Quantcast
Connect with us

AUTOMOTO

Δίπλωμα οδήγησης από τα 17 | Το σχέδιο του υπουργείου Μεταφορών

Ποια τα κριτήρια – Τι θα ισχύσει για τους συνοδηγούς

Τιμόνι στους 17άρηδες υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις σχεδιάζει να δώσει η κυβέρνηση, μειώνοντας κατά ένα έτος το όριο ηλικίας για την απόκτηση του διπλώματος οδήγησης.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Το Βήμα», ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης και οι συνεργάτες του φέρονται έτοιμοι να θεσμοθετήσουν τη συνοδευόμενη οδήγηση από την ηλικία των 17 ετών.

Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι νέοι και νέες, αφού περάσουν από θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση και λάβουν την απαραίτητη βεβαίωση δυνατότητας οδήγησης, θα μπορούν να οδηγούν με έναν συνοδηγό.

Η οριστική άδεια οδήγησης θα χορηγείται μετά τη συμπλήρωση των 18 ετών. Ο δε ανήλικος κατά τη διάρκεια της συνοδευόμενης οδήγησης θα υποχρεούται σε ειδική ασφαλιστική κάλυψη. Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη πρόταση απλά υιοθετεί πρακτικές που ήδη εφαρμόζονται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Στη Γαλλία για παράδειγμα έχει θεσμοθετηθεί η συνοδευόμενη οδήγηση από την ηλικία των 15 ετών. Στην Ισλανδία, την Εσθονία, τη Λετονία και τη Σλοβενία η συνοδευόμενη οδήγηση ισχύει από την ηλικία των 16 ετών.

Ο συνοδηγός σύμφωνα με την πρόταση που εξετάζει η κυβέρνηση, θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 30 ετών, κάτοχος διπλώματος οδήγησης για τουλάχιστον πέντε χρόνια και να μην του έχει καταλογισθεί ποτέ κανένας βαθμός ποινής στο point system.

Με τον τρόπο αυτό θα αποτραπεί η δυνατότητα να παίρνουν το τιμόνι 17χρονοι που θα συνοδεύονται από 18χρονους φίλους τους ή από συνοδηγούς της ίδιας ηλικίας.

Click to comment

Απάντηση

AUTOMOTO

Δήλωση Ακινησίας Ι.Χ. μέσω myCAR: Οδηγίες για Ιδιοκτήτες

Τη δυνατότητα να τα θέσουν σε ακινησία το όχημά τους αποφεύγοντας την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας του 2025, το τεκμήριο διαβίωσης ακόμη και το φόρο πολυτελούς διαβίωσης που επιβάλλεται σε όσους διαθέτουν Ι.Χ. άνω των 1.928 κυβικών εκατοστών έχουν και φέτος οι φορολογούμενοι με την προθεσμία να λήγει στις 31 Δεκεμβρίου 2025.

Η κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας είναι πλέον εύκολη υπόθεση. Μπορεί να γίνει ψηφιακά μέσω της πλατφόρμας myCar της ΑΑΔΕ. Μόνο σε ειδικές περιπτώσεις, όπως κλοπή ή καταστροφή του οχήματος οι φορολογούμενοι θα πρέπει να επισκεφθούν τη Δ.Ο.Υ. ή το ΚΕΦΟΔΕ για να υποβάλουν τη δήλωση ακινησίας και να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας.

Οι οδηγίες της ΑΑΔΕ

1. Θέλω να θέσω το όχημα μου σε ψηφιακή ακινησία. Ποιες είναι οι ενέργειές μου;

Συνδέεστε στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) και ειδικότερα στην πλατφόρμα myCAR με τους κωδικούς Taxisnet.

Επιλέγετε «Ψηφιακή Ακινησία/Κυκλοφορία» όπου καταχωρείτε ή επιλέγετε τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος που επιθυμείτε να θέσετε σε ψηφιακή ακινησία.

Καταχωρείτε τα στοιχεία της διεύθυνσης ακινητοποίησης του οχήματος, δηλαδή τον ταχ.κωδ. της περιοχής, την οδό και τον αριθμό.

Επίσης δηλώνετε υπεύθυνα ότι ο χώρος στάθμευσης είναι, είτε ιδιόκτητος, είτε ενοικιασμένος ή παραχωρημένος.

Υποβάλετε την αίτησή σας και εφόσον είστε μοναδικός ιδιοκτήτης, το σύστημα σας δίνει αριθμό αίτησης και σας ενημερώνει ότι το όχημα έχει τεθεί σε ψηφιακή ακινησία.

Στην περίπτωση που υπάρχουν συνιδιοκτήτες, ενημερώνονται στην προσωποποιημένη πληροφόρηση για το αίτημα σας, το οποίο, με αντίστοιχη της προαναφερθείσας διαδικασίας, θα πρέπει να εγκρίνουν για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.

2. Είναι δυνατή η θέση σε ψηφιακή ακινησία οποιουδήποτε οχήματος, ανεξάρτητα κατηγορίας και χρήσης;

Η ψηφιακή ακινησία επιτρέπεται μόνο για Επιβατικά Ι.Χ. και Δίκυκλα Ι.Χ., τα οποία βρίσκονται «σε κίνηση» και ο ιδιοκτήτης έχει την άδεια και τις πινακίδες κυκλοφορίας τους.

3. Υπάρχουν περιπτώσεις κατά τις οποίες θα πρέπει να απευθυνθώ στη Δ.Ο.Υ ή το ΚΕΦΟΔΕ για να δηλώσω την ακινησία του οχήματος μου;

α) Κλοπής ή υπεξαίρεσης του οχήματος

(β) Κυκλοφορίας του οχήματος στο εξωτερικό

(γ) Μεταβίβασης του οχήματος η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί

(δ) Κατάσχεσης του οχήματος από δημόσια αρχή με τα στοιχεία κυκλοφορίας αυτού

(ε) Αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος από δημόσια αρχή

(στ) Παράδοσης στις εγκαταστάσεις της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ) με σκοπό την οριστική διαγραφή του με ανακύκλωση

(ζ) Ολοσχερούς καταστροφής του οχήματος λόγω πυρκαγιάς ή άλλης αιτίας

(η) Πλειστηριασμού του οχήματος

(θ) Αποξένωσης του ιδιοκτήτη ή κατόχου από το όχημα, όπως στην περίπτωση περισυλλογής του από το Δήμο ως εγκαταλελειμμένου

(ι) Κάθε άλλη περίπτωση όπου ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος δεν έχει στην κατοχή του είτε το όχημα είτε τα στοιχεία κυκλοφορίας του (άδεια και πινακίδες).

(ζ) Θανάτου του ιδιοκτήτη του οχήματος, όπου η ακινησία δηλώνεται από τους κληρονόμους του (εφόσον δεν έχει εκδοθεί ακόμα άδεια κυκλοφορίας στο όνομά τους), στη ΔΟΥ του θανόντος.

4. Είμαι συνιδιοκτήτης οχήματος. Μπορώ να το θέσω σε ψηφιακή ακινησία χωρίς να ενημερωθούν οι υπόλοιποι συνιδιοκτήτες;

Όχι. Θα πρέπει να είναι σύμφωνοι όλοι οι συνιδιοκτήτες είτε πρόκειται να τεθεί το όχημα σε ψηφιακή ακινησία είτε πρόκειται να γίνει άρση αυτής. Οι συνιδιοκτήτες ενημερώνονται μέσω της προσωποποιημένης πληροφόρησης ή με e-mail εφόσον έχει δηλωθεί, και εφόσον συμφωνούν πρέπει να εγκρίνουν το αίτημα.

5. Εάν κατά τη διάρκεια ελέγχου, διαπιστωθεί από τα αρμόδια όργανα ότι το όχημα κυκλοφορεί ή είναι σταθμευμένο σε δημόσιο χώρο και φέρει πινακίδες, ενώ βρίσκεται σε ψηφιακή ακινησία, τι επιπτώσεις έχω;

Στην περίπτωση αυτή αίρεται η ακινησία, επιβάλλεται πληρωμή των Τελών Κυκλοφορίας και το πρόστιμο εκπρόθεσμης πληρωμής τους, καθώς και διοικητικό πρόστιμο 10.000 ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 30.000 ευρώ και αφαιρείται το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη/κατόχου.

newsbeast.gr

Continue Reading

AUTOMOTO

Αυτά τα αυτοκίνητα δεν πληρώνουν Τέλη Κυκλοφορίας για το 2025

Πριν από λίγες ημέρες αναρτήθηκαν τα ειδοποιητήρια για τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2025. Μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου, οι κάτοχοι οχημάτων πρέπει να καταβάλουν το απαιτούμενο ποσό – το αντίτιμο που θα πληρώσουν εξαρτάται από τον κυβισμό (παλιά αυτοκίνητα) και τις εκπομπές ρύπων (νέας τεχνολογίας οχήματα). 

Υπάρχουν κάποιες κατηγορίες οχημάτων οι οποίες απαλλάσσονται από τα Τέλη Κυκλοφορίας. Μερικές από αυτές τις περιπτώσεις είναι η απαλλαγή λόγω αναπηρίας και τα οχήματα που εκπέμπουν μηδενικούς ή ελάχιστους ρύπους (ηλεκτρικά – υβριδικά). Επιπλέον, εάν κάποιος θέσει το αυτοκίνητό του σε ακινησία εμπρόθεσμα, τότε δεν υποχρεούται να πληρώσει, ωσότου το κινήσει ξανά.

Πάμε να δούμε αναλυτικά κάποιες από τις κατηγορίες οχημάτων που δεν πληρώνουν τέλη:

Απαλλαγή από Τέλη Κυκλοφορίας λόγω αναπηρίας

Τα άτομα που εμπίπτουν σε συγκεκριμένες κατηγορίες αναπηρίας έχουν τη δυνατότητα να μην πληρώσουν τα Τέλη Κυκλοφορίας. Δικαίωμα στην απαλλαγή, η οποία αφορά μόνο ένα όχημα, έχει παράλληλα και το πρόσωπο που ασκεί τη γονική μέριμνα.

Όπως επισημαίνεται και στην επίσημη ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ, η απαλλαγή χορηγείται μόνο με την έκδοση σχετικής απόφασης του Προϊσταμένου της αρμόδιας ΔΟΥ και αφορά τα επόμενα έτη από την έκδοσή της και για όσα έτη ορίζει κατά περίπτωση.

Η απαλλαγή λόγω αναπηρίας αφορά τα οχήματα με κυλινδριμό κινητήρα μέχρι 1650 κυβικά εκατοστά και τα οχήματα με κυλινδρισμό μέχρι και 2650 κυβικά εκατοστά και 3650 κυβικά εκατοστά.

Πιο συγκεκριμένα:

α) οχήματα με κυλινδρισμό κινητήρα μέχρι 1650 κ.εκ., που ανήκουν:

αα)  στους αναπήρους πολέμου, αξιωματικούς και οπλίτες,

αβ) στους ανάπηρους αξιωματικούς και οπλίτες των τριών κλάδων των Ενόπλων δυνάμεων, στους αξιωματικούς και άνδρες των Σωμάτων ασφαλείας, στους αξιωματικούς και άνδρες του Πυροσβεστικού και Λιμενικού σώματος, στους άνδρες της Αγροφυλακής, καθώς και στους υπαλλήλους της Τελωνειακής Υπηρεσίας τους εντεταλμένους στη δίωξη του λαθρεμπορίου.

αγ) στους πολίτες που κατέστησαν ανάπηροι, κατά το από 21.4.1967 έως 23.7.1974 χρονικό διάστημα, συνεπεία της δράσεώς τους κατά του δικτατορικού καθεστώτος.

Σημείωση:

Κατ΄ εξαίρεση, τα επιβατικά αυτοκίνητα για τις ανωτέρω περιπτώσεις  παραπληγικών αναπήρων και των αναπήρων με αναπηρία 100%, δύνανται να έχουν κυλινδρισμό κινητήρα ανώτερο των 1650 κ. εκ.

αδ)στους ανάπηρους αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης.

αε)στους ανάπηρους αγωνιστές του Δημοκρατικού Στρατού.

β) Στους ανάπηρους Έλληνες πολίτες και πολίτες άλλων κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης με κατοικία στην Ελλάδα, οι οποίοι:

βα) έχουν πλήρη παράλυση των κάτω ή άνω άκρων ή αμφοτερόπλευρο ακρωτηριασμό αυτών ή

ββ) εμφανίζουν σοβαρή κινητική αναπηρία:

β1) του ενός ή και των δύο κάτω άκρων με ποσοστό αναπηρίας συνολικά όχι μικρότερο του 67%.

β2) του ενός ή και των δύο κάτω άκρων με συμμετοχή κινητικής αναπηρίας του ενός ή και των δύο άνω άκρων, με ποσοστό αναπηρίας συνολικά όχι μικρότερο του 67%, από το οποίο το 40%, τουλάχιστον, από το ένα κάτω άκρο.

βγ) πάσχουν από τύφλωση και από τους δύο οφθαλμούς με συνολικό ποσοστό αναπηρίας ογδόντα τοις εκατό (80 %) και άνω.

βδ) είναι νοητικά καθυστερημένοι με δείκτη νοημοσύνης κάτω του 40% ή

βε) πάσχουν από αυτισμό, εφόσον αυτός συνοδεύεται από επιληπτικές κρίσεις ή πνευματική καθυστέρηση ή οργανικό ψυχοσύνδρομο, οι οποίοι εξαιτίας των παθήσεων αυτών έχουν καταστεί ανάπηροι με συνολικό ποσοστό αναπηρίας από 67% και άνω, είναι ανίκανοι για εργασία και έχουν ανάγκη βοήθειας ή

βστ) πάσχουν από μεσογειακή αναιμία, δρεπανοκυτταρική ή μικροδρεπανοκυτταρική αναιμία ή

βζ) πάσχουν από νεφρική ή ηπατική ή πνευμονική ανεπάρκεια τελικού σταδίου ή είναι νεφροπαθείς ή ηπατοπαθείς ή καρδιοπαθείς, μεταμοσχευμένοι

βη) πάσχουν από συγγενή αιμορραγική διάθεση (αιμορροφιλία) ή κυστική ίνωση ή ομόζυγο κληρονομική υπερχοληστερολαιμία, οι οποίοι, εξαιτίας των παθήσεων αυτών, έχουν καταστεί ανάπηροι, με συνολικό ποσοστό αναπηρίας από εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω, είναι ανίκανοι για εργασία και έχουν ανάγκη βοήθειας.

γ) Οχήματα με κυλινδρισμό κινητήρα μέχρι και 2650 κ.εκ. και 3650 κ.εκ., που ανήκουν:

Σε ανάπηρους πολίτες, οι οποίοι έχουν πλήρη παράλυση των κάτω άκρων ή αμφοτερόπλευρο ακρωτηριασμό αυτών, με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω, κατ’ εξαίρεση απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας για αυτοκίνητο μέχρι 2650 κ.εκ. και για ποσοστό αναπηρίας 100% μέχρι 3650 κ.εκ.

Απαλλαγή Τελών Κυκλοφορίας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Από τα Τέλη Κυκλοφορίας εξαιρούνται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τα οχήματα αυτά εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους και έτσι απαλλάσσονται, κάτι το οποίο μπορεί να αποτελέσει και ένα πολύ σημαντικό κίνητρο για όσους στραφούν σε τέτοιου είδους μονάδες στο μέλλον.

Στην περίπτωση των υβριδικών αυτοκινήτων τα πράγματα είναι εξίσου απλά. Και αυτό διότι τα Τέλη Κυκλοφορίας είναι μηδενικά έως ελάχιστα. Για παράδειγμα εάν ένα υβριδικό εκπέμπει 90 gr/km, τότε με βάση την ταξινόμηση (1/11/2010- 31/12/2020) ο κάτοχός του δεν θα πληρώσει, το ίδιο ισχύει εάν οι εκπομπές ρύπων είναι 122 gr/km.

Τι ισχύει σε περίπτωση που τεθεί το όχημα σε ακινησία

Στις 31 Δεκεμβρίου είναι η τελευταία ημέρα που οι οδηγοί καλούνται να πληρώσουν τα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2025. Παράλληλα, εάν θέλουν να θέσουν το όχημά τους σε ακινησία μπορούν μόνο μέχρι τότε να το κάνουν.

Ωστόσο, με βάση τα όσα ισχύουν, εάν κάποιος θελήσει να κινήσει το αυτοκίνητό του ξανά σε προσωρινή βάση, θα χρειαστεί να καταβάλει το αντίστοιχο ποσό ή ολόκληρο το αντίτιμο των Τελών Κυκλοφορίας σε περίπτωση που πραγματοποιήσει οριστική άρση.

Continue Reading

AUTOMOTO

Πρόστιμο 7.500 ευρώ σε επαγγελματία της Καβάλας για λειτουργία συνεργείου χωρίς άδεια

Η Υπηρεσία της ΠΕ Καβάλας επέβαλε πρόστιμο ύψους 7.500 ευρώ σε ιδιώτη επαγγελματία του Νομού, ο οποίος λειτουργούσε συνεργείο συντήρησης και επισκευής οχημάτων χωρίς την απαιτούμενη άδεια. Ο έλεγχος έγινε τον περασμένο Αύγουστο, μετά από ενημέρωση της υπηρεσίας από το τοπικό Αστυνομικό Τμήμα, και ενδεχομένως και λόγω καταγγελίας στην Αστυνομία.

Η Διεύθυνση Μεταφορών της Π.Ε. Καβάλας επισκέφτηκε τον χώρο και επιβεβαίωσε την παράβαση. Στη συνέχεια, ακολούθησε αλληλογραφία με τον επαγγελματία, ο οποίος κλήθηκε να δώσει εξηγήσεις. Ωστόσο, η προθεσμία για την υποβολή εξηγήσεων πέρασε χωρίς καμία απάντηση από μέρους του.

Τελικά, υπεγράφη απόφαση, σύμφωνα με την οποία το συνεργείο λειτουργούσε χωρίς την απαραίτητη άδεια. Έτσι, επιβλήθηκε το πρόστιμο των 7.500 ευρώ, το οποίο θα εισπραχθεί ως δημόσιο έσοδο.

Στη συνέχεια υπογράφηκε η απόφαση που μεταξύ άλλων αναφέρει:

«Το γεγονός λειτουργούσε το εν λόγω συνεργείο συντήρησης και επισκευής οχημάτων χωρίς άδεια λειτουργίας αποφασίζουμε και επιβάλουμε πρόστιμο επτά χιλιάδων πεντακοσίων ευρώ (7.500,00 €) διότι λειτουργούσε το εν λόγω Συνεργείο συντήρησης και επισκευής οχημάτων χωρίς την απαιτούμενη άδεια λειτουργίας, σύμφωνα με τους αναφερόμενους στο σκεπτικό λόγους. Το πρόστιμο που επιβάλλεται εισπράττεται ως δημόσιο έσοδο».

Πηγή: proininews.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
text about elections
letters AG as logo
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en