Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΔΕΗ | Καθολικός πάροχος σε 200.000 καταναλωτές με προσαυξήσεις τιμολογίων 12%

Δημοσιεύτηκε

στις

Η ΔΕΗ θα συνεχίσει να ηλεκτροδοτεί τους καταναλωτές της καθολικής υπηρεσίας για έναν χρόνο. Η υπαγωγή των μικρών πελατών στον Προμηθευτή Καθολικής Ενέργειας γίνεται αυτόματα.

Στο 12% από 15% που ζητούσε η ΔΕΗ διατηρείται η προσαύξηση στα τιμολόγια της καθολικής υπηρεσίας που αφορούν περίπου 200.000 καταναλωτές σύμφωνα με απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ στις 4 Ιουλίου.

Η επιχείρηση θα συνεχίσει να ηλεκτροδοτεί τους καταναλωτές αυτής της κατηγορίας για επιπλέον ένα χρόνο δηλαδή έως τις 22 Ιουνίου του 2020, καθώς κηρύχθηκε άγονος σχετικός διαγωνισμός επιλογής νέου προμηθευτή για διάστημα τριών ετών.

Ο προμηθευτής Καθολικής Υπηρεσίας ηλεκτρικής ενέργειας είναι ο Προμηθευτής που είναι υποχρεωμένος βάσει του νόμου, να παρέχει το δικαίωμα της ηλεκτροδότησης σε οικιακούς πελάτες και μικρές επιχειρήσεις, οι οποίοι ανήκουν στην κατηγορία των «κακοπληρωτών» και ο πάροχος αφού εξάντλησε όλα τα περιθώρια είσπραξής τους έχει σταματήσει να τους εκπροσωπεί.

Η υπαγωγή των μικρών πελατών στον Προμηθευτή Καθολικής Υπηρεσίας διενεργείται αυτόματα χωρίς να απαιτείται οποιαδήποτε ενέργειά τους, δηλαδή χωρίς να απαιτείται η υπογραφή σύμβασης και καταβολή εγγύησης.

Πρόσφατα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Μανόλης Παναγιωτάκης,δήλωσε ότι οι καταναλωτές αυτοί θα είναι μέσα στο χαρτοφυλάκιο των λεγόμενων τελικών πελατών, για τους οποίους η εταιρεία ξεκινά από αυτό το μήνα σαφάρι είσπραξης χρεών ύψους 1 δισ. ευρώ.

Εξήγησε μάλιστα ότι η ΡΑΕ κάθε χρόνο κάνει έναν διαγωνισμό σχετικό με το ποιος ενδιαφέρεται να γίνει ο πάροχος για τους καθολικούς πελάτες. Καθώς κανένας προμηθευτής ποτέ δεν ενδιαφέρεται, τους «φορτώνεται» η ΔΕΗ.

Οι καταναλώσεις των πελατών που έχουν υπαχθεί σε καθεστώς Καθολικής Υπηρεσίας τιμολογούνται με προσαύξηση που για το διάστημα Απριλίου 2018-Μαρτίου 2019 είχε καθοριστεί στο 12% των υφιστάμενων τιμολογίων πελατών της χαμηλής τάσης. Ωστόσο η ΔΕΗ προβάλλοντας μια σειρά από κόστη που έκρινε εύλογα είχε προτείνει την αύξηση των τιμολογίων κατά 15%.

Η αύξηση αυτή όπως τεκμηριώθηκε από την επιχείρηση αφορούσε: α) Προσαύξηση 2% για το απαραίτητο κεφάλαιο κίνησης (ετήσιο επιτόκιο 8%) β) προσαύξηση 1,5% ως διαχειριστικό κόστος (συμπεριλαμβανομένων εξόδων αποστολής μηνιαίων λογαριασμών), γ) προσαύξηση 10% λόγω επιπλέον επισφαλειών, δ) προσαύξηση (risk premium) 1,5% λόγω μεταβλητότητας της μηνιαίας χονδρεμπορικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε συνδυασμό με την περίοδο υπαγωγής του πελάτη σε καθεστώς Καθολικής Υπηρεσίας.

Ωστόσο, η ΡΑΕ έκρινε ότι αν και είναι εύλογη επί της αρχής η ανάκτηση πρόσθετου ανταλλάγματος από τη ΔΕΗ, σε σύγκριση με εκείνο που ανακτά ο Προμηθευτής
από τους τακτικούς του πελάτες, εντούτοις, κάποιες από τις ως άνω κατηγορίες κόστους που εισηγήθηκε η ΔΕΗ, δεν μπορούσαν να γίνουν αποδεκτές. Πρόκειται για το κεφάλαιο κίνησης, το διαχειριστικό κόστος και το risk premium καθώς λόγω μεταβλητότητας της χονδρεμπορικής αγοράς ανακτώνται ήδη σύμφωνα με την Αρχή μέσω του εκάστοτε ισχύοντος τιμολογίου προμήθειας (σκέλος ανταγωνιστικών χρεώσεων) που προσφέρει η ΔΕΗ. Ως εκ τούτου κάνει αποδεκτή αύξηση 12%.

eordaialive

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Συνεδρίαση με όλους τους αρμόδιους φορείς για το πρόγραμμα “Ανοικτά κέντρα εμπορίου”

Δημοσιεύτηκε

στις

Πραγματοποιήθηκε το πρωί της Τρίτης η πρώτη συνεδρίαση Φορέων για το Ανοιχτό Κέντρο Εμπορίου που πρόκειται να δημιουργηθεί στη συνοικία του Αγίου Νικολάου Καβάλας.

Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει ότι σε περίπου 2 χρόνια αναμένεται η πλήρης δημιουργία του Ανοιχτού Κέντρου Εμπορίου στην Καβάλα.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χατζηδάκης για ΔΕΗ | Οι πολίτες δεν θα βάλουν το χέρι στην τσέπη για τη διάσωση

Δημοσιεύτηκε

στις

Μία ημέρα μετά την παρουσίαση από το βήμα της Βουλής του σχεδίου διάσωσης της ΔΕΗ, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης μίλησε στον ΘΕΜΑ 104,6 και διαβεβαίωσε ότι «οι καταναλωτές δεν θα βάλουν το χέρι στην τσέπη για τη σωτηρία της ΔΕΗ».

Η λύση που βρέθηκε με τα τιμολόγια του ρεύμα του προκειμένου να υπάρξει ένεση ρευστότητας στη ΔΕΗ χωρίς να επιβαρυνθούν οι πολίτες είναι «να ισοσταθμίσουμε την ένεση ρευστότητας με μια μείωση που έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση στο ΦΠΑ για την ενέργεια και μια μείωση του ΕΤΜΕΑΡ (το τέλος για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας)», δήλωσε.

Ο κ. Χατζηδάκης διευκρίνισε ακόμη ότι «έχω αποκλείσει τη λύση στρατηγικού επενδυτή. Στόχος μας αυτός είναι αλλά δεν υπάρχει στον ορίζοντα. Έχω αποκλείσει τη λύση της μικρής ΔΕΗ γιατί όποιος την πάρει θα πάρει και τις ζημιές και δεν υπάρχει διαχωρισμός σε καλή και κακή ΔΕΗ γιατί την δεύτερη θα πρέπει να την πληρώνουν οι πολίτες».

«Μαγικός τρόπος» για την επίλυση των προβλημάτων δεν υπάρχει τόνισε ο υπουργός Ενέργειας υπογραμμίζοντας ότι «πέραν του ότι η ΔΕΗ είναι μεγάλη επιχείρηση και δεν μπορεί κανείς να εξαερώσει το πρόβλημα, οι λύσεις έχουν στερέψει γιατί οι ζημιές είναι τεράστιες».

Εξήγησε, ακόμα, ότι «έχουμε αποκλείσει την αξιοποίηση των υδροηλεκτρικών εργοστασίων γιατί θεωρούμε καλύτερα τη λύση του ΔΕΔΔΗΕ».

Στα μέτρα στήριξης επανέλαβε τα χρήματα από τις υπηρεσίες κοινής ωφέλειας και την κατάργηση των δημοπρασιών ΝΟΜΕ.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

BUSINESS-STORIES

Οι 16 παρεμβάσεις για τις επιχειρήσεις

Δημοσιεύτηκε

στις

Στις μεταρρυθμίσεις που προωθούνται για την απλοποίηση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, για την αδειοδότηση και για την ελεγκτική διαδικασία αναφέρθηκε χθες, από το βήμα της Βουλής, ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, αρμόδιος για τη Βιομηχανία και το Εμπόριο, Νικόλαος Παπαθανάσης, κατά τη διάρκεια των προγραμματικών δηλώσεων.

«Μετατρέπουμε το κράτος από χειραγωγό σε αρωγό της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, επιδιώκουμε τη διαμόρφωση νέου επενδυτικού κλίματος, προσβλέπουμε σε μία νέα επενδυτική και επιχειρηματική κουλτούρα», σημείωσε ο υφυπουργός, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ.

Ο σχεδιασμός του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων περιλαμβάνει τα εξής 16 βήματα:

1. Μεταρρύθμιση και απλοποίηση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος σε τρεις πυλώνες.

– Απλούστευση και ρύθμιση των διαδικασιών αδειοδότησης για το σύνολο των οικονομικών δραστηριοτήτων, όπως ενδεικτικά είναι η εναλλακτική αδειοδότηση βάσει προτύπων, αυτά του ν. 4262, η επιτάχυνση αδειοδότησης των logistics, η αδειοδότηση από ιδιωτικούς φορείς κ.ά.

– Νέο θεσμικό πλαίσιο για την εποπτεία και τον έλεγχο των οικονομικών δραστηριοτήτων και την αγορά προϊόντων.

– Πληροφοριακό σύστημα μέσω της ψηφιοποίησης των διαδικασιών αδειοδότησης και εποπτείας.

 

 

2. Επανεξέταση της κατηγοριοποίησης σε βαθμό όχλησης των βιομηχανικών και βιοτεχνικών δραστηριοτήτων.

3. Αναθεώρηση των διατάξεων του ν. 3325/2005 ως προς το καθεστώς ίδρυσης, εγκατάστασης λειτουργίας, επέκτασης και εκσυγχρονισμού για τη βιομηχανία στην Αττική.

4. Αλλαγή στο θεσμικό πλαίσιο για την ίδρυση, την οργάνωση και τη λειτουργία των επιχειρηματικών πάρκων. Σήμερα μόνο το 5% των καταγεγραμμένων δραστηριοτήτων λειτουργούν εντός των οργανωμένων υποδοχέων.

5. Αλλαγή και βελτίωση του θεσμικού πλαισίου που διέπει τα τεχνικά επαγγέλματα.

6. Δημιουργία εθνικού συμβουλίου για τη βιομηχανία και τη μεταποίηση.

7. Αναβάθμιση του εθνικού συστήματος διαπίστευσης και πιστοποίησης.

8. Διασύνδεση του Γενικού Εμπορικού Μητρώου (ΓΕΜΗ) με δημόσια και άλλα μητρώα.

9. Εφαρμογή του ν. 4601 για τους εταιρικούς μετασχηματισμούς και τις μετατροπές επιχειρήσεων.

10. Αναδιαμορφώνεται ο κρατικός ελεγκτικός μηχανισμός για την αντιμετώπιση του παραεμπορίου και της παραοικονομίας.

11. Πληροφοριακό σύστημα καταγραφής και δημοσίευσης των τιμών των αγαθών που διαμορφώνουν το καλάθι της αγοράς και επηρεάζουν το οικογενειακό εισόδημα.

12. Έλεγχος ιστοσελίδων προμηθευτών για τη διαπίστωση εφαρμογής της καταναλωτικής νομοθεσίας.

13. Αλλάζει το νομικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία των εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών, τις εισπρακτικές, για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις.

14. Αναβαθμίζεται το κέντρο υποδοχής και διαχείρισης καταγγελιών καταναλωτών, μέσω μηχανισμού ενοποίησης και διαλειτουργικότητας των λογισμικών συστημάτων.

15. Αλλαγές στην εθνική κεντρική αρχή αγορών και στις δημόσιες συμβάσεις, με σκοπό τη διαφάνεια των συναλλαγών, τον υγιή ανταγωνισμό και τη δημιουργία οικονομιών κλίμακος.

16. «Πράσινες» δημόσιες συμβάσεις, για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του Δημοσίου.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φορολογικό | Τι προβλέπουν τα δύο πρώτα νομοσχέδια, οι μειώσεις φόρων που έρχονται

Δημοσιεύτηκε

στις

Μετά την υπερψήφιση των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης, ξεκινά η μείωση των φόρων για την ενίσχυση της μεσαίας τάξης και την επανεκίνηση της ελληνικής οικονομίας.

Τα δύο φορολογικά νομοσχέδια και οι ελαφρύνσεις που θα περιλαμβάνονται σ’ αυτά, αποτελούν τη βάση του κυβερνητικού σχεδίου για την ανατροπή του καθεστώτος υπερφορολόγησης, το οποίο αποτέλεσε τροχοπέδη για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας τα προηγούμενα χρόνια. Στόχος είναι, μέσα από τη μείωση των φόρων και την προσέλκυση νέων επενδύσεων, να ενισχυθεί η ανάπτυξη της οικονομίας και να ανοίξει ο δρόμος για την μείωση του στόχου των πρωτογενών πλεονασμάτων κάτω από το 3,5% από το 2021 σε συμφωνία με τους εταίρους.

  • Το πρώτο νομοσχέδιο το οποίο αναμένεται να κατατεθεί με τη διαδικασία του κατεπείγοντος στη Βουλή έως τα τέλη της εβδομάδος, θα περιλαμβάνει τις μειώσεις στον ΕΝΦΙΑ του 2019 και του 2020, τις νέες ευνοϊκότερες ρυθμίσεις για τις 120 δόσειςκαθώς και αλλαγές στην πάγια ρύθμιση των 12 ή 24 δόσεων για τα χρέη προς την εφορία.
  • Το δεύτερο νομοσχέδιο, αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή τον Σεπτέμβριο. Σε αυτό θα περιλαμβάνονται οι μειώσεις στο φόρο εισοδήματος των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων, καθώς και τα μέτρα στήριξης της οικοδομής, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ.

Ειδικότερα, το πρώτο φορολογικό νομοσχέδιο θα προβλέπει:

1.Τη μείωση του ΕΝΦΙΑ, μεσοσταθμικά κατά 22%, για το σύνολο των 6,4 ιδιοκτητών ακινήτων από φέτος. Το 2020 θα ακολουθήσει ακόμη μία μείωση κατά 10%.

Ειδικότερα στα εκκαθαριστικά που θα σταλούν τον Αύγουστο:

– Για τις μικρές ιδιοκτησίες αξίας έως 60.000 ευρώ η μείωση του ΕΝΦΙΑ θα είναι 30%

– Για ιδιοκτησίες αξίας απο 60.000 ευρώ μέχρι 70.000 ευρώ η μείωση θα είναι 27%.

– Για ακίνητη περιουσία από 70.000 ευρώ μέχρι 80.000 ευρώ η μείωση θα είναι 25%.

– Για ακίνητη περιουσία από 80.000 ευρώ μέχρι 1.000.000 ευρώ η μείωση θα είναι 20%.

– Για τις πολύ μεγάλες ιδιοκτησίες που υπερβαίνουν σε αξία το 1 εκατ ευρώ η μείωση είναι 10%.

2. Τις αλλαγές, επί το ευνοϊκότερο, στη ρύθμιση των 120 δόσεων για τους οφειλέτες της εφορίας. Συγκεκριμένα θα προβλέπεται:

– Η μείωση της ελάχιστης μηνιαίας δόσης από 30 ευρώ σε 20 ευρώ. Η μείωση αυτή θα δώσει τη δυνατότητα στους μικροοφειλέτες να ρυθμίσουν τα χρέη τους σε περισσότερες δόσεις.

– Η μείωση του επιτοκίου από 5% σε 3%, με το οποίο επιβαρύνεται η οφειλή η οποία υπάγεται στη ρύθμιση.

– Η ένταξη στις 120 δόσεις όλων των επιχειρήσεων, με βασική οφειλή έως 1 εκατ. ευρώ.

– Η αναστολή των κατασχέσεων και των μέτρων αναγκαστικής είσπραξης για όσους εντάσσονται και παραμένουν στη ρύθμιση.

– Η θέσπιση νέας πάγιας ρύθμισης των οφειλών προς την εφορία σε 12 ή 24 δόσεις, προκειμένου να διευκολυνθούν όσοι έχουν δυσκολίες στην αποπληρωμή των οφειλών τους προς το Δημόσιο.

Στο δεύτερο φορολογικό νομοσχέδιο θα περιληφθούν οι μειώσεις στο φόρο εισοδήματος που θα ξεκινήσουν από φέτος και θα κλιμακωθούν σταδιακά σε βάθος τετραετίας. Ειδικότερα, οι διατάξεις του θα αφορούν:

– Τη μείωση του φόρου στα κέρδη των επιχειρήσεων από το 28% στο 24% για τη χρήση του 2019 και στο 20% το 2020.

– Τη μείωση του φόρου στα μερίσματα από το 10% στο 5% φέτος.

– Τη μείωση του πρώτου φορολογικού συντελεστή της κλίμακας εισοδήματος φυσικών προσώπων από το 22% στο 9% για εισοδήματα έως 10.000 ευρώ. Το μέτρο θα ισχύσει για τα εισοδήματα που θα αποκτηθούν το 2020. Έτσι, η θετική επίπτωση του θα αρχίσει να φαίνεται για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους από τον πρώτο μήνα του επόμενου έτους, μέσω της μηναίας παρακράτησης φόρου.

– Η μείωση του ανώτατου φορολογικού συντελεστή φυσικών προσώπων που σήμερα ανέρχεται σε 45%.

– Η σταδιακή κατάργηση μέσα στα επόμενα χρόνια της Ειδικής Εισφοράς Αλληλεγγύης και του Τέλους Επιτηδεύματος.

– Η σταδιακή μείωση των ασφαλιστικών εισφορών από το 20% στο 15%.

– Η μείωση των συντελεστών του ΦΠΑ από 24% σε 22% και από 13% σε 11% σε βάθος τετραετίας.

– Η αναστολή για μια τριετία του ΦΠΑ στις μεταβιβάσεις ακινήτων.

– Η αναστολή, επίσης, για τρία επιπλέον χρόνια, του φόρου υπεραξίας στις αγοραπωλησίες ακινήτων.

– Η έκπτωση φόρου 40% στις δαπάνες για την ενεργειακή, λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση των κτιρίων. Σ.Πολ.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ
teliko filiagkos-plio
HOLIDAY-Car-Rental-banner
aigaion
Island-thassos-banner
professional camera ad
filippidis marmara banner
post_head_image
300x250_ANOIKSI

300x250_ANOIKSI

karta 1
geotech_banner
old_town_inn
ergasia_syn
epikairotita

Social

Facebook
INSTAGRAM
Twitter
YOUTUBE



ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ