Ισχυρή εκπροσώπηση των Ιατρικών Συλλόγων ΑΜΘ στον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο

Σημαντική εκπροσώπηση αποκτά η ιατρική κοινότητα της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στα όργανα του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου, μετά τις πρόσφατες αρχαιρεσίες.

Με κοινή ανακοίνωσή τους, οι Πρόεδροι των Ιατρικών Συλλόγων της Περιφέρειας συγχαίρουν τους συναδέλφους τους που εξελέγησαν σε θέσεις ευθύνης, τονίζοντας ότι η παρουσία τους μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στη διαμόρφωση θέσεων και πολιτικών για τα ζητήματα που απασχολούν τον ιατρικό κόσμο και τη Δημόσια Υγεία.

Οι εκλεγμένοι εκπρόσωποι της ΑΜΘ

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στον Ανδρέα Παπανδρούδη, τέως Πρόεδρο του Ιατρικού Συλλόγου Έβρου, ο οποίος επανεξελέγη στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΠΙΣ, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση, και στη συνέχεια εξελέγη Α’ Αντιπρόεδρος.

Οι Ιατρικοί Σύλλογοι της ΑΜΘ κάνουν λόγο για αναγνώριση της μακροχρόνιας προσφοράς του στην εκπροσώπηση των γιατρών της χώρας, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Συγχαρητήρια εκφράζονται επίσης στον Αναστάσιο Καραδέδο, τέως Πρόεδρο του Ιατρικού Συλλόγου Ξάνθης, για την εκλογή του στο Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου.

Παράλληλα, οι Πρόεδροι των Ιατρικών Συλλόγων συγχαίρουν την Αναστασία Αντωνίου, Πρόεδρο του Ιατρικού Συλλόγου Καβάλας, και τον Ιωάννη Σπανόπουλο, Πρόεδρο του Ιατρικού Συλλόγου Ξάνθης, για την εκλογή τους στις δύο πρώτες θέσεις του Ανώτατου Πειθαρχικού Συμβουλίου Ιατρών.

«Θα συνεχίσουμε ακόμη πιο ενεργά»

Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι η δραστηριότητα των Ιατρικών Συλλόγων της ΑΜΘ θα συνεχιστεί με ακόμη μεγαλύτερη ένταση.

Οι Πρόεδροι εκφράζουν την πεποίθηση ότι οι νεοεκλεγέντες, μέσα από τις νέες τους θέσεις, θα συμβάλουν καθοριστικά στη διαμόρφωση προτάσεων και πολιτικών, με στόχο την αντιμετώπιση των σοβαρών ζητημάτων που απασχολούν τους Έλληνες γιατρούς και το σύστημα Δημόσιας Υγείας.

Η κοινή ανακοίνωση

«Συγχαίρουμε τους εκλεγέντες στις πρόσφατες αρχαιρεσίες του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου (Π.Ι.Σ.). Ιδιαίτερα τον Ανδρέα Παπανδρούδη, τ. πρόεδρο του Ι.Σ. Έβρου, για την επανεκλογή του στο Δ.Σ. του Π.Ι.Σ., στη πρώτη θέση και στη συνέχεια για την εκλογή του ως Α’ Αντιπρόεδρος, σε ανταπόδοση της μακροχρόνιας προσφοράς του, στην εκπροσώπηση των ιατρών της χώρας, στο εσωτερικό αλλά και στο εξωτερικό.

Επίσης τον Αναστάσιο Καραδέδο τ. πρόεδρο του Ι.Σ. Ξάνθης, για την εκλογή του στο Δ.Σ. του Π.Ι.Σ. Ακόμη τους εκλεγέντες στις δύο πρώτες θέσεις του Ανώτατου Πειθαρχικού Συμβουλίου Ιατρών (ΑΠΣΙ): Αναστασία Αντωνίου και Ιωάννη Σπανόπουλο, πρόεδροι Ι.Σ. Καβάλας και Ξάνθης αντίστοιχα.

Η δραστηριότητα των Ι.Σ. της Α.Μ.Θ. θα συνεχιστεί ακόμη πιο ενεργά και οι νεοεκλεγέντες συνάδελφοι μέσα από τις νέες τους θέσεις θα συμβάλουν καθοριστικά στη διαμόρφωση θέσεων και πολιτικών.

Ευχόμαστε καλή επιτυχία στο έργο τους, συμβάλλοντας στην επίλυση των σοβαρών ζητημάτων που απασχολούν τους Έλληνες ιατρούς αλλά και τη Δημόσια Υγεία στη χώρα μας».

Με τιμή
Οι Πρόεδροι των Ιατρικών Συλλόγων της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Όλγα Βασιλείου – Πρόεδρος Ι.Σ. Δράμας
Χρήστος Χατζηπάπας – Πρόεδρος Ι.Σ. Έβρου
Αναστασία Αντωνίου – Πρόεδρος Ι.Σ. Καβάλας
Ιωάννης Σπανόπουλος – Πρόεδρος Ι.Σ. Ξάνθης
Κωνσταντίνος Χαριτόπουλος – Πρόεδρος Ι.Σ. Ροδόπης




Καβάλα: Η αρτηριακή υπέρταση ως «σιωπηλός δολοφόνος»

Η αρτηριακή υπέρταση αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα δημόσιας υγείας, καθώς μπορεί να εξελίσσεται για χρόνια χωρίς εμφανή συμπτώματα, αυξάνοντας τον κίνδυνο για σοβαρά καρδιαγγειακά επεισόδια.

Η Ιατρική Εταιρεία Καβάλας, μέσα από ενημερωτικό υλικό στο πλαίσιο του προγράμματος Interreg Greece – Bulgaria E/HEALTH, υπενθυμίζει τη σημασία της πρόληψης, της τακτικής μέτρησης της πίεσης και της σωστής ενημέρωσης των πολιτών.

Η αρτηριακή υπέρταση συχνά χαρακτηρίζεται ως «σιωπηλός δολοφόνος», καθώς πολλοί άνθρωποι δεν γνωρίζουν ότι έχουν αυξημένη πίεση μέχρι να εμφανιστούν επιπλοκές.

Τι είναι η αρτηριακή υπέρταση

Ως αρτηριακή υπέρταση ορίζεται, σε έναν ενήλικα, η συστολική αρτηριακή πίεση πάνω από 140 mmHg ή και η διαστολική πίεση πάνω από 90 mmHg, σε συνθήκες ηρεμίας και σε τρεις ανεξάρτητες μετρήσεις.

Σύμφωνα με το ενημερωτικό υλικό, ένας στους τρεις ενήλικες είναι υπερτασικός. Ωστόσο, μεγάλο ποσοστό των ανθρώπων με υπέρταση είτε δεν γνωρίζει την πάθησή του, είτε δεν λαμβάνει θεραπευτική αγωγή, είτε δεν έχει ρυθμισμένη την πίεσή του.

Αυτό καθιστά την τακτική μέτρηση της πίεσης ιδιαίτερα σημαντική, ειδικά για άτομα με παράγοντες κινδύνου.

Παράγοντες που αυξάνουν τον κίνδυνο

Υπάρχουν παράγοντες που μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο εμφάνισης υπέρτασης.

Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται η αύξηση της ηλικίας, το φύλο, το οικογενειακό ιστορικό υπέρτασης, τα χρόνια προβλήματα στους νεφρούς, η παχυσαρκία, η διατροφή πλούσια σε αλάτι, το κάπνισμα, η υψηλή κατανάλωση αλκοόλ και ο καθιστικός τρόπος ζωής.

Η αλλαγή καθημερινών συνηθειών μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στη μείωση του κινδύνου και στη βελτίωση της συνολικής υγείας.

Οι επιπτώσεις της υπέρτασης

Η αρρύθμιστη αρτηριακή υπέρταση μπορεί να προκαλέσει σοβαρές βλάβες σε όργανα-στόχους.

Στις πιθανές επιπτώσεις περιλαμβάνονται εγκεφαλικά επεισόδια, καρδιακή νόσος, νεφρική ανεπάρκεια, προβλήματα στα αγγεία, καθώς και βλάβες στον αμφιβληστροειδή.

Για τον λόγο αυτό, η έγκαιρη διάγνωση και η συστηματική παρακολούθηση της πίεσης είναι καθοριστικής σημασίας.

Οι τρεις πυλώνες αντιμετώπισης

Η αντιμετώπιση της αρτηριακής υπέρτασης βασίζεται σε τρεις βασικούς πυλώνες:

  • υγιεινοδιαιτητικά μέτρα
  • φαρμακευτική αγωγή
  • ιατρική παρακολούθηση και ειδικές παρεμβάσεις όπου απαιτείται

Στα υγιεινοδιαιτητικά μέτρα περιλαμβάνονται η μείωση της κατανάλωσης αλατιού, η μείωση του σωματικού βάρους, η αύξηση της φυσικής δραστηριότητας, η διακοπή του καπνίσματος, η μείωση της κατανάλωσης αλκοόλ και η επαρκής πρόσληψη ασβεστίου, μαγνησίου και καλίου.

Φαρμακευτική αγωγή και ιατρική καθοδήγηση

Σύμφωνα με την ενημέρωση, δεν υπάρχει θεραπεία που να απαλλάσσει οριστικά τον ασθενή από την υπέρταση.

Η θεραπεία στοχεύει στη ρύθμιση της πίεσης και στη μείωση του κινδύνου επιπλοκών.

Ο ασθενής θα πρέπει να ακολουθεί πάντα τις οδηγίες του θεράποντα γιατρού, ενώ η επιλογή φαρμακευτικής αγωγής γίνεται από τον γιατρό, όταν κρίνεται απαραίτητο.

Η σωστή αντιμετώπιση της υπέρτασης έχει μειώσει σημαντικά τη συχνότητα αγγειακών εγκεφαλικών επεισοδίων, στεφανιαίων επεισοδίων, καρδιακής ανεπάρκειας και νεφρικής ανεπάρκειας.

Μάιος: Μήνας Μέτρησης της Πίεσης

Ο Μάιος είναι διεθνώς μήνας μέτρησης της αρτηριακής πίεσης, με μετρήσεις σε πολλές χώρες.

Σκοπός είναι η ευαισθητοποίηση του γενικού πληθυσμού στη σημασία της υπέρτασης ως βασικού τροποποιήσιμου παράγοντα κινδύνου για καρδιαγγειακά επεισόδια.

Η τακτική μέτρηση μπορεί να βοηθήσει στον έγκαιρο εντοπισμό αυξημένων τιμών και στην αναζήτηση ιατρικής συμβουλής.

Πώς γίνεται σωστά η μέτρηση στο σπίτι

Για σωστή μέτρηση της πίεσης στο σπίτι, τουλάχιστον μία ώρα πριν από τη μέτρηση πρέπει να αποφεύγονται ο καφές και το κάπνισμα.

Πριν από τη μέτρηση, το άτομο πρέπει να παραμένει καθιστό και ήρεμο για περίπου πέντε λεπτά.

Οι μετρήσεις πρέπει να γίνονται σε καθιστή θέση, με την πλάτη ακουμπισμένη στην καρέκλα και το μπράτσο χαλαρά τοποθετημένο σε σταθερή επιφάνεια.

Η περιχειρίδα πρέπει να εφαρμόζει καλά στον βραχίονα, να βρίσκεται περίπου στο ύψος της καρδιάς και να μην τοποθετείται πάνω από ρούχο.

Συνιστάται να γίνονται δύο μετρήσεις το πρωί και δύο το βράδυ, με διάστημα 1 έως 2 λεπτών μεταξύ των μετρήσεων.

Η πρόληψη σώζει ζωές

Η αρτηριακή υπέρταση μπορεί να ελεγχθεί, αρκεί να εντοπιστεί έγκαιρα και να αντιμετωπιστεί σωστά.

Η ενημέρωση, η τακτική μέτρηση της πίεσης, η υιοθέτηση υγιεινών συνηθειών και η συνεργασία με τον γιατρό αποτελούν τα βασικά βήματα για την προστασία της καρδιαγγειακής υγείας.

Για περισσότερες πληροφορίες, οι πολίτες μπορούν να απευθύνονται στην Ιατρική Εταιρεία Καβάλας.

Καβάλα – Ενημερωτικό φυλλάδιο της Ιατρικής Εταιρείας Καβάλας για την αρτηριακή υπέρταση

Καβάλα – Ενημερωτικό φυλλάδιο της Ιατρικής Εταιρείας Καβάλας για την αρτηριακή υπέρταση




HPV εμβολιασμός: Ασπίδα πρόληψης απέναντι σε καρκίνους

Ο HPV εμβολιασμός αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία πρόληψης που διαθέτει σήμερα η ιατρική απέναντι σε μορφές καρκίνου που μπορούν να προληφθούν, καθώς οι ιοί των ανθρωπίνων θηλωμάτων συνδέονται με σοβαρά νοσήματα τόσο σε γυναίκες όσο και σε άνδρες.

Στην Ελλάδα, το εμβόλιο χορηγείται δωρεάν μέσω του Εθνικού Προγράμματος Εμβολιασμών σε κορίτσια και αγόρια ηλικίας 9 έως 18 ετών, με τους ειδικούς να τονίζουν τη σημασία της έγκαιρης ανοσοποίησης, ιδανικά πριν από την έναρξη της σεξουαλικής ζωής.

Όπως επισημαίνει ο Καθηγητής Παιδιατρικής – Λοιμωξιολογίας του ΕΚΠΑ και Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Παιδιατρικών Λοιμώξεων, Αθανάσιος Μίχος, ο HPV εμβολιασμός αποτελεί ουσιαστική επένδυση ζωής και δημόσιας υγείας.

Τι είναι ο HPV και γιατί αφορά και τα δύο φύλα

Οι ιοί HPV έχουν μεγάλη μεταδοτικότητα και η πλειονότητα των σεξουαλικά ενεργών ανθρώπων θα έρθει κάποια στιγμή σε επαφή με αυτούς, συχνά χωρίς να το γνωρίζει.

Στις περισσότερες περιπτώσεις η λοίμωξη υποχωρεί, ωστόσο ορισμένοι τύποι του ιού μπορούν να παραμείνουν στον οργανισμό και χρόνια αργότερα να οδηγήσουν σε προκαρκινικές αλλοιώσεις ή καρκίνο.

Αν και ο HPV είναι περισσότερο γνωστός για τη σύνδεσή του με τον καρκίνο του τραχήλου της μήτρας, στην πραγματικότητα αφορά και τα δύο φύλα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει ο κ. Μίχος, οι ιοί HPV σχετίζονται με καρκίνους του τραχήλου της μήτρας, του αιδοίου, του κόλπου, του πρωκτού και του πέους, αλλά και με καρκίνους στην περιοχή κεφαλής και τραχήλου, όπως του στοματοφάρυγγα, της στοματικής κοιλότητας, του ρινοφάρυγγα, του υποφάρυγγα και του λάρυγγα.

Αύξηση των HPV-σχετιζόμενων καρκίνων

Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί η αύξηση των HPV-σχετιζόμενων καρκίνων του στοματοφάρυγγα, κυρίως στους άνδρες.

Σε αρκετές ανεπτυγμένες χώρες, οι συγκεκριμένοι καρκίνοι αποτελούν πλέον από τις συχνότερες μορφές καρκίνου που σχετίζονται με τον HPV.

Παράλληλα, μη ογκογόνοι τύποι του ιού προκαλούν γεννητικά κονδυλώματα, τα οποία μπορεί να είναι καλοήθη, αλλά επηρεάζουν σημαντικά την ποιότητα ζωής και συνοδεύονται συχνά από ψυχολογική και κοινωνική επιβάρυνση.

Τι προσφέρει το εμβόλιο HPV

Το σύγχρονο εννεαδύναμο εμβόλιο HPV προσφέρει προστασία απέναντι στους σημαντικότερους ογκογόνους τύπους του ιού.

Οι τύποι αυτοί ευθύνονται για περίπου 90% των HPV-σχετιζόμενων καρκίνων, ενώ το εμβόλιο προστατεύει και από τύπους που προκαλούν τη μεγάλη πλειονότητα των γεννητικών κονδυλωμάτων.

Η λειτουργία του εμβολίου βασίζεται στην εκπαίδευση του ανοσοποιητικού συστήματος, ώστε να αναγνωρίζει τον ιό πριν υπάρξει έκθεση σε αυτόν.

Με αυτόν τον τρόπο μειώνεται ο κίνδυνος εγκατάστασης της λοίμωξης και, κατ’ επέκταση, η πιθανότητα ανάπτυξης προκαρκινικών αλλοιώσεων και καρκίνου.

Πότε πρέπει να γίνεται ο εμβολιασμός

Η ιδανική ηλικία για τον HPV εμβολιασμό είναι πριν από την έναρξη της σεξουαλικής ζωής, συνήθως μεταξύ 9 και 11 ετών.

Σε αυτή την ηλικία ο οργανισμός αναπτύσσει ισχυρή ανοσολογική απάντηση και η προστασία εγκαθίσταται εγκαίρως, πριν από πιθανή επαφή με τον ιό.

Η ένταξη και των αγοριών στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών θεωρείται σημαντικό βήμα για τη δημόσια υγεία, καθώς προστατεύει τα ίδια από μελλοντικά νοσήματα και συμβάλλει στη μείωση της κυκλοφορίας του ιού στον πληθυσμό.

Μπορούν να ωφεληθούν και ενήλικες

Παρότι το μεγαλύτερο όφελος επιτυγχάνεται όταν ο εμβολιασμός γίνεται σε μικρότερες ηλικίες, προστασία μπορεί να υπάρξει και για ενήλικες που δεν έχουν εμβολιαστεί στο παρελθόν.

Η πιθανή έκθεση σε έναν τύπο HPV δεν σημαίνει απαραίτητα έκθεση σε όλους τους τύπους που καλύπτει το εμβόλιο.

Για τον λόγο αυτό, ακόμη και σεξουαλικά ενεργά άτομα μπορεί να ωφεληθούν, ιδιαίτερα εφόσον ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου.

Ασφάλεια και αποτελεσματικότητα

Ο HPV εμβολιασμός συγκαταλέγεται στα πιο μελετημένα εμβόλια διεθνώς.

Έχουν χορηγηθεί εκατοντάδες εκατομμύρια δόσεις σε όλο τον κόσμο, με τα επιστημονικά δεδομένα να επιβεβαιώνουν ότι πρόκειται για ασφαλές εμβόλιο.

Οι πιο συχνές ανεπιθύμητες ενέργειες είναι ήπιες και παροδικές, όπως πόνος στο σημείο της ένεσης ή ήπιος πυρετός.

Σε χώρες με υψηλή εμβολιαστική κάλυψη καταγράφεται ήδη σημαντική μείωση των λοιμώξεων HPV, των γεννητικών κονδυλωμάτων και των προκαρκινικών αλλοιώσεων του τραχήλου της μήτρας.

Η εικόνα στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα καταγράφεται βελτίωση στην εμβολιαστική κάλυψη, ωστόσο η χώρα εξακολουθεί να απέχει από τους στόχους του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρατίθενται, σχεδόν 7 στα 10 κορίτσια και 4 στα 10 αγόρια έχουν λάβει τουλάχιστον μία δόση εμβολίου HPV έως την ηλικία των 15 ετών.

Η χαμηλότερη κάλυψη στα αγόρια συνδέεται εν μέρει με το γεγονός ότι η δωρεάν χορήγηση του εμβολίου σε αυτά ξεκίνησε πιο πρόσφατα.

Στόχος η πρόληψη καρκίνων που μπορούν να αποφευχθούν

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έχει θέσει ως στόχο έως το 2030 να έχει εμβολιαστεί το 90% των κοριτσιών μέχρι την ηλικία των 15 ετών.

Ο συνδυασμός του HPV εμβολιασμού με τον σωστό προσυμπτωματικό έλεγχο, όπως το Τεστ Παπανικολάου και το HPV DNA test, μπορεί να οδηγήσει σε δραστική μείωση και μελλοντικά ακόμη και στην εξάλειψη του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας.

Ο HPV εμβολιασμός δεν αφορά μόνο την εφηβεία. Αποτελεί μια ουσιαστική πράξη πρόληψης, με στόχο την προστασία από καρκίνους και νοσήματα που σήμερα μπορούν, σε μεγάλο βαθμό, να αποφευχθούν.




Καβάλα: Παρέμβαση ΟΕΝΓΕ για το Νοσοκομείο

Παρέμβαση για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο Νοσοκομείο Καβάλας πραγματοποίησε η Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας (ΟΕΝΓΕ), με αφορμή πρόσφατη καταγγελία της Ένωσης Γιατρών ΕΣΥ Καβάλας.

Σε ανακοίνωσή της, η ΟΕΝΓΕ ασκεί κριτική στην πολιτική των μετακινήσεων γιατρών, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για μια πρακτική που δεν επιλύει τα προβλήματα υποστελέχωσης, αλλά αντίθετα δημιουργεί νέα ζητήματα στη λειτουργία των νοσοκομείων. Παράλληλα, ζητά την άμεση ενίσχυση των δημόσιων δομών υγείας με μόνιμο προσωπικό και την απρόσκοπτη χορήγηση αδειών ανατροφής τέκνων στους εργαζόμενους γιατρούς.

Η Ομοσπονδία επισημαίνει ακόμη ότι οι διοικήσεις των νοσοκομείων οφείλουν να επιδεικνύουν ενσυναίσθηση σε περιπτώσεις εργαζομένων με ανήλικα παιδιά, ενώ καταδικάζει την υποβολή μηνύσεων σε βάρος γιατρών του νοσοκομείου.

Ακολουθεί αναλυτικά η ανακοίνωση της ΟΕΝΓΕ:




Καβάλα: Σοβαρές καταγγελίες του Ιατρικού Συλλόγου για τη διοίκηση του Νοσοκομείου

Ο Ιατρικός Σύλλογος Καβάλας προχώρησε σε δημόσια ανακοίνωση σχετικά με σοβαρές αναφορές και καταγγελίες που, όπως αναφέρει, έχουν περιέλθει σε γνώση του από γιατρούς για τη διοικητική λειτουργία του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας, ζητώντας άμεσες απαντήσεις και παρεμβάσεις από τους αρμόδιους φορείς.

Ακολουθεί το δελτίο τύπου:

 Ο Ιατρικός Σύλλογος ασκώντας το θεσμικό του ρόλο, παρόλες τις πολύμηνες προσπάθειες που καταβάλει «κεκλεισμένων των θυρών» να διευθετήσει  σειρά σοβαρών αναφορών και καταγγελιών που έχουν περιέλθει σε γνώση του από Ιατρούς, σχετικά με τη διοικητική λειτουργία του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας, αναγκάζεται πλέον να τις κοινοποιήσει δημόσια.

Σύμφωνα με τα καταγγελόμενα παρατηρούνται πρακτικές και αποφάσεις οι οποίες φέρονται:

  • Να αποκλίνουν από τις αρχές της χρηστής Διοίκησης, της διαφάνειας και της λογοδοσίας
  • Να δημιουργούν δυσλειτουργίες στην ομαλή λειτουργία κλινικών και υπηρεσιών
  • Να επηρεάζουν αρνητικά το εργασιακό περιβάλλον και την άσκηση του ιατρικού έργου
  • Να αναδεικνύουν έλλειμα θεσμικού διαλόγου με το ιατρικό προσωπικό
  • Να αναδεικνύουν, ζητήματα στη διαχείριση των εργασιακών σχέσεων μεταξύ ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού, τα οποία φαίνονται να επηρεάζουν  αρνητικά το κλίμα συνεργασίας και την εύρυθμη λειτουργία των Τμημάτων(Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών)
  • Να καταδεικνύουν, έλλειμα στην αποτελεσματική άσκηση ειρηνευτικής και διαμεσολαβητικής λειτουργίας εκ μέρους της Διοίκησης, σε περιπτώσεις των ενδουπηρεσιακών διαφορών, γεγονός που εντείνει εντάσεις και δυσλειτουργίες.
  • Να μην λαμβάνουν επαρκώς υπόψη ή να αποκλίνουν από γνωμοδοτήσεις θεσμικών οργάνων του Νοσοκομείου, όπως το Επιστημονικό Συμβούλιο, γεγονός που, εφόσον ισχύει, εγείρει ζητήματα θεσμικής λειτουργίας και διαδικαστικής ορθότητας
  • Να αφήνουν ανυπεράσπιστους τους Ιατρούς σε περιστατικό βίας στο Τμήμα ΤΕΠ 
  • Να μετακινούν αιφνιδιαστικά, χωρίς διαβούλευση,  για τρίμηνο μόνιμους Ιατρούς  σε άλλο Νοσοκομείο
  • Να    περιλαμβάνουν μονομερή μεταβολή σε γονική άδεια άνευ αποδοχών, χωρίς προηγούμενη διαβούλευση με την Ιατρό 

Τελικά δυστυχώς η ανεπάρκεια της διοίκησης καταφανώς δημοσιοποιήθηκε με την κατάθεση μήνυσης σε Ιατρούς, εκ των οποίων η μία βρισκόταν σε καθεστώς εφημερίας ετοιμότητας, γεγονός που προκαλεί σοβαρά ερωτήματα ως προς την προτεραιοποίηση της εύρυθμης λειτουργίας του Νοσοκομείου και της προστασίας της Δημόσιας Υγείας. 

         Ο Ιατρικός Σύλλογος υπογραμμίζει ότι τα ανωτέρω στοιχεία, εφόσον  επιβεβαιωθούν, θέτουν σοβαρά ζητήματα διοικητικής πρακτικής.

Για το λόγο αυτό:

    • Ζητούμε απο τη Διοίκηση του Νοσοκομείου να τοποθετηθεί επί των συγκεκριμένων ζητημάτων και να παράσχει τεκμηριωμένες απαντήσεις
  • Καλούμε κάθε αρμόδια εποπτική αρχή, το Δ.Σ. του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας, την 4η Υγειονομική Περιφέρεια, τους τοπικούς Βουλευτές,  τον ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ  να παρέμβουν άμεσα στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, προκειμένου να διασφαλιστεί η τήρηση της νομιμότητας, η εύρυθμη λειτουργία του Νοσοκομείου και η προστασία του δημοσίου συμφέροντος
  • Δηλώνουμε  ότι θα προβούμε σε κάθε προβλεπόμενη θεσμική ενέργεια για την προάσπιση των μελών μας και της Δημόσιας Υγείας

    Ο Ιατρικός  Σύλλογος Καβάλας δεν προδικάζει  την έκβαση των ελέγχων,

αλλά θεωρεί υποχρέωσή του να αναδείξει ζητήματα που άπτονται του δημοσίου συμφέροντος, της εργασιακής αξιοπρέπειας των Ιατρών, της ασφάλειας των ασθενών και της εύρυθμης λειτουργίας των υπηρεσιών υγείας.

Για το Δ.Σ.

                      Η  ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                      Η ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ

      ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΑΝΤΩΝΙΟΥ-ΠΟΥΓΓΟΥΡΑ                                ΔΕΣΠΟΙΝΑ  ΙΑΤΡΟΥ




Αλεξανδρούπολη: Πρώτη ρομποτική επέμβαση όγκου εγκεφάλου

Μια σημαντική ιατρική επιτυχία καταγράφηκε στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης, όπου πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η πρώτη επέμβαση αφαίρεσης όγκου εγκεφάλου με τη χρήση ιατρικού ρομπότ.

Πρωτοποριακή επέμβαση στη νευροχειρουργική

Η επέμβαση πραγματοποιήθηκε από τη Νευροχειρουργική Κλινική και εντάσσεται στις ελάχιστα επεμβατικές τεχνικές, οι οποίες προσφέρουν μεγαλύτερη ακρίβεια και μειωμένο χειρουργικό τραύμα.

Παράλληλα, συμβάλλουν σε ταχύτερη ανάρρωση των ασθενών, ενισχύοντας την αποτελεσματικότητα της θεραπείας.

Η συμβολή της ρομποτικής τεχνολογίας

Η ρομποτική τεχνολογία που χρησιμοποιήθηκε εφαρμόζεται τόσο σε επεμβάσεις εγκεφάλου όσο και στη χειρουργική της σπονδυλικής στήλης.

Είναι ιδιαίτερα χρήσιμη σε σύνθετες και υψηλού κινδύνου επεμβάσεις, όπως οι σπονδυλοδεσίες της θωρακικής μοίρας, όπου απαιτείται υψηλή ακρίβεια.

Καλή η πορεία του ασθενούς

Σύμφωνα με την ιατρική ομάδα, ο ασθενής αποσωληνώθηκε αμέσως μετά την επέμβαση και νοσηλεύεται σε καλή κατάσταση στη Νευροχειρουργική Κλινική.

Ενίσχυση του ρόλου του νοσοκομείου

Οι γιατροί επισημαίνουν ότι το νοσοκομείο συγκαταλέγεται πλέον στα λίγα δημόσια ιδρύματα στην Ελλάδα που διαθέτουν και αξιοποιούν τέτοιας μορφής προηγμένη ρομποτική τεχνολογία.

Η εξέλιξη αυτή ενισχύει τον ρόλο του ως σημαντικού ιατρικού κέντρου στη χώρα.

Πηγή πληροφοριών & φωτογραφιών:evros24




Καβάλα: Πρόγραμμα στήριξης νέων γονέων «Triple P Baby» από το Κέντρο Υγείας

Το Κέντρο Υγείας Καβάλας, σε συνεργασία με τη UNICEF και το Υπουργείο Υγείας, υλοποιεί το πρόγραμμα θετικής γονεϊκότητας «Triple P Baby (0–1 έτους)», το οποίο απευθύνεται σε γονείς βρεφών και στοχεύει στην ενίσχυση της σχέσης γονέα–παιδιού από τα πρώτα στάδια της ζωής.

Το πρόγραμμα έχει ως βασικό στόχο να βοηθήσει τους γονείς να κατανοήσουν καλύτερα τις ανάγκες του μωρού τους, να ενισχύσουν το αίσθημα ασφάλειας και δεσμού, αλλά και να διαχειρίζονται πιο αποτελεσματικά το άγχος και τις καθημερινές προκλήσεις.

Παράλληλα, μέσα από καθοδήγηση και πρακτικές συμβουλές, οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν θετικές και αποδοτικές πρακτικές φροντίδας και επικοινωνίας, συμβάλλοντας ουσιαστικά στη συναισθηματική και γνωστική ανάπτυξη του βρέφους.

Το πρόγραμμα ενδυναμώνει τον ρόλο των γονέων, προσφέροντάς τους αυτοπεποίθηση και γνώση, ώστε να ανταποκρίνονται με μεγαλύτερη επάρκεια στις ανάγκες των παιδιών τους.

Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν στα τηλέφωνα: 2513500871 και 2510834726.




Ξάνθη: Ερώτηση Μπαράν για τη ΜΕΘ που παραμένει κλειστή από το 2021

Ερώτηση προς τον Υπουργό Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης κατέθεσε ο ανεξάρτητος βουλευτής Ξάνθης Μπουρχάν Μπαράν, αναδεικνύοντας το ζήτημα της μη λειτουργίας της Μονάδας Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ) στο Γενικό Νοσοκομείο Ξάνθης.

Όπως επισημαίνει, η ΜΕΘ παραμένει εκτός λειτουργίας από τον Ιούνιο του 2021, παρά το γεγονός ότι διαθέτει τον απαραίτητο εξοπλισμό, ενώ το πρόβλημα έχει τεθεί επανειλημμένα μέσω κοινοβουλευτικών παρεμβάσεων.

Ο βουλευτής τονίζει ότι η Ξάνθη αποτελεί τον μοναδικό νομό της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης χωρίς λειτουργική ΜΕΘ, γεγονός που δημιουργεί σοβαρές ανισότητες στην παροχή υπηρεσιών υγείας.

Παράλληλα, σημειώνει ότι περίπου 111.000 κάτοικοι της περιοχής στερούνται άμεσης πρόσβασης σε κρίσιμες υπηρεσίες, με αποτέλεσμα τη διακομιδή ασθενών σε νοσοκομεία άλλων πόλεων, όπως η Καβάλα, η Δράμα, η Κομοτηνή, η Αλεξανδρούπολη και η Θεσσαλονίκη, ακόμη και για επείγοντα περιστατικά.

Ο Μπουρχάν Μπαράν επισημαίνει ότι, παρά τις δεσμεύσεις του Υπουργείου από το 2021, δεν έχει δοθεί βιώσιμη λύση, ενώ η υποστελέχωση και η αδυναμία προσέλκυσης εντατικολόγων παραμένουν βασικά προβλήματα.

Με την ερώτησή του ζητά απαντήσεις σχετικά με τους λόγους που δεν κατέστη δυνατή η λειτουργία της ΜΕΘ, τα μέτρα που έχουν ληφθεί για τη στελέχωσή της, την αποτυχία των προκηρύξεων θέσεων και το χρονοδιάγραμμα επαναλειτουργίας της.

Ακολουθεί η ερώτηση:




Σέρρες: Συνάντηση Δημάρχου με τον Υφυπουργό Υγείας για την έλλειψη παιδοψυχιάτρου

Συνάντηση με τον Υφυπουργό Υγείας, αρμόδιο για θέματα ψυχικής υγείας, Δημήτρης Βαρτζόπουλος είχε η Δήμαρχος Σερρών Βαρβάρα Μητλιάγκα, στο περιθώριο των εκδηλώσεων για τον εορτασμό της Εθνική Επέτειος της 25ης Μαρτίου.

Κατά τη διάρκεια της σύντομης συνομιλίας τους, η Δήμαρχος έθεσε εκ νέου το ζήτημα της έλλειψης παιδοψυχιάτρου στο Κέντρο Ψυχικής Υγείας του Γενικού Νοσοκομείου Σερρών, τονίζοντας την ανάγκη για άμεση παρέμβαση, καθώς πρόκειται για ένα κενό που επηρεάζει άμεσα την ψυχική υγεία παιδιών και εφήβων.

Υπενθυμίζεται ότι η κ. Μητλιάγκα είχε ήδη αναδείξει το θέμα με επιστολή της στις 3 Φεβρουαρίου 2026 προς τον Υπουργό Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, τον Υφυπουργό Υγείας Δημήτρη Βαρτζόπουλο, καθώς και τον Διοικητή της 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας Μακεδονίας – Θράκης Παναγιώτης Μπογιατζίδης.

Η Δήμαρχος Σερρών υπογράμμισε τη σημασία της άμεσης κάλυψης της θέσης, επισημαίνοντας ότι πρόκειται για ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο και κρίσιμο ζήτημα.

Από την πλευρά του, ο Υφυπουργός Υγείας ανέφερε ότι θα προχωρήσει η προβλεπόμενη διαδικασία προκήρυξης για την πρόσληψη παιδοψυχιάτρου στο Εθνικό Σύστημα Υγείας. Παράλληλα, σημείωσε ότι μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας, η θέση θα καλυφθεί προσωρινά μέσω σύμβασης, ώστε να αντιμετωπιστεί άμεσα η ανάγκη.




Ιατρικοί Σύλλογοι: «Δεν αντέχει άλλο το ΕΣΥ» – Στήριξη στους γιατρούς

Τη στήριξή τους στον αγώνα των γιατρών του ΕΣΥ εκφράζουν οι πρόεδροι των Ιατρικών Συλλόγων της χώρας, επισημαίνοντας ότι το δημόσιο σύστημα υγείας βρίσκεται σε οριακή κατάσταση λόγω υποχρηματοδότησης και υποστελέχωσης.

Όπως τονίζεται, οι γιατροί δίνουν καθημερινά μάχη για να κρατήσουν όρθιες τις δημόσιες δομές υγείας, ενώ τα αιτήματά τους αφορούν τόσο την αξιοπρέπεια του κλάδου όσο και την προστασία της δημόσιας υγείας.

Ακολουθεί το κοινό δελτίο Τύπου:

   ΚΟΙΝΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Των Προέδρων των Ιατρικών Συλλόγων της χώρας

Δηλώνουμε τη στήριξή μας στον αγώνα των γιατρών του ΕΣΥ, οι οποίοι δίνουν καθημερινά μάχη για να κρατήσουν όρθιο ένα δημόσιο σύστημα υγείας που δοκιμάζεται διαρκώς από την υποχρηματοδότηση και την υποστελέχωση.

Η κατάσταση έχει πλέον ξεπεράσει κάθε όριο αντοχής. Οι γιατροί εξαντλούνται, οι δομές αποδυναμώνονται και οι πολίτες στερούνται το αυτονόητο δικαίωμα σε ποιοτικές και ασφαλείς υπηρεσίες υγείας.

Τα αιτήματα των γιατρών του ΕΣΥ δεν είναι συντεχνιακά. Είναι αιτήματα αξιοπρέπειας, επιβίωσης και προστασίας της δημόσιας υγείας:

  • Διπλασιασμός των αποδοχών τους, ώστε να ανακοπεί η μαζική φυγή ιατρών
  • Άμεσες και μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού
  • Ουσιαστική ενίσχυση των δημόσιων δομών υγείας

Τα ίδια ακριβώς αιτήματα συμμερίζονται οι ιδιώτες γιατροί, οι συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΥ  εργαστηριακοί γιατροί, οι οποίοι επίσης ασφυκτιούν σε ένα σύστημα που δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας.

Καλούμε την Πολιτεία να αναλάβει άμεσα τις ευθύνες της. Η περαιτέρω απαξίωση του δημόσιου συστήματος υγείας δεν θα γίνει ανεκτή.

Η Υγεία δεν είναι νούμερα είναι κοινωνικό αγαθό και υποχρέωση της Πολιτείας να το διασφαλίζει. Η ευθύνη για την παρούσα κατάσταση είναι συγκεκριμένη και δεν μπορεί πλέον να συγκαλύπτεται. Η Πολιτεία οφείλει να δώσει άμεσες και ουσιαστικές λύσεις, πριν η κατάρρευση του δημόσιου συστήματος υγείας καταστεί μη αναστρέψιμη.

Οι Ιατρικοί Σύλλογοι της χώρας θα συνεχίσουν με ενότητα και αποφασιστικότητα να στηρίζουν κάθε αγώνα που διασφαλίζει την αξιοπρέπεια των γιατρών και την ασφάλεια των ασθενών.

Οι Πρόεδροι των Ιατρικών Συλλόγων:

Πρόεδρος του Ι. Σ. Αγρινίου Αγραφιώτης Γεώργιος

Πρόεδρος του Ι. Σ. Αιτωλοακαρνανίας Τριβλής  Αριστόβουλος

Πρόεδρος του Ι. Σ. Αργολίδας Κατσαρός Κωνσταντίνος

Πρόεδρος του Ι. Σ. Δράμας, Βασιλείου Όλγα

Πρόεδρος του Ι. Σ. Έβρου Χατζηπαπάς  Χρήστος

Πρόεδρος του Ι. Σ. Εύβοιας Καρλη Κωνσταντίνα

Πρόεδρος του Ι. Σ. Ευρυτανίας Χαλκιά Νεκταρία

Πρόεδρος του Ι. Σ.Ημαθίας Ισαακίδης Πρόδρομος  

Πρόεδρος του Ι. Σ. Θηβών Πρωτόπαπα Φιλιώ

Πρόεδρος του Ι. Σ. Καβάλας, Αντωνίου Αναστασία

Πρόεδρος του Ι. Σ. Κέρκυρας Καλούδης Δημήτριος

Πρόεδρος του Ι. Σ. Κιλκίς Παναγιωτίδης Βλαδίμηρος

Πρόεδρος του Ι. Σ. Κοζάνης  Τσεβεκίδης Χαράλαμπος

Πρόεδρος του  Ι. Σ. Κορινθίας Χρυσοβαλάντης Μέλλος

Πρόεδρος του Ι. Σ. Κω Γαβαλά Κατερίνα

Πρόεδρος του Ι. Σ. Λάρισας Γιαννακόπουλος  Κωνσταντίνος

Πρόεδρος του Ι. Σ. Λασιθίου Νικολαράκης Κωνσταντίνος

Πρόεδρος του Ι. Σ. Μαγνησίας Βενέτης Χρήστος 

Πρόεδρος του Ι. Σ. Μεσσηνίας Τζωρτζίνης Δημήτριος

Πρόεδρος του Ι. Σ. Ξάνθης, Σπανόπουλος Ιωάννης

Πρόεδρος του Ι. Σ. Πατρών Μαστοράκου Άννα

Πρόεδρος του Ι. Σ. Πιερίας Τσανικίδης  Ηρακλής

Πρόεδρος του Ι. Σ. Ρεθύμνου Καπελέρη Αναστασία

Πρόεδρος του Ι. Σ. Ρόδου Ηλίας  Τσέρκης

Πρόεδρος του Ι. Σ. Σητείας  Βοβατζάκης Βασίλειος

Πρόεδρος του Ι. Σ. Τρικάλων Αθανασίου-Γιαγιάκου Μαρία

Πρόεδρος του Ι. Σ. Χαλκιδικής Τσιαλούκης Παναγιώτης

Πρόεδρος του Ι. Σ. Χανίων Ορφανουδάκη Παρασκευή 

Πρόεδρος του Ι. Σ. Χίου  Γεωργιάδης Ιωάννης




Τζανάκης για γρίπη: Διψήφιος αριθμός θανάτων εβδομαδιαίως – Πιθανή πίεση στις ΜΕΘ

Για αυξημένες εισαγωγές στα νοσοκομεία και διψήφιο αριθμό θανάτων σε εβδομαδιαία βάση από τη γρίπη προειδοποίησε ο καθηγητής Πνευμονολογίας Νίκος Τζανάκης, επισημαίνοντας ωστόσο ότι δεν χρειάζεται πανικός, καθώς το σύστημα Υγείας παραμένει μέχρι στιγμής λειτουργικό.

Μιλώντας το πρωί της Τρίτης στον ΣΚΑΪ, ο κ. Τζανάκης ανέφερε ότι τα περιστατικά γρίπης αυξάνονται σημαντικά, χωρίς όμως η πίεση στο ΕΣΥ να είναι ανάλογη, χάρη –όπως είπε– στη μεγάλη εμβολιαστική κάλυψη των ευάλωτων ομάδων.

Έως 1.200 εισαγωγές την εβδομάδα

Σύμφωνα με τον καθηγητή, εβδομαδιαίως καταγράφονται περίπου 800 εισαγωγές, αριθμός που δεν αποκλείεται να φτάσει ακόμη και τις 1.200, δηλαδή 150 έως 200 ασθενείς ημερησίως.

«Αυτό σημαίνει ότι στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών θα υπάρχουν περίπου 20πλάσιες επισκέψεις, ενώ ενδεχομένως να πιεστούν και οι Μονάδες Εντατικής Θεραπείας», σημείωσε χαρακτηριστικά.

«Θα έχουμε σίγουρα διψήφιο αριθμό θανάτων»

Ο κ. Τζανάκης εκτίμησε ότι τις επόμενες εβδομάδες οι απώλειες από επιπλοκές της γρίπης θα αυξηθούν:
«Θα έχουμε σίγουρα διψήφιο αριθμό θανάτων εβδομαδιαίως. Ήδη κινούμαστε γύρω στους 8 και θα προσεγγίσουμε τους 15 θανάτους μέσα στις επόμενες δύο με τρεις εβδομάδες».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στους ανεμβολίαστους, τονίζοντας ότι πολλοί νέοι που φτάνουν στα νοσοκομεία με βαριά λοίμωξη και επιπλοκές δεν έχουν εμβολιαστεί, ενώ οι ηλικιωμένοι εμφανίζονται πιο προστατευμένοι, αν και –όπως είπε– εξακολουθούν να υπάρχουν ανεμβολίαστοι και σε αυτές τις ηλικιακές ομάδες.

Πότε αναμένεται η κορύφωση

Όσον αφορά την πορεία της γρίπης, ο καθηγητής εξήγησε ότι:

  • στα μεγάλα αστικά κέντρα η έξαρση αναμένεται να συνεχιστεί έως τις πρώτες δύο εβδομάδες του Φεβρουαρίου

  • στην περιφέρεια, το επιδημικό κύμα εμφανίζεται με καθυστέρηση περίπου 10 ημερών, με την κορύφωση να έρχεται αργότερα

Πολλά κρούσματα σε παιδιά και εφήβους

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η καθηγήτρια Επιδημιολογίας του ΕΚΠΑ Θοδώρα Ψαλτοπούλου, η οποία μιλώντας στον ΑΝΤ1 ανέφερε ότι η γρίπη βρίσκεται σε έξαρση σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.

Όπως τόνισε, πολλά κρούσματα καταγράφονται σε παιδιά και εφήβους, ενώ οι ομάδες με τον μεγαλύτερο κίνδυνο σοβαρών επιπλοκών είναι:

  • άτομα άνω των 60 ετών

  • ασθενείς με υποκείμενα νοσήματα

  • έγκυες γυναίκες

 

«Ακόμη προλαβαίνουμε να εμβολιαστούμε»

Η κ. Ψαλτοπούλου υπογράμμισε ότι ο εμβολιασμός εξακολουθεί να έχει νόημα, καθώς η γρίπη ενδέχεται να διαρκέσει έως και τον Μάρτιο. Αν και το εμβόλιο –σύμφωνα με το ECDC– προσφέρει μέτρια προστασία έναντι συγκεκριμένου στελέχους, μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο σοβαρής νόσησης και νοσηλείας.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου η έξαρση της γρίπης έχει οδηγήσει σε περίπου 9.000 θανάτους, μεταξύ των οποίων και πάνω από 20 παιδιά, επισημαίνοντας τη σημασία της πρόληψης και της έγκαιρης απομόνωσης όσων νοσούν.




Αυξήσεις και φέτος στα ασφάλιστρα υγείας – Στο 7% ο πήχης

Ένα από τα πιο ευαίσθητα μέτωπα για τα ελληνικά νοικοκυριά παραμένουν τα ασφάλιστρα υγείας, με τις αυξήσεις να συσσωρεύονται εδώ και χρόνια και να δοκιμάζουν τόσο την αντοχή των ασφαλισμένων όσο και της ίδιας της αγοράς.

Και φέτος, όπως και πέρυσι, οι αναπροσαρμογές δεν αφέθηκαν αποκλειστικά στη διακριτική ευχέρεια των ασφαλιστικών εταιρειών.

Άτυπη «συμφωνία κυρίων»

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, διαμορφώνεται μια άτυπη «συμφωνία κυρίων» μεταξύ κυβέρνησης και ασφαλιστικών εταιρειών, με τη μεσοσταθμική αύξηση στα ασφάλιστρα υγείας να τοποθετείται κοντά στο 7%. Αν και δεν έχει θεσμικό χαρακτήρα, λειτουργεί ως σημείο αναφοράς για την αγορά και ως ανάχωμα σε νέες διψήφιες αυξήσεις που βρίσκονταν στο τραπέζι.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ορισμένες ασφαλιστικές εταιρείες αναμένεται να κινηθούν ελαφρώς χαμηλότερα, επιλέγοντας να απορροφήσουν μέρος του κόστους, σε μια προσπάθεια να συγκρατήσουν απώλειες ασφαλισμένων.

Χωρίς δείκτη αυξήσεων και φέτος

Η φετινή εικόνα αποτελεί συνέχεια της περσινής συζήτησης για τη δημιουργία ενός ειδικού δείκτη αυξήσεων ασφαλίστρων υγείας, ο οποίος θα συνέδεε τις αναπροσαρμογές με αντικειμενικά μεγέθη, όπως:

  • ο ιατρικός πληθωρισμός

  • το κόστος νοσηλείας

  • οι αποζημιώσεις

Ο δείκτης αυτός δεν εφαρμόστηκε ούτε φέτος, καθώς δεν ήταν ακόμη έτοιμος από την ΕΛΣΤΑΤ, με αποτέλεσμα το πλαίσιο να διαμορφώνεται εκ νέου μέσω πολιτικής διαβούλευσης και άτυπων ορίων.

Η συνάντηση με τον Τάκη Θεοδωρικάκο

Καθοριστικό ρόλο στις εξελίξεις έπαιξε η πρόσφατη συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος με το προεδρείο της Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος.

Στο τραπέζι τέθηκε η ανάγκη συγκράτησης των αυξήσεων, σε μια περίοδο όπου το κόστος ζωής παραμένει υψηλό. Από την πλευρά τους, οι ασφαλιστικές επανέλαβαν ότι ο ιατρικός πληθωρισμός κινείται διαχρονικά υψηλότερα από τον γενικό δείκτη τιμών, πιέζοντας το κόστος των συμβολαίων.

Αυξήσεις-σοκ την τελευταία δεκαετία

Το μέγεθος του προβλήματος αποτυπώνεται ξεκάθαρα στα στοιχεία της τελευταίας δεκαετίας. Όπως έχει επισημανθεί, οι σωρευτικές αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας από το 2011 έως σήμερα αγγίζουν το 250%.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα ασφαλισμένου που πλήρωνε 1.000 ευρώ το 2011 και έφτασε να καταβάλλει περίπου 3.500 ευρώ το 2025. Η εξέλιξη αυτή είχε ως αποτέλεσμα την ακύρωση περίπου 400.000 συμβολαίων, από τα 800.000 που υπήρχαν το 2011, με χιλιάδες ασφαλισμένους να εγκαταλείπουν την ιδιωτική ασφάλιση υγείας – συχνά σε ηλικίες που τη χρειάζονταν περισσότερο.

Προσπάθεια ελέγχου, αλλά το βάρος παραμένει

Το πλαίσιο που διαμορφώνεται και φέτος δεν αναιρεί τη μακροχρόνια επιβάρυνση των ασφαλισμένων, καταγράφει όμως μια προσπάθεια ελέγχου των αναπροσαρμογών. Με δεδομένο το ιστορικό των αυξήσεων, τα ασφάλιστρα υγείας εξακολουθούν να αποτελούν έναν κρίσιμο δείκτη αντοχής τόσο για τα νοικοκυριά όσο και για την ίδια την ασφαλιστική αγορά.




ΕΓΕΣΥΚ: Ενστάσεις για την επιδότηση των 300 ευρώ σε νεοδιόριστους γιατρούς της ΑΜΘ

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΓΕΣΥΚ τοποθετείται δημόσια σχετικά με την επιδότηση των 300 ευρώ που χορηγεί η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης σε νεοδιόριστους γιατρούς συγκεκριμένων νοσοκομείων της περιοχής.

Όπως επισημαίνεται, το μέτρο δεν αντιμετωπίζει ουσιαστικά το πρόβλημα της υποστελέχωσης και δεν αποτελεί πραγματικό κίνητρο για την ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας.

Ακολουθεί το δελτίο τύπου:

Το Δ.Σ της ΕΓΕΣΥΚ με αφορμή την επιδότηση των 300 ευρώ που παρέχει η Περιφέρεια της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης σε νεοδιόριστους γιατρούς των Νοσοκομείων Δράμας, Ξάνθης, Κομοτηνής και Διδυμοτείχου έχει να δηλώσει τα εξής :

Το να συζητάμε εάν και ποιοι νεοδιόριστοι γιατροί πρέπει να πάρουν το επίδομα των 300 ευρώ και γιατί το Νοσοκομείο μας είναι εκτός των τυχερών, την περίοδο μάλιστα που στη γειτονική Βουλγαρία διπλασιάζεται με μία απόφαση ο μισθός των νεοδιόριστων γιατρών είναι τουλάχιστον άστοχο και υποτιμητικό για τον ιατρικό κόσμο. Δεν είμαστε ιθαγενείς να μας δελεάζουν με καθρεφτάκια ούτε και συμμετέχουμε σε κάποια κλήρωση στην οποία κερδίζουν την επιδότηση οι δέκα πρώτοι υπερτυχεροί γιατροί όπως αναφέρει η απόφαση της Περιφέρειας.

Εάν πραγματικά θέλουν να ενισχύσουν καθολικά όλα τα Νοσοκομεία της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης τότε θα πρέπει η Περιφέρεια να διαθέσει ένα κομμάτι των μεγάλων κονδυλίων που διαχειρίζεται προς ενίσχυση όλων των νεοδιόριστων ιατρών και όχι των δέκα πρώτων υπετυχερών  με μια επιδότηση ίση με τον αρχικό μισθό για χρονικό διάστημα μέχρι τη μονιμοποίησή τους σε πρώτη φάση. Με το ίδιο σκεπτικό θα πρέπει να επιδοτήσει και το Νοσηλευτικό και λοιπό προσωπικό των Νοσοκομείων. Μόνο έτσι θα γεμίσουν τα Νοσοκομεία μας γιατρούς και νοσηλευτές. Τα ψίχουλα των 300 ευρώ για λίγους μήνες είναι στη λογική των επιδομάτων σε αναξιοπαθούντες για το οποίο θα περιμένουν να πούμε και ευχαριστώ, και φυσικά δεν δελεάζουν κανέναν Υγειονομικό.

Τέλος σε αυτούς που θα απαντήσουν επικαλούμενοι τη θεωρία των λεφτόδεντρων τους παραπέμπουμε στη γειτονική Βουλγαρία και Ρουμανία όπου το κράτος έχει θέσει σαν πρώτη προτεραιότητα την πραγματική ενίσχυση των υγειονομικών και προς όφελος των ασθενών.

        Ο Πρόεδρος                                                     Η Γραμματέας

Τεπελόπουλος Γιώργος                                         Αρβανιτίδου Άννα




Ποια φάρμακα δεν αποζημιώνει πλέον ο ΕΟΠΥΥ

Σημαντικές αλλαγές στο καθεστώς αποζημίωσης φαρμάκων φέρνουν αυξημένη οικονομική επιβάρυνση για χιλιάδες ασφαλισμένους, κυρίως συνταξιούχους. Όλο και περισσότερα σκευάσματα εξαιρούνται από την κάλυψη του ΕΟΠΥΥ, είτε λόγω αλλαγών στη θετική λίστα είτε λόγω τροποποιήσεων στα θεραπευτικά πρωτόκολλα και στις τιμές.

Πρώτα στη λίστα των περικοπών βρίσκονται φάρμακα ήπιας ή συμπτωματικής χρήσης. Βιταμίνες, πολυβιταμίνες, ιχνοστοιχεία, σκευάσματα για τόνωση, μνήμη ή κόπωση, καθώς και πολλά φάρμακα για το κοινό κρυολόγημα, δεν αποζημιώνονται πλέον και καταβάλλονται εξ ολοκλήρου από τους ασθενείς.

Εκτός κάλυψης παραμένουν και όλα τα Μη Συνταγογραφούμενα Φάρμακα (ΜΗΣΥΦΑ), όπως παυσίπονα, αντιπυρετικά, αντιόξινα, ρινικά σπρέι, αντιβηχικά και σκευάσματα για στομαχικές διαταραχές. Παρότι χρησιμοποιούνται καθημερινά –ιδίως από ηλικιωμένους– δεν προβλέπεται καμία συμμετοχή του ασφαλιστικού φορέα.

Αυξημένο κόστος προκύπτει και όταν ένα φάρμακο συνταγογραφείται εκτός των εγκεκριμένων θεραπευτικών πρωτοκόλλων ή χωρίς την απαραίτητη γνωμάτευση. Σε τέτοιες περιπτώσεις, ακόμη και φάρμακα για χρόνιες παθήσεις μπορεί να μηδενίσουν την αποζημίωση και να πληρωθούν εξ ολοκλήρου από τον ασθενή.

Παράλληλα, όταν υπάρχει διαθέσιμο φθηνότερο γενόσημο ή θεραπευτικά ισοδύναμο σκεύασμα, ο ασφαλισμένος επιβαρύνεται με τη διαφορά τιμής αν επιλέξει το ακριβότερο φάρμακο. Έτσι, παρότι το ποσοστό συμμετοχής μπορεί να παραμένει ίδιο, το τελικό ποσό στο φαρμακείο αυξάνεται αισθητά.

Ο ΕΟΠΥΥ έχει επίσης αφαιρέσει από τη θετική λίστα φάρμακα χαμηλής ή περιορισμένης θεραπευτικής αξίας, καθώς και παλαιότερα σκευάσματα που αντικαταστάθηκαν από νεότερα. Οι αλλαγές αυτές συχνά δεν συνοδεύονται από επαρκή ενημέρωση, με αποτέλεσμα πολλοί ασθενείς να αιφνιδιάζονται κατά την αγορά.

Οι ειδικοί συνιστούν στους ασφαλισμένους να ελέγχουν αν το φάρμακο που λαμβάνουν αποζημιώνεται, να ρωτούν τον γιατρό ή τον φαρμακοποιό για ισοδύναμες επιλογές και να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στις διαφορές τιμής. Για τους συνταξιούχους, που λαμβάνουν πολλαπλές θεραπείες, οι «σιωπηλές» περικοπές μπορούν να μεταφραστούν σε σημαντική μηνιαία επιβάρυνση.




Επίδομα ασθενείας και για ελεύθερους επαγγελματίες – Τι αλλάζει

Σε τροχιά σημαντικής μεταρρύθμισης βρίσκεται το ασφαλιστικό σύστημα, καθώς το υπουργείο Εργασίας εξετάζει την επέκταση του επιδόματος ασθενείας και στους μη μισθωτούς. Πρόκειται για μια παρέμβαση που έρχεται να καλύψει ένα διαχρονικό κενό, αφήνοντας πίσω το καθεστώς άνισης μεταχείρισης εκατοντάδων χιλιάδων ελεύθερων επαγγελματιών, αυτοαπασχολουμένων και αγροτών.

Παρότι με την ενοποίηση των Ταμείων στον ΕΦΚΑ δημιουργήθηκε ένα ενιαίο ασφαλιστικό πλαίσιο, η προστασία σε περίπτωση ασθένειας παραμένει έως σήμερα προνόμιο κυρίως των μισθωτών. Στον ιδιωτικό τομέα, η κάλυψη γίνεται κλιμακωτά από εργοδότη και ΕΦΚΑ, ενώ στο Δημόσιο καταβάλλεται ολόκληρος ο μισθός. Αντίθετα, οι μη μισθωτοί μένουν ουσιαστικά χωρίς καμία εισοδηματική ασπίδα όταν προκύψει σοβαρό πρόβλημα υγείας.

Το αποτέλεσμα είναι ότι περισσότεροι από 1,3 εκατομμύρια ασφαλισμένοι αντιμετωπίζουν την ασθένεια ως προσωπικό ρίσκο και όχι ως ασφαλιστικό κίνδυνο – μια ελληνική ιδιαιτερότητα που απέχει αισθητά από τις ευρωπαϊκές πρακτικές. Στις περισσότερες χώρες της ΕΕ, το επίδομα ασθενείας ξεκινά από τις πρώτες ημέρες και αναπληρώνει το 60% έως και το 100% του εισοδήματος, για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

Τα σενάρια που εξετάζονται

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο τραπέζι βρίσκονται διαφορετικά σενάρια, με κοινό στόχο τη δημοσιονομικά ελεγχόμενη επέκταση της παροχής:

  • Επίδομα από την 31η ημέρα ασθένειας, με βάση το τεκμαρτό ημερομίσθιο της ασφαλιστικής κατηγορίας και έγκριση υγειονομικής επιτροπής. Το μέτρο αφορά κυρίως περιπτώσεις βαριάς και παρατεταμένης ασθένειας.

  • Εναλλακτικά, εξετάζεται η έναρξη καταβολής από τη 16η ημέρα ανικανότητας, ενισχύοντας νωρίτερα όσους χάνουν το εισόδημά τους.

  • Ξεχωριστό σενάριο αφορά την κάλυψη εργατικού ατυχήματος για μη μισθωτούς, με καταβολή επιδόματος όταν η ανικανότητα υπερβαίνει τις 30 ημέρες.

Ωφελημένοι αναμένεται να είναι κυρίως αγρότες, ελεύθεροι επαγγελματίες, μηχανικοί, γιατροί και δικηγόροι – ιδιαίτερα στην περιφέρεια, όπου τα οικονομικά αποθέματα είναι περιορισμένα.

Τι σημαίνει στην πράξη

Με συντηρητικούς υπολογισμούς και τεκμαρτό ημερομίσθιο περίπου 35 ευρώ, το ημερήσιο επίδομα θα μπορούσε να διαμορφωθεί γύρω στα 17,5 ευρώ, με μέση διάρκεια καταβολής έναν μήνα. Το συνολικό ετήσιο κόστος εκτιμάται στα 30-40 εκατ. ευρώ, ακόμη και αν ωφεληθεί μικρό ποσοστό των μη μισθωτών.

Η ρύθμιση, εφόσον προχωρήσει –είτε μέσω του Ενιαίου Κανονισμού Παροχών του ΕΦΚΑ είτε με ξεχωριστή νομοθετική διάταξη– αναμένεται να αποτελέσει ουσιαστικό δίχτυ ασφαλείας, μειώνοντας τον κίνδυνο επαγγελματικής εξόδου λόγω μακράς ασθένειας και φέρνοντας την Ελλάδα πιο κοντά στο ευρωπαϊκό κοινωνικό μοντέλο.




Γρίπη: Πώς μεταδίδεται και πώς να προστατευτείτε

Η γρίπη παρουσιάζει αυξημένη διασπορά, με νέα επιστημονικά δεδομένα να ρίχνουν φως στους βασικούς παράγοντες μετάδοσης αλλά και στους πιο αποτελεσματικούς τρόπους προστασίας.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Πανεπιστημίου του Μέριλαντ, η μετάδοση της γρίπης μέσω του αέρα επηρεάζεται κυρίως από τον βήχα και τον κακό αερισμό των εσωτερικών χώρων. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι άτομα με γρίπη που δεν βήχουν έντονα εκπέμπουν μικρότερη ποσότητα ιού στον αέρα, μειώνοντας τον κίνδυνο μόλυνσης των γύρω τους.

Ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο παίζει και η κυκλοφορία του αέρα. Σε καλά αεριζόμενους χώρους, ο ιός αραιώνεται ταχύτερα, περιορίζοντας τη μετάδοση. Αντίθετα, οι κλειστοί χώροι με συνωστισμό αυξάνουν σημαντικά τον κίνδυνο.

Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι η χρήση μάσκας, ειδικά τύπου N95, η καλή ανανέωση του αέρα, καθώς και οι φορητοί καθαριστές αέρα μπορούν να μειώσουν αισθητά την πιθανότητα μόλυνσης. Επιπλέον, ο εμβολιασμός και η προηγούμενη έκθεση στον ιό φαίνεται να προσφέρουν μεγαλύτερη προστασία, ιδιαίτερα στους ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας.

Η πρόληψη παραμένει το ισχυρότερο όπλο, ειδικά κατά τη χειμερινή περίοδο όπου η γρίπη βρίσκεται σε έξαρση.




Έξαρση γρίπης: 500 εισαγωγές σε 24 ώρες στα Παίδων

Σημαντική έξαρση της γρίπης και άλλων αναπνευστικών ιώσεων καταγράφεται τις τελευταίες ημέρες, με τα παιδιά να βρίσκονται στο επίκεντρο του νέου κύματος λοιμώξεων. Τα στοιχεία δείχνουν αυξημένη προσέλευση στα νοσοκομεία, προκαλώντας έντονη πίεση στο σύστημα παιδιατρικής περίθαλψης.

Ιδιαίτερα επιβαρυμένη ήταν η κατάσταση την Κυριακή στα νοσοκομεία Παίδων Αγία Σοφία και Αγλαΐα Κυριακού, όπου επικράτησε το αδιαχώρητο από γονείς και παιδιά που παρουσίαζαν συμπτώματα γρίπης και άλλων ιώσεων.

500 περιστατικά σε ένα 24ωρο

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, περίπου 500 παιδιά προσήλθαν μέσα σε ένα 24ωρο στα δύο νοσοκομεία Παίδων. Από αυτά, 120 παιδιά είχαν προσβληθεί από γρίπη και άλλες αναπνευστικές ιώσεις, ενώ ποσοστό 10% έως 15% κρίθηκε απαραίτητο να νοσηλευτεί.

Όπως μεταδόθηκε, 7 παιδιά νοσηλεύονται με το υποστέλεχος Κ της γρίπης τύπου Α, το οποίο χαρακτηρίζεται ως ιδιαίτερα μεταδοτικό, ενώ 10 παιδιά νοσηλεύονται με λοίμωξη από τον ιό RSV.

Γρίπη τύπου Α και RSV στο επίκεντρο

Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι το τρέχον κύμα αφορά κυρίως τη γρίπη τύπου Α, και συγκεκριμένα το υποστέλεχος Κ, ενώ παράλληλα καταγράφεται μεγάλος αριθμός κρουσμάτων από τον αναπνευστικό συγκυτιακό ιό (RSV). Οι δύο ιοί πλήττουν κυρίως παιδιά μικρής ηλικίας, προκαλώντας υψηλό πυρετό και έντονη καταβολή.

Η έξαρση αποδίδεται τόσο στην πτώση της θερμοκρασίας, όσο και στις απότομες καιρικές μεταβολές των προηγούμενων ημερών, καθώς η εναλλαγή καλοκαιρίας και ψύχους ευνόησε τη διασπορά των ιώσεων.

Πότε πρέπει να πηγαίνουν τα παιδιά στο νοσοκομείο

Σύμφωνα με τους γιατρούς, οι γονείς θα πρέπει να απευθύνονται άμεσα σε νοσοκομείο όταν τα παιδιά παρουσιάζουν:

  • πυρετό πάνω από 39 βαθμούς Κελσίου,

  • έντονα σημάδια κόπωσης και εξάντλησης,

  • δυσκολία στην αναπνοή,

  • γαστρεντερικές διαταραχές ή συνεχή εμετό.

Οι ειδικοί τονίζουν τη σημασία της έγκαιρης ιατρικής εκτίμησης, ιδιαίτερα για τα μικρότερα παιδιά και όσα ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.




Δωρεάν φάρμακα παχυσαρκίας: Ξεκινά το πρόγραμμα

Δύο νέα δωρεάν προγράμματα για την παχυσαρκία ενηλίκων και τη νεφρική δυσλειτουργία εντάσσονται στο Εθνικό Πρόγραμμα για την πρόληψη και αντιμετώπιση του καρδιαγγειακού κινδύνου, σύμφωνα με Κοινή Υπουργική Απόφαση που εκδόθηκε από τα Υπουργεία Υγείας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης.

Τα προγράμματα χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (RRF) και στοχεύουν στην έγκαιρη πρόληψη σημαντικών παραγόντων κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα.

Πρόγραμμα για την παχυσαρκία ενηλίκων

Το πρόγραμμα για την παχυσαρκία προβλέπει:

  • Δωρεάν παροχή καινοτόμων φαρμάκων υψηλού κόστους για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας

  • Δωρεάν προληπτικές εξετάσεις

  • Εξατομικευμένη παρακολούθηση και καθοδήγηση από ιατρούς

  • Στόχο την ενίσχυση υγιεινών συνηθειών, τη σταδιακή απώλεια βάρους και τη μακροχρόνια διαχείριση του βάρους

Δικαιούχοι είναι ενήλικοι πολίτες με:

  • Δείκτη Μάζας Σώματος (ΔΜΣ) άνω του 40, ή

  • ΔΜΣ 37–40 με συνοδά προβλήματα υγείας (συννοσηρότητες)

Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να αποσταλούν τα πρώτα SMS στους δικαιούχους, προκειμένου να επισκεφθούν τον ιατρό τους.

Πρόγραμμα για τη νεφρική δυσλειτουργία

Το δεύτερο πρόγραμμα εστιάζει στην:

  • Έγκαιρη ανίχνευση νεφρικών παθήσεων σε πολίτες υψηλού κινδύνου

  • Διενέργεια δωρεάν προληπτικών εξετάσεων

  • Ιατρική αξιολόγηση και καταγραφή των αποτελεσμάτων στον Εθνικό Ηλεκτρονικό Φάκελο Υγείας

Αφορά κυρίως άτομα με χρόνια νοσήματα, όπως σακχαρώδη διαβήτη, υπέρταση κ.ά., στους οποίους ο κίνδυνος νεφρικής βλάβης είναι αυξημένος.

Πώς θα ενημερώνονται οι δικαιούχοι

  • Όσοι έχουν ενεργοποιήσει την άυλη συνταγογράφηση θα λαμβάνουν άυλο παραπεμπτικό για τις δωρεάν εξετάσεις.

  • Όσοι δεν έχουν άυλη συνταγογράφηση μπορούν, με τον ΑΜΚΑ, να κλείνουν ραντεβού στα «Συνεργαζόμενα Κέντρα Διενέργειας Εξετάσεων», χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση.

Δεν απαιτείται συνταγογράφηση από ιατρό:
οι δικαιούχοι λαμβάνουν έτοιμο το παραπεμπτικό και χρειάζεται μόνο να κλείσουν ραντεβού.

Στις δηλώσεις τους, οι αρμόδιοι υπουργοί τονίζουν ότι στόχος των προγραμμάτων είναι η έγκαιρη διάγνωση, η ενίσχυση της πρόληψης και η αξιοποίηση της τεχνολογίας και της ψηφιακής υγείας προς όφελος των πολιτών, με δωρεάν υπηρεσίες και εύκολη πρόσβαση.

Για όσους θέλουν πλήρη τεχνικά/νομικά στοιχεία, η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση έχει δημοσιευθεί στο ΦΕΚ Β 6515/2025.

https://search.et.gr/el/fek/?fekId=790599




HPV: Εξαιρετικά μεταδοτικός ιός – Πώς ο εμβολιασμός αλλάζει τη Δημόσια Υγεία

Ο ιός των ανθρωπίνων θηλωμάτων (HPV) συγκαταλέγεται στους πιο μεταδοτικούς ιούς παγκοσμίως, καθώς μεταδίδεται κυρίως μέσω της σεξουαλικής επαφής. Υπολογίζεται ότι 4 στους 5 ενήλικες θα έρθουν κάποια στιγμή στη ζωή τους σε επαφή με έναν ή περισσότερους τύπους του ιού.

Στη μεγάλη πλειονότητα των περιπτώσεων, η λοίμωξη από HPV δεν δίνει συμπτώματα και ο οργανισμός καταφέρνει να την αντιμετωπίσει μόνος του. Ωστόσο, σε ένα μικρό αλλά κρίσιμο ποσοστό ανθρώπων, ο ιός παραμένει για χρόνια και μπορεί να προκαλέσει βλάβες που εξελίσσονται σιωπηλά, αυξάνοντας τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου σε διάφορες περιοχές του σώματος.

Σημαντικό είναι επίσης ότι ο HPV δεν είναι ένας και μοναδικός ιός, αλλά μια οικογένεια με περισσότερους από 200 διαφορετικούς τύπους. Κάθε τύπος HPV έχει διαφορετικό προφίλ κινδύνου: κάποιοι θεωρούνται χαμηλού κινδύνου και συνδέονται κυρίως με καλοήθεις βλάβες, ενώ άλλοι είναι υψηλού κινδύνου και σχετίζονται στενά με την ανάπτυξη προκαρκινικών αλλοιώσεων και καρκίνου.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, ο εμβολιασμός κατά του HPV δεν αποτελεί απλώς ένα ακόμη εμβόλιο, αλλά ένα ισχυρό εργαλείο Δημόσιας Υγείας, ικανό να μειώσει θεαματικά τα περιστατικά καρκίνων που σχετίζονται με τον ιό στις επόμενες δεκαετίες.

Γράφει ο κ. Θεόδωρος Αγοραστός,
Καθηγητής Μαιευτικής – Γυναικολογίας, Ιατρική Σχολή ΑΠΘ

ygeiamou.gr




ΠΑΜΘ | Εξοπλισμός νέας γενιάς και οικονομική στήριξη του ιατρικού προσωπικού στο Νοσοκομείο Ξάνθης

Εξοπλισμός νέας γενιάς και οικονομική στήριξη του ιατρικού προσωπικού στο Νοσοκομείο Ξάνθης από την Περιφέρεια ΑΜΘ-Συνάντηση Περιφερειάρχη με τη διοικήτρια.

Η αναβάθμιση και βελτίωση του ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού του Γενικού Νοσοκομείου Ξάνθης, καθώς και η ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού του, βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνάντησης εργασίας που είχε ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης με τη Διοικήτρια του Νοσοκομείου Ξάνθης κα Ζωή Κοσμίδου.

Ο Περιφερειάρχης επισκέφθηκε, το μεσημέρι της Τρίτης 25 Νοεμβρίου 2025, το Νοσοκομείο, μαζί με την Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Ξάνθης κα Πολυξένη Μπρίκα και τους Περιφερειακούς Συμβούλους κ. Γιουρούκ Σαλή, κ. Αμούτσκα Ιμπραχήμ και κ. Ισμαήλκο Φατήχ. Εκεί ανακοίνωσε την ένταξη της Πράξης «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΙΑΤΡΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΓΝΞ» στο Πρόγραμμα «Ανατολική Μακεδονία, Θράκη 2021-2027», στην Προτεραιότητα «Ενίσχυση της Κοινωνικής Συνοχής (ΕΤΠΑ)». Με χρηματοδότηση 1.627.000 ευρώ, το Γενικό Νοσοκομείο Ξάνθης αποκτά σύγχρονα ιατρικά προϊόντα, μηχανήματα και εξοπλισμό υψηλής τεχνολογίας, αναβαθμίζοντας ουσιαστικά τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας. Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης. 

Παράλληλα, ο κ. Τοψίδης ενημέρωσε την κα Κοσμίδου για τη θετική εισήγηση στήριξης του ιατρικού προσωπικού του Νοσοκομείου Ξάνθης, που θα τεθεί προς συζήτηση στη σημερινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Συγκεκριμένα, η Διοίκηση της Περιφέρειας ΑΜΘ προτείνει την παροχή μηνιαίας οικονομικής ενίσχυσης, για διάστημα δύο ετών, σε 10 επικουρικούς ιατρούς όλων των ειδικοτήτων, οι οποίοι θα στελεχώσουν το Γενικό Νοσοκομείο Ξάνθης. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία της Περιφέρειας που αποσκοπεί στην προσέλκυση και παραμονή εξειδικευμένων ιατρών στο Νοσοκομείο και, τελικά, στη βελτίωση των υπηρεσιών υγείας προς τους πολίτες της περιοχής.

Ο Περιφερειάρχης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης δήλωσε: «Η υγεία αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Με την ένταξη ενός τόσο σημαντικού έργου, αλλά και με την έμπρακτη στήριξη του ανθρώπινου δυναμικού του Νοσοκομείου, κάνουμε ένα ουσιαστικό βήμα για να θωρακίσουμε τη δημόσια υγεία στην Ξάνθη. Στόχος μας είναι οι πολίτες να έχουν πρόσβαση σε σύγχρονες υπηρεσίες υγείας, σε ένα σύστημα που λειτουργεί αποτελεσματικά και με επάρκεια προσωπικού. Θα συνεχίσουμε με συνέπεια να ενισχύουμε τις δομές υγείας σε όλη την Περιφέρειά μας».




Νοσοκομείο Καβάλας | Μεγάλη ανταπόκριση στο συνέδριο για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας

Με εξαιρετική επιτυχία και συμμετοχή που ξεπέρασε κάθε προσδοκία, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Πρόληψης και Αντιμετώπισης της Βίας, που πραγματοποιήθηκε στη Μεγάλη Λέσχη Καβαλας στις 21 και 22 Νοεμβρίου 2025, υπό τη διοργάνωση της Διεύθυνσης Νοσηλευτικής Υπηρεσίας του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Ιατροδικαστικής & Ιατροδικαστικών Επιστημών.

Το συνέδριο ξεπέρασε τις 800 συμμετοχές, επιβεβαιώνοντας πως το ζήτημα της βίας αποτελεί κρίσιμο κοινωνικό φαινόμενο που απαιτεί συνεργασία, γνώση και κοινή δέσμευση. Ένα συνέδριο με ουσιαστικό επιστημονικό αποτύπωμα. Το πρόγραμμα του συνεδρίου υπήρξε πολυθεματικό, περιλαμβάνοντας: Επιστημονικές εισηγήσεις, βιωματικές εκπαιδεύσεις και κλινικά φροντιστήρια.

Ειδικότερα,

  • 67 ομιλητές από όλη την Ελλάδα,
  • 11 στρογγυλές τράπεζες με διεπιστημονικές προσεγγίσεις,
  • 17 επιστημονικές διαλέξεις,
  • 6 κλινικά φροντιστήρια,
  • 4 ελεύθερες ανακοινώσεις,
  • 1 μουσικοθεραπευτικό δρώμενο,
  • 1 διαδικτυακή ομιλία της Υφυπουργού Υγείας, κας Ράπτη, η οποία τόνισε τη σημασία της έγκαιρης παρέμβασης και των ολοκληρωμένων δικτύων προστασίας θυμάτων βίας.

Το συνέδριο ανέδειξε τη σοβαρότητα της ενδοοικογενειακής και έμφυλης βίας, τις διαστάσεις της σχολικής και ψηφιακής κακοποίησης, την ανάγκη για εκπαίδευση επαγγελματιών πρώτης γραμμής, τη σημασία της συνεργασίας υπηρεσιών υγείας, εκπαίδευσης, κοινωνικών δομών και τοπικής αυτοδιοίκησης. Το κοινό ανταποκρίθηκε ιδιαίτερα στις συνεδρίες που αφορούσαν την πρόληψη στην κοινότητα, τη στήριξη των θυμάτων αλλά και τη διαχείριση περιστατικών βίας από τις υπηρεσίες υγείας. Το μουσικοθεραπευτικό δρώμενο αποτέλεσε μία συγκινητική στιγμή σύνδεσης και αναστοχασμού.

Θερμές ευχαριστίες εκφράζονται σε όλους τους ομιλητές, συντονιστές και εισηγητές, σε όλους τους επαγγελματίες και νοσηλευτές που εργάστηκαν για την επιτυχία του συνεδρίου, στους φορείς και υποστηρικτές της διοργάνωσης. 

Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις πιο θερμές και ιδιαίτερες ευχαριστίες μας προς τον Διοικητή του Γ.Ν. Καβάλας κ. Αχιλλέα Γερόπουλο, τον Αν. Διοικητή κ. Μάριο Σανσαρίδη, τον Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας κ. Θεόδωρο Μαρκόπουλο, τον Θεματικό Αντιπεριφερειάρχη Υγείας, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας κ. Γεώργιο Δαλακούρα και τον Δήμαρχο Καβάλας κ. Θεόδωρο Μουριάδη, για τη διαρκή στήριξη, το προσωπικό ενδιαφέρον και τη σημαντική συμβολή τους, που αποτέλεσαν καθοριστικό παράγοντα για την επιτυχία του συνεδρίου.

Το Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας και το Γραφείο Εκπαίδευσης δεσμεύονται:

να συνεχίσουν την υλοποίηση δράσεων επιμόρφωσης, να προωθήσουν πρακτικές πρόληψης, να ενισχύσουν τη συνεργασία με φορείς και κοινότητες και να συμβάλουν στην καλλιέργεια μιας κοινωνίας που δεν «σιωπά» απέναντι στη βία.

Το συνέδριο αυτό απέδειξε πως όλοι μαζί μπορούμε πραγματικά να σπάσουμε τη σιωπή και να οικοδομήσουμε ένα περιβάλλον ασφάλειας, αξιοπρέπειας και σεβασμού.




Γιατί η γρίπη ξεκίνησε 4 εβδομάδες νωρίτερα στην Ευρώπη | Πόσο «βαριά» θα είναι φέτος

Ανησυχητικά νωρίς εμφανίζεται φέτος η γρίπη στην Ευρώπη, με το νέο στέλεχος Κ του υπότυπου Α (Η3Ν2) του ιού της γρίπης να κυριαρχεί στην κυκλοφορία του ιού, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων (ECDC).

Συγκεκριμένα, τα περιστατικά γρίπης όχι μόνο εμφανίζονται 3 με 4 εβδομάδες νωρίτερα, αλλά και αυξάνονται σε σύγκριση με τις δύο προηγούμενες περιόδους γρίπης, γεγονός που δημιουργεί ανησυχία για την εξέλιξη της φετινής εποχικής έξαρσης.

«Τα κρούσματα γρίπης αυξάνονται πολύ νωρίτερα από το συνηθισμένο και ο χρόνος είναι κρίσιμος», τονίζει ο Edoardo Colzani, Επικεφαλής του Τμήματος Αναπνευστικών Ιών του ECDC.

Οι ειδικοί του ECDC καλούν όσους ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου να προχωρήσουν άμεσα σε εμβολιασμό: «Αν ανήκετε στις ευπαθείς ομάδες, μην περιμένετε. Ο εμβολιασμός τώρα είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους προστασίας από σοβαρή νόσηση τον φετινό χειμώνα».

Πηγή:ygeiamou




Γιατί αυξάνονται ραγδαία οι καρκίνοι σε νέους 20-49 ετών | Οι επιστήμονες απαντούν

Την έντονη ανησυχία στην παγκόσμια επιστημονική κοινότητα έχει προκαλέσει τα τελευταία χρόνια ένα νέο φαινόμενο: Η ολοένα συχνότερη εμφάνιση καρκίνων σε ανθρώπους πολύ νεότερους από τις ηλικίες που παραδοσιακά σχετίζονται με τέτοιες διαγνώσεις.

Μία εκτενής μελέτη που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο Military Medical Research, αναλύοντας στοιχεία από 44 χώρες σχεδόν δύο δεκαετιών, επιβεβαιώνει ότι οι καρκίνοι πρώιμης έναρξης —όσοι εμφανίζονται μεταξύ 20 και 49 ετών— αυξάνονται σε πολλές περιοχές του κόσμου και μάλιστα με ρυθμούς ταχύτερους από τους καρκίνους που εμφανίζονται σε μεγαλύτερες ηλικίες.

Η έρευνα επιχειρεί να διαπιστώσει αν η αύξηση αυτή αφορά μόνο τη συχνότητα των περιστατικών ή αν συνοδεύεται και από αύξηση στη θνησιμότητα, στοιχείο που θα υποδείκνυε βαθύτερες αλλαγές στους παράγοντες κινδύνου που επηρεάζουν τις νεότερες γενιές. Η Καθηγήτρια Θεραπευτικής – Επιδημιολογίας – Προληπτικής Ιατρικής, Παθολόγος (Θεραπευτική Κλινική Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ, Νοσοκομείο Αλεξάνδρα) Θεοδώρα Ψαλτοπούλου και η Αλεξάνδρα Σταυροπούλου (Βιολόγος) παρουσιάζουν τα βασικά ευρήματα της ανάλυσης.

Σε πολλές χώρες, ιδιαίτερα στη Βόρεια Αμερική, την Ευρώπη και την Ωκεανία, η εμφάνιση συγκεκριμένων μορφών καρκίνου αυξάνεται με πρωτοφανή ταχύτητα στις νεότερες ηλικίες. Στις γυναίκες, οι μορφές που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη αύξηση είναι ο καρκίνος του θυρεοειδούς, του μαστού, το μελάνωμα, ο καρκίνος της μήτρας και του παχέος εντέρου. Ορισμένες από αυτές, όπως ο καρκίνος του θυρεοειδούς, σημειώνουν θεαματική άνοδο σε δεκάδες χώρες, δείχνοντας ότι το φαινόμενο δεν έχει γεωγραφικούς περιορισμούς. Στους άνδρες παρατηρούνται ανάλογες αυξήσεις στον καρκίνο του θυρεοειδούς, του νεφρού, των όρχεων, του προστάτη και —επίσης— του παχέος εντέρου. Το κοινό στοιχείο είναι ότι όλο και περισσότερα περιστατικά καταγράφονται σε άτομα κάτω των 50 ετών.

ygeiamou




Ιατρικός Σύλλογος Καβάλας | Στήριξη στην Ημέρα Ανοιχτών Ιατρείων Πόνου & Παρηγορικής Φροντίδας 2025

Ο Ιατρικός Σύλλογος Καβάλας εκφράζει την πλήρη υποστήριξή του στην πανελλήνια δράση «Ημέρα Ανοιχτών Ιατρείων Πόνου και Παρηγορικής Φροντίδας 2025», που διοργανώνει η ΠΑΡΗΣΥΑ στις 18 Νοεμβρίου 2025, επισημαίνοντας τον καθοριστικό ρόλο του Ιατρείου Πόνου του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας.

Το Ιατρείο, που λειτουργεί σταθερά επί σειρά ετών, αποτελεί σημαντική δομή ανακούφισης και υποστήριξης για ασθενείς με χρόνιο ή ογκολογικό πόνο, ενώ θα συμμετάσχει ενεργά στη φετινή δράση με διευρυμένο ωράριο και χωρίς ραντεβού για όσους αναζητούν ενημέρωση και εξειδικευμένη φροντίδα.

Ακολουθεί το δελτίο Τύπου:

Υποστηρίζουμε την Ημέρα Ανοιχτών Ιατρείων Πόνου & Παρηγορικής Φροντίδας 2025 – Το Ιατρείο Πόνου του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας δίπλα στους ασθενείς όλο τον χρόνο

Με αφορμή την πανελλήνια δράση «Ημέρα Ανοιχτών Ιατρείων Πόνου και Παρηγορικής Φροντίδας 2025» που διοργανώνει η Ελληνική Εταιρεία Θεραπείας Πόνου και Παρηγορικής Φροντίδας – ΠΑΡΗΣΥΑ την Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2025, ο Ιατρικός Σύλλογος Καβάλας εκφράζει την πλήρη στήριξή του και ενημερώνει το κοινό ότι στο Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας λειτουργεί εδώ και χρόνια Ιατρείο Πόνου, το οποίο αποτελεί σημαντικό πυλώνα ανακούφισης για εκατοντάδες συμπολίτες μας.

Το Ιατρείο Πόνου του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας λειτουργεί κάθε Πέμπτη πρωί (ώρες 08:30–13:30) και αναλαμβάνει με υπευθυνότητα και επιστημονική επάρκεια πλήθος περιστατικών χρόνιου καλοήθους πόνου (οσφυαλγίες, αυχενικό σύνδρομο, νευροπαθητικός πόνος νευραλγία τρίδυμου, οστεοαρθρίτιδα ινομυαλγία κ.ά.) καθώς και κακοήθους πόνου σε ασθενείς με ογκολογικά νοσήματα, σε συνεργασία με τις ογκολογικές και αιματολογικές κλινικές του νοσοκομείου.

Υπεύθυνες του Ιατρείου είναι:

  • Κετικίδου Ευγενία, Συντονίστρια Διευθύντρια Αναισθησιολογικού Τμήματος
  • Χλωροπούλου Παναγιώτα, Διευθύντρια Αναισθησιολογικού Τμήματος

Η ομάδα του Ιατρείου, αποτελούμενη από έμπειρους αναισθησιολόγους-αλγολόγους και νοσηλευτικό προσωπικό ειδικευμένο στη θεραπεία πόνου, προσφέρει:

  • Ολοκληρωμένη διαγνωστική προσέγγιση
  • Σύγχρονες φαρμακευτικές θεραπείες 
  • Επεμβατικές τεχνικές 

Ο Ιατρικός Σύλλογος Καβάλας θεωρεί την ύπαρξη και τη συνεχή λειτουργία του Ιατρείου Πόνου πολύτιμο κεκτημένο για την τοπική κοινωνία και καλεί τους συναδέλφους ιατρούς όλων των ειδικοτήτων να παραπέμπουν έγκαιρα τους ασθενείς που ταλαιπωρούνται από χρόνιο πόνο, ώστε να βελτιώνεται άμεσα η ποιότητα ζωής τους.

Την Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2025 το Ιατρείο Πόνου του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας θα συμμετάσχει ενεργά στη δράση της ΠΑΡΗΣΥΑ, λειτουργώντας εξαιρετικά εκείνη την ημέρα (παρά την κανονική του ημέρα την Πέμπτη) με διευρυμένο ωράριο για ενημέρωση και εξέταση ασθενών χωρίς ραντεβού.

Για ραντεβού όλο τον χρόνο: στο 1566 

Ο πόνος δεν είναι αναπόφευκτος. Είναι θεραπεύσιμος.

Μαζί μπορούμε να τον αντιμετωπίσουμε.

Η  ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                        Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΑΝΤΩΝΙΟΥ-ΠΟΥΓΓΟΥΡΑ           ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΧΛΩΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΤΣΑΚΝΑΚΗ

 




Επιστημονική ημερίδα στις Σέρρες για την ακοή, τη βαρηκοΐα και την κώφωση

Επιστημονική ημερίδα με θέμα «Ακοή – βαρηκοΐα – κώφωση. Από την πρόληψη έως την αποκατάσταση» διοργανώνεται από τη Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας & Κοινωνικής Μέριμνας της Π.Κ.Μ., τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας & Κοινωνικής Μέριμνας της Π. Ε. Σερρών και το Κέντρο Κοχλιακών Εμφυτεύσεων της A΄ Πανεπιστημιακής Ω.Ρ.Λ. Κλινικής Α.Π.Θ., του Γενικού Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης «ΑΧΕΠΑ».

Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί  το Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2025, από τις 11:00 έως 13:30, στην αίθουσα εκδηλώσεων «Νίνα Μπεσίρη» της  «ΕΜΜΕΛΕΙΑ» και μπορούν να την παρακολουθήσουν    συμμετέχοντες στην αποκατάσταση της βαρηκοΐας – κώφωσης, ιατροί, εκπαιδευτικοί, λογοθεραπευτές, ψυχολόγοι, αλλά και πολίτες.

 Τα θέματα που θα συζητηθούν αφορούν στην πρόληψη, διάγνωση, τρόπους αντιμετώπισης με τη σύγχρονη τεχνολογία και την αποκατάσταση της βαρηκοΐας – κώφωσης, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής. Θα παρουσιαστούν νέες τεχνολογίες ελέγχων και αποκατάστασης της βαρηκοΐας – κώφωσης, με ακουστικά βαρηκοΐας, οστεόφωνα και κοχλιακά εμφυτεύματα. 

Εισηγητές στην ημερίδα είναι τα μέλη της Ομάδας “Ακοής” του Κέντρου Κοχλιακών Εμφυτεύσεων του Νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ Θεσσαλονίκης: ο Υπεύθυνος του Κέντρου Κοχλιακών Εμφυτεύσεων Δρ. Κυριαφίνης Γεώργιος ιατρός χειρουργός Ω.Ρ.Λ., Κοσκινάς Ιωάννης ιατρός χειρουργός Ω.Ρ.Λ., Σαραφίδου Αναστασία ιατρός χειρουργός Ω.Ρ.Λ., Χριστοφορίδου Άρτεμις, ιατρός χειρουργός Ω.Ρ.Λ. και Δρ. Σοφία Αηδονά, Ειδική παιδαγωγός – Λογοπαθολόγος. 

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας θα γίνονται ΔΩΡΕΑΝ ακοολογικοί έλεγχοι. 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ 11:00-11:15  Εισαγωγή – Χαιρετισμοί 
11:15-11:30  Η φυσιολογία της ακοής: 

Σαραφίδου Αναστασία, ιατρός χειρουργός Ω.Ρ.Λ. 

11:30-11:45  Η παθολογία της ακοής: 

Κοσκινάς Ιωάννης, ιατρός χειρουργός Ω.Ρ.Λ. 

11:45-12:00  Διάγνωση των παθήσεων της ακοής: 

Χριστοφορίδου Άρτεμις, ιατρός χειρουργός Ω.Ρ.Λ. 

12:00-12:30  Η σημερινή τεχνολογία στην αντιμετώπιση της βαρηκοΐας -κώφωσης: 

Δρ. Κυριαφίνης Γεώργιος, ιατρός χειρουργός Ω.Ρ.Λ., Υπεύθυνος του Κέντρου Κοχλιακών Εμφυτεύσεων. 

12:30-12:45  Η Διεπιστημονική προσέγγιση: 

Δρ. Σοφία Αηδονά, Ειδική παιδαγωγός – Λογοπαθολόγος 

12:45-13:30  Ερωτήσεις – Συζήτηση 

 




Μετά από παρεμβάσεις του Γ.Πασχαλίδη εκκινεί η λειτουργία του Αγγειογράφου στο Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας

Ο Βουλευτής Π.Ε Καβάλας και Θάσου, Γιάννης Πασχαλίδης, θα ήθελε να ενημερώσει τους πολίτες της Π.Ε. Καβάλας και Θάσου σχετικά με την επικείμενη λειτουργία του αγγειογράφου στο Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας. 

Ο αγγειογράφος, ο οποίος είχε εγκατασταθεί στο Νοσοκομείο τον Σεπτέμβριο του 2023, παρέμενε έως σήμερα ανενεργός. Μετά από συνεχείς παρεμβάσεις και επαφές του Βουλευτή με τους αρμόδιους φορείς, καθώς και την εκτενή ενημέρωση του Υπουργού Υγείας, κ. Άδωνι Γεωργιάδη, κατά την επίσκεψή του στο Νοσοκομείο στις 3 Σεπτεμβρίου 2025, δρομολογήθηκε η πλήρης αξιοποίησή του.

Η λειτουργία του αγγειογράφου θα πραγματοποιηθεί σε δύο φάσεις. Στην πρώτη φάση θα ξεκινήσει η διενέργεια στεφανιογραφιών με τη συμμετοχή επεμβατικού καρδιολόγου, ενώ στη δεύτερη φάση θα ακολουθήσει η πρόσληψη επεμβατικού ακτινολόγου, γεγονός που θα επιτρέψει την επέκταση του εύρους των παρεχόμενων εξετάσεων και επεμβάσεων. Η ενεργοποίηση του αγγειογράφου αναμένεται να αναβαθμίσει ουσιαστικά τις διαγνωστικές και επεμβατικές δυνατότητες του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας, μειώνοντας σημαντικά την ανάγκη μετακίνησης ασθενών σε άλλα νοσοκομεία.

Ιδιαίτερα σημαντική υπήρξε η συνεισφορά του Διοικητή της 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας, κ. Παναγιώτη Μπογιατζίδη, ο οποίος συνέβαλε καθοριστικά στον συντονισμό και την επίλυση των εκκρεμοτήτων που επέτρεψαν την έναρξη λειτουργίας του αγγειογράφου.

Ο Γιάννης Πασχαλίδης δήλωσε σχετικά: «Ευχαριστώ θερμά τον Υπουργό Υγείας, κ. Άδωνι Γεωργιάδη, καθώς και τον Διοικητή της 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας, κ. Παναγιώτη Μπογιατζίδη, οι οποίοι συνέβαλαν τα μέγιστα ώστε να τεθεί σε λειτουργία ο αγγειογράφος στο Γ.Ν. Καβάλας.».




Ενημέρωση από την Π.Ε. Καβάλας | Μέτρα προστασίας από τη λεπτοσπείρωση

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης / Π.Ε. Καβάλας, μέσω της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας, ενημερώνει τους πολίτες για τους τρόπους μετάδοσης και τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης από τη λεπτοσπείρωση, μια μικροβιακή λοίμωξη που προσβάλλει τόσο τον άνθρωπο όσο και τα ζώα.

Η νόσος μεταδίδεται μέσω επαφής με ούρα ή ιστούς μολυσμένων ζώων, καθώς και από μολυσμένο νερό ή έδαφος, και μπορεί να επιβιώσει στο περιβάλλον για εβδομάδες ή και μήνες υπό ευνοϊκές συνθήκες.

Ιδιαίτερη προσοχή συνιστάται σε αγρότες, κτηνοτρόφους, εργαζόμενους σε αποχετεύσεις και σφαγεία, αλλά και σε όσους συμμετέχουν σε δραστηριότητες σε φυσικά νερά (ποτάμια, λίμνες), ειδικά μετά από πλημμύρες.

Ακολουθεί το δελτίο τύπου:

Μέτρα προστασίας από τη λεπτοσπείρωση

Η ΠΑΜΘ/ΠΕ Καβάλας και ειδικότερα η Δ/νση Δημόσιας Υγείας & Κοιν. Μέριμνας ενημερώνει του πολίτες για τους τρόπους μετάδοσης και τα μέτρα προφύλαξης από τη λεπτοσπείρωση: 

Η λεπτοσπείρωση είναι μία μικροβιακή λοίμωξη η οποία προσβάλλει τόσο τον άνθρωπο όσο και τα ζώα και προκαλείται από τον μικροοργανισμό που ονομάζεται λεπτόσπειρα.

Μεταδίδεται άμεσα, μέσω επαφής τραυματισμένου δέρματος (έστω και ελαφρά) ή βλεννογόνων (μάτια, στόμα, μύτη) με ούρα ή ιστούς μολυσμένου ζώου (άγριου ή οικόσιτου)  και έμμεσα, μέσω επαφής με μολυσμένο με ούρα περιβάλλον (μολυσμένο νερό και χώμα, μολυσμένα τρόφιμα). Κάτω από ιδανικές συνθήκες θερμοκρασίας και υγρασίας η λεπτόσπειρα μπορεί να επιζήσει στο περιβάλλον για εβδομάδες ή μήνες.

Περισσότερο κινδυνεύουν απασχολούμενοι στην ύπαιθρο όπως οι αγρότες ιδιαίτερα όταν τα χωράφια τους πλημμυρίζουν με νερό, οι εργαζόμενοι σε κτηνοτροφικές μονάδες και σφαγεία, οι εργαζόμενοι στην αποκομιδή σκουπιδιών  και στις αποχετεύσεις, άτομα που ασχολούνται με κολύμβηση σε ποτάμια, λίμνες και με υπαίθριες ψυχαγωγικές δραστηριότητες σε γλυκό νερό που μπορεί να έχει επιμολυνθεί με ούρα μολυσμένων ζώων. Στις πλημμύρες ο κίνδυνος αυξάνει για όλους όσους βρίσκονται στην περιοχή. 

Τα συμπτώματα της λεπτοσπείρωσης στην ήπια μορφή περιλαμβάνουν πυρετό, ρίγος, πονοκέφαλο, πόνο στους μυς, και εμετό ενώ στη βαριά μορφή υψηλό πυρετό, ίκτερο, πόνο στην κοιλιά και τους μυς, διάρροια, εξάνθημα, χαρακτηριστικά έντονα κόκκινα μάτια και μπορεί να είναι θανατηφόρα. Τα συμπτώματα μπορούν να εμφανιστούν μέχρι και ένα μήνα μετά τη μόλυνση αλλά συνήθως σε 5-14 ημέρες.

Τα μέτρα προφύλαξης είναι:

Καταπολέμηση των τρωκτικών σε κατοικίες, αυλές, αποθήκες και απομάκρυνση απορριμμάτων γύρω από τις οικίες για να μην προσελκύονται τρωκτικά. 

Καθαρισμός χώρων αποθήκευσης και απομάκρυνση υπολειμμάτων τροφών και στάσιμου νερού. Απολύμανση και σχολαστικός καθαρισμός πιθανώς μολυσμένων χώρων (στάβλοι, σφαγεία, κρεοπωλεία κ.α.)

Φραγή πιθανών οπών / διόδων στο σπίτι και τις αποθήκες, τοποθέτηση σητών και ασφαλής διατήρηση αποθηκευμένων τροφίμων, ζωοτροφών ή αγροτικών προϊόντων ώστε να μην υπάρχει ενδεχόμενο επαφής με ούρα ζώων.

Χρήση προστατευτικού ρουχισμού κατά τη διάρκεια γεωργοκτηνοτροφικών εργασιών, εργασιών σε αποχετεύσεις, υδραυλικές εγκαταστάσεις κ.τ.λ. (γαλότσες, γάντια, αδιάβροχος ρουχισμός κλπ.). 

Πλύσιμο χεριών και καθαρισμός εκδορών του δέρματος (με σαπούνι) μετά από επαφή με ζώα, χώμα ή στάσιμα ύδατα. Κάλυψη ανοιχτών πληγών με αδιάβροχα αυτοκόλλητα επιθέματα κατά τις υπαίθριες εργασίες. 

Σχολαστικό Πλύσιμο χεριών πριν την κατανάλωση φαγητού ή ποτού κατά την διάρκεια χειρωνακτικών εργασιών σε κτήμα, εργασίες σε αποχετευτικές εγκαταστάσεις, κ.τ.λ.

Πολύ καλό πλύσιμο φρούτων και λαχανικών που είχαν επαφή με χώμα και που τρώγονται ωμά πριν την κατανάλωση. Αποφυγή κατανάλωσης κατευθείαν από το χωράφι.

Αποστράγγιση στάσιμων νερών ή όπου δεν είναι δυνατόν, αποφυγή επαφής με γυμνά χέρια ή πόδια με στάσιμα νερά σε χωράφια με καλλιέργειες, ορυζώνες κλπ.  

Αποφυγή κολύμβησης σε ποτάμια, λίμνες, ρυάκια.




Ιατρικός Σύλλογος Καβάλας | Υπενθύμιση για τον έγκαιρο αντιγριπικό και εμβολιασμό κατά της COVID-19

Ο Ιατρικός Σύλλογος Καβάλας, στο πλαίσιο της προστασίας της δημόσιας υγείας και της ενημέρωσης των πολιτών, υπενθυμίζει τη σημασία του έγκαιρου εμβολιασμού κατά της εποχικής γρίπης και του ιού SARS-CoV-2, σύμφωνα με τις οδηγίες της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών.

Όπως επισημαίνεται, η ταυτόχρονη κυκλοφορία των δύο ιών την περίοδο 2025–2026 καθιστά τον εμβολιασμό απαραίτητο μέτρο πρόληψης, ιδιαίτερα για τις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού.

Ακολουθεί το δελτίο τύπου του Ιατρικού Συλλόγου Καβάλας:




Αλλαγές στα εμβόλια: Ποιοι θα κάνουν Covid, γρίπης, RSV και HPV

Τρεις μεγάλες αλλαγές και αρκετές διευκρινίσεις περιλαμβάνει το νέο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών Ενηλίκων για την περίοδο 2025-2026.

Τη νέα εγκύκλιο του υπουργείου Υγείας υπογράφει η αναπληρώτρια Υπουργός, Ειρήνη Αγαπηδάκη, η οποία φέρνει αλλαγές στο κοινό που πρέπει να κάνει εμβόλια Covid, γρίπης, RSV και HPV.

Το πρόγραμμα εμβολιασμών που στηρίζεται στις εισηγήσεις της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών, περιλαμβάνει πλέον πιο στοχευμένες οδηγίες δίνοντας έμφαση στην προστασία των ηλικιωμένων και των ευάλωτων ομάδων.

Η νέα εγκύκλιος συστήνει διευρυμένη προστασία μέσω των προληπτικών εμβολιασμών για περισσότερες ηλικιακές ομάδες, ενώ απλοποιεί τη διαδικασία της ταυτόχρονης χορήγησης εμβολίων και ενισχύει την προστασία ηλικιωμένων, εγκύων και ανοσοκατεσταλμένων.

Νέα σύσταση για το εμβόλιο της Covid

Η σημαντικότερη αλλαγή αφορά το εμβόλιο κατά της Covid, καθώς εισάγεται δεύτερη δόση του επικαιροποιημένου μονοδύναμου εμβολίου για τα άτομα άνω των 75 ετών, με μεσοδιάστημα 6 μηνών.

Επιπλέον, διευκρινίζεται ότι ο εμβολιασμός μπορεί να γίνει τουλάχιστον 3 μήνες μετά από προηγούμενο εμβολιασμό ή νόσηση.

Εμβόλιο RSV για περισσότερους και για εγκύους

Για πρώτη φορά, η εγκύκλιος επεκτείνει τη σύσταση εμβολιασμού κατά του αναπνευστικού συγκυτιακού ιού (RSV) σε ενήλικες άνω των 60 ετών με υποκείμενα νοσήματα, και όχι μόνο σε άτομα άνω των 65 ετών όπως ίσχυε μέχρι σήμερα.

Παράλληλα, εισάγεται σύσταση για εμβολιασμό το εμβόλιο RSVpreF (Abrysvo), σε εγκύους άνω των 18 ετών, μεταξύ 32ης και 36ης εβδομάδας κύησης, με αναμενόμενη ημερομηνία τοκετού από Νοέμβριο έως Μάρτιο. Η σύσταση αυτή στοχεύει στην προστασία των νεογνών από σοβαρές αναπνευστικές λοιμώξεις κατά τους χειμερινούς μήνες.

Διευκρινίζεται ότι καταργήθηκε η παλαιότερη προειδοποίηση αποφυγής ταυτόχρονης χορήγησης του εμβολίου RSV με αυτά της γρίπης ή της Covid.

HPV: Σύσταση προστασίας για περισσότερους ενήλικες

Το πρόγραμμα του 2025 περιλαμβάνει επέκταση του ορίου ηλικίας για το εμβόλιο κατά του ιού των ανθρωπίνων θηλωμάτων (HPV). Πλέον, συστήνεται όχι μόνο για γυναίκες αλλά και για άνδρες έως 45 ετών, εφόσον ανήκουν σε ομάδες υψηλού κινδύνου και δεν έχουν εμβολιαστεί.

Διατηρείται η πλήρης αποζημίωση για εφήβους 15 έως 18 ετών έως το τέλος του 2026, ενώ το πρόγραμμα αναφέρεται πλέον ρητά στο εννεαδύναμο εμβόλιο HPV9, που καλύπτει εννέα στελέχη του ιού.

Εμβόλιο Γρίπης κυρίως για ηλικιωμένους

Στις οδηγίες για τη γρίπη, τονίζεται η χρήση ενισχυμένων εμβολίων σε άτομα άνω των 65 ετών, καθώς και σε μεταμοσχευμένους 18-64 ετών.

Σε περίπτωση περιορισμένης διαθεσιμότητας, προτεραιότητα εμβολιασμού δίνεται στα άτομα άνω των 75 ετών.

Η εγκύκλιος υπενθυμίζει ότι τα εμβόλια Covid και γρίπης μπορούν να γίνονται ταυτόχρονα, διευκολύνοντας έτσι τον προγραμματισμό των φαρμακείων και των γιατρών.

Γίνεται ρητή αναφορά στη χρήση τετραδύναμων (QIVe) μόνο σε περίπτωση εξάντλησης αποθεμάτων των τριδύναμων εμβολίων.

Εμβόλιο Πνευμονιόκοκκου: Νεότερα δεδομένα για το νέο 20δύναμο (PCV20)

Το νέο εμβόλιο PCV20 (20δύναμο) παραμένει η βασική επιλογή για την πρόληψη της πνευμονιοκοκκικής νόσου, αλλά η νέα εγκύκλιος περιλαμβάνει αναλυτικότερες οδηγίες.

Συγκεκριμένα, προτείνεται να το λάβουν:

όσοι έχουν ήδη εμβολιαστεί με PCV13 ή PPSV23, με χρονική απόσταση 1 ή 5 ετών αντίστοιχα, από τον εμβολιασμό με το PCV20.

Επικαιροποιήθηκε, επίσης, ο κατάλογος των ομάδων υψηλού κινδύνου και πλέον χορηγείται σε ασθενείς με χρόνια καρδιοπάθεια, ΧΑΠ, διαβήτη, νεφρική ή ηπατική ανεπάρκεια.

Εμβόλιο έρπητα ζωστήρα

Προβλέπεται εμβολιασμός με ανασυνδυασμένο εμβόλιο (RZV) για:

  • ενήλικες άνω των 60 ετών στον γενικό πληθυσμό,
  • και άτομα άνω των 18 ετών με ανοσοκαταστολή.

Η Επιτροπή ωστόσο προτείνει να προτιμάται ο εμβολιασμός μετά τα 70 έτη για τους υγιείς ενήλικες, λόγω του φαινομένου της ανοσογήρανσης.

Γενικές αλλαγές στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμού

Στο νέο πρόγραμμα περιλαμβάνονται επίσης αναθεωρημένοι πίνακες, σύμφωνα με τις πρόσφατες οδηγίες των CDC (2024), για:

τετάνο και διφθερίτιδα σε τραύμα,

εμβολιασμό μεταμοσχευμένων ασθενών

Οι αλλαγές αυτές αποτυπώνουν τη μετατόπιση του προγράμματος σε μια πιο “εξατομικευμένη” προσέγγιση εμβολιασμού, με βάση την ηλικία, τα υποκείμενα νοσήματα και την ανοσολογική κατάσταση κάθε ατόμου.

Για τους επαγγελματίες υγείας, το πρόγραμμα 2025-2026 αποτελεί -όπως αναφέρεται- εργαλείο ορθολογικής προτεραιοποίησης και καλύτερου συντονισμού των εμβολιαστικών δράσεων.




Νέες Δομές Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων σε Ξάνθη, Καβάλα και Κομοτηνή

Νέες Δομές Αντιμετώπισης των Εξαρτήσεων σε Ξάνθη, Καβάλα και Κομοτηνή —4,3 εκ. ευρώ στον Εθνικό Οργανισμό Πρόληψης Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων από το Πρόγραμμα «Ανατολική Μακεδονία, Θράκη 2021-2027» της Περιφέρειας ΑΜΘ.

«Η αντιμετώπιση των εξαρτήσεων είναι ένα κρίσιμο ζήτημα δημόσιας υγείας και κοινωνικής συνοχής. Με τη δημιουργία νέων σύγχρονων δομών σε Ξάνθη, Καβάλα και Κομοτηνή, ενισχύουμε το δίχτυ κοινωνικής προστασίας και στηρίζουμε ουσιαστικά τις τοπικές κοινωνίες. Η Περιφέρειά μας κάνει ένα ακόμη βήμα μπροστά, επενδύοντας σε ανθρώπινες ζωές, σε ευκαιρίες απεξάρτησης και επανένταξης. Συνεχίζουμε να στεκόμαστε δίπλα σε όσους έχουν ανάγκη, με πράξεις και όχι με λόγια», δήλωσε ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, με αφορμή την ένταξη της Πράξης «Ανάπτυξη νέων υπηρεσιών αντιμετώπισης εξαρτήσεων στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης» στο Πρόγραμμα «Ανατολική Μακεδονία, Θράκη 2021-2027», με δικαιούχο τον Εθνικό Οργανισμό Πρόληψης και Αντιμετώπισης των Εξαρτήσεων (ΕΟΠΑΕ) και προϋπολογισμό 4.298.050,72 ευρώ. 

Η Πράξη αφορά στην ίδρυση νέων μονάδων και υπηρεσιών για την πρόληψη, τη μείωση της βλάβης και τη θεραπεία των εξαρτήσεων και εστιάζει στη δημιουργία δομών σε τρεις πόλεις της Περιφέρειας: Ξάνθη, Καβάλα και Κομοτηνή.

Οι νέες δομές σχεδιάστηκαν με βάση τις κατευθύνσεις του Υπουργείου Υγείας και τα επιδημιολογικά δεδομένα και καλύπτουν δύο από τους τέσσερις βασικούς πυλώνες του τομέα αντιμετώπισης των εξαρτήσεων: Θεραπεία και Μείωση της Βλάβης.

Συγκεκριμένα, προβλέπεται η δημιουργία:

  1. Συνδυαστικής Μονάδας Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων στην Ξάνθη, που θα παρέχει υπηρεσίες θεραπείας με υποκατάστατα, καθώς και ψυχοκοινωνική και συμβουλευτική υποστήριξη για κάθε μορφή εξάρτησης.
  2. Πολυδύναμου Κέντρου για Εφήβους και Νεαρούς Ενήλικες στην Καβάλα, που θα προσφέρει εξειδικευμένες υπηρεσίες απεξάρτησης για νέους με εξάρτηση από αλκοόλ, φάρμακα, τζόγο ή διαδίκτυο.
  3. Κινητής Μονάδας Παρέμβασης στην Καβάλα, με στόχο την προσέγγιση ενεργών χρηστών και τη μείωση των κινδύνων από τη χρήση ψυχοδραστικών ουσιών.
  4. Πολυδύναμου Κέντρου Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων στην Κομοτηνή, για ενήλικες με εξαρτητικές συμπεριφορές, με παροχή ολοκληρωμένων συμβουλευτικών και θεραπευτικών υπηρεσιών.

Στο πλαίσιο της Πράξης προβλέπεται η πρόσληψη και απασχόληση εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού στις δομές, οι οποίες θα στεγαστούν σε κατάλληλα κτίρια στις αντίστοιχες πόλεις, τα οποία θα ενοικιαστούν από τον ΕΟΠΑΕ.