Ελπίδες για ελληνικό φάρμακο για όσους νοσούν βαριά από κορωνοϊό

Ο Αχιλλέας Αναγνωστόπουλος, Δ/ντής της Αιματολογικής κλινικής του νοσ. “Παπανικολάου” μίλησε για τη μέθοδο καταπολέμησης του κορονοϊού μέσω χρήσης Τ – λεμφοκυττάρων, που μπορεί να αποτελέσει σημαντικό “όπλο” στη φαρέτρα μας στη “μάχη” κατά της πανδημίας.

Η εν λόγω έρευνα των επιστημόνων του Νοσοκομείου Παπανικολάου έχει ξεκινήσει εδώ και μήνες και αφορά στη χρήση Τ-λεμφοκυττάρων στην αντιμετώπιση του κορονοϊού. Ουσιαστικά στην έρευνα πήραν αίμα ασθενών που έχουν αναρρώσει από τον κορονοϊό, πολλαπλασίασαν εργαστηριακά τα Τ-λεμφοκύτταρα και όταν τα επανεισήγαγαν στον οργανισμό διαπίστωσαν ότι αυτά εξουδετερώνουν τον ιό.

Ο κ. Αναγνωστόπουλος περιγράφοντας τον τρόπο δράστης τόνισε ότι “η πρώτη φάση τελείωσε τον Σεπτέμβριο, η προκλινική μελέτη, όπου αποδείξαμε ότι μπορούμε να συλλέγουμε από αναρρώσαντες ασθενείς Τ – λεμφοκύτταρα και να τα πολλαπλασιάζουμε”. “Έχουμε χορηγήσει τέτοια λεμφοκύτταρα σε μια κυρία που οι πνευμονολόγοι έκριναν ότι είναι κοντά να διασωληνωθεί, πήραμε την συγκατάθεσή της, της χορηγήσαμε τα Τ – λεμφοκύτταρα, σε 2 ημέρες βελτιώθηκε θεαματικά και σε μια βδομάδα βγήκε από το νοσοκομείο”, ανέφερε.

“Πρέπει να χορηγήσουμε το φάρμακο σε 70-100 ασθενείς για να μιλήσουμε τελικά αν το φάρμακο αυτό κάνει καλό, σε τι ποσοστό κλπ. Γνωρίζουμε από άλλη μελέτη που κάνουμε σε άλλους ιούς, ότι αυτά τα ειδικά λεμφοκύτταρα σε αυτούς τους ιούς η επιτυχία υπερβαίνει το 90%”, πρόσθεσε.

“Στη μελέτη υπάρχουν κριτήρια βάσει των οποίων οι ασθενείς θα μπορούν να ενταχθούν στη μελέτη και να πάρουν το φάρμακο. Είχαμε μια καθυστέρηση από τις ρυθμιστικές αρχές, ήμασταν έτοιμοι από τον Απρίλιο”, τόνισε.

“Τέλος Απριλίου, ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων ολοκλήρωσε τη μελέτη της μελέτης μας και απεφάνθη ότι μπορούμε να προχωρήσουμε. Καθυστερήσαμε στην Επιτροπή Δεοντολογίας η οποία έκρινε ότι τα κριτήρια επιλεξιμότητας έπρεπε να γίνουν πιο αυστηρά, έγιναν πιο αυστηρά, αλλά δεν μπορούσαμε να βρούμε ασθενείς με τόσο αυστηρά κριτήρια. Κάναμε ένσταση. Είπαμε ότι σε όλο τον κόσμο τα κριτήρια είναι λιγότερο αυστηρά από αυτά που σας είχαμε προτείνει και το δέχτηκαν”, επεξήγησε για την πορεία της μελέτης.

“Μικρότερη από 1% αλλά ακόμα και σε αυτή την περίπτωση έχουμε τρόπο να αντιδράσουμε έγκαιρα”, ανέφερε ερωτηθείς για τις πιθανές παρενέργειες.

“Σε λίγο καιρό θα είμαστε έτοιμοι να χορηγήσουμε το φάρμακο σε πολλούς ασθενείς”, τόνισε.




Στην Βουλή η τροπολογία την υποχρεωτικότητα των εμβολιασμών

Κατατέθηκε στη Βουλή το πρωί της Τετάρτης η τροπολογία για τον υποχρεωτικό εμβολιασμό, η οποία ψηφίζεται την Πέμπτη. Αφορά τις εξής κατηγορίες εργαζομένων:

•    Οι εργαζόμενοι σε μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων
•    Οι εργαζόμενοι σε δομές ΑμεΑ
•    Οι υγειονομικοί

Η τροπολογία θεσπίζει ότι επιβάλλεται έως την 31/12/2021 η υποχρέωση στους εργαζόμενους του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα να επιδεικνύουν στο αρμόδιο όργανο διοίκησης ή στον εργοδότη τους είτε το ψηφιακό πιστοποιητικό εμβολιασμού τους ή βεβαίωση ότι έχουν νοσήσει ή βεβαίωση θετικού διαγνωστικού ελέγχου ότι έχουν νοσήσει. Τα πιστοποιητικά ή οι βεβαιώσεις αυτές, ο εργοδότης θα πρέπει να τις ελέγξει μέσα από την ειδική πλατφόρμα .

Με το δεύτερο άρθρο της τροπολογίας θεσπίζεται ότι θα πρέπει να εμβολιαστούν κατά του Covid 19 υποχρεωτικά , για επιτακτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας όλο το προσωπικό (ιατρικό, παραϊατρικό, νοσηλευτικό, διοικητικό και υποστηρικτικό) όλων των ιδιωτικών , δημόσιων και δημοτικών μονάδων φροντίδας ηλικιωμένων, ατόμων με αναπηρία, των ιδιωτικών και δημόσιων δομών Υγείας (διαγνωστικά κέντρα, αποκατάστασης , κλινικές , νοσοκομεία, δομές πρωτοβάθμιας φροντίδας Υγείας, νοσηλείας και ΕΟΔΥ) Εξαιρούνται του εμβολιασμού όσοι έχουν νοσήσει και για διάστημα έξι μηνών από τη νόσησή τους καθώς και όσοι έχουν αποδεδειγμένους λόγους υγείας που τους εμποδίζει τη διενέργεια του εμβολιασμού τους. Οι λόγοι εξαίρεσης ενός εργαζόμενου από τον εμβολιασμό του θα πρέπει να πιστοποιείται από τριμελείς επιτροπές της οικείας υγειονομικής περιφέρειας και οι οποίες θα αποτελούνται από ιατρούς του ΕΣΥ.

Ο εργοδότης των μονάδων φροντίδας ηλικιωμένων, ατόμων με αναπηρία, οικοτροφεία , περίθαλψης χρόνιων παθήσεων, ΚΗΦΗ, ΚΔΑΠ και ΣΥΔ υποχρεούνται να ενημερώσει τους εργαζομένους που είναι υπόχρεοι εμβολιασμού και εκείνοι θα πρέπει να κάνουν την πρώτη ή τη μοναδική δόση (εάν εμβολιάζονται με μονοδοσικό εμβόλιο) έως τις 16 Αυγούστου 2021 και στη συνέχεια να ολοκληρώσουν την διαδικασία σύμφωνα με τον εμβολιαστικό κύκλο.

Το ιατρικό, παραϊατρικό, νοσηλευτικό , διοικητικό και υποστηρικτικό προσωπικό των ιδιωτικών και δημόσιων υγείας (Διαγνωστικά κέντρα, κέντρα αποκατάστασης, κλινικές , νοσοκομεία, δομές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας φροντίδας υγείας , μονάδων νοσηλείας και του ΕΟΔΥ θα πρέπει να έχουν λάβει την πρώτη ή τη μοναδική δόση εώς την 1η Σεπτεμβρίου 2021.

Σε κάθε άλλη περίπτωση ο εργοδότης υποχρεούται να μην κάνει δεκτή την παροχή της εργασίας του εργαζομένου και θα απαλλάσσεται από την υποχρέωση καταβολής αποδοχών για το χρονικό διάστημα που ο εργαζόμενος δεν παρέχει εργασία λόγω της εφαρμογής του νόμου Σύμφωνα με την τροπολογία, αυτό το μέτρο θα έχει εφαρμογή και σε εργαζόμενους με συμβάσεις έργου, παροχής ανεξαρτήτων υπηρεσιών καθώς καις συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας δανειζόμενου προσωπικού ή προσωπικού που συμβάλλεται με εργολάβο.

Στον εργοδότη παρέχεται η δυνατότητα για την αναπλήρωση των εργαζομένων αυτών που θα τεθούν σε αναστολή καθηκόντων να μπορούν να προσλάβουν προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου

Στον εργοδότη που θα απασχολήσει προσωπικό που θα έπρεπε να είναι εμβολιασμένου ή να έχει βεβαίωση νόσησης , η τροπολογία θεσπίζει διοικητικό πρόστιμο 10.000 ευρώ για κάθε παράβαση με ανώτατο πλαφόν τις 50.000 ευρώ. Σε περιπτώσεις υποτροπής το διοικητικό πρόστιμο θα είναι 20.000 ευρώ ανά παράβαση και θα μπορεί να φτάσει έως το ποσό των 200.000 ευρώ.




Υποχρεωτικός εμβολιασμός | Παίρνουν σειρά οι εκπαιδευτικοί – Ποιοι κλάδοι ακολουθούν

Για την υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού και το θέμα της πιθανότητας απολύσεων για όσους δεν θέλουν να εμβολιαστούν μίλησε ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών Στέλιος Πέτσας.

Ο κ. Πέτσας επεσήμανε πως η υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού είναι ένα προσωρινό μέτρο αντιμετώπισης του κορωνοϊού, καθώς τη δεδομένη στιγμή είναι σημαντικό να αποφύγουμε τη έξαρση της πανδημίας.

Γεράσιμος Σιάσος: «Εμπιστευτείτε μας και εμβολιαστείτε το συντομότερο δυνατό»
Θα εξαντληθούν τα περιθώρια για να μην φτάσουμε σε απολύσεις
Σχετικά με όσους δεν επιθυμούν να εμβολιαστούν, διευκρίνισε πως πρώτα θα εξαντληθούν όλα τα περιθώρια, ώστε να μην φτάσουμε σε απολύσεις. Τόνισε, δε, ότι το πλαίσιο εργασιακών σχέσεων και στον δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα είναι αρκετά ευέλικτο, επομένως μπορεί να βρεθεί τρόπος να συνεχίσουν να παρέχονται οι υπηρεσίες χωρίς να πληγεί ούτε ο πολίτης ούτε και ο εργαζόμενος.

Όπως είπε ο υπουργός, η αναστολή εργασίας είναι από μόνη της είναι ένα ισχυρό κίνητρο για να εμβολιαστεί κάποιος που δεν θέλει να χάσει το εισόδημά του. Ανέφερε, επίσης, ότι ο κόσμος πρέπει να καταλάβει ότι τη διαφορά του να είσαι εμβολιασμένος, καθώς υπάρχουν και τα προνόμια.

Όσον αφορά τους επόμενους κλάδους, στους οποίους μπορεί να γίνει υποχρεωτικός ο εμβολιασμός, ο κ. Πέτσας είπε ότι αναμένεται να ληφθεί απόφαση για τους εκπαιδευτικούς και τους δημοσίους υπαλλήλους που βρίσκονται σε υπηρεσίες πρώτης γραμμής. «Πιο μεγάλο θέμα είναι των εκπαιδευτικών», τόνισε.

Είπε, επίσης, πως είναι κάτι που σταθμίζεται στις αποφάσεις της κυβέρνησης, ενώ τις επόμενες ημέρες θα υπάρξουν ανακοινώσεις.

Τέλος, ανέφερε ότι θα πολλαπλασιαστούν οι κινητές ομάδες εμβολιασμού τις επόμενες μέρες.




Κορονοϊός – Κύπρος | Το 89,5% των νοσηλευομένων δεν έχει εμβολιαστεί

Έναν θάνατο και 953 νέα κρούσματα κορονοϊού ανακοίνωσε την Παρασκευή το υπουργείο Υγείας της Κύπρου, το οποίο σε σχετική ενημέρωσή του σημειώνει ότι ο συνολικός αριθμός θανάτων από Covid-19 στη χώρα ανέρχεται σε 384, ενώ ο συνολικός αριθμός των επιβεβαιωμένων περιστατικών του ιού είναι 89.410.

Σημειώνεται, εξάλλου, πως το τελευταίο 24ωρο πραγματοποιήθηκαν συνολικά 73.011 τεστ ανίχνευσης της νόσου με τη μοριακή μέθοδο (PCR) και τη μέθοδο ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου (antigen rapid test), με το ποσοστό της ημερήσιας θετικότητας να διαμορφώνεται στο 1,31%, σύμφωνα με το ΑΠΕ ΜΠΕ.

Την ίδια ώρα, 190 ασθενείς Covid-19 νοσηλεύονται, εκ των οποίων οι 44 σε σοβαρή κατάσταση. Ποσοστό 89,5% των νοσηλευόμενων δεν έχουν ιστορικό εμβολιασμού, κατά την ίδια πηγή.




Κορονοϊός στην Ελλάδα | Η μετάλλαξη Delta και το ακραίο σενάριο των 18.000 κρουσμάτων ημερησίως

Προβληματισμός επικρατεί στην επιστημονική κοινότητα η έντονη παρουσία της μετάλλαξης Delta και στην Ελλάδα.

Η ανησυχία αυτή σχετίζεται και με την αύξηση των κρουσμάτων κορονοϊού, καθώς από τους τριψήφιους αριθμούς η χώρα κατέγραψε παραπάνω από 10.000 κρούσματα το τελευταίο πενθήμερο (10.048).

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η τοποθέτηση του καθηγητή Περιβαλλοντικής Μηχανικής του ΑΠΘ, Δημοσθένη Σαρηγιάννη, στο «Βήμα της Κυριακής», ο οποίος δεν αποκλείει να φτάσουμε ακόμη και τα 18.000 κρούσματα ημερησίως.

Όπως λέει, αυτό είναι εκτίμηση συγκεκριμένου μαθηματικού «μοντέλου» προβλέψεων, σύμφωνα με το οποίο αν δεν ανακοπεί άμεσα το 4ο κύμα, θα έχουμε αυτά τα νούμερα. Μέχρι σήμερα στη χώρα μας το ημερήσιο ρεκόρ κρουσμάτων ήταν 4.340.

Επιπλέον, ο κ. Σαρηγιάννης δεν αποκλείει το ενδεχόμενο για ένα νέο lockdown.

«Δεν πρέπει να ξορκίζουμε το lockdown. Θα πρέπει να υπάρχει στο μυαλό των ιθυνόντων ως ύστατη λύση που όμως, ανάλογα με την πορεία της πανδημίας, θα μπορούσε να εφαρμοστεί για σύντομο χρονικό διάστημα. Ένα lockdown 15 ημερών – με πλήρες όμως κλείσιμο δραστηριοτήτων- θα μπορούσε αν χρειαστεί να μαζέψει” σημαντικά την κατάσταση».

Όσοι ειδικοί έχουν μιλήσει τις τελευταίες ημέρες για την εξέλιξη της πανδημίας έχουν τονίσει ότι το «κλειδί» για να μην ξεφύγει η κατάσταση είναι ο εμβολιασμός.




Κορονοϊός | Το κυβερνητικό σχέδιο για το διαχωρισμό χώρων στην εστίαση

Με το βλέμμα στην τουριστική κίνηση η κυβέρνηση επιχειρεί να δημιουργήσει συνθήκες υγειονομικής ασφάλειας στη χώρα, οι οποίες θα συνδυάζονται από ελευθερίες για τους πολίτες – τουρίστες περιορίζοντας τις εστίες υπερμετάδοσης του κορονοϊού ειδικά σε χώρους ψυχαγωγίας, όπου ο κίνδυνος αυξάνεται με την παρουσία της μετάλλαξης Δέλτα και λόγω της ανάγκης όλων για διασκέδαση και συνεπώς χαλάρωση στα μέτρα.

Το κυβερνητικό επιτελείο σε συνεργασία με τους ειδικούς επιχειρεί να ισορροπήσει, δημιουργώντας ένα πλαίσιο υγειονομικής προστασίας και προσπαθώντας να αποφύγει – όσο αυτό είναι εφικτό- τα πισωγυρίσματα. Και μπορεί οι όρθιοι στα μπαρ θα αποτελούν από την Πέμπτη παρελθόν, ωστόσο το «κλειδί» για το επόμενο βήμα αφορά στο διαχωρισμό των χώρων διασκέδασης και πολιτισμού σε σχέση με τους εμβολιασμένους και τους ανεμβολίαστους.

Το βάρος αναπόφευκτα πλέον πέφτει στα νησιά, εξ’ ου και αυστηροποιούνται οι κανόνες μετακίνησης των ταξιδιωτών με πλοία, ενώ αν κριθεί επιδημιολογικά αναγκαίο η κυβέρνηση θα προχωρήσει στοχευμένες παρεμβάσεις τοπικού χαρακτήρα για να βάλει φρένο στην ξέφρενη πορεία του κορονοϊού, δεδομένου ότι στις νησιωτικές περιοχές οι δυνατότητες του συστήματος υγείας είναι πεπερασμένες.

Με app και barcode η ψυχαγωγία

Με τη συνδρομή νέων ψηφιακών εργαλείων θα επιχειρήσει η κυβέρνηση να ανοίξει τους εσωτερικούς χώρους των καταστημάτων εστίασης, διαχωρίζοντάς τα σε covid free και μεικτά. Και μπορεί ο αρχικός σχεδιασμός να είχε ως χρονικό ορόσημο την 15η Ιουλίου, ωστόσο δεν αποκλείεται να πάρει λίγες μέρες παράταση.

Οι επιχειρήσεις θα πρέπει υποχρεωτικά να δηλώσουν στο σύστημα Εργάνη εάν θα λειτουργήσουν με ποιον από τους δύο τρόπους θα λειτουργήσουν τους χώρους τους, καθώς εάν δεν το πράξουν θα τους επιβληθεί πρόστιμο ύψους 3.000 ευρώ.

Ειδική σήμανση

Παράλληλα, οι επιχειρηματίες των κέντρων ψυχαγωγίας και διασκέδασης υποχρεούνται να έχουν στην είσοδό των καταστημάτων τους ειδική σήμανση που θα ενημερώνει τους πελάτες εάν πρόκειται για χώρο αμιγή ή μικτό. Το πρόστιμο για μη σήμανση στην είσοδο ανέρχεται σε 500 ευρώ.

Βαριά πρόστιμα για τους παραβάτες

Τσουχτερά πρόστιμα από 3.000 ευρώ έως και 10.000 ευρώ θα επιβάλλονται στους χώρους που δεν τηρούν την πληρότητα που έχουν δηλώσει. Επίσης προβλέπεται αναστολή λειτουργίας από 7 έως 15 ημέρες ανάλογα με τα τετραγωνικά των επιχειρήσεων. Σε περίπτωση δεύτερης παράβασης θα μπαίνει λουκέτο με αφαίρεση αδείας της επιχείρησης.

Οι έλεγχοι θα γίνονται από διάφορες υπηρεσίες και συγκεκριμένα την αστυνομία, τη δημοτική αστυνομία, την Εθνική Αρχή Διαφάνειας, το ΣΕΠΕ, τη γγ Εμπορίου –Προστασίας του Καταναλωτή και την Πολιτική Προστασία.

Πρόστιμα και για τους πελάτες

Εάν κάποιος πελάτης βρίσκεται σε χώρο που απευθύνεται αμιγώς σε εμβολιασμένους ενώ δεν έχει τα απαραίτητα έγγραφα θα του επιβάλλεται πρόστιμο 300 ευρώ. Εάν φέρει πλαστό έγγραφο το πρόστιμο ανέρχεται σε 3.000 ευρώ.

Ψηφιακοί έλεγχοι

Μέσα στις επόμενες ημέρες θα τεθεί σε λειτουργία στο gov.gr η ειδική εφαρμογή την οποία θα κατεβάζουν οι επιχειρήσεις για να ελέγχουν τα bar code των εγγράφων εμβολιασμού ή των τεστ των πελατών.

Η εφαρμογή θα έχει τρεις χρωματικές ενδείξεις:

·       Πράσινη όταν πρόκειται για πελάτη που έχει εμβολιαστεί ή έχει νοσήσει με κορονοϊό

·       Κίτρινη για πελάτη που φέρει αρνητικό τεστ κορονοϊού

·       Κόκκινη για λανθασμένο ή μη αληθές έγγραφο.

Πώς θα ενημερώνονται οι πελάτες

Οι πελάτες θα μπορούν μέσω αναζήτησης στο gov.gr να ενημερωθούν,  εάν το κατάστημα το οποίο θέλουν να επισκεφτούν είναι αμιγώς για εμβολιασμένους ή μικτής λειτουργίας. Μάλιστα, στο πλαίσιο της επιβράβευσης των συνεπών επιχειρήσεων, οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να μαθαίνουν, εάν η επιχείρηση που επιθυμούν να επισκεφτούν έχει παραβιάσει τα προβλεπόμενα μέτρα.

της Γεωργίας Αθ. Σκιτζή/newsbeast




Το σενάριο των 3.000 κρουσμάτων κι ο «εφιάλτης» των 6.000 μολύνσεων μέσα τον Αύγουστο

Τις εκτιμήσεις του για την πορεία της πανδημίας μέσα στο επόμενο διάστημα παρουσίασε ο καθηγητής Πνευμονολογίας, Νίκος Τζανάκης.

Σύμφωνα με πίνακα που εμφάνισε στην πρωινή εκπομπή του Γιώργου Αυτιά στον ΣΚΑΪ, το πιο αισιόδοξο σενάριο για τον Αύγουστο παρουσιάζει 3.000 κρούσματα ημερησίως, με το πιθανότερο σενάριο να κάνει λόγο για 4.000 κρούσματα, ενώ υπάρχει και το αρνητικό σενάριο των 6.000 κρούσματων.

«Οι  ανεμβολίαστοι θα κολλήσουν σχεδόν όλοι. Ένα παιδάκι που θα επιστρέψει σπίτι του από την κατασκήνωση είναι μαθηματικώς βέβαιο ότι θα κολλήσουν όλοι οι οικείοι του με τους οποίους θα έρθει σε επαφή έστω μερικά λεπτά αυτό το παιδάκι» προειδοποίησε ο κ. Τζανάκης.

«To μπλε είναι τα κρούσματα και μάλιστα οι κινητοί μέσοι όροι τους για να είναι συγκρίσιμοι, η κόκκινη γραμμή το μοντέλο μας που τρέχουμε, βλέπετε ποσό καλά προσαρμόζεται στα κρούσματα η προσομοίωση έγινε χθες το βράδυ. Η (κάτω) διακεκομμένη γραμμή είναι μια πρόβλεψη που θα τη θεωρούσα παρά πολύ ευμενή αν συνέβαινε, που σημαίνει ότι θα ανέβουμε προς τον  Αύγουστο γύρω στα 3.000 κρούσματα σαν κινητός μέσος όρος. Τη θεωρώ ευμενή, υπό την προϋπόθεση ότι θα συνεχίσει ή θα αυξηθεί ο εμβολιαστικός ρυθμός και θα προσπαθήσουμε να πειθαρχήσουμε στα μέτρα. Αν τα τηρήσουμε, ενδεχομένως να υλοποιηθεί αυτό το ευμενές σενάριο» σημείωσε ο καθηγητής.

«Η πιο σωστή ίσως πρόβλεψη, αυτό που τελικώς θα γίνει είναι η δεύτερη προς τα πάνω διακεκομμένη γραμμή, η οποία θα προσεγγίσει τα 4.000 κρούσματα σαν κινητός μέσος όρος προς τις αρχές Αυγούστου και βεβαίως θα ξεπεράσουμε τα 3.000 κρούσματα περίπου στις 20 με 22 Ιουλίου».

Παραπάνω, συνέχισε ο κ. Τζανάκης, βλέπετε επίσης μια διακεκομμένη γραμμή που θα συμβεί αν πέσει ο εμβολιαστικός ρυθμός περίπου 30% με 50% απ’ ό,τι είναι τώρα. Σηματοδοτείται μια περαιτέρω εκθετική αύξηση των κρουσμάτων που δεν ξέρουμε που θα πάει, η κορυφή της είναι ακόμα άδηλη, μπορεί να πάει στα 5.000 κρούσματα, μπορεί στα 4,500 μπορεί και στα 6.000 κρούσματα… Επομένως πρέπει να σκεφτούμε πώς θα αυξήσουμε τον εμβολιαστικό ρυθμό και να περιέχουμε το ευμενές σενάριο».




“Στο τραπέζι” ο υποχρεωτικός εμβολιασμός στην εστίαση

“Στο τραπέζι” της συζήτησης φαίνεται πως έχει πέσει να βρεθεί “παραθυράκι” έτσι ώστε να είναι υποχρεωτικοί οι εμβολιασμοί στην εστίαση.

Οι επαγγελματίες εστίασης έχουν τις επιφυλάξεις τους ωστόσο είναι κάτι το οποίο μελετάται από πλευράς κυβέρνησης αλλά και επιτροπής λοιμωξιολόγων.

Εάν και εφόσον περάσει κάτι τέτοιο θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τις αντιδράσεις τόσο των επαγγελματιών όσο και των εργαζομένων καθώς δεν είναι λίγοι εκείνοι που μέχρι στιγμής για δικούς τους λόγους αρνούνται να εμβολιαστούν.

 




Πρόταση Μάκη Παπαδόπουλου προς τον Δήμαρχο για κοινή συνέντευξη τύπου φορέων για τους εμβολιασμούς

Μπορεί να έχει έρθει οδηγία σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε προς όλους τους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης για μαζική επικοινωνιακή πολιτική όσον αφορά τους εμβολιασμούς ωστόσο ακόμα οι δήμοι και οι αντιπεριφέρειες δεν φαίνεται να έχουν “αφυπνιστεί”.

Μάλιστα ο πρώτος δήμος που φαίνεται πως θα προχωρήσει σε κοινή συνέντευξη τύπου φορέων για παρότρυνση πολιτών να εμβολιαστούν το πρωί της Πέμπτης πρόκειται να είναι ο Δήμος Σερρών και η Π.Ε. Σερρών.

Είναι γεγονός ότι μέσα από το Radio ENA 90,5 έκανε την δική του πρόταση προς όλους τους φορείς ο Επικεφαλής της παράταξης “Ο Τόπος της Ζωής Μας” Μάκης Παπαδόπουλος ο οποίος πρότεινε προς τον Δήμαρχο να γίνει μία συνέντευξη τύπου για να επιταχυνθεί ακόμα περισσότερο η εμβολιαστική διαδικασία.




Ιατρού-Καραδέδος σχολιάζουν την επιστολή για υποχρεωτικό εμβολιασμό υγειονομικών

Στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ENA Channel φιλοξενήθηκαν το βράδυ της Δευτέρας τόσο η Αντιπρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Καβάλας Δέσποινα Ιατρού όσο και ο Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Ξάνθης Τάσος Καραδέδος.

Μεταξύ άλλων ο κ. Καραδέδος τόνισε ότι θα πρέπει να γίνει υποχρεωτικός ο εμβολιασμός σε όλους τους υγειονομικούς καθώς η μετάλλαξη Δέλτα δεν ειναι πολύ μακριά ενώ η κ.α Ιατρού τόνισε για ακόμα μία φορά τα οφέλη του εμβολιασμου.

Και οι δύο τέλος έκαναν λόγο ότι θα πρέπει είτε έχουμε 4ο κύμα πανδημίας είτε όχι να αναβαθμίσουμε άμεσα το ιατρικό προσωπικό καθώς και τις υποδομες των Νοσοκομείων της ΑΜ-Θ.

 




Πώς ταξιδεύουμε με πλοίο, αεροπλάνο, αυτοκίνητο | Όσα πρέπει να γνωρίζουμε

Το καλοκαίρι είναι εδώ και οι διακοπές είναι top θέμα. Μείζον θέμα είναι, όμως, και η μετάλλαξη Δέλτα, σε συνδυασμό με τα προνόμια σε εμβολιασμένους, καθώς ο φόβος για νέα έξαρση του κορονοϊού είναι διάχυτος. Ιδού, λοιπόν, εν μέσω αυτού του σκηνικού, τι ισχύει για τις μετακινήσεις με πλοίο, αεροπλάνο και αυτοκίνητο.
Αλλάζουν τα δεδομένα για τις μετακινήσεις των πολιτών, καθώς νέα μέτρα τίθενται σε εφαρμογή, τη στιγμή που η Ελλάδα εισέρχεται σε μία νέα κανονικότητα, η οποία χαρακτηρίζεται από κάποιες περισσότερες ελευθερίες για τους εμβολιασμένους.
Τι το διαφορετικό επιφυλάσσουν αυτές οι νέες ισορροπίες; Αυτό που στην ουσία αλλάζει, σε σχέση με ό,τι ίσχυε μέχρι πρότινος, είναι ο τρόπος που οι πολίτες θα ταξιδεύουν προς νησιωτικούς προορισμούς.
Καταλυτική για τα νέα μέτρα που τίθενται σε ισχύ είναι η εμφάνιση της μετάλλαξης Δέλτα που εντείνει τις ανησυχίες αύξησης της διασποράς του κορονοϊού, με την κυβέρνηση να εντατικοποιεί τις προσπάθειές της, προκειμένου να πείσει ολοένα και περισσότερους πολίτες να εμβολιαστούν. Στο πλαίσιο αυτό και υπό τον φόβο ενός νέου κύματος της πανδημίας, η κυβέρνηση προχώρησε σε νέες ρυθμίσεις που θα πλαισιώνουν τα ταξίδια των πολιτών.

Ταξίδι με πλοίο

Οι βασικές αλλαγές επέρχονται σε ό,τι αφορά τα ταξίδια με πλοίο.
Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε σήμερα ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Νίκος Χαρδαλιάς, πλέον οι μετακινήσεις με πλοίο στα νησιά θα πραγματοποιούνται με πιστοποιητικό εμβολιασμού, πιστοποιητικό νόσησης ή αρνητικό test (PCR ή rapid).
Οι αλλαγές αυτές θα ισχύσουν από τη Δευτέρα, 5 Ιουλίου.
Συγκεκριμένα, τα μέτρα που ισχύουν είναι τα εξής:

Οι ενήλικες θα πρέπει να φέρουν: Πιστοποιητικό εμβολιασμού ή πιστοποιητικό νόσησης, αρνητικό αποτέλεσμα τεστ PCR τις τελευταίες 72 ώρες ή αρνητικό αποτέλεσμα rapid test τις τελευταίες 48 ώρες.

Για ανήλικους 12 – 17 ετών, θα απαιτείται οποιοδήποτε τεστ, συμπεριλαμβανομένου του self test, ενώ οι ανήλικοι έως 12 ετών ταξιδεύουν ελεύθερα.

Στην επιστροφή από τα νησιά συνίσταται η διενέργεια self test για όλους όσους είναι άνω των 12 ετών.

Ταξίδι με αεροπλάνο

Για τις πτήσεις εσωτερικού προς νησιωτικούς προορισμούς, οι πολίτες πρέπει να πληρούν κάποια από τις παρακάτω προϋποθέσεις:

Να έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον 14 ημέρες από τον εμβολιασμό τους (πλήρως εμβολιασμένοι) και να προσκομίσουν πιστοποιητικό εμβολιασμού.

Να έχουν διαγνωσθεί αρνητικοί είτε σε τεστ PCR εντός των 72 ωρών πριν την προγραμματισμένη ώρα ταξιδιού, είτε σε rapid test εντός των τελευταίων 48 ωρών. Η αρνητική διάγνωση του ελέγχου με την μέθοδο PCR και της εξέτασης με rapid test αποδεικνύεται με την επίδειξη σχετικής βεβαίωσης.

Να επιδεικνύουν πιστοποιητικό νόσησης που εκδίδεται 30 ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως 180 ημέρες μετά από αυτόν.

Σημειώνεται ότι οι πολίτες, για τις μετακινήσεις τους προς τις χώρες της ΕΕ, θα μπορούν να εκδίδουν το Ευρωπαϊκό Ψηφιακό Πιστοποιητικό COVID-19.
Με το πιστοποιητικό, ο πολίτης θα ταξιδεύει εντός της ΕΕ χωρίς περαιτέρω ταξιδιωτικούς περιορισμούς (π.χ. τεστ ή καραντίνα).
Στο πιστοποιητικό αναφέρονται διάφορα στοιχεία ταυτότητας του κατόχου του, (όνομα, ημερομηνία γέννησης) και πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση της υγείας του έναντι της COVID: Είτε εμβολιασμός (με πληροφορίες για τον τύπο του εμβολίου και την ημερομηνία της τελευταίας δόσης), είτε αρνητικό μοριακό τεστ (ημερομηνία και τύπος τεστ), είτε αντισώματα μετά τη νόσο (διάρκεια ανοσίας).
Διατίθεται σε έντυπη ή ψηφιακή μορφή και σε δύο γλώσσες (στη γλώσσα του κράτους που το εκδίδει και στα αγγλικά), ενώ διαθέτει ένα QR Code.
Οι πολίτες μπορούν να εκδώσουν το πιστοποιητικό στο gov.gr ενώ είναι δυνατή η έκδοσή του και σε Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), σε περίπτωση που υπάρχει κάποιο πρόβλημα έκδοσης του πιστοποιητικού.

Ταξίδι με αυτοκίνητο ΙΧ

Σε ό,τι αφορά τα ταξίδια με αυτοκίνητο, αυτό που ισχύει είναι ο περιορισμός στον αριθμό των επιβαινόντων.
Συγκεκριμένα, για ΙΧ έως επτά θέσεων, επιτρέπονται μέχρι τρεις επιβάτες πλέον του οδηγού, ενώ για ΙΧ έως εννέα θέσεων, επιτρέπονται μέχρι τέσσερις επιβάτες πλέον του οδηγού.
Η υπέρβαση του ορίου επιβαινόντων επιτρέπεται μόνο εφόσον στο όχημα επιβαίνουν α) ανήλικα τέκνα, η κατ’ οίκον παραμονή των οποίων υπό την εποπτεία ενηλίκου είναι αδύνατη ή β) άτομο που χρήζει βοήθειας από δεύτερο επιβάτη για τη μετακίνησή του.
Υποχρεωτική είναι η χρήση της μάσκας, με εξαίρεση όταν επιβαίνουν μόνο ο/η οδηγός, σύζυγοι/συμβιούντες και συγγενείς α’ και β’ βαθμού.
Να σημειωθεί, εν τω μεταξύ, ότι ο Νίκος Χαρδαλιάς τόνισε ότι σε ό,τι αφορά τις χερσαίες μετακινήσεις, αξιολογούνται τα επιδημιολογικά δεδομένα από την κυβέρνηση και η κατάσταση θα επανεκτιμηθεί σύντομα, χωρίς να δίδονται περαιτέρω πληροφορίες σχετικά με το εάν εξετάζεται το ενδεχόμενο αυστηρότερων μέτρων και για τις διαπεριφερειακές μετακινήσεις με ΙΧ.



Μεταξάς | Δεν θα γινουμε χωροφύλακες στα καταστήματα μας

Σε δηλώσεις προχώρησε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ENA Channel το βράδυ της Τρίτης ο γενικός γραμματέας του σωματείου Καφεζυθοπωλών Καβάλας Μιχάλης Μεταξάς μετά το πέρας των ανακοινώσεων για τα νέα μέτρα στην εστίαση από τον Άδωνι Γεωργιαδη.

Ο κ. Μεταξάς ήταν επικριτικός απέναντι στα νέα μέτρα καθώς όπως τόνισε η κυβέρνηση προτρέπει τους καταστηματάρχες να γίνουμε οι χωροφύλακες στα καταστήματα μας και να ελέγχουμε τους πελάτες μας, αυτό δεν πρόκειται να γίνει.

Μάλιστα πρόσθεσε ότι οι συγκεκριμένες ανακοινώσεις δύσκολα θα ισχύσουν ενώ για ακόμα μία φορά η κυβέρνηση επιλέγει τον κλάδο την εστίασης που έχει πληγεί σημαντικά για να κάνει πειραματισμούς.

Παρακολουθήστε το απόσπασμα




Δεν πηγαίνουν να εμβολιαστούν οι Ρομά

Ένα μεγάλο πρόβλημα φαίνεται πως προκύπτει με την έλλειψη επικοινωνίας με τους πολίτες ρομά σε αρκετές περιοχές της χώρας.

Σύμφωνα με τον νομίατρο Καβάλας Χρήστο Παπαδόπουλο δεν πηγαίνουν να εμβολιαστούν οι ρομά συμπολίτες μας ενώ το ποσοστό κάλυψης τους είναι τρομερά χαμηλό.

Αυτό δημιουργεί πρόβλημα σίγουρα στην κοινότητα τόνισε ο κ. Παπαδόπουλος και πρόσθεσε ότι θα πρέπει να υπάρξει καλύτερη επικοινωνιακή πολιτική γύρω από το εμβόλιο.

Φωτογραφία Αρχείου




Σαρηγιάννης | Φόβοι για πάνω από 1.000 κρούσματα στην Ελλάδα τον Αύγουστο

Το παράδειγμα των ευρωπαϊκών χωρών, όπου αναμένεται να επικρατήσει η μετάλλαξη Δέλτα φαίνεται πως θα ακολουθήσει και η χώρα μας, σύμφωνα με τις προβλέψεις των επιστημόνων, οι οποίοι περιμένουν εκ νέου τετραψήφιο αριθμό κρουσμάτων.

Όπως ανέφερε το πρωί της Δευτέρας ο καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής ΑΠΘ, Δημοσθένης Σαρηγιάννης, λόγω της μετάλλαξης οι προβλέψεις δείχνουν ότι στα τέλη Αυγούστου αναμένονται περίπου 1.000 κρούσματα ημερησίως στην Ελλάδα. Μάλιστα ο κ. Σαρηγιάννης επισήμανε ότι «το στέλεχος Δέλτα θα επικρατήσει στη χώρα μας».

Εξηγώντας τι δείχνουν τα μοντέλα σχετικά με τη μετάλλαξη Δέλτα, ο καθηγητής ΑΠΘ, εξήγησε ότι «πάμε βουρ για μετάλλαξη Δέλτα. Μέσα στον επόμενο μήνα θα αρχίσει να εξαπλώνεται πολύ γρήγορα. Μέχρι τέλος Αυγούστου το στέλεχος Δέλτα θα κυριαρχήσει στη χώρα μας».




Αγγελόπουλος | Κάμψη στην εμβολιαστική διαδικασία στο Κ.Υ Πρίνου Θάσου

Μία κάμψη παρατηρείται στην εμβολιαστική διαδικασία στο Κ.Υ Πρίνου Θάσου όπως μετέφερε σε δηλώσεις του στο Radio ENA 90,5 ο διευθυντής του Κ.Υ Πρίνου Θάσου Θωμάς Αγγελόπουλος.

Αυτό συμβαίνει σύμφωνα με τον ίδιο καθώς στο Κ.Υ Πρίνου υπήρξαν κατά κύριο λόγο εμβολιασμοί με το μονοδοσικό εμβόλιο της Johnson & Johnson κάτι που γίνεται πλεόν και σε άλλα Νομαρχιακά Κέντρα Υγείας.

Σύμφωνα τέλος με τον κ. Αγγελόπουλο στο σύνολο των Θασίων πολιτών φαίνεται έχει εμβολιαστεί μόλις το μισό δηλαδή περίπου 55% ενώ το συγκεκριμένο ποσοστό αφορά κυρίως μεγάλες ηλικίες.




Παπαδόπουλος | Υπάρχει περίπτωση να επιστρέψουν οι μάσκες λόγω μετάλλαξης “Δέλτα”

Υπάρχει μία περίπτωση να επιστρέψουν οι μάσκες λόγω της μετάλλαξης “Δέλτα” τόνισε σε δηλώσεις του στο Radio ENA 90,5 ο νομίατρος της Π.Ε Καβάλας Χρήστος Παπαδόπουλος.

Μάλιστα πρόσθεσε ότι υπάρχουν ανησυχίες για την μετάλλαξη ενώ θα πρέπει άμεσα όλοι να εμβολιαστούν.

Σε ερώτηση για το αν προχωρούν οι εμβολιασμοί στους ρομά ο ίδιος τόνισε ότι αυτό δεν γίνεται διότι δεν υπάρχει προσέλευση ενώ τόνισε ότι δεν υπάρχει σωστή επικοινωνιακή πολιτική όσον αφορά τα εμβόλια.

Τέλος ο ίδιος έκανε λόγο ότι ακόμα δεν έχει περάσει η πανδημία και δεν έχει φύγει ο κορωνοιος οπότε δεν πρέπει να εφησυχαζόμαστε.




Προνόμια εμβολιασμένων | Το σχέδιο για covid free χώρους – Με QR code ο έλεγχος

Το σχέδιο για άρση περιορισμών μόνο για εμβολιασμένους πολίτες θα ανακοινώσει η κυβέρνηση τις επόμενες ημέρες ενδεχομένως και αύριο Δευτέρα. Τα λεγόμενα προνόμια για εμβολιασμένους, αναμένεται να τεθούν σε ισχύ από τον Ιούλιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΣΚΑΪ οι ιδιοκτήτες μαζικών χώρων (κινηματογράφοι, θέατρα, συναυλίες, φεστιβάλ, αθλητικές εκδηλώσεις) έχουν την επιλογή αν θα προσφέρουν υπηρεσίες μόνο σε εμβολιασμένους ή σε όλους τους πολίτες.

Εάν επιλέξουν ο χώρος τους να είναι covid free τότε θα λειτουργούν χωρίς υγειονομικά πρωτόκολλα. Ο έλεγχος εμβολιασμού του πελάτη αναμένεται να γίνεται μέσω ειδικής εφαρμογής που θα έχει στη διάθεσή του ο ιδιοκτήτης στην οποία θα σκανάρει το QR Code του πιστοποιητικού εμβολιασμού.

Εάν επιλέξουν ο χώρος τους να δέχεται ανεμβολίαστους πολίτες τότε θα λειτουργούν με τα ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα, δηλαδή με μάσκες, αποστάσεις και περιορισμούς στην πληρότητα των χώρων.

Εξαιρούνται δημόσιες υπηρεσίες, νοσοκομεία, σουπερ μαρκετ, καταστήματα, τράπεζες και Μέσα Μεταφοράς όπου δεν θα υπάρχει διάκριση μεταξύ εμβολιασμένων και μη.




Κορονοϊός στην Ελλάδα | Τα πρώτα «προνόμια» και η ανησυχία για τέταρτο κύμα λόγω της μετάλλαξης Δέλτα

Η άρση της απαγόρευσης κυκλοφορίας το βράδυ έρχεται από αύριο, με την χαλάρωση των μέτρων, που έχει ως στόχο την επιστροφή στην κανονικότητα, να εμπεριέχει και «προνόμια» για τους εμβολιασμένος.

Συγκεκριμένα, από τη Δευτέρα 28 Ιουνίου οι πλήρως εμβολιασμένοι θα εξαιρούνται από τη διενέργεια self test για την εργασία τους και για την άθλησή τους στα γυμναστήρια, με μοναδική προϋπόθεση να έχουν περάσει 15 ημέρες από την τελευταία δόση.

Επιπλέον, η κυβέρνηση θέλοντας να δώσει ακόμη μεγαλύτερη ώθηση στους εμβολιασμούς για τον κορονοϊό εξετάζει τα εξής σενάρια για νέα «προνόμια»:

-Ελεύθερη είσοδος εμβολιασμένων στην εστίαση και στους κλειστούς χώρους

-Διευκολύνσεις στις μετακινήσεις, εντός αλλά και εκτός Ελλάδας, όπως για παράδειγμα μη υποχρέωση υποβολής εμβολιασμένων σε rapid test.

-Ελεύθερη είσοδος των εμβολιασμένων σε εκδηλώσεις άνω των 1.000 ατόμων

-Ελεύθερη η είσοδος για όσους έχουν εμβολιαστεί στα γυμναστήρια,  τα μπαρ, τα κέντρα διασκέδασης και στα γήπεδα.

Κορονοϊός στην Ελλάδα: Φόβος για τέταρτο κύμα λόγω της μετάλλαξης Δέλτα

Μεγάλη κουβέντα έχει ανοίξει τις τελευταίες ημέρες αναφορικά με την μετάλλαξη Δέλτα, η οποία αναμένεται να κυριαρχήσει ακόμη και στη χώρα μας.

Μάλιστα, ο καθηγητής Πολιτικής της Υγείας της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του Λονδίνου (LSE), Ηλίας Μόσιαλος, εξήγησε ότι το τέταρτο κύμα που κάποια στιγμή θα πλήξει την Ελλάδα θα αφορά τη συγκεκριμένη μετάλλαξη, υπογραμμίζοντας ότι θα πλήξει όσους δεν έχουν εμβολιαστεί, τα παιδιά που δεν έχουν εμβολιαστεί και τους ανοσοκατασταλμένους που δεν τους έχουν πιάσει οι 2 δόσεις.

Μάλιστα σημείωσε πως ίσως θα πρέπει να επισπευθεί η τρίτη δόση για τους ανοσοκατασταλμένους για να προστατευτούν, ενώ τόνισε πως θα είναι μικρά τα προβλήματα για τους εμβολιασμένους.

Υπογράμμισε πως τώρα στόχος στην χώρα μας είναι το 70% του πληθυσμού να έχει κάνει τουλάχιστον την πρώτη δόση του εμβολίου μέσα στον Ιούλιο και πως αυτή την στιγμή περίπου το 40% των ατόμων 60-70 ετών που δεν έχει εμβολιαστεί.

«Πρέπει να ενταθούν οι εμβολιασμοί η κυβέρνηση πρέπει να εστιάσει που είναι τα προβλήματα σε ποιες ηλικιακές ομάδες και περιοχές έτσι ώστε με ειδικές παρεμβάσεις να πεισθούν οι πολίτες να εμβολιαστούν» ανέφερε χαρακτηριστικά.




Σε πρώτο πλάνο τα «προνόμια» για τους εμβολιασμένους | Ποια μέτρα εξετάζονται

Προτεραιότητα στα «προνόμια» που θα έχουν οι εμβολιασμένοι φαίνεται να έχει δώσει η κυβέρνηση.

Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ η κυβέρνηση ετοιμάζεται για νέα καμπάνια υπέρ του εμβολιασμού για τον κορονοϊό, προκειμένου να πειστούν όσοι δεν έχουν εμβολιαστεί ακόμα και παράλληλα θα γίνουν οι ανακοινώσεις για τα «προνόμια».

«Είναι απολύτως εφικτός ο στόχος να μην ξανακλείσουμε», ανέφερε μετά τη Σύνοδο Κορυφής ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σημειώνοντας ότι μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα έχουμε ανακοινώσεις.

Όσον αφορά τα «προνόμια», αρχικά από τη Δευτέρα 28 Ιουνίου η κυβέρνηση θα απαλλάξει τους πλήρως εμβολιασμένους από την υποχρέωση των self test.

Εργαζόμενοι και αθλούμενοι στα γυμναστήρια, 15 ημέρες μετά την ολοκλήρωση του εμβολιασμού, δεν θα χρειάζεται να κάνουν self test.

Τα υπόλοιπα προνόμια που αναμένεται να ανακοινωθούν για τους πλήρως εμβολιασμένους θα είναι η ελεύθερη πρόσβαση σε πολιτιστικά γεγονότα και αθλητικούς χώρους, όπως επίσης και η πρόσβαση στους εσωτερικούς χώρους των καταστημάτων.




Θερίζει το τρίτο κύμα του κορονοϊού στη Βραζιλία | 2.001 θάνατοι και 79.277 κρούσματα σε 24 ώρες

Το υπουργείο Υγείας της Βραζιλίας ανακοίνωσε χθες Παρασκευή ότι τις προηγούμενες 24 ώρες διαπιστώθηκαν οι θάνατοι 2.001 ασθενών με την COVID-19 και επιβεβαιώθηκαν εργαστηριακά 79.277 κρούσματα του SARS-CoV-2.

Στο μεγαλύτερο κράτος της Λατινικής Αμερικής (212 εκατ. κάτοικοι), που πλήττεται από τρίτο κύμα της πανδημίας του νέου κορονοϊού, ο επίσημος απολογισμός των θυμάτων έχει φθάσει μέχρι εδώ τους 511.142 θανάτους επί συνόλου 18,3 εκατ. και πλέον μολύνσεων.

Η Βραζιλία που καταγράφει τον δεύτερο βαρύτερο εθνικό απολογισμό της πανδημίας, πίσω μόνο από τις ΗΠΑ (πάνω από 600.000 νεκροί), και τον τρίτο υψηλότερο αριθμό μολύνσεων στον κόσμο. Χειρότερα, ειδικοί χαρακτηρίζουν πολύ υποτιμημένους τους επίσημους αριθμούς.

Ινδονησία: Σχεδόν 19.000 κρούσματα και 422 θάνατοι σε 24 ώρες   

Τα επιβεβαιωμένα κρούσματα του SARS-CoV-2 στην Ινδονησία αυξήθηκαν κατά 18.872 σε 24 ώρες, φθάνοντας τα 2.072.867 συνολικά, ανακοίνωσε χθες Παρασκευή το υπουργείο Υγείας της νησιωτικής χώρας της Ασίας.

Οι θάνατοι άλλων 422 ασθενών με την COVID-19 το ίδιο διάστημα αύξησαν τον επίσημο απολογισμό των θυμάτων της πανδημίας του νέου κορονοϊού στους 56.371 νεκρούς ως αυτό το στάδιο, σύμφωνα με τα δεδομένα του υπουργείου.

Μεξικό: 278 θάνατοι και σχεδόν 5.300 κρούσματα σε 24 ώρες   

Το υπουργείο Υγείας του Μεξικού έκανε γνωστό χθες Παρασκευή ότι τις προηγούμενες 24 ώρες υπέκυψαν άλλοι 278 ασθενείς με την COVID-19 και επιβεβαιώθηκαν ακόμη 5.270 κρούσματα του SARS-CoV-2.

Ο απολογισμός των θυμάτων της πανδημίας του νέου κορονοϊού στη χώρα των 126 εκατ. κατοίκων ανέρχεται ως αυτό το στάδιο σε 232.346 νεκρούς επί συνόλου 2.498.357 μολύνσεων, κατά τα επίσημα δεδομένα.

Η μεξικανική κυβέρνηση όμως έχει σημειώσει πως ο επίσημος απολογισμός, ο τέταρτος βαρύτερος παγκοσμίως, είναι υποτιμημένος. Δεδομένα για την πλεονάζουσα θνησιμότητα που δημοσιοποίησε το υπουργείο Υγείας τον Μάρτιο έδειξαν ότι οι θάνατοι εξαιτίας της COVID-19 είναι κατά τουλάχιστον 60% περισσότεροι από τους επιβεβαιωμένους.

Ιράν: Άλλοι 115 θάνατοι και πάνω από 10.800 κρούσματα σε 24 ώρες

Το υπουργείο Υγείας του Ιράν ανακοίνωσε χθες Παρασκευή ότι τις προηγούμενες 24 ώρες επιβεβαιώθηκαν ακόμη 10.820 κρούσματα του SARS-CoV-2, με το σύνολο των πολιτών που έχουν μολυνθεί από τον νέο κορονοϊό στην Ισλαμική Δημοκρατία να φθάνει τους 3.150.949.

Το ίδιο διάστημα, οι θάνατοι άλλων 115 ασθενών με την COVID-19 αύξησαν τον απολογισμό των θυμάτων της πανδημίας στους 83.588 νεκρούς ως αυτό το στάδιο από την εκδήλωσή της στην ιρανική επικράτεια τον Φεβρουάριο του 2020, κατά τα επίσημα δεδομένα.

Σε μονάδες εντατικής θεραπείας (ΜΕΘ) νοσοκομείων του Ιράν νοσηλεύονται 3.219 ασθενείς, πάντα κατά το υπουργείο Υγείας.

Μέχρι χθες είχαν λάβει τουλάχιστον μία δόση του εμβολίου τους για την COVID-19 4,4 εκατ. πολίτες, εκ των οποίων 1,1 εκατ. έλαβαν και τις δύο.

Γερμανία: 68 θάνατοι και 592 κρούσματα σε 24 ώρες

Τα επιβεβαιωμένα κρούσματα του SARS-CoV-2 στη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 592 τις προηγούμενες 24 ώρες, φθάνοντας τα 3.726.172, σύμφωνα με τα δεδομένα που δημοσιοποίησε σήμερα Σάββατο το Ινστιτούτο Ρόμπερτ Κοχ, ο φορέας επιδημιολογικής επιτήρησης της χώρας.

Το ίδιο διάστημα, άλλοι 68 ασθενείς με την COVID-19 υπέκυψαν, αυξάνοντας τον απολογισμό των θυμάτων της πανδημίας του νέου κορονοϊού στους 90.746 νεκρούς μέχρι εδώ, κατά την ίδια πηγή.

Τουρκία: Πάνω από 5.600 κρούσματα και 56 θάνατοι σε 24 ώρες   

Το υπουργείο Υγείας της Τουρκίας ανακοίνωσε χθες Παρασκευή ότι τις προηγούμενες 24 ώρες επιβεβαιώθηκαν 5.630 κρούσματα του SARS-CoV-2, με το σύνολο των ανθρώπων που έχουν μολυνθεί από τον νέο κορονοϊό να αυξάνεται στους 5.398.878.

Το ίδιο διάστημα άλλοι 56 ασθενείς με την COVID-19 υπέκυψαν, με τον απολογισμό των θυμάτων της πανδημίας στην Τουρκία να φθάνει τους 49.473 νεκρούς ως εδώ από την 11η Μαρτίου 2020, κατά τα επίσημα δεδομένα.

Οι ασθενείς που νοσηλεύονται σε σοβαρή κατάσταση σε νοσοκομεία της Τουρκίας είναι 737.

Αφότου άρχισε η εκστρατεία μαζικής ανοσοποίησης στη γείτονα, τη 14η Ιανουαρίου – κυρίως με το εμβόλιο της κινεζικής φαρμακοβιομηχανίας Sinovac – έχουν λάβει τουλάχιστον μια δόση εμβολίου πάνω από 31,6 εκατομμύρια πολίτες της χώρας, πάντα σύμφωνα με τα επίσημα δεδομένα.




Κορονοϊός | Η Ρωσία επιβάλλει τον εμβολιασμό σε κατηγορίες εργαζομένων

Ουποχρεωτικός εμβολιασμός κατά του κορονοϊού για ορισμένες πληθυσμιακές ομάδες θα υιοθετηθεί από τη Δευτέρα (28/06) σε ακόμη 8 περιοχές της Ρωσίας, εκτός από τις ήδη 10 περιοχές της χώρας που έχει υιοθετηθεί. Στη διευκρίνηση αυτή προχώρησε την Παρασκευή 25 Ιουνίου η επικεφαλής της ρυθμιστικής αρχής προστασίας της υγείας του καταναλωτή Rospotrebnadzor, Άννα Ποπόβα.

«Μέχρι σήμερα ο υποχρεωτικός εμβολιασμός, ανάλογα με την επιδημιολογική κατάσταση που αφορά ομάδες κινδύνου και ορισμένες επαγγελματικές ομάδες, έχει εισαχθεί σε 10 περιφέρειες της χώρας. Από τη Δευτέρα επεκτείνεται σε ακόμη 8 περιοχές», δήλωσε η Ποπόβα, χαρακτηρίζοντας το μέτρο αυτό «αποτελεσματικό».

Αναφερόμενη στα τεστ κατά του κορονοϊού, η αξιωματούχος είπε ότι την τελευταία εβδομάδα αυξήθηκαν κατά 300 ανά 100.000 πληθυσμού σε όλη τη χώρα, ενώ σε 6 περιοχές η αναλογία αυτή παραμένει στα 150 ανά 100.000 κατοίκους.

Παράλληλα και σύμφωνα με το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο Ρώσος πρωθυπουργός, Μιχαήλ Μισούστιν, ανακοίνωσε ότι 21.000.000 πολίτες έχουν εμβολιασθεί από τα 144 εκατομμύρια που είναι ο πληθυσμός της χώρας.

Ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου, Ντμίτρι Πεσκόφ, σημείωσε από την πλευρά του ότι προτίθεται να εμβολιασθεί τις προσεχείς εβδομάδες με το μονοδοσικό εμβόλιο Sputnik Light, που είναι το τέταρτο ρωσικό εμβόλιο κατά του κορονοϊού.




Ανησυχία για τη μετάλλαξη Δέλτα | Εμβολιασμοί για να μην ξαναέρθουν τα lockdown

Μπορεί η επιδημιολογική πορεία της χώρας να παρουσιάζεται ολοένα και καλύτερη, όμως η εμφάνιση της μετάλλαξης Δέλτα ήρθε για να προκαλέσει ανησυχία στους ειδικούς.

Η χώρα κινείται σε καλοκαιρινούς ρυθμούς, με την απαγόρευση κυκλοφορίας να καταργείται τη Δευτέρα, όμως παρά τα βήματα που γίνονται με στόχο την «επιστροφή στην κανονικότητα», η νέα μετάλλαξη προβληματίζει, καθώς λόγω της μεταδοτικότητάς της επαναφέρει τον κίνδυνο για τοπικά lockdown.

«Σε ό,τι αφορά στη μετάλλαξη τύπου Δέλτα, στην δική μου παρέμβαση υποστήριξα πως δεν πρέπει να πάμε σε λογική νέων περιορισμών, αλλά αντιθέτως να επιταχύνουμε τους εμβολιασμούς. Το είπα και χθες, όσοι έχουν εμβολιαστεί είναι προστατευμένοι, οι ανεμβολίαστοι κινδυνεύουν. Πρέπει και στην χώρα μας να απευθυνθούμε τόσο προς τους νέους, όσο και προς τις μεγαλύτερες ηλικίες να σπεύσουν να εμβολιαστούν», δήλωσε μεταξύ άλλων ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την συνέντευξη Τύπου, μετά το πέρας των εργασιών της Συνόδου Κορυφής.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε κι ο πρόεδρος του ΕΟΔΥ, Παναγιώτης Αρκουμανέας, ο οποίος σημείωσε ότι «αυτή τη στιγμή τα μοντέλα δείχνουν ότι μέσα στον Αύγουστο η μετάλλαξη Δέλτα θα είναι το κυρίαρχο στέλεχος σε ολόκληρη την Ευρώπη, και προφανέστατα και πιθανότατα και στη χώρα μας… Λύση είναι τα εμβόλια. Πρώτον πρέπει όλοι να εμβολιαστούμε. Δεύτερον τα εμβόλια είναι ασφαλή. Έχουν γίνει δισεκατομμύρια δόσεις σε όλο τον πλανήτη και εκατομμύρια στη χώρα μας με απειροελάχιστες επιπλοκές. Τρίτον οι μη εμβολιασμένοι και οι περιοχές με χαμηλή εμβολιαστική κάλυψη πολύ πιθανόν, για να μην πω σίγουρα, μπορεί να αντιμετωπίσουν προβλήματα».

Κορονοϊός: Λίγο κάτω από 400 νέα κρούσματα -Στους 239 οι διασωληνωμένοι

Ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε κατά την τελευταία ενημέρωση 395 νέα κρούσματα κορονοϊού, ενώ οι νέοι θάνατοι φτάνουν στους 21. Στους 239 οι διασωληνωμένοι στην Ελλάδα.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΕΟΔΥ: «Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου covid-19, που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες από τον ΕΟΔΥ, είναι 395, εκ των οποίων κανένα δεν εντοπίστηκε σε ελέγχους στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 420.295 (ημερήσια μεταβολή +0,1%), εκ των οποίων 51,2% άνδρες. Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 38 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 578 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 239 (65,3% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 67 έτη. To 82,8% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 2.649 ασθενείς. Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 53 (ημερήσια μεταβολή -18,46%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 58 ασθενείς.

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 21, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 12.634 θάνατοι. Το 95,2% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω».




Καβάλα | Συγκλόνισε το Πανελλήνιο υπόθεση αυτοχειρίας ενός συνταξιούχου αγρότη στο Ελαιοχώρι

Συγκλονίζει την Καβάλα η οικογενειακή τραγωδία που κορυφώθηκε με την αυτοκτονία ενός ηλικιωμένου αγρότη. Ο άνδρας αυτός έχασε από κορονοϊό, μέσα σε λίγους μήνες, τη γυναίκα και τον γιο του.

Ήταν τον περασμένο Οκτώβριο όταν η γυναίκα του αγρότη από την Καβάλα νόσησε από κορονοϊο. Άφησε την τελευταία της πνοή, νικημένη από την Covid-19, τον Νοέμβριο.  Λίγες ημέρες αργότερα έχασε και τον γιο του από κορωνοϊό.

Ο Γιος του θανόντος ήταν ιερομοναχός στο Άγιο Όρος, νόσησε από κορωνοϊό. Απεβίωσε στις 9 Δεκεμβρίου στην Χαλκιδική.

Όπως τόνισε ο αδερφός του συνταξιούχου αγρότη στην κάμερα του ENA Channel “Νομίζαμε ότι θα τα καταφέρουμε. Ότι ο αδερφός μου πάλεψε και τα κατάφερε. Αλλά τελικά δυστυχώς τον χάσαμε…”

Συγκλονισμένος ο αδερφός του αυτόχειρα Δημήτρης Φίτσιος

Λέξεις που συγκλονίζουν και φράσεις που προκαλούν απόλυτη θλίψη για να περιγράψει κανείς αυτή την τραγωδία μίας ολόκληρης οικογένειας…

Δείτε το ρεπορτάζ του ENA Channel

Ακούστε μόνο τις δηλώσεις του αδερφού του αυτόχειρα




Εξαδάκτυλος για περιφορά Απ. Παύλου | Υπάρχει περιορισμός για την συγκέντρωση ατόμων

Σε δηλώσεις για μία σειρά θεμάτων προχώρησε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ENA Channel το βράδυ της Πέμπτης ο Πρόεδρος του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου Καβάλας Αθανάσιος Εξαδάκτυλος.

Ο ίδιος ερωτηθείς για το θέμα της λιτανείας του Αποστόλου Παύλου στην Καβάλα και τον εορτασμό της ημέρας έκανε λόγο πως ακόμα ισχύει ο περιορισμός για την συγκέντρωση ατόμων συμφωνα με την ΚΥΑ που είναι σε ισχύ μέχρι 28/6. Ωστόσο δεν φάνηκε ιδιαίτερα αισιόδοξος για το εάν πρόκειται να γίνει η όχι η περιφορά ακόμα και με την χρήση μάσκας και με αποστάσεις.

Τόνισε μάλιστα ότι αυτό είναι απόφαση ολόκληρης της επιτροπής και όχι ατομικής ωστόσο επέμεινε ότι από την στιγμή που υπάρχει ο περιορισμός για την συγκέντρωση ατόμων σε ανοιχτό χώρο μάλλον είναι δύσκολο να πραγματοποιηθεί κάτι τέτοιο.

Δείτε την τοποθετηση του κ. Εξαδάκτυλου




Παγώνη | Δεν βλέπω τέταρτο κύμα κορωνοϊου εάν συνεχίζονται σταθερά οι εμβολιασμοί

Σε δηλώσεις στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ENA Channel με τον Απόστολο Ατζεμιδάκη σχετικά με την πορεία των εμβολιασμών αλλά και το γεγονός ότι από σήμερα βγάζουμε τις μάσκες προχώρησε η πρόεδρος της ΕΙΝΑΠ Ματίνα Παγώνη.

Η ίδια τόνισε ότι είναι προς την σωστή κατεύθυνση το γεγονός ότι πλέον δεν θα φοράμε μάσκες, ενώ έκρινε αναγκαία την χρήση μάσκας σε περιοχές με συγχρωτισμό και συνωστισμό.

Στην ερώτηση πιθανότητας τέταρτου κύματος η κ. Παγώνη τόνισε ότι δεν πιστεύει ότι θα υπάρχει εάν συνεχιστούν σταθερά οι εμβολιασμοί και αγγίξουν το 70% του πληθυσμού στην χώρα.

 




Κλειτσιώτης | Όσοι νοσηλεύονται στο Νοσοκομείο Καβάλας είναι ανεμβολίαστοι

Προχωρά ικανοποιητικά η εμβολιαστική διαδικασία στα εμβολιαστικά κέντρα του Νοσοκομείου Καβάλας.

Οπως τόνισε ο διοικητής του Νοσοκοκομείου Καβάλας Ντίνος Κλειτσιώτης στο Radio ENA 90,5 στα εμβολιαστικά κέντρα του Νοσοκομείου Καβάλας γίνονται 300 εμβόλια καθημερινά ενώ μόλις χτες Τετάρτη έγιναν 90 εμβόλια μόνο της Astra Zeneca.

Το αξιοσημείωτο όμως είναι και το έκανε γνωστό ο κ. Κλειτσιώτης ότι όσα περιστατικά νοσηλεύονται στο Νοσοκομείο Καβάλας είναι όλοι ανεμβολίαστοι.

 




Τέλος οι μάσκες μέσα στην εβδομάδα – Αναμένονται οι ανακοινώσεις

Ανοίγει και στην Ελλάδα η συζήτηση για την άρση του μέτρου χρήσης μάσκας (έναντι του Covid-19) σε εξωτερικούς χώρους. Το θέμα θα «εξεταστεί τις επόμενες ημέρες» ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας Συντονισμού της κυβέρνησης, Θανάσης Κοντογεώργης ενώ ο πρόεδρος του ΕΟΔΥ, Παναγιώτης Αρκουμανέας, προανήγγειλε πως «τις επόμενες εβδομάδες θα βγάλουμε τις μάσκες».

Η ημέρα που θα πετάξουμε τις μάσκες είναι πολύ κοντά, καθώς αύριο, Τετάρτη, ξεκινά και επισήμως η συζήτηση για το συγκεκριμένο θέμα στην Επιτροπή των Εμπειρογνωμόνων του Υπουργείου Υγείας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του in.gr η Επιτροπή αναμένεται να συνεδριάσει αύριο και την Πέμπτη για μία σειρά θεμάτων.

Πρώτο στη λίστα θα είναι η άρση της χρήσης μάσκας, την οποία θα έχουμε πετάξει μέχρι το τέλος του μήνα και πολύ πιθανό από αυτή την εβδομάδα.

Μάλιστα η κατάργηση της χρήσης της μάσκας θα αφορά όλους τους πολίτες σε εξωτερικούς χώρους, δηλαδή εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους.




Θρήνος δίχως τέλος στη Βραζιλία | 2.495 θάνατοι και σχεδόν 99.000 κρούσματα σε 24 ώρες

Το υπουργείο Υγείας της Βραζιλίας ανακοίνωσε χθες Παρασκευή ότι τις προηγούμενες 24 ώρες υπέκυψαν 2.495 ασθενείς με την COVID-19 και επιβεβαιώθηκαν 98.832 κρούσματα του SARS-CoV-2.

Ο απολογισμός της πανδημίας του νέου κορονοϊού στο μεγαλύτερο κράτος της Λατινικής Αμερικής έφθασε έτσι τους 498.499 νεκρούς επί συνόλου 17.801.482 μολύνσεων μέχρι εδώ, σύμφωνα με τα δεδομένα του υπουργείου.

Η Βραζιλία θα ξεπεράσει επισήμως το μακάβριο ορόσημο των 500.000 νεκρών αν όχι σήμερα εντός ημερών, ενώ ο αριθμός των ανθρώπων που έχουν προσβληθεί πλησιάζει με ταχύ ρυθμό το δυσοίωνο ορόσημο των 18 εκατομμυρίων, την ώρα που ειδικοί προειδοποιούν εναντίον του εφησυχασμού καθώς επαπειλείται νέο κύμα.

Χιλή: Ξεπέρασαν τα 1,5 εκατ. τα κρούσματα, οι θάνατοι έχουν φθάσει τους 31.259   

Το υπουργείο Υγείας της Χιλής ανακοίνωσε χθες Παρασκευή ότι τις προηγούμενες 24 ώρες επιβεβαιώθηκαν ακόμη 6.770 κρούσματα του SARS-CoV-2 και υπέκυψαν άλλοι 119 ασθενείς με την COVID-19.

Ο απολογισμός της πανδημίας του νέου κορονοϊού έχει φθάσει μέχρι εδώ τους 31.259 νεκρούς επί συνόλου 1.505.001 μολύνσεων από τον Μάρτιο του 2020, όταν εκδηλώθηκε στην επικράτεια του κράτους της Λατινικής Αμερικής.

Η χώρα της Λατινικής Αμερικής παραμένει αντιμέτωπη με νέο κύμα της πανδημίας παρότι έχει ανοσοποιηθεί πλήρως περί το 50% του πληθυσμού των 19 εκατ. πολιτών της. Η κυβέρνηση του προέδρου Σεμπαστιάν Πινιέρα αναγκάστηκε να θέσει σε lockdown τη Μητροπολιτική Περιοχή της πρωτεύουσας Σαντιάγο, για τρίτη φορά στη διάρκεια της κρίσης, τη 12η Ιουνίου.

Ο υπουργός Υγείας Ενρίκε Πάρις πάντως τόνισε σε ανακοίνωσή του ότι σε 14 περιφέρειες τα κρούσματα μειώθηκαν τις τελευταίες επτά ημέρες.

Μεξικό: 167 θάνατοι και πάνω από 4.000 κρούσματα σε 24 ώρες

Το υπουργείο Υγείας του Μεξικού γνωστοποίησε χθες Παρασκευή ότι τις προηγούμενες 24 ώρες υπέκυψαν 167 ασθενείς με την COVID-19, ενώ επιβεβαιώθηκαν 4.098 κρούσματα του SARS-CoV-2, με τον απολογισμό των θυμάτων της πανδημίας του νέου κορονοϊού να φθάνει ως εδώ τους 230.959 νεκρούς επί συνόλου 2.471.741 μολύνσεων στη χώρα των 126 εκατ. κατοίκων.

Η μεξικανική κυβέρνηση έχει επισημάνει πως ο επίσημος απολογισμός, ο τέταρτος βαρύτερος παγκοσμίως, είναι υποτιμημένος. Στοιχεία για την πλεονάζουσα θνησιμότητα που δημοσιοποίησε το υπουργείο Υγείας τον Μάρτιο αποκάλυψαν ότι οι θάνατοι εξαιτίας της COVID-19 είναι τουλάχιστον 60% περισσότεροι από τους επιβεβαιωμένους. Ενώ έρευνα που δημοσιοποιήθηκε νωρίτερα τον Ιούνιο υπέδειξε πως πιθανόν έχει μολυνθεί ως και το ένα τέταρτο του πληθυσμού.

Τυνησία: Σχεδόν 2.300 κρούσματα και άλλοι 82 θάνατοι σε 24 ώρες   

Το υπουργείο Υγείας της Τυνησίας ανακοίνωσε χθες Παρασκευή ότι τις προηγούμενες 24 ώρες επιβεβαιώθηκαν 2.292 κρούσματα του SARS-CoV-2, με το σύνολό τους να φθάνει τα 378.982.

Οι θάνατοι ακόμη 82 ασθενών με την COVID-19 αύξησαν τον απολογισμό των θυμάτων της πανδημίας του νέου κορονοϊού στη χώρα της βόρειας Αφρικής στους 13.874 νεκρούς ως εδώ, κατά τα επίσημα δεδομένα.

Αφότου άρχισε η εκστρατεία μαζικής ανοσοποίησης στην Τυνησία, τη 13η Μαρτίου, έχουν λάβει τουλάχιστον μία δόση των εμβολίων τους 1,48 εκατ. πολίτες, ενώ 382.186 έχουν λάβει και τις δύο, κατά τους αριθμούς του υπουργείου.

Τουρκία: Κάπου 5.600 κρούσματα και άλλοι 59 θάνατοι σε 24 ώρες   

Το υπουργείο Υγείας της Τουρκίας ενημέρωσε χθες Παρασκευή ότι τις προηγούμενες 24 ώρες επιβεβαιώθηκαν 5.575 κρούσματα του SARS-CoV-2, με το σύνολο των ανθρώπων που έχουν μολυνθεί από τον νέο κορονοϊό να αυξάνεται στους 5.359.728.

Το ίδιο διάστημα άλλοι 59 ασθενείς με την COVID-19 υπέκυψαν, με τον απολογισμό των θυμάτων της πανδημίας στην Τουρκία να φθάνει τους 49.071 νεκρούς ως εδώ από την 11η Μαρτίου 2020, κατά τα επίσημα δεδομένα.

Οι ασθενείς που νοσηλεύονται σε σοβαρή κατάσταση σε νοσοκομεία της Τουρκίας είναι 856.

Αφότου άρχισε η εκστρατεία μαζικής ανοσοποίησης στη γείτονα, τη 14η Ιανουαρίου, έχουν λάβει τουλάχιστον μια δόση εμβολίου πάνω από 25,9 εκατομμύρια πολίτες της χώρας, πάντα σύμφωνα με τα επίσημα δεδομένα.

Αργεντινή: Ξεπέρασαν τους 88.000 οι θάνατοι, πάνω από 4,2 εκατ. τα κρούσματα

Στην Αργεντινή ξεπεράστηκε χθες Παρασκευή το ορόσημο των 88.000 θανάτων εξαιτίας της πανδημίας του νέου κορονοϊού.

Το υπουργείο Υγείας της χώρας της Λατινικής Αμερικής ανακοίνωσε ότι τις προηγούμενες 24 ώρες υπέκυψαν άλλοι 465 ασθενείς με την COVID-19 και επιβεβαιώθηκαν 20.363 κρούσματα του SARS-CoV-2.

Ο απολογισμός των θυμάτων της πανδημίας του νέου κορονοϊού στη χώρα της Λατινικής Αμερικής έφθασε έτσι μέχρι εδώ τους 88.247 νεκρούς επί συνόλου 4.242.763 μολύνσεων.

Ως χθες είχαν χορηγηθεί 17.727.534 δόσεις εμβολίων για την COVID-19 στη χώρα των 45 εκατ. κατοίκων. Ωστόσο μόνο 4 εκατομμύρια πολίτες έχουν ανοσοποιηθεί πλήρως, καθώς το Μπουένος Άιρες είδε να καθυστερούν οι συμφωνημένες παραδόσεις.

Η φαρμακοβιομηχανία Richmond ανακοίνωσε πάντως χθες ότι παρήγαγε σχεδόν μισό εκατομμύριο δόσεις του ρωσικού εμβολίου για την COVID-19, του Sputnik V. Πρόκειται για τις πρώτες που παρασκευάστηκαν εντός της χώρας. Αναμένεται η έγκριση του εθνικού οργανισμού φαρμάκων της Αργεντινής (ANMAT) και του ρωσικού ινστιτούτου Γκαμαλέγια για να αρχίσει η διανομή τους, διευκρίνισε η εταιρεία μέσω Twitter.

Γερμανία: Άλλοι 99 θάνατοι και πάνω από 1.100 κρούσματα σε 24 ώρες

Τα επιβεβαιωμένα κρούσματα του SARS-CoV-2 στη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 1.108 τις προηγούμενες 24 ώρες, φθάνοντας τα 3.721.139, δείχνουν τα στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα Σάββατο το Ινστιτούτο Ρόμπερτ Κοχ, ο φορέας επιδημιολογικής επιτήρησης της χώρας.

Παράλληλα, άλλοι 99 ασθενείς με την COVID-19 υπέκυψαν, με τον απολογισμό των θυμάτων της πανδημίας του νέου κορονοϊού να φθάνει τους 90.369 νεκρούς ως εδώ, κατά την ίδια πηγή.




“Πράσινο” νησί η Θάσος και με την… βούλα!

Στα “πράσινα” νησιά ανήκει πλέον το νησί της Θάσου και επίσημα.

Μετά την ανακοίνωση που υπήρξε τις προηγούμενες μέρες από πλευράς του Υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας Νίκου Χαρδαλιά φαίνεται πως το νησί της Θάσου έχει ικανοποιητική εμβολιαστική κάλυψη και σχεδόν μηδαμινά κρούσματα με αποτέλεσμα να ενταχθεί στα “πράσινα” νησιά.

Μάλιστα σχετικά με το συγκεκριμένο γεγονός η πολιτευτής της Ν.Δ Μαίρη Χατζηκωνσταντίνου προχώρησε στην παρακάτω ανάρτηση :

Συγχαρητήρια σε όλους τους κατοίκους της Θάσου αλλα και ολου του Νομού Καβάλας που συνέβαλαν ουσιαστικά τόσο με τους εμβολιασμούς όσο και με την τήρηση των μέτρων ασφαλείας ωστε να # πρασινίσει # και επίσημα το νησί μας απο τον COVID 19

Η καλύτερη διαφήμιση και Τουριστική προβολη του νησιού μας!




Επιτροπή Εμβολιασμών | «Όχι» για τους κάτω των 60 ετών στο εμβόλιο της AstraZeneca

Σε απαγόρευση των εμβολιασμών με το εμβόλιο της AstraZeneca, σε πολίτες κάτω των 60 ετών, προσανατολίζεται η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών.

Ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν ότι προς ώρας υπάρχει σύσταση της Επιτροπής και όχι απαγόρευση. Δεν αποκλείεται να υπάρξουν ανακοινώσεις για το θέμα σήμερα το απόγευμα στο υπουργείο Υγειας, από την πρόεδρο της Επιτροπής καθηγήτρια Παιδιατρικής, Μαρία Θεοδωρίδου.

Τα μέλη της Επιτροπής αναμένεται να συνεδριάσουν αύριο Τρίτη όπως κάθε εβδομάδα. Στη χώρα μας μέχρι στιγμής εμβολιάζονται με το εμβόλιο της ΑΖ πολίτες άνω των 30 ετών. Να σημειωθεί ότι στην Ελλάδα έχουν καταγραφεί 7 περιστατικά θρομβοεμβολικων επεισοδίων, τρία εκ των οποίων θανατηφόρα.