Εμβόλιο κορονοϊού | Τα δέκα συστατικά που περιέχει

Δέκα συστατικά περιέχει το εμβόλιο των Pfizer/BioNTech κατά του κορονοϊού, που έχει ήδη αρχίσει να χορηγείται σε χώρες όπως η Βρετανία και οι ΗΠΑ.

Ανάμεσα σε αυτά δεν υπάρχει κανένα τσιπάκι, αντίθετα με τις διάφορες θεωρίες συνωμοσίας που αφθονούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και γενικότερα στο διαδίκτυο.

Ούτε κάποια εξουσιομανής κυβέρνηση, ούτε ο Μπιλ Γκέιτς ή άλλος κακόβουλος μεγαλοεπιχειρηματίας, ούτε η ελίτ της «παγκόσμιας τάξης πραγμάτων» έχουν φυτέψει κάποιο τσιπάκι στο συγκεκριμένο εμβόλιο ή σε όποιο άλλο ενάντια στην Covid-19. Η διάψευση αυτή κανονικά φαντάζει περιττή, αλλά είναι τόση η δύναμη της συνωμοσιολογικής σπερμολογίας, που οι «New York Times» έκριναν αναγκαίο να κάνουν σχετικό δημοσίευμα, όπως μεταδίδει το ΑΜΠΕ.

Όπως επισημαίνει η κορυφαία αμερικανική εφημερίδα, εδώ και μήνες βίντεο και αναρτήσεις που έχουν ευρεία διάδοση και έχουν γίνει viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επηρεάζουν ουκ ολίγους χρήστες ότι δήθεν με κάποιο τρόπο τα τσιπάκια έχουν καταλήξει μέσα στα εμβόλια κατά της πανδημίας. Τώρα που μόλις άρχισαν οι εμβολιασμοί σε ορισμένες χώρες, οι φήμες αυτές αναζωπυρώθηκαν, ωθώντας την Pfizer να δημοσιοποιήσει τη σύνθεση του εμβολίου της.

Το εμβόλιο περιέχει ένα μοναδικό ενεργό συστατικό, ένα μόριο που λέγεται αγγελιοφόρο RNA (mRNA) και περιέχει απλώς γενετικές οδηγίες, έτσι ώστε ο οργανισμός του εμβολιαζόμενου να παράγει την προεξέχουσα πρωτεΐνη-ακίδα (spike) στην επιφάνεια του κορονοϊού, με την οποία αυτός μολύνει τα ανθρώπινα κύτταρα. Το mRNA καθοδηγεί τα ανθρώπινα κύτταρα να παράγουν την εν λόγω πρωτεΐνη του κορονοϊού. Έτσι, το ανθρώπινο σώμα εκτίθεται σκοπίμως όχι στον ίδιο τον ιό σε αδρανοποιημένη μορφή (όπως συμβαίνει σε πιο παραδοσιακού τύπου εμβόλια), αλλά στο κατ’ εξοχήν -τεχνητά δημιουργημένο- αναγνωρίσιμο χαρακτηριστικό του ιού, πράγμα που ενεργοποιεί το ανοσοποιητικό σύστημα να παράγει αντισώματα και κύτταρα μνήμης.

Το mRNA γρήγορα αποσυντίθεται, χωρίς να αφήσει κανένα ίχνος στο σώμα και δεν ενσωματώνεται στο ανθρώπινο DNA, όπως εσφαλμένα υποστηρίζουν άλλοι συνωμοσιολόγοι. Το μόνο που απομένει, είναι η επιθυμητή μοριακή μνήμη του κορονοϊού, έτσι ώστε το σώμα να ενεργοποιήσει έγκαιρα την άμυνα του, όταν βρεθεί πραγματικά ενώπιον του SARS-CoV-2.

Το εμβόλιο των Pfizer/BioNTech περιέχει επίσης εννέα άλλα βοηθητικά συστατικά. Τέσσερα από αυτά είναι λιπίδια με πολύπλοκα χημικά ονόματα: (4-ydroxybutyl)azanediyl)bis(hexane-6,1-diyl)bis (ALC-3015), (2-hexyldecanoate),2-[(polyethylene glycol)-2000]-N,N-ditetradecylacetamide (ALC-0159), 1,2-distearoyl-snglycero-3-phosphocholine (DPSC) και χοληστερόλη.

Αυτά τα λιπίδια από κοινού σχηματίζουν ένα προστατευτικό περίβλημα γύρω από το mRNA, το οποίο είναι πολύ εύθραυστο και θα κατατεμαχιζόταν γρήγορα, αν εισαγόταν μόνο του στο σώμα. Προστατευμένες μέσα στο μικροσκοπικό λιπώδες σφαιρίδιο, οι γενετικές οδηγίες έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να φτάσουν στα ανθρώπινα κύτταρα για να κάνουν εκεί την προγραμματισμένη δουλειά τους.

Το εμβόλιο περιέχει επίσης το σάκχαρο σουκρόζη, που αποτρέπει τα ανωτέρω νανοσωματίδια να συγκολληθούν, όταν το εμβόλιο συντηρείται σε βαθιά ψύξη. Τα υπόλοιπα τέσσερα συστατικά του εμβολίου είναι τέσσερα άλατα: χλωριούχο κάλιο, μονοβασικό φωσφορικό κάλιο, βασικό διένυδρο φωσφορικό νάτριο και χλωριούχο νάτριο (αυτό το τελευταίο είναι το οικείο μαγειρικό αλάτι).

Αυτά τα συνήθη συστατικά υπάρχουν σε πολλά φάρμακα και εμβόλια εδώ και πολλά χρόνια. Τα άλατα βοηθούν τα άλλα συστατικά του εμβολίου κατά του κορονοϊού να προσαρμοστούν καλύτερα στο περιβάλλον του ανθρώπινου σώματος, το οποίο περιέχει το δικό του μείγμα φυσικών αλάτων. Τέλος, το εμβόλιο αραιώνεται με νερό και αλάτι προτού εισαχθεί στο σώμα με την ένεση.




Ξεκινά η εθνική εκστρατεία για τον εμβολιασμό | Όσα πρέπει να ξέρετε

Η επιχείρηση «Ελευθερία» – Το σχέδιο «Ιπποκράτης» της ΕΛ.ΑΣ για τη φύλαξη των εμβολίων – Γιατί θα πάρουμε μικρότερη παρτίδα σε πρώτη φάση – Τα ειδικά έντυπα προ του εμβολιασμού

Αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη της εθνικής εκστρατείας για τον εμβολιασμό κατά του κορονοϊού μετά και τις ανακοινώσεις του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Φαρμάκων ότι θα εξετάσει την έγκριση για το πρώτο εμβόλιο της Pfizer μια εβδομάδα νωρίτερα από το αναμενόμενο, στις 21 Δεκεμβρίου αντί για τις 29 Δεκεμβρίου.

Στην Ελλάδα πυρετώδεις είναι οι προετοιμασίες των κρατικών αρχών για την έναρξη της εκστρατείας με την κωδική ονομασία «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ», μία τη μείζονα υγειονομική επιχείρηση της θωράκισης του ελληνικού πληθυσμού από τον φονικό ιό. Η εθνική αυτή προσπάθεια θα ενισχυθεί με τις σημαντικές δυνάμεις των φαρμακοποιών και των ιδιωτών, γιατρών και διαγνωστικών κέντρων, της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ), που θα συστρατευθούν μαζί με τους επαγγελματίες υγείας του ΕΣΥ.

Το σχέδιο Ιπποκράτης της ΕΛ.ΑΣ

Ευρύ σχέδιο ασφάλειας για το εμβόλιο με την κωδική ονομασία «Ιπποκράτης» έχει καταρτίσει η ΕΛ.ΑΣ. σχετικά με την περιφρούρηση της αποθήκευσης και μεταφοράς των εμβολίων κατά του κορονοϊού προς τα εμβολιαστικά κέντρα. Το σχέδιο για την επιχείρηση «Ελευθερία» της προμήθειας των εμβολίων και του μαζικού εμβολιασμού του πληθυσμού περιλαμβάνει τα εξής:

  • 24ωρη φύλαξη των αποθηκευτικών χώρων
  • 7 αποθήκες-ψυγεία με προοπτική αυτοί να γίνουν 14 σε όλη την Ελλάδα

Από αυτές τις αποθήκες-ψυγεία θα γίνει η διανομή σε:

  • 750 κεντρικά εμβολιαστικά κέντρα, τα οποία θα περιφρουρούνται.

Ακολουθεί η διαδικασία μεταφοράς, με την αυτοκινητοπομπή να συνοδεύεται από οχήματα της Ελληνικής Αστυνομίας.

Το σχέδιο «Ιπποκράτης» για την προστασία του εμβολίου απαιτεί 6-10 αστυνομικούς ανά 24ωρο σε κάθε αποθηκευτικό χώρο, εμβολιαστικό κέντρο και μεταφορές. Απαιτούνται 4.000-5.000 αστυνομικοί, ενώ εξετάζεται και η εμπλοκή στρατού στην όλη διαδικασία.

Επιπλέον, ο σχεδιασμός προβλέπει:

Χρησιμοποίηση των εναέριων μέσων της ΕΛ.ΑΣ. και της Πυροσβεστικής για τη μεταφορά εμβολίων σε ακριτικά σημεία της χώρας και στα νησιά, ενδεχομένως και σκαφών του Λιμενικού Σώματος.

Πώς οι πολίτες θα αποκτούν πρόσβαση στη διαδικασία

Οι πολίτες θα πρέπει να ενεργοποιήσουν την άυλη συνταγογράφηση, μέσω της πλατφόρμας gov.gr και με τους κωδικούς του TaxisNet και τον ΑΜΚΑ τους. Αν δεν μπορεί ο πολίτης να το κάνει ψηφιακά, τότε εναλλακτικά θα μπορεί να μεταβαίνει σε κάποιο φαρμακείο, όπου ο φαρμακοποιός θα μπαίνει στη φόρμα gov.gr και θα κλείνει το ραντεβού που τον εξυπηρετεί.

Επίσης υπάρχουν σκέψεις για να εξυπηρετούν τους πολίτες και τα ΚΕΠ, ενώ θα ενεργοποιηθεί τηλεφωνικό κέντρο προκειμένου όλοι οι πολίτες να έχουν τη δυνατότητα να προγραμματίσουν τον εμβολιασμό τους.

Ειδικά έντυπα προ του εμβολιασμού

Οι πολίτες που θα εμβολιαστούν το επόμενο διάστημα στην Ελλάδα, θα πρέπει να υπογράφουν ένα έντυπο με το οποίο θα επιβεβαιώνουν ότι έχουν ενημερωθεί – μεταξύ άλλων –   για τις πιθανές ανεπιθύμητες παρενέργειες αλλά και τον κίνδυνο μη εμβολιασμού. Το έντυπο έχει σταλεί, ήδη, από το Υπουργείο Υγείας, στα 1.018 εμβολιαστικά κέντρα όλης της χώρας. Παράλληλα, οι πολίτες καλούνται να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο το οποίο δίνει το ιστορικό τους για να προχωρήσει η διαδικασία.

Η δεύτερη φόρμα αφορά σε πολίτες που δεν δύνανται να δώσουν προφορικά τη συγκατάθεσή τους για τον εμβολιασμό τους, όπως άτομα με νοητική υστέρηση, πάσχοντες από άνοια ή νόσο Αλτσχάιμερ και πάσχοντες από ψυχικές παθήσεις στους οποίους έχει οριστεί δικαστικός συμπαραστάτης. Πρόκειται για τη «Συγκατάθεση Εμβολιασμού μετά από Ενημέρωση» την οποία συμπληρώνει είτε ο δικαστικός συμπαραστάτης, είτε το άμεσο οικογενειακό περιβάλλον (σύζυγος και συγγενείς εξ αίματος πρώτου βαθμού) του ασθενή.

Λιγότερα εμβόλια θα λάβουν οι χώρες της ΕΕ

Σε πρώτη φάση όλες οι Ευρωπαϊκές χώρες θα πάρουν λιγότερα εμβόλια και αυτό γιατί δεν πρόκειται να διατεθεί αμέσως στην αγορά όλη η ποσότητα των εμβολίων που αγόρασε η ΕΕ αλλά θα διατεθούν ανά παρτίδες που θα λαμβάνει σταδιακά.

Στο πλαίσιο αυτό και στην Ελλάδα θα έρθουν σε πρώτη φάση 300.000 δόσεις, αντί για 500.000 που γνωρίζαμε αρχικά. Μέσα στον Ιανουάριο θα εμβολιαστούν 150.000 άτομα, ενώ προτεραιότητα θα δοθεί στους υγειονομικούς, σε δομές φιλοξενίας ηλικιωμένων και ευπαθείς ομάδες.




4 Εμβολιαστικά κέντρα στον Νομό Καβάλας

Το σχέδιο εμβολιασμού στη χώρα μας με την κωδική ονομασία «Επιχείρηση Ελευθερία» αναμένεται να ξεκινήσει τα επόμενα 24ωρα.   Πρόκειται για μία άσκηση που ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης χαρακτήρισε ως την «μεγαλύτερη ίσως άσκηση εφοδιαστικής αλυσίδας που έχει γίνει μετά τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο».

Βασικός στόχος είναι να θωρακιστεί ο πληθυσμός από τον κορωνοϊό και να φτάσει το εμβόλιο «σε κάθε Έλληνα και Ελληνίδα» είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στη συνεδρίαση για την ψήφιση του προϋπολογισμού.   Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε σε μια «σύνθετη άσκηση» και μίλησε για τα 1.018 εμβολιαστικά κέντρα και τις 65 κινητές μονάδες, ενώ τόνισε ότι ίσως ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός να δώσει την έγκριση μία εβδομάδα νωρίτερα, «άρα πρέπει να είμαστε έτοιμοι γι’ αυτή την άσκηση».

Ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε πως η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε επικοινωνιακή εκστρατεία, όπου θα αξιοποιήσει τους πάντες, κάνοντας αναφορά και στους φαρμακοποιούς, οι οποίοι θα βοηθήσουν και στο κλείσιμο των ραντεβού για τον εμβολιασμό. «Θα πετύχουμε. Αλλά η απειλή θα καραδοκεί έως τον εμβολιασμό του 60% του πληθυσμού και γι’ αυτό η προσήλωση στα μέτρα θα πρέπει να συνεχιστεί. Θα φοράμε μάσκα κατά το εμβόλιο και θα φοράμε μάσκα και μετά το εμβόλιο» είπε χαρακτηριστικά.

Σε πρώτη φάση θα εμβολιαστούν οι άνθρωποι του συστήματος Υγείας και οι ευπαθείς ομάδες, ενώ μετά τον Φεβρουάριο, θα αρχίσουν οι εμβολιασμοί στους υπόλοιπους πολίτες. Ωστόσο, δεν αναμένεται να εμβολιαστούν έγκυες, ανήλικα παιδιά, αλλά και όσοι έχουν ήδη νοσήσει από κορωνοϊό.   Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, το ραντεβού θα γίνεται μέσω άυλης συνταγογράφησης, με τους πολίτες να λαμβάνουν SMS σχετικά με την ημερομηνία του ραντεβού όπου θα πρέπει να κάνουν αποδοχή ή να το απορρίψουν και να αναζητηθεί νέα ημερομηνία.

Τέλος σχετικά με την έγκριση του εμβολίου της Pfizer από την ΕΕ, η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν δήλωσε ότι το εμβόλιο αναμένεται να εγκριθεί την επόμενη εβδομάδα.   Στις 21 Δεκεμβρίου θα συνεδριάσει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων, μία εβδομάδα νωρίτερα από το προγραμματισμένο, προκειμένου να αποφασιστεί αν θα δωθεί το πράσινο φως στο εμβόλιο της Pfizer, ώστε να ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία χορήγησής του στους Ευρωπαίους πολίτες.

4 Εμβολιαστικά κέντρα στον Νομό Καβάλας

Σύμφωνα με τον στρατηγικό σχεδιασμό της Επιχείρησης ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ οι πολίτες της Καβάλας θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν το εμβόλιο κατά του κορονοϊού σε ένα από τα τέσσερα συνολικά Κέντρα Υγείας που λειτουργούν σε κάθε έναν από τους τέσσερις δήμους του νομού.




Ακόμα και πριν τα Χριστούγεννα οι πρώτες δόσεις του εμβολίου στην Ελλάδα

Το χρονοδιάγραμμα – Οι ημερομηνίες «κλειδιά» – Πώς θα «γράφεται» το εμβόλιο

Χριστουγεννιάτικο «δώρο» για τους Έλληνες μπορεί να αποτελέσουν τα εμβόλια, τα οποία είναι πιθανό να φτάσουν στη χώρα μας 23 ή 24 Δεκεμβρίου, ενώ δύο ημέρες μετά αναμένεται να ξεκινήσουν και οι πρώτοι εμβολιασμοί.

Για το λόγο αυτό η κυβέρνηση βρίσκεται σε πυρετώδεις προετοιμασίες για μία γιγαντιαία επιχείρηση που προβλέπει πολλούς σταθμούς, καθώς τα εμβόλια θα φτάσουν στη χώρα μας με ειδικές πτήσεις και στην συνέχεια θα διοχετευθούν στα εμβολιαστικά κέντρα. Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, η πρώτη παρτίδα θα περιλαμβάνει 500.000 δόσεις εμβολίων, ενώ τα ψυγεία για τη συντήρησή τους έχουν φτάσει ήδη στη χώρα μας. Ρόλο στη διαδικασία θα παίξουν και οι φαρμακοποιοί, συνδράμοντας στο να κλείσουν ραντεβού για τον εμβολιασμό, όσοι αντιμετωπίζουν δυσκολίες.

«Αγώνας δρόμου» στις Βρυξέλλες

Την ίδια ώρα, οι Βρυξέλλες επισπεύδουν το διαδικαστικό σκέλος για την έγκριση του εμβολίου. Κάτι που είναι σε άμεση συνάρτηση με το γεγονός ότι σε πολλές χώρες επιβάλλεται εκ νέου lockdown λόγω της έξαρσης της πανδημίας. Οι πρώτες δόσεις θα είναι αναλογικές με τον πληθυσμό της κάθε χώρας. Όταν εγκριθούν τα εμβόλια από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων και φτάσουν στη χώρα και τα πβαραλάβουμε την ίδια ημέρα, εντός 24 ωρών ξεκινάει ο εμβολιασμός. Για να πετύχει αυτή η επιχείρηση, πρέπει να εμβολιαστούν εκατομμύρια πολίτες της χώρας μας με εκατομμύρια εμβόλια, εκ των οποίων τα περισσότερα είναι σε δύο δόσεις.

Πώς θα γίνουν οι εμβολιασμοί
Οι πρώτοι που θα εμβολιαστούν θα είναι οι υγειονομικοί και το προσωπικό των νοσοκομείων αλλά και οι ευπαθείς ομάδες. Το κριτήριο αναμένεται να είναι η ηλικία και ο τόπος διαμονής των ανθρώπων που ανήκουν σε αυτές. Ο εμβολιασμός των ομάδων αυτών θα γίνει με συνεργεία του ΕΟΔΥ και κινητές μονάδες, που θα πάνε σε σημεία της χώρας που είναι δύσκολο για κάποιους ανθρώπους να μετακινηθούν. Παράλληλα, στα νοσοκομεία που εργάζονται θα εμβολιάζονται γιατροί και νοσηλευτικό προσωπικό.

Πώς θα «γράφεται» το εμβόλιο
Αναφορικά με τον προγραμματισμό του εμβολιασμού, αυτός θα γίνεται μέσω της άυλης συνταγογράφησης, μέσω sms σε συνάρτηση με την πλατφόρμα emvolio.gov.gr και μέσω τηλεφωνικών κέντρων. Επίσης, οι πολίτες θα μπορούν να απευθύνονται και στα φαρμακεία, όπου οι φαρμακοποιοί θα κλείνουν ραντεβού για τον εμβολιασμό πολιτών, όχι όμως να κάνουν το εμβόλιο.

Οι πολίτες που έχουν ενεργοποιήσει την άυλη συνταγογράφηση, θα δεχτούν ένα SMS στο κινητό τους ή ένα email όταν ξεκινήσει ο εμβολιασμός με προκαθορισμένο ραντεβού. Θα απαντάει χωρίς χρέωση με το 1: αποδέχομαι και 2: δεν αποδέχομαι. Στην πρώτη περίπτωση θα πηγαίνει στο ραντεβού την ημέρα και την ώρα στο κέντρο εμβολιασμού και στη δεύτερη θα αναζητείται νέα ημερομηνία, προκειμένου να κάνει το εμβόλιο.

Ο ρόλος των φαρμακείων

Με την έλευση των εμβολίων κατά του κορονοϊού στη χώρα, τα φαρμακεία μετατρέπονται σε κέντρα Ενημέρωσης και Συμβουλευτικής για τους πολίτες αναφορικά με την ασφάλεια και την αναγκαιότητα του εμβολιασμού. Επιπλέον, ο ασφαλισμένος θα προσέρχεται στο φαρμακείο και με την πληκτρολόγηση του ΑΜΚΑ από τον φαρμακοποιό, θα εκτυπώνεται το έντυπο με τον ορισμό του εμβολιαστικού κέντρου, με τις ώρες και τις ημερομηνίες που θα εμβολιαστεί και για τις δύο δόσεις. Επίσης, θα υπάρχει η δυνατότητα διάθεσης και διενέργειας των εμβολίων και από τα φαρμακεία σε δεύτερο στάδιο, για τα εμβόλια τα οποία δεν θα απαιτούν ειδικές συνθήκες φύλαξης (-70 C).




Πρόεδρος Κομισιόν | Την ίδια μέρα η έναρξη των εμβολιασμών σε όλες τις χώρες της ΕΕ

Τη Δευτέρα αναμένεται το «πράσινο φως» για το εμβόλιο από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων

Την ίδια μέρα θα αρχίσουν τους εμβολιασμούς κατά του νέου κορονοϊού όλες οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως ξεκαθάρισε σήμερα η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.

Οι 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης θα μπορούν «να ξεκινήσουν την ίδια ημέρα» τις εκστρατείες εμβολιασμού κατά της Covid-19, από την στιγμή που θα δοθεί το πράσινο φως της ευρωπαϊκής ρυθμιστικής αρχής για το εμβόλιο που έχει αναπτυχθεί από τις Pfizer-BioNTech, όπως ανακοίνωσε σήμερα η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

«Εν τέλει, εντός μίας εβδομάδας, το πρώτο εμβόλιο θα έχει εγκριθεί, κατά συνέπεια, οι εμβολιασμοί θα μπορέσουν να ξεκινήσουν αμέσως… Είναι μία τεράστια επιχείρηση», δήλωσε η πρόεδρος της Κομισιόν ενώπιον του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, όπως μεταδίδει το ΑΜΠΕ.

«Ας ξεκινήσουμε λοιπόν όσο το δυνατόν ταχύτερα αυτήν την εκστρατεία εμβολιασμού όλοι μαζί οι είκοσι επτά, με έναρξη την ίδια ημέρα», πρόσθεσε.

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων αναμένεται να δώσει την έγκρισή του τη Δευτέρα για το εμβόλιο των Pfizer/BioNTech, κίνηση που θα σημάνει την έναρξη των εμβολιασμών άμεσα.

Στην Ελλάδα, το εθνικό σχέδιο εμβολιασμών κατά της covid-19, η επονομαζόμενη «Επιχείρηση Ελευθερία», έχει στόχο το εμβόλιο να φτάσει με ασφάλεια και άμεσα σε κάθε γωνιά της χώρας, «χτίζοντας» την ασπίδα των πολιτών απέναντι στην covid-19.




Σε ρυθμούς προετοιμασίας για τους εμβολιασμούς η Ελλάδα

«Πρόκειται για ένα μεγάλο εγχείρημα που θέλει σοβαρότητα»

Για τις προετοιμασίας που βρίσκονται σε εξέλιξη και αφορούν τον μαζικό εμβολιασμό κατά του κορονοϊού, που θα πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα στις αρχές του 2021, μίλησε σε τηλεοπτική της συνέντευξη το πρωί της Τρίτης (15/12) η πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών Μαρία Θεοδωρίδου.

«Πρόκειται για ένα μεγάλο εγχείρημα που θέλει μεγάλη σοβαρότητα και τη συμμετοχή όλων μας για να επιτύχει. Το εμβόλιο θα έρθει σε λίγες εβδομάδες και η προετοιμασία των κέντρων είναι σε εξέλιξη, όλα είναι προγραμματισμένα στην τελευταία τους λεπτομέρεια» είπε στην ΕΡΤ.

Παράλληλα, επεσήμανε ότι «οι πρώτοι που θα εμβολιαστούν θα είναι οι υγειονομικοί -γιατροί και προσωπικό- «ώστε να κρατήσουν όρθιο το σύστημα υγείας» και οι ευπαθείς ομάδες. Κριτήριο θα αποτελέσει, όπως είπε η πρόεδρος, η ηλικία και ο τόπος διαμονής των ανθρώπων που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες.

Τον εμβολιασμό τους θα αναλάβουν συνεργεία του ΕΟΔΥ και κινητές μονάδες, όπου θα πάνε σε σημεία της χώρας που είναι δύσκολο για κάποιους ανθρώπους να μετακινηθούν, ενώ στα νοσοκομεία που εργάζονται θα εμβολιαστούν γιατροί και νοσηλευτικό προσωπικό.

Η διαδικασία:

Αναφερόμενη στον προγραμματισμό του εμβολιασμού η κα Θεοδωρίδου τόνισε ότι θα γίνεται μέσω της άυλης συνταγογράφησης, μέσω sms σε συνάρτηση με την πλατφόρμα emvolio.gov.gr, μέσω τηλεφωνικών κέντρων και τα φαρμακεία, όπου οι φαρμακοποιοί θα μπορούν να κλείνουν ραντεβού για τον εμβολιασμό πολιτών, όχι όμως να κάνουν το εμβόλιο, όπως τόνισε με έμφαση η πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών.

Απαντώντας για το αν θα έρθει μόνο ένα εμβόλιο, η κα Θεοδωρίδου ανέφερε ότι τα εμβόλια που θα έλθουν στο σύνολό τους είναι εμβόλια που θα έχουν την ίδια αποτελεσματικότητα και είναι επιστημονικά το ίδιο, γι’ αυτό συστήνονται και εφαρμόζονται. Μάλιστα έφερε ως παράδειγμα το αντιγριπικό εμβόλιο, όπου υπάρχουν τριών ειδών, και όπως είπε η κα Θεοδωρίδου όταν το κάνει κάποιος πολίτης δεν γνωρίζει ποιο από τα τρία είναι, απλά κάνει το αντιγριπικό εμβόλιο.

Την επισήμανση ότι πρέπει και την περίοδο των εορτών να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και να τηρήσουμε τα μέτρα προστασίας που έχει ανακοινώσει η Επιτροπή Επιδημιολόγων, υπογράμμισε από την πλευρά του ο Σπύρος Πουρνάρας, καθηγητής Μικροβιολογίας και πρόεδρος της Επιτροπής Λοιμώξεων στο Νοσοκομείο «ΑΤΤΙΚΟΝ».

Ο κ. Πουρνάρας τόνισε ότι στο εορταστικό τραπέζι και τα ρεβεγιόν θα πρέπει να φοράμε τη μάσκα συνέχεια και να τη βγάζουμε μόνο την ώρα που είναι να φάμε. Παράλληλα, κάλεσε τους πολίτες να κάνουν το εμβόλιο «ώστε να μπορέσουμε Μάρτιο, Απρίλιο να έχουμε τελειώσει από την πανδημία», όπως σημείωσε.




Lockdown | Έτσι θα κάνουμε ρεβεγιόν Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά

Μέχρι 9 άτομα στα σπίτια – Σε ισχύ η απαγόρευση κυκλοφορίας 22:00 με 5:00 – Πρεμιέρα για τα κέντρα μανικιούρ-πεντικιούρ

Με απαγόρευση κυκλοφορίας το βράδυ, από τις 10 μμ έως τις 5 πμ  και έως εννέα άτομα από δύο οικογένειες θα γιορτάσουμε τα φετινά Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά, όπως επεσήμανε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών.

Οι ειδικοί τονίζουν σε κάθε ευκαιρία ότι η ενδεδειγμένη τακτική είναι να μην πραγματοποιήσουμε επισκέψεις, καθώς τα σπίτια, οι κλειστοί χώροι, αποτελούν σημαντική εστία μετάδοσης του κορωνοϊού.

Ρεβεγιόν μόνο με διανυκτέρευση

Κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών τη Δευτέρα, ο Στέλιος Πέτσας έβαλε «φρένο» στα σενάρια που διακινούνταν τις τελευταίες ώρες και ήθελαν διεύρυνση του ωραρίου κυκλοφορίας.

«Για την παραμονή και ανήμερα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, συστήνουμε σε όλους, αυτές οι γιορτές να μην είναι αφορμή για συγχρωτισμό. Σε κάθε περίπτωση, δεν επιτρέπεται η συγκέντρωση σε σπίτια  περισσοτέρων των 9 ατόμων προερχομένων από δύο οικογένειες», σημείωσε.

Ο κ. Πέτσας έκανε επίσης αναφορά στο δεύτερο κύμα της πανδημίας που «χτυπάει» την Ευρώπη αναφέροντας πως «τα  σταθερά υψηλά ποσοστά μόλυνσης του ιού υποχρεώνουν τις Ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, όχι μόνο να διατηρήσουν, αλλά να ενισχύσουν τους περιορισμούς». Υπογράμμισε επίσης πως χώρες όπως το Βέλγιο, η Γαλλία και η Ιταλία επεκτείνουν τα μέτρα και επιβάλλουν αυστηρούς περιορισμούς για το διάστημα των εορτώ, ενώ δεν παρέλειψε να τονίσει πως η Γερμανία, μια χώρα που διαχειρίστηκε πολύ αποτελεσματικά την πανδημία κατά το πρώτο κύμα, ανακοίνωσε χθες αυστηρότερο lockdown. Οι εξελίξεις αυτές κρούουν «μια μεγάλη καμπάνα κινδύνου για όλους μας», υπογράμμισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Παπαευαγγέλου για τα Χριστούγεννα: 8 λεπτά αρκούν για τη διασπορά του κορονοϊού σε ένα σπίτι με 20 καλεσμένους

Η Βάνα Παπαευαγγέλου κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης για τον κορονοϊό από το υπουργείο Υγείας, αναφέρθηκε για τη διασπορά του ιού ενόψει Χριστουγέννων και τους καλεσμένους στα σπίτια λόγω των εορτών.

Αρχικά η καθηγήτρια και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, ανέφερε: «Έχουμε πλέον εμφανή μείωση και των νέων εισαγωγών στα νοσοκομεία και ίσως βλέπουμε και κάποια πρώτα σημεία σταθεροποίησης των νέων διασωληνωμένων ασθενών και καθημερινών θανάτων».

Τόνισε ότι είμαστε πλέον κοντά και στο εμβόλιο, προσθέτοντας «ήδη, όπως όλοι γνωρίζετε, ξεκίνησαν οι εμβολιασμοί στο Ηνωμένο Βασίλειο την προηγούμενη εβδομάδα ενώ μόλις πριν λίγες μέρες δόθηκε το πράσινο φως να ξεκινήσουν στις ΗΠΑ».

«Και στη χώρα μας ελπίζουμε ότι ο εμβολιασμός θα αρχίσει στις αρχές του επόμενου έτους, του 2021» υπογράμμισε η κ. Παπαευαγγέλου.

Στη συνέχεια η Βάνα Παπαευαγγέλου ζήτησε προσοχή ενόψει των γιορτινών ημερών λέγοντας χαρακτηριστικά: «αρκούν 8 λεπτά για να γίνει διασπορά κορονοϊού σε ένα σπίτι 150 τ.μ. με 20 καλεσμένους, που δεν φορούν μάσκες».

Ανοίγουν από σήμερα τα κέντρα περιποίησης νυχιών – Τι μήνυμα στέλνουμε για μανικιούρ – πεντικιούρ

Σήμερα Τρίτη (15/12) ανοίγουν τα κέντρα περιποίησης νυχιών και το υπουργείο Ανάπτυξης έκανε γνωστό τον τρόπο λειτουργίας τους. Οι πελάτες θα πρέπει να κλείνουν ραντεβού και να στέλνουν SMS προκειμένου να εξυπηρετηθούν.

Το ωράριο στα κέντρα περιποίησης νυχιών είναι το ίδιο με εκείνο των κομμωτηρίων, δηλαδή μπορούν να λειτουργήσουν (προαιρετικά) από τις 7 το πρωί έως τις 9 το βράδυ, ενώ απαιτείται και το γραπτό μήνυμα στο 13033 με τον κωδικό 2 ή να φέρουν τη σχετική βεβαίωση κυκλοφορίας.

Click away, κομμωτήρια, βιβλιοπωλεία, ΚΤΕΟ

Υπενθυμίζεται ότι την Κυριακή ήταν η πρώτη ημέρα εφαρμογής του click away για το λιανεμπόριο, ενώ την Δευτέρα το πρωί (14/12) ανέβασαν και πάλι ρολά κομμωτήρια, βιβλιοπωλεία και ΚΤΕΟ.

Ο νέος τρόπος αγορών, έχει δημιουργήσει έντονο προβληματισμό τόσο σε καταστηματάρχες και καταναλωτές, όσο και στην κυβέρνηση.

Η προσαρμογή δείχνει δύσκολη. Πολλοί είναι οι καταστηματάρχες που δυσκολεύονται να προσαρμοστούν και να δημιουργήσουν το μηχανισμό μέσω διαδικτύου προκειμένου να εξυπηρετούν τους καταναλωτές, ενώ πολλά είναι και τα προβλήματα κατά την εφαρμογή του.

Αυστηρή προειδοποίηση σε εκείνους που παραβιάζουν τους κανόνες του «Click away», έστειλε με αφορμή φωτογραφία που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, λέγοντας ότι αν δεν τηρούνται τα μέτρα το click away θα σταματήσει.

Τα μέτρα τήρησης αποστάσεων και η αναλογία πληθυσμού ανά τ.μ.:

Κομμωτήρια – κουρεία

  • Απόσταση μεταξύ θέσεων εργασίας: 2 μέτρα.
  • Οι πελάτες θα προσέρχονται μόνο κατόπιν ραντεβού μέσω τηλεφώνου και ηλεκτρονικών μέσων.
  • Οι επιχειρήσεις οφείλουν κατά την ημερήσια έναρξη λειτουργίας τους, να συμπληρώνουν κατάλογο με τα ραντεβού των πελατών, ο οποίος θα επιδεικνύεται στα ελεγκτικά όργανα.
  • Υποχρεωτική χρήση μάσκας προστασίας για το προσωπικό και τους πελάτες.
  • Ωράριο λειτουργίας (προαιρετικό) από 7 π.μ. έως 9 μ.μ.
  • Προαιρετική λειτουργία τις Κυριακές 20-27 Δεκεμβρίου.
  • Το άνοιγμα των κομμωτηρίων και των κουρείων δεν θα συνοδεύεται από τις υπηρεσίες περιποίησης νυχιών.

Βιβλιοπωλεία

  • Εως 100 τ.μ. 4 άτομα
  • Ανω των 100 τ.μ. +1 άτομο ανά 15 τ.μ.

ΚΤΕΟ

  • Οι πελάτες θα προσέρχονται μόνο κατόπιν ραντεβού μέσω τηλεφώνου και ηλεκτρονικών μέσων
  • Οι επιχειρήσεις οφείλουν κατά την ημερήσια έναρξη λειτουργίας τους να διατηρούν κατάλογο με τα ραντεβού, ο οποίος θα επιδεικνύεται στα ελεγκτικά όργανα
  • Υποχρεωτική χρήση μάσκας προστασίας στο προσωπικό εργασίας
  • Γάντια μιας χρήσεως και χρήση αντισηπτικού



Δραματική επιδείνωση των κρουσμάτων χωρίς τήρηση των μέτρων

ΑΓΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΗ ΠΕΡΊΟΔΟ

ΕΠΙΒΡΑΔΥΝΣΗ ΤΗΣ ΜΕΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΡΟΥΣΜΑΤΩΝ

Ενώ εξακολουθεί ακόμη η μείωση του αριθμού των ημερησίων κρουσμάτων στη Θεσσαλονίκη, στην Αθήνα και στην Ελλάδα, όπως έχει προβλέψει η ομάδα του Εργαστηρίου Νανοτεχνολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, χάρη στα μέτρα του lockdown που πάρθηκαν πριν ενάμιση μήνα, εντούτοις η χαλάρωση των ελέγχων της αστυνομίας τις τελευταίες βδομάδες, φαινόμενα συνωστισμού σε πολλές περιπτώσεις, και η άρση ορισμένων περιοριστικών μέτρων που ξεκίνησαν πριν μια εβδομάδα, έφεραν νέα κρούσματα και λοιμώξεις, με αποτέλεσμα να έχουμε την επιβράδυνση της μείωσης των ημερήσιων κρουσμάτων. Αυτή η μείωση σε λίγες μέρες σταδιακά θα μετατραπεί σε αύξηση των λοιμώξεων, ιδιαίτερα μετά τη νέα άρση των περιοριστικών μέτρων. Αυτά δείχνουν τα αποτελέσματα και οι προβλέψεις του Εργαστηρίου Νανοτεχνολογίας πλησιάζοντας τις μέρες των εορτών.

«Εάν εξακολουθούσαμε να τηρούμε τα μέτρα του lockdown, μετά τις 15 Γενάρη θα είχαμε ουσιαστικά ελάχιστές ή και μηδενικές λοιμώξεις. Ωστόσο όμως οι  εορτές, φέρνουν στους πολίτες μια χαλάρωση στην τήρηση των μέτρων προστασίας και στην κυβέρνηση το άγχος να αναζητά ένα τρόπο για να βελτιώσει την οικονομική κατάσταση και να δώσει μια ένεση στην αγορά. Οι δυο αυτοί λόγοι είναι ιδιαίτερα επίφοβοι για τον πολλαπλασιασμό των λοιμώξεων και κρουσμάτων. Έτσι, είναι σίγουρο ότι εάν δεν τηρηθούν πολύ αυστηρά τα μέτρα μετακίνησης και προστασίας των πολιτών τις επόμενες βδομάδες θα έχουμε δραματική επιδείνωση των κρουσμάτων, το μέγεθος των οποίων θα εξαρτηθεί από τον βαθμό χαλάρωσης των πολιτών,την αυστηρότητα των ελέγχων της αστυνομίας,  και από τον αριθμό και εύρος των μέτρων που θα άρει η κυβέρνηση», εξηγεί ο επικεφαλής του Εργαστηρίου, καθηγητής Στέργιος Λογοθετίδης.

Όπως είχε επισημάνει η ερευνητική ομάδα του Εργαστηρίου Νανοτεχνολογίας του ΑΠΘ «σε ότι αφορά τις λοιμώξεις ή τα κρούσματα, αυτά παρουσίασαν το μέγιστο τους γύρο από τις 16 Νοεμβρίου, ενώ συνεχίζεται μέχρι και τώρα η ελάττωσή τους στην Ελλάδα και στη Θεσσαλονίκη, η οποία είχε εξαιρετικά υψηλό ιικο φορτίο στις αρχές Νοεμβρίου. Αντίστοιχα, η μεγαλύτερη πίεση στις ΜΕΘ και σε όλο το σύστημα υγείας παρατηρήθηκε στο τέλος Νοεμβρίου και τις αρχές Δεκεμβρίου, ενώ ο μέγιστος αριθμός των θυμάτων της πανδημίας σημειώθηκε μια βδομάδα περίπου αργότερα, και ευχή όλων μας είναι να μην έλθουν ξανά αυτές οι  δύσκολες μέρες της τεράστιας πίεσης που ασκήθηκε στο σύστημα υγείας και τις ΜΕΘ.

«Οι επιστήμονες εκτιμούν, αναλύουν και προβλέπουν με τις μελέτες τους, αλλά τις αποφάσεις, για το άνοιγμα της αγοράς και των σχολείων,ή τις μετακινήσεις και τον βαθμό επιτήρησης ή χαλάρωσης των μέτρων τον λαμβάνει μόνον η Πολιτεία. Το κρίσιμο, για όλη την περίοδο των εορτών είναι να τηρηθούν με ευλάβεια όλα τα μέτρα προστασίας από τον κορονοϊό, ιδιαίτερα σε κλειστούς χώρους και δρόμους με συνωστισμό, να περιορισθούν οι άσκοπες μετακινήσεις αλλά και η διάρκεια τους και η παραμονή σε κλειστούς χώρους, και να αποφευχθούν οι μετακινήσεις μεταξύ νομών, και οι πολίτες να χρησιμοποιούν όσο το δυνατόν καλύτερη ποιότητα μασκών σε κάθε έξοδο τους, ώστε να περιορισθεί ο αριθμός των κρουσμάτων και των απωλειών», εξηγεί ο καθηγητής Στέργιος Λογοθετίδης.

Αόρατο «οπλοστάσιο» για τον αόρατο εχθρό

Η πανδημία έχει δημιουργήσει νέες προτεραιότητες και ανάγκες. «Τεράστιες επενδύσεις δημόσιες κυρίως αλλά και ιδιωτικές πραγματοποιήθηκαν και πραγματοποιούνται ανά τον κόσμο, και θα συνεχισθούν τους επόμενους μήνες και χρόνια πάνω σε προϊόντα  και λύσεις που μας παρέχει η νανοτεχνολογία.

Κυβερνήσεις και σχηματισμοί κρατών, όπως η Ευρωπαϊκή Ένωση, χρηματοδοτούν με επείγουσες διαδικασίες, την έρευνα και τις μικρομεσαίες ή μεγάλες επιχειρήσεις, με στόχο την ανάπτυξη προϊόντων νανοτεχνολογίας για τη διάγνωση και πρόληψη της εξάπλωσης του κορονοϊού, την ανάπτυξη φαρμάκων και εμβολίων ενώ οι σχετικές ευρεσιτεχνίες πληθαίνουνταχύτατα μέρα με την μέρα.

Ο ιος είναι ένας αόρατος εχθρός –το μέγεθός του κυμαίνεται μεταξύ 60 έως 140 νανόμετρα, οπότε το «οπλοστάσιο» που προσφέρει η νανοτεχνολογία, η οποία αναπτύσσει τα «όπλα» της σε αυτόν ακριβώς τον μικρόκοσμο είναι πολύτιμα και μοναδικά. Επιπλέον, το γεγονός ότι η νανοτεχνολογία είναι πολυθεματική και διεπιστημονική -υπό την έννοια ότι συνδυάζει πολλά διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα και ειδικεύσεις- επιτρέπει τις διεπιστημονικές προσεγγίσεις των ερευνητικών ομάδων και λύσεις στα δύσκολα προβλήματα.

Διαγνωστικά τεστ και βιοαισθητήρες, φάρμακα νέας γενιάς και εμβόλια, καταπολέμηση του ιού με νανοσωματίδια και πρόληψη με εμβόλια, νανοϋλικά, νανοεπικαλύψεις και νανοφίλτα για προστατευτικές μάσκες, αντιμικροβιακά υλικά και υφάσματα, είδη και ρούχα ατομικής προστασίας, προϊόντα απολύμανσης χώρων: για όλα αυτά, η νανοτεχνολογία μπορεί σήμερα να προσφέρει λύσεις μεγάλης εμβέλειας», επισημαίνει ο καθηγητής Στέργιος Λογοθετίδης.

Η ομάδα του Εργαστηρίου Νανοτεχνολογίας εργάζεται σε αυτά τα θέματα, και επιπλέον συλλέγει, επεξεργάζεται και αναλύει στοιχεία για την πορεία της πανδημίας, καθημερινά από τον Φεβρουάριο βασισμένη σε αυστηρές αρχές, εργαλεία και μοντέλα, προκειμένου να ενημερώσει με εγκυρότητα και ασφάλεια, τις αρχές, τους αρμόδιους φορείς και τους πολίτες της χώρας, ενώ πραγματοποιεί αντίστοιχες μελέτες για τις κυριότερες χώρες και γεωγραφικές περιοχές του πλανήτη και πληροφορεί κατά περιόδους περισσότερους από 100000 επιστήμονες, ερευνητές και επιχειρηματίες σε όλο τον πλανήτη.

Όπως γίνεται φανερό και έχει αποδειχθεί με τις επιτυχείς προγνώσεις και προβλέψεις όλη αυτή την περίοδο της πανδημίας, τα αποτελέσματα των αναλύσεων και προβλέψεων του Εργαστηρίου Νανοτεχνολογίας  μπορούν να βοηθήσουν όχι μόνον την πρόβλεψη της εξέλιξης και του αριθμού των κρουσμάτων της πανδημίας, των δια σωληνωμένων, των ανθρώπινων απωλειών  και άλλων παραμέτρων της πανδημίας αλλά μπορούν κυρίως  να γίνουν ένα σημαντικό εργαλείο για την εφαρμογή της κατάλληλης στρατηγικής και πολιτικής που θα ήθελαν να εφαρμόσουν οι κυβερνητικοί φορείς και οργανισμοί ώστε να πάρουν τις σωστέςαποφάσεις και μέτραγια να προστατέψουν τους πολίτες, την κοινωνία και να περιορίσουν τις αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία της χώρας, κατά περίπτωση.

C:!!COVID DATACORONOVIRUS2.opju/CORONOVIRUS2/EUROPE/04_GREECE/SKG//Graph70

C:!!COVID DATACORONOVIRUS2.opju/CORONOVIRUS2/EUROPE/04_GREECE/SKG//Graph70




Δείτε αναλυτικά την γεωγραφική κατανομή των 693 μολύνσεων σε Ελλάδα και Αν. Μακεδονία και Θράκη

Ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε σήμερα 693 κρούσματα κορονοϊού, με σχεδόν τα μισά να καταγράφονται στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με τα στοιχεία γεωγραφικής κατανομής αυτά κατανέμονται ως εξής  στην ΑΜΘ και Σέρρες

  • 30 κρούσματα στην Π.Ε. Ξάνθης
  • 24 κρούσματα στην Π.Ε. Έβρου

  • 21 κρούσματα στην Π.Ε. Σερρών

  • 16 κρούσματα στην Π.Ε. Καβάλας

  • 6 κρούσματα στην Π.Ε. Ροδόπης

  • 3 κρούσματα στην Π.Ε. Δράμας

  • 1 κρούσμα στην Π.Ε. Θάσου

Για την Υπόλοιπη Ελλάδα τα κρούσματα κορωνοϊού καταγράφονται όπως παρακάτω

  • 10 κρούσματα κατά τους ελέγχους που διενεργήθηκαν στις πύλες εισόδους της χώρας
  • 1 εισαγόμενο κρούσμα που προσήλθε αυτοβούλως για έλεγχο

  • 169 κρούσματα στην Περιφέρεια Αττικής

  • 151 κρούσματα στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης

  • 9 κρούσματα στην Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας

  • 3 κρούσματα στην Π.Ε. Αρκαδίας

  • 1 κρούσμα στην Π.Ε. Άρτας

  • 7 κρούσματα στην Π.Ε. Αχαΐας

  • 1 κρούσμα στην Π.Ε. Βοιωτίας

  • 2 κρούσματα στην Π.Ε. Γρεβενών

  • 6 κρούσματα στην Π.Ε. Ηλείας

  • 12 κρούσματα στην Π.Ε. Ημαθίας

  • 5 κρούσματα στην Π.Ε. Ηρακλείου

  • 1 κρούσμα στην Π.Ε. Θήρας

  • 3 κρούσματα στην Π.Ε. Ιωαννίνων

  • 21 κρούσματα στην Π.Ε. Καρδίτσας

  • 6 κρούσματα στην Π.Ε. Καστοριάς

  • 31 κρούσματα στην Π.Ε. Κιλκίς

  • 25 κρούσματα στην Π.Ε. Κοζάνης

  • 3 κρούσματα στην Π.Ε. Κορινθίας

  • 2 κρούσματα στην Π.Ε. Λακωνίας

  • 28 κρούσματα στην Π.Ε. Λάρισας

  • 6 κρούσματα στην Π.Ε. Λέσβου

  • 15 κρούσματα στην Π.Ε. Μαγνησίας

  • 1 κρούσμα στην Π.Ε. Νάξου

  • 18 κρούσματα στην Π.Ε. Πέλλας

  • 24 κρούσματα στην Π.Ε. Πιερίας

  • 1 κρούσμα στην Π.Ε. Ρόδου

  • 4 κρούσματα στην Π.Ε. Τρικάλων

  • 7 κρούσματα στην Π.Ε. Φθιώτιδας

  • 2 κρούσματα στην Π.Ε. Φλώρινας

  • 6 κρούσματα στην Π.Ε. Χαλκιδικής

  • 4 κρούσματα στην Π.Ε. Χανίων

  • 4 κρούσματα στην Π.Ε. Χίου

  • 3 κρούσματα βρίσκονται υπό διερεύνηση.




    Σημαντική πτώση των κρουσμάτων την Κυριακή

    Στους 3.625 ο συνολικός αριθμός των θανάτων στην χώρα από την έναρξη της πανδημίας

    Ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε σήμερα 693 νέα κρούσματα του νέου ιού στη χώρα, εκ των οποίων 10 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων είναι 124534, εκ των οποίων το 52.6% άνδρες.

    5109 (4.1%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 35564 (28.6%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

    552 συμπολίτες μας νοσηλεύονται διασωληνωμένοι. Η διάμεση ηλικία τους είναι 66 ετών. 162 (29.3%) είναι γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. To 77.0%, των διασωληνωμένων, έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω. 730 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ.

    Τέλος, έχουμε 85 ακόμα καταγεγραμμένους θανάτους και 3625 θανάτους συνολικά στη χώρα. 1448 (39.9%) γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. Η διάμεση ηλικία των θανόντων συμπολιτών μας ήταν τα 79 έτη και το 95.8% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.




    Με κορωνοϊο επικεφαλής παράταξης στο Δήμο Καβάλας

    Με ελαφρά συμπτώματα και στο σπίτι του διανύει τον κύκλο της ασθένειας του κορωνοϊου ο Επικεφαλής της παράταξης ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΒΑΛΑ, στο Δημοτικό Συμβούλιο Καβάλας Νίκος Ξανθόπουλος. Ο ίδιος αποκάλυψε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Ena Channel το συμβάν και αναφέρθηκε με λεπτομέρειες στο πως βιώνει αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση. Προέτρεψε δεσε όλους να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να κλείσουν τα αυτιά σε όσους υποστηρίζουν ότι ο Κορωνοϊος είναι αποκύημα φαντασίας. Όπως υποστήριξε και ο ίδιος φάνηκε να είναι χαλαρός στα περιοριστικά μέτρα και δεν απέκλεισε το γεγονός να κόλησε τον επικίνδυνο ιο σε κατάστημα take away καφέ, όταν καθόταν με φίλους του έξω από το καφέ και συνομιλούσε χωρίς να φορά την μάσκα, ενώ το σωστό – όπως τόνισε-θα ήταν να παραλάβει τον καφέ και να πάει σπίτι του.




    Κορωνοϊός | Η εμπειρία του Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας Κώστα Αντωνιάδη

    Στις 17 Νοεμβρίου ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Κώστας Αντωνιάδης γνωστοποίησε ότι βρέθηκε θετικός στον Κορωνοϊό.

    Λίγες ημέρες αργότερα στις 24 Νοεμβρίου έγινε γνωστό ότι ο κύριος Κώστας Αντωνιάδης μπήκε στην κλινική COVID του Νοσοκομείου της Καβάλας καθώς εκτός από πυρετό και βήχα παρουσίασε και δυσκολία στην αναπνοή. Στις 29 Νοεμβρίου επέστρεψε και πάλι στο σπίτι του.

    Ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας μίλησε για την εμπειρία του στην εκπομπή εξελίξεις με τον Γιάννη Χατζηεμμανουήλ τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι είναι μεγάλο το αίσθημα μοναξιάς κατά την διάρκεια της νοσηλείας.

    Ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας έχει αναρρώσει και επέστρεψε στα καθήκοντα του.




    Ανοιχτό το ενδεχόμενο να παραχθεί στην Ελλάδα η «θεραπεία του Τραμπ»

    Ανοιχτό, υπό προϋποθέσεις, είναι το ενδεχόμενο να παραχθούν στην Ελλάδα θεραπευτικά μονοκλωνικά αντισώματα ενάντια στον Sars-CoV-2, σύμφωνα με τα όσα δηλώνει στο ΑΠΕ- ΜΠΕ, ο ομότιμος καθηγητής της Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ και εκπρόσωπος της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας στην «Εμβληματική Δράση» Χρήστος Κίττας.

    Και επισημαίνει ότι η παραγωγή τέτοιων αντισωμάτων έχει επιτευχθεί σε ελάχιστες χώρες στον κόσμο. «Τα αντισώματα που παρήχθησαν και θα χρησιμοποιηθούν για το rapid test, έχουν σταλεί στην Regeneron, η οποία τα έχει αναλύσει και μας έχει στείλει mail, το οποίο πιστοποιεί ότι είναι πολύ ισχυρά. Για να γίνουν φάρμακο χρειάζεται να τα πάρει μία πολύ μεγάλη βιομηχανία και να προχωρήσει στη διαδικασία “εξανθρωποποίησης” (humanization) όπως λέγεται. Δυνητικά θα μπορούσε να επιτευχθεί κάτι τέτοιο αν βρεθεί μία ειδική φαρμακοβιομηχανία» αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρώην πρύτανης του ΕΚΠΑ.

    Για το ελληνικό rapid test που υπολογίζει ότι θα είναι έτοιμο να διανεμηθεί στην αγορά εντός δύο-τριών μηνών, λέει ότι μία ή δύο ελληνικές εταιρείες, πιθανώς σε σύμπραξη, που θα αναλάβουν την παραγωγή του, έχουν ήδη δείξει ενδιαφέρον και θα γνωστοποιηθούν τις επόμενες μέρες. Όσον αφορά τον εμβολιασμό, ο κ. Κίττας εκτιμά ότι σε πρώτη φάση δεν πρέπει να γίνεται σε φαρμακεία, αλλά σε ιατρικές δομές. Απαντά επίσης σε επιχειρήματα αρνητών του εμβολίου, αναφέρεται στους υγειονομικούς που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία, καθώς επίσης εκφράζει την αισιοδοξία του ότι η εμβολιαστική κάλυψη του πληθυσμού, θα είναι ικανοποιητική, γιατί όπως λέει ο κόσμος τελικά θα σπεύσει να εμβολιαστεί, όταν δει ότι ο διπλανός του δεν έπαθε κάτι από το εμβόλιο.

    Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της συνέντευξης που παραχώρησε ο Ομότιμος Καθηγητής της Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ και Εκπρόσωπος της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας στην «Εμβληματική Δράση» Χρήστος Κίττας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ και τη δημοσιογράφο Τάνια Η. Μαντουβάλου.

    Eρ: «Το ελληνικό rapid τεστ από πλευράς ερευνητικής έχει περατωθεί, τώρα είμαστε στα διαδικαστικά να βρούμε την εταιρεία που θα αναλάβει την παραγωγή, η οποία πρέπει να είναι ελληνική. Οι διαδικασίες θα κινηθούν γρήγορα και θα το έχουμε περίπου σε ένα μήνα» ανακοινώσατε την πρώτη Δεκεμβρίου. Σε ποια φάση βρισκόσαστε τώρα;

    Απ: Οι εταιρείες οι Ελληνικές, μπορεί να είναι μία, μπορεί δύο σε σύμπραξη, έχουν ήδη εντοπισθεί. Δεν έχουμε ακόμη τελειώσει τις συζητήσεις. Η ελληνική γραφειοκρατία είναι ένα γνωστό εμπόδιο και για αυτό και στην πρώτη μου ανακοίνωση ήμουν μάλλον αισιόδοξος, όπως είμαστε πάντα οι ερευνητές που μας συνεπαίρνει η δημιουργία και ξεχνάμε τα διαδικαστικά. «Φτιάξαμε το καλό ελληνικό κρασί και τώρα θέλουμε την εμφιάλωση», αν μπορούσα να χρησιμοποιήσω αυτή την παρομοίωση. Σε λίγες μέρες πιστεύω ότι θα επέλθει συμφωνία με μία ή δύο ελληνικές εταιρείες. Βρισκόμαστε σε καλό δρόμο. Από κει και πέρα εξαρτάται από την ταχύτητα με την οποία θα μπορέσουν να ανταποκριθούν οι εταιρείες αυτές, η οποία δεν νομίζω ότι θα είναι σημαντικά αργή. Και μετά θα περάσουμε σε ένα στάδιο δοκιμασίας. Εμείς το έχουμε ήδη δοκιμάσει το προϊόν σε ένα σημαντικό αριθμό ασθενών από τον Ευαγγελισμό και το Αττικόν σε συνεργασία με τον κ. Τσιόδρα και την κ. Κοτανίδου. Ωστόσο χρειάζεται ένας ευρύτερος έλεγχος, ο οποίος δεν θα είναι μακρόχρονος, αφού δυστυχώς είναι πολλοί οι θετικοί στον ιό, είτε νοσούντες, είτε ασυμπωματικοί που υπάρχουν στη χώρα μας και έτσι δεν θα υπάρχουν αριθμητικά προβλήματα. Υπολογίζω ότι σε δύο τρεις μήνες θα έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος και το τεστ θα μπορέσει να διανεμηθεί.

    Ερ: Τα rapid test για τον SARS-CoV-2 ήρθαν για να μείνουν; θα χρησιμοποιούνται και μετά το εμβόλιο;

    Απ: Τα rapid test ή οι ταχείες δοκιμασίες για το αντιγόνο του ιού, για να το πούμε ελληνικά, δεν θα εκλείψουν με το εμβόλιο. Θα είναι ένα απαραίτητο εργαλείο, μία εξέταση που θα την χρησιμοποιούμε συνεχώς, αφού ο ιός ακόμη και μετά τα εμβόλια και τα φάρμακα θα πάρει κάποιο χρόνο, όπως μας τονίζουν οι ειδικοί, για να εξαφανιστεί. Θα είναι ένα όπλο στη φαρέτρα μας, που θα το χρησιμοποιούμε για να παρακολουθούμε τα αποτελέσματα της προσπάθειας περιορισμού της πανδημίας.

    Ερ: «Το τεστ θα πρέπει να γίνεται με τη βοήθεια ενός υγειονομικού, ενώ σε δεύτερο σκέλος μπορεί να παραχθεί προϊόν που θα μπορούμε να το κάνουμε και μόνοι μας», έχετε επίσης δηλώσει. Και θα ήθελα να μου πείτε περισσότερα πράγματα για αυτό το «κάντο μόνος σου τεστ».

    Απ: Είναι τεράστιας σημασίας η παρουσία εκπαιδευμένου υγειονομικού προσωπικού για να αποφύγουμε να έχουμε αποτελέσματα ψευδώς θετικά ή ψευδώς αρνητικά. Θα μπορούσε, και είναι θέμα της βιομηχανίας να φτιαχτεί, ένα τεστ που μπορεί να γίνεται ατομικά. Αλλά σε αυτή τη φάση όμως κάτι τέτοιο είναι αντιεπιστημονικό. Ίσως αργότερα όταν τα πράγματα καταλαγιάσουν και βρεθούμε σε μία ισορροπία.

    Ερ: Η τεχνική των αντισωμάτων που χρησιμοποιείται για το rapid τεστ, είναι η ίδια με τα αντισώματα της Regeneron, με τα οποία ξεκινά κλινική μελέτη σε λίγες μέρες στην Ελλάδα και πρόκειται για φαρμακευτική θεραπεία έναντι του ιού;

    Απ: Όχι η τεχνική δεν είναι ίδια ακριβώς. Είναι συναφής. Τα αντισώματα που παρήχθησαν και θα χρησιμοποιηθούν για το rapid test, έχουν σταλεί στην Regeneron, η οποία τα έχει ήδη αναλύσει και μας έχει στείλει mail, με το οποίο πιστοποιεί ότι είναι πολύ ισχυρά.   

    Ερ: Άρα υπάρχει το ενδεχόμενο να αποκτήσουμε μετά το ελληνικό rapid test και ελληνική θεραπεία μονοκλωνικών αντισωμάτων;

    Απ: Αυτή τη στιγμή εμείς κοιτάζουμε να ολοκληρώσουμε τις διαδικασίες για το ελληνικό rapid test. Αυτά τα αντισώματα για να γίνουν φάρμακο χρειάζεται να τα πάρει μία πολύ μεγάλη βιομηχανία και να προχωρήσει στην διαδικασία «εξανθρωποποίησης» (humanization). Δυνητικά αυτό θα μπορούσε να επιτευχθεί, αν βρεθεί μια ειδική φαρμακοβιομηχανία. Δηλαδή να επιτευχθεί μία συνεργασία της ερευνητικής ομάδας υπό τον καθηγητή κ. Γοργούλη με κάποια μεγάλη εγχώρια ή διεθνή φαρμακοβιομηχανία, η οποία θα έχει την τεχνογνωσία στο humanization.

    Ερ: Και προδήλως αν τα αντισώματα παραχθούν εδώ θα είναι και φθηνότερα; Καθότι γνωρίζουμε ότι είναι πανάκριβα και μέχρι στιγμής αν δεν κάνω λάθος κοστολογούνται 1.200 ευρώ η δόση.

    Απ: Ευχής έργον είναι να υπάρξει η τεχνογνωσία και η δυνατότητα από μια αμιγώς ελληνική εταιρεία, η οποία προφανώς θα συστρατευθεί για το γενικότερο καλό, και θα προσφέρει στον ελληνικό τουλάχιστον πληθυσμό φθηνότερα αντισώματα. Αξίζει να αναφέρουμε πάντως ότι η παραγωγή τέτοιων αντισωμάτων έχει επιτευχθεί σε ελάχιστες χώρες στον κόσμο.

    Ερ: Όσον αφορά τώρα στον εμβολιασμό έναντι του νέου κορονοϊού ποια είναι η εκτίμηση σας για την εμβολιαστική κάλυψη του πληθυσμού; Ο Έλληνας θα εμπιστευθεί τα εμβόλια πρώτης γενιάς;

    Απ: Θα έλεγα ότι πρέπει να τα εμπιστευθεί. Νομίζω ότι στην αρχή κάποιοι θα είναι διστακτικοί. Θα εμβολιαστεί βέβαια αρκετός κόσμος που δεν φοβάται, ένα 30-40% σίγουρα. Και προοδευτικά θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι, όταν δουν ότι δεν έπαθε κανείς τίποτα, θα συμμετάσχουν και αυτοί στον γενικό εμβολιασμό. Νομίζω ότι στο τέλος θα έχουμε ένα καλό ποσοστό εμβολιασθέντων.

    Ερ: Πώς κατατάσσετε τους αρνητές;

    Απ: Οι κατηγορίες των ανθρώπων που αντιστέκονται είναι δύο: Οι ιδεολόγοι αντιεμβολιαστές που έχουν μία διαφορετική φιλοσοφία γενικά σε θέματα εμβολιασμού. Και βεβαίως είναι και αυτοί που παρασύρονται από τις διάφορες επιεικώς θα έλεγα κακοήθειες, που δυστυχώς και δικοί μας συνάδελφοι ενίοτε τις διακινούν στο διαδίκτυο.

    Ερ: Με αυτούς τους συναδέλφους σας που μόλις αναφέρατε τι πιστεύετε ότι πρέπει να γίνει; Ο εμβολιασμός δεν θα είναι υποχρεωτικός. Είναι δικαίωμα τους να μην εμβολιαστούν, ωστόσο έχουν ευθύνη απέναντι στον ασθενή που πάει στο νοσοκομείο ή σε μία δημόσια δομή και απέναντι στην κοινωνία.

    Απ: Δεν μπορείς να διαχειριστείς κάτι τέτοιο με τη βία. Εκτιμώ ότι ο αριθμός των γιατρών που δεν θα εμβολιαστούν, τελικά θα είναι μικρότερος από αυτόν που διαδίδεται. Όπως σήμερα και χωρίς εμβόλιο με όλα τα μέτρα προστασίας που λαμβάνονται πηγαίνει κάποιος στο νοσοκομείο και εμπιστεύεται ότι ο γιατρός ακολουθεί ένα συγκεκριμένο και ασφαλές πρωτόκολλο, νομίζω έτσι θα συνεχίσει να γίνεται. Δεν μπορείς να τους βγάλεις από το σύστημα αφού υπάρχουν ελλείψεις. Φαντάζομαι ότι και οι ίδιοι θα δείξουν υπευθυνότητα και θα λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα,

    Ερ: Ποια επιχειρήματα θα χρησιμοποιούσατε για να πείσετε έναν αρνητή να κάνει το εμβόλιο;

    Απ: Στη θεωρία του ότι το εμβόλιο δεν είναι ασφαλές επειδή δημιουργήθηκε πολύ γρήγορα θα απαντούσα: Τον ιό του Aids κάναμε 4 – 5 χρόνια για να τον αποκρυπτογραφήσουμε. Τον κορονοϊό κάναμε ένα μήνα για να τον αποκρυπτογραφήσουμε. Στο φόβο τους για μελλοντικές παρενέργειες απαντώ: Ότι έτσι κι αλλιώς και το εμβόλιο της γρίπης που κάνουμε και το οποίο κάθε χρόνο αλλάζει, το εμπιστευόμαστε χωρίς να αναρωτιόμαστε τι θα γίνει μετά από δέκα, δεκαπέντε χρόνια. Το ίδιο ισχύει και τώρα. Άλλωστε παρενέργειες υπάρχουν σε όλα τα φάρμακα. Ακόμα και στην ασπιρίνη. Για παράδειγμα επίσης σε ένα αλλεργικό άτομο, πολλά αντιβιοτικά δημιουργούν αλλεργικές αντιδράσεις και όμως παίρνουμε τα αντιβιοτικά.

    Ερ: Μήπως εξ αυτού του λόγου θα ήταν σκόπιμο ο εμβολιασμός σε πρώτη φάση να γίνεται αποκλειστικά σε ιατρική δομή;

    Απ: Για μία πανδημία σαν αυτή προκύπτει η ανάγκη να ληφθεί η μέριμνα από την Πολιτεία, ώστε ο εμβολιασμός να γίνεται σε τόπους που θα είναι ιατρικά εξοπλισμένοι να αντιμετωπίσουν τα ελάχιστα αναμενόμενα συμβάματα, όπως γίνεται με κάθε φάρμακο.

    Ερ: Άρα όχι σε φαρμακεία;

    Απ: Σε πρώτη φάση όχι.

    Ερ: Πότε εκτιμάτε ότι θα γνωρίζουμε αν θα κάνουμε το ίδιο εμβόλιο κάθε χρόνο ή όχι;

    Απ: Αυτό θα το δούμε μετά τη φετινή χρονιά και μετά την ανάλυση που θα γίνει, όπως συμβαίνει κάθε χρόνο με άλλους ιούς όπως της γρίπης για την οποία κάθε καλοκαίρι γίνεται έλεγχος κι έτσι παρασκευάζονται τα καινούργια ετήσια εμβόλια.

    Ερ: Οι διαδικασίες fast track για τη δημιουργία εμβολίων πιστεύετε ότι ανοίγουν δρόμους;

    Απ: Η τεχνολογία και η τεχνογνωσία αλλάζει μέρα με τη μέρα. Είναι εκπληκτικές οι μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν σήμερα. Φυσικά και η πανδημία άνοιξε νέους δρόμους. Και θα το δούμε και σε άλλα εμβόλια που θα χρησιμοποιηθούν στο μέλλον. Θα δημιουργούνται μέσα σε ένα χρόνο και ίσως και πολύ πιο γρήγορα.

    Ερ: Στο Εργαστήριο Ιστολογίας – Εμβρυολογίας της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ που συστάθηκε η Εμβληματική Δράση υπό τον Δρ. Βασίλη Γοργούλη, καθηγητή και διευθυντή, γνωρίζω ότι έχετε αφήσει «γερό αποτύπωμα», καθότι είστε ο προηγούμενος διευθυντής. Μετά το μεγάλο επίτευγμα του ελληνικού rapid test, ποια θεωρείτε ότι θα είναι η επόμενη επιτυχία, ίσως και στην postcovid εποχή;

    Απ: Το εργαστήριο της Ιστολογικής Εμβρυολογίας είναι ένα Διεθνούς Εμβέλειας Ερευνητικό Κέντρο και τα αποτελέσματα που αναμένω όχι μόνο στη μάχη κατά του κορονοϊού, αλλά και σε άλλα πεδία όπως η γήρανση, αλλά και η αντιμετώπιση του καρκίνου, είναι πολλά. Ειδικά δε για τον SARS-CoV-2 θα υπάρξουν πιστεύω σύντομα αποτελέσματα, δημοσιεύσιμα σε μεγάλα διεθνή επιστημονικά περιοδικά.

    *Ο κ. Κίττας είναι πρώην Πρύτανης ΕΚΠΑ και έχει διατελέσει ως υπηρεσιακός υπουργός Υγείας 




    Lockdown | Φόβοι για μαζικά λουκέτα στην αγορά και αύξηση ανέργων το 2021

    Με τα ρολά των επιχειρήσεων να παραμένουν κατεβασμένα, τις πωλήσεις να έχουν καταρρεύσει, το στοίχημα του χριστουγεννιάτικου τζίρου να έχει χαθεί και τις υποχρεώσεις να συσσωρεύονται εκατοντάδες χιλιάδες μικρομεσαίοι  και επαγγελματίες προσπαθούν να σταθούν όρθιοι.

    Κάθε εβδομάδα καραντίνας στην οικονομία είναι μια σκληρή δοκιμασία για τις αντοχές τους, ιδίως για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο λιανεμπόριο, στην εστίαση και τη διασκέδαση. Στην αγορά εντείνεται η αγωνία για την επόμενη ημέρα και ήδη εκφράζονται φόβοι για μαζικά λουκέτα που θα εκτοξεύσει τον αριθμό των ανέργων.

    Η κατάσταση στην αγορά θα δυσκολέψει  όταν η χώρα επιστρέψει στην κανονικότητα και το κράτος αρχίσει να εισπράττει φόρους, δόσεις ρυθμίσεων και ασφαλιστικές εισφορές οι οποίες τώρα είτε έχουν παγώσει προσωρινά, όπως οι δόσεις για τα τραπεζικά δάνεια, είτε έχουν ανασταλεί μέχρι τον Απρίλιο του 2021.

    Είναι το νέο κρυφό χρέος στην οικονομία, το ύψος του οποίου ξεπερνά τα 6 δισ. ευρώ ή το 3,6% του ΑΕΠ και βρίσκεται ήδη στο ραντάρ των δανειστών, οι οποίοι στην 9η αξιολόγηση της ελληνικής οικονομίας τον Φεβρουάριο του 2021 σκοπεύουν να κάνουν ντεμπούτο με αυτό το θέμα, συν τα υπόλοιπα καυτά ζητήματα όπως είναι η εφαρμογή του νέου Πτωχευτικού. Τότε θα φανεί αν θα περάσει από την κυβέρνηση η πρότασή της για νέα «γενναία» ρύθμιση 100-120 δόσεων, όπως πιέζει η αγορά, η οποία ζητά ακόμη και «κούρεμα» της βασικής οφειλής ή να παραταθούν οι πληρωμές για κάποιες από τις ήδη παγωμένες δόσεις.

    Μετά και τα μέτρα στήριξης επιχειρήσεων και εργαζομένων για τον μήνα Δεκέμβριο (παραμένουν σε ισχύ και για τις επιχειρήσεις του λιανεμπορίου οι οποίες θα λειτουργήσουν με το σύστημα click away) το νέο χρονολόγιο πληρωμής των φόρων και δόσεων ρυθμίσεων έχει ανατραπεί, ενώ πολλά νοικοκυριά και επαγγελματίες βρίσκονται σε σύγχυση μη γνωρίζοντας ποιοι φόροι πρέπει να πληρωθούν τώρα, ποιοι έχουν παγώσει, ποιοι θα πληρωθούν σε περισσότερες δόσεις κ.λπ.

    Ειδικότερα το ημερολόγιο πληρωμής των φόρων έχει ως εξής:

    – Έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020 θα πρέπει να πληρωθούν η έκτη δόση του φόρου εισοδήματος, η τέταρτη δόση του ΕΝΦΙΑ, ο ΦΠΑ του Νοεμβρίου από όλες τις επιχειρήσεις, ακόμα και από αυτές που κατέβασαν ρολά με κρατική εντολή τον προηγούμενο μήνα με την επιβολή του δεύτερου lockdown, καθώς και η δόση ή οι δόσεις ρυθμίσεων για επιχειρήσεις, επαγγελματίες και εργαζόμενους επιχειρήσεων που δεν ανήκουν στη λίστα των ΚΑΔ που ανέστειλαν υποχρεωτικά τη λειτουργία τους. Επίσης μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου θα έχουν τη δυνατότητα να επανενταχθούν στις παλιές ρυθμίσεις των 100 ή 120 δόσεων οι οφειλέτες που πλήττονται από την υγειονομική κρίση και έχασαν τις ρυθμίσεις τους το διάστημα Μαρτίου – Νοεμβρίου καθώς σταμάτησαν να πληρώνουν τις μηνιαίες δόσεις. Η πόρτα των 100 και 120 δόσεων θα ανοίξει ξανά με τους ίδιους όρους με την υποβολή αίτησης και την πληρωμή της δόσης του Δεκεμβρίου από τους οφειλέτες.

    – Μέχρι 29 Ιανουαρίου 2021 θα πρέπει να καταβληθούν η έβδομη δόση του φόρου εισοδήματος, η πέμπτη δόση του ΕΝΦΙΑ, ο ΦΠΑ του μήνα Δεκεμβρίου για τους τηρούντες διπλογραφικά βιβλία, ενώ μέχρι στιγμής δεν έχει ξεκαθαρίσει η εικόνα για τον ΦΠΑ του τριμήνου Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2020 που θα πρέπει να καταβάλουν επιχειρήσεις και επαγγελματίες με απλογραφικά βιβλία που βλέπουν τον τζίρο τους να έχει καταρρεύσει μετά και το δεύτερο lockcdown.

    – Μέχρι 26 Φεβρουαρίου 2021 θα πρέπει να καταβληθούν η όγδοη δόση του φόρου εισοδήματος, η έκτη δόση του ΕΝΦΙΑ, ο ΦΠΑ του Ιανουαρίου και τα τέλη κυκλοφορίας του 2021.

    – Μέχρι 31 Μαρτίου 2021 η πρώτη από τις 5 δόσεις της εκκαθάρισης που έκανε ο ΕΦΚΑ στις εισφορές του 2019, όπου για 800.349 ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους προέκυψε μέσο χρεωστικό υπόλοιπο 1.355,61 ευρώ. Το χρεωστικό υπόλοιπο είναι καταβλητέο σε 5 μηνιαίες δόσεις, με καταληκτική ημερομηνία όχι την 30ή/11/2020 που ίσχυε αρχικά, αλλά την 31η Μαρτίου του 2021.

    – Μέχρι 30 Απριλίου 2021 έχει ανασταλεί η πληρωμή των φόρων που γεννήθηκαν την περίοδο της πρώτης καραντίνας από τον Μάρτιο έως το Ιούνιο για τις πληττόμενες επιχειρήσεις καθώς και ο ΦΠΑ που θα έπρεπε να πληρωθεί τον Νοέμβριο για τις επιχειρήσεις που υποχρεωτικά ανέστειλαν τη λειτουργία τους. Με τα σημερινά δεδομένα οι φόροι αυτοί μπορούν να εξοφληθούν σε 12 άτοκες δόσεις ή σε 24 δόσεις με επιτόκιο 2,5% από τον Μάιο του 2021 και μετά.

    – Οι δόσεις ρυθμίσεων για τις οποίες έχει «παγώσει» η πληρωμή τους θα προστεθούν ως υπεράριθμες στο τέλος των αρχικών ρυθμίσεων.




    Συνεχίζεται η προετοιμασία της Ελλάδας για την υποδοχή του εμβολίου κατά του κορονοϊού

    Τηλεδιάσκεψη με αντικείμενο το σχέδιο εμβολιασμού των πολιτών κατά του κορονοϊού πραγματοποιήθηκε σήμερα υπό την προεδρία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

    Στη διάρκειά της εξετάστηκε η προετοιμασία για την παραλαβή-αποθήκευση και διανομή του εμβολίου, η εξειδίκευση του τρόπου ειδοποίησης και η διαδικασία με την οποία οι πολίτες θα κλείνουν ραντεβού στα εμβολιαστικά κέντρα.

    Οι ετοιμασίες θα έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος του χρόνου, ώστε να ξεκινήσουν οι εμβολιασμοί αμέσως μετά την παραλαβή του εμβολίου ύστερα από την έγκρισή του από την Ε.Ε. Την τηλεδιάσκεψη απασχόλησε επίσης η εκστρατεία ενημέρωσης των πολιτών.

    Στην τηλεδιάσκεψη έλαβαν μέρος ο Υπουργός Υγείας Βασίλης Κικίλιας, ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, ο Υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, ο Υφυπουργός Υγείας Βασίλης Κοντοζαμάνης, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ αρμόδιος για το Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου Άκης Σκέρτσος, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, ο Γενικός Γραμματέας του Πρωθυπουργού Γρηγόρης Δημητριάδης, ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Υγείας Παναγιώτης Πρεζεράκος, ο Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους, ο Γενικός Γραμματέας Συντονισμού Θανάσης Κοντογεώργης, ο Γενικός Γραμματέας της Βουλής Γιώργος Μυλωνάκης, ο Διευθυντής του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Βουλή Μιχάλης Μπεκίρης, ο Καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας.

    *Φωτογραφία αρχείου




    Ο ρόλος της μάσκας στη μάχη κατά του κορονοϊού μετά τον εμβολιασμό

    Μπορεί τα εμβόλια κατά του κορονοϊού να μειώνουν σημαντικά την πιθανότητα κάποιος να νοσήσει, όμως σε καμία περίπτωση δεν διασφαλίζουν ότι δεν θα μολυνθεί.

    Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, αρκετοί επιστήμονες ανησυχούν από το γεγονός ότι εμβολιασμένοι -και άρα πιο ανέμελοι- άνθρωποι, οι οποίοι όμως θα είναι ασυμπτωματικοί φορείς του ιού, θα τριγυρνούν και εν αγνοία τους θα τον μεταδίδουν.

    Γι’ αυτό, παρά τον εμβολιασμό, συνίσταται να συνεχιστεί η χρήση μάσκας, εωσότου τουλάχιστον ξεκαθαριστεί σε ποιο βαθμό τα εμβόλια μειώνουν και τον ίδιο τον κίνδυνο μόλυνσης, κάτι που βρίσκεται υπό μελέτη.

    Τα τρία εμβόλια Pfizer/BioNTech, Moderna και Οξφόρδης/AstraZeneca, με βάση τις έως τώρα κλινικές δοκιμές τους, φαίνονται πολύ καλά στο να αποτρέπουν την εκδήλωση νόσου Covid-19, όμως είναι ακόμη ασαφές πόσο καλά μπορούν να «φρενάρουν» την εξάπλωση του κορονοϊού, κάτι που θα φανεί στην πράξη. Αυτό οφείλεται στο ότι οι δοκιμές των εμβολίων έχουν μέχρι στιγμής αφήσει ανοιχτή την πιθανότητα ορισμένοι εμβολιασμένοι να μολύνονται χωρίς συμπτώματα, οπότε σιωπηλά θα συνεχίσουν να μεταδίδουν τον κορονοϊό SARS-CoV-2, ιδίως αν σταματήσουν να φοράνε μάσκα και να τηρούν τις υπόλοιπες προφυλάξεις, όπως η τήρηση των αποστάσεων από τους άλλους.

    Αν ένα όχι αμελητέο ποσοστό εμβολιασμένων παραμείνουν αφανείς μεταδότες του ιού, τότε αφενός οι μη εμβολιασμένοι θα κινδυνεύουν, αφετέρου η εξάπλωση στην κοινότητα θα συνεχιστεί, αν και με μειωμένο τον κίνδυνο να νοσήσει κάποιος.

    «Πολλοί άνθρωποι νομίζουν ότι από τη στιγμή που εμβολιάζονται, δεν θα χρειάζεται να φοράνε πια μάσκα, όμως μπορεί να είναι ακόμη μεταδοτικοί», δήλωσε στους Times η ανοσολόγος-λοιμωξιολόγος Μιχάλ Ταλ του Πανεπιστημίου Στάνφορντ της Καλιφόρνια.

    Στις περισσότερες αναπνευστικές λοιμώξεις, συμπεριλαμβανομένης της Covid-19, η μύτη αποτελεί βασικό σημείο εισόδου του ιού, όπου εκεί πολλαπλασιάζεται, πυροδοτώντας την αντίδραση του ανοσοποιητικού συστήματος που παράγει αντισώματα για το βλεννογόνο ιστό της μύτης, του στόματος, των πνευμόνων και του στομάχου. Αν ο ίδιος άνθρωπος εκτεθεί για δεύτερη φορά στον κορονοϊό, αυτά τα αντισώματα και τα σχετικά κύτταρα μνήμης, γρήγορα «φρενάρουν» τον ιό στη μύτη, προτού προλάβει να επεκταθεί αλλού στο σώμα.

    Από την άλλη, τα εμβόλια κατά του κορονοϊού εισάγονται βαθιά στους μυς και από εκεί γρήγορα απορροφώνται στο αίμα, όπου ενεργοποιούν το ανοσοποιητικό σύστημα για να παράγει αντισώματα. Αυτό φαίνεται να παρέχει επαρκή προστασία στον εμβολιασμένο από το να αρρωστήσει. Μερικά αντισώματα μετά τον εμβολιασμό θα κυκλοφορούν και στο βλεννογόνο της μύτης, όπου θα παίζουν το ρόλο «φρουρού», αλλά δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο για τους επιστήμονες πόσο ταχεία ή επαρκής θα είναι η προστασία αυτή, ώστε ο κορονοϊός να μην πολλαπλασιαστεί στη μύτη. Αν αυτό συμβεί, έστω κι αν δεν επεκταθεί στο υπόλοιπο σώμα, ο άνθρωπος θα τον μεταδίδει με ένα φτάρνισμα ή απλώς με την αναπνοή του.

    Αγώνας δρόμου με έπαθλο τη…μύτη

    «Είναι ένας αγώνας δρόμου: εξαρτάται από το αν ο ιός θα αναπαραχθεί πιο γρήγορα ή αν το ανοσοποιητικό σύστημα θα μπορέσει να τον ελέγξει ταχύτερα. Πρόκειται για ένα πραγματικά σημαντικό ερώτημα», επεσήμανε η ανοσολόγος Μάριον Πέπερ του Πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον στο Σιάτλ.

    Αυτός είναι ο λόγος που ορισμένα εμβόλια, τα οποία χορηγούνται από το στόμα ή από τη μύτη, είναι καλύτερα από τα ενδομυϊκά στην αποτροπή των αναπνευστικών ιών. Είναι κάτι που πιθανώς θα επιδιωχθεί στην επόμενη γενιά εμβολίων κατά του κορονοϊού, ώστε να δημιουργείται ταχύτερη ανοσία στη μύτη και στην υπόλοιπη αναπνευστική οδό, όπου και χρειάζεται περισσότερο. Εναλλακτικά, στο μέλλον όσοι κάνουν το ενδομυϊκό εμβόλιο, θα παίρνουν στη συνέχεια μια διαφορετική δόση που θα ενισχύει ειδικά το βλεννογόνο της μύτης και του στόματος.

    Προς το παρόν, τα εμβόλια κατά της Covid-19, ενώ προστατεύουν καλύτερα τους πνεύμονες (την πηγή των πιο σοβαρών συμπτωμάτων της νόσου), δεν προστατεύουν εγγυημένα τη μύτη από τη λοίμωξη. «Η αποτροπή της σοβαρής νόσου είναι ευκολότερη, της ήπιας νόσου πιο δύσκολη, ενώ όλων των λοιμώξεων το πιο δύσκολο πράγμα απ’ όλα», ανέφερε ο ανοσολόγος Ντίπτα Μπατατσάρια του Πανεπιστημίου της Αριζόνα.

    Πάντως τόσο ο ίδιος όσο και άλλοι επιστήμονες δηλώνουν αισιόδοξοι ότι τελικά τα εμβόλια θα καταστέλλουν τον κορονοϊό ακόμη και στη μύτη ή στο λαιμό αρκετά αποτελεσματικά, ώστε οι εμβολιασμένοι όχι απλώς να προστατεύονται οι ίδιοι, αλλά επίσης να μην κολλάνε άλλους ανθρώπους.

    «Η αίσθηση μου είναι ότι από τη στιγμή που κάποιος αναπτύσσει κάποια μορφής ανοσία με το εμβόλιο, η ικανότητα του να μολύνεται, επίσης θα υποχωρήσει. Αλλά ακόμη κι αν μολυνθεί, το επίπεδο του ιού που θα αναπαράγεται στη μύτη του, θα είναι μειωμένο», εκτίμησε η ιαπωνικής καταγωγής διακεκριμένη ανοσολόγος Ακίκο Ιβασάκι του Πανεπιστημίου Γιέηλ.

    Οι δοκιμές των εμβολίων δεν έχουν παράγει μέχρι στιγμής στοιχεία για το πόσοι εμβολιασμένοι άνθρωποι, μολύνθηκαν από τον κορονοϊό και παρέμειναν ασυμπτωματικοί. Επ’ αυτού αναμένονται περισσότερα δεδομένα στην πορεία, καθώς οι εταιρείες παραγωγής των εμβολίων θα το μελετήσουν περαιτέρω, μεταξύ άλλων αναζητώντας αντισώματα ειδικά στο βλεννογόνο της μύτης των εμβολιασθέντων. Μια πρώτη μελέτη σε ασθενείς με Covid-19 βρήκε ότι τα επίπεδα αντισωμάτων τους, μετά από φυσική ανοσία (όχι λόγω εμβολιασμού), ήσαν παρόμοια στο αίμα και στο σάλιο, μια ένδειξη για παράλληλη προστασία και του βλεννογόνου του στόματος.

    Εκτιμάται ότι μόνο άνθρωποι που έχουν μεγάλη ποσότητα του κορονοϊού στη μύτη και στο στόμα τους, θα τον μεταδίδουν σε άλλους. Οι προηγούμενες μελέτες σε ασυμπτωματικούς φορείς του κορονοϊού, οι οποίοι δεν είχαν εμβολιασθεί, έδειξαν ότι και αυτοί μπορούν να έχουν υψηλό ιικό φορτίο στη μύτη τους, γι’ αυτό, άλλωστε, εξακολουθούν να είναι μεταδοτικοί.

    «Όσο περισσότερο ένα εμβόλιο μειώνει το ιικό φορτίο, τόσο μικρότερη είναι η πιθανότητα να είναι κάποιος μεταδοτικός», τόνισε ο ιολόγος Τζον Μουρ της ιατρικής σχολής του Πανεπιστημίου Κορνέλ της Νέας Υόρκης.




    Κορονοϊός στην Ελλάδα | Ψυχρολουσία με τους 102 νέους θανάτους

    Προβληματική παραμένει να είναι η πορεία της πανδημίας του κορονοϊού στην Ελλάδα, καθώς την Παρασκευή επιβεβαιώθηκε ο θάνατος επιπλέον 102 ατόμων.

    Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση του ΕΟΔΥ, τα κρούσματα ξεπέρασαν τις 122.000 (122.648), με τα τελευταί9α 1.395 που εντοπίστηκαν, ενώ οι διασωληνωμένοι παραμένουν σε υψηλά επίπεδα (583).

    Οι νεκροί στη χώρα μας ανέρχονται σε 3.472, με περισσότερους από 1.000 να έχουν εντοπιστεί τις τελευταίες δέκα ημέρες.

    Παραμένουν στο «κόκκινο» Θεσσαλονίκη και Αττική

    Σε Θεσσαλονίκη και Αττική καταγράφηκαν τα περισσότερα κρούσματα κορονοϊού την  Παρασκευή, σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση του ΕΟΔΥ.

    Αναλυτικά η γεωγραφική κατανομή των κρουσμάτων:

    -295 κρούσματα από την Περιφέρεια Αττικής

    -357 κρούσματα από την Π.Ε. Θεσσαλονίκης

    -22 κρούσματα από την Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας

    -6 κρούσματα από την Π.Ε. Αργολίδας

    -4 κρούσματα από την Π.Ε. Αρκαδίας

    -3 κρούσματα από την Π.Ε. ‘Αρτας

    -12 κρούσματα από την Π.Ε. Αχαΐας

    -2 κρούσματα από την Π.Ε. Βοιωτίας

    -4 κρούσματα από την Π.Ε. Γρεβενών

    -25 κρούσματα από την Π.Ε. Δράμας

    -31 κρούσματα από την Π.Ε. Έβρου

    -8 κρούσματα από την Π.Ε. Εύβοιας

    -1 κρούσμα από την Π.Ε. Ευρυτανίας

    -9 κρούσματα από την Π.Ε. Ηλείας

    -18 κρούσματα από την Π.Ε. Ημαθίας

    -8 κρούσματα από την Π.Ε. Ηρακλείου

    -3 κρούσματα από την Π.Ε. Ιωαννίνων

    -39 κρούσματα από την Π.Ε. Καβάλας

    -23 κρούσματα από την Π.Ε. Καρδίτσας

    -2 κρούσματα από την Π.Ε. Καστοριάς

    -26 κρούσματα από την Π.Ε. Κιλκίς

    -41 κρούσματα από την Π.Ε. Κοζάνης

    -1 κρούσμα από την Π.Ε. Λακωνίας

    -49 κρούσματα από την Π.Ε. Λάρισας

    -19 κρούσματα από την Π.Ε. Λέσβου

    -75 κρούσματα από την Π.Ε. Μαγνησίας

    -1 κρούσμα από την Π.Ε. Μεσσηνίας

    -1 κρούσμα από την Π.Ε. Νάξου

    -45 κρούσματα από την Π.Ε. Ξάνθης

    -31 κρούσματα από την Π.Ε. Πέλλας

    -32 κρούσματα από την Π.Ε. Πιερίας

    -1 κρούσμα από την Π.Ε. Ρεθύμνου

    -37 κρούσματα από την Π.Ε. Ροδόπης

    -3 κρούσματα από την Π.Ε. Ρόδου

    -80 κρούσματα από την Π.Ε. Σερρών

    -5 κρούσματα από την Π.Ε. Σποράδων (όλα από Σκιάθο)

    -14 κρούσματα από την Π.Ε. Τρικάλων

    -8 κρούσματα από την Π.Ε. Φθιώτιδας

    -15 κρούσματα από την Π.Ε. Φλώρινας

    -2 κρούσματα από την Π.Ε. Φωκίδας

    -11 κρούσματα από την Π.Ε. Χαλκιδικής

    -6 κρούσματα από την Π.Ε. Χανίων

    -7 κρούσματα από την Π.Ε. Χίου

    -4 κρούσματα υπό διερεύνηση




    Νέα δεδομένα για τις γιορτές | Το click away, το άνοιγμα κομμωτηρίων, βιβλιοπωλείων και η αλλαγή στην απαγόρευση κυκλοφορίας

    η επιβαρυμένη επιδημιολογική κατάσταση της χώρας σε συνδυασμό με την πίεση που δέχονται οι ΜΕΘ των δημοσίων νοσοκομείων έφεραν παράταση του lockdown έως τις 7 Ιανουρίου.

    Παρακάτω μπορείτε να δείτε τα μέτρα που ανακοινώθηκαν από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, Στέλιο Πέτσα, μαζί με του υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη.

    Σε ισχύ το click – away

    Από την Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2020 έως την Πέμπτη 7 Ιανουαρίου 2021, θα επιτραπεί η μετάβαση του πελάτη στα καταστήματα με αποστολή SMS (κωδικός 2) για την παραλαβή της παραγγελίας τους (click-away) λόγω της υπερφόρτωσης των ταχυμεταφορών και των αυξημένων αναγκών ενόψει των γιορτών.

    Ανοίγουν κομμωτήρια – βιβλιοπωλεία

    Από τη Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου ανοίγουν τα κομμωτήρια σε όλη τη χώρα, με δυνατότητα διευρυμένου ωραρίου από τις 7 το πρωί έως τις 9 το βράδυ. Η λειτουργία τους θα γίνεται αποκλειστικά με ραντεβού, ώστε να αποτραπεί κάθε ενδεχόμενο συγχρωτισμού, αλλά και με αυστηρή τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων. Αντιστοίχως, ανοίγουν τα καταστήματα που πωλούν αμιγώς βιβλία την ίδια ημέρα, επίσης με δυνατότητα διευρυμένου ωραρίου, και με ανώτατο όριο 4 πελάτες σε καταστήματα έως 100 τ.μ. ή 1 πελάτης ανά 15 τ.μ. για καταστήματα άνω των 100 τ.μ.

    Άνοιγμα εκκλησιών μόνο Χριστούγεννα – Φώτα

    Για δύο μόνο ημέρες, ανήμερα Χριστουγέννων – Φώτων δίνεται το πράσινο φως για να ανοίξουν οι εκκλησίες με αυστηρούς κανόνες. Τις δύο αυτές ημέρες θα επιτρέπεται η παρουσία έως και εννέα ατόμων (9) σε όλες τις εκκλησίες και έως εικοσιπέντε (25) ατόμων στους Μητροπολιτικούς Ναούς σε όλες τις περιοχές της χώρας. Επισημαίνεται ότι την ευθύνη τήρησης των μέτρων θα έχουν οι οικείες μητροπόλεις και η Αρχιεπισκοπή Αθηνών. Διευκρινίζεται επίσης, σε σχέση με τον εορτασμό των Θεοφανίων, ότι δεν θα πραγματοποιηθεί αγιασμός υδάτων σε ανοιχτό δημόσιο χώρο.

    Μια ώρα μετά η απαγόρευση κυκλοφορίας – Διατηρείται το SMS

    Το μέτρο της απαγόρευσης μετακινήσεων διατηρείται κανονικά, με τη διαφορά ότι αντί για 9, η ισχύς του ξεκινά πλέον μία ώρα μετά στις 10 το βράδυ έως τις 5 το πρωί, καθ’ όλη τη διάρκεια της περιόδου από Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2020 μέχρι τις 7 Ιανουαρίου 2021, καθώς και της αποστολής SMS στο 13033 για τις αναγκαίες μετακινήσεις. Διευκρινίζεται ότι για μετακινήσεις που σχετίζονται με το λιανεμπόριο, τα κομμωτήρια και τα βιβλιοπωλεία, στο προαναφερθέν πλαίσιο λειτουργίας τους,  θα πρέπει να δηλώνεται ο αριθμός 2.

    Προληπτική καραντίνα για τους ταξιδιώτες

    Η υποχρεωτική προληπτική καραντίνα για όσους ταξιδεύουν από χώρες του εξωτερικού προς την Ελλάδα και εισέρχονται στη χώρα από 18 Δεκεμβρίου 2020 έως 7 Ιανουαρίου 2021 περιορίζεται, από τις 10 που είχε εξαγγελθεί, στις 3 ημέρες.




    Εγκρίθηκε στις ΗΠΑ η κατεπείγουσα χρήση του εμβολίου της Pfizer

    Οι αρχές των ΗΠΑ χορήγησαν το βράδυ χθες Παρασκευή (τοπική ώρα· πρωί του Σαββάτου ώρα Ελλάδας) άδεια για την κατεπείγουσα χρήση του εμβολίου που ανέπτυξαν από κοινού η αμερικανική φαρμακευτική βιομηχανία Pfizer και το γερμανικό εργαστήριο βιοτεχνολογίας BioNTech εναντίον του νέου κορονοϊού, ενημέρωσε η επιστημονική διευθύντρια του ομοσπονδιακού οργανισμού φαρμάκων (FDA) με επιστολή της.

    Αναμένεται να αρχίσει αμέσως εφοδιαστική επιχείρηση γιγαντιαίων διαστάσεων για τη διανομή δόσεων του εμβολίου απ’ άκρου σ’ άκρο της χώρας, η οποία υφίσταται μακράν το βαρύτερο πλήγμα από την πανδημία του νέου κορονοϊού σε απόλυτους αριθμούς.




    Αρνητικά για κορωνοϊό όλα τα δείγματα των υπαλλήλων του Δήμου Αλεξανδρούπολης

    Στο πλαίσιο των μέτρων που λαμβάνει ο Δήμος Αλεξανδρούπολης για τη μείωση της διασποράς του κορωνοιού, πραγματοποιήθηκαν σήμερα από κινητά κλιμάκια του ΕΟΔΥ, γρήγορα τεστ ανίχνευσης του ιού στους υπαλλήλους του Δήμου.

    Εξετάστηκαν συνολικά 256 άτομα (125 στο κτίριο του Πολυκοινωνικού και 131 στο κτίριο του παλαιού δημαρχείου). Όλα τα δείγματα που ελήφθησαν ήταν αρνητικά.




    Αλεξανδρούπολη: Γιορτινές στιγμές χαράς για γονείς και παιδιά στη συνοικία της  οδού Άβαντος

    Οι δεκαπέντε  τυχεροί της κλήρωσης μεταξύ των 162 νικητών που απάντησαν σωστά στο ερωτηματολόγιο του διαγωνισμού «Γνωρίζω και αντιμετωπίζω τον κορωνοϊό»,  έλαβαν τα δώρα τους από τον Δήμαρχο Γιάννη Ζαμπούκη.

    Ο διαγωνισμός ήταν μέρος μιας σειράς δράσεων προγράμματος υποστήριξης ευάλωτων και ευπαθών ομάδων για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση της Πανδημίας του COVID_19.

    Το ίδιο πρόγραμμα περιλαμβάνει:

    • Δημιουργία δικτύου δωρεάν WIFI στην περιοχή. Ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση των πρώτων κεντρικών αναμεταδοτών και σύντομα η δημοτική αρχή θα προχωρήσει στην ενίσχυση και επέκτασή του.
    • Δημιουργία κοινωνικού πλυντηρίου
    • Διανομή απολυμαντικών υλικών στους κατοίκους
    • Διανομή οικιακών κάδων με σακούλες απορριμμάτων

    Ο Δήμαρχος παρέδωσε προσωπικά τα Laptop, τα Tablet και τα Smartphones στους τυχερούς και αντάλλαξε ευχές με τις οικογένειες τους.

    ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ!

     




    Καρανίκας: Οριστική η απώλεια του εορταστικού τζίρου για τις μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις

    Mε Δηλώσεις του ο Προέδρος της ΕΣΕΕ κ. Γιώργου Καρανίκα επισημαίνει την “Οριστική η απώλεια του εορταστικού τζίρου για τις μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις” τονίζοντας ότι επιβάλεται η κυβέρνηση να πάρει άμεσα, νέα μέτρα ενίσχυσης του εμπορίου.

    Διαβάστε τις δηλώσεις του κ. Καρανίκα…

    Μετά τις σημερινές ανακοινώσεις της κυβέρνησης, καθίσταται σαφές πως στην πράξη το ολικό lockdown συνεχίζεται έως τις 7 Ιανουαρίου, αλλά τις συνέπειες του θα εξακολουθούν να υφίστανται σε όλη τους την έκταση μόνο οι χιλιάδες μικρές και μεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις. Αντίθετα, όλες οι μεγάλες αλυσίδες του λιανεμπορίου – μαζί με ελάχιστες μικρότερες που έχουν ισχυρή ψηφιακή παρουσία- θα αυξήσουν τον όγκο πωλήσεων τους είτε αποκλειστικά μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου, είτε συνδυαστικά με την μέθοδο του clickaway.

    Συνεπώς, για την συντριπτική πλειονότητα των εμπορικών επιχειρήσεων – ιδιαίτερα στους μεγάλους κλάδους της ένδυσης και της υπόδησης – οι οποίες δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα, ο εορταστικός τζίρος χάνεται οριστικά και αμετάκλητα. Καμία αναπλήρωση των απωλειών δεν θα επέλθει με τηλεφωνικές παραγγελίες, καθώς κανείς πελάτης δεν πληρώνει αν δεν βλέπει τι αγοράζει.

    Δημιουργείται έτσι μία άνιση αγορά δύο ταχυτήτων, η λειτουργία της οποίας είναι πασιφανές ότι δεν πληροί τους κανόνες του θεμιτού ανταγωνισμού: Από τη μία πλευρά είναι τα χιλιάδες κλειστά, επί δύο συνεχείς μήνες, κυρίως συνοικιακά μικρά και μεσαία εμπορικά καταστήματα, οι ιδιοκτήτες των οποίων αντιμετωπίζουν άμεσο πρόβλημα επιβίωσης και οι θέσεις εργασίας τους βρίσκονται «στον αέρα». Στον αντίποδα βρίσκονται οι λίγοι ισχυροί του εμπορίου, που διευκολύνονται με το clickawayνα εξυπηρετούν τους πελάτες στους οποίους δεν μπορούν να φθάσουν έγκαιρα οι εταιρίες κούριερ, καθώς ακόμη και τα υπερσύγχρονα e-shop που διαθέτουν «έπεσαν», ακριβώς λόγω του αυξημένου όγκου παραγγελιών που δέχονται.

    Πέρα από κάθε αμφιβολία, η προστασία της δημόσιας υγείας είναι το αγαθό στην υπηρεσία του οποίου όλοι ανεξαιρέτως οι έμποροι συντασσόμαστε. Ωστόσο, η ισονομία και η ίση μεταχείριση είναι το «οξυγόνο» που θα μας επιτρέψει να αναπνέουμε στο καθεστώς της ασφυκτικής έλλειψης ρευστότητας που έχει επιβάλλει η πανδημία.

    Σήμερα, μετά και την παρέμβαση της ΕΣΕΕ, το Υπουργείο ορθώς περιορίζει τις επιλογές της χονδρικής πώλησης, την οποία καταστρατήγησαν μεγάλες επιχειρήσεις, προβαίνοντας σωρηδόν σε λιανικές πωλήσεις με τον μανδύα της χονδρικής. Από την άλλη πλευρά, η μέθοδος του clickaway πρακτικά αφορά μόνο μετρημένες μεγάλες επιχειρήσεις. Όπως ακριβώς αναγνώρισε στις δηλώσεις του ο ίδιος ο Υπουργός, οι ευκαιρίες να δουλέψουν στις γιορτές δεν είναι με το clickawayίσες και ίδιες για όλους τους εμπόρους.

    Για όλους αυτούς τους λόγους, και κυρίως επειδή ο εορταστικός τζίρος ήταν η τελευταία ελπίδα του εμπορίου να «σώσει» τη χρονιά, αναμένουμε από την κυβέρνηση να ανακοινώσει άμεσα ένα γενναίο πλαίσιο αντισταθμιστικών μέτρων στήριξης της ρευστότητας για τους μικρομεσαίους εμπόρους, που είναι οι μεγάλοι χαμένοι του νέου πλαισίου λειτουργίας της εορταστικής αγοράς.

    Επιπλέον, η σαφής επιδείνωση των προοπτικών επιβίωσης χιλιάδων εμπορικών επιχειρήσεων καθιστά επιτακτική αναγκαιότητα τη θέσπιση του ακατάσχετου επιχειρηματικού λογαριασμού και την εξέταση της δυνατότητας διαγραφής μέρους των χρεών της πανδημίας.

    Για την συνολική εκτίμηση της κατάστασης, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΕΕ συνεδριάζει εκτάκτως αύριο Σάββατο 12Δεκεμβρίου.

     




    Υψηλό επιδημιολογικό φορτίο σε κέντρα φιλοξενίας ηλικιωμένων της Καβάλας

    Ο Διοικητής της 4ης Υ.ΠΕ. ο Δημήτρης Τσαλικάκης επισκέφτηκε την Πέμπτη το Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας, ο ίδιος συναντήθηκε με τον Διοικητή του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας Ντίνο Κλειτσιώτη, ο κύριος Κλειτσιώτης ζήτησε νέες προσλήψεις σε νοσηλευτικό προσωπικό.

    Η κατάσταση στο Γ.Ν.Καβάλας έχει ισσοροπίσει και οι εισαγωγές είναι περίπου 10 καθημερίνα, ωστόσο αναμενόταν μείωση των εισαγωγών.

    Τα περισσότερα περιστατικά που εισάγονται στο νοσοκομείο της Καβάλας προέρχονται από δομές φιλοξενίας ηλικιωμένων σύμφωνα με τον υποδιοικητη του νοσοκομείου Καβάλας Αχιλλέα Γερόπουλο.

     

     




    Αυστηρότερα μέτρα για την Ξάνθη – Επίσκεψη Χρυσοχοϊδη

    Περισσότερα τεστ covid και ελέγχους για το Νομό Ξάνθης, ανήγγειλε από τη Ξάνθη απ’ όπου βρέθηκε το πρωί της Παρασκευής ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοϊδης.  Ο Υπουργός συμμετείχε σε ευρεία σύσκεψη των Δημάρχων και φορέων του Νομού, παρουσία και του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χρήστου Μέτιου.




    Τ. Ελευθεριάδου: Η Κυβέρνηση να σταματήσει να εμπαίζει τους εργαζόμενους του ΕΣΥ Καβάλας

    Η Κυβέρνηση της ΝΔ έχει χάσει τον έλεγχο της πανδημίας στη Βόρεια Ελλάδα. Το τίμημα είναι βαρύ, όχι μόνο για τον γενικό πληθυσμό, αλλά και για τους εργαζόμενους στις δημόσιες δομές υγείας. Δυστυχώς, τα τελευταία 24ωρα, μέλη της οικογένειας του Νοσοκομείου Καβάλας έχασαν τη μάχη με τον COVID-19, ενώ αρκετοί είναι εκείνοι που νοσηλεύονται, είτε στην αντίστοιχη κλινική ή στη ΜΕΘ.

    Θα περίμενε κανείς από το αρμόδιο Υπουργείο Υγείας να αναγνωρίσει έμπρακτα τον αγώνα που δίνουν οι εργαζόμενοι του Νοσοκομείου Καβάλας και των λοιπών δομών του ΕΣΥ. Αντ’ αυτού, περιορίστηκε στα χειροκροτήματα.

    Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει καταθέσει προτάσεις, σε μορφή τροπολογιών, που αφορούν την ενίσχυση των εργαζομένων, τη διαδικασία μόνιμων προσλήψεων, την ένταξη τους στα Βαρέα και Ανθυγιεινά κτλ. Συγκεκριμένα, η Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε, στις 26 Μαρτίου τροπολογία με την οποία εντάσσονται όλοι οι εργαζόμενοι του ΕΣΥ στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα. Η τροπολογία δεν έγινε δεκτή από το αρμόδιο Υπουργείο. Σήμερα, εννέα μήνες μετά, το Σωματείο Εργαζομένων του Νοσοκομείου Καβάλας ζητά από τον Υπουργό να πράξει το αυτονόητο και να αναγνωρίσει τις θυσίες τους, εντάσσοντας τους στο ειδικό αυτό πλαίσιο. Μάλιστα, ως ενίσχυση των επιχειρημάτων του Σωματείου, κατέθεσα, σήμερα αναφορά σχετικά με το αίτημά τους, στον αρμόδιο υπουργό.

    Επιπρόσθετα, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αιτήθηκε την καταβολή ειδικού, έκτακτου επιδόματος σε όλους τους εργαζόμενους του ΕΣΥ, κάτι που αρνήθηκε να πράξει η Κυβέρνηση, εμμένοντας στην ιδεοληπτική της προσέγγιση απέναντι σε ό,τι είναι δημόσιο. Περιορίστηκε στην καταβολή επιδόματος μόνο στους εργαζόμενους στις ΜΕΘ, προκαλώντας την αντίδραση της ΕΓΕΣΥΚ, η οποία ζήτησε με επιστολή της την ακύρωση του απαράδεκτου διαχωρισμού των μελών του ΕΣΥ, ενώ ήταν ιδιαίτερα επικριτική για τη συνολική στάση του κ. Κικίλια, αποδεικνύοντας την απόσταση που χωρίζει την κυβέρνηση από τις πραγματικές ανάγκες της Βόρειας Ελλάδας.

    Τέλος, είναι απορίας άξιο για ποιον λόγο η Κυβέρνηση της ΝΔ απέρριψε την τροπολογία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για την πληρωμή πρόσθετων εφημεριών των γιατρών του ΕΣΥ, με κίνδυνο να έρθουν οι γιορτές και να είναι απλήρωτες και οι τακτικές εφημερίες από τον Οκτώβριο και μετά.

    Οι νοσηλευτές, οι γιατροί, οι εργαζόμενοι σε ολόκληρη τη δομή του ΕΣΥ στην Καβάλα έχουν δώσει τον καλύτερο τους εαυτό, υπερβαίνοντας τις δυνάμεις τους, καλύπτοντας τα τεράστια κενά που δεν φρόντισε να καλύψει η Κυβέρνηση της ΝΔ. Δεν αρκούνται στα βραδινά χειροκροτήματα. Η Κυβέρνηση οφείλει να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματα τους, δείχνοντας με τον τρόπο αυτό την έμπρακτη αναγνώριση των «ηρώων με τις λευκές ποδιές».

    Η βουλεύτρια Καβάλας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ,




    Καθηγητής ΑΠΘ | Υπάρχει ισχυρό φάρμακο που νικάει τον κορωνοϊό και σώζει ζωές

    Ο καθηγητής του Εργαστηρίου Κλινικής Φαρμακολογίας στο ΑΠΘ, Δημήτρης Κουβέλας, μιλάει για «επαναστατικό» φάρμακο.

    «Κανένας μας δεν περίμενε ότι μπορεί ένας ηλικιωμένος, υπέρβαρος και με νοσήματα που κολλάει Covid-19 να πάρει κάτι και την άλλη ημέρα να είναι καλά. Εγώ δεν το πίστευα, θεωρούσα ότι είναι ένα σόου. Παρ’ όλα αυτά τα αντισώματα από το φάρμακο που πήρε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντ. Τραμπ όντως δούλεψαν και ήταν αυτομάτως καλά» ανέφερε.

    Έκανε λόγο για «μια τεχνολογία που δεν μπορούσαμε να την ξέρουμε, ούτε να την φανταστούμε» τονίζοντας ότι «είναι η πρώτη φορά που εμφανίζεται τέτοιο προϊόν στην ανθρωπότητα και είναι ανάλογου μεγέθους επανάσταση με τα προϊόντα που θα βασίζονται στην μέχρι τώρα RNA τεχνολογία».

    Ο κ. Κούβελας μίλησε για την παραγωγή του εν λόγω προϊόντος από δύο εταιρίες, την Eli Lilly με έδρα την Αμερική που είναι φαρμακοβιομηχανία και έχει παράξει ήδη τουλάχιστον 1 εκατ. δόσεις του προϊόντος, και την Regeneron – η οποία δεν είναι φαρμακοβιομηχανία αλλά μια «μικρή» βιοτεχνολογική εταιρεία που κατάφερε επίσης να κατασκευάσει ένα ανάλογο αντίσωμα με αυτό της πρώτης (Eli Lilly).

    «Πρώτη φορά υπάρχει τέτοιου τύπου φάρμακο εναντίων των ιών» υπογράμμισε ο ίδιος. Μίλησε για ένα πάρα πολύ ισχυρά συνδεόμενο αντίσωμα με την ακίδα του ιού, που τη συλλαμβάνει και αδρανοποιεί τον ιό. «Φανταστείτε, εάν αυτό γίνει για το AIDS, τις ηπατίτιδες, για οποιοδήποτε ιό, πρακτικά έχουν καταργηθεί οι ιώσεις από την παθολογία», υπογράμμισε.

    Τέλος, σύμφωνα με τον ίδιο αν χρησιμοποιηθεί το εν λόγω φάρμακο, θα μπει τέλος στα lockdown και στη χρήση της μάσκας.




    Εμβόλιο Pfizer | Αλλεργίες, παρενέργειες και έξι νεκροί λίγο πριν την έγκριση στις ΗΠΑ

    Με τους εμβολιασμούς να έχουν ήδη αρχίσει στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ να περιμένουν την σειρά τους μέχρι το εμβόλιο της Pfizer/BionTech να πάρει έγκριση και εκεί, εγείρονται μια σειρά από κρίσιμα ερωτήματα σχετικά με τις τυχόν παρενέργειες του εμβολίου, το κατά πόσο θα πρέπει να το κάνουν όσοι πάσχουν από κάποιας μορφής αλλεργία και, το κυριότερο, τι ακριβώς συνέβη με τους δυο ανθρώπους που έχασαν τη ζωή τους συμμετέχοντας στις δοκιμές του εμβολίου στις ΗΠΑ.

    Γιατί μπορεί η 90χρονη Μάργκαρετ Κίναν να έγινε, την Δευτέρα, ο πρώτος άνθρωπος στον κόσμο που έλαβε το εμβόλιο της Pfizer/BioNtech κατά της COVID-19, και να έδωσε ελπίδα σε εκατομμύρια άλλους, ωστόσο ένα εμβόλιο δεν είναι… παίξε γέλασε, ειδικά όταν μιλάμε για μια κατάσταση πανδημίας.

    Κάπως έτσι, ήρθε ήδη η πρώτη «κρυάδα» από το NHS (το βρετανικό ΕΣΥ), το οποίο προειδοποίησε ότι «άτομα με ιστορικό αλλεργικών αντιδράσεων δεν πρέπει να κάνουν το εμβόλιο της Pfizer/BioNTech κατά του κορονοϊού». Η προειδοποίηση έρχεται μία ημέρα αφού δύο εργαζόμενοι στο NHS παρουσίασαν συμπτώματα.

    Και οι δύο υπάλληλοι του NHS φέρουν αυτοεγχυτήρες αδρεναλίνης, εκ των οποίων η πιο γνωστή μάρκα είναι το EpiPen, υποδηλώνοντας ότι έχουν υποστεί αντιδράσεις στο παρελθόν.

    Αυτοί οι αυτοεκχυτήρες χορηγούν μια γρήγορη ενίσχυση της αδρεναλίνης για την αντιμετώπιση αλλεργικών αντιδράσεων, που εμφανίζονται όταν ορισμένα άτομα, για παράδειγμα, τρώνε ξηρούς καρπούς. Το φυλλάδιο πληροφοριών ασθενούς της Pfizer/BioNTech προειδοποιεί ότι «δεν πρέπει να χορηγείται σε άτομα που είναι αλλεργικά».

    «Τα σημάδια αλλεργικής αντίδρασης μπορεί να περιλαμβάνουν φαγούρα στο δέρμα, δύσπνοια και πρήξιμο στο πρόσωπο ή τη γλώσσα», λέει το φυλλάδιο.

    Οι δύο εργαζόμενοι στο NHS φάνηκε ότι εμφάνισαν συμπτώματα «αναφυλακτοειδούς αντίδρασης» λίγο μετά τη λήψη του εμβολίου ενώ και οι δύο ανάρρωσαν μετά την κατάλληλη θεραπεία.

    Η ταυτότητα των εργαζομένων και των νοσοκομείων του NHS όπου εμβολιάστηκαν δεν έχει αποκαλυφθεί.

    Το NHS επιβεβαίωσε τα δύο περιστατικά και είπε ότι όλες οι μονάδες έχουν τώρα συμβουλευτεί να μην κάνουν το εμβόλιο σε άτομα με ιστορικό αλλεργικής αντίδρασης.

    «Όπως είναι σύνηθες με τα νέα εμβόλια, η αρμόδια ρυθμιστική αρχή (MHRA) έχει συμβουλεύσει προληπτικά ότι τα άτομα με ιστορικό σημαντικών αλλεργικών αντιδράσεων δεν θα πρέπει να λαμβάνουν αυτόν τον εμβολιασμό αφού υπήρξαν παρενέργειες σε δύο άτομα με ανάλογο ιστορικό», δήλωσε στην Guardian ο καθηγητής Στέφεν Πάουις, επικεφαλής ιατρικός διευθυντής του NHS στην Αγγλία.

    Οι συμβουλές της MHRA αναφέρουν ακόμα ότι «κάθε άτομο με ιστορικό σημαντικής αλλεργικής αντίδρασης σε ένα εμβόλιο, φάρμακο ή τροφή (όπως το προηγούμενο ιστορικό αντίδρασης αναφυλακτοειδών ή εκείνων που έχουν συμβουλευτεί να φέρουν αυτοέγχυση αδρεναλίνης) δεν πρέπει να λάβει το εμβόλιο της Pfizer/BioNtech. Οι εγκαταστάσεις ανάνηψης πρέπει να είναι διαθέσιμες ανά πάσα στιγμή για όλους τους εμβολιασμούς. Ο εμβολιασμός πρέπει να πραγματοποιείται μόνο σε εγκαταστάσεις όπου υπάρχουν διαθέσιμα μέτρα ανάνηψης», καταλήγει στην ανακοίνωσή του.

    Ο μυστηριώδης θάνατος δυο (+ άλλων 4) ατόμων

    Στις ΗΠΑ πάλι, πυκνώνουν τα ερωτήματα σχετικά με τον θάνατο άλλων δυο ατόμων που ήταν εθελοντές στις κλινικές δοκιμές του εμβολίου τηςPfizer/BioNTech από τον Απρίλιο μέχρι σήμερα.

    Οι δυο νεκροί – αμφότεροι άνω των 55 ετών – έρχονται να προστεθούν στους άλλους τέσσερις που κατέληξαν ανάμεσα στους πρώτους 38.000 εθελοντές (επί συνόλου σχεδόν 44.000 ατόμων που αναμένεται να ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες) που έκαναν το εμβόλιο.

    Ο ένας εκ των δύο εθελοντών, ο οποίος έκανε και τις δύο δόσεις του εμβολίου, υπέστη καρδιακή ανακοπή, δύο μήνες μετά και τη λήψη της δεύτερης δόσης του εμβολίου και έχασε τη μάχη για τη ζωή του τρεις ημέρες αργότερα.

    Ο δεύτερος εθελοντής ήταν παχύσαρκος και έπασχε από προϋπάρχουσα αθηροσκλήρωση, ενώ πέθανε από αρτηριοσκλήρωση τρεις ημέρες μετά τη λήψη της πρώτης δόσης του εμβολίου.

    Στους άλλους τέσσερις νεκρούς είχε χορηγηθεί το εικονικό (placebo) εμβόλιο, σε έναν απολογισμό που επιβεβαίωσε και η ίδια η Αμερικανική Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA):

    «Συνολικά έξι εθελοντές (2 που έκαναν το εμβόλια και 4 που έλαβαν το εικονικό φάρμακο) από 43.448 εγγεγραμμένους (0,01%) πέθαναν κατά την περίοδο αναφοράς από τις 29 Απριλίου 2020 έως τις 14 Νοεμβρίου 2020», γνωστοποιεί το FDA, μέσω ενημερωτικών εγγράφων που κυκλοφόρησαν πριν από την προγραμματισμένη συνεδρίαση της Συμβουλευτικής Επιτροπής την Πέμπτη το πρωί [απόγευμα Πέμπτης, ώρα Ελλάδος] όπου θα εγκριθεί η χορήγηση έκτακτης άδειας για χρήση του εμβολίου στη χώρα.

    Σύμφωνα με έγγραφο της FDA στο οποίο γίνεται αναφορά στους επίμαχους θανάτους, σημειώνεται πως κανένας δεν αξιολογήθηκε από τον ερευνητή ως σχετιζόμενος με τη μελέτη.

    Αντιθέτως, σύμφωνα πάντα με την αναφορά της FDA, τα δεδομένα στην κλινική δοκιμή του εμβολίου υποδηλώνουν «ένα ευνοϊκό προφίλ ασφάλειας, χωρίς προσδιορισμό συγκεκριμένου προβλήματος ασφάλειας το οποίο θα εμπόδιζε» τη χορήγηση άδειας.

    Οι επτά συχνότερες παρενέργειες από το εμβόλιο της Pfizer

    Την ίδια στιγμή, υπάρχει και ένας ακόμη παράγοντας ανησυχίας: οι τυχόν ανεπιθύμητες παρενέργειες ακόμη και σε υγιείς ανθρώπους.

    Η FDA υποστηρίζει, από την πλευρά της, ότι ως επί το πλείστον οι παρενέργειες είναι οι «κλασικές βραχυπρόθεσμες ανεπιθύμητες ενέργειες των εμβολίων που συνήθως διαρκούν 1-2 μέρες».

    «Το εμβόλιο της εταιρείας Pfizer για την προστασία από τη λοίμωξη που προκαλεί ο κορονοϊός Covid-19 είναι ασφαλές, καθώς οι παρενέργειές του είναι διαχειρίσιμες και όχι απειλητικές για τη ζωή», σημειώνεται στην ανακοίνωση.

    Είναι η πρώτη φορά που δίνονται στη δημοσιότητα τόσο λεπτομερή στοιχεία για το εμβόλιο.

    Τα στοιχεία αφορούν τους πρώτους 38.000 από τους συνολικώς 44.000 εθελοντές που συμμετέχουν στην φάση ΙΙΙ των κλινικών δοκιμών του, η οποία διεξάγεται σε ΗΠΑ, Βραζιλία, Αργεντινή, Γερμανία και Τουρκία.

    Σχεδόν οι μισοί από τους εθελοντές έλαβαν το εμβόλιο που προστατεύει από τη λοίμωξη που προκαλεί ο κορονοϊός. Οι υπόλοιποι έλαβαν ένα εικονικό εμβόλιο (placebo) για να γίνει σύγκριση.

    Όλοι οι εθελοντές έλαβαν δύο δόσεις του εμβολίου, με χρονική απόσταση 21 ημερών μεταξύ τους και επί επτά ημέρες μετά από κάθε δόση του εμβολίου, οι εθελοντές κατέγραφαν τυχόν συμπτώματα που παρουσίαζαν.

    Επιπλέον, οι γιατροί θα τους παρακολουθούν έως ότου περάσουν 2 χρόνια από την τελευταία δόση για να εξετάσουν και τυχόν μακροπρόθεσμες παρενέργειες. Τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα αφορούν τους δύο πρώτους μήνες από τον εμβολιασμό.

    Σύμφωνα με τα έγγραφα που έδωσε στη δημοσιότητα η αμερικανική Υπηρεσία Τροφίμων & Φαρμάκων (FDA), το εμβόλιο προκαλεί κυρίως επτά τοπικές (στο σημείο της ένεσης) και συστηματικές παρενέργειες.

    Στις τοπικές αντιδράσεις συμπεριλαμβάνονται:

    • Πόνος
    • Κοκκίνισμα
    • Οίδημα (πρήξιμο)

    Στις συστηματικές αντιδράσεις συμπεριλαμβάνονται κόπωση, πονοκέφαλος, μυαλγία (πόνος στους μυς), ρίγη, πόνος στις αρθρώσεις και πυρετός. Υπάρχει περίπτωση να υπάρξουν και κάποιες πιο σοβαρές ανεπιθύμητες ενέργειες (όπως η λεμφαδενοπάθεια), αλλά αυτές είναι πάρα πολύ σπάνιες.

    Πόσο συχνές είναι;

    Σύμφωνα με τα έγγραφα, οι παρενέργειες εκδηλώνονται μέσα σε επτά ημέρες από το εμβόλιο, κυρίως μετά από τη δεύτερη δόση.

    Ειδικότερα:

    • Το 84% των εθελοντών που έκαναν το εμβόλιο είχαν τοπικές (στο σημείο της ένεσης) αντιδράσεις
    • Το 63% ανέπτυξαν κόπωση
    • Το 55% παρουσίασαν πονοκέφαλο
    • Το 38% είχαν μυαλγίες
    • Το 32% είχαν ρίγη
    • Το 24% είχαν πόνους στις αρθρώσεις
    • Το 14,2% ανέπτυξαν πυρετό

    Ο πυρετός μπορούσε να είναι υψηλός (ακόμα και πάνω από 39οC).

    Οι νεότεροι εθελοντές (ηλικίες 18-55 ετών) εμφάνιζαν συχνότερα υψηλό πυρετό απ’ ό,τι οι μεγαλύτερης ηλικίας. Ωστόσο τόσο ο πυρετός όσο και οι άλλες προαναφερθείσες παρενέργειες ήσαν παροδικές. Η διάρκειά τους ήταν περίπου 1-2 ημέρες.

    Πιο σοβαρές παρενέργειες αναφέρθηκαν σε πολύ λίγους εθελοντές (συχνότητα κάτω από 0,5%).Και πάλι, οι περισσότερες αναφορές έγιναν μετά μετά τη δεύτερη δόση και από νεότερους ασθενείς (ηλικίες κάτω των 55 ετών).

    Αυτή που ενδεχομένως σχετίζεται με το εμβόλιο είναι η λεμφαδενοπάθεια. Αναφέρθηκε από 64 εθελοντές, ηλικίας κυρίως 18-55 ετών. Η μέση διάρκειά της ήταν 10 ημέρες.




    Νέα έρευνα για τον κορονοϊό | Τα παιδιά μολύνονται το ίδιο συχνά με τους ενήλικες

    Τα παιδιά μολύνονται το ίδιο συχνά με τους ενήλικες, είναι το συμπέρασμα έρευνας που διενεργήθηκε με μαζικά τεστ σε σχολεία της Αυστρίας και προδημοσιεύεται από το περιοδικό «Der Spiegel».

    «Τα σχολεία δεν αποτελούν νησί των ευλογημένων. Αν δεν τα κλείσουμε, τότε διατρέχουμε σημαντικό κίνδυνο», δηλώνει χαρακτηριστικά στο περιοδικό ο καθηγητής μικροβιολογίας του Πανεπιστημίου της Βιέννης Μίχαελ Βάγκνερ και τονίζει ότι θα πρέπει κατόπιν να γίνει ειλικρινής ενημέρωση σχετικά με τις συνέπειες που θα έχει το κλείσιμο των σχολείων στη μετάδοση του ιού. Επιπλέον, επισημαίνει ο κ. Βάγκνερ, αυτό μπορεί να λειτουργήσει μόνον εφόσον και ο γενικός πληθυσμός εγκαταλείψει πολλές από τις καθημερινές του συνήθειες, οι οποίες θεωρούνται «υψηλού κινδύνου».

    Τα παιδιά, εξηγεί ο Αυστριακός μικροβιολόγος σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, αντανακλούν την επιδημιολογική κατάσταση του περιβάλλοντός τους. «Επειδή ωστόσο είναι συνήθως ασυμπτωματικά, ελέγχονται και λιγότερο με τεστ», τονίζει, υπάρχουν πιθανότατα πάρα πολλές περιπτώσεις άγνωστων και μη καταγεγραμμένων κρουσμάτων. Προκειμένου να ρίξει φως σε αυτή ακριβώς την παράμετρο, ο κ. Βάγκνερ διεξήγαγε μαζικά τεστ σε σχολεία, σε συνεργασία με τα πανεπιστήμια του Γκρατς, του Λιντς και του Ίνσμπρουκ και μέχρι τώρα, το κεντρικό συμπέρασμα είναι ότι «τα παιδιά κάτω των 14 ετών μολύνονται με την ίδια συχνότητα όπως και οι δάσκαλοί τους, όπως δηλαδή οι ενήλικες».

    Ανάλογες έρευνες – με παρόμοια συμπεράσματα – έχουν ως τώρα διενεργηθεί τόσο στην Βαυαρία όσο και στο Βερολίνο.




    Σώστε από την πανδημία τους “μικρούς” επιχειρηματίες!

    Έχοντας την προσοχή μας στο μέτωπο της υγείας, δεν βλέπουμε πως οι επιπτώσεις της πανδημίας στην οικονομία θα είναι μεγαλύτερες και μονιμότερες. Εκεί, αυτοί που προσβάλλονται περισσότερο και κινδυνεύουν με οικονομικό θάνατο είναι οι μικροί: μικρές επιχειρήσεις και μικρά καταστήματα λιανικής.

    Η γενικευμένη απαγόρευση της λειτουργίας τους πάρθηκε όχι για υγειονομικούς λόγους, αλλά επειδή η κυβέρνηση δεν είχε τρόπο να ελέγξει την εφαρμογή των μέτρων ασφαλείας και υπέθετε ότι δεν θα τηρούνται. Σε ένα μικρό κατάστημα λιανικής ο κίνδυνος είναι πολύ μικρότερος από ένα σουπερμάρκετ. Η γενική απαγόρευση δημιουργεί τεράστια ζημιά στην οικονομία. Οι “μικροί”, που οι περισσότεροι είναι αυταπασχολούμενοι επαγγελματίες του λιανεμπορίου, εκτός της απώλειας του πενιχρού έως τώρα εισοδήματός τους, έχουν να αντιμετωπίσουν πάγια και λειτουργικά έξοδα, που αδυνατούν να καλύψουν, ενώ δεν έχει αρθεί καμμία από τις φορολογικές τους υποχρεώσεις, κάποιες από τις οποίες απλώς έχουν παγώσει. Όταν ξεπαγώσουν, θα τους πνίξουν. Το επαπειλούμενο κύμα χρεοκοπιών δεν θεραπεύεται με ΜΕΘ και θα έχει, εκτός των οικονομικών, και οδυνηρές κοινωνικές συνέπειες.

    Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΞΑΝΑ προτείνει τη λειτουργία όλων των μικρών καταστημάτων με περιορισμούς αντίστοιχους των καταστημάτων τροφίμων και των super market: στον αριθμό των πελατών που μπορούν να βρίσκονται ταυτόχρονα μέσα στο κατάστημα και, φυσικά, με τήρηση αποστάσεων, χρήση μάσκας και απολυμαντικού.

    Στα καταστήματα λιανικής ρούχων ή παπουτσιών να απαγορεύεται η δοκιμή του προϊόντος, η οποία δημιουργεί κίνδυνο διασποράς του ιού, κάτι το οποίο εκ των πραγμάτων ισχύει και στα e-shops. Η επιλογή θα γίνεται στο κατάστημα, ενώ η δοκιμή θα γίνεται στο σπίτι, με δικαίωμα επιστροφής – αλλαγής. Θα είναι υποχρεωτική η χρήση πλαστικού χρήματος.

    Με αυτόν τον τρόπο, μπορεί να συνυπάρξει ο έλεγχος της πανδημίας, με την απαραίτητη, έστω και υποτυπώδη, λειτουργία των μικρών επιχειρήσεων λιανεμπορίου. Μολονότι το μοντέλο της επιδότησης είναι εσφαλμένο, καθώς τα σημερινά επιδόματα είναι αυριανοί φόροι (η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΞΑΝΑ έχει προτείνει μια πλατφόρμα χαμηλότοκου προσωπικού δανεισμού), από τη στιγμή που έχει επιλεγεί από την κυβέρνηση, θα πρέπει να εφαρμοσθεί σε όλους: και στους “μικρούς” επιχειρηματίες, με επιδότηση ενοικίου πρώτης κατοικίας και μηνιαία ενίσχυση για το διάστημα που υποχρεώθηκαν να κλείσουν, με επιπλέον αναλογιστική διαγραφή των χρεών τους προς τα ασφαλιστικά ταμεία.

    Ο κορονοϊός ήταν ευκαιρία για την κυβέρνηση να εξορθολογίσει το ληστρικό φορολογικό σύστημα, καταργώντας μόνιμα τους φόρους που δεν αφορούν εισόδημα και παράλληλα να μειώσει τους συντελεστές, ώστε η αγορά να πάρει φορολογική ανάσα και να είναι έτοιμη για “ράλι” ανάκαμψης. Δεν το έκανε, διατηρώντας τα φορολογικά βαρίδια τα οποία μετά την πανδημία θα ειναι ασήκωτα. Ας δώσει τουλάχιστον τώρα την ευκαιρία στους “μικρούς”, ενόψει και των εορτών, να πάρουν μια ανάσα ζωής. Είναι πολύ μεγάλη υπόθεση.




    Δημοσκόπηση Interview | Προβάδισμα 17,1% για την Ν.Δ.

    Σε κρίσιμα ερωτήματα σχετικά με την πανδημία και τη διαχείρισή της από την κυβέρνηση, τις επιπτώσεις της στη ζωή μας, τα μέτρα του lockdown που προκαλούν περισσότερη δυσφορία, το πώς βλέπουν οι πολίτες τη χρονιά που έρχεται και βέβαια σχετικά με την πρόθεση ψήφου, απαντά η νέα Πανελλαδική Δημοσκόπηση που διενήργησε (το διάστημα 26 Νοεμβρίου έως 2 Δεκεμβρίου) για τη ΒΕΡΓΙΝΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ η INTERVIEW.

    Τα εντυπωσιακά ευρήματα της δημοσκόπησης που παρουσιάστηκαν στην εκπομπή «Σχολιάζοντας την Επικαιρότητα» με το δημοσιογράφο Στέργιο Καλόγηρο δείχνουν ότι ένας στους δύο πολίτες (ποσοστό 52%), είναι ικανοποιημένος από τη διαχείριση της κυβέρνησης όσον αφορά στην πανδημία, ενώ το κλείσιμο της αγοράς (55%) και η απαγόρευση μετακινήσεων εκτός νομού (48%) προκαλούν τη μεγαλύτερη δυσφορία από τα υφιστάμενα μέτρα του Lockdown.

    Την ίδια ώρα ποσοστό 72% των πολιτών συμφωνεί ότι τα μέτρα πρέπει να υπάρχουν όσο κρατάει η πανδημία. Το γεγονός ότι οι πολίτες δεν βλέπουν τους φίλους και συγγενείς τους (65%) ενώ έχει μειωθεί το εισόδημά τους (48%) κι έχει χαλάσει η ψυχολογία τους (35%) εκτιμώνται ως οι πιο σοβαρές επιπτώσεις της πανδημίας. 53% των ερωτηθέντων φαίνεται πως ανησυχεί περισσότερο για τον Κορωνοϊό παρά για την οικονομία, ενώ 48% εμφανίζεται αισιόδοξο για τη χρονιά που έρχεται.

    Σχετικά με την Τουρκία και τις ενταξιακές της διαπραγματεύσεις με την ΕΕ, η συντριπτική πλειοψηφία (76%) εκτιμά ότι πρέπει να διακοπούν.

    ΟΙ ΠΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

    Πρώτοι σε αποτελεσματικότητα είναι οι εξής 6 βουλευτές: Βασίλης Κικίλιας (6.4), Τ. Θεοδωρικάκος (6.3), Άδωνις Γεωργιάδης (6.2), Κ. Χατζηδάκης (6.1), Μ. Βορίδης (5.9) και Χ. Σταϊκούρας (5.6)

    Σταθερή υπεροχή της ΝΔ
    Σύμφωνα με την αξιολόγηση των πολιτών και την καταγραφή των απόψεών τους η συντριπτική πλειοψηφία του 39,1% εμπιστεύεται την Κυβέρνηση Μητσοτάκη και θα την ψήφιζε εάν την ερχόμενη Κυριακή είχαμε εκλογές. Με διαφορά 17,1% από τη ΝΔ, τον ΣΥΡΙΖΑ εμπιστεύεται το 22%.