Rapid test | Σε ποιες περιοχές πραγματοποιούνται δωρεάν σήμερα Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου

Σε 29 κεντρικά σημεία σε ολόκληρη την επικράτεια θα βρίσκονται σήμερα Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου Κινητές Ομάδες Υγείας (ΚΟΜΥ) του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), πραγματοποιώντας rapid test για τον κορονοϊό, για όλους τους πολίτες.

Τα σημεία δωρεάν ελέγχου είναι τα ακόλουθα:

  1. Σταθμός Μετρό «Σύνταγμα», 09:00-20:00
  2. Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης, γυάλινο κτίριο, Κήπος της Άμμου, 09:00-17:00
  3. Πλατεία Αγίου Βασιλείου, Τρίπολη, 09:00-14:00
  4. Μελιγού Άστρους, Αρκαδία, πλατεία, 09:00-14:00
  5. Άρτα, Πλατεία Εθνικής Αντίστασης, 09:00-14:00
  6. Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αχαΐας, Πάτρα, 08:30-20:30
  7. Πάτρα, Πλατεία Γεωργίου Α’, 09:00-14:30
  8. Κ.Υ. Θήβας, Κάδμου 47, 09:00-15:00
  9. Δ. Δράμας, Κέντρο Ενημέρωσης, πλατεία Ελευθερίας, 08:00-14:00
  10. Δ. Αλεξανδρούπολης, Δημοτικό Θέατρο Αλεξανδρούπολης, Λ. Δημοκρατίας 306, 08:00-16:00
  11. Χαλκίδα Εύβοιας, παλαιά γέφυρα, κάτω από τη στάση των ταξί, 09:00-15:00
  12. Βασιλικά Ευβοίας, 08:00-14:00
  13. Πολιτιστικό Κέντρο «Πάνθεον», Ηγουμενίτσα, 09:00-17:00
  14. Πλατεία Πύρρου, Ιωάννινα, 09:00-17:00
  15. Δ. Καρδίτσας, Πλατεία Ν. Πλαστήρα (Παυσίλυπο), Μυρμιδώνων 2, 09:00-17:00
  16. Κ.Υ. Καστοριάς, Καπετάν Κώττα 2, 08:30-15:30
  17. Δημοτικό Θέατρο Κέρκυρας, Μαντζάρου 5, 09:00-17:00
  18. Κεντρική Πλατεία Λάρισας, 08:00-16:00
  19. Δ. Βόλος, Πλατεία Ελευθερίας, Ελ. Βενιζέλου 43, 08:00-16:00
  20. Αίθουσα Κουμουνδούρος-Κτήριο ΠΕ Μεσσηνίας, Καλαμάτα, 08:30-15:30
  21. Δημαρχείο Γιαννιτσών, Χατζηδημητρίου & Εθνικής Αντιστάσεως, Πέλλα, 08:00-16:00
  22. Κατερίνη Πιερίας, πλατεία παραλίας, 09:30-13:00
  23. Κομοτηνή, Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας, Συμεωνίδη & Υψηλάντου γωνία, 09:00-14:00
  24. Κ.Υ. Καρλοβάσου, Σάμος, 08:00-14:00
  25. 5ο ΚΑΠΗ Τρικάλων, 08:00-13:00
  26. Πλατεία Καστρακίου, Τρίκαλα, 08:00-12:00
  27. Δημοτικό parking Γαλανέικα, Αλύτρωτων Πατρίδων και Αγίας Παρασκευής, Λαμία, 09:00-15:00
  28. Ιατρείο ΕΟΔΥ, Ηπείρου 26, Φλώρινα, 08:00-14:30
  29. Πνευματικό Κέντρο Άμφισσας, πλατεία Ησαΐα, 08:00-14:00

Για την έκδοση ψηφιακής βεβαίωσης αποτελέσματος του τεστ

Σε σχετικό ενημερωτικό σημείωμά του, ο ΕΟΔΥ σημειώνει πως η έκδοση ψηφιακής βεβαίωσης αποτελέσματος για τους διαγνωστικούς ελέγχους COVID-19 πραγματοποιείται από το gov.gr, στην υπηρεσία «Βεβαίωση αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου κορωνοϊού COVID-19». Η σύνδεση με τη συγκεκριμένη υπηρεσία απαιτεί τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης στο taxisnet.

Για τους μη εμβολιασμένους πολίτες, προσθέτει ο Οργανισμός, η ψηφιακή βεβαίωση αρνητικού αποτελέσματος από το gov.gr είναι διαθέσιμη μόνον εφόσον ο έλεγχος έχει πραγματοποιηθεί σε ιδιωτικό διαγνωστικό κέντρο.




FDA | «Όχι» στην τρίτη δόση εμβολίου για το σύνολο του πληθυσμού

Ησυμβουλευτική επιτροπή της υπηρεσίας Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ (FDA) ψήφισε απόψε κατά της έγκρισης της χορήγησης μίας τρίτης δόσης του εμβολίου των Pfizer/BioNTech για τον κορονοϊό στο σύνολο του πληθυσμού άνω των 16 ετών.

Η πρόταση αυτή θα μπορούσε να ερμηνευτεί ως πλήγμα στη στρατηγική που ακολουθεί η κυβέρνηση του προέδρου Τζο Μπάιντεν για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Ο Αμερικανός πρόεδρος είχε ανακοινώσει ότι θα ξεκινούσε η εκστρατεία χορήγησης αναμνηστικών δόσεων για όλους, οκτώ μήνες μετά τον αρχικό εμβολιασμό τους, υπό την προϋπόθεση ότι θα την ενέκρινε η FDA. Οι Αμερικανοί ειδικοί ωστόσο έκριναν ότι η χορήγηση τρίτης δόσης μπορεί να είναι δικαιολογημένη μόνο για μια περιορισμένη ομάδα του πληθυσμού, δηλαδή για τους ηλικιωμένους.

Οι συστάσεις της επιτροπής δεν είναι δεσμευτικές, αλλά η FDA πολύ σπάνια δεν τις ακολουθεί. Μπορεί όμως να απορρίψει την πρόταση, όπως έκανε πρόσφατα, όταν ενέκρινε το αμφιλεγόμενο φάρμακο της εταιρείας Biogen Inc για το Αλτσχάιμερ.

Στην ψηφοφορία, οι περισσότεροι ειδικοί (ερευνητές, επιδημιολόγοι, λοιμωξιολόγοι και άλλοι) τάχθηκαν κατά της χορήγησης αναμνηστικής δόσης στο σύνολο του πληθυσμού, με ψήφους 16 κατά και μόνο 2 υπέρ. Οι επιστήμονες εξέφρασαν κυρίως την ανησυχία τους όσον αφορά τον κίνδυνο εμφάνισης μυοκαρδίτιδας στους εφήβους και τους νεαρούς άνδρες.

Δεν έχει διευκρινιστεί προς το παρόν αν οι ειδικοί θα προχωρήσουν σε δεύτερη ψηφοφορία με αντικείμενο την έγκριση των ενισχυτικών δόσεων για κάποια περιορισμένη ηλικιακά ομάδα του πληθυσμού.




Ανησυχία για την εικόνα στη βόρεια Ελλάδα | “Καμπανάκι” σε Δράμα, Ξάνθη, Έβρο

Προάγγελος μιας νέας έξαρσης της επιδημίας όσο προχωράμε προς τον χειμώνα είναι η εικόνα που παρατηρείται την τελευταία εβδομάδα στη βόρεια Ελλάδα. Μπορεί σε γενικές γραμμές η πορεία των κρουσμάτων στη χώρα να βρίσκεται σε ύφεση, βαδίζει, όμως, σε τεντωμένο σκοινί που ανά πάσα στιγμή είναι πιθανό να σπάσει.

Προς το παρόν η διασπορά έχει περιοριστεί σημαντικά, μέσα στις επόμενες 15 ημέρες, όμως, θα φανεί το αποτύπωμα από το άνοιγμα των σχολείων, τη στιγμή που η αλλαγή του καιρού θα έχει ήδη αρχίσει να μάς κρατά περισσότερο σε εσωτερικούς χώρους.

Σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της καλής επιδημιολογικής εικόνας που έχουμε μέχρι τώρα θα παίξει, σύμφωνα με τους ειδικούς, η τήρηση των μέτρων και η αύξηση της εμβολιαστικής κάλυψης του πληθυσμού, ειδικότερα σε περιοχές όπου παρατηρούνται πολύ χαμηλά ποσοστά. Πάντως, το τείχος ανοσίας αυτή τη στιγμή κινείται γύρω στο 60%, με τις προβλέψεις βάσει των τωρινών δεδομένων να εκτιμούν πως δύσκολα θα ξεπεράσουμε το 65%.

Σχεδόν τα μισά κρούσματα στη βόρεια Ελλάδα – Φτιάχνουν το σκηνικό για την υπόλοιπη χώρα

Παρατηρώντας τη γεωγραφική κατανομή των 2.255 νέων κρουσμάτων που ανακοίνωσε ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) για το σύνολο της επικράτειας σήμερα, αντιλαμβάνεται κανείς αυτό για το οποίο έχουν ήδη προειδοποιήσει οι επιστήμονες.

Η επιστροφή των πολιτών -επαγγελματιών και φοιτητών- στα μεγάλα αστικά κέντρα σε συνδυασμό με τη σημαντική πτώση της θερμοκρασίας που καταγράφηκε την περασμένη εβδομάδα συνετέλεσαν σε σημαντική εξάπλωση του κορωνοϊού σε συγκεκριμένες περιοχές της χώρας. Η εικόνα, μάλιστα, θεωρείται ενδεικτική αυτού που θα επακολουθήσει όσο περνούν οι ημέρες και στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Πιο αναλυτικά, από τους 205.566 διαγνωστικούς ελέγχους του τελευταίου 24ωρου (13.904 μοριακά και 191.622 rapid τεστ) προκύπτει πως οι Περιφερειακές Ενότητες (ΠΕ) με τα περισσότερα κρούσματα (πλην της Αττικής) ανήκουν στη βόρεια Ελλάδα. Συγκεκριμένα, στις περιοχές αυτές, όπου οι θερμοκρασίες ήταν ακόμη χαμηλότερες τις τελευταίες ημέρες, καταγράφηκαν συνολικά σχεδόν 1.000 κρούσματα σήμερα, με το νήμα να κόβει η Θεσσαλονίκη με 337 νέες λοιμώξεις.

Ακολουθεί η Ημαθία (76), η Δράμα (63), η Πιερία (61), η Ξάνθη (59), η Καβάλα (56), η Πέλλα (54), ενώ σε αρκετά υψηλά επίπεδα κινήθηκαν ακόμη ο Έβρος (43), η Κοζάνη (40) και η Χαλκιδική (34). Υπενθυμίζεται ότι από χθες σε καθεστώς μίνι lockdown έχουν μπει Καβάλα, Ημαθία, Πέλλα και Πιερία, ενώ παρατάθηκε η ισχύς των περιοριστικών μέτρων στις ΠΕ Ευρυτανίας και Αργολίδας.




Ιερά Σύνοδος | Εγκύκλιος για πιστοποιητικά εμβολιασμού ιερέων

Εγκύκλιος για την παρουσία των πιστοποιητικών εμβολιασμών των ιερέων στις κατά τόπους Μητροπόλεις και ενορίες τους εξέδωσε η Ιερά Σύνοδος.

Οι ιερείς πρόκειται να ενημερωθούν σχετικά το πρωί του Σαββάτου ενώ όσοι δεν έχουν προχωρήσει στον εμβολιασμό τους υποχρεούται να δείχνουν 1 rapid test την εβδομάδα.

Την είδηση έκανε γνωστή μέσα από το Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων του ENA Channel με τον Απόστολο Ατζεμιδάκη ο δημοσιογράφος Γιάννης Χατζηεμμανουήλ.




“Άρχισαν τα όργανα” στην Καβάλα | Κατάστημα δεν ανοίγει συμβολικά λόγω απαγόρευσης της μουσικής!

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει σε ανακοίνωση του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης : 

Βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση να σας ανακοινώσουμε πως από σήμερα Παρασκευή 17/09 έως Παρασκευή 24/09, το κατάστημα θα παραμείνει κλειστό.

Δυστυχώς, είναι ήδη αδύνατο να μπορέσουμε να δουλέψουμε σε εσωτερικό χώρο: Κάνοντας τον μπαμπούλα (Έλεγχος Εμβολιασμού), αποστάσεις τραπεζοκαθισμάτων, φορώντας μάσκες, τήρηση 80% πληρότητας του χώρου.

Σα να μην έφτανε αυτό, τώρα απαγορεύεται η μουσική όλο το εικοσιτετράωρο καθώς και η κυκλοφορία από 01:00 – 06:00.

Αποφασίσαμε λοιπόν να κλείσουμε για αυτήν την εβδομάδα που θα διαρκούν τα μέτρα αυτά, κρατώντας πολύ μικρό καλάθι ότι δεν θα πάρουν παράταση. Η απόφαση αυτή έλαβε χώρα για αρκετούς λόγους αλλά κυρίως για λόγους συμβολικού χαρακτήρα.

Ως ένδειξη διαμαρτυρίας λοιπόν ως προς τα αβάσταχτα μέτρα για τις επιχειρήσεις, αλλά και γενικότερα, αναστέλλουμε την λειτουργία του καταστήματός μας για την εβδομάδα αυτή. Σε περίπτωση παράτασης των μέτρων θα ακολουθήσει σχετική ενημέρωση για το πότε θα λειτουργήσουμε ξανά!

Ζητούμε συγγνώμη για την οποιαδήποτε αναστάτωση!

Σας ευχαριστούμε μιας και είμαστε σίγουροι πως στηρίζετε την απόφασή μας!




Σύψας | Χωρίς ιό το καλοκαίρι του 2022

Για την πορεία του κορωνοιού στην χώρα μας, το τείχος ανοσίας, τις ηλικιακές ομάδες που ανησυχούν τους ειδικούς αλλά και για το άνοιγμα σχολείων μίλησε μεταξύ άλλων στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ ο καθηγητής λοιμωξιολογίας Νίκος Σύψας μέσα από την μονάδα Covid του Νοσοκομείου Λαικό.

Έως τα Χριστούγεννα θα νοσήσουν όλα τα ανεμβολίαστα παιδιά

Όπως ανέφερε μπορεί να μην είναι γνωστό το τι θα γίνει με το εμβόλιο μετά από δέκα χρόνια, αλλά είναι γνωστό το τι θα γίνει αν ένα παιδί κολλήσει το ιό. «Ξέρουμε ότι πλέον βγαίνουν πολλές αναφορές στην βιβλιογραφία για παιδιά που έχουν το long covid δηλαδή μακροχρόνιες επιπλοκές από τον κορωνοϊό όπως τεράστια κόπωση, κατάθλιψη, διαταραχές σε διάφορα όργανα όπως πνεύμονες, καρδιά» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ο ίδιος υπογράμμισε πως οι γονείς στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να συγκρίνουν δύο κινδύνους και να πάρουν μια απόφαση: τον κίνδυνο από το εμβόλιο που είναι απειροελάχιστος και τον κίνδυνο από την covid.

Σημείωσε πως η μετάλλαξη Δέλτα είναι πολύ μεταδοτική και προσβάλει και τα παιδιά. «Τα παιδιά θα μολυνθούν κάποια στιγμή αν δεν εμβολιαστούν. Μέχρι τα Χριστούγεννα θα έχουμε πολύ μεγάλη εξάπλωση του ιού. Όλα τα παιδιά θα εκτεθούν αργά ή γρήγορα» είπε χαρακτηριστικά.

Τελεσίδικό ότι θα αυξηθούν τα κρούσματα: Σε ένα μήνα επαναξιολόγηση των πρωτοκόλλων στα σχολεία

Αναφορικά με το άνοιγμα των σχολείων υπογράμμισε πως είναι τελεσίδικό ότι θα αυξηθούν τα κρούσματα και ότι σε ένα μήνα θα γίνει επαναξιολόγηση των πρωτοκόλλων στα σχολεία

Φοβάμαι τους πενηντάρηδες

Ο κ. Σύψας τόνισε πως το πρόβλημα είναι το γεγονός ότι τα παιδιά και άτομα νεαρής ηλικίας μπορούν να μεταφέρουν το ιό στους ανεμβολίαστους 50 ετών και πάνω και ο μεγάλος φόβος είναι πως οι άνθρωποι αυτοί κινδυνεύουν να νοσηλευτούν με αποτέλεσμα να υπάρξει πίεση στο ΕΣΥ.

Το 85% στις ΜΕΘ ανεμβολίαστοι: Διασωληνωμένοι θα είχαν πεθάνει αν δεν είχαν εμβολιαστεί

Ο ίδιος ανέφερε πως ο μέσος όρος ηλικίας των ασθενών στο νοσοκομείο είναι γύρω στα 50 έτη και είναι ανεμβολίαστοι. Συγκεκριμένα, το 85% είναι ανεμβολίαστοι και το 15% εμβολιασμένοι που είναι ηλικιωμένοι ή ανοσοκατασταλμένοι με υποκείμενα νοσήματα που ρίχνουν την ανοσία τους. Διασωληνωμένοι θα είχαν πεθάνει αν δεν είχαν εμβολιαστεί, σημείωσε μεταξύ άλλων.

Πρόσθεσε ότι σε κάποιους ασθενείς βλέπουν μακροχρόνια προβλήματα, δυσεπίλυτα όπως κόπωση. και χρόνιες πνευμονοπάθιες.

Το τείχος ανοσίας το πολύ 65%

Ερωτηθείς για το τείχος ανοσία στην χώρα μας το οποίο προς στιγμή είναι γύρω στο 60% είπε πως ο ίδιος εκτιμά πως αυτό δεν θα ξεπεράσει το 65% και πως το δίλλημα είναι πως ή θα εμβολιαστούμε ή θα κολλήσουμε

Το καλοκαίρι θα είμαστε χωρίς τον ιό

Σχετικά με το πότε θα τελειώσει η πανδημία, ο κ. Σύψας επεσήμανε πως το επόμενο καλοκαίρι θα έχουμε είτε νοσήσει, είτε εμβολιαστεί και έτσι θα έχουμε αποκτήσει κάποιος είδος ανοσίας και ο ιός δεν θα έχει χώρο να αναπτυχθεί. Ωστόσο, τόνισε πως υπάρχουν 2 επιφυλάξεις: Μήπως εμφανιστεί κάποια καταστροφική μετάλλαξη το οποίο δεν το πιστεύει και μήπως έχουμε κάποια εισαγωγή από άλλες χώρες όπως Αφρική που είναι το καυτό σημείο της πανδημίας καθώς εκεί δεν έχουν εμβολιαστεί.

Πρόσθεσε πως οι πανδημίες δεν κρατάνε περισσότερο από 3 χρόνια, ότι θα υπάρχει έξαρση μέχρι τα Χριστούγεννα, μετά θα αρχίσει βαθμιαία αποκλιμάκωση και από το Πάσχα και μετά θα μπούμε σε μια κανονικότητα.

Ερωτηθείς για όσους λένε ότι τρομοκρατεί με τις δηλώσεις του ο ίδιος απαντά πως δεν έκανε ποτέ κάτι με πρόθεση, πως έχει μια γνώμη που την λέει είτε είναι ευχάριστη, είτε όχι και ότι ασχολείται μόνο με την πανδημία και το επιστημονικό κομμάτι και όχι με τα υπόλοιπα όπως πολιτικά κλπ που δεν είναι δική του δουλειά. «Καλύτερα να λέμε τα άσχημα νωρίς για να λαμβάνονται μέτρα», σημείωσε ενδεικτικά.




Αρνητική “πρωτιά” σε όλη την Περιφέρεια ΑΜ-Θ για την Π.Ε Καβάλας στα κρούσματα

58 νέα κρούσματα παρουσίασε ο ΕΟΔΥ την Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου 2021 για την Π.Ε Καβάλας, την στιγμή που το νησί της Θάσου έχει μόλις 5 κρούσματα!

Σε όχι μεγάλη απόσταση τα κρούσματα και  εμπνέοντας σίγουρα ανησυχία οι άλλες περιφερειακές ενότητες της ΑΜ-Θ.

Συγκεκριμένα :

Δράμα 37 κρούσματα

Έβρος 40 κρούσματα

Ξάνθη 46 κρούσματα

Ροδόπη 25 κρούσματα




Χρήστος Παπαδόπουλος | Έπρεπε να παρθούν νωρίτερα μέτρα στην Π.Ε Καβάλας

“Θεωρώ ότι και λόγω της τουριστικής περιόδου και το γεγονός ότι είχαμε μεγάλη κίνηση φέτος δικαίως έχουμε ενταχθεί στο κόκκινο, θα μπορούσα να πω ότι είμαστε από τις πρώτες περιοχές που το περίμενα” τόνισε σε δηλώσεις του μεταξύ άλλων στην εκπομπή ENA Live με την Μαρία Παπάζογλου ο νομίατρος Καβάλας Χρήστος Παπαδόπουλος.

Τόνισε πως τα συγκεκριμένα μέτρα έπρεπε να παρθούν νωρίτερα, ενώ έκανε λόγο ότι υπήρχαν καταστήματα που δεν τήρησαν τα μέτρα ούτε καν τα προβλεπόμενα για μάσκες και συνωστισμό στην Π.Ε Καβάλας.

“Τα συγκεκριμένα καταστήματα και τα πάρτι των νέων πυροδότησαν τα κρούσματα και φτάσαμε τώρα να μιλάμε για το κόκκινο της Καβάλας και τους νέους περιορισμούς, έπρεπε να προσέχουμε” κατέληξε ο κ. Παπαδόπουλος.

 




Τσιόδρας | Θα χρειαστούμε τρία-τέσσερα χρόνια μετά την πανδημία, για ν’ αντιμετωπίσουμε τις επιπτώσεις

Στις προκλήσεις της πανδημίας εστίασε ο Σωτήρης Τσιόδρας, τονίζοντας ότι από τη στιγμή που επιβεβαιώθηκε η αερογενής μετάδοση του ιού, αλλάζουν τα δεδομένα όχι μόνο για τη νόσο, αλλά και για την επιστήμη.

«Θα χρειαστούμε τρία-τέσσερα χρόνια μετά τη λήξη της πανδημίας για να αντιμετωπίσουμε τις επιπτώσεις της νόσου, γεγονός που αποτελεί πρόκληση για το σύστημα υγείας που θα χρειαστεί αναβάθμιση, ιδίως για τις ευάλωτες ομάδες πληθυσμού», διεμήνυσε ο καθηγητής λοιμωξιολογίας στη διαδικτυακή ημερίδα «Covid-19 – Πού βρισκόμαστε σήμερα», που οργάνωσε το τμήμα Covid-19 του Τζάνειου Νοσοκομείου.

Ο κίνδυνος μετάδοσης σε εσωτερικούς χώρους είναι 18 φορές μεγαλύτερος και έτσι εξηγούνται τα περιστατικά υπερμετάδοσης σε εσωτερικούς χώρους. Η αλλαγή όμως που έφερε ο κορωνοϊός, είναι ότι άλλαξε και τον τρόπο μετάδοσης άλλων αναπνευστικών ειδών.

Το γεγονός αυτό, σύμφωνα με τον κ.Τσιόδρα, απαιτεί πρόσθετα μέτρα, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την ποιότητα του αέρα, με ειδικά φίλτρα, μελέτη για την απολύμανση των χώρων, αλλά και εξωτερικό αερισμό των χώρων, καθώς και χρήση μάσκας υψηλού κινδύνου.

Ο καθηγητής παρατήρησε ότι αυτή τη στιγμή, επιδημιολογικά βρισκόμαστε σε φάση σταθεροποίησης όμως ήδη σε υψηλά επίπεδα με 210 εισαγωγές την ημέρα, 220 νέες εισαγωγές σε ΜΕΘ και πάνω από 2.000 ενεργές νοσηλείες.

«Το εμβόλιο περιορίζει τις μεταλλάξεις»

Σημείωσε ότι βρισκόμαστε σε «ειδική κατάσταση ανησυχίας», εξαιτίας του νέου στελέχους που επικρατεί, και το οποίο μειώνει την ανοσία του εμβολίου και την αποτελεσματικότητά του. «Το στέλεχος Δ, έχει αυξημένη μεταδοτικότητα, διατηρώντας παράλληλα τη δυνατότητα να προκαλέσει βαριά νόσο. Ευτυχώς όμως, χρειάζονται πολλές περισσότερες μεταλλάξεις σε ένα στέλεχος για να μειωθεί δραστικά η ανοσία που παρέχει το εμβόλιο», είπε χαρακτηριστικά, για να τονίσει ότι το εμβόλιο μειώνει τις μεταλλάξεις, γιατί περιορίζει την κινητικότητα του ιού και παρέχει μαζική ανοσία.

Πρόσθεσε ότι η τρίτη δόση του εμβολίου θα δώσει ακόμη μεγαλύτερη προστασία στον ευάλωτο πληθυσμό, ταυτόχρονα όμως και με εμβολιασμό του περιγύρου τους.

Παρέπεμψε μάλιστα σε μελέτη που δημοσιεύθηκε σήμερα στο New England Journal of Medicine, σχετικά με την αποτελεσματικότητα του εμβολίου με την 3η δόση.

Όπως τόνισε ο κ. Τσιόδρας, στη μελέτη επιβεβαιώνεται η προστασία από σοβαρή νόσο και θάνατο, στις ευπαθείς ομάδες.

Πάνω από 3 εκατ. νοσηλείες αποφεύχθηκαν τους πέντε πρώτους μήνες διάθεσης εμβολίων

Πρόσθεσε πως ήδη από τους πέντε πρώτους μήνες διάθεσης των εμβολίων, αποφεύχθηκαν 3,1 εκατομμύρια νοσηλείες για βαριά νόσο και 139.000 θάνατοι. Η προστασία που παρέχουν έναντι του ιού κυμαίνεται από 5 – 29 φορές μεγαλύτερη, ενώ η προστασία από τη διασωλήνωση κυμαίνεται μεταξύ 85-90%.

Σημειώνοντας ότι θα χρειαστούν 3-4 χρόνια να ανακάμψουμε από τις συνέπειες της νόσου, μετά τη λήξη της πανδημίας, ο κ. Τσιόδρας αναφέρθηκε στα περιστατικά μακράς COVID, υπογραμμίζοντας ότι χρειάζεται υποστήριξη του συστήματος υγείας, ενίσχυση της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, συνυπολογισμό των περιοριστικών μέτρων και των οικονομικών επιπτώσεων. Κυρίαρχο επίσης στοιχείο είναι και αντιμετώπιση των ψευδών ειδήσεων, καθώς και η διατήρηση της κοινωνικής συνοχής.




Μαγιορκίνης | Πότε θα είναι χρήσιμη τρίτη δόση εμβολίου στο γενικό πληθυσμό

Με όπλο τον εμβολιασμό και τα εύκολα προσβάσιμα και γρήγορα τεστ το φετινό φθινόπωρο έχουμε τη δυνατότητα για πιο αποτελεσματική αντιμετώπιση του κορονοϊού με λιγότερο κοινωνικό κόστος, υπογράμμισε κατά την αποψινή ενημέρωση του Υπουργείου Υγείας ο επίκουρος καθηγητής Eπιδημιολογίας κ. Γκίκας Μαγιορκίνης.

Διευκρίνισε μάλιστα ότι οποιοσδήποτε πολίτης έχει συμπτώματα Covid-19, έχει πρόσβαση στο σύστημα Υγείας, είτε εμβολιασμένος, είτε ανεμβολίαστος. «Κανένας πολίτης δεν έχει αποκλειστεί από το σύστημα Υγείας, εφόσoν το έχει ανάγκη», τόνισε.

Πρόσθεσε ότι κάποιος που έχει self test θετικό, μπορεί να απευθυνθεί στις ΤΟΜΥ για επιβεβαίωση, αλλά δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει το αποτέλεσμα για συγκεκριμένες δραστηριότητες. Ξεκαθάρισε, επίσης, ότι ο ασυμπτωματικός ανεμβολίαστος δεν μπορεί να κάνει τεστ για να το προσκομίσει στην εργασία του ή οπουδήποτε αλλού, καθώς από 13 Σεπτεμβρίου οι ανεμβολίαστοι πρέπει να προσκομίζουν rapid test από ιδιωτικά κέντρα, που πληρώνουν οι ίδιοι με το ποσό των 10 ευρώ.

Ο κ. Μαγιορκίνης σημείωσε ότι με την αύξηση των τεστ είναι φυσικό να έχουμε και αύξηση των διαγνώσεων και έκανε λόγο για «μεταβατική περίοδο», τονίζοντας, σύμφωνα με το ΑΠΕ ΜΠΕ, ότι θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με τους αριθμούς των διαγνώσεων: «Η εικόνα θα είναι πιο ξεκάθαρη μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου, οπότε αναμένουμε και μία αύξηση της μεταδοτικότητας, λόγω αύξησης του χρόνου στους κλειστούς χώρους».

Τρίτη δόση εμβολίου

Απαντώντας σε ερώτηση για τη μείωση της προστασίας από τα εμβόλια με την πάροδο του χρόνου και χορήγησης στο γενικό πληθυσμό τρίτης δόσης, είπε ότι είναι θέμα που ακόμα εξετάζεται και σύμφωνα με τα δεδομένα, «ίσως να πέφτει ένα ποσοστό – όχι πολύ μεγάλο – η προστασία που προσφέρουν τα εμβόλια, ωστόσο το πιο σημαντικό κομμάτι φαίνεται ότι διατηρείται, δηλαδή η προστασία από εισαγωγή σε νοσοκομείο και θάνατο».

«Αυτό δεν φαίνεται να επηρεάζεται τόσο σημαντικά για τον γενικό πληθυσμό», τόνισε ακόμη το μέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων.

Πρόσθεσε, δε, ότι «μπορεί να πέφτει το ποσοστό της δυνατότητας να κολλήσουμε, αλλά γνωρίζουμε ότι τα εμβόλια δεν προσφέρουν αποστειρωτική ανοσία (σ.σ. όταν ένα εμβολιασμένο άτομο δεν μπορεί να μολύνει κανέναν). Είμαστε σε ένα μεταβατικό στάδιο να κατανοήσουμε κατά πόσο η τρίτη δόση θα είναι χρήσιμη στο γενικό πληθυσμό στη φάση της πανδημίας που βρισκόμαστε τώρα ή όχι. Ίσως να είναι πιο χρήσιμη σε μια έξαρση της πανδημίας, για να μειωθεί το Rt», είπε ο κ. Μαγιορκίνης, σημειώνοντας ότι το θέμα των ενισχυτικών δόσεων απασχολεί τους επιστήμονες.

Πορεία της πανδημίας στην Ελλάδα

Στο μεταξύ, ο συνολικός αριθμός των νέων διαγνώσεων στην επικράτεια κατέγραψε σημαντική μείωση για τρίτη εβδομάδα. Η επιδημία βρίσκεται σε φάση συρρίκνωσης κάτι που αποτυπώνεται και στην πίεση που υφίσταται το σύστημα υγείας, η οποία παρουσιάζεται «ελαφρώς, αλλά σημαντικά βελτιωμένη», κατά τον καθηγητή.

Συγκεκριμένα καταγράφηκαν 12% λιγότερες διαγνώσεις. Ο αριθμός των θανάτων έδειξε σημαντική μείωση με περίπου 18% λιγότερους θανάτους από την προηγούμενη εβδομάδα.

Ο αριθμός των ατόμων σε παρακολούθηση στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας, εντός της τελευταίας εβδομάδας, μειώθηκε περίπου 6%, ενώ ο αριθμός των νέων εισαγωγών με Covid υποχωρεί σε λιγότερες από 250 ανά ημέρα και πλησιάζει τις 200 ανά ημέρα. Το ισοζύγιο εισιτηρίων – εξιτηρίων δείχνει σημεία υποχώρησης, κάτω από την μονάδα.




Μόσιαλος | Νέα στοιχεία για τα εμβόλια mRNA κατά του κορονοϊού σε ασθενείς με σκλήρυνση κατά πλάκας

Τα τελευταία δεδομένα για τα εμβόλια mRNA κατά του κορονοϊού σε ασθενείς με σκλήρυνση κατά πλάκας παρουσιάζει ο καθηγητής πολιτικής της Υγείας στο LSE, Ηλίας Μόσιαλος.

Σε ανάρτηση στο Facebook, ο καθηγητής αναφέρει πως ο εμβολιασμός με τα mRNA εμβόλια προκαλεί ισχυρή ανοσοαπόκριση ακόμα και σε ασθενείς με σκλήρυνση κατά πλάκας που λαμβάνουν aCD20 θεραπεία, η οποία ήταν ανασταλτική για εμβολιασμό, καθώς οι γιατροί πρότειναν να έχει μεσολαβήσει ένα διάστημα.

Ο κ. Μόσιαλος καταλήγει ότι οι ασθενείς με σκλήρυνση κατά πλάκας που λαμβάνουν θεραπεία aCD20 παροτρύνονται να κάνουν εμβόλιο καθώς ο εμβολιασμός θα αποτρέψει την σοβαρή εξέλιξη της ασθένειας από τον κορονοϊό σε περίπτωση που κολλήσουν».

Μόσιαλος: Ολόκληρη η ανάρτηση του καθηγητή

«Καλά νέα για τους ασθενείς με σκλήρυνση κατά πλάκας: ο εμβολιασμός με τα mRNA εμβόλια προκαλεί ισχυρή ανοσοαπόκριση.

Η βρετανική εταιρεία για τη σκλήρυνση κατά πλάκας (ΣΚΠ) ήταν από τους πρώτους φορείς, που από πέρσι τον Ιανουάριο είχε εκδώσει οδηγίες εμβολιασμού και να καθησυχάσει τους ασθενείς της. Σύμφωνα με εκείνη την ανακοίνωση, οι ειδικοί δεν ανάμεναν ο εμβολιασμός να επιδεινώσει τη νόσο ή τα συμπτώματά της, να προκαλέσει υποτροπή/ ώση ή να επηρεάσει την αποτελεσματικότητα των φαρμάκων που επηρεάζουν την εξέλιξη της νόσου (Disease Modifying Treatments, DMT).

Πρόσφατα όμως δημοσιεύτηκαν και τα αποτελέσματα της μελέτης που δείχνει ότι τα εμβόλια mRNA είναι αποτελεσματικά έναντι της ασθένειας του COVID-19 σε ασθενείς με ΣΚΠ που υποβάλλονται σε θεραπεία με οκρελιζουμάμπη ή ριτουξιμάμπη (aCD20) που ελαττώνουν τα Β-ανοσοκύτταρα στο αίμα τους (doi.org/10.1038/s41591-021-01507-2).

Οι ερευνητές ανέλυσαν κλινικά δείγματα των ασθενών πριν από την 1η δόση του εμβολίου, 10-12 ημέρες μετά την 1η δόση, πριν την 2η δόση, 10-12 ημέρες μετά την 2η δόση και 25-30 ημέρες μετά την 2η δόση. Η ενδελεχής μελέτη περιλάμβανε την μέτρηση αντισωμάτων όσο και της απόκρισης των Τ-κυττάρων και έδωσε πληρέστερη εικόνα της ανοσολογικής απόκρισης.

Διαβάζουμε λοιπόν πως 85% από τους 20 ασθενείς της μελέτης, που νοσούν με σκλήρυνση κατά πλάκας και ταυτόχρονα λάμβαναν aCD20θεραπεία, είχαν αναπτύξει αντισώματα κατά της πρωτεΐνης ακίδας 30 ημέρες μετά τη δεύτερη δόση του εμβολίου.

Ταυτόχρονα όμως, η μελέτη έδειξε πως οι ασθενείς ήταν σε θέση να αναπτύξουν ισχυρή ανοσοαπόκριση μέσω των Τ- ανοσοκυττάρων μετά τον εμβολιασμό. Δηλαδή οι ασθενείς που έχουν υποβληθεί σε θεραπείες aCD20 έχουν υποπληθυσμούς Τ κυττάρων που ανταποκρίνονται στον εμβολιασμό.

Τέτοιες μελέτες ανοσοκατασταλμένων υποομάδων, πέρα από καθησυχαστικές για τους ασθενείς και τις οικογένειες τους, είναι και ιδιαίτερα σημαντικές. Για παράδειγμα, γνωρίζοντας ότι οι αποκρίσεις είναι πιο αδύναμες αμέσως μετά από την θεραπεία αντι-CD20, οι θεράποντες ιατροί έχουν τα στοιχεία στα χέρια τους ώστε να συμβουλεύσουν τους ασθενείς να περιμένουν κάποιους μήνες μετά τη θεραπεία πριν εμβολιαστούν, για να αυξηθεί το δυναμικό του εμβολιασμού.

Η εργασία επίσης παραθέτει πολλά νέα στοιχεία για το μηχανισμό της ανοσοαπόκρισης σε αυτούς τους ασθενείς που λαμβάνουν ανοσοκατασταλτικό θεραπευτικό σχήμα, τα οποία είναι ιδιαίτερα χρήσιμα ως οδηγίες μελέτης και καθοδήγησης άλλων ανοσοκατασταλμένων ομάδων.

Το μήνυμα της μελέτης είναι σαφές σύμφωνα με τους ειδικούς. Οι ασθενείς με ΣΚΠ που λαμβάνουν θεραπεία aCD20 παροτρύνονται να κάνουν εμβόλιο: ο εμβολιασμός θα αποτρέψει την σοβαρή εξέλιξη της ασθένειας από τον κορονοϊό σε περίπτωση που κολλήσουν».




Σαρηγιάννης | Υπάρχει αύξηση κρουσμάτων στην Καβάλα, προληπτική η ένταξη “στο κόκκινο”

Σε δηλώσεις στο enanews.gr προχώρησε ο Καθηγητής Υγειονομικής και Περιβαλλοντικής Μηχανικής Δημοσθένης Σαρηγιάννης σχετικά με την ένταξη της Π.Ε Καβάλας στο κόκκινο.

Όπως τόνισε ο καθηγητής είναι προληπτική η συγκεκριμένη ένταξη ωστόσο δεν αρνήθηκε το γεγονός ότι παρατηρείται το τελευταίο χρονικό διάστημα μία κλιμάκωση των κρουσμάτων στην περιοχή.

“Η Δυναμική που παρατηρείται στον αριθμό των κρουσμάτων πρόκειται να αυξηθεί το επόμενο χρονικό διάστημα σε συνδυασμό και με το άνοιγμα των σχολείων. Προληπτικά νομίζω ότι ήταν μία σωστή απόφαση. Παρατηρήθηκαν και στο παρελθόν περισσότερα κρούσματα στην περιοχή αλλά υπήρχε επιτήρηση, τώρα υπάρχει φόβος για το άνοιγμα των σχολείων”.




Ποιοι νέοι έχουν κάνει τα περισσότερα εμβόλια | Οι ηλικίες που φτάνουν το 66,3%

Αύξηση των εμβολιασμών στις ηλικίες κάτω των 35 ετών παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες και, όπως ανέφερε ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους, κατά την ενημέρωση για το Εθνικό Σχέδιο εμβολιαστικής κάλυψης για τη νόσο COVID-19, την τελευταία εβδομάδα, 102.000 πολίτες έχουν κλείσει ραντεβού πρώτης δόσης, με την μεγαλύτερη πλειοψηφία των ραντεβού να κλείνονται από νεαρές ηλικίες.

Σημαντική είναι επίσης, η αύξηση στους εμβολιασμούς κατά της covid-19 που καταγράφεται στις ηλικιακές ομάδες 15-17 ετών, όπου τις τελευταίες μέρες εμβολιάστηκαν 16.000 έφηβοι, και 12-14 ετών, όπου εμβολιάστηκαν τις τελευταίες μέρες 13.500 παιδιά. Συνολικά απ’ όταν ξεκίνησε ο εμβολιασμός των δύο αυτών ομάδων, έχουν εμβολιαστεί 140.000 έφηβοι και παιδιά. Όπως ανακοίνωσε ο κ. Θεμιστοκλέους, μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου – αρχές Οκτωβρίου, θα ξεκινήσει ο εμβολιασμός παιδιών από τους παιδιάτρους.

Πορεία των εμβολιασμών

Ξεπεράστηκαν χθες οι 11.710.000 εμβολιασμοί. Περισσότεροι από 6.265.000 πολίτες έχουν εμβολιαστεί με τουλάχιστον μία δόση – ποσοστό που αντιστοιχεί σε 60% του γενικού πληθυσμού και 68,6% επί του ενήλικου πληθυσμού. Επίσης, περισσότεροι από 5.850.000 πολίτες έχουν ολοκληρώσει τον εμβολιασμό, που αντιστοιχεί σε ποσοστό 56% στο γενικό πληθυσμό και 65% στον ενήλικο πληθυσμό. Σήμερα αναμένεται να γίνουν περίπου 30.000 εμβολιασμοί.

Στοιχεία για τους εμβολιασμούς στις νεαρές ηλικίες

Για την ηλικιακή ομάδα 40-44, το 65,5% έχει ήδη εμβολιαστεί και αν υπολογίσουμε και τα ραντεβού, ανέρχεται στο 66,3%.
Για την ηλικιακή ομάδα 35-39, το 58,5% έχει ήδη εμβολιαστεί και αν υπολογίσουμε και τα ραντεβού, ανέρχεται στο 59%.
Για την ηλικιακή ομάδα 30-34, το 58% έχει ήδη εμβολιαστεί και αν υπολογίσουμε και τα ραντεβού, ανέρχεται στο 59%.
Για την ηλικιακή ομάδα 25-29, το 57% έχει ήδη εμβολιαστεί και αν υπολογίσουμε και τα ραντεβού, ανέρχεται στο 58%.
Για την ηλικιακή ομάδα 18-24, το 48% έχει ήδη εμβολιαστεί με τουλάχιστον μια δόση και αν υπολογίσουμε και τα ραντεβού, ανέρχεται στο 49%.
Στην ηλικιακή ομάδα 15-17, έχει ήδη εμβολιαστεί με τουλάχιστον μια δόση το 25% και αν υπολογίσουμε και τα ραντεβού, ανέρχεται στο 26,5%. Μέχρι στιγμής έχουν εμβολιαστεί 90.000 παιδιά.
Στην ηλικιακή ομάδα 12-14, το 13% έχει εμβολιαστεί – και αν υπολογιστούν και τα ραντεβού το ποσοστό ανέρχεται στο 14,5%. Έχουν ήδη εμβολιαστεί 50.000 παιδιά.
Αμοιβές γιατρών και φαρμακοποιών

Ο κ. Θεμιστοκλέους υπενθύμισε ότι από τον Αύγουστο, για κάθε νέο ραντεβού για εμβολιασμό που κλείνεται από γιατρό ή φαρμακοποιό σε πολίτη, η αμοιβή είναι 10 ευρώ. Την δυνατότητα αυτή έχουν όλοι οι γιατροί και φαρμακοποιοί, ανεξάρτητα αν συμμετέχουν ή όχι στο πρόγραμμα κατ’ οίκον εμβολιασμού.

Σχετικά με την συμμετοχή ιδιωτών γιατρών στην επιχείρηση “Ελευθερία”, υπενθύμισε ότι οι γιατροί αμείβονται με 20 ευρώ για εμβολιασμό στο ιατρείο τους και 50 ευρώ για κατ’ οίκον εμβολιασμό. Το πρόγραμμα ξεκίνησε από τις αρχές Αυγούστου, έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον περισσότεροι από 1000 ιδιώτες γιατροί, και μέχρι στιγμής έχουν ενταχθεί στο σύστημα εμβολιασμού 159 ιδιώτες γιατροί και 14 πολυϊατρεία. Από τους ιδιώτες γιατρούς που εντάχθηκαν στο πρόγραμμα, έχουν γίνει μέχρι στιγμής 1110 εμβολιασμοί, 250 εμβολιασμοί στα ιατρεία και 860 κατ οίκον εμβολιασμοί. Το πρόγραμμα των ιδιωτών γιατρών, διευκρίνισε ο κ. Θεμιστοκλέους, δεν αφορά αναμνηστικές δόσεις.

Σχετικά με το πρόγραμμα για εμβολιασμό κατ’ οίκον, έχουν δηλώσει συμμετοχή στο πρόγραμμα 8700 πολίτες και ήδη έχουν εμβολιαστεί ήδη 7.590 πολίτες.

Ο κ. Θεμιστοκλέους αναφέρθηκε για άλλη μια φορά στην θωράκιση του συστήματος με αφορμή τα πλαστά πιστοποιητικά εμβολιασμού και τόνισε ότι υπάρχουν δικλίδες ασφαλείας του προγράμματος και κυρίως δεν υπάρχει καμία ανοχή σε περιστατικά πλαστών πιστοποιητικών.




Τρίτη δόση εμβολιασμού | Πόσοι την έλαβαν το πρώτο 48ωρο

Εν μέσω της γενικευμένης, παγκοσμίως και στη χώρα μας, συζήτησης για τη χορήγηση της επαναληπτικής (τρίτης) δόσης εμβολίου για τον κορωνοιό και στον γενικό πληθυσμό, ξεκίνησαν οι εμβολιασμοί της “Ελευθερίας” με την αναμνηστική δόση στους ανοσοκατασταλμένους.

Πρόκειται για την πρώτη ειδική ομάδα πληθυσμού που έλαβε από την Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών το “πράσινο φως” να θωρακιστεί έναντι του κορωνοιού με επιπλέον δόση εμβολίου λόγω της χαμηλής ανοσιακής αντίδρασης που έδειξαν στη συγκεκριμένη ομάδα οι σχετικές έρευνες.

Περισσότεροι από 4.000 πολίτες της συγκεκριμένης κατηγορίας προγραμμάτισαν το ραντεβού τους κι εμβολιάστηκαν το τελευταίο 48ωρο που ενεργοποιήθηκε η διαδικασία, και με σταθερό ρυθμό κλείνονται τα ραντεβού για τις επόμενες ημέρες. Οι περίπου 285.000 πολίτες που έχουν ενταχθεί στη συγκεκριμένη κατηγορία (μεταμοσχευμένοι συμπαγών οργάνων ή αιμοποιητικών κυττάρων, καρκινοπαθείς που βρίσκονται σε θεραπεία, νεφροπαθείς, ασθενεις με ανοςοανεπάρκεια κα.) έλαβαν το υπενθυμιστικό μήνυμα την περασμένη Δευτέρα και μια ημέρα αργότερα ξεκίνησαν οι εμβολιασμοί.

Την ερχόμενη εβδομάδα δρομολογούνται οι επαναληπτικοί εμβολιασμοί στους περίπου 20.000 ανθρώπους που διαμένουν σε Μονάδες Φροντίδας Ηλικιωμένων (ΜΦΗ), από τα κλιμάκια των Κινητών Μονάδων Υγείας (ΚΟΜΥ) του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) που είχαν διενεργήσει τους εμβολιασμούς της πρώτης δόσης στις Μονάδες και στην αρχή της “Ελευθερίας” από τον περασμένο Ιανουάριο έως τον Μάρτιο.

Σύμφωνα με την προτεραιοποίηση των πληθυσμιακών ομάδων από την Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών σειρά για τη χορήγηση της τρίτης δόσης θα έχουν οι πολίτες ηλικίας άνω των 60 χρόνων και οι υγειονομικοί. Βάσει του επιχειρησιακού σχεδιασμού οι δύο ειδικές ομάδες θεωρείται ότι μπορούν να ενταχθούν με μικρή χρονική διαφορά ή και ταυτόχρονα στην πλατφόρμα για εμβολιασμο. Σε αυτές τις ομάδες η Επιτροπή εισηγήθηκε να γίνεται ο εμβολιασμός με την τρίτη δόση έξι έως οκτώ μήνες μετά τη διενέργεια της δεύτερης δόσης.

Ειδικά για τους εργαζόμενους στο σύστημα υγείας θεωρείται κρίσιμο να προχωρήσει άμεσα ο επαναληπτικός εμβολιασμός τουςκαθώς είναι σημαντικα εκτεθειμένοι σε σύγκριση με άλλες ομάδες πληθυσμού στο φορτίο του κορωνοίού αλλά και γιατί για μεγάλο αριθμό υγειονομικών έχει συμπληρωθεί το διάστημα των 6-8 μηνών από τον εμβολιασμό και συνεπώς η υψηλή προστασία που είχαν έναντι του κορωνοιού υποχωρεί πια. Επιπλέον, η αναμνηστική δόση στους υγειονομικούς θα ενισχύσει το τείχος ανοσίας και ενόψει της δύσκολης χειμερινής περιόδου που αναμένεται να υψωθεί και πάλι ένα ακόμη κύμα κορωνοιού.

Η διχογνωμία της διεθνούς επιστημονικής κοινότητας για την προτεραιοποίηση των εμβολιασμών για τον κορωνοιό, αν δηλαδή πρέπει να χορηγείται τώρα αναμνηστική δόση στους πολίτες των αναπτυγμένων χωρών ή να ενταθούν οι προσπάθειες για τη χορήγηση πρώτης δόσης στον πληθυσμό των λιγότερο αναπτυγμένων χωρών, χαρακτηρίζει και τις επιστημονικές συζητήσεις στη χώρα μας.

Στην ατζέντα των συνεδριάσεων της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμού παραμένει -αλλά σε δεύτερο πλάνο- ο αναμνηστικός εμβολιασμός των πολιτών ηλικίας κάτω των 60 χρόνων, με τα μέλη της να αναμένουν την οριστική έγκριση της ευρωπαϊκής ρυθμιστικής αρχής. Υπενθυμίζεται πως ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων (ΕΜΑ) προ δύο εβδομάδων με ανακοινωση του είχε συστήσει να δίδεται έμφαση στα εμβολιαστικά προγράμματα για τη χορήγηση πρώτης δόσης και κατ´ εξαίρεση να προχωρά η χορήγηση της αναμνηστικής δόσης για τους ανοσοκατασταλμένους, τους διαμένοντες σε γηροκομεία και τους ηλικιωμένους. Στο μεταξύ η αρμόδια συμβουλευτική επιτροπή του αμερικανικού ρυθμιςτικού φορέα, FDA, αναμένεται να συνεδριάσει αύριο για να εξετάσει το αίτημα της φαρμακευτικής εταιρίας Pfizer να τής δοθεί έγκριση για επαναληπτική δόση στον γενικό πληθυσμό. Ανάλογο αίτημα έχει υποβάλλει και η έτερη εταιρία, Moderna, η οποία έχει αναπτύξει mRΝΑ εμβόλια.

Το ζήτημα κρατά σε εγρήγορση και την κυβέρνηση της χώρας μας όπως είναι αναμενόμενο, καθώς ζητούμενο παραμένει η οικοδόμηση στέρεου τείχους ανοσίας με τη χορήγηση της τρίτης δόσης να θεωρείται ως ένα ιδιαίτερο ενισχυτικό υλικό στο τείχος αυτό. Ο υπουργός Υγείας, κ. Θάνος Πλεύρης μιλώντας χθες στον Αντέννα ανέφερε πως η κυβέρνηση βρίσκεται σε αναμονή της σχετικής εισήγησης από την Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών για την αναμνηστική δόση στον γενικό πληθυσμό.

Τα μέλη της Επιτροπής παρακολουθούν τις εξελίξεις σε διεθνές επιστημονικό και ρυθμιστικό επίπεδο και ανταλλάσσουν τις απόψεις τους για την ενίσχυση του γενικού πληθυσμού, ενώ εμβολιάζονται οι ειδικές ομάδες. Για παράδειγμα, οι γιατροί ζητούν να γίνει επαναληπτικός εμβολιασμός και στον γενικό πληθυσμό θέλοντας να αποτραπούν ή να περιοριστούν φαινόμενα μεγάλης πίεσης που έζησαν στο σύστημα υγείας όπως αυτά που χαρακτήρισαν προηγούμενα επιδημικό κύματα. Στάση αναμονής, αντίθετα, τηρούν ειδικοί της Επιτροπής που βρίσκονται σε άλλο επιστημονικό μετερίζι, και όχι στα νοσηλευτικά ιδρύματα.

Θεωρείται σημαντικό πάντως από όλους πως στην παρούσα φάση η Ελλάδα έχει απόθεμα περί των 4 εκατομμυρίων εμβολίων συνολικά, με περισσότερα από τα μισά να είναι σκευάσματα mRΝΑ και να είναι σε θέση να υλοποιήσει το πρόγραμμα εμβολιασμού και με την τρίτη δόση. Μάλιστα, ο προκαταρκτικός σχεδιασμός περιλαμβάνει στην ταχεία εφαρμογή των αναμνηστικών δόσεων και τη δυναμική συμμετοχής των ιδιωτών της υγείας. Εκτός από τους ιδιώτες γιατρούς, παιδιάτρους, παθολόγους, γενικούς γιατρους, πνευμονολόγους κα. που θα ξεκινήσουν τον εμβολιασμό στα ιατρεία τους στο τέλος του μήνα, στην εμβολιαστική εκστρατεία για την τρίτη δόση ζητούν να συμβάλλουν και οι ιδιωτικές κλινικές, πολυϊατρεία και κέντρα. Ο εμβολιασμός των πολιτών θα είναι δωρεάν και οι γιατροί που θα εμβολιάζουν θα αποζημιώνονται από τον ΕΟΠΥΥ.




Κόντρα Καμπουρίδη-Μιχαηλίδου για τις αναστολές υγειονομικών στον “Αναλυτή”

Μήνυμα πως η κυβέρνηση δεν πρόκειται να κάνει πίσω και να αναστείλει την απόφαση της να αποπέμψει μέσω της αναστολής από το σύστημα υγείας τους υγειονομικούς που επιμένουν να μην εμβολιάζονται, έστειλε από το βήμα της Βουλής, ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης.

Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του αρμόδιου τομεάρχη του ΣΥΡΙΖΑ, Ανδρέα Ξανθού, ο κ. Πλεύρης τόνισε:

«Η κυβέρνηση δεν εξετάζει άλλη δυνατότητα πέραν αυτής που νομοθετήσαμε σχετικά με την επιστροφή αυτών που εμβολιάζονται. Δεν είναι πρόβλημα, γιατί ο αρχικός νόμος όριζε ότι μέχρι τέλη Αυγούστου παραμένουν μέχρι να κάνουν και τη δεύτερη! Είναι επιβράβευση και όποιος εμβολιάζεται θα επιστρέφει. Πράγματι, ο κόσμος πηγαίνει να εμβολιαστεί».

Ο κ. Πλεύρης πρόσθεσε ότι θέση της κυβέρνησης είναι πως η υποχρεωτικότητα συνίσταται μόνο για εκείνους που κρίνεται ότι η αναλογία μεταξύ ατομικής επιλογής και δημόσιας υγεία, «γέρνει» προς την δεύτερη.

Πάντως έχουν ήδη προκληθεί κόντρες μεταξύ εμβολιασμένων και ανεμβολίαστων υγειονομικών.

Δείτε ολόκληρη την αντιπαράθεση του Διευθυντή της Ιατρικής Υπηρεσίας του Νοσοκομείου Καβάλας Βαγγέλη Καμπουρίδη και της Προέδρου της Επιτροπής Υγιεινής και Ασφάλειας του Νοσοκομείου Σερρών Κικής Μιχαηλίδου στην εκπομπή Αναλυτής του ENA Channel

 




Παγώνη | Οι γονείς να πάνε να εμβολιάσουν άφοβα τα παιδιά τους

Σε δηλώσεις στο Radio ENA 90,5 και στον Απόστολο Ατζεμιδάκη προχώρησε το πρωί της Τετάρτης 15 Σεπτεμβρίου η Πρόεδρος της ΕΙΝΑΠ Ματίνα Παγώνη.

Η κ.α Παγώνη αρχικά τοποθετήθηκε για την κατάσταση που επικρατεί με τους εμβολιασμούς κάνοντας λόγο πως ακόμα δεν εχουμε φτασει σε αυτο που θελουμε, κάνοντας έκκληση στους πολίτες να εμβολιαστούν.

Στην συνέχεια αναφέρθηκε στον εμβολιασμό των παιδιών τονίζοντας ότι θα πρέπει οι γονείς να πάνε άφοβα να εμβολιάσουν τα παιδιά τους 12-17 ετών χωρίς κανένα απολύτως ενδοιασμό και δεύτερη σκέψη. Η Μετάλλαξη Δέλτα είναι άκρως μεταδοτική στις συγκεκριμένες ηλικίες κατέληξε επίσης.

Τέλος όσον αφορά την τρίτη δόση η κ.α Παγώνη τόνισε ότι αργήσαμε και ότι οι ειδικοί είχαν ζητήσει απο την επιτροπη εδω και 1,5 μηνα να ξεκινησει η τριτη δοση για συγκεκριμένες ομάδες ενώ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να υπάρξει τρίτη δόση στο σύνολο του πληθυσμού.




Μανωλόπουλος | Μέχρι τέλος του έτους ελπίδες για φάρμακο κατά του κορωνοϊου – Ποιοι πρέπει να κάνουν τρίτη δόση

Σε μία ουσιώδης συνέντευξη προχώρησε το μεσημέρι της Τρίτης 14 Σεπτεμβρίου ο Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρίας Φαρμακολογίας Ευάγγελος Μανωλόπουλος στην εκπομπή Αναλυτής του ENA Channel.

Όπως τόνισε ο ίδιος μέχρι το τέλος του έτους υπάρχουν ελπίδες από αρκετές φαρμακευτικές εταιρίες για την δημιουργία του φαρμάκου κατά της covid-19. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι επαναπαυόμαστε και δεν εμβολιαζόμαστε τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Μανωλόπουλος.

Όσον αφορά την τρίτη πρόσθεσε ότι ήδη έχουν σταλεί στα κινητά τηλέφωνα των ανοσοκατασταλμένων sms έτσι ώστε να πάνε να κάνουν την δόση ενώ θα ακολουθήσουν και άτομα τρίτης ηλικίας.

Όσον αφορά τον γενικό πληθυσμό ο ίδιος δεν απέκλεισε να υπάρχει και τρίτη δόση ωστόσο αναμένουμε να δούμε την πορεία της πανδημίας.




Τρίτη δόση εμβολιασμού και στους υγειονομικούς | Ρεκόρ στα τεστ για να ελεγχθεί η πανδημία

Σε δύο μέτωπα εξελίσσεται πλέον η μάχη κατά του κορωνοιού, στο εμβολιαστικό με στόχο τη μέγιστη θωράκιση του πληθυσμού και στο διαγνωστικό με εκατοντάδες χιλιάδες ελέγχους (testing) στους ανεμβολίαστους πολίτες και με ζητούμενο τον έγκαιρο εντοπισμό και την απομόνωση των ασυμπτωματικών θετικών φορέων του ιού.

Η εμβολιαστική κάλυψη του πληθυσμού αποτελεί τη μείζονα προτεραιότητα της επιχείρησης “Ελευθερία”. Πλέον μαζί με τους εμβολιασμους πρώτης δόσης που συνεχίζονται, αν και με μειωμένο ρυθμό, έχουν δρομολογηθεί και οι επαναληπτικοί εμβολιασμοί (τρίτη δόση) για τους περισσότερο ευάλωτους πολίτες. Μέχρι χθες 5.870.484 πολίτες είχαν ολοκληρώσει τον εμβολιασμό τους, ενώ συμμετοχή στην “Ελευθερία” δηλώνουν ολοένα και περισσότεροι πολίτες ηλικίας 18-59 χρόνων, ηλικιακό πεδίο όπου χρειάζεται περισσότερη εμβολιαστική κάλυψη.

Η διαδικασία για τη χορήγηση της αναμνηστικής δόσης, που ξεκίνησε χθες για την κατηγορία των ανοσοκατασταλμένων (εκτιμώνται σε περίπου 285.00 ασθενείς) θα ενταθεί το επόμενο διάστημα. Οι ειδικοί της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών σε πρώτη φάση έκριναν ότι είναι αναγκαίος ο επαναληπτικός εμβολιασμός, εκτός από τους ανοσοκατεσταλμένους, στους διαμένοντες στις Μονάδες Φροντίδας Ηλικιωμένων (ΜΦΗ) και στους πολίτες ηλικίας άνω των 60 χρόνων.

Κατά τη χθεσινή τους συνεδρίαση οι επιστήμονες συνεχίζοντας την κατάρτιση της προτεραιοποίησης των ομάδων πληθυσμού που χρειάζονται την αναμνηστική δόση οριστικοποίησαν και την ένταξη των υγειονομικών εργαζομένων. Οι ειδικοί εισηγούνται προς τις αρμόδιες κυβερνητικές αρχές -οι οποίες ξεδιπλώνουν στη συνέχεια το επιχειρησιακό σχέδιο- να προχωρήσει άμεσα ο επαναληπτικός εμβολιασμός των υγειονομικών αφενός διότι είναι σημαντικα εκτεθειμένοι σε σύγκριση με άλλες ομάδες πληθυσμού στον κορωνοίο, αφετέρου γιατί για μεγάλο αριθμό υγειονομικών έχει συμπληρωθεί το διάστημα των 6-8 μηνών από τον εμβολιασμό και συνεπώς της υψηλής προστασίας που είχαν έναντι του κορωνοιού. Επιπλέον, η αναμνηστική δόση στους υγειονομικούς θα ενισχύσει το τείχος ανοσίας και ενόψει της δύσκολης χειμερινής περιόδου που αναμένεται να υψωθεί και πάλι ένα ακόμη κύμα κορωνοιού.

Στη σημασία χορήγησης της τρίτης δόσης εμβολίου στους υγειονομικούς είχε αναφερθεί την περασμένη Δευτέρα η πρόεδρος της Επιτροπής Εμβολιασμού, ομότιμη καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας, κυρία Μαρία Θεοδωρίδου, “αποκαλύπτοντας” τη συζήτηση και τον προβληματισμό των ειδικών σχετικά με τα επιστημονικά ερείσματα για την επιπλέον ενίσχυση των υγειονομικών. Σύμφωνα με μελέτη, που επικαλέστηκε η κυρία Θεοδωρίδου και τα οποία δημοσιεύτηκαν στην ιατρική επιθεώρηση “New England Journal of Medicine” με τίτλο “Επανεμφάνιση της λοίμωξης σε πλήρως εμβολιασμένους επαγγελματίες υγείας”, η αποτελεσματικότητα του εμβολίου μειώθηκε από το 90% στο 65% ως προς τη μόλυνση των ατόμων και την ολιγοσυμπτωματική νόσο μέσα σε διάστημα πεντε μηνών.

Στην ατζέντα των συνεδριάσεων της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμού παραμένει αλλά σε δεύτερο πλάνο και ο αναμνηστικός εμβολιασμός των πολιτών ηλικίας κάτω των 60 χρόνων, με την αρμόδια αρχή να αναμένει την έγκριση της ευρωπαϊκής ρυθμιστικής αρχής.

Ρεκόρ ελέγχων

Ως μια ιδιαίτερη και κρίσιμη φάση για την αναχαίτιση της επιδημίας περιγράφουν οι ειδικοί της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων την περίοδο στην οποία εισήλθε η χώρα από την περασμένη Δευτέρα οπότε ξεκίνησε ο εντατικός έλεγχος με μοριακή μέθοδο, με τεστ αντιγόνου (rapid test) αλλά και με αυτο διαγνωστικά τεστ για τον έγκαιρο εντοπισμό θετικών φορέων κορωνοιού στην κοινότητα, μεταξύ ανεμβολίαστων πολιτών.

Οι εκατοντάδες χιλιάδες διαγνωστικοί έλεγχοι που ανακοινώθηκαν στο χθεσινό επιδημιολογικό δελτίο του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) – 348.038 έλεγχοι από τους οποίους οι 330.210 αφορούν rapid test- σηματοδοτούν την έναρξη αυτής της περιόδου οπου το διαγνωστικό μέτωπο ενισχύεται και ο κορωνοιός επιχειρείται να ελεγχθεί με testing.

Υπό το πρίσμα αυτό λοιπόν τα 2.919 νέα κρούσματα που ανακοίνωσε ο ΕΟΔΥ φαίνεται να αποτελούν αριθμό-ρεκόρ για τις πρώτες δύο εβδομάδες του φθινοπώρου, αλλά στην πραγματικότητα η επιδημία δεν κινείται σε επίπεδα πολύ διαφορετικά σε σχέςη με αυτά προηγούμενων ημερών μέσα στον μήνα. Αξίζει να σημειωθεί ότι την αντίστοιχη ημέρα της προηγούμενης εβδομάδας (Τρίτη 7 Σεπτεμβρίου) οι διαγνωστικοί έλεγχοι περιορίζονταν μόλις σε 110.243, ενώ οι διαγνώσεις κορωνοϊού βρίσκονταν σε παρόμοια με τα χθεσινά επίπεδα, 2.807.

Προχθές, Δευτερα, είχαν καταγραφεί 1.608 λοιμώξεις. Χθες οι νέες λοιμώξεις αυξήθηκαν κατά 81,5%, γεγονός που κατά τους ειδικούς αποτελεί λογική συνέπεια των υπερτετραπλάσιων διαγνωστικών ελέγχων του τελευταίου 24ωρου (+345%), με την εφαρμογή του μέτρου των υποχρεωτικών τεστ για τις ομάδες πληθυσμού που δεν έχουν εμβολιαστεί. Συγκεκριμένα, μέσα σε μία ημέρα υποχρεώθηκαν να κάνουν rapid τεστ όλοι οι ανεμβολίαστοι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, εκπαιδευτικοί, ακαδημαϊκοί, εργαζόμενοι στον τουρισμό, την εστίαση, τις τηλεοπτικές, κινηματογραφικές, θεατρικές, μουσικές και χορευτικές παραγωγές.

Για την αύξηση των κρουσμάτων συνέπεια της αύξησης των τεστ είχε μιλήσει την περασμένη εβδομάδα ο επίκουρος καθηγητής Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής Αθηνών και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, κ. Γκίκας Μαγιορκίνης, εκτιμώντας πως η πρόβλεψη για την πορεία της επιδημίας για τις επόμενες δύο με τρεις εβδομάδες είναι δύσκολη. Κι αυτό αφενός λόγω του σημαντικά μεγαλύτερου αριθμού διαγνωστικών ελέγχων που θα διεξάγονται πλέον και αφετέρου λόγω της επαναλειτουργίας των εκπαιδευτικών μονάδων που θα επιφέρει συγχρωτισμό στις νέες ηλικίες αλλά και αυξημένη κινητικότητα.

Άλλωστε, έχει ήδη τονιστεί ο ρόλος που θα παίξουν τα σχολεία, καθώς τα κρούσματα σε ανηλίκους έχουν ήδη εκτοξευθεί μέσα στον Σεπτέμβριο, φτάνοντας τις 6.000 τις πρώτες δύο εβδομάδες, πριν καν την επιστροφή των μαθητών στα θρανία. Χθες μάλιστα, το 27,5% επί του συνόλου των νέων διαγνώσεων αφορούσε σε παιδιά και εφήβους κάτω των 17 ετών (805 κρούσματα).

Ουσιαστικα από τώρα και στο εξής θα αρχίσει να διαμορφώνεται πιο ξεκάθαρα η πραγματική εικόνα της πανδημίας, με το διάστημα μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου να χαρακτηρίζεται κρίσιμο για την εξέλιξη της κατάστασης τον χειμώνα.




Γιατρός Νοσοκομείου Καβάλας | Έκανα το εμβόλιο, δεν ξέρω γιατί δεν έχω αντισώματα

Αίσθηση προκαλεί περίπτωση υγειονομικού στην Καβάλα, η οποία όπως η ίδια δηλώνει, έχει εμβολιαστεί, ωστόσο έχει μηδενικά αντισώματα.

Η υγειονομικός, που εργάζεται στο νοσοκομείο Καβάλας, έκανε το μονοδοσικό εμβόλιο της Johnson&Johnson στην Βουλγαρία, ωστόσο σε τεστ αντισωμάτων που της έγινε, δεν βρέθηκαν αντισώματα κατά του κορωνοϊού.

H ίδια τόνισε ότι έκανε κανονικά το εμβόλιο αλλά δεν γνωρίζει γιατί δεν έχει αντισώματα.




Εικόνες “πανικού” στα μικροβιολογικά εργαστήρια για ένα rapid test!

Από τη μία ουρές ανεμβολίαστων εργαζομένων έξω από τα διαγνωστικά κέντρα για ένα rapid test και από την άλλη η εντελώς διαφορετική συνθήκη με τα άδεια εμβολιαστικά κέντρα. Αυτή είναι που παρατηρείται καθώς τα νέα μέτρα του υπουργείου Υγείας για τον κορονοϊό έχουν τεθεί πλέον σε ισχύ.

Χιλιάδες εργαζόμενοι που δεν έχουν εμβολιαστεί κατέκλεισαν από το πρωί τα διαγνωστικά κέντρα και έβαλαν το χέρι στην τσέπη καθώς από σήμερα το κόστος των rapid test το αναλαμβάνουν οι ίδιοι.

 




Καβάλα | Χωρίς αντισώματα η γιατρός που παρουσίασε πιστοποιητικό εμβολιασμού από την Βουλγαρία!

Χωρίς αντισώματα εντοπίστηκε η γιατρός η οποία είχε παρουσιάσει πιστοποιητικό εμβολιασμού από την Βουλγαρία τις προηγούμενες ημέρες.

Η Γιατρός έχει καταγωγή από την γείτονα χώρα ενώ όπως γνωστοποίησε ο υποδιοικητής του Νοσοκομείου Καβάλας δεν βρέθηκαν αντισώματα από τα εργαστήρια που πραγματοποιούν τους συγκεκριμένους ελέγχους στο Νοσοκομείο Καβάλας.




4η Υ.Π.Ε | Ανεμβολίαστοι στην πλειοψηφία τους οι ασθενείς με κορωνοϊό στα Νοσοκομεία

Ανεμβολίαστοι είναι στη συντριπτική πλειονότητά τους οι ασθενείς με Covid-19, που νοσηλεύονται σήμερα στα 14 νοσοκομεία που υπάγονται στην αρμοδιότητα της 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας στην οποία υπάγεται και το Νοσοκομείο Καβάλας.

Σύμφωνα με στοιχεία της 4ης ΥΠΕ το ποσοστό των ανεμβολίαστων που νοσηλεύονται στις ΜΕΘ ανέρχεται στο 98% ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά των νοσηλευόμενων σε απλές κλίνες με μάσκα υψηλής ροής οξυγόνου και των νοσηλευόμενων σε απλές κλίνες είναι 81,3% και 82,9% αντίστοιχα.

Αναλυτικά, στις ΜΕΘ νοσηλεύονται 50 ασθενείς με Covid-19, εκ των οποίων οι 49 είναι ανεμβολίαστοι, 16 νοσηλεύονται σε απλές κλίνες με μάσκα υψηλής ροής οξυγόνου, εκ των οποίων οι 13 είναι ανεμβολίαστοι, ενώ στις απλές κλίνες νοσηλεύονται 252, εκ των οποίων οι 209 δεν έχουν εμβολιαστεί.




Καβάλα | Εμβολιάστηκε και επέστρεψε στο Νοσοκομείο ένας από τους ανεμβολίαστους γιατρούς

Όπως χαρακτηριστικά ανήρτησε ο υποδιοικητής του Νοσοκομείου Καβάλας Αχιλλέας Γερόπουλος : 

Εμβολιάστηκε και επέστρεψε στην εργασία του ο ένας από τους τέσσερις ειδικούς γιατρούς του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας.  Μόνο τρεις από τους ειδικούς γιατρούς παραμένουν ανεμβολίαστοι. Από τους 108 υπαλλήλους που βγήκαν σε αναστολή έχουν επιστρέψει 8 στην εργασία τους



Με rapid test θα μπαίνουν οι ανεμβολίαστοι άνω των 12 ετών σε κλειστούς χώρους

Στην δημοσιότητα δόθηκε το ΦΕΚ μέσω του οποίου ξεκαθαρίζει το τοπίο αναφορικά με την είσοδο των ανηλίκων στους εσωτερικούς χώρους στο πλαίσιο των μέτρων διαχωρισμού εμβολιασμένων και μη που τέθηκε σε ισχύ από χθες, Δευτέρα, 13 Σεπτεμβρίου.

Σύμφωνα με το ΦΕΚ, πλέον οι ανήλικοι 12-17 ετών που δεν έχουν εμβολιαστεί θα μπορούν με την επίδειξη αρνητικού rapid test 48 ωρών να εισέρχονται σε κλειστούς χώρους εστίασης.

Το μέτρο αφορά σε εστιατόρια, καφέ, ίντερνετ καφέ, κυλικεία και αναψυκτήρια, όπου οι ανήλικοι από 12 ετών και άνω πρέπει να επιδεικνύουν πιστοποιητικό εμβολιασμού ή πιστοποιητικό νόσησης, που εκδίδεται 30 ημέρες μετά τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως 180 ημέρες.

Στις επιχειρήσεις εστίασης σε εσωτερικό χώρο περιλαμβάνονται και καταστήματα εντός στοών, κλειστών εμπορικών κέντρων και υπεραστικών σταθμών.

Όσον αφορά στους ανήλικους 5-11 ετών, για την είσοδό τους στις συγκεκριμένες επιχειρήσεις, δύνανται να προσκομίζουν δήλωση self test τελευταίου 24ώρου, από γονέα ή κηδεμόνα, του οποίου η φυσική παρουσία δεν απαιτείται.

Σημειώνεται πως επί του θέματος τοποθετήθηκε και ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίας, Μάριος Θεμιστοκλέους, δίνοντας διευκρινίσεις το πρωί της Τρίτης στην ΕΡΤ. Όπως είπε τα παιδιά ηλικίας 12 – 17 ετών θα εισέρχονται σε κλειστούς χώρους με την επίδειξη του αρνητικού αποτελέσματος rapid test.

Επεκτείνονται τα δυο τεστ και σε άλλους κλάδους εργαζομένων

Παράλληλα για τις ιδιωτικές επιχειρήσεις και σε ό,τι αφορά στη διενέργεια δύο test ανά εβδομάδα προστέθηκε και ο τομέας των μεταφορών.

Διενέργεια διαγνωστικού ελέγχου μία (1) φορά την εβδομάδα για όλους τους εργαζόμενους που δεν είναι πλήρως εμβολιασμένοι ή νοσήσαντες υπό την έννοια των παρ. 2 και 3 του άρθρου 10 αντιστοίχως, οι οποίοι παρέχουν εργασία με φυσική παρουσία εντός ή εκτός των εγκαταστάσεων της υπηρεσίας τους, με τη μέθοδο μοριακού ελέγχου (PCR) ή με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορoνοϊού COVID-19 (rapid test) σε ιδιωτικά διαγνωστικά εργαστήρια, ή σε ιδιωτικές κλινικές ή σε φαρμακεία ή σε ιδιώτη γιατρό, με δική τους δαπάνη.

Ειδικώς, όπως αναφέρεται στο δημοσιευμένο ΦΕΚ για τους εργαζόμενους στην εστίαση, στις τουριστικές επιχειρήσεις, στις μεταφορές, στις τηλεοπτικές, κινηματογραφικές, θεατρικές, μουσικές και χορευτικές παραγωγές, όπως και για τους εκπαιδευτικούς και πανεπιστημιακούς, ο διαγνωστικός έλεγχος του προηγούμενου εδαφίου διενεργείται, υπό τους ίδιους όρους, δύο (2) φορές την εβδομάδα.




Σε ετοιμότητα το Νοσοκομείο Καβάλας | Εκκενώθηκε ο 3ος όροφος

Σε ετοιμότητα βρίσκεται το τελευταίο χρονικό διάστημα το Νοσοκομείο Καβάλας.

Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται μία αύξηση των νοσηλευομένων από την Π.Ε Καβάλας.

Σήμερα νοσηλεύονται 40 ασθενείς σε απλες κλινες (98% ανεμβολιαστοι) και  7 ασθενείς στην ΜΕΘ-Covid του Νοσοκομείου ολοι ανεμβολιαστοι

Όπως χαρακτηριστικά πρόσθεσε ο Διοικητής του Νοσοκομείου Καβάλας “‘Εχουμε εκκενωσει τον 3ο οροφο ωστόσο ακομα δεν χρειαζεται να ανοιξει νεα κλινικη ακομα. Είμαστε σε ετοιμότητα”.

 

 




Κλειτσιώτης | Το πιστοποιητικό εμβολιασμού από την Βουλγαρία είναι απόλυτα νόμιμο

Απάντηση στο δημοσίευμα για “εισαγωγή” πιστοποιητικού εμβολιασμού από Βουλγαρία στο Νοσοκομείο Καβάλας (διαβάστε εδώ) έδωσε μέσα από το Radio ENA 90,5 και στον Απόστολο Ατζεμιδάκη το πρωί της Τρίτης ο διοικητής του Νοσοκομείου Ντίνος Κλειτσιώτης

Ο ίδιος επιβεβαιώσε το συγκεκριμένο πιστοποιητικό, τόνισε ωστόσο ότι έχει ελεγχθεί και είναι απόλυτα νόμιμο.

Πρόκειται για μία γιατρό η οποία έχει Βουλγαρική καταγωγή και προτίμησε να κάνει το εμβόλιο στο Νοσοκομείο της Σόφια της Βουλγαρίας με αποτέλεσμα να λάβει πιστοποιητικό εμβολιασμού από την γείτονα χώρα.

Την ίδια ώρα φαίνεται πως συνεχίζεται ο έλεγχος για τα πιστοποιητικά νόσησης καθώς όπως τόνισε ο κ. Κλειτσιώτης την Δευτέρα ελέγχθηκαν άλλοι 3 εργαζόμενοι όπου και οι 3 είχαν αντισώματα.




Σε ποιους θα ξεκινήσει άμεσα η χορήγηση τρίτης δόσης | Τι αλλάζει στα εμβολιαστικά κέντρα

Στην τελική ευθεία βρίσκεται το επί μέρους επιχειρησιακό σχέδιο της εμβολιαστικής εκστρατείας «Ελευθερία» για τη χορήγηση της αναμνηστικής δόσης του εμβολίου για τη λοίμωξη covid-19 στους πολίτες.

Στη σημερινή τους συνεδρίαση τα μέλη της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμού θα ολοκληρώσουν την εισήγησή τους προς τις αρμόδιες κυβερνητικές αρχές για την προτεραιοποίηση των ομάδων του πληθυσμού που πρέπει να λάβουν την επιπλέον (τρίτη) δόση.

Η Εθνική Επιτροπή έχει ήδη γνωμοδοτήσει θετικά για τη χορήγηση τρίτης δόσης στους ανοσοκατασταλμένους, στους φιλοξενούμενους σε Μονάδες Φροντίδας Ηλικιωμένων (ΜΦΗ) καθώς και στους πολίτες ηλικίας άνω των 60 ετών. Ανάλογη εισήγηση αναμένεται να «κλειδώσει» σήμερα και για τη θωράκιση με επιπλέον δόση εμβολίου όλων των υγειονομικών εργαζόμενων καθώς και των πολιτών κάτω των 60 χρόνων, με τη διαδικασία να υλοποιείται με ταχύ ρυθμό για την ενίσχυση του τείχους ανοσίας.

H Επιτροπή κατά τις προηγούμενες συνεδριάσεις της αποφάσισε ότι θα χορηγείται η αναμνηστική δόση στους πολίτες άνω των 60 χρόνων μετά τη συμπλήρωση έξι μηνών από τη χορήγηση της δεύτερης δόσης και σε εκείνους ηλικίας κάτω των 60 χρόνων μετά τη συμπλήρωση οκτώ μηνών από τον πλήρη εμβολιασμό τους.

Εάν, για παράδειγμα, κάποιος πολίτης από την πρώτη ηλικιακή ομάδα, δηλαδή άνω των 60 χρόνων, εμβολιάστηκε πλήρως τον περασμένο Φεβρουάριο, έχει δυνατότητα επαναληπτικού εμβολιασμού από τον τρέχοντα μήνα και μετά.

Για τους πολίτες κάτω των 60 χρόνων, που ξεκίνησαν να εμβολιάζονται κυρίως από τον Απρίλιο και μετά, τα ραντεβού για την τρίτη δόση θα κλείνονται κυρίως για το επόμενο έτος. Σε κάθε περίπτωση όμως η παρέλευση του οκταμήνου από τη δεύτερη δόση εμβολίου θα σηματοδοτεί για τους πολίτες τη δυνατότητα για πρόσβαση στην πλατφόρμα και προγραμματισμό ραντεβού.

Η τελική εισήγηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμού δίνει το σήμα για να ξεδιπλωθούν συγκεκριμένες επιχειρησιακές δράσεις στο πεδίο των εμβολιασμών. Για παράδειγμα, τα εμβολιαστικά κέντρα στα νοσοκομεία ετοιμάζονται να υποδεχθούν και πάλι τους ανοσοκατασταλμένους ασθενείς τους οποίους είχαν θωρακίσει με το εμβόλιο από τον περασμένο Μάρτιο στοχευμένα στις κλινικές στις οποίες παρακολουθούνταν. Ενώ και οι κινητές μονάδες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) θα ξεκινήσουν τους εμβολιασμούς όπως και στην αρχή της «Ελευθερίας», τον περασμένο Ιανουάριο, για να καλύψουν τους περίπου 20.000 διαμένοντες στις ΜΦΗ.

Στη δεδομένη χρονική φάση αρμοδίως θεωρείται πως η «Ελευθερία» μπορεί να συνεχιστεί χωρίς τα mega εμβολιαστικά κέντρα της Αττικής και με σταθμούς τα εμβολιαστικά κέντρα στις δομές υγείας του ΕΣΥ αλλά και τα ιδιωτικά ιατρεία – με τους ιδιώτες γιατρούς, γενικούς γιατρούς, παθολόγους αλλά και τους παιδιάτρους που αναμένεται να ενταχθούν σε λίγες ημέρες στο πρόγραμμα εμβολιασμών. Σύμφωνα με τον έως τώρα σχεδιασμό, τα mega εμβολιαστικά κέντρα θα ολοκληρώσουν τους εμβολιασμούς τους τις επόμενες δύο εβδομάδες και στη συνέχεια θα τεθούν σταδιακά εκτός της «Ελευθερίας».

Εκκίνηση για τη χορήγηση της τρίτης δόσης

Από σήμερα, ωστόσο, η πλατφόρμα emvolio.gov.gr θα ανοίξει για την πρώτη κατηγορία πολιτών για την οποία οι επιστημονικές μελέτες έδειξαν την ανάγκη χορήγησης επαναληπτικής δόσης, λόγω της μειωμένης ανοσιακής απάντησης στον εμβολιασμό.

Οι περίπου 285.000 ανοσοκατασταλμένοι, μια ευρεία κατηγορία πολιτών με εξασθενημένο ανοσοποιητικό (αμυντικό) σύστημα, είναι η πρώτη ομάδα που αποκτά πρόσβαση από σήμερα στην πλατφόρμα για τον προγραμματισμό του ραντεβού για την αναμνηστική δόση εμβολίου –έλαβαν από χθες τη σχετική υπενθύμιση με μήνυμα και στο κινητό τους. Πρόκειται για μεταμοσχευμένους συμπαγών οργάνων ή αιμοποιητικών κυττάρων, ασθενείς με καρκίνο που λαμβάνουν θεραπεία, νεφροπαθείς, που βρίσκονται σε αιμοκάθαρση και τέλος ασθενείς με χρόνια σοβαρά προβλήματα που δημιουργούν ανοσοανεπάρκεια ή λαμβάνουν ειδική θεραπεία που μειώνει την ανοσιακή αντίδραση, καθιστώντας τους ευάλωτους. Μάλιστα, για τους ανοσοκατασταλμένους είναι εφικτός ο εμβολιασμός με την τρίτη επαναληπτική δόση μέσα σε έναν μήνα από τη χορήγηση της δεύτερης δόσης.

Μέσα στις επόμενες ημέρες καταρτίζεται επίσης το…δρομολόγιο των Κινητών Ομάδων Υγείας του ΕΟΔΥ προς τους οίκους ευγηρίας της χώρας, σε συνεργασία με τις διοικήσεις τους.

Τη σκυτάλη της διαδικασίας θα «παραλάβουν» στη συνέχεια περίπου 3,1 εκατομμύρια πολίτες ηλικίας άνω των 60 χρόνων, οι οποίοι θα μπορούν να κλείνουν το ραντεβού τους για την επαναληπτική δόση εφόσον έχει παρέλθει εξάμηνο από την ολοκλήρωση του εμβολιασμού τους. Το μοντέλο προτεραιοποίησης των ηλικιωμένων που ακολουθήθηκε στην εκκίνηση της «Ελευθερίας» τον περασμένο Ιανουάριο για την πρώτη δόση εμβολιασμού (δηλαδή αρχικά ο εμβολιασμός των ατόμων ηλικίας 85 χρόνων και άνω, μετά της ομάδας 80-84 χρόνων, 75-79 κοκ μέχρι την ομάδα ηλικίας 64-60 χρόνων) παραμένει έτοιμο προς ενεργοποίηση. Ωστόσο, εξετάζεται και το ενδεχόμενο να ανοίξει ταυτόχρονα σε όλους η πλατφόρμα για το τρίτο ραντεβού, καθώς υπάρχει απόθεμα τουλάχιστον 4 εκατομμυρίων εμβολίων και η δυνατότητα για τη διενέργεια εμβολιασμών.

Ο διπλός στόχος της θωράκισης των υγειονομικών

Περίπου 120.000 υγειονομικοί εργαζόμενοι θα ενταχθούν και πάλι στην εμβολιαστική εκστρατεία «Ελευθερία», καθώς θα κληθούν να λάβουν την αναμνηστική δόση του εμβολίου για τη λοίμωξη covid-19. Για σημαντικό αριθμό αυτών έχει παρέλθει το εξάμηνο από τη δεύτερη δόση του εμβολιασμού τους κατά τον περασμένο Ιανουάριο- Φεβρουάριο, οπότε μπορούν να ενταχθούν και στον σχεδιασμό που αφορά τα άτομα ηλικίας άνω των 60 χρόνων.

Τη σημασία χορήγησης τρίτης δόσης εμβολίου στους υγειονομικούς υπογραμμίζουν τα αποτελέσματα μελέτης, που παρουσίασε κατά τη χθεσινή ενημέρωση, η πρόεδρος της Επιτροπής Εμβολιασμού, ομότιμη καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας, κυρία Μαρία Θεοδωρίδου.

Όπως ανέφερε η καθηγήτρια, πρόσφατα δημοσιεύτηκε μελέτη στο New England Journal of Medicine με τίτλο «Επανεμφάνιση της λοίμωξης σε πλήρως εμβολιασμένους επαγγελματίες υγείας». Σύμφωνα με τη μελέτη αυτή, μετά από θεαματική μείωση των κρουσμάτων covid-19 στο Πανεπιστήμιο του Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνια των Ηνωμένων Πολιτειών τον περασμένο Μάρτιο, οι λοιμώξεις αυξήθηκαν κατακόρυφα τον Ιούλιο, όταν και άρχισε να κυκλοφορεί η μετάλλαξη Δέλτα. Ααπό τους 227 υγειονομικούς, οι 130 (57,3%) βρέθηκαν θετικοί στον κορωνοϊό με μοριακό τεστ. Υπολογίστηκε ότι η αποτελεσματικότητα του εμβολίου μειώθηκε από το 90% στο 65% ως προς τη μόλυνση των ατόμων και την ολιγοσυμπτωματική νόσο.

«Η διατήρηση της αποτελεσματικότητας του εμβολίου για την αποφυγή λοιμώξεων στο υγειονομικό προσωπικό είναι σημαντική για την μετάδοση του ιού στο εργασιακό και στο ενδοοικογενειακό περιβάλλον αλλά κυρίως για την αποφυγή της επιβάρυνσης του Συστήματος Υγείας, που μπορεί να προκύψει αν μεγάλο αριθμός υγειονομικών απομακρύνεται προσωρινά λόγω λοίμωξης» επισήμανε η κυρία Θεοδωρίδου, εξηγώντας ουσιαστικά την ανάγκη επιπλέον θωράκισης των επαγγελματιών υγείας.




Τρίτη δόση εμβολίου | Σε ποιους θα σταλούν SMS τη Δευτέρα

Ενημερωτικά μηνύματα για την τρίτη δόση του εμβολίου για τον κοροναϊό θα λάβουν αύριο, Δευτέρα, οι 285.000 ανοσοκατασταλμένοι. Η σχετική πλατφόρμα όπου θα μπορούν να κλείνουν τα ραντεβού για εμβολιασμό θα ανοίξει την Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου.

Όπως είχε διευκρινίσει η πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών, Μαρία Θεοδωρίδου, η τρίτη δόση θα παρασχεθεί κατά προτεραιότητα σε άτομα που δεν ανταποκρίθηκαν λόγω μειωμένης ανοσιακής λειτουργίας στον πρώτο εμβολιασμό, σε άτομα που τα αντισώματα έχουν μειωθεί λόγω παρέλευσης μακρού χρόνου από ηλικία εμβολιασμού.

Επίσης, η επιτροπή έχει γνωμοδοτήσει για την τρίτη δόση σε άτομα με αυξημένο κίνδυνο λόγω νοσημάτων που δεν οικοδομούν ανοσία. Στην ομάδα αυτή ανήκουν:

Μεταμοσχευμένοι
Ατομα με καρκίνο
Νεφροπαθείς σε αιμοκάθαρση
Άτομα με άλλα χρόνια σοβαρά προβλήματα ή νοσήματα σε ειδική θεραπεία που μειώνει τη νοσιακή αντίδραση και καθιστά τα άτομα ευάλωτα.

Ποιοι θα ακολουθήσουν

Η επιτροπή μελετά και έχει καταλήξει στις ομάδες ατόμων που θα ακολουθήσουν και αυτά είναι άτομα που διαμένουν σε διαμένουν σε μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων και άτομα άνω των 60 ετών.

Σύμφωνα με την κ. Θεοδωρίδου, αξιολογούνται επίσης τα δεδομένα για τη συνέχιση της κατάταξης των ομάδων που θα ακολουθήσουν για την τρίτη δόση λόγω αυξημένης έκθεσης ή υποκείμενων νοσημάτων.

Για ποιους θα είναι υποχρεωτική η τρίτη δόση

Η τρίτη δόση του εμβολίου για τον κοροναϊό θα είναι υποχρεωτική για τις επαγγελματικές κατηγορίες που ισχύει η υποχρεωτικότητα του εμβολίου, όπως σημείωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του στο πλαίσιο της 85ης ΔΕΘ.

Παράλληλα, είπε ότι τα επιστημονικά δεδομένα κατατείνουν στο να κάνει την τρίτη δόση ένα σημαντικό κομμάτι του πληθυσμού και ότι είναι απαραίτητη στους ανοσοκατασταλμένους.

Ο κ. Μητσοτάκης υποστήριξε ότι η Επιτροπή Εμβολιασμού θα αποφασίσει και πως είναι σημαντικό όσοι έκαναν το εμβόλιο νωρίς να κάνουν την τρίτη δόση. «Έχουμε αιτήματα από τους υγειονομικούς στους οποίους θα είναι υποχρεωτική. Πιστεύω ότι πρέπει να την επεκτείνουμε και σε άλλους».




Πώς θα λειτουργήσουν οι κλειστοί χώροι από τη Δευτέρα – Τι ισχύει για τους ανεμβολίαστους

Με νέα δεδομένα θα λειτουργούν από τη Δευτέρα εστίαση, εργασία και ψυχαγωγία, την ίδια ημέρα που θα χτυπήσει το πρώτο κουδούνι στα σχολεία.

Τα μέτρα αφορούν κυρίως την μερίδα των πολιτών που είναι ανεμβολίαστοι με σκοπό οι κλειστοί χώροι να μην γίνουν εστίες υπερμετάδοσης του ιού κατά την διάρκεια του χειμώνα.

Όπως προβλέπεται στα μέτρα που έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση, σε κάποιες δραστηριότητες θα έχουν πρόσβαση αποκλειστικά οι εμβολιασμένοι και οι νοσήσαντες, ενώ σε άλλες επιτρέπεται και σε ανεμβολίαστους με την πρoϋπόθεση βέβαια να επιδείξουν αρνητικό rapid test 48 ωρών, το κόστος του οποίου θα επιβαρύνει τους ίδιους.

Στους κλειστούς χώρους εστίασης και κέντρων διασκέδασης, θα εισέρχονται μόνον όσοι έχουν εμβολιαστεί ή έχουν πιστοποιητικό νόσησης. Τα γήπεδα (κλειστά και ανοιχτά) θα λειτουργούν μόνο για εμβολιασμένους και νοσήσαντες.

Σε θέατρακινηματογράφους και μουσεία θα μπορούν να εισέρχονται και ανεμβολίαστοι με rapid test 48 ωρών.

Ωστόσο, οι επιχειρήσεις αυτές μπορούν να επιλέξουν αν θα λειτουργούν ως αμιγείς (με 100% χωρητικότητα) ή μεικτές. Στα κλειστά γυμναστήρια επιτρέπεται η πρόσβαση σε όλους, εμβολιασμένους, νοσήσαντες και ανεμβολίαστους με αρνητικό rapid test 48 ωρών.

Τέλος, είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας σε όλους τους κλειστούς χώρους και ανοιχτούς όπου υπάρχουν συναθροίσεις.

Νέα μέτρα: Δείτε αναλυτικά τι αλλάζει από τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου

Στους κλειστούς χώρους εστίασης: Λειτουργία μόνο για εμβολιασμένους και νοσήσαντες τους τελευταίες έξι μήνες.

Θέατρακινηματογράφοι: Μόνο για εμβολιασμένους και νοσήσαντες τους τελευταίες έξι μήνες και ανεμβολίαστους με rapid test αντιγόνου έως και 48 ώρες πριν

Κλειστά γυμναστήρια και αθλητικά σωματεία: Λειτουργία μόνο για εμβολιασμένους και νοσήσαντες τους τελευταίους έξι μήνες, αλλά και ανεμβολίαστους με rapid τεστ αντιγόνου έως και 48 ώρες πριν.

Στους υπόλοιπους χώρους εργασίας ο εργοδότης έχει το δικαίωμα να γνωρίζει εάν οι εργαζόμενοί του έχουν εμβολιαστεί.

Σε όλους τους εξωτερικούς και εσωτερικούς χώρους θα πρέπει να υπάρχει σήμανση για υποχρεωτική χρήση μάσκας όπου υπάρχει συνωστισμός.

Τι ισχύει για ανεμβολίαστους εργαζόμενους, μαθητές και φοιτητές

Υπενθυμίζεται ότι απο την Δευτέρα 13/9 μέχρι και την 31η ημέρα του Μαρτίου του 2022:

  • Οι ανεμβολίαστοι εργαζόμενοι σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα θα πρέπει να κάνουν ένα εργαστηριακό τεστ την εβδομάδα με κόστος 10 ευρώ
  • Οι ανεμβολίαστοι μαθητές και φοιτητές. Όσον αφορά τους μαθητές είναι υποχρεωτικά τα δύο self test (δωρεάν). Για τους φοιτητές θα ισχύει το εργαστηριακό τεστ δύο φορές την εβδομάδα με οικονομική επιβάρυνση του φοιτητή.
  • Από τις 13 Σεπτεμβρίου στις δημόσιες δομές θα μπορούν να πραγματοποιούν δωρεάν τεστ μόνο οι εμβολιασμένοι και όχι οι ανεμβολίαστοι.

Αναλυτικά όλα τα νέα μέτρα που ισχύουν από Δευτέρα 13/9

Πώς θα γίνονται οι μετακινήσεις

Με PCR τεστ 72 ωρών ή rapid test 48 ωρών θα μπορούν να μετακινούνται οι ανεμβολίαστοι ή όσοι δεν έχουν νοσήσει από κορονοϊό, από τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου, οπότε εφαρμόζονται τα νέα μέτρα που δυσκολεύουν την καθημερινότητα όσων δεν έχουν εμβολιαστεί.

Πρόκειται για ένα νέο καθεστώς μετακινήσεων προς όλους τους ηπειρωτικούς και νησιωτικούς προορισμούς με αεροπλάνα, τρένα και ΚΤΕΛ που θα ισχύσει από την ερχόμενη Δευτέρα.

Όσον αφορά στους ανήλικους 4-11 ετών μπορούν να μετακινούνται με self test έως 24 ώρες πριν την άφιξη στον προορισμό τους. Από τα παραπάνω μέτρα εξαιρούνται όσοι έχουν εμβολιαστεί πλήρως ή έχουν νοσήσει από κορονοϊό.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών: «Από την Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου 2021, η επιβίβαση ανεμβολίαστων επιβατών ηλικίας 12 ετών και άνω στα αεροπλάνα, τρένα και ΚΤΕΛ, επιτρέπεται εφόσον οι επιβάτες έχουν διαγνωσθεί αρνητικοί είτε σε εργαστηριακό έλεγχο για κορονοϊό COVID-19 με τη μέθοδο PCR που έχει διενεργηθεί με τη λήψη στοματοφαρυγγικού ή ρινοφαρυγγικού επιχρίσματος εντός των τελευταίων εβδομήντα δύο (72) ωρών πριν την προγραμματισμένη ώρα άφιξης στον προορισμό τους, είτε σε εξέταση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορονοϊού COVID-19 (rapid test) εντός των τελευταίων σαράντα οκτώ (48) ωρών πριν την προγραμματισμένη ώρα άφιξης στον προορισμό τους.

Οι διαγνωστικοί έλεγχοι με την μέθοδο ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορονοϊού COVID-19 (rapid test) πραγματοποιούνται αποκλειστικά σε ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα, ιδιώτες ιατρούς και φαρμακεία με δαπάνη του ταξιδιώτη έναντι 10 ευρώ το τεστ, και αποδεικνύεται με υποχρεωτική επίδειξη βεβαίωσης αρνητικής διάγνωσης η οποία εκδίδεται μέσω της ιστοσελίδας gov.gr στο check-in κάθε μεταφορικού μέσου.

Ο έλεγχος γνησιότητας τους πραγματοποιείται μέσω της εφαρμογής «covid free app» σε συνδυασμό με έλεγχο ταυτοπροσωπίας από τον ιδιώτη.

Οι ανήλικοι από τεσσάρων (4) έως και ένδεκα (11) ετών δύνανται να μετακινούνται και με διενέργεια αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test) που παρέχεται δωρεάν από το Κράτος ή αγοράζεται από φαρμακεία και πραγματοποιείται έως είκοσι τέσσερις (24) ώρες πριν την προγραμματισμένη ώρα άφιξης στον προορισμό τους.

Εξαιρούνται της ως άνω υποχρέωσης διάγνωσης με εργαστηριακό έλεγχο (PCR ή rapid test) όσοι είναι πλήρως εμβολιασμένοι, δηλαδή έχουν ολοκληρώσει προ τουλάχιστον δεκατεσσάρων (14) ημερών τον εμβολιασμό για κορονοϊό COVID-19 και επιδεικνύουν πιστοποιητικό εμβολιασμού. Με εμβολιασμένους εξομοιώνονται και όσοι επιδεικνύουν βεβαίωση νόσησης εντός του τελευταίου εξαμήνου.

Σε περίπτωση που δεν προσκομίζεται το πιστοποιητικό εμβολιασμού, ή η βεβαίωση νόσησης ή αρνητικού τεστ, ο επιβάτης δεν μπορεί να ταξιδέψει με το μεταφορικό μέσο. Επιπλέον, εφαρμόζονται όλες οι υπόλοιπες κυρώσεις της νομοθεσίας για τη μη συμμόρφωση σε μέτρα δημόσιας υγείας».

Τι ισχύει για τα πλοία

Από την Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου 2021, η επιβίβαση ενήλικων επιβατών και ανηλίκων ηλικίας 12 ετών και άνω στα πλοία, τα θαλάσσια ταξί και τις λάντζες για μετακινήσεις ανεξαρτήτως προορισμού (από λιμάνια της ηπειρωτικής Ελλάδος προς τα νησιά και άλλα ηπειρωτικά λιμάνια, μεταξύ των νησιών καθώς και από τα νησιά προς τα ηπειρωτικά λιμάνια) επιτρέπεται εφόσον οι επιβάτες:

Έχουν ολοκληρώσει προ τουλάχιστον δεκατεσσάρων (14) ημερών τον εμβολιασμό για κορονοϊό COVID-19 και επιδεικνύουν πιστοποιητικό εμβολιασμού.

Έχουν διαγνωσθεί αρνητικοί είτε σε εργαστηριακό έλεγχο για κορονοϊό COVID-19 με τη μέθοδο PCR που έχει διενεργηθεί με τη λήψη στοματοφαρυγγικού ή ρινοφαρυγγικού επιχρίσματος εντός των τελευταίων εβδομήντα δύο (72) ωρών πριν την προγραμματισμένη ώρα ταξιδιού είτε σε εξέταση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορονοϊού COVID-19 (rapid test) εντός των τελευταίων σαράντα οκτώ (48) ωρών πριν την προγραμματισμένη ώρα ταξιδιού.

Επιδεικνύουν πιστοποιητικό νόσησης που εκδίδεται τριάντα (30) ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως εκατόν ογδόντα (180) ημέρες μετά από αυτόν.

Οι διαγνωστικοί έλεγχοι με την μέθοδο PCR και ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) για τους ανεμβολίαστους επιβάτες πραγματοποιούνται σε ιδιωτικά διαγνωστικά εργαστήρια ή σε ιδιωτικές κλινικές ή σε φαρμακεία με δική τους δαπάνη και αποδεικνύεται με υποχρεωτική επίδειξη βεβαίωσης αρνητικής διάγνωσης έγχαρτα ή ηλεκτρονικά.

Σε νησιά στα οποία δεν λειτουργούν/δραστηριοποιούνται ιδιωτικά διαγνωστικά εργαστήρια ή ιδιωτικές κλινικές ή φαρμακεία, οι διαγνωστικοί έλεγχοι διενεργούνται από δημοτικά ιατρεία και αποδεικνύονται με τον ανωτέρω τρόπο.

Οι ανήλικοι επιβάτες από πέντε (5) έως και ένδεκα (11) ετών δύνανται να μετακινούνται και με διενέργεια αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test) που πραγματοποιείται έως είκοσι τέσσερις (24) ώρες πριν την προγραμματισμένη ώρα ταξιδιού (δωρεάν διάθεση). Η δήλωση self-test εκδίδεται μέσω της ιστοσελίδας gov.gr.

Σε κάθε περίπτωση, για την επιβίβαση των επιβατών συμπληρώνεται υποχρεωτικά το Ερωτηματολόγιο Δήλωσης Υγείας πριν την Επιβίβαση, το οποίο βρίσκεται αναρτημένο στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής https://www.ynanp.gr/el/ καθώς και στην ιστοσελίδα https://sea.travel.gov.gr/




Καβάλα | Εμφανίστηκε το πρώτο πιστοποιητικό νόσησης χωρίς αντισώματα

Εμφανίστηκε το πρώτο πιστοποιητικό νόσησης χωρίς αντισώματα στο Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας.

Σύμφωνα με πληροφορίες μετά από έρευνα που διεξάγεται στο Νοσοκομείο όπου περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 18 πιστοποιητικά νόσησης φαίνεται πως ένα πιστοποιητικό εξ αυτών δεν έχει τα απαραίτητα αντισώματα.

Υπενθυμίζεται ότι ο υποδιοικητής του Νοσοκομείου Καβάλας Αχιλλέας Γερόπουλος, δήλωσε πρόσφατα πως όσοι εργαζόμενοι του Νοσοκομείου παρουσίασαν πιστοποιητικά νόσησης από κορωνοϊό τον μήνα Αύγουστο, μετά την παρέλευση ικανού χρονικού διαστήματος θα ελεγχθούν για να διαπιστωθεί αν έχουν δημιουργήσει αντισώματα, ώστε να πιστοποιηθεί ότι πραγματικά νόσησαν.