Υποδιοικήτρια 4ης Υ.Π.Ε | Διπλασιάστηκαν τα ραντεβού για εμβολιασμούς στην ΑΜ-Θ

Ετοιμάζει “καταδρομική” δράση εμβολιασμών στην Π.Ε Καβάλας η 4η Υγειονομική Περιφέρεια μέσα στο 2022.

Σε δηλώσεις στο enanews.gr προχώρησε η Υποδιοικήτρια της 4ης Υ.Π.Ε Ειρήνη Χατζοπούλου σχετικά με την αυξηση των εμβολιασμών στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ.

Όπως τόνισε η ίδια :

“Εδώ και πάρα πολύ καιρό υπάρχει μία αλλαγή του σκηνικού με την ζήτηση να είναι στο αποκορύφωμα της. Δεν ειναι τυχαιο που δεν υπαρχουν κενα ραντεβου εδω και πολυ καιρο. Ταυτόχρονα με την αύξηση των ραντεβού η 4η Υ.Π.Ε προχωρά σε δράσεις ανοιχτού τύπου για πολίτες χωρίς ραντεβού έτσι ώστε να επισπεύσουμε τον χρόνο εμβολιασμού των πολιτών.”

Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ :




Σέρρες | Μεγάλη ανταπόκριση για εμβολιασμό χωρίς ραντεβού

Αθρόα ήταν η προέλευση των Σερραίων σήμερα στο φουαγιέ του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών όπου έχουν τη δυνατότητα να εμβολιαστούν κατά της Covid-19, χωρίς να χρειαστεί να κλείσουν ραντεβού.

Πρόκειται για μια πρωτοβουλία της 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας Μακεδονίας Θράκης και του Δήμου Σερρών.

Από νωρίς το πρωί πολίτες συγκεντρώθηκαν έξω από το ΔΗΠΕΘΕ Σερρών που πήγαν να εμβολιαστούν με την πρώτη ή την Τρίτη ενισχυτική δόση του εμβολίου καθώς σήμερα Κινητή Μονάδα Εμβολιασμού της 4ης ΥΠΕ σε συνεργασία με τον Δήμο Σερρών βρισκόταν εκεί σε μια εκστρατεία προώθησης του εμβολιασμού .

Οι εμβολιασμοί πραγματοποιήθηκαν από το υγειονομικό προσωπικό των Κέντρων Υγείας της ΠΕ Σερρών. Ενώ Ο βουλευτής Σερρών Τάσος Χατζηβασιλείου συνεχάρη όλους τους εμπλεκόμενους φορείς υλοποίησης αυτής της δράσης.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Παναγιώτης Σπυρόπουλος ανέφερε πως σήμερα στέλνουμε ένα κοινωνικό μήνυμα προσφοράς και αγάπης.

Ο Διοικητής της 4ης ΥΠΕ, δήλωσε ικανοποιημένος από την ανταπόκριση του κόσμου στη συγκεκριμένη δράση.

epiloges




Παγώνη | Απευχόμαστε γενικό lockdown αλλά…

Σε δηλώσεις στο enanews.gr προχώρησε η Πρόεδρος της ΕΙΝΑΠ Ματίνα Παγώνη μετά την μεγάλη αύξηση των κρουσμάτων που ξεπέρασε τα 21.000 την Τρίτη 28 Δεκεμβρίου στην χώρα (διαβάστε σχετικά εδώ)

Όπως τόνισε η ίδια ήταν κάτι αναμενόμενο βάσει της επιδημιολογικής εικόνας που επικρατεί στην χώρα μας το τελευταίο χρονικό διάστημα λόγω της εμφάνισης της μετάλλαξης Όμικρον ενώ επισήμανε ότι δεν πρέπει να υπάρχει πανικός.

Παράλληλα έκανε λόγο πως η συζήτηση που έχει ξεκινήσει για εφαρμογή των μέτρων πριν από τις 3 Ιανουαρίου δεν πρέπει να συνεχίσει καθώς είναι άδικο για την εστίαση ειδικά από την στιγμή που ένα αρκετά μεγάλο μέρος του πληθυσμού έχει εμβολιαστεί.

Τέλος στο ερώτημα για το άν έχει τεθεί υπόψιν της επιτροπής των Ειδικών σκέψη για γενικό lockdown η ίδια έκανε λόγο πως είναι φανερά αντίθετη με αυτή την ιδέα ωστόσο υπάρχουν κάποιες συζητήσεις που φαίνεται πως έχουν ξεκινήσει.




Στο έλεος της πανδημίας με 21.657 κρούσματα σε ένα 24ωρο

Τα νέα κρούσματα κορονοϊού σήμερα Τρίτη 28 Δεκεμβρίου ανακοίνωσε ο ΕΟΔΥ. Σύμφωνα με την ενημέρωση, κατά το τελευταίο 24ωρο στην Ελλάδα καταγράφονται 60 νέοι θάνατοι ενώ στις ΜΕΘ της χώρας νοσηλεύονται 635 διασωληνωμένοι ασθενείς. Καταγράφονται συνολικά  21.657 νέα κρούσματα.

5 ημέρες καραντίνα για ασυμπτωματικούς

Μείωση της καραντίνας για ασυμπτωματικούς ασθενείς με τη μετάλλαξη Όμικρον και για όσους εμφανίζουν καθόλου ή πολύ ήπια συμπτώματα αποφάσισαν ειδικοί του υπουργείου Υγείας έπειτα από σύσκεψη την Τρίτη 28 Δεκεμβρίου.

Αναλυτικότερα μετά και τις νέες οδηγίες του CDC, η καραντίνα θα μειωθεί από 10 ημέρες που ισχύει σήμερα σε πέντε, για τους ασυμπτωματικούς και όσους φέρουν ήπια συμπτώματα. Οι επαγγελματίες υγείας θα μπορούν να επιστρέφουν μόνο με αρνητικό τεστ κορονοϊού, ενώ μετά τη λήξη της καραντίνας, ο ασθενής θα φορά υποχρεωτική μάσκα παντού.




Πλεύρης | Πάνω από 15.000 κρούσματα για σήμερα 28 Δεκεμβρίου

Σπάει κάθε ρεκόρ ο αριθμός των κρουσμάτων κορονοϊού στη χώρα μας, με τη μετάλλαξη Όμικρον να βρίσκεται ήδη εδώ και να αγγίζει το 70% των ημερήσιων κρουσμάτων των τελευταίων ημερών στην Αττική.

Τη Δευτέρα καταγράφηκαν 9.284 κρούσματα, ενώ σύμφωνα με τον υπουργό Υγείας, Θάνο Πλεύρη σήμερα θα ξεπεράσουμε τις 15.000 κρούσματα.

Όπως δήλωσε στην ΕΡΤ και την εκπομπή “Συνδέσεις” όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά για την εφαρμογή των μέτρων νωρίτερα.




Σέρρες | Εμβολιασμός χωρίς ραντεβού σήμερα από τον Δήμο και την 4η ΥΠΕ

Ο Δήμος Σερρών σε συνεργασία με την 4η Υγειονομική Περιφέρεια προσφέρει στους πολίτες τη δυνατότητα εμβολιασμού κατά της Covid -19, χωρίς ραντεβού, στο κέντρο της πόλης των Σερρών σήμερα Τρίτη 28 Δεκεμβρίου 2021.

Συγκεκριμένα, η Κινητή Μονάδα Εμβολιασμού της 4ης ΥΠΕ θα βρίσκεται στο φουαγιέ του Δημοτικού Θεάτρου Σερρών «Αστέρια», από τις 09:00 έως τις 15:00, προκειμένου να εμβολιάζει τους ενδιαφερόμενους πολίτες όλων των ηλικιών με την πρώτη ή την τρίτη/ενισχυτική δόση. Τα εμβόλια που θα διατίθενται είναι της Pfizer.




Σημαντική η τρίτη δόση εμβολίου για προστασία από την Όμικρον

Λιγότερες πιθανότητες για νοσηλεία ή ΜΕΘ σε ποσοστό 50-70% και 31-45%, αντίστοιχα, έχουν οι ασθενείς που προσβάλλονται από την παραλλαγή Όμικρον σε σχέση με την παραλλαγή Δέλτα, σύμφωνα με προκαταρκτικά ευρήματα από ανάλυση του Οργανισμού Υγείας του Ηνωμένου Βασιλείου.

Οι ειδικοί του Οργανισμού επισημαίνουν ότι τα αποτελέσματα αυτά δεν είναι οριστικά, καθώς λίγα περιστατικά προσβεβλημένα από τη νέα παραλλαγή χρειάζονται νοσηλεία, είναι αδύνατον να καταμετρηθούν όλες οι προηγούμενες μολύνσεις από τον ιό, ενώ ταυτόχρονα η Όμικρον έχει περιορισμένη μετάδοση στις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες.

Προσθέτουν επίσης, ότι παρά το μικρό ποσοστό ανάγκης για νοσηλεία με την παραλλαγή Όμικρον, ο πραγματικός αριθμός των ασθενών που μπορεί να αρρωστήσουν σοβαρά και να χρειαστούν νοσοκομειακή περίθαλψη μπορεί να είναι τεράστιος, λόγω της αυξημένης μεταδοτικότητας της νέας παραλλαγής.

Σχετικές δηλώσεις έκανε η διευθύνουσα σύμβουλος του Oργανισμού, Τζένι Χάρις, παροτρύνοντας τον πληθυσμό να εμβολιαστούν και με την τρίτη δόση, στην προσπάθεια να αναχαιτιστεί η μετάδοση της λοίμωξης.

Στις 20 Δεκεμβρίου, 132 άτομα με επιβεβαιωμένη Όμικρον είχαν χρειαστεί νοσηλεία, με τουλάχιστον το 40% των εισαγωγών να γίνονται στο Λονδίνο. Από τους ασθενείς αυτούς, οι 17 είχαν λάβει τρεις δόσεις εμβολίου, οι 74 δύο δόσεις, 8 είχαν λάβει μία μόνο δόση και οι 27 δεν είχαν εμβολιαστεί. Μέσα σε 28 ημέρες από τη διάγνωση της Όμικρον, σημειώθηκαν 14 θάνατοι, ηλικίας από 52 έως 96 ετών.

Η ανάλυση, διαπίστωσε επίσης τη μεγαλύτερη δυνατότητα της Όμικρον να μολύνει και πάλι άτομα που είχαν προηγουμένως νοσήσει από άλλη παραλλαγή του κοροναϊού, καθώς το 9,5% των ατόμων που είχαν μολυνθεί από Όμικρον είχε ήδη ιστορικό λοίμωξης COVID παλαιότερα. Όμως οι ειδικοί του οργανισμού επισημαίνουν πως το ποσοστό αυτό μπορεί να είναι υποεκτιμημένο, επειδή υπάρχει πάντα η περίπτωση της ασυμπτωματικής λοίμωξης η οποία δεν έχει καταγραφεί.

Αποτελεσματικότητα εμβολίων

Ως προς την αποτελεσματικότητα των εμβολίων, η έκθεση παρατήρησε ότι είναι μειωμένη έναντι της συμπτωματικής νόσησης με Όμικρον. Σημειώνει πως παρότι οι δύο δόσεις είναι λιγότερο αποτελεσματικές απέναντι στην Όμικρον έναντι της Δέλτα, η αναμνηστική, τρίτη δόση, βελτιώνει την προστασία. Όμως αυτή η πρόσθετη προστασία χάνεται γρήγορα, μειούμενη κατά 15-25% μετά το πέρασμα 10 εβδομάδων από την πραγματοποίηση της αναμνηστικής δόσης.

Έτσι, οι ειδικοί θεωρούν πως είναι ακόμη πολύ νωρίς για να εκτιμηθεί η αποτελεσματικότητα του εμβολίου έναντι των εισαγωγών στα νοσοκομεία, όμως εκτιμούν πως οι μειωμένες πιθανότητες νοσηλείας το πιο πιθανό είναι να διατηρηθούν, ιδίως μετά την αναμνηστική δόση.

Τα ευρήματα του Οργανισμού συμφωνούν με τρεις πρόσφατες μελέτες ερευνητών στην Αγγλία, τη Σκωτία και τη Νότια Αφρική, που καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η Όμικρον έχει χαμηλότερο κίνδυνο εισαγωγής στο νοσοκομείο από την Δέλτα.




Παραλλαγή Όμικρον | “Ποδαρικό” με νέα μέτρα στις 3 Γενάρη – Τι αλλάζει σε εστίαση, εργασία και διασκέδαση

Το πρώτο ορόσημο για το 2022 στην μάχη με την πανδημία έθεσε χθες επισήμως η κυβέρνηση, μετά την ανακοίνωση των νέων υγειονομικών μέτρων, με αφετηρία εφαρμογής τους τις 3 Ιανουαρίου 2022, καθώς «πλέον μπαίνουμε στην επικράτηση της μετάλλαξης Όμικρον και στην ελληνική επικράτεια», σύμφωνα με τον Υπουργό Υγείας, Θάνο Πλεύρη.

Με την Πρωτοχρονιά να αποτελεί -στην πράξη- την τελευταία εορταστική ανάπαυλα, τα μέλη της Επιτροπής των Εμπειρογνωμόνων του Υπουργείου Υγείας οριοθέτησαν χθες με -την εισήγησή τους- το καθημερινό τοπίο στην εργασία, τη διασκέδαση και την εστίαση για την νέα χρονιά, τουλάχιστον μέχρι και τις 16 Ιανουαρίου, οπότε και οι νέοι περιορισμοί θα παραμένουν σε ισχύ, με ορατή, ωστόσο, στον ορίζοντα την παράτασή τους.

Διαγενεακή απόσταση

Στο επίκεντρο του δεύτερου κατά σειρά «πακέτου» μέτρων βρίσκονται οι μαζικοί και κλειστοί χώροι, δηλαδή οι χώροι εργασίας, εστίασης και διασκέδασης, αλλά και οι νεότερες ηλικίες, οι οποίες λειτουργούν πολλαπλασιαστικά ως προς τη διασπορά της νέας παραλλαγής.

Συγκεκριμένα, «σχεδόν το 75% των κρουσμάτων είναι στις ηλικίες από 18 ετών ως 59 ετών με κυρίαρχη αναφορά την ηλικία 18 ως 30 ετών, ενώ ένα 20% είναι περίπου στην ηλικία κάτω των 18 ετών και μόλις 6% στις ηλικίες άνω των 60 ετών», όπως γνωστοποίησε χθες ο Υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης, απευθύνοντας παράλληλα έκκληση «ειδικά στα νεότερα παιδιά τα οποία έχουν βγει έξω και διασκεδάζουν και ενδεχομένως νοσούν -αλλά νοσούν πάρα πολύ ελαφριά- το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα να αποφύγουν να έχουν επαφές με τους γονείς τους, με τους παππούδες τους, με τις γιαγιάδες τους».

Προβληματισμός για την Αττική

Εκτός από την διαγενεακή απόσταση, την ανησυχία των επιστημόνων και της κυβέρνησης εντείνει και η «αρκετά μεγάλη άνοδος» της νέας παραλλαγής στο λεκανοπέδιο της Αττικής, με το Υπουργείο Υγείας να έχει εκπονήσει «σχέδιο πλήρους συνεργασίας με τον ιδιωτικό τομέα», προκειμένου να καλυφθούν όλες οι ανάγκες, καθώς τα επιδημιολογικά μοντέλα προβλέπουν πενταψήφιο αριθμό κρουσμάτων, ακόμη και εντός της σημερινής ημέρας.

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο Επίκουρος Καθηγητής Ιολογίας ΕΚΠΑ- Γκίκας Μαγιορκίνης εκτίμησε ότι τα νέα κρούσματα μπορεί να υπερβούν σήμερα τις 12.000, ενώ επισήμανε πως «ο αριθμός των κρουσμάτων Όμικρον στην Αττική έχει φτάσει στο 40-50%». Ο ίδιος, ωστόσο, παρατήρησε ότι το Εθνικό Σύστημα Υγείας βρίσκεται σε τροχιά αποσυμπίεσης, αφήνοντας πολύτιμο χρόνο και χώρο στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας, ιδίως για όσες ανάγκες προκύψουν μετά τις γιορτές. Παρότι τη «συνεχιζόμενη αύξηση των κρουσμάτων» προεξόφλησε χθες και ο Υπουργός Υγείας, ο κ. Πλεύρης συμπλήρωσε, όμως, ότι «η άνοδος των κρουσμάτων δεν συνδυάζεται και με άνοδο των νοσηλειών», επιτρέποντας μια ελαφρά αισιοδοξία ως προς τις μελλοντικές αντοχές του δημόσιου συστήματος υγείας.

Με αυτά τα δεδομένα, στην προσπάθεια αναχαίτισης της νέας παραλλαγής προστίθενται νέα «όπλα» από την κυβερνητική φαρέτρα, καθώς από τις 3 Ιανουαρίου τίθενται σε ισχύ οι εξής περιορισμοί:

Για την εργασία:

· Τηλεργασία σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, που θα εφαρμοστεί έως και 50% και

· κυλιόμενο ωράριο.

Για την εστίαση – διασκέδαση:

· λειτουργία των καταστημάτων εστίασης και διασκέδασης έως τις 12.00 τα μεσάνυχτα, ενώ η μουσική προς το παρόν επιτρέπεται, αλλά αν δεν τηρηθεί το συγκεκριμένο μέτρο, θα διακοπεί και η μουσική.

· Υποχρεωτική χρήση μάσκας υψηλής προστασίας (FFP2/KN95), ή διπλής από τους εργαζόμενους στην εστίαση,

· Οι πελάτες θα είναι μόνο καθήμενοι,

· επιβάλλονται μετρικές αποστάσεις στα τραπεζοκαθίσματα και

· 6 άτομα ανά τραπέζι.

Για τα γήπεδα:

· πληρότητα εμβολιασμένων θεατών θα είναι έως το 10% της χωρητικότητας τους, με πλαφόν θεατών τα 1.000 άτομα.

· Αν το μέτρο δεν τηρηθεί οι αγώνες θα γίνονται κεκλεισμένων των θυρών.

Για τις Μονάδες Φροντίδας Ηλικιωμένων

· επίσκεψη μόνο με pcr test 48 ωρών,

Για τα νοσοκομεία/νοσηλευτικά ιδρύματα

· απαγορεύονται οι ιατρικοί επισκέπτες

· εντατικοποιούνται οι έλεγχοι στα επισκεπτήρια.

Για τα σούπερ μάρκετ και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς:

· Υποχρεωτική χρήση μάσκας υψηλής προστασίας (FFP2/KN95), ή διπλής από τους εργαζόμενους στην εστίαση, στα ΜΜΜ, σούπερ μάρκετ και όπου υπάρχει συνωστισμός.

Υπενθυμίζεται ότι μέχρι τις 6 το πρωί της 3ης Ιανουαρίου 2022, οπότε και ενεργοποιείται το παραπάνω «πακέτο» μέτρων, εξακολουθούν να ισχύουν και τα εξής μέτρα:

· Υποχρεωτική χρήση μάσκας σε όλους τους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους.

· Σε σουπερ μάρκετ και μέσα μαζικής μεταφοράς διπλή μάσκα ή υψηλής προστασίας ΚΝ95.

· Ακυρώνονται οι δημόσιες εορταστικές εκδηλώσεις.

· Οι ταξιδιώτες που έρχονται στην Ελλάδα, επαναλαμβάνουν το τεστ τη δεύτερη και τέταρτη μέρα από την είσοδό τους στη χώρα,

· Ισχυρή σύσταση για τεστ πριν από κάθε κοινωνική εκδήλωση.

«Βροχή» αντιδράσεων

Την ίδια ώρα, η επικέντρωση του νέου υγειονομικού πακέτου στην εστίαση και τη διασκέδαση συνοδεύτηκε από έντονες αντιδράσεις του κλάδου, ο οποίος εκτιμά ότι πλήττεται όσο λίγοι από την νέα φάση της πανδημίας. «Στα τελευταία μέτρα που πήρανε πέσαμε 70% κάτω, σκεφτείτε λοιπόν να πάρουν κι άλλα μέτρα επιπλέον. Εμείς τελειώσαμε» σχολίασε χαρακτηριστικά ο Γιάννης Τσάκος, πρόεδρος των ιδιοκτητών τουριστικών επιχειρήσεων εστίασης. Ακόμη μεγαλύτερη δυσαρέσκεια για τους επιχειρηματίες του κλάδου πυροδοτεί το ενδεχόμενο πλήρους διακοπής της μουσικής, για το οποίο προειδοποίησε χθες ο Υπουργός Υγείας, σε περίπτωση που τα μέτρα δεν γίνουν πλήρως σεβαστά.

Σφοδρές αντιδράσεις καταγράφονται και στο χώρο του ποδοσφαίρου, με τη Super League να συνεδριάζει εκτάκτως σήμερα μέσω τηλεδιάσκεψης για το μέτρο της περιορισμένης πληρότητας στα γήπεδα (10% με όριο τους 1.000 θεατές), στον απόηχο και των ανακοινώσεων που εξέδωσαν οι αθλητικοί σύλλογοι «Ολυμπιακός» και «Παναθηναϊκός».

Στις… καθυστερήσεις τα μέτρα

Ως αργοπορημένα, ελλειμματικά και ατελέσφορα σχολιάζουν τα νέα μέτρα ης κυβέρνησης και οι υπόλοιπες πτέρυγες της Βουλής, εκτιμώντας ότι τόσο η εφαρμογή, όσο και η όποια απόδοσή τους δεν θα καταστούν εντέλει ικανές να αναχαιτίσουν επαρκώς την νέα παραλλαγή.

Ασκώντας δριμεία κριτική στην κυβέρνηση, ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία επισημαίνει πως «πριν από μια εβδομάδα στη συζήτηση στη Βουλή για την τραγική διαχείριση του 4ου κύματος, η κυβέρνηση μέσω του κ. Γεραπετρίτη αναρωτιόταν ποιος είπε στον Αλέξη Τσίπρα ότι θα υπάρξει νέο κύμα και αν έχει στοιχεία για αυτά που λέει.
Ανίκανοι για τις ανάγκες της χώρας τρέχουν σταθερά πίσω από τις εξελίξεις. Με ρεκόρ κρουσμάτων, η κυβέρνηση τώρα ανακοίνωσε μέτρα για… τις 3 Ιανουαρίου!».

«Και πάλι συστάσεις και ατομική ευθύνη. Κουβέντα όμως για αξιόπιστη ιχνηλάτηση με μαζικά και δωρεάν τεστ για τον πληθυσμό, για περισσότερα δρομολόγια στα Μέσα Μεταφοράς, για αλλαγή πρωτοκόλλων στα σχολεία, για ενίσχυση του ΕΣΥ που καταρρέει και για επίταξη ιδιωτικών κλινικών. Ακόμα και το μέτρο της τηλε-εργασίας ανακοινώθηκε θολό, χωρίς διευκρινίσεις και καθυστερημένα» αναφέρει, μεταξύ άλλων η Κουμουνδούρου, συμπληρώνοντας πως «η κυβέρνηση Μητσοτάκη αγνόησε και αγνοεί τόσο τους επιστήμονες, όσο και τον ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία που καιρό τώρα προτείνουν συγκεκριμένα μέτρα. Συνεχίζει την ίδια αδιέξοδη τακτική που οδηγεί σε ανεξέλεγκτη κατάσταση στην Υγεία, στην οικονομία, στο εισόδημα». «Λόγω του αδιεξόδου, δε, που οι ίδιοι έχουν δημιουργήσει κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος ότι τελικά στις 3 Ιανουαρίου θα ισχύσουν αυτά, και όχι νέα μέτρα», καταλήγει η αξιωματική αντιπολίτευση.

«Η πανδημία καλπάζει και η ΝΔ κάνει επικοινωνιακή διαχείριση» παρατήρησε από πλευράς του το Κίνημα Αλλαγής, υπογραμμίζοντας πως «τα 9.248 νέα κρούσματα αναγκάζουν την Κυβέρνηση να ανακοινώσει νέα μέτρα σήμερα, τα οποία όμως – και προς έκπληξη όλων μας – θα εφαρμοστούν μια εβδομάδα μετά, χωρίς να μπορούμε να γνωρίζουμε την εξέλιξη της πανδημίας μέχρι τότε». «Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας συνεχίζει να πρωτοτυπεί αρνητικά, καθώς προτεραιότητα γι’ αυτήν έχει η διαχείριση του πολιτικού κόστους και όχι η προστασία της δημόσιας υγείας. Η στρατηγική αυτή όμως απέτυχε και εγκυμονεί κινδύνους, με δεδομένη την οριακή κατάσταση του ΕΣΥ, αλλά και την επιμονή της να μην το ενισχύει ουσιαστικά και βιώσιμα» τονίζει ακόμη το ΚΙΝΑΛ.

Στον αντίποδα, «η παράταξή μας έχει εγκαίρως υπογραμμίσει την ανάγκη να σχεδιάσουμε βάσει των πραγματικών γεγονότων και των εμπειριών από άλλα Ευρωπαϊκά κράτη όπου έχει ήδη ξεκινήσει η υπερμετάδοση της μετάλλαξης Όμικρον, με μέτρα που θωρακίζουν την κοινωνία και ενισχύουν το εμβολιαστικό πρόγραμμα. Για εμάς δεν υπάρχει μικροπολιτική διαχείριση, αλλά η εθνική προσπάθεια να προστατέψουμε τη ζωή, την υγεία και το εισόδημα των πολιτών» υποστηρίζει η Χαριλάου Τρικούπη και καταλήγει: «η ατολμία της Κυβέρνησης της ΝΔ βλάπτει σοβαρά και τα τρία».

Για επανάληψη «τραγικών αδιεξόδων» κάνει λόγο από μεριάς του και ο Περισσός, σε σχόλιό του για τα νέα μέτρα της κυβέρνησης. «Προβλέψεις για ρεκόρ κρουσμάτων, με ευχολόγια και συστάσεις ατομικής ευθύνης, χωρίς καμία στήριξη του δημόσιου συστήματος Υγείας και χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο για χώρους δουλειάς, σχολεία, Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, που αποτελούν εστίες μετάδοσης. Επιδημιολογική επιτήρηση στα λόγια, χωρίς δωρεάν και επαναλαμβανόμενα τεστ σε όλο τον πληθυσμό. Μάσκες αυξημένης προστασίας, με μετακύλιση του αυξημένου κόστους στον λαό και τους εργαζόμενους» περιγράφει το ΚΚΕ, συμπεραίνοντας ότι «αυτή είναι η ουσία των κυβερνητικών μέτρων για την πανδημία, τα οποία επαναλαμβάνονται -χωρίς κανένα αποτέλεσμα- κάθε τρεις και λίγο, οδηγώντας σε τραγικά αδιέξοδα και αποτελέσματα».

«Θα σας κόψουμε τη μουσική». Είναι η χαρακτηριστικότερη φράση του Υπουργού Υγείας στην έκτακτη ενημέρωσή του για ΜΗ λήψη έκτακτων μέτρων για την επέλαση της μετάλλαξης Όμικρον ενόψει του εορτασμού της Πρωτοχρονιάς., παρατηρεί με τη σειρά του το ΜέΡΑ25, αναφέροντας, μεταξύ άλλων, πως «έτσι θα πορευτούμε και στο νέο γύρο αυτής της πανδημίας: με μια κυβέρνηση που αρνείται να εφαρμόσει τα αυτονόητα (όπως τα δωρεάν μαζικά τεστ), με μέριμνα για ιδιωτικά υπερκέρδη (υπερτιμολογημένες μάσκες και τεστ) και έναν Υπουργό Υγείας που θα πατάξει αμείλικτα… τις νότες».

Παρακάτω αναλυτικά τα μέτρα όπως ανακοινώθηκαν από τον Υπουργό Υγείας :




Ανακοινώσεις Πλεύρη για τα νέα μέτρα – Τι αλλάζει από τις 3 Ιανουαρίου

Την λήψη νέων μέτρων ανακοίνωσε ο Υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης, ύστερα από τις εισηγήσεις της Επιτροπής των Εμπειρογνωμών στην «σκιά» της εξάπλωσης της παραλλαγής Όμικρον.

Τα νέα μέτρα τίθενται σε εφαρμογή από τις 3 Ιανουαρίου και φέρνουν αλλαγές στην εστίαση και τους χώρους διασκέδασης, στην παρουσία θεατών στα γήπεδα, στα νοσοκομεία αλλά στην χρήσης τηλεργασίας. Ο υπουργός Υγείας απηύθυνε έκκληση ιδιαίτερα στους νέους να αποφύγουν τις επόμενες ημέρες να έχουν επαφή με τους γονείς, τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους.

Αναλυτικά τα μέτρα που ανακοινώθηκαν:

Οι χώροι διασκέδασης και η εστίαση θα λειτουργούν έως τις 12 τα μεσάνυχτα, μόνο για εμβολιασμένους πελάτες και χωρίς την παρουσία όρθιων. Παράλληλα επιβάλλεται όριο 6 ατόμων ανά τραπέζι. Για την μουσική, θα ληφθούν αποφάσεις αργότερα και εφ΄όσον παρατηρηθεί ότι τα μέτρα δεν τηρούνται.

Για τα γήπεδα αποφασίστηκε να λειτουργούν με πληρότητα στο 10% και με πλαφόν 1.000 θεατές.Αν δεν τηρηθούν τα μέτρα οι αγώνες θα γίνονται κεκελισμένων των θυρών.

Για  τους εργαζόμενους εστίασης και νοσοκομείων καθίσταται υποχρεωτική η χρήση διπλής μάσκας ή μάσκας υψηλής προστασίας ΚΝ95 σε σουπερ μάρκετ, ΜΜΕ και στο προσπωικότ ων χώρων εστίασης.

Όσον αφορά στον τομέα της εκπαίδευσης, αναστέλλεται η διεξαγωγή σχολικών εκδρομών. Περαιτέρω συζήτηση για τα σχολεία θα πραγματοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα.

Επέκταση της τηλεργασίας σε ποσοστό της τάξης του 50%

H επίσκεψη σε γηροκομεία και δομές υγείας θα γίνεται μόνο με αρνητικό PCR

 

 




Μελομακάρονα και κουραμπιέδες | Ποια έχουν τις πιο πολλές θερμίδες

Και κάθε χρόνο εννοείται πως τιμάμε τα γλυκά αυτά τόσο που σε πολλά σπίτια δεν προφταίνουν να δουν… Χριστούγεννα

Οπότε ακόμη μία δόση από μελομακάρονα, κυρίως, που καταναλώνονται και περισσότερο, είναι απαραίτητη.

Γιατί η αλήθεια είναι πως τα μελομακάρονα, αλλά και τους κουραμπιέδες τα τρώμε σα να μην υπάρχει αύριο. Δύο-δύο, ακόμη και τρία – τρία. Έχετε, όμως, σκεφτεί πόσες θερμίδες έχουν αυτά τα μικρά κομμάτια; Γιατί μπορεί να έχετε ακούσει ότι τις έχουν τις θερμίδες τους και είναι παχυντικά, όμως, στην πραγματικότητα σας έχει περάσει ως ιδέα να κάνετε μία αντιστοιχία για παράδειγμα με την πίτσα; Άλλο αγαπημένο σνακ που όπως ξέρουμε, αποτελεί διατροφική «βόμβα».

Ψάξαμε, λοιπόν και κάναμε τις αναλογίες. Και τα αποτελέσματα μάλλον είναι αποκαρδιωτικά, διότι τα χριστουγεννιάτικα γλυκά δεν είναι και τόσο… αθώα θερμιδικά.

Μελομακάρονα

Είναι τα πιο δημοφιλή κι αυτά που οι περισσότεροι τα τρώνε ακόμη και τρία-τρία. Έχετε, όμως, σκεφτεί πως αυτά τα τρία μελομακάρονα αντιστοιχούν (παρά λίγες θερμίδες παρακάτω) με ένα πιτόγυρο;

Συγκεκριμένα, ένα μελομακάρονο βάρους 35 γρ. περιέχει 190 θερμίδες και 8 γρ. λιπαρά. Μία πίτα αλάδωτη με γύρο χοιρινό, πατάτες και τζατζίκι έχει 570 θερμίδες, όσες δηλαδή τρία μελομακάρονα.

Κουραμπιέδες

Οι κουραμπιέδες είναι αλήθεια πως είναι νόστιμοι, αλλά έχουν πολλές θερμίδες και αρκετά λιπαρά, ιδίως κορεσμένα. Και οι ειδικοί συστήνουν την κατανάλωσή τους με μέτρο. Εδώ, θα κάνουμε αντιστοιχία με την πίτσα, την οποία επίσης – όπως γνωρίζουμε χρόνια τώρα – πρέπει να καταναλώνουμε με μέτρο.

Έχουμε και λέμε, λοιπόν: ένας κουραμπιές βάρους περίπου 40 γρ. περιέχει 240 θερμίδες και 9,2 γρ. λιπαρά. Ένα κομμάτι πίτσα σπέσιαλ από την άλλη έχει λίγες θερμίδες παραπάνω και συγκεκριμένα 266. Άρα, μισή πίτσα (αν είναι έξι κομματιών) αντιστοιχεί περίπου με τρεις κουραμπιέδες!




Δείτε ποια είναι τα συμπτώματα της μετάλλαξης “όμικρον”

Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι η πλειοψηφία των ατόμων που μολύνονται και τουλάχιστον όσοι έχουν πραγματοποιήσει τον εμβολιασμό τους κατά της Covid, οδηγούνται σε ήπια ασθένεια που μπορεί να μοιάζει με το κοινό κρυολόγημα.

Σύμφωνα με τη Συμβουλευτική Επιτροπή για τις Πρακτικές Ανοσοποίησης, που εισηγείται τα επιστημονικά της συμπεράσματα στα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC), τα συμπτώματα που φαίνεται μέχρι στιγμής να σχετίζονται με την παραλλαγή Όμικρον, είναι τα εξής:

  • Βήχας
  • Κόπωση ή κούραση
  • Συμφόρηση και καταρροή

Σε αντίθεση με τις προηγούμενες παραλλαγές του κορονοϊού, η απώλεια γεύσης και όσφρησης φαίνεται να είναι περισσότερο σπάνιο σύμπτωμα. Ωστόσο, οι επιστήμονες τονίζουν ότι τα συμπεράσματα αυτά στηρίζονται σε πρώιμες αναφορές και κλινικές διαπιστώσεις των γιατρών και όχι σε επιστημονικές μελέτες.

Επιπλέον, μπορεί να αφορούν μόνο ορισμένες κατηγορίες του πληθυσμού, όπως είναι οι νέοι, οι υγιείς και οι πλήρως εμβολιασμένοι.

«Είναι ξεκάθαρο ότι αν έχεις εμβολιαστεί, ιδιαίτερα αν έχεις κάνει αναμνηστική τρίτη δόση, η Όμικρον τείνει να προκαλεί ηπιότερες λοιμώξεις», λέει ο Δρ Γουίλιαμ Σάφνερ, εξειδικευμένος στις μολυσματικές ασθένειες στο Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Vanderbilt στο Νάσβιλ του Τενεσί.

«Αυτό που δεν έχουμε διαπιστώσει ακόμα είναι τι μπορεί να προκαλέσει η Όμικρον στους μη εμβολιασμένους ανθρώπους», πρόσθεσε.

Στα παραπάνω συμπεράσματα έχουν καταλήξει και οι Έλληνες επιστήμονες, όπως επισήμανε σε πρόσφατη επιστημονική εκδήλωση του ΕΚΠΑ, ο Καθηγητής Παθολογικής Φυσιολογίας – Λοιμωξιολογίας ΕΚΠΑ, Νικόλαος Σύψας:

«Είναι συμπτώματα που μοιάζουν με αυτά του κοινού κρυολογήματος. Όταν το άτομο είναι εμβολιασμένο όμως και νοσήσει από κορονοϊό, έχει συμπτώματα κοινού κρυολογήματος χωρίς πυρετό! Τα συμπτώματα, λοιπόν, αλλάζουν βάσει των μεταλλάξεων. Τώρα με τη Όμικρον, στοιχειά από την Αγγλία δείχνουν ότι: πονοκέφαλος, πονόλαιμος, φτέρνισμα, βήχας, καταρροή, είναι τα σύμπτωμα της Covid. Στην περίπτωση αυτή ο ασθενής δεν θα πρέπει να λέει ότι «έχω κοινό κρυολόγημα», αλλά Covid και να προχωρά σε εργαστηριακό έλεγχο. Κατά προτίμηση PCR μοριακό, αλλά και αντιγονικό Rapid Test», ανέφερε ο κ. Σύψας.




Μετάλλαξη Omicron | Θέμα εβδομάδων να κυριαρχήσει στην Ελλάδα ενώ 20 περιοχές είναι στο «βαθύ κόκκινο»

Η παραλλαγή αναμένεται να εξαπλωθεί ενώ ο επιδημιολογικός χάρτης της χώρας είναι ήδη επιβαρυμένος – Ποιες περιοχές είναι στο «βαθύ κόκκινο» – Νέο πακέτο μέτρων από 3 Ιανουαρίου

Δυσοίωνες είναι πλέον οι προβλέψεις για την πορεία εξάπλωσης της μετάλλαξης Όμικρον στην χώρα μας το αμέσως επόμενο διάστημα την ώρα που ο επιδημιολογικός χάρτης παραμένει επιβαρυμένος.

Χαρακτηριστική είναι η τοποθέτηση του καθηγητή του LSE και εκπροσώπου της Ελλάδος στα διεθνή fora, Ηλία Μόσιαλου, ο οποίος μιλώντας το Σάββατο στον ΣΚΑΪ σημείωσε πως είναι θέμα λίγων εβδομάδων για να επικρατήσει η νέα παραλλαγή στην χώρα μας.

Παράλληλα, ο καθηγητής επεσήμανε πως το 10 με 20% των κρουσμάτων στην πατρίδα μας αυτή τη στιγμή είναι της παραλλαγής Όμικρον.

«Δεν είχαμε την ένταση του πανδημικού κύματος που αναμένουμε τώρα με την Όμικρον, δηλαδή να κολλήσουν πάρα πολλοί» επεσήμανε ο καθηγητής προσθέτοντας πως οι υπεύθυνοι θα πρέπει επεξεργαστούν τα δεδομένα που θα προκύψουν τις επόμενες ημέρες και «με βάση το πώς θα εξελιχθεί η ένταση της πανδημίας το χρονικό διάστημα της λήψης των μέτρων θα πρέπει να αποφασιστεί». «Αν δούμε ότι έχουμε ηπιότερη εκδοχή, τις επόμενες ημέρες σε σχέση με τον αριθμό των κρουσμάτων και μη μεγάλη επιβάρυνση στο σύστημα υγείας προφανώς το χρονοδιάγραμμα αλλάζει».

Είναι χαρακτηριστικό επίσης ότι ο ΕΟΔΥ -παρότι πρόκειται για το διήμερο παραμονής και ανήμερα των Χριστουγέννων- ανακοίνωσε χθες 6.590 νέα κρούσματα κορωνοϊού, 617 διασωληνωμένους και 58 θανάτους. Το πρόβλημα γίνεται ακόμα πιο σαφές εστιάζοντας σε συγκεκριμένες περιοχές, όπως η Αττική. Στην Αττική, στις 21 Δεκεμβρίου είχαν καταγραφεί 2.264 κρούσματα και το τελευταίο εικοσιτετράωρο εκτοξεύτηκαν στα 3.200! Αξίζει να σημειωθεί ότι από τους 617 διασωληνωμένους οι 518 (83.95%) είναι ανεμβολίαστοι ή μερικώς εμβολιασμένοι και 99 (16.05%) πλήρως εμβολιασμένοι.

Την ίδια ώρα, αρκετά δύσκολη είναι ήδη η κατάσταση στην Ελλάδα καθώς σύμφωνα με τον επιδημιολογικό χάρτη οι περιοχές που είναι στο «βαθύ κόκκινο» στη χώρα μας είναι συνολικά 20.

Η λίστα με τις περιοχές στο «βαθύ κόκκινο»:

  • Γρεβενά,
  • Κοζάνη,
  • Καστοριά,
  • Πιερία
  • Ημαθία,
  • Θεσσαλονίκη
  • Κιλκίς
  • Χαλκιδική
  • Σέρρες
  • Δράμα
  • Έβρος
  • Μυτιλήνη
  • Άρτα
  • Κέρκυρα
  • Καρδίτσα
  • Ευρυτανία
  • Φθιώτιδα
  • Εύβοια
  • Αχαΐα
  • Λακωνία

Δείτε τον επιδημιολογικό χάρτη της χώρας την τελευταία εβδομάδα:

epidimiologikos-xartis-1

Μάσκες παντού και νέα μέτρα από τις 3 Ιανουαρίου

Στο πλαίσιο αυτό, ήδη πολιτεία και επιστήμονες έχουν ανακοινώσει ένα πακέτο πρόσθετων μέτρων προκειμένου να αποτραπεί η ραγδαία εξάπλωση της «Όμικρον» τα οποία τέθηκαν σε εφαρμογή από την Παρασκευή.  Ήδη καθορίστηκε μεταξύ άλλων υποχρεωτική η χρήση μάσκας παντού, ένα μέτρο που θα διαρκέσει τουλάχιστον έως τις 2 Ιανουαρίου. Σημειώνεται πως όπως έχει ενημερώσει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας, το δεύτερο πακέτο μέτρων αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από τις 3 Ιανουαρίου και να έχει διάρκεια 15 ημερών.

Προς το παρόν οι πολίτες από χθες έως και τις 2 Ιανουαρίου, πρέπει να φορούν μάσκα σε όλους τους εξωτερικούς χώρους, ενώ όσοι θέλησαν να μπουν σε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ή να επισκεφθούν τα σούπερ μάρκετ είχαν την υποχρέωση να φορούν διπλή μάσκα ή μάσκα τύπου ΚΝ95.

Πιο αναλυτικά από την παραμονή των φετινών Χριστουγέννων στις 06:00 και μέχρι τις 3 Ιανουαρίου του 2021 τουλάχιστον:

  • Η μάσκα είναι υποχρεωτική σε όλους τους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους. Αυτό αφορά και στους ανοιχτούς χώρους της εστίασης (π.χ. για να μπει κάποιος να πάει στο τραπέζι του), αλλά και στα γυμναστήρια. Στα μπαρ, κάποιος δεν χρησιμοποιεί τη μάσκα μόνο όταν καταναλώνει τροφή ή κάποιο ποτό. Όποιος δεν συμμορφωθεί θα τιμωρείται με πρόστιμο.
  • Η μάσκα παραμένει υποχρεωτική και στην εκκλησία και στα θέατρα και τα σινεμά, ενώ εντείνονται οι έλεγχοι των μέτρων.
  • Στα σούπερ μάρκετ και τα Μέσα Μεταφοράς είναι υποχρεωτική η διπλή μάσκα ή υψηλής προστασίας ΚΝ95 (που είναι αυξημένης προστασίας και πιο ακριβή…)..
  • Ακυρώνονται οι δημόσιες εορταστικές εκδηλώσεις σε όλη τη χώρα. Εξαιρούνται, πάντως, τα θεματικά πάρκα.
  • Στους ταξιδιώτες που έρχονται στην Ελλάδα, πέρα από το υποχρεωτικό μοριακό τεστ 72 ωρών ή το rapid test 24 ωρών για να μπουν στη χώρα, γίνεται ισχυρή σύσταση να επαναλαμβάνουν το τεστ τη δεύτερη και τέταρτη μέρα μετά την άφιξή τους στην Ελλάδα.
  • Γίνεται ισχυρή σύσταση για τεστ πριν από κάθε κοινωνική εκδήλωση. Όπως είπε ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης, στην ανακοίνωση των μέτρων, οι νεότεροι να βγουν, άλλα να προσέξουν τις επαφές τους με ευπαθή άτομα και ηλικιωμένους τις επόμενες μέρες από την έξοδό τους.

Νέα μέτρα μετά τις 3 Ιανουαρίου

Από τη νέα χρονιά ωστόσο αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή και νέο πακέτο μέτρων το οποίο πιθανόν θα οριστικοποιηθεί στην συνεδρίαση των ειδικών στις 27 Δεκεμβρίου. Τα νέα μέτρα αυτά που θα τεθούν σε ισχύ από 3 Ιανουαρίου θα έχουν ως στόχο τον περιορισμό των επαφών σε χώρους υψηλού συνωστισμού. Συγκεκριμένα σύμφωνα με τον υπουργό Υγείας, Θάνο Πλεύρη, στο «στόχαστρο» θα μπει η διασκέδαση και όχι η εστίαση καθώς. Παράλληλα αναμένονται παρεμβάσεις με αύξηση του ποσοστού της τηλεργασίας αλλά και τις αθλητικές εκδηλώσεις.

Σύμφωνα με όσα είπε ο υπουργός Υγείας, τα νέα μέτρα, τα οποία δεν έχουν αποφασιστεί ακόμα, θα έχουν χρονική διάρκεια 15 ημερών.




Εγκαθίσταται το PET scan στο Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης

Επειτα από δωρεά του ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος», εγκαθίσταται το απεικονιστικό σύστημα PET Scan στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης.

Το σύστημα είναι ζωτικής σημασίας για τους ογκολογικούς και όχι μόνο ασθενείς, καθώς βοηθά στην βελτίωση της επιβίωσής τους και θα τεθεί σε λειτουργία την άνοιξη στο τμήμα Πυρηνικής Ιατρικής του Π.Γ.Ν.Α.

Μάλιστα, θα είναι το μοναδικό σε νοσοκομείο της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας & Θράκης.




Ο FDA ενέκρινε το χάπι Paxlovid της Pfizer για χρήση στο σπίτι

Η φαρμακοβιομηχανία Pfizer Inc ανακοίνωσε σήμερα ότι η Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ (FDA) ενέκρινε το αντιιικό χάπι της για την Covid-19, καθιστώντας το την πρώτη θεραπεία για τον νέο κορονοϊό που μπορεί να λαμβάνεται στο σπίτι και αναμένεται ότι θα γίνει ένα σημαντικό εργαλείο στη μάχη για την αντιμετώπιση της ραγδαία εξαπλούμενης παραλλαγής Όμικρον.

Τα δεδομένα από την κλινική δοκιμή της Pfizer έδειξαν ότι το αντιιικό σχήμα δύο φαρμάκων που προτείνεται ήταν κατά 90% αποτελεσματικό όσον αφορά την πρόληψη νοσηλείας και θανάτου σε ασθενείς που αντιμετώπιζαν υψηλό κίνδυνο να αναπτύξουν σοβαρή νόσο. Τα πρόσφατα εργαστηριακά δεδομένα υποδηλώνουν ότι το φάρμακο διατηρεί την αποτελεσματικότητά του και απέναντι στην Όμικρον.

Η FDA ενέκρινε το σκεύασμα, που λαμβάνεται από το στόμα, για τη θεραπεία ενηλίκων ασθενών υψηλού κινδύνου και παιδιατρικών ασθενών ηλικίας τουλάχιστον 12 ετών, εκτός νοσοκομείου. Η εταιρεία διαβεβαίωσε ότι είναι έτοιμη να ξεκινήσει αμέσως τις παραδόσεις στις ΗΠΑ και να αυξήσει την πρόβλεψη παραγωγής στα 120 εκατομμύρια θεραπευτικά σχήματα, από 80 εκατομμύρια, εντός του 2022.

Η σύμβαση της αμερικανικής κυβέρνησης προβλέπει ότι το κάθε θεραπευτικό σχήμα θα κοστίζει 530 δολάρια. Οι ΗΠΑ έχουν παραγγείλει 10 εκατομμύρια θεραπευτικά σχήματα μέχρι στιγμής.

Τα χάπια της Pfizer, που θα λαμβάνονται συνδυαστικά με το παλαιότερο αντιιικό φάρμακο ριτοναβίρη, θα πωλούνται με την εμπορική ονομασία Paxlovid. Τα χάπια θα πρέπει να λαμβάνονται κάθε 12 ώρες, για πέντε ημέρες, λίγο αφού εμφανιστούν τα συμπτώματα της Covid-19.

Η Pfizer ανέφερε ότι σκοπεύει να υποβάλει μια νέα αίτηση στην FDA εντός του 2022 ζητώντας την πλήρη έγκριση των ρυθμιστικών αρχών για το φάρμακό της.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ




ΠΟΥ | Το 2022 πρέπει να είναι το τέλος της πανδημίας

«Καμία χώρα δεν μπορεί να εξέλθει από την πανδημία με αναμνηστικές δόσεις εμβολίων»

Ο επικεφαλής του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας δήλωσε σήμερα ότι δεν πρέπει να υπάρχει η αυταπάτη ότι αρκεί η χορήγηση αναμνηστικών δόσεων για την έξοδο από την πανδημία της Covid-19.

«Καμία χώρα δεν θα μπορέσει να εξέλθει από την πανδημία με αναμνηστικές δόσεις και οι αναμνηστικές δόσεις δεν είναι ένα πράσινο φως για να γιορτάσουμε όπως προβλέπαμε», δήλωσε ο Τέντρος Αντανόμ Γκεμπρεγέσους, γενικός διευθυντής του Π.Ο.Υ., σε συνέντευξη Τύπου στη Γενεύη.

«Προγράμματα αναμνηστικών δόσεων χωρίς διάκριση έχουν κάθε πιθανότητα να παρατείνουν την πανδημία, παρά να της βάλουν τέλος, διοχετεύοντας τις διαθέσιμες δόσεις σε χώρες που έχουν ήδη αυξημένα ποσοστά εμβολιασμού, προσφέροντας έτσι στον ιό περισσότερες πιθανότητες να εξαπλωθεί και να μεταλλαχθεί», υπογράμμισε ο δρ Τέντρος.

«Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι η πολύ μεγάλη πλειονότητα των νοσηλειών και των θανάτων είναι άνθρωποι που δεν έχουν εμβολιαστεί, όχι εκείνοι που δεν έχουν λάβει αναμνηστική δόση», επέμεινε και πρόσθεσε: «Και πρέπει να είμαστε πολύ σαφείς» για το γεγονός ότι «τα εμβόλια παραμένουν αποτελεσματικά εναντίον των παραλλαγών Δέλτα όπως και Όμικρον».

«Καθώς πλησιάζουμε στο νέο έτος, πρέπει όλοι να μάθουμε από τα επώδυνα μαθήματα που μας δίδαξε αυτή η χρονιά. Το 2022 πρέπει να είναι το τέλος της πανδημίας της COVID-19», είπε ο επικεφαλής του Π.Ο.Υ.

Σύμφωνα με την επιτροπή ειδικών του Π.Ο.Υ. στον τομέα της εμβολιαστικής πολιτικής (SAGE), τουλάχιστον 126 χώρες έχουν ήδη δώσει οδηγίες για χορήγηση αναμνηστικής δόσης ή για επιπλέον εμβολιασμό (των παιδιών για παράδειγμα) και 120 από αυτές έχουν ήδη ξεκινήσει σχετικές εκστρατείες. Στη μεγάλη πλειονότητα, χώρες υψηλού ή μεσαίου εισοδήματος, ενώ «καμία φτωχή χώρα δεν έχει ακόμη εισαγάγει πρόγραμμα χορήγησης αναμνηστικής δόσης», υπογραμμίζει η SAGE σε ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα το απόγευμα.

Εξάλλου, σε ενημέρωση των μέσων ενημέρωσης η επικεφαλής της τεχνικής ομάδας του Π.Ο.Υ. για την COVID-19, Μαρία βαν Κέρκοβ, είπε πως δεν υπάρχουν ακόμη αρκετά στοιχεία για τη νέα παραλλαγή Όμικρον του κορωνοϊού ώστε να μπορούμε να πούμε αν είναι πιο μεταδοτική από την παραλλαγή Δέλτα.

«Έχουμε πράγματι ορισμένα δεδομένα που δείχνουν πως τα ποσοστά νοσηλειών είναι χαμηλότερα», είπε, αλλά προειδοποίησε να μην εξαχθούν συμπεράσματα από πρώιμα στοιχεία επειδή «δεν έχουμε δει αυτή την παραλλαγή να κυκλοφορεί για αρκετό χρόνο σε πληθυσμούς σε όλο τον κόσμο, βεβαίως σε ευάλωτους πληθυσμούς».

Η αξιωματούχος του Π.Ο.Υ. είπε ακόμη πως τα στοιχεία για τη νέα παραλλαγή, που εντοπίστηκε πρώτα στη νότια περιοχή της Αφρικής και στο Χονγκ Κονγκ τον Νοέμβριο, είναι ακόμη «ατακτοποίητα» καθώς οι χώρες ανακοινώνουν την άφιξη και την εξάπλωσή της.




Ποια είναι η μάσκα ΚΝ95 που πρέπει να φοράμε σε σουπερμάρκετ και ΜΜΜ – Πόσο κοστίζει

Επανέρχεται από την Παρασκευή (24.12.2021) η υποχρεωτικότητα της μάσκας τόσο σε εσωτερικούς όσο και σε εξωτερικούς χώρους, σύμφωνα με τα νέα μέτρα που ανακοίνωσαν οι Θάνος Πλεύρης και Γιάννης Οικονόμου, ενώ αλλάζουν τα δεδομένα για τα σουπερμάρκετ.

Το μέτρο για τη διπλή μάσκα ή τη χρήση μάσκας ΚΝ95 ισχύει και στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Ποία είναι όμως η μάσκα ΚΝ95 που πρέπει πλέον να φοράμε στα σουπερμάρκετ και στα μέσα μαζικής μεταφοράς; Η μάσκα ΚΝ95 – ή η πανομοιότυπη FFP2 – χρησιμοποιείται ήδη στο εξωτερικό σε περιοχές όπου οι αρχές συνιστούν επιπλέον προσοχή.

Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί πως οι μάσκες αυτές είναι αισθητά πιο ακριβές από τις απλές χειρουργικές μάσκες και το κόστος τους μπορεί να φτάσει ακόμα και στο τριπλάσιο της τιμής της απλής μάσκας. Μάλιστα, η τιμή της μπορεί να φτάσει ακόμα και το 1 ευρώ.

Αυξημένη προστασία

Η ΚΝ95 προσφέρει αυξημένη προστασία, καθώς είναι σχεδιασμένη με μια αρκετά σφιχτή εφαρμογή στο δέρμα του προσώπου, ώστε να φιλτράρει αποτελεσματικά τα σωματίδια στον αέρα, συμπεριλαμβανομένων των βακτηρίων.

Όπως αναφέρουν οι ειδικοί, η ΚΝ95 μπορεί να φιλτράρει έως και 95% των επικίνδυνων σωματιδίων μεγέθους 0,3 μικρών: σκόνη, σταγόνες υγρασίας, ατμοί.

Την ίδια ώρα βοηθάει στον αποκλεισμό εισόδων βιολογικών υγρών του φορέα μάσκας σε άλλους, για παράδειγμα όταν κάποιος βήχει η φταρνίζεται. Ταυτόχρονα μειώνει την αρνητική επίδραση μικρών σωματιδίων αερολύματος που προέρχονται από το τριγύρω περιβάλλον.

Η διάρκεια ζωής της μάσκας πολλαπλής χρήσης ΚΝ95 είναι περίπου 6 με 8 ώρες συνεχής χρήσης και σε ορισμένες περιπτώσεις έως και 10 ώρες, αντί για 2 με 3 που έχουν οι συνηθισμένες μάσκες μίας χρήσης.




Μάσκα KN-95 | Γιατί γίνεται υποχρεωτική σε σούπερ μάρκετ και ΜΜΜ

Οι μάσκες υψηλής αναπνευστικής προστασίας Ν95 ή ΚΝ95 ή FFP2 προσφέρουν προστασία 94 – 95%, είναι μίας χρήσης και δεν πρέπει να συνδυάζονται με δεύτερη μάσκα, αλλά να φοριούνται μόνες τους. Πρόκειται για μάσκα που φέρει πέντε επίπεδα προστασίας και ειδικά σχεδιασμένα στρώματα φιλτραρίσματος που εξασφαλίζουν μεγάλη προστασία από τους ιούς, χάρη στην τεχνολογία διήθησης νανοϊνών. Πρόκειται για μάσκα που σύμφωνα με τους ειδικούς απαιτείται σε χώρους με αυξημένο κίνδυνο μετάδοσης του κορονοϊού. Επιπλέον βοηθάει στον αποκλεισμό εισόδων βιολογικών υγρών του φορέα μάσκας σε άλλους, για παράδειγμα όταν βήχει η φταρνίζετε. Ταυτόχρονα μειώνει την αρνητική επίδραση μικρών σωματιδίων αερολύματος που προέρχονται από το τριγύρω περιβάλλον.

 




Η παραλλαγή Όμικρον φέρνει νέα μέτρα | Ρεβεγιόν με rapid test

Σε κατάσταση κόκκινου συναγερμού βρίσκονται κυβέρνηση και ειδικοί ενόψει της εορταστικής περιόδου αλλά και λόγω της παραλλαγής Όμικρον η οποία έχει κάνει την εμφάνισή της και στην Ελλάδα.

Το επόμενο διάστημα, όπως τονίζουν οι επιστήμονες, αναμένεται να υπάρξει αύξηση των κρουσμάτων της νέας παραλλαγής που είναι πολύ πιο μεταδοτική σε σχέση με τη Δέλτα. Την ίδια στιγμή, τα ρεβεγιόν ενόψει της νέας χρονιάς, δημιουργούν «πονοκέφαλο» στους ειδικούς, καθώς φοβούνται ότι αν δεν υπάρχει αυστηρή τήρηση των μέτρων, τότε μπορεί να δούμε μία εκτόξευση στον αριθμό των κρουσμάτων, λίγες ημέρες μετά το νέο έτος.

Ήδη χθες, ο Σωτήρης Τσιόδρας προειδοποίησε στη διάρκεια της εκδήλωσης της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ ότι είναι πιθανό να χρειαστούν νέα μέτρα λόγω της Όμικρον.

Στο πλαίσιο αυτό, συνεδριάζουν σήμερα οι επιτροπές των ειδικών προκειμένου να αποφασισθούν νέα έκτακτα μέτρα ενόψει των εορτών, σε μία προσπάθεια να προλάβουν τη διασπορά της μετάλλαξης Όμικρον στην κοινότητα.

Με τις πληροφορίες ότι οι κρατήσεις σε νυχτερινά κέντρα διασκέδασης και χώρους εστίασης είναι εξαιρετικά αυξημένες για την παραμονή των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην επιβολή του μέτρου των rapid και των PCR τεστ ακόμα και για εμβολιασμένους τις ημέρες των ρεβεγιόν.

Στο πλαίσιο αυτό, συνεδριάζουν αύριο Τρίτη, στις 10 το πρωί, η υποεπιτροπή των επιδημιολόγων και στις 13:00 μετά το μεσημέρι η ολομέλεια της Επιτροπής των εμπειρογνωμόνων.

Αμέσως μετά, σύμφωνα με τις πληροφορίες, αναμένεται, κατά πληροφορίες, να υπάρξουν ανακοινώσεις από τον υπουργό Υγείας, Θάνο Πλεύρη.

«Παράθυρο» Τσιόδρα για νέα μέτρα λόγω Όμικρον

Χθες, ο Σωτήρης Τσιόδρας καθώς και ο πρόεδρος του ΕΟΔΥ Θεοκλής Ζαούτης, μιλώντας στην ενημερωτική εκδήλωση που διοργάνωσε η Ιατρική σχολή του ΕΚΠΑ. άφησαν ανοιχτό το ενδεχόμενο για τη λήψη νέων μέτρων σε περίπτωση που χρειαστεί λόγω της παραλλαγής Όμικρον,

Ο κ. Τσιόδρας υπογράμμισε με φόντο την παραλλαγή Όμικρον και την έξαρση των κρουσμάτων σε αρκετές χώρες, ότι «η κατάσταση στην Ευρώπη μας ανησυχεί λόγω της ταχείας μετάδοσης της Όμικρον».

Τόνισε δε, ότι «είμαστε σε επιφυλακή και επαγρύπνηση για νέα μέτρα αν χρειαστεί» ενώ δεν παρέλειψε να κάνει ειδική αναφορά για την εορταστική περίοδο, τονίζοντας ότι «θα πρέπει να τηρήσουμε τα μέτρα στις συγκεντρώσεις στα σπίτια».

Ο καθηγητής του ΕΚΠΑ πάντως, χτύπησε το δικό του καμπανάκι, σημειώνοντας πως «υπάρχει κίνδυνος να υποκρύπτεται ένα κύμα Όμικρον στο κύμα της Δέλτα».

Διαβάστε επίσης: Κοτανίδου – Οι εντατικολόγοι έχουν καλά αποτελέσματα στην Ελλάδα παρά την βαριά κλινική εικόνα στις ΜΕΘ

Από την πλευρά, ο πρόεδρος του ΕΟΔΥ Θεοκλής Ζαούτης αναφερόμενος στην παραλλαγή Όμικρον, τόνισε πως δεν αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα που εμφανίζονται, πχ στο Λονδίνο.

«Μπαίνουμε σε μία διαδικασία αυξημένης ιχνηλάτησης. Πολύ πιθανό να δούμε αυξημένο testing» και πρόσθεσε πως ανάλογα με την εξέλιξη μπορεί να χρειαστούν κάποια νέα μέτρα.

Προαναγγελία νέων μέτρων από Οικονόμου

Στα επιπλέον μέτρα που εξετάζει η κυβέρνηση, με σκοπό τον περιορισμό της εξάπλωσης του κοροναϊού, αναφέρθηκε χθες, -μιλώντας στο MEGA- ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου.

«Παρακολουθούμε την πορεία της πανδημίας και της μετάλλαξης Όμικρον και στο πλαίσιο του περιορισμού της μεγάλης διασποράς εξετάζουμε διάφορα μέτρα και επιμέρους ρυθμίσεις» ανέφερε ο κ. Οικονόμου, προσθέτοντας ότι «όσο χρόνο καθυστερήσουμε την εξάπλωση της μετάλλαξης, τόσο πιο θωρακισμένοι θα είμαστε».

«Στο πλαίσιο αυτό, προσαρμόζουμε το σχεδιασμό μας για να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις που υπάρχουν» τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, εξηγώντας ότι η κυβέρνηση εξετάζει -πέραν των μέτρων που ισχύουν ήδη- να χρειάζεται και αρνητικό rapid test για να βγουν σε κλειστούς χώρους την παραμονή των Χριστουγέννων ή της Πρωτοχρονιάς.

«Αυτό θα τους εξασφαλίζει περισσότερο τους ίδιους και όλους τους γύρω ότι θα είναι πιο ασφαλείς από κάποιον που μπορεί να νοσεί» συμπλήρωσε ο Γιάννης Οικονόμου.

«Μέχρι τώρα αυτό είναι το μόνο μέτρο που εξετάζεται, αλλά θα εξαρτηθεί και από τι θα πει η Επιτροπή» πρόσθεσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος. «Δεν υπάρχει λόγος να λέμε μεγάλα λόγια ή να προκαλούμε σύγχυση» τόνισε ο κ. Οικονόμου, επαναλαμβάνοντας ότι θα πρέπει να τηρούνται τα μέτρα και οι παρεμβάσεις που έχουν ήδη αποφασιστεί.




Νοσοκομείο Καβάλας | Χορηγήθηκαν τα πρώτα μονοκλωνικά σε κάτοικο Παγγαίου

Σε μία κάτοικο της επαρχίας του Δήμου Παγγαίου χορηγήθηκαν τα πρώτα μονοκλωνικά αντισώματα στο Νοσοκομείο Καβάλας.

Την είδηση έκανε γνωστή στην εκπομπή ΑΝΑΛΥΤΗΣ του ENA Channel με τον Απόστολο Ατζεμιδάκη ο διοικητής του Νοσοκομείου Ντίνος Κλειτσιώτης ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε ότι η συγκεκριμένη κυρία είναι ανεμβολίαστη, περίπου 60 ετών ενώ χρειάστηκε η παρέμβαση του θεράποντα γιατρού της για να της χορηγηθούν τα μονοκλωνικά στο Νοσοκομείο Καβάλας.

Η Κατάσταση της υγείας της είναι σταθερή και παρακολουθείται.




Ματίνα Παγώνη | Μόνη σωτηρία για να κινηθούμε στις γιορτές είναι τα τεστ

Για τη μετάλλαξη Όμικρον ενόψει της περιόδου των Χριστουγέννων μίλησε η Ματίνα Παγώνη.

H πρόεδρος της ΕΙΝΑΠ αναφέρθηκε στο γεγονός πως νέα μετάλλαξη του κορονοϊού είναι περίπου 70 φορές περισσότερο μεταδοτική από την Δέλτα, αλλά πως καλό είναι να κάνουν όλοι rapid test πριν τις «μαζώξεις» των εορτών, έστω κι αν δεν επιβάλλεται.

«Η μετάλλαξη Όμικρον είναι περισσότερο μεταδοτική από τη Δέλτα περίπου 70 φορές, αλλά τα συμπτώματα φαίνεται πως είναι ήπια. Δεν έχουμε πολλές νοσηλείες. Αυτό είναι πολύ θετικό. Πρέπει να υπάρχει πολλή προσοχή και στη χώρα μας που υπάρχει μεγάλη κινητικότητα αυτές τις ημέρες. Τα κρούσματα της Όμικρον στη χώρα μας είναι λίγα, αλλά το επόμενο δίμηνο θα κυριαρχήσει και θα πρέπει να τη διαχειριστούμε», δήλωσε αρχικά.

Στη συνέχεια ανέφερε: «Για αυτό αυτές τις ημέρες, οι επαφές που έχουμε καλό είναι να είναι προσεκτικές. Χωρίς να μας επιβάλουν μέτρα, καλό είναι να κάνουμε ένα rapid test. Ετσι θα υπάρχει ασφάλεια και για εμάς, αλλά και σεβασμός στις οικογένειες που θα επισκεφτούμε τις ημέρες των γιορτών. Είναι δύσκολες ημέρες αυτές που έρχονται. Η μόνη σωτηρία για να μπορούμε να κινηθούμε είναι τα τεστ έτσι ώστε να μπορούμε να κινηθούμε και να αισθανθούμε ότι είναι ημέρες διαφορετικές από τις προηγούμενες».




Μόσιαλος | Όσοι έκαναν και την τρίτη δόση εμβολίου δεν θα πρέπει να ανησυχούν ιδιαίτερα για την Όμικρον

Η εξάπλωση της νέας παραλλαγής Όμικρον του κοροναϊού σημαίνει ότι πρέπει να «κάνουμε άμεσα την τρίτη δόση γιατί όπως φαίνεται από αρκετές μελέτες, θα έχουμε αρκετή προστασία έναντι της όμικρον εάν έχουμε κάνει και τις τρεις δόσεις.

Όσοι δεν έχουν εμβολιαστεί, πρέπει να σκεφτούν πλέον σοβαρά το τι θα κάνουν. Το πρόβλημα της χώρας μας είναι το σχετικά υψηλό ποσοστό ανεμβολίαστων (σε σύγκριση με άλλες χώρες) στις ηλικίες των άνω των 50. Όσοι όμως έχουν κάνει και την τρίτη δόση, δεν θα πρέπει να έχουν ιδιαίτερους λόγους ανησυχίας».

Αυτό επισημαίνει σε νέα ανάρτηση του στο Facebook ο καθηγητής Πολιτικής της Υγείας Ηλίας Μόσιαλος του Κολλεγίου Imperial και της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του Λονδίνου (LSE).

Αναφερόμενος σε μια νέα μελέτη από το Imperial College, αναφέρει πως «επιβεβαίωσε ό,τι ήδη ξέρουμε για την μεγαλύτερη μεταδοτικότητα και την μεγαλύτερη δυνατότητα επαναλοίμωξης της παραλλαγής όμικρον έναντι της παραλλαγής δέλτα» και ότι «όσον αφορά την κλινική εικόνα όσων κόλλησαν, οι ερευνητές ανακοίνωσαν πως δεν βρέθηκε διαφορά μεταξύ των δυο παραλλαγών». Ακόμη, προσθέτει ότι «οι συγγραφείς της μελέτης επισημαίνουν στη συζήτηση των δεδομένων που ανέλυσαν, πως δεν βρέθηκαν ενδείξεις ότι τα κρούσματα της όμικρον είχαν διαφορετική κλινική εικόνα (καλύτερη ή χειρότερη) από την δέλτα, με βάση το ποσοστό των θετικά διαγνωσμένων που είχαν συμπτώματα ή πήγαν στο νοσοκομείο. Eπί του παρόντος δεν έχουν επαρκή δεδομένα για την κλινική εικόνα που προκαλεί η όμικρον σε σχέση με την δέλτα».

Από την άλλη, επισημαίνει ότι «τα δεδομένα από τη Νότια Αφρική δείχνουν πως υπάρχει αποκλιμάκωση του πανδημικού κύματος σε αυτή τη χώρα», αλλά «και εκεί, δεν γνωρίζουμε αν υπάρχει καθυστέρηση στην επίσημη καταγραφή των κρουσμάτων, και επομένως όχι πραγματική αποκλιμάκωση. Κάτι που είχε συμβεί πριν από λίγες ημέρες. Και ενώ η ηγεσία του υπουργείου υγείας της Ν. Αφρικής εμφανίζεται αισιόδοξη, εγώ θα έλεγα να περιμένουμε λίγες ημέρες ακόμη να έχουμε μια πιο καθαρή εικόνα».

Τονίζει ότι «ανάλογα με τις ειδήσεις που δημοσιεύουν τα ΜΜΕ, κάποιος μπορεί να πει πως έχουμε μεγάλο πρόβλημα ή ότι στην ουσία το πρόβλημα είναι παροδικό. Δεν ξέρουμε όμως με ακρίβεια ακόμη. Στην Μεγάλη Βρετανία είναι σαφές ότι έχουμε σημαντική αύξηση των κρουσμάτων. Εχθές πάνω από 93.000 άνθρωποι διαγνώστηκαν θετικοί. Να πούμε εδώ πως δεν είναι σαφές το ποσοστό των κρουσμάτων που εισάγεται στο νοσοκομείο και έχει κολλήσει όμικρον. Και αυτό γιατί γίνεται τεστ αλλά όχι απαραίτητα και ταυτοποίηση της παραλλαγής που φέρει κάθε ασθενής. Είναι όμως πιθανό να υπάρξει μεγάλη πίεση στο σύστημα υγείας στις επόμενες ημέρες. Θα σύστηνα επομένως να μη βιαστούμε να βγάλουμε ακόμη συμπεράσματα».

Σύμφωνα με τον κ.Μόσιαλο, «η μελέτη του Ιmperial επιβεβαίωσε αυτά που ξέρουμε για την μεταδοτικότητα, αλλά στην ουσία τίποτα σαφές για τη σοβαρότητα της λοίμωξης. Όπως είπα, τα στοιχεία της Ν. Αφρικής είναι ενθαρρυντικά, αλλά ίσως να υπάρχει κάποιο πρόβλημα καθυστέρησης στην καταγραφή, και να ερμηνεύουμε το κύμα της όμικρον εκεί έχοντας δεδομένα καθυστερημένης καταγραφής».

Υπογραμμίζει επίσης ότι «οι επιπτώσεις μιας παραλλαγής μπορεί να έχουν διαφορετικό αντίκτυπο ανά χώρα» και εξηγεί ότι σε μια χώρα όπως η Ν. Αφρική με μικρό ποσοστό ηλικιωμένων και ευάλωτων στον πληθυσμό, αλλά ταυτόχρονα μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού με ανοσοπροστασία, είτε γιατί είχαν κολλήσει μια άλλη παραλλαγή του ιού, είτε γιατί πολλοί έχουν εμβολιαστεί, οι επιπτώσεις θα είναι μικρές. Από την άλλη, οι επιπτώσεις θα είναι μεγαλύτερες, όταν η ανοσοπροστασία στον πληθυσμό είναι μικρή και έχουμε σχετικά μεγάλο αριθμό ευπαθών πολιτών.

Η Ελλάδα χαρακτηρίζεται από καλή αλλά όχι πολύ υψηλή εμβολιαστική κάλυψη και ταυτόχρονα από υψηλό ποσοστό πολιτών στην κατηγορία υψηλού κινδύνου. Επίσης υψηλότερο ποσοστό ανεμβολίαστων στις ηλικίες άνω των 50, σε σχέση με άλλες χώρες της Νότιας και Βόρειας Ευρώπης. «Επομένως», κατά τον ίδιο, «ακόμη και εάν η όμικρον είναι πιο ήπια από την δέλτα, οι επιπτώσεις στην Ελλάδα μπορεί να είναι μεγαλύτερες σε σύγκριση με την Δανία ή την Πορτογαλία».

Παρά την υπάρχουσα αβεβαιότητα, ο κ.Μόσιαλος αναφέρει ότι «δεν είμαστε στο 2020. Έχουμε εμβόλια που είναι επαρκή και για την Όμικρον. Αντί για πανικό επομένως ας αξιοποιήσουμε την ευκαιρία που έχουμε να αυξήσουμε τις άμυνες μας».

Όσον αφορά το «πότε θα τελειώσει όλο αυτό;», εκτιμά ότι «θα τελειώσει όταν:

• Θα έχει εμβολιαστεί η συντριπτική πλειονότητα των κατοίκων του πλανήτη (αυτό, με τους σημερινούς ρυθμούς εμβολιασμών, δεν φαίνεται να γίνεται εντός του 2022).

• Όταν θα έχουμε επαρκείς ποσότητες φαρμάκων (αυτό αναμένεται προς το τέλος του 2022).

Και με την προϋπόθεση πως δεν θα έχουμε κι άλλες πιο επικίνδυνες παραλλαγές. Από τον Μάρτιο του 2020 είχα τονίσει, την επιτακτική ανάγκη μαζικής παραγωγής εμβολίων και της ισότιμης διάθεσής τους σε όλες τις χώρες του πλανήτη. Όσο αυτό δεν γίνεται (και δύο χρόνια μετά, δεν υπάρχουν πλέον δικαιολογίες) θα υπάρχει ο κίνδυνος νέων μεταλλάξεων. Ελπίζω πως οι ηγεσίες των πλούσιων χωρών θα πράξουν αυτό που πρέπει, όσον αφορά την μεταφορά τεχνογνωσίας για την παραγωγή εμβολίων. Το πρόβλημα δεν θα λυθεί με τους εμβολιασμούς των κατοίκων μόνο των πιο εύπορων χωρών».




Κοροναϊός | Ένα στα 100 παιδιά που προσβάλλονται θα χρειαστεί νοσηλεία

Τα βρέφη έως δύο μηνών και οι έφηβοι 12-17 ετών είναι οι δύο ομάδες ανηλίκων που κινδυνεύουν περισσότερο να χρειαστούν νοσηλεία λόγω Covid-19, διαπιστώνει μελέτη του Ευρωπαϊκού Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ECDC).

Στις ηλικίες 0-17 ετών, περίπου ένα παιδί ανά 100 θα χρειαστεί νοσηλεία αν προσβληθεί από κοροναϊό, αναφέρουν οι ερευνητές στο Eurosurveillance.

Η μελέτη ανέλυσε δεδομένα από δέκα ευρωπαϊκές χώρες (μεταξύ των οποίων η Κύπρος, αλλά όχι η Ελλάδα) για το διάστημα Αύγουστος 2020 – Οκτώβριος 2021, όταν ακόμη δεν είχε εμφανιστεί η νέα παραλλαγή Όμικρον.

Από τα 820.000 επιβεβαιωμένα συμπτωματικά κρούσματα σε ανηλίκους έως 17 ετών, το 1,2% χρειάστηκε νοσηλεία. Από τα παιδιά αυτά, το 7% χρειάστηκαν εισαγωγή σε (ΜΕΘ) και το 0,01% τελικά απεβίωσε.

Οι ερευνητές ανέφεραν ότι «τα περισσότερα παιδιά με συμπτωματική νόσο Covid-19 έχουν πολύ μικρό κίνδυνο θανάτου ή νοσηλείας».

Για κάθε 10.000 παιδιατρικά περιστατικά με συμπτώματα Covid-19 περίπου 117 εκτιμάται ότι χρειάζονται νοσηλεία και οκτώ εισαγωγή σε ΜΕΘ. Μόνο ένα παιδί στα 10.000 χάνει τη ζωή του.

Ο εμβολιασμός κατά της Covid-19 καλύπτει πλέον παιδιά από 5 ετών και άνω (Reuters)

Η ανάλυση έδειξε ότι τα βρέφη έως δύο μηνών έχουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο νοσηλείας λόγω Covid-19. Ο κίνδυνος μειώνεται στη συνέχεια έως την ηλικία των εννέα ετών και αυξάνεται ξανά στις ηλικίες 12 έως 17 ετών.

Ο κίνδυνος σοβαρής Covid-19 είναι μεγαλύτερος στα παιδιά με υποκείμενα νοσήματα, όπως καρκίνο και διαβήτη. Σε αυτή την περίπτωση η πιθανότητα νοσηλείας αυξάνεται κατά 7 φορές, η πιθανότητα εισαγωγής σε ΜΕΘ κατά 9 φορές και η πιθανότητα θανάτου κατά και 27 φορές .

Όμως η μεγάλη πλειονότητα (σχεδόν το 84%) των νοσηλευομένων παιδιών με Covid-19 δεν έχει κανένα υποκείμενο νόσημα, κάτι που σημαίνει ότι κατά τα άλλα υγιή παιδιά μπορεί κάλλιστα να χρειαστούν νοσηλεία.

Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι τα παιδιατρικά κρούσματα εμφανίζουν μεγάλη αύξηση από τον Ιούλιο μέχρι σήμερα, κυρίως εξαιτίας της επικράτησης της Δέλτα και της αύξησης κρουσμάτων.

Το τι θα συμβεί λόγω της Όμικρον, μένει να φανεί.

Δεδομένου πως μόνο το 15,2% των ανηλίκων στην ΕΕ είχαν εμβολιαστεί πλήρως στην Ευρώπη μέχρι το τέλος Νοεμβρίου, οι ερευνητές του ECDC προβλέπουν μεγάλη αύξηση κρουσμάτων σε παιδιά και συνιστούν επιτάχυνση των εμβολιασμών.

«Καμία ένδειξη» ότι η Όμικρον είναι πιο ήπια

Σε μια άλλη εξέλιξη, μελέτη του Imperial College στο Λονδίνο δείχνει να διαψεύδει τις ελπίδες ότι η Όμικρον προκαλεί ηπιότερη νόσο.

«Η μελέτη δεν εντοπίζει καμία ένδειξη ότι η Όμικρον είναι λιγότερο σοβαρή από τη Δέλτα, όπως προκύπτει είτε από την αναλογία των ανθρώπων που εμφανίζονται θετικοί και αναφέρουν συμπτώματα, είτε από αναλογία των κρουσμάτων που προσέρχονται σε νοσοκομεία μετά τη λοίμωξη» αναφέρουν οι ερευνητές, με επικεφαλής τον κορυφαίο επιδημιολόγο καθηγητή Πολ Φέργκιουσον.

Τονίζουν πάντως πως τα δεδομένα για τις νοσηλείες «παραμένουν πολύ περιορισμένα αυτή τη στιγμή».

Η ανάλυση συνέκρινε 120.000 κρούσματα Δέλτα με 15.000 ύποπτα κρούσματα Όμικρον. Έδειξε ότι οι ασθενείς της Όμικρον δεν ήταν λιγότερο πιθανό να παραμείνουν ασυμπτωματικοί.

Ήταν επίσης εξίσου πιθανό να χρειαστούν νοσηλεία, αν και η συγκεκριμένη εκτίμηση βασίστηκε σε μόλις 24 νοσηλείες λόγω Όμικρον, συγκριτικά με πάνω από 1.000 λόγω Δέλτα.

Τα ευρήματα για τα εμβόλια

Η αναμνηστική δόση, εκτιμά η αδημοσίευτη μελέτη, προσφέρει αποτελεσματικότητα γύρω στο 85% έναντι της σοβαρής νόσου από Όμικρον και πάνω από 90% έναντι του θανάτου από τη νέα παραλλαγή, περίπου 60 ημέρες μετά τη χορήγησή της.

Χωρίς αναμνηστική δόση, το επίπεδο προστασίας πέφτει σημαντικά:

Έξι μήνες μετά τη δεύτερη δόση του εμβολίου της Pfizer, η προστασία έναντι της συμπτωματικής λοίμωξης πέφτει στο 20%, συγκριτικά με 60% στην περίπτωση του Δέλτα, ενώ η προστασία έναντι της σοβαρής νόσου πέφτει στη χειρότερη περίπτωση στο 40%.

Στην περίπτωση του εμβολίου της AstraZeneca, το επίπεδο προστασίας έξι μήνες μετά τη δεύτερη δόση εκτιμάται σε μηδέν έως 5% έναντι της συμπτωματικής λοίμωξης και σε περίπου 20% έναντι της σοβαρής Covid-19.

Ακόμα, η μελέτη διαπίστωσε ότι η Όμικρον πενταπλασιάζει τον κίνδυνο επαναλοίμωξης, συγκριτικά με τη Δέλτα, κάτι που σημαίνει ότι η προστασία έναντι νέας λοίμωξης μπορεί να είναι μόλις 19%.

Όπως τόνισε ο καθηγητής Φέργκιουσον, τα ευρήματα υποδεικνύουν πως η Όμικρον «αποτελεί μείζονα, επικείμενη απειλή για τη δημόσια υγεία, καθώς προσφέρει νέες ενδείξεις για την ικανότητα της νέας παραλλαγής να διαφεύγει από τα εμβόλια και τη φυσική ανοσία».




Μανωλόπουλος | Lockdown σε ανεμβολίαστους – Μονόδρομος η επέκταση υποχρεωτικότητας

Την επιβολή lockdown σε πολίτες που δεν έχουν εμβολιαστεί, αλλά και την επέκταση της υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού σε χαμηλότερες ηλικίες, προτείνει ο καθηγητής Φαρμακολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, Ευάγγελος Μανωλόπουλος.

Μιλώντας στην εκπομπή ΑΝΑΛΥΤΗΣ του ENA Channel, ο κ. Μανωλόπουλος, εξέφρασε την ανησυχία του γιατί εξακολουθεί να καταγράφεται υψηλός αριθμός κρουσμάτων, θανάτων και εισαγωγών στις ΜΕΘ, ενώ ο χειμώνας δεν έχει κορυφωθεί ακόμα. «Δεν υπάρχουν πολλά σημάδια ότι θα μειωθούν σημαντικά. Έχουν σταθεροποιηθεί, ίσως έχουν και μια μικρή μείωση, αλλά αυτή η εικόνα συνεχίζεται. Άρα νομίζω ότι δεν πρέπει να εφησυχάζουμε και να λέμε ότι τα μέτρα δουλεύουν. Εν μέρει σταμάτησαν τον ρυθμό ανάπτυξης, αλλά θα πρέπει να δούμε τι άλλο μπορούμε να κάνουμε για να περιορίσουμε τα κρούσματα», υπογράμμισε.

Στο πλαίσιο αυτό, προτείνει την επιβολή lockdown για τους ανεμβολίαστους επισημαίνοντας ότι «κάθε ανεμβολίαστος που μπαίνει σε κάθε χώρο θα προκαλέσει ζημιά», ενώ μια λύση θα ήταν και η είσοδος τους σε όλους τους χώρους με αρνητικό rapid test αλλά και η επέκταση της υποχρεωτικότητας των εμβολιασμών και σε άλλους κλάδους.




Παραλλαγή Όμικρον | Έκτακτα μέτρα και σε Ελλάδα

Σε διψήφιο αριθμό ανέρχονται τα επιβεβαιωμένα κρούσματα στης παραλλαγής Όμικρον στη χώρα μας, με τη διασπορά να αυξάνεται εβδομάδα με την εβδομάδα.

Το μεταλλαγμένο στέλεχος αποδεικνύεται άκρως μεταδοτικό, καθώς τουλάχιστον τρία από 10 κρούσματα του νέου στελέχους δεν εντοπίστηκαν καν από τουριστικούς προορισμούς.

Ο παγκόσμιος συναγερμός αλλά και οι αρκετά άγνωστες πληροφορίες που υπάρχουν ακόμη για την νέα μετάλλαξη οδήγησε σε αυστηροποίηση των ταξιδιωτικών περιορισμών, και πλέον όποιος έρχεται στην Ελλάδα με οποιονδήποτε τρόπο και ανεξαρτήτως εάν είναι εμβολιασμένος ή όχι θα χρειάζεται για να ταξιδέψει αρνητικό μοριακό τεστ 48 ωρών, γεγονός που σημαίνει και αρκετά μεγάλο κόστος ειδικά για οικογένειες που σχεδίαζαν να επισκεπτούν τη χώρα μας.

Νέα έκτακτα μέτρα

«Στο πλαίσιο της προσπάθειας ελέγχου της πανδημίας Covid-19, η χώρα μας θα δέχεται επισκέπτες από όλες τις χώρες με την επίδειξη αρνητικού μοριακού ελέγχου (PCR) 48 ωρών. Από το μέτρο εξαιρούνται οι ταξιδιώτες που παρέμειναν στις χώρες για διάστημα μικρότερο των 48 ωρών. Το μέτρο θα τεθεί σε ισχύ από την Κυριακή 19/12 και ώρα 06:00», είναι η ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο Υγείας χθες το απόγευμα στη «σκιά» της «Ομικρον». 

Η οδηγία αφορά στους πάντες, όλες τις πύλες εισόδου (και τα χερσαία σύνορα), τόσο τους εμβολιασμένους όσο και τους ανεμβολίαστους.

Η απόφαση αυτή ελήφθη καθώς τα κρούσματα της παραλλαγής αυξάνονται παντού, το ίδιο και στην Ελλάδα, και θεωρείται δεδομένο ότι ο αριθμός τους θα ακολουθήσει ανοδική πορεία το επόμενο διάστημα

Πάντως στο πλάνο της κυβέρνησης δεν υπάρχουν περεταίρω μέτρα, μιας και η στρατηγική επικεντρώνεται στην επέκταση του εμβολισμού, την σύσταση για αυξημένο testing και στην αυστηρή τήρηση των μέτρων.

Στο μάτι της παραλλαγής Όμικρον Κρήτη και Αττική

Ειδικότερα στο «μάτι» της παραλλαγής Όμικρον βρίσκεται η Κρήτη και η Αττική όπου έχουν εντοπιστεί έως σήμερα τα περιστατικά και τρία εκ των κρουσμάτων εντοπίστηκαν στη νότια Πελοπόννησο.

Συγκεκριμένα, η Κρήτη βρίσκεται στο «μικροσκόπιο», καθώς εκεί πρωτοεμφανίστηκε η παραλλαγή «Ομικρον» και έχουν ήδη επιβεβαιωθεί και ανακοινωθεί επισήμως τρία κρούσματα. 

«Καμπανάκι» σε σχέση με πιθανή επίδραση του νέου στελέχους χτύπησε και η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων από την ανάλυση των λυμάτων. Στο Ρέθυμνο το ιικό φορτίο των λυμάτων αυξήθηκε κατά 258% την εβδομάδα 6-12 Δεκεμβρίου σε σχέση με την προηγούμενη, και στο Ηράκλειο κατά 109% για το ίδιο διάστημα.

Παγκόσμια ανησυχία για την Όμικρον – «Δεν αρκεί ο εμβολιασμός»

Οι ανησυχητικές εκτιμήσεις των ειδικών για την «σούπερ» μεταδοτική παραλλαγή Όμικρον, που αναμένεται να επικρατήσει έως τα μέσα Ιανουαρίου στην Ευρώπη και τα ολοένα και αυξανόμενα κρούσματα της μετάλλαξης από χώρα σε χώρα, προκαλούν «ντόμινο» μέτρων.

Εξάλλου, και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης και Ελέγχου Νοσημάτων (ECDC) προειδοποιεί πως «δεν αρκεί από μόνος του ο εμβολιασμός», τονίζοντας πως είναι πολύ υψηλή η πιθανότητα περαιτέρω εξαπλωσης της Όμικρον.

«Στην τρέχουσα συγκυρία, ο εμβολιασμός από μόνος του δεν θα μας επιτρέψει να αποτρέψουμε τον αντίκτυπο της παραλλαγής Όμικρον, καθώς δεν αρκεί ο χρόνος για να καλυφθούν τα εμβολιαστικά κενά που εξακολουθούν να υπάρχουν», δήλωσε η Αντρέα Αμόν, διευθύντρια του ECDC.

Η Αμόν υπογράμμισε την ανάγκη ενίσχυσης ή επανεισαγωγής «μη φαρμακευτικών παρεμβάσεων», όπως η χρήση μάσκας, η υγιεινή των χεριών, η εξ αποστάσεως εργασία και η αποφυγή συνωστισμού σε δημόσιους χώρους.

«Είναι επείγον να ληφθούν ισχυρά μέτρα για τη μείωση της μετάδοσης, καθώς υπάρχουν ενδείξεις ότι η κοινοτική μετάδοση της μετάλλαξης στην κοινότητα βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη σε χώρες της Ένωσης», είπε η Αμόν, προσθέτοντας πως τα μοντέλα δείχνουν πως η ταχεία αύξηση των κρουσμάτων με τη μετάλλαξη Όμικρον «επίκειται».

Στο τραπέζι των «27» η υποχρεωτικότητα εμβολιασμών

Απαντώντας πάντως σε σχετική ερώτηση για τον υποχρεωτικό εμβολιασμό η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν είπε ότι μπορούμε να περιμένουμε ότι θα τεθεί σαν θέμα στη Σύνοδο Κορυφής της Πέμπτης 16 Δεκεμβρίου, όπως μετέδωσε η ΕΡΤ. Σε ερώτηση για το ενδεχόμενο συλλογικής προμήθειας φαρμάκων για τον κορωνοϊό είπε πως υπάρχει κοινή βούληση από τους ηγέτες της ΕΕ να κινηθούν προς αυτήν την κατεύθυνση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην ΕΕ πρώτη η Αυστρία ανακοίνωσε στις 19 Νοεμβρίου ότι καθιστά υποχρεωτικό τον εμβολιασμό όλων των ενηλίκων κατά της Covid-19 από την 1η Φεβρουαρίου 2022.

O καγκελάριος της Γερμανίας, Όλαφ Σολτς, έχει επίσης ταχθεί υπέρ του υποχρεωτικού εμβολιασμού, κάτι που ίσως υιοθετηθεί στη χώρα από τον Φεβρουάριο ή τον Μάρτιο. Μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να κατατεθεί και να ψηφιστεί σχετικό νομοσχέδιο στη Μπούντεσταγκ, όπου το σύνολο των κομμάτων τάσσεται υπέρ της υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού, με εξαίρεση το ακροδεξιό Εναλλακτική για τη Γερμανία (AfD).

«Να αποφεύγονται τα μη αναγκαία διεθνή ταξίδια», θα πει ο Τριντό

Προβληματισμός επικρατεί και στον Καναδά, με τον Τζάστιν Τριντό να αναμένεται να πραγματοποιήσει σύσταση προς τους πολίτες να αποφεύγουν τα μη αναγκαία διεθνή ταξίδια.

Ήδη, ο Καναδός πρωθυπουργός είχε τηλεφωνικές συνδιαλέξεις με τους επικεφαλής δέκα επαρχιών την Τρίτη, προκειμένου να συζητήσουν τρόπους για την αντιμετώπιση της Όμικρον που εξαπλώνεται ραγδαία και «θα μπορούσε να θέσει υπό πίεση τα υγειονομικά συστήματα».

Η Ολλανδία κλείνει τα σχολεία νωρίτερα για Χριστούγεννα

Μέτρα για την αντιμετώπιση της Όμικρον πήρε και η Ολλανδία. Ο πρωθυπουργός, Μαρκ Ρούτε, ανακοίνωσε ότι τα δημοτικά θα κλείσουν από τις 20 Δεκεμβρίου, ενώ τα μέτρα για την αναχαίτιση της πανδημίας θα παραταθούν μέχρι τις 14 Ιανουαρίου, λόγω της παραλλαγής Όμικρον.

Ειδικότερα, το πακέτο μέτρων προβλέπει το κλείσιμο εστιατορίων, μπαρ, μη απολύτως αναγκαίων καταστημάτων και άλλων δημόσιων χώρων από τις 5 το απόγευμα έως τις 5 τα ξημερώματα, αθλητικούς αγώνες χωρίς θεατές και σύσταση για τηλεργασία. Παράλληλα, οι πολίτες δεν μπορούν να δέχονται στο σπίτι τους πάνω από τέσσερις προσκεκλημένους.

Μέτρα και στη Δανία

Ραγδαία είναι η αύξηση των κρουσμάτων στη Δανία, όπου η διασπορά της παραλλαγής Όμικρον είναι μεγάλη.

Η πρωθυπουργός της Δανίας έχει ήδη παρατείνει τις διακοπές των Χριστουγέννων για τους μαθητές, σημειώνοντας ότι στόχος της είναι η κοινωνία να μείνει ανοιχτή όσο το δυνατόν περισσότερο.

Οι σχολικές διακοπές ξεκίνησαν από σήμερα, 15 Δεκεμβρίου, και θα διαρκέσουν έως τις 5 Ιανουαρίου. Ήδη, από τις 10 Δεκεμβρίου, εξάλλου, μπαρ και εστιατόρια, όπου η μάσκα είναι και πάλι υποχρεωτική, κλείνουν τα μεσάνυκτα και απαγορεύεται η πώληση αλκοόλ μετά από αυτή την ώρα.

Έρχεται δύσκολος χειμώνας

Δυσοίωνες είναι οι εκτιμήσεις πολλών επιστημόνων για τον φετινό χειμώνα, εξαιτίας της παραλλαγής Όμικρον, που φαίνεται να προκαλεί μια αναζωπύρωση της πανδημίας, λόγω της μεγάλης μεταδοτικότητάς της και της μεγαλύτερης ανοσοδιαφυγής της.

Η επικρατούσα εκτίμηση είναι πλέον, σύμφωνα με το κορυφαίο επιστημονικό περιοδικό «Science», ότι άλλο ένα μεγάλο παγκόσμιο πανδημικό κύμα είναι αναπόφευκτο και το κρίσιμο ερώτημα είναι πόσα βαριά περιστατικά Covid-19 θα φέρει.

Από την άλλη πλευρά, ακόμη κι αν όντως η Όμικρον προκαλεί συνήθως λιγότερο σοβαρή νόσο από την Δέλτα, το γεγονός και μόνο ότι είναι ικανή να προκαλεί τόσα κρούσματα, ακόμη και συχνές επαναλοιμώξεις, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για μια επερχόμενη νέα πίεση στα ήδη βεβαρημένα συστήματα υγείας πολλών χωρών.

Έχει εξαπλωθεί ραγδαία

Μολονότι αρκετά ερωτήματα για τη νέα παραλλαγή παραμένουν αναπαντάτητα, πολλοί επιστήμονες σε όλο τον κόσμο, όσο περνάει ο καιρός, νιώθουν όλο και πιο βέβαιοι ότι η Όμικρον είναι πιθανό να αλλάξει δραματικά την πορεία της πανδημίας – όχι προς το καλύτερο…

Η νέα παραλλαγή έχει κιόλας εξαπλωθεί ραγδαία σε περισσότερες από 70 χώρες, κερδίζοντας συνεχώς έδαφος έναντι της Δέλτα και των άλλων στελεχών του κοροναϊού. 

ΠΟΥ: Ίσως τα εμβόλια είναι λιγότερο αποτελεσματικά κατά της Όμικρον

Την ίδια στιγμή, αβεβαιότητα συνεχίζει να επικρατεί για το πόσο αποτελεσματικά είναι τα υπάρχοντα εμβόλια κατά της νέας παραλλαγής.

Τα προκαταρκτικά στοιχεία υποδεικνύουν ότι τα εμβόλια κατά της COVID-19 ίσως είναι λιγότερο αποτελεσματικά κατά της μόλυνσης και της μετάδοσης που συνδέεται με το παραλλαγμένο στέλεχος Όμικρον του κοροναϊού, το οποίο φέρει επίσης και υψηλότερο κίνδυνο επαναμόλυνσης, ανακοίνωσε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ).

«Χρειάζονται περισσότερα στοιχεία»

Ο ΠΟΥ, στην εβδομαδιαία επικαιροποιημενη έκθεσή του για την επιδημία, ανέφερε ότι χρειάζονται περισσότερα στοιχεία για να γίνει καλύτερα κατανοητή η έκταση στην οποία η Όμικρον μπορεί να διαφύγει την ανοσία, που έχει επιτευχθεί είτε μέσω εμβολιασμού είτε μέσω νόσησης.

«Ως αποτέλεσμα αυτού, ο συνολικός κίνδυνος που συνδέεται με το νέο ανησυχητικό στέλεχος Όμικρον παραμένει πολύ υψηλός», ανέφερε ο Οργανισμός, απηχώντας τα σχόλια αξιωματούχων του ΠΟΥ σε διαδικτυακή ενημέρωση των δημοσιογράφων.

Απαραίτητη η αναμνηστική δόση

Παρ’ όλα αυτά, αναμφίβολη παραμένει η αναγκαιότητα του εμβολιασμού, αφού είναι το ισχυρότερο «όπλο» που έχει στα χέρια της η ανθρωπότητα απέναντι στην πανδημία, με τους ειδικούς να τονίζουν πως ειδικά η αναμνηστική δόση είναι απαραίτητη για την αντιμετώπιση της Όμικρον.\

Ο αρχικός εμβολιασμός κατά της Covid-19 προσφέρει μειωμένη αποτελεσματικότητα έναντι της παραλλαγής Όμικρον σε εργαστηριακές συνθήκες, ωστόσο, η αναμνηστική δόση δείχνει να αποκαθιστά τα επίπεδα προστασίας, σύμφωνα με μελέτη του Χάρβαρντ, του MIT και του Γενικού Νοσοκομείου Μασαχουσέτης.

Η έρευνα, η οποία δεν έχει ακόμα υποβληθεί σε ανεξάρτητο έλεγχο και παρουσιάζεται ως προδημοσίευση, εξέτασε το αίμα ανθρώπων που είχαν λάβει εμβόλια των Pfizer, Moderna και Johnson & Johnson.

Τα δείγματα αίματος εκτέθηκαν σε ψευδοϊό σχεδιασμένο να μοιάζει με την παραλλαγή Όμικρον.

Οι ερευνητές ανίχνευσαν «χαμηλή έως απούσα» εξουδετέρωση της Όμικρον σε όλους τους εθελοντές που δεν είχαν λάβει αναμνηστική δόση.

Ωστόσο, το αίμα των συμμετεχόντων που είχαν λάβει και την ενισχυτική δόση έδειξε «ισχυρή εξουδετέρωση» της νέας παραλλαγής που εξαπλώνεται σε όλο τον κόσμο.




Νομίατρος Καβάλας | Καλό θα ήταν ένα rapid test πριν το Χριστουγεννιάτικο Τραπέζι

Σταθεροποίηση κρουσμάτων σε υψηλή επιδημιολογική διασπορά, χωρίς να βλέπει εύκολη αποκλιμάκωση επισήμανε σε δηλώσεις του στο enanews.gr ο νομίατρος Καβάλας Χρήστος Παπαδόπουλος.

Όπως ανέφερε συγκεκριμένα :

“Θα περίμενα λιγότερα κρούσματα στην Καβάλα. Θετικό σημείο το ότι έχουν αυξηθεί οι εμβολιασμοί, θα αποδώσει στην μείωση των νοσηλειών, των διασωληνώσεων και των θανάτων αλλά αυτό θα το δούμε αργότερα. Η Διασπορά όμως δυστυχώς συνεχίζεται. ”

Καλό θα ήταν ένα rapid test πριν το Τραπέζι…

“Η Χαλάρωση και το ότι θα βρεθούμε με αρκετούς ανθρώπους που έχουμε καιρό να βρεθούμε αποτελεί έναν κίνδυνο. Θέλει προσοχή και τις γιορτές να αποφύγουμε τις μετακίνησεις με διαφορετικούς ανθρώπους και να αποφύγουμε επίσης τους χώρους με συνωστισμό. Καλό θα ήταν επίσης πριν στρωθεί το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι οι παρευρισκόμενοι να κάνουν ένα rapid test. Δυστυχώς όμως βλέπω αύξηση κρουσμάτων μετα τις γιορτές, μακάρι να βγω ψεύτης.”




Μετάλλαξη Όμικρον | Φόβος για «πάντρεμα» με τη Δέλτα

Η παραλλαγή Όμικρον θα είναι η κυρίαρχη στη Βρετανία μέχρι τον Ιανουάριο και ο Πολ Μπάρτον, επικεφαλής γιατρός της Moderna, προειδοποίησε ότι ο μεγάλος αριθμός κρουσμάτων της νέας παραλλαγής σε συνδυασμό με την ήδη υπάρχουσα Δέλτα αυξάνουν τον κίνδυνο για μια νέα υπερ – παραλλαγή.

Ένα τέτοιο ενδεχόμενο εάν και σπάνιο, μπορεί να συμβεί όταν τα δύο στελέχη μολύνουν κάποιον ταυτόχρονα.

Οι λοιμώξεις που προκαλεί ο SARS-CoV-2 συνήθως περιλαμβάνουν μόνον ένα μεταλλαγμένο στέλεχος, αλλά σε σπάνιες περιπτώσεις δύο -πιθανώς από διαφορετικές πηγές- μπορούν να μολύνουν ένα άτομο ταυτόχρονα.

Εάν αυτά μολύνουν επίσης το ίδιο κύτταρο, τότε μπορεί να είναι σε θέση να ανταλλάξουν DNA και να δημιουργήσουν μια νέα έκδοση του ιού.

Ο Μπάρτον είπε στην Επιτροπή Επιστήμης και Τεχνολογίας ότι θα ήταν «σίγουρα» δυνατό να ανταλλάξουν γονίδια και να ενεργοποιήσουν μιαν ακόμη πιο επικίνδυνη παραλλαγή.

Κάτι ανάλογο δεν συνέβη όταν συνυπήρχε η Δέλτα με την Άλφα
Οι ερευνητές έχουν προειδοποιήσει ότι αυτά τα συμβάντα, που επιστημονικά ονομάζονται «γεγονότα ανασυνδυασμού», είναι πιθανά αλλά ότι απαιτούν πολύ συγκεκριμένες συνθήκες και τη σύμπτωση ως επί το πλείστον μη ελεγχόμενων γεγονότων.

Μόνο τρία στελέχη Covid που δημιουργήθηκαν από γονίδια που ανταλλάσσουν ιούς έχουν ποτέ καταγραφεί, με τον ιό να βασίζεται κυρίως σε τυχαίες μεταλλάξεις για να κάνει περισσότερες παραλλαγές.

Μια νέα παραλλαγή δεν γεννήθηκε κατά τη διάρκεια των δύο μηνών που το στέλεχος Δέλτα ανταγωνιζόταν το Άλφα μέσω αυτής της μεθόδου.

Πιο πιθανό στη Βρετανία

Η Όμικρον κυριαρχεί ήδη στο Λονδίνο, μόλις δύο εβδομάδες αφότου εντοπίστηκε στη χώρα, και οι ειδικοί εκτιμούν ότι θα είναι το κύριο στέλεχος μέχρι την Πρωτοχρονιά.

Ο Δρ. Μπάρτον είπε ότι η κυκλοφορία των δύο παραλλαγών μαζί αυξάνει τον κίνδυνο να ανταλλάξουν γονίδια και να φτιάξουν μια νέα παραλλαγή.

«Σίγουρα υπάρχουν δεδομένα. Έχουν δημοσιευθεί και μελέτες από τη Νότια Αφρική που λένε ότι οι άνθρωποι -και σίγουρα οι ανοσοκατεσταλμένοι άνθρωποι- μπορούν να φιλοξενήσουν και τους δύο ιούς.

«Αυτό θα ήταν δυνατό εδώ, ιδιαίτερα δεδομένου του αριθμού των μολύνσεων που βλέπαμε».

Ερωτηθείς εάν αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μια πιο επικίνδυνη παραλλαγή, είπε ότι «σίγουρα θα μπορούσε».




Γεωργαντάς | Άνω του 90% των ανεμβολίαστων 60άρηδων καταλήγουν σε Νοσοκομεία

Στην Καβάλα βρέθηκε το πρωί της Δευτέρας ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς.

Ο κ. Γεωργαντάς τόνισε ότι προχωρά ικανοποιητικά η εμβολιαστική διαδικασία όπου όλο και περισσότεροι είναι οι πολίτες οι οποίοι μπαίνουν στην πλατφόρμα για να κλείσουν το ραντεβού είτε πρώτης είτε τρίτης δόσης.

Παράλληλα ο κ. Γεωργαντάς έκανε γνωστό ότι Άνω του 90% των ανεμβολίαστων 60 ετών και άνω καταλήγουν στα Νοσοκομεία κάνοντας έκκληση κυρίως σε αυτές τις ηλικιακές ομάδες να εμβολιαστούν.

Δείτε το ρεπορτάζ :




Νέο κολλύριο για την πρεσβυωπία βελτιώνει άμεσα κοντινή και ενδιάμεση όραση

Ανακάλυψη-ορόσημο λένε οι επιστήμονες: Ο FDA ενέκρινε πρόσφατα και για πρώτη φορά στην ιστορία ένα συνταγογραφούμενο κολλύριο για τη βελτίωση της κοντινής όρασης.

Ένας εκπρόσωπος της εταιρείας που δημιούργησε το Vuity είπε, ότι το φάρμακο θα κοστίζει περίπου 80 δολάρια για μια προμήθεια 30 ημερών. Λειτουργεί καλύτερα σε άτομα ηλικίας 40-55 ετών. Πρόκειται για συνταγογραφούμενες οφθαλμικές σταγόνες που είναι για ήπιες έως ενδιάμεσες περιπτώσεις πρεσβυωπίας και είναι λιγότερο αποτελεσματικές μετά την ηλικία των 65 ετών.

«Αυτό επηρεάζει σχεδόν τον μισό πληθυσμό των ΗΠΑ», είπε ο δρ. George O. Waring IV, MD, σε μια συνέντευξη στο Medscape Medical News. Ο δρ. Waring είναι ο ιατρικός διευθυντής του Waring Vision Institute στη Νότια Καρολίνα και ηγήθηκε των κλινικών δοκιμών φάσης 3. Αυτό αφορά 120 εκατομμύρια ενήλικες στις ΗΠΑ. Είναι σπάνιο να έχουμε την ευκαιρία να βοηθήσουμε τόσους πολλούς ανθρώπους με μια νέα ιατρική ανακάλυψη και γι’ αυτό θεωρούμε ότι αυτό είναι ένα γεγονός ορόσημο.

Πώς λειτουργεί το νέο κολλύριο για την πρεσβυωπία

Οι σταγόνες πρέπει να χορηγούνται καθημερινά, χρειάζονται τουλάχιστον 15 λεπτά για να δράσουν και να βελτιώσουν την κοντινή όραση έως και 6 ώρες και την ενδιάμεση όραση για έως και 10 ώρες.

Οι οφθαλμίατροι γνωρίζουν από καιρό ότι τα μυωτικά (miotics) μπορούν να βελτιώσουν την κοντινή όραση συσφίγγοντας την ίριδα, ο οποίος μειώνει το μέγεθος της κόρης και δημιουργεί pinhole-camera effect. Ορισμένα φάρμακα, συμπεριλαμβανομένης της πιλοκαρπίνης, προκαλούν ήπια σύσπαση του ακτινωτού μυός του οφθαλμού.

Όμως, σε συνδυασμό με συντηρητικά, αυτές οι οφθαλμικές σταγόνες συχνά προκαλούν παρενέργειες, όπως τσούξιμο, πονοκεφάλους, πόνους στα φρύδια και απώλεια της μεσοπικής όρασης. Σε σπάνιες περιπτώσεις, η πιλοκαρπίνη έχει συσχετιστεί με αποκόλληση αμφιβληστροειδούς. Εν μέρει για αυτούς τους λόγους, η πιλοκαρπίνη δεν χρησιμοποιείται πλέον συνήθως για τη θεραπεία του γλαυκώματος. Η εταιρεία AbbVie δημιούργησε το κολλύριο Vuity μέσω της “ιδιόκτητης τεχνολογίας” της με την ονομασία pHast, η οποία επιτρέπει στην πιλοκαρπίνη να προσαρμοστεί στο pH του ματιού, μειώνοντας την αίσθηση τσιμπήματος και ίσως αυξάνοντας την αποτελεσματικότητα.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το κολλύριο διατηρείται με χλωριούχο βενζαλκόνιο 0,0075%. Τα ανενεργά συστατικά περιλαμβάνουν βορικό οξύ, διένυδρο κιτρικό νάτριο, χλωριούχο νάτριο, καθαρό νερό και «μπορεί επίσης να περιλαμβάνουν υδροχλωρικό οξύ και/ή υδροξείδιο του νατρίου για ρύθμιση του pH μεταξύ 3,5 και 5,5, εάν είναι απαραίτητο».

Νέο κολλύριο για την πρεσβυωπία: Πώς έγινε η έρευνα

Για τις δύο δοκιμές φάσης 3, οι ερευνητές στρατολόγησαν συνολικά 750 άτομα με πρεσβυωπία και τους ανέθεσαν τυχαία να λάβουν είτε πιλοκαρπίνη είτε ένα εικονικό φάρμακο.

Οι ασθενείς έβαζαν τις σταγόνες και στα δύο μάτια μία φορά την ημέρα για 30 ημέρες. Την τελευταία ημέρα οι ερευνητές εξέτασαν τους συμμετέχοντες, για να δουν λεπτομερώς την επίδραση του κολλυρίου στους ασθενείς.

Τι παρατηρήθηκε όσο περνούσαν οι ώρες μετά την εφαρμογή του κολλυρίου

Και στις δύο δοκιμές, περισσότεροι στην ομάδα της πιλοκαρπίνης από ό,τι στην ομάδα του εικονικού φαρμάκου πληρούσαν τις προϋποθέσεις επιτυχίας, ένα πρότυπο που έχει θέσει ο FDA για τέτοια κολλύρια. Και η διαφορά ανάμεσα στα δύο γκρουπ συμμετεχόντων ήταν στατιστικά σημαντική, λένε οι ερευνητές.

Στην δοκιμή Gemini 2, τα αποτελέσματα του φαρμάκου κορυφώθηκαν μετά από 1 ώρα, όταν το 37,3% των ασθενών στην ομάδα της πιλοκαρπίνης πέτυχε αυτό το πρότυπο, σε σύγκριση με το 12,1% εκείνων που έλαβαν το εικονικό φάρμακο. Η διαφορά που ήταν στατιστικά σημαντική έφτασε τις 25,2 ποσοστιαίες μονάδες.

Το ποσοστό που πέτυχε αυτό το πρότυπο μειώθηκε σταθερά μετά την πρώτη ώρα, φθάνοντας στο 16,3% στην ομάδα της πιλοκαρπίνης και στο 9,9% στην ομάδα του εικονικού φαρμάκου την 6η ώρα μετά την εφαρμογή του κολλυρίου.

Οι ερευνητές ανέφεραν επίσης ότι ένα σημαντικό ποσοστό ασθενών ανέφερε βελτίωση στην ικανότητα ανάγνωσης. Οι ασθενείς ανέφεραν επίσης ότι η πρεσβυωπία τους κατά τη διάρκεια της μελέτης είχε ολοένα μικρότερο αντίκτυπο στην καθημερινή τους ζωή.

Το κολλύριο για την πρεσβυωπία λειτούργησε χωρίς ιδιαίτερες παρενέργειες

Δεν σχετίστηκαν σοβαρές ανεπιθύμητες ενέργειες με τη χρήση της πιλοκαρπίνης. Το 15% των ατόμων που έλαβαν πιλοκαρπίνη ανέφεραν πονοκεφάλους, είπε ο δρ. Waring. Αλλά αυτοί ήταν ήπιοι και παροδικοί, ενώ και το 7% αυτών στην ομάδα του εικονικού φαρμάκου ανέφερε επίσης πονοκεφάλους. Επίσης αναφέρθηκαν υπεραιμία του επιπεφυκότα, θολή όραση και πόνος στα μάτια.

Ο δρ. Waring είπε ότι επειδή το φάρμακο δεν θα διαρκέσει όλη την ημέρα, η εταιρεία μελετά τι συμβαίνει εάν οι άνθρωποι πάρουν μια δεύτερη δόση την ίδια μέρα. Οι σταγόνες θα μπορούσαν να είναι μια θεραπεία πρώτης γραμμής για την πρεσβυωπία σε πολλούς ασθενείς, είπε.

Τα γυαλιά, οι φακοί επαφής και η χειρουργική επέμβαση είναι παραδοσιακές θεραπείες, αλλά, για διάφορους λόγους, δεν λειτουργούν καλά για κάθε ασθενή”, δήλωσε ο δρ. Christopher Starr, εκπρόσωπος της Αμερικανικής Ακαδημίας Οφθαλμολογίας. “Το να έχουμε μια νέα θεραπευτική επιλογή με την μορφή οφθαλμικής σταγόνας για την πρεσβυωπία είναι μια ευπρόσδεκτη προσθήκη στο οπλοστάσιο μας ενάντια σε αυτήν την καθολική, σχετιζόμενη με την ηλικία πάθηση κοντινής όρασης που επηρεάζει ουσιαστικά όλους τους ανθρώπους άνω των 40 ετών.

Η έρευνα προχωρά

Πολλές άλλες εταιρείες επεξεργάζονται οφθαλμικές σταγόνες που θα λειτουργούσαν με παρόμοιο αποτέλεσμα, συμπεριλαμβανομένου τουλάχιστον ενός προϊόντος που μπορεί να πωληθεί χωρίς να χρειάζεται έγκριση από τον FDA. Μερικά, όπως η πιλοκαρπίνη της AbbVie, μπορεί να χορηγηθούν και στα δύο μάτια, ενώ άλλα χορηγούνται μόνο στο ένα μάτι για διατήρηση της όρασης σε αμυδρό φως.

Το καθένα έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά του, δήλωσε ο Michael Rowe, επικεφαλής λειτουργικού γραφείου της Eyenovia, της οποίας το διάλυμα πιλοκαρπίνης 2% (MicroLine) ολοκλήρωσε μια δοκιμή φάσης 3 και ξεκίνησε μια άλλη.

Με το νέο κολλύριο Vuity η AbbVie μπόρεσε να μειώσει τις παρενέργειες που σχετίζονται με την πιλοκαρπίνη, ενώ έλαβε έγκριση από τον FDA πιο γρήγορα από τους ανταγωνιστές της, είπε ο ίδιος.

Άλλες εταιρείες δοκιμάζουν συνδυαστικά φάρμακα που μπορεί να είναι ασφαλέστερα, ή πιο αποτελεσματικά, αλλά ο FDA απαιτεί απόδειξη, ότι κάθε ένα από τα φάρμακα είναι αποτελεσματικό από μόνο του καθώς και σε συνδυασμό, είπε ο Rowe.

Το MicroLine χρησιμοποιεί ένα πατενταρισμένο εφαρμοστή για να ψεκάζει διάλυμα πιλοκαρπίνης 2%. Επειδή οι δόσεις είναι πολύ μικρότερες, οι παρενέργειες μειώνονται, πρόσθεσε.

Ναι μεν, αλλά…

Αλλά κανένα από τα κολλύρια αυτά δεν μπορεί να πάρει τη θέση των γυαλιών ανάγνωσης, είπε ο Rowe. “Υπάρχουν πολύ περισσότερα που μπορούμε να πετύχουμε με ένα κομμάτι γυαλί, παρά με το να βασιζόμαστε στο σώμα και στο φαινόμενο pinhole-camera effect της κόρης”.

Το να διαβάζετε την οθόνη του κινητού σας τηλεφώνου πιθανότατα θα είναι εφικτό. Το να διαβάζετε ξεκούραστα ένα βιβλίο, όχι τόσο πολύ.

Αντίθετα, ένα τέτοιο κολλύριο για την πρεσβυωπία μπορεί να χρησιμεύσει ως εναλλακτική λύση για χρήση σε μια κοινωνική κατάσταση ή πολύ ενεργή κατάσταση όπου τα γυαλιά ανάγνωσης είναι ανεπιθύμητα. «Όπως το βλέπουμε, είναι σχεδόν σαν να παίρνουμε ένα δεύτερο ζευγάρι γυαλιά ανάγνωσης. Αλλά το δεύτερο ζευγάρι είναι το αόρατο ζευγάρι σας».

Επιπλέον, είπε ο Rowe, πολλά άτομα με πρεσβυωπία δεν θα μπορούν να επωφεληθούν από τα κολλύρια αυτά, επειδή εξακολουθούν να χρειάζονται κάποια ικανότητα για να πάρουν τα οφέλη τους. Οι περισσότεροι άνθρωποι χάνουν εντελώς αυτή την ικανότητα μετά την ηλικία των 55 περίπου.

Ένας εκπρόσωπος της Vuity είπε ότι το φάρμακο θα κοστίζει περίπου 80 δολάρια για μια προμήθεια 30 ημερών. Λειτουργεί καλύτερα σε άτομα ηλικίας 40-55 ετών.

Μετάφραση: www.iatropedia.gr

Πηγές: https://www.medscape.comhttps://www.drugs.comhttps://news.abbvie.comhttps://www.fda.gov




Χριστούγεννα με μέτρα για εκκλησίες και ανεμβολίαστους

Η ένταση του εμβολιαστικού προγράμματος κατά του κορωνοϊού εξακολουθεί να αποτελεί την κορωνίδα της κυβερνητικής πολιτικής για την αναχαίτιση της πανδημίας, η οποία βρίσκεται μεν σε φάση σταθεροποίησης, πλην, όμως, οι κίνδυνοι για μια νέα έξαρση μέσα στις επόμενες γιορτινές ημέρες εξακολουθούν να ελλοχεύουν.

Υπό αυτό το πρίσμα, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα βρεθεί σήμερα Δευτέρα στη συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, προκειμένου να παροτρύνει τους κληρικούς να συνδράμουν στον αγώνα υπέρ του εμβολιασμού των πολιτών και να λάβουν όλα εκείνα τα μέτρα που θα μειώσουν την πιθανότητα επιδείνωσης της επιδημιολογικής εικόνας της χώρας κατά την περίοδο των Χριστουγέννων.

Η αυξημένη εμπορική κίνηση των ημερών, οι συχνότερες έξοδοι για ψυχαγωγία, όπως και ο όγκος μετακινήσεων (εντός των αστικών κέντρων, αλλά και προς την επαρχία) κατά τη διάρκεια του εορταστικού δεκαπενθημέρου δημιουργούν πρόσθετη ανησυχία στους επιστήμονες ως προς το ενδεχόμενο περαιτέρω αύξησης του αριθμού των μολύνσεων, λόγω της μεταφοράς του ιικού φορτίου.

Με δεδομένο, μάλιστα, ότι το τέταρτο κύμα της πανδημίας γνωρίζει κορύφωση μέσα στον Δεκέμβριο σε όλη σχεδόν την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, στο τραπέζι του Μεγάρου Μαξίμου βρίσκονται ακόμη και «σημειακές παρεμβάσεις», δηλαδή νέα στοχευμένα μέτρα που θα ληφθούν πιθανότατα μετά τα Χριστούγεννα και θα αφορούν κυρίως όσους εξακολουθούν να παραμένουν ανεμβολίαστοι. Η υποχώρηση του πήχη της υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού από τα 60 στα 50 έτη είναι ένα από τα μέτρα που εξετάζονται, ενώ δεν αποκλείεται να σφίξει κι άλλο ο κλοιός για όσους δεν εμβολιάζονται.

Την ανάγκη ώθησης του εμβολιαστικού προγράμματος, εξάλλου, σηματοδοτεί η παρουσία του πρωθυπουργού στην έκτακτη συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στα εκκλησιαστικά χρονικά. Πληροφορίες θέλουν τον κ. Μητσοτάκη να προσβλέπει στη συνδρομή της Ιεραρχίας και εν γένει του Κλήρου. Ζητούμενο για την κυβέρνηση, στο εορταστικό πλαίσιο, αποτελεί και η λειτουργία των ναών τις ημέρες αυτές, αλλά και η τήρηση των μέτρων προστασίας, ιδίως ως προς τον έλεγχο των απαιτούμενων δικαιολογητικών για την είσοδο στις ιερές ακολουθίες.

Σε ένα άλλο επίπεδο, το κυβερνητικό επιτελείο ανεβάζει τα επίπεδα αυστηροποίησης από αύριο για τους πολίτες άνω των 60 ετών που έχουν λάβει τη δεύτερη δόση του εμβολίου επτά μήνες πριν και δεν έχουν προχωρήσει στον εμβολιασμό τους με την τρίτη δόση.

Στην περίπτωση αυτή, οι πολίτες χάνουν την ισχύ του covid pass και επιστρέφουν σε status ανεμβολίαστου, οπότε είναι υπόχρεοι να υποβάλλονται σε διαγνωστικά τεστ, αλλά και να παραμένουν χωρίς πρόσβαση σε κλειστούς χώρους εστίασης, διασκέδασης και ψυχαγωγίας.

Οσο για τις μικρότερες ηλικίες, ξεκινά από την Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου το πρόγραμμα παιδικού εμβολιασμού για τα παιδιά από 5 έως 11 ετών, ώστε να προστατευτούν και τα μικρότερα μέλη της κοινωνίας από την έκθεση στον ιό και κυρίως να περιοριστεί η συμβολή τους στη μετάδοση.

Για την καλύτερη ανταπόκριση των γονέων στο πρόγραμμα, οι καθηγήτριες Μαρία Θεοδωρίδου και Βάνα Παπαευαγγέλου θα απαντήσουν την προηγούμενη ημέρα (Τρίτη 14 Δεκεμβρίου) σε απορίες και ερωτήματα των κηδεμόνων των παιδιών, σε μια ζωντανή συζήτηση -μέσω Διαδικτύου-, υλοποιώντας μια νέα επικοινωνιακή τακτική, ενταγμένη στην εκστρατεία πειθούς που εξελίσσεται από πλευράς της κυβέρνησης στην παρούσα φάση της πανδημίας.

Ταυτόχρονα, με ενδιαφέρον αναμένουν ειδικοί και κυβερνητικοί παράγοντες την πρώτη απεικόνιση από την ιχνηλάτηση της διασποράς του ιού στην κοινότητα μέσω της παροχής δωρεάν αυτοδιαγνωστικών τεστ, η πρώτη φάση της διάθεσης των οποίων από τα φαρμακεία ολοκληρώνεται.

Η επεξεργασία των δεδομένων που θα προκύψουν δεν αποκλείεται να ενισχύσει την απόφαση για τη λήψη περιορισμών ειδικά για την περίοδο των γιορτών, με την επανάληψη της ιχνηλάτησης να τοποθετείται, σε δεύτερη φάση, μεταξύ 3 και 7 Ιανουαρίου 2022, ώστε να φανεί η επίπτωση που θα έχουν οι χριστουγεννιάτικες συνάξεις.




Κροκίδης | Δεν είσαι ανεμβολίαστος εάν δεν κάνεις την τρίτη δόση

Σε δηλώσεις στο enanews.gr προχώρησε ο Διευθυντής της Β’ Παθολογικής Κλινικής του Νοσοκομείου Καβάλας Ξενοφών Κροκίδης σχετικά με τα πιστοποιητικά νόσησης και εμβολιασμού.

Όπως τόνισε ο κ. Κροκίδης οι εμβολιασμοί πηγαίνουν με ικανοποιητικούς ρυθμούς στο Νοσοκομείο Καβάλας ακόμα και της τρίτης δόσης.

Ωστόσο έκανε γνωστή την διαφωνία του με την στάση της κυβέρνησης ότι θεωρούνται πλέον ως ανεμβολίαστοι όσοι πολίτες δεν προχωρούν μετά το εξάμηνο στην τρίτη αναμνηστική δόση.

“Δεν συμφωνώ με το συγκεκριμένο μέτρο. Δεν είσαι ανεμβολίαστος εάν δεν κάνει την τρίτη δόση. Το θεωρώ υπερβολή”.

Ενώ όσον αφορά το πρόστιμο ο κ. Κροκίδης τόνισε:

“Δεν θελω να πείθονται οι ασθενείς αλλά και οι πολίτες με κάποιες ποινές, θεωρώ ότι πρέπει να χρησιμοποιούμε την πειθώ”.