “Πρόσκληση για Τακτοποίηση Οφειλών” και “Ατομική Ειδοποίηση Ληξιπρόθεσμων Οφειλών” έως την ημερομηνία που αναφέρεται στο σώμα της ηλεκτρονικής ειδοποίησης.

Για την πρόσβαση στην ηλεκτρονική υπηρεσία:

Οι οφειλέτες-εργοδότες μπορούν να χρησιμοποιούν για την πρόσβασή τους, τους κωδικούς πρόσβασης που έχουν για την ηλεκτρονική υποβολή ΑΠΔ.

Οι υπόλοιποι οφειλέτες πρέπει να κάνουν χρήση των κωδικών που δήλωσαν κατά την πιστοποίησή τους.

3) Πίνακας χρεών οφειλέτη. Μέσω αυτής της υπηρεσίας, εμφανίζεται ο πίνακας χρεών του οφειλέτη. Στον πίνακα εμφανίζονται οι βεβαιωμένες οφειλές με τα αναλογούντα πρόσθετα τέλη, μέχρι την τρέχουσα ημερομηνία έκδοσής του, ανεξάρτητα εάν έχουν υπαχθεί σε καθεστώς ρύθμισης ή όχι.

Εφόσον ο οφειλέτης δεν έχει ρυθμίσει τις οφειλές του, μπορεί να υποβάλει αίτηση για ρύθμιση είτε ηλεκτρονικά είτε στο υποκατάστημα μισθωτών του e-ΕΦΚΑ της έδρας της επιχείρησης.

Στην παρούσα φάση, η υπηρεσία απευθύνεται στους οφειλέτες-εργοδότες κοινών επιχειρήσεων ή οικοδομοτεχνικών έργων, οι οποίοι έχουν εγγραφεί στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ για την ηλεκτρονική υποβολή ΑΠΔ. Σύντομα, θα επεκταθεί σε όλους τους οφειλέτες των ασφαλιστικών ταμείων που θα ενταχθούν στο Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ). Για πιο αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με τις οφειλές που εμφανίζονται στον πίνακα χρεών, οι οφειλέτες θα πρέπει να απευθύνονται στο υποκατάστημα μισθωτών e-ΕΦΚΑ που έχει καταλογίσει την οφειλή.

Αναφορικά δε με τη ρύθμιση των οφειλών, οι οφειλέτες θα πρέπει να απευθύνονται στην αρμόδια ταμειακή υπηρεσία ή στο Ταμείο Εσόδων του Υποκαταστήματος Μισθωτών e-ΕΦΚΑ, στο οποίο υπάγεται η έδρα της επιχείρησής τους.

Προκειμένου οι χρήστες να έχουν πρόσβαση στην ηλεκτρονική υπηρεσία:

Οι μεν οφειλέτες-εργοδότες μπορούν να χρησιμοποιούν για την πρόσβασή τους, τους κωδικούς πρόσβασης που έχουν για την ηλεκτρονική υποβολή ΑΠΔ.

Οι υπόλοιποι οφειλέτες πρέπει να κάνουν χρήση των κωδικών που δήλωσαν κατά την πιστοποίησή τους.

4) Ηλεκτρονική καρτέλα οφειλέτη. Οι χρήστες/οφειλέτες του ΚΕΑΟ και του e-ΕΦΚΑ μπορούν, χωρίς μετάβαση σε οργανική μονάδα του φορέα και αυτοπρόσωπη παρουσία, να έχουν πρόσβαση στις παρακάτω πληροφορίες που αφορούν την εικόνα των οφειλών τους:

Συγκεντρωτική και αναλυτική ανά περίοδο εικόνα των οφειλών.

Συγκεντρωτική και αναλυτική εικόνα των καταβολών.

Συγκεντρωτική εικόνα των ρυθμίσεων με ανάλυση δόσεων και οφειλών.

Επισημαίνεται ότι η εικόνα των οφειλών στην υπηρεσία αυτή δεν εμφανίζει τα τέλη καθυστέρησης. Για τον υπολογισμό της συνολικής οφειλής, συμπεριλαμβανομένων των τελών καθυστέρησης, θα πρέπει να γίνει χρήση της υπηρεσίας πίνακας χρεών οφειλέτη.

Επιπλέον, παρέχεται η δυνατότητα στους οφειλέτες να ενημερωθούν για ποσά δόσεων ρύθμισης ή τυχόν οφειλές εκτός ρύθμισης που είναι απαιτητά τη δεδομένη χρονική στιγμή, καθώς και για το ποσό που οφείλουν να καταβάλουν σε περίπτωση πλήρους εξόφλησης των οφειλών τους.

Προκειμένου οι χρήστες να έχουν πρόσβαση στην ηλεκτρονική υπηρεσία:

Οι οφειλέτες-εργοδότες μπορούν να χρησιμοποιούν για την πρόσβασή τους, τους κωδικούς πρόσβασης που έχουν για την ηλεκτρονική υποβολή ΑΠΔ.

Οι υπόλοιποι οφειλέτες πρέπει να κάνουν χρήση των κωδικών που δήλωσαν κατά την πιστοποίησή τους.

5) Υπολογισμός δόσεων ρύθμισης. Η ηλεκτρονική αυτή υπηρεσία παρέχει τη δυνατότητα στους οφειλέτες του ΚΕΑΟ να εξετάσουν εναλλακτικά σενάρια ρύθμισης των οφειλών τους, ανάλογα με τις διατάξεις στις οποίες εμπίπτουν αυτές.

Ειδικότερα, επιλέγοντας κάθε εναλλακτικό τρόπο ρύθμισης, καθορίζουν τον αριθμό των δόσεων που επιθυμούν και προβαίνουν σε υπολογισμό του ύψους αυτών, καθώς και των τυχόν εκπτώσεων που δικαιούνται.

Η αίτηση για υπαγωγή στη ρύθμιση, που θα επιλέξουν, υποβάλλεται είτε διαδικτυακά με χρήση της υπηρεσίας Ρύθμιση Οφειλών είτε στην αρμόδια Περιφερειακή Υπηρεσία ΚΕΑΟ ή στην Ταμειακή Υπηρεσία Υποκαταστήματος Μισθωτών e-ΕΦΚΑ, στο οποίο υπάγεται ο οφειλέτης και συνεπάγεται την καταβολή της πρώτης δόσης ή την εφάπαξ εξόφληση της οφειλής και την έκδοση της απόφασης ρύθμισης.

Για την πρόσβαση στην ηλεκτρονική υπηρεσία:

Οι οφειλέτες-εργοδότες μπορούν να χρησιμοποιούν για την πρόσβασή τους, τους κωδικούς πρόσβασης που έχουν για την ηλεκτρονική υποβολή ΑΠΔ.

Οι υπόλοιποι οφειλέτες πρέπει να κάνουν χρήση των κωδικών που δήλωσαν κατά την πιστοποίησή τους.

6) Ρύθμιση οφειλών. Μέσω της υπηρεσίας, παρέχεται η δυνατότητα στους οφειλέτες του ΚΕΑΟ να ρυθμίσουν ηλεκτρονικά τις οφειλές τους.

Για την πρόσβαση στην ηλεκτρονική υπηρεσία:

Οι οφειλέτες-εργοδότες μπορούν να χρησιμοποιούν για την πρόσβασή τους, τους κωδικούς πρόσβασης που έχουν για την ηλεκτρονική υποβολή ΑΠΔ.

Οι υπόλοιποι οφειλέτες πρέπει να κάνουν χρήση των κωδικών που δήλωσαν κατά την πιστοποίησή τους.

Όσοι οφειλέτες δεν έχουν αποκτήσει κωδικούς πρόσβασης για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες, θα πρέπει, πριν από την υποβολή αίτησης ρύθμισης, να πιστοποιηθούν, μέσω της υπηρεσίας πιστοποίηση οφειλετών.

7) Ηλεκτρονικό αίτημα εξυπηρέτησης/κλείσιμο ραντεβού. Για όσες συναλλαγές δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικά, παρέχεται η δυνατότητα του προγραμματισμού ραντεβού στα φυσικά υποκαταστήματα του φορέα. Το κλείσιμο του ραντεβού γίνεται εξ ολοκλήρου ηλεκτρονικά, προσφέροντας στους ασφαλισμένους καλύτερη εξυπηρέτηση, καθώς αποφεύγουν πολύωρες αναμονές και συνωστισμό στις μονάδες του e-ΕΦΚΑ.

Οι συναλλασσόμενοι με απλά βήματα επιλέγουν το υποκατάστημα και το τμήμα που επιθυμούν να εξυπηρετηθούν και κλείνουν αυτόματα το πρώτο διαθέσιμο ραντεβού.

Τα ηλεκτρονικά ραντεβού ξεπέρασαν τις 565.000 από τον Σεπτέμβριο του 2020, απαλλάσσοντας τους πολίτες από άσκοπη αναμονή, μετακινήσεις καθυστερήσεις και ταλαιπωρία.

Μάλιστα, η επιτυχία των ηλεκτρονικών ραντεβού τον καιρό της πανδημίας προκάλεσε και τη μονιμοποίηση του μέτρου, αλλά και τη διεύρυνση του χρονικού ορίζοντα κλεισίματος των ραντεβού από 2 εβδομάδες, που είναι σήμερα, σε 5.

Με αυτόν τον τρόπο, οι πολίτες μπορούν να αξιοποιήσουν καλύτερα την υπηρεσία και να έχουν στη διάθεσή τους περισσότερα διαθέσιμα ραντεβού σε ημέρες και ώρες που τους εξυπηρετούν».

Λειτουργία της νέας υπηρεσίας myEFKAlive/ – Σταδιακή επέκτασή της

Στο πλαίσιο του ψηφιακού του μετασχηματισμού, ο e-ΕΦΚΑ, από τις 21/7/2021, ενεργοποίησε τις νέες τεχνολογίες και έθεσε σε λειτουργία τη νέα ηλεκτρονική του υπηρεσία «myEFKAlive».

Πρόκειται για τη δυνατότητα της εξ αποστάσεως επικοινωνίας του πολίτη, μέσω βιντεοκλήσης, με υπάλληλο του e-ΕΦΚΑ, που δημιουργεί ένα νέο εναλλακτικό κανάλι εξυπηρέτησης.

Σύμφωνα με τον e-ΕΦΚΑ, διευκολύνει τον κάτοικο των ορεινών, νησιωτικών ή απομακρυσμένων περιοχών της πατρίδας μας, αλλά και συμπολίτες μας με αναπηρία, προκειμένου να εξυπηρετηθούν ψηφιακά από το προσωπικό του e-ΕΦΚΑ για μία σειρά από υπηρεσίες.

Κύριος στόχος της νέας υπηρεσίας του φορέα είναι να έχουν πρόσβαση τα άτομα που δεν μπορούν να έχουν διά ζώσης επαφή με το φορέα και οι κάτοικοι απομακρυσμένων περιοχών.

Πρακτικά, οι ασφαλισμένοι που επιθυμούν να εκδώσουν ένα πιστοποιητικό δεν θα χρειάζεται να επισκέπτονται τις κατά τόπους υπηρεσίες και να περιμένουν για ώρες στα γκισέ. Θα συνδέονται στην ειδική πλατφόρμα, μέσω του ηλεκτρονικού υπολογιστή τους και θα πραγματοποιούν τηλεδιάσκεψη με έναν υπάλληλο του e-ΕΦΚΑ, ο οποίος, αφού πραγματοποιήσει τον προβλεπόμενο έλεγχο στοιχείων, θα τους προωθεί, μέσω e-mail, το πιστοποιητικό που έχουν αιτηθεί.

Όπως σημειώνει ο e-ΕΦΚΑ, στην πρώτη φάση λειτουργίας, εξυπηρετούνται οι ασφαλισμένοι χωρικής αρμοδιότητας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου (Δωδεκάνησα και Κυκλάδες), πλην της Κω, η οποία θα ενταχθεί στη νέα υπηρεσία στις 10 Αυγούστου 2021.

Επισημαίνεται ότι στο myEFKAlive έχουν ενταχθεί οι παρακάτω υπηρεσίες ανά τμήμα:

Τμήμα Παροχών

Επίδομα ασθένειας

Επίδομα μητρότητας

Ηλεκτρονική αίτηση εξόδων κηδείας (συνταξιούχων και μισθωτών τέως ΙΚΑ)

Τμήμα Μητρώου και Ασφαλιστικού Βίου

Βεβαίωση ασφάλισης (χρόνου ασφάλισης-προϋπηρεσίας)

Αλλαγή στοιχείων μητρώου

Ασφαλιστική ικανότητα

Απογραφή ασφαλισμένου

Έκδοση Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης (ΕΚΑΑ)

Βεβαίωση απογραφής

Τμήμα Συντάξεων-Πληρωμών

Αίτηση μηνιαίου ενημερωτικού σημειώματος σύνταξης

Παρακολούθηση πορείας αίτησης συνταξιοδότησης

Τμήμα Διοικητικού & Πληροφόρησης

Παραλαβή απόφασης ΚΕΠΑ

Στόχος της διοίκησης του e-ΕΦΚΑ είναι η συνολική αναδιάταξη του επιπέδου εξυπηρέτησης του πολίτη. «Και γι’ αυτό, πέρα από τη νέα υπηρεσία myEFKAlive, που τέθηκε σε λειτουργία από τις 21/7/2021, στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα δημιουργείται το νέο ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο, που θα λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, δωρεάν και με μηδενικούς χρόνους απόκρισης» τονίζει ο e-ΕΦΚΑ.

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Το επιμελητήριο Καβάλας ενημερώνει για την νέα ψηφιακή πύλη της ΑΑΔΕ

Το Επιμελητήριο Καβάλας σας ενημερώνει ότι σε λειτουργία τέθηκε στο gov.gr η νέα ψηφιακή πύλη της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, myAADE.
Πρόκειται για το νέο φιλικό ψηφιακό περιβάλλον, που αντικαθιστά το Taxisnet.  Μέσα από αυτό, μπορείτε εύκολα να έχετε πρόσβαση σε όλες τις ψηφιακές εφαρμογές της ΑΑΔΕ (δηλώσεις φόρων, ρυθμίσεις, φορολογία ακινήτων και οχημάτων, ηλεκτρονικά βιβλία myDATΑ, κλπ), βρίσκοντας γρήγορα την υπηρεσία που σας ενδιαφέρει να διαχειριστείτε τον λογαριασμό και τα στοιχεία επικοινωνίας σας, να μεταβάλλετε στοιχεία της επιχείρησής σας να δείτε τις οφειλές, πληρωμές και τις επιστροφές σας και να πληρώσετε ή να ρυθμίσετε τις οφειλές σας, να αποκτήσετε ΑΦΜ και κλειδάριθμο, να υποβάλλετε τα αιτήματά σας ψηφιακά προς την αρμόδια υπηρεσία της ΑΑΔΕ (πιλοτική λειτουργία), να κλείσετε ψηφιακά ραντεβού με υπάλληλο της αρμόδιας υπηρεσίας της ΑΑΔΕ (προσεχώς). Όπως δήλωσε ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργος Πιτσιλής, με τη νέα ψηφιακή μας πύλη, συνδυάζουμε ψηφιακή ευφυία και συναισθηματική νοημοσύνη, με σκοπό οι ψηφιακές μας υπηρεσίες να σχεδιάζονται και να προσφέρονται στο κοινωνικό σύνολο, μέσα από την οπτική του πολίτη.

 

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Χρέη στην Εφορία | Τέσσερις λύσεις για την εξόφλησή τους

Με τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς την Εφορία να έχουν «φουσκώσει» στα 109 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 3,17 δισ. ευρώ είναι φόροι που έμειναν απλήρωτοι στο επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2021, το υπουργείο Οικονομικών και η ΑΑΔΕ έχουν ανοίξει τη βεντάλια των ρυθμίσεων για 3,5 εκατομμύρια φορολογούμενους – οφειλέτες για να αναχαιτίσουν ένα νέο κύμα απλήρωτων φόρων.

Χθες, άνοιξαν ξανά οι πόρτες των 100 και 120 δόσεων για τους πληττόμενους οφειλέτες που είχαν χάσει τις παλιές ρυθμίσεις τους και στο επόμενο διάστημα αναμένεται να ανοίξει και η πλατφόρμα για τη ρύθμιση σε έως 72 μηνιαίες δόσεις των κορονοχρεών. Ταυτόχρονα «τρέχουν» η πάγια ρύθμιση των 24 ή 48 μηνιαίων δόσεων για τακτικές και έκτακτες οφειλές.

Πιο συγκεκριμένα οι φορολογούμενοι με ανοιχτούς λογαριασμούς στην Εφορία έχουν τέσσερις επιλογές για να ρυθμίσουν παλιά και νέα χρέη αλλά και κορονοχρέη:

  1. Πάγια ρύθμιση σε 24 έως 48 δόσεις. Οι φορολογούμενοι έχουν τη δυνατότητα να ρυθμίσουν τις οφειλές τους προς την εφορία σε 24 ή σε 48 δόσεις χωρίς να τίθενται εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια. Για τις παλαιότερες ή τρέχουσες τακτικές φορολογικές οφειλές νοικοκυριών και επιχειρήσεων, για τις οποίες δεν ισχύει καμία αναστολή πληρωμής βρίσκεται σε ισχύ η πάγια ρύθμιση μέσω της οποίας παρέχεται η δυνατότητα αποπληρωμής σε έως 24 έντοκες δόσεις. Προσοχή όμως γιατί όσο αυξάνονται οι δόσεις, τόσο αυξάνεται και το επιτόκιο. Για παράδειγμα εάν κάποιος ρυθμίσει την οφειλή του σε έως 12 μηνιαίες δόσεις το επιτόκιο ανέρχεται στο 5,32% ετησίως ενώ εάν κάποιος ρυθμίσει σε 13 έως 24 μηνιαίες δόσεις το χρέος του το επιτόκιο φτάνει το 6,82% ετησίως. Στην πάγια ρύθμιση εντάσσονται τακτικές οφειλές που αφορούν τον φόρο εισοδήματος, τον ΕΝΦΙΑ, τον ΦΠΑ, η ειδική εισφορά αλληλεγγύης, το τέλος επιτηδεύματος και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης. Σε έως 48 μηνιαίες δόσεις με επιτόκιο 6,82% ετησίως μπορούν να ενταχθούν έκτακτες φορολογικές οφειλές νοικοκυριών και επιχειρήσεων, από φόρους κληρονομιάς, από φόρους, πρόστιμα, τόκους και προσαυξήσεις που βεβαιώθηκαν κατόπιν φορολογικών ή τελωνειακών ελέγχων, καθώς επίσης και οι οφειλές από πάσης φύσεως πρόστιμα (για πολεοδομικές, τροχαίες κ.λπ. παραβάσεις) εφόσον βεβαιώθηκαν για είσπραξη στις εφορίες.
  2. Ρύθμιση για χρέη της πανδημίας σε 36 ή 72 δόσεις. Σε έως 36 άτοκες μηνιαίες δόσεις ή σε έως 72 δόσεις με επιτόκιο 2,5% μπορούν να ρυθμίσουν ληξιπρόθεσμες οφειλές προς την εφορία, που βεβαιώθηκαν το διάστημα από 1η Μαρτίου του 2020 έως τις 31 Ιουλίου του 2021, όσοι φορολογούμενοι έχουν πληγεί από την πανδημία. Προσοχή όμως γιατί στην συγκεκριμένη ρύθμιση δεν μπορεί να ενταχθεί ο νέος φόρος εισοδήματος που αφορά το 2020. Η ρύθμιση απευθύνεται σε φυσικά πρόσωπα επιτηδευματίες και νομικά πρόσωπα που έχουν οποτεδήποτε χαρακτηρισθεί πληγέντες από την πανδημία, μισθωτούς που η σύμβασή τους ανεστάλη οποτεδήποτε μεταξύ 1η Μαρτίου 2020 έως 21 Ιουλίου 2021, όσοι εντάχθηκαν στον μηχανισμό «ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ», όσοι έλαβαν μειωμένο μίσθωμα και αποζημιώθηκαν μετά από έλεγχο των δηλώσεων Covid αλλά και όσοι εγράφησαν στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ. Το ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης έχει ορισθεί στα 30 ευρώ για οφειλές ύψους έως 1.000 ευρώ και σε 50 ευρώ αν το ύψος των οφειλών είναι μεγαλύτερο. Η πρώτη δόση θα πρέπει να καταβληθεί μέχρι τις 31 Ιανουαρίου 2022 ενώ η καθυστέρηση καταβολής δόσης επιβαρύνεται με επιτόκιο 5%. Η ρύθμιση χάνεται εάν κάποιος οφειλέτης δεν πληρώσει δύο συνεχόμενες δόσεις.
  3. Αναβίωση 100 και 120 δόσεων. Η πόρτα των παλιών ρυθμίσεων των 100 ή 120 δόσεων άνοιξε χθες για τους οφειλέτες που έχασαν τις ρυθμίσεις τους από 1η Μαρτίου του 2020 έως τις 31 Ιουλίου του 2021 και έχουν πληγεί από την πανδημία. Η επανένταξη γίνεται με την υποβολή της αίτησης στην πλατφόρμα myBusinessSupport μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου και συντελείται με την καταβολή της δόσης του Αυγούστου μαζί με τη δόση του Σεπτεμβρίου 2021 έως τις 30 του τρέχοντος μήνα. Η καταληκτική ημερομηνία της αναβιωσάσης ρύθμισης επεκτείνεται ανάλογα με τον αριθμό των δόσεων που δεν εξοφλήθηκαν την ημέρα της αναβίωσης. Για παράδειγμα εάν κάποιος οφειλέτης δεν έχει πληρώσει για 10 μήνες η ρύθμιση των 120 δόσεων για παράδειγμα θα επεκταθεί για επιπλέον 10 μήνες.
  4. Εξόφληση παλαιών οφειλών με επανένταξη στην πάγια ρύθμιση. Οι φορολογούμενοι που είχαν εντάξει τις οφειλές τους σε προηγούμενες πάγιες ρυθμίσεις που ήταν ενεργές (δεν είχαν χαθεί) την 1η Νοεμβρίου 2019, αλλά μετά την ημερομηνία αυτή απώλεσαν τις ρυθμίσεις τους και δεν τους επιτρεπόταν να ρυθμίσουν εκ νέου τις οφειλές τους με τη νέα πάγια ρύθμιση των 24-48 μηνιαίων δόσεων θα αποκτήσουν από την 1η Οκτωβρίου του 2021 τη δυνατότητα να ενταχθούν στη ρύθμιση αυτή.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ρύθμιση σε 100 και 120 δόσεις | Ποιοι μπορούν να υποβάλλουν αίτηση για επανένταξη

Προθεσμία, πιθανότατα την τελευταία, μέχρι και τις 30 Σεπτεμβρίου θα έχουν όσοι έχασαν τις παλαιές ρυθμίσεις των 100 και 120 δόσεις, ώστε να επανενταχθούν σε αυτές. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα άνοιξε χθες και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν στο «myBusinessSupport» να υποβάλλουν τις σχετικές αιτήσεις.

Βασική προϋπόθεση είναι οι φορολογούμενοι να έχουν χάσει την ρύθμιση στο διάστημα από την 1η Μαρτίου του 2020 έως και τις 31 Ιουλίου του 2021, λόγω της πανδημίας.

Οι οφειλέτες για να μπορέσουν να ενταχθούν στην ρύθμιση των 100 ή των 120 δόσεων και να εξοφλήσουν τα παλαιά χρέη τους σε περισσότερες δόσεις, θα πρέπει:

  • Να υποβάλουν αίτηση στην πλατφόρμα myBusinessSupport
  • Να καταβάλουν τη δόση μηνός Αυγούστου 2021 της ρύθμισής τους μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2021 μαζί με τη δόση του μηνός Σεπτεμβρίου 2021.
  • Οι φορολογούμενοι θα μπορούν να αναβιώσουν την ρύθμιση με την καταληκτική ημερομηνία να επεκτείνεται κατά το πλήθος των δόσεων που ήταν ανεξόφλητες την ημέρα της αναβίωσης. Δηλαδή, οι δόσεις που δεν πληρώθηκαν θα προστεθούν στο τέλος του προγράμματος της ρύθμισης ή των ρυθμίσεων.
Ποιοι όμως είναι εκείνοι οι οφειλέτες που έχουν το δικαίωμα να ενταχθούν εκ νέου στις παλαιές ρυθμίσεις των 100 και 120 δόσεων;
  1. Φυσικά πρόσωπα επιτηδευματίες, νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες που επλήγησαν λόγω των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας COVID-19 και έχουν πληττόμενο κύριο ΚΑΔ δραστηριότητας.
  2. Φυσικά πρόσωπα μη επιτηδευματίες που η σύμβαση εργασίας τους ανεστάλη για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα από 1η Μαρτίου 2020 έως 31 Ιουλίου 2021, λόγω των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας COVID-19.
  3. Φυσικά πρόσωπα μη επιτηδευματίες που έλαβαν αποζημίωση ειδικού σκοπού με μονομερή δήλωση για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα από 1 Μαρτίου 2020 έως 31 Ιουλίου 2021.
  4. Φυσικά πρόσωπα μη επιτηδευματίες που εντάχθηκαν στον μηχανισμό ενίσχυσης «ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ» για οποιαδήποτε χρονικό διάστημα από 1 Μαρτίου 2020 έως 31 Ιουλίου 2021.
  5. Φυσικά πρόσωπα μη επιτηδευματίες που έλαβαν μειωμένο μίσθωμα για οποιαδήποτε χρονικό διάστημα από 1 Μαρτίου 2020 έως 31 Ιουλίου 2021 και έχουν αποζημιωθεί κατόπιν ελέγχου των δηλώσεων «COVID-19».
  6. Φυσικά πρόσωπα μη επιτηδευματίες που ήταν εγγεγραμμένοι στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ οποιοδήποτε διάστημα από 1 Μαρτίου 2020 έως 31 Ιουλίου 2021.

Η αίτηση

Με την υποβολή της αίτησης επανένταξης του οφειλέτη στις παλιές ρυθμίσεις, θα εμφανίζονται, όπως μεταδίδει το ΑΜΠΕ, στην ηλεκτρονική εφαρμογή της ΑΑΔΕ οι δόσεις των ρυθμίσεων που χάθηκαν κατά την περίοδο Μαρτίου 2020 – Ιουλίου 2021.

Με την πληρωμή της δόσης του Αυγούστου μαζί με τη δόση του Σεπτεμβρίου έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2021 οι παλιές ρυθμίσεις «ξεπαγώνουν» και οι δόσεις που έμειναν απλήρωτες θα προστεθούν στο τέλος των ρυθμίσεων.

Η ρύθμιση των 100 δόσεων χάνεται:

Αν ο οφειλέτης δεν καταβάλλει 3 συνεχόμενες μηνιαίες δόσεις της ρύθμισης ή καθυστερήσει την καταβολή των 3 τελευταίων δόσεων της ρύθμισης για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα.

Αν ο οφειλέτης δεν υποβάλλει τις προβλεπόμενες δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και του ΦΠΑ, καθ’ όλο το διάστημα της ρύθμισης των οφειλών του και μέχρι την εξόφλησή της, εντός 3 μηνών το αργότερο από την παρέλευση της προθεσμίας υποβολής τους.

Αν δεν εξοφλεί ή τακτοποιήσει τις νέες οφειλές του εντός της προθεσμίας καταβολής τους.

Η ρύθμιση των 120 δόσεων χάνεται:

Αν ο οφειλέτης δεν καταβάλλει 2 συνεχόμενες μηνιαίες δόσεις της ρύθμισης ή καθυστερήσει την καταβολή των 2 τελευταίων δόσεων της ρύθμισης.

Αν ο οφειλέτης δεν υποβάλλει τις προβλεπόμενες δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και του ΦΠΑ, καθ’ όλο το διάστημα της ρύθμισης των οφειλών του και μέχρι την εξόφλησή της, εντός 3 μηνών το αργότερο από την παρέλευση της προθεσμίας υποβολής τους

Αν δεν εξοφλεί ή τακτοποιήσει τις νέες οφειλές του εντός διμήνου από τη λήξη προθεσμίας καταβολής τους.

Αν υποπέσει σε φορολογικές παραβάσεις καθ’ υποτροπή.

Πηγή: newsbeast.gr

 

Continue Reading

Κατοικία

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

Αρέσει σε %d bloggers: