ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δίκη Φιλιππίδη: “Ήθελε να του ανήκουν όλες – Είχε βίτσια και τις ήθελε κλειδωμένες”

Συνεχίστηκε σήμερα η δίκη του Πέτρου Φιλιππίδη, με την κατάθεση της δεύτερης καταγγέλλουσας για απόπειρα βιασμού από τον γνωστό ηθοποιό και σκηνοθέτη.
Τη δική της περιγραφή γιαόσα συνέβησαν μέσα στο αυτοκίνητο του Πέτρου Φιλιππίδη το 2014, έδωσε η δεύτερη καταγγέλλουσα ενώπιον του Μικτού Ορκωτού Εφετείου, απαντώντας σε ερωτήσεις της υπεράσπισης.
«Θεώρησα σωστό να έρθω εδώ να κριθώ από τον φυσικό δικαστή μου. Δεν ασχολούμαι καθόλου, ήθελα μόνο να έρθω εδώ και να πω ό τι είχα να πω» υποστήριξε η καταγγέλλουσα, ενώ σε άλλο σημείο αντέδρασε στις ερωτήσεις που δέχθηκε από τους συνηγόρους, σχολιάζοντας: «Στεκόμαστε σε τσάντες και πόρτες – όχι ότι έπαιρνε το μόριό του και το έβαζε σε στόματα».
Μάλιστα, στην προηγούμενη συνεδρίαση είχε αναφέρει ότι δεν υπήρξε καμία παρεξήγηση ως προς τις κινήσεις του Π. Φιλιππίδη την ημέρα που, όπως είπε, δέχθηκε επίθεση. «Σε καμία περίπτωση δεν παρεξήγησα. Για αυτό και αιφνιδιάστηκα. Δεν είχε δείξει τίποτα ούτε ένα φλερτ» κατέθεσε και πρόσθεσε ότι «δεν καταλάβαινε τι του έλεγα. Δεν καταλάβαινε το “όχι”. Δεν καταλάβαινε ότι χτυπιόμουν, ούρλιαζα. Δεν καταλάβαινε ο άνθρωπος. Ο κατηγορούμενος δεν καταλάβαινε το “όχι” και αυτό φαίνεται από τις άλλες κοπέλες. Ήθελε να τις παίρνει όλες, να του ανήκουν όλες. Είχε βίτσια ο κύριος και τις ήθελε κλειδωμένες».
Η μάρτυρας επεσήμανε πως δεν υπάρχουν διαφορετικές εκδοχές στις καταθέσεις της ανά τα χρόνια, σε αντίθεση με τα όσα ισχυρίζεται η υπεράσπιση. «Εγώ για το οικόπεδο και για τον δρόμο, δεν βρίσκω καμία διαφορά στις καταθέσεις μου. Το έχω περιγράψει όπως το θυμόμουν και όταν πλέον το βρήκα, θεωρώ ότι είναι πάρα πολύ κοντά σε αυτό που περιέγραφα. 100% δεν είμαι σίγουρη αλλά είναι πολύ κοντά σε αυτό που θυμάμαι. Μοιάζει πάρα πολύ στο μέρος το οποίο θυμόμουν» τόνισε.
Υπεράσπιση: «Έχετε αναφέρει ως διεύθυνση τη Δαβάκη 23, που ήταν το σπίτι του κυρίου Φιλιππίδη. Επέλεξε να κάνει την απόπειρα βιασμού έξω από το σπίτι του…»
Μάρτυρας: «Το έμαθα μετά.»
Υπεράσπιση: «Θα έκανε κανείς απόπειρα βιασμού έξω από το σπίτι του;»
Μάρτυρας: «Ίσως νιώθει ασφάλεια, ίσως ξέρει καλύτερα τη γειτονιά, το μέρος. Δεν μπορώ να ξέρω για ποιο λόγο πήγε εκεί…»
Υπεράσπιση: «Άρα είναι πιο ασφαλές να κάνει έξω από σπίτι του απόπειρα, ενώ μπορεί να περάσει ένας γείτονας έξω από το σπίτι του;»
Πρόεδρος: «Άλλη ερώτηση…»
Υπεράσπιση: «Από το παράθυρο θα τον έβλεπε η γυναίκα του. Δεν του πέρασε από το μυαλό;»
Πρόεδρος: «Θα απαντήσετε;»
Μάρτυρας: «Όχι, δεν μπορώ να είμαι στο μυαλό του…»
Πρόεδρος: «Ουσιαστικά αγορεύετε κύριε συνήγορε…»
Υπεράσπιση: «Δεν είναι ένας ανώμαλος. Είναι ο Πέτρος Φιλιππίδης. Γίνετε να επέλεξε αυτό το μέρος;»
Μάρτυρας: «Ενώ πεολειχία μπορούσε να κάνει; Αυτό θα το έκανε με μάσκα; Ο ισχυρισμός του είναι ότι έγινε πεολειχία στο αυτοκίνητο μεσημέρι. Αυτό μπορούσε να το κάνει; Δεν υπήρχε πρόβλημα τότε μην τον δουν οι γείτονες;»
Αναφορικά με το όχημα μέσα στο οποίο έχει περιγραφεί ότι έλαβε χώρα η απόπειρα βιασμού, η καταγγέλουσα κατέθεσε ότι ανάμεσα στα καθίσματα υπήρχε εκεί «ένα μεγάλο μαύρο κουτί» και ότι ο ηθοποιός «ασκούσε τόσο μεγάλη πίεση στο σβέρκο μου γιατί ήθελε να με ανεβάσει και πάνω από αυτό».
Στη μάρτυρα επιδείχθηκαν φωτογραφίες από το εσωτερικό του αυτοκινήτου μάρκα Μερσεντές, που ανήκε στον κατηγορούμενο, προκειμένου να εντοπίσει το χερούλι στην πόρτα του και κατά πόσο ήταν εύκολο να το εντοπίσει κατά τη φερόμενη απόπειρα.
Μάρτυρας: «Τώρα που μου δείχνετε είναι εμφανές πάνω στην πόρτα αλλά εκείνη την ώρα είχα άλλα πράγματα μπροστά στο πρόσωπο μου και δεν μπορούσα να το δω…»
Υπεράσπιση: «Γιατί δεν τον χτυπήσατε στα γεννητικά όργανα για να ακινητοποιηθεί; Αντί να χτυπάτε χέρια και πόδια στον αέρα όπως λέτε; Γιατί δεν γίνονται βιασμοί με πεολειχία; Γιατί η γυναίκα μπορεί να αφοπλίσει τον δράστη…»
Μάρτυρας: «Σκέφτηκα να ρίξω μια μπουνιά ή να δαγκώσω, αλλά αυτό το κάνεις, όταν μπορείς να ξεφύγεις, να τρέξεις, και όχι όταν είσαι κλειδωμένος… Πίστευα ότι ήμουν κλειδωμένη και δεν μπορούσα να ξεφύγω.»
Υπεράσπιση: «Αν το ξέρατε ότι ήταν ξεκλείδωτα, θα φεύγατε;»
Μάρτυρας: «Όχι.»
Υπεράσπιση: «Γιατί τι πάθατε;»
Μάρτυρας: «Τι έπαθα με ρωτάτε; Δεν είχα την ελευθερία κινήσεων…»
Πηγή:news247
ΔΡΑΜΑ
20 Νέες Θέσεις Ιατρών στο Νοσοκομείο Δράμας – Στοίχημα η Παθολογική Κάλυψη

Ανακοινώθηκε επίσημα από το Υπουργείο Υγείας η έγκριση της προκήρυξης 20 θέσεων ειδικευμένων ιατρών διαφόρων ειδικοτήτων για το Γενικό Νοσοκομείο Δράμας, στο πλαίσιο ενίσχυσης του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Η απόφαση αναρτήθηκε λίγες ώρες πριν και αποτελεί μια σημαντική εξέλιξη για την περιοχή, που τα τελευταία χρόνια έχει δοκιμαστεί έντονα λόγω της υποστελέχωσης.
Οι ειδικότητες που προκηρύχθηκαν
Συγκεκριμένα, εγκρίθηκαν θέσεις στις εξής ειδικότητες:
-
1 Παιδιατρικής (Επιμ. Α)
-
1 Ακτινολογίας (Επιμ. Β)
-
1 Μαιευτικής-Γυναικολογίας (Επιμ. Β)
-
3 ΤΕΠ (Επιμ. Β)
-
1 Εσωτερικής Παθολογίας (Διευθυντής)
-
1 Εσωτερικής Παθολογίας (Επιμ. Α)
-
2 Εσωτερικής Παθολογίας (Επιμ. Β)
-
2 ΜΕΘ (Επιμ. Β)
-
2 Πνευμονολογίας (Επιμ. Β)
-
1 Δερματολογίας (Επιμ. Β)
-
1 ΩΡΛ (Επιμ. Α)
-
1 Ορθοπαιδικής (Επιμ. Β)
-
1 Χειρουργικής (Επιμ. Β)
-
1 Παθολογικής Ογκολογίας (Επιμ. Β)
-
1 Νευροχειρουργικής (Επιμ. Β)
Η πλήρωση αυτών των θέσεων θα ενισχύσει ουσιαστικά τη λειτουργία της Ιατρικής Υπηρεσίας του Νοσοκομείου, εφόσον βέβαια βρεθούν υποψήφιοι, κάτι που μέχρι σήμερα αποδείχθηκε ιδιαίτερα δύσκολο.
Το χρόνιο πρόβλημα στην Παθολογική Κλινική
Η Παθολογική Κλινική της Δράμας παραμένει εδώ και χρόνια η «ανοιχτή πληγή» του τοπικού νοσοκομείου. Μετά την περίοδο της πανδημίας και τις παραιτήσεις ιατρών, η κλινική βρέθηκε να λειτουργεί με μία μόνο διευθύντρια. Καμία από τις προηγούμενες προκηρύξεις για Παθολόγους δεν απέφερε καρπούς, αφού δεν υπήρξε καμία συμμετοχή από υποψήφιους.
Η κρίση κλιμακώθηκε στο τέλος του 2024, όταν 12 ιατροί του Παθολογικού Τομέα απείλησαν με μαζικές παραιτήσεις, καταγγέλλοντας αδυναμία συνέχισης της εφημεριακής κάλυψης. Η κατάσταση σωζόταν προσωρινά με μετακινήσεις ιατρών από γειτονικά νοσοκομεία (Καβάλας, Σερρών, Θεσσαλονίκης, ακόμα και από το 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο).
Το Υπουργείο Υγείας, σε συντονισμό με τους τοπικούς βουλευτές που είχαν καταθέσει διαδοχικές επερωτήσεις, αναγκάστηκε τελικά να ανακοινώσει την ίδρυση Β΄ Παθολογικής Κλινικής, προκειμένου να εξισορροπηθεί η κατάσταση.
Κίνητρα χωρίς αντίκρισμα
Παρά τις οικονομικές παροχές που εξασφαλίστηκαν από τον Δήμο Δράμας και την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης – με 1.500€ μηνιαίως για σίτιση και διαμονή νέων Παθολόγων – οι προσπάθειες παρέμειναν άκαρπες. Η απουσία ενδιαφέροντος καθιστά σαφές ότι το πρόβλημα δεν είναι μόνο οικονομικό, αλλά αφορά και τις γενικότερες συνθήκες εργασίας, υποδομών και προοπτικών στα περιφερειακά νοσοκομεία.
Ελπίδα αλλά και πρόκληση
Η νέα προκήρυξη αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για τη Δράμα να αναβαθμίσει τις υπηρεσίες υγείας της. Ωστόσο, η ουσιαστική επιτυχία του εγχειρήματος θα κριθεί από τη δυνατότητα προσέλκυσης των κατάλληλων επιστημόνων, ειδικά σε ειδικότητες «αιχμής» όπως η Παθολογία και η ΜΕΘ.
Το μεγάλο στοίχημα παραμένει: να γεμίσουν οι θέσεις και να μην μείνουν μόνο… στα χαρτιά.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το άγνωστο «γίγαντας των ωκεανών» – Το πιο βαρύ οστεώδες ψάρι του κόσμου

Ένα θαλάσσιο πλάσμα που ελάχιστοι γνωρίζουν, αλλά όσοι το αντικρίζουν μένουν κυριολεκτικά με το στόμα ανοιχτό, είναι το βαρύτερο οστεώδες ψάρι στον κόσμο. Με εντυπωσιακό μέγεθος που εντυπωσιάζει και τη σπανιότητά του να προκαλεί δέος, το ψάρι αυτό είναι γνωστό ως ο «γίγαντας των ωκεανών».
Το συγκεκριμένο είδος δεν συναντάται εύκολα, καθώς ζει κατά κύριο λόγο στα βάθη των ωκεανών. Η παρουσία του σε πιο παράκτιες περιοχές θεωρείται σπάνιο φαινόμενο και, σύμφωνα με τους επιστήμονες, πιθανότατα σχετίζεται με θαλάσσια ρεύματα που το μεταφέρουν μακριά από τον φυσικό του βιότοπο.
Σπάνιο και προστατευόμενο είδος
Λόγω της σπανιότητας και της ευαισθησίας του πληθυσμού του, το ψάρι αυτό έχει καταγραφεί στην Κόκκινη Λίστα της IUCN, εντασσόμενο στα προστατευόμενα είδη. Αυτό σημαίνει ότι απαγορεύεται η αλιεία του και θεωρείται κρίσιμο να διατηρηθεί η παρουσία του στα οικοσυστήματα όπου επιβιώνει.
Αν και το ακριβές όνομα του ψαριού δεν αναφέρεται στο ρεπορτάζ, ενδείξεις οδηγούν στο να πρόκειται για το Mola mola ή αλλιώς ήλιος-ψάρι (sunfish), το οποίο μπορεί να ξεπεράσει σε βάρος τον τόνο ή ακόμα και μικρού μεγέθους καρχαρίες.
Το σπάνιο αυτό θαλάσσιο είδος αποτελεί υπενθύμιση της πλούσιας αλλά εύθραυστης βιοποικιλότητας των ωκεανών μας και της ανάγκης για συνεχή προστασία των θαλάσσιων οργανισμών που απειλούνται από την κλιματική αλλαγή, την υπεραλίευση και τη ρύπανση.
Ένα ακόμα θαύμα της φύσης που μας καλεί να σεβαστούμε το θαλάσσιο περιβάλλον πριν να είναι πολύ αργά.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Έγκριση για τον αγωγό Καρπερής–Κομοτηνής ύψους 310 εκατ. ευρώ

Σε φάση υλοποίησης εισέρχεται το μεγάλο ενεργειακό έργο κατασκευής και λειτουργίας του αγωγού υψηλής πίεσης Καρπερή Σερρών – Κομοτηνή, μετά τις διαδοχικές θετικές γνωμοδοτήσεις της αρμόδιας επιτροπής Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ).
Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 310,56 εκατομμυρίων ευρώ, σχεδιάζεται από τον ΔΕΣΦΑ και αναμένεται να είναι έτοιμο τον Μάρτιο του 2027, εφόσον η τελική επενδυτική απόφαση, όπως αναφέρει το ypodomes.com, ληφθεί εντός των επόμενων δύο μηνών.
Ένας αγωγός 215 χλμ. με βλέμμα στο μέλλον
Ο νέος αγωγός μήκους 215 χιλιομέτρων θα κατασκευαστεί παράλληλα με την υφιστάμενη υποδομή φυσικού αερίου στην περιοχή και θα ξεκινά από τον νέο σταθμό ξέστρου αποστολής (SCL) U-9510, στο αγρόκτημα Καρπερής του Δήμου Ηράκλειας Σερρών. Η διαδρομή του αγωγού θα διασχίσει συνολικά 13 δήμους της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, καταλήγοντας στο νέο βαλβιδοστάσιο και σταθμό ξέστρου SCR Κομοτηνής U-9660, στο Πάμφορο, κοντά στη ΒΙΠΕ Κομοτηνής.
Τεχνολογικά προηγμένος και «πράσινος»
Το έργο δεν αφορά μόνο τη μεταφορά φυσικού αερίου. Πρόκειται για έναν τεχνολογικά εξελιγμένο αγωγό, σχεδιασμένο να υποστηρίζει μελλοντικά και τη μεταφορά υδρογόνου, είτε καθαρού (100%) είτε σε μορφή μίγματος με φυσικό αέριο.
Στο αρχικό στάδιο θα εξυπηρετεί την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΜΦΑ), ωστόσο η κατασκευή του είναι πλήρως συμβατή με τις απαιτήσεις της πράσινης μετάβασης, χωρίς να απαιτούνται μελλοντικές παρεμβάσεις για τη μεταφορά υδρογόνου.
Περιβαλλοντική συμμόρφωση και ευρωπαϊκοί στόχοι
Η δυνατότητα μεταφοράς υδρογόνου δίνει στον αγωγό έναν ιδιαίτερα στρατηγικό χαρακτήρα, καθώς ενισχύει τον ρόλο της Ελλάδας στην ενεργειακή μετάβαση και την απεξάρτηση από το ορυκτό αέριο, σε πλήρη εναρμόνιση με τις ευρωπαϊκές οδηγίες για τη διείσδυση των ανανεώσιμων αερίων στην αγορά ενέργειας.
Το έργο δεν περιορίζεται σε τεχνικό επίπεδο, αλλά αποτελεί και αναπτυξιακό μοχλό για την ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ενισχύοντας τη συνδεσιμότητα, την ενεργειακή ασφάλεια και τις επενδυτικές προοπτικές.