Πλεύρης | Σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων απ’ τα μέσα Μαρτίου και κανονικό Πάσχα

Για σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων από τα μέσα Μαρτίου και «κανονικό» Πάσχα έκανε λόγο ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης.

Ο υπουργός εξήγησε πως η Όμικρον μας παρέχει μια αισιοδοξία πως πρόκειται για μια μετάλλαξη μεταδοτική μεν αλλά λιγότερο νοσηρή. «Βλέπουμε ότι σιγά-σιγά και η εμβολιαστική κάλυψη έχει φτάσει σε ένα πολύ υψηλό επίπεδο συγκριτικά με το επίπεδο του Σεπτεμβρίου. Έτσι, κατά την εκτίμηση και των ειδικών, τουλάχιστον για τους επόμενους έξι μήνες συνεχώς θα ερχόμαστε κοντά στην κανονικότητα. Ήδη μέσα στον Μάρτιο θα αρθούν τα περισσότερα μέτρα που υπάρχουν και θα πάμε σε ένα κανονικό Πάσχα και καλοκαίρι κοντά στην κανονικότητα τουλάχιστον για τους εμβολιασμένους. Αλλά δεν πρέπει να υπάρχει εφησυχασμός, γιατί δεν ξέρουμε πώς μπορεί να γυρίσει η πανδημία το φθινόπωρο», ανέφερε.

Για το θέμα των μη εμβολιασμένων υγειονομικών, ο κ. Πλεύρης σημείωσε: «Αυτή τη στιγμή, τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον, δύο πράγματα μπορούν να γίνουν. Το ένα είναι αυτό το οποίο έχω εισηγηθεί, δεν έχω κρυφτεί, το έχω εισηγηθεί, είναι δική μου εισήγηση και πιστεύω και ότι θα γίνει και αποδεκτή, έχει να κάνει με το ότι θα πρέπει πλέον, για να υπηρετεί κανείς στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, να είναι τυπικό προσόν ο εμβολιασμός. Και αυτό, με συγχωρείτε, είναι ένα θέμα και εκτός πανδημίας. Είναι ένα θέμα που συνδέεται με την επιστήμη και με το πόσο θέλεις το προσωπικό το οποίο υπηρετεί στο Εθνικό Σύστημα Υγείας να σέβεται την επιστήμη για την οποία βρίσκεται στις συγκεκριμένες θέσεις. Άρα, εάν τεθεί ως τυπικό προσόν ο εμβολιασμός, προφανώς 31 Μαρτίου που λήγει η αναστολή τους, θα κληθούν να επιλέξουν, πλέον, αν θα παραμείνουν στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, ή αν θα παραμείνουν ανεμβολίαστοι δεν θα εργάζονται στο Εθνικό Σύστημα Υγείας.

Η δεύτερη θέση είναι ότι, για όσο διαρκεί η πανδημία, και όταν λέμε για όσο διαρκεί η πανδημία όταν αυτή τη στιγμή ανανεώνουμε συμβάσεις επικουρικού προσωπικού μέχρι το τέλος του έτους, όταν παίρνουμε αντι-ιικά φάρμακα μέχρι το τέλος του έτους, όταν παίρνουμε εμβόλια προκειμένου να καλύψουμε τον πληθυσμό τουλάχιστον μέχρι το τέλος του έτους, είναι ξεκάθαρο ότι σε αυτό το χρονικό διάστημα, δηλαδή αν δεν το βάλουμε ως τυπικό προσόν και πούμε ότι απλώς θα ναι σε αναστολή για όσο διαρκεί η πανδημία, δεν θα μπορούν να επιστρέψουν. Άρα 1η Απριλίου δεν πρόκειται να επιστρέψουν. Ή θα τεθούν εκτός συστήματος υγείας ή θα παραμείνουν σε αναστολή μέχρι κάπου να ειπωθεί ότι δεν υπάρχει πανδημία κορωνοϊού. Λογικές, όμως, να πιεστούμε να εκβιαστούμε από ανθρώπους οι οποίοι έχουν επιλογή και επιλέγουν να μην ακολουθήσουν την επιστήμη, με συγχωρείτε, δεν θα το κάνουμε».

zougla.gr




Κορωνοϊός | Τι αλλάζει τον Μάρτιο στην επιδημία και τους εμβολιασμούς

Με βάρος αλλά και αισιοδοξία εισέρχεται η χώρα στον Μάρτιο: με το βάρος των 2.360 νεκρών και των 3.270 νοσηλευομένων στις κλινικές covid της χώρας που αφήνει πίσω του ο Φεβρουάριος αλλά και τη συγκρατημένη χαρά που γεννά η σταθερή υποχώρηση του επιδημικού κύματος, παρότι σκιάζεται από τα μαύρα σύννεφα του πολέμου στην Ουκρανία, όπως επισήμανε κατά τη χθεσινή ενημέρωση η πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών, κυρία Μαρία Θεοδωρίδου.

Όπως φαίνεται ο Μάρτιος θα αποτελέσει έναν μήνα -γέφυρα, από το πεδίο της επιδημίας κορωνοϊού προς εκείνο της κανονικότητας, με όσες μεταβάσεις και αλλαγές θα απαιτηθούν, και πάντοτε υπό την αίρεση ότι κάποια νέα μετάλλαξη δεν ανατρέψει τον σχεδιασμό των επιστημονικών και υγειονομικών αρχών.

Η παραλαβή νέων πρωτεϊνικών εμβολίων, η επιστροφή στη νοσοκομειακή πραγματικότητα προ covid για τις δομές του ΕΣΥ και η αναθεώρηση των μέτρων προστασίας έναντι του κορωνοϊού έχουν ήδη δρομολογηθεί.

«Ελευθερία» και με πρωτεϊνικά εμβόλια

Το πρωτεϊνικό εμβόλιο της Novavax προστίθεται στην εμβολιαστική φαρέτρα της «Ελευθερίας» από αύριο, Τετάρτη 2 Μαρτίου, οπότε η χώρα θα παραλάβει τις πρώτες δόσεις από τις συνολικά 474.000 δόσεις που αναμένει. Όπως ανακοίνωσε χθες κατά την ενημέρωση για την εμβολιαστική εκστρατεία ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, κ. Μάριος Θεμιστοκλέους, η πλατφόρμα για το κλείσιμο των ραντεβού, που σημειωτέον αφορά μόνο τον βασικό εμβολιασμό και όχι την αναμνηστική δόση, ανοίγει σήμερα το μεσημέρι ενώ ο πρώτος εμβολιασμός με το συγκεκριμένο σκεύασμα θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 5 Μαρτίου.

Πρόκειται για ένα εμβόλιο που όπως είχε πει η κυρία Θεοδωρίδου «μπορεί να προσφέρει πολύ σημαντικό έργο προς δυο κατευθύνσεις, να προσεγγιστούν οι διστακτικοί ανεμβολίαστοι και να αυξηθεί το ποσοστό της εμβολιαστικής κάλυψης σε μέρη μη προνομιούχα». Η τεχνολογία του πρωτεϊνικού εμβολίου είναι παλαιά, της δεκαετίας του ’80 και με αυτή έχουν παραχθεί εμβόλια όπως της γρίπης, της ηπατίτιδας, του κοκκύτη και άλλα.

Όλα τα εμβόλια έναντι του κορωνοϊού στοχεύουν στην επιφανειακή πρωτεϊνική ακίδα του ιού. Στα εμβόλια mRNA, όπως είναι το Pfizer και το Moderna, δίνονται οι γενετικές πληροφορίες και ο ίδιος ο οργανισμός συνθέτει την πρωτεΐνη που προκαλεί και την παραγωγή των αντισωμάτων. Στα εμβόλια με ιικό φορέα, όπως είναι το AstraZeneca και το Johnson & Johnson, χρησιμοποιείται ένας μη αναπαραγώγιμος ιός, όπως είναι ο αδενοϊός, που διαβιβάζει με ασφάλεια τον γενετικό κώδικα στα σωματικά κύτταρα που παράγουν πάλι την πρωτεΐνη ακίδα. Στο νέο εμβόλιο Nuvaxovid της Novavax η έκδοση της πρωτεΐνης ακίδας που έχει παραχθεί στο εργαστήριο, χορηγείται έτοιμη, δηλαδή δεν την παράγει ο οργανισμός.

Ωστόσο, υπογράμμισε ο κ. Θεμοστοκλέους ότι «πλέον θα είναι φθίνουσα η πορεία των εμβολιασμών και συνεπώς ολοκληρώνεται η εμβολιαστική περίοδος». Η ζήτηση των εμβολιασμών είναι ευλόγως μειωμένη, όπως εξήγησε, γιατί έχει καλυφθεί σε μεγάλο ποσοστό πια ο πληθυσμός έναντι του κορωνοϊού. Ειδικότερα, ανέφερε ότι:

-το 96% όσων έληξε το πιστοποιητικό εμβολιασμού μερίμνησαν για την ενισχυτική δόση,

-το 92% των δικαιούχων πραγματοποίησε την τρίτη δόση και το 1,3% την έχει προγραμματίσει

-η χώρα έφτασε τα επίπεδα της ΕΕ στους εμβολιασμούς του γενικού πληθυσμού τόσο αναφορικά με την πρώτη δόση (74,9%) όσο και με τους ολοκληρωμένους (71,7%).

Την ίδια στιγμή παραμένουν ανεμβολίαστοι και απροστάτευτοι απέναντι στον ιό και τη λοίμωξη covid 317.962 πολίτες ηλικίας άνω των 60 χρόνων, οι οποίοι πλέον είναι αντιμέτωποι με το πρόστιμο που τους επιβλήθηκε για την παράβαση της υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού τους τον Ιανουάριο. Το πρόστιμο του Ιανουαρίου ήταν 50 ευρώ (μειωμένο διότι ο νόμος ίσχυε από τις 16 Ιανουαρίου). Στο μέσο Μαρτίου εφόσον παραμένουν ανεμβολίαστοι θα κληθούν να πληρώσουν το ποσό των 100 ευρώ που είναι το πρόστιμο του Φεβρουαρίου.

Επιστροφή στο ΕΣΥ των non covid ασθενών

Ο αριθμός των ημερησίων κρουσμάτων διατηρείται σε υψηλά επίπεδα στις 16.000 με 17.000 κρούσματα, ωστόσο με τη σαφή αποσύνδεση ιικού φορτίου και νοσηλειών που χαρακτηρίζει τη μετάλλαξη Omicron, οι αρμόδιοι στο υπουργείο Υγείας ετοιμάζονται να υλοποιήσουν το σχέδιο αποκλιμάκωσης των κλινών covid στο ΕΣΥ από τα μέσα Μαρτίου. Η 15η Μαρτίου έχει προσδιοριστεί από το υπουργείο Υγείας ως η απαρχή της επιστροφής στο ΕΣΥ όλων των ασθενών που μέχρι τώρα βρίσκονταν σε λίστα αναμονής για μη επείγοντα περιστατικά.

Υπενθυμίζεται ότι στα νοσοκομεία της χώρας οι νοσηλευόμενοι λόγω covid ανέρχονται σε περίπου 3.270 με τους 2.470 να είναι σε απλές κλίνες και τους άλλους σε ειδικές Μονάδες. Οι διασωληνωμένοι είναι 413. Είναι προφανές πως οι σκληροί επιδημιολογικοί δείκτες που καταγράφουν πτώση, προδιαγράφουν ήδη λιγότερο επιβαρυμένο τον μήνα που ξεκινά σήμερα.

Η διοίκηση κάθε Υγειονομικής Περιφέρειας αξιολογώντας τα δεδομένα και τις εκτιμήσεις για την επιδημία αλλά και τις συνολικές ανάγκες των ασθενών, θα υποβάλλει στο υπουργείο Υγείας την πρότασή της με το ακριβές χρονοδιάγραμμα παραχώρησης κλινών covid στις γενικές κλίνες κάθε νοσοκομείου. Ομοίως θα απελευθερώνει κλίνες ΜΕΘ covid όταν το επιτρέπει η κατάσταση αλλά και χειρουργικές αίθουσες, οι οποίες προϋποθέτουν επίσης διαθέσιμες κλίνες ΜΕΘ. Κάθε αποδέσμευση κλινών θα οδηγεί σε επιστροφή και του προσωπικού στην προτέρα θέση του, στις ειδικές και γενικές κλινικές από όπου μετακινήθηκε για τις ανάγκες της επιδημίας. Στη συνέχεια και με βάση πάντα τις ανάγκες των ασθενών λόγω κορωνοϊού θα διακοπούν οι συμβάσεις με τις ιδιωτικές κλινικές που έχουν παραχωρήσει κλίνες covid.

Χαλάρωση των μέτρων για τον κορωνοϊό

Αρκετές ευρωπαϊκές χώρες έχουν σημάνει λήξη συναγερμού και έχουν καταργήσει βασικά περιοριστικά μέτρα τα οποία έγιναν τρόπος ζωής για όλους μας τα προηγούμενα δύο χρόνια. Η Ελλάδα, όπως, όπως έχουν αναφέρει οι ειδικοί, χρειάζεται να διανύσει ακόμη κάποια απόσταση μέχρι το στάδιο της πλήρους απελευθέρωσης των μέτρων.

«Κάθε χώρα πρέπει να βρει το δικό της κατάλληλο μονοπάτι για τη μετάβαση στην κανονικότητα, βασιζόμενη στα επιδημιολογικά δεδομένα και στη δημογραφία της. Ειδικά για την Ευρώπη το πλάνο ελευθερίας είναι η επόμενη προτεραιότητα» είπε πρόσφατα ο καθηγητής Παθολογίας-Λοιμωξιολογίας της Ιατρικής Σχολής Αθηνών, κ. Σωτήρης Τσιόδρας, περιγράφοντας πως θα κινηθεί και η Ελλάδα εντός της ευρωπαϊκής οικογένειας.

Το επόμενο μέτρο που θα αρθεί στη χώρα μας είναι η χρήση μάσκας στους εξωτερικούς χώρους χωρίς συνωστισμό. Το θέμα απασχόλησε την Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων την περασμένη Τετάρτη, με τους ειδικούς να αποφασίζουν ότι είναι πρώιμη η κατάργηση της μάσκας αν δεν υποχωρήσουν περαιτέρω οι σκληροί δείκτες της επιδημίας αλλά και δεν απομακρυνθούμε από τις καιρικές συνθήκες του χειμώνα που ευνοούν τη μετάδοση του κορωνοϊού. Ιδίως για την παρούσα συγκυρία οι επιστήμονες ήταν επιφυλακτικοί έως αρνητικοί για την κατάργηση του μέτρου της μάσκας και λόγω του τριημέρου της Αποκριάς και των εκδηλώσεων, οικογενειακών, κοινωνικών και άλλων που θα τη συνοδεύουν και που θεωρήθηκε πολύ πιθανό να οδηγήσει σε πυροδότηση των κρουσμάτων και των νοσηλειών σε ανεμβολίαστους.

Σε ό,τι αφορά τη χρήση μάσκας σε εσωτερικούς χώρους είναι βέβαιο ότι θα μας συνοδεύει επί μήνες. Πιθανόν να μην είναι υποχρεωτική αλλά θα υπάρχει ισχυρή σύσταση για τους ευάλωτους και τους ηλικιωμένους.




Κορονοϊός: 124 κρούσματα στην Καβάλα – 8 Θάσο – Δείτε τα κρούσματα σε όλη την Ελλάδα

Ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε σήμερα (26/2) 11.883 νέα κρούσματα κορονοϊού.

Στην Αττική καταγράφηκε τετραψήφιος αριθμός μολύνσεων, με 4.459 κρούσματα, ενώ η Θεσσαλονίκη ακολουθεί με 1.234. Επίσης στην Καβάλα εντοπίστηκαν 124, στην Θάσο 8, στον Έβρο 113 και στην Δράμα 75.  

Αναλυτικά, η γεωγραφική κατανομή των σημερινών κρουσμάτων:

 




Κορονοϊός: 193 νέα κρούσματα σήμερα στην Καβάλα – 160 στις Σέρρες και 697 στην ΑΜΘ

15.909 νέα κρούσματα σήμερα στην Ελλάδα ανακοίνωσε ο ΕΟΔΥ. 433 διασωληνώσεις, 63 θάνατοι συμπολιτών μας από κορονοϊό. Ποια είναι η κατάσταση σε Αττική και Θεσσαλονίκη.

Ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) ανακοίνωσε το απόγευμα της Παρασκευής (25/02) ότι τα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα νέα κρούσματα του κορονοϊού είναι 15.909 , εκ των οποίων 48 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας.

Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 2.385.304 (ημερήσια μεταβολή +0.7%), εκ των οποίων 49.6% άνδρες. Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 299θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 2.315 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

Τα κρούσματα σήμερα στην Αττική

Στην Αττική σήμερα, 25/02/2022 εντοπίστηκαν 5.562 νέα κρούσματα σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ. Η κατανομή των κρουσμάτων στην Αττική σήμερα είναι εξής:

  • Ανατολική Αττική 734
  • Βόρειος Τομέας Αθηνών 956
  • Δυτική Αττική 195
  • Δυτικός Τομέας Αθηνών 745
  • Κεντρικός Τομέας Αθηνών 1.499
  • Νότιος Τομέας Αθηνών 639
  • Πειραιάς 674
  • Νήσοι 120

Αναλυτικά η διασπορά των νέων κρουσμάτων σήμερα στην υπόλοιπη Ελλάδα

Η κατανομή των νέων κρουσμάτων σήμερα του κορονοϊού στην Ελλάδα (εκτός Αττικής), ανά περιφερειακή ενότητα, είναι η εξής:

  • Θεσσαλονίκη 1.600
  • Άγιο Όρος 1
  • Αιτωλοακαρνανία 306
  • Άνδρος 11
  • Αργολίδα 126
  • Αρκαδία 112
  • Άρτα 67
  • Αχαΐα 533
  • Βοιωτία 165
  • Γρεβενά 25
  • Δράμα 82
  • Έβρος 159
  • Εύβοια 327
  • Ευρυτανία 26
  • Ζάκυνθος 58
  • Ηλεία 172
  • Ημαθία 118
  • Ηράκλειο 779
  • Θάσος 13
  • Θεσπρωτία 32
  • Θήρα 13
  • Ιθάκης 15
  • Ικαρία 8
  • Ιωάννινα 326
  • Καβάλα 193
  • Κάλυμνος 38
  • Καρδίτσα 113
  • Κάρπαθος 27
  • Καστοριά 61
  • Κέα-Κύθνος 26
  • Κέρκυρα 158
  • Κεφαλλονιά 53
  • Κιλκίς 87
  • Κοζάνη 211
  • Κορίνθια 186
  • Κως 103
  • Λακωνία 83
  • Λάρισα 370
  • Λασίθι 121
  • Λέσβος 168
  • Λευκάδα 34
  • Λήμνος 24
  • Μαγνήσια 263
  • Μεσσηνία 258
  • Μήλος 8
  • Μύκονος 26
  • Νάξος 42
  • Ξάνθη 136
  • Πάρος 38
  • Πέλλα 138
  • Πιερία 100
  • Πρέβεζα 85
  • Ρέθυμνο 154
  • Ροδόπη 114
  • Ρόδος 190
  • Σάμος 89
  • Σέρρες 160
  • Σποράδες 6
  • Σύρος 22
  • Τήνος 11
  • Τρίκαλα 179
  • Φθιώτιδα 172
  • Φλώρινα 55
  • Φωκίδα 47
  • Χαλκιδική 131
  • Χανιά 265
  • Χίος 102
  • Υπό διερεύνηση 377

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 63, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 25.668 θάνατοι. Το 95.1% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 433 (64.0% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 67 έτη. To 88.2% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Μεταξύ των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι, 313 (72.29%) είναι ανεμβολίαστοι ή μερικώς εμβολιασμένοι και 120 (27.71%) είναι πλήρως εμβολιασμένοι. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 4.249 ασθενείς.

Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 262 (ημερήσια μεταβολή -21.32%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 332 ασθενείς.

Διενέργεια τεστ

Το τελευταίο 24ωρο πραγματοποιήθηκαν 23.271 μοριακά τεστ και 333.062 rapid test. Σε σύνολο 356.333 τεστ η θετικότητα υπολογίζεται σε 4,46%.

www.news247.gr



Σωτηρόπουλος | Τελειώνουμε με την πανδημία – Αναμενόμενο να υπάρχει ύφεση κρουσμάτων

Ηταν αναμενομενο να υπαρχει υφεση της πανδημίας υπογραμμίζει στο Radio ENA 9,5 ο ιδιώτης γιατρός Μιχάλης Σωτηρόπουλος.

Βεβαίως πάμε καλύτερα, έχει αυξηθεί και η εμβολιαστική κάλυψη αλλά υπάρχει και ένα πολύ σημαντικό ποσοστό το οποίο έχει νοσήσει. Αυτό που παρατηρείται μάλιστα κυρίως στους ανεμβολίαστους είναι επαναλοιμώξεις με κορωνοϊό οι οποίες ευτυχώς λόγω Όμικρον είναι πολύ πιο ήπιες.

Θεωρώ πως τελειώνουμε με την πανδημία. Σίγουρα θα χρειάζεται να προχωρούμε σε εμβόλιο κατά της covid-19 κάθε χρόνο όπως είναι αυτό της γρίπης αλλά δεν θα χρειαστεί να πάρουμε έξτρα μέτρα ή να πάμε σε lockdown.




Παγώνη | Θα κάνουμε Πάσχα στο χωριό – Τι είπε για την τέταρτη δόση

Για τις εξελίξεις στο μέτωπο του κορονοϊού και πώς προχωράμε προς το Πάσχα μίλησε η πρόεδρος της ΕΙΝΑΠ, Ματίνα Παγώνη.

«Σταδιακά αρχίζουν και μειώνονται τα κρούσματα. Θα μειωθούν και οι νεκροί και οι διασωληνωμένοι, αλλά σταδιακά. Και ο Μάρτης θα είναι ίδιος στους δείκτες αυτούς. Στα νοσοκομεία οι ασθενείς που νοσηλεύονται είναι μειωμένοι. Αυτό συμβαίνει επειδή η Όμικρον και οι υποπαραλλαγές της έχουν πιο απλά συμπτώματα» εξήγησε η κυρία Παγώνη μιλώντας στο Mega.

«Με τα δεδομένα που έχουμε το Πάσχα θα είναι στο χωριό. Όλοι το περιμένουν» πρόσθεσε.

Πότε θα πετάξουμε τις μάσκες

«Δεν έχουμε φτάσει στα ποσοστά εμβολιασμού που θα έπρεπε για να πετάξουμε τις μάσκες. Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή και αυτές τις ημέρες, τις οποίες βέβαια ο κόσμος δε διασκέδασε. Σε φρενάρουν οι εικόνες από την Ουκρανία, δεν έχεις διάθεση για διασκέδαση» σημείωσε η κυρία Παγώνη αναφορικά με το πότε θα πετάξουμε τις μάσκες.

«Ας μην τρέχουμε για την τέταρτη δόση»

«Για την τέταρτη δόση, ας μην τρέχουμε, ας κάνουμε την 3η δόση. Όταν χρειαστεί να κάνουμε 4η, ή ετήσια δόση, ή οτιδήποτε, η επιτροπή θα εισηγηθεί και θα προχωρήσουμε. Η 3η δόση είναι η ασφάλεια για όλους μας. Όποιος έχει κάνει 3η δόση, δεν υπάρχουν θάνατοι, είναι ελάχιστοι. Όποιος την έχει κάνει δε θα πεθάνει» τόνισε κλείνοντας η κυρία Παγώνη.




Κορονοϊός | Τα εμβόλια είχαν ανοσία το λιγότερο έξι μήνες, πριν έρθει η μετάλλαξη Όμικρον

Νέα δεδομένα στην ανοσία που προσφέρουν τα εμβόλια έναντι του κορονοϊού βγήκαν στη δημοσιότητα και δείχνουν υψηλή προστασία, όμως πριν την έλευση της μετάλλαξης Όμικρον.

Με βάση τα στοιχεία, εάν πλέον κυκλοφορούσε μόνο η παραλλαγή Δέλτα, μπορεί να μην ήταν αναγκαίες οι ενισχυτικές δόσεις, αφού ακόμη και το μονοδοσικό εμβόλιο της Johnson & Johnson είχε θεαματικά αποτελέσματα.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του technologynetworks.com, τα δεδομένα προκύπτουν από έρευνα που έκαναν ερευνητές της Σχολής Δημόσιας Υγείας Johns Hopkins και του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. Η μελέτη δημοσιεύτηκε στις 21 Φεβρουαρίου στο «The Lancet» και συνολικά εξετάστηκαν δεδομένα εμβολιασμού που δημοσιεύθηκαν πέρυσι από τις 17 Ιουνίου έως τις 2 Δεκεμβρίου.

Οι ειδικοί διαπίστωσαν ότι το επίπεδο προστασίας από τη μόλυνση από τον ιό μειώθηκε 21% κατά μέσο όρο, ένα έως έξι μήνες μετά τον πλήρη εμβολιασμό. Παράλληλα, το επίπεδο προστασίας από σοβαρή νόσηση μειώθηκε μόνο 10% στο ίδιο διάστημα.

«Υπάρχει μια ένδειξη ότι η αποτελεσματικότητα του εμβολίου μειώνεται με την πάροδο του χρόνου, αν και είναι ενθαρρυντικό ότι η προστασία από σοβαρή ασθένεια – η πιο ανησυχητική έκβαση – φαίνεται να διατηρείται καλά», είπε η Melissa Higdon, MPH, επιστημονική συνεργάτιδα στο Τμήμα Διεθνούς Υγείας και μέλος του International Vaccine Access Center (IVAC) στο Bloomberg School.

Γιατί φάνηκε μείωση ανοσίας, πριν την Όμικρον

Μεταξύ άλλων, οι ερευνητές ανέλυσαν τα στοιχεία για να διαπιστώσουν τον λόγο, που φάνηκε μείωση της ανοσίας, πριν έρθει η μετάλλαξη Όμικρον και ανατρέψει την κατάσταση.

Μια ανάλυση των λοιμώξεων της μετάλλαξης Δέλτα μετά τον εμβολιασμό, έδειξε μείωση της προστασίας με την πάροδο του χρόνου, υποδηλώνοντας ότι η μείωση της ανοσίας – αντί για αλλαγές στην προστασία έναντι της Δέλτα – ήταν ο κύριος λόγος για τη μείωση της αποτελεσματικότητας του εμβολίου πριν από την Όμικρον.

«Η Όμικρον εξακολουθεί να είναι διαδεδομένη σε πολλά μέρη του κόσμου, επομένως θα είναι κρίσιμο για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής που σχετίζονται με τον COVID-19 να δώσουν προσοχή στις μελέτες αποτελεσματικότητας των εμβολίων στο πλαίσιο της Όμικρον, καθώς και σε οποιεσδήποτε μελλοντικές παραλλαγές — και να αξιολογήσουν την αποτελεσματικότητα σε εκτεταμένη χρονικές περιόδους μετά τον εμβολιασμό, συμπεριλαμβανομένου του εμβολιασμού με αναμνηστικές δόσεις», σημείωσε χαρακτηριστικά η Higdon.




Κορονοϊός | Αποφασίζουν σήμερα οι επιστήμονες για τα μέτρα – Πως θα κάνουμε καρναβάλι και πως Πάσχα

Βήμα σημειωτόν ώσπου να αποκλιμακωθούν οι “σκληροί” δείκτες της πανδημίας του κορονοϊού. 

Αυτή είναι η άποψη που επικρατεί μεταξύ κυβέρνησης και επιστημόνων, όσον αφορά στον σχεδιασμό για την άρση των περιοριστικών μέτρων κατά της πανδημίας.

Ο σταθερά, τον τελευταίο καιρό, αυξημένος αριθμός των θανάτων (108 χτες) και των διασωληνωμένων (524), βάζει φρένο στις συζητήσεις για επιστροφή σε ρυθμούς κανονικότητας, μέσα στον αμέσως επόμενο διάστημα, παρ’ ότι αυτή είναι η τάση και ήδη εφαρμόζεται σε κάποιες χώρες της Ευρώπης.

Αύξηση του αριθμού των φιλάθλων στα γήπεδα

Έτσι, σήμερα (09.02.2022), στη συνεδρίαση της Επιτροπής των Εμπειρογνωμόνων η κυβέρνηση έχει κάνει μία μόνο εισήγηση.

Ζήτησε να εξεταστεί η αύξηση των φιλάθλων στα γήπεδα, από το 10% της χωρητικότητας που είναι σήμερα, με εφαρμογή του μέτρου από την ερχόμενη Δευτέρα, ώστε να αφορά στην αγωνιστική της μεθεπόμενης Κυριακής, 20 Φεβρουαρίου.

Επιστρέφουν οι όρθιοι στη διασκέδαση;

Το θέμα της επιστροφής των ορθίων θαμώνων στη διασκέδαση, παρ’ ότι έχει συζητηθεί με τους επιστήμονες, φαίνεται προς το παρόν να “παγώνει”, και πάντως η κυβέρνηση δηλώνει πως ο τελευταίος λόγος ανήκει στους ειδικούς.

Επιφυλάξεις και φόβοι για καρναβαλικές εκδηλώσεις

Οι Επιστήμονες θα λάβουν σήμερα αποφάσεις και για τις καρναβαλικές εκδηλώσεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο συνωστισμός στις αποκριάτικες συγκεντρώσεις δημιουργεί μεγάλες επιφυλάξεις στους ειδικούς, δεδομένου ότι το Σύστημα Υγείας είναι σταθερά επιβαρυμένο για να δεχτεί την αύξηση των κρουσμάτων που θα πυροδοτούσαν μαζικές γιορτές.

Επιπλέον είναι διάχυτη η εκτίμηση ότι στα τέλη Φεβρουαρίου, στην τελική ευθεία για τις απόκριες, η επιδημιολογική εικόνα θα είναι επιβαρυμένη.

Πάσχα στο χωριό, εκτός απροόπτου

Ο ορίζοντας άρσης των περιοριστικών μέτρων, ή τουλάχιστον της συντριπτικής πλειοψηφίας τους, τοποθετείται το Πάσχα, στα τέλη Απριλίου. Προϋπόθεση να μην προκύψει κάποιο απρόοπτο, όπως για παράδειγμα μία νέα μετάλλαξη.

Το Πάσχα στο χωριό φέτος, μετά από δύο χρόνια περιπέτειας με την πανδημία, φαίνεται ορατό. Η αποκλιμάκωση των σκληρών δεικτών της πανδημίας ως τότε, σε συνδυασμό με την ανοσοποίηση του πληθυσμού – είτε μέσω των εμβολίων ή λόγω της νόσησης – αλλά και τα φάρμακα, εκτιμάται ότι θα ανοίξουν τον δρόμο τον Απρίλιο για επιστροφή σε κανονικότητα. Η μάσκα όμως φαίνεται ότι θα είναι το τελευταίο όλων των μέτρων, που θα αρθεί.

Παραμένουν οι περιορισμοί στους ανεμβολίαστους

Σύμφωνα με πληροφορίες αλλαγές δεν συζητώνται όσον αφορά στα “προνόμια” των εμβολιασμένους και στους περιορισμούς στους ανεμβολίαστους.

“Το ποσοστό κάλυψης του εμβολιασμού στη χώρα έχει φτάσει πλέον τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους. Αυτό, όμως, δεν επιτρέπει εφησυχασμούς, δεν σημαίνει ότι τελειώσαμε. Συνεχώς θα πρέπει να προσπαθούμε να πείσουμε όσους είναι ανεμβολίαστοι να εμβολιάζονται. Και αυτό που είναι πάρα πολύ καθαρό είναι ότι θα εξακολουθούν να υπάρχουν συγκεκριμένα προνόμια σε αυτούς που έχουν το πιστοποιητικό εμβολιασμού, σε σχέση με τους συμπολίτες μας που επιμένουν να παραμένουν ανεμβολίαστοι” δήλωσε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου.

Τα στοιχεία για τους εμβολιασμούς σε Ελλάδα και Ευρώπη

Σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία:

-Περισσότερο από 7.790.000 συμπολίτες μας έχουν εμβολιαστεί με τουλάχιστον μία δόση, που αντιστοιχεί σε ποσοστό 74,2% του γενικού πληθυσμού (έναντι 74,4% στην Ευρώπη) και 83,9% του ενήλικου πληθυσμού (έναντι 85% στην Ε.Ε.).

-Περισσότεροι από 7.380.000 συμπολίτες μας έχουν ολοκληρώσει τον εμβολιασμό τους, που αντιστοιχεί σε ποσοστό 70,3% του γενικού πληθυσμού (έναντι 70,4% στην Ευρώπη) και 79,6% του ενήλικου πληθυσμού (έναντι 81,7% στην Ε.Ε.).

-Αναμνηστική δόση έχουν κάνει σχεδόν 5 εκατ. πολίτες (ποσοστό 85,2% των δικαιούχων), ενώ έχουν προγραμματίσει το ραντεβού τους ακόμη 146.000 πολίτες (ποσοστό 2,5%).




Κοροναϊός | Πλησιάζει το τέλος της πανδημίας;

Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι το τέλος της πανδημίας του κοροναϊού πλησιάζει αλλά θα μάθουμε να ζούμε με την COVID-19.

Αναλυτικότερα, επισημαίνουν ότι το στέλεχος Όμικρον του SARS-CoV-2 έχει οδηγήσει σε ένα σφοδρό κύμα της πανδημίας COVID-19 σε όλο τον πλανήτη.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, πάνω από το 50% του παγκόσμιου πληθυσμού θα έχει μολυνθεί με το στέλεχος Όμικρον μεταξύ Νοεμβρίου 2021 και Μαρτίου 2022.

Οι γιατροί της Θεραπευτικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ Θεοδώρα Ψαλτοπούλου, Γιάννης Ντάνασης, Πάνος Μαλανδράκης και Θάνος Δημόπουλος (Πρύτανης ΕΚΠΑ) συνοψίζουν τη πρόσφατη δημοσίευση του Christopher L J Murray σχετικά με το μέλλον της πανδημίας COVID-19 στην έγκριτη επιστημονική επιθεώρηση The Lancet (DOI:https://doi.org/10.1016/S0140-6736(22)00100-3).

Ο ρόλος των ασυμπτωματικών λοιμώξεων

Η ανάλυση του φορτίου της «Όμικρον» εξαρτάται σημαντικά από το ποσοστό των ασυμπτωματικών λοιμώξεων. Μέχρι πριν την εμφάνιση του νέου στελέχους, το ποσοστό των ασυμπτωματικών λοιμώξεων είχε υπολογιστεί στο 40%.

Το αντίστοιχο ποσοστό για το στέλεχος Όμικρον υπολογίζεται στο υπερδιπλάσιο και αγγίζει το 80-90%. Επιπλέον, το ποσοστό των νοσηλευόμενων ασθενών με COVID-19 που χρειάζονται διασωλήνωση ή πεθαίνουν έχει μειωθεί κατά 80-90% στον Καναδά και στη Νότια Αφρική.

Σύμφωνα με στοιχεία από την Ελλάδα κατά το χρονικό διάστημα μεταξύ 21 Δεκεμβρίου 2021 και 17 Ιανουαρίου 2022, παρόλο που ο αριθμός των κρουσμάτων COVID-19 αυξήθηκε κατά σχεδόν 10 φορές, ο αριθμός τον διασωληνωμένων παρέμεινε σταθερός.

Παρά τη μειωμένη βαρύτητα της νόσου, το τεράστιο κύμα λοιμώξεων από «Όμικρον» σημαίνει ότι οι εισαγωγές στα νοσοκομεία αυξάνονται σε πολλές χώρες και θα αυξηθούν τουλάχιστον στο διπλάσιο συγκριτικά με τις εισαγωγές κατά τη διάρκεια των προηγούμενων κυμάτων της πανδημίας. Λαμβάνοντας υπόψη και τον σημαντικό αριθμό των υγειονομικών που θα τεθούν σε καραντίνα λόγω COVID-19, η πίεση στα συστήματα υγείας είναι ιδιαίτερα σημαντική.

Η ταχύτητα εξάπλωσης της Όμικρον είναι τόσο μεγάλη, που η λήψη νέων μέτρων προστασίας από τον SARS-CoV-2 όπως η καθολική χρήση μάσκας προσώπου, ο εμβολιασμός των ανεμβολίαστων και ο αναμνηστικός εμβολιασμός των εμβολιασμένων έχουν ουσιαστική σημασία πριν την εμφάνιση της «Όμικρον» στη χώρα. Στις 17 Ιανουαρίου 2022, το κύμα της «Όμικρον» εμφάνιζε κορύφωση σε 25 χώρες του κόσμου, ενώ η κορύφωση αναμένεται από τώρα έως τη δεύτερη εβδομάδα του Φεβρουαρίου 2022.

Για την τακτική των μηδενικών κρουσμάτων

Βέβαια για τις χώρες που ακολουθούν τακτική μηδενικών κρουσμάτων COVID-19, η εκδήλωση και ο κύκλος του κύματος του Όμικρον αναμένεται να καθυστερήσει. Δεδομένου ότι μέχρι το Μάρτιο του 2022 ένα σημαντικό μέρος του παγκόσμιου πληθυσμού θα έχει μολυνθεί από το στέλεχος Όμικρον, ενώ σε πολλές χώρες θα έχει χορηγηθεί και η τρίτη αναμνηστική δόση στον πληθυσμό, το επίπεδο ανοσίας έναντι στον ιό αναμένεται αρκετά υψηλό παγκοσμίως.

Επομένως, για μερικές εβδομάδες ή και μήνες αναμένεται ύφεση της πανδημίας. Νέες παραλλαγές του SARS-CoV-2 σίγουρα θα εμφανιστούν και μερικές μπορεί να είναι πιο σοβαρές από το στέλεχος Όμικρον. Η ανοσία, είτε προέρχεται από μόλυνση είτε από εμβολιασμό, θα εξασθενίσει με την πάροδο του χρόνου, δημιουργώντας ευκαιρίες για εμμένουσα μετάδοση του SARS-CoV-2. Δεδομένης της πιθανής εποχικότητας του ιού, οι χώρες θα πρέπει να αναμένουν αυξημένη μετάδοση κατά τους χειμερινούς μήνες.

Ωστόσο, οι επιπτώσεις της μελλοντικής μετάδοσης του SARS-CoV-2 στην υγεία θα είναι μικρότερες λόγω της ευρείας προηγούμενης έκθεσης στον ιό, των αναμνηστικών εμβολίων που θα είναι προσαρμοσμένα σε νέα αντιγόνα ή παραλλαγές, της χορήγησης αντιικών φαρμάκων και της γνώσης ότι τα ευάλωτα άτομα μπορούν να προστατευτούν κατά τη διάρκεια μελλοντικών κυμάτων της COVID-19 με μάσκες υψηλής προστασίας και φυσική απόσταση.

Ο Δρ Murray πιστεύει ότι η COVID-19 θα γίνει άλλη μια ασθένεια που θα πρέπει να διαχειρίζονται τα συστήματα υγείας και οι κοινωνίες στο μέλλον. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αριθμός των θανάτων από το Όμικρον φαίνεται να είναι παρόμοιος στις περισσότερες χώρες με τους θανάτους κατά τη διάρκεια μιας σοβαρής περιόδου γρίπης στις χώρες του βόρειου ημισφαιρίου. Η εποχή των έκτακτων μέτρων και των περιορισμών για τον έλεγχο της μετάδοσης του SARS-CoV-2 θα έχει τελειώσει. Μετά το κύμα του στελέχους Όμικρον, η COVID-19 θα επιστρέψει αλλά όχι και η πανδημία.




Εμβόλιο | Πόσες ημέρες μετά την τρίτη δόση έχουμε ανοσία

Περισσότεροι από 4.325.000 πολίτες έχουν ήδη λάβει την αναμνηστική -τρίτη- δόση του εμβολίου για την πρόληψη της λοίμωξης Covid-19, εκ των 5.800.000 δικαιούχων, ενώ ακόμη 560.000 συμπολίτες μας έχουν προγραμματίσει το ραντεβού τους.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό του υπουργείου Υγείας και τη σχετική γνωμοδότηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών, όλοι οι πολίτες 18 ετών και άνω θα πρέπει να έχουν κάνει την αναμνηστική δόση έως και επτά μήνες από την ολοκλήρωση του βασικού εμβολιασμού τους με τα διδοσικά εμβόλια και ως 3 μήνες με το εμβόλιο Johnson& Johnson γιατί από 1 Φεβρουαρίου 2022 δεν θα είναι σε ισχύ το πιστοποιητικό εμβολιασμού τους.

Υπενθυμίζεται ότι η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών έχει εγκρίνει τη χορήγηση τρίτης δόσης και για παιδιά με ανοσοκαταστολή (ηλικίας 12 έως 17 ετών) μετά από παρέλευση τεσσάρων εβδομάδων από τη χορήγηση της δεύτερης δόσης.

Πολλοί λοιπόν είναι εκείνοι που έχουν σπεύσει να κάνουν την αναμνηστική δόση και να παρατείνουν την ισχύ του πιστοποιητικού τους για πρακτικούς λόγους, δηλαδή να κάνουν απλούστερη την καθημερινότητά τους και παράλληλα να απολαμβάνουν της προστασίας του εμβολίου.

Γιατί χρειαζόμαστε την αναμνηστική δόση;

Πολλές μελέτες έχουν δει το φως της δημοσιότητας αναφορικά με την αναγκαιότητα μιας τρίτης δόσης εμβολίου για την προστασία από τον κορωνοϊό.

Η έγκριση της ενισχυτικής δόσης από τις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές (ΕΜΑ, FDA, ΕΟΦ) κρίθηκε απαραίτητη ώστε να παρέχεται συνεχής και καλύτερη προστασία έναντι της λοίμωξης Covid-19, αφού όπως έχει παρατηρηθεί η ανοσία φθίνει με την πάροδο του χρόνου έξι μήνες μετά τον εμβολιασμό των ατόμων με τα εμβόλια Pfizer/BioNTech ή Moderna, ή δύο μήνες μετά τον εμβολιασμό με το εμβόλιο της Johnson.

Η χορήγηση της ενισχυτικής δόσης εμβολίου είναι κατά 95% αποτελεσματική στην πρόληψη της νόσησης από τον κορωνοϊό SARS-CoV-2, ενώ σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νόσων των ΗΠΑ (CDC) σε άτομα ηλικίας άνω των 60 ετών με την τρίτη δόση μειώνεται η θνητότητα κατά 90% και κατά 20 φορές ο κίνδυνος σοβαρής νόσου σε όλες τις ηλικίες.

Οι συνήθεις ανεπιθύμητες ενέργειες μετά την αναμνηστική δόση είναι πόνος, ερυθρότητα και οίδημα στο σημείο του εμβολίου, πυρετός, κεφαλαλγία, μυαλγίες, αρθραλγίες και συχνότερα από τις αρχικές δόσεις μασχαλιαία λεμφαδενοπάθεια σύστοιχα με το σημείο του εμβολιασμού.

Μελέτη του Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης «Γ. Γεννηματάς» σε 129 υγειονομικούς όλων των ηλικιών έδειξε ότι η τρίτη ενισχυτική δόση με εμβόλιο mRNA (Pfizer/BioNTech) -είχαν ιστορικό εμβολιασμού επίσης με mRNA εμβόλιο- «εκτόξευσε» τους τίτλους αντισωμάτων σε επίπεδα ανώτερα από αυτά που είχαν επιτευχθεί με τη δεύτερη δόση. Επίσης διαπιστώθηκε ότι εννέα μήνες μετά τη δεύτερη δόση τα επίπεδα αντισωμάτων είχαν μειωθεί κατά 50%.

Πότε ξεκινά η δράση της αναμνηστικής δόσης;

Κατά τον βασικό εμβολιασμό έναντι της Covid-19 η επίτευξη τίτλων αντισωμάτων για την προστασία από την Covid-19 έπρεπε να μεσολαβήσουν 14 ημέρες από την δεύτερη δόση των mRNA εμβολίων και 28 ημέρες στην περίπτωση του μονοδοσικού εμβολίου.

Στην περίπτωση της αναμνηστικής δόσης όπως έχει εξηγεί χαρακτηριστικά η πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών, Μαρία Θεοδωρίδου, η προστασία είναι άμεση και τα αντισώματα αναπτύσσονται «σε δύο ή τρεις ημέρες από την ημέρα του εμβολιασμού».




Καβάλα | Κατάληψη στο Λύκειο Κρηνίδων για τα κρούσματα και τα μέτρα στα σχολεία

Σε κατάληψη προχωρούν εδώ και 3 ημέρες οι μαθητές του ΓΕΛ Κρηνίδων Καβάλας διαμαρτυρόμενοι για επιπλέον μέτρα στα σχολεία λόγω της πανδημίας.

Ακολουθεί η ανακοίνωση :

Ήδη 25.000 συμμαθητές μας και καθηγητές μας νοσούν. Έχουμε κενά σε καθηγητές δεν παίρνουν κανένα μέτρο για να μην συνεχιστεί η διασπορά για αυτό και το ΓΕΛ Κρηνίδων, αποφάσισε να αντιδράσει ξεκινώντας κατάληψη από την Τρίτη 11/1/2022 στηρίζοντας την συλλογική προσπάθεια των σχολείων πανελλαδικά και τηρώντας όλα τα μέτρα κατά της covid-19 με τα εξής αιτήματα:

Εδώ και τώρα μέτρα αραίωσης στις τάξεις μας. Πως; Με άμεσες προσλήψεις καθηγητών για να σπάσουν τα τμήματα, με χρήση αιθουσών που υπάρχουν στα σχολεία και σε χώρους Δήμων-Περιφερειών και παραμένουν αναξιοποίητες.

Πάρτε πίσω τις προκλητικές συγχωνεύσεις τμημάτων.

Δωρεάν και συχνά ράπιντ τεστ στα σχολεία σε όλους τους μαθητές με ευθύνη του Υπ. Παιδείας, του ΕΟΔΥ και σε συνεργασία με τους Δήμους. Όχι μόνο σελφ τεστ, ξέρουν όλοι πως δεν αρκούν.

Να μην μπαίνουν απουσίες όταν ένας μαθητής είναι υποχρεωτική ή προληπτική καραντίνα, περιμένει αποτελέσματα τεστ.

Να αυξηθεί το όριο απουσιών στη Γ λυκείου.

Σε περίπτωση κρούσματος να γίνεται ιχνηλάτηση και τα απαραίτητα τεστ με ευθύνη του σχολείου σε όλους τους μαθητές. Όχι να τρέχουμε στα ιδιωτικά διαγνωστικά, να “σκάμε” και εκεί 10 ευρώ κάθε τρεις και λίγο.

Να μην εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων σε καμία τάξη, η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και οι περιορισμοί στο μηχανογραφικό.

Προσαρμογή της ύλης των εξετάσεων σε όλες τις τάξεις, ειδικά στην Γ Λυκείου που κάνετε σαν να μη συμβαίνει τίποτα και μας βάζετε να δώσουμε με τεράστια ύλη.

Δωρεάν ενισχυτική διδασκαλία στα παιδιά που το έχουν ανάγκη και είναι ΠΟΛΛΑ!

Με αυτό τον τρόπο θα θέλαμε να λειτουργήσουμε ως παράδειγμα κινητοποίησης όλων των σχολείων του Δήμου μας!

Με απόλυτη υπευθυνότητα

Οι μαθητές του ΓΕΛ Κρηνίδων




Σωτηρόπουλος | “Μικρό καλάθι” για την μείωση των κρουσμάτων – Τι είπε για την 4η δόση

“Μικρό καλάθι” φαίνεται πως κρατούν οι ειδικοί και οι επιστήμονες για την μείωση των κρουσμάτων της Όμικρον στην χώρα. 

Όπως τόνισε στο Radio ENA 90,5 και στον Απόστολο Ατζεμιδάκη ο παθολόγος Μιχάλης Σωτηρόπουλος η μείωση των κρουσμάτων οφείλεται στον φόβο του κόσμου αλλά και στα περιοριστικά μέτρα τα οποία επιβλήθηκαν.

Σχολιάζοντας την παράταση που δόθηκε στα περιοριστικά μέτρα ο κ. Σωτηρόπουλος πρόσθεσε ότι είναι εύλογο να παραπονιούνται οι επαγγελματίες αλλά από την άλλη πλευρά δεν γίνεται να υπάρχει μουσική στα καταστήματα και να πεθαίνουν 100 άτομα την ημέρα.

Όσον αφορά τους εμβολιασμούς παρατήρησε ότι εκεί υπάρχει σημαντική αύξηση. Έκανε λόγο ότι και αυτό υπάρχει φόβος των πολιτών για την μετάλλαξη Όμικρον ενώ σημαντική ήταν και η επιβολή του προστίμου.

Τέλος όσον αφορά την 4η δόση ο ίδιος δεν έκρυψε τις επιφυλάξεις του, καθώς όπως τόνισε αρκετοί είναι οι ειδικοί και οι επιστήμονες οι οποίοι κάνουν λόγο πως η όποια συζήτηση για τέταρτη δόση κατά του συγκεκριμένου στελέχους το οποίο έχει αποδυναμώσει δεν θα ωφελήσει σε κάτι.

Αποκάλυψε μάλιστα ότι ετοιμάζονται δύο νέα εμβόλια, ένα κατά της Όμικρον και ένα κατά όλων των κορωνοϊών που έχουν παρουσιαστεί μέχρι και σήμερα αλλά ακόμα είναι αρκετά νωρίς για να δοθούν προς χορήγηση.




Δυσκολίες κινητικότητας έχουν οι 50άρηδες μετά από κοροναϊό

Αδύνατον να σηκωθούν ακόμη κι από την καρέκλα τους είναι για την πλειονότητα όσων έχουν «περάσει» κοροναϊό έστω και χωρίς νοσηλεία, εάν έχουν περάσει τα 50…

Στη διαπίστωση αυτή κατέληξε εκτεταμένη έρευνα σε περίπου 24.000 ασθενείς από τον Καναδά, όπου οι μεσήλικες και μεγαλύτερης ηλικίας πολίτες που ανάρρωσαν από κοροναϊό, είτε ήταν επιβεβαιωμένα περιστατικά, είτε πιθανά, είτε ύποπτα κρούσματα, είχαν σχεδόν διπλάσιες πιθανότητες να υποστούν επιβάρυνση στην κινητικότητά τους και στη φυσική τους κατάσταση, σε σύγκριση με συνομηλίκους τους που δεν πέρασαν COVID-19. Κι αυτό, έστω κι αν οι περισσότεροι από τους συμμετέχοντες στη μελέτη νόσησαν ήπια ή μέτρια και δεν χρειάστηκαν νοσηλεία.

Οι ερευνητές ζήτησαν από τους συμμετέχοντες να αξιολογήσουν την κινητικότητά τους μετά την αποδρομή της νόσου COVID – 19, και να βαθμολογήσουν τη δυσκολία τους, στο να σηκωθούν από μια καρέκλα, να ανεβοκατέβουν μια συστάδα σκαλοπατιών χωρίς βοήθεια και να περπατήσουν στα επόμενα δύο – τρία οικοδομικά τετράγωνα στη γειτονιά τους.

Σύμφωνα με τη σχετική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό JAMA, ένας στους τέσσερις συμμετέχοντες (25,2%) παρατήρησε μείωση της ικανότητάς του για φυσική δραστηριότητα με το 5,7% αυτών να διαπιστώνουν πολύ χειρότερη επιδείνωση της κινητικότητάς τους. Το 8,9% των συμμετεχόντων ανέφεραν μείωση της ικανότητάς τους να κυκλοφορήσουν ακόμη και μέσα στο σπίτι, με 1,4% αυτών να βρίσκονται στο μέγιστο της επιδείνωσης και ένα 8,6% παρατήρησε μείωση της ικανότητας για δουλειές στο σπίτι, με το 1,6% να καταγράφει τη μέγιστη επιδείνωση.

Τα αποτελέσματα αυτά, που αφορούσαν την περίοδο μετά το πρώτο lockdown του 2020, συγκρίθηκαν με τα αποτελέσματα της αρχικής μελέτης για τη γήρανση στον καναδικό πληθυσμό και σύμφωνα με αυτά 3.639 συμμετέχοντες ή το 15,2% ανέφεραν νέα δυσκολία να σηκωθούν από την καρέκλα, 2489 συμμετέχοντες ή το 10,4% ανέφεραν νέα δυσκολία στο περπάτημα και στο κατέβασμα της σκάλας χωρίς βοήθεια και 2656 συμμετέχοντες (11,1%) ανέφεραν νέα δυσκολία στο περπάτημα μέχρι τα επόμενα 2 – 3 τετράγωνα της γειτονιάς.

Η επιδείνωση από την COVID-19

Σε σύγκριση με άτομα που δεν προσβλήθηκαν από κοροναϊό, όσοι ξεπέρασαν την πιθανή ή επιβεβαιωμένη COVID-19 είχαν σχεδόν 2 φορές περισσότερες πιθανότητες να δηλώσουν επιδείνωση στην ικανότητά τους για δουλειές στο σπίτι με τις πιθανότητες να είναι αυξημένες από 1,11 – 3,22 φορές, αντίστοιχα επιδείνωση στη συμμετοχή τους σε σωματική δραστηριότητα κατά 1,32-2,76 φορές παραπάνω.

Παρόμοια ήταν και η κατάσταση με αυτούς που υποψιάζονταν ότι πέρασαν COVID – 19, καθώς διαπιστώθηκαν επίσης διπλάσιες πιθανότητες να αναφέρουν επιδείνωση της ικανότητας να μετακινούνται μέσα στο σπίτι (από 2,01-2,63 φορές), να συμμετέχουν σε δραστηριότητες στο σπίτι (από 1,82-2,41 φορές) και να συμμετέχουν σε φυσική δραστηριότητα (από 1,61-1,97 φορές) σε σύγκριση με άτομα χωρίς COVID-19.

Οι ερευνητές αξιολόγησαν και πρόσθετες μεταβλητές που σχετίζονταν με τις συνθήκες διαβίωσης και προχώρησαν σε προσαρμογές, όπου διαπίστωσαν και πάλι αντίστοιχες δυσκολίες στην κινητικότητα, με τα προβλήματα να σηκωθούν από την καρέκλα να αυξάνονται από 1,06 μέχρι και 5,11 φορές παραπάνω, για αυτούς που πέρασαν επιβεβαιωμένη ή πιθανή COVID – 19, και μεταξύ 1,37 – 2,1 φορές παραπάνω γι΄ αυτούς με υποψία COVID-19.

Αντίστοιχα, τα άτομα με ύποπτο COVID-19 ήταν επίσης πιο πιθανό να εμφανίσουν επιδείνωση στις δυσκολίες να ανεβοκατέβουν μια σκάλα κατά 1,55 μέχρι 2,44 φορές και να περπατήσουν 2-3 οικοδομικά τετράγωνα κατά 1,45-2,22 φορές.




Υποδιοικήτρια 4ης Υ.Π.Ε | Διπλασιάστηκαν τα ραντεβού για εμβολιασμούς στην ΑΜ-Θ

Ετοιμάζει “καταδρομική” δράση εμβολιασμών στην Π.Ε Καβάλας η 4η Υγειονομική Περιφέρεια μέσα στο 2022.

Σε δηλώσεις στο enanews.gr προχώρησε η Υποδιοικήτρια της 4ης Υ.Π.Ε Ειρήνη Χατζοπούλου σχετικά με την αυξηση των εμβολιασμών στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ.

Όπως τόνισε η ίδια :

“Εδώ και πάρα πολύ καιρό υπάρχει μία αλλαγή του σκηνικού με την ζήτηση να είναι στο αποκορύφωμα της. Δεν ειναι τυχαιο που δεν υπαρχουν κενα ραντεβου εδω και πολυ καιρο. Ταυτόχρονα με την αύξηση των ραντεβού η 4η Υ.Π.Ε προχωρά σε δράσεις ανοιχτού τύπου για πολίτες χωρίς ραντεβού έτσι ώστε να επισπεύσουμε τον χρόνο εμβολιασμού των πολιτών.”

Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ :




Σέρρες | Μεγάλη ανταπόκριση για εμβολιασμό χωρίς ραντεβού

Αθρόα ήταν η προέλευση των Σερραίων σήμερα στο φουαγιέ του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών όπου έχουν τη δυνατότητα να εμβολιαστούν κατά της Covid-19, χωρίς να χρειαστεί να κλείσουν ραντεβού.

Πρόκειται για μια πρωτοβουλία της 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας Μακεδονίας Θράκης και του Δήμου Σερρών.

Από νωρίς το πρωί πολίτες συγκεντρώθηκαν έξω από το ΔΗΠΕΘΕ Σερρών που πήγαν να εμβολιαστούν με την πρώτη ή την Τρίτη ενισχυτική δόση του εμβολίου καθώς σήμερα Κινητή Μονάδα Εμβολιασμού της 4ης ΥΠΕ σε συνεργασία με τον Δήμο Σερρών βρισκόταν εκεί σε μια εκστρατεία προώθησης του εμβολιασμού .

Οι εμβολιασμοί πραγματοποιήθηκαν από το υγειονομικό προσωπικό των Κέντρων Υγείας της ΠΕ Σερρών. Ενώ Ο βουλευτής Σερρών Τάσος Χατζηβασιλείου συνεχάρη όλους τους εμπλεκόμενους φορείς υλοποίησης αυτής της δράσης.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Παναγιώτης Σπυρόπουλος ανέφερε πως σήμερα στέλνουμε ένα κοινωνικό μήνυμα προσφοράς και αγάπης.

Ο Διοικητής της 4ης ΥΠΕ, δήλωσε ικανοποιημένος από την ανταπόκριση του κόσμου στη συγκεκριμένη δράση.

epiloges




Παγώνη | Απευχόμαστε γενικό lockdown αλλά…

Σε δηλώσεις στο enanews.gr προχώρησε η Πρόεδρος της ΕΙΝΑΠ Ματίνα Παγώνη μετά την μεγάλη αύξηση των κρουσμάτων που ξεπέρασε τα 21.000 την Τρίτη 28 Δεκεμβρίου στην χώρα (διαβάστε σχετικά εδώ)

Όπως τόνισε η ίδια ήταν κάτι αναμενόμενο βάσει της επιδημιολογικής εικόνας που επικρατεί στην χώρα μας το τελευταίο χρονικό διάστημα λόγω της εμφάνισης της μετάλλαξης Όμικρον ενώ επισήμανε ότι δεν πρέπει να υπάρχει πανικός.

Παράλληλα έκανε λόγο πως η συζήτηση που έχει ξεκινήσει για εφαρμογή των μέτρων πριν από τις 3 Ιανουαρίου δεν πρέπει να συνεχίσει καθώς είναι άδικο για την εστίαση ειδικά από την στιγμή που ένα αρκετά μεγάλο μέρος του πληθυσμού έχει εμβολιαστεί.

Τέλος στο ερώτημα για το άν έχει τεθεί υπόψιν της επιτροπής των Ειδικών σκέψη για γενικό lockdown η ίδια έκανε λόγο πως είναι φανερά αντίθετη με αυτή την ιδέα ωστόσο υπάρχουν κάποιες συζητήσεις που φαίνεται πως έχουν ξεκινήσει.




Πλεύρης | Πάνω από 15.000 κρούσματα για σήμερα 28 Δεκεμβρίου

Σπάει κάθε ρεκόρ ο αριθμός των κρουσμάτων κορονοϊού στη χώρα μας, με τη μετάλλαξη Όμικρον να βρίσκεται ήδη εδώ και να αγγίζει το 70% των ημερήσιων κρουσμάτων των τελευταίων ημερών στην Αττική.

Τη Δευτέρα καταγράφηκαν 9.284 κρούσματα, ενώ σύμφωνα με τον υπουργό Υγείας, Θάνο Πλεύρη σήμερα θα ξεπεράσουμε τις 15.000 κρούσματα.

Όπως δήλωσε στην ΕΡΤ και την εκπομπή “Συνδέσεις” όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά για την εφαρμογή των μέτρων νωρίτερα.




Σέρρες | Εμβολιασμός χωρίς ραντεβού σήμερα από τον Δήμο και την 4η ΥΠΕ

Ο Δήμος Σερρών σε συνεργασία με την 4η Υγειονομική Περιφέρεια προσφέρει στους πολίτες τη δυνατότητα εμβολιασμού κατά της Covid -19, χωρίς ραντεβού, στο κέντρο της πόλης των Σερρών σήμερα Τρίτη 28 Δεκεμβρίου 2021.

Συγκεκριμένα, η Κινητή Μονάδα Εμβολιασμού της 4ης ΥΠΕ θα βρίσκεται στο φουαγιέ του Δημοτικού Θεάτρου Σερρών «Αστέρια», από τις 09:00 έως τις 15:00, προκειμένου να εμβολιάζει τους ενδιαφερόμενους πολίτες όλων των ηλικιών με την πρώτη ή την τρίτη/ενισχυτική δόση. Τα εμβόλια που θα διατίθενται είναι της Pfizer.




Σημαντική η τρίτη δόση εμβολίου για προστασία από την Όμικρον

Λιγότερες πιθανότητες για νοσηλεία ή ΜΕΘ σε ποσοστό 50-70% και 31-45%, αντίστοιχα, έχουν οι ασθενείς που προσβάλλονται από την παραλλαγή Όμικρον σε σχέση με την παραλλαγή Δέλτα, σύμφωνα με προκαταρκτικά ευρήματα από ανάλυση του Οργανισμού Υγείας του Ηνωμένου Βασιλείου.

Οι ειδικοί του Οργανισμού επισημαίνουν ότι τα αποτελέσματα αυτά δεν είναι οριστικά, καθώς λίγα περιστατικά προσβεβλημένα από τη νέα παραλλαγή χρειάζονται νοσηλεία, είναι αδύνατον να καταμετρηθούν όλες οι προηγούμενες μολύνσεις από τον ιό, ενώ ταυτόχρονα η Όμικρον έχει περιορισμένη μετάδοση στις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες.

Προσθέτουν επίσης, ότι παρά το μικρό ποσοστό ανάγκης για νοσηλεία με την παραλλαγή Όμικρον, ο πραγματικός αριθμός των ασθενών που μπορεί να αρρωστήσουν σοβαρά και να χρειαστούν νοσοκομειακή περίθαλψη μπορεί να είναι τεράστιος, λόγω της αυξημένης μεταδοτικότητας της νέας παραλλαγής.

Σχετικές δηλώσεις έκανε η διευθύνουσα σύμβουλος του Oργανισμού, Τζένι Χάρις, παροτρύνοντας τον πληθυσμό να εμβολιαστούν και με την τρίτη δόση, στην προσπάθεια να αναχαιτιστεί η μετάδοση της λοίμωξης.

Στις 20 Δεκεμβρίου, 132 άτομα με επιβεβαιωμένη Όμικρον είχαν χρειαστεί νοσηλεία, με τουλάχιστον το 40% των εισαγωγών να γίνονται στο Λονδίνο. Από τους ασθενείς αυτούς, οι 17 είχαν λάβει τρεις δόσεις εμβολίου, οι 74 δύο δόσεις, 8 είχαν λάβει μία μόνο δόση και οι 27 δεν είχαν εμβολιαστεί. Μέσα σε 28 ημέρες από τη διάγνωση της Όμικρον, σημειώθηκαν 14 θάνατοι, ηλικίας από 52 έως 96 ετών.

Η ανάλυση, διαπίστωσε επίσης τη μεγαλύτερη δυνατότητα της Όμικρον να μολύνει και πάλι άτομα που είχαν προηγουμένως νοσήσει από άλλη παραλλαγή του κοροναϊού, καθώς το 9,5% των ατόμων που είχαν μολυνθεί από Όμικρον είχε ήδη ιστορικό λοίμωξης COVID παλαιότερα. Όμως οι ειδικοί του οργανισμού επισημαίνουν πως το ποσοστό αυτό μπορεί να είναι υποεκτιμημένο, επειδή υπάρχει πάντα η περίπτωση της ασυμπτωματικής λοίμωξης η οποία δεν έχει καταγραφεί.

Αποτελεσματικότητα εμβολίων

Ως προς την αποτελεσματικότητα των εμβολίων, η έκθεση παρατήρησε ότι είναι μειωμένη έναντι της συμπτωματικής νόσησης με Όμικρον. Σημειώνει πως παρότι οι δύο δόσεις είναι λιγότερο αποτελεσματικές απέναντι στην Όμικρον έναντι της Δέλτα, η αναμνηστική, τρίτη δόση, βελτιώνει την προστασία. Όμως αυτή η πρόσθετη προστασία χάνεται γρήγορα, μειούμενη κατά 15-25% μετά το πέρασμα 10 εβδομάδων από την πραγματοποίηση της αναμνηστικής δόσης.

Έτσι, οι ειδικοί θεωρούν πως είναι ακόμη πολύ νωρίς για να εκτιμηθεί η αποτελεσματικότητα του εμβολίου έναντι των εισαγωγών στα νοσοκομεία, όμως εκτιμούν πως οι μειωμένες πιθανότητες νοσηλείας το πιο πιθανό είναι να διατηρηθούν, ιδίως μετά την αναμνηστική δόση.

Τα ευρήματα του Οργανισμού συμφωνούν με τρεις πρόσφατες μελέτες ερευνητών στην Αγγλία, τη Σκωτία και τη Νότια Αφρική, που καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η Όμικρον έχει χαμηλότερο κίνδυνο εισαγωγής στο νοσοκομείο από την Δέλτα.




Παραλλαγή Όμικρον | “Ποδαρικό” με νέα μέτρα στις 3 Γενάρη – Τι αλλάζει σε εστίαση, εργασία και διασκέδαση

Το πρώτο ορόσημο για το 2022 στην μάχη με την πανδημία έθεσε χθες επισήμως η κυβέρνηση, μετά την ανακοίνωση των νέων υγειονομικών μέτρων, με αφετηρία εφαρμογής τους τις 3 Ιανουαρίου 2022, καθώς «πλέον μπαίνουμε στην επικράτηση της μετάλλαξης Όμικρον και στην ελληνική επικράτεια», σύμφωνα με τον Υπουργό Υγείας, Θάνο Πλεύρη.

Με την Πρωτοχρονιά να αποτελεί -στην πράξη- την τελευταία εορταστική ανάπαυλα, τα μέλη της Επιτροπής των Εμπειρογνωμόνων του Υπουργείου Υγείας οριοθέτησαν χθες με -την εισήγησή τους- το καθημερινό τοπίο στην εργασία, τη διασκέδαση και την εστίαση για την νέα χρονιά, τουλάχιστον μέχρι και τις 16 Ιανουαρίου, οπότε και οι νέοι περιορισμοί θα παραμένουν σε ισχύ, με ορατή, ωστόσο, στον ορίζοντα την παράτασή τους.

Διαγενεακή απόσταση

Στο επίκεντρο του δεύτερου κατά σειρά «πακέτου» μέτρων βρίσκονται οι μαζικοί και κλειστοί χώροι, δηλαδή οι χώροι εργασίας, εστίασης και διασκέδασης, αλλά και οι νεότερες ηλικίες, οι οποίες λειτουργούν πολλαπλασιαστικά ως προς τη διασπορά της νέας παραλλαγής.

Συγκεκριμένα, «σχεδόν το 75% των κρουσμάτων είναι στις ηλικίες από 18 ετών ως 59 ετών με κυρίαρχη αναφορά την ηλικία 18 ως 30 ετών, ενώ ένα 20% είναι περίπου στην ηλικία κάτω των 18 ετών και μόλις 6% στις ηλικίες άνω των 60 ετών», όπως γνωστοποίησε χθες ο Υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης, απευθύνοντας παράλληλα έκκληση «ειδικά στα νεότερα παιδιά τα οποία έχουν βγει έξω και διασκεδάζουν και ενδεχομένως νοσούν -αλλά νοσούν πάρα πολύ ελαφριά- το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα να αποφύγουν να έχουν επαφές με τους γονείς τους, με τους παππούδες τους, με τις γιαγιάδες τους».

Προβληματισμός για την Αττική

Εκτός από την διαγενεακή απόσταση, την ανησυχία των επιστημόνων και της κυβέρνησης εντείνει και η «αρκετά μεγάλη άνοδος» της νέας παραλλαγής στο λεκανοπέδιο της Αττικής, με το Υπουργείο Υγείας να έχει εκπονήσει «σχέδιο πλήρους συνεργασίας με τον ιδιωτικό τομέα», προκειμένου να καλυφθούν όλες οι ανάγκες, καθώς τα επιδημιολογικά μοντέλα προβλέπουν πενταψήφιο αριθμό κρουσμάτων, ακόμη και εντός της σημερινής ημέρας.

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο Επίκουρος Καθηγητής Ιολογίας ΕΚΠΑ- Γκίκας Μαγιορκίνης εκτίμησε ότι τα νέα κρούσματα μπορεί να υπερβούν σήμερα τις 12.000, ενώ επισήμανε πως «ο αριθμός των κρουσμάτων Όμικρον στην Αττική έχει φτάσει στο 40-50%». Ο ίδιος, ωστόσο, παρατήρησε ότι το Εθνικό Σύστημα Υγείας βρίσκεται σε τροχιά αποσυμπίεσης, αφήνοντας πολύτιμο χρόνο και χώρο στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας, ιδίως για όσες ανάγκες προκύψουν μετά τις γιορτές. Παρότι τη «συνεχιζόμενη αύξηση των κρουσμάτων» προεξόφλησε χθες και ο Υπουργός Υγείας, ο κ. Πλεύρης συμπλήρωσε, όμως, ότι «η άνοδος των κρουσμάτων δεν συνδυάζεται και με άνοδο των νοσηλειών», επιτρέποντας μια ελαφρά αισιοδοξία ως προς τις μελλοντικές αντοχές του δημόσιου συστήματος υγείας.

Με αυτά τα δεδομένα, στην προσπάθεια αναχαίτισης της νέας παραλλαγής προστίθενται νέα «όπλα» από την κυβερνητική φαρέτρα, καθώς από τις 3 Ιανουαρίου τίθενται σε ισχύ οι εξής περιορισμοί:

Για την εργασία:

· Τηλεργασία σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, που θα εφαρμοστεί έως και 50% και

· κυλιόμενο ωράριο.

Για την εστίαση – διασκέδαση:

· λειτουργία των καταστημάτων εστίασης και διασκέδασης έως τις 12.00 τα μεσάνυχτα, ενώ η μουσική προς το παρόν επιτρέπεται, αλλά αν δεν τηρηθεί το συγκεκριμένο μέτρο, θα διακοπεί και η μουσική.

· Υποχρεωτική χρήση μάσκας υψηλής προστασίας (FFP2/KN95), ή διπλής από τους εργαζόμενους στην εστίαση,

· Οι πελάτες θα είναι μόνο καθήμενοι,

· επιβάλλονται μετρικές αποστάσεις στα τραπεζοκαθίσματα και

· 6 άτομα ανά τραπέζι.

Για τα γήπεδα:

· πληρότητα εμβολιασμένων θεατών θα είναι έως το 10% της χωρητικότητας τους, με πλαφόν θεατών τα 1.000 άτομα.

· Αν το μέτρο δεν τηρηθεί οι αγώνες θα γίνονται κεκλεισμένων των θυρών.

Για τις Μονάδες Φροντίδας Ηλικιωμένων

· επίσκεψη μόνο με pcr test 48 ωρών,

Για τα νοσοκομεία/νοσηλευτικά ιδρύματα

· απαγορεύονται οι ιατρικοί επισκέπτες

· εντατικοποιούνται οι έλεγχοι στα επισκεπτήρια.

Για τα σούπερ μάρκετ και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς:

· Υποχρεωτική χρήση μάσκας υψηλής προστασίας (FFP2/KN95), ή διπλής από τους εργαζόμενους στην εστίαση, στα ΜΜΜ, σούπερ μάρκετ και όπου υπάρχει συνωστισμός.

Υπενθυμίζεται ότι μέχρι τις 6 το πρωί της 3ης Ιανουαρίου 2022, οπότε και ενεργοποιείται το παραπάνω «πακέτο» μέτρων, εξακολουθούν να ισχύουν και τα εξής μέτρα:

· Υποχρεωτική χρήση μάσκας σε όλους τους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους.

· Σε σουπερ μάρκετ και μέσα μαζικής μεταφοράς διπλή μάσκα ή υψηλής προστασίας ΚΝ95.

· Ακυρώνονται οι δημόσιες εορταστικές εκδηλώσεις.

· Οι ταξιδιώτες που έρχονται στην Ελλάδα, επαναλαμβάνουν το τεστ τη δεύτερη και τέταρτη μέρα από την είσοδό τους στη χώρα,

· Ισχυρή σύσταση για τεστ πριν από κάθε κοινωνική εκδήλωση.

«Βροχή» αντιδράσεων

Την ίδια ώρα, η επικέντρωση του νέου υγειονομικού πακέτου στην εστίαση και τη διασκέδαση συνοδεύτηκε από έντονες αντιδράσεις του κλάδου, ο οποίος εκτιμά ότι πλήττεται όσο λίγοι από την νέα φάση της πανδημίας. «Στα τελευταία μέτρα που πήρανε πέσαμε 70% κάτω, σκεφτείτε λοιπόν να πάρουν κι άλλα μέτρα επιπλέον. Εμείς τελειώσαμε» σχολίασε χαρακτηριστικά ο Γιάννης Τσάκος, πρόεδρος των ιδιοκτητών τουριστικών επιχειρήσεων εστίασης. Ακόμη μεγαλύτερη δυσαρέσκεια για τους επιχειρηματίες του κλάδου πυροδοτεί το ενδεχόμενο πλήρους διακοπής της μουσικής, για το οποίο προειδοποίησε χθες ο Υπουργός Υγείας, σε περίπτωση που τα μέτρα δεν γίνουν πλήρως σεβαστά.

Σφοδρές αντιδράσεις καταγράφονται και στο χώρο του ποδοσφαίρου, με τη Super League να συνεδριάζει εκτάκτως σήμερα μέσω τηλεδιάσκεψης για το μέτρο της περιορισμένης πληρότητας στα γήπεδα (10% με όριο τους 1.000 θεατές), στον απόηχο και των ανακοινώσεων που εξέδωσαν οι αθλητικοί σύλλογοι «Ολυμπιακός» και «Παναθηναϊκός».

Στις… καθυστερήσεις τα μέτρα

Ως αργοπορημένα, ελλειμματικά και ατελέσφορα σχολιάζουν τα νέα μέτρα ης κυβέρνησης και οι υπόλοιπες πτέρυγες της Βουλής, εκτιμώντας ότι τόσο η εφαρμογή, όσο και η όποια απόδοσή τους δεν θα καταστούν εντέλει ικανές να αναχαιτίσουν επαρκώς την νέα παραλλαγή.

Ασκώντας δριμεία κριτική στην κυβέρνηση, ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία επισημαίνει πως «πριν από μια εβδομάδα στη συζήτηση στη Βουλή για την τραγική διαχείριση του 4ου κύματος, η κυβέρνηση μέσω του κ. Γεραπετρίτη αναρωτιόταν ποιος είπε στον Αλέξη Τσίπρα ότι θα υπάρξει νέο κύμα και αν έχει στοιχεία για αυτά που λέει.
Ανίκανοι για τις ανάγκες της χώρας τρέχουν σταθερά πίσω από τις εξελίξεις. Με ρεκόρ κρουσμάτων, η κυβέρνηση τώρα ανακοίνωσε μέτρα για… τις 3 Ιανουαρίου!».

«Και πάλι συστάσεις και ατομική ευθύνη. Κουβέντα όμως για αξιόπιστη ιχνηλάτηση με μαζικά και δωρεάν τεστ για τον πληθυσμό, για περισσότερα δρομολόγια στα Μέσα Μεταφοράς, για αλλαγή πρωτοκόλλων στα σχολεία, για ενίσχυση του ΕΣΥ που καταρρέει και για επίταξη ιδιωτικών κλινικών. Ακόμα και το μέτρο της τηλε-εργασίας ανακοινώθηκε θολό, χωρίς διευκρινίσεις και καθυστερημένα» αναφέρει, μεταξύ άλλων η Κουμουνδούρου, συμπληρώνοντας πως «η κυβέρνηση Μητσοτάκη αγνόησε και αγνοεί τόσο τους επιστήμονες, όσο και τον ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία που καιρό τώρα προτείνουν συγκεκριμένα μέτρα. Συνεχίζει την ίδια αδιέξοδη τακτική που οδηγεί σε ανεξέλεγκτη κατάσταση στην Υγεία, στην οικονομία, στο εισόδημα». «Λόγω του αδιεξόδου, δε, που οι ίδιοι έχουν δημιουργήσει κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος ότι τελικά στις 3 Ιανουαρίου θα ισχύσουν αυτά, και όχι νέα μέτρα», καταλήγει η αξιωματική αντιπολίτευση.

«Η πανδημία καλπάζει και η ΝΔ κάνει επικοινωνιακή διαχείριση» παρατήρησε από πλευράς του το Κίνημα Αλλαγής, υπογραμμίζοντας πως «τα 9.248 νέα κρούσματα αναγκάζουν την Κυβέρνηση να ανακοινώσει νέα μέτρα σήμερα, τα οποία όμως – και προς έκπληξη όλων μας – θα εφαρμοστούν μια εβδομάδα μετά, χωρίς να μπορούμε να γνωρίζουμε την εξέλιξη της πανδημίας μέχρι τότε». «Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας συνεχίζει να πρωτοτυπεί αρνητικά, καθώς προτεραιότητα γι’ αυτήν έχει η διαχείριση του πολιτικού κόστους και όχι η προστασία της δημόσιας υγείας. Η στρατηγική αυτή όμως απέτυχε και εγκυμονεί κινδύνους, με δεδομένη την οριακή κατάσταση του ΕΣΥ, αλλά και την επιμονή της να μην το ενισχύει ουσιαστικά και βιώσιμα» τονίζει ακόμη το ΚΙΝΑΛ.

Στον αντίποδα, «η παράταξή μας έχει εγκαίρως υπογραμμίσει την ανάγκη να σχεδιάσουμε βάσει των πραγματικών γεγονότων και των εμπειριών από άλλα Ευρωπαϊκά κράτη όπου έχει ήδη ξεκινήσει η υπερμετάδοση της μετάλλαξης Όμικρον, με μέτρα που θωρακίζουν την κοινωνία και ενισχύουν το εμβολιαστικό πρόγραμμα. Για εμάς δεν υπάρχει μικροπολιτική διαχείριση, αλλά η εθνική προσπάθεια να προστατέψουμε τη ζωή, την υγεία και το εισόδημα των πολιτών» υποστηρίζει η Χαριλάου Τρικούπη και καταλήγει: «η ατολμία της Κυβέρνησης της ΝΔ βλάπτει σοβαρά και τα τρία».

Για επανάληψη «τραγικών αδιεξόδων» κάνει λόγο από μεριάς του και ο Περισσός, σε σχόλιό του για τα νέα μέτρα της κυβέρνησης. «Προβλέψεις για ρεκόρ κρουσμάτων, με ευχολόγια και συστάσεις ατομικής ευθύνης, χωρίς καμία στήριξη του δημόσιου συστήματος Υγείας και χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο για χώρους δουλειάς, σχολεία, Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, που αποτελούν εστίες μετάδοσης. Επιδημιολογική επιτήρηση στα λόγια, χωρίς δωρεάν και επαναλαμβανόμενα τεστ σε όλο τον πληθυσμό. Μάσκες αυξημένης προστασίας, με μετακύλιση του αυξημένου κόστους στον λαό και τους εργαζόμενους» περιγράφει το ΚΚΕ, συμπεραίνοντας ότι «αυτή είναι η ουσία των κυβερνητικών μέτρων για την πανδημία, τα οποία επαναλαμβάνονται -χωρίς κανένα αποτέλεσμα- κάθε τρεις και λίγο, οδηγώντας σε τραγικά αδιέξοδα και αποτελέσματα».

«Θα σας κόψουμε τη μουσική». Είναι η χαρακτηριστικότερη φράση του Υπουργού Υγείας στην έκτακτη ενημέρωσή του για ΜΗ λήψη έκτακτων μέτρων για την επέλαση της μετάλλαξης Όμικρον ενόψει του εορτασμού της Πρωτοχρονιάς., παρατηρεί με τη σειρά του το ΜέΡΑ25, αναφέροντας, μεταξύ άλλων, πως «έτσι θα πορευτούμε και στο νέο γύρο αυτής της πανδημίας: με μια κυβέρνηση που αρνείται να εφαρμόσει τα αυτονόητα (όπως τα δωρεάν μαζικά τεστ), με μέριμνα για ιδιωτικά υπερκέρδη (υπερτιμολογημένες μάσκες και τεστ) και έναν Υπουργό Υγείας που θα πατάξει αμείλικτα… τις νότες».

Παρακάτω αναλυτικά τα μέτρα όπως ανακοινώθηκαν από τον Υπουργό Υγείας :




Δείτε ποια είναι τα συμπτώματα της μετάλλαξης “όμικρον”

Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι η πλειοψηφία των ατόμων που μολύνονται και τουλάχιστον όσοι έχουν πραγματοποιήσει τον εμβολιασμό τους κατά της Covid, οδηγούνται σε ήπια ασθένεια που μπορεί να μοιάζει με το κοινό κρυολόγημα.

Σύμφωνα με τη Συμβουλευτική Επιτροπή για τις Πρακτικές Ανοσοποίησης, που εισηγείται τα επιστημονικά της συμπεράσματα στα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC), τα συμπτώματα που φαίνεται μέχρι στιγμής να σχετίζονται με την παραλλαγή Όμικρον, είναι τα εξής:

  • Βήχας
  • Κόπωση ή κούραση
  • Συμφόρηση και καταρροή

Σε αντίθεση με τις προηγούμενες παραλλαγές του κορονοϊού, η απώλεια γεύσης και όσφρησης φαίνεται να είναι περισσότερο σπάνιο σύμπτωμα. Ωστόσο, οι επιστήμονες τονίζουν ότι τα συμπεράσματα αυτά στηρίζονται σε πρώιμες αναφορές και κλινικές διαπιστώσεις των γιατρών και όχι σε επιστημονικές μελέτες.

Επιπλέον, μπορεί να αφορούν μόνο ορισμένες κατηγορίες του πληθυσμού, όπως είναι οι νέοι, οι υγιείς και οι πλήρως εμβολιασμένοι.

«Είναι ξεκάθαρο ότι αν έχεις εμβολιαστεί, ιδιαίτερα αν έχεις κάνει αναμνηστική τρίτη δόση, η Όμικρον τείνει να προκαλεί ηπιότερες λοιμώξεις», λέει ο Δρ Γουίλιαμ Σάφνερ, εξειδικευμένος στις μολυσματικές ασθένειες στο Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Vanderbilt στο Νάσβιλ του Τενεσί.

«Αυτό που δεν έχουμε διαπιστώσει ακόμα είναι τι μπορεί να προκαλέσει η Όμικρον στους μη εμβολιασμένους ανθρώπους», πρόσθεσε.

Στα παραπάνω συμπεράσματα έχουν καταλήξει και οι Έλληνες επιστήμονες, όπως επισήμανε σε πρόσφατη επιστημονική εκδήλωση του ΕΚΠΑ, ο Καθηγητής Παθολογικής Φυσιολογίας – Λοιμωξιολογίας ΕΚΠΑ, Νικόλαος Σύψας:

«Είναι συμπτώματα που μοιάζουν με αυτά του κοινού κρυολογήματος. Όταν το άτομο είναι εμβολιασμένο όμως και νοσήσει από κορονοϊό, έχει συμπτώματα κοινού κρυολογήματος χωρίς πυρετό! Τα συμπτώματα, λοιπόν, αλλάζουν βάσει των μεταλλάξεων. Τώρα με τη Όμικρον, στοιχειά από την Αγγλία δείχνουν ότι: πονοκέφαλος, πονόλαιμος, φτέρνισμα, βήχας, καταρροή, είναι τα σύμπτωμα της Covid. Στην περίπτωση αυτή ο ασθενής δεν θα πρέπει να λέει ότι «έχω κοινό κρυολόγημα», αλλά Covid και να προχωρά σε εργαστηριακό έλεγχο. Κατά προτίμηση PCR μοριακό, αλλά και αντιγονικό Rapid Test», ανέφερε ο κ. Σύψας.




Μετάλλαξη Omicron | Θέμα εβδομάδων να κυριαρχήσει στην Ελλάδα ενώ 20 περιοχές είναι στο «βαθύ κόκκινο»

Η παραλλαγή αναμένεται να εξαπλωθεί ενώ ο επιδημιολογικός χάρτης της χώρας είναι ήδη επιβαρυμένος – Ποιες περιοχές είναι στο «βαθύ κόκκινο» – Νέο πακέτο μέτρων από 3 Ιανουαρίου

Δυσοίωνες είναι πλέον οι προβλέψεις για την πορεία εξάπλωσης της μετάλλαξης Όμικρον στην χώρα μας το αμέσως επόμενο διάστημα την ώρα που ο επιδημιολογικός χάρτης παραμένει επιβαρυμένος.

Χαρακτηριστική είναι η τοποθέτηση του καθηγητή του LSE και εκπροσώπου της Ελλάδος στα διεθνή fora, Ηλία Μόσιαλου, ο οποίος μιλώντας το Σάββατο στον ΣΚΑΪ σημείωσε πως είναι θέμα λίγων εβδομάδων για να επικρατήσει η νέα παραλλαγή στην χώρα μας.

Παράλληλα, ο καθηγητής επεσήμανε πως το 10 με 20% των κρουσμάτων στην πατρίδα μας αυτή τη στιγμή είναι της παραλλαγής Όμικρον.

«Δεν είχαμε την ένταση του πανδημικού κύματος που αναμένουμε τώρα με την Όμικρον, δηλαδή να κολλήσουν πάρα πολλοί» επεσήμανε ο καθηγητής προσθέτοντας πως οι υπεύθυνοι θα πρέπει επεξεργαστούν τα δεδομένα που θα προκύψουν τις επόμενες ημέρες και «με βάση το πώς θα εξελιχθεί η ένταση της πανδημίας το χρονικό διάστημα της λήψης των μέτρων θα πρέπει να αποφασιστεί». «Αν δούμε ότι έχουμε ηπιότερη εκδοχή, τις επόμενες ημέρες σε σχέση με τον αριθμό των κρουσμάτων και μη μεγάλη επιβάρυνση στο σύστημα υγείας προφανώς το χρονοδιάγραμμα αλλάζει».

Είναι χαρακτηριστικό επίσης ότι ο ΕΟΔΥ -παρότι πρόκειται για το διήμερο παραμονής και ανήμερα των Χριστουγέννων- ανακοίνωσε χθες 6.590 νέα κρούσματα κορωνοϊού, 617 διασωληνωμένους και 58 θανάτους. Το πρόβλημα γίνεται ακόμα πιο σαφές εστιάζοντας σε συγκεκριμένες περιοχές, όπως η Αττική. Στην Αττική, στις 21 Δεκεμβρίου είχαν καταγραφεί 2.264 κρούσματα και το τελευταίο εικοσιτετράωρο εκτοξεύτηκαν στα 3.200! Αξίζει να σημειωθεί ότι από τους 617 διασωληνωμένους οι 518 (83.95%) είναι ανεμβολίαστοι ή μερικώς εμβολιασμένοι και 99 (16.05%) πλήρως εμβολιασμένοι.

Την ίδια ώρα, αρκετά δύσκολη είναι ήδη η κατάσταση στην Ελλάδα καθώς σύμφωνα με τον επιδημιολογικό χάρτη οι περιοχές που είναι στο «βαθύ κόκκινο» στη χώρα μας είναι συνολικά 20.

Η λίστα με τις περιοχές στο «βαθύ κόκκινο»:

  • Γρεβενά,
  • Κοζάνη,
  • Καστοριά,
  • Πιερία
  • Ημαθία,
  • Θεσσαλονίκη
  • Κιλκίς
  • Χαλκιδική
  • Σέρρες
  • Δράμα
  • Έβρος
  • Μυτιλήνη
  • Άρτα
  • Κέρκυρα
  • Καρδίτσα
  • Ευρυτανία
  • Φθιώτιδα
  • Εύβοια
  • Αχαΐα
  • Λακωνία

Δείτε τον επιδημιολογικό χάρτη της χώρας την τελευταία εβδομάδα:

epidimiologikos-xartis-1

Μάσκες παντού και νέα μέτρα από τις 3 Ιανουαρίου

Στο πλαίσιο αυτό, ήδη πολιτεία και επιστήμονες έχουν ανακοινώσει ένα πακέτο πρόσθετων μέτρων προκειμένου να αποτραπεί η ραγδαία εξάπλωση της «Όμικρον» τα οποία τέθηκαν σε εφαρμογή από την Παρασκευή.  Ήδη καθορίστηκε μεταξύ άλλων υποχρεωτική η χρήση μάσκας παντού, ένα μέτρο που θα διαρκέσει τουλάχιστον έως τις 2 Ιανουαρίου. Σημειώνεται πως όπως έχει ενημερώσει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας, το δεύτερο πακέτο μέτρων αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από τις 3 Ιανουαρίου και να έχει διάρκεια 15 ημερών.

Προς το παρόν οι πολίτες από χθες έως και τις 2 Ιανουαρίου, πρέπει να φορούν μάσκα σε όλους τους εξωτερικούς χώρους, ενώ όσοι θέλησαν να μπουν σε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ή να επισκεφθούν τα σούπερ μάρκετ είχαν την υποχρέωση να φορούν διπλή μάσκα ή μάσκα τύπου ΚΝ95.

Πιο αναλυτικά από την παραμονή των φετινών Χριστουγέννων στις 06:00 και μέχρι τις 3 Ιανουαρίου του 2021 τουλάχιστον:

  • Η μάσκα είναι υποχρεωτική σε όλους τους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους. Αυτό αφορά και στους ανοιχτούς χώρους της εστίασης (π.χ. για να μπει κάποιος να πάει στο τραπέζι του), αλλά και στα γυμναστήρια. Στα μπαρ, κάποιος δεν χρησιμοποιεί τη μάσκα μόνο όταν καταναλώνει τροφή ή κάποιο ποτό. Όποιος δεν συμμορφωθεί θα τιμωρείται με πρόστιμο.
  • Η μάσκα παραμένει υποχρεωτική και στην εκκλησία και στα θέατρα και τα σινεμά, ενώ εντείνονται οι έλεγχοι των μέτρων.
  • Στα σούπερ μάρκετ και τα Μέσα Μεταφοράς είναι υποχρεωτική η διπλή μάσκα ή υψηλής προστασίας ΚΝ95 (που είναι αυξημένης προστασίας και πιο ακριβή…)..
  • Ακυρώνονται οι δημόσιες εορταστικές εκδηλώσεις σε όλη τη χώρα. Εξαιρούνται, πάντως, τα θεματικά πάρκα.
  • Στους ταξιδιώτες που έρχονται στην Ελλάδα, πέρα από το υποχρεωτικό μοριακό τεστ 72 ωρών ή το rapid test 24 ωρών για να μπουν στη χώρα, γίνεται ισχυρή σύσταση να επαναλαμβάνουν το τεστ τη δεύτερη και τέταρτη μέρα μετά την άφιξή τους στην Ελλάδα.
  • Γίνεται ισχυρή σύσταση για τεστ πριν από κάθε κοινωνική εκδήλωση. Όπως είπε ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης, στην ανακοίνωση των μέτρων, οι νεότεροι να βγουν, άλλα να προσέξουν τις επαφές τους με ευπαθή άτομα και ηλικιωμένους τις επόμενες μέρες από την έξοδό τους.

Νέα μέτρα μετά τις 3 Ιανουαρίου

Από τη νέα χρονιά ωστόσο αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή και νέο πακέτο μέτρων το οποίο πιθανόν θα οριστικοποιηθεί στην συνεδρίαση των ειδικών στις 27 Δεκεμβρίου. Τα νέα μέτρα αυτά που θα τεθούν σε ισχύ από 3 Ιανουαρίου θα έχουν ως στόχο τον περιορισμό των επαφών σε χώρους υψηλού συνωστισμού. Συγκεκριμένα σύμφωνα με τον υπουργό Υγείας, Θάνο Πλεύρη, στο «στόχαστρο» θα μπει η διασκέδαση και όχι η εστίαση καθώς. Παράλληλα αναμένονται παρεμβάσεις με αύξηση του ποσοστού της τηλεργασίας αλλά και τις αθλητικές εκδηλώσεις.

Σύμφωνα με όσα είπε ο υπουργός Υγείας, τα νέα μέτρα, τα οποία δεν έχουν αποφασιστεί ακόμα, θα έχουν χρονική διάρκεια 15 ημερών.




ΠΟΥ | Το 2022 πρέπει να είναι το τέλος της πανδημίας

«Καμία χώρα δεν μπορεί να εξέλθει από την πανδημία με αναμνηστικές δόσεις εμβολίων»

Ο επικεφαλής του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας δήλωσε σήμερα ότι δεν πρέπει να υπάρχει η αυταπάτη ότι αρκεί η χορήγηση αναμνηστικών δόσεων για την έξοδο από την πανδημία της Covid-19.

«Καμία χώρα δεν θα μπορέσει να εξέλθει από την πανδημία με αναμνηστικές δόσεις και οι αναμνηστικές δόσεις δεν είναι ένα πράσινο φως για να γιορτάσουμε όπως προβλέπαμε», δήλωσε ο Τέντρος Αντανόμ Γκεμπρεγέσους, γενικός διευθυντής του Π.Ο.Υ., σε συνέντευξη Τύπου στη Γενεύη.

«Προγράμματα αναμνηστικών δόσεων χωρίς διάκριση έχουν κάθε πιθανότητα να παρατείνουν την πανδημία, παρά να της βάλουν τέλος, διοχετεύοντας τις διαθέσιμες δόσεις σε χώρες που έχουν ήδη αυξημένα ποσοστά εμβολιασμού, προσφέροντας έτσι στον ιό περισσότερες πιθανότητες να εξαπλωθεί και να μεταλλαχθεί», υπογράμμισε ο δρ Τέντρος.

«Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι η πολύ μεγάλη πλειονότητα των νοσηλειών και των θανάτων είναι άνθρωποι που δεν έχουν εμβολιαστεί, όχι εκείνοι που δεν έχουν λάβει αναμνηστική δόση», επέμεινε και πρόσθεσε: «Και πρέπει να είμαστε πολύ σαφείς» για το γεγονός ότι «τα εμβόλια παραμένουν αποτελεσματικά εναντίον των παραλλαγών Δέλτα όπως και Όμικρον».

«Καθώς πλησιάζουμε στο νέο έτος, πρέπει όλοι να μάθουμε από τα επώδυνα μαθήματα που μας δίδαξε αυτή η χρονιά. Το 2022 πρέπει να είναι το τέλος της πανδημίας της COVID-19», είπε ο επικεφαλής του Π.Ο.Υ.

Σύμφωνα με την επιτροπή ειδικών του Π.Ο.Υ. στον τομέα της εμβολιαστικής πολιτικής (SAGE), τουλάχιστον 126 χώρες έχουν ήδη δώσει οδηγίες για χορήγηση αναμνηστικής δόσης ή για επιπλέον εμβολιασμό (των παιδιών για παράδειγμα) και 120 από αυτές έχουν ήδη ξεκινήσει σχετικές εκστρατείες. Στη μεγάλη πλειονότητα, χώρες υψηλού ή μεσαίου εισοδήματος, ενώ «καμία φτωχή χώρα δεν έχει ακόμη εισαγάγει πρόγραμμα χορήγησης αναμνηστικής δόσης», υπογραμμίζει η SAGE σε ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα το απόγευμα.

Εξάλλου, σε ενημέρωση των μέσων ενημέρωσης η επικεφαλής της τεχνικής ομάδας του Π.Ο.Υ. για την COVID-19, Μαρία βαν Κέρκοβ, είπε πως δεν υπάρχουν ακόμη αρκετά στοιχεία για τη νέα παραλλαγή Όμικρον του κορωνοϊού ώστε να μπορούμε να πούμε αν είναι πιο μεταδοτική από την παραλλαγή Δέλτα.

«Έχουμε πράγματι ορισμένα δεδομένα που δείχνουν πως τα ποσοστά νοσηλειών είναι χαμηλότερα», είπε, αλλά προειδοποίησε να μην εξαχθούν συμπεράσματα από πρώιμα στοιχεία επειδή «δεν έχουμε δει αυτή την παραλλαγή να κυκλοφορεί για αρκετό χρόνο σε πληθυσμούς σε όλο τον κόσμο, βεβαίως σε ευάλωτους πληθυσμούς».

Η αξιωματούχος του Π.Ο.Υ. είπε ακόμη πως τα στοιχεία για τη νέα παραλλαγή, που εντοπίστηκε πρώτα στη νότια περιοχή της Αφρικής και στο Χονγκ Κονγκ τον Νοέμβριο, είναι ακόμη «ατακτοποίητα» καθώς οι χώρες ανακοινώνουν την άφιξη και την εξάπλωσή της.




Ποια είναι η μάσκα ΚΝ95 που πρέπει να φοράμε σε σουπερμάρκετ και ΜΜΜ – Πόσο κοστίζει

Επανέρχεται από την Παρασκευή (24.12.2021) η υποχρεωτικότητα της μάσκας τόσο σε εσωτερικούς όσο και σε εξωτερικούς χώρους, σύμφωνα με τα νέα μέτρα που ανακοίνωσαν οι Θάνος Πλεύρης και Γιάννης Οικονόμου, ενώ αλλάζουν τα δεδομένα για τα σουπερμάρκετ.

Το μέτρο για τη διπλή μάσκα ή τη χρήση μάσκας ΚΝ95 ισχύει και στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Ποία είναι όμως η μάσκα ΚΝ95 που πρέπει πλέον να φοράμε στα σουπερμάρκετ και στα μέσα μαζικής μεταφοράς; Η μάσκα ΚΝ95 – ή η πανομοιότυπη FFP2 – χρησιμοποιείται ήδη στο εξωτερικό σε περιοχές όπου οι αρχές συνιστούν επιπλέον προσοχή.

Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί πως οι μάσκες αυτές είναι αισθητά πιο ακριβές από τις απλές χειρουργικές μάσκες και το κόστος τους μπορεί να φτάσει ακόμα και στο τριπλάσιο της τιμής της απλής μάσκας. Μάλιστα, η τιμή της μπορεί να φτάσει ακόμα και το 1 ευρώ.

Αυξημένη προστασία

Η ΚΝ95 προσφέρει αυξημένη προστασία, καθώς είναι σχεδιασμένη με μια αρκετά σφιχτή εφαρμογή στο δέρμα του προσώπου, ώστε να φιλτράρει αποτελεσματικά τα σωματίδια στον αέρα, συμπεριλαμβανομένων των βακτηρίων.

Όπως αναφέρουν οι ειδικοί, η ΚΝ95 μπορεί να φιλτράρει έως και 95% των επικίνδυνων σωματιδίων μεγέθους 0,3 μικρών: σκόνη, σταγόνες υγρασίας, ατμοί.

Την ίδια ώρα βοηθάει στον αποκλεισμό εισόδων βιολογικών υγρών του φορέα μάσκας σε άλλους, για παράδειγμα όταν κάποιος βήχει η φταρνίζεται. Ταυτόχρονα μειώνει την αρνητική επίδραση μικρών σωματιδίων αερολύματος που προέρχονται από το τριγύρω περιβάλλον.

Η διάρκεια ζωής της μάσκας πολλαπλής χρήσης ΚΝ95 είναι περίπου 6 με 8 ώρες συνεχής χρήσης και σε ορισμένες περιπτώσεις έως και 10 ώρες, αντί για 2 με 3 που έχουν οι συνηθισμένες μάσκες μίας χρήσης.




Η παραλλαγή Όμικρον φέρνει νέα μέτρα | Ρεβεγιόν με rapid test

Σε κατάσταση κόκκινου συναγερμού βρίσκονται κυβέρνηση και ειδικοί ενόψει της εορταστικής περιόδου αλλά και λόγω της παραλλαγής Όμικρον η οποία έχει κάνει την εμφάνισή της και στην Ελλάδα.

Το επόμενο διάστημα, όπως τονίζουν οι επιστήμονες, αναμένεται να υπάρξει αύξηση των κρουσμάτων της νέας παραλλαγής που είναι πολύ πιο μεταδοτική σε σχέση με τη Δέλτα. Την ίδια στιγμή, τα ρεβεγιόν ενόψει της νέας χρονιάς, δημιουργούν «πονοκέφαλο» στους ειδικούς, καθώς φοβούνται ότι αν δεν υπάρχει αυστηρή τήρηση των μέτρων, τότε μπορεί να δούμε μία εκτόξευση στον αριθμό των κρουσμάτων, λίγες ημέρες μετά το νέο έτος.

Ήδη χθες, ο Σωτήρης Τσιόδρας προειδοποίησε στη διάρκεια της εκδήλωσης της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ ότι είναι πιθανό να χρειαστούν νέα μέτρα λόγω της Όμικρον.

Στο πλαίσιο αυτό, συνεδριάζουν σήμερα οι επιτροπές των ειδικών προκειμένου να αποφασισθούν νέα έκτακτα μέτρα ενόψει των εορτών, σε μία προσπάθεια να προλάβουν τη διασπορά της μετάλλαξης Όμικρον στην κοινότητα.

Με τις πληροφορίες ότι οι κρατήσεις σε νυχτερινά κέντρα διασκέδασης και χώρους εστίασης είναι εξαιρετικά αυξημένες για την παραμονή των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην επιβολή του μέτρου των rapid και των PCR τεστ ακόμα και για εμβολιασμένους τις ημέρες των ρεβεγιόν.

Στο πλαίσιο αυτό, συνεδριάζουν αύριο Τρίτη, στις 10 το πρωί, η υποεπιτροπή των επιδημιολόγων και στις 13:00 μετά το μεσημέρι η ολομέλεια της Επιτροπής των εμπειρογνωμόνων.

Αμέσως μετά, σύμφωνα με τις πληροφορίες, αναμένεται, κατά πληροφορίες, να υπάρξουν ανακοινώσεις από τον υπουργό Υγείας, Θάνο Πλεύρη.

«Παράθυρο» Τσιόδρα για νέα μέτρα λόγω Όμικρον

Χθες, ο Σωτήρης Τσιόδρας καθώς και ο πρόεδρος του ΕΟΔΥ Θεοκλής Ζαούτης, μιλώντας στην ενημερωτική εκδήλωση που διοργάνωσε η Ιατρική σχολή του ΕΚΠΑ. άφησαν ανοιχτό το ενδεχόμενο για τη λήψη νέων μέτρων σε περίπτωση που χρειαστεί λόγω της παραλλαγής Όμικρον,

Ο κ. Τσιόδρας υπογράμμισε με φόντο την παραλλαγή Όμικρον και την έξαρση των κρουσμάτων σε αρκετές χώρες, ότι «η κατάσταση στην Ευρώπη μας ανησυχεί λόγω της ταχείας μετάδοσης της Όμικρον».

Τόνισε δε, ότι «είμαστε σε επιφυλακή και επαγρύπνηση για νέα μέτρα αν χρειαστεί» ενώ δεν παρέλειψε να κάνει ειδική αναφορά για την εορταστική περίοδο, τονίζοντας ότι «θα πρέπει να τηρήσουμε τα μέτρα στις συγκεντρώσεις στα σπίτια».

Ο καθηγητής του ΕΚΠΑ πάντως, χτύπησε το δικό του καμπανάκι, σημειώνοντας πως «υπάρχει κίνδυνος να υποκρύπτεται ένα κύμα Όμικρον στο κύμα της Δέλτα».

Διαβάστε επίσης: Κοτανίδου – Οι εντατικολόγοι έχουν καλά αποτελέσματα στην Ελλάδα παρά την βαριά κλινική εικόνα στις ΜΕΘ

Από την πλευρά, ο πρόεδρος του ΕΟΔΥ Θεοκλής Ζαούτης αναφερόμενος στην παραλλαγή Όμικρον, τόνισε πως δεν αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα που εμφανίζονται, πχ στο Λονδίνο.

«Μπαίνουμε σε μία διαδικασία αυξημένης ιχνηλάτησης. Πολύ πιθανό να δούμε αυξημένο testing» και πρόσθεσε πως ανάλογα με την εξέλιξη μπορεί να χρειαστούν κάποια νέα μέτρα.

Προαναγγελία νέων μέτρων από Οικονόμου

Στα επιπλέον μέτρα που εξετάζει η κυβέρνηση, με σκοπό τον περιορισμό της εξάπλωσης του κοροναϊού, αναφέρθηκε χθες, -μιλώντας στο MEGA- ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου.

«Παρακολουθούμε την πορεία της πανδημίας και της μετάλλαξης Όμικρον και στο πλαίσιο του περιορισμού της μεγάλης διασποράς εξετάζουμε διάφορα μέτρα και επιμέρους ρυθμίσεις» ανέφερε ο κ. Οικονόμου, προσθέτοντας ότι «όσο χρόνο καθυστερήσουμε την εξάπλωση της μετάλλαξης, τόσο πιο θωρακισμένοι θα είμαστε».

«Στο πλαίσιο αυτό, προσαρμόζουμε το σχεδιασμό μας για να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις που υπάρχουν» τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, εξηγώντας ότι η κυβέρνηση εξετάζει -πέραν των μέτρων που ισχύουν ήδη- να χρειάζεται και αρνητικό rapid test για να βγουν σε κλειστούς χώρους την παραμονή των Χριστουγέννων ή της Πρωτοχρονιάς.

«Αυτό θα τους εξασφαλίζει περισσότερο τους ίδιους και όλους τους γύρω ότι θα είναι πιο ασφαλείς από κάποιον που μπορεί να νοσεί» συμπλήρωσε ο Γιάννης Οικονόμου.

«Μέχρι τώρα αυτό είναι το μόνο μέτρο που εξετάζεται, αλλά θα εξαρτηθεί και από τι θα πει η Επιτροπή» πρόσθεσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος. «Δεν υπάρχει λόγος να λέμε μεγάλα λόγια ή να προκαλούμε σύγχυση» τόνισε ο κ. Οικονόμου, επαναλαμβάνοντας ότι θα πρέπει να τηρούνται τα μέτρα και οι παρεμβάσεις που έχουν ήδη αποφασιστεί.




Νοσοκομείο Καβάλας | Χορηγήθηκαν τα πρώτα μονοκλωνικά σε κάτοικο Παγγαίου

Σε μία κάτοικο της επαρχίας του Δήμου Παγγαίου χορηγήθηκαν τα πρώτα μονοκλωνικά αντισώματα στο Νοσοκομείο Καβάλας.

Την είδηση έκανε γνωστή στην εκπομπή ΑΝΑΛΥΤΗΣ του ENA Channel με τον Απόστολο Ατζεμιδάκη ο διοικητής του Νοσοκομείου Ντίνος Κλειτσιώτης ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε ότι η συγκεκριμένη κυρία είναι ανεμβολίαστη, περίπου 60 ετών ενώ χρειάστηκε η παρέμβαση του θεράποντα γιατρού της για να της χορηγηθούν τα μονοκλωνικά στο Νοσοκομείο Καβάλας.

Η Κατάσταση της υγείας της είναι σταθερή και παρακολουθείται.




Μόσιαλος | Όσοι έκαναν και την τρίτη δόση εμβολίου δεν θα πρέπει να ανησυχούν ιδιαίτερα για την Όμικρον

Η εξάπλωση της νέας παραλλαγής Όμικρον του κοροναϊού σημαίνει ότι πρέπει να «κάνουμε άμεσα την τρίτη δόση γιατί όπως φαίνεται από αρκετές μελέτες, θα έχουμε αρκετή προστασία έναντι της όμικρον εάν έχουμε κάνει και τις τρεις δόσεις.

Όσοι δεν έχουν εμβολιαστεί, πρέπει να σκεφτούν πλέον σοβαρά το τι θα κάνουν. Το πρόβλημα της χώρας μας είναι το σχετικά υψηλό ποσοστό ανεμβολίαστων (σε σύγκριση με άλλες χώρες) στις ηλικίες των άνω των 50. Όσοι όμως έχουν κάνει και την τρίτη δόση, δεν θα πρέπει να έχουν ιδιαίτερους λόγους ανησυχίας».

Αυτό επισημαίνει σε νέα ανάρτηση του στο Facebook ο καθηγητής Πολιτικής της Υγείας Ηλίας Μόσιαλος του Κολλεγίου Imperial και της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του Λονδίνου (LSE).

Αναφερόμενος σε μια νέα μελέτη από το Imperial College, αναφέρει πως «επιβεβαίωσε ό,τι ήδη ξέρουμε για την μεγαλύτερη μεταδοτικότητα και την μεγαλύτερη δυνατότητα επαναλοίμωξης της παραλλαγής όμικρον έναντι της παραλλαγής δέλτα» και ότι «όσον αφορά την κλινική εικόνα όσων κόλλησαν, οι ερευνητές ανακοίνωσαν πως δεν βρέθηκε διαφορά μεταξύ των δυο παραλλαγών». Ακόμη, προσθέτει ότι «οι συγγραφείς της μελέτης επισημαίνουν στη συζήτηση των δεδομένων που ανέλυσαν, πως δεν βρέθηκαν ενδείξεις ότι τα κρούσματα της όμικρον είχαν διαφορετική κλινική εικόνα (καλύτερη ή χειρότερη) από την δέλτα, με βάση το ποσοστό των θετικά διαγνωσμένων που είχαν συμπτώματα ή πήγαν στο νοσοκομείο. Eπί του παρόντος δεν έχουν επαρκή δεδομένα για την κλινική εικόνα που προκαλεί η όμικρον σε σχέση με την δέλτα».

Από την άλλη, επισημαίνει ότι «τα δεδομένα από τη Νότια Αφρική δείχνουν πως υπάρχει αποκλιμάκωση του πανδημικού κύματος σε αυτή τη χώρα», αλλά «και εκεί, δεν γνωρίζουμε αν υπάρχει καθυστέρηση στην επίσημη καταγραφή των κρουσμάτων, και επομένως όχι πραγματική αποκλιμάκωση. Κάτι που είχε συμβεί πριν από λίγες ημέρες. Και ενώ η ηγεσία του υπουργείου υγείας της Ν. Αφρικής εμφανίζεται αισιόδοξη, εγώ θα έλεγα να περιμένουμε λίγες ημέρες ακόμη να έχουμε μια πιο καθαρή εικόνα».

Τονίζει ότι «ανάλογα με τις ειδήσεις που δημοσιεύουν τα ΜΜΕ, κάποιος μπορεί να πει πως έχουμε μεγάλο πρόβλημα ή ότι στην ουσία το πρόβλημα είναι παροδικό. Δεν ξέρουμε όμως με ακρίβεια ακόμη. Στην Μεγάλη Βρετανία είναι σαφές ότι έχουμε σημαντική αύξηση των κρουσμάτων. Εχθές πάνω από 93.000 άνθρωποι διαγνώστηκαν θετικοί. Να πούμε εδώ πως δεν είναι σαφές το ποσοστό των κρουσμάτων που εισάγεται στο νοσοκομείο και έχει κολλήσει όμικρον. Και αυτό γιατί γίνεται τεστ αλλά όχι απαραίτητα και ταυτοποίηση της παραλλαγής που φέρει κάθε ασθενής. Είναι όμως πιθανό να υπάρξει μεγάλη πίεση στο σύστημα υγείας στις επόμενες ημέρες. Θα σύστηνα επομένως να μη βιαστούμε να βγάλουμε ακόμη συμπεράσματα».

Σύμφωνα με τον κ.Μόσιαλο, «η μελέτη του Ιmperial επιβεβαίωσε αυτά που ξέρουμε για την μεταδοτικότητα, αλλά στην ουσία τίποτα σαφές για τη σοβαρότητα της λοίμωξης. Όπως είπα, τα στοιχεία της Ν. Αφρικής είναι ενθαρρυντικά, αλλά ίσως να υπάρχει κάποιο πρόβλημα καθυστέρησης στην καταγραφή, και να ερμηνεύουμε το κύμα της όμικρον εκεί έχοντας δεδομένα καθυστερημένης καταγραφής».

Υπογραμμίζει επίσης ότι «οι επιπτώσεις μιας παραλλαγής μπορεί να έχουν διαφορετικό αντίκτυπο ανά χώρα» και εξηγεί ότι σε μια χώρα όπως η Ν. Αφρική με μικρό ποσοστό ηλικιωμένων και ευάλωτων στον πληθυσμό, αλλά ταυτόχρονα μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού με ανοσοπροστασία, είτε γιατί είχαν κολλήσει μια άλλη παραλλαγή του ιού, είτε γιατί πολλοί έχουν εμβολιαστεί, οι επιπτώσεις θα είναι μικρές. Από την άλλη, οι επιπτώσεις θα είναι μεγαλύτερες, όταν η ανοσοπροστασία στον πληθυσμό είναι μικρή και έχουμε σχετικά μεγάλο αριθμό ευπαθών πολιτών.

Η Ελλάδα χαρακτηρίζεται από καλή αλλά όχι πολύ υψηλή εμβολιαστική κάλυψη και ταυτόχρονα από υψηλό ποσοστό πολιτών στην κατηγορία υψηλού κινδύνου. Επίσης υψηλότερο ποσοστό ανεμβολίαστων στις ηλικίες άνω των 50, σε σχέση με άλλες χώρες της Νότιας και Βόρειας Ευρώπης. «Επομένως», κατά τον ίδιο, «ακόμη και εάν η όμικρον είναι πιο ήπια από την δέλτα, οι επιπτώσεις στην Ελλάδα μπορεί να είναι μεγαλύτερες σε σύγκριση με την Δανία ή την Πορτογαλία».

Παρά την υπάρχουσα αβεβαιότητα, ο κ.Μόσιαλος αναφέρει ότι «δεν είμαστε στο 2020. Έχουμε εμβόλια που είναι επαρκή και για την Όμικρον. Αντί για πανικό επομένως ας αξιοποιήσουμε την ευκαιρία που έχουμε να αυξήσουμε τις άμυνες μας».

Όσον αφορά το «πότε θα τελειώσει όλο αυτό;», εκτιμά ότι «θα τελειώσει όταν:

• Θα έχει εμβολιαστεί η συντριπτική πλειονότητα των κατοίκων του πλανήτη (αυτό, με τους σημερινούς ρυθμούς εμβολιασμών, δεν φαίνεται να γίνεται εντός του 2022).

• Όταν θα έχουμε επαρκείς ποσότητες φαρμάκων (αυτό αναμένεται προς το τέλος του 2022).

Και με την προϋπόθεση πως δεν θα έχουμε κι άλλες πιο επικίνδυνες παραλλαγές. Από τον Μάρτιο του 2020 είχα τονίσει, την επιτακτική ανάγκη μαζικής παραγωγής εμβολίων και της ισότιμης διάθεσής τους σε όλες τις χώρες του πλανήτη. Όσο αυτό δεν γίνεται (και δύο χρόνια μετά, δεν υπάρχουν πλέον δικαιολογίες) θα υπάρχει ο κίνδυνος νέων μεταλλάξεων. Ελπίζω πως οι ηγεσίες των πλούσιων χωρών θα πράξουν αυτό που πρέπει, όσον αφορά την μεταφορά τεχνογνωσίας για την παραγωγή εμβολίων. Το πρόβλημα δεν θα λυθεί με τους εμβολιασμούς των κατοίκων μόνο των πιο εύπορων χωρών».




Κοροναϊός | Ένα στα 100 παιδιά που προσβάλλονται θα χρειαστεί νοσηλεία

Τα βρέφη έως δύο μηνών και οι έφηβοι 12-17 ετών είναι οι δύο ομάδες ανηλίκων που κινδυνεύουν περισσότερο να χρειαστούν νοσηλεία λόγω Covid-19, διαπιστώνει μελέτη του Ευρωπαϊκού Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ECDC).

Στις ηλικίες 0-17 ετών, περίπου ένα παιδί ανά 100 θα χρειαστεί νοσηλεία αν προσβληθεί από κοροναϊό, αναφέρουν οι ερευνητές στο Eurosurveillance.

Η μελέτη ανέλυσε δεδομένα από δέκα ευρωπαϊκές χώρες (μεταξύ των οποίων η Κύπρος, αλλά όχι η Ελλάδα) για το διάστημα Αύγουστος 2020 – Οκτώβριος 2021, όταν ακόμη δεν είχε εμφανιστεί η νέα παραλλαγή Όμικρον.

Από τα 820.000 επιβεβαιωμένα συμπτωματικά κρούσματα σε ανηλίκους έως 17 ετών, το 1,2% χρειάστηκε νοσηλεία. Από τα παιδιά αυτά, το 7% χρειάστηκαν εισαγωγή σε (ΜΕΘ) και το 0,01% τελικά απεβίωσε.

Οι ερευνητές ανέφεραν ότι «τα περισσότερα παιδιά με συμπτωματική νόσο Covid-19 έχουν πολύ μικρό κίνδυνο θανάτου ή νοσηλείας».

Για κάθε 10.000 παιδιατρικά περιστατικά με συμπτώματα Covid-19 περίπου 117 εκτιμάται ότι χρειάζονται νοσηλεία και οκτώ εισαγωγή σε ΜΕΘ. Μόνο ένα παιδί στα 10.000 χάνει τη ζωή του.

Ο εμβολιασμός κατά της Covid-19 καλύπτει πλέον παιδιά από 5 ετών και άνω (Reuters)

Η ανάλυση έδειξε ότι τα βρέφη έως δύο μηνών έχουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο νοσηλείας λόγω Covid-19. Ο κίνδυνος μειώνεται στη συνέχεια έως την ηλικία των εννέα ετών και αυξάνεται ξανά στις ηλικίες 12 έως 17 ετών.

Ο κίνδυνος σοβαρής Covid-19 είναι μεγαλύτερος στα παιδιά με υποκείμενα νοσήματα, όπως καρκίνο και διαβήτη. Σε αυτή την περίπτωση η πιθανότητα νοσηλείας αυξάνεται κατά 7 φορές, η πιθανότητα εισαγωγής σε ΜΕΘ κατά 9 φορές και η πιθανότητα θανάτου κατά και 27 φορές .

Όμως η μεγάλη πλειονότητα (σχεδόν το 84%) των νοσηλευομένων παιδιών με Covid-19 δεν έχει κανένα υποκείμενο νόσημα, κάτι που σημαίνει ότι κατά τα άλλα υγιή παιδιά μπορεί κάλλιστα να χρειαστούν νοσηλεία.

Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι τα παιδιατρικά κρούσματα εμφανίζουν μεγάλη αύξηση από τον Ιούλιο μέχρι σήμερα, κυρίως εξαιτίας της επικράτησης της Δέλτα και της αύξησης κρουσμάτων.

Το τι θα συμβεί λόγω της Όμικρον, μένει να φανεί.

Δεδομένου πως μόνο το 15,2% των ανηλίκων στην ΕΕ είχαν εμβολιαστεί πλήρως στην Ευρώπη μέχρι το τέλος Νοεμβρίου, οι ερευνητές του ECDC προβλέπουν μεγάλη αύξηση κρουσμάτων σε παιδιά και συνιστούν επιτάχυνση των εμβολιασμών.

«Καμία ένδειξη» ότι η Όμικρον είναι πιο ήπια

Σε μια άλλη εξέλιξη, μελέτη του Imperial College στο Λονδίνο δείχνει να διαψεύδει τις ελπίδες ότι η Όμικρον προκαλεί ηπιότερη νόσο.

«Η μελέτη δεν εντοπίζει καμία ένδειξη ότι η Όμικρον είναι λιγότερο σοβαρή από τη Δέλτα, όπως προκύπτει είτε από την αναλογία των ανθρώπων που εμφανίζονται θετικοί και αναφέρουν συμπτώματα, είτε από αναλογία των κρουσμάτων που προσέρχονται σε νοσοκομεία μετά τη λοίμωξη» αναφέρουν οι ερευνητές, με επικεφαλής τον κορυφαίο επιδημιολόγο καθηγητή Πολ Φέργκιουσον.

Τονίζουν πάντως πως τα δεδομένα για τις νοσηλείες «παραμένουν πολύ περιορισμένα αυτή τη στιγμή».

Η ανάλυση συνέκρινε 120.000 κρούσματα Δέλτα με 15.000 ύποπτα κρούσματα Όμικρον. Έδειξε ότι οι ασθενείς της Όμικρον δεν ήταν λιγότερο πιθανό να παραμείνουν ασυμπτωματικοί.

Ήταν επίσης εξίσου πιθανό να χρειαστούν νοσηλεία, αν και η συγκεκριμένη εκτίμηση βασίστηκε σε μόλις 24 νοσηλείες λόγω Όμικρον, συγκριτικά με πάνω από 1.000 λόγω Δέλτα.

Τα ευρήματα για τα εμβόλια

Η αναμνηστική δόση, εκτιμά η αδημοσίευτη μελέτη, προσφέρει αποτελεσματικότητα γύρω στο 85% έναντι της σοβαρής νόσου από Όμικρον και πάνω από 90% έναντι του θανάτου από τη νέα παραλλαγή, περίπου 60 ημέρες μετά τη χορήγησή της.

Χωρίς αναμνηστική δόση, το επίπεδο προστασίας πέφτει σημαντικά:

Έξι μήνες μετά τη δεύτερη δόση του εμβολίου της Pfizer, η προστασία έναντι της συμπτωματικής λοίμωξης πέφτει στο 20%, συγκριτικά με 60% στην περίπτωση του Δέλτα, ενώ η προστασία έναντι της σοβαρής νόσου πέφτει στη χειρότερη περίπτωση στο 40%.

Στην περίπτωση του εμβολίου της AstraZeneca, το επίπεδο προστασίας έξι μήνες μετά τη δεύτερη δόση εκτιμάται σε μηδέν έως 5% έναντι της συμπτωματικής λοίμωξης και σε περίπου 20% έναντι της σοβαρής Covid-19.

Ακόμα, η μελέτη διαπίστωσε ότι η Όμικρον πενταπλασιάζει τον κίνδυνο επαναλοίμωξης, συγκριτικά με τη Δέλτα, κάτι που σημαίνει ότι η προστασία έναντι νέας λοίμωξης μπορεί να είναι μόλις 19%.

Όπως τόνισε ο καθηγητής Φέργκιουσον, τα ευρήματα υποδεικνύουν πως η Όμικρον «αποτελεί μείζονα, επικείμενη απειλή για τη δημόσια υγεία, καθώς προσφέρει νέες ενδείξεις για την ικανότητα της νέας παραλλαγής να διαφεύγει από τα εμβόλια και τη φυσική ανοσία».




Μανωλόπουλος | Lockdown σε ανεμβολίαστους – Μονόδρομος η επέκταση υποχρεωτικότητας

Την επιβολή lockdown σε πολίτες που δεν έχουν εμβολιαστεί, αλλά και την επέκταση της υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού σε χαμηλότερες ηλικίες, προτείνει ο καθηγητής Φαρμακολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, Ευάγγελος Μανωλόπουλος.

Μιλώντας στην εκπομπή ΑΝΑΛΥΤΗΣ του ENA Channel, ο κ. Μανωλόπουλος, εξέφρασε την ανησυχία του γιατί εξακολουθεί να καταγράφεται υψηλός αριθμός κρουσμάτων, θανάτων και εισαγωγών στις ΜΕΘ, ενώ ο χειμώνας δεν έχει κορυφωθεί ακόμα. «Δεν υπάρχουν πολλά σημάδια ότι θα μειωθούν σημαντικά. Έχουν σταθεροποιηθεί, ίσως έχουν και μια μικρή μείωση, αλλά αυτή η εικόνα συνεχίζεται. Άρα νομίζω ότι δεν πρέπει να εφησυχάζουμε και να λέμε ότι τα μέτρα δουλεύουν. Εν μέρει σταμάτησαν τον ρυθμό ανάπτυξης, αλλά θα πρέπει να δούμε τι άλλο μπορούμε να κάνουμε για να περιορίσουμε τα κρούσματα», υπογράμμισε.

Στο πλαίσιο αυτό, προτείνει την επιβολή lockdown για τους ανεμβολίαστους επισημαίνοντας ότι «κάθε ανεμβολίαστος που μπαίνει σε κάθε χώρο θα προκαλέσει ζημιά», ενώ μια λύση θα ήταν και η είσοδος τους σε όλους τους χώρους με αρνητικό rapid test αλλά και η επέκταση της υποχρεωτικότητας των εμβολιασμών και σε άλλους κλάδους.




Παραλλαγή Όμικρον | Έκτακτα μέτρα και σε Ελλάδα

Σε διψήφιο αριθμό ανέρχονται τα επιβεβαιωμένα κρούσματα στης παραλλαγής Όμικρον στη χώρα μας, με τη διασπορά να αυξάνεται εβδομάδα με την εβδομάδα.

Το μεταλλαγμένο στέλεχος αποδεικνύεται άκρως μεταδοτικό, καθώς τουλάχιστον τρία από 10 κρούσματα του νέου στελέχους δεν εντοπίστηκαν καν από τουριστικούς προορισμούς.

Ο παγκόσμιος συναγερμός αλλά και οι αρκετά άγνωστες πληροφορίες που υπάρχουν ακόμη για την νέα μετάλλαξη οδήγησε σε αυστηροποίηση των ταξιδιωτικών περιορισμών, και πλέον όποιος έρχεται στην Ελλάδα με οποιονδήποτε τρόπο και ανεξαρτήτως εάν είναι εμβολιασμένος ή όχι θα χρειάζεται για να ταξιδέψει αρνητικό μοριακό τεστ 48 ωρών, γεγονός που σημαίνει και αρκετά μεγάλο κόστος ειδικά για οικογένειες που σχεδίαζαν να επισκεπτούν τη χώρα μας.

Νέα έκτακτα μέτρα

«Στο πλαίσιο της προσπάθειας ελέγχου της πανδημίας Covid-19, η χώρα μας θα δέχεται επισκέπτες από όλες τις χώρες με την επίδειξη αρνητικού μοριακού ελέγχου (PCR) 48 ωρών. Από το μέτρο εξαιρούνται οι ταξιδιώτες που παρέμειναν στις χώρες για διάστημα μικρότερο των 48 ωρών. Το μέτρο θα τεθεί σε ισχύ από την Κυριακή 19/12 και ώρα 06:00», είναι η ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο Υγείας χθες το απόγευμα στη «σκιά» της «Ομικρον». 

Η οδηγία αφορά στους πάντες, όλες τις πύλες εισόδου (και τα χερσαία σύνορα), τόσο τους εμβολιασμένους όσο και τους ανεμβολίαστους.

Η απόφαση αυτή ελήφθη καθώς τα κρούσματα της παραλλαγής αυξάνονται παντού, το ίδιο και στην Ελλάδα, και θεωρείται δεδομένο ότι ο αριθμός τους θα ακολουθήσει ανοδική πορεία το επόμενο διάστημα

Πάντως στο πλάνο της κυβέρνησης δεν υπάρχουν περεταίρω μέτρα, μιας και η στρατηγική επικεντρώνεται στην επέκταση του εμβολισμού, την σύσταση για αυξημένο testing και στην αυστηρή τήρηση των μέτρων.

Στο μάτι της παραλλαγής Όμικρον Κρήτη και Αττική

Ειδικότερα στο «μάτι» της παραλλαγής Όμικρον βρίσκεται η Κρήτη και η Αττική όπου έχουν εντοπιστεί έως σήμερα τα περιστατικά και τρία εκ των κρουσμάτων εντοπίστηκαν στη νότια Πελοπόννησο.

Συγκεκριμένα, η Κρήτη βρίσκεται στο «μικροσκόπιο», καθώς εκεί πρωτοεμφανίστηκε η παραλλαγή «Ομικρον» και έχουν ήδη επιβεβαιωθεί και ανακοινωθεί επισήμως τρία κρούσματα. 

«Καμπανάκι» σε σχέση με πιθανή επίδραση του νέου στελέχους χτύπησε και η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων από την ανάλυση των λυμάτων. Στο Ρέθυμνο το ιικό φορτίο των λυμάτων αυξήθηκε κατά 258% την εβδομάδα 6-12 Δεκεμβρίου σε σχέση με την προηγούμενη, και στο Ηράκλειο κατά 109% για το ίδιο διάστημα.

Παγκόσμια ανησυχία για την Όμικρον – «Δεν αρκεί ο εμβολιασμός»

Οι ανησυχητικές εκτιμήσεις των ειδικών για την «σούπερ» μεταδοτική παραλλαγή Όμικρον, που αναμένεται να επικρατήσει έως τα μέσα Ιανουαρίου στην Ευρώπη και τα ολοένα και αυξανόμενα κρούσματα της μετάλλαξης από χώρα σε χώρα, προκαλούν «ντόμινο» μέτρων.

Εξάλλου, και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης και Ελέγχου Νοσημάτων (ECDC) προειδοποιεί πως «δεν αρκεί από μόνος του ο εμβολιασμός», τονίζοντας πως είναι πολύ υψηλή η πιθανότητα περαιτέρω εξαπλωσης της Όμικρον.

«Στην τρέχουσα συγκυρία, ο εμβολιασμός από μόνος του δεν θα μας επιτρέψει να αποτρέψουμε τον αντίκτυπο της παραλλαγής Όμικρον, καθώς δεν αρκεί ο χρόνος για να καλυφθούν τα εμβολιαστικά κενά που εξακολουθούν να υπάρχουν», δήλωσε η Αντρέα Αμόν, διευθύντρια του ECDC.

Η Αμόν υπογράμμισε την ανάγκη ενίσχυσης ή επανεισαγωγής «μη φαρμακευτικών παρεμβάσεων», όπως η χρήση μάσκας, η υγιεινή των χεριών, η εξ αποστάσεως εργασία και η αποφυγή συνωστισμού σε δημόσιους χώρους.

«Είναι επείγον να ληφθούν ισχυρά μέτρα για τη μείωση της μετάδοσης, καθώς υπάρχουν ενδείξεις ότι η κοινοτική μετάδοση της μετάλλαξης στην κοινότητα βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη σε χώρες της Ένωσης», είπε η Αμόν, προσθέτοντας πως τα μοντέλα δείχνουν πως η ταχεία αύξηση των κρουσμάτων με τη μετάλλαξη Όμικρον «επίκειται».

Στο τραπέζι των «27» η υποχρεωτικότητα εμβολιασμών

Απαντώντας πάντως σε σχετική ερώτηση για τον υποχρεωτικό εμβολιασμό η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν είπε ότι μπορούμε να περιμένουμε ότι θα τεθεί σαν θέμα στη Σύνοδο Κορυφής της Πέμπτης 16 Δεκεμβρίου, όπως μετέδωσε η ΕΡΤ. Σε ερώτηση για το ενδεχόμενο συλλογικής προμήθειας φαρμάκων για τον κορωνοϊό είπε πως υπάρχει κοινή βούληση από τους ηγέτες της ΕΕ να κινηθούν προς αυτήν την κατεύθυνση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην ΕΕ πρώτη η Αυστρία ανακοίνωσε στις 19 Νοεμβρίου ότι καθιστά υποχρεωτικό τον εμβολιασμό όλων των ενηλίκων κατά της Covid-19 από την 1η Φεβρουαρίου 2022.

O καγκελάριος της Γερμανίας, Όλαφ Σολτς, έχει επίσης ταχθεί υπέρ του υποχρεωτικού εμβολιασμού, κάτι που ίσως υιοθετηθεί στη χώρα από τον Φεβρουάριο ή τον Μάρτιο. Μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να κατατεθεί και να ψηφιστεί σχετικό νομοσχέδιο στη Μπούντεσταγκ, όπου το σύνολο των κομμάτων τάσσεται υπέρ της υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού, με εξαίρεση το ακροδεξιό Εναλλακτική για τη Γερμανία (AfD).

«Να αποφεύγονται τα μη αναγκαία διεθνή ταξίδια», θα πει ο Τριντό

Προβληματισμός επικρατεί και στον Καναδά, με τον Τζάστιν Τριντό να αναμένεται να πραγματοποιήσει σύσταση προς τους πολίτες να αποφεύγουν τα μη αναγκαία διεθνή ταξίδια.

Ήδη, ο Καναδός πρωθυπουργός είχε τηλεφωνικές συνδιαλέξεις με τους επικεφαλής δέκα επαρχιών την Τρίτη, προκειμένου να συζητήσουν τρόπους για την αντιμετώπιση της Όμικρον που εξαπλώνεται ραγδαία και «θα μπορούσε να θέσει υπό πίεση τα υγειονομικά συστήματα».

Η Ολλανδία κλείνει τα σχολεία νωρίτερα για Χριστούγεννα

Μέτρα για την αντιμετώπιση της Όμικρον πήρε και η Ολλανδία. Ο πρωθυπουργός, Μαρκ Ρούτε, ανακοίνωσε ότι τα δημοτικά θα κλείσουν από τις 20 Δεκεμβρίου, ενώ τα μέτρα για την αναχαίτιση της πανδημίας θα παραταθούν μέχρι τις 14 Ιανουαρίου, λόγω της παραλλαγής Όμικρον.

Ειδικότερα, το πακέτο μέτρων προβλέπει το κλείσιμο εστιατορίων, μπαρ, μη απολύτως αναγκαίων καταστημάτων και άλλων δημόσιων χώρων από τις 5 το απόγευμα έως τις 5 τα ξημερώματα, αθλητικούς αγώνες χωρίς θεατές και σύσταση για τηλεργασία. Παράλληλα, οι πολίτες δεν μπορούν να δέχονται στο σπίτι τους πάνω από τέσσερις προσκεκλημένους.

Μέτρα και στη Δανία

Ραγδαία είναι η αύξηση των κρουσμάτων στη Δανία, όπου η διασπορά της παραλλαγής Όμικρον είναι μεγάλη.

Η πρωθυπουργός της Δανίας έχει ήδη παρατείνει τις διακοπές των Χριστουγέννων για τους μαθητές, σημειώνοντας ότι στόχος της είναι η κοινωνία να μείνει ανοιχτή όσο το δυνατόν περισσότερο.

Οι σχολικές διακοπές ξεκίνησαν από σήμερα, 15 Δεκεμβρίου, και θα διαρκέσουν έως τις 5 Ιανουαρίου. Ήδη, από τις 10 Δεκεμβρίου, εξάλλου, μπαρ και εστιατόρια, όπου η μάσκα είναι και πάλι υποχρεωτική, κλείνουν τα μεσάνυκτα και απαγορεύεται η πώληση αλκοόλ μετά από αυτή την ώρα.

Έρχεται δύσκολος χειμώνας

Δυσοίωνες είναι οι εκτιμήσεις πολλών επιστημόνων για τον φετινό χειμώνα, εξαιτίας της παραλλαγής Όμικρον, που φαίνεται να προκαλεί μια αναζωπύρωση της πανδημίας, λόγω της μεγάλης μεταδοτικότητάς της και της μεγαλύτερης ανοσοδιαφυγής της.

Η επικρατούσα εκτίμηση είναι πλέον, σύμφωνα με το κορυφαίο επιστημονικό περιοδικό «Science», ότι άλλο ένα μεγάλο παγκόσμιο πανδημικό κύμα είναι αναπόφευκτο και το κρίσιμο ερώτημα είναι πόσα βαριά περιστατικά Covid-19 θα φέρει.

Από την άλλη πλευρά, ακόμη κι αν όντως η Όμικρον προκαλεί συνήθως λιγότερο σοβαρή νόσο από την Δέλτα, το γεγονός και μόνο ότι είναι ικανή να προκαλεί τόσα κρούσματα, ακόμη και συχνές επαναλοιμώξεις, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για μια επερχόμενη νέα πίεση στα ήδη βεβαρημένα συστήματα υγείας πολλών χωρών.

Έχει εξαπλωθεί ραγδαία

Μολονότι αρκετά ερωτήματα για τη νέα παραλλαγή παραμένουν αναπαντάτητα, πολλοί επιστήμονες σε όλο τον κόσμο, όσο περνάει ο καιρός, νιώθουν όλο και πιο βέβαιοι ότι η Όμικρον είναι πιθανό να αλλάξει δραματικά την πορεία της πανδημίας – όχι προς το καλύτερο…

Η νέα παραλλαγή έχει κιόλας εξαπλωθεί ραγδαία σε περισσότερες από 70 χώρες, κερδίζοντας συνεχώς έδαφος έναντι της Δέλτα και των άλλων στελεχών του κοροναϊού. 

ΠΟΥ: Ίσως τα εμβόλια είναι λιγότερο αποτελεσματικά κατά της Όμικρον

Την ίδια στιγμή, αβεβαιότητα συνεχίζει να επικρατεί για το πόσο αποτελεσματικά είναι τα υπάρχοντα εμβόλια κατά της νέας παραλλαγής.

Τα προκαταρκτικά στοιχεία υποδεικνύουν ότι τα εμβόλια κατά της COVID-19 ίσως είναι λιγότερο αποτελεσματικά κατά της μόλυνσης και της μετάδοσης που συνδέεται με το παραλλαγμένο στέλεχος Όμικρον του κοροναϊού, το οποίο φέρει επίσης και υψηλότερο κίνδυνο επαναμόλυνσης, ανακοίνωσε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ).

«Χρειάζονται περισσότερα στοιχεία»

Ο ΠΟΥ, στην εβδομαδιαία επικαιροποιημενη έκθεσή του για την επιδημία, ανέφερε ότι χρειάζονται περισσότερα στοιχεία για να γίνει καλύτερα κατανοητή η έκταση στην οποία η Όμικρον μπορεί να διαφύγει την ανοσία, που έχει επιτευχθεί είτε μέσω εμβολιασμού είτε μέσω νόσησης.

«Ως αποτέλεσμα αυτού, ο συνολικός κίνδυνος που συνδέεται με το νέο ανησυχητικό στέλεχος Όμικρον παραμένει πολύ υψηλός», ανέφερε ο Οργανισμός, απηχώντας τα σχόλια αξιωματούχων του ΠΟΥ σε διαδικτυακή ενημέρωση των δημοσιογράφων.

Απαραίτητη η αναμνηστική δόση

Παρ’ όλα αυτά, αναμφίβολη παραμένει η αναγκαιότητα του εμβολιασμού, αφού είναι το ισχυρότερο «όπλο» που έχει στα χέρια της η ανθρωπότητα απέναντι στην πανδημία, με τους ειδικούς να τονίζουν πως ειδικά η αναμνηστική δόση είναι απαραίτητη για την αντιμετώπιση της Όμικρον.\

Ο αρχικός εμβολιασμός κατά της Covid-19 προσφέρει μειωμένη αποτελεσματικότητα έναντι της παραλλαγής Όμικρον σε εργαστηριακές συνθήκες, ωστόσο, η αναμνηστική δόση δείχνει να αποκαθιστά τα επίπεδα προστασίας, σύμφωνα με μελέτη του Χάρβαρντ, του MIT και του Γενικού Νοσοκομείου Μασαχουσέτης.

Η έρευνα, η οποία δεν έχει ακόμα υποβληθεί σε ανεξάρτητο έλεγχο και παρουσιάζεται ως προδημοσίευση, εξέτασε το αίμα ανθρώπων που είχαν λάβει εμβόλια των Pfizer, Moderna και Johnson & Johnson.

Τα δείγματα αίματος εκτέθηκαν σε ψευδοϊό σχεδιασμένο να μοιάζει με την παραλλαγή Όμικρον.

Οι ερευνητές ανίχνευσαν «χαμηλή έως απούσα» εξουδετέρωση της Όμικρον σε όλους τους εθελοντές που δεν είχαν λάβει αναμνηστική δόση.

Ωστόσο, το αίμα των συμμετεχόντων που είχαν λάβει και την ενισχυτική δόση έδειξε «ισχυρή εξουδετέρωση» της νέας παραλλαγής που εξαπλώνεται σε όλο τον κόσμο.