Κορωνοϊός | Πώς φτάσαμε στους 14.956 νεκρούς – Τι απαντούν οι ειδικοί

Ο αριθμός των θυμάτων του κορωνοϊού είναι ένας από τους “σκληρούς” δείκτες της επιδημίας, που παρακολουθούν οι ειδικοί κατά την εξέλιξή της.

Στη χώρα μας από τον Φεβρουάριο του 2020 που ενέσκηψε η επιδημία μέχρι και χθες έχουν καταγραφεί 14.956 νεκροί λόγω της λοίμωξης COvid-19 – πρόκειται για ένα επιδημιολογικό στοιχείο που βρίσκεται πάντα στο επίκεντρο της συζήτησης των επιστημονικών αρχών αλλά και των υγειονομικών που έχουν και το “βάρος” της νοσηλείας των ασθενών με COvid-19 στους υγειονομικούς σχηματισμούς.

Χθες ο “σκληρός” αυτός δείκτης βρέθηκε και στο πολιτικό προσκήνιο, με τον κ. Ευάγγελο Βενιζέλο να ζητεί απαντήσεις από την επιστημονική κοινότητα καταρχάς και στη συνέχεια από την κυβέρνηση για τον υψηλό αριθμό των θανάτων στη χώρα μας, λέγοντας χαρακτηριστικά “η επιστημονική κοινότητα να πει τι συμβαίνει στη χώρα, γιατί είμαστε μέσα στις πρώτες χώρες σε θανάτους στην Ευρώπη, γιατί έχουμε τόση διαφορά. Πεθαίνουν σχεδόν 300 άνθρωποι την εβδομάδα, σαν να μη συμβαίνει τίποτα…” σημείωσε.

Ο περασμένος μήνας ήταν ένας από τους πιο δύσκολους μήνες με μεγάλες απώλειες λόγω κορωνοιού. Περισσότεροι από 1.080 ασθενείς με COvid-19 κατέληξαν στα νοσοκομεία της χώρας, με τη συντριπτική πλειονότητα -περί τους 988- να είναι ηλικίας άνω των 65 χρόνων. Καθώς επίσης ανεμβολίαστοι. Περισσότερο από το 40% του συνόλου των θανάτων, 14.956, έχουν καταγραφεί στα νοσοκομεία της Μακεδονίας και της Θράκης, σε μια μοιραία καταγραφή που ξεκίνησε ουσιαστικά πέρυσι τον Οκτώβριο με το δεύτερο κύμα της επιδημίας, που σηκώθηκε από τη βόρεια Ελλάδα. Περίπου 5.500 ασθενείς με λοίμωξη Covid-19 κατέληξαν στα νοσοκομεία της Αττικής και περί τους 3.000 ήταν οι νεκροί της επιδημίας για την Πελοπόννησο, τη Θεσσαλία, την Ήπειρο και τα Ιόνια νησιά. Τέλος, 400 νεκροί είναι ο βαρύς απολογισμός της επιδημίας στην Κρήτη.

Στη σχετική κατάταξη με τις απώλειες λόγω κορωνοιού του Ευρωπαϊκού Κέντρου Ελέγχου Νοσημάτων (ECDC), η Ελλάδα φαίνεται να κατακτά μια υψηλή αρνητική επίδοση μεταξύ των άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Σύμφωνα με τα επικαιροποιημένα στοιχεία του ECDC, τις τελευταίες 14 ημέρες η χώρα μας μετρά σχεδόν 47 θανάτους ανά 1 εκατομμύριο πληθυσμού, κινούμενη σε αρνητικά υψηλά επίπεδα όπως και η Ρουμανία (75 θάνατοι ανά 1 εκατομμύριο πληθυσμού, η Λιθουανία (80,5 θάνατοι) και η Βουλγαρία (139 θάνατοι).

“Η χώρα μας μετράει τώρα περισσότερους θανάτους από τις άλλες χώρες της Μεσογείου” σημείωσε χαρακτηριστικά σε πρόσφατη συνέντευξή του ο καθηγητής Αλκιβιάδης Βατόπουλος. Αυτό αποτυπώνεται στα στοιχεία του ECDC για τις δύο τελευταίες εβδομάδες όπου ο αντίστοιχος δείκτης -θάνατοι ανά εκατομμύριο πληθυσμού- είναι 13,04 στην Ιταλία, 14,5 στη Γαλλία, 19,1 στην Ισπανία.

Οι επιστήμονες παρατηρούν ωστόσο και τα δεδομένα των θανάτων στη σχετική παγκόσμια βάση world meters info corona virus τα οποία δίνουν πιο γενική και ευρεία εικόνα για την πορεία της επιδημίας σε όλη την εξέλιξή της. Στην παγκόσμια κατάταξη η Ελλάδα βρίσκεται στη 48η θέση, με τουλάχιστον άλλες 10 ευρωπαϊκές χώρες να εμφανίζονται σε αυτή μέσα στις πρώτες δεκάδες. Ενδεικτικά, η Γαλλία είναι στην 7η θέση αναφορικά με τους θανάτους, η Ισπανία στη 10η, η Ιταλία στη 12η, η Γερμανία στη 13η, η Πολωνία στη 16η, η Τσεχία στην 25η, η Ρουμανία στην 31η θέση κα.

Οι ειδικοί επισημαίνουν πως τόσο η περιορισμένη εικόνα των 14 ημερών που δίνει πχ το ECDC όσο και η ευρύτερη της παγκόσμιας βάσης για την επιδημία, αποτελούν σημαντικά κομμάτια στο παζλ της επιδημίας και αξιοποιούνται δεόντως από την επιστημονική κοινότητα. Η πρώτη δίνει μια πρόσφατη απεικόνιση της επιδημίας, η άλλη απεικονίζει ένα σύνολο στοιχείων αλλά και δράσεων που εφαρμόστηκαν για την ανάσχεση της επιδημίας. Και οι δύο έχουν σημαντικό ρόλο στην εξαγωγή ασφαλούς συμπεράσματος για το πριν, το τώρα και το μετά της επιδημίας.

Για παράδειγμα, θεωρείται πως οι παρολίγον 1.100 νεκροί του Σεπτεμβρίου που προβλημάτισαν τους αρμόδιους στην Ελλάδα αλλά και όσοι αναμένεται να καταγράφονται στο εξής με αμείωτο ρυθμό, συσχετίζονται ευθέως με τα χαμηλά ποσοστά εμβολιαστικής κάλυψης, ιδίως στους ευάλωτους και ηλικιωμένους άνω των 60 χρόνων.

“Το τείχος ανοσίας στα άτομα ηλικίας άνω των 60 χρόνων παρότι έφθασε σε ένα καλό επίπεδο, γύρω στο 75%, που ήταν ζητούμενο και στόχος την περασμένη άνοιξη, πλέον δεν αρκεί. Η συλλογική ανοσία σε αυτόν τον πληθυσμό πρέπει να φθάνει το 90-95%. Το λέμε από τον περασμένο Ιούνιο που εντοπίστηκε η μετάλλαξη Δέλτα και αναθεωρήσαμε τους στόχους ανοσίας του πληθυσμού” λέει στο protothema, ο καθηγητής Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής Αθηνών και μέλος της Επιτροπήςγνωμόνων, Δημήτρης Παρασκευής. Ο ίδιος επισημαίνει μάλιστα ότι οι αυξημένοι θάνατοι στην Ελλάδα σχετίζονται ειδικά σε αυτή τη χρονική φάση με την χαμηλή εμβολιαστική κάλυψη στον ενήλικο πληθυσμό και ιδίως στους ηλικιωμένους. “Στις άλλες χώρες της Δυτικής Ευρώπης το ποσοστό εμβολιασμένων στις ηλικιακές ομάδες άνω των 65 χρόνων είναι πολύ υψηλό, συγκρατώντας τις βαριές νοσηλείες και μοιραία τους θανάτους” αναφέρει ο καθηγητής.

Κλινικοί γιατροί σε νοσοκομεία του ΕΣΥ με τους οποίους συνομίλησε το protothema επισημαίνουν πως η χαμηλή εμβολιαστική κάλυψη συντηρεί αναντίρρητα το δυνατό ρεύμα νέων μολύνσεων και των νέων ασθενών με σοβαρή νόσο που χρειάζονται νοσηλεία. Ωστόσο, βλέπουν δυσλειτουργίες και κενά μέσα στο σύστημα υγείας που έχουν αντίκτυπο στις συνθήκες νοσηλείας. Η έλλειψη γιατρών αναδείχθηκε στο διάστημα της επιδημίας σε μείζον πρόβλημα, λόγω της μαζικής “φυγής” Ελλήνων επιστημόνων προς άλλες χώρες. Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με την Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας (ΟΕΝΓΕ), κλινικές Covid σε περιφερειακά νοσοκομεία στελεχώνονται ελλείψει παθολόγων και πνευμονολόγων με οφθαλμιάτρους, ΩΡΛ και ορθοπαιδικούς. Προβλήματα διαπιστώνουν και οι εντατικολόγοι σε ένα πεδίο που κλήθηκε να σηκώσει τεράστιο βάρος έχοντας ήδη κρίσιμα κενά. Μάλιστα, παρά τις κλίνες που αναπτύχθηκαν και τον εξοπλισμό που διατέθηκε, αποτελεί κοινό μυστικό ότι σε επίπεδο έμπειρου ανθρώπινου δυναμικού δεν υπάρχει η επιθυμητή κάλυψη σε πολλά νοσοκομεία της περιφέρειας αλλά και της Αττικής.




Συνεχίζεται η πίεση στα Νοσοκομεία της ΑΜ-Θ και των Σερρών

47 είναι οι ασθενείς που νοσηλεύονται με covid-19 στο Νοσοκομείο Καβάλας, 41 σε απλές κλίνες και 6 σε κλίνες ΜΕΘ.

Παράλληλα σε ανοδική τροχιά φαίνεται πως κινούνται τα κρούσματα στην ΑΜ-Θ με τον ΕΟΔΥ να ανακοινώνει 71 νέα κρούσματα.




Κορονοϊός – Ψαλτοπούλου | Στο τέλος όλοι θα κάνουμε τρίτη δόση

Ξεκάθαρη ότι όλος ο κόσμος θα κάνει την τρίτη δόση του εμβολίου κατά του κορονοϊού εμφανίστηκε η Καθηγήτρια Επιδημιολογίας και Προληπτικής Ιατρικής, Θεοδώρα Ψαλτοπούλου.

Μάλιστα, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ανέφερε ότι «το 95% όσων πεθαίνουν καθημερινά δεν έχουν κάνει ούτε μια δόση».

«Ειδικά όσοι έχουν αναπνευστικά έχουν μεγάλο πρόβλημα να πεθάνουν ή να κολλήσουν, και τα άτομα που έχουν καρδιολογικό πρόβλημα θα νοσήσουν βαρύτερα και έχουν μεγάλο πρόβλημα να πεθάνουν από τον κορονοϊό», εξήγησε η κ. Ψαλτοπούλου αναφορικά με την τρίτη δόση.

Παράλληλα, είπε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα κάποιος να κάνει την τρίτη δόση και το εμβόλιο της γρίπης, ακόμα και την ίδια ημέρα, προσθέτοντας ότι οι ανοσοκατεσταλμένοι και τα ηλικιωμένα άτομα θα έχουν πολύ μεγαλύτερη προστασία από τον κορονοϊό με την αναμνηστική δόση.

Για όσους έκαναν τα δυο εμβόλια και μετά νόσησαν η επιδημιολόγος σημείωσε ότι το πιθανότερο είναι πως δεν χρειάζεται τρίτη δόση, γιατί η νόσος βοηθάει πολύ να αυξήσεις την αντισωματική σου απάντηση.

«Τουλάχιστον ας περάσουν 6 μήνες από τη νόσηση για να δούμε τα αντισώματα αν χρειάζεται. Δεν μπορεί να σου κάνει κάτι κακό, αλλά μπορεί να μην είναι ακριβώς χρήσιμο», σημείωσε.




Σε ποιες περιοχές πραγματοποιούνται δωρεάν rapid test σήμερα Σάββατο 2/10

Σε 35 κεντρικά σημεία σε ολόκληρη την επικράτεια θα βρίσκονται σήμερα Σάββατο 2 Οκτωβρίου Κινητές Ομάδες Υγείας (ΚΟΜΥ) του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), πραγματοποιώντας rapid test για τον κορονοϊό, για όλους τους πολίτες.

Τα σημεία δωρεάν ελέγχου είναι τα ακόλουθα:

  1. Δ. Παπάγου – Χολαργού, Πλατεία Φανερωμένης, Χολαργός, 09:00 -15:00
  2. Δ. Νέας Σμύρνης, Πλ. Νέας Σμύρνης, 09:00 -15:00
  3. Νότια Πύλη ΔΕΘ, (είσοδος από Λεωφ. Στρατού με Αγγελάκη) 09:00-17:00
  4. Πλατεία Αγίου Βασιλείου, Τρίπολη, 09:00-14:00
  5. Τρίπολη, Πνευματικό Κέντρο, 09:00-14:00
  6. Άρτα, πλατεία Εθνικής Αντίστασης, 08:00-13:00
  7. Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αχαΐας, Πάτρα, 08:30-20:30
  8. Κ.Υ. Θήβας, Κάδμου 47, 09:00-15:00
  9. Δ. Δράμας, Κέντρο Ενημέρωσης, πλατεία Ελευθερίας, 08:00-14:00
  10. Δ. Αλεξανδρούπολης, Δημοτικό Θέατρο Αλεξανδρούπολης, Λ. Δημοκρατίας 306, 08:00-16:00
  11. Λουτρά Αιδηψού Εύβοιας, Λιμένας, αίθουσα ΟΛΝΕ, 08:00-14:00
  12. Χαλκίδα Εύβοιας, παλαιά γέφυρα, κάτω από τη στάση των ταξί, 09:00-15:00
  13. Αρκαλοχώρι, Δ. Αρχανών Αστερουσιών Ηρακλείου, εκθεσιακό κέντρο, 10:00-15:00
  14. Πολιτιστικό Κέντρο «Πάνθεον», Ηγουμενίτσα, 09:00-17:00
  15. Πλατεία Πύρρου, Ιωάννινα, 09:00-17:00
  16. Δ. Καρδίτσας, Πλατεία Ν. Πλαστήρα (Παυσίλυπο), Μυρμιδώνων 2, 09:00-17:00
  17. Κοινότητα Ματαράγκας Δ. Σοφάδων Καρδίτσας, κοινοτικό ιατρείο, 11:00-15:00
  18. Κ.Υ. Καστοριάς, Καπετάν Κώττα 2, 08:30-15:30
  19. Δημοτικό Θέατρο Κέρκυρας, Μαντζάρου 5, 09:00-17:00
  20. Κ.Υ. Κοζάνης, Αριστοφάνους & Καταφυγίου, 08:30-15:30
  21. Κεντρική Πλατεία Λάρισας, 08:00-16:00
  22. Ελασσόνα Λάρισας, κεντρική πλατεία, 09:00-12:00
  23. Δ. Βόλος, Πλατεία Ελευθερίας, Ελ. Βενιζέλου 43, 08:00-16:00
  24. Αίθουσα Κουμουνδούρος-Κτήριο ΠΕ Μεσσηνίας, Καλαμάτα, 08:30-15:30
  25. Ξάνθη, κέντρο υγείας, Ανδρέου Δημητρίου 1, 08:30-14:30
  26. Παροικιά Πάρου, ΚΑΠΗ, 09:00-15:00
  27. Ανδρομάχη Πιερίας, Χώρος Εμποροπανήγυρη, 08:00-14:30
  28. Κομοτηνή, Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας, Συμεωνίδη & Υψηλάντου γωνία, 09:00-14:00
  29. Καρλόβασι Σάμος, κέντρο υγείας, 10:00-14:00
  30. 5ο ΚΑΠΗ Τρικάλων, 08:00-13:00
  31. Πλατεία ΟΣΕ, Τρίκαλα, 08:00-11:00
  32. Δημοτικό parking Γαλανέικα, Αλύτρωτων Πατρίδων και Αγίας Παρασκευής, Λαμία, 09:00-15:00
  33. Ιατρείο ΕΟΔΥ, Ηπείρου 26, Φλώρινα, 08:00-14:30
  34. Πνευματικό Κέντρο Άμφισσας, πλατεία Ησαΐα, 08:00-14:00
  35. Δημαρχείο Χανίων, Κυδωνίας 29, 09:00-15:00

Για την έκδοση ψηφιακής βεβαίωσης αποτελέσματος του τεστ

Σε σχετικό ενημερωτικό σημείωμά του, ο ΕΟΔΥ σημειώνει πως η έκδοση ψηφιακής βεβαίωσης αποτελέσματος για τους διαγνωστικούς ελέγχους COVID-19 πραγματοποιείται από το gov.gr, στην υπηρεσία «Βεβαίωση αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου κορωνοϊού COVID-19». Η σύνδεση με τη συγκεκριμένη υπηρεσία απαιτεί τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης στο taxisnet.

Για τους μη εμβολιασμένους πολίτες, προσθέτει ο Οργανισμός, η ψηφιακή βεβαίωση αρνητικού αποτελέσματος από το gov.gr είναι διαθέσιμη μόνον εφόσον ο έλεγχος έχει πραγματοποιηθεί σε ιδιωτικό διαγνωστικό κέντρο.




Κορονοϊός | Οι νεκροί στις ΗΠΑ ξεπέρασαν τους 700.000

Οι ΗΠΑ ξεπέρασαν το ορόσημο των 700.000 θανάτων που σχετίζονται με τον κορονοϊό σήμερα, Παρασκευή, σύμφωνα με έναν απολογισμό του πρακτορείου ειδήσεων Reuters, την ώρα που οι αρχές προχωρούν στη χορήγηση αναμνηστικών δόσεων εμβολίων προκειμένου να προστατεύσουν τους ηλικιωμένους και τους ανθρώπους που εργάζονται σε υψηλού ρίσκου επαγγέλματα.

Η χώρα κατέγραψε έναν μέσο όρο περισσότερων από 2.000 θανάτων την ημέρα την τελευταία εβδομάδα, ο οποίος αντιπροσωπεύει περίπου το 60% της κορύφωσης των θανάτων τον Ιανουάριο, σύμφωνα με μια ανάλυση των δημοσίων υγειονομικών δεδομένων του διεθνούς πρακτορείου.

Οι ΗΠΑ συνεχίζουν να ηγούνται παγκοσμίως σε αριθμό κρουσμάτων και θανάτων από την covid-19, αντιπροσωπεύοντας το 19% και το 14% όλων των καταγεγραμμένων μολύνσεων και θανάτων, σύμφωνα με τον ίδιο απολογισμό, τον οποίο επικαλείται το ΑΠΕ ΜΠΕ.

Παγκοσμίως, οι νεκροί από την πανδημία έχουν σχεδόν φθάσει στα 5 εκατομμύρια.

Η άκρως μεταδοτική παραλλαγή Delta οδήγησε σε μια αύξηση των κρουσμάτων Covid-19, που κορυφώθηκαν γύρω στα μέσα Σεπτεμβρίου, προτού μειωθούν στα τωρινά επίπεδα, των περίπου 117.625 κρουσμάτων την ημέρα, βάσει του κινητού μέσου όρου επτά ημερών.

Ο αριθμός αυτός ωστόσο παραμένει υψηλότερος των 100.000 κρουσμάτων την ημέρα, τα οποία ο κορυφαίος λοιμωξιολόγος Άντονι Φάουτσι έχει πει πως χρειάζονται προκειμένου να τερματιστεί η υγειονομική κρίση.

Αν και σε εθνικό επίπεδο οι αριθμοί νοσηλειών έχουν καταγράψει πτώση τις τελευταίες εβδομάδες, ορισμένες πολιτείες, ιδίως στον αμερικανικό νότο, αντιτίθενται σε αυτήν την τάση καταγράφοντας αυξήσεις ρεκόρ, που ασκούν πίεση στα υγειονομικά συστήματά τους.

Περίπου το 56% του αμερικανικού πληθυσμού έχει εμβολιαστεί πλήρως, με το 65% περίπου να έχει λάβει τουλάχιστον μία δόση, σύμφωνα με τα στοιχεία από τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης των Ασθενειών (CDC).




Καπραβέλος | Ασφυκτική η πίεση στα Νοσοκομεία – Καμία απόφαση για ματαίωση παρελάσεων

Στο Κεντρικό Δελτίο ειδήσεων του ENA Channel φιλοξενήθηκε ο διευθυντής της ΜΕΘ του Παπανικολάου Νικόλαος Καπραβέλος.

Όπως τόνισε ο ίδιος η κατάσταση αρχίζει και γίνεται ασφυκτική στα Νοσοκομεία της ΑΜ-Θ αλλά και συνολικότερα της Β. Ελλάδας λόγω των πολλών κρουσμάτων αλλά και της χαμηλής εμβολιαστικής κάλυψης σε αρκετές περιοχές.

Μάλιστα πρόσθεσε ότι επειδή ήταν ανέφικτο να φιλοξενηθούν κάποιοι ασθενείς στα τοπικά Νοσοκομεία χρειάστηκε να μεταφερθούν στο Παπανικολάου από Δράμα, Ξάνθη ακόμα και Αλεξανδρούπολη!

“Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα και πρέπει άμεσα να εμβολιαστούμε. Νομίζω ότι στο τέλος σίγουρα θα κολλήσουν όλοι οι ανεμβολίαστοι και δεν γνωρίζω πόσοι θα επιβιώσουν” επισήμανε μεταξύ αλλων ο κ. Καπραβέλος.

Όσον αφορά τις παρελάσεις δεν έχει υπάρξει καμία απόφαση ενώ ο διευθυντής της ΜΕΘ τόνισε ότι αυτό θα πρέπει να κριθεί από την υγειονομική εικόνα και το επιδημιολογικό φορτίο που παρουσιάζει κάθε περιοχή.

Όταν μία περιοχή έχει χαμηλή εμβολιαστική κάλυψη και πολλά κρούσματα τότε αυτονόητο είναι να μην μπορούν να διεξαχθούν και οι παρελάσεις.

Δείτε όλη την συνέντευξη :




Παγώνη | Ας μην παρελάσουν τα παιδιά μια χρονιά – Έρχεται δύσκολος χειμώνας

«Ο χειμώνας θα είναι δύσκολος», τόνισε μεταξύ άλλων στην εκπομπή Αναλυτής στο ENA Channel η πρόεδρος του ΕΙΝΑΠ Ματίνα Παγώνη μιλώντας για την πορεία του κορωνοιού στην χώρα μας.

Η ίδια εκτιμά μάλιστα ότι δεν πρέπει να γίνουν παρελάσεις και εορταστικές εκδηλώσεις τον Οκτώβριο αναφερόμενη στην επιδημιολογική κατάσταση των κρουσμάτων στην Β. Ελλάδα.

Μάλιστα ανέφερε χαρακτηριστικά : “Τα νοσοκομεία είναι γεμάτα από κρούσματα και υπάρχει τόσο χαμηλή εμβολιαστική κάλυψη που δεν μπορούν να γίνουν παρέλασεις. Ας μην παρελάσουν τα παιδιά μας μια χρονιά θα το ανεχτούμε”.




Pfizer | Αρχίζει κλινική δοκιμή για προληπτική χρήση χαπιού κατά του κορωνοϊού

H Pfizer ανακοίνωσε σήμερα ότι άρχισε κλινική δοκιμή μεγάλης κλίμακας για το χάπι της κατά του κορωνοϊού, προκειμένου να ελέγξει την ικανότητά του να μειώνει προληπτικά τους κινδύνους λοίμωξης στο περιβάλλον ενός ατόμου που προσβλήθηκε από τη νόσο.

Αρκετές εταιρείες, όπως οι Merck και Roche, εργάζονται πάνω σε φάρμακα αυτού του τύπου, που ονομάζονται αντιρετροϊκά. Αυτά δρουν εμποδίζοντας τον ιό να αναπαραχθεί. Η εφαρμογή τους μπορεί να είναι διπλή: να επιτρέπουν στα άτομα που έχουν ήδη προσβληθεί από τη νόσο να μην υποφέρουν από σοβαρά συμπτώματα, αλλά και στα άτομα που ήρθαν σε στενή επαφή να μην αναπτύξουν την ασθένεια.

Σε περίπτωση οριστικών αποτελεσμάτων, «πιστεύουμε ότι αυτή η θεραπευτική αγωγή μπορεί να βοηθήσει να σταματήσει ο ιός πολύ νωρίς, προτού να έχει τη δυνατότητα να αναπαραχθεί ευρέως, εμποδίζοντας δυνητικά τα συμπτωματικά κρούσματα της νόσου σε αυτούς που είχαν εκτεθεί και σταματώντας την έναρξη της λοίμωξης στους άλλους», δήλωσε σε ανακοίνωση ο Μίκαελ Ντόλστεν, επιστημονικός διευθυντής της Pfizer.

Η προσέγγιση αυτή είναι «συμπληρωματική» των εμβολίων κατά της Covid, πρόσθεσε. Αυτή η θεραπευτική αγωγή, που ονομάζεται PF-07321332, αναπτύχθηκε σε μορφή χαπιού που λαμβάνεται από το στόμα με ένα ποτήρι νερό.

Στην κλινική δοκιμή φάσης 2/3 που ανακοινώθηκε σήμερα θα μετάσχουν περισσότεροι από 2.600 εθελοντές, ηλικίας 18 ετών και άνω. Ορισμένοι θα παίρνουν το χάπι, που χορηγείται δύο φορές ημερησίως για 5 έως 10 ημέρες, και οι άλλοι θα παίρνουν ψευδοφάρμακο.

Το φάρμακο δοκιμάστηκε ήδη σε δεκάδες ανθρώπους για να αποδειχθεί ότι δεν είναι επικίνδυνο για την υγεία. Δύο άλλες κλινικές δοκιμές είναι επίσης σε εξέλιξη από φέτος το καλοκαίρι με χιλιάδες συμμετέχοντες, για να αποτιμηθεί η αποτελεσματικότητα του προϊόντος στους ανθρώπους που έχουν ήδη προσβληθεί από την Covid-19, η μία γι’ αυτούς που παρουσιάζουν υψηλό κίνδυνο να αναπτύξουν σοβαρή μορφή της νόσου, η άλλη για τους χαμηλούς κινδύνους.

Για όλα τα άτομα που έχουν ήδη προσβληθεί, το φάρμακο αυτό θα είναι κυρίως αποτελεσματικό τις πρώτες ημέρες της λοίμωξης, προτού ο ιός αναπαραχθεί σε μεγάλο βαθμό.

Η θεραπευτική αγωγή της Pfizer, σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της, δεν έχει αναπροσαρμοστεί από άλλο φάρμακο, αλλά αναπτύχθηκε ειδικά κατά του ιού SARS-CoV-2. Θα χορηγείται ωστόσο σε συνδυασμό με μια «μικρή δόση» ριτοναβίρης, φαρμάκου που χρησιμοποιείται κατά του ιού του AIDS.




Ανησυχία για ταυτόχρονη εξάπλωση γρίπης και κορωνοϊού

Η επιστροφή της εποχικής γρίπης τρομάζει τις επιστημονικές και υγειονομικές αρχές της χώρας, πολύ δε περισσότερο όταν συνυπολογίζεται το ήδη υψηλό τίμημα της επιδημίας κορωνοϊού – τα 2.130 νέα κρούσματα που αποτυπώθηκαν στη χθεσινή έκθεση του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), οι 1.932 ασθενείς με λοίμωξη covid-19 που νοσηλεύονταν στα νοσοκομεία αλλά και οι 47 νεκροί του περασμένου 24ωρου που ανέβασαν τον θλιβερό κατάλογο των θυμάτων της επιδημίας για τον Σεπτέμβριο στους 984.

Παρότι οι παραλαβές για το κύριο «όπλο» κατά της γρίπης, δηλαδή του αντιγριπικού εμβολίου, έχουν ήδη ξεκινήσει από τα φαρμακεία και οι γιατροί είναι έτοιμοι για την υπό αυστηρούς όρους ηλεκτρονική συνταγογράφηση περισσοτέρων από 4,2 εκατομμυρίων εμβολίων στους πολίτες από την Παρασκευή 1η Οκτωβρίου, το σενάριο της κυκλοφορίας της εποχικής γρίπης εκ παραλλήλου με τον κορωνοϊό SARS-COV-2 γεννά μόνο προβληματισμό και αγωνία στους αρμόδιους αφενός γιατί δεν… έχει ξαναγραφτεί, αφετέρου γιατί θα ξεδιπλωθεί στο σκληρά δοκιμαζόμενο πεδίο της δημόσιας υγείας και του ΕΣΥ.

Η πλήρης απουσία των ιών της γρίπης τον περσινό χειμώνα από το… δίκτυο κυκλοφορίας των ιών και η απόλυτη κυριαρχία του κορωνοϊού με τα σφοδρά επιδημικά κύματα που υψώθηκαν κατά το διάστημα Νοέμβριος -Δεκέμβριος 2020 και στη συνέχεια Μάρτιος- Μάιος 2021 έχουν δημιουργήσει μία πρωτόγνωρη επιδημιολογική κατάσταση, με ό,τι συνεπάγεται αυτό σε επίπεδο εκτιμήσεων και ασφαλών προγνώσεων.

«Το γεγονός ότι η κινητικότητα της γρίπης την προηγούμενη χρονιά ήταν σε χαμηλά επίπεδα δεν πρέπει να μας δημιουργήσει ένα αίσθημα εφησυχασμού» είπε χαρακτηριστικά χθες κατά την καθιερωμένη ενημέρωση για την εμβολιαστική επιχείρηση «Ελευθερία» η πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών, ομότιμη καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας, κυρία Μαρία Θεοδωρίδου, προσθέτοντας μάλιστα ότι «ο τρόπος με τον οποίο θα «χτυπήσει» ο ιός της γρίπης εφέτος είναι απρόβλεπτος. Ευχόμαστε να μην είναι πρώιμη η εμφάνιση της γρίπης ή σοβαρότερη».

Αν το κύμα της γρίπης σηκωθεί νωρίτερα από τον Δεκέμβριο, τον μήνα που συνήθως γίνεται το ξεκίνημά του -με κορύφωση τέλος Ιανουαρίου- αρχές Φεβρουαρίου- τότε υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να συμπέσει με το κύμα της επιδημίας κορωνοϊού που θα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Οι ειδικοί αναμένουν το κύμα που ήδη σηκώνεται από τη βόρεια Ελλάδα να εξαπλωθεί σε όλη τη χώρα μέχρι το τέλος Οκτωβρίου, και να πλήξει δραματικά τις περιοχές με χαμηλή εμβολιαστική κάλυψη. Σε μία τέτοια περίπτωση, ο Νοέμβριος πιθανόν να εξελιχθεί σε έναν μήνα μεγάλης δοκιμασίας για την αντοχή των πολιτών, των επαγγελματιών υγείας και του ΕΣΥ.

Η αγωνία για τυχόν πρώιμη ή σοβαρή επιδημία γρίπης και τα εμβόλια

Μπορεί η περσινή αντιγριπική περίοδος να έχει μείνει στην… ιστορία λόγω της απόλυτης απουσίας ιών γρίπης, ωστόσο η ολίγων εβδομάδων συγκυκλοφορία γρίπης και κορωνοϊού κατά το διάστημα Φεβρουάριος- Μάρτιος 2020 δεν ήταν εύκολη για το σύστημα υγείας. Οι ασθενείς που είχαν μολυνθεί και με τους δύο ιούς, είχαν νοσήσει σοβαρά και είχαν χρειαστεί πολυήμερη νοσηλεία σε ΜΕΘ. Αυτό το σενάριο της ανάγκης νοσηλείας ασθενών είτε για covid-19 είτε για γρίπη είτε και για τα δύο νοσήματα μαζί είναι από τα πιο δύσκολα που θα κληθούν να διαχειριστούν οι υγειονομικές αρχές, τόσο αναφορικά με τον αριθμό των ασθενών που θα προκύψουν όσο και με τις συνθήκες νοσηλείας και τις θεραπευτικές λύσεις που θα έχουν στη διάθεσή τους.

Επιπλέον, σε αναμονή βρίσκονται οι ειδικοί για να διαπιστώσουν τι θα ισχύσει εφέτος αναφορικά με το κρίσιμο ζήτημα της φυσικής ανοσίας του πληθυσμού. Όπως επισήμανε η κυρία Θεοδωρίδου, «πέρυσι δεν εκτεθήκαμε τόσο στον ιό της γρίπης σε σχέση με άλλες χρονιές. Σε αυτό παίζει ρόλο η χρήση μάσκας και τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης που υποχρεωθήκαμε να τηρούμε λόγω της νόσου Covid -19. Ωστόσο, η φυσική ανοσία, επειδή ακριβώς δεν κυκλοφόρησαν πέρυσι οι ιοί της γρίπης, θα είναι χαμηλότερη».

Η χαμηλή ανοσία του πληθυσμού έναντι της γρίπης σε συνδυασμό με τη χαλάρωση των μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης λόγω του εμβολιασμού κατά της Covid -19 που παρατηρείται πλέον ολοένα συχνότερα, εντείνουν την αγωνία των ειδικών για τον τρόπο που θα εξελιχθεί το επόμενο διάστημα η κυκλοφορία των ιών.

Σε αυτή την κρίσιμη και ρευστή κατάσταση, η επάρκεια αντιγριπικών εμβολίων αποτελεί αναμφίβολα πολύ θετικό στοιχείο. Η διάθεση των εμβολίων θα ακολουθήσει το περσινό μοντέλο, δηλαδή το αντιγριπικό θα χορηγείται κατά προτεραιότητα σε ομάδες πληθυσμού και υπό την προϋπόθεση ηλεκτρονικής συνταγογράφησης. Όπως και πέρυσι, οι αρχές δίδουν έμφαση στη θωράκιση των ευάλωτων και των ηλικιωμένων και θέλουν να διασφαλίσουν τη λελογισμένη διάθεση των αντιγριπικών εμβολίων.

Επίσης, πολύ σημαντικό είναι ότι δεν υπάρχουν κωλύματα για τη χορήγηση των εμβολίων κατά του κορωνοϊού – με δεδομένο ότι η εμβολιαστική εκστρατεία συνεχίζεται- και κατά άλλων αναπνευστικών ιών όπως η γρίπη και ο πνευμονιόκοκκος. «Δεν απαιτείται χρονική απόσταση μεταξύ του εμβολίου Covid για τα άτομα που θα κάνουν την 3η δόση και του εμβολίου της

γρίπης ή και άλλων εμβολίων, όπως του πνευμονιόκοκκου. Αυτό έχει μελετηθεί και η μελέτη λέγεται Com.Flu.Cov. Δεν υπάρχει βιολογικός μηχανισμός αλληλεπίδρασης που να απαγορεύει

την παράλληλη χορήγηση αυτών των εμβολίων» διευκρίνισε η κυρία Θεοδωρίδου, τονίζοντας ότι είναι επιβεβλημένος ο εμβολιασμός κατά της γρίπης για τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού.

Αποσαφηνίζεται περαιτέρω το τοπίο για την 3η δόση

Αναφορικά με την 3η δόση η καθηγήτρια ανέφερε την τελική εισήγηση της Επιτροπής Εμβολιασμού σύμφωνα με την οποία, ο εμβολιασμός της τρίτης δόσης για όσους έχουν λάβει τις 2 προηγούμενες δόσεις με Pfizer, Moderna και AstraZeneca θα γίνει με mRNA εμβόλιο ενώ όσοι εμβολιάστηκαν με το μονοδοσικό εμβόλιο (Johnson & Johnson) θα χρειαστεί να περιμένουν για την τελική απόφαση. «Υπάρχει ισχυρή πιθανότητα να είναι είτε mRNA εμβόλιο είτε το εμβόλιο της Johnson & Johnson» σχολίασε η κυρία Θεοδωρίδου.

Σημειώνεται ότι η 3η δόση χορηγείται για την ενίσχυση των αντισωμάτων, που παρατηρείται ότι μειώνονται μετά την παρέλευση 6 μηνών.

Ήδη έχουν λάβει την 3η δόση περισσότερα από 23.000 ανοσοκατασταλμένα άτομα. Γι΄αυτά τα άτομα η τρίτη δόση μπορεί να ληφθεί ακόμη και ένα μήνα μετά την τελευταία.

Την Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου η πλατφόρμα για προγραμματισμό ραντεβού ανοίγει για τους ηλικιωμένους άνω των 60 χρόνων και για τους υγειονομικούς. Από την επόμενη εβδομάδα θα εμβολιαστούν με αναμνηστική δόση όσοι μένουν σε Μονάδες Φροντίδας Ηλικιωμένων.

Η ομάδα ατόμων που δε θα χρειαστεί τρίτη δόση είναι όσοι έχουν νοσήσει με λοίμωξη covid-19 και έχουνεμβολιαστεί με 1 ή 2 δόσεις.

Από τα δεδομένα για την ασφάλεια της τρίτης δόσης από το Ισραήλ (μέχρι στιγμής έχουν χορηγηθεί 2,8 εκατ. αναμνηστικές δόσεις από την ηλικία των 12 ετών) προκύπτει ότι γενικά οι ανεπιθύμητες ενέργειες ήταν οι συνήθεις, δηλαδή ο πόνος, η ερυθρότητα στο σημείο του εμβολιασμού. Χαρακτηρίζονται ως ηπιότερες συγκριτικά με τις παρενέργειές των 2 προηγούμενων δόσεων. Η μόνη εκδήλωση που φαίνεται να είναι συχνότερη είναι η διόγκωση του μασχαλιαίου λεμφαδένα σε συχνότητα της τάξεως του 5,2%.

Ποιοι πρέπει να λάβουν το αντιγριπικό εμβόλιο

Σύμφωνα με το Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών της χώρας μας, ο αντιγριπικός εμβολιασμός πρέπει να εφαρμόζεται συστηματικά και κατά προτεραιότητα σε άτομα (ενήλικες και παιδιά) που ανήκουν στις παρακάτω ομάδες αυξημένου κινδύνου:

  1. Άτομα ηλικίας 60 ετών και άνω
  2. Παιδιά (6 μηνών και άνω) και ενήλικες με έναν ή περισσότερους από τους

παρακάτω επιβαρυντικούς παράγοντες ή χρόνια νοσήματα:

  • Χρόνια νοσήματα αναπνευστικού, όπως άσθμα, χρόνια αποφρακτική

πνευμονοπάθεια.

  • Καρδιακή νόσο με σοβαρή αιμοδυναμική διαταραχή
  • Ανοσοκαταστολή (κληρονομική ή επίκτητη)

  • Μεταμόσχευση οργάνων και μεταμόσχευση μυελού των οστών

  • Δρεπανοκυτταρική αναιμία (και άλλες αιμοσφαιρινοπάθειες)

  • Σακχαρώδη διαβήτη ή άλλο χρόνιο μεταβολικό νόσημα

  • Χρόνια νεφροπάθεια

  • Χρόνιες παθήσεις ήπατος

  • Νευρολογικά-νευρομυϊκά νοσήματα

  • Σύνδρομο Down

    1. Έγκυες γυναίκες ανεξαρτήτως ηλικίας κύησης, λεχωΐδες και θηλάζουσες.

    2. Άτομα με νοσογόνο παχυσαρκία (Δείκτη Μάζας Σώματος >40Kg/m2) και

    παιδιά με ΔΜΣ >95ηΕΘ.

    1. Παιδιά που παίρνουν ασπιρίνη μακροχρόνια (π.χ. για νόσο Kawasaki,

    ρευματοειδή αρθρίτιδα και άλλα).

    1. Άτομα που βρίσκονται σε στενή επαφή με παιδιά μικρότερα των 6 μηνών ή

    φροντίζουν ή διαβιούν με άτομα με υποκείμενο νόσημα, που αυξάνει τον

    κίνδυνο επιπλοκών της γρίπης.

    1. Κλειστοί πληθυσμοί, όπως προσωπικό και εσωτερικοί σπουδαστές (σχολείων,

    στρατιωτικών και αστυνομικών σχολών, ειδικών σχολείων κλπ.), νεοσύλλεκτοι,

    ιδρύματα χρονίως πασχόντων και μονάδες φιλοξενίας ηλικιωμένων,

    καταστήματα κράτησης

    1. Εργαζόμενοι σε χώρους παροχής υπηρεσιών υγείας (ιατρονοσηλευτικό

    προσωπικό, λοιποί εργαζόμενοι, φοιτητές επαγγελμάτων υγείας σε κλινική

    άσκηση) και σε κέντρα διαμονής προσφύγων-μεταναστών.

    1. Άστεγοι.
  • Κτηνίατροι, πτηνοτρόφοι, χοιροτρόφοι, εκτροφείς, σφαγείς και γενικά άτομα

  • που έρχονται σε συστηματική επαφή με πτηνά ή χοίρους.




    Δημοσκόπηση ΣΚΑΪ | Πόσοι Έλληνες δεν θα κάνουν το εμβόλιο για τον κορονοϊό

    Σε δημοσκόπηση της Pulse για τον ΣΚΑΪ αποτυπώθηκε το ποσοστό των Ελλήνων που δεν θα κάνει το εμβόλιο για τον κορονοϊό.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία, από όσους απάντησαν ότι ακόμα δεν έχουν κάνει καμιά δόση, το 53% λέει ότι δεν θα εμβολιαστεί ποτέ και το 23% αρκετά αργότερα, ενώ μόνο το 9% λέει ότι θα εμβολιαστεί το συντομότερο δυνατόν και το 13% μετά από 2-3 μήνες.

    Αυτό σημαίνει, πως μέχρι στιγμής, επί των 9 εκατομμυρίων ενηλίκων στην Ελλάδα, έχουν κάνει έστω μια δόση του εμβολίου για τον κορονοϊό περίπου 6.400.000 και σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία μένουν 2.600.000 πολίτες άνω των 18 που δεν έχουν εμβολιαστεί.

    Οι πραγματικοί αριθμοί με αναγωγή

    Με μια σχετική ανάγωγη – με την επιφύλαξη του περιθωρίου μικρής απόκλισης – το 53% των ανεμβολίαστων, που δηλώνει ότι δεν θα κάνει ποτέ το εμβόλιο, αντιστοιχεί σε 1.378.000 πολίτες.

    Το 23% που λέει ότι θα εμβολιαστεί αρκετά αργότερα, αντιστοιχεί σε 598.000 ενηλίκους. Τέλος, 1.976.000 πολίτες εμφανίζονται απολυτά ή σχετικά αρνητικοί στον εμβολιασμό τους.

    Επομένως, πάντα με βάση τη σχετική αναγωγή, μόνο 624.000 πολίτες άνω των 18 θα κάνουν άμεσα ή το αργότερο ως το τέλος του χρόνου το εμβόλιο.

    Η αναγωγή γίνεται, με τον αστερίσκο ενός ποσοστού περίπου 10% των πολιτών που έχουν νοσήσει έστω ασυμπτωματικά, και ένα σημαντικό ποσοστό αυτής της κατηγορίας να έχει εμβολιαστεί.




    Δράμα | Μικρότερο ποσοστό εμβολιασμού και μεγαλύτερο αριθμό νεκρών ανά 100.000 κατοίκους!

    Στο 100% φτάνει σχεδόν η πληρότητα στις ΜΕΘ των νοσοκομείων της Βόρειας Ελλάδας και η πλειοψηφία των νοσηλευομένων είναι ανεμβολίαστοι, δήλωσε στον ΣΚΑΪ και την εκπομπή «Καλημέρα» ο διευθυντής ΜΕΘ του νοσοκομείου Παπανικολάου, Νίκος Καπραβέλος.

    «Η Βόρεια Ελλάδα πιέζεται πολύ με ασθενείς που αρνούνται να εμβολιαστούν. Είναι οι πιο ευάλωτοι. Όλες οι ΜΕΘ στη Βόρεια Ελλάδα έχουν φτάσει σε πληρότητα σχεδόν 100%. Αυτοί που έρχονται είναι ανεμβολίαστοι. Η πανδημία έχει εντοπιστεί εκεί, έχει εντοπίσει τους ευάλωτους και τους μολύνει και τους καταστρέφει. Στο νοσοκομείο μας αυτοί που νοσηλεύονται στη ΜΕΘ είναι όλοι ανεμβολίαστοι», δήλωσε χαρακτηριστικά.

    Ωστόσο, σημείωσε ότι ελπίζει το φαινόμενο αυτό να είναι προσωρινό, «να μην είναι η αρχή μιας τραγωδίας» και να οφείλεται στην επιστροφή των εκδρομέων.

    Ο κ. Καπραβέλος έκανε ιδιαίτερη αναφορά στους ανεμβολίαστους τονίζοντας ότι πλέον είναι η πανδημία των ανεμβολίαστων. «Η Δράμα έχει δώσει τον μεγαλύτερο αριθμό νεκρών ανά 100.000 κατοίκους κι έχει το μικρότερο εμβολιασμού», επισήμανε.

    Από την πλευρά της, η πρόεδρος των νοσοκομειακών γιατρών Αθήνα-Πειραιά, Ματίνα Παγώνη αναφέρθηκε στην επιστροφή των φοιτητών στα πανεπιστήμια τονίζοντας ότι έχουν εμβολιαστεί σε ποσοστό 78%. Ωστόσο, όπως σημείωσε στις θεολογικές σχολές το ποσοστό των εμβολιασμένων φοιτητών δεν ξεπερνά το 43%. «Η εκκλησία πρέπει να πάρει πάνω της το θέμα αυτό», υπογράμμισε.




    Βασίλης Λεβέντης | Κρίσιμες οι ώρες στην εντατική – Δίνει «μάχη» με τον κορωνοϊό

    Κρίσιμες είναι οι ώρες για τον πρόεδρο της Ένωσης Κεντρώων, Βασίλη Λεβέντη, ο οποίος είναι διασωληνωμένος στον Ευαγγελισμό, δίνοντας «μάχη» με τον κορωνοϊό.

    Ο Βασίλης Λεβέντης είχε διαγνωστεί με Covid 19 πριν από περίπου δέκα ημέρες και είχε λάβει οδηγίες για νοσηλεία κατ’ οίκον.

    Ωστόσο, το Σάββατο η κατάστασή του έγινε πιο σοβαρή, ενώ δύο ώρες μετά την εισαγωγή του στο νοσοκομείο επιδεινώθηκε και χρειάστηκε η άμεση διασωλήνωσή του.

    Διευθυντής Πνευμονολογικής Ευαγγελισμού για Λεβέντη: Τα πράγματα είναι δύσκολα

    Η διάγνωση είναι βαριά πνευμονία, ενώ ο 70χρονος δεν είχε εμβολιαστεί.

    Όπως έγινε γνωστό έχει υποκείμενο νόσημα.

    Ανακοίνωση από την Ένωση Κεντρώων
    Σχετικά με την κατάσταση της υγείας του Βασίλη Λεβέντη δόθηκε στη δημοσιότητα ανακοίνωση από το Γραφείο Τύπου της Ένωσης Κεντρώων.

    Στην ανακοίνωση αναφέρεται:

    «Σας ενημερώνουμε πως ο πρόεδρος της ‘Ενωσης Κεντρώων κ. Βασίλειος Λεβέντης, μεταφέρθηκε νωρίτερα το απόγευμα στο Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών “Ευαγγελισμός”, όπου και νοσηλεύεται σε Μονάδα Εντατικής Θεραπείας, λόγω επιπλοκών νόσησης από τον κορονοϊό SARs-COV2».




    Κορονοϊός | Αγιάτρευτη η κατάσταση στην Θεσσαλονίκη – 100% η πληροτητα στις ΜΕΘ της Βορειας Ελλάδας

    Δυσκολεύουν μέρα με την ημέρα τα πράγματα για την Βόρεια Ελλάδα και ιδίως για την Θεσσαλονίκη. Η πιο ανοχύρωτη περιοχή της χώρας λόγω των χαμηλών ποσοστών εμβολιασμού κάνει επιστήμονες και κυβέρνηση να ανησυχούν και πολλούς να εύχονται να μην ξαναζήσουν όλα όσα έζησαν το περασμένο φθινόπωρο.

    της Γεωργίας Αθ. Σκιτζή

    Η μετάλλαξη Delta καλπάζει και σύμφωνα με τους ειδικούς η Θεσσαλονίκη θα έχει σύντομα τριπλάσιο επιδημιολογικό φορτίο, σε σχέση με άλλες περιοχές.

    Η ημερομηνία-σταθμός που προβληματίζει

    Όσο πλησιάζουμε στον Οκτώβριο η συζήτηση έχει αρχίσει να φουντώνει για το πως θα γιορταστεί ο Πολιούχος της πόλης, αλλά και το τι θα γίνει με την παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου.

    Αν γυρίσει κανείς το χρόνο πίσω ακριβώς 365 ημέρες πριν, θα δει ότι η 26η Οκτωβρίου ήταν ημερομηνία-σταθμός με τραγικές συνέπειες για την πόλη και τους κατοίκους της.

    Χάθηκαν Αρχιερείς από τον κορονοϊό και τα νοσοκομεία της πόλης βούλιαξαν. Παράλληλα, τώρα έρχεται η σειρά των Πανεπιστημίων να ανοίξουν και εκτός από τους φοιτητές το βλέμμα είναι στραμμένο και στα παιδιά. Οι φόβοι ότι τα παιδιατρικά νοσοκομεία θα πιεστούν είναι έντονοι.

    Ακουμπάει το 100% η πληρότητα στις ΜΕΘ της Βόρειας Ελλάδας

    Η πανδημία του κορονοϊού πλέον είναι η πανδημία των ανεμβολίαστων και οι αριθμοί είναι αποκαλυπτικοί. Τα επίσημα στοιχεία για τις 25 Σεπτεμβρίου είναι αμείλικτα. Από τους 60 ασθενείς με κορονοϊό στις ΜΕΘ των νοσοκομείων της Βόρειας Ελλάδας οι 57 είναι ανεμβολίαστοι. Γεγονός που δείχνει ξεκάθαρα ότι είναι οι πιο ευάλωτοι.

    Δύσκολα τα πράγματα και για την Αττική

    Οι ειδικοί εμφανίζονται απαισιόδοξοι και για την Αττική. Η επιδημιολογική κατάσταση μπορεί να μοιάζει σταθερή, αλλά τα λύματα λένε άλλα για το ιικό φορτίο.

    Σύμφωνα με τον καθηγητή Αναλυτικής Χημείας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Νίκο Θωμαΐδη, παρατηρείται αύξηση στο ιικό φορτίο στα λύματα του Λεκανοπεδίου. Και αυτή η αύξηση θα αποτυπωθεί την επόμενη εβδομάδα.

    Σύμφωνα με τα δεδομένα που υπάρχουν η Αττική αναμένεται να περάσει μπροστά από την Θεσσαλονίκη. Έτσι θα φτάσουμε στα μισά του Οκτωβρίου και τότε πιθανότατα θα δούμε την κορύφωση του τέταρτου κύματος της επιδημίας του κορονοϊού με κρούσματα που θα ξεπερνούν τα 3.000 την ημέρα.




    Ανησυχία για την διασπορά στις σχολικές μονάδες

    Για μια νέα μελέτη από την Αγγλία που αφορά τα κρούσματα στα σχολεία και τους μαθητές μίλησε η Ελένη Γιαμαρέλλου, καθηγήτρια Παθολογίας Λοιμώξεων του ΕΚΠΑ και μέλος τη Επιτροπής.

    «Μοιάζει να έχουμε μία σταθεροποίηση σχετικά με τα κρούσματα. Τον τελευταίο καιρό γίνονται πολλά τεστ, κάτι που δεν γινόταν στο παρελθόν. Εκείνο που μας απασχολεί είναι οι θάνατοι, θα θέλαμε να μειωθούν. Το 90% με 93% που πεθαίνουν ή μπαίνουν σε ΜΕΘ είναι ανεμβολίαστα. Το υπόλοιπο 7% είναι άτομα με προβλήματα υγείας», είπε η κ. Γιαμαρέλλου.

    «Δημοσιεύτηκε μόλις μία μελέτη πολύ ενδιαφέρουσα που έγινε στην Αγγλία. Η μελέτη αυτή έδειξε ότι σε 112.000 παιδιά και περίπου 100.000 προσωπικού του σχολείου, τους χώρισαν σε δύο ομάδες, σε εκείνους που μόλις εμφανιζόταν κρούσμα τους έστελνα σπίτι τους για 7 μέρες και τους υπόλοιπους που τους έκαναν ατελείωτα τεστ. Εκείνο που έδειξε ότι δεν υπήρχε διαφορά στην επίπτωση των κρουσμάτων», είπε, τονίζοντας πως αυτή η μελέτη αποτελεί ελπίδα για τη νέα τακτική που ακολουθείται στα σχολεία.




    Νέα μελέτη συνδέει τις φλεγμονές καρδιάς με το εμβόλιο

    Μια νέα συγκλονιστική μελέτη που διεξήχθη από ερευνητές του Καρδιολογικού Ινστιτούτου του Πανεπιστημίου της Οτάβα στον Καναδά διαπίστωσε ότι ένας στους χίλιους(1/1000) εμβολιασμούς mRNA Covid-19 προκαλεί την ταχεία ανάπτυξη φλεγμονής της καρδιάς(μυοπερικαρδίτιδα) σε κατά τα άλλα υγιή άτομα.

    Η μελέτη εξέτασε πάνω από 32.000 άτομα που είχαν λάβει είτε τα εμβόλια Pfizer-BioNTech είτε τα εμβόλια Moderna και τα παρακολούθησαν για καταστάσεις που σχετίζονται με την καρδιά μεταξύ της 1ης Ιουνίου 2021 και της 31ης Ιουλίου 2021.

    32 από τα άτομα της μελέτης εισήχθησαν στο νοσοκομείο με συμπτώματα που σχετίζονταν με την καρδιά και το στήθος.

    “Υπήρξαν 15.997 δόσεις του εμβολίου Moderna και 16.382 δόσεις του εμβολίου Pfizer που χορηγήθηκαν κατά τη διάρκεια της περιόδου μελέτης, δηλαδή συνολικά 32.379 δόσεις. Σημειώστε ότι οι αριθμοί αυτοί αντιπροσωπεύουν ένα μείγμα πρώτων και δεύτερων δόσεων.

    Επομένως, εάν η ομάδα κατέγραφε όλα τα περιστατικά στην περιοχή της Οτάβα, τότε η επίπτωση της μυοκαρδίτιδας θα ήταν 0,1% όλων των δόσεων εμβολίου (32 περιπτώσεις/32.379 δόσεις x 100) ή 10 περιπτώσεις μυοκαρδίτιδας για κάθε 10.000 δόσεις εμβολίου”.

    Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα συμπτώματα εμφανίζονται εξαιρετικά γρήγορα μετά τον εμβολιασμό, συνήθως μετά τη δεύτερη δόση του ασθενούς. Κατά μέσο όρο, οι άνθρωποι που προσβλήθηκαν εμφάνισαν την πάθηση μετά από μόλις 1,5 ημέρα

    Διαπίστωσαν επίσης ότι οι άνδρες διατρέχουν πολύ μεγαλύτερο κίνδυνο από τις γυναίκες – μόνο 2 γυναίκες εμφάνισαν φλεγμονή της καρδιάς.

    “Εντοπίστηκαν 32 ασθενείς κατά τη διάρκεια της περιόδου ενδιαφέροντος. Δεκαοκτώ ασθενείς διαγνώστηκαν με μυοκαρδίτιδα, 12 με μυοπερικαρδίτιδα και 2 μόνο με περικαρδίτιδα.

    Η διάμεση ηλικία ήταν 33 έτη (18-65 έτη). Η αναλογία φύλου ήταν 2 γυναίκες προς 29 άνδρες.

    Σε 5 περιπτώσεις, τα συμπτώματα αναπτύχθηκαν μετά από μία μόνο δόση εμβολίου mRNA. Σε 27 ασθενείς, τα συμπτώματα αναπτύχθηκαν μετά τη δεύτερη δόση του. Ο διάμεσος χρόνος μεταξύ της δόσης του εμβολίου και των συμπτωμάτων ήταν 1,5 ημέρες (1-26 ημέρες)”.

    Τα άτομα που έλαβαν το εμβόλιο Moderna είχαν 3 φορές περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν συμπτώματα από εκείνους που έλαβαν το εμβόλιο της Pfizer.

    μυοκαρδίτιδα 1

    Μέχρι σήμερα, αυτή ήταν η μεγαλύτερη μελέτη αναφοράς που εξέτασε τη συσχέτιση μεταξύ των εμβολίων Covid mRNA και των συμπτωμάτων μυοκαρδίτιδας εντός ενός μηνός από τον εμβολιασμό.

    Εάν τα αποτελέσματα είναι αληθή, θα ήταν στην πραγματικότητα μεγαλύτερο ρίσκο για όσους είναι κάτω των 65 ετών να λάβουν το εμβόλιο από ό,τι θα ήταν να προσβληθούν από τον ιό και να αναρρώσουν, ειδικά ανάλογα με το πόσο νέοι είναι. Τόσο η μυοκαρδίτιδα όσο και η περικαρδίτιδα συνοδεύονται από εξαιρετικά κακή πρόγνωση και καταλήγουν να σκοτώνουν πάνω από το 50% μέσα σε 3-10 χρόνια από τη διάγνωσή τους.

    Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, οι Αμερικανοί κάτω των 65 ετών έχουν περίπου 1 στις 1863 (Πληθυσμός – 273.820.000 / Σύνολο θανάτων από Covid – 146.991) ή 0,00054 πιθανότητες να πεθάνουν από Covid-19 ή 0,054%. Εάν μειώσετε την ηλικία στα 50 έτη και κάτω, η πιθανότητα να είναι το Covid θανατηφόρο πέφτει κατακόρυφα σε 0,00017 ή 1 στα 5841 ή 0,17%.

    Με άλλα λόγια, οι πιθανότητες να σας σκοτώσει το Covid αν είστε κάτω των 50 ετών είναι σχεδόν 6 φορές μικρότερες από τις πιθανότητες να αναπτύξετε μια εξουθενωτική (και συχνά θανατηφόρα μακροπρόθεσμα) καρδιακή πάθηση.

    Ακόμα πιο σοκαριστικό – τα άτομα κάτω των 40 ετών που κάνουν το εμβόλιο έχουν σχεδόν 13,5 φορές περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν κάποια μορφή μυοκαρδίτιδας ή περικαρδίτιδας από ό,τι να σκοτωθούν από το Covid. Λάβετε υπόψη ότι η μέση ηλικία από αυτή τη μελέτη ήταν τα 33 έτη.

    Εν τω μεταξύ, ο Τζο Μπάιντεν και το τυραννικό υγειονομικό καθεστώς διπλασιάζουν τον στόχο τους να εμβολιάσουν “κάθε Αμερικανό”, στριμώχνοντας μια νέα δικτατορική ομοσπονδιακή εντολή με ένα τρίτο πειραματικό “αναμνηστικό” εμβόλιο που ετοιμάζεται για μαζική χρήση.

    Το εμβόλιο Covid-19 ήταν τόσο “αποτελεσματικό” στην “προστασία” των ανθρώπων που οι μάζες θα πιεστούν τώρα να πάρουν άλλη μια δόση, καθώς νέα κρούσματα του ιού έχουν επιβάλει ένα νέο κύμα αυταρχικών περιορισμών.

    Κάθε Αμερικανός ήξερε εδώ και μήνες πού να πάει και πώς να πάρει ένα εμβόλιο αν ήθελε. Στην πραγματικότητα, πάνω από 181 εκατομμύρια δικαιούχοι πολίτες έχουν εμβολιαστεί πλήρως στις ΗΠΑ – Αν ο ιός ήταν τόσο θανατηφόρος όσο τον παρουσιάζουν, δεν θα χρειαζόταν να δώσουν εντολή στους ανθρώπους να κάνουν το εμβόλιο- και από την άλλη πλευρά, αν τα εμβόλια παρείχαν την προστασία που υποτίθεται ότι παρέχουν, οι εμβολιαζόμενοι δεν θα αποκαλούσαν τους ανθρώπους δολοφόνους επειδή αρνούνται να “προστατεύσουν τους άλλους”.

    Άλλωστε, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, το ένα τρίτο του συνολικού πληθυσμού των ΗΠΑ θα είχε προσβληθεί από το Covid μέχρι το τέλος του 2020. Η φυσική ανοσία έχει πάντα αποδειχθεί ανώτερη από τα εμβόλια.

    Μια πρόσφατη μελέτη που διεξήχθη στο Ισραήλ σε 800.000 άτομα επιβεβαιώνει ότι αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα βιαστικά εμβόλια mRNA Covid.

    Διαπίστωσαν ότι τα άτομα που είχαν λάβει και τις δύο δόσεις του εμβολίου της Pfizer-BioNTech είχαν 13 φορές περισσότερες πιθανότητες να προσβληθούν από το Covid-19 σε σχέση με εκείνους που είχαν φυσική ανοσία – Τα πλήρως εμβολιασμένα άτομα βρέθηκε επίσης ότι διέτρεχαν “ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΚΙΝΔΥΝΟ ΝΟΣΗΛΕΙΑΣ”.

    Πηγή: TGP




    Δράμα | 60χρονος αρνητής έφυγε από τη ζωή αφού αρνήθηκε να πάρει την αντιβίωση που του χορηγήθηκε!

    Η Δράμα είναι μια από τις τρεις περιοχές που από σήμερα προστέθηκαν στη λίστα αυτών που τέθηκαν σε mini lockdown, ενώ θρηνεί τον χαμό ενός 60χρονου άνδρα που έφυγε από τον κοροναϊό, κάτι που θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί.

    Στην «πρωταθλήτρια» στις εκδηλώσεις αντιεμβολιαστών Δράμα, σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Γιώργο Παπαδόπουλο, χαρακτηριστική για το πώς κινούνται οι αρνητές είναι η περίπτωση του 60χρονου, στον οποίο αν και χορηγήθηκε αντιβίωση, εκείνος δεν την έλαβε, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του.

    Αναφερόμενος στα ποσοστά εμβολιασμού, ο κ. Παπαδόπουλος σημειώνει πως «είναι ιδιαίτερα χαμηλά, διότι δυστυχώς υπάρχουν ακόμη άνθρωποι που δεν πιστεύουν ότι το εμβόλιο είναι ο μόνος τρόπος να επιστρέψουμε σε μια κανονική ζωή. Μόλις παραβρέθηκα σε κηδεία ενός 60χρονου αρνητή, ο οποίος ενώ νόσησε και του χορήγησαν αντιβίωση, εκείνος δεν την πήρε!».




    Βόρεια Ελλάδα | Ανεμβολίαστοι και καιρός ανεβάζουν τα κρούσματα

    Με το βλέμμα στραμμένο στη βόρεια Ελλάδα βρίσκονται οι επιστήμονες και οι υγειονομικές αρχές καθώς η σαφής αυξητική τάση της επιδημίας, τους προβληματίζει και τους φοβίζει. Η χαμηλή εμβολιαστική κάλυψη στις περισσότερες περιοχές της Μακεδονίας και της Θράκης σε συνδυασμό με το πρώιμο χειμερινό σκηνικό του βόρειου τμήματος της χώρας αποτυπώνεται ήδη στον αριθμό των νέων κρουσμάτων κορωνοϊού και προμηνύει αυξημένες εισαγωγές στα νοσοκομεία. Ήδη επτά Περιφερειακές Ενότητες (ΠΕ) βρίσκονται σε κλοιό περιοριστικών μέτρων σε μία προσπάθεια να ελεγχθεί η επιδημία. Μετά την Πιερία, την Ημαθία, την Πέλλα και την Καβάλα, υπό καθεστώς lockdown τέθηκαν και οι ενότητες Καστοριάς, Ξάνθης και Δράμας.

    Το δεύτερο επιδημικό κύμα που ξεκίνησε πέρυσι τον Οκτώβριο από τη Θεσσαλονίκη και εξαπλώθηκε σε όλη τη χώρα δοκιμάζοντας πολλαπλώς το σύστημα υγείας έχει καταχωριστεί ως παράδειγμα διαχείρισης προς αποφυγή. Είναι ενδεικτικό ότι στη Θεσσαλονίκη βρέθηκε προχθές η νέα ηγεσία του υπουργείου Υγείας «χτυπώντας καμπανάκι κινδύνου», όπως είπε χαρακτηριστικά κατά τη χθεσινή ενημέρωση η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας, κυρία Μίνα Γκάγκα.

    «Τα κρούσματα στη Βόρεια Ελλάδα ανεβαίνουν. Έτσι ξεκινήσαμε και πέρσι και θέλουμε πάση θυσία να αποφύγουμε εφέτος τα πολλά κρούσματα, την πολλή ταλαιπωρία των ασθενών και φυσικά τους θανάτους και όλα αυτά που έγιναν πέρσι» υπογράμμισε η κυρία Γκάγκα. Το πλεονέκτημα του εμβολιασμού σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στην υπόλοιπη χώρα στη βόρεια Ελλάδα δεν αξιοποιείται. Διότι όπως παρατήρησε η αναπληρώτρια υπουργός ναι μεν τα τα πράγματα είναι σαφώς καλύτερα με τον εμβολιασμό εφέτος για τη διαχείριση της επιδημίας, ωστόσο τα στοιχεία για τους ασθενείς με λοίμωξη covid-19 στα νοσοκομεία της 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας δείχνουν ότι στη συντριπτική τους πλειονότητα πρόκειται για άτομα που δεν έχουν εμβολιαστεί αποτελώντας εύκολο στόχο για τον κορωνοϊό.

    Οι επιβαρυμένες περιοχές και η ιχνηλάτηση των κρουσμάτων

    Τον επιδημιολογικό χάρτη της βόρειας Ελλάδας απεικόνισε η καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας της Ιατρικής Σχολής Αθηνών και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, κυρία Βάνα Παπαευαγγέλου: «στην Κεντρική και Ανατολική Μακεδονία παρατηρούμε σημαντική αύξηση των νέων κρουσμάτων την τελευταία εβδομάδα. Καταγράφεται διπλασιασμός των νέων κρουσμάτων στην Ξάνθη, αύξηση κατά 60% στη Κοζάνη και περίπου 40% στη Δράμα, στον Έβρο και στην Πιερία. Το επιδημιολογικό φορτίο στη Θεσσαλονίκη εμφανίζει μία ηπιότερη μεν, αλλά σαφή σταδιακή αύξηση» περιέγραψε η ειδικός.




    Σχολεία | Έρχεται λίφτινγκ στα υγειονομικά πρωτόκολλα υπό το φόβο έξαρσης κρουσμάτων;

    Μπορεί να έχουν περάσει μόλις 10 ημέρες από το άνοιγμα των σχολικών μονάδων και τα πρώτα μαύρα σύννεφα σκέπασαν τα σχολεία στη Θεσσαλονίκη.

    Η διασπορά της μετάλλαξης Δέλτα έχει αρχίσει να αποτυπώνεται σε πολλές σχολικές μονάδες στη χώρα, ενώ σε δύο περιπτώσεις, χρειάστηκε να κλείσουν τμήματα, διότι νόσησε πάνω από το 50% των μαθητών.

    Πρόκειται για δύο τμήματα του 10ου δημοτικού Σχολείου Νεάπολης – Συκεών στη Θεσσαλονίκη στα οποία συνεχίζονται τα μαθήματα μέσω τηλεκπαίδευσης έως και την 1 Οκτωβρίου.

    Την ανησυχία του για την πορεία της πανδημίας αλλά και τη μετάδοση που υπάρχει μέσα στα σχολεία, εξέφρασε χθες ότι ο δήμαρχος Συκεών Σίμος Δανιηλίδης μιλώντας στο MEGA.

    «Τα πράγματα δεν πάνε καλά. Έκλεισαν ήδη δύο τμήματα. Υπάρχουν δεκάδες τμήματα στα δημοτικά σχολεία, σε αντίθεση με τα γυμνάσια και τα λύκεια, που έχουν 5-6-7 κρούσματα. Τα παιδιά στα δημοτικά, σε κάθε τμήμα είναι 18-19-20 παιδιά, οπότε για να κλείσει το τμήμα πρέπει να περιμένουμε να ανέβουν τα κρούσματα. Τα παιδιά κάνουν τεστ, από αυτά προέκυψε ότι ήταν θετικά», είπε ο κ. Δανιηλίδης.

    Καλύτερη η εικόνα σε γυμνάσια και λύκεια

    «Στα γυμνάσια, έχει γίνει το εμβόλιο σε ένα σημαντικό αριθμό παιδιών. Σε γυμνάσια και λύκεια δεν παρουσιάζεται αυτό το φαινόμενο. Είναι το θετικό αποτέλεσμα του εμβολιασμού. Αυτό πρέπει να πείσει τους γονείς να οδηγήσουν τα παιδιά τους στον εμβολιασμό. Κάνουμε ενημερωτικές συναντήσεις και καμπάνιες, ώστε να πεισθούν οι ενήλικες», πρόσθεσε ο ίδιος.

    Αύξηση της μεταδοτικότητας στα παιδιά

    Την ίδια στιγμή, οι ειδικοί χτυπούν καθημερινά καμπανάκια για πιθανή έξαρση στον αριθμό των κρουσμάτων το επόμενο διάστημα. Οι προβλέψεις δε, του καθηγητή Περιβαλλοντικής Μηχανικής του ΑΠΘ, Δημοσθένη Σαρηγιάννη είναι εφιαλτικές σχετικά με τη διασπορά που μπορεί να υπάρξει μεταξύ των παιδιών.

    Ο κ. Σαρηγιάννης σημείωσε ότι τα 6.000 κρούσματα σε παιδιά που μετράμε αυτή τη στιγμή είναι πολλά και εκτίμησε ότι αυτός ο αριθμός θα διπλασιαστεί. «Εμείς υπολογίζουμε ότι μεσοσταθμικά μέχρι το τέλος του χρόνου το 44% των νέων κρουσμάτων θα είναι παιδιά σχολικής ηλικίας, δηλαδή περίπου 1 στα 2 κρούσματα θα είναι παιδιά, με βάση τα ισχύοντα μέτρα».

    Όπως είπε, στα σχολεία δε χρησιμοποιούνται όλα τα «όπλα» που έχουμε στη διάθεση μας, όπως οι μεγαλύτερες αποστάσεις στις τάξεις, η αραίωση των τμημάτων και ο σωστός εξαερισμός.

    Σε ό,τι αφορά στη Βόρεια Ελλάδα, η οποία δέχτηκε σφοδρό πλήγμα κατά τη διάρκεια του δεύτερου κύματος της πανδημίας, ο κ. Σαρηγιάννης προέβλεψε ότι «θα φτάσουμε στην περυσινή κατάσταση δύο εβδομάδες νωρίτερα. Δηλαδή στο τέλος Οκτωβρίου θα είμαστε όπως ήμασταν πέρυσι στα μέσα Νοεμβρίου, με γύρω στα 600 κρούσματα την ημέρα».

    Η εξέλιξη κρουσμάτων στις ηλικίες 4-18

    Από τα επιδημιολογικά δεδομένα του καλοκαιριού, γνωρίζουμε ότι η μετάδοση της μετάλλαξης Δέλτα είναι αυξημένη στις νεαρές ηλικίες οι οποίες σε σημαντικό ποσοστό δεν είναι εμβολιασμένες, ανεξάρτητα από τη λειτουργία των σχολείων.

    Είναι χαρακτηριστικό ότι μεταξύ 15/6/2021 και 15/9/2021, δηλαδή τους καλοκαιρινούς μήνες, όταν τα σχολεία ήταν κλειστά, ο αριθμός κρουσμάτων σε νέους κάτω των 19 ετών αυξήθηκε από 238 κρούσματα την ημέρα κατά μέσο όρο (15/2/21-15/5/21) σε 522 κρούσματα την ημέρα κατά μέσο όρο (15/6/21-15/9/21), δηλαδή υπερδιπλασιάστηκε.

    Αντίστοιχα, το ποσοστό των συνολικών κρουσμάτων COVID-19 που αντιστοιχούσε σε νέους κάτω των 19 ετών αυξήθηκε από 10.1% (15/02/21-15/5/21) σε 24.2% (15/06/21-15/9/21).

    Υπό αίρεση τα υγειονομικά πρωτόκολλα στα σχολεία;

    Την ώρα πάντως που ο αριθμός των κρουσμάτων σε ανήλικους αυξάνεται, έχει ξεκινήσει η συζήτηση σχετικά με το αν θα πρέπει να αναθεωρηθούν τα υγειονομικά πρωτόκολλα στα σχολεία, και ειδικά το μείζον ζήτημα για το πότε θα πρέπει να κλείνει ένα τμήμα.

    Ήδη υπάρχουν αντιδράσεις από γονείς, κόμματα της Αντιπολίτευσης αλλά και μερίδα εκπαιδευτικών σχετικά με την πρόβλεψη ότι θα κλείνει ένα τμήμα μόνο όταν θα έχουν νοσήσει πάνω από τους μισούς μαθητές.

    «Με το πρώτο κρούσμα σε μαθητή θα κολλήσει όλη η τάξη σε 3-4 εβδομάδες», προειδοποίησε η καθηγήτρια Λοιμωξιολογίας, Αθηνά Λινού.

    Η κυρία Λινού έκρουσε για μια ακόμα φορά τον κώδωνα του κινδύνου για την υπερμετάδοση της μετάλλαξης Δέλτα μεταξύ των μαθητών, εκτιμώντας ότι εάν δεν ανασχεθεί η εκθετική αύξηση των κρουσμάτων μέσα σε 3 με 4 εβδομάδες, από τη στιγμή που θα εμφανιστεί το πρώτο κρούσμα σε μια τάξη, θα κολλήσουν όλοι οι μαθητές.




    Σαρηγιάννης | Πρέπει να παραμείνει στο κόκκινο η Καβάλα – Στο κόκκινο Ξάνθη, Δράμα

    Σε δηλώσεις στην εκπομπή Αναλυτής στο ENA Channel πριν λίγο ο καθηγητής υγειονομικής και περιβαλλοντικής μηχανικής του ΑΠΘ Δημοσθένης Σαρηγιάννης επιβεβαίωσε ότι οι Π.Ε Ξάνθης και Δράμας εντάσσονται πλέον με απόφαση κυβέρνησης στο κόκκινο.

    Την ίδια ώρα έκανε γνωστό ότι πρέπει για τουλάχιστον μία εβδομάδα να παραμείνει στο κόκκινο η Π.Ε Καβάλας καθώς παρατηρείται αύξηση κρουσμάτων.




    Γιατροί Νοσοκομείου Καβάλας | Αναζητούμε οριστική λύση στο πρόβλημα υποστελέχωσης

    Οι γιατροί του Νοσοκομείου Καβάλας προχώρησαν στην παρακάτω ανακοίνωση :

    Tο Δ.Σ της ΕΓΕΣΥΚ με αφορμή την ασφυκτική κατάσταση που έχει προκύψει με τις νοσηλείες στη κλινική Covid καθώς οι ανάγκες νοσηλείας ξεπερνούν πλέον τις δυνατότητές της, κοινώς στις τελευταίες εφημερίες δύσκολα ανευρίσκονται διαθέσιμες κλίνες, καλεί τη Διοίκηση του Γ.Ν Καβάλας, μέχρι να ομαλοποιηθεί η κατάσταση είτε μόνη είτε σε συνεννόηση με την 4 η ΥΠΕ να δώσει οριστική λύση στο πρόβλημα που έχει προκληθεί από την υποστελέχωση σε Ιατρικό
    και Νοσηλευτικό προσωπικό, έτσι ώστε να διαθέτει ανά περίσταση τις απαραίτητες κλίνες στην κενή πτέρυγα που παραμένει σε ετοιμότητα.

    Παράλληλα θα πρέπει να αποδεσμεύσει τελείως από τη διαδικασία νοσηλείας Covid θετικών ασθενών, σύντομης η μακράς, το υποστελεχωμένο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών του Νοσοκομείου. Ο ρόλος η υποδομή και η εκπαίδευση του ΤΕΠ, Ιατρών και Νοσηλευτών, είναι η αντιμετώπιση και διακίνηση των Επειγόντων Περιστατικών και όχι η νοσηλεία βαρέως πασχόντων ασθενών Covid.

    Επίσης το Δ.Σ της ΕΓΕΣΥΚ εκφράζει την αγανάκτηση του για την απαράδεκτη ενέργεια της 4 ης Υγειονομικής Περιφέρειας στις 22/09/2021 και ώρα 13:28 να εκδώσει εντολή υποχρεωτικής μετακίνησης και εφημέρευσης την ίδια ημέρα στο Γενικό Νοσοκομείο Σερρών ενός Ιατρού του Αναισθησιολογικού Τμήματος τουνοσοκομείου μας.

    Είναι απορίας άξιο το πως έφτασε μεσημέρι για να καταλάβουν πως δεν υπάρχει Αναισθησιολόγος να εφημερεύσει στο Νοσοκομείο Σερρών. Επίσης συνιστά προσβολή στο πρόσωπο του Ιατρού να του δίνεται ξαφνικά εντολή σε λίγη ώρα να μεταβεί σε άλλο νομό για να εφημερεύσει μη λαμβάνοντας υπόψη την οικογενειακή του κατάσταση και υποχρεώσεις, ενώ απαράδεκτο είναι και το γεγονός ότι ξαφνικά διαταράσσουν τη λειτουργία του Αναισθησιολογικού Τμήματος, θέτοντας σε κίνδυνο τη διεξαγωγή τακτικών και επειγόντων χειρουργείων της ίδιας και της επόμενης ημέρας, ενός τμήματος που αξίζει να σημειωθεί πως ήδη καλύπτει για το μήνα με εφημερίες το γειτονικό Νοσοκομείο της Δράμας.

    Όλα τα παραπάνω είναι ένα μικρό μόνο κομμάτι των μεγάλων προβλημάτων που αντιμετωπίζει καθημερινά το Νοσοκομείο μας, προβλήματα που ξεκινούν από την υποστελέχωση του σε Ιατρικό και Νοσηλευτικό προσωπικό καθώς από την αρχή της πανδημίας δεν έγιναν απόπειρες να καλυφθούν τα κενά που προέκυψαν με προκηρύξεις ανάλογες των κενών θέσεων, παρά μόνο διαρκής επιβάρυνση του περιορισμένου αριθμού των υγειονομικών με ημίμετρα που τους εξοντώνουν και εργασιακά και βιολογικά.




    Σχολεία | Πάνω από 6.000 κρούσματα σε παιδιά τις πρώτες 10 μέρες λειτουργίας

    Κερδίζει συνεχώς έδαφος στις σχολικές μονάδες ο κορωνοϊός, όπως μαρτυρούν τα στοιχεία για τους θετικούς στον ιό μαθητές δέκα ημέρες μετά το άνοιγμα των σχολείων.

    Η διασπορά του κορωνοϊού στις ηλικίες 4-18 χρόνων που ανακοίνωσε χθες ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), αποτελεί μια ενότητα που είναι βέβαιον ότι θα…εμπλουτιστεί το επόμενο διάστημα, που η επιδημία αναμένεται να πρωταγωνιστήσει στα σχολεία. Η αποτύπωση, που ξεκίνησε με την χθεσινή επιδημιολογική έκθεση, θα αποτελέσει τη βάση για την ανάπτυξη νέων προγνωστικών μοντέλων στοχευμένων στην επιδημία των ανηλίκων και θα επιτρέψει στους ειδικούς να εκτιμήσουν την επιδημική πορεία.

    Από το πρώτο κουδούνι, τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου μέχρι και χθες καταγράφηκαν περισσότερα από 6.000 κρούσματα κορωνοϊού στην πληθυσμιακή ομάδα των ανηλίκων, όπου οι μαθητές της προσχολικής και της σχολικής εκπαίδευσης κυριαρχούν. Μάλιστα, το περασμένο 24ωρο ανακοινώθηκε και η πρώτη για την εφετινή σχολική χρονιά αναστολή λειτουργίας τμημάτων λόγω κρουσμάτων κορωνοϊού – συγκεκριμένα, σε δύο τμήματα του 10ου δημοτικού Σχολείου Νεάπολης – Συκεών στη Θεσσαλονίκη, από την οποία όπως φαίνεται σηκώνεται και πάλι ισχυρό επιδημικό κύμα.

    Ο εκτεταμένος και τακτικός έλεγχος για τον κορωνοιό (testing) στους μαθητές δημιουργεί κάποιο ανάχωμα για την επιδημία στα σχολεία καθώς εντοπίζονται εγκαίρως οι ασυμπτωματικοί φορείς του ιού, απομονώνονται και προστατεύονται τόσο οι ίδιοι όσο και οι συμμαθητές τους όσο και οι οικείοι τους.

    Ωστόσο, η έξαρση της επιδημίας μέσα στα σχολεία βρίσκεται μόλις στην αρχή. Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα κρούσματα θα αυξηθούν περαιτέρω τις επόμενες εβδομάδες, λόγω μεγαλύτερης κινητικότητας των παιδιών και δυναμικότερου testing στις εκπαιδευτικές μονάδες. Επιπλέον, βασικός παράγοντας που θα επιδράσει στην ανοδική ή μη πορεία της επιδημίας στα Γυμνάσια και τα Λύκεια είναι η ταχύτητα του εμβολιασμού – υπενθυμίζεται πως τα εμβόλια mRNA χορηγούνται σε εφήβους ηλικίας 12-17 χρόνων.

    Τα σχολεία απασχολούν την κυβέρνηση, τις επιστημονικές και υγειονομικές αρχές, την κοινωνία, με διαφορετική προσέγγιση από την κάθε πλευρά, αλλά με συνισταμένη την αγωνία όλων για την αδιατάρακτη διά ζώσης επαφή των μαθητών με τον σχολικό τους μικρόκοσμο. Η κυβέρνηση επιθυμεί τη δια ζώσης λειτουργία των σχολείων, τα μέλη της Επιτροπής εμπειρογνωμόνων παρατηρούν με προβληματισμό την αύξηση κρουσμάτων στους ανηλίκους και προκρίνουν την επαναξιολόγηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων, οι αρμόδιοι στα παιδιατρικά νοσοκομεία ανησυχούν για την τυχόν μεγάλη επίπτωση της λοίμωξης covid στους ανηλίκους και οι γονείς καλούνται να αποφασίσουν για την προσέλευση των παιδιών τους στις σχολικές αίθουσες και, κυρίως, αν τα θωρακίσουν με το εμβόλιο κατά της λοίμωξης covid εφόσον εμπίπτουν στις ομάδες χορήγησής του.

    Υπερδιπλασιάστηκαν τα μολυσμένα παιδιά από τον Ιούνιο

    Τα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο ΕΟΔΥ για την κυκλοφορία του κορωνοιού στους ανηλίκους από τον περασμένο Φεβρουάριο μέχρι και τον τρέχοντα μήνα δείχνουν την επίπτωση που είχε ο κορωνοιός και σε αυτήν την ομάδα, με αυξημένο αριθμό κρουσμάτων αλλά που ευτυχώς δεν συνοδεύτηκε από αύξηση στις νοσηλείες. Ενω τα θετικά κρούσματα ηλικίας 0-18 χρόνων αποτελούσαν το 10,1% των συνολικών κρουσμάτων κατά την περίοδο 15 Φεβρουαρίου – 15 Μαΐου 2021, μέσα σε τρεις μήνες, από 15 Ιουνίου μέχρι 15 Σεπτεμβρίου το ποσοστό των μολυσμένων με κορωνοιό ανηλίκων έφτασε το 24,2% του συνόλου των μολύνσεων.
    Μάλιστα, στη χθεσινή επιδημιολογική έκθεση το ποσοστό των κρουσμάτων σε ανηλίκους άγγιξε το 30%! Από τις 2.329 λοιμώξεις που διαγνώστηκαν, οι 693 αφορούσαν σε άτομα εως 17 χρόνων, με τους ειδικούς βεβαίως να υπενθυμίζουν πως η αύξηση είναι αναμενόμενη με το εκτεταμένο testing που γίνεται. Σημαντικό επιβαρυντικό παράγοντα θεωρούν επίσης την επικρατούσα μετάλλαξη Δέλτα που στοχεύει κυρίως στους ανεμβολίαστους, με τα παιδιά ηλικίας έως 11 χρόνων να αποτελούν ομάδα του πληθυσμού μη θωρακισμένη.

    Το “όπλο” των εμβολίων mRNA που μπορούν να χρησιμοποιήσουν για την προστασία τους οι μαθητές ηλικίας 12-17 χρόνων δεν έχει ενεργοποιηθεί δραστικά ακόμη. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που είχε ανακοινώσει ο Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, κ. Μάριος Θεμιστοκλέους, η εμβολιαστική κάλυψη ανέρχεται σε 28,7% για τους εφήβους 15 – 17 ετών και σε 15,7% για τα παιδιά 12-14 χρόνων.




    Σκηνικό παράκρουσης σε σχολεία και νοσοκομεία | «Βροχή» μηνύσεων και εκταφές από τους αρνητές

    Τείχος προστασίας απέναντι σε περιστατικά «καταδίωξης» γιατρών, υγειονομικών και εκπαιδευτικών από αρνητές των εμβολίων στήνουν κυβέρνηση και Δικαιοσύνη, καθώς μορφή χιονοστιβάδας λαμβάνουν οι μηνυτήριες αναφορές προς δημόσιους λειτουργούς που εφαρμόζουν το νόμο περί προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κορωνοϊό.

    Αντιεμβολιαστές, πρωτίστως γονείς μαθητριών και μαθητών, αλλά και δευτερευόντως ασθενείς και συγγενείς νοσηλευόμενων δε διστάζουν να μηνύουν εκπαιδευτικούς και γιατρούς αντίστοιχα, στέλνοντάς τους στο αυτόφωρο με κάθε λογής αιτιολογία. Σε όσα έχουν καταγραφεί στα βιβλία συμβάντων της ΕΛ.ΑΣ τις τελευταίες ημέρες, προκύπτουν καταγγελίες ακόμη και για «βασανισμούς, εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας» έως και «έσχατη προδοσία», καθώς υπόδειγμα «έγκλησης» διοχετεύεται προς… αντιγραφή-επικόλληση μεταξύ των αρνητών μέσω διαδικτύου.

    Δηλώσεις του πατέρα αρνητή της μάσκας και των σελφ τεστ

    Από τα πρωτοφανή περιστατικά δε λείπουν και εκείνα, στα οποία οι αρνητές του εμβολιασμού περνούν στην αντεπίθεση, διεκδικώντας μάλιστα αποζημιώσεις μαμούθ, όπως στην περίπτωση του 2ου Δημοτικού Σχολείου στη Θέρμη Θεσσαλονίκης, όπου γονέας όχι μόνο αρνήθηκε να προμηθεύσει με μάσκα και self test το παιδί του, για να προσέλθει κανονικά στην εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά καταφέρθηκε κατά της Διευθύντριας του σχολείου, αξιώνοντας να του καταβάλει 2,7 εκατομμύρια ευρώ.

    «Είμαστε τρελοκομείο πια!» αναφώνησε ο Λοιμωξιολόγος και μέλος της Επιτροπής του Υπουργείου Υγείας, Μάριος Λαζανάς, μιλώντας στο ΣΚΑΪ, αποκαλύπτοντας παράλληλα πως εκτός από τους γιατρούς υπό διωγμό από τους αρνητές, στην Αθήνα έχουν ληφθεί τρεις αποφάσεις για εκταφές, προκειμένου οι συγγενείς και οικείοι να διαπιστώσουν αν οι νεκροί έχουν πεθάνει όντως από κορονοϊό, έχοντας μηνύσει την Ιατροδικαστική Υπηρεσία.

    Την ίδια ώρα, η άλλη όψη του νομίσματος του αντιεμβολιαστικού «κινήματος» εντοπίζεται ακόμη και σε δημόσιες δομές πρωτοβάθμιας υγείας, ενώ αφορά σε μπαράζ εικονικών εμβολιασμών, οι οποίοι πραγματοποιούνται ακόμη και στο κέντρο της Αθήνας. Άνδρες της Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΛ.ΑΣ συνέλαβαν χθες τρεις γυναίκες, εκ των οποίων μία 75χρονη γιατρός – πλαστικός χειρουργός, η οποία προσήλθε στο ΙΚΑ Αλεξάνδρας με τη γραμματέα της, για να εμβολιαστεί εικονικά. Με τη βοήθεια νοσηλεύτριας της δομής, απέσπασαν τα σχετικά έγγραφα, αλλά η δόση του εμβολίου κατέληξε στο πάτωμα και οι τρεις εμπλεκόμενες τελικά στα χέρια της Αστυνομίας.

    Καθώς τα φαινόμενα «ανυπακοής», προπηλακισμών, αλλά και εικονικών εμβολιασμών πολλαπλασιάζονται γεωμετρικά τα τελευταία εικοσιτετράωρα, φραγμό στον παραλογισμό επιχειρούν κυβέρνηση και Δικαιοσύνη, σε μια προσπάθεια να επικρατήσει η ψυχραιμία και η κοινή λογική. Υπό αυτό το πρίσμα, ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Τάκης Θεοδωρικάκος ζήτησε χθες από τον Αρχηγό της ΕΛ.ΑΣ Μιχάλη Καραμαλάκη να διασφαλιστεί ότι οι αστυνομικοί δεν θα προσάγουν στα κατά τόπους Αστυνομικά Τμήματα εκπαιδευτικούς που εφαρμόζουν το νόμο για τα μέτρα προστασίας ενάντια στον κορωνοϊό.

    Συγκεκριμένα, στο εξής και εφόσον προκύπτει κατάθεση μηνυτήριας αναφοράς, από την πάγια διαδικασία που ακολουθείται, αφαιρείται το στάδιο της μετάβασης των εκπαιδευτικών στα κατά τόπους Αστυνομικά Τμήματα, με δεδομένο ότι θα πρέπει να διαφυλαχθεί αφενός η απρόσκοπτη λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων και αφετέρου η προάσπιση του αδιασάλευτου της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ώστε να αποφευχθούν εντάσεις και προστριβές.

    «Εφόσον προκύπτουν θέματα μηνύσεων, η διαδικασία που ακολουθείται θα πρέπει να γίνεται χωρίς την μετάβαση των εκπαιδευτικών στα Α.Τ» ανέφερε σε σχετική ανακοίνωσή του το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, προσθέτοντας πως «στόχος όλων πρέπει να είναι η διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας των σχολικών μονάδων και η προστασία του αναγκαίου εκπαιδευτικού κλίματος που πρέπει να υπάρχει στα σχολεία».

    Στη Βουλή το αυτόφωρο

    Με δεδομένο ότι ο νέος Ποινικός Κώδικας τίθεται σε διαβούλευση την Παρασκευή, η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην αφαίρεση του αυτοφώρου, δηλαδή την εξαίρεση της διαδικασίας για συγκεκριμένη δέσμη «αδικημάτων», τα οποία προσάπτουν σε γιατρούς, υγειονομικούς και εκπαιδευτικούς οι αρνητές του εμβολιασμού. Αν και το δικαίωμα της μήνυσης παραμένει αναφαίρετο για οποιονδήποτε πολίτη, θα προβλέπεται, ωστόσο, ότι οι δημόσιοι λειτουργοί που θα ενάγονται από μηνυτήριες αναφορές με περιεχόμενο την εφαρμογή των μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας, να μην σύρονται στο αυτόφωρο, όπως συνέβαινε μέχρι πρότινος.

    Μηδενική ανοχή

    Το τσουνάμι μηνύσεων καταδίκασε χθες και η Υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, στεκόμενη στο πλευρό της εκπαιδευτικής κοινότητας. «Την περασμένη εβδομάδα όταν ξεκίνησε η σχολική χρονιά και είχαμε τα πρώτα περιστατικά. Στείλαμε ξεκάθαρο μήνυμα απόλυτης καταδίκης των πράξεων, απόλυτης στήριξης των εκπαιδευτικών» ανέφερε η Υπουργός, ενώ εξήγησε πως «από την περσινή σχολική χρονιά, περάσαμε ειδική διάταξη η οποία καλύπτει πλήρως νομικά τους εκπαιδευτικούς. Δεύτερον είμαστε σε στενή συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία ( Προστασίας του Πολίτη και Δικαιοσύνης) για τα ζητήματα αυτά. Τρίτον, και στο παρελθόν είχαμε προσφύγει στην εισαγγελία και τώρα όπως βλέπετε έχει κινητοποιηθεί η εισαγγελία για τα θέματα αυτά».

    «Δεν θα ανεχθούμε τίποτα και θα προστατεύσουμε τους εκπαιδευτικούς μας, οι οποίοι κάνουν το καθήκον τους», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Κεραμέως.

    Στο ίδιο μήκος κύματος, «είδαμε ορισμένα παθολογικά φαινόμενα απέναντι σε εκπαιδευτικούς και γιατρούς, τα οποία θα τύχουν άμεσης διαχείρισης, υπάρχει εισαγγελική παρέμβαση» σχολίασε ο Υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, ενώ διαβεβαίωσε ότι «η ελληνική Πολιτεία θα κάνει ό,τι περνά από το χέρι της προκειμένου να εξαλειφθούν τα φαινόμενα αυτά».

    Συντονισμός με τη Δικαιοσύνη

    Θέση απέναντι στο φαινόμενο των μηνύσεων από αρνητές έλαβε και ο Υπουργός Εσωτερικών, Μάκης Βορίδης, ο οποίος υποστήριξε ότι «για την αντιμετώπιση αυτών των φαινόμενων ενδεχομένως χρειάζεται ένας συντονισμός των εισαγγελικών και αστυνομικών αρχών, ώστε αν δει κανείς ότι αυτό είναι ένα περιστατικό που γενικεύεται, όπως για παράδειγμα αν γίνονται μηνύσεις για αστεία πράγματα περί εσχάτης προδοσίας και είναι προφανέστατα αβάσιμες, να σχηματίζεται μια δικογραφία πλην όμως να μην κινείται η διαδικασία του αυτοφώρου». Ο κ. Βορίδης εκτίμησε ακόμη πως πρόκειται για περιστατικά που έχουν μεμονωμένο χαρακτήρα, ενώ ξεκαθάρισε πως οι αρνητές δεν πρόκειται να «χτίσουν» καμία πολιτική καριέρα, διεκδικώντας το πεντάλεπτο της δημοσιότητας.




    Μητροπολίτης Στέφανος | Το εμβόλιο να μην διχάσει – Μηδενικά περιστατικά αρνητών ιερέων στην Καβάλα

    Σε δηλώσεις στο ENA Channel προχώρησε την Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου ο Μητροπολίτης Φιλίππων Νεαπόλεως και Θάσου κ.κ Στέφανος.

    Όπως τόνισε ο Μητροπολίτης το εμβόλιο δεν πρέπει να διχάσει την κοινωνία αντιθέτως να την ενώσει.

    “Ζούμε μία δύσκολη περίοδο και δεν πρέπει να υπάρχει διχασμός. Από την πλευρά της η εκκλησία κάνει ότι μπορεί για να μεταφέρει το γεγονός ότι υπάρχει μία πανδημία προς το ποίμνιο της”.

    Επίσης σε ερώτηση για το εάν παρατηρούνται περιστατικά αρνητών ιερέων οι οποίοι πιθανώς διαδίδουν κατά του εμβολιασμού ο Μητροπολίτης το αρνήθηκε κάνοντας λόγο πως δεν έχει παρατηρηθεί κάποιο τέτοιο περιστατικό στους ναούς της Μητρόπολης Φιλίππων Νεαπόλεως και Θάσου.




    Ζητούν εκταφές συγγενών τους για να δουν αν πέθαναν από κορονοϊό!

    Μεγάλα είναι τα προβλήματα που δημιουργούν αρνητές που ακόμη και ενώ νοσηλεύονται αρνούνται ότι έχουν κορονοϊό, σύμφωνα με τον λοιμωξιολόγο και μέλος της Επιτροπής Μάριος Λαζανάς, στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ και την εκπομπή «Σήμερα».

    Όπως είπε, γιατροί τραβιούνται στα αστυνομικά τμήματα και στα δικαστήρια μετά από μηνύσεις και δυστυχώς «αν σου συμβεί οτιδήποτε από αυτά πρέπει να τρέχεις μόνος σου, με τους δικούς σου δικηγόρους».

    Αίσθηση προκαλεί μάλιστα το γεγονός ότι στην Αθήνα έχουν ληφθεί τουλάχιστον τρεις αποφάσεις δικαστηρίου για εκταφές νεκρών προκειμένου να διαπιστωθεί ότι πέθαναν από Covid-19.

    «Είμαστε τρελοκομείο πια», είπε ο κ. Λαζανάς προσθέτοντας ότι εκτός από την υπογραφή γιατρού σε έναν θάνατο, υπάρχουν σειρά ιατρικών εγγράφων και εξετάσεων και δεν λαμβάνεται υπόψη τίποτα από αυτά.

    Κορονοϊός – Λαζανάς: Μπορεί να αναθεωρηθούν άμεσα τα μέτρα στα σχολεία

    Για τα μέτρα που εφαρμόζονται στα σχολεία, ο κ. Λαζανάς τόνισε ότι είναι υπό σκέψη και μπορεί άμεσα να αναθεωρηθούν. Ανέφερε συγκεκριμένα το μέτρο «50+1» δηλαδή το κλείσιμο τμήματος μόνο εάν μολυνθούν με κορονοϊό πάνω από τους μισούς μαθητές, λέγοντας ότι μπορεί να αναθεωρηθεί.

    Τι θα γίνει στη Βόρεια Ελλάδα

    Για την επιδημιολογική επιβάρυνση στη Βόρεια Ελλάδα, ο λοιμωξιολόγος δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο λήψης επιπρόσθετων μέτρων εάν η κατάσταση φτάσει στο απροχώρητο, ότι λαμβάνονται μέτρα ώστε να μην χρειαστεί και ότι η προσπάθεια όλων είναι τα μαγαζιά και η οικονομία να λειτουργεί.




    Βόρεια Ελλάδα και σχολεία έχουν σημάνει συναγερμό σε κυβέρνηση και ειδικούς

    Η δυναμική της επιδημίας κορωνοιού στη βόρεια Ελλάδα και στα σχολεία κυριαρχούν στις συσκέψεις των επιστημονικών και υγειονομικών αρχών.

    Το ιικό φορτίο τόσο στις περισσότερες Περιφερειακές ενότητες (ΠΕ) της Μακεδονίας και της Θράκης όσο και στα σχολεία της επικράτειας είναι “βαρύ”, ενώ η υπερμεταδοτικότητα της μετάλλαξης Δέλτα αποτελεί επιπλέον παράγοντα κινδύνου.

    Στη Θεσσαλονίκη χθες εντοπίστηκαν 449 νέες λοιμώξεις κορωνοϊού, με τη δεύτερη μεγαλύτερη ΠΕ της χώρας να «κοντράρει» πλέον ολόκληρη την Αττική των 544 νέων λοιμώξεων. Ο μέσος όρος κρουσμάτων των τελευταίων επτά ημερών στα 274,29 δεν ξενίζει. Μία εβδομάδα πριν η Θεσσαλονίκη είχε ξανά τον μεγαλύτερο και μοναδικό τριψήφιο επταήμερο μέσο όρο κρουσμάτων στα 240,29. Σύμφωνα με την έκθεση του ΕΟΔΥ, η διασπορά του ιού είναι έντονη σε πολλές περιοχές της Μακεδονίας και Θράκης, με πλέον ενδεικτικές τις ΠΕ Ημαθίας (114 κρούσματα), Δράμας (61 κρούσματα), Έβρου (50), Καβάλας (65), Καστοριάς (45), Κιλκίς (53), Κοζάνης (66), Ξάνθης (89), Πιερίας (79), Πέλλας (68)και Χαλκιδικής (54).

    Την ίδια στιγμή, το «όπλο» του εμβολίου κατά του κορωνοιού παραμένει δυστυχώς σε αχρησία στη βόρεια Ελλάδα, αφού έξι στους δέκα πολίτες είναι ανεμβολίαστοι. Είναι ενδεικτικό ότι στα 14 νοσοκομεία της 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας (ΥΠΕ) Μακεδονίας Θράκης, χθες νοσηλεύονταν 248 ασθενείς σε απλές κλίνες, εκ των οποίων οι 202 (ποσοστό 81,5%) ανεμβολίαστοι και οι 46 εμβολιασμένοι. Επιπλέον, από τους 53 ασθενείς που βρίσκονταν σε ΜΕΘ οι 51 (96,2%) δεν είχαν εμβολιαστεί. Την αυξανόμενη πίεση που δέχονται τα νοσοκομεία επισήμανε και ο δήμαρχος της Θεσσαλονίκης, κ. Ζέρβας, που αναφέρθηκε σε αύξηση της τάξεως του 15% στις νέες εισαγωγές μέσα σε μία εβδομάδα. Παρότι πολλοί νοσηλευόμενοι στη Θεσσαλονίκη προέρχονται από άλλες περιοχές της Μακεδονίας, το “φορτίο” των ασθενών δεν αλλάζει για τους επαγγελματίες υγείας της πόλης ούτε για την τελική αξιολόγηση της κρισιμης κατάστασης.

    Ότι η διαχείριση της επιδημίας στη βόρεια Ελλάδα “στοιχειώνει” από πέρυσι τον Οκτώβριο τους αρμόδιους με το κύμα που ξέφυγε στη Θεσσαλονίκη και σάρωσε την περιοχή, πριν κατέβει στη νότια χώρα, δεν είναι νέο. Αρμοδίως ο στόχος που είχε τεθεί ήταν να προληφθεί μια ανάλογη εξέλιξη εφέτος. Ο αναπληρωτής καθηγητής Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής Αθηνών και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, κ. Γκίκας Μαγιορκίνης στις ενημερώσεις των τελευταίων έξι εβδομάδων, υπογράμμιζε πως η δυναμική επάνοδος του κορωνοϊού με την έλευση του ψυχρότερου κλίματος θα ξεκινούσε από το βόρειο τμήμα της χώρας.

    Το τείχος ανοσίας που ιδανικά θα έπρεπε να είχε υψωθεί για να αποτρέψει τη μεγάλη κυκλοφορία του κορωνοιού δεν είναι αρκετά ψηλό. Είναι τουλάχιστον ανησυχητικό πως, στο σύνολο των 17 περιφερειακών ενοτήτων που απαρτίζουν τη Μακεδονία και Θράκη, μόλις τρεις έχουν εμβολιαστική κάλυψη άνω του 50% – πρόκειται για τις Περιφερειακές ενότητες Θάσου (56,19%), Κοζάνης (50,12%) και Καστοριάς (52,83%), με τις υπόλοιπες να βρίσκονται σε ποσοστά 43% κατά μέσο όρο. Παρότι όλες οι περιοχές μέτρησαν πέρυσι ασθενείς και απώλειες, γεγονός που ενδεχομένως να τους κινητοποιούσε ώστε να θωρακιστούν, το ρεύμα των πολιτών προς τα εμβολιαστικά κέντρα παραμένει υποτονικό. Μάλιστα, στα αρνητικά της κατάστασης πρέπει να σημειωθεί ότι πλέον, σχεδόν έντεκα μήνες μετά το σφοδρό δεύτερο κύμα που είχε πλήξει αρχικά τη Μακεδονία και στη συνέχεια όλη τη χώρα, δεν είναι βέβαιον τι ισχύει με τη φυσική ανοσία του πληθυσμού και τη διάρκειά της και συνεπώς την κάλυψη που έχουν όσοι είχαν νοσήσει.

    Η επιτάχυνση, έστω και τώρα, των εμβολιασμών αποτελεί κρίσιμη προτεραιότητα του υπουργείου Υγείας, όπως δείχνει και η επίσκεψη της ηγεσίας του, κ. Θάνος Πλεύρης και Ασημίνα Γκάγκα, σήμερα στη Θεσσαλονίκη. Για τον λόγο αυτό θα συναντηθούν σήμερα με τους διοικητές της 3ης και 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας, εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης (όπως η Αντιπεριφερειάρχης της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου και ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης ΚωνσταντίνοςΖέρβας) και εκπροσώπους της εκκλησίας αλλά και φορείς της Εκκλησίας.

    Σε ό,τι αφορά την υγειονομική ετοιμότητα και αντοχή των νοσοκομείων της βόρειας χώρας, αυτή θα επανελεγχθεί από τον γενικό γραμματέα Υπηρεσιών Υγείας, κ. Ιωάννη Κωτσιόπουλο σε συνεργασία με τον πρόεδρο του ΕΚΑΒ, κ. Νίκο Παπαευσταθίου ο οποίος βρισκόταν ήδη από χθες το πρωί στη Θράκη και στη συνέχεια στη Μακεδονία.

    Ανησυχία για τα σχολεία

    Το κύμα των συρροών κρουσμάτων κορωνοιού θεωρείται βέβαιον τις επόμενες ημέρες στη χώρα μας. “Περιμένουμε αύξηση κρουσμάτων και νοσηλειών παιδιών και εφήβων μετά το άνοιγμα των σχολείων λόγω των αυξημένων ελέγχων και την αύξηση της κινητικότητας” είπαν χαρακτηριστικά -για μια ακόμη φορά- η ομότιμη καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας της Ιατρικής Σχολής Αθήνας και πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών, κυρία Μαρία Θεοδωρίδου με την καθηγήτρια Παιδιατρικής ΛΟιμωξιολογίας της Ιατρικής Σχολής Αθηνών και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, κυρία Βάνα Παπαευαγγέλου, σε κοινή διαδικτυακή συνάντηση που είχε για λογαριασμό του υπουργείου Παιδείας.

    Είναι ενδεικτικό, ότι μέσα σε μία περίπου εβδομάδα, με ορόσημο το άνοιγμα των σχολείων καταγράφηκαν περισσότερα από 5.000 θετικά κρούσματα Covid, ενώ προχθές εντοπίστηκαν νέα κρούσματα. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΟΔΥ για την Ελλάδα, τα κρούσματα σε παιδιά και εφήβους μεταξύ 4 και 18 ετών αυξήθηκαν από τον Ιούλιο, αλλά όχι και οι εισαγωγές σε ΜΕΘ και οι θάνατοι. Η μετάλλαξη Δέλτα δεν φαίνεται να «χτυπά» περισσότερο τα παιδιά. Παρά όλα αυτά, υπάρχει αυξημένος αριθμός κρουσμάτων στους νέους κάτω των 17 ετών λόγω της κυκλοφορίας της μετάλλαξης Δέλτα, της αυξημένης κινητικότητας της συγκεκριμένης ηλικιακής ομάδας και του εμβολιασμού των μεγαλύτερων ηλικιών.

    Το αποτύπωμα της παρακολούθησης της επιδημίας στη χώρα στον ανήλικο πληθυσμό θα “εγκαινιαστεί” σήμερα με την ανακοίνωση της νέας πλατφορας για τον επιδημιολογικό χάρτη των ατόμων ηλικίας 0-17 χρόνων.

    Η εμβολιαστική κάλυψη παραμένει χαμηλή για το πεδίο των παιδιών ηλικίας 12-17 (υπενθυμίζεται πως στους ανηλίκους κατω των 12 δεν επιτρέπεται ο εμβολιασμός, ενω έχειι εμβολιαστεί το 17% στην ηλικιακη ομάδα 12-14 χρόνων και το 29% στην άλλη ομάδα).

    Το ζητούμενο για την νόσηση μικρών παιδιών είναι να μην επιβαρυνθούν περαιτέρω, και αλλά αν τυχόν επιβαρυνθούν θα ξεδιπλωθεί το έκτακτο επιχειρησιακό σχέδιο του υπουργείου Υγείας. Σύμφωνα με αυτό, θα δεςμευτούν κλίνες ΜΕΘ για τις ανάγκες των παιδιών που θα νοσήσουν κι αν αυτές δεν επαρκούν,τότε θα ενεργοποιηθεί και πάλι το σχέδιο για τη συνεργασία με ιδιωτικό Όμιλο.




    Τέλος τα μοριακά τεστ στους ανεμβολίαστους στις δομές Υγείας

    Τέλος τα μοριακά τεστ στο Νοσοκομείο Καβάλας αλλά και στις υπόλοιπες δομές υγείας για τους ανεμβολίαστους βάζει η κυβέρνηση.

    Πλεόν όσοι ανεμβολίαστοι χρειάζονται rapid test ή μοριακό pcr θα πρέπει να απευθυνθούν στα ιδιωτικά εργαστήρια έτσι ώστε να κάνουν test τους.

    Πρόκειται για ένα μέτρο της κυβέρνησης έτσι ώστε να πείσουν τους ανεμβολίαστους συμπολίτες μας να εμβολιαστούν άμεσα.




    Τον Οκτώβριο ξεκινούν οι εμβολιασμοί για κορωνοϊό στον παιδίατρο | Ποια θα είναι η διαδικασία

    Στο κομβικό πεδίο του εμβολιασμού των εφήβων στα ιατρεία των παιδιάτρων της χώρας -αντί για τα εμβολιαστικά κέντρα- εισέρχεται στις αρχές Οκτωβρίου η εμβολιαστική επιχείρηση για τον κορωνοιό “Ελευθερία”.

    Πρόκειται για μια σημαντική μετάβαση στη διαχείριση της επιδημίας, καθώς οι περίπου 650.000 έφηβοι ηλικίας 12-17 χρόνων αποτελούν πληθυσμό στόχο του κορωνοιού και ο εμβολιασμός τους θα ανακόψει τη μετάδοση της λοίμωξης COvid-19.

    Παράλληλα, όμως, η θωράκιση των εφήβων θα είναι προπομπός και για την επόμενη εμβολιαστική ομάδα που θα κληθούν να θωρακίσουν οι Έλληνες παιδίατροι, την ομάδα των παιδιών ηλικίας 5-11 χρόνων, αφού στις αρχές του επόμενου έτους θεωρείται σχεδόν βέβαιο πως το εμβόλιο των Pfizer-BioNTech θα χορηγείται και σε αυτά. Η εταιρία ανακοίνωσε χθες πως έχει πολύ καλά αποτελέσματα από τις κλινικές μελέτες και πως θα υποβάλει σχετικό αίτημα για κατεπείγουσα έγκριση του εμβολίου της στον αμερικανικό Οργανισμό Φαρμάκων και Τροφίμων (FDA) και αμέσως μετά και στις ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές.

    Οι επιχειρησιακές λεπτομέρειες για τον εμβολιασμό των εφήβων στα παιδιατρικά ιατρεία ανά την επικράτεια διευθετούνται με ταχύ ρυθμό το τελευταίο 15νθήμερο οπότε και συμφωνήθηκε η διεύρυνση της “Ελευθερίας” και με τους εκπροσώπους των επιστημονικών και επαγγελματικών φορέων της παιδιατρικής κοινότητας. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη συνέχεια εξετάστηκε το ίδιο μοντέλο με όλους τους ιδιώτες παθολόγους, γενικούς γιατρούς κα ώστε να μπουν στην εμβολιαστική εκστρατεία. Μέχρι στιγμής έχει εμβολιαστεί το 15,7% των εφήβων ηλικίας 12-14 χρόνων και το 28,7% εκείνων ηλικίας 15-17 χρόνων.

    Οι παιδιάτροι που θα συμμετάσχουν, θα συμβληθούν με τις κατά τόπους Υγειονομικές Περιφέρειες ώστε να υπάρχει ο σχετικός κατάλογος σε κάθε περιοχή. Ο εφοδιασμός τους με τα εμβόλια mRΝΑ θα γίνεται εφόσον προγραμματίσουν τουλάχιστον έξι συνεχόμενα ραντεβού για εμβολιασμό -όσες και οι δόσεις που περιέχει κάθε φιαλίδιο του σκευάσματος Pfizer-BioNTech το οποίο ως γνωστόν μόλις ανοιχθεί πρέπει να χορηγηθεί μέσα σε λίγες ώρες. Ο χρόνος συντήρησης του εμβολίου μετά το άνοιγμά του και η παραλαβή του από νοσοκομεία ή mega εμβολιαστικά κέντρα όπου υπάρχουν, ουσιαστικά υπαγορεύει και τη διαδικασία που θα ακολουθείται, με τους παιδιάτρους να ετοιμάζονται να δρομολογούν τα εμβολιαστικά ραντεβού άπαξ εβδομαδιαίως και σε διακριτό χρόνο από τα άλλα ραντεβού τους. Στις σχετικές συζητήσεις που γίνονται με το υπουργείο Υγείας έχει εξεταστεί και το ενδεχόμενο να μπορούν να εμβολιάζουν και τα άλλα μέλη της οικογένειας εκτός από τον ανήλικο, εφόσον τους ζητηθεί.

    Συνολικά οι ιδιώτες παιδίατροι είναι περίπου 3.500. Στα ιατρεία τους διενεργείται το 75% των εμβολιασμών του εθνικού προγράμματος που αφορά τους ανηλίκους. “Η συμβολή μας είναι σημαντική στην υλοποίηση του εμβολιαστικού προγράμματος. Καθένας από μας χτίζει σχέση εμπιστοσύνης με την οικογένεια το παιδιά της οποίας παρακολουθούμε από νεογέννητο μέχρι και έφηβο. Θεωρούμε ότι πρέπει να παραμείνουμε πυλώνες του εμβολιασμού. Πολύ δε περισσότερο με το συγκεκριμένο νόσημα. Όλα δείχνουν πως σε βάθος χρόνου το συγκεκριμένο εμβόλιο θα γίνει ενδημικό, θα χορηγείται όπως το αντιγριπικό εμβόλιο” λέει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ελευθεροεπαγγελματιών Παιδιάτρων, κ. Κώστας Νταλούκας.

    Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα για τον αριθμό των παιδιάτρων που θα ενταχθούν στη διαδικασία. Εκτιμάται ότι το ποσοστό θα αυξάνεται σταδιακά. Πάντως θεωρείται θετικό ότι σημαντική μερίδα παιδιάτρων εκδηλώνει ενδιαφέρον προς τους κατα τόπους φορείς και ζητεί περαιτέρω ενημέρωση για τους εμβολιασμούς. Έχουν ήδη προγραμματιστεί ενημερωτικές εκδηλώσεις με τη συμμετοχή επιστημονικών και Υγειονομικών αρχών. Από την πλευρά της η Ομοσπονδία βρίσκεται σε διαδικασία διερεύνησης τυχόν προβληματισμών ή επιφυλάξεων που μπορεί να υπάρχουν στα μέλη της ώστε να συζητούνται και να αποσαφηνίζονται τα σχετικά ζητήματα που μπορεί να μπλοκάρουν την αντιμετώπιση της επιδημίας κορρωνοιού.




    Κορωνοϊός | Ποιοι και γιατί θα κάνουν (προαιρετικά) τρίτη δόση εμβολίου από 30 Σεπτεμβρίου

    Στις 30 Σεπτεμβρίου ανοίγει η πλατφόρμα των ραντεβού για τα άτομα άνω των 60 ετών και τους υγειονομικούς που θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν την αναμνηστική, τρίτη δόση του εμβολίου κατά του κορωνοϊού.

    Βεβαίως, η τρίτη δόση του εμβολίου δεν θα έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα για κανέναν, αλλά θα υπάρχει ισχυρή σύσταση από τους επιστήμονες, ειδικά για τις ομάδες πληθυσμού των άνω των 60 ετών και των υγειονομικών.

    Αυτό, εξάλλου, εξήγησε και σε επικοινωνία με το iefimerida.gr, ο γενικός γραμματέας Φροντίδας Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους, ο οποίος παράλληλα υπογράμμισε ότι προφανώς και θα παραμείνει σε ισχύ το πιστοποιητικό εμβολιασμού σε πολίτες των συγκεκριμένων ομάδων, εφόσον έχουν πραγματοποιήσει τις δύο δόσεις (ή μία για το Johnson & Johnson).

    Πάντως, τόσο η Μαρία Θεοδωρίδου όσο και ο Μάριος Θεμιστοκλέους, κατά την ενημέρωση του υπουργείου Υγείας, παραδέχθηκαν ότι ο εμβολιασμός με τρίτη δόση στους άνω των 60 γίνεται χωρίς την έγκριση του EMA. Υποστήριξαν βέβαια ότι η έγκριση αυτή «αναμένεται» και ανέφεραν ότι χωρίς τη σχετική έγκριση έχουν προχωρήσει και άλλες χώρες στον εμβολιασμό αυτής της ηλικιακής ομάδας.

    Η Ελλάδα θέλει να προλάβει νέο κύμα έξαρσης κορωνοϊού
    Η απόφαση των αρμοδίων αρχών έρχεται πριν ακόμη ο EMA γνωμοδοτήσει αναφορικά με τη χορήγηση της τρίτης δόσης, η οποία ωστόσο έχει αποφασιστεί σε μια σειρά από ευρωπαϊκές χώρες, με την ομότιμη καθηγήτρια Παιδιατρικής και πρόεδρο της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών, Μαρία Θεοδωρίδου, να εξηγεί τους λόγους που η χώρα μας προπορεύεται της απόφασης του Ευρωπαϊκού Οργανισμού.

    «Πάμε πιο γρήγορα διότι το κύμα που αναφέρατε είναι μπροστά μας, είναι τέλος Σεπτέμβρη. Οι μήνες που ακολουθούν είναι αυτοί που θα κρίνουν την πορεία της επιδημίας» είπε, και πρόσθεσε πως «και σε άλλες περιπτώσεις αφήνεται από τους διεθνείς οργανισμούς η λήψη της απόφασης από το κάθε κράτος, ανάλογα με τα δεδομένα του. Δηλαδή, άλλα είναι τα δεδομένα της Δανίας και άλλα είναι αυτή τη στιγμή τα δεδομένα της Ελλάδας ως προς την ανοσοποίηση».

    Η κυρία Θεοδωρίδου τόνισε πως «και βέβαια λαμβάνουμε υπόψη μας τον ΕΜΑ αλλά και τα επιδημιολογικά στοιχεία της χώρας μας και συμπορευόμαστε, θα έλεγα, και με άλλες χώρες της Ευρώπης που έχουν πάρει ανάλογες αποφάσεις».

    Τα κριτήρια διεύρυνσης χορήγησης της τρίτης δόσης

    Ήδη από τις 14 Σεπτεμβρίου, οι ανοσοκατασταλμένοι μπορούν να κλείνουν ραντεβού για την τρίτη δόση του εμβολίου. Από τα τέλη του μήνα, στη λίστα των ομάδων που θα μπορούν να κάνουν την αναμνηστική δόση προστίθενται οι πολίτες ηλικίας άνω των 60 ετών και οι υγειονομικοί.

    Όπως εξήγησε η Μαρία Θεοδωρίδου, βασικός παράγοντας της απόφασης αυτής ήταν η μείωση των αντισωμάτων σε εμβολιασμένους με την πάροδο των χρόνων, αλλά και η μετάλλαξη Δέλτα που φαίνεται πως αποδυναμώνει την ανοσιακή απόκριση, αναφορικά με την ήπια λοίμωξη.

    «Θυμίζω ότι στην αρχή του εμβολιαστικού προγράμματος, βασικός παράγων για την προτεραιοποίηση ήταν η ηλικία των ατόμων, αναγνωρίζοντας ότι η ηλικία αποτελούσε ένα σημαντικό παράγοντα κινδύνου για τη νόσο» σημείωσε η καθηγήτρια, και πρόσθεσε: «Τα άτομα τα οποία παίρνουν σειρά για να εμβολιαστούν με την 3η δόση είναι τα ηλικιωμένα άτομα που είναι σε Μονάδες Φροντίδας, όπως και τα άτομα ηλικίας άνω των 60 ετών».

    Όπως είπε, ο αυξημένος κίνδυνος για τα άτομα ηλικίας άνω των 60 ετών αποτυπώνεται και με επιδημιολογικά στοιχεία τα οποία μας δίνει και ο ΕΟΔΥ και με οροεπιδημιολογικές ανοσολογικές μελέτες.

    Συγκεκριμένα, η καθηγήτρια αναφέρθηκε στην ποσοστιαία ηλικιακή κατανομή ασθενών ηλικίας 60 έως 79 ετών σε ειδικές κλίνες ΜΕΘ την 37η εβδομάδα, η οποία άγγιζε τα 59,02%, ενώ αντιστοίχως οι θάνατοι στην ίδια ηλικιακή ομάδα ήταν στο 48%.

    Παράλληλα, μελέτες από το Ιατρικό Τμήμα Πανεπιστημίου της Λάρισας αλλά και το ΕΚΠΑ των Αθηνών δείχνουν ότι η χημική ανοσία και η κυτταρική με την πάροδο του χρόνου εκπίπτει και η έκπτωσή της είναι ιδιαίτερα σημαντική σε άτομα ηλικίας άνω των 60 ετών.

    «Σύμφωνα, λοιπόν, με αυτά τα δεδομένα, η ομάδα άνω των 60 ετών έχει τα κριτήρια που δείχνουν ότι χρειάζεται μια ενίσχυση με μια 3η δόση», σημείωσε η κ. Θεοδωρίδου.

    Γιατί προκρίνεται η τρίτη δόση στους υγειονομικούς
    Σε ό, τι αφορά τους υγειονομικούς, το βασικό κριτήριο της Επιτροπής αφορά στην αυξημένη έκθεση στον ιό.

    «Με βάση τα δεδομένα που έχουμε, και τα επιδημιολογικά αλλά και τα ορολογικά, όντως οι υγειονομικοί έχουν αυξημένο κίνδυνο, και μια μελέτη που έγινε πρόσφατα δείχνει ότι η μετάλλαξη Δ μπορεί να μεταβάλει σημαντικά την αποτελεσματικότητα των εμβολίων Covid ως προς την ασυμπτωματική ή ολιγοσυμπτωματική λοίμωξη», είπε η καθηγήτρια.

    Όπως εξήγησε, αν θέλουμε να περιορίσουμε τη μετάδοση τόσο στο περιβάλλον της ανοσίας όσο και στο εργασιακό μεταξύ των υγειονομικών είναι ανάγκη να μειώσουμε τη λοίμωξη και των ασυμπτωματικών.

    «Η τρίτη, λοιπόν, κατηγορία που χορηγείται η τρίτη δόση του εμβολίου, μετά από 6 έως 8 μήνες από τη χορήγηση της δεύτερης δόσης, είναι οι υγειονομικοί», είπε η Μαρία Θεοδωρίδου.

    Δεν είναι υποχρεωτική η τρίτη δόση
    Παίρνοντας τον λόγο, ο γγ Φροντίδας Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους εξήγησε πως στις 30 Σεπτεμβρίου θα ανοίξει η πλατφόρμα, έτσι ώστε να μπορούν να κλείνουν ραντεβού όλοι οι πολίτες άνω των 60 ετών και οι υγειονομικοί, εφόσον έχουν παρέλθει 6 μήνες από την ημερομηνία εμβολιασμού τους με δεύτερη δόση.

    Επιπλέον, την επόμενη εβδομάδα θα ξεκινήσει ο εμβολιασμός με μια τρίτη δόση στις Μονάδες Χρόνιας Φροντίδας ηλικιωμένων από τις Κινητές Μονάδες.

    Στην ενημέρωση από το υπουργείο Υγείας, ο κ. Θεμιστοκλέους επανέλαβε πως η αναμνηστική δόση δεν είναι υποχρεωτική, «άρα ο εμβολιασμός θεωρείται ολοκληρωμένος αν έχουν γίνει δύο δόσεις ή μία δόση με το μονοδοσικό εμβόλιο, και αποτελεί ισχυρή σύσταση για να αυξηθεί ακόμα περισσότερο η προστασία».




    Αξιωματικοί ΕΛ.ΑΣ. ΑΜΘ | «Ναι στον εμβολιασμό, όχι στην υποχρεωτικότητα»

    Θέση για τη φημολογούμενη επέκταση της υποχρεωτικότητας εμβολιασμού στα στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας, παίρνει η Ένωση Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

    Οι Αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. τάσσονται κατά της υποχρεωτικότητας και των όποιων επακόλουθων τιμωρητικών μέτρων, όπως της αναστολής εργασίας, επισημαίνοντας ότι «ο διαχωρισμός των αστυνομικών, σε εμβολιασμένους και μη, δεν εξυπηρετεί λειτουργικά και θα οδηγήσει σε σοβαρές υπηρεσιακές δυσαρέσκειες και περαιτέρω διχασμό εντός του Σώματος».

    Στην ανακοίνωση που υπογράφουν ο πρόεδρος της Ένωσης Αναστάσιος Δραγουδάκης και ο Γ.Γ. Άγγελος Παπαθεμελής, αναφέρεται αναλυτικά:

    «Με αφορμή τη φημολογούμενη επέκταση της υποχρεωτικότητας εμβολιασμού στα στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας, που προκάλεσε έντονη διαμαρτυρία και προβληματισμούς στους συναδέλφους μας πανελλαδικά, δηλώνουμε τα ακόλουθα:

    Κατά τη δύσκολη περίοδο των τελευταίων δύο ετών, οι αστυνομικές υπηρεσίες (και κατ’ επέκταση το αστυνομικό προσωπικό), παρά τα όποια θεσμικά, οικονομικά και εσωτερικά προβλήματα, επωμίστηκαν μαζί με άλλες δημόσιες υπηρεσίες του κράτους, το νευραλγικό έργο της διαφύλαξης της δημόσιας υγείας μέσω του ελέγχου τήρησης των υγειονομικών μέτρων κατά της εξάπλωσης της νόσου COVID-19. Η προστασία της υγείας μεταξύ των πολιτών που επισκέφτηκαν τις Αστυνομικές Υπηρεσίες, όσο και μεταξύ των συναδέλφων, για την αποφυγή της μετάδοσης, υπήρξε εξαρχής της πανδημίας ύψιστη προτεραιότητα όλων των αστυνομικών λειτουργών.

    Ο εμβολιασμός τούτη τη περίοδο αποτελεί το κύριο προληπτικό όπλο που διαθέτει η Επιστήμη κατά της πανδημίας. Μολονότι η πλειοψηφία των συναδέλφων μας έχει ήδη πραγματοποιήσει τον εμβολιασμό, γίνεται σεβαστή και η βούληση των υπολοίπων, που για προσωπικούς διαφορετικούς λόγους δεν έχουν εμβολιαστεί. Σε κάθε περίπτωση όμως, ο διαχωρισμός των αστυνομικών, από την Υπηρεσία τους, σε εμβολιασμένους και μη, για την διάκριση στο καθήκον εκτέλεσης συγκεκριμένων υπηρεσιών, (πράγμα που παρατηρήθηκε τελευταία), δεν εξυπηρετεί λειτουργικά και θα οδηγήσει σε σοβαρές υπηρεσιακές δυσαρέσκειες και περαιτέρω διχασμό εντός του Σώματος. Περιττεύει δε να αναφέρουμε ότι έτσι θα στερήσει από τη μάχιμη αστυνόμευση σημαντικό αριθμό συναδέλφων μας, που χρειάζονται εκ των πραγμάτων για τη κύρια αποστολή μας, που είναι η πάταξη και η ουσιαστική αντιμετώπιση της εγκληματικότητας.

    Η Ένωσή μας, στάθηκε από την αρχή της πανδημίας, αρωγός στις προσπάθειες των Υπηρεσιών να διατηρήσουν τα υγειονομικά μέτρα στους εργασιακούς χώρους, προσφέροντας εκ των εισφορών της, απαραίτητα υλικά στις Υπηρεσίες της Α.Μ.-Θ., όπως θερμόμετρα, αντισηπτικά, καθαριστικά υγρά, γάντια, καθώς και ατομικές μάσκες προστασίας κατά του κορωνοϊού στα μέλη της.

    Κατόπιν αυτών και συνοψίζοντας, η θέση της Ένωσής μας κωδικοποιημένα είναι:

    α) Ναι στο εμβόλιο, όχι όμως στην υποχρεωτικότητα του,

    β) Όχι στα τιμωρητικά μέτρα όπως αυτά της αναστολής εργασίας (που ξεκίνησαν σε άλλους κλάδους), γιατί δεν περισσεύει κανείς,

    γ) Ενίσχυση της προσπάθειας για επιστημονική ενημέρωση αναφορικά με τα οφέλη του εμβολιασμού και τα μέτρα προφύλαξης από τον κορονοϊό,

    δ) Μη διαχωρισμός των αστυνομικών σε κατηγορίες με αποκλειστικό κριτήριο τον εμβολιασμό τους,

    ε) Απαλλαγή από την καταβολή δαπάνης διενέργειας διαγνωστικών τεστ στην οποία υποβάλλονται οι μη εμβολιασμένοι αστυνομικοί, προκειμένου να εκτελέσουν διατεταγμένη υπηρεσία.

    Επί τη ευκαιρία, καλούμε την θεσμική παρέμβαση της Ομοσπονδίας ΠΟΑΞΙΑ στη ηγεσία του Σώματος, προκειμένου υποστηριχτούν – προωθηθούν οι θέσεις μας σε κεντρικό επίπεδο».




    Κορονοϊός – Ιταλία | Προσωρινή «αντικατάσταση» για τους εργαζόμενους που δεν διαθέτουν πιστοποιητικό εμβολιασμού

    Ηκυβέρνηση της Ιταλίας αποφάσισε ότι οι επιχειρήσεις με λιγότερο από δεκαπέντε υπαλλήλους θα μπορούν να αντικαθιστούν, προσωρινά, τους εργαζόμενους που δεν διαθέτουν «πράσινο πάσο», όπως λέγεται στην γείτονα το πιστοποιητικό εμβολιασμού.

    Η κάθε αντικατάσταση δεν θα πρέπει να ξεπερνά τις δέκα ημέρες και οι εργαζόμενοι χωρίς «πάσο» θα παύονται, μεν, των καθηκόντων τους, αλλά δεν θα μπορούν να απολύονται, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ ΜΠΕ.

    Οι εμπορικές ενώσεις της χώρας, βέβαια, υπογραμμίζουν ότι με αντικαταστάσεις τόσο μικρής διάρκειας, υπάρχει κίνδυνος να δημιουργηθούν δυσκολίες στην ομαλή λειτουργία των καταστημάτων.

    «Με το green pass προστατεύονται και οι εργαζόμενοι, ενώ θα δοθεί, ως γνωστόν, ένας μήνας περιθώριο ώστε όποιος το επιθυμεί να μπορεί να πάει να εμβολιαστεί και να εξασφαλίσει το πάσο», δήλωσε ο Ιταλός υπουργός Εργασίας Αντρέα Ορλάντο.

    «Προσπαθήσαμε να λάβουμε υπόψη και τα αιτήματα των συνδικάτων, αλλά δεν κατέστη πάντα δυνατό, διότι η ευχέρεια κινήσεων μιας τόσο ευρείας κυβερνητικής συμμαχίας, δεν είναι τόσο μεγάλη», πρόσθεσε ο Ορλάντο, σε συνομιλία του με τον διευθυντή της εφημερίδας La Stampa, Mάσιμο Τζανίνι.