Ειδικοί επιστήμονες θα καθοδηγούν στα νοσοκομεία ασθενείς με καρκίνο
Σημαντική πρωτοβουλία για τη στήριξη των ογκολογικών ασθενών ανακοινώθηκε κατά τη διάρκεια του 2ου Forum της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καρκίνου (ΕΛΛΟΚ), που αφορά τη δημιουργία ειδικών ομάδων καθοδήγησης στα δημόσια νοσοκομεία έως το τέλος του 2025.
Όπως δήλωσε η Γενική Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας, Λίλιαν Βιλδιρίδη, οι νέες ομάδες θα ενταχθούν στα ήδη υπάρχοντα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας, τα οποία λειτουργούν από το 2016. Στόχος είναι να καθοδηγούν, να ενημερώνουν και να στηρίζουν τους ογκολογικούς ασθενείς σε κάθε βήμα της θεραπευτικής τους πορείας εντός του ΕΣΥ.
Νέες προσλήψεις και πολυεπιστημονική προσέγγιση
Οι ομάδες αυτές θα στελεχώνονται από ειδικό προσωπικό, όπως νοσηλευτές, ψυχολόγους, κοινωνιολόγους και άλλους επαγγελματίες υγείας, προκειμένου να ενισχυθεί η ολιστική στήριξη των ασθενών. Θα παρέχουν εξατομικευμένη βοήθεια για την πρόσβαση σε γιατρούς, εξετάσεις και θεραπείες, ώστε να μην χάνονται ασθενείς μέσα στη γραφειοκρατία και την πολυπλοκότητα του συστήματος υγείας.
Σήμερα, τα υπάρχοντα γραφεία ασχολούνται κυρίως με ενημέρωση για διαδικαστικά θέματα, καθώς και με διεκπεραίωση καταγγελιών, χωρίς να διαθέτουν δομές στήριξης για ειδικές ομάδες ασθενών όπως οι καρκινοπαθείς.
Υποχρεωτικά ογκολογικά συμβούλια και αξιολόγηση από ασθενείς
Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζεται και η θεσμοθέτηση υποχρεωτικών ογκολογικών συμβουλίων σε όλα τα δημόσια νοσοκομεία και κλινικές που ασχολούνται με τον καρκίνο, ώστε οι ασθενείς να μπορούν να παραπέμπονται σε ειδικούς και να λαμβάνουν συντονισμένη και στοχευμένη φροντίδα.
Παράλληλα, από τον Οκτώβριο θα ξεκινήσει αξιολόγηση των ογκολογικών μονάδων από τους ίδιους τους ασθενείς, ενώ για τα υπόλοιπα νοσοκομεία η διαδικασία θα ξεκινήσει ήδη από τα μέσα Ιουλίου.
Οι ασθενείς θα λαμβάνουν SMS στο κινητό τους 5 ημέρες μετά το εξιτήριο, με σύνδεσμο για να απαντήσουν ερωτηματολόγιο 32 ερωτήσεων, βαθμολογώντας την εμπειρία και την ποιότητα των υπηρεσιών υγείας που έλαβαν.
Προς ένα ανθρωποκεντρικότερο ΕΣΥ
Η συγκεκριμένη δέσμη μέτρων έρχεται να απαντήσει στην ανάγκη για ανθρώπινη, συντονισμένη και αποτελεσματική υποστήριξη των πιο ευάλωτων ομάδων ασθενών, με ιδιαίτερη έμφαση στους ογκολογικούς ασθενείς, που συχνά ταλαιπωρούνται από τη διάσπαση των υπηρεσιών και την έλλειψη ενημέρωσης.
Η παρέμβαση αυτή αποσκοπεί να κάνει πράξη τον στόχο ενός ανθρωποκεντρικού συστήματος υγείας, δίνοντας έμφαση όχι μόνο στη θεραπεία, αλλά και στη σωστή καθοδήγηση, ψυχολογική στήριξη και αξιοπρεπή πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που δικαιούται κάθε ασθενής.








