Γκάγκα | Από σήμερα στην Ελλάδα τα χάπια της Pfizer για το κορονοϊό

Στο 50% η επικράτηση της Όμικρον 2, ενώ μεγάλη είναι η αύξηση των επαναμολύνσεων οι οποίες φτάνουν το τελευταίο διάστημα στις 90.000

Την έλευση του νέου αντιικού χαπιού της Pfizer κατά του κορονοϊού ανακοίνωσε η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας Μίνα Γκάγκα κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης για την πορεία της επιδημίας κορονοϊού. Το νέο χάπι θα ξεκινήσει μέσα στην εβδομάδα να χορηγείται, ενώ τα αποτελέσματα από τη χορήγηση του χαπιού της MSD είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά.

Η κα Γκάγκα επεσήμανε πως από την έναρξη της πανδημίας έχουν γίνει 170.000 νοσηλείες με covid στην Ελλάδα όταν το ίδιο διάστημα 2,6 εκατομμύρια νοσηλεύτηκαν με άλλα νοσήματα.

Σύμφωνα με την Καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων Βάνα Παπαευαγγέλου, είναι πλέον ξεκάθαρο ότι το 50% των νέων δειγμάτων είναι κρούσματα Όμικρον 2 ενώ φαίνεται να έχει επικρατήσει στην Κρήτη. Έκανε λόγο για πολύ συχνές επαναλοιμώξεις, οι οποίες έφτασαν τις 90.000 και αφορούν όλες τις ηλικίες και διάμεσο χρόνο μεταξύ των δύο μολύνσεων τους 8 μήνες.

paxlovid
paxlovid  AP



«Καμπανάκι» Τσιόδρα για την Όμικρον | Προκαλεί σοβαρή νόσηση και θανάτους

Για όλα τα θέματα όσον αφορά στην πανδημία μίλησαν την Δευτέρα 21 Μαρτίου, οι επιστήμονες σε ειδική εκδήλωση στην οποία συμμετείχε και ο καθηγητής Παθολογίας-Λοιμώξεων Σωτήρης Τσιόδρας, ο οποίος μεταξύ άλλων απηύθηνε προειδοποιήσεις για την μετάλλαξη Όμικρον.

Μιλώντας στην εκδήλωση-συνέντευξη της Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ για την πορεία της πανδημίας στη χώρα μας ο κ. Τσιόδρας υπογράμμισε πως είναι λάθος να πιστέψουμε ότι η Όμικρον είναι μια παραλαγή που δεν θέλει την προσοχή μας.

«Η Όμικρον έχει μικρότερη επίπτωση όσον αφορά την νόσηση αλλά προκαλεί νόσο, σοβαρές νοσηλείες αλλά και θανάτους, επισημαίνοντας ότι είναι λάθος να πιστέψουμε ότι Όμικρον είναι μια παραλλαγή που δεν θέλει την προσοχή μας», τόνισε χαρακτηριστικά.

Αναφορικά με τις μάσκες όπως είπε ο Σωτήρης Τσιόδρας θα μείνουν στη ζωή μας, «ειδικά για τους πληθυσμούς αυξημένου κινδύνου αλλά και σε χώρους αυξημένου κινδύνου, όπως παραδείγματος χάρη τα νοσοκομεία και τα μέσα μαζικής μεταφοράς». Αυτό είναι μία διεθνής τάση όπως τόνισε, η οποία φαίνεται ότι θα επικρατήσει στο άμεσο μέλλον.

Με δραματικό τόνο επίσης ο Σωτήρης Τσιόδρας μίλησε για τις εγκύους, τονίζοντας ότι «εικόνες εγκύων στις ΜΕΘ δεν περιγράφονται με λόγια, είναι ό,τι πιο τραγικό μπορεί να φανταστεί κάποιος».




Κορωνοϊός | Αυξάνονται τα κρούσματα – Mειώνονται οι νοσηλείες

23.529 κρούσματα καταγράφηκαν την Δευτέρα 21 Μαρτίου 2022.

Η πανδημία δεν έχει φύγει, εξακολουθεί να υπάρχει και συνεχίζει να μας απασχολεί, ανέφερε κατά την τελευταία ενημέρωση για την πορεία της πανδημίας του κορωνοιού η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας Μίνα Γκάγκα, συστήνοντας προσοχή, τήρηση των μέτρων προστασίας και φυσικά τον εμβολιασμό.

Οι περισσότεροι, όπως είπε, το περνούν ήπια στο σπίτι, καταγράφεται μια μικρή αύξηση των εισαγωγών , αλλά “δεν παύουμε να έχουμε πάνω από 20.000 κρούσματα την ημέρα που συνεχίζει να μας απασχολεί”.

Όπως είπε η κ. Γκάγκα, αφενός πρέπει να μάθουμε να ζούμε με αυτή τη νέα πραγματικότητα και κάθε μέρα πρέπει να προσέχουμε, να τηρούμε τα μέτρα προστασίας και από εκεί και πέρα να βγούμε σε μια κανονικότητα σιγά σιγά προσέχοντας.




Καβάλα | Με κρούσματα κορωνοϊου κατέπλευσε το επιβλητικό κρουαζιερόπλοιο “Europa”

Κρούσματα κορωνοϊού εντοπίστηκαν στο κρουαζιερόπλοιο «Europa», το οποίο κατέπλευσε στο λιμάνι της Καβάλας «Απόστολος Παύλος», το πρωί της Δευτέρας (21-3-2022).

Τα κρούσματα, 6 τον αριθμό, εντοπίστηκαν σε μέλη του πληρώματος. Ενημερώθηκε η Διεύθυνση Υγείας της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας και τέθηκε σε εφαρμογή το σχετικό πρωτόκολλο, που προβλέπει πως μπορούν να βγουν από το πλοίο μόνο όσοι διαθέτουν αρνητικό τεστ covid19.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη από τις 06/02/22 ο ΟΛΚ είχε υπογράψει ειδικό σχέδιο αντιμετώπισης κρουσμάτων covid σε κρουαζιερόπλοιο. Πιο συγκεριμένα ο ΟΛΚ υπέγραψε σχέδιο με εμπιστευτικό χαρακτήρα που αφορά συγκεκριμένες ενέργειες που θα γίνουν στην Καβάλα αν σε κάποιο από τα κρουαζιερόπλοια που θα αφιχθούν στην Καβάλα υπάρξει κάποιο περιστατικό covid. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο συγκεκριμένο σχέδιο συμμετέχουν εκτός φυσικά από τον ΟΛΚ, το ΓΝΚ, το ΕΚΑΒ Καβάλας, το Λιμεναρχείο Καβάλας και η Διεύθυνση Υγείας. Μία σημαντική συνύπαρξη φορέων με πρωτοβουλία του ΟΛΚ για να ενισχυθούν οι παροχές αλλά και ο τρόπος που μπορεί να αντιμετωπίσει η Καβάλα ένα τέτοιο περιστατικό. Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο ότι το συγκεκριμένο σχέδιο ήταν δωρεάν και δεν υπήρξε κανένα κόστος για τον ΟΛΚ και δόθηκε από τον ειδικό σύμβουλο κρουαζιέρας που συνεργάζεται με τον ΟΛΚ, το Επιμελητήριο Καβάλας, τον Δήμο Καβάλας, την Δημωφέλεια αλλά και τον Εμπορικό Σύλλογο Καβάλας για το μεγαλόπνοο σχέδιο προσέλκυσης κρουαζιερόπλοιων για την Καβάλα.




102 νέα κρούσματα κορωνοϊου στο Νομό Καβάλας

Αυξητικές τάσεις παρουσιάζει το τελευταίο διάστημα ο αριθμός των κρουσμάτων κορωνοϊoύ που ανακοινώνει καθημερινά ο ΕΟΔΥ, ωστόσο οι λεγόμενοι σκληροί δείκτες της πανδημίας κινούνται σε ρυθμούς αποκλιμάκωσης όπως φαίνεται και από τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν σήμερα Κυριακή 20 Μαρτίου.

Συγκεκριμένα, ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε ότι έχασαν τη ζωή τους 44 ασθενείς, ενώ παραμένουν 346 διασωληνωμένοι. Στα 12.462 είναι τα νέα κρούσματα που εντοπίστηκαν το τελευταίο 24ωρο.

Η ανακοίνωση του ΕΟΔΥ

Αναλυτικά σήμερα ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε πως:

«Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 12.462 , εκ των οποίων 24 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 2.788.654 (ημερήσια μεταβολή +0.4%), εκ των οποίων 49.3% άνδρες.

Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 177 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 1.685 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 44, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 26.937 θάνατοι. Το 95.2% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 346 (63.0% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 69 έτη. To 90.8% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Μεταξύ των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι, 218 (63.01%) είναι ανεμβολίαστοι ή μερικώς εμβολιασμένοι και 128 (36.99%) είναι πλήρως
εμβολιασμένοι. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 4.396 ασθενείς.

Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 346 (ημερήσια μεταβολή -6.99%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 328 ασθενείς.Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 35 έτη (εύρος 0.2 έως 112 έτη), ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι 79 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη)».




Κοροναϊός | Έρχεται τέταρτη δόση στον γενικό πληθυσμό

Πότε θα γνωρίζουμε για την τέταρτη δόση

Για την τέταρτη δόση, αλλά και την Όμικρον 2 μίλησαν καθηγητές τονίζοντας το πιο πιθανό είναι η τέταρτη δόση να γίνει και στον γενικό πληθυσμό. Άλλωστε έχει ήδη ξεκινήσει να προετοιμάζεται το έδαφος για την ενισχυτική δόση, καθώς όλο και περισσότεροι ειδικοί μιλούν γι΄αυτή.

Την ίδια ώρα όλο και περισσότερες ελληνικές μελέτες εξετάζουν τα πλεονεκτήματά της, τονίζοντας πως μία έξτρα δόση θα μας βρει πιο προετοιμασμένους το φθινόπωρο.

Συγκεκριμένα, ο καθηγητής Πνευμονολογίας του Johns Hopkins, Παναγής Γαλιατσάτος, μίλησε στο «MEGA Σαββατοκύριακο» για την πορεία της πανδημίας και τα εμβόλια.

Ο κ. Γαλιατσάτος επεσήμανε πως όλος ο κόσμος έχει επαναπαυθεί μετά την άρση των μέτρων, και ειδικά την άρση της μάσκας στους εξωτερικούς χώρους.

«Κυριαρχεί η όμικρον 2, και βλέπουμε ότι στις ΜΕΘ δεν έχουμε ασθενείς με κορωνοϊό. Όποιος δεν έχει κάνει την αναμνηστική δόση να την κάνει.Όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στις ΗΠΑ, έχει παρατηρηθεί ότι οι καινούριες παραλλαγές προκύπτουν από τους ανεμβολίαστους. Εάν μας έρθει και άλλο κύμα πανδημίας, θα πρέπει να κάνουμε και 4η δόση», ανέφερε αρχικά.

«Σε 3-4 βδομάδες θα γνωρίζουμε εάν θα χρειάζεται να κάνουμε την 4η δόση. Έχουμε μία θεραπεία που μας βοηθάει, το εμβόλιο, αλλά το θέμα είναι τα εμβόλια. Πιθανότατα να χρειαστεί να κάνουμε ένα εμβόλιο», κατέληξε λέγοντας ο κ. Γαλιατσάτος.

Από την πλευρά του ο καθηγητής Πνευμονολογίας, κ. Τζανάκης ανέφερε πως βρισκόμαστε σε μία φάση που η Όμικρον 2 υποκαθιστά την Όμικρον και εισβάλει σε ανθρώπους ευάλωτων δομών Υγείας (οίκοι ευγηρίας, κλπ.).

Για τον λόγο αυτό, ο κ. Τζανάκης ανέφερε πως πρέπει να εξεταστεί αν ο συγκεκριμένος πληθυσμός χρειάζεται και τέταρτη δόση.

Ο καθηγητής τόνισε πως οι μάσκες για τον γενικό πληθυσμό θα πρέπει να παραμείνει, ενώ μετά το Πάσχα θα μπορούσε να εξεταστεί η άρση της στα σχολεία.

Από την άλλη, ο κ. Καπραβέλος ανέφερε πως αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει πίεση στο σύστημα Υγείας, ωστόσο αυτό που μας ανησυχεί είναι το μέλλον.

«Φαίνεται πιο αισιόδοξα τα πράγματα, αλλά να μην υποτιμούμε τον κίνδυνο και την πανδημία. Με ανησυχεί το γεγονός πως τα εμβολιαστικά κέντρα είναι άδεια. Το ζήτημα της μεγάλης θνητότητας μας απασχολεί και το υπουργείο Υγείας πρέπει να δει το ζήτημα της στελέχωσης», ανέφερε.

Τέταρτη δόση εμβολίου για όλους, λέει ο Βασιλακόπουλος
Για την ανάγκη τέταρτης δόσης εμβολίου έκανε λόγο χτες ο Θεόδωρος Βασιλακόπουλος σημειώνοντας πως αρχικά θα εγκριθεί, ίσως και τον επόμενο μήνα, για τους πολίτες άνω των 60 ετών.

Μιλώντας στο Mega ο κ. Βασιλακόπουλος τόνισε μεταξύ άλλων πως «τρεις με 4 μήνες μετά την 3η δόση έχεις περίπου 40-50% πιθανότητα να νοσήσεις, αλλά εάν νοσήσεις έχεις περί το 15% πιθανότητες να νοσήσεις βαριά και να πας στο νοσοκομείο».

Πρόσθεσε μάλιστα πως «τον τελευταίο καιρό ένα μεγάλο πρόβλημα που υπήρξε ήταν ότι εξαιτίας του πολέμου, υπήρξε η ακρίβεια, και σε συνδυασμό με την άρση της υποχρεωτικότητας της μάσκας σε εξωτερικούς χώρους, δόθηκε το λάθος σήμα στους συμπολίτες μας ότι η πανδημία τελείωσε. Σε μεγάλα ποσοστά στη χώρα έχουμε το υποστέλεχος της όμικρον, την όμικρον 2, και έξαρση κρουσμάτων. Δε νομίζω ότι θα πάμε σε κλασικό 5ο κύμα, για πολλούς λόγους, αρχικά λόγω αύξησης θερμοκρασίας, και ταυτόχρονα στη χώρα αποκτούμε ανοσία πληθυσμιακή αλλά όχι με τον ιδανικό τρόπο. Δεν πείθουμε τους ανθρώπους να πάμε να εμβολιαστούν».

Η 4η δόση του εμβολίου θα γίνει σε όλους

Θα πρέπει να μάθουμε να ζούμε με τον ιό, θα πρέπει να μάθουμε να προσέχουμε, να μην θεωρούμε την φράση «ατομική ευθύνη», ανέκδοτο. «Η 4η δόση θα γίνει σε όλους. Αρχικά για τους πολίτες άνω των 60 ετών, ίσως εγκριθεί μέσα στον επόμενο μήνα, μέχρι να βγει το επικαιροποιημένο εμβόλιο της Moderna και της Pfizer», συμπλήρωσε ο κ. Βασιλακόπουλος.

Πόσο αποτελεσματική είναι η τέταρτη δόση – Τι δείχνει μελέτη του ΕΚΠΑ
Οι ενισχυτικές δόσεις εμβολίων έναντι του κοροναϊού χρησιμοποιήθηκαν ως μέσο προστασίας έναντι των νεότερων στελεχών, όπως έγινε με το στέλεχος Ομικρον.

Στα πλαίσια αυτά διενεργήθηκε μία μελέτη μη τυχαιοποιημένη που μελέτησε την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα μίας 4ης ενισχυτικής δόσης ενός mRNA εμβολίου είτε της εταιρείας Pfizer είτε της εταιρείας Moderna τέσσερις μήνες μετά την τρίτη δόση σε λειτουργούς υγείας, εκ των οποίων οι 154 έλαβαν τέταρτη δόση με Pfizer και 120 με Moderna.

Οι Ιατροί της Θεραπευτικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Θεοδώρα Ψαλτοπούλου, Πάνος Μαλανδράκης, Γιάννης Ντάνασης και Θάνος Δημόπουλος (Πρύτανης ΕΚΠΑ) συνοψίζουν τη σχετική δημοσίευση στο διεθνές έγκριτο περιοδικό NEJM.

Περισσότερα αντισώματα μετά την 4η δόση

Μετά την 4η δόση και τα δύο mRNA εμβόλια επάγουν υψηλό τίτλο αντισωμάτων, τόσο IgG όσο και εξουδετερωτικά, συνολικά σε τίτλο 9 έως και 10 φορές υψηλότερο σε σχέση με αυτόν που είχε επιτευχθεί με την τρίτη δόση, χωρίς σημαντική διαφορά ανάμεσα στα εμβόλια των δύο εταιρειών. Ο τίτλος των αντισωμάτων με την πάροδο του χρόνου φαίνεται να φθίνει. Και τα δύο εμβόλια αύξησαν το τίτλο των αντισωμάτων τόσο έναντι του στελέχους όμικρον όσο και έναντι άλλων στελεχών, παρόμοια με την αύξηση που είχε επιφέρει η τρίτη δόση, χωρίς ανεπιθύμητες ενέργειες πλην ήπιων τοπικών αντιδράσεων.

Τι έδειξε το ποσοστό όσων νόσησαν

Όσο αφορά το ποσοστό αυτών που νόσησαν: νόσησε το 25% στην ομάδα ελέγχου (τρείς δόσεις εμβολίου), το 18,3% μετά την τέταρτη δόση Pfizer και το 20,7% μετά την τέταρτη δόση Moderna. Η αποτελεσματικότητα έναντι οποιουδήποτε στελέχους SARS-CoV-2 για το εμβόλιο της Pfizer ήταν 30% και 11% για της Moderna, χωρίς το αποτέλεσμα αυτό να είναι στατιστικά σημαντικό, ωστόσο οι περισσότεροι ανέφεραν ήπια συμπτώματα. Η προστασία έναντι στη συμπτωματική νόσο ήταν 43% για τη Pfizer και 31% για τη Moderna μετά την τέταρτη δόση στην ομάδα των ασθενών που μελετήθηκε, ενώ το μέγιστο ποσοστό αποτελεσματικότητας μέσα στα όρια αξιοπιστίας της συγκεκριμένης μελέτης ήταν το 65%.

Με βάση τα αποτελέσματα αυτά, μία 4η δόση είναι ασφαλής και συμβάλλει στην αποκατάσταση του τίτλου των αντισωμάτων σε υψηλά επίπεδα, αλλά η αποτελεσματικότητα έναντι στη συμπτωματική νόσο δεν ήταν υψηλή, ενώ όσοι νόσησαν είχαν σχετικά υψηλά ιικά φορτία, άρα ήταν και μεταδοτικοί. Συνεπώς, μία τέταρτη δόση φάνηκε να έχει ένα οριακό όφελος μη στατιστικά σημαντικό σε αυτό το πληθυσμό, που δεν συμπεριέλαβε γηραιότερους και ευάλωτους πληθυσμούς.




Εστίαση | Ανοίγει ο δρόμος για να επιτραπεί η είσοδος στους ανεμβολίαστους

Προς το Πάσχα η πρόταση στο τραπέζι

Ανοίγει – με αργές μεν κινήσεις -ο δρόμος για την κατάργηση του πιστοποιητικού εμβολιασμού όσο πλησιάζουμε το Πάσχα.

Το μέτρο ακόμη δεν έχει πέσει καθόλου στο τραπέζι των ειδικών εξαιτίας της γενικότερης αύξησης κρουσμάτων στην Ευρώπη και κατ΄επέκταση και στην Ελλάδα.

Παρά όμως την εξάπλωση της Όμικρον 2 και στη χώρα μας, το ΕΣΥ δεν έχει υποστεί σοβαρή πίεση, γεγονός που αποδεικνύει πόσο πιο ήπια είναι η συγκεκριμένη υποπαραλλαγή.

Για τον λόγο αυτό οι ειδικοί θα εξετάσουν τον Απρίλιο την ενδεχόμενη κατάργηση του πιστοποιητικού εμβολιασμού, ένα μέτρο που μέχρι στιγμής απαγορεύει στους ανεμβολίαστους την πρόσβαση στην εστίαση.

Προς το Πάσχα η πρόταση στο τραπέζι

Η επιβεβαίωση άλλωστε ήρθε και από επίσημα χείλη και δίνει το έναυσμα για την επιστροφή των ανεμβολίαστων στην εστίαση.

Ειδικότερα το μέλος της Επιτροπής των ειδικών του υπουργείου Υγείας, καθηγητής στο Τμήμα Υγιεινής και Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής στο ΕΚΠΑ, Γκίκας Μαγιορκίνης, έδωσε το στίγμα των προθέσεων κυβέρνησης και επιστημόνων για το επόμενο στάδιο της πανδημίας και την επιστροφή στην κανονικότητα.

Συγκεκριμένα, αναφερόμενος στην πορεία της Covid στην Ελλάδα το Πάσχα, σημείωσε πως το πιστοποιητικό εμβολιασμού θα καταργηθεί όσο πλησιάζουμε προς το Πάσχα.

«Είναι μια πιθανότητα (50%) να μην έχουμε το Covid pass για τους χώρους της εστίασης».

Το σκεπτικό των ειδικών, σύμφωνα με τα όσα είπε στην ΕΡΤ ο κ. Μαγιορκίνης, είναι ότι «δεν υπάρχει πιθανότητα να μηδενιστούν τα κρούσματα».

Δεδομένου, λοιπόν, ότι για να μπει κάποιος σε κλειστό και ανοιχτό χώρο εστίασης, χρειάζεται να έχει μαζί του πιστοποιητικό εμβολιασμού.

Έτσι η κατάργησή του δίνει το «πράσινο φως» για το πλήρες άνοιγμα μπαρ, κέντρων διασκέδασης και όλων των καταστημάτων σε όσους ήταν αποκλεισμένοι από αυτά κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Στα χνάρια της Ιταλίας

Υπενθυμίζεται πως μία γειτονική μας χώρα, η Ιταλία, η οποία είχε χτυπηθεί σφόδρα από τον κοροναϊό κατά τη διάρκεια του πρώτου κύματος προχώρησε και εκείνη στην κατάργηση του πιστοποιητικού εμβολιασμού.

Συγκεκριμένα ο πρωθυπουργός, Μάριο Ντράγκι, επιβεβαίωσε ότι η κυβέρνησή του ενέκρινε την ουσιαστική χαλάρωση των μέτρων κατά της πανδημίας.

Έτσι από την 1η Απριλίου το πιστοποιητικό εμβολιασμού δεν θα είναι αναγκαίο, πλέον, στους ανοικτούς χώρους, ενώ από την 1η Μαΐου δεν θα χρειάζεται ούτε στους κλειστούς χώρους.

«Η ιταλική εκστρατεία εμβολιασμού είναι από τις σημαντικότερες στον κόσμο. Το 89,6 % του πληθυσμού μας έχει κάνει τη δεύτερη δόση του εμβολίου κατά του κοροναϊού και πάνω από 380.000 πολίτες έχουν λάβει την τρίτη δόση», δήλωσε ο ιταλός υπουργός Υγείας, Ρομπέρτο Σπεράντσα.

Παράλληλα, σε ό,τι αφορά την τέταρτη δόση του εμβολίου, ο Σπεράντσα πρόσθεσε ότι προς το παρόν δεν έχει αποφασιστεί η χορήγησή της στο σύνολο του πληθυσμού, αλλά μόνο στους ανοσοκατεσταλμένους πολίτες και, πιθανώς, σε άτομα μεγάλης ηλικίας.

Επιβεβαιώνεται, επίσης, ότι πρόκειται να σταματήσει να λειτουργεί, στο τέλος του μήνα, η επιτροπή λοιμωξιολόγων η οποία, έως τώρα, συμβούλευε την κυβέρνηση της Ρώμης.

Μέχρι το τέλος του χρόνου, θα λειτουργεί μια επιχειρησιακή μονάδα για τη διαχείριση των εμβολιασμών και των όποιων άλλων αναγκών.




Έκτακτο | Ακυρώνεται η εκδήλωση της ΔΕΕΠ Καβάλας λόγω κρούσματος Κορωνοϊού

Ακυρώνεται η εκδήλωση της ΔΕΕΠ Καβάλας με θέμα «Η Ενεργειακή κρίση και η άμυνα της χώρας». Η εκδήλωση που θα πραγματοποιούνταν την Κυριακή 20 Μαρτίου 2022 στις 11:30 στο ξενοδοχείο LUCY ΑΚΥΡΩΝΕΤΑΙ λόγω κρούσματος Κορωνοιού.

Το δελτιο τυπου αναφερει τα εξης: 

Ενημερώνουμε του φίλους και μέλη μας ότι η εκδήλωση-ομιλία της Δ.Ε.Ε.Π. Καβάλας και των ΔΗΜ.ΤΟ. Καβάλας, Θάσου, Νέστου και Παγγαίου της Νέας Δημοκρατίας, με θέμα «Η Ενεργειακή Κρίση και η Άμυνα της Χώρας», εκδήλωση η οποία επρόκειτο να πραγματοποιηθεί στο ξενοδοχείο «LUCY» την Κυριακή 20 Μαρτίου 2022 και ώρα 11:30 π.μ. με oμιλητή της εκδήλωσης τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Νίκο Παναγιωτόπουλο , λόγω νόσησης με COVID-19 του προέδρου και του αντιπροέδρου της Δ.Ε.Ε.Π. και προς αποφυγή διασποράς του ιού, δεν θα πραγματοποιηθεί την συγκεκριμένη ημερομηνία και ώρα, αλλά αναβάλλεται για προσεχή ημερομηνία που θα ανακοινωθεί σύντομα.




Πανδημία | 179 νέα κρούσματα σε Καβάλα & 34 σε Θάσο

Παρουσιάστηκαν με βάση τα δεδομένα που έχουν δηλωθεί στον ΕΟΔΥ και καταγραφεί μέχρι τις 19 Μαρτίου 2022, τα περιστατικά από την επιδημιολογική επιτήρηση της νόσου από το νέο κορωνοϊό (COVID-19),  Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 19.705 , εκ των οποίων 19 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Στην Καβάλα εντοπίστηκαν 179 νέα κρούσματα και στη Θάσο 34.  Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 46, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 26.893 θάνατοι.  Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 349 (62.8% άνδρες). Μεταξύ των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι, 224 (64.18%) είναι ανεμβολίαστοι ή μερικώς εμβολιασμένοι και 125 (35.82%) είναι πλήρως εμβολιασμένοι.




Κροκίδης | Τεχνικό θέμα η κατάργηση του πιστοποιητικού εμβολιασμού – Τι είπε για την πανδημία

Στο επίκεντρο για ακόμα μία φορά η πανδημία του covid-19 καθώς το τελευταίο χρονικό διάστημα υπάρχει έξαρση κρουσμάτων της Omicron-2 στην κοινότητα.

Αυτό σύμφωνα με τους ειδικούς οφείλεται στην χαλάρωση των μέτρων αλλά και στην αφαίρεση της μάσκας στους εξωτερικούς χώρους, ένα μέτρο που πάρθηκε την κρίσιμη στιγμή λίγο πριν το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας.

Όπως επισημαίνει μάλιστα ο διευθυντής της Β’ Παθολογικής Κλινικής του Νοσοκομείου Καβάλας Ξενοφών Κροκίδης στο enanews.gr το τελευταίο χρονικό διάστημα μπορεί να υπάρχει μία φανερή κάμψη στις νοσηλείες ωστόσο αρκετά είναι τα ύποπτα περιστατικά covid-19 που έρχονται στο Νοσοκομείο και μετά από τεστ βγαίνουν θετικά.

Παράλληλα ο κ. Κροκίδης αναφέρθηκε και στις δηλώσεις του κ. Μαγιορκίνη για κατάργηση του πιστοποιητικού εμβολιασμού ακόμα και πριν το Πάσχα κάνοντας λόγο ότι κάτι τέτοιο δεν είναι απίθανο να συμβεί ωστόσο πρόκειται καθαρά για ένα τεχνικό ζήτημα.

Τέλος ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι ακόμα δεν έχουμε τελειώσει με την πανδημία και δεν αποκλείεται ένα 5ο κύμα να κάνει την εμφάνιση του ακόμα και πριν το Πάσχα.




Μαγιορκίνης | Σκέψεις για κατάργηση του πιστοποιητικού εμβολιασμού

«Δεν υπάρχει πιθανότητα να μηδενιστούν τα κρούσματα»

Προ των πυλών φαίνεται πως βρίσκεται η κατάργηση του πιστοποιητικού εμβολιασμού, αλλά και του πιστοποιητικού νόσησης πριν από το Πάσχα, ενώ αρκετές πιθανότητες συγκεντρώνει και το ενδεχόμενο να πετάξουμε τις μάσκες!

Αυτό ανέφερε μεταξύ άλλων στην ΕΡΤ ο επίκουρος καθηγητής Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας, Γκίκας Μαγιορκινης, τονίζοντας πως πολύ σύντομα θα δούμε μια ραγδαία αποσυμπίεση στους δείκτες της πανδημίας.

«Δεν υπάρχει πιθανότητα να μηδενιστούν τα κρούσματα» ανέφερε ο κ. Μαγιορκίνης σχολιάζοντας τη νέα έξαρση του κοροναϊού στη χώρα μας ενώ μιλώντας για το Πάσχα είπε ότι οι πιθανότητες είναι 50% να μην έχουμε τότε το πιστοποιητικό εμβολιασμού: «Είναι μια πιθανότητα να μην έχουμε το Covid pass για τους χώρους της εστίασης» τόνισε.

«Oι σκληροί δείκτες ήταν σε καθοδική πορεία, η οποία έχει κάπως επιβαρυνθεί» είπε και πρόσθεσε ότι «το σύστημα υγείας στη χώρα μας δεν πιέζεται.

Όπως είπε ο κ. Μαγιορκίνης μεγάλο ρόλο στην εξέλιξη της πανδημίας στη χώρα μας έχουν παίξει τα εμβόλια και η φυσική ανοσία που υπάρχει καθώς πολλοί άνθρωποι έχουν νοσήσει, ενώ σύντομα στη διάθεση των ειδικών θα είναι και οι θεραπείες με χάπια που θα χορηγούνται από το στόμα.

«Σταδιακά οι θάνατοι και οι άνθρωποι που χρειάζονται σημαντική βοήθεια θα μειώνονται. Αυτή την στιγμή είμαστε σε ταλάντωση. Δεν βλέπουμε εκθετική φάση της πανδημίας», επισήμανε.

Σύμφωνα με τον καθηγητή Υγιεινής τα μέλη της Επιτροπής Ειδικών παρακολουθούν την κατάσταση, εκφράζοντας την αισιοδοξία τους για βελτίωση.

Τι θα γίνει με την τέταρτη δόση

Όσον αφορά τη χορήγηση της τέταρτης δόσης του εμβολίου για τον κοροναϊό εξέφρασε την άποψη ότι αναμένεται να δοθεί και στους άνω των 70 ετών, εκτός από τις ευπαθείς ομάδες. «Δεν πρόκειται να δούμε σύντομα ενισχυτικές δόσεις στον υπόλοιπο πληθυσμό και στα παιδιά. Αν θα χρειαστεί θα το δούμε από Σεπτέμβριο ή Οκτώβριο».

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα έρευνας που αναφέρει ότι το 25% των παιδιών που έχουν νοσήσει εμφανίζουν το σύνδρομο Long Covid ο κ. Μαγιορκίνης είπε ότι πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί.

«Τα παιδιά που το πέρασαν βαριά είναι πιθανόν να έχουν συμπτώματα που διαρκούν μέχρι και 12 εβδομάδες» επισήμανε.

Μιλώντας για τους θανάτους ασθενών με κοροναϊό εκτός MEΘ, μετά τη σχετική ανακοίνωση του ΕΟΔΥ, ο κ. Μαγιορκίνης ανέφερε ότι αφορούν κατά κύριο λόγο ανθρώπους μεγάλης ηλικίας και βαριά νοσούντες.

Μιλώντας τέλος για τις μάσκες είπε ότι «ήρθαν για να μείνουν» όσον αφορά τα νοσοκομεία και ορισμένες κατηγορίες ευάλωτων συμπολιτών μας.




Νοσοκομεία | Απογευματινά χειρουργεία με αμοιβή στο ΕΣΥ – Τι θα πληρώνει ο ασθενής

Νέο μοντέλο λειτουργίας των χειρουργείων στα δημόσια νοσοκομεία ετοιμάζεται να εφαρμόσει το υπουργείο Υγείας μέσω του νέου νομοσχεδίου για την ανασύσταση της -ταλαιπωρημένης στη χώρα μας- Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ).

Το νέο σύστημα καθιερώνει τις απογευματινές επεμβάσεις στο ΕΣΥ με αμοιβή

Το νομοσχέδιο για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (ΠΦΥ), το οποίο αναμένεται να τεθεί άμεσα σε δημόσια διαβούλευση και να ψηφιστεί από τη Βουλή τον επόμενο μήνα, δημιουργεί νέα δεδομένα τόσο για τους ασθενείς, όσο και για τους λειτουργούς της υγείας του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Συγκεκριμένα και μεταξύ άλλων, καθιερώνει τον θεσμό του “προσωπικού θεράποντος γιατρού”, θέτει ποιοτικά κριτήρια σε μηχανήματα και υπηρεσίες που “πουλάει” ο ιδιωτικός τομέας στον ΕΟΠΥΥ και αντιμετωπίζει το τεράστιο πρόβλημα με τις πολύμηνες καθυστερήσεις στις χειρουργικές επεμβάσεις στο δημόσιο σύστημα Υγείας, με το μέτρο των “επ’ αμοιβή απογευματινών χειρουργείων” εντός του ΕΣΥ.

Πλεύρης: Το 30% της δαπάνης της επέμβασης και η αμοιβή γιατρού, βαρύνουν τον ασθενή

Σύμφωνα με αναλυτική ενημέρωση που παραχώρησε ο υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης στους δημοσιογράφους, το μέτρο των απογευματινών χειρουργείων δεν θα επηρεάσει σε καμία περίπτωση τη λειτουργία των έκτακτων χειρουργείων και των τακτικών πρωινών. Μάλιστα, όπως τόνισε, δεν θα μπορούν να τεθούν σε λειτουργία τα απογευματινά χειρουργεία σε κάποιο νοσοκομείο, εάν προηγουμένως δεν υπάρχει πλήρωση της πρωινής λίστας.

Το μέτρο σχεδιάστηκε με τρόπο τέτοιο, ώστε να δίνει τη δυνατότητα στους μεν γιατρούς, νοσηλευτές και λοιπό προσωπικό (διοικητικοί, τραυματιοφορείς κλπ) να αυξήσουν τις αμοιβές τους εντός του δημοσίου συστήματος υγείας και στους δε ασθενείς, να βρουν έγκαιρα ραντεβού για τη χειρουργική αντιμετώπιση του προβλήματός τους εντός του ΕΣΥ. Σίγουρα όχι δωρεάν, αλλά σε τιμή χαμηλότερη από αυτή του ιδιωτικού τομέα, όπως ανέφερε ο υπουργός Υγείας.

Συγκεκριμένα, ο πολίτης θα πληρώνει το 30% του συνόλου της δαπάνης του χειρουργείου και εξολοκλήρου την αμοιβή του γιατρού, το ύψος της οποίας δεν είναι γνωστό σήμερα ποιο θα είναι, αλλά θα καθορίζεται με βάση τις τιμές των ασφαλιστικών εταιρειών.

Το 70% της πληρωμής (που θα καλύπτει ο ΕΟΠΥΥ ή η ασφαλιστική εταιρεία) θα πηγαίνει στο νοσοκομείο και το 30% που θα πληρώνει ο ασθενής στο υγειονομικό προσωπικό, όπως εξήγησε ο Θάνος Πλεύρης:

“Θέλουμε να δώσουμε τη δυνατότητα στα νοσοκομεία, όπως ακριβώς λειτουργεί ο ΕΟΠΥΥ με τις ιδιωτικές κλινικές, να μπορεί να λειτουργήσει στα απογευματινά χειρουργεία. Δηλαδή, ο ΕΟΠΥΥ καλύπτει το 70% και το 30% να είναι η συμμετοχή του ασθενούς, ο οποίος θα καλύπτει και την αμοιβή του γιατρού. Το 70% που καλύπτει ο ΕΟΠΥΥ θα πηγαίνει στα νοσοκομεία δηλαδή, και το 30% που καλύπτει ο ασθενείς, θα πηγαίνει στο προσωπικό που συμμετέχει στα χειρουργεία. Και θα υπάρχει από λίστα που θα πάρουμε από ασφαλιστικές εταιρείες για την αποζημίωση την οποία θα παίρνει ο γιατρός του ΕΣΥ από τον ασθενή”, σημείωσε ο υπουργός.

“Οικονομικά κίνητρα στο υγειονομικό προσωπικό να δουλεύει το απόγευμα”

Ο νόμος για τη λειτουργία των απογευματινών χειρουργείων έχει ψηφιστεί από το 2002, δηλαδή εδώ και 20 χρόνια, αλλά δεν είχε εφαρμοστεί. Σήμερα όμως, η κατάσταση είναι τέτοια στα δημόσια νοσοκομεία, που το προσωπικό δεν επαρκεί ώστε να καλυφθούν όλες οι θέσεις που απαιτούνται για την απορρόφηση του συνόλου των τακτικών χειρουργείων. Με αποτέλεσμα πολύμηνες λίστες αναμονής ακόμη και στα ογκολογικά χειρουργεία, που κανονικά δεν μπορούν να περιμένουν.

Με το νέο μοντέλο, το Υπουργείο Υγείας φιλοδοξεί να αυξήσει τη διαθεσιμότητα του υπάρχοντος προσωπικού προσφέροντας επιπλέον οικονομικά κίνητρα, ώστε να εργάζεται και το απόγευμα.

Στα επιχειρήματα για το νέο εγχείρημα περιλαμβάνονται τα εξής πλεονεκτήματα:

δεν επηρεάζεται η πρωινή λειτουργία των δωρεάν χειρουργείων, η οποία αποτελεί προτεραιότητα

θα είναι πιο “οικονομική” η δαπάνη για τον ασθενή σε σχέση με την αμοιβή χειρουργείου στον ιδιωτικό τομέα

θα λαμβάνουν επιπλέον αμοιβές οι (υποαμοιβόμενοι) υγειονομικοί υπάλληλοι

Ωστόσο, οι παραπάνω στόχοι δεν θα επιτευχθούν με δαπάνη του κράτους, αλλά του ίδιου ασθενούς που -ούτως ή άλλως- πληρώνει ισοβίως στο κράτος ασφαλιστικές εισφορές υγείας και περίθαλψης.




Αυξήθηκαν 63% τα κρούσματα της Omicron μέσα σε δύο εβδομάδες

Η Ελλάδα βρίσκεται αντιμέτωπη με έξαρση της επιδημίας

Στην εποχή της κυριαρχίας της Omicron 2, της υποπαραλλαγής ΒΑ.2 της υπερμεταδοτικής μετάλλαξης του κορωνοϊού, Omicron, έχει εισέλθει η χώρα μας.

Δυόμισι μήνες μετά την επέλαση της Omicron 1 (υποπαραλλαγή ΒΑ.1) και ενός ακόμη (του πέμπτου) κύματος, η Ελλάδα βρίσκεται αντιμέτωπη με μία επιδημική έξαρση κορωνοϊού.

Αυτό που δεν γνωρίζουν ακόμη οι ειδικοί είναι εάν πρόκειται να σταθεροποιηθεί ή αν θα κινηθεί ανοδικά, προδιαγράφοντας ένα ακόμη επιδημικό κύμα εαρινό αυτή τη φορά.

Τα πάνω από 21.000 κρούσματα ημερησίως που ξεκίνησαν την περασμένη εβδομάδα και πλέον αγγίζουν τις 27.000 αλλά και η μελανή εικόνα που αποτυπώνεται αναφορικά με την κυκλοφορία του ιού, στα λύματα, επιβεβαιώνουν την άνοδο που διαφάνηκε αμέσως μετά το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας. Σημειωτέον ότι επρόκειτο για ένα εορταστικό τριήμερο που συνέπεσε και με την άρση του μέτρου της μάσκας σε εξωτερικούς χώρους, που αποδείχθηκε τελικά ένας… επικίνδυνος συνδυασμός.

Η χαλάρωση της συμπεριφοράς των πολιτών, λόγω κόπωσης και λόγω Αποκριάς, αλλά και η υπερμεταδοτικότητα της υποπαραλλαγής Omicron 2 επιδείνωσαν την επιδημιολογική εικόνα. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην τελευταία έκθεση του Δικτύου Γονιδιωματικής Επιτήρησης του ΕΟΔΥ (της προηγούμενης Πέμπτης), το στέλεχος ΒΑ.2 (Ομικρον 2) αντιπροσώπευε το 24% των νέων κρουσμάτων Ομικρον που ταυτοποιήθηκαν, ενώ στην προηγούμενη από τη συγκεκριμένη έκθεση, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 11%. Πλέον εκτιμάται ότι έχει ξεπεράσει το 50% και κατά τόπους είναι ακόμη υψηλότερο το ποσοστό της Omicron 2.

Το ιικό φορτίο είναι και πάλι υψηλό στις περισσότερες περιοχές της χώρας. Μάλιστα, την επιδημία «οδηγούν» σε αυτή τη φάση τα άτομα νέας ηλικίας, που… οδηγούσαν και το κύμα της διασκέδασης σε κλειστούς και ανοιχτούς χώρους τις ημέρες της Αποκριάς. Είναι ενδεικτικό ότι στην Αχαϊα, περιοχή αναφοράς για τις καρναβαλικές εκδηλώσεις, τα κρούσματα κορωνοϊού αφορούν άτομα ηλικίας έως 40 χρόνων.

Το πρόβλημα βεβαίως που δημιουργείται με τις νέες μολύνσεις είναι ότι επηρεάζουν δραματικά τους ευάλωτους και τους ηλικιωμένους, ιδίως εάν πρόκειται για ανεμβολίαστους. Η Omicron 2 μεταδίδεται πολύ περισσότερο σε σχέση με την Omicron 1, η οποία έχει ήδη χαρακτηριστεί ως υπερμεταδοτική, γεγονός που εξηγεί τον ρυθμό με τον οποίο αυξήθηκαν τα κρούσματα στις 27.000 (χθες) σε σχέση με την τελευταία ημέρα του Φεβρουαρίου που είχαν καταγραφεί 16.274 κρούσματα. Μέσα σε δύο εβδομάδες καταγράφηκε αύξηση της τάξης του 63%.

Ωστόσο, το θετικό είναι προσώρας πως τα περιστατικά σοβαρής νόσου, και συνεπώς οι εισαγωγές ασθενών και οι διασωληνώσεις παραμένουν…αποσυνδεμένα από το άρμα του υψηλού ιικού φορτίου . Βεβαίως ο μεγάλος αριθμός κρουσμάτων θα επηρεάσει αναπόφευκτα και τον αριθμό των σοβαρών περιστατικών, αλλά δεν διαπιστώνεται συνεκτική σχέση ικανή να παρασύρει ανοδικά τους «σκληρούς δείκτες», δηλαδή τις νοσηλείες, τις διασωληνώσεις και τους θανάτους.

Η εμβολιαστική κάλυψη που έχει επιτευχθεί, και βάσει της οποίας έχει θωρακιστεί το 75% του γενικού πληθυσμού όσο και ο μέσος όρος του πληθυσμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έχει υψώσει πλέον ένα τείχος έναντι του κορωνοϊού που μειώνει κατά πολύ τον κίνδυνο. Σημαντικό ρόλο σε αυτό έχει ο εμβολιασμός με την αναμνηστική δόση, καθώς όπως υπενθύμισε χθες ο καθηγητής Πνευμονολογίας της Ιατρικής Σχολής Κρήτης, κ. Νίκος Τζανάκης, «όσοι νόσησαν πρόσφατα με την Omicron 1 ή έλαβαν την αναμνηστική δόση πριν από 2 μήνες έχουν μεγάλη προστασία απέναντι στην Omicron 2». O καθηγητής εκτίμησε πως η υποπαραλλαγή δεν είναι ικανή να προκαλέσει νέο κύμα, αντίστοιχο της Omicron 1, αλλά μπορεί να παρατείνει τη διάρκεια του πέμπτου κύματος, οδηγώντας σε πάνω από 35.000 κρούσματα ημερησίως.




Παγώνη | “Ναι” στις παρελάσεις, “όχι” στην παρουσία κοινού σε αυτές

Ο αριθμός των κρουσμάτων κορωνοϊού θα έχει μειωθεί μέχρι το Πάσχα, εκτίμησε η πρόεδρος της ΕΙΝΑΠ Ματίνα Παγώνη, σημειώνοντας πως «τα πράγματα θα ομαλοποιηθούν».

Μιλώντας στην εκπομπή ΑΝΑΛΥΤΗΣ του ENA Channel η κ. Παγώνη τόνισε, ωστόσο, εν όψει της 25ης Μαρτίου ότι οι παρελάσεις θα πρέπει να γίνουν όπως την προηγούμενη φορά, χωρίς κόσμο, λόγω του υψηλού ακόμα αριθμού κρουσμάτων και του διψήφιου αριθμού θανάτων.




Σέρρες | Έκανε την τρίτη δόση του εμβολίου για τον κορονοϊό και τώρα προσπαθεί να πιστέψει αυτό που ζει

Η γυναίκα από τις Σέρρες, περιγράφει στην κάμερα τη νέα της καθημερινότητα. Όταν έκανε την τρίτη δόση του εμβολίου, δεν φανταζόταν ποτέ τα όσα θα περνούσε…

Μένει στις Σέρρες και προσπαθεί να πιστέψει αυτό που ζει. Το εμβόλιο για τον κορονοϊό την έχει θωρακίσει αλλά ταυτόχρονα ήταν η αιτία που άλλαξε η καθημερινότητά της. Το σύστημα δεν αναγνωρίζει την τρίτη δόση που έκανε στο εξωτερικό, με αποτέλεσμα να κυκλοφορεί, ούτε λίγο ούτε πολύ, ως ανεμβολίαστη. Λύση όπως λέει στην κάμερα, δεν μπορεί να βρει παρά τις προσπάθειες που έχει κάνει στις Σέρρες.

Εμβολιάστηκε λοιπόν και με τις τρεις δόσεις με το εμβόλιο κατά του κορονοϊού. Πρόστιμο δεν εκδίδει το σύστημα καθώς αναγνωρίζει τις τρεις δόσεις. Αλλά δεν μπορεί να εκδώσει πιστοποιητικό εμβολιασμού και έτσι η γυναίκα δεν μπορεί να κυκλοφορήσει και να μπει για να ψωνίσει.

Ο λόγος είναι ότι έκανε την τρίτη δόση του εμβολίου στον Καναδά, όπου πήγε για να επισκεφθεί τα παιδιά της. Η κυρία Χαρίκλεια πήγε στα ΚΕΠ με όλα τα έγγραφα αλλά δεν έβγαλε άκρη. Σύμφωνα με την ίδια, υπάρχουν και άλλα συγγενικά της άτομα που αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα στις Σέρρες, χωρίς και εκείνα να έχουν βρει λύση.

Το ΚΕΠ από την πλευρά του επισημαίνει ότι η νομοθεσία είναι συγκεκριμένη και εφαρμόζεται για τις χώρες της Ε.Ε. Επειδή ο Καναδάς δεν ανήκει στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεν αναγνωρίζονται τα εμβόλια. Η κυρία Χαρίκλεια πάντως δεν μπορεί να πιστέψει όπως λέει στο epiloges.tv, ότι μπήκε σ αυτή την περιπέτεια.

Δείτε το βίντεο :

 




Δήμος Σερρών | Ενισχύεται η δράση προληπτικής ιατρικής για τις γυναίκες

Ενισχύεται η δράση προληπτικής ιατρικής που υλοποιεί με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Γυναίκας το Συμβουλευτικό Κέντρο Γυναικών Δήμου Σερρών σε συνεργασία με τον Ιατρικό Σύλλογο Σερρών και το Κέντρο Πρόληψης Νοσημάτων του Δήμου Σερρών.

Συγκεκριμένα, στη δράση συμμετέχει και το Ιατροκοινωνικό Κέντρο του Κέντρου Υγείας Στρυμωνικού για την παροχή και δωρεάν γυναικολογικού ελέγχου test ΠΑΠ. Έτσι, όλες οι γυναίκες οι οποίες απευθύνθηκαν ήδη ή έχουν προγραμματίσει τα ραντεβού τους για τη δωρεάν ψηλάφηση μαστού με τις γυναικολόγους έως
και την Παρασκευή 11 Μαρτίου 2022, μπορούν να πραγματοποιήσουν δωρεάν γυναικολογικό εργαστηριακό έλεγχο test ΠΑΠ σε συνεργασία με το ΙΑΚ ( Ιατροκοινωνικό Κέντρο – τηλ.2321059165) που εδρεύει στο πρώην ΠΙΚΠΑ (δίπλα στο Κέντρο Πρόληψης Νοσημάτων του Δήμου).

Οι ενδιαφερόμενες καλούνται να επικοινωνήσουν για να δηλώσουν συμμετοχή έως τις 11 Μαρτίου 2022 καλώντας στα τηλέφωνα 2321085661 και 2321022253 τις εργάσιμες ημέρες και ώρες και μέσω email στην ηλεκτρονική διεύθυνση kpn@serres.gr και στο womenaid@serres.gr




Γιατροί ΕΣΥ Ν. Καβάλας | Στις 11:00 το πρωί ανακάλυψαν στις Σέρρες ότι δεν έχουν αναισθησιολόγο;

Ακολουθεί η ανακοίνωση του ΕΓΕΣΥΚ :

Σήμερα γίναμε για ακόμη μια φορά μάρτυρες του απαξιωτικού τρόπου με τον οποίο η 4 η Υγειονομική Περιφέρεια αντιμετωπίζει το Γ.Ν Καβάλας και τους Ιατρούς του. Συγκεκριμένα, όπως έχει ξανασυμβεί στο πρόσφατο παρελθόν, στις 11:00 το πρωί ανακάλυψαν πώς το Γενικό Νοσοκομείο Σερρών δεν έχει Αναισθησιολόγο να εφημερεύσει και κατά την προσφιλή τους μέθοδο απευθύνθηκαν στο Νοσοκομείο μας υποχρεώνοντας με «Εντέλλεσθε» Αναισθησιολόγο του Νοσοκομείου να μεταβεί στις Σέρρες αυθημερόν και να εφημερεύσει.

Τι να σχολιάσει κανείς; Το ότι για ακόμη μια φορά φτάσανε μεσημέρι για να αντιληφθούν ότι δεν υπάρχει εφημερεύων Αναισθησιολόγος στο Νοσοκομείο Σερρών; Το ότι και πάλι από ολόκληρη την Υγειονομική Περιφέρεια κλήθηκε το Νοσοκομείο Καβάλας να δώσει τη λύση; Το ότι δόθηκε εντολή στο μέσο του ωραρίου ένας γιατρός να εγκαταλείψει τη θέση του και να μεταβεί σε έναν άλλο νομό μη λαμβάνοντας υπόψη το εάν εφημέρευε την προηγούμενη ή εάν εφημερεύει την επομένη, μη λαμβάνοντας υπόψη ότι διαταράσσεται έτσι το πρόγραμμα των χειρουργείων συμπολιτών μας που περιμένουν μήνες για να χειρουργηθούν και κυρίως μη λαμβάνοντας υπόψη τον οικογενειακό προγραμματισμό της ημέρας και το εάν μπορεί απροειδοποίητα να απομακρυνθεί από το σπίτι του; Άραγε στο νέο ΕΣΥ που έρχεται οι Ιατροί θα πρέπει να φέρουν και κάποιο σακίδιο εκστρατείας με τα απαραίτητα για να μπορούν να μεταβούν οπουδήποτε ανά την Περιφέρεια εντός ολίγων ωρών; Σε ποιο κομμάτι του Ιδιωτικού η Δημόσιου Τομέα από το Διευθυντή – όπως συνέβη σήμερα- μέχρι και τον τελευταίο εργαζόμενο, υπάρχει περίπτωση να τους ζητηθεί κάτι αντίστοιχο;

Το πρόβλημα της υποστελέχωσης των Νοσοκομείων δεν λύνεται με Ιατρούς περιοδεύοντες αυθημερόν την Περιφέρεια. Λύνεται με προσλήψεις και δημιουργία καταλλήλων προϋποθέσεων που θα δώσουν κίνητρο στους Ιατρούς να τα στελεχώσουν,

Τέλος καλούμε για πολλοστή φορά και τη Διοίκηση του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας να κάνει ότι είναι δυνατόν για να προστατεύσει τους Ιατρούς του από ανάλογες συμπεριφορές έτσι ώστε να σταματήσει επιτέλους να αποτελεί την εύκολη λύση για όλα τα προβλήματα ελλείψεων της 4 ης ΥΠΕ.




Στο ΣτΕ η συνταγματικότητα του προστίμου των 100 ευρώ σε όσους αρνούνται να εμβολιαστούν

Αρνητές εμβολιασμού κατά του COVID-19, οι οποίοι επί το πλείστον είναι συνταξιούχοι και άνω των 60 ετών, προσέφυγαν στο ΣτΕ και ζητούν να ακυρωθεί η σχετική υπουργική απόφαση που προβλέπει την μηναία καταβολή προστίμου των 100 ευρώ σε όσους αρνούνται να εμβολιαστούν.

Υποστηρίζουν ότι είναι αντισυνταγματική, αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) και στον Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΧΘΔΕΕ), καθώς και παράνομη η υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού και της επιβολής διοικητικού προστίμου των 100 ευρώ.

Με την από 30.12.2021 κοινή υπουργική απόφαση καθορίστηκε η διαδικασία και οι λόγοι απαλλαγής από την υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού κατά του COVID-19. Η επίμαχη υπουργική απόφαση προβλέπει τις κατηγορίες εκείνες των πολιτών που εξαιρούνται από την υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού, όπως εκείνοι οι οποίοι έχουν λάβει απαλλαγή από την υποχρεωτικότητα από τις τριµελείς υγειονομικές επιτροπές για λόγους υγείας (όπως είναι σοβαρή αλλεργική αντίδραση, διαγνωσµένη αλλεργία, ιστορικό θροµβοπενίας κ.λπ.), όσοι έχουν εμβολιαστεί στο εξωτερικό και όσοι έχουν κάνει αίτηση για εμβολιασμό κατ’ οίκον, αλλά αυτός δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί.

Η ίδια η υπουργική απόφαση προβλέπει ότι όσοι δεν έχουν εμβολιαστεί κατά του COVID-19 θα τους επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο των 100 ευρώ το μήνα και για όσο διάστημα παραμένουν ανεμβολίαστοι.

Έτσι, προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας 18 ανεμβολιάστοι πολίτες οι οποίοι έχουν γεννηθεί έως και την 31η Δεκεμβρίου 1961, οι οποίοι είναι κατά κόρον απόμαχοι της εργασίας. Μεταξύ των προσφευγόντων στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο είναι πρώην αντιπρόεδρος του Αρείου Πάγου, δύο αρεοπαγίτες, ένας πρώην πρόεδρος Εφετών, δύο δικηγόροι, ένας γιατρός, ένας ιερέας, ένας συνταξιούχος εκπαιδευτικός, ιδιωτικοί υπάλληλοι, κ.λπ.

Οι αρνητές, μέσω του συνηγόρου τους, καθηγητή της Νομικής Σχολής του Καποδιαστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Πάνου Λαζαράτου, υποστηρίζουν ότι η επίμαχη υπουργική απόφαση, προσβάλει τα ατομικά δικαιώματά τους, τα Συνταγματικά προστατευόμενα προσωπικά δεδομένα και τα περιουσιακά τους δεδομένα, λόγω της επιβολής του προστίμου των 100 ευρώ. Και ενώ, την ίδια στιγμή, τα τρία αυτά προσωπικά δεδομένα προστατεύονται από την ΕΣΔΑ και τον ΧΘΔΕΕ.

Στην αίτηση ακύρωσης τους οι 18 επικεντρώνονται στην παραβίαση των προσωπικών δεδομένων τους, καθώς για την επιβολή του προστίμου των 100 ευρώ, ακολουθείται μια δαιδαλώδης και μακρόσυρτη διαδικασία. Υποστηρίζουν ότι για την επιβολή του προστίμου θα διαβιβάζονται τα προσωπικά δεδομένα τους, όπως είναι ονοματεπώνυμο, πατρώνιμο, μητρώνιμο, ημερομηνία γέννησης και ΑΜΚΑ από την Ηλεκτρονική Διακυβέρνησης Κοινωνικής Ασφάλισης (ΗΔΙΚΑ) στη Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ), προκειμένου να προσδιοριστεί το ΑΦΜ του κάθε αρνητή. Από εκεί η ΓΓΠΣΔΔ θα διαβιβάζει τα προσωπικά δεδομένα τους στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).

Όμως, η επίμαχη υπουργική απόφαση προβλέπει μεν τον τρόπο διαβίβασης των προσωπικών δεδομένων, αλλά δεν προβλέπει τεχνικά πως θα γίνει η μεταβίβαση αυτή με ασφαλή και εμπιστευτικό τρόπο, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η προστασία των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων και ο αποκλεισμός πιθανής διαρροής τους. Ούτε όμως προβλέπει τον ακριβή χρόνο τήρησης των προσωπικών δεδομένων από τις εμπλεκόμενες Δημόσιες υπηρεσίας, αλλά δεν προβλέπει ούτε τη διαδικασία ελέγχου και διαπίστωσης τυχόν παραβάσεων. Ακόμη, δεν προβλέπει πως θα γίνει η βεβαίωση και είσπραξη των προστίμων.

Με άλλα λόγια, η προσβαλλόμενη υπουργική απόφαση δεν εξασφαλίζει την λειτουργία του συστήματος είσπραξης των προστίμων με ταυτόχρονη προστασία των προσωπικών ευαίσθητων δεδομένων.

Κατά συνέπεια, η υπουργική απόφαση η οποία προβλέπει εις το διηνεκές την κύρωση του μηνιαίου προστίμου των 100 ευρώ, έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την προστασία της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας, την προστασία της αξίας του ανθρώπου, την προστασία των προσωπικών δεδομένων, την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και το δικαίωμα σεβασμού της ιδιωτικής και οικογενειακής ζωής του κάθε πολίτη. Αξίες οι οποίες προστατεύονται ρητά από την ΕΣΔΑ, τον ΧΘΔΕΕ και το Σύνταγμα.

Σε άλλο σημείο της αίτησης ακύρωσης, επισημαίνεται ότι η κύρωση της καταβολής του προστίμου αφαιρεί μηνιαίως και αδιακρίτως του ύψους του μισθού ή της σύνταξης το ποσό των 100 ευρώ, ακόμη και από τους πένητες, θέτοντας με τον τρόπο αυτό «υπαρξιακό minimum ομάδας θιγομένων πολιτών», κάτι που είναι αντίθετο στην αρχή της αξίας του ανθρώπου. Εξάλλου, η εν λόγω υπουργική απόφαση δεν συνδέει «το μέτρο του de facto υποχρεωτικού εξαναγκασμού σε εμβολιασμού, με την άμεση διακινδύνευση της δημόσιας υγείας» με συνέπεια να είναι προδήλως αντίθετη «στην αρχή της αξίας του ανθρώπου».

Το άρθρο 2 του Συντάγματος, υπογραμμίζει ο κ. Λαζαράτος, προβλέπει ότι η αρχή της αξίας του ανθρώπου είναι «απαραβίαστη και ανεπιφύλακτη, υπό την έννοια ότι δεν υπόκειται σε κανένα περιορισμό», ενώ η ίδια συνταγματική διάταξη «επιβάλλει να μην υποβιβάζεται ο άνθρωπος σε αντικείμενο-εργαλείο για την εξυπηρέτηση οποιουδήποτε σκοπού του κράτους».

Τέλος, επισημαίνεται, ότι η επιβολή της υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού με συγκεκριμένα εμβόλια είναι καθ΄ εαυτή αντισυνταγματική, πολλώ δε μάλλον που συνδέεται από την επιβολή διοικητικής κύρωσης οικονομικής φύσεως».




Σαρηγιάννης | Το πιστοποιητικό εμβολιασμού μπορεί να καταργηθεί πριν το Πάσχα

Την εκτίμηση ότι το Πάσχα τα κρούσματα θα έχουν μειωθεί σημαντικά διατυπώνει ο Δημοσθένης Σαρηγιάννης σε συνέντευξή στο iatropedia.gr. Ο κ. Σαρηγιάννης σχολιάζει παράλληλα την αποκλιμάκωση των μέτρων κατά του κορονοϊού, λέγοντας πως πάντα υπάρχει πάντα ο κίνδυνος με την υπερμεταδοτική παραλλαγή Όμικρον και τονίζει στη νότια Κορέα -στην οποία η νόσος είχε εξαλειφθεί- πλέον παρατηρείται νέα έξαρση, όπως λέει.




Σύνδρομο Long Post Covid | Τι αλλάζει σε χρόνους και συμπτώματα

Η Ελληνική Πνευμονολογική Εταιρεία, προχωρά σε αναθεώρηση των οδηγιών για το Σύνδρομο Long Post Covid, με στόχο να βοηθήσει τους Ιατρούς όλων των ειδικοτήτων στη διάγνωση αλλά και τη διαχείριση του συνδρόμου. Επίσης, ενημερώνει τους ασθενείς – οι οποίοι νόσησαν από COVID-19 και παρουσιάζουν συμπτώματα ή σημεία πιθανών μακροχρόνιων επιπλοκών της νόσου (Long Covid) ή έχουν απορίες και ερωτήσεις για την αποθεραπεία τους – ότι μπορούν να απευθύνονται στους ιδιώτες Πνευμονολόγους, της περιοχής τους, καθώς ως καθ΄ ύλην αρμόδιοι Ιατροί γνωρίζουν τη νόσο και τις πιθανές επιπλοκές της.

Οι αναθεωρημένες οδηγίες είναι το αποτέλεσμα ανταλλαγής εμπειριών και απόψεων των μελών της ΕΠΕ, με ειδικούς από διεθνείς οργανισμούς και αξιοποίησης παρόμοιων οδηγιών που έχουν δημοσιευτεί από διαφορετικές ερευνητικές ομάδες.

Ο όρος «σύνδρομο Long COVID» περιλαμβάνει τα συμπτώματα και σημεία αλλά και τις επιπλοκές (όψιμες ή μακροχρόνιες) που εμμένουν ή εμφανίζονται 4 εβδομάδες μετά τη λοίμωξη με SARS-COV-2. Το National Institute for Health and Care Excellence (NICE) προτείνει την ακόλουθη ορολογία για τις φάσεις που έπονται της λοίμωξης από τον ιό SARS-COV-2:

1. Οξεία COVID-19 (Acute COVID-19): αφορά σε σημεία και συμπτώματα έως 4 εβδομάδες

2. Συνεχιζόμενη συμπωματική COVID-19 (Ongoing symptomatic COVID-19): αφορά σε σημεία και συμπτώματα από 4 έως 12 εβδομάδες

3. Μετά-COVID-19 σύνδρομο (Post COVID-19 syndrome): αφορά σε σημεία και συμπτώματα που αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια ή μετά από τη λοίμωξη με COVID-19 και συνεχίζουν για περισσότερο από 12 εβδομάδες, χωρίς να μπορούν να αποδοθούν σε εναλλακτική διάγνωση.

Από τα παραπάνω, προκύπτει ότι ο όρος Long COVID περιλαμβάνει τη συνεχιζόμενη συμπωματική COVID-19 και το μετά COVID-19 σύνδρομο. Η COVID-19, πέραν του ότι είναι ιός που προσβάλλει το αναπνευστικό επηρεάζει και άλλα συστήματα. Έτσι, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, οι ασθενείς με εμμένοντα συμπτώματα μετά από 3 μήνες, θα πρέπει σαφώς να ξεκινούν το διαγνωστικό έλεγχο από το αναπνευστικό σύστημα (για την περίπτωση της επαγόμενης από COVID-19 διάμεσης πνευμονοπάθειας). Στην περίπτωση που ο έλεγχος του αναπνευστικού δεν καταλήξει στην επαρκή αιτιολόγηση της συμπτωματολογίας, ο έλεγχος θα πρέπει να συνεχιστεί στο καρδιαγγειακό και σε άλλες οντότητες.

O Δρ. Στυλιανός Βιττωράκης Πνευμονολόγος – Φυματιολόγος Υπεύθυνος Ομάδας Εργασίας ΠΦΥ της ΕΠΕ εξηγεί ότι με τον όρο παρατεταμένο σύνδρομο COVID-19 περιγράφονται τα μακροχρόνια συμπτώματα που εμφανίζουν ασθενείς που νόσησαν με COVID-19, τα οποία εμμένουν για μήνες μετά την αρχική λοίμωξη ή εμφανίζονται μετά την αρχική ανάρρωση από τη νόσο. «Εκτιμάται ότι περίπου δύο στους δέκα ασθενείς που νόσησαν με COVID-19, παρουσιάζουν παρατεταμένο σύνδρομο COVID-19. Με την έγκαιρη αναγνώριση του συνδρόμου αυτού και την κατάλληλη αντιμετώπιση, μπορούμε να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής των ασθενών μας και να μετριάσουμε τις επιπλοκές της νόσησης από COVID-19».

«Πρέπει όλοι να κατανοήσουμε το σημαντικό ρόλο του Πνευμονολόγου σε όλες τις βαθμίδες του συστήματος υγείας στη διαχείριση και αντιμετώπιση των αναπνευστικών επιπτώσεων μετά από λοίμωξη με COVID-19. Η ΕΠΕ δημιούργησε μια λεπτομερή έκδοση οδηγιών με πρακτικούς αλγόριθμους με σκοπό να βοηθήσει τον κλινικό γιατρό στην προσέγγιση των βραχυχρόνιων και καμιά φορά μακροχρόνιων επιπτώσεων της λοίμωξης COVID-19», τονίζει ο πρόεδρος της ΕΠΕ Στέλιος Λουκίδης, καθηγητής Πνευμονολογίας ΕΚΠΑ.

Σύμφωνα με τον Αργύριο Τζουβελέκη, αναπληρωτή καθηγητή Πνευμονολογίας, διευθυντή Πνευμονολογικής Κλινικής Πανεπιστημίου Πατρών «τo Long COVID-19 σύνδρομο αποτελεί στην παρούσα φάση τη μεγαλύτερη απειλή για τη δημόσια υγεία, μετά την οξεία λοίμωξη από κορονοϊό. Από τον πνεύμονα, η σοβαρότερη επιπλοκή του συνδρόμου, ονομάζεται πνευμονική ίνωση και χαρακτηρίζεται από πολλαπλές ουλές στο πνευμονικό παρέγχυμα, κατάλοιπα της λοίμωξης από κορονοϊό. Εμφανίζεται σε ποσοστό 10-20% στους βαρέως πάσχοντες ασθενείς. Δεδομένου ότι μέχρι σήμερα έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ περί τους 4.000 ασθενείς, το μελλοντικό αντίκτυπο του συνδρόμου στη δημόσια υγεία είναι ιδιαίτερα σημαντικό».

Η Αφροδίτη Μπούτου MD, MSc, PhD, συντονίστρια ομάδας εργασίας Φυσιολογία & Παθοφυσιολογία Αναπνευστικού-Πνευμονική Κυκλοφορία-Αποκατάσταση Πνευμονολόγος, Διευθύντρια Πνευμονολογικής Κλινικής, Γ.Ν.Θ «Ιπποκράτειο» επισημαίνει: «οι ασθενείς με Long Covid παρουσιάζουν συχνά εύκολη κόπωση, μειωμένη ανοχή στην άσκηση και δύσπνοια, ακόμα και με φυσιολογική αναπνευστική λειτουργία. Η ένταξή τους σε εξειδικευμένα προγράμματα θεραπευτικής άσκησης- πνευμονικής αποκατάστασης που παρέχονται από ομάδα ειδικών σε συγκεκριμένα κέντρα, μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τη συμπτωματολογία και την ποιότητα ζωής τους».




Κορωνοϊός | 733 κρούσματα σε ΑΜΘ και Σέρρες – 176 στην Καβάλα και 15 στην Θάσο

Τον αναλυτικό χάρτη της διασποράς των κρουσμάτων που προκάλεσε ο κορωνοϊός στη χώρα μας το τελευταίο 24ωρο ανακοινώνει και σήμερα, Πέμπτη 03.03.2022, ο ΕΟΔΥ με την καθιερωμένη του ενημέρωση.

Ειδικότερα στην Αττική τα κρούσματα κατανέμονται ως εξής:

  • Ανατολική Αττική    735
  • Βόρειος Τομέας Αθήνας    928
  • Δυτική Αττική        190
  • Δυτικός τομέας Αθήνας      743
  • Κεντρικός Τομέας Αθήνας   1509
  • Νήσων     112
  • Νότιος Τομέας Αθήνας    680
  • Πειραιάς      604

Στην Αν. Μακεδονία, Θράκη και Σέρρες η κατανομή των κρουσμάτων είναι η ακόλουθη:

  • Καβάλα       176
  • Θάσο             15
  • Έβρος         136
  • Ροδόπη        69
  • Ξάνθη        105
  • Δράμα         80
  • Σέρρες       152

Κορονοϊός: Αναλυτικά η γεωγραφική κατανομή των νέων κρουσμάτων του 24ώρου

 




Κορωνοϊός | Τέλος οι μάσκες στους εξωτερικούς χώρους

Επιστροφή στην κανονικότητα κάνει η χώρα όπως άλλωστε και οι περισσότερες χώρες της Ευρώπης μετά από δύο χρόνια πανδημίας. Παρότι ο κίνδυνος του κορονοϊού δεν έχει περάσει ακόμη, αίρονται και τα τελευταία μέτρα περιορισμού, αφού η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να απελευθερώσει σιγά σιγά πλήρως όσους πολίτες έχουν εμβολιασθεί.

Όσοι πάντως δεν έχουν κάνει ακόμη το εμβόλιο, θα συνεχίσουν να ζουν με περιορισμούς ακόμη και μετά τον Μάρτιο οπότε και σύμφωνα με τον υπουργό Υγείας Θάνο Πλεύρη θα έχουν αρθεί σχεδόν όλα τα μέτρα για την πανδημία και στη χώρα μας.

Πάντως πολλοί ειδικοί προειδοποιούν ότι η άρση των μέτρων από την κυβέρνηση δεν σημαίνει ότι έπαψε να υφίσταται ο κίνδυνος για μία πιθανή νέα μετάλλαξη. Χαρακτηριστικό είναι ότι ο επικεφαλής της επιτροπής των ειδικών του υπουργείου Υγείας καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας μιλώντας σε ημερίδα για την πανδημία σημείωσε ξεκαθάρισε ότι δεν βρισκόμαστε στο τέλος της Ιστορίας του κορονοϊού «αλλά ίσως είμαστε στο τέλος αυτού που ονομάζουμε επείγουσα φάση».

Συνεδριάζουν οι ειδικοί για τις μάσκες

Στο μεταξύ σήμερα αναμένεται να συνεδριάσει η επιτροπή των ειδικών του υπουργείου Υγείας προκειμένου έπειτα από σχετικό αίτημα της κυβέρνησης, να αποφασίσει εάν θα πρέπει να καταργηθούν οι μάσκες στους εξωτερικούς χώρους.

Άλλωστε πρόκειται για ένα μέτρο το οποίο καταστρατηγείται πλήρως πλέον, αφού ελάχιστοι φορούν πια μάσκες σε εξωτερικούς χώρους. Δεν είναι τυχαίο ότι και οι έλεγχοι από τις αρμόδιες αρχές έχουν περιορισθεί, ενώ δεν επιβάλλονται και πρόστιμα.
Πηγή:ethnos.gr



Από πότε μπαίνει τέλος στις μάσκες σε εξωτερικούς χώρους

Συνεδριάζει σήμερα η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων

Θέμα λίγων ημερών φαίνεται πως είναι η άρση και του μέτρου που αφορά στη χρήση μάσκας από τους πολίτες στους εξωτερικούς χώρους, εφόσον δεν υπάρχει συγχρωτισμός. Τα επιδημιολογικά δεδομένα που διαμορφώνονται, επιτρέπουν την περαιτέρω χαλάρωση των περιορισμών που είχαν τεθεί σε ισχύ για την ανάσχεση του κύματος κορωνοϊού από τον περασμένο Δεκέμβριο τη χώρα μας.

Η πορεία του πέμπτου κύματος πλέον είναι σαφώς πτωτική. Ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) ανακοίνωσε χθες 17.176 νέα κρούσματα, από τα οποία τα 6.283 στην Αττική και τα 1.809 στη Θεσσαλονίκη. Παρότι η ημερήσια καταγραφή κρουσμάτων επιμένει σε πενταψήφιους αριθμούς, οι νοσηλευόμενοι όπως και οι διασωληνωμένοι αναμένεται να «σπάσουν» τις επόμενες ημέρες τα φράγματα που σηματοδότησαν την είσοδο της χώρας στα επιδημικά κύματα των τελευταίων μηνών.

Ειδικότερα, οι ασθενείς στα νοσοκομεία ανέρχονται πλέον στους 3.144, αριθμός που μας φέρνει και πάλι στην επιδημική φάση του περασμένου Νοεμβρίου, που οι ασθενείς με λοίμωξη covid ήταν περί τους 3.000 και άρχισε η αύξησή τους. Αλλά και οι διασωληνωμένοι μειώθηκαν χθες στους 408, πλησιάζοντας το φράγμα των 400, που είχε «σπάσει» κινούμενο ανοδικά στις 30 Οκτωβρίου – μάλιστα η άνοδος δεν σταμάτησε παρά έξι εβδομάδες αργότερα, στις αρχές Δεκεμβρίου που οι διασωληνωμένοι έφτασαν τους 715.

Η άρση του μέτρου της μάσκας για τους εξωτερικούς χώρους έρχεται ως συνέχεια της άρσης των περιορισμών που θα ολοκληρωθεί ως το τέλος Μαρτίου.

Υπενθυμίζεται πως έχουν αρθεί όλοι οι περιορισμοί στην εστίαση και τη διασκέδαση, πχ ωράριο, καθήμενοι, μουσική κα., για τους εμβολιασμένους πολίτες. Ωστόσο, κάθε εισήγηση των ειδικών γίνεται με γνώμονα τους εκατομμύρια εμβολιασμένους πολίτες (μέχρι χθες ήταν 7.503.501 οι πλήρως εμβολιασμένοι) που έχουν θωρακιστεί για να απολαμβάνουν τις ελευθερίες τους και την κανονικότητα αλλά και τους 317.000 ανεμβολίαστους πολίτες ηλικίας άνω των 60 χρόνων, που αποτελούν έναν μεγάλο πληθυσμό που κινδυνεύει με σοβαρή νόσο και νοσηλεία εάν μολυνθεί από κορωνοϊό.

Το συγκεκριμένο μέτρο θα τεθεί εκ νέου προς συζήτηση στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων – υπενθυμίζεται ότι ήταν ανάμεσα στα θέματα της ατζέντας της Επιτροπής και κατά τη συνεδρίαση της προηγούμενης Τετάρτης.

Μάλιστα, η μάσκα προβλημάτισε τα μέλη της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων με αρκετούς να εκφράζουν την άποψη ότι είναι πρώιμη η κατάργησή της και ότι ενδεχομένως σταλεί λανθασμένο μήνυμα ενόψει και του τριημέρου της Καθαράς Δευτέρας. Το πρόσφατο παρελθόν έχει αποδείξει άλλωστε πως η χαλαρότητα τις ημέρες των εορτών δεν είναι σύμμαχος στη διαχείριση της επιδημίας. Το ενδεχόμενο να προκληθεί…αποκριάτικος συνωστισμός σε εξωτερικούς χώρους και κατά συνέπεια αλυσίδες μετάδοσης του κορωνοϊού δεν μπορεί να αποκλειστεί. Οπότε οι ειδικοί συμφώνησαν ότι είναι σημαντικό να διανυθεί το διάστημα ως την Καθαρά Δευτέρα, με μειωμένο τον κίνδυνο της υπερμετάδοσης του ιού, συνεπώς με χρήση μάσκας από τους πολίτες.

Στη σημερινή συνεδρίαση η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων θα σταθμίσει τα δεδομένα, ότι για παράδειγμα έχουν υποχωρήσει περαιτέρω οι «σκληροί δείκτες» της επιδημίας αλλά και ότι απομακρυνόμαστε από τις καιρικές συνθήκες του χειμώνα που ευνοούν τη μετάδοση του κορωνοϊού, και αναμένεται να ανάψει το πράσινο φως για τον αποχωρισμό της μάσκας από την ερχόμενη εβδομάδα.




Ιατρείο Διακοπής Καπνίσματος από την Πανεπιστημιακή Πνευμονολογική Κλινική του Π.Γ.Ν. Α

Ο Διοικητής και Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Αλεξανδρούπολης, Ευάγγελος Ρούφος, είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει την επαναλειτουργία του Ιατρείου Διακοπής Καπνίσματος από την Πανεπιστημιακή Πνευμονολογική Κλινική του Π.Γ.Ν. Αλεξανδρούπολης.

Η λειτουργία του ειδικού αυτού ιατρείου εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο του Π.Γ.Ν. Αλεξανδρούπολης (Θ22/ΔΣ32/13-09-2021) στα πλαίσια της Πανεπιστημιακής Πνευμονολογικής κλινικής του Π.Γ.Ν. Αλεξανδρούπολης και λειτουργεί κάθε Δευτέρα, κατόπιν ραντεβού, στα Τακτικά Εξωτερικά Ιατρεία του Π.Γ.Ν.Α., με υπεύθυνη την κα Μαρία Κουρατζή, Επιμελήτρια Β ́ Πνευμονολογίας κλάδου Ιατρών ΕΣΥ Π.Γ.Ν. Αλεξανδρούπολης.

Σκοπός του ιατρείου αυτού είναι να βοηθήσει τους καπνιστές που επιθυμούν να διακόψουν το κάπνισμα, να το επιτύχουν με επιστημονικό και ασφαλή τρόπο, αλλά και να κινητοποιήσει αυτούς που δεν είναι ακόμη έτοιμοι, ώστε σε δεύτερο χρόνο να το διακόψουν ενώ ως στόχο έχει την ενημέρωση του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου για τις αρνητικές επιπτώσεις του καπνίσματος στην υγεία και την εφαρμογή προγραμμάτων πρόληψης σε ευαίσθητους πληθυσμούς.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, το κάπνισμα, είναι μια χρόνια νόσος, η οποία ευθύνεται για αυξημένη νοσηρότητα και θνησιμότητα, τόσο σε ενεργούς όσο και σε παθητικούς καπνιστές.

Η διακοπή του καπνίσματος είναι ιδιαίτερα δύσκολη όταν γίνεται μεμονωμένα και με ατομική και μόνο προσπάθεια. Η δυσκολία της οφείλεται στην εξαρτησιογόνο δράση της νικοτίνης, η οποία είναι ιδιαίτερα εθιστική ουσία. Δεδομένου ότι, η εξάρτηση έχει ένα βιολογικό αλλά και ένα ψυχολογικό σκέλος, θα υπάρξει συνεργασία μεταξύ ειδικών επιστημόνων (Πνευμονολόγου και Ψυχολόγου) ώστε να παρέχεται η κατάλληλη υποστήριξη όχι μόνο να κόψει κάποιος το τσιγάρο αλλά και να μην το ξεκινήσει ξανά.

Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΟΥ Π.Γ.Ν.ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Δ. ΡΟΥΦΟΣ




Πλεύρης | Σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων απ’ τα μέσα Μαρτίου και κανονικό Πάσχα

Για σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων από τα μέσα Μαρτίου και «κανονικό» Πάσχα έκανε λόγο ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης.

Ο υπουργός εξήγησε πως η Όμικρον μας παρέχει μια αισιοδοξία πως πρόκειται για μια μετάλλαξη μεταδοτική μεν αλλά λιγότερο νοσηρή. «Βλέπουμε ότι σιγά-σιγά και η εμβολιαστική κάλυψη έχει φτάσει σε ένα πολύ υψηλό επίπεδο συγκριτικά με το επίπεδο του Σεπτεμβρίου. Έτσι, κατά την εκτίμηση και των ειδικών, τουλάχιστον για τους επόμενους έξι μήνες συνεχώς θα ερχόμαστε κοντά στην κανονικότητα. Ήδη μέσα στον Μάρτιο θα αρθούν τα περισσότερα μέτρα που υπάρχουν και θα πάμε σε ένα κανονικό Πάσχα και καλοκαίρι κοντά στην κανονικότητα τουλάχιστον για τους εμβολιασμένους. Αλλά δεν πρέπει να υπάρχει εφησυχασμός, γιατί δεν ξέρουμε πώς μπορεί να γυρίσει η πανδημία το φθινόπωρο», ανέφερε.

Για το θέμα των μη εμβολιασμένων υγειονομικών, ο κ. Πλεύρης σημείωσε: «Αυτή τη στιγμή, τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον, δύο πράγματα μπορούν να γίνουν. Το ένα είναι αυτό το οποίο έχω εισηγηθεί, δεν έχω κρυφτεί, το έχω εισηγηθεί, είναι δική μου εισήγηση και πιστεύω και ότι θα γίνει και αποδεκτή, έχει να κάνει με το ότι θα πρέπει πλέον, για να υπηρετεί κανείς στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, να είναι τυπικό προσόν ο εμβολιασμός. Και αυτό, με συγχωρείτε, είναι ένα θέμα και εκτός πανδημίας. Είναι ένα θέμα που συνδέεται με την επιστήμη και με το πόσο θέλεις το προσωπικό το οποίο υπηρετεί στο Εθνικό Σύστημα Υγείας να σέβεται την επιστήμη για την οποία βρίσκεται στις συγκεκριμένες θέσεις. Άρα, εάν τεθεί ως τυπικό προσόν ο εμβολιασμός, προφανώς 31 Μαρτίου που λήγει η αναστολή τους, θα κληθούν να επιλέξουν, πλέον, αν θα παραμείνουν στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, ή αν θα παραμείνουν ανεμβολίαστοι δεν θα εργάζονται στο Εθνικό Σύστημα Υγείας.

Η δεύτερη θέση είναι ότι, για όσο διαρκεί η πανδημία, και όταν λέμε για όσο διαρκεί η πανδημία όταν αυτή τη στιγμή ανανεώνουμε συμβάσεις επικουρικού προσωπικού μέχρι το τέλος του έτους, όταν παίρνουμε αντι-ιικά φάρμακα μέχρι το τέλος του έτους, όταν παίρνουμε εμβόλια προκειμένου να καλύψουμε τον πληθυσμό τουλάχιστον μέχρι το τέλος του έτους, είναι ξεκάθαρο ότι σε αυτό το χρονικό διάστημα, δηλαδή αν δεν το βάλουμε ως τυπικό προσόν και πούμε ότι απλώς θα ναι σε αναστολή για όσο διαρκεί η πανδημία, δεν θα μπορούν να επιστρέψουν. Άρα 1η Απριλίου δεν πρόκειται να επιστρέψουν. Ή θα τεθούν εκτός συστήματος υγείας ή θα παραμείνουν σε αναστολή μέχρι κάπου να ειπωθεί ότι δεν υπάρχει πανδημία κορωνοϊού. Λογικές, όμως, να πιεστούμε να εκβιαστούμε από ανθρώπους οι οποίοι έχουν επιλογή και επιλέγουν να μην ακολουθήσουν την επιστήμη, με συγχωρείτε, δεν θα το κάνουμε».

zougla.gr




Κορωνοϊός | Τι αλλάζει τον Μάρτιο στην επιδημία και τους εμβολιασμούς

Με βάρος αλλά και αισιοδοξία εισέρχεται η χώρα στον Μάρτιο: με το βάρος των 2.360 νεκρών και των 3.270 νοσηλευομένων στις κλινικές covid της χώρας που αφήνει πίσω του ο Φεβρουάριος αλλά και τη συγκρατημένη χαρά που γεννά η σταθερή υποχώρηση του επιδημικού κύματος, παρότι σκιάζεται από τα μαύρα σύννεφα του πολέμου στην Ουκρανία, όπως επισήμανε κατά τη χθεσινή ενημέρωση η πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών, κυρία Μαρία Θεοδωρίδου.

Όπως φαίνεται ο Μάρτιος θα αποτελέσει έναν μήνα -γέφυρα, από το πεδίο της επιδημίας κορωνοϊού προς εκείνο της κανονικότητας, με όσες μεταβάσεις και αλλαγές θα απαιτηθούν, και πάντοτε υπό την αίρεση ότι κάποια νέα μετάλλαξη δεν ανατρέψει τον σχεδιασμό των επιστημονικών και υγειονομικών αρχών.

Η παραλαβή νέων πρωτεϊνικών εμβολίων, η επιστροφή στη νοσοκομειακή πραγματικότητα προ covid για τις δομές του ΕΣΥ και η αναθεώρηση των μέτρων προστασίας έναντι του κορωνοϊού έχουν ήδη δρομολογηθεί.

«Ελευθερία» και με πρωτεϊνικά εμβόλια

Το πρωτεϊνικό εμβόλιο της Novavax προστίθεται στην εμβολιαστική φαρέτρα της «Ελευθερίας» από αύριο, Τετάρτη 2 Μαρτίου, οπότε η χώρα θα παραλάβει τις πρώτες δόσεις από τις συνολικά 474.000 δόσεις που αναμένει. Όπως ανακοίνωσε χθες κατά την ενημέρωση για την εμβολιαστική εκστρατεία ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, κ. Μάριος Θεμιστοκλέους, η πλατφόρμα για το κλείσιμο των ραντεβού, που σημειωτέον αφορά μόνο τον βασικό εμβολιασμό και όχι την αναμνηστική δόση, ανοίγει σήμερα το μεσημέρι ενώ ο πρώτος εμβολιασμός με το συγκεκριμένο σκεύασμα θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 5 Μαρτίου.

Πρόκειται για ένα εμβόλιο που όπως είχε πει η κυρία Θεοδωρίδου «μπορεί να προσφέρει πολύ σημαντικό έργο προς δυο κατευθύνσεις, να προσεγγιστούν οι διστακτικοί ανεμβολίαστοι και να αυξηθεί το ποσοστό της εμβολιαστικής κάλυψης σε μέρη μη προνομιούχα». Η τεχνολογία του πρωτεϊνικού εμβολίου είναι παλαιά, της δεκαετίας του ’80 και με αυτή έχουν παραχθεί εμβόλια όπως της γρίπης, της ηπατίτιδας, του κοκκύτη και άλλα.

Όλα τα εμβόλια έναντι του κορωνοϊού στοχεύουν στην επιφανειακή πρωτεϊνική ακίδα του ιού. Στα εμβόλια mRNA, όπως είναι το Pfizer και το Moderna, δίνονται οι γενετικές πληροφορίες και ο ίδιος ο οργανισμός συνθέτει την πρωτεΐνη που προκαλεί και την παραγωγή των αντισωμάτων. Στα εμβόλια με ιικό φορέα, όπως είναι το AstraZeneca και το Johnson & Johnson, χρησιμοποιείται ένας μη αναπαραγώγιμος ιός, όπως είναι ο αδενοϊός, που διαβιβάζει με ασφάλεια τον γενετικό κώδικα στα σωματικά κύτταρα που παράγουν πάλι την πρωτεΐνη ακίδα. Στο νέο εμβόλιο Nuvaxovid της Novavax η έκδοση της πρωτεΐνης ακίδας που έχει παραχθεί στο εργαστήριο, χορηγείται έτοιμη, δηλαδή δεν την παράγει ο οργανισμός.

Ωστόσο, υπογράμμισε ο κ. Θεμοστοκλέους ότι «πλέον θα είναι φθίνουσα η πορεία των εμβολιασμών και συνεπώς ολοκληρώνεται η εμβολιαστική περίοδος». Η ζήτηση των εμβολιασμών είναι ευλόγως μειωμένη, όπως εξήγησε, γιατί έχει καλυφθεί σε μεγάλο ποσοστό πια ο πληθυσμός έναντι του κορωνοϊού. Ειδικότερα, ανέφερε ότι:

-το 96% όσων έληξε το πιστοποιητικό εμβολιασμού μερίμνησαν για την ενισχυτική δόση,

-το 92% των δικαιούχων πραγματοποίησε την τρίτη δόση και το 1,3% την έχει προγραμματίσει

-η χώρα έφτασε τα επίπεδα της ΕΕ στους εμβολιασμούς του γενικού πληθυσμού τόσο αναφορικά με την πρώτη δόση (74,9%) όσο και με τους ολοκληρωμένους (71,7%).

Την ίδια στιγμή παραμένουν ανεμβολίαστοι και απροστάτευτοι απέναντι στον ιό και τη λοίμωξη covid 317.962 πολίτες ηλικίας άνω των 60 χρόνων, οι οποίοι πλέον είναι αντιμέτωποι με το πρόστιμο που τους επιβλήθηκε για την παράβαση της υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού τους τον Ιανουάριο. Το πρόστιμο του Ιανουαρίου ήταν 50 ευρώ (μειωμένο διότι ο νόμος ίσχυε από τις 16 Ιανουαρίου). Στο μέσο Μαρτίου εφόσον παραμένουν ανεμβολίαστοι θα κληθούν να πληρώσουν το ποσό των 100 ευρώ που είναι το πρόστιμο του Φεβρουαρίου.

Επιστροφή στο ΕΣΥ των non covid ασθενών

Ο αριθμός των ημερησίων κρουσμάτων διατηρείται σε υψηλά επίπεδα στις 16.000 με 17.000 κρούσματα, ωστόσο με τη σαφή αποσύνδεση ιικού φορτίου και νοσηλειών που χαρακτηρίζει τη μετάλλαξη Omicron, οι αρμόδιοι στο υπουργείο Υγείας ετοιμάζονται να υλοποιήσουν το σχέδιο αποκλιμάκωσης των κλινών covid στο ΕΣΥ από τα μέσα Μαρτίου. Η 15η Μαρτίου έχει προσδιοριστεί από το υπουργείο Υγείας ως η απαρχή της επιστροφής στο ΕΣΥ όλων των ασθενών που μέχρι τώρα βρίσκονταν σε λίστα αναμονής για μη επείγοντα περιστατικά.

Υπενθυμίζεται ότι στα νοσοκομεία της χώρας οι νοσηλευόμενοι λόγω covid ανέρχονται σε περίπου 3.270 με τους 2.470 να είναι σε απλές κλίνες και τους άλλους σε ειδικές Μονάδες. Οι διασωληνωμένοι είναι 413. Είναι προφανές πως οι σκληροί επιδημιολογικοί δείκτες που καταγράφουν πτώση, προδιαγράφουν ήδη λιγότερο επιβαρυμένο τον μήνα που ξεκινά σήμερα.

Η διοίκηση κάθε Υγειονομικής Περιφέρειας αξιολογώντας τα δεδομένα και τις εκτιμήσεις για την επιδημία αλλά και τις συνολικές ανάγκες των ασθενών, θα υποβάλλει στο υπουργείο Υγείας την πρότασή της με το ακριβές χρονοδιάγραμμα παραχώρησης κλινών covid στις γενικές κλίνες κάθε νοσοκομείου. Ομοίως θα απελευθερώνει κλίνες ΜΕΘ covid όταν το επιτρέπει η κατάσταση αλλά και χειρουργικές αίθουσες, οι οποίες προϋποθέτουν επίσης διαθέσιμες κλίνες ΜΕΘ. Κάθε αποδέσμευση κλινών θα οδηγεί σε επιστροφή και του προσωπικού στην προτέρα θέση του, στις ειδικές και γενικές κλινικές από όπου μετακινήθηκε για τις ανάγκες της επιδημίας. Στη συνέχεια και με βάση πάντα τις ανάγκες των ασθενών λόγω κορωνοϊού θα διακοπούν οι συμβάσεις με τις ιδιωτικές κλινικές που έχουν παραχωρήσει κλίνες covid.

Χαλάρωση των μέτρων για τον κορωνοϊό

Αρκετές ευρωπαϊκές χώρες έχουν σημάνει λήξη συναγερμού και έχουν καταργήσει βασικά περιοριστικά μέτρα τα οποία έγιναν τρόπος ζωής για όλους μας τα προηγούμενα δύο χρόνια. Η Ελλάδα, όπως, όπως έχουν αναφέρει οι ειδικοί, χρειάζεται να διανύσει ακόμη κάποια απόσταση μέχρι το στάδιο της πλήρους απελευθέρωσης των μέτρων.

«Κάθε χώρα πρέπει να βρει το δικό της κατάλληλο μονοπάτι για τη μετάβαση στην κανονικότητα, βασιζόμενη στα επιδημιολογικά δεδομένα και στη δημογραφία της. Ειδικά για την Ευρώπη το πλάνο ελευθερίας είναι η επόμενη προτεραιότητα» είπε πρόσφατα ο καθηγητής Παθολογίας-Λοιμωξιολογίας της Ιατρικής Σχολής Αθηνών, κ. Σωτήρης Τσιόδρας, περιγράφοντας πως θα κινηθεί και η Ελλάδα εντός της ευρωπαϊκής οικογένειας.

Το επόμενο μέτρο που θα αρθεί στη χώρα μας είναι η χρήση μάσκας στους εξωτερικούς χώρους χωρίς συνωστισμό. Το θέμα απασχόλησε την Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων την περασμένη Τετάρτη, με τους ειδικούς να αποφασίζουν ότι είναι πρώιμη η κατάργηση της μάσκας αν δεν υποχωρήσουν περαιτέρω οι σκληροί δείκτες της επιδημίας αλλά και δεν απομακρυνθούμε από τις καιρικές συνθήκες του χειμώνα που ευνοούν τη μετάδοση του κορωνοϊού. Ιδίως για την παρούσα συγκυρία οι επιστήμονες ήταν επιφυλακτικοί έως αρνητικοί για την κατάργηση του μέτρου της μάσκας και λόγω του τριημέρου της Αποκριάς και των εκδηλώσεων, οικογενειακών, κοινωνικών και άλλων που θα τη συνοδεύουν και που θεωρήθηκε πολύ πιθανό να οδηγήσει σε πυροδότηση των κρουσμάτων και των νοσηλειών σε ανεμβολίαστους.

Σε ό,τι αφορά τη χρήση μάσκας σε εσωτερικούς χώρους είναι βέβαιο ότι θα μας συνοδεύει επί μήνες. Πιθανόν να μην είναι υποχρεωτική αλλά θα υπάρχει ισχυρή σύσταση για τους ευάλωτους και τους ηλικιωμένους.




Κορονοϊός: 124 κρούσματα στην Καβάλα – 8 Θάσο – Δείτε τα κρούσματα σε όλη την Ελλάδα

Ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε σήμερα (26/2) 11.883 νέα κρούσματα κορονοϊού.

Στην Αττική καταγράφηκε τετραψήφιος αριθμός μολύνσεων, με 4.459 κρούσματα, ενώ η Θεσσαλονίκη ακολουθεί με 1.234. Επίσης στην Καβάλα εντοπίστηκαν 124, στην Θάσο 8, στον Έβρο 113 και στην Δράμα 75.  

Αναλυτικά, η γεωγραφική κατανομή των σημερινών κρουσμάτων:

 




Κορονοϊός: 193 νέα κρούσματα σήμερα στην Καβάλα – 160 στις Σέρρες και 697 στην ΑΜΘ

15.909 νέα κρούσματα σήμερα στην Ελλάδα ανακοίνωσε ο ΕΟΔΥ. 433 διασωληνώσεις, 63 θάνατοι συμπολιτών μας από κορονοϊό. Ποια είναι η κατάσταση σε Αττική και Θεσσαλονίκη.

Ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) ανακοίνωσε το απόγευμα της Παρασκευής (25/02) ότι τα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα νέα κρούσματα του κορονοϊού είναι 15.909 , εκ των οποίων 48 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας.

Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 2.385.304 (ημερήσια μεταβολή +0.7%), εκ των οποίων 49.6% άνδρες. Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 299θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 2.315 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

Τα κρούσματα σήμερα στην Αττική

Στην Αττική σήμερα, 25/02/2022 εντοπίστηκαν 5.562 νέα κρούσματα σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ. Η κατανομή των κρουσμάτων στην Αττική σήμερα είναι εξής:

  • Ανατολική Αττική 734
  • Βόρειος Τομέας Αθηνών 956
  • Δυτική Αττική 195
  • Δυτικός Τομέας Αθηνών 745
  • Κεντρικός Τομέας Αθηνών 1.499
  • Νότιος Τομέας Αθηνών 639
  • Πειραιάς 674
  • Νήσοι 120

Αναλυτικά η διασπορά των νέων κρουσμάτων σήμερα στην υπόλοιπη Ελλάδα

Η κατανομή των νέων κρουσμάτων σήμερα του κορονοϊού στην Ελλάδα (εκτός Αττικής), ανά περιφερειακή ενότητα, είναι η εξής:

  • Θεσσαλονίκη 1.600
  • Άγιο Όρος 1
  • Αιτωλοακαρνανία 306
  • Άνδρος 11
  • Αργολίδα 126
  • Αρκαδία 112
  • Άρτα 67
  • Αχαΐα 533
  • Βοιωτία 165
  • Γρεβενά 25
  • Δράμα 82
  • Έβρος 159
  • Εύβοια 327
  • Ευρυτανία 26
  • Ζάκυνθος 58
  • Ηλεία 172
  • Ημαθία 118
  • Ηράκλειο 779
  • Θάσος 13
  • Θεσπρωτία 32
  • Θήρα 13
  • Ιθάκης 15
  • Ικαρία 8
  • Ιωάννινα 326
  • Καβάλα 193
  • Κάλυμνος 38
  • Καρδίτσα 113
  • Κάρπαθος 27
  • Καστοριά 61
  • Κέα-Κύθνος 26
  • Κέρκυρα 158
  • Κεφαλλονιά 53
  • Κιλκίς 87
  • Κοζάνη 211
  • Κορίνθια 186
  • Κως 103
  • Λακωνία 83
  • Λάρισα 370
  • Λασίθι 121
  • Λέσβος 168
  • Λευκάδα 34
  • Λήμνος 24
  • Μαγνήσια 263
  • Μεσσηνία 258
  • Μήλος 8
  • Μύκονος 26
  • Νάξος 42
  • Ξάνθη 136
  • Πάρος 38
  • Πέλλα 138
  • Πιερία 100
  • Πρέβεζα 85
  • Ρέθυμνο 154
  • Ροδόπη 114
  • Ρόδος 190
  • Σάμος 89
  • Σέρρες 160
  • Σποράδες 6
  • Σύρος 22
  • Τήνος 11
  • Τρίκαλα 179
  • Φθιώτιδα 172
  • Φλώρινα 55
  • Φωκίδα 47
  • Χαλκιδική 131
  • Χανιά 265
  • Χίος 102
  • Υπό διερεύνηση 377

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 63, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 25.668 θάνατοι. Το 95.1% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 433 (64.0% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 67 έτη. To 88.2% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Μεταξύ των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι, 313 (72.29%) είναι ανεμβολίαστοι ή μερικώς εμβολιασμένοι και 120 (27.71%) είναι πλήρως εμβολιασμένοι. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 4.249 ασθενείς.

Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 262 (ημερήσια μεταβολή -21.32%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 332 ασθενείς.

Διενέργεια τεστ

Το τελευταίο 24ωρο πραγματοποιήθηκαν 23.271 μοριακά τεστ και 333.062 rapid test. Σε σύνολο 356.333 τεστ η θετικότητα υπολογίζεται σε 4,46%.

www.news247.gr



Σωτηρόπουλος | Τελειώνουμε με την πανδημία – Αναμενόμενο να υπάρχει ύφεση κρουσμάτων

Ηταν αναμενομενο να υπαρχει υφεση της πανδημίας υπογραμμίζει στο Radio ENA 9,5 ο ιδιώτης γιατρός Μιχάλης Σωτηρόπουλος.

Βεβαίως πάμε καλύτερα, έχει αυξηθεί και η εμβολιαστική κάλυψη αλλά υπάρχει και ένα πολύ σημαντικό ποσοστό το οποίο έχει νοσήσει. Αυτό που παρατηρείται μάλιστα κυρίως στους ανεμβολίαστους είναι επαναλοιμώξεις με κορωνοϊό οι οποίες ευτυχώς λόγω Όμικρον είναι πολύ πιο ήπιες.

Θεωρώ πως τελειώνουμε με την πανδημία. Σίγουρα θα χρειάζεται να προχωρούμε σε εμβόλιο κατά της covid-19 κάθε χρόνο όπως είναι αυτό της γρίπης αλλά δεν θα χρειαστεί να πάρουμε έξτρα μέτρα ή να πάμε σε lockdown.




Παγώνη | Θα κάνουμε Πάσχα στο χωριό – Τι είπε για την τέταρτη δόση

Για τις εξελίξεις στο μέτωπο του κορονοϊού και πώς προχωράμε προς το Πάσχα μίλησε η πρόεδρος της ΕΙΝΑΠ, Ματίνα Παγώνη.

«Σταδιακά αρχίζουν και μειώνονται τα κρούσματα. Θα μειωθούν και οι νεκροί και οι διασωληνωμένοι, αλλά σταδιακά. Και ο Μάρτης θα είναι ίδιος στους δείκτες αυτούς. Στα νοσοκομεία οι ασθενείς που νοσηλεύονται είναι μειωμένοι. Αυτό συμβαίνει επειδή η Όμικρον και οι υποπαραλλαγές της έχουν πιο απλά συμπτώματα» εξήγησε η κυρία Παγώνη μιλώντας στο Mega.

«Με τα δεδομένα που έχουμε το Πάσχα θα είναι στο χωριό. Όλοι το περιμένουν» πρόσθεσε.

Πότε θα πετάξουμε τις μάσκες

«Δεν έχουμε φτάσει στα ποσοστά εμβολιασμού που θα έπρεπε για να πετάξουμε τις μάσκες. Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή και αυτές τις ημέρες, τις οποίες βέβαια ο κόσμος δε διασκέδασε. Σε φρενάρουν οι εικόνες από την Ουκρανία, δεν έχεις διάθεση για διασκέδαση» σημείωσε η κυρία Παγώνη αναφορικά με το πότε θα πετάξουμε τις μάσκες.

«Ας μην τρέχουμε για την τέταρτη δόση»

«Για την τέταρτη δόση, ας μην τρέχουμε, ας κάνουμε την 3η δόση. Όταν χρειαστεί να κάνουμε 4η, ή ετήσια δόση, ή οτιδήποτε, η επιτροπή θα εισηγηθεί και θα προχωρήσουμε. Η 3η δόση είναι η ασφάλεια για όλους μας. Όποιος έχει κάνει 3η δόση, δεν υπάρχουν θάνατοι, είναι ελάχιστοι. Όποιος την έχει κάνει δε θα πεθάνει» τόνισε κλείνοντας η κυρία Παγώνη.