Συνεχίζονται οι εμβολιασμοί των υγειονομικών

Ολοκληρώθηκαν οι εμβολιασμοί στο Υγειονομικό προσωπικό του Νοσοκομείου της Καβάλας την Δευτέρα 11 Ιανουαρίου. Ενώ την Τρίτη ξεκίνησαν οι εμβολιασμοί του προσωπικού των Κέντρων Υγείας.

Στην Δράμα ολοκληρώθηκαν οι εμβολιασμοί του υγειονομικού προσωπικού του Νοσοκομείου και των κέντρων υγείας. Ο πρόεδρος των εργαζομένων του Νοσοκομείου της Δράμας, επισημαίνει λάθη της κυβέρνησης στο πρόγραμμα δήλωσης εμβολιασμού των υγειονομικών τονίζοντας πως λόγω βιασύνης έναρξης των εμβολιασμών έγιναν λάθος χειρισμοί.

Oι ιδιώτες γιατροί δίνουν και εκείνοι τον δικό τους αγώνα στην μάχη κατά της πανδημίας οι εμβολιασμοί τους πρόκειται να ξεκινήσουν μετά τις 15 Ιανουαρίου.

Η κατάσταση όσον αφορά τα περιστατικά Κορωνοϊού στο Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας ομαλοποιείτε με τα περιστατικά να έχουν μειωθεί ενώ πλέον υπάρχουν δύο πτέρυγες covid στο Νοσοκομείο.




Κορονοϊός: Νέα μετάλλαξη εντοπίστηκε στην Ιαπωνία

Η παραλλαγή αυτή του κορονοϊού φέρει 12 μεταλλάξεις

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ανακοίνωσε ότι ενημερώθηκε από την Ιαπωνία για μια νέα παραλλαγή του νέου κορονοϊού που εντοπίστηκε στη χώρα αυτήν. Το υπουργείο Υγείας της Ιαπωνίας ανέφερε την Κυριακή ότι εντόπισε μια παραλλαγή του ιού σε τέσσερις ταξιδιώτες από την Πολιτεία Αμαζόνας της Βραζιλίας. Η παραλλαγή αυτή φέρει 12 μεταλλάξεις, μεταξύ των οποίων και μία που υπάρχει και στις ιδιαίτερα μολυσματικές παραλλαγές του SARS-CoV-2 που έχουν εντοπιστεί στην Αγγλία και τη Νότια Αφρική.

Σε ό,τι αφορά τα εμβόλια, ο ΠΟΥ ελπίζει ότι θα μπορέσει να ξεκινήσει τους εμβολιασμούς στις φτωχές χώρες τον Φεβρουάριο, μέσω του προγράμματος COVAX (πολυμερής πρωτοβουλία για την αγορά και την καθολική πρόσβαση στα εμβόλια), όπως είπε ο Μπρους Έιλγουορντ, υψηλόβαθμος σύμβουλος του Οργανισμού.

«Περισσότερες από 40 χώρες έχουν πλέον ξεκινήσει τους εμβολιασμούς για την Covid-19. Ωστόσο, όλοι αυτοί οι εμβολιασμοί ή σχεδόν όλοι έγιναν σε χώρες υψηλού ή μεσαίου εισοδήματος μέχρι τώρα. Πρέπει να δούμε τα εμβόλια να περνούν στα χέρια και των χωρών χαμηλού και χαμηλού-μεσαίου εισοδήματος», τόνισε.

Το πρόγραμμα COVAX θα μπορούσε να ξεκινήσει τους εμβολιασμούς τον Φεβρουάριο. Καταβάλλεται ωστόσο προσπάθεια να επιταχυνθεί η διαδικασία και να ξεκινήσουν από αυτόν τον μήνα, πρόσθεσε.




Οι περιοχές με τα 445 κρούσματα κορονοϊού σήμερα 10 Ιανουαρίου

Ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε σήμερα 445 νέα κρούσματα κορονοϊού, με τα 172 να καταγράφονται στην Αττική, ενώ η Θεσσαλονίκη υπάρχουν 75 μολύνσεις.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η περιοχή του λεκανοπεδίου με τα περισσότερα κρούσματα είναι ο Κεντρικός Τομέας Αθηνών με 48.

Η κατανομή των 445 κρουσμάτων:

  • 29 κρούσματα  στην ΠΕ Ανατολικής Αττικής
  • 24 κρούσματα  στην ΠΕ Βόρειου Τομέα Αθηνών
  • 14 κρούσματα  στην ΠΕ Δυτικού Τομέα Αθηνών
  • 19 κρούσματα  στην ΠΕ  Δυτικής Αττικής
  • 48 κρούσματα  στην ΠΕ Κεντρικού Τομέα Αθηνών
  • 16 κρούσματα  στην ΠΕ Νοτιου Τομέα Αθηνών
  • 21 κρούσματα στην Π.Ε Πειραιώς
  • 75 κρούσματα στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης
  • 6  κρούσματα στην Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας
  • 3 κρούσματα στην Π.Ε. Αργολίδας
  • 3 κρούσματα στην Π.Ε. Αρκαδίας
  • 2 κρούσματα στην Π.Ε. Αχαΐας
  • 4 κρούσματα στην Π.Ε.  Βοιωτίας
  • 9 κρούσματα στην Π.Ε. Έβρου
  • 7 κρούσματα στην Π.Ε. Εύβοιας
  • 1  κρούσμα στην Π.Ε. Ηλείας
  • 4 κρούσματα στην Π.Ε. Ημαθίας
  • 3 κρούσματα στην Π.Ε Ηρακλείου
  • 1 κρούσμα στην Π.Ε.  Θάσου
  • 1 κρούσμα στην Π.Ε.  Θεσπρωτίας
  • 2 κρούσματα στην Π.Ε Καβάλας
  • 5 κρούσματα στην Π.Ε. Καλύμνου
  • 4 κρούσματα στην Π.Ε. Καρδίτσας
  • 2 κρούσματα στην Π.Ε. Καστοριάς
  • 8 κρούσματα στην Π.Ε. Κιλκίς
  • 9 κρούσματα στην Π.Ε  Κοζάνης
  • 11 κρούσματα στην Π.Ε. Κορινθίας
  • 6 κρούσματα στην Π.Ε. Λακωνίας
  • 17 κρούσματα στην Π.Ε. Λάρισας
  • 5 κρούσματα στην Π.Ε Λασιθίου
  • 11 κρούσματα στην Π.Ε. Λέσβου
  • 7 κρούσματα στην Π.Ε. Μαγνησίας
  • 1 κρούσμα  στην Π.Ε.Νήσων
  • 6 κρούσματα  στην Π.Ε. Ξάνθης
  • 2 κρούσματα στην Π.Ε. Πέλλας
  • 12 κρούσματα στην Π.Ε. Πιερίας
  • 5 κρούσματα  στην Π.Ε Ρεθύμνου
  • 2 κρούσματα στην Π.Ε. Ροδόπης
  • 16 κρούσματα στην Π.Ε. Σερρών
  • 1 κρούσμα  στην Π.Ε.  Τρικάλων
  • 1 κρούσμα στην Π.Ε. Φθιώτιδας
  • 2 κρούσματα στην Π.Ε. Χαλκιδικής
  • 1 κρούσμα στην Π.Ε.  Χανίων
  • 2 κρούσματα υπό διερεύνηση

Στους 36 οι νεκροί του τελευταίου 24ώρου

Υπενθυμίζεται ότι, σήμερα ανακοινώθηκαν από τον ΕΟΔΥ 445 νέα κρούσματα της λοίμωξης του νέου κορονοϊού (COVID-19), εκ των οποίων 12 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται στα 144.738, εκ των οποίων 52,2% άνδρες. Κατά την ιχνηλάτιση βρέθηκε ότι 5.616 (3,9%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 43.776 (30,2%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

353 άτομα νοσηλεύονται διασωληνωμένοι. Η διάμεση ηλικία τους είναι 68 ετών. 243 (68,8%) εκ των διασωληνωμένων είναι άνδρες. To 84,1%, των διασωληνωμένων, έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω.954 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ από την αρχή της πανδημίας.

Τέλος, έχουμε 36 νέους θανάτους από τη νόσο COVID-19, φθάνοντας τους 5.263 θανάτους συνολικά στη χώρα, εκ των οποίων 3.107 (59.0%) άνδρες. Η διάμεση ηλικία των θανόντων συμπολιτών μας ήταν τα 79 έτη και το 95,5% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.




Κορονοϊός | 445 κρούσματα σήμερα 10/1 | 36 νέοι θάνατοι, στους 353 οι διασωληνωμένοι

Ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε 445 κρούσματα κορονοϊού σήμερα, Κυριακή 10 Ιανουαρίου, ενώ οι νέοι θάνατοι στη χώρα μας φτάνουν τους 36. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, οι διασωληνωμένοι είναι 353.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΕΟΔΥ: «Σήμερα ανακοινώνουμε 445 νέα κρούσματα της λοίμωξης του νέου κορονοϊού (COVID-19), εκ των οποίων 12 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται στα 144.738, εκ των οποίων 52,2% άνδρες. Κατά την ιχνηλάτιση βρέθηκε ότι 5.616 (3,9%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 43.776 (30,2%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

353 άτομα νοσηλεύονται διασωληνωμένοι. Η διάμεση ηλικία τους είναι 68 ετών. 243 (68,8%) εκ των διασωληνωμένων είναι άνδρες. To 84,1%, των διασωληνωμένων, έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω.954 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ από την αρχή της πανδημίας.

Τέλος, έχουμε 36 νέους θανάτους από τη νόσο COVID-19, φθάνοντας τους 5.263 θανάτους συνολικά στη χώρα, εκ των οποίων 3.107 (59.0%) άνδρες. Η διάμεση ηλικία των θανόντων συμπολιτών μας ήταν τα 79 έτη και το 95,5% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω».




Κορωνοϊός | Τα κρούσματα στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ

Σήμερα ανακοινώνουμε 445 νέα κρούσματα της λοίμωξης του νέου κορωνοϊού (COVID-19), εκ των οποίων 12 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται στα 144738, εκ των οποίων 52.2% άνδρες. Κατά την ιχνηλάτιση βρέθηκε ότι 5616 (3.9%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 43776 (30.2%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

353 άτομα νοσηλεύονται διασωληνωμένοι. Η διάμεση ηλικία τους είναι 68 ετών. 243 (68.8%) εκ των διασωληνωμένων είναι άνδρες. To 84.1%, των διασωληνωμένων, έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω.954 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ από την αρχή της πανδημίας.

Τέλος, έχουμε 36 νέους θανάτους από τη νόσο COVID-19, φθάνοντας τους 5263 θανάτους συνολικά στη χώρα, εκ των οποίων 3107 (59.0%) άνδρες. Η διάμεση ηλικία των θανόντων συμπολιτών μας ήταν τα 79 έτη και το 95.5% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Αναλυτικότερα τα νέα κρούσματα εντοπίστηκαν στις Περιφερειακές ενότητες ως εξής:

  • Αττική 172

Ειδικότερα στην Αττική:

– Ανατολική Αττική 29

– Βόρειος Τομέας Αθηνών 24

– Δυτική Αττική 19

– Δυτικός Τομέας Αθηνών 14

– Κεντρικός Τομέας Αθηνών 48

– Νότιος Τομέας Αθηνών 16

– Νήσοι 1

– Πειραιά 21

  • Θεσσαλονίκη 75
  • Αιτωλοακαρνανία 6
  • Αργολίδα 3
  • Αχαΐα 2
  • Βοιωτία 4
  • Έβρος 9
  • Εύβοια 7
  • Ημαθία 4
  • Ηρακλείου 3
  • Θάσος 1
  • Θεσπρωτία 1
  • Καβάλα 2
  • Κάλυμνος 5
  • Καστοριά 2
  • Καρδίτσα 4
  • Κιλκίς 8
  • Κοζάνη 9
  • Κορίνθια 11
  • Λακωνία 6
  • Λάρισα 17
  • Λασίθι 5
  • Λέσβος 11
  • Μαγνησία 7
  • Ξάνθη 6
  • Πέλλα 2
  • Πιερία 12
  • Ρέθυμνο 5
  • Ροδόπη 2
  • Σέρρες 16
  • Τρίκαλα 1
  • Φθιώτιδα 1
  • Χαλκιδική 2
  • Χανιά 1
  • Υπό διερεύνηση 2



ΕΓΕΣΥΚ | Εισπράτουμε την απαξίωση του Υπουργείου Υγείας

“Μετά την τοποθέτηση του Υπουργού Επικράτειας κ. Γεραπετριτη, πως για τον αυξημένο αριθμό θνησιμότητας φταίνε οι ίδιες οι ΜΕΘ, την σκυτάλη την παίρνει ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας στην κυβέρνηση Μητσοτάκη, Βασίλης Κοντοζαμάνης . Ο ίδιος ουσιαστικά αποδιδει τις ευθύνες για το 80% των θανάτων από Covid19,που έχουν καταγραφεί εκτός Μονάδων Εντατικής Θεραπείας, στους θεράποντες γιατρούς και όχι στις ελλείψεις σε μονάδες εντατικής θεραπείας.” Αυτό αναφέρει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωση της η Ένωση Γιατρών ΕΣΥ Ν. Καβάλας. 

Αναλυτικά η ανακοίνωση

Ενεούς και κεχηνότες, μας αφησε η απάντηση του υφυπουργού υγείας σε ερώτηση που του απευθύνθηκε στην προχθεσινή ενημέρωση.

Μετά την τοποθέτηση του Υπουργού Επικράτειας κ. Γεραπετριτη, πως για τον αυξημένο αριθμό θνησιμότητας φταίνε οι ίδιες οι ΜΕΘ, την σκυτάλη την παίρνει ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας στην κυβέρνηση Μητσοτάκη, Βασίλης Κοντοζαμάνης .

Ο ίδιος ουσιαστικά αποδιδει τις ευθύνες για το 80% των θανάτων από Covid19,που έχουν καταγραφεί εκτός Μονάδων Εντατικής Θεραπείας, στους θεράποντες γιατρούς και όχι στις ελλείψεις σε μονάδες εντατικής θεραπείας.

Ο κ. Κοντοζαμάνης επιλέγει με μια συλλογιστική νηπιαγωγείου να μας πείσει οτι δεν φταίει η πολιτική που ακολουθείται για τη διαχείριση της πανδημίας, πως καμία ευθύνη δε φέρουν για τους θανάτους που έχουν αυξηθεί πάρα πολύ τελευταία τα ελλιπέστατα μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση, που ήταν κατά κόρον επικοινωνιακά, και με μόνο στόχο τη διατήρηση των κερδών των μεγαλο-επιχειρήσεων (του Τουρισμού, της ιδιωτικής περίθαλψης, της εργοδοσίας κοκ). Πως είναι λογικό να δίνουν πολυδάπανα νούμερα σε κανάλια, αστυνομία, στρατιωτικούς εξοπλισμούς, την ίδια
στιγμή που μειώνουν τον προϋπολογισμό για την υγεία κατα 500εκ.

Οι υγειονομικοί παλεύουν καθημερινά δίνοντας μια μάχη άνιση με ένα ισοπεδωμένο σύστημα υγείας,έχοντας  ελάχιστα μέσα για να καταφέρουν να
ανταποκριθούν στο ιδιαίτερα δύσκολο δεύτερο κύμα πανδημίας του προηγούμενου διαστήματος, και συνεχίζουν.  Ταυτόχρονα εισπρατουν με κάθε πιθανό τρόπο,καθημερινά, την απαξίωση του
Υπουργείου.

Στην χώρα της «ατομικής ευθύνης» τα κυβερνητικά στελέχη συνεχίζουν να μην ευθύνονται για τίποτα. Μπροστά στον πανικό για την απώλεια του ελέγχου έχουν αρχίσει να μοιράζουν ευθύνες για τις δικές της εγκληματικές επιλογές στους υγειονομικούς. Από εκεί που υποκριτικά μας χειροκροτούσαν από τα μπαλκόνια τους, τώρα ετοιμάζονται να μας καθίσουν στο εδώλιο και να μας ενοχοποιήσουν για τους χιλιάδες θανάτους.

Η επικοινωνιακή τακτική,επιτάσσει τώρα τη στοχοποιηση των γιατρών.

Μας δείχνει με το δάχτυλο,όπως τόσες κοινωνικές ομάδες νωρίτερα και τεχνηέντως επιχειρεί να μας στρέψει απέναντι στην κοινωνία που με προσωπική θυσία υπηρετούμε. Είναι καταπληκτικό το πως περάσαμε από τις επευφημίες στην επίρριψη της αποκλειστικής ευθύνης για τις εκατόμβες των νεκρών.

Η κυβέρνηση δεν  διστάζει να μεταφέρει τις εγκληματικές της ευθύνες στους ανθρώπους που είναι εδώ και μήνες στην πρώτη γραμμή με απλήρωτες εφημερίες,
χωρίς εξοπλισμό και που κρατάνε με κίνδυνο της ζωής τους στις πλάτες τους όλη την χώρα.

Αντί επιλόγου, ένα μόνο:
“Αιδώς Αργείοι”

H ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΚΛΑΙΡΗ ΛΑΜΠΙΡΗ

Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΤΕΠΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ




Χρ. Ποτόλιας | “H δημοτική αρχή να ενημερώσει για την κατάσταση στα σχολεία”

Με επιστολή του προς τον Πρόεδρο του Δήμοτικού Συμβουλίου Καβάλας Κώστα Πεφάνη, η οποία κοινοποιήθηκε στον Δήμαρχο Καβάλας Θεόδωρο Μουριάδη,στους επικεφαλής των παρατάξεων, στους Δήμοτικούς Συμβούλου, στα μέλη ΔΣ Σχολικών Επιτροπών (Α/θμιας και Β/θμιας), στα μέλη Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας, ο επικεφαλής της παράταξης Λαϊκή Συσπείρωση, Χρήστος Ποτόλιας ζητάει από την δημοτική αρχή  να ενημερώσει άμεσα για την κατάσταση που επικρατεί μπροστά στο άνοιγμα των σχολείων τη Δευτέρα.

Αναλυτικά η επιστολή

«Η δημοτική αρχή να ενημερώσει άμεσα για την κατάσταση που επικρατεί μπροστά στο άνοιγμα των σχολείων τη Δευτέρα»

κ. Πρόεδρε,

Βρισκόμαστε στα πρόθυρα ενός τρίτου κύματος της πανδημίας σύμφωνα με τους επιστήμονες. Πέρα από όλες τις άλλες συνέπειες της διαχείρισης της πανδημίας, από τις πιο σημαντικές είναι η κατάσταση με τη λειτουργία των εκπαιδοευτικών δομών. Συνέπειες που έχουν να κάνουν με τους κοινωνικούς, μορφωτικούς, ψυχολογικούς και παιδαγωγικούς παράγοντες που συντελούν στην
εκπαιδευτική διαδικασία και τελικά επιδρούν στις παιδικές και νεανικές προσωπικότητες. Να ληφθεί υπόψη ότι η νεολαία ζει σε μια ασφυκτική κατάσταση από κάθε άποψη. Σε κρίσιμες ηλικίες χάνεται η συγκροτημένη επαφή με τη σχολική γνώση.

Παρουσιάζονται φαινόμενα ψυχολογικής κόπωσης. Μέσα σε αυτές τις συνθήκες η κυβέρνηση ανακοίνωσε το άνοιγμα των σχολείων πρωτοβάθμιας και βρεφονηπιακών. Το θέμα δεν είναι βέβαια απλά η ανακοίνωση ημερομηνιών από τα Υπουργεία, αλλά η λήψη μέτρων για το ασφαλές άνοιγμα.  Το γεγονός ότι τα σχολεία ανοίγουν με δόσεις, αποτελεί ομολογία από την κυβέρνηση ότι δεν λαμβάνει ολοκληρωμένα και ουσιαστικά μέτρα. Τα σχολεία δεν είναι απλά κτίρια. Είναι μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί, που έχουν υποστεί τις συνέπειες της πανδημίας. Νέα χρονιά, νέα επιστροφή στα σχολεία και στις αίθουσες, χωρίς καμία αλλαγή από την προηγούμενη φορά που οι μαθητές ήταν εκεί και που να δικαιολογεί το δίμηνο κλείσιμο που προηγήθηκε. Η
κατάσταση αυτή οδηγεί γονείς στο δίλημμα μεταξύ της ανάγκης να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο και του φόβου από την έλλειψη μέτρων προστασίας της υγείας τους.

Από τις ανακοινώσεις του υπουργείου το άνοιγμα γίνεται περίπου με τους ίδιους όρους του φθινοπώρου χωρίς να ικανοποιείται κανένα από τα αιτήματα των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονιών, που παλεύουν και διεκδικούν:

επιπλέον αίθουσες για να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις, προσλήψεις επιπλέον εκπαιδευτικού προσωπικού και μόνιμου προσωπικού καθαριότητας, μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ, ουσιαστική ιχνηλάτηση και μέτρα εκεί που εντοπίζονται κρούσματα.

Με βάση τα παραπάνω, θεωρούμε ότι η δημοτική αρχή είναι ανάγκη να ενημερώσει άμεσα για την κατάσταση που επικρατεί, τα προβλήματα που ανακύπτουν και το σχεδιασμό που υπάρχει για την αντιμετώπιση τους.




Rapid test στο προσωπικό του Δήμου Παγγαίου

Αρνητικά ήταν και τα 75 rapid test που έγιναν στους εργαζόμενους της Καθαριότητας.

Τα τεστ θα συνεχίσουν και τις επόμενες ημέρες ενώ από την Δευτέρα ξεκινάνε τεστ και στους εκπαιδευτικούς. Ο δήμος έχει προμηθευτεί την απαραίτητη ποσότητα σε τεστ ώστε να υπάρχει επάρκεια.

 




Τεστ σε εκπαιδευτικούς και στον γενικό πληθυσμό στη Θάσο

Την ανάγκη να υποβληθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Θάσου σε rapid test για κορωνοϊό με αφορμή το άνοιγμα των σχολείων 11 Ιανουαρίου επισημαίνει ο διευθυντής του Κέντρου Υγείας Πρίνου Θωμάς Αγγελόπουλος. Ο Δήμος έχει εφοδιαστεί με τον απαραίτητο αριθμό τεστ




Διπλασιάζονται οι εμβολιασμοί στις 20 Ιανουρίου

Διπλασιάζονται οι εμβολιασμοί από τις 20 Ιανουαρίου όπως ανακοίνωσε ο Νίκος Χαρδαλιάς.

Μέχρι τις 9 Ιανουαρίου έγιναν 189 εμβολιασμοί στην Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας.

Ανοίγει τη Δευτέρα η πλατφόρμα για τα ραντεβού εμβολιασμού κατά της covid-19, καθώς από τις 20 Ιανουαρίου ξεκινά η δεύτερη φάση με τον εμβολιασμό πολιτών άνω των 85 ετών.




Aνησυχία για τα κρούσματα στη Θάσο

Μπορεί στη Θάσο να καταγράφονται καθημερινά τρία και τέσσερα κρούσματα, ωστόσο το γεγονός ότι δεν υπάρχει αποκλιμάκωση στην περιοχή, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για ξαφνική έκρηξη των κρουσμάτων.

Να γίνουν μαζικά τεστ στη Θάσο για να προλάβουμε

Ο ίδιος, εξηγεί ότι είναι υποστηρικτής του: «καλύτερα το προλαμβάνειν παρά το θεραπεύειν». Διαφωνεί κάθετα με τη λογική του «κλείνω την περιοχή αφού υπάρξει έκρηξη κρουσμάτων», ενώ υποστηρίζει ότι οι αρμόδιοι πρέπει να δρουν γρήγορα και στοχευμένα με το πρώτο καμπανάκι.




Κεραμέως | Είμαστε απόλυτα έτοιμοι για το άνοιγμα των σχολείων | Προτεραιότητά μας η Γ’ Λυκείου

Για το αυριανό άνοιγμα δημοτικών, νηπιαγωγείων, βρεφονηπιακών και όλων των βαθμίδων των ειδικών σχολείων μίλησε η Νίκη Κεραμέως, σημειώνοντας ότι «είμαστε απόλυτα έτοιμοι».

«Η εκπαιδευτική κοινότητα συνέβαλε καθοριστικά για να έχουμε τόσο καλή τήρηση των μέτρων», είπε η υπουργός Παιδείας στην πρωινή εκπομπή του Γιώργου Αυτιά στον ΣΚΑΪ και υπενθύμισε πως η μάσκα είναι υποχρεωτική για τα παιδιά από 4 ετών και άνω.

Επίσης, η Νίκη Κεραμέως υπενθύμισε όλα ανακοίνωσε τα νέα μέτρα που θα ισχύσουν από τη Δευτέρα 11 Ιανουαρίου:

-Για τον περιορισμό συγχρωτισμού των γονέων, θα ισχύει κλιμακούμενη ώρα προσέλευσης και αναχώρηση μαθητών ανά ομάδες σε δημοτικά και νηπιαγωγεία, όπως θα ορίσει ο διευθυντής του σχολείου.

-Θα υπάρχουν ειδικές ρυθμίσεις από τα σχολεία για αυτούς που έχουν πολλά παιδιά.

-Για τη μετακίνηση των γονέων και κηδεμόνων θα αποστέλλεται SMS με κωδικό 4 στο 13033.

-Έχει ανοίξει ειδική πλατφόρμα εγγραφής των εκπαιδευτικών για να κάνουν τεστ κορονοϊού.

«Πηγαίνουμε βήμα-βήμα, πάντα ακούγοντας τις εισηγήσεις των ειδικών. Οι ειδικοί έως τώρα μας έχουν δώσει πράσινο φως για νηπιαγωγεία, δημοτικά και βρεφονηπιακούς σταθμούς», είπε η κα Κεραμέως τονίζοντας ότι εξετάζουν συνεχώς τα επιδημιολογικά στοιχεία, ενώ για τις υπόλοιπες βαθμίδες πρόσθεσε:

«Το άνοιγμα της Γ’ Λυκείου αποτελεί προτεραιότητα μας και το θέτουμε μετ’ επιτάσεως. Μειώσαμε την ύλη για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα αφουγκραζόμενοι την αναστάτωση που επικρατεί. Η τηλεκπαίδευση συνεχίζεται».

Υπενθυμίζεται ότι από την Παρασκευή κάνουν τηλεκπαίδευση όλα τα γυμνάσια και λύκεια.

 




«Καμπανάκι» για 2.000 κρούσματα ημερησίως – Τι πρέπει να γίνει με το λιανεμπόριο

Με προσοχή πρέπει να γίνει τόσο το άνοιγμα των σχολείων όσο και του λιανεμπορίου, καθώς ελλοχεύει ο κίνδυνος να δούμε μέχρι και 2.000 κρούσματα κορονοϊού ημερησίως.

Αυτό υποστήριξε ο Καθηγητής Περιβαλλοντικής και Υγειονομικής Μηχανικής, Δημοσθένης Σαρηγιάννης, εξηγώντας ότι αν ανοίξουν το λιανικό εμπόριο και τα γυμνάσια ταυτόχρονα θα έχουμε μεγαλύτερα διασπορά . Αυτό, όπως τόνισε, δεν θα το αντέξει το σύστημα υγείας.

«Αυτό θα είναι η αρχή του τρίτου κύματος, το οποίο αν το αφήναμε να εξελιχθεί, τέλος Μαρτίου θα βλέπαμε την κορύφωση». Παράλληλα, αν μείνουν ανοιχτά μόνο τα δημοτικά θα πάμε καλά, είπε ο καθηγητής.

Ο κ. Σαρηγιάννης προτείνει να ανοίξει το λιανεμπόριο στις 18 Ιανουαρίου με τη μέθοδο click away και με επιδοτήσεις για την απολύμανση του αέρα των εσωτερικών χώρων. Να μην ανοίξει η δευτεροβάθμια εκπαίδευση, εκτός ίσως από την Γ’ Λυκείου. «Ταυτόχρονο άνοιγμα δευτεροβάθμιας και λιανεμπορίου θα είναι προβληματικό».

Σχετικά με τους εμβολιασμούς και την ανοσία της αγέλης, ο κ. Σαρηγιάννης είπε ότι περιμένουμε ανοσία στο τέλος του χρόνου, στην καλή περίπτωση. «Λόγω του καιρού και με δεδομένο ότι δεν κάνουμε κανονικό άνοιγμα, αν πάμε έτσι, τον Ιούνιο θα έχουμε μια σημαντική μείωση των κρουσμάτων», επεσήμανε.

Τέλος, ο καθηγητής εκτίμησε πως προς το φθινόπωρο θα δούμε καλυτέρευση της κατάστασης του επιδημιολογικού φορτίου. «Όλα αυτά που συζητάμε αφορούν το στέλεχος που είχαμε μέχρι τώρα στη χώρα. Αν το μεταλλαγμένο στέλεχος του ιού αρχίσει να εξαπλώνεται και να κυριαρχεί, τότε οι υπολογισμοί ξαναρχίζουν από την αρχή. Αυτά που λέω δεν θα ισχύουν», τόνισε.




Δέσμευση από Μακρόν, Μέρκελ και φον ντερ Λάιεν για συνέχεια του ευρωπαϊκού συντονισμού στα εμβόλια

Ο Εμανουέλ Μακρόν, η Άγκελα Μέρκελ και η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν είναι «αποφασισμένοι να συνεχίσουν» τη συλλογική στρατηγική αγοράς εμβολίων από την Ευρωπαϊκή Ένωση, που πρόσφατα δέχτηκε έντονες επικρίσεις συγκεκριμένα στη Γερμανία, ανακοίνωσε η γαλλική προεδρία.

«Αυτός ο ευρωπαϊκός συντονισμός αναμένεται να καλύπτει ταυτόχρονα τις παραγγελίες των εμβολίων και τις εγκαταστάσεις παραγωγής στην Ευρώπη» πρόσθεσε το Ελιζέ σε ανακοίνωση, μετά τις διαδοχικές εκκλήσεις του Γάλλου προέδρου στη Γερμανίδα καγκελάριο και μετά στην πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

«Αυτές οι δύο εκκλήσεις επέτρεψαν να τονιστεί η σημασία και η συνάφεια της ευρωπαϊκής στρατηγικής για τις αγορές εμβολίων, η οποία επιτρέπει στους 27 και στην Επιτροπή να διαπραγματευτούν, με τη δύναμη της συλλογικότητας, ένα διαφοροποιημένο και ασφαλές χαρτοφυλάκιο εμβολίων, σημαντικές ποσότητες και καλύτερες τιμές», υπογράμμισε το Ελιζέ.




Μαρτυρία ασθενή που νόσησε από Κορωνοϊό

Ο κύριος Τάσος από την Δράμα βγήκε νικητής σε μία δύσκολη μάχη με τον αόρατο εχθρό, με τον Κορωνοϊό.

Ο κύριος Τάσος νοσηλεύτηκε για μέρες στο ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ Νοσοκομείο οι πιθανότητες να χάσει την ζωή του ήταν 70%. Η μαρτυρία του ήταν συγκλονιστική στην εκπομπή Πρώτο Θέμα με τον Άγγελο Τζέλιο του ENA CHANNEL, μέχρι και σήμερα δυσκολεύεται να πάρει ανάσα.




Ξεκίνησαν οι εμβολιασμοί για τον Κορωνοϊό στο Γ.Ν.Καβάλας

Ξεκίνησαν οι εμβολιασμοί κατά του Κορωνοϊου στο Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας την Παρασκευή 8 Ιανουαρίου.

Ο πρώτος Καβαλιώτης που εμβολιάστηκε ήταν ο Διευθυντής της Νευροχειρουργικής Κλινικής και Διευθυντής της Ιατρικής Υπηρεσίας του ΓΝΚ Βαγγέλης Καμπουρίδης και η πρώτη νοσηλεύτρια που έκανε το εμβόλιο είναι η Λίνα Μουνάκου.

Σήμερα, πρώτη μέρα των εμβολιασμών, εμβολιάστηκαν 100 άτομα. Όλη η διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στις επόμενες 4-5 μέρες, τις επόμενες ημέρες θα γίνονται καθημερινά 120 εμβόλια. Μετά το προσωπικό του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας, σειρά θα «πάρουν» τα Κέντρα Υγείας του νομού και οι εργαζόμενοι στο ΕΚΑΒ Καβάλας.

 




Xρηματοδότηση της Περιφέρειας ΑΜΘ για τους ασθενείς με διαβήτη

Με απόφαση του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χρήστου Μέτιου, δύο νέες χρηματοδοτήσεις που αφορούν στην υγεία, ύψους 912.000 ευρώ, θα καλυφθούν με πόρους από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας.

Η πρώτη χρηματοδότηση είναι ύψους 280.000 ευρώ και θα δώσει τη δυνατότητα στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων-Συλλόγων Ατόμων με Σακχαρώδη Διαβήτη να διοργανώσει σε 6 πόλεις της Περιφέρειας (Δράμα, Καβάλα, Ξάνθη, Κομοτηνή, Αλεξανδρούπολη και Ορεστιάδα) αλλά και στο διαδίκτυο, μια σειρά από δράσεις ενημέρωσης, έρευνας και επιμόρφωσης για την αυτοφροντίδα και τη σωστή χρήση συσκευών παρακολούθησης της υγείας στο σπίτι από ασθενείς με σακχαρώδη διαβήτη.

Με αφορμή την υπογραφή της απόφασης για τη χρηματοδότηση, ο κ. Μέτιος είχε τηλεδιάσκεψη με τον Πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων-Συλλόγων Ατόμων με Σακχαρώδη Διαβήτη κ. Χρήστο Δαραμήλα και ενημερώθηκε για τη σημασία της εκπαίδευσης στην αυτοδιαχείριση του διαβήτη, ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες της πανδημίας Covid-19.

Η δεύτερη χρηματοδότηση είναι ύψους 632.000 ευρώ και θα επιτρέψει στο νοσοκομείο Δράμας να προμηθευτεί νέο ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό όπως υπερηχοτομογράφους, καρδιογράφους, φορητά ακτινολογικά μηχανήματα, απινιδωτές, οξύμετρα-πιεσόμετρα, φορεία ασθενών κ.ά.




Μητσοτάκης | Από τους 5.000 πάμε στους 8.000 εμβολιασμούς τη μέρα

«Ο εμβολιασμός στη χώρα μας προχωράει με ικανοποιητικό ρυθμό, με μεθοδικότητα, με ασφάλεια, με διαφάνεια και το κυριότερο χωρίς λάθη έως σήμερα. Από την πρώτη στιγμή
είχαμε συμφωνήσει, ότι οι αρχές του σχεδιασμού μας είναι τρεις: Ασφάλεια στην ανάπτυξη των εμβολιαστικών δομών και διαδικασιών, πλήρης διαφάνεια και λογοδοσία ως προς τους διενεργούμενους εμβολιασμούς και τις ομάδες προτεραιότητας και στη συνέχεια ταχύτητα», ανέφερε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την εισαγωγική τοποθέτησή του στη
σύσκεψη για τον COVID-19.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι «η προτεραιότητα την οποία είχε καθορίσει η επιτροπή εμβολιασμών ήταν σαφής: εμβολιασμός υγειονομικών σε δημόσια και σε ιδιωτικά
νοσοκομεία και βέβαια εργαζόμενοι και φιλοξενούμενοι σε δημόσιες και ιδιωτικές δομές φροντίδας και φιλοξενίας ηλικιωμένων. Στις 4/1 μπήκαν στο πρόγραμμα με επιτυχία και χωρίς
προβλήματα άλλα 51 νοσοκομεία, σήμερα προστίθενται άλλα 55 νοσοκομεία και στις 11/1 τα τελευταία 19 νοσοκομεία στη νησιωτική Ελλάδα».

Ο Πρωθυπουργός υπογράμμισε πως «αναπτύσσονται στα νοσοκομεία μας 223 εμβολιαστικές γραμμές. Η καθημερινή δυνατότητα εμβολιασμού θα αυξηθεί από τις 5.000 ημερησίως
περίπου στις 8.000, ενδεχομένως και λίγο παραπάνω. Επενδύουμε όπως είπα στη διαφάνεια και στη λογοδοσία και στην πλατφόρμα emvolio.gov.gr αναρτώνται καθημερινά λίγο πριν τις
18:00 οι εμβολιασμοί που έχουν πραγματοποιηθεί στο σύνολο της επικρατείας και σε κάθε περιφερειακή ενότητα της χώρας. Είναι μία διαδικασία -θέλω να το τονίσω- η οποία είναι
πλήρως ψηφιοποιημένη από τις υπερσύγχρονες αποθήκες έως τα κέντρα εμβολιασμού, ώστε να διασφαλίζεται ο αναγκαίος έλεγχος σε κάθε κρίκο της αλυσίδας και η άμεση παρέμβαση
όπου χρειάζεται».




Διαγνωστικά τεστ κορονοιού για τα Ειδικά Σχολεία της Π.Ε. Καβάλας

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας Γιάννης Πασχαλίδης επικοινώνησε με τα κεντρικά του ΕΟΔΥ στην Αθήνα και εξασφάλισε τη διεξαγωγή διαγνωστικών τεστ κορονοϊού για τις μαθήτριες, τους μαθητές και το εκπαιδευτικό προσωπικό των Ειδικών Σχολείων της Π.Ε. Καβάλας.

Λόγω των ειδικών αναγκών των ανωτέρω Σχολείων, η διεξαγωγή των μαθημάτων θα ξεκινούσε ούτως ή άλλως την Δευτέρα 11 Ιανουαρίου και έπρεπε καθηγητές και μαθητές να θωρακιστούν μαζικά και ταυτόχρονα προκειμένου να συνεχιστεί απρόσκοπτα η μαθησιακή διαδικασία. Σημειώνεται ότι τα Ειδικά Σχολεία συνέχισαν το προηγούμενο διάστημα και θα συνεχίσουν τη λειτουργία τους με δια ζώσης μαθήματα, καθώς λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών δεν είναι δυνατή η τηλεκπαίδευση.

Ο Γιάννης Πασχαλίδης σημειώνει: «Ανταποκρινόμενος στην έκκληση της Διευθύντριας του 1 ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου, επικοινώνησα μαζί της καθώς και με τους Διευθυντές του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικό Γυμνάσιου Λυκείου Καβάλας και του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης & Κατάρτισης Ν. Καρβάλης για να λύσουμε το συγκεκριμένο ζήτημα. Ευχαριστώ τους ΔιευθυντέςΑ’βάθμιας και Β’βάθμιας Εκπαίδευσης για την άψογη συνεργασία. Συνεχίζουμε…»




Ανοίγουν την Δευτέρα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία

Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Ειδικά Σχολεία όλων των βαθμίδων θα λειτουργήσουν δια ζώσης τη Δευτέρα 11 Iανουαρίου ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας. Η απόφαση ελήφθη με βάση την τελευταία εισήγηση της Επιτροπής λοιμωξιολόγων

“Υπενθυμίζεται η απόφαση της κυβέρνησης, στη βάση εισήγησης της Επιτροπής των ειδικών, για δια ζώσης επαναλειτουργία των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Ειδικών Σχολείων όλων των βαθμίδων την προσεχή Δευτέρα 11/1. Στη βάση εγκυκλίου που εστάλη προς τα σχολεία νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα, οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα εν λόγω σχολεία αναλαμβάνουν υπηρεσία, αύριο, Παρασκευή 8/1” τονίζεται.

“Τo κυβερνητικό μπάχαλο με τα σχολεία συνεχίζεται”, υπογραμμίζει σε τηλεοπτική δήλωσή του ο αναπληρωτής εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Στέργιος Καλπάκης.

Συγκεκριμένα επικρίνει το ότι “το πρωί η αναπληρώτρια κυβερνητική εκπρόσωπος ανακοίνωσε πως τελικά τα σχολεία μπορεί να μην ανοίξουν τη Δευτέρα”, ενώ “μετά από δύο ώρες, η υφυπουργός Παιδείας δήλωσε πως θα ανοίξουν κανονικά και δεν χρειάζεται να περιμένουμε τις εισηγήσεις της Επιτροπής”.

Ο καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ Δημοσθένης Σαρηγιάννης επιμένει ότι τα σχολεία πρέπει να ανοίξουν στις 25 Ιανουαρίου και όχι στις 11 με δεδομένο όπως ο ίδιος υπογραμμίζει ότι δεν θα ανοίξουν μόνο τα σχολεία.




Κορονοϊός στην Ελλάδα | Παραμένει η ανησυχία με αύξηση των ημερησίων κρουσμάτων

Σε ανησυχητικό επίπεδο παραμένει η πορεία της πανδημίας στη χώρα, με τα κρούσματα του κορονοϊού να αυξάνονται.

Συγκεκριμένα, στην τελευταία του ενημέρωση, ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε 928 κρούσματα κορονοϊού, ενώ οι νέοι θάνατοι φτάνουν τους 40. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, οι διασωληνωμένοι είναι 405.

Όσον αφορά τη γεωγραφική κατανομή των κρουσμάτων στην Αττική βρέθηκαν 199 νέα κρούσματα, ενώ στη Θεσσαλονίκη 64.

Αναλυτικά:

-26 κρούσματα στην ΠΕ Ανατολικής Αττικής

-20 κρούσματα στην ΠΕ Βόρειου Τομέα Αθηνών

-38 κρούσματα στην ΠΕ Δυτικού Τομέα Αθηνών

-15 κρούσματα στην ΠΕ Δυτικής Αττικής

-48 κρούσματα στην ΠΕ Κεντρικού Τομέα Αθηνών

-17 κρούσματα στην ΠΕ Νοτίου Τομέα Αθηνών

-64 κρούσματα στην Π.Ε.Θεσσαλονίκης

-2 κρούσματα στην Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας

-8 κρούσματα στην Π.Ε. Αργολίδας

-5 κρούσματα στην Π.Ε Αρκαδίας

-4 κρούσματα στην Π.Ε. Αχαΐας

-9 κρούσματα στην Π.Ε. Βοιωτίας

-5 κρούσματα στην Π.Ε. Έβρου

-6 κρούσματα στην Π.Ε. Εύβοιας

-5 κρούσματα στην Π.Ε. Ημαθίας

-1 κρούσμα στην Π.Ε. Θάσου

-1 κρούσμα στην Π.Ε. Θεσπρωτίας

-3 κρούσματα στην Π.Ε. Ιωαννίνων

-3 κρούσματα στην Π.Ε. Καλύμνου

-9 κρούσματα στην Π.Ε. Καρδίτσας

-1 κρούσμα στην Π.Ε. Καστοριάς

-5 κρούσματα στην Π.Ε. Κιλκίς

-7 κρούσματα στην Π.Ε Κοζάνης

-1 κρούσμα στην Π.Ε. Κορινθίας

-3 κρούσματα στην Π.Ε. Λακωνίας

-18 κρούσματα στην Π.Ε. Λάρισας

-1 κρούσμα στην Π.Ε Λασιθίου

-2 κρούσματα στην Π.Ε. Μαγνησίας

-5 κρούσματα στην Π.Ε. Μεσσηνίας

-1 κρούσμα στην Π.Ε. Νήσων

-6 κρούσματα στην Π.Ε. Ξάνθης

-35 κρούσματα στην Π.Ε Πειραιώς

-5 κρούσματα στην Π.Ε.Πέλλας

-4 κρούσματα στην Π.Ε. Πιερίας

-9 κρούσματα στην Π.Ε. Ροδόπης

-1 κρούσμα στην Π.Ε. Σποράδων

-4 κρούσματα στην Π.Ε. Τρικάλων

-11 κρούσματα στην Π.Ε. Φθιώτιδας

-2 κρούσματα στην Π.Ε. Φλώρινας

-1 κρούσμα στην Π.Ε. Χαλκιδικής

-1 κρούσμα στην Π.Ε. Χανίων

-1 κρούσμα υπό διερεύνηση

Παράταση σκληρού lockdown σε Ασπρόπυργο, Ελευσίνα και Κοζάνη – Νέα μέτρα σε Σητεία και Ροδόπη

Την παράταση του σκληρού lockdown σε Ασπρόπυργο, Ελευσίνα και Κοζάνη ανακοίνωσε το βράδυ της Τρίτης η ΓΓ Πολιτικής Προστασίας. Νέα μέτρα ενεργοποιούνται και σε Σητεία και Π.Ε. Ροδόπης.

Η ανακοίνωση της Πολιτικής Προστασίας

«Μετά από έκτακτη σύσκεψη στο Κέντρο Επιχειρήσεων της Πολιτικής Προστασίας, λαμβάνοντας υπόψη τα επιδημιολογικά δεδομένα που έχουν προκύψει στους Δήμους Ασπροπύργου, Ελευσίνας της ΠΕ Αττικής, στους Δήμους Εορδαίας, Κοζάνης και Βοΐου της ΠΕ Κοζάνης, στην ΤΚ Παλαίκαστρου του Δήμου Σητείας της ΠΕ Λασιθίου και στις ΤΚ Νέδας, Αγιοχωρίου και Ήπιου του Δήμου Αρριαννών της ΠΕ Ροδόπης  με εντολή του Υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκου Χαρδαλιά, σχετικής εισήγησης και ομόφωνης σύμφωνης γνώμης της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας Έναντι ΚορΟνοϊού Covid-19,  έχοντας υπόψη τα ευρήματα, την ηλικιακή διαστρωμάτωση των κατοίκων, τα αποτελέσματα των τεστ και των δεδομένων της ιχνηλάτησης, με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας, Βασίλειου Παπαγεωργίου, για επιτακτικούς λόγους αντιμετώπισης σοβαρού κινδύνου δημόσιας υγείας και ειδικότερα για τον περιορισμό της διασποράς των επιπτώσεων της νόσου COVID-19, λαμβάνονται τα κάτωθι περιοριστικά μέτρα:

-Απαγόρευση μετακίνησης εκτός των ορίων των Δήμων Ασπροπύργου, Ελευσίνας της ΠΕ Αττικής, των Δήμων Εορδαίας, Κοζάνης και Βοΐου της ΠΕ Κοζάνης, της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, της ΤΚ Παλαίκαστρου του Δήμου Σητείας της ΠΕ Λασιθίου και των ΤΚ Νέδας, Αγιοχωρίου και Ήπιου του Δήμου Αρριανών της ΠΕ Ροδόπης, εξαιρουμένης της μετακίνησης για λόγους υγείας.

-Από τις 18:00 έως τις 05:00 απαγόρευση οποιασδήποτε μετακίνησης πολιτών, εξαιρουμένων των εργαζομένων και οι οποίοι θα μπορούν μόνο να μετακινούνται από την οικία τους προς την εργασία τους και αντιστρόφως με αποκλειστική άδεια του εργοδότη τους.

-Αναστολή πραγματοποίησης θρησκευτικών τελετών

-Αναστολή λειτουργίας καταστημάτων (λιανεμπορίου, κλπ)

Επίσης:

Τη λήψη μέριμνας από την Περιφέρεια Αττικής, Δυτικής Μακεδονίας ,Κρήτης και Αν. Μακεδονίας και Θράκης  για την τροφοδοσία και την παροχή ειδών πρώτης ανάγκης (τρόφιμα, φάρμακα κ.α.) των κατοίκων και για την κάθε είδους συνδρομή σε περιπτώσεις κατοίκων χρονίως πασχόντων και αναξιοπαθούντων.

Τη λήψη μέριμνας της Περιφερειακής Διοίκησης Πυροσβεστικών Υπηρεσιών (ΠΕ.ΠΥ.Δ.) Αττικής, Δυτικής Μακεδονίας, Κρήτης και Αν. Μακεδονίας και Θράκης  για συνδρομή σε προσωπικό και μέσα, όπου και όταν απαιτηθεί

Την επιτήρηση και ανάληψη κάθε αναγκαίας ενέργειας από την Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής (Γ.Α.Δ.Α.) την Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση (ΓΕ.Π.Α.Δ.) Δυτικής Μακεδονίας, Κρήτης και Αν. Μακεδονίας και Θράκης για την τήρηση του κατ’ οίκον και γεωγραφικού περιορισμού των κατοίκων

Τέλος, τα παραπάνω περιοριστικά μέτρα ισχύουν

α) από την Τετάρτη  06-01-2021 και ώρα 06:00 μέχρι τη Δευτέρα 11-01-2021 για τους Δήμους Ασπροπύργου, Ελευσίνας , Εορδαίας, Βοΐου και Κοζάνης

β) από την Τετάρτη 6-1-2021 και ώρα 06.00 για δέκα (10) ημέρες ήτοι έως και 15-1-2021 για την Τοπική Κοινότητα Παλαίκαστρου Δήμου Σητείας της ΠΕ Λασιθίου

γ) από την Τετάρτη 6-1-2021 και ώρα 06.00 έως και 10-1-2021 για τις Τοπικές Κοινότητες Νέδας, Αγιοχωρίου και Ήπιου του Δήμου Αρριανών της ΠΕ Ροδόπης οπότε και θα συνεδριάσει η Εθνική Επιτροπή Προστασίας Δημόσιας Υγείας Έναντι Κορονοϊού Covid-19 για την αξιολόγηση των επιδημιολογικών δεδομένων.




Κορωνοϊός| «Επώδυνα αργή» η αποκλιμάκωση στο ΕΣΥ – 173 νεκροί μέσα στις τέσσερις μέρες του Ιανουαρίου

Από τη μία συγκρατημένη αισιοδοξία για την έναρξη των εμβολιασμών και από την άλλη ανησυχία για το…. μεθεόρτιο αποτύπωμα στα κρούσματα.

Με την αγωνία που δημιουργεί η θολή επιδημιολογική εικόνα αλλά και με την αισιοδοξία που επιτρέπει η έναρξη των μαζικών εμβολιασμών στους υγειονομικούς εργαζόμενους και στους ηλικιωμένους στους οίκους ευγηρίας, συνεχίζει τη δύσκολη πορεία της μέσα στην επιδημία του κορωνοϊού η χώρα. Όπως χαρακτηριστικά είπε χθες κατά την χθεσινή, πρώτη για το 2021 ενημέρωση για τον κορωνοϊό, η πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών, κυρία Μαρία Θεοδωρίδου, “πλέον έχουμε ελπίδα ότι οι αριθμοί που μας γέμισαν θλίψη και απελπισία, οι αριθμοί των κρουσμάτων, οι αριθμοί των διασωληνωμένων, ο αριθμοί των θανάτων θα υποχωρήσουν βαθμιαία και θα έχουμε στο εξής καθημερινά τους αριθμούς των εμβολιαζομένων κατά του κορωνοϊού”.

Τα 427 νέα κρούσματα κορωνοϊού που ανακοίνωσε χθες ο ΕΟΔΥ επί συνόλου 8.300 τεστ δίνουν μάλλον πλασματική και όχι αντιπροσωπευτική εικόνα της επιδημίας, ενω τη ρευστή κατάσταση επιτείνουν οι απαισιόδοξες εκτιμήσεις των επιστημόνων για μεθεόρτια αύξηση των κρουσμάτων λόγω της κινητικότητας και του συγχρωτισμού στα σπίτια.

Την ίδια στιγμή, οι 407 διασωληνωμένοι λόγω επιπλοκών της λοίμωξης Covid-19, οι περίπου 1.440 νοσηλευόμενοι στις απλές κλινικές των νοσοκομείων αλλά και οι 128 νέες εισαγωγές που καταγράφηκαν το περασμένο 24ωρο αποτυπώνουν την επώδυνα αργή, όπως την χαρακτηρίζουν οι ειδικοί, αποκλιμάκωση της επιδημίας τόσο στην κοινότητα όσο και μέσα στο σύστημα υγείας.
Η χθεσινή ημέρα πάντως, αποτέλεσε ένα θλιβερό ορόσημο στους 10 μήνες της πανδημίας στην Ελλάδα, με το “φράγμα” των 5.000 θανάτων να σπάει και τους νεκρούς να ανέρχονται συνολικά στους 5.011 από τις 12 Μαρτίου 2020, όταν και δηλώθηκε ο πρώτος θάνατος από COVID-19 στη χώρα μας. Μέσα στις πρώτες τέσσερις ημέρες του Ιανουαρίου έχουν καταλήξει ήδη 173 άνθρωποι.

Για μία ακόμη ημέρα η Αττική έκοψε πρώτη το νήμα των κρουσμάτων, με τα δυτικά και κεντρικά της περιφέρειας να σηκώνουν το μεγαλύτερο βάρος του ιικού φορτίου με 53 και 48 κρούσματα αντίστοιχα, ενώ βελτιωμένα επίπεδα κατέγραψε η Θεσσαλονίκη με 64 κρούσματα. Δύο ακόμα περιοχές της χώρας εντοπίστηκαν σήμερα με διψήφιο αριθμό θετικών διαγνώσεων, η Λάρισα με 18 περιστατικά και η Φθιώτιδα με 11 περιστατικά.

Ωστόσο, το ακριβές ιικό φορτίο αποτυπώνουν τα στοιχεία για τα ενεργά κρούσματα στην Αττική, δηλαδή τους πολίτες με ενεργή λοίμωξη Covid-19. Σύμφωνα με πληροφορίες, στην Αθήνα υπάρχουν 468 ενεργά κρούσματα, στον Πειραιά 158, στον Ασπρόπυργο 102 ενεργά κρούσματα, στο Μενίδι 101 και στο Περιστέρι 108 ενεργά κρούσματα. Εαν η επιβάρυνση συνεχιστεί σε αυτές τις περιοχές, θεωρείται πολύ πιθανό να επιβληθούν αυςτηρότετα περιοριστικά μέτρα, όπως έγινε σε Ασπρόπυργο και Ελευσίνα.

Χθες, πρώτη ημέρα μαζικών εμβολιασμών στη χώρα μας, στο ΕΣΥ και στις Μονάδες Φροντίδας Ηλικιωμένων (ΜΦΗ), έγιναν 5.665 εμβολιασμοί. Από την Κυριακή 27 Δεκεμβρίου που ξεκίνησε η εθνική εκστρατεία εμβολιασμού “Ελευθερία” έχουν γίνει 9.528 εμβολιασμοί.

Ωστόσο, όπως ανακοίνωσε ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, και επικεφαλής του επιχειρησιακού σχεδιασμού για τον εμβολιασμό των πολιτών, κ. Μάριος Θεμιστοκλέους, αυτήν την εβδομάδα θα διενεργούνται περίπου 5.000 εμβολιασμοί ημερησίως σε 56 δημόσια νοσοκομεία -εμβολιαστικά κέντρα. Από την Παρασκευή που θα ενταχθούν στην εκστρατεία εμβολιασμού άλλα 55 νοσοκομεία οι εμβολιασμοί θα αυξηθούν σε περίπου 8.000 ημερησίως. Σύμφωνα με τον κ. Θεμιστοκλέους, όταν ολοκληρωθεί η πρώτη φάση της εκστρατείας εμβολιασμού θα έχουν εμβολιαστεί οι υγειονομικοί στο ΕΣΥ καθώς και οι υγειονομικοί στις ιδιωτικές κλινικές, όπως και το σύνολο των φιλοξενούμενων και των εργαζομένων στις 350 Μονάδες Φροντίδας Ηλικιωμένων.

“Μέχρι τις 20 Ιανουαρίου αναμένεται να εμβολιαστούν περισσότερα από 100.000 άτομα. Υπολογίζουμε 120.000 άτομα, ανάλογα με τη συμμετοχή και θα καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια να αυξήσουμε τον αριθμό αυτό.Με βάση και τους αριθμούς αυτούς, το τελευταίο δεκαήμερο, υπολογίζουμε στις 20 Ιανουαρίου, θα ξεκινήσουμε τον εμβολιασμό σύμφωνα με την προτεραιοποίηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών και είναι οι συμπολίτες μας που είναι άνω των 85 ετών. Στη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα υπολογίζουμε να εμβολιαστούν περισσότερα από 100.000 άτομα. Άρα, μέχρι το τέλος του μήνα ο στόχος μας είναι να εμβολιαστεί ο μέγιστος αριθμός ατόμων, υπολογίζουμε 220.000 άτομα, έχοντας εξασφαλίσει για αυτούς και τη δεύτερη δόση του εμβολίου της Pfizer, τακτικής που μέχρι στιγμής ακολουθείται από όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης” ανέφερε ο κ. Θεμιστοκλέόυς.

Ο γενικός γραμματέας υπενθύμισε πως η πλατφόρμα για τα ραντεβού που μπορεί να κλείνουν οι πολίτες, θα ανοίξει στις 11 Ιανουαρίου 2021 και οι τρόποι για να κλείσει κάποιος ραντεβού είναι οι εξής:

-Εάν είναι εγγεγραμμένος στην άυλη συνταγογράφηση, θα του έρχεται αυτόματα μήνυμα και θα επιβεβαιώσει το ραντεβού.

-Ο δεύτερος τρόπος είναι στην πλατφόρμα emvolio.gov.gr, όπου ο πολίτης με τη χρήση του ΑΜΚΑ του θα μπορεί να δει αν είναι στις ομάδες που είναι για να εμβολιαστούν και εάν είναι, τότε θα μπορεί να κλείσει το ραντεβού.

-Οποιος δεν είναι εξοικειωμένος με την ψηφιακή τεχνολογία, τότε θα μπορεί να κλείνει το ραντεβού του είτε στα φαρμακεία της γειτονιάς του, είτε στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών.




Ανοίγουν 11 Ιανουαρίου Δημοτικά και Νηπιαγωγεία

Οι ειδικοί κατά την τηλεδιάσκεψη που είχαν με τη συμμετοχή της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, πρότειναν το άνοιγμα των δομών της πρωτοβάθμιας και εκπαίδευσης και αποφάσισαν να επανεξετάσουν τα επιδημιολογικά δεδομένα την ερχόμενη εβδομάδα, προκειμένου μα ληφθεί απόφαση και για τη δευτεροβάθμια (γυμνάσια και λύκεια).

Στο σχεδιασμό του υπ. Παιδείας προβλέπεται η διενέργεια rapid test στους μαθητές λυκείου και σε όλους τους εκπαιδευτικούς, ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Εφόσον το σχέδιο εγκριθεί, θα λειτουργήσει πλατφόρμα, στην οποία θα εγγράφονται μαθητές και καθηγητές που επιθυμούν να κάνουν το τεστ για τον κορονοϊό.

Ενδέχεται επίσης να διαφοροποιηθούν οι ώρες έναρξης και ολοκλήρωσης των μαθημάτων και να χρησιμοποιηθούν όλες οι είσοδοι των σχολείων έτσι ώστε να μη δημιουργείται συνωστισμός.

Μας ανησυχεί η επανέναρξη των σχολείων τονίζει ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Καβάλας




Μεταλλαγμένο στέλεχος κορωνοϊού| Κρούσματα και στην Ελλάδα -Τι φοβούνται οι ειδικοί

Τα πρώτα κρούσματα της νέας μετάλλαξης του κορωνοϊού εντοπίστηκαν και στην Ελλάδα.

Μια εξέλιξη μάλλον αναμενόμενη, όπως τονίζουν και οι λοιμωξιολόγοι, καθώς η νέα μετάλλαξη του κορωνοϊού, που εντοπίστηκε πρόσφατα σε Βρετανία, Δανία, Ολλανδία, αλλά και νωρίτερα σε Νότια Αφρική και Αυστραλία, έχει εξαπλωθεί και εντοπιστεί σε διάφορες χώρες της Ευρώπης, αλλά και στην Λατινική Αμερική (Βραζιλία).

Πώς έφτασαν τα κρούσματα της μετάλλαξης του κορωνοϊού
Σύμφωνα με πληροφορίες που μετέφερε το Αθηναϊκό -Μακεδονικό Πρακτορείο ειδήσεων, τα τέσσερα κρούσματα του μεταλλαγμένου στελέχους, βρέθηκαν σε ταξιδιώτες από την Μεγάλη Βρετανία. Οι τέσσερις που έφτασαν στην χώρα μας για την περίοδο των Χριστουγέννων, βρέθηκαν θετικοί στον κορωνοϊό μετά από rapid test. Μεταφέρθηκαν σε ξενοδοχείο καραντίνας και υποβλήθηκαν σε μοριακό τεστ και μετά από τον έλεγχο διαπιστώθηκε ότι είναι θετικοί στο νέο στέλεχος κορωνοϊού που εντοπίστηκε στη Μεγάλη Βρετανία.

Στην Μεγάλη Βρετανία τις τελευταίες δύο εβδομάδες υπάρχει εξάπλωση της μετάλλαξης του ιού, η οποία προκάλεσε συναγερμό, ωστόσο οι επιστήμονες εμφανίζονταν καθησυχαστικοί λέγοντας πως είναι μια αναμενόμενη εξέλιξη.

Γώγος: Είναι φυσικό να υπάρχει και στην Ελλάδα η μετάλλαξη

Μιλώντας στο κεντρικό δελτίο Alpha, ο Χαράλαμπος Γώγος τόνισε ότι είναι αναμενόμενο να φτάσει και στη χώρα μας η συγκεκριμένη μετάλλαξη. «Ο μεταλλαγμένος ιός δεν πρόκειται να έχει σύνορα, με τις μετακινήσεις που γίνονται από τη μια χώρα στην άλλη θα έχουμε σίγουρα κρούσματα μεταλλαγμένου ιού σε όλη την Ευρώπη και προφανώς θα υπάρξουν και στη χώρα, μας και φαίνεται πως έχουν ήδη ανιχνευτεί τέτοιου είδους στελέχη» είπε χαρακτηριστικά.

«Γι’ αυτό τον λόγο υπάρχει γενικώς αυτή η επιφυλακτικότητα σε σχέση με την μεταδοτικότητα και λόγω των εορτών και λόγω της παρουσίας αυτού του ιού και στη Βρετανία υπήρχε αυτό και σε άλλες χώρες της Ευρώπης και είναι πολύ φυσικό να υπάρχει και στην Ελλάδα» συμπλήρωσε. «Δεν αλλάζει τα δεδομένα η παρουσία μετάλλαξης στη χώρα μας. Είναι κάτι αναμενόμενο. Φυσικά δεν ξέρουμε την έκταση που έχει λάβει. Εμείς πρέπει να δούμε τα επιδημιολογικά δεδομένα, δηλαδή ποια είναι η διασπορά και ποια ήταν η επίδραση της κινητικότητας και αυτό μπορεί να έχει συνέπειες στις καταγραφές των παραμέτρων της επιδημιολογικές» κατέληξε ο καθηγητής.

Ανησυχούν οι Ευρωπαίοι για την μετάλλαξη του κορωνοϊού
Οι επιστήμονες παρουσιάζουν ως ένα αναμενόμενο γεγονός την μετάλλαξη του κορωνοϊού σημειώνοντας πως δεν είναι πιο επικίνδυνη από τον ίδιο τον ιό, αλλά την ίδια ώρα αρκετές χώρες εκφράζουν ανησυχίες για το γεγονός ότι εξαπλώνεται γρήγορα. Μάλιστα, ο μεταλλαγμένος ιός έφτασε μέχρι την Βραζιλία, αλλά και την Κίνα, ενώ στη Δανία έχει εξαπλωθεί σημαντικά. Παράλληλα, κρούσματα εμφανίστηκαν και στην Γαλλία, την Ισπανία, το Ισραήλ, την Ινδία, την Γερμανία και άλλες χώρες. Διαφορετική μετάλλαξη του κορωνοϊού έχει εντοπιστεί και στην Ιταλία, η οποία εντοπίστηκε στην περιοχή της Μπρέσια.
Πηγή: iefimerida.gr – https://www.iefimerida.gr/ellada/metallagmeno-stelehos-koronoioy-ti-foboyntai-oi-eidikoi




Λινού| Αποτύχαμε να πείσουμε τον κόσμο για τον κίνδυνο του κορονοϊού

Για την πορεία του κορονοϊού στη χώρα μας αλλά και τη συμπεριφορά του κόσμου μίλησε σε τηλεοπτική της συνέντευξη τη Δευτέρα (4/1) η καθηγήτρια επιδημιολογίας, Αθηνά Λινού.

«Εκεί που αποτύχαμε σαν κοινωνία σε παγκόσμιο επίπεδο είναι ότι δεν καταφέραμε να ευαισθητοποιήσουμε τους ανθρώπους» υπογράμμισε μιλώντας στο Mega.

«Αποτύχαμε να πείσουμε τον κόσμο για τον κίνδυνο του κορoνοϊού» τόνισε η καθηγήτρια επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής Αθηνών.

Εστιάζοντας στο σάλο που έχει ξεσπάσει στα social media μετά από αναρτήσεις κοσμικών σε πρωτοχρονιάτικα πάρτι στο Ντουμπάι, η κ. Λινού τόνισε:

«Εκεί που αποτύχαμε σαν κοινωνία σε παγκόσμιο επίπεδο είναι ότι δεν καταφέραμε να ευαισθητοποιήσουμε τους ανθρώπους. Είμαι σίγουρη πως οι συμπολίτες που πήγαν στο Ντουμπάι και διασκέδασαν δεν είχαν πειστεί για τον κίνδυνο και για τις ανάγκες της χώρας μας και των συνανθρώπων μας σε όλο τον κόσμο. Αν οι κυβερνήσεις και η πολιτεία είχε καταφέρει να πείσει τους influencers των νέων να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους».

Για τη μετάλλαξη ιού και το πώς έφτασε στην Ελλάδα η κ. Λινού μεταξύ άλλων δήλωσε πως δεν γίνονται αρκετοί έλεγχοι, αλλά και πως είναι λάθος το ότι δεν υπάρχει τεστ μετά την καραντίνα, όπως επίσης ότι τα μέτρα θα πρέπει να γίνουν πιο αυστηρά, αλλά και εμείς οι ίδιοι θα πρέπει να ευαισθητοποιηθούμε γύρω από την προστασία μας απέναντι στον κορονοϊό.

Δήλωσε πως τα παιδιά πάνω από την ηλικία των 15 ετών κολλάνε ο ίδιο εύκολα όσο οι ενήλικες, ενώ γύρω από το άνοιγμα των σχολείων υπογράμμισε πως το ζήτημα αποτελεί γρίφο, καθώς θα πρέπει να υπάρχει εγγυημένη ασφάλεια:
«Θα πρέπει το υπουργείο να ανοίξει πρώτα τα σχολεία που έχουν μικρό αριθμό μαθητών και σιγά – σιγά να ανοίξουν τα σχολεία με μεγάλο αριθμό μαθητών, αφού γίνει έλεγχος στην περιοχή από την οποία προέρχονται τα παιδιά. Δεν υπάρχει δυνατότητα να ανοίξουν όλα τα σχολεία μαζί, η μόνη επιλογή για να μην έχουμε ντόμινο κρουσμάτων, είναι το σταδιακό άνοιγμα τους» δήλωσε η κ. Λινού υπογραμμίζοντας ότι κάθε κίνηση για άνοιγμα των σχολείων ενέχει ρίσκο.




Επιστροφή του lockdown σε όλο τον κόσμο λόγω της αύξησης των κρουσμάτων κορονοϊού

Η νέα χρονιά ξεκινά υπό την πίεση της υγειονομικής κρίσης της πανδημίας του κορονοϊού.

Από την Ταϊλάνδη ως τη Ζιμπάμπουε και την Ιταλία πολλές χώρες αυστηροποίησαν τα περιοριστικά μέτρα για την ανάσχεση της εξάπλωσης της νόσου, την ώρα που στις ΗΠΑ ανακοινώθηκε ξανά το προηγούμενο 24ωρο αριθμός ρεκόρ νέων μολύνσεων από την covid-19, περισσότερες από 277.300.

Έπειτα από μια μικρή χαλάρωση λόγων των εορτασμών για τα Χριστούγεννα και το νέο έτος, η Γαλλία αυστηροποίησε τα περιοριστικά μέτρα, η Μπανγκόκ αποφάσισε να κλείσει νυχτερινά κέντρα, μπαρ και εστιατόρια και το Τόκιο ζήτησε από την ιαπωνική κυβέρνηση να κηρύξει κατάσταση έκτακτης ανάγκης.

Στο Γιβραλτάρ επιβλήθηκε από χθες Σάββατο και για δύο εβδομάδες νέο γενικό lockdown εξαιτίας του διπλασιασμού των κρουσμάτων της covid-19 μέσα σε ένα μήνα, με τους ειδικούς να εκτιμούν ότι για την εξέλιξη αυτή ευθύνεται το νέο, μεταλλαγμένο στέλεχος του κορονοϊού που πρωτοεντοπίστηκε στη Βρετανία.

«Η συμπεριφορά του ιού, με τις μολύνσεις σε τόσο μαζική κλίμακα, υποδηλώνει ότι αντιμετωπίζουμε ένα νέο στέλεχος, πιο μεταδοτικό», δήλωσε ο πρωθυπουργός του Γιβραλτάρ Φαμπιάν Πικάρντο.

Η κυβέρνηση της Ζιμπάμπουε επίσης ανακοίνωσε χθες το βράδυ την επιβολή νέου εθνικού lockdown με άμεση ισχύ.

Η Ιταλία από την πλευρά της ανέβαλε για την επόμενη εβδομάδα, στις 18 Ιανουαρίου, το άνοιγμα των χιονοδρομικών της κέντρων, έπειτα από αίτημα των περιφερειακών αρχών οι οποίες εκτίμησαν ότι δεν πληρούνται ακόμη οι προϋποθέσεις ώστε να ανοίξουν στις 7 Ιανουαρίου, όπως είχε ανακοινωθεί αρκετά.

Παράλληλα στην ανατολική Γαλλία τέθηκε σε ισχύ απαγόρευση της κυκλοφορίας από τις 18:00 το απόγευμα, έναντι 20:00 που ισχύει στην υπόλοιπη χώρα, εξαιτίας της ανησυχητικής ανόδου του αριθμού των κρουσμάτων της covid-19. Το μέτρο αφορά έξι εκατομμύρια ανθρώπους.

Αν και οι πλειονότητα των πολιτών παγκοσμίως σέβονται τους περιορισμούς, στη δυτική Γαλλία, στη μικρή πόλη Λιερόν, πραγματοποιήθηκε παράνομο ρέιβ πάρτι με τη συμμετοχή 2.500 ανθρώπων, οι οποίοι έφτασαν στην περιοχή την Πέμπτη από όλη τη Γαλλία αλλά και από το εξωτερικό.

Αφού σημειώθηκαν συγκρούσεις μεταξύ των συμμετεχόντων και της αστυνομίας, το πάρτι διαλύθηκε χθες Σάββατο το πρωί. Δύο άνθρωποι τέθηκαν υπό προσωρινή κράτηση, ενώ οι αρχές ζήτησαν από τους συμμετέχοντες να παραμείνουν σε καραντίνα για επτά ημέρες και μετά να υποβληθούν σε τεστ για κορονοϊό.

Και στην Καταλονία της Ισπανίας η αστυνομία έβαλε τέλος σε ένα άλλο παράνομο ρέιβ πάρτι στο οποίο συμμετείχαν περίπου 300 άνθρωποι για τουλάχιστον 40 ώρες κοντά στη Βαρκελώνη.

«Θα ασκήσουμε διώξεις στους διοργανωτές και όλους τους συμμετέχοντες», ανακοίνωσε η αστυνομία στο Twitter, επισημαίνοντας πως το πρόστιμο για τους συμμετέχοντες σε αυτό το παράνομο πάρτι στο Λινάρ ντελ Βάλιες, σε απόσταση 30 χιλιομέτρων βορειοανατολικά της Βαρκελώνης, θα φθάσει το ανώτερο στα 3.000 ευρώ. Εξάλλου πρόσθεσε ότι συνέλαβε τους τρεις διοργανωτές.

«Καταστροφή» στον Λίβανο

Στον Λίβανο οι γιορτές για το τέλος του έτους προκάλεσαν μεγάλη άνοδο των κρουσμάτων covid-19, φέροντας τα νοσοκομεία στα όριά τους. «Οι ασθενείς κάνουν ουρά στα επείγοντα περιστατικά αναμένοντας ένα κρεββάτι», κατήγγειλε ο πρόεδρος του συνδικάτου ιδιωτικών νοσοκομείων Σλέιμαν Χαρούν.

Μπροστά σε αυτή την «καταστροφική» κατάσταση, η Εθνική Επιτροπή Αντιμετώπισης της covid-19 συνέστησε την επιβολή νέου lockdown τριών εβδομάδων.

Και στην Ασία η επιδημία προκαλεί ανησυχία: η κυβερνήτρια του Τόκιο Γιουρίκο Κόικε ζήτησε χθες από την κυβέρνηση της Ιαπωνίας να κηρύξει εκ νέου κατάσταση έκτακτης ανάγκης, καθώς η πρωτεύουσα έσπασε αυτή την εβδομάδα το ρεκόρ νέων κρουσμάτων. Η Κόικε ζητεί τα εστιατόρια, τα μπαρ και τα μπαρ καραόκε να κλείνουν στις 20:00 και να μην σερβίρεται αλκοόλ μετά τις 19:00.

Μέτρα ελήφθησαν και στη Μπανγκόκ, όπου από χθες έκλεισαν μπαρ και νυχτερινά κέντρα, κέντρα αισθητικής και μασάζ και πολλοί δημόσιοι χώροι προκειμένου να ανασχεθεί η εξάπλωση της επιδημίας, μετά την εμφάνιση σε ψαραγορά μιας εστίας η οποία μεταδίδεται γοργά.

Στις ΗΠΑ καταγράφηκε νέο ρεκόρ κρουσμάτων το προηγούμενο 24ωρο, με 277.346 νέες μολύνσεις, όπως ανακοίνωσε σήμερα το πανεπιστήμιο Τζονς Χόπκινς. Στη χώρα έχουν χάσει τη ζωή τους από covid-19 σχεδόν 350.000 άνθρωποι.

Η μεγαλύτερη δύναμη παγκοσμίως έφτασε τα 10 εκατομμύρια κρούσματα κορονοϊού στις 9 Νοεμβρίου και την Παρασκευή ξεπέρασε τα 20 εκατομμύρια. Η ραγδαία εξάπλωση της επιδημίας στις ΗΠΑ μετά το φθινόπωρο ενισχύθηκε από τα ταξίδια που έκαναν εκατομμύρια Αμερικανοί με την ευκαιρία της Γιορτής των Ευχαριστιών στα τέλη Νοεμβρίου, παρά τις αντίθετες συστάσεις των ειδικών.

Έλλειψη εμβολίων

Οι ελπίδες που δημιουργήθηκαν στις ΗΠΑ από την έγκριση εμβολίου κατά της covid-19 πάγωσαν λόγω του αργού ρυθμού της εκστρατείας εμβολιασμού. Μόνο 4,2 Αμερικάνοι είχαν εμβολιαστεί ως το Σάββατο, πολύ λιγότεροι από τον δηλωμένο στόχο της κυβέρνησης του απερχόμενου Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ που είχε υποσχεθεί ότι 20 εκατομμύρια άνθρωποι θα έχουν λάβει την πρώτη δόση του εμβολίου ως το τέλος του 2020.

Πολλές είναι οι επικρίσεις και στην Ευρώπη για τις εμβολιαστικές εκστρατείες. Γερμανοί γιατροί κατήγγειλαν ότι το προσωπικό των νοσοκομείων δεν έχει προτεραιότητα στον εμβολιασμό. Στη Γαλλία ανησυχία προκαλούν οι καθυστερήσεις στην εκστρατεία.

«Η υγειονομική κοινότητα δεν κατανοεί για ποιο λόγο υπάρχει τέτοια διαφορά με τη Γερμανία: η Γερμανία εμβολιάζει 20.000 ανθρώπους την ημέρα, όμως εμείς εμβολιάζουμε 50», κατήγγειλε στον γαλλικό τηλεοπτικό σταθμό BFMTV ο καθηγητής Μεχντί Μετζούμπι του νοσοκομείου της Βαλενσιέν.

Στις Βρυξέλλες η ΕΕ παραδέχθηκε χθες ότι υπάρχει «παγκόσμια έλλειψη» ικανότητας παραγωγής εμβολίων, όπως δήλωσε σε συνέντευξή της η Ευρωπαία επίτροπος Υγείας Στέλλα Κυριακίδου, ενώ τόνισε ότι η Ένωση «είναι έτοιμη» να την αυξήσει.

Από την πλευρά της η Ινδία πραγματοποίησε χθες άσκηση προσομοίωσης εμβολιασμών εν αναμονή της έναρξης της εκστρατείας. Οι ινδικές αρχές έχουν ανακοινώσει ότι στόχος τους είναι να εμβολιάσουν ως 300 εκατομμύρια ανθρώπους – από το 1,3 δισεκατομμύριο κατοίκους της χώρας– τους πρώτους έξι με οκτώ μήνες του 2021.

Στο μεταξύ η πανδημία έχει προκαλέσει τον θάνατο τουλάχιστον 1.827.565 ανθρώπων παγκοσμίως, ενώ έχει μολύνει σχεδόν 84 εκατομμύρια, σύμφωνα με απολογισμό του AFP.




Θεσσαλονίκη | Συνελήφθη 30χρονη για κορονοπάρτι λίγο πριν το νέο lockdown

Μπορεί η χώρα μπαίνει σε πιο αυστηρό lockdown, ορισμένοι συνεχίζουν να αψηφούν τα μέτρα και να διοργανώνουν πάρτι σε σπίτια.

Αυτό έκανε και μια 30χρονη από τη Μενεμένη Θεσσαλονίκης, η οποία διοργάνωσε χθες… κορονοπάρτι με 11 άτομα, στο σπίτι της.

Όταν τις πρώτες πρωινές ώρες στο σημείο έφτασε η αστυνομία, οι καλεσμένοι εξαφανίστηκαν, ωστόσο, οι αστυνομικοί συνέλαβαν τη διοργανώτρια και της επέβαλαν το διοικητικό πρόστιμο των 3.000 ευρώ. Σε βάρος της σχηματίστηκε δικογραφία για παράβαση των μέτρων πρόληψης ασθενειών.

Πηγή: thestival.gr




Σύψας | Μέχρι και τις 15 Ιανουαρίου θα είμαστε στον ύψιστο συναγερμό

Μέχρι και τις 15 Ιανουαρίου θα είμαστε στον ύψιστο συναγερμό» ανέφερε ο καθηγητής Παθολογικής Φυσιολογίας Λοιμώξεων ΕΚΠΑ, Νίκος Σύψας, σημειώνοντας ότι υπάρχει φόβος για διασπορά του κορονοϊού κατά τη διάρκεια των εορτών.

«Δέκα μέρες μετά την Πρωτοχρονιά θα έχουμε πολύ καλύτερη εικόνα για το τι γίνεται στην Ελλάδα και ιδίως τι γίνεται στην Αττική. Δυστυχώς τα επιδημιολογικά δεδομένα αλλάζουν ραγδαία και οι επιδημικές εκρήξεις συμβαίνουν σε μια εβδομάδα δεν μας προειδοποιούν.

Βρισκόμαστε στην κατάσταση του φόβου, και γιατί φοβόμαστε; Φοβόμαστε ότι τις τελευταίες 15 ημέρες υπήρξε μια τεράστια διασπορά στην ελληνική κοινωνία. Και ιδίως φοβόμαστε τι γίνεται στο λεκανοπέδιο της Αττικής. Ξέρετε ότι όταν ένας διασπείρεται διασπείρεται βουβά. Δεν καταλαβαίνουμε τίποτα, είναι κάτω από τα ραντάρ της επιδημιολογίας, κι ό,τι βλέπουμε το βλέπουμε 15 μέρες μετά. Φοβόμαστε λοιπόν τις επόμενες ήμερες τι θα δούμε στα μέσα Ιανουαρίου, αν όντως έχει υπάρξει μεγάλη διασπορά υπάρχει κίνδυνος επιδημικής έκρηξης και το μεγάλο ερώτημα είναι πώς θα την αντιμετωπίσουμε.

Δεν ξεκινάμε πλέον όπως το Σεπτέμβριο με άδειες ΜΕΘ, ξεκινάμε με γεμάτες πάνω από το 70 με 80%, αν έχουμε έκρηξη πως θα μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε τους ασθενείς μας, αυτός είναι ο μεγάλος φόβος μας γι’ αυτό τα αλλεπάλληλα lockdown χρειάζεται ψυχραιμία, είμαστε σε κόκκινη γραμμή», επεσήμανε ο κ. Σύψας, μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του Γιώργου Αυτιά στον ΣΚΑΪ, ενώ για την πορεία της πανδημίας στη χώρα πρόσθεσε:

«Έχουμε διανύσει τα 70 μέτρα, αλλά τα υπόλοιπα 30 μέτρα είναι τα πιο οδυνηρά, είμαστε στα μέσα του δεύτερου ημιχρόνου αλλά ο αντίπαλος είναι τόσο υπέρτερος, ώστε μπορεί να μας συντρίψει το επόμενο διάστημα του παιχνιδιού.

Είμαστε στα τελευταία 30 μέτρα της πανδημίας τα πιο δύσκολα. Ιανουάριος και Φεβρουάριος θα είναι πολύ δύσκολοι μήνες, θα είναι το βαθύ σκοτάδι πριν το φως».

Για τον εμβολιασμό, ο καθηγητής ξεκαθάρισε ότι «δεν είναι δεδομένος ο εφοδιασμός σε εμβόλια» και συνέχισε:

«Θα φοράμε μάσκες μέχρι να κάνουμε το τείχος ανοσίας στο 70% του πληθυσμού, ακόμα και αν εμβολιαστούμε και τότε θα φορούμε μάσκες, εξαρτάται από την προσέλευση του κόσμου και τον εφοδιασμό με εμβόλια, τίποτε από τα δύο δεν είναι δεδομένο. Η Ευρώπη καθυστέρησε τον εφοδιασμό γιατί ακολούθησε τις σωστές διαδικασίες».

Αναφορικά με το άνοιγμα των σχολείων ο κ. Σύψας είπε: «Τη Δευτέρα θα συνεδριάσουμε για να κουβεντιάσουμε το θέμα των σχολείων και πιθανών εξελίξεων. Πρέπει να παίξουμε σκληρή άμυνα με όλες μας τις δυνάμεις. Ο αντίπαλος είναι υπέρτερος. Η εισήγηση μας για τα σχολεία θα στηρίζεται στα τελευταία επιδημιολογικά δεδομένα, ήδη η υπουργός μάς έχει παρουσιάσει πολύ κάλο σχέδιο για το πώς θα ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια, και μας διευκολύνει που κλείνουν οι υπόλοιπες δραστηριότητες, γιατί προτεραιότητα να ανοίξουν τα σχολεία. Αλλά έχουμε μια σχετική πολύ αργή αποκλιμάκωση θα συζητήσουμε τουλάχιστον να ανοίξουν τα δημοτικά που είναι χαμηλότερου κινδύνου.

Δεν θέλουμε να εισηγηθούμε το άνοιγμα σχολείων και να πούμε μετά από μια εβδομάδα τώρα τα ξανακλείνουμε, αυτό είναι το χειρότερο δυνατό σενάριο θέλουμε να ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια και συνεχώς».




Το πακέτο μέτρων του Ιανουαρίου για τη στήριξη των επιχειρήσεων

Φθηνή κρατική ρευστότητα, «δώρο» το ενοίκιο για επιχειρήσεις, αλλά και νέα σχήματα κρατικών ενισχύσεων για το δανεισμό μικρών επιχειρήσεων περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το πακέτο στήριξης των επιχειρήσεων για τον Ιανουάριο.

Συγκεκριμένα:

1. Επιστρεπτέα προκαταβολή. Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ανοίξει ο πέμπτος κύκλος με προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ, εκ των οποίων και πάλι το 50% θα είναι μη επιστρεπτέο. Θα μετρά ο τζίρος της περιόδου Σεπτεμβρίου -Δεκεμβρίου, θα προβλέπεται και πάλι ελάχιστη ενίσχυση 1.000 ευρώ για ελεύθερους επαγγελματίες αλλά σε αντιδιαστολή με τον τέταρτο κύκλο πρώτα θα υποβληθούν οι αιτήσεις και σε δεύτερο χρόνο θα γίνουν οι πληρωμές έως το τέλος Ιανουαρίου.

2. «Δώρο» το ενοίκιο. Για το  λιανεμπόριο, την εστίαση, τον πολιτισμό, τον αθλητισμό, τα γυμναστήρια, τον τουρισμό, τις μεταφορές, τα κομμωτήρια, τα κέντρα αισθητικής, τα βιβλιοπωλεία και τις επιχειρήσεις που κατά την ερχόμενη εβδομάδα παραμένουν κλειστές με κρατική εντολή, αναστέλλεται πλήρως η καταβολή του ενοικίου για τον μήνα Ιανουάριο.

Το 80% του μηνιαίου συμφωνημένου μισθώματος, και όχι επί της απώλειας, θα αποζημιωθεί στους ιδιοκτήτες από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, έτσι ώστε να μην έχουν περαιτέρω απώλειες από αυτές που έχουν σήμερα. Με αυτό τον τρόπο, επιμερίζεται το κόστος του ενοικίου κατά 80% στο κράτος και κατά 20% στον εκμισθωτή. Συνεπώς, η επιχείρηση που αξιοποιεί το ακίνητο δεν θα πληρώσει ενοίκιο τον Ιανουάριο.

Επιπλέον, για τα νομικά πρόσωπα που εκμισθώνουν ακίνητα στις επιχειρήσεις αυτές, θα αποζημιωθεί στους ιδιοκτήτες το 60% του μηνιαίου μισθώματος για τον μήνα Ιανουάριο.

Το μέτρο αφορά όλες τις επιχειρήσεις που παραμένουν κλειστές με κρατική εντολή μέχρι τις 11 Ιανουαρίου. Συμπεριλαμβάνονται όλες οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου, ανεξαρτήτως εάν λειτουργούν με υπηρεσίες ηλεκτρονικού ή τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ’ οίκον, οι επιχειρήσεις της εστίασης, ανεξαρτήτως εάν λειτουργούν με διανομή προϊόντων ή/και παροχή προϊόντων σε πακέτο από το κατάστημα, τα κομμωτήρια και τα κέντρα αισθητικής, οι επιχειρήσεις των κλάδων πολιτισμού και αθλητισμού, τα γυμναστήρια και άλλες επιχειρήσεις που παραμένουν κλειστές με κρατική εντολή. Επιπλέον, εντάσσονται οι επιχειρήσεις του τουρισμού, όπως ξενοδοχεία, καταλύματα και τουριστικά γραφεία, και οι υπηρεσίες μεταφορών, καθώς πλήττονται ιδιαίτερα από την απαγόρευση των μετακινήσεων από νομό σε νομό.

3. Επιδότηση αγοράς θερμαντικών σωμάτων.  Από τις 4 Ιανουαρίου ξεκινά η ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων ( https://heating-devices.mindev.gov.gr)  για την επιχορήγηση  επιχειρήσεων εστίασης προκειμένου να προμηθευτούν θερμαντικά σώματα εξωτερικού χώρου. Το μέγιστο ποσό επιχορήγησης, ανά χώρο εστίασης, δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 5.000 ευρώ. Καλύπτονται αναδρομικά, αγορές από 1η Φεβρουαρίου 2020, με την υποβολή των απαιτούμενων παραστατικών.

4. Επιδοτήσεις για e-shop. Το πρόγραμμα, το οποίο έχει εξαγγείλει η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης αναμένεται να «τρέξει» εντός του Ιανουαρίου. Θα χρηματοδοτεί  σε ποσοστό 100% τη δαπάνη για τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop) και θα αφορά αποκλειστικά στο λιανεμπόριο.

5. Αναστολή εργασίας.  Για το διάστημα κατά το οποίο οι εργαζόμενοι θα βρίσκονται σε αναστολή εργασίας τον Ιανουάριο, θα αποζημιωθούν με το επίδομα των 534 ευρώ (μηνιαίο). Η τηλεργασία έχει ήδη παραταθεί έως τις 31 Ιανουαρίου.




Επιστροφή από σήμερα σε σκληρό lockdown για μία εβδομάδα

Επιστρέφει η χώρα σε πιο σκληρό lockdown για μία εβδομάδα, δηλαδή από σήμερα, Κυριακή 3 Ιανουαρίου και 6:00 το πρωί, μέχρι τις 6:00 το πρωί της Δευτέρας 11 Ιανουαρίου.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανακοίνωσε το Σάββατο ότι «αναστέλλεται η λειτουργία όλων των δραστηριοτήτων και υπηρεσιών που είχαν σταδιακά επιτραπεί πριν από τα Χριστούγεννα για προληπτικούς λόγους και για να δοθεί ανάσα στους ανθρώπους της πρώτης γραμμής που δίνουν μάχη με τον κορονοϊό».

Συγκεκριμένα αναστέλλονται οι εξής δραστηριότητες:

· σταματά η «παράδοση εκτός» (click away) στα εμπορικά καταστήματα,

· η λειτουργία βιβλιοπωλείων

· κομμωτηρίων

· υπηρεσιών περιποίησης νυχιών

· ΚΤΕΟ

· η δυνατότητα για κυνήγι – ψάρεμα

Απαγόρευση μετακινήσεων

Επανέρχεται η απαγόρευση μετακινήσεων στο αυστηρότερο ωράριο, από τις 21:00 το βράδυ μέχρι και 5:00 το πρωί, με μόνη εξαίρεση τους εργαζόμενους και όσους έχουν ανάγκη ιατρικής βοήθειας.

Για τις εκκλησίες

Κλειστές για τους πιστούς και δεν θα γίνει την ημέρα των Θεοφανείων Αγιασμός των υδάτων σε εξωτερικούς χώρους.

Στόχος το άνοιγμα των σχολείων

«Στόχος είναι να φτάσουμε, με ασφάλεια, στις 11 Ιανουαρίου, στη βέλτιστη δυνατή επιδημιολογική κατάσταση. Και έτσι, από 11 Ιανουαρίου, να ξαναχτυπήσει το κουδούνι σε όλα τα σχολεία της χώρας» τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος και πρόσθεσε: «Να αποκατασταθεί η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία. Τα παιδιά να απαλλαγούν από την ψυχολογική φόρτιση όλης αυτής της περιόδου. Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές μας να συναντηθούν ξανά με το λειτούργημά τους. Και οι μαθητές όλων των βαθμίδων να επιστρέψουν με ασφάλεια στα θρανία τους. Στον φυσικό τους χώρο. Στο δεύτερο σπίτι τους. Μαζί με τους εκπαιδευτικούς και τους συμμαθητές τους».