ΕΟΔΥ | Πού γίνονται σήμερα Σάββατο 28 Αυγούστου δωρεάν rapid test

Σε 41 κεντρικά σημεία σε όλη την Ελλάδα πραγματοποιούνται σήμερα Σάββατο 28  Αυγούστου δωρεάν rapid test για τον κορονοϊό, από Κινητές Ομάδες Υγείας του ΕΟΔΥ.

Υπενθυμίζεται ότι, για την έκδοση πιστοποιητικού αποτελέσματος για τους διαγνωστικούς ελέγχους COVID-19 παρακαλούνται οι πολίτες να επισκεφθούν το gov.gr και να μεταβούν στην υπηρεσία.

Βεβαίωση αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου κορονοϊού COVID-19 ακολουθώντας τις σχετικές οδηγίες. Η σύνδεση με τη συγκεκριμένη υπηρεσία απαιτεί τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης στο taxisnet.

Τα σημεία δωρεάν ελέγχων είναι τα ακόλουθα:

Σταθμός Μετρό «Σύνταγμα», 09:00-15:00
Δ. Γαλατσίου, Γαλατσίου & Βεϊκου – πλ. Ηρώων, 08:00 -13:00
Δ. Αργυρούπολης – Ελληνικού (Αργυρούπολη), Αγία Τριάδα, στην πλατεία
Γερουλάνου, Αλεξιουπόλεως 39, 08:00 -13:00
Δονούσα, Λιμάνι, 10:00-16:00
Νότια Πύλη ΔΕΘ, (είσοδος από Λεωφ. Στρατού με Αγγελάκη), 09:00-17:00
Κέντρο Νεότητας Μητρόπολης Αργολίδας, Βασ. Κων/νου 29, Ναύπλιο,
Πλατεία Αγίου Βασιλείου, Τρίπολη, 09:00-14:00
Κοτύλιο Αρκαδίας, κεντρική πλατεία, 10:00
Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αχαΐας, Πάτρα, 08:30-20:30
Κ.Υ. Θήβας, Κάδμου 47, 09:00-15:00
Λιβαδειά Βοιωτίας, παλαιό δημαρχείο, 09:00-14:00
Δράμα, Κέντρο Ενημέρωσης, Πλατεία Ελευθερίας, 08:00-14:00
Δ. Αλεξανδρούπολης, Δημοτικό Θέατρο Αλεξανδρούπολης, Λ. Δημοκρατίας 306,
Χαλκίδα Εύβοιας, Παλαιά Γέφυρα, κάτω από τη στάση των ταξί, 09:00-15:00
ΚΑΠΗ Βέροιας, Μαυρομιχάλη 14, Ημαθία, 09:00-16:00
Κ.Υ. Πρίνου, Θάσος, 09:00-15:00
Πολιτιστικό Κέντρο «Πάνθεον», Ηγουμενίτσα, 09:00-17:00
Πλατεία Πύρρου, Ιωάννινα, 09:00-17:00
Ιωάννινα, Ριζάρειος Πολιτεία, 8 ης Μεραρχίας 7, 09:00-14:00
Δημοτικό Κτήριο ΔΟΝΑ, Λακκί, Λέρος, 09:00-13:00
Δ. Καρδίτσας, Πλατεία Ν. Πλαστήρα (Παυσίλυπο), Μυρμιδώνων 2, 09:00-17:00
Κ.Υ. Καστοριάς, Καπετάν Κώττα 2, 08:00-16:00
Δημοτικό Θέατρο Κέρκυρας, Μαντζάρου 5, 09:00-17:00
Κεντρική Πλατεία Λάρισας, 08:00-17:00
ΚΑΠΗ Λευκάδας, Σκιαδαρέση 3, 08:00-16:00
Δ. Βόλος, ΚΑΠΗ Αγίου Βασιλείου, Τριανταφυλλίδη 74, Βόλος, 09:00-17:00
Αίθουσα Κουμουνδούρος-Κτήριο ΠΕ Μεσσηνίας, Καλαμάτα, 09:00-17:00
Δημαρχείο Γιαννιτσών, Χατζηδημητρίου & Εθν. Αντιστάσεως, 08:00-16:00
Χώρος Εμποροπανήγυρη Ανδρομάχη Πιερίας, 08:00-13:00
Κομοτηνή, Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας, Συμεωνίδη και Υψηλάντου γωνία,
Κ.Υ. Καρλοβάσου, Ιπποκράτη Ζαΐμη 65, Καρλόβασι, Σάμος, 10:00
Πλατεία Πυθαγόρα, Βαθύ, Σάμος, Θεμιστοκλή Σοφούλη65, 10:00
Αλόννησος, Κέντρο Υγείας, 09:00-13:00
Αλόννησος, Χώρα, 19:00-21:00
Πλατεία Δεσποτικού, Τρίκαλα, 08:00-13:00
Πλατεία ΟΣΕ, Τρίκαλα, 08:00-11:00

Δημοτικό parking Γαλανέικα, Αλύτρωτων Πατρίδων και Αγίας Παρασκευής,
Υπάτη Φθιώτιδας, πλατεία, 10:00
Ιατρείο ΕΟΔΥ, Ηπείρου 26, Φλώρινα, 08:00-14:30
Πνευματικό Κέντρο Άμφισσας, πλατεία Ησαΐα, 08:00-14:00




Σαρηγιάννης | Δεν “κινδυνεύουν” προς το παρόν Καβάλα-Αλεξανδρούπολη για τοπικά lockdown

Συνέντευξη στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ENA Channel παραχώρησε το βράδυ της Πέμπτης ο καθηγητής Υγειονομικής και Περιβαλλοντικής Μηχανικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Δημοσθένης Σαρηγιάννης.

Ο ίδιος απαντώντας στα δημοσίευματα των Αθηνών που ήθελαν Καβάλα και Αλεξανδρουπολη πολύ κοντά σε τοπικά lockdowns τόνισε ότι προς το παρόν δεν υπάρχει αυτός ο κίνδυνος καθώς υπάρχουν άλλες περιοχές που παρουσιάζουν μεγαλύτερο επιδημιολογικό φορτίο στην χώρα, αυτό δεν σημαίνει όμως ότι πρέπει να επαναπαυόμαστε.

Μάλιστα σχολίασε και το γεγονός ότι στην Καβάλα παρατηρείται διψήφιος αριθμός κρουσμάτων ενώ στην Θάσο υπάρχουν σχεδόν μηδενικά κρούσματα κάνοντας λόγο πως ο κυριοτερος λόγος είναι η επιστροφή των εκδρομέων από τον χώρο παραθέρισης τους.

“Το ότι κάποιος μπορεί να κόλλησε κορωνοϊό στην Θάσο και στην συνέχεια να τον μετέφερε στην Καβάλα, τότε θα προσμετρηθεί στα κρούσματα της Καβάλας” τόνισε χαρακτηριστικά.

Πράσινο Φως για Kavala Expo για εμβολιασμένους

Σχολιάζοντας τέλος την διεξαγωγή της Kavala Expo 2021 ο κ. Σαρηγιάννης έκανε λόγο πως μπορεί να πραγματοποιηθεί, τηρώντας όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα μόνο για εμβολιασμένους ωστόσο άφησε και ανοιχτό το ενδεχόμενο για είσοδο των ανεμβολίαστων με rapid test.




Κορωνοϊός | 25% αύξηση νοσηλειών σε 2 εβδομάδες – «Lockdown» στις επισκέψεις σε ηλικιωμένους

Βαρόμετρο για την εξέλιξη του τέταρτου πανδημικού κύματος στην Ελλάδα αναμένεται να αποτελέσουν οι επόμενες δύο εβδομάδες, καθώς στη διάρκειά τους θα έχει «αποτιμηθεί» το επιδημιολογικό αποτύπωμα των καλοκαιρινών διακοπών στο γενικό πληθυσμό.

Οι πρώτες ενδείξεις, ωστόσο, δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικές, έχοντας προβληματίσει σοβαρά τους επιστήμονες, καθώς παρατηρείται ήδη αυξημένο επιδημιολογικό φορτίο στα νησιά με ενδείξεις μεταφοράς των κρουσμάτων στην Ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά και σημαντική επέκταση του ιού σε μεγαλύτερες ηλικίες, με απότοκο την αύξηση τόσο του αριθμού των νοσηλευόμενων, όσο και των διασωληνωμένων ασθενών, δημιουργώντας ήδη έντονες συνθήκες πίεσης προς το ΕΣΥ.

Υπό αυτό το πρίσμα, «οι επόμενες δυο εβδομάδες θα είναι καθοριστικές καθώς βρισκόμαστε σε μια μεταβατική περίοδο», εκτίμησε χθες η Καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας, Βάνα Παπαευαγγέλου, προειδοποιώντας παράλληλα πως «μέσα μέσα στις επόμενες δυο εβδομάδες και καθώς οι περισσότεροι θα επιστρέψουν από τις καλοκαιρινές διακοπές υπάρχει σημαντικός κίνδυνος μεταφοράς του ιϊκού φορτίου στην ηπειρωτική Ελλάδα».

Μπροστά στον ορατό κίνδυνο ασφυκτικής πίεσης προς το δημόσιο σύστημα υγείας, έκκληση για «απαγόρευση» επισκέψεων το επόμενο διάστημα σε ηλικιωμένους απηύθυνε η κ. Παπαευαγγέλου, αναφέροντας πως «οι νέοι θα πρέπει να αναβάλλουν την επίσκεψη στους παππούδες, ιδιαίτερα επιστρέφοντας από τα νησιά ενώ οι συνάνθρωποι μας μεγαλύτερης ηλικίας να μη ξεχνούν ότι η αυστηρή χρήση των μέτρων ατομικής προστασίας και ιδιαίτερα της μάσκας είναι πολύ σημαντική σε όλες τις κοινωνικές συναναστροφές».

Η αγωνία της επιστημονικής κοινότητας εδράζεται στο γεγονός ότι μέσα σε δύο μόνο εβδομάδες ο αριθμός των νέων νοσηλειών αυξήθηκε κατά μέσο όρο κατά 25%, ώστε αυτή τη στιγμή να νοσηλεύονται 2.500 συνάνθρωποι στην επικράτεια, διαμορφώνοντας το ισοζύγιο εισαγωγών/εξιτηρίων στο 1,6. Ακόμη πιο αποθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι τα μαθηματικά μοντέλα για την εξέλιξη της πανδημίας «για την επόμενη εβδομάδα προβλέπουν ότι με βάση τη σημερινή επιδημιολογική εικόνα θα παρατηρηθεί αύξηση του κυλιόμενου μέσου όρου των ημερήσιων νέων νοσηλειών, διασωληνώσεων και θανάτων» σύμφωνα με την κ. Παπαευαγγέλου, ανεβάζοντας το επίπεδο του συναγερμού στο κυβερνητικό επιτελείο.

Εκτός από το νέο πλαίσιο μέτρων, το οποίο θα τεθεί σε εφαρμογή στις 13 Σεπτεμβρίου, στον πιλοτικό εμβολιασμό έξω από Ιερούς Ναούς -αρχής γενομένης από την Κρήτη- προχωρά το Υπουργείο Υγείας, όπως ανακοίνωσε χθες ο Υπουργός Υγείας, Βασίλης Κικίλιας, ενώ στο τραπέζι του Μεγάρου Μαξίμου έχει πέσει το ενδεχόμενο επέκτασης του μέτρου της υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού.

Κυρώσεις προσεχώς

Επιπρόσθετα, ο αναπληρωτής Υπουργός Υγείας, Βασίλης Κοντοζαμάνης προανήγγειλε χθες νομοθετική πρωτοβουλία για την επιβολή κυρώσεων σε ιδιώτες γιατρούς και φαρμακοποιούς που απέχουν από το μέτρο του υποχρεωτικού εμβολιασμού (καθώς λογίζονται ως υγειονομικοί), όπως και άμεσες προσλήψεις ανά υγειονομική περιφέρεια, ώστε να καλυφθούν άμεσα τυχόν κενά, εξαιτίας των υγειονομικών που θα τεθούν από 1η Σεπτεμβρίου σε αναστολή εργασίας.

Παράλληλα, συνεχίζονται οι συζητήσεις στο εσωτερικό της κυβέρνησης περί επέκτασης του υποχρεωτικού εμβολιασμού, όπως επιβεβαίωσε χθες ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου δηλώνοντας: «ό, τι έχουμε πει για την υποχρεωτικότητα ισχύει, το ενδεχόμενο επέκτασης της είναι πάντα μια επιλογή και ένα εργαλείο, που βρίσκεται πάνω στο τραπέζι, υπάρχει η αντίστοιχη νομική βάση για αυτό».

Με την κυβέρνηση να μην έχει ακόμη καταλήξει οριστικά, «το ποιες επαγγελματικές ομάδες ενδέχεται να ενταχθούν στον υποχρεωτικό εμβολιασμό θα κριθεί, σύμφωνα με τον κ. Οικονόμου, «ανάλογα με το ρυθμό εξέλιξης του εμβολιασμού», δηλαδή «θα αξιολογηθεί από ποιες κατηγορίες εργαζομένων μπορεί να ξεκινήσει πιθανή επέκταση και ποιες συνέπειες θα υπάρξουν», περιέγραψε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος.

Την ίδια ώρα, κοντά στη λίστα του υποχρεωτικού εμβολιασμού φαίνεται να βρίσκονται οι ένστολοι, μολονότι «αγκάθι» για μια τέτοια εξέλιξη αποτελεί ο τρόπος αναπλήρωσής τους, ιδίως σε κρίσιμες θέσεις. Ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Οικονόμου τόνισε πως «στο πλαίσιο της διαχείρισης της πανδημίας ο σκοπός δεν είναι να διασπείρουμε σύγχυση, αυτό που πρέπει να καταστήσουμε σαφές είναι ότι εμάς μας ενδιαφέρει να αυξήσουμε το ρυθμό του εμβολιασμού, εξηγώντας σε όλο τον κόσμο ότι το εμβόλιο είναι ασφαλές και ότι είναι το μοναδικό διαθέσιμο όπλο για να αναχαιτίσουμε την επέλαση της πανδημίας και να χτίσουμε το τείχος ανοσίας».

Σε κάθε περίπτωση, «εάν χρειαστεί να αυξήσουμε την υποχρεωτικότητα, αυτό θα γίνει σε εκείνες τις κατηγορίες, επαγγελματικές ή άλλες με βάση στοιχεία, που θα έχουμε στα χέρια μας για τα ποσοστά των εμβολιασμών στις συγκεκριμένες ειδικότητες, τον κίνδυνο μετάδοσης του ιού ανάλογα με το εάν παρατηρείται συνωστισμός ή εάν έρχονται σε επαφή με πολύ κόσμο και προφανώς και τη δυνατότητα να ελεγχθεί αυτό σε ό,τι αφορά στις συνέπειες σε περίπτωση, που δεν τηρηθεί η υποχρεωτικότητα», σημείωσε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος.

Νέα ώθηση, επίσης, στη συζήτηση για την επέκταση της υποχρεωτικότητας στο δημόσιο έδωσε χθες και ο Υπουργός Εσωτερικών, Μάκης Βορίδης. Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, «το κριτήριο που θα κρίνουν οι ειδικοί μετά το Σεπτέμβριο σε υπηρεσίες του δημοσίου, το κριτήριο για εμβολιασμό, είναι το θέμα της επαφής και της διακινδύνευσης από την επαφή αυτή» υποστήριξε ο Υπουργός Εσωτερικών και πρόσθεσε ότι «δεν μπορεί κανείς να αποκλείσει την επέκταση ενός τέτοιου μέτρου πχ σε συγκεκριμένα σημεία οπού υπάρχει επαφή με παρά πολλούς ανθρώπους και υπάρχει καθημερινή συνεχής και τακτική επικοινωνία, ευρύτερα αυτό που θα λέγαμε front desk».

Ταυτόχρονα, το ίδιο σκεπτικό διατρέχει και το ενδεχόμενο υποχρεωτικού εμβολιασμού στον ιδιωτικό τομέα σύμφωνα με τον κ. Βορίδη, ο οποίος συμπεριέλαβε, σε μια τέτοια προοπτική, κλάδους με πολύ μεγάλη επαφή με ανθρώπους, άρα μεγάλο συγχρωτισμό, όπως η εστίαση και κομμάτια του λιανικού εμπορίου.




Πρόεδρος Νοσηλευτών Ελλάδος | ΝΑΙ στον Εμβολιασμό, ΟΧΙ στην υποχρεωτικότητα του

Συνέντευξη στην εκπομπή ΑΝΑΛΥΤΗΣ με τον Απόστολο Ατζεμιδάκη παραχώρησε ο Πρόεδρος των Νοσηλευτών Ελλάδος του παραρτήματος της Μακεδονίας κ. Γιώργος Μπαλιόζογλου. 

Όπως υπογράμμισε ο ίδιος οι υγειονομικοί που διαμαρτυρήθηκαν και συμμετείχαν στην κινητοποίηση της ΠΟΕΔΗΝ συμφωνούν με τον εμβολιασμό αλλά διαφωνούν πλήρως με την υποχρεωτικότητα του.

Μάλιστα πρόσθεσε ότι θα έπρεπε να δοθεί παράταση και να μην προχωρά η κυβέρνηση κατευθείαν σε αναστολές υγειονομικού προσωπικού.

 




Γαλλικές εταιρίες ετοιμάζουν νέο εμβόλιο κατά του κορωνοϊού

Την είδηση έδωσε μέσα από την εκπομπή Αναλυτής του ENA Channel ο καθηγητής ανοσολογίας στα λοιμώδη νοσήματα, Αντιδήμαρχος Υγείας στο Anthony Ιωάννης Βουλδούκης.

Όπως επισήμανε ο ίδιος μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να υπάρξει νέο εμβόλιο από δύο γαλλικές εταιρίες κατά της covid-19 το οποίο όπως υπογράμμισε θα είναι άκρως αποτελεσματικό καθώς θα αντιμετωπίζει τυχόν μεταλλάξεις που θα έχουν υπάρξει μέχρι τότε.

Δείτε τα όσα δήλωσε ο καθηγητής στο ENA Channel




Ιωαννίδης | Είμαι υπέρ του εμβολιασμού αλλά δεν είναι πανάκεια

«Υπάρχει ένα ενεργό επιδημικό κύμα το οποίο δεν θα σταματήσει σύντομα. Πολύ απίθανο να σταματήσει μέσα στον επόμενο μήνα», δήλωσε στην «Κοινωνία Ώρα MEGA» ο γνωστός καθηγητής Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής Στάντφορντ ΗΠΑ Γιάννης Ιωαννίδης, εκτιμώντας ότι μέχρι την επόμενη άνοιξη «θα φτάσουμε και ίσως ξεπεράσουμε τους 20.000 νεκρούς» από την πανδημία του κορωνοϊού.

Σύμφωνα με τον καθηγητή, «υπάρχει ακόμα η δυναμική του επιδημικού κύματος. Μπορούμε να το αποτρέψουμε αν το αντιμετωπίσουμε σοβαρά, με ηπιότητα, κοινωνική συναίνεση και με μέτρα που θα αποφύγουν τα lockdowns τα οποία ήταν καταστροφικά». Ο κ. Ιωαννίδης χαρακτήρισε «ακραία λύση τα lockdowns» και ζήτησε τη λήψη «ήπιων και στοχευμένων μέτρων» που δεν θα διαταράσουν την κοινωνική ζωή. «Να συνεχίσουμε να ζούμε λογικά μέχρι το επιδημικό κύμα να δαμαστεί», ζήτησε.

Εμβόλια, τρίτη δόση και ανοσία
Όπως ανέφερε, το 1/3 των Ελλήνων έχει μολυνθεί από τον κορωνοϊό. «Το 55% έχει κάνει το εμβόλιο. Οι περισσότεροι από αυτούς έχουν καλή κάλυψη. Όχι όλοι. Οι ανοσοκατασταλμένοι συμπολίτες μας δεν αναπτύσσουν καλή κάλυψη στο εμβόλιο», είπε.

Σχετικά με την τρίτη δόση εμβολιασμού έκανε λόγο για «ερώτημα που θα έπρεπε να έχει απαντηθεί με αυστηρές και ελεγχόμενες μελέτες», δηλώνοντας επιφυλακτικός. «Αυτή τη στιγμή ένα πολύ μεγάλο πληθυσμό ανά τον κόσμο, ευάλωτοι, δεν έχουν εμβολιασθεί σε φτωχές χώρες. Η πανδημία ανατροφοδοτείται από αυτόν τον πληθυσμό. Αν δεν την ελέγξουμε σε παγκόσμιο επίπεδο. Άρα υπάρχει προτεραιότητα να εμβολιαστεί το ευπαθές κομμάτι του πληθυσμού σε παγκόσμιο επίπεδο, παρά να δώσουμε προτεραιότητα στην τρίτη δόση», δήλωσε.

Σε ό,τι αφορά στον εμβολιασμό στην Ελλάδα, είπε ότι «αν είχαμε καλύτερη κάλυψη σε ηλικιωμένους και ευπαθείς, ο ημερήσιος αριθμός των θανάτων θα ήταν πολύ μικρότερος. Η Ελλάδα βρίσκεται στην κορυφή της θνησιμότητας. Έχουμε περιθώρια να βελτιώσουμε τις επιδόσεις μας».

Παράλληλα, τάχθηκε κατά της υποχρεωτικότητας στους εμβολιασμούς.«Είναι η σωστή κίνηση να εμβολιάζεται κάποιος που εργάζεται σε υπηρεσίες υγείας. Ωστόσο οι άνθρωποι αυτοί έχουν επιχειρήματα. Είναι λάθος να τους διώξουμε από το σύστημα υγείας. Εάν χάσουμε ένα 20-30% θα βρεθούμε ακόμα σε πιο δύσκολη θέση», είναι η θέση του.

Και συνέχισε αναφορικά με το τι προσφέρει το εμβόλιο: «Το εμβόλιο δεν είναι πανάκεια για την διάδοση και τον περιορισμό της διάδοσης του επιδημικού κύματος. Ενώ διατηρεί πολύ καλή αποτελεσματικότητα για ζητήματα διασωλήνωσης, νοσηλείας και θανάτου, η αποτελεσματικότητα στο να περιορίζει την μεταδοτικότητα είναι περιορισμένη. Το εμβόλιο από μόνο του δεν θα σταματήσει το επιδημικό κύμα […] Είμαι υπέρ του εμβολιασμού, ειδικά σε ευπαθή άτομα, αλλά δεν εφησυχαζόμαστε ότι δεν θα κολλήσουμε εμείς ή κάποιον άλλον, όταν υπάρχει ένα πολύ ενεργό επιδημικό κύμα».

Ο κος Ιωαννίδης υποστήριξε ότι υπάρχει ο κίνδυνος οι εμβολιασμένοι να μεταδίδουν τον ιό και να κολλούν τους ανεμβολίαστους. «Αν το εμβόλιο σε προστατεύει 50% πάνω κάτω από την πιθανότητα να μολυνθείς, αν αυξήσεις τις εκθέσεις σου 10 φορές, αυτό το 50% πάει περίπατο. Μπορεί να φτάσουμε στην περίπτωση να είναι οι εμβολιασμένοι αυτοί διακινούν την πανδημία και θα την πληρώσουν περισσότερο οι ανεμβολίαστοι. Μπορεί να καταλήξουμε στην περίπτωση οι εμβολιασμένοι να μολύνουν τους ανεμβολίαστους και κάποιους από αυτούς να τους σκοτώνουν», είπε.




Μαγιορκίνης | Δεν αποκλείω 3η δόση εμβολίου σε όλους

Για ένα νέο εμβόλιο κορωνοιού που έχει ήδη σχεδιάσει η Pfizer και το οποίο στοχεύει στις μεταλλάξεις Α και Δ μίλησε μεταξύ άλλων, ο επίκουρος καθηγητής του ΕΚΠΑ και μέλος της επιτροπής των εμπειρογνωμόνων Γκίκας Μαγιορκίνης, στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ.

Όπως ανέφερε πρόκειται για ένα ανανεωμένο εμβόλιο με διαφορετικό αντιγόνο που θα είναι επαναληπτική δόση, όπως γίνεται και με το εμβόλιο της γρίπης.

Ο καθηγητής δεν απέκλεισε να χρειαστεί μια τρίτη επαναληπτική δόση για όλους. «Θα εξαρτηθεί από την πιθανότητα έλευσης άλλου μεταλλαγμένου στελέχους» σημείωσε ενδεικτικά. Ωστόσο όπως είπε εκτιμούν πως με την επαναληπτική δόση που θα γίνει στις ευπαθείς ομάδες σε πρώτη φάση και σε δεύτερη φάση σε ηλικιωμένους και σε υγειονομικούς θα υπάρχει καλύτερη αποτελεσματικότητα σε βάθος χρόνου.

Σχολιάζοντας τις δηλώσεις Μπουρλά και το ενδεχόμενο να υπάρξει μια νέα μετάλλαξη την οποία δεν θα μπορούν να αντιμετωπίσουν τα ήδη υπάρχοντα εμβόλια ανέφερε πως είναι ένα σενάριο καθώς όπως μας εξέπληξε η μετάλλαξη Δέλτα μπορεί να μας εκπλήξει και άλλη μετάλλαξη. Ωστόσο εκτίμα ότι δεν πρόκειται να συμβεί το επόμενο 6μηνο-8μηνο.

Ερωτηθείς για την αύξηση των κρουσμάτων το τελευταίο διάστημα δήλωσε πως υπάρχει μια σταθεροποίηση προς τα πάνω και πως αυτό που ανησυχεί τους ειδικούς είναι ότι διαχέεται η πανδημία σε μεγαλύτερες ηλικίες. «Υπάρχει μια ανησυχία με την επιστροφή των εκδρομέων αλλα είμαι επιφυλακτικός για το πώς θα κινηθει η πανδημία το επόμενο 15νθημερο σημείωσε χαρακτηριστικά.

Σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων είπε πως έχουμε την εμπειρία πλέον μετά τον Απρίλιο που τα self test λειτούργησαν καλά και ότι από την στιγμή που θα γίνονται 2 τεστ τα μοντέλα προβλέπουν ότι η επιδημικότητα θα κρατηθεί σε χαμηλα επίπεδα. Ωστόσο, υπογράμμισε πως θα δούμε σίγουρα κρούσματα στα παιδιά.

Για την υποχρεωτικότητα των εμβολιασμών και την επέκταση και σε άλλους κλάδους είπε πως πρέπει να κινηθεί στο υγειονομικό επάγγελμα και πως στο εξωτερικό- με βάση την εμπειρία του στο Ηνωμένο Βασίλειο- δεν μπορεί κάποιος να ασκεί το επάγγελμα του γιατρού αν δεν έχει εμβολιαστεί.

Τόνισε πως δεν μπορεί να νοείται κάποιος γιατρός αν δεν έχει εμβολιαστεί εκτός αν υπάρχει σοβαρός λόγος ιατρικής φύσεως.
«Είμαστε υποχρεωμένοι να το κάνουμε στο πλαίσιο του ιατρικού επαγγέλματος, δεν υπάρχει εναλλακτική λύση ιδίως για τους γιατρούς» είπε χαρακτηριστικά.




Εμβόλιο | Αίτηση έγκρισης τρίτης δόσης από τη Pfizer – Ποιους θα αφορά

Τη διαδικασία της αίτησης για έγκριση της τρίτης (ενισχυτικής) δόσης του εμβολίου τους κατά του κορωνοϊού ξεκίνησαν οι Pfizer και BioNTech, υποβάλλοντας τα σχετικά στοιχεία στον Οργανισμό Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ (FDA).

Η αίτηση αφορά πλήρη έγκριση της χορήγησης μιας τρίτης δόσης του εμβολίου τους σε άτομα ηλικίας από 16 ετών και άνω και έρχεται μετά την πλήρη έγκριση του εμβολιασμού σε δύο δόσεις με το σκεύασμα που ανέπτυξαν από κοινού, η οποία δόθηκε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα.

Τα δεδομένα από τη Φάση 3 των κλινικών δοκιμών έδειξαν ότι μια ενισχυτική δόση του εμβολίου είχε ως αποτέλεσμα την παραγωγή ισχυρών εξουδετερωτικών αντισωμάτων κατά του αρχικού στελέχους της Covid σε 306 ανθρώπους ηλικίας 18 – 55 ετών, όπως ανέφεραν οι δύο εταιρείες.

Οι συμμετέχοντες στις δοκιμές έλαβαν την τρίτη δόση του σκευάσματος μεταξύ 4,8 και 8 μηνών μετά τον πλήρη εμβολιασμό τους, και τα εξουδετερωτικά αντισώματα κατά του αρχικού στελέχους του ιού ήταν 3,3 φορές περισσότερα μετά την τρίτη δόση σε σχέση με αυτά που αναπτύχθηκαν ένα μήνα μετά τη χορήγηση της δεύτερης δόσης. Οι Pfizer και BioNTech ανέφεραν ότι σ το 99,5% των συμμετεχόντων παρατηρήθηκε τετραπλάσια ανοσολογική απόκριση μετά την τρίτη δόση συγκριτικά με το 98% μετά τη δεύτερη δόση.

Οι εταιρείες ανέφεραν πως αναμένουν να ολοκληρώσουν την υποβολή της αίτησης μέχρι το τέλος της εβδομάδας.




Ετοιμάζονται να επιβάλουν τοπικά lockdown σε 10 περιοχές στην Ελλάδα | Μέσα Καβάλα-Αλεξανδρούπολη

Προ των πυλών για νέα τοπικά lockdown βρίσκονται τουλάχιστον 10 περιοχές στην Ελλάδα.

Το… «παράδειγμα» έθεσε η Μύκονος στις 17 Ιουλίου και έκτοτε ακολούθησαν αρκετοί ακόμη -κυρίως νησιωτικοί- προορισμοί.

Στη σχετική λίστα μπήκε χθες και η Μεσσηνία, η πρώτη Περιφερειακή Ενότητα (ΠΕ) της ηπειρωτικής χώρας που τίθεται σε καθεστώς mini lockdown. Η συνέχεια, όμως, ειδικά εν όψει φθινοπώρου προβλέπεται εξίσου δύσκολη για αρκετές ακόμα περιοχές.

Πάνω από 10 περιοχές απειλούνται με νέα μέτρα

Πιο αναλυτικά, σήμερα ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) ανακοίνωσε συνολικά 3.273 κρούσματα επί 93.988 διαγνωστικών ελέγχων. Από αυτά, τα 770 εντοπίστηκαν στην Αττική (213 στο κέντρο της Αθήνας και 23 στα νησιά του Αργοσαρωνικού) και τα 319 στη Θεσσαλονίκη. Στις περιοχές που βρίσκονται ήδη υπό περιορισμούς, όπως η Μεσσηνία, το Ηράκλειο, τα Χανιά και το Ρέθυμνο οι νέες λοιμώξεις σήμερα ανήλθαν σε 106, 100, 70 και 48 αντίστοιχα, ενώ τουλάχιστον 10 ακόμα βρίσκονται μία ανάσα από το lockdown, λόγω τόσο του σταθερά μεγάλου αριθμού κρουσμάτων των τελευταίων ημερών, όσο και των υψηλότατων επιπέδων θετικότητας που εντοπίζονται εκεί.

Από την ηπειρωτική χώρα, στην κατηγορία αυτή ανήκουν η Αχαΐα (122 κρούσματα – 3,57% θετικότητα), η Ηλεία (97 – 6,51%), η Καβάλα (72 -4,89%), η Κοζάνη (54 – 3,71%), ο Έβρος (75 – 2,56%) και η Λάρισα (82 – 1,97%). Όσο για τα νησιά, συναγερμός έχει σημάνει σε Νάξο (23 – 7,70%), Κάλυμνο (14 – 4,12%), Ρόδο (93 – 3,88%), Κέρκυρα (53 – 2,85%) κυρίως λόγω των πολλών κρουσμάτων, αλλά και σε Ικαρία, Άνδρο, Ιθάκη και νησιά Αργοσαρωνικού λόγω του υψηλού ποσοστού θετικότητας τις τελευταίες δύο εβδομάδες (6,90%, 5,36%, 4,78% και 4,19% αντίστοιχα).




Κορονοϊός | Στο 4,89% ο δείκτης θετικότητας στην Καβάλα – Πόσο φτάνει στις άλλες πόλεις

Στο «κόκκινο» βρίσκεται ο δείκτης θετικότητας σε αρκετές περιοχές της χώρας, μεταξύ των οποίων και η Καβάλα, που καταγράφουν σημαντικό αριθμό ημερήσιων νέων κρουσμάτων κορονοϊού και ιδιαίτερα αυξητική πορεία διασποράς της πανδημίας.

Στην Ξάνθη, η κατάσταση είναι αισθητά καλύτερη, παρά την αύξηση κρουσμάτων που καταγράφεται το τελευταίο διάστημα, καθώς ο δείκτης θετικότητας – όπως ανακοίνωσε ο ΕΟΔΥ – βρίσκεται στο 1,30%.

Στη γειτονική Ροδόπη, ο δείκτης θετικότητας βρίσκεται στο 1,59% και στον Έβρο στο 2,56%. Αντίθετα στην Καβάλα το αντίστοιχο ποσοστό είναι στο 4,89% ενώ στη Δράμα στο 1,64% και στη Θάσο στο 0,77%.

Σε χειρότερη κατάσταση, σε επίπεδο χώρας, βρίσκεται η Νάξος, στην οποία ο δείκτης θετικότητας φτάνει το 7,70%, η Ικαρία με 6,9% και η Ηλεία με 6,51%.

Συνολικά σε 11 περιφέρειες ο δείκτης θετικότητας είναι πάνω από 4%.

Ακολουθούν οι Άνδρος με 5,36%, η Καβάλα 4,89%, η Μεσσηνία 4,80%, η Ιθάκη με 4,78%, η Μύκονος 4,73%, η Θεσπρωτία 4,42%, τα Νησιά του Αργοσαρωνικού με 4,19% και η Κάλυμνος με 4,12%.




ΕΟΔΥ | 72 νέα κρούσματα στην Καβάλα – 2 νέα κρούσματα στη Θάσο

3.273 νέα κρούσματα κορωνοϊού ανακοίνωσε το τελευταίο 24ωρο σε όλη τη χώρα ο ΕΟΔΥ.

Στην Καβάλα εντοπόστηκαν 72 νέα κρούσματα και 2 νέα κρούσματα στη Θάσο. Στο 4,89 το ποσοστό θετικότητας η Καβάλα, το τρίτο μεγαλύτερο στη χώρα.

Αυξημένος ο αριθμός των νέων θανάτων το τελευταίο 24ωρο στη χώρα καθώς 42 σθενείς έχασαν τη ζωή τους.

Στους 332 οι διασωληνωμένοι ασθενείς.

 




Τρίτη δόση εμβολίου – Ποιοι θα την κάνουν

Αρχές Σεπτεμβρίου ανοίγει η πλατφόρμα για την 3η δόση του εμβολίου.

Η Πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών Μαρία Θεοδωρίδου τόνισε ότι «κολλάνε τον ιό και οι εμβολιασμένοι», για να σημειώσει ότι «έχουν όμως κατά 65% μικρότερες πιθανότητες να μεταδώσουν τον ιό σε σχέση με τους ανεμβολίαστους».

Αναφερόμενη στην τρίτη δόση, είπε ότι «θωρακίζει άτομα που παραμένουν ευάλωτα στην λοίμωξη», καθώς επίσης δρα ως υπενθύμιση «στο ανοσιακό σύστημα για να δημιουργηθούν υψηλότερα επίπεδα αντισωμάτων».

Η τρίτη δόση θα είναι mRNA εμβόλιο για όλους, ακόμα κι αν στις δύο πρώτες δόσεις ο πολίτης έχει λάβει σκεύασμα από την AstraZeneca ή την J&J.

Ποιοι θα κάνουν την τρίτη δόση:

  • Άτομα με μεταμόσχευση,
  • σε λίστα αναμονής για μεταμόσχευση,

  • με νεφρική ανεπάρκεια, ασθενείς με καρκίνο,

  • άτομα σε ανοσοκαταστολή,

  • άτομα με HIV λοίμωξη.

«Η τρίτη δόση δεν πρέπει να αποπροσανατολίζει από τον βασικό στόχο που είναι ο εμβολιασμός όλων», κατέληξε.




Κορωνοϊός | Στοπ στους ανεμβολίαστους βάζουν τα νέα μέτρα – Ανακοινώνονται σήμερα

Το σχέδιο θωράκισης της κοινωνίας από το τέταρτο επιδημικό κύμα κορωνοϊού παρουσιάζει σήμερα στις 12 το μεσημέρι το υπουργείο Υγείας, που συνδυαστικά με την εν εξελίξει εμβολιαστική εκστρατεία και τη χορήγηση της ενισχυτικής δόσης, ελπίζεται ότι θα αποτρέψει την επιβολή σκληρών περιοριστικών μέτρων όπως συνέβη το περσινό φθινόπωρο.

Η επιδημία ωστόσο «φουντώνει» με αύξηση των εισαγωγών στα νοσοκομεία αλλά και των νοσηλειών στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ).

Το υπουργείο Υγείας αξιοποιώντας τις εισηγήσεις που έχει κάνει η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων το προηγούμενο διάστημα σχετικά με την προστασία της Δημόσιας Υγείας από τον κορωνοϊό, αναμένεται δια στόματος του κ. Βασίλη Κικίλια να ανακοινώσει δέσμη μέτρων που θα αφορούν από την 1η Σεπτεμβρίου τους ανεμβολίαστους συμπολίτες μας.

Μεταξύ των μέτρων που θεωρείται βέβαιο ότι θα ισχύουν το φετινό φθινόπωρο είναι:

  • Η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε όλους τους κλειστούς χώρους για όλους (εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους) πολίτες, ενώ στους ανοικτούς η χρήση μάσκας θα καθορίζεται από τον «συνωστισμό»
  • Υποχρεωτικό rapid test μια φορά την εβδομάδα για όλους τους ανεμβολίαστους πολίτες που απασχολούνται στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. Ωστόσο, 2 τεστ/εβδομάδα θα κληθούν να κάνουν όσοι απασχολούνται στην εστίαση και την εκπαίδευση καθώς και σε άλλους ευαίσθητους τομείς της κοινωνικής ζωής,

  • Σε θέατρα και κινηματογραφικές αίθουσες η είσοδος θα επιτρέπεται στους ανεμβολίαστους μόνον με την προσκόμιση πρόσφατου rapid test με αρνητικό διαγνωστικό αποτέλεσμα,

  • Σε μπαρ, εστιατόρια και νυχτερινά κέντρα, η είσοδος ομοίως θα επιτρέπεται με επίδειξη πιστοποιητικού νόσησης ή εμβολιασμού ή με αρνητικό διαγνωστικό τεστ,

  • Στους χώρους άθλησης (ανοικτούς και κλειστούς) καθώς και στα γήπεδα οι εμβολιασμένοι θα έχουν ελεύθερη είσοδο, με κατά περίπτωση χρήση μάσκας, ενώ οι ανεμβολίαστοι θα έχουν πρόσβαση και πάλι μόνο βάσει του αποτελέσματος του διαγνωστικού τους τεστ.

Εμβολιαστική θωράκιση 80.000 ευπαθών πολιτών με τρίτη δόση

Παράλληλα, έτοιμος είναι όλος ο μηχανισμός για τη χορήγηση της ενισχυτικής δόσης σε περίπου 80.000 συμπολίτες μας που διατρέχουν πολύ υψηλό κίνδυνο νόσησης από κορωνοϊό λόγω σοβαρών υποκείμενων παθήσεων.

Η Ελλάδα μέσω του ευρωπαϊκού μηχανισμού έχει εξασφαλισμένη επάρκεια δόσεων εμβολίων και έτσι έχει άμεσα τη δυνατότητα να ξεκινήσει ο προγραμματισμός των ραντεβού για τις ενισχυτικές δόσεις.

Όπως ανέφερε χθες Δευτέρα ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας κ. Μάριος Θεμιστοκλέους «την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου θα ανοίξει η πλατφόρμα και τα άτομα τα οποία πρέπει να κάνουν την τρίτη δόση, με τον ΑΜΚΑ τους θα μπορούν να κλείνουν τα ραντεβού».

Ο εμβολιασμός των πολιτών με mRNA εμβόλια (Pfizer/BioNTech ή Moderna) θα μπορεί να γίνει στις κλινικές ή τα νοσοκομεία όπου παρακολουθούνται για τα σοβαρά υποκείμενα νοσήματα από τα οποία πάσχουν.

Πρόσβαση στην πλατφόρμα των ραντεβού για την γ’ δόση έχουν ασθενείς που ανήκουν στις ακόλουθες ομάδες:

  • Όσοι έχουν υποβληθεί σε μεταμόσχευση συμπαγών οργάνων ή μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων.
  • Όσοι είναι σε λίστα αναμονής για μεταμόσχευση.

  • Άτομα με νεφρική ανεπάρκεια που υποβάλλονται σε αιμοκάθαρση ή περιτονεακή κάθαρση.

  • Άτομα με όλες τις μορφές καρκίνου υπό αγωγή, καρκίνο συμπαγούς οργάνου που υποβάλλονται σε θεραπεία (χημειοθεραπεία, ακτινοθεραπεία, ανοσοθεραπεία ή άλλου τύπου αγωγή), αιματολογικές νεοπλασίες κατά την τελευταία πενταετία.

  • Ατομα σε ανοσοκαταστολή στα οποία συμπεριλαμβάνονται ασθενείς με αντιφλεγμονώδη, αυτοάνοσα νοσήματα ή άλλα νοσήματα με ανοσοκαταστολή, που λαμβάνουν ειδικές ανοσοτροποποιητικές θεραπείες, όπως και άτομα με πρωτοπαθείς ανοσοανεπάρκειες ή άτομα με HIV λοίμωξη τα οποία έχουν CD4 κάτω από 200.

  • Όπως εξήγησε η πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών, ομότιμη καθηγήτρια Μαρία Θεοδωρίδου «η χορήγηση της τρίτης δόσης στοχεύει στη θωράκιση των ατόμων που λόγω νόσου ή θεραπείας δεν μπόρεσαν να έχουν ικανοποιητική αντισωματική ανταπόκριση μετά από τον βασικό εμβολιασμό και παραμένουν ευάλωτοι στη λοίμωξη. Ενώ ένας άλλος στόχος της τρίτης δόσης είναι η επανενεργοποίηση της ανοσοανταπόκρισης, ούτως ώστε να δημιουργηθούν υψηλότερα επίπεδα αντισωμάτων και να αναπληρώσουν τη μείωση των αντισωμάτων που συμβαίνει με την πάροδο του χρόνου».

    Ολοκλήρωση εμβολιασμού για μέγιστη προστασία

    Η Ελλάδα κατέχει μεν ικανοποιητική θέση συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές χώρες -ιδίου πληθυσμιακού μεγέθους- σε ότι αφορά την εμβολιαστική κάλυψη καθώς έως και χθες είχαν εμβολιαστεί πλήρως 5.635.437 συμπολίτες μας (62,7% του ενήλικου πληθυσμού, μακριά ακόμα από το επιθυμητό 75-80% για ένα στέρεο τείχος ανοσίας). Ωστόσο, η κυρία Μαρία Θεοδωρίδου τόνισε ότι «η αύξηση της εμβολιαστικής κάλυψης αποτελεί την πιο αποτελεσματική μέθοδο μείωσης της εξάπλωσης της παραλλαγής Δέλτα και της προστασίας από σοβαρή νόσο των ευάλωτων ατόμων αλλά και των ανεμβολίαστων ατόμων».

    Και υπενθύμισε τη σημασία της ολοκλήρωσης του εμβολιαστικού σχήματος λέγοντας ότι, «ο εμβολιασμός με δυο δόσεις παραμένει αποτελεσματικός για την πρόληψη της σοβαρής νόσου και την αποφυγή των θανάτων».

    Με τη σειρά του ο κ. Μάριος Θεμιστοκλέους τόνισε ότι υπάρχουν διαθέσιμα ραντεβού πράγμα που σημαίνει ότι «κάποιος μπορεί να κλείσει το ραντεβού του για εμβολιασμό σχεδόν σε όλες τις περιοχές της χώρας αυθημερόν».

    Η επιδημία πιέζει το ΕΣΥ

    Τη στιγμή που κάποιοι ακόμα διστάζουν να εμπιστευθούν την Επιστήμη και να απολαύσουν το «δώρο» της, το εμβόλιο για την πρόληψη της λοίμωξης COVID-19 το Σύστημα Υγείας πιέζεται κάθε ημέρα και περισσότερο, αφού αυξήθηκαν μόλις σε μια εβδομάδα κατά 35% οι νέες εισαγωγές στα νοσοκομεία, κατά 31% οι διασωληνωμένοι και κατά 18% οι απλές νοσηλείες.

    Χθες Δευτέρα ανακοινώθηκαν από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) 2.628 νέα κρούσματα, ενώ πραγματοποιήθηκαν 314 νέες εισαγωγές στα νοσοκομεία της επικράτειας. Οι διασωληνωμένοι συμπολίτες μας στις ΜΕΘ είναι πλέον 315, ενώ σε απλές κλίνες COVID-19 νοσηλεύονται 1.833 ασθενείς.

    Στις «εστίες» του τέταρτου επιδημικού κύματος, την Αττική, την Κρήτη και τα δημοφιλή τουριστικά νησιά του Αιγαίου, σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή του του protothema.gr και το ygeiamou,gr τη Δευτέρα νοσηλεύονταν διασωληνωμένοι σε νοσοκομεία της 1ης και 2ης Υγειονομικής Περιφέρειας (ΥΠΕ) 148 ασθενείς και 893 σε απλές κλίνες, ενώ στην Κρήτη (7η ΥΠΕ) 166 σε απλές κλίνες και 30 διασωληνωμένοι.

    Μια εβδομάδα νωρίτερα, τη Δευτέρα 16 Αυγούστου οπότε και είχαν εντοπιστεί 2.218 νέα κρούσματα, είχαν πραγματοποιηθεί 232 νέες εισαγωγές πανελλαδικά, ενώ διασωληνωμένοι βρίσκονταν 240 ασθενείς και 1.551 σε απλές κλίνες. Στα νοσοκομεία της 1ης και 2ης ΥΠΕ βρίσκονταν διασωληνωμένοι 125 ασθενείς και 723 νοσηλεύονταν σε απλές κλίνες, ενώ στην 7η ΥΠΕ 26 διασωληνωμένοι και 150 σε απλές κλίνες.




    Κορωνοϊός | 1 στα 3 νέα κρούσματα στην Αττική – Τρομάζει η διάδοση σε Καβάλα

    Περιορισμένος ο αριθμός των νέων κρουσμάτων κορωνοϊού, καθώς αντίστοιχα χαμηλός ήταν και εκείνος των τεστ την Κυριακή σε όλη τη χώρα, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του ΕΟΔΥ.

    Από το σύνολο των νέων κρουσμάτων το τελευταίο 24ωρο περίπου 1 στα 3 περιστατικά εντοπίζεται στην Αττική.

    Έτσι, 642 νέα κρούσματα κορωνοϊού διαπιστώθηκαν στην Αττική, εκ των οποίων 167 στο κέντρο της Αθήνας, 86 στην ΠΕ Πειραιά και 89 στα δυτικά προάστια. Αυξημένος είναι για μια ακόμη ημέρα ο αριθμός των μολύνσεων στα νησιά που υπάγονται στην μεγαλύτερη περιφέρεια τη χώρας και υπολογίζονται σε 32.

    255 κρούσματα κορωνοϊού στη Θεσσαλονίκη, 227 στην Κρήτη
    Την ίδια ώρα, η Θεσσαλονίκη εμφανίζει αυξημένη διάδοση κορωνοϊού, με 255 περιστατικά το τελευταίο 24ωρο, ενώ στο σύνολο των ΠΕ της Κρήτης, οι μολύνσεις ανέρχονται σε 227. Το Ηράκλειο εξακολουθεί να καταγράφει τριψήφιο αριθμό (104), ενώ ακολουθούν τα Χανιά με 50, το Ρέθυμνο με 44 και το Λασίθι με 29 περιστατικά.

    Στην υπόλοιπη Ελλάδα, έκρηξη νέων περιστατικών καταγράφει η Αχαΐα, με 118 κρούσματα κορωνοϊού και ακολουθούν η Μεσσηνία με 94, η Καβάλα με 92, η Ηλεία με 77, η Ρόδος με 68, η Εύβοια με 62 και η Κέρκυρα με 50 νέες μολύνσεις.

     




    ΕΟΔΥ | Πού θα γίνονται δωρεάν τεστ για κορονοϊό σήμερα Κυριακή 22/8

    Κινητά κλιμάκια του ΕΟΔΥ θα πραγματοποιούν δωρεάν rapid tests σε 38 σημεία σε όλη τη χώρα την Κυριακή, 22 Αυγούστου.

    Ειδικότερα, δωρεάν έλεγχοι για Covid-19 θα διενεργούνται στα εξής σημεία:

    1. Σταθμός Μετρό «Σύνταγμα», 09:00 -20:00

    2. Νότια Πύλη ΔΕΘ, (είσοδος από Λεωφ. Στρατού με Αγγελάκη) 09:00-17:00

    3. Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Παπαγεωργίου, 07:30-20:30

    4. Ναύπακτος, Λιμένας, Κτήριο Ναυπακτίας, 10:00-13:00

    5. Μεσολόγγι, Λιμάνι, 10:00-13:00

    6. Κέντρο Νεότητας Μητρόπολης Αργολίδας, Βασ. Κων/νου 29, Ναύπλιο, 09:00-17:00

    7. Πόρτο Χέλι, είσοδος, Αργολίδα, 10:00-14:00

    8. Πλατεία Αγίου Βασιλείου, Τρίπολη, 09:00-14:00

    9. ‘Αγιος Πέτρος Αρκαδίας, 10:30

    10. Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αχαΐας, Πάτρα, 08:30-20:30

    11. Ακράτα Αχαΐας, Παραλία Συλιβαινιώτικων, Αμοργού 2, 09:00-14:30

    12. Ιατρείο ΕΟΔΥ, Ζιάκα 23, Γρεβενά, 10:00-13:00

    13. Λιμάνι Καμαριώτισσας, Κτήμα Μαλαματίνα, Σαμοθράκη, 08:00-16:00

    14. Δ. Αλεξανδρούπολης, Δημοτικό Θέατρο Αλεξανδρούπολης, Λ. Δημοκρατίας 306, 08:00-16:00

    15. Πλατεία Κατσαντώνη, Απόδημων Ευρυτανών 17, Καρπενήσι, 08:00-14:00

    16. Δ. Πύργου, Λάτσειο Δημοτικό Μέγαρο, Πλατεία Σάκη Καράγιωργα, Πύργος, Ηλεία, 09:00-17:00

    17. ΚΑΠΗ Βέροιας, Μαυρομιχάλη 14, Ημαθία, 09:00-16:30

    18. Πλατεία Ελευθερίας, Ηράκλειο, 09:00-17:00

    19. Πλατεία Αγίας Αικατερίνης, Ηράκλειο, 09:00-15:00

    20. Πολιτιστικό Κέντρο «Πάνθεον», Ηγουμενίτσα, 09:00-17:00

    21. Φιλιάτες Θεσπρωτίας, πλατεία, 09:00-13:00

    22. Πλατεία Πύρρου, Ιωάννινα, 09:00-17:00

    23. Κτήριο ΠΕ Καβάλας, Αμφιθέατρο «Γ. Παυλίδης», Εθν. Αντιστάσεως 20, Καβάλα, 09:00-15:00

    24. Δ. Καρδίτσας, Πλατεία Ν. Πλαστήρα (Παυσίλυπο), Μυρμιδώνων 2, 09:00-17:00

    25. Δημοτικό Θέατρο Κέρκυρας, Μαντζάρου 5, 09:00-17:00

    26. ΚΑΠΗ Κιλκίς, Καπέτα Γεωργίου 26, 09:00-15:00

    27. Κ.Υ. Κοζάνης, Αριστοφάνους & Καταφυγίου, 08:00-15:30

    28. Δημοτικό Θέατρο Κορίνθου, Δαμασκηνού 57, 08:30-13:00

    29. Κεντρική Πλατεία Λάρισας, 08:00-17:00

    30. ΚΑΠΗ Αγίου Νικολάου, Γιαμπουδάκη 5, Λασίθι, 09:00-17:00

    31. Δ. Βόλος, ΚΑΠΗ Αγίου Βασιλείου, Τριανταφυλλίδη 74, Βόλος, 09:00-17:00

    32. Αίθουσα Κουμουνδούρος-Κτήριο ΠΕ Μεσσηνίας, Καλαμάτα, 09:00-17:00

    33. Δημαρχείο Γιαννιτσών, Χατζηδημητρίου & Εθν. Αντιστάσεως, 08:00-16:00

    34. Παραλία Πρέβεζας, Λιμενικό Ταμείο, Ελ. Βενιζέλου 20, 09:00-13:30

    35. Πνευματικό Κέντρο ‘Αμφισσας, πλατεία Ησαΐα, 08:00-14:00

    36. Νέα Μουδανιά, Χαλκιδική, Κυνηγετικός Σύλλογος επί της Λ. Ελευθερίας, 09:00-17:00

    37. Δημαρχείο Χανίων, Κυδωνίας 29, 09:00-15:00

    38. Ιατρείο ΕΟΔΥ, Ηπείρου 26, Φλώρινα, 08:00-14:30




    Βραζιλία | 698 θάνατοι, πάνω από 28.000 κρούσματα του νέου κορονοϊού σε 24 ώρες

    Το υπουργείο Υγείας της Βραζιλίας ανακοίνωσε χθες Σάββατο ότι τις προηγούμενες 24 ώρες υπέκυψαν 698 ασθενείς με την COVID-19, έναντι 870 την προηγουμένη, ενώ επιβεβαιώθηκαν 28.388 κρούσματα του SARS-CoV-2.

    Σύμφωνα με τα επίσημα δεδομένα, η μεγαλύτερη χώρα της Λατινικής Αμερικής έχει καταγράψει μέχρι στιγμής 574.209 θανάτους επί συνόλου 20,55 εκατομμυρίων επιβεβαιωμένων μολύνσεων αφότου εκδηλώθηκε η πανδημία του νέου κορονοϊού στην επικράτειά της. Δηλαδή τον δεύτερο βαρύτερο απολογισμό θυμάτων στον κόσμο σε απόλυτα μεγέθη, πίσω μόνο από αυτόν των ΗΠΑ, και τον τρίτο υψηλότερο αριθμό μολύνσεων στον κόσμο, πίσω από αυτούς των ΗΠΑ και της Ινδίας.

    Ωστόσο, καθώς ο εμβολιασμός του πληθυσμού για την COVID-19 εντέλει προχωράει, ο κυλιόμενος εβδομαδιαίος μέσος όρος θανάτων που καταγράφονται ημερησίως έχει υποχωρήσει τελευταία κάτω από το ένα τρίτο των σχεδόν 3.000 νεκρών που θρηνούσε η χώρα κάθε ημέρα όταν η πανδημία βρισκόταν στην κορύφωσή της, τον Απρίλιο.




    Κορονοϊός | Ο FDA ετοιμάζεται να χορηγήσει οριστική άδεια στο εμβόλιο της Pfizer

    Μία ανάσα από το να λάβει οριστική άδεια από τον Εθνικό Οργανισμός Φαρμάκων των ΗΠΑ (FDA) είναι το εμβόλιο της Pfizer για τον κορονοϊό.

    Σύμφωνα με δημοσίευμα των New York Times, ότι η σχετική ανακοίνωση θα βγει τη Δευτέρα, με την εξέλιξη αυτή να έρχεται νωρίτερα απ’ ότι αναμενόταν.

    Οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ προσπαθούσαν για να ολοκληρώσουν τη διαδικασία αδειοδότησης έως την Παρασκευή, αλλά καθυστέρησαν μερικές ώρες εξαιτίας της γραφειοκρατίας και ορισμένων διαπραγματεύσεων με την εταιρεία  Pfizer.

    Μάλιστα πηγές από τον οργανισμό αναφέρουν ότι υπάρχει η πιθανότητα η έγκριση να καθυστερήσει λίγες ημέρες ακόμα.

    Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, η οριστική έγκριση του εμβολίου της Pfizer θα οδηγήσει σε «άνοιγμα» της υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού σε δημόσιους αλλά και ιδιωτικούς οργανισμούς στις ΗΠΑ, όπως είναι ο στρατός, ή ορισμένα Πανεπιστήμια. Μόλις λάβει την έγκριση, η Pfizer-BioNTech σχεδιάζει να ζητήσει γρήγορα από τον F.D.A. να εγκρίνει και την τρίτη δόση του εμβολίου της.

    Για το θέμα μίλησε στο OPEN ο ομότιμος καθηγητής Γενετικής του ΑΠΘ, Κωνσταντίντος Τριανταφυλλίδης, επισημαίνοντας ότι η οριστική έγκριση καταρρίπτει τους ισχυρισμούς όσων δεν θέλουν να κάνουν το εμβόλιο διότι ακόμα είναι σε «πειραματικό στάδιο».




    Αρνητικό ρεκόρ για την Καβάλα τα 92 νέα κρούσματα σε μία ημέρα!

    Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 3.270 , εκ των οποίων 16 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. 

    Νέα αύξηση παρουσιάζει ο αριθμός των κρουσμάτων στο ηπειρωτικό τμήμα του νομού Καβάλας με το αρνητικό ρεκόρ των 92 νέων ημερησίων μολύνσεων το τελευταίο 24ωρο σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΟΔΥ. Στη Θάσο εντοπίστηκαν 2 νέα κρούσματα. Την ίδια ώρα αυξάνεται και αριθμός των νοσηλειών στο Νοσοκομείο της Καβάλας.

    Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 24, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 13.206 θάνατοι. Το 95.2% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

    Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 236 (63.6% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 65 έτη.

    Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 285, αριθμός που αντικατοπτρίζει ημερήσια μεταβολή της τάξης του +11.76%.




    Ανησυχία από την αύξηση των κρουσμάτων | Εντείνεται η πίεση στα νοσοκομεία

    Μεγάλη ανησυχία επικρατεί στους κόλπους των ειδικών από την αύξηση των κρουσμάτων κορωνοϊού των τελευταίων ημερών, η οποία αναπόφευκτα έχει εντείνει και την πίεση στα νοσοκομεία, ιδίως σε αυτά της Κρήτης και της Πελοποννήσου. 

    Στα νοσοκομεία της Κρήτης νοσηλεύονταν μέχρι χθες 177 ασθενείς εκ των οποίων 150 απλές κλίνες και 27 στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ) για COVID-19 (οι 19 διασωληνωμένοι).

    Το βάρος αυξάνεται και για τα νοσοκομεία της Πελοποννήσου, περιφερειακές ενότητας της οποίας καταγράφουν έντονο επιδημιολογικό φορτίο τις τελευταίες εβδομάδες. Μέχρι προχθές νοσηλεύονταν συνολικά 95 άτομα με τα 4 σε ΜΕΘ, με τα περισσότερα περιστατικά στα Νοσοκομεία Κορίνθου (26) και Καλαμάτας (38).

    Μάλιστα, αυτό που έχει προκαλέσει και ιδιαίτερη ανησυχία τις τελευταίες ημέρες είναι η μεγάλη αύξηση που παρατηρείται στα κρούσματα που εντοπίζονται στην Αττική. Σημειώνεται, ότι χθες από τα συνολικά 3.270 κρούσματα που ανακοινώθηκαν, στην Αττική καταγράφηκαν 909 νέα, ενώ ακολούθησε η Κρήτη με 392 κρούσματα το τελευταίο 24ωρο και η Θεσσαλονίκη με 248.

    Εφιαλτική πρόβλεψη από Καπραβέλο: Τον Σεπτέμβριο μπορεί να δούμε μέχρι και 10.000 κρούσματα

    Σύμφωνα, δε, με τα όσα είπε χθες στο MEGA ο διευθυντής ΜΕΘ του νοσοκομείου Παπανικολάου, Νίκος Καπραβέλος: «Τα σημάδια είναι ανησυχητικά, η πανδημία δείχνει τα δόντια της και παρά το γεγονός ότι δεν ευνοούν τον ιό ούτε οι ανοιχτοί χώροι ούτε ο καιρός, βλέπουμε μια έξαρση κρουσμάτων και μια μεγάλη διασπορά μιας επικίνδυνης μετάλλαξης».

    Οι εισαγωγές στα νοσοκομεία αυξάνονται, με τους εισαχθέντες να είναι νέοι στην πλειοψηφία τους άνθρωποι που επιστρέφουν από διακοπές.

    Οι περισσότεροι είναι εμβολιασμένοι, εξού και έχουν ήπια συμπτώματα και αποφεύγουν τη ΜΕΘ, ωστόσο όσο περισσότεροι επιστρέφουν θετικοί από τις διακοπές τους και έχουν μεγάλη κινητικότητα, τόσο αυξάνεται και ο κίνδυνος νόσησης ανθρώπων που θα ασθενήσουν βαρύτερα.

    «Αν επιστέψουν όλοι και υπάρξει η διασπορά αυτής της μετάλλαξης (σ.σ. Δέλτα) σε ηλικίες πάνω από 60 χρονών και χωρίς τείχος ανόσιας, θα έχουμε τραγικές συνέπειες, πολύ μεγαλύτερες από το 2ο και 3ο κύμα».

    Ο κ. Καπραβέλος τόνισε επίσης ότι «μπορούμε να το προλάβουμε», ωστόσο θα πρέπει άμεσα να «επικαιροποιήσουμε τα ατομικά μέτρα προστασίας».

    «Το αφήνουμε για μετέπειτα, δεν έχουμε την κουλτούρα της πρόληψης».

    Σχετικά με τον εμβολιασμό, ο διευθυντής ΜΕΘ του Παπανικολάου επισήμανε πως αρκετοί ανεμβολίαστοι «δεν είναι αρνητές, αλλά το αναβάλλουν γιατί έχουν τις επιφυλάξεις τους».

    «Η πρόληψη είναι πολύ σημαντική», τονίζει, καθώς ο ιός μπορεί να έχει μακροχρόνιες συνέπειες στην υγεία, πολύ μεγαλύτερες από αυτές που γνωρίζουμε έως τώρα.«Υπάρχουν μακροχρόνιες βλάβες, όπως διαταραχές μνήμης, αυπνία, προβλήματα με το αναπνευστικό.

    Τις μακροχρόνιες συνέπειες δεν τις ξέρει κανένας, δεν είναι να παίζει κανείς με μια πανδημία που έχει σκοτώσει εκατομμύρια ανθρώπους».

    Καθώς το καλοκαίρι τελειώνει και πλησιάζουμε στον Σεπτέμβρη, «ο μεγάλος φόβος είναι να μη μετατραπεί η ιστορία της διασποράς σε έξαρση των θανάτων και των διασωληνώσεων».

    «Ο Σεπτέμβρης είναι κοντά. Μπορεί να φτάσουμε σε πάρα πολύ υψηλό αριθμό κρουσμάτων λόγω της μετάλλαξης. Μπορεί να φτάσουν τις 5.000 και 10.000 και να δείτε νούμερα διασωληνωμένων και θανάτων που δεν τα έχουμε δει μέχρι τώρα».




    Σαρηγιάννης | Προβλέψεις για 5.000 κρούσματα το φθινόπωρο

    Σύμφωνα με τον καθηγητή Δημοσθένη Σαρηγιάννη, ο μέσος όρος των κρουσμάτων αναμένεται να φτάσει τα 4.500 έως 5.000 μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου.

    «Υπάρχει μία ξεκάθαρα επιτάχυνση της αυξητικής πορείας», δήλωσε, ενώ έκανε προβλέψεις ότι οι ανάγκες για κλίνες ΜΕΘ και διασωληνώσεις θα φτάσουν τις 400.

    Όπως δήλωσε, μπαίνουμε στο φθινόπωρο σε μία κακή κατάσταση και το 51% των πλήρως εμβολιασμένων δεν φτάνει. «Πρέπει να φτάσουμε τουλάχιστον το 65% για να μπορούμε να συζητάμε για συγκράτηση του τέταρτου κύματος της πανδημίας», πρόσθεσε.

    Ο φόβος είναι ότι υπάρχει ακόμα ένα ποσοστό πολιτών άνω των 60 ετών που είναι ανεμβολίαστοι.

    Ο κ. Σαρηγιάννης θεωρεί πως δεν θα χρειαστεί να μπούμε σε ένα γενικό lockdown, αλλά μάλλον θα ισχύσουν τοπικά μέτρα και περιορισμοί. Ιδιαίτερα, είναι αδύνατο να ισχύσουν τοπικά μέτρα στην Αττική, με το πιθανότερο σενάριο να αφορά μέτρα στους ανεμβολίαστους, οι οποίοι έχουν ρίσκο επιμόλυνσης ή διασποράς. Κάποια μέτρα θα μπορούσαν να αφορούν την πρόσβασή τους σε μέρη και υπηρεσίες.




    Σε 39 περιοχές διψήφια τα κρούσματα κορωνοϊου στην χώρα | Ανησυχία για το φθινόπωρο

    Στο επίκεντρο της πανδημίας του κορονοϊού παραμένει η Αττική, όπου εντοπίστηκαν 948 κρούσματα από τα συνολικά 2.760 που ανακοίνωσε ο ΕΟΔΥ.

    Είναι χαρακτηριστικό ότι 39 περιοχές καταγράφουν διψήφιο αριθμό κρουσμάτων.

    • Αιτωλοακαρνανία 12
    • Αργολίδα      17
    • Αρκαδία     13
    • Αχαΐα 77
    • Βοιωτία  22
    • Δράμα    15
    • Έβρος       29
    • Εύβοια     45
    • Ζάκυνθος  24
    • Ηλεία    16
    • Ημαθία  24
    • Θήρα        10
    • Ιωάννινα        19
    • Καβάλα      16
    • Κέρκυρα           38
    • Κιλκίς 10
    • Κοζάνη      31
    • Κορινθία    44
    • Κως     15
    • Λακωνία      12
    • Λάρισα   64
    • Λασίθι     19
    • Λευκάδα   10
    • Μαγνησία  14
    • Μεσσηνία     27
    • Μύκονος       27
    • Νάξος    14
    • Ξάνθη       12
    • Πάρος      23
    • Πέλλα    17
    • Πιερία         22
    • Πρέβεζα   13
    • Ρέθυμνο     46
    • Ρόδος  91
    • Τρίκαλα    11
    • Φθιώτιδα       25
    • Φλώρινα  19
    • Χαλκιδική      35
    • Χίος 13



    Εντατικοί έλεγχοι από το Λιμενικό | Δείτε τα δικαιολογητικά

    Ξεκίνησε η μεγάλη έξοδος των αδειούχων ενόψει Αυγούστου, με την κίνηση στα λιμάνια να έχει αυξηθεί.

    Οι έλεγχοι του Λιμενικού σε όσους αφήνουν την πρωτεύουσα για τα ελληνικά νησιά είναι αυστηροί.

    Υπενθυμίζεται ότι το ταξίδι με πλοίο γίνεται μόνο με πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης ή με αρνητικό τεστ κορονοϊού.

    Ταξίδι με πλοίο: Τα μέτρα για να ταξιδέψουμε στα νησιά

    Για τη μετακίνηση από την ηπειρωτική χώρα στα νησιά με πλοίο συνεχίζουν να ισχύουν τα μέτρα, σύμφωνα με τα οποία οι επιβάτες από 12 ετών και πάνω πρέπει να επιδεικνύουν πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης, αρνητικό PCR 72 ωρών ή rapid 48 ωρών, ωστόσο αυτό που αλλάζει από σήμερα είναι ότι για την επιστροφή από τα νησιά προς την ηπειρωτική χώρα με πλοίο απαιτείται η διενέργεια self test.

    Από τη διενέργεια PCR/rapid test και κατοχής πιστοποιητικού εμβολιασμού/νόσησης εξαιρούνται οι εξής:

    Οι επιβάτες που μετακινούνται μεταξύ διαφορετικών Περιφερειακών Ενοτήτων για λόγους εργασίας σε καθημερινή βάση, οι οποίοι δύνανται να πραγματοποιούν τις μετακινήσεις τους και με διενέργεια εβδομαδιαίου αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test),

    Οι επιβάτες που μετακινούνται σε ακτοπλοϊκές συνδέσεις μεταξύ νήσων της ίδιας Περιφερειακής Ενότητας, οι οποίοι δύνανται να πραγματοποιούν τις μετακινήσεις τους και με διενέργεια αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test), είτε σε εβδομαδιαία βάση, σύμφωνα με τα γενικώς ισχύοντα, είτε εντός είκοσι τεσσάρων (24) ωρών πριν από την προγραμματισμένη ώρα ταξιδιού,

    Οι επιβάτες που μετακινούνται στις πορθμειακές γραμμές Πέραμα-Παλούκια Σαλαμίνας, Πέραμα Μεγαρίδος-Φανερωμένη Σαλαμίνας, Ρίο-Αντίρριο, στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις από την ηπειρωτική χώρα προς την Εύβοια, καθώς και στις πορθμειακές γραμμές Πόρου-Γαλατά Τροιζηνίας, Πούντα-Ελαφόνησος Λακωνίας και Τρυπητή-Αμμουλιανή Χαλκιδικής, Κόστα – Σπέτσες, Μετόχι – Ύδρα, Ερμιόνη – Ύδρα, Χάνια – Τριζόνια Φωκίδος, Μύτικας – Αιτωλοακαρνανίας – Καστός – Κάλαμος, αποκλειστικά για τους μόνιμους κατοίκους του Πόρου, του Δήμου Τροιζηνίας-Μεθάνων, της Ελαφονήσου, της Αμμουλιανής, των Σπετσών, της Ύδρας, των Τριζονίων, του Καστού και του Καλάμου, οι οποίοι δύνανται να πραγματοποιούν τις μετακινήσεις τους και με διενέργεια αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test) είκοσι τεσσάρων (24) ωρών πριν την προγραμματισμένη ώρα ταξιδιού.

    Οι ανήλικοι από δώδεκα (12) έως δεκαεπτά (17) ετών οι οποίοι δύνανται να πραγματοποιούν τις μετακινήσεις τους και με διενέργεια εβδομαδιαίου αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test) είκοσι τέσσερις (24) ώρες πριν την προγραμματισμένη ώρα ταξιδιού.

    Ταξίδι με πλοίο: Με self test η επιστροφή από τα νησιά

    Από την Παρασκευή 16 Ιουλίου 2021, η επιβίβαση των επιβατών στα πλοία καθώς και στα θαλάσσια ταξί και τις λάντζες από τα νησιά προς τα λιμάνια της ηπειρωτικής Ελλάδας επιτρέπεται εφόσον οι επιβάτες πληρούν τις κατωτέρω προϋποθέσεις:

    Έχουν ολοκληρώσει προ τουλάχιστον δεκατεσσάρων (14) ημερών τον εμβολιασμό για κορονοϊό COVID-19 και επιδεικνύουν πιστοποιητικό εμβολιασμού, ή

    Έχουν διαγνωσθεί αρνητικοί είτε σε εργαστηριακό έλεγχο για κορονοϊό COVID-19 με τη μέθοδο PCR που έχει διενεργηθεί με τη λήψη στοματοφαρυγγικού ή ρινοφαρυγγικού επιχρίσματος εντός των τελευταίων εβδομήντα δύο (72) ωρών πριν την προγραμματισμένη ώρα ταξιδιού είτε σε εξέταση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορονοϊού COVID-19 (rapid test) εντός των τελευταίων σαράντα οκτώ (48) ωρών πριν την προγραμματισμένη ώρα ταξιδιού. Η αρνητική διάγνωση του εργαστηριακού ελέγχου με τη μέθοδο PCR και του ελέγχου ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου rapid test αποδεικνύονται με την επίδειξη σχετικής βεβαίωσης, ή

    Επιδεικνύουν πιστοποιητικό νόσησης που εκδίδεται τριάντα (30) ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως εκατόν ογδόντα (180) ημέρες μετά από αυτόν, ή

    Εναλλακτικά, προσκομίζουν βεβαίωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού Ελέγχου (self-test) που έχει διενεργηθεί έως και είκοσι τέσσερις (24) ώρες πριν την προγραμματισμένη ώρα ταξιδιού».




    «Καμπανάκι» από τα CDC για τη μετάλλαξη Delta – Μεταδίδεται κι από τους εμβολιασμένους

    Η μετάλλαξη Delta είναι το ίδιο μεταδοτική με την ανεμοβλογιά, πιθανότατα μπορεί να προκαλέσει σοβαρότερες μορφές ασθένειας από προηγούμενες παραλλαγές του SARS-CoV-2 και όσοι μολύνονται με αυτή φαίνεται να την μεταδίδουν είτε είναι εμβολιασμένοι είτε όχι.

    Τα παραπάνω αναφέρονται σε ένα εσωτερικό έγγραφο των αμερικανικών Κέντρων Πρόληψης και Ελέγχου Ασθενειών (CDC), στο οποίο καταγράφονται προτάσεις να δοθεί στο κοινό ένα σαφέστερο μήνυμα, να γίνουν υποχρεωτικοί οι εμβολιασμοί για τους εργαζόμενους στον τομέα της υγείας και να επιστρέψει η καθολική χρήση μάσκας.

    Τα ευρήματα, που βασίζονται σε επιστημονικές μελέτες, συμπεριλαμβάνονται σε μια παρουσίαση που κυκλοφορεί εσωτερικά στα CDC, τον κύριο οργανισμό υγείας των ΗΠΑ.

    Το έγγραφο που έφερε αρχικά στο φως της δημοσιότητας η Washington Post, και η αυθεντικότητα του επιβεβαιώθηκε από τα CDC, συνοδεύτεται από μια προειδοποίηση προς τους αρμοδίους: «Ο πόλεμος άλλαξε».

    Με τίτλο «Βελτίωση των τρόπων επικοινωνίας σχετικά με την σημαντική ανακάλυψη των εμβολίων και την αποτελεσματικότητα των εμβολίων», το έγγραφο υπογραμμίζει ότι το στέλεχος Delta απαιτεί μια νέα προσέγγιση ώστε να βοηθηθεί το κοινό να κατανοήσει τον κίνδυνο – συμπεριλαμβανομένου του να καταστεί σαφές ότι οι ανεμβολίαστοι έχουν πάνω από 10 φορές περισσότερες πιθανότητες από τους εμβολιασμένους να νοσήσουν βαριά ή να πεθάνουν.

    Η Ροσέλ Ουαλένσκι, διευθύντρια των CDC βασίστηκε στα δεδομένα της παρουσίασης για να συστήσει εκ νέου, για δύο ημέρες, τη χρήση μάσκας σε εσωτερικούς χώρους για εμβολιασμένους ανθρώπους σε περιοχές υψηλού κινδύνου.

    Η παρουσίαση βασίζεται κυρίως σε μια ανάλυση που πραγματοποιήθηκε στην πόλη Προβινστάουν της Μασαχουσέτης, όπου εντοπίστηκαν σχεδόν 900 κρούσματα της Covid-19 μετά από εορταστικές εκδηλώσεις της εθνικής εορτής της 4ης Ιουλίου, παρόλο που τα τρία τέταρτα των συμμετεχόντων στην εκδήλωση ήταν εμβολιασμένα.

    Ωστόσο, δεν υπήρχε «καμία διαφορά» στο ιικό φορτίο των εμβολιασμένων και των μη εμβολιασμένων ατόμων, σύμφωνα με την παρουσίαση των CDC, η οποία φαίνεται να υποδηλώνει τον ίδιο βαθμό μεταδοτικότητας του ιού ανεξάρτητα από την κατάσταση του εμβολιασμού.

    Αντίθετα, υπήρξαν λίγες νοσηλείες (επτά μέχρι σήμερα) και κανένας θάνατος που να σχετίζεται με αυτή την εστία, σύμφωνα με τον τοπικό ειδησεογραφικό ιστότοπο Masslive.com.

    Αυτή η παρακολούθηση «είναι ο κύριος παράγοντας για την αλλαγή των συστάσεων των CDC» για τη χρήση μάσκας, εξηγεί στο Γαλλικό Πρακτορείο η Σελίν Γκάουντερ, ειδικός σε μολυσματικές ασθένειες στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης: «Δεν αφορά την προστασία των εμβολιασμένων που, αν μολυνθούν, θα εμφανίσουν ήπια συμπτώματα ή καθόλου συμπτώματα, αλλά γιατί βλέπουμε ότι μπορεί να μολύνουν άλλα άτομα».

    Εμβολιαστικές εκστρατείες

    Η Τζένιφερ Νούζο, επιδημιολόγος στο Πανεπιστήμιο Τζονς Χόπκινς, προσθέτει ότι πρέπει να σημειωθεί ότι η εκδήλωση στο Προβινστάουν έγινε σε μια τοποθεσία όπου η μετάδοση στην κοινότητα ήταν χαμηλή. Συνεπώς, η νέα σύσταση των υγειονομικών αρχών για τη χρήση μάσκας δεν θα είχε εφαρμοστεί.

    «Επιπλέον, οι πληροφορίες σχετικά με αυτή την εκδήλωση υποδηλώνουν ότι η έκθεση (στον ιό) ήταν πιθανό να συνέβη σε μέρη όπως μπαρ ή πάρτι σε σπίτια, όπου η χρήση μάσκας ήταν απίθανο να εφαρμοζόταν», είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο.

    Επιπλέον, τα έγγραφα των CDC δείχνουν ότι οι μολύνσεις των εμβολιασμένων δεν είναι τόσο σπάνιες όσο προηγουμένως πιστευόταν με «35.000 συμπτωματικές λοιμώξεις ανά εβδομάδα στα 162 εκατομμύρια εμβολιασμένους ΑμερικανούΜε βάση διεθνείς μελέτες, τα CDC κρίνουν ότι η Covid ήταν αρχικά περίπου το ίδιο μεταδοτική όσο τη γρίπη, αλλά εξελίχθηκε σε συγκρίσιμα μεταδοτική με την ανεμοβλογιά – ένα άτομο μολυσμένο με την παραλλαγή Δέλτα την μεταδίδει σε οκτώ άλλα άτομα κατά μέσο όρο – λιγότερο ακόμη από όσο η ιλαρά.

    Τα δεδομένα από τον Καναδά, τη Σιγκαπούρη και τη Σκωτία δείχνουν ότι θα μπορούσε να είναι πιο επικίνδυνη, με περισσότερες νοσηλείες και θανάτους.

    Η αποτελεσματικότητα των εμβολίων ποικίλλει, αλλά στην παρουσίασή τους, τα CDC εκτιμούν ότι ο κίνδυνος θανάτου ή σοβαρής ασθένειας διαιρείται με δέκα με τον εμβολιασμό και ο κίνδυνος μόλυνσης κατά τουλάχιστον τρία, που σημαίνει ότι τα εμβόλια είναι 90% αποτελεσματικά έναντι σοβαρών μορφών ασθενειών και 67% κατά λοιμώξεων.

    Για τους ειδικούς, τα εμβόλια παραμένουν επομένως η λύση στην κρίση υγείας.

    Τα προληπτικά μέτρα που συστήνονται στο εσωτερικό έγγραφο των CDC περιλαμβάνουν να καταστούν υποχρεωτικοί οι εμβολιασμού για τους επαγγελματίες υγείας για την προστασία των ευάλωτων και η επιστροφή στην καθολική χρήση μάσκας προσώπου.

    Η εκστρατεία εμβολιασμού στις ΗΠΑ έχει εξασθενήσει, αλλά ο Λευκός Οίκος ανακοίνωσε ότι μισό εκατομμύριο άνθρωποι έλαβαν την πρώτη δόση ενός εμβολίου χθες Παρασκευή, ο μεγαλύτερος αριθμός μετά την 1η Ιουλίου.

    Λίγο λιγότερο από το 50% του συνολικού πληθυσμού είναι πλέον πλήρως εμβολιασμένο.




    Τσιτσιλικάκης | Αντίθετοι οι εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ στον υποχρεωτικό εμβολιασμό

    Φανερά αντίθετοι στην υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού δηλώνουν οι εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ Καβάλας.

    Όπως τόνισε ο πρόεδρος των εργαζομένων Κώστας Τσιτσιλικάκης στο Radio ENA 90,5 αυτή την στιγμή υπάρχει ένα  30-35% των εργαζομένων που δεν εχουν εμβολιαστει ενώ εάν βγει αυτό το προσωπικό σε αναστολή θα δημιουργηθούν μεγάλα προβλήματα στελέχωσης.

     




    Εγκύκλιος Ιεράς Συνόδου | Όλα τα εμβόλια προσφέρουν υψηλή προστασία και από την Μετάλλαξη “Δέλτα”

    Aναγνώστηκε σήμερα, Κυριακή 25 Iουλίου 2021, σε όλους τους ιερούς ναούς των Μητροπόλεων της Εκκλησίας της Ελλάδος, η εγκύκλιος που απέστειλε η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, με σκοπό να παρακινηθούν ιερείς και πιστοί να προχωρήσουν στον εμβολιασμό.

    «Οι χριστιανοί ρωτούν για το εμβόλιο και οι γιατροί μας απαντούν» είναι ο τίτλος της εγκυκλίου «Προς τον λαό», η οποία συνίσταται σε 12 ερωτήσεις-απαντήσεις, με σαφείς διευκρινίσεις για όλες τις απορίες που μπορεί να διατυπωθούν από τους πιστούς.

    Διαβάστε εδώ την εγκύκλιο

     




    Μίνα Γκάγκα | Νέοι νοσηλεύτηκαν σε ΜΕΘ – Πιθανόν να χρειαστεί τρίτη δόση του εμβολίου

    Αυξάνονται οι εισαγωγές ασθενών με κορονοϊό στα νοσοκομεία τις τελευταίες μέρες, σύμφωνα με τη Μίνα Γκάγκα.

    «Τις τελευταίες μέρες ζοριζόμαστε με τα κρεβάτια στις κοινές κλίνες. Δεν είναι σαν πέρυσι το φθινόπωρο ή φέτος την άνοιξη, αλλά αρχίζουμε και βλέπουμε περισσότερα κρούσματα» τόνισε στο «MEGA Σαββατοκύριακο» η Διευθύντρια 7ης Πνευμονολογικής Κλινικής στο νοσοκομείο «Σωτηρία».

    Όπως σημείωσε η γιατρός, στο νοσοκομείο «Σωτηρία» μόνο ένας εμβολιασμένος αντιμετωπίζει πρόβλημα. Όλοι οι υπόλοιποι που νοσηλεύονται είναι ανεμβολίαστοι. «Σημαντικό να είμαστε εμβολιασμένοι, γιατί η πιθανότητα να νοσήσουμε και να μπούμε στο νοσοκομείο είναι ελάχιστη, και βοηθά πολύ να προστατέψουμε τους ανθρώπους που έχουν λίγα προβλήματα» υπογράμμισε, τονίζοντας ότι «βλέπουμε και νέους ανθρώπους στα νοσοκομεία».

    Παράλληλα, έκανε λόγο, ότι αρκετοί νέοι, νοσηλεύτηκαν σε ΜΕΘ, ενώ όπως είπε, το 35% όσων νοσούν με κορονοϊό θα έχουν για καιρό κάποια συμπτώματα όπως: άγχος, αυπνία, βήχα, νεφρά, κατάλοιπα στους πνεύμονες.

    Σχετικά με το ενδεχόμενο τρίτης δόσης εμβολίου, εκτίμησε ότι «πιθανόν να χρειαστεί», προσθέτοντας ότι «καλό είναι να περιμένουμε τα αποτελέσματα των ερευνών.

    Τέλος, σχετικά με τον εμβολιασμό των παιδιών άνω των 12, εκτίμησε ότι τα δεδομένα δείχνουν ότι είναι ασφαλής και αποτελεσματικός, λέγοντας πως το να κλείνουν τα σχολεία δεν είναι καλό για τα παιδιά.




    Τα προνόμια των εμβολιασμένων: Κερδίζουν μπόνους, έκπτωση φόρου, εισιτήρια συναυλιών – αγώνων

    Σε μια ιδιότυπη πολιτική παροχών για όσους εμβολιάζονται έχει μπει ολόκληρος ο δυτικός κόσμος τους τελευταίους μήνες, προκειμένου να πείσει τους αρνητές των σκευασμάτων να προσέλθουν στα εμβολιαστικά κέντρα και να χτιστεί με αυτό τον τρόπο το επονομαζόμενο «τείχος ανοσίας» που φιλοδοξεί να βάλει φρένο στην πανδημία του κορονοϊού που ενέσκηψε στη ζωή μας πριν από 19 μήνες.

    Freedom Pass και πενθήμερες άδειες στρατεύσιμων

    Στην Ελλάδα καθιερώθηκε καταρχάς το Freedom Pass, μια προπληρωμένη κάρτα αξίας 150 ευρώ, την οποία οι νέοι ηλικίας από 18 έως 25 ετών θα μπορούν χρησιμοποιήσουν μόλις κάνουν την πρώτη δόση του εμβολίου, για να αγοράσουν ακτοπλοϊκά ή αεροπορικά εισιτήρια, να καλύψουν τα έξοδα διαμονής σε ένα ξενοδοχείο ή να προμηθευτούν εισιτήρια για χώρους πολιτισμού όπως είναι τα θέατρα, τα μουσεία και οι κινηματογράφοι.

    Η εν λόγω κάρτα μάλιστα αφορά και όσους είχαν προλάβει ήδη να εμβολιαστούν και είναι γεννημένοι μετά το 1996.

    Παράλληλα οι στρατεύσιμοι που θα πάρουν την απόφαση να κάνουν το εμβόλιο θα έχουν πέντε ημέρες άδεια ενώ από την Παρασκευή 16 Ιουλίου όλοι οι κλειστοί χώροι, τα κέντρα διασκέδασης, τα μπαρ, τα σινεμά και τα θέατρα λειτουργούν αποκλειστικά για εμβολιασμένους.

    Ταξίδια στο Λονδίνο και μπόνους 500 ευρώ σε υπαλλήλους

    Σε επίπεδο ιδιωτικών επιχειρήσεων, οι παροχές είναι ποικίλες. Ξενοδοχειακός όμιλος που διαθέτει 9 πολυτελή resorts σε Χαλκιδική, Κέρκυρα και Κω, ανακοίνωσε ότι θα παρέχει δύο επιπλέον μέρες πληρωμένης άδειας σε όσους εργαζόμενους εμβολιάστηκαν ή θα εμβολιαστούν, ενώ θα λάβουν μέρος και σε κλήρωση με έπαθλο 20 τετραήμερα ταξίδια για δύο άτομα σε Λονδίνο, Παρίσι, Ρώμη και Μαδρίτη.

    Είχε προηγηθεί ο ξενοδόχος από τα Χανιά που έταξε επιπλέον αμοιβή 150 ευρώ το μήνα για όλη τη φετινή τουριστική σεζόν, σε όσους από τους 50 εργαζομένους του εμβολιαστούν. Όπως είπε, «δεν υπήρχαν αρνητές μεταξύ του προσωπικού, αλλά άτομα που δίσταζαν ή φοβούνταν να το κάνουν. Όταν τους είπε πως όσοι εμβολιαστούν θα πάρουν αύξηση 150 ευρώ, έσπευσαν όλοι να κλείσουν ραντεβού».

    Νωρίτερα, ιδιοκτήτης ιδιωτικών ΚΤΕΟ στη Βέροια και στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας, είχε ανακοινώσει στους 15 υπαλλήλους του ότι θα τους δώσει επιπλέον εφάπαξ αμοιβή ύψους 300 ευρώ εάν πάνε να εμβολιαστούν. Σήμερα από τους 15 οι 12 έχουν κάνει το εμβόλιο, δύο βρίσκονται στη διαδικασία του ραντεβού και ένας δεν θα το κάνει λόγω προβλήματος υγείας, οπότε θα πάρει κανονικά και αυτός το μπόνους.

    Την ίδια ώρα γνωστή εταιρεία αλουμινίου με έδρα τη Λάρισα ανακοίνωσε στις 5 Ιουλίου ότι επιβραβεύει την υπευθυνότητα των εργαζόμενων, προσφέροντας μπόνους 500 ευρώ με κάθε βεβαίωση εμβολιασμού από τα 180 άτομα που απασχολεί. Η ίδια επιχείρηση είχε δώσει μάλιστα πέρυσι μπόνους απόδοσης και συνέπειας στους υπαλλήλους και στα στελέχη της, γιατί προσαρμόστηκαν υποδειγματικά στα μέτρα ασφάλειας κατά της πανδημίας.

    Τι συμβαίνει στο εξωτερικό

    Τι συμβαίνει όμως στο εξωτερικό; Εξαιτίας του γεγονότος ότι η διστακτικότητα έχει αναδειχθεί ως το βασικότερο εμπόδιο για την επιτυχία του εμβολιαστικού προγράμματος, αρκετές κυβερνήσεις και πολυεθνικές εταιρείες χρησιμοποιούν την τακτική του καρότου αντί του μαστίγιου.

    Η χώρα που έχει το μεγαλύτερο ποσοστό εμβολιασμένων στον κόσμο αυτή τη στιγμή είναι τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Το έθνος του Περσικού Κόλπου έχει χορηγήσει πάνω από 15,5 εκατ. δόσεις, που σημαίνει ότι το 72% του συνολικού πληθυσμού των 10 εκατομμυρίων είναι εμβολιασμένο με σκευάσματα δύο δόσεων της Pfizer/BioNTech ή του κινέζικου εμβολίου της Sinopharm.

    Ο Γκέιτς Χοσπιτάλιτι, ιδιοκτήτης αλυσίδας εστιατορίων στο Ντουμπάι, που είναι το μεγαλύτερο και τουριστικότερο από τα επτά εμιράτα της χώρας, ανακοίνωσε μια προσφορά που ελπίζει ότι θα ενθαρρύνει τον εμβολιασμό και θα προσελκύσει πελάτες. Δίνει έκπτωση 10% σε όσους δειπνούν στα καταστήματά του και έχουν κάνει αποδεδειγμένα την πρώτη δόση του εμβολίου και έκπτωση 20% σε όσους έχουν κάνει και τις δύο.

    Έκπτωση στον φόρο περιουσίας παρέχει δήμος του Ισραήλ

    Η δεύτερη κατά σειρά χώρα σε ποσοστό εμβολιασμένων πολιτών παγκοσμίως είναι το Ισραήλ. Οι εμβολιασμένοι ξεπερνούν το 65% του συνολικού πληθυσμού, ήτοι πάνω από το 80% των ατόμων ηλικίας άνω των 16 ετών έχουν λάβει και τις δύο δόσεις του εμβολίου της Pfizer/BionTech.

    Ο κ. Ραν Κουνίκ, δήμαρχος του Givatayim, μιας πόλης ανατολικά του Τελ Αβίβ, ανακοίνωσε ότι προσφέρει έκπτωση στον φόρο περιουσίας σε όσες οικογένειες σπεύσουν να εμβολιάσουν τα μέλη τους ηλικίας άνω των 16 ετών. Σημειωτέον δε ότι το μικρό αλλά ισχυρό κράτος της Μέσης Ανατολής συνιστά τον εμβολιασμό και των εγκύων γυναικών, παρά το γεγονός ότι ορισμένες χώρες επανεκτιμούν τον κίνδυνο που θα μπορούσε να έχει κάτι τέτοιο.

    Φωσφορίζων γιλέκο για τους αρνητές

    Παράλληλα ο Χαΐρ Ρεβίβο, δήμαρχος της Λοντ, που αριθμεί 74.000 κατοίκους και βρίσκεται 15 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά του Τελ Αβίβ, δήλωσε ότι οι μη εμβολιασμένοι άνθρωποι θα αποκλειστούν από ορισμένα δημοτικά κτίρια και υπηρεσίες, ωστόσο μια τέτοια κίνηση, θα παραβίαζε τον ισραηλινό νόμο, καθώς το εμβόλιο δεν είναι υποχρεωτικό, οπότε έκανε πίσω.

    Ισραηλινά μέσα ενημέρωσης όμως, αναφέρουν ότι μια στρατιωτική μονάδα σχεδίαζε να απαιτήσει από μη εμβολιασμένους στρατιώτες να φορούν φθορίζον γιλέκο για να ξεχωρίσουν, αν και οι αρχές έσπευσαν να τονίσουν πως ούτε κάτι τέτοιο θα μπορούσε να εφαρμοστεί.

    Μοιράζουν αφειδώς μπόνους στις ΗΠΑ

    Στις Ηνωμένες Πολιτείες χιλιάδες επιχειρήσεις προσφέρουν μπόνους στους υπαλλήλους τους που πηγαίνουν να κάνουν το εμβόλιο, τα οποία κυμαίνονται από 25 έως και 500 δολάρια συνήθως.

    Για παράδειγμα η γερμανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Lidl που δραστηριοποιείται στις ΗΠΑ, δίνει 200 δολάρια σε κάθε υπάλληλό της που θα φέρει χαρτί ότι εμβολιάστηκε, η εταιρεία οικιακών συσκευών Petco 75 δολάρια, η JBS, μια βραζιλιάνικη εταιρεία συσκευασίας κρέατος και η θυγατρική της, Pilgrim Pride, θα πληρώσουν σε κάθε εργαζόμενο στις επιχειρήσεις τους 100 δολάρια για εμβολιασμό, σύμφωνα με το Bloomberg News, ενώ η εταιρεία λιανικής Kroger Company προσφέρει 100 δολάρια σε μετρητά και άλλα 100 σε κουπόνια για να αγοράσουν ό,τι θέλουν από τα καταστήματά της. Αντιστοίχως τα σούπερ μάρκετ Publix που εδρεύουν στη Φλόριντα δίνουν στους υπαλλήλους τους μια δωροκάρτα των 125 δολαρίων.

    Πληρωμένο τετράωρο

    Από την πλευρά της, η αλυσίδα πολυκαταστημάτων Dollar General Corporation με έδρα το Τενεσί, τα σούπερ μάρκετ Aldi και η αλυσίδα παντοπωλείων Trader Joe’s με έδρα την Καλιφόρνια, προσφέρουν μεταξύ άλλων στους υπαλλήλους τους και ένα πληρωμένο τετράωρο, προκειμένου να πάνε με χρονική άνεση στο εμβολιαστικό κέντρο.

    Εισιτήρια για το Super Bowl του 2022

    Επίσης, στο πλαίσιο της ενθάρρυνσης του εμβολιασμού, το NFL, η διοργανώτρια αρχή του αμερικανικού επαγγελματικού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου (αυτού που αποκαλούμε λανθασμένα ως ράγκμπι) προσφέρει 50 διπλά εισιτήρια για το Super Bowl LVI που θα πραγματοποιηθεί στις 22 Φεβρουαρίου 2022 στο Λος Άντζελες και θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα αθλητικά γεγονότα στον κόσμο. Είναι πρώτο σε τηλεθέαση στις ΗΠΑ και δεύτερο παγκοσμίως μετά τον τελικό του Champions League.

    Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να μοιραστούν δημόσια την ιστορία τους, γιατί αποφάσισαν να εμβολιαστούν. Παράλληλα θα προσφέρει εκπτώσεις 25% για αγορές που πραγματοποιούνται στο NFLShop.com μονάχα για όσους επιδείξουν το πιστοποιητικό εμβολιασμού τους.

    Εμβολιάσου και σου κερνάμε τη μπύρα

    Στο Νιου Τζέρσεϋ, πάνω από 30 μικρές βιομηχανίες συμμετείχαν μέχρι πριν από λίγες εβδομάδες στο πρόγραμμα «Shot and a Beer», με την κάθε μια να προσφέρει δωρεάν μπύρα σε άτομα άνω των 21 ετών που έδειχναν την κάρτα εμβολιασμού τους.

    Κάτι ανάλογο γίνεται και σε άλλες πολιτείες που διαθέτουν τοπικές ζυθοποιίες, όπως για παράδειγμα η Νότια Καρολίνα, Το δε Κονέκτικατ των βορειοανατολικών Ηνωμένων Πολιτειών, προσφέρει δωρεάν ποτά σε περισσότερα από 100 εστιατόρια, όταν οι άνθρωποι που αγοράζουν φαγητό επιδεικνύουν τις κάρτες εμβολιασμού.

    Δες από κοντά τους New York Yankees

    Όσοι Νεοϋορκέζοι εμβολιάζονται στο Yankee Stadium που είναι η έδρα της ομάδας μπέιζμπολ New York Yankees, μαζί με το μονοδοσικό εμβόλιο της Johnson & Johnson λαμβάνουν δώρο και ένα εισιτήριο για μελλοντικό αγώνα, ενώ όσοι προσέλθουν για εμβολιασμό στο Αμερικανικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας (ναι, γίνονται και εκεί εμβόλια), παίρνουν μια κάρτα για τέσσερα άτομα προκειμένου να δουν τα εκθέματα.

    Ξενάγηση στο μουσείο Lincoln

    Στο Ιλινόις, είχες τη δυνατότητα μέχρι τέλος Ιουνίου να περιηγηθείς δωρεάν στην Προεδρική Βιβλιοθήκη και το Μουσείο του Abraham Lincoln, ενώ στο Σικάγο έχουν ξεκινήσει οι υπαίθριες συναυλίες μόνο για covid free άτομα. Τέλος η Staples, μια εταιρεία που πουλάει εκτυπωτές, μελάνια και είδη γραφείου προσφέρει δωρεάν πλαστικοποίηση της κάρτας εμβολιασμού, για να την έχεις παντού, χωρίς να σου τσαλακώνεται.




    Μετάλλαξη Δέλτα | Πόση προστασία προσφέρουν τα εμβόλια της Pfizer, της Moderna και της AstraZeneca

    Υψηλή προστασία προσφέρουν τα εμβόλια της Pfizer, Moderna και AstraZeneca έναντι των συμπτωματικών ασθενειών που προκαλεί η μετάλλαξη Δέλτα, σύμφωνα με τα ευρήματα καναδικής έρευνας. Μάλιστα, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, προστασία υπάρχει ήδη με τη χορήγηση της πρώτης δόσης.

    Προηγούμενες μελέτες έδειχναν περιορισμένη αποτελεσματικότητα των εμβολίων. Αν και οι ερευνητές μέτρησαν την απόδοση μετά την πρώτη δόση, επισημαίνουν ότι απαιτείται και η χορήγηση της δεύτερης δόσης για να λειτουργήσουν πλήρως.

    Σύμφωνα με το Politico, η έρευνα έγινε υπό πραγματικές συνθήκες. Μέχρι στιγμής δεν έχει αξιολογηθεί από ομότιμους (peer review) αλλά για πρώτη φορά δημοσιεύτηκε στις 16 Ιουλίου. Οι ερευνητές συνέκριναν την αποτελεσματικότητα των εμβολίων των τριών εταιρειών σε μεταλλάξεις που προκαλούν ανησυχία και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ακόμη και μία δόση των συγκεκριμένων εμβολίων, που έχουν εγκριθεί στην ΕΕ, παρέχει σημαντική προστασία απέναντι στις συμπτωματικές λοιμώξεις και τις σοβαρές επιπτώσεις.

    Πώς διαμορφώνεται η προστασία ανά εμβόλιο

    Τα στοιχεία δείχνουν ότι το εμβόλιο της Pfizer παρέχει 56% αποτελεσματικότητα έναντι συμπτωματικής νόσησης που προκαλεί η μετάλλαξη Δέλτα, το εμβόλιο της Moderna 72% και το εμβόλιο της AstraZeneca 67%.

    Οι επιστήμονες που πήραν μέρος στη μελέτη αναφέρουν ότι τα ευρήματα οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ακόμη και μία δόση από τα τρία εμβόλια παρέχει ουσιαστική προστασία έναντι των ανησυχητικών μεταλλάξεων. Οι δύο δόσεις, συμπληρώνουν, εξασφαλίζουν ακόμη μεγαλύτερη προστασία.

    Τα ευρήματα αντικρούουν τα αποτελέσματα μελέτης που δημοσιεύτηκε την Πέμπτη στο New England Journal of Medicine. Σε αυτή, οι ερευνητές άντλησαν δεδομένα από τη Δημόσια Υγεία της Αγγλίας. Όπως υποστηρίζουν, το εμβόλιο της Pfizer έχει αποτελεσματικότητα μόλις 36% μετά από μία δόση, ενώ της AstraZeneca 30%.

    Παράλληλα, η καναδική μελέτη δείχνει ότι μία δόση των τριών εμβολίων εμφανίζει μεγάλη αποτελεσματικότητα έναντι της πιο σοβαρής νόσησης που οδηγεί σε νοσηλεία ή θάνατο. Ειδικότερα, μία δόση των εμβολίων Pfizer, Moderna και AstraZeneca ήταν 78%, 96% και 88% αποτελεσματική αντίστοιχα στη μετάλλαξη Δέλτα.

    Χαμηλότερη αποτελεσματικότητα, μόλις 48%, φαίνεται ότι παρέχει μία δόση του εμβολίου της AstraZeneca κατά των συμπτωματικών ασθενειών που προκαλούν οι μεταλλάξεις Βήτα (νοτιοαφρικανική) και Γάμμα (βραζιλιάνικη) Αντίθετα, το εμβόλιο της Pfizer δείχνει να έχει αποτελεσματικότητα 60% και της Moderna 77%.




    Θάσος | Υπάρχει ενδιαφέρον για τους εμβολιασμούς κατ’οίκον του Δήμου

    Ο Δήμος της Θάσου σε συνεργασία με την 4η ΥΠΕ, στα πλαίσια της εκστρατείας του Υπουργείου Υγείας για την ενίσχυση του τοίχους ανοσίας των πολιτών μέσω της εμβολιαστικής τους κάλυψης, οργανώνουν κατ’ οίκον εμβολιασμούς σε άτομα με χρόνια προβλήματα μετακίνησης, από τις 30-07-2021 έως και τις 06-08-2021.

    Παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι να δηλώσουν άμεσα συμμετοχή στο Κέντρο Κοινότητας του Δήμου Θάσου:

    Τηλέφωνο: 2593350132

    E-mail: kkdthassou@hotmail.com

    Σχετικά ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης δήλωσε:

    «Ο εμβολιασμός, σύμφωνα με τα επιστημονικά δεδομένα, αποτελεί το σημαντικότερο μέσο για την ενίσχυση του τοίχους ανοσίας των πολιτών από την Covid-19.

    Ο Δήμος της Θάσου συμβάλει, στα πλαίσια των δυνατοτήτων του, στη βελτίωση της εμβολιαστικής κάλυψης του νησιού συνδράμοντας και στον κατ’ οίκον εμβολιασμό πολιτών της Θάσου που λόγω προβλημάτων υγείας το επιθυμούν αλλά δεν είναι δυνατό να μετακινηθούν στα εμβολιαστικά κέντρα για να εμβολιαστούν».

    Μέχρι στιγμής σύμφωνα με τον Δήμαρχο Θάσου έχουν δηλώσει ενδιαφέρον 17 Θάσιοι πολίτες και συνεχίζεται ακόμα η διαδικασία.




    Κορονοϊός στην Ελλάδα | Αυξήθηκαν κατά 25% οι νοσηλείες, σταμάτησε η μείωση των διασωληνωμένων

    Προβληματισμό προκαλεί στους ειδικούς η εικόνα των νοσοκομείων εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού, καθώς παρατηρείται αύξηση κατά 25% ημερησίως των νοσηλειών, ενώ σταμάτησαν να μειώνονται οι διασωληνωμένοι.

    «Το κύμα αυτό σχετίζεται και με τη μετάλλαξη Delta, γιατί είναι πιο μεταδοτικός ο ιός, αλλά με την άρση των μέτρων και τη μη τήρηση των μέτρων που ισχύουν. Είναι ένα σήμα η αύξηση των νοσηλειών, καθώς έχουμε έναν μέσο όρο αύξησης 25%-26% από μέρα σε ημέρα και μικρή αύξηση των διασωληνώσεων, αλλά σε επίπεδα διαχειρίσιμα. Το κύμα θα είναι μεγάλο σε σχέση με την επιδημιολογική καμπύλη αλλά όχι τόσο ισχυρό σε σχέση με νοσηλείες και διασωληνώσεις», ανέφερε στον ΣΚΑΪ ο καθηγητής Λοιμωξιολογίας στο Πανεπιστήμιο Πατρών, Χαράλαμπος Γώγος, ενώ ο Νίκος Τζανάκης πρόσθεσε ότι οι διασωληνωμένοι σταμάτησαν να μειώνονται, πέρασαν σε μια φάση σταθεροποίησης και από τους 125 έφτασαν στους 130.

    «Από την αύξηση των κρουσμάτων κάνουμε 2-3 εβδομάδες να δούμε τους διασωληνωμένους. Οι νεαροί γύρισαν από τις διακοπές τους και άρχισαν να κολλάνε γονείς και παππούδες. Έτσι, οι περισσότεροι από αυτούς, στην πλειοψηφία τους ανεμβολίαστοι, μπήκαν στο νοσοκομείο και κάποιοι διασωληνώθηκαν», υπογράμμισε ο καθηγητής Πνευμονολογίας.

    Όσον αφορά την πορεία της πανδημίας, το καλό σενάριο κάνει λόγο για 3.000-3.500 κρούσματα, με το χειρότερο να υπολογίζει 5.000-5.500 κρούσματα έως τον Σεπτέμβριο.

    «Τις τελευταίες 7-8 ημέρες έχουμε μια στασιμότητα και όχι την εκθετική αύξηση των προηγούμενων ημερών. Στο πλαίσιο αυτό παραμένουν τα δύο σενάρια που έχουμε προβλέψει. Το καλό σενάριο είναι να φτάσουμε τα 3.000-3.500 κρούσματα σαν μέσος κυλιόμενος όρος, αν συνεχιστούν οι εμβολιασμοί και τηρηθούν τα μέτρα. Το δυσμενέστερο σενάριο με άδηλη την κορύφωση του μπορεί δείχνει 5.000-5.500 κρούσματα έως τον Σεπτέμβριο», σημείωσε ο κ. Τζανάκης.

    Παράλληλα, οι καθηγητές αναφέρθηκαν στην προστασία που παρέχουν τα εμβόλια σημειώνοντας ότι οι ανεμβολίαστοι κινδυνεύουν από σοβαρή νόσηση.

    «Όλους θα μας συναντήσει φέτος ο ιός. Και ανεμβολίαστους και εμβολιασμένους. Ο εμβολιασμένος όμως κινδυνεύει πολύ λιγότερο. Μπορεί να έρθει σε επαφή με κρούσμα και να μη μολυνθεί καν. Σε περίπτωση που μολυνθεί στη χειρότερη των περιπτώσεων θα εμφανίσει ήπια συμπτώματα ή θα είναι ασυμπτωματικός. Ένα ποσοστό μόνο 2%-5% μπορεί να κινδυνέψει, που παίρνουν φάρμακα ή είναι υπερήλικες», δήλωσε ο κ. Τζανάκης

    Αντίθετα, σε ό,τι αφορά στους ανεμβολίαστους, οι νέοι έχουν μεγάλη πιθανότητα να το περάσουν ελαφριά. Ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο, όσοι είναι πάνω από 40-50 ετών, σε ένα ποσοστό 10%, ίσως χρειαστεί να νοσηλευτούν και να διασωληνωθούν. «Ο εμβολιασμός δε μας θωρακίζει στο 100% από τη μόλυνση, αλλά μας θωρακίζει στο 95% από την κακή εξέλιξη της νόσου, γεγονός που σημαίνει ότι δε θα χρειαστεί να νοσηλευτούμε, δε θα διασωληνωθούμε, δε θα πεθάνουμε», σχολίασε.

    Από την πλευρά του, ο κ. Γώγος επισήμανε ότι σε σύνολο 5.000 ανθρώπων που νοσηλεύτηκαν στην εντατική διασωληνωμένοι από τον Φεβρουάριο μέχρι τώρα, από αυτούς εμβολιασμένοι ήταν μόνο το 1%.

    «Υπάρχει ένα μοντέλο στις ΗΠΑ που λέει ότι το προσεχές διάστημα οι θάνατοι σε 7ημερο μέσο όρο αν ο πληθυσμός είναι ανεμβολίαστος θα περάσουν τις 3.000, ενώ αν είναι εμβολιασμένος θα είναι κάτω από 200», κατέληξε.